[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 85 Laatste
Acties:
  • 574.022 views

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
C00P schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:39:
[...]

Ik ben het met u eens, en Trump kan best presidentieel zijn, gisteren had Trump een wat mindere dag, vandaag is hij al weer de oude, even scherp als anders!

https://x.com/AccountableGOP/status/1846245207190253763
Reality check: zowel Trump als Harris leven in dromenland wat overheidsfinanciën betreft. Hadden ze nu al een historisch bijna WOII-tekort van 7,5% van het GDP?

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 18:38
Blaze85 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:32:
Mijn vraag aan jou: wat heeft Harris precies qua beleid bereikt de afgelopen 3,75 jaar? En de daarop volgende vraag: is het dan heel vreemd dat Amerikanen, ondanks al zijn vele tekortkomingen, weer overwegen om toch op Trump met al zijn tekortkomingen te stemmen? Ben serieus heel benieuwd naar je antwoord :)
Hoho, heb ik zeker niet bedoeld als jij-bak, sorry als dat zo is overgekomen. Ik ben gewoon benieuwd hoe jouw mening tot stand is gekomen.
Wat bereikt, economische groei, kijk naar de beurskoersen (DJ record nu weer), sterke job-creation afgelopen 3 jaar, een sterk begin gemaakt om de kosten van gezondheidszorg (b.v. idioot dure diabetes medicijnen) eindelijk eens aan te pakken. Als er iets is waar de VS niet in uitblinken dan is het wel de peperdure gezondheidszorg.

Je laatste vraag, ja dat is de 1000,- EUR vraag. Het is werkelijk bijzonder. Vermoedelijk te verklaren door het tot op het bot gespleten medialandschap in de VS. Rechts electoraat kijkt rechtse media, ze zien nauwelijks wat er gebeurt met een tegenkandidaat, zien alleen Trump. Daarom is het aankomende Fox interview van Harris een kans om eindelijk iets van haar verhaal in het andere kamp te krijgen. Overigens Trump doet nog steeds geen interviews op left-leaning media, vertrouwt waarschijnlijk op zijn steady-base. Zijn zijn polls zo goed als onveranderd de afgelopen tijd.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:11

Player1S

Probably out in the dark

mekkieboek schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Vermoedelijk te verklaren door het tot op het bot gespleten medialandschap in de VS. Rechts electoraat kijkt rechtse media, ze zien nauwelijks wat er gebeurt met een tegenkandidaat, zien alleen Trump
dat is je antwoord. Een Fox, AON en andere far-right "nieuws" zenders beschermen Trump.

Biden stottered? Vullen ze 3 dagen mee. Harris doet beetje raar, 5 dagen + allerlei self-proclaimed experts die hun zegje mogen doen.

Live uitzending van een Trump rally waar hij weer begint te raaskalen als een demente racist met dictator drang? Vlug, terug naar de studio.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Blaze85
  • Niet online
mekkieboek schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Hoho, heb ik zeker niet bedoeld als jij-bak, sorry als dat zo is overgekomen. Ik ben gewoon benieuwd hoe jouw mening tot stand is gekomen.
Wat bereikt, kijk naar de beurskoersen (DJ record nu weer), sterke job-creation afgelopen 3 jaar, een sterk begin gemaakt om de kosten van gezondheidszorg (b.v. idioot dure diabetes medicijnen) eindelijk eens aan te pakken. Als er iets is waar de VS niet in uitblinken dan is het wel de peperdure gezondheidszorg.

Je laatste vraag, ja dat is de 1000,- EUR vraag. Het is werkelijk bijzonder. Vermoedelijk te verklaren door het tot op het bot gespleten medialandschap in de VS. Rechts electoraat kijkt rechtse media, ze zien nauwelijks wat er gebeurt met een tegenkandidaat, zien alleen Trump. Daarom is het aankomende Fox interview van Harris een kans om eindelijk iets van haar verhaal in het andere kamp te krijgen. Overigens Trump doet nog steeds geen interviews op left-leaning media, vertrouwt waarschijnlijk op zijn steady-base. Zijn zijn polls niet zo goed als onveranderd de afgelopen tijd.
Mijn excuses daarvoor, zo kwam het idd een beetje over. Btw, ik ben niet echt rechts (ik ben bv. pro-abortus). Was altijd een old-school Democrat (Bill Clinton).

Wat jouw punten betreft:
- Letten Democratische stemmers op beurskoersen? Was dat niet een vreemde Trump-fascinatie? En de beurs is de beurs, niet echt een prestatie van de overheid (ook niet onder Trump btw.)
- Job creation rebound kwam met name door de after corona-rebound. Niet echt een verdienste van Harris specifiek.

Waren de lagere insulinekosten niet een beleid dat eerst in ingezet door Trump en daarna is afgemaakt door de Democraten? Weet iemand hier meer van? Imho 100% eens dat de gezondheidszorg in de VS een totale (onmenselijk) gedrocht is.

Ben ook benieuwd naar het interview met Harris en Bret Baier. Die laatste speelde vroeger toch ook in de Thunderbirds? :+
Ik zou het overigens meer waarderen als Harris zou komen opdagen bij bv. Joe Rogan in een langere vorm & not perse friendly podcast.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:00
[...]

A.u.b. niet jijbakken. Als je het echt wil weten: mij interesseert het me persoonlijk weinig of Harris of Trump de verkiezingen wint, dat zal geen invloed op mij hebben. Wel is het interessant om te zien wat er gebeurt uiteraard.

Mijn vraag aan jou: wat heeft Harris precies qua beleid bereikt de afgelopen 3,75 jaar? En de daarop volgende vraag: is het dan heel vreemd dat Amerikanen, ondanks al zijn vele tekortkomingen, weer overwegen om toch op Trump met al zijn tekortkomingen te stemmen? Ben serieus heel benieuwd naar je antwoord :)

edit: en zeg niet dat Harris geen invloed heeft. Als VP heeft ze een belangrijke rol in het Congres als tie-casting voter en als VP heeft ze uiteraard invloed op de president en het beleid.
Je kunt bijvoorbeeld hier beginnen.

Overigens is Rogan wel degelijk een 'friendly podcast', want die ouwe conspiracy theorist is nooit kritisch op zijn gasten.

[ Voor 6% gewijzigd door autje op 15-10-2024 21:07 ]

• Blaze85
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:05:
[...]

Je kunt bijvoorbeeld hier beginnen.

Overigens is Rogan wel degelijk een 'friendly podcast', want die ouwe conspiracy theorist is nooit kritisch op zijn gasten.
De data die ja laat zien is relatief positief voor Biden. Waarom denk je dat hij dan zo relatief impopulair is onder independents? Is dat dan niet vreemd? Eén van de eerste dingen die ik over Amerikaanse verkiezingen leerde was namelijk: "It's the economy, stupid!" Eén van de redenen dat Clinton met gemak een tweede termijn won.

Rogan is wel een oud-Bernie supporter 8)

edit: independents (die de verkiezingen uiteindelijk bepalen) dekt de lading beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 15-10-2024 21:16 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:00
Blaze85 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

De data die ja laat zien is relatief positief voor Biden. Waarom denk je dat hij dan zo relatief impopulair is onder independents? Is dat dan niet vreemd? Eén van de eerste dingen die ik over Amerikaanse verkiezingen leerde was namelijk: "It's the economy, stupid!" Eén van de redenen dat Clinton met gemak een tweede termijn won.

edit: independents (die de verkiezingen uiteindelijk bepalen) dekt de lading beter.
Omdat mensen nog steeds de inflatie 'voelen', hoewel de werkelijke inflatie alweer op een redelijk peil is. Niet dat Biden iets aan de inflatie kan doen, maar goed. Verder is men ontevreden of zijn immigratie-beleid, hoewel hij verreweg de strengste Democratische president is geweest op dat punt. Maar hervorming wordt geblokkeerd door een Republikeins congres. En dan is er natuurlijk nog zijn leeftijd.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:24
Blaze85 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

Het heeft niet zoveel zin om de periode van Clinton te projecteren op de huidige periode. Daarvoor is het medialandschap en de bevolking te verdeeld geraakt terwijl dat daarvoor in veel mindere mate speelde. De republikeinen van toen hadden nog enigszins iets van fatsoen en oog voor decorum. Dat is sinds de overname van de Trump familie volledig uitgewist, alles draait om één persoon, Trump en alles wat Trump zegt is waarheid.
Zie alleen al de recente uitwerking van de leugens van Trump over FEMA. Daar durfde voorheen geen republikein zich aan te wagen. Terwijl nu de schisma compleet is en MAGA kiezers volledig in hun eigen bubbel gevoed worden met leugens zonder enige vorm van tegenspraak, iedereen in de bubbel werkt samen en alles wat daarbuiten zich bevindt is ongeloofwaardig. Ongeacht verifieerbare informatiebronnen is het inmiddels zover dat geen enkele MAGA kiezer meer gelooft in de media, officiële instituten en overheidsorganen. De schade die Trump berokkent heeft is onmetelijk.

Al presteert Biden het morgen om alle Amerikaanse schulden weg te werken en iedereen van een baan voorzien te hebben dan nog is het de schuld van Biden dat de economie tegenvalt.

• mekkieboek
  • Laatst online: 11-02 18:38
Zat net een korte discussie te beluisteren van (reps-leaning yet Trump dismissing) The Bulwark over Harris aanstaande interview bij Fox.

Het gaat over wat ze te winnen heeft (idd kiezers die ze anders nooit bereikt) maar ook wat ze te verliezen heeft. Want het is drie weken voor verkiezingsdag, de interviewers bij Fox zijn niet de makkelijkste. Ze laten fragmenten zien van interviews met Hillary, Obama maar ook met Trump ('You lost the elections!'), het gaat er flink tekeer bij Fox af en toe.

YouTube: Kamala's High-Stakes FOX News Interview: Game-Changer or Disaster?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Blaze85
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Het heeft niet zoveel zin om de periode van Clinton te projecteren op de huidige periode. Daarvoor is het medialandschap en de bevolking te verdeeld geraakt terwijl dat daarvoor in veel mindere mate speelde. De republikeinen van toen hadden nog enigszins iets van fatsoen en oog voor decorum. Dat is sinds de overname van de Trump familie volledig uitgewist, alles draait om één persoon, Trump en alles wat Trump zegt is waarheid.
Zie alleen al de recente uitwerking van de leugens van Trump over FEMA. Daar durfde voorheen geen republikein zich aan te wagen. Terwijl nu de schisma compleet is en MAGA kiezers volledig in hun eigen bubbel gevoed worden met leugens zonder enige vorm van tegenspraak, iedereen in de bubbel werkt samen en alles wat daarbuiten zich bevindt is ongeloofwaardig. Ongeacht verifieerbare informatiebronnen is het inmiddels zover dat geen enkele MAGA kiezer meer gelooft in de media, officiële instituten en overheidsorganen. De schade die Trump berokkent heeft is onmetelijk.

Al presteert Biden het morgen om alle Amerikaanse schulden weg te werken en iedereen van een baan voorzien te hebben dan nog is het de schuld van Biden dat de economie tegenvalt.
Je hebt het over Trump-kiezers, maar die bepalen niet in hun eentje de publieke opinie in Amerika. Ook bij independents is bv. het economisch beleid van Biden-Harris niet erg populair, terwijl dit volgens de door jou aangehaalde statistieken toch wel degelijk zo zou moeten zijn.

• ph4ge
  • Laatst online: 11-02 07:39
Blaze85 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:10:
[...]

Je hebt het over Trump-kiezers, maar die bepalen niet in hun eentje de publieke opinie in Amerika. Ook bij independents is bv. het economisch beleid van Biden-Harris niet erg populair, terwijl dit volgens de door jou aangehaalde statistieken toch wel degelijk zo zou moeten zijn.
Ik weet niet wat je precies verwacht van de democraten. Het land is gewoon tot op het bot verdeeld. Er zijn nauwelijks independents en die er zijn zijn independent simpelweg omdat ze 4 jaar lang niet opletten en pas vlak voor de verkiezingen een keuze maken.

Feit is dat Amerika er economisch een stuk beter voor staat dan andere ontwikkelde economieen, waaronder de onze. Deels komt dat omdat Oekraine Europa harder raakt, maar deels komt dat simpelweg ook door bijv. de Inflation Reduction act. Uiteindelijk gaat echter niet de president over de economie, dat is voornamelijk het Congress en de centrale bank (en ook SCOTUS heeft een rol - zie studentenleningen) dus eigenlijk is het uberhaupt niet rationeel om de President de schuld te geven als het economisch goed of slecht gaat. Biden is de uitvoerende macht en daar is ook uit rechts conservatieve hoek nauwelijks commentaar op.

Uiteindelijk gaat het er meer om dat je de mensen die naar jouw leunen naar de stembussen krijgt, en zijn vooral de republikeinen druk bezig met te voorkomen dat mensen die niet naar hun leunen weg te houden bij de stembussen. Daadwerkelijk mensen overtuigen gebeurt nauwelijks. Bovendien is de kans groot dat de verkiezingen weer bij de rechter beslist worden.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 15-10-2024 22:40 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:48
Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat Trump geen stabiel genie is maar een idioot full of shit.

Zou dit kunnen kloppen?

Zie hier :

https://x.com/atrupar/status/1846242103031906360

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Miki
  • Laatst online: 08:24
Blaze85 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:10:
[...]

Help mij even, naar welke statistieken verwijs je nu precies op basis van mijn eerder aangehaalde peiling data?
C00P schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:38:
Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat Trump geen stabiel genie is maar een idioot full of shit.

Zou dit kunnen kloppen?

Zie hier :

https://x.com/atrupar/status/1846242103031906360
Ik heb grote delen terug gekeken en het is een heel pijnlijk interview op z’n zachts gezegd. Trump die letterlijk zegt tegen een economische journalist dat ie geen verstand heeft van de economie en het altijd verkeerd heeft gezien wat betreft importheffingen.
Ik kan me zo voorstellen dat een aantal grote donoren vroeg of laat hun handen er vanaf gaan trekken en zich zullen gaan richten op de volgende verkiezingen.

[ Voor 41% gewijzigd door Miki op 15-10-2024 23:25 ]

• C00P
Ok,maar hier doet hij 1,5 miljard $ van de vraagprijs af,hij is een geweldig onderhandelaar!

In de strijd tegen China en Rusland hebben we een groot onderhandelaar nodig lijkt me.

https://x.com/Acyn/status/1846244448499650742

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:10

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

A.u.b. niet jijbakken. Als je het echt wil weten: mij interesseert het me persoonlijk weinig of Harris of Trump de verkiezingen wint, dat zal geen invloed op mij hebben. Wel is het interessant om te zien wat er gebeurt uiteraard.
Maar blijkbaar wel voldoende interesse om met een onbekende op internet een discussie aan te gaan. :+
Appels en peren. Trump is veroordeeld, deed niet mee aan een vrijwillig overdracht van de macht, sloopt Roe versus Wade en nog veel meer.
De vergelijking met Trump is ongelijk. Ze zijn niet vergelijkbaar.
edit: en zeg niet dat Harris geen invloed heeft. Als VP heeft ze een belangrijke rol in het Congres als tie-casting voter en als VP heeft ze uiteraard invloed op de president en het beleid.
Potentieel invloed versus gerealiseerde invloed. Appels en Peren

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:54
Dus het gaat om de opkomst van de kiezer in de staat Pennsylvania, right? En we weten op de nacht van de verkiezing niks, want we weten Pennsylvania niet, klopt dat?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 20:03
ph4ge schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:24:
[...]
Feit is dat Amerika er economisch een stuk beter voor staat dan andere ontwikkelde economieen, waaronder de onze. Deels komt dat omdat Oekraine Europa harder raakt, maar deels komt dat simpelweg ook door bijv. de Inflation Reduction act.
Het feit dat de VS (en China) het zoveel beter doen dan ons is geen verdienste van Biden/Harris, noch van Trump. Het is vooral te wijten aan onszelf. Het is een proces dat al decennia speelt, en dat je op het conto van de euro en het feit dat er in de EU minder investeringen in nieuwe technologie (we houden van onze oude industrieën) worden gedaan mag schrijven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit is een bijzonder fragment om te zien:

Youngkin is de gouverneur van Virginia. Hij was op CNN en Jake Tapper leest wat quotes van Trump voor over de inzet van het leger binnen de VS.

Vervolgens zegt Youngkin "Ik geloof niet dat hij dat heeft gezegd, volgens mij had hij het over illegale immigranten. <typische rant daarover>. Hij heeft het niet over Amerikanen. You're misrepresenting his thoughts.". Tapper: "Maar dit was letterlijk een quote en audio-fragment van hem!" En dan nog een paar versies hiervan.

Dit is waar het vaak mis gaat. Trump zegt iets extreems, maar het wordt veranderd in "Wat hij bedoelt te zeggen is...". Anderzijds is hij de man die "het zegt hoe het is".

• k995
  • Laatst online: 11-04-2025
https://www.nytimes.com/2...ing-methods-election.html

Hoe 2/3e van de polls tegenwoordig " weighting by recalled vote" gebruiken. Dwz dat men vraagt hoe men de vorige keer (2020) gestemd heeft en de poll herwerkt tot men gelijkaardige demografie krijgt.

Probleem daarbij is dat de bevolking mogelijks anders is.

Waarom doet men dit dan? Wel omdat pollsters wanhopig op zoek zijn om de fouten uit 2016 en 2020 (trump soms zwaar onderschat)niet opnieuw te maken.

Het gevolg is dat de polls die dit niet doen een race zoals 2022 laten zien: democraten liggen voor, de polls die dat wel doen laten een race zien zoals 2020: nek aan nek.

• ph4ge
alexbl69 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 06:50:
[...]

Het feit dat de VS (en China) het zoveel beter doen dan ons is geen verdienste van Biden/Harris, noch van Trump. Het is vooral te wijten aan onszelf. Het is een proces dat al decennia speelt, en dat je op het conto van de euro en het feit dat er in de EU minder investeringen in nieuwe technologie (we houden van onze oude industrieën) worden gedaan mag schrijven.
Je artikel noemt een hele reeks oorzaken maar de Euro op zich niet en op de meeste maakte Amerika gewoon betere keuzes onder Biden, en inderdaad zoals ik al zei en jij ook zegt investeert Amerika veel meer in nieuwe technologieën wat ook een direct gevolg is van de IRA en de AJP wat ook prestaties van Biden zijn.

Wij zouden er inderdaad beter voor staan als we meer beleid zoals Biden hadden gemaakt, maar dat is net zo zeer een succes van hem als een falen van ons.

Overigens zit China in een economische crisis, natuurlijk heeft een ontwikkelende economie niet zo snel krimp maar economen zijn het er over eens dat dat helemaal niet goed gaat. Daar is gisteren weer een groot stimilus pakket aangekondigd.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 16-10-2024 09:03 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://x.com/KamalaHarris/status/1845993766441644386

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GZ5Jh-kWwAELPKj?format=png&name=small

Dit voelt wel een beetje als een flinke misser. Waarom doet ze dit? Crypto-currency er ook nog bij vermelden. Laat dat lekker aan Trump over.

Ik snap dat ze zwarte mannen wil bereiken, maar betekent dit dat witte mannen niet worden beschermd en je geldbonusjes puur op huidskleur krijgt :?
Het is dat het een verified Kamala account is, maar het voelt bijna als een hack/parodie :{

[ Voor 9% gewijzigd door FunkyTrip op 16-10-2024 09:41 ]

Dit dus.

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-01 01:36
FunkyTrip schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:33:

[Afbeelding]

Dit voelt wel een beetje als een flinke misser. Waarom doet ze dit? Crypto-currency er ook nog bij vermelden. Laat dat lekker aan Trump over.

Ik snap dat ze zwarte mannen wil bereiken, maar betekent dit dat witte mannen niet worden beschermd en je geldbonusjes puur op huidskleur krijgt :?
Het is dat het een verified Kamala account is, maar het voelt bijna als een hack/parodie :{
Ik dacht onlangs gelezen te hebben dat zwarte mannen haar 2e meest loyale groep kiezers zijn na zwarte vrouwen, dus dit lijkt een beetje preken voor eigen parochie. Zwarte mannen vonden het een beetje beledigend. En die crypto lijn is heel erg vreemd inderdaad.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
FunkyTrip schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:33:

[Afbeelding]

Vermoed dat het wel getest is in focus groepen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://edition.cnn.com/2...record-georgia/index.html
Record number of early votes cast in Georgia as election gets underway in battleground state

A record number of early votes have been cast in Georgia on Tuesday as residents headed to the polls in a critical battleground state that is grappling with the fallout from Hurricane Helene and controversial election administration changes that have spurred a flurry of lawsuits.

More than 328,000 ballots were cast Tuesday, Gabe Sterling of the Georgia secretary of state’s office said on X. “So with the record breaking 1st day of early voting and accepted absentees we have had over 328,000 total votes cast so far,” he said.

The previous first day record was 136,000 in 2020, Sterling said.
in Georgia is de early voting geopend.

Het loopt flink 'storm' daar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:33:
https://edition.cnn.com/2...record-georgia/index.html

[...]

in Georgia is de early voting geopend.

Het loopt flink 'storm' daar.
Nogal, maar het is en blijft Georgia, bastion van shenanigans. De huidige aantallen zijn - vooralsnog - niet voldoende om middels trend van "mass mobilisation" door de flessenhalzen te kunnen breken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HEY_DUDE schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Maar ik zie het internet er wel mee aan de haal gaan. (f)ophef van de MAGA kant is voorspelbaar, maar ik zie ook veel neutrale personen (of anti-GOP) zoals ik hun wenkbrauwen optrekken.

Dit dus.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Virtuozzo schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:13:
[...]

Nogal, maar het is en blijft Georgia, bastion van shenanigans. De huidige aantallen zijn - vooralsnog - niet voldoende om middels trend van "mass mobilisation" door de flessenhalzen te kunnen breken.
Hoe meer mensen nu al stemmen, hoe minder er op verkiezingsdag valt te beïnvloeden door te weinig stemburo's of sluiten als er nog mensen in de rij staan etc.
Dus het is wel een indicator dat iig een groter deel van de stemmers het stemmen serieuzer neemt.

Voor het procedurele stuk over het uitgooien van stemmen, en blokkeren van uitslagen etc zal dit idd niet uitmaken.

PSN

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:11

Player1S

Probably out in the dark

FunkyTrip schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:13:
[...]

Maar ik zie het internet er wel mee aan de haal gaan. (f)ophef van de MAGA kant is voorspelbaar, maar ik zie ook veel neutrale personen (of anti-GOP) zoals ik hun wenkbrauwen optrekken.
Tja, internet.

Een Biden en/of Harris doet iets als dit en ze zijn incompetent, gestoord, dement, etc etc.
Datzelfde internet: Biden/Harris gebruiken weermachines om stormen te veroorzaken en zo republikeinse kiezer te doden. Ze hebben de verkiezing gestolen. Ze zijn het grote brein achter pedo-netwerken en al het kwaad in de wereld.

Internet, pick a side. Of ze zijn incompetent of ze zijn masterminds. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

mercapto schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Ik dacht onlangs gelezen te hebben dat zwarte mannen haar 2e meest loyale groep kiezers zijn na zwarte vrouwen, dus dit lijkt een beetje preken voor eigen parochie. Zwarte mannen vonden het een beetje beledigend. En die crypto lijn is heel erg vreemd inderdaad.
Het achterliggende probleem is enerzijds dat "crypto" een machtscluster is geworden binnen Amerikaanse oligarchie, anderzijds dat men absoluut niet doorheeft dat het niet anders is dan een perversie.

Crypto is een klassiek voorbeeld van ongedefinieerd cluster, met ontwerp in mechanismen van cultisme, en diepe wortels in alt-rechtse en (zeer) oude extreem-rechtse vectoren intern en extern aan de VS, waar veel focus is gelegd op gericht gebruik van netwerkcorruptie teneinde mee te liften op van origine jaren '80-'90 corporatistische netwerken (en dan specifiek, de toenmalige verbindingen van georganiseerde misdaad en white collar crime - als terzijde, heel leuk om al die actoren eens op een rij te zetten voor familiegeschiedenis, het is een groot drama van fraude, chantage en pressie enerzijds, en drama van zogeheten Self-Established Intelligence Communities / Private Intelligence Services anderzijds).

Dit ligt misschien gevoelig op een forum gehuisvest hier 8) Maar het is botweg een van de meest kritieke bedreigingen van zowel de westerse wereld als het huidige mondiale bestel.

Het is diep verweven met de historische wortels van het huidige Big Tech, alsmede de vectoren van niet-Amerikaanse financiering & staffing daarvan - wortels die verder terug gaan dan de grote faux-furore van Privacy / LifeLog / TIA drama's in het verleden.

Er zit trouwens hier ook een brede verstrengeling met de netwerken van "AI" (niets anders dan een bubbel want het gaat nergens om het scheppen van kunstmatige intelligentie, maar overal om het vermogen tot beheersen van taal en narratief - en dat, bot gezegd, is rauwe macht) alsmede het cluster van TESCREALISM. Kort gezegd: als wij de betere mensen willen overleven dan moet al de rest gereduceerd worden tot grondstof - en de worldbuilding van Blade Runner was fantastisch inspirerend so let's make it real. I know, gestoord, maar zie wederom: pathology of wealth.

Lang verhaal kort: men heeft in de VS een blinde vlek t.a.v. dat probleem van pathology of wealth, en het historisch cyclische probleem van insurrectie door oligarchie. Daar zit tegenwoordig wel bewustwording bij, maar de valstrik van conformiteit van perspectief blijft aanwezig: men neemt actoren van crypto als misschien crazy, maar conform. Terwijl het minste probleem nog is dat het allemaal generatie con entrepreneurs op zijn minst erg is. Voor al de rest, nu ja, het OCCRP en andere instituties met focus op transnationale georganiseerde misdaad en extremisme trekken al meer dan een decennium aan de bel.

Onder de streep ligt er een dynamiek waarbij crypto een vector van macht is kunnen worden, waarbij de primaire reflex het omgaan daarmee is, en niet het doorlichten ervan. Dit is exact dezelfde politiek én maatschappelijk-cultureel geïnternaliseerde reflex zoals aanwezig bij chaos actoren als Vance, Trump en zo voorts helemaal terug tot aan Weyrich en Cohn.

Het is absoluut een vector van macht. Maar geen conforme. Zelfs geen die above board is. Het is een ijsberg waar het zichtbare topje een samensmelting is van netwerkcorruptie en toxisch gedrag, en onder water de rest van de ijsberg van georganiseerde misdaad in verbinding met non-state en state actoren van autoritaire regimes (veelal zelf netwerkfenomenen van samensmelting tussen georganiseerde misdaad en inlichtingendiensten).

In essentie zit hier exact hetzelfde probleem als in 2014 - 2016. We weten wat het is. We willen niet weten wat het is. Nu ja, zie de consequenties bij puur de chaos actor Trump. Crypto, dat is een transnationaal netwerkfenomeen van klassieke versmelting van toxische oligarchie en de post-Koude Oorlog machtsvector van georganiseerde misdaad + inlichtingen die grondstoffenreservoirs (landen + bevolking) overgenomen / in hun greep hebben.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

YakuzA schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:16:
[...]

Hoe meer mensen nu al stemmen, hoe minder er op verkiezingsdag valt te beïnvloeden door te weinig stemburo's of sluiten als er nog mensen in de rij staan etc.
Dus het is wel een indicator dat iig een groter deel van de stemmers het stemmen serieuzer neemt.
Zeker, en daar zitten interessante signalen. Zeker gezien het nog steeds aanwezige potentieel voor een October Surprise.
Voor het procedurele stuk over het uitgooien van stemmen, en blokkeren van uitslagen etc zal dit idd niet uitmaken.
Toch is dat precies waar dit keer de grootste zorgen liggen, vanuit het nog nooit zo ondoorzichtig zijn geweest van potentieel & probabiliteit van subversie. Dit is significant omdat het afwijkend is, zelfs in 2016 was het relatief en redelijk inzichtelijk, het probleem was meer dat het werd genegeerd totdat het te laat was. En ja, te veel werd helaas afgedaan als "it's the game".

Dit keer zien we ontzettend veel donker geld rondgepompt worden. Ontzettend veel meer subversieve organisatie. Maar in tegenstelling tot vorige cycli zien we niet waar bij welke vector welke focus ligt. Er is zelfs nauwelijks inzicht in capaciteit / schaal van instrumentatie.

Hier ligt een wedstrijd die onderbelicht blijft, maar het is de wedstrijd tussen massa mobilisatie en subversie. Het eerste kunnen we redelijk observeren, het tweede gewoon niet meer.

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Waarschijnlijk zelfs specifiek in Penssylvania.

• Blaze85
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

Ik weet niet wat je precies verwacht van de democraten. Het land is gewoon tot op het bot verdeeld. Er zijn nauwelijks independents en die er zijn zijn independent simpelweg omdat ze 4 jaar lang niet opletten en pas vlak voor de verkiezingen een keuze maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka7XRc8hEiAUBS37-4F6mIpNzss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r844GXYS2gsxdDUTVxItWfxR.jpg?f=fotoalbum_large

Independents-groep is groter dan ooit :) Beide partijen worden steeds massaler disliked.

• Blaze85
  • Niet online
Blaze85 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:17:
[...]

Uiteraard, en ik zei daarom ook hetzelfde over Trump. Ik vind zowel Harris als Trump niet bepaald presidentieel. Maar ik kan nog wel eerlijk zeggen dat ik Trump niet presidentieel vind. Maar hier in deze thread zal niemand willen toegeven dat Harris niet presidentieel is (qua style, intelligentie), want tja Trump.

538 bekijk ik regelmatig. Wat is zie is dat Harris een 'louzy' +2,4% voorsprong nationaal heeft op Trump. Volgens 538 in 2016 had Clinton een voorsprong van +3,9%, won de popular vote met +2,1% punt (en Trump won toen ruim de Electoral College). In 2020 stond Biden op +8,4%, won de popular vote met uiteindelijk met +4,5% en wel de Electoral College.

Wat wil ik zeggen: als ik een Democraat was, zou ik op een voorsprong van +2,4% nationaal in de polls niet heel gerust met de stand van zaken zijn en al helemaal geen roze bril opzetten. Zeker qua Electoral College, maar zelfs de popular vote is mogelijk in reach van Trump. Just my 2 cents.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLmi6gdcHBn1Jxt1ysPLxwJGhQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaVKAwFFtpoW8lteV3lxEe8d.jpg?f=fotoalbum_large

Nationale polls daargelaten, inmiddels staat Trump voor in de meeste battleground states (volgens aggregate polling Real Clear & 270 To Win ( https://www.270towin.com/2024-presidential-election-polls/ ))

Een paar weken geleden stond Harris nog 0 tot zelfs 3 punten voor in de meeste staten, ex. Georgia en Arizona. Nu kun je natuurlijk vraagtekens stellen bij de absolute aantallen, maar er is een duidelijke swing gaande de laatste weken richting Trump :X

• Blaze85
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:00:
https://www.nytimes.com/2...ing-methods-election.html

Hoe 2/3e van de polls tegenwoordig " weighting by recalled vote" gebruiken. Dwz dat men vraagt hoe men de vorige keer (2020) gestemd heeft en de poll herwerkt tot men gelijkaardige demografie krijgt.

Probleem daarbij is dat de bevolking mogelijks anders is.

Waarom doet men dit dan? Wel omdat pollsters wanhopig op zoek zijn om de fouten uit 2016 en 2020 (trump soms zwaar onderschat)niet opnieuw te maken.

Het gevolg is dat de polls die dit niet doen een race zoals 2022 laten zien: democraten liggen voor, de polls die dat wel doen laten een race zien zoals 2020: nek aan nek.
Dat is het enige waar Democraten soelaas aan kunnen hebben: in 2022 zaten de pollsters er een keer naast gunstig ten opzichte van de Democraten. Ik denk dat dat toen ook te maken had met dat Trump veel minder populair was onder zijn eigen base en de nasleep van het hele J6-gebeuren. Probleem met deze analyse is dat de Trump-base weer veel enthousiaster is geworden vs. 2020 en 2022 en na 4 jaar Biden-Harris veelal erg gemotiveerd zijn om naar de stembus te gaan.

Verwijderd

Toch knap dat het elke keer weer gaat over de polls.

• Blaze85
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:07:
Idd niemand die er op let, behalve vrijwel iedere media-outlet, politicus, kiezer en volger 8)
[...]

Ah, een soort pollster dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Blaze85 op 16-10-2024 15:11 ]

• HEY_DUDE
Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Idd niemand die er op let, behalve vrijwel iedere media-outlet, politicus, kiezer en volger 8)

[...]

Ah, een soort pollster dus.
Ik snap de relevantie van deze opmerking niet.

Er gaan vele miljarden om in deze verkiezingen, het is naïef te denken dat een bericht zo maar uitgestuurd wordt. Beide kampen zullen werken met focus groepen.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:00

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik vind het zelf ook knap dat het gaat over polls terwijl die niet te vertrouwen zijn. Het is verstandiger om te kijken naar de inmiddels uitgebrachte stemmen.

Ik stel ook voor om te kijken naar de reeds uitgebrachte stemmen en die te vergelijken met de stemmen die uitgebracht zijn in 2020 in dezelfde periode. Die methode is namelijk veel betrouwbaarder dan polls. Ik zie polls inferieur aan de stand van stemmen momenteel. Dat konden we twee weken geleden niet doen maar nu wel. Als je die methode naar voren haalt komt namelijk een compleet ander beeld naar voren t.o.v. de polls. I.t.t. de polls ben je dan niet afhankelijk van beïnvloedbare factoren zoals wie ze doet afnemen en wie ervoor betaald maar puur op uitgebrachte stemmen.

Als je namelijk kijkt naar uitgebrachte stemmen nu dan zie je dat relatief de democraten het over het algemeen beter doen dan in 2020 en de republikeinen vaak niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Auredium op 16-10-2024 16:22 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Uhuh. Let's focus on the odds, and forget about the stakes right. Who could possibly benefit.

Dat gezegd, die fixatie van horserace "journalism" zien we primair bij de grote merken van media in eigendom van oligarchie. Dat zegt wel iets. Daarbuiten zien we het voornamelijk bij media van zogeheten Pink Slime en Yellow Journalism, en dat zegt ook wel iets. Saillant is dat het daarbij nogal vaak om verschillende bedrijfsentiteiten van dezelfde "agentschappen" gaat. Zegt ook wel weer iets.

Als we verder kijken, naar de resterende kwaliteitsmedia, wanneer daar gebruik gemaakt wordt van polls dan is dat met erkenning van het functioneren daarvan als mechanisme van perceptie management - manipulatie dus.

Als we nog verder kijken, naar het landschap van lokale media, daar lacht men zich rot om polls. Er zijn verdomd goede redenen waarom embedded journalism veel nuttiger is dan polling, en waarom monitoren van civic / community / other organisations veel betere indicatoren oplevert.

Kijken we naar onderzoeksinstellingen, dan is het concept van polling al fundamenteel anders dan wat in / door media gebruikt wordt.

Polling kan nuttig kan zijn. Maar niet zoals het door de grote media, en de gelieerde pseudo-media, gebruikt wordt. Nu ja, dan is er nog steeds nut. We hebben het dan wel over een heel selectief en specifiek nut ...

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 16-10-2024 16:32 ]

• ph4ge
Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:49:
[Afbeelding]

Independents-groep is groter dan ooit :) Beide partijen worden steeds massaler disliked.
Jezelf als partisan identifiseren is wat anders als er daadwerkelijk een zijn. Je ziet gewoon dat de polls er jaren nauwelijks bewegen. Er zijn maar een handvol plekken waar voldoende stemmen onafhankelijk zijn waardoor de staat nog naar de een of de ander kan.

Overigens is het me niet duidelijk maar lijkt het erop dat niet-stemmers, ongeveer de helft van de kiezers, hier gewoon in opgesloten zit. Trek dat eraf en je blijft met een klein clubje over.
Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:55:
[...]

[Afbeelding]

Nationale polls daargelaten, inmiddels staat Trump voor in de meeste battleground states (volgens aggregate polling Real Clear & 270 To Win ( https://www.270towin.com/2024-presidential-election-polls/ ))

Een paar weken geleden stond Harris nog 0 tot zelfs 3 punten voor in de meeste staten, ex. Georgia en Arizona. Nu kun je natuurlijk vraagtekens stellen bij de absolute aantallen, maar er is een duidelijke swing gaande de laatste weken richting Trump :X
RCP heeft natuurlijk een rechtse bias, en belangrijker is dat ze partisan polls meenemen en er enorm veel polls van republeinse kant de laatste weken zijn vrijgegeven en vrijwel niks van de democratische kant. Er zit weinig achter het model behalve dat ze polls optellen, itt 538 en NS.

Je ziet dit bijv. duidelijke in NV waar bij een top poll zoals Emerson Harris licht uitloopt, maar daar een boel veel lager gewaardeerde polls tegenover staan waar Trump uitloopt. Bij 538 en NS is de swing richting Trump van de laatste dagen marginaal en tov vorige maand staat Harris vrijwel overal nog op winst, dat komt omdat ze de meeste recente polls veel lager waarderen vanwege de kwaliteit.

Bovendien heb je het echt over minimale verschuivingen, tienden van procenten. Daar moet je niet teveel in zoeken. Uberhaupt zeggen polls niet veel meer dan "het zit zo dicht bij elkaar dat we er niets zinnigs over kunnen zeggen".

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 16-10-2024 16:37 ]

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-02 14:58

The_Bird

Meneer de Raaf

Polls helpen ook gewoon met het verkopen van "content" voor de programma's die de verkiezingen coveren. Het brengt een spannend element met zich mee. Ik denk zelfs dat het voor de omproepen belangrijker is dan voor de kandidaten.

Als kandidaat zou ik haast liever hebben dat ik lichtjes achter sta in de polls, dat motiveert de achterban meer om te gaan stemmen. Wanneer je voor staat zullen er kiezers zijn dat ze toch al wel gewonnen hebben en hun stem niet meetelt.

Wel opvallend dat Trump opeens weer optrekt in deze polls. De vraag is dan ook of dat Trump het beter doet of dat Harris wat aan het inzakken is nadat ze juist zo sterk leek te gaan.

"21 jaar DSL!"

HEY_DUDE schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Ik snap de relevantie van deze opmerking niet.

Er gaan vele miljarden om in deze verkiezingen, het is naïef te denken dat een bericht zo maar uitgestuurd wordt. Beide kampen zullen werken met focus groepen.
Focus Group Research is meer zeldzaam aan Republikeinse zijde dan aan Democratische. Voornamelijk vanuit historische ontwikkeling: Republikeins = rechts/conservatief + selectoraal model dus men navigeert op narratief / gebruik van middels geloofsgedrag / geloofsvalstrik. De connect daar is historisch gekoppeld aan de ontwikkeling van de Publishing Industry, en daarna de PR & Marketing industry.

Democraten maakten in het verleden veelal gebruik van een ecosysteem van onderzoeksbureaus, zijn echter in toenemende mate er achter gekomen (net pre-Obama was een groot breekpunt) dat het daarbij om agentschappen ging in eigendom van bedrijven die primair verbonden waren aan, nu ja, niet echt Democratische denktanks. Zo is er langzaam een verschuiving opgekomen.

Focus Group Research is daar iets wat toch meer bij lokale / regionale strata aanwezig is, dan op nationaal niveau. In ieder geval in oorsprong. Dat heeft veel te maken met de Clinton periode disconnect tussen de DNC en de regionale organisaties, alsmede de ontwikkeling van publieke onderzoeksinstellingen (bijvoorbeeld Brennan Center et alii) waar men die ontwikkelingen is gaan steunen - civiele initiatieven lopen beter bij de curve dan institutionele, zogezegd.

Goede voorbeelden daarvan zijn Anat Shenker-Osorio, maar ook David Pepper. Hun werk ligt aan de basis van behoorlijk wat instrumentatie, wat er eerst nauwelijks was. Maar ook aan het gebruik daarvan door de DNC zelf. Niet dat men daar volledig af is van het oude consultancy drama, nog niet, maar het is al ver gekomen.

De podcast van Anat is trouwens uitermate interessant. Niet enkel vanwege de erkenning van concepten en functies als taal en perceptie, maar ook omdat ze vaak inzicht geeft in gebruik van Focus Groups, en onderzoek daarbij. Ze wordt nog steeds behoorlijk vaak geschoffeerd door de D.C. Press Corps & consultancy kringen, maar goed, ze duwt dan ook vrij consistent vingers in flinke wonden.

The_Bird schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:38:
Polls helpen ook gewoon met het verkopen van "content" voor de programma's die de verkiezingen coveren. Het brengt een spannend element met zich mee. Ik denk zelfs dat het voor de omproepen belangrijker is dan voor de kandidaten.
Dat is het ook. Maar dan wel specifiek voor een typisch Amerikaans fenomeen: net zoals alle media verweven zijn in één gedeeld cluster van ad-economics, is de industrie van politiek & consultancy dat ook. Met exact hetzelfde cluster van ad-economics.

En dat gaat al veel verder terug dan Ma Bell voorafgaand aan het opbreken van dat monopolie - Ma Bell functioneerde ook als handelsentiteit voor advertising via vele ondernemingen in eigendom. Na het opbreken daarvan is dat verzelfstandigd, primair via fondsen die later zelf clusters werden, zoals bijvoorbeeld Blackrock et alii. Later is de ad-economics voetafdruk van Big Tech grotendeels daarin geïntegreerd, minus Google (and now we know why so many folks suggest breaking it up ...). Het is waarom zowel economen als sociologen die entiteit van ad-economics wegen als machtsvector.

Adam Sheingate heeft al heel lang geleden daar een solide boek over geschreven, Building a Business of Politics - oud, maar nog steeds het standaardwerk benodigd om de evolutie van het fenomeen echt te begrijpen.

Vanaf dat punt wordt het wel gevoelig. Onderzoek vanuit sociologie maar ook economie identificeert het fenomeen in toenemende mate als een parasitaire machtsdynamiek (sinds ongeveer McCarthy, iets om bij stil te staan), en daar is ook wel wat bij op te merken. Het is ook iets waar historici vaker naar wijzen, H.C. Richardson heeft bijvoorbeeld in haar nieuwsbrieven (maar ook haar onderzoeken) de parallellen tussen pre-civil war periode, gilded age, ante-interbellum en tegenwoordig voor verstrengelingen oligarchie / media maar primair oligarchie / advertising industry weten te onderbouwen.

Het zijn de VS. Alles wordt getekend door invloed van commercie, maar meer nog door de post-founding issues van divides of political economy. Zowel cultuur als politieke economie worden primair gevormd door wat in essentie cyclisch uitmondt in een probleem van insurrectie door oligarchie. Er is heel lang traditie geweest van civiele / culturele eigenbestemming, zie bijvoorbeeld Amerikaanse Culturele Mythologie zoals post-1870 comics, maar goed, Disney owns it all now.

Dit wil niet zeggen dat advertising niet belangrijk is. Het is absoluut een signaalmechanisme in de VS. Maar het is ook op meerdere wijzen zowel syndroom als ziekte van disfunctie. Als een tiende van de omzet van die industry van Business of Politics geïnvesteerd werd in lokale media ... tja, dan zaten de VS nu niet waar ze nu wel zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 16-10-2024 16:57 ]

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 10-02 12:28

Plasma_Wolf

Student

Tja, de polls. Hier een verhaal over iemand die in Buck County (Pennsylvania) door de wijken gaat. N=1? N=twee of drie wijken. Schetsen toch een ander beeld dan de polls.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:18
Het belangrijkste is waarschijnlijk dat polling data eigenlijk het enige is wat men nu heeft. Vele mensen vrezen de uitslag van de verkiezingen, aan beide kanten, en willen graag een signaal zien dat hun gerust stelt.
[...]

[Afbeelding]

Wat zegt dat? Worden partijen massaler "disliked" of wil men gewoon niet publiek geassocieerd worden met een partij? Ik zie mijzelf eigenlijk nooit rood stemmen, maar ben gewoon "Independent". Mijn registratie is namelijk publiek opvraagbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door The Realone op 16-10-2024 17:21 ]

• k995
Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:04:
[...]

Dat is het enige waar Democraten soelaas aan kunnen hebben: in 2022 zaten de pollsters er een keer naast gunstig ten opzichte van de Democraten. Ik denk dat dat toen ook te maken had met dat Trump veel minder populair was onder zijn eigen base en de nasleep van het hele J6-gebeuren. Probleem met deze analyse is dat de Trump-base weer veel enthousiaster is geworden vs. 2020 en 2022 en na 4 jaar Biden-Harris veelal erg gemotiveerd zijn om naar de stembus te gaan.
Dat had te maken met roe v wade en mogelijks doordat corona toch wel vooral oudjes gedood heeft en die vnml gop stemde.

• k995
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:07:
Er is natuurlijk weinig anders .

• k995
Auredium schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:20:
Ik vind het zelf ook knap dat het gaat over polls terwijl die niet te vertrouwen zijn. Het is verstandiger om te kijken naar de inmiddels uitgebrachte stemmen.
Dat polls niet te vertrouwen zijn is onjuist.
Ik stel ook voor om te kijken naar de reeds uitgebrachte stemmen en die te vergelijken met de stemmen die uitgebracht zijn in 2020 in dezelfde periode. Die methode is namelijk veel betrouwbaarder dan polls. Ik zie polls inferieur aan de stand van stemmen momenteel. Dat konden we twee weken geleden niet doen maar nu wel. Als je die methode naar voren haalt komt namelijk een compleet ander beeld naar voren t.o.v. de polls. I.t.t. de polls ben je dan niet afhankelijk van beïnvloedbare factoren zoals wie ze doet afnemen en wie ervoor betaald maar puur op uitgebrachte stemmen.
Sorry maar dat slaat nergens op, "uitgebrachte stemmen" zegt wat? Juist niks.
2020 is een heel andere verkiezing dan 2024.
In 2020 riep trump en de gop op om niet vroeger/op afstand te stemmen, sinds 2022 doen ze dat wel, Electoraat is ook veranderd met emmigratie en migratie, interne VS verhuizen, corona, economie,...
Als je namelijk kijkt naar uitgebrachte stemmen nu dan zie je dat relatief de democraten het over het algemeen beter doen dan in 2020 en de republikeinen vaak niet.
Je hebt geen idee wie er nu al gaat stemmen, je hebt enkel een getal waar kje dan op basis van 1 verkiezing conclusies uit trekt. Dat is echt heel wat onbetrouwbaarder dan peilingen.

• C00P
Trump die in plaats van vragen van het publiek te antwoorden daar een half uur als een mongool de vogeltjesdans staat te dansen, en dan zou hij nog stijgen in de polls???

Het moet niet gekker worden.
Ik lees elke dag over de verkiezingen, ik vind dat super interessant.
Naar mijn gevoel zou Harris makkelijk moeten winnen,Trump doet elke dag wel iets ontzettends dom, en Kamala doet het elke dag beter.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

C00P schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:17:

Naar mijn gevoel zou Harris makkelijk moeten winnen,
En toch blijft het close.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• alexbl69
  • Laatst online: 11-02 20:03
Auredium schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:20:
Het is verstandiger om te kijken naar de inmiddels uitgebrachte stemmen.
Worden die bekend gemaakt dan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:00

Auredium

Informaticus Chaoticus

Voor mensen die zelf ook niet sterk geloven aan polls is hieronder een goed uitgebreid artikel en overzicht van early voting: New York Times, 1 dag oud momenteel.

*knip*, plaats ook even een samenvatting of quote als je linkt naar een externe bron.
alexbl69 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:54:
[...]

Worden die bekend gemaakt dan?
We reageerde tegelijk :P
Ja.

[ Voor 84% gewijzigd door NMH op 16-10-2024 20:23 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Blaze85
  • Niet online
The_Bird schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:38:

Als kandidaat zou ik haast liever hebben dat ik lichtjes achter sta in de polls, dat motiveert de achterban meer om te gaan stemmen. Wanneer je voor staat zullen er kiezers zijn dat ze toch al wel gewonnen hebben en hun stem niet meetelt.

Wel opvallend dat Trump opeens weer optrekt in deze polls. De vraag is dan ook of dat Trump het beter doet of dat Harris wat aan het inzakken is nadat ze juist zo sterk leek te gaan.
Dat is inderdaad het meest interessant aan polls: lijkt een bepaalde campagnestrategie te werken of niet. De absolute aantallen kunnen mogelijk fout zijn, maar de swings in de aantallen lijken mij wel een stuk betrouwbaarder.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

C00P schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:17:
Trump die in plaats van vragen van het publiek te antwoorden daar een half uur als een mongool de vogeltjesdans staat te dansen, en dan zou hij nog stijgen in de polls???

Het moet niet gekker worden.
Ik lees elke dag over de verkiezingen, ik vind dat super interessant.
Naar mijn gevoel zou Harris makkelijk moeten winnen,Trump doet elke dag wel iets ontzettends dom, en Kamala doet het elke dag beter.
Dat is het bizarre. "Op papier" zou Harris makkelijk moeten voor staan. Trump heeft een heel verleden, veroordelingen, impopulaire uitspraken en tot nu toe weinig concrete plannen voor de toekomst geuit. Wat hij wel heeft is een bepaald charisma.

Toch kan het twee kanten uitgaan waardoor ik me afvraag of Harris nou zo'n slechte kandidaat is dat ze niet makkelijk van Trump kan winnen.

"21 jaar DSL!"

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 10-02 12:28

Plasma_Wolf

Student

Wat voor charisma? Wat heeft Trump ooit aan charisma laten zien?

Ik vraag me echt af wat mensen in iemand als Trump zien? Aan alles wat hij zegt en doet, en ook hoe hij het doet, dat wekt toch aversie op?

Of ben ik daar uniek in?

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Plasma_Wolf schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:43:
Wat voor charisma? Wat heeft Trump ooit aan charisma laten zien?

Ik vraag me echt af wat mensen in iemand als Trump zien? Aan alles wat hij zegt en doet, en ook hoe hij het doet, dat wekt toch aversie op?

Of ben ik daar uniek in?
Trump is een goede spreker. Met zijn humor en gevatheid heeft hij bij de 2016 verkiezingen alle Reupublikeinse kandidaten weggespeeld. Ook toen was zijn boodschap zelf vrij magertjes maar door zijn charisma wist hij het op een manier te brengen die goed overkwam bij veel mensen.

"21 jaar DSL!"

• Blaze85
  • Niet online
The_Bird schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:34:
[...]

Dat is het bizarre. "Op papier" zou Harris makkelijk moeten voor staan. Trump heeft een heel verleden, veroordelingen, impopulaire uitspraken en tot nu toe weinig concrete plannen voor de toekomst geuit. Wat hij wel heeft is een bepaald charisma.

Toch kan het twee kanten uitgaan waardoor ik me afvraag of Harris nou zo'n slechte kandidaat is dat ze niet makkelijk van Trump kan winnen.
Interessante tweet op X met 63 miljoen (!) weergaven:

https://x.com/Bitcoin4Freedom/status/1846055449063575969
Jason
@Bitcoin4Freedom
I can't stand Donald Trump. He is braggy, he insults people for no reason, and he is just a brutal personality. But my mind is made up. I'm voting for him and here's why:

* He puts Americans and their well-being first. Kamala will not.

* He will bring @elonmusk into his cabinet to be the efficiency czar and get rid of waste. This alone may be the best single reason to vote for him.

* He will bring @RobertKennedyJr into his cabinet to Make American Healthy Again. He will finally get to the bottom of why our food companies are destroying the health of our children.

* I'm sick of the way the media lies continuously about @realDonaldTrump, starting with the incessant racism claims. They are just nonsense. The latest thing I learned? He sent his plane to fly Nelson Mandela home after he was in jail with the U.S. wouldn't do it. Racist? No.

* I'm sick of the U.S. being embroiled in foreign wars. Trump will keep us out of them again. He's just crazy enough that foreign nations will stand down. They have no fear of Kamala. They will fear him.

* Trump sees this country as fundamentally good. Kamala sees it as inherently evil.

* Trump will end the nonsense of the open border which makes our country less secure, less financially stable, and brings in millions of people illegally who compete for Americans' jobs.

* This government has to print billions to care for the illegals. That makes all of our dollars less valuable and makes prices zoom upward.

* He will stockpile Bitcoin.

* He will keep men out of women's bathrooms and women's sports.

* He is a heavyweight personality and negotiator. Kamala is a phony personality and a lightweight negotiator.

* The people who want Kamala Harris to win are the most annoying people in the country. They have pushed for pronouns, masks, endless vaccines, cancel culture, riots, blatant racism towards whites, gender confusion, undermining the U.S. constitution.

* He will upset the current political system. He was nearly the victim of assassination 3x. And he keeps going. He's not the best in interviews, but he at least puts himself out there. Over and over and over. Kamala hasn't done a single press conference.

* Harris and the media trying to prop her up hid Biden's cognitive decline. They accuse @realDonaldTrump of being a threat to democracy. Yet she was installed as the nominee with no votes. She wants to pack the Supreme Court. She wants to eliminate the filibuster. She sued @RobertKennedyJr to keep him off the ballot. And the threat to democracy is Trump? Nonsense.

* Those who support Harris look at Trump supports as vile, stupid, ignorant, and fascists. They disown family members or disinvite them from Thanksgiving dinner of they support Trump. This is disgraceful.

* Every time she talks, I try to give her a chance. But she is the most phony and condescending politician I have ever seen. Ever. I can't do it. I won't do it.

* She and those who support her are resistant to Voter ID and believe requiring an ID is racist. Her Department of Justice is suing the state of Virginia for trying to purge the voter rolls of illegals. Why would we not want 1 vote per 1 U.S. citizen? Is it more racist to believe people from the inner city are perfectly capable of securing a government issued ID? Or to believe they are incapable?

That's it. I'm done. Thanks for hearing me out.
Of hij gelijk heeft is een tweede, maar wat Amerika-deskundige Raymond Mens al vaker gezegd heeft: Trump is de menselijke handgranaat waar boze kiezers graag op stemmen. Helaas heeft de Biden-Harris regering kiezers teveel redenen gegeven om boos te zijn (betaalbaarheid van het leven, onveilige open grenzen en het buitenland in vuur en vlam).

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dat is enorm boeiend en geeft in ieder geval een kijkje in hoe Trump overkomt op een grote groep mensen, los van hoe hij echt zou zijn.

"21 jaar DSL!"

• HEY_DUDE
The_Bird schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:48:
[...]

Trump is een goede spreker. Met zijn humor en gevatheid heeft hij bij de 2016 verkiezingen alle Reupublikeinse kandidaten weggespeeld. Ook toen was zijn boodschap zelf vrij magertjes maar door zijn charisma wist hij het op een manier te brengen die goed overkwam bij veel mensen.
Heb nog een stukje zitten kijken van een recente interview. Er zit toch een oude man in de stoel nu die bij kritische alleen instaat is om de journalist aan te vallen. Antwoorden gaan alle kanten op. Zijn rallies stralen ook geen energie meer uit. In 2016 snapte ik de succesvolle zakenman image nog (hoewel dat image totaal niet klopt).

Vraag me zelf echt af of racisme niet meer de drijvende kracht is.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[b]Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:14:[/
Helaas heeft de Biden-Harris regering kiezers teveel redenen gegeven om boos te zijn (betaalbaarheid van het leven, onveilige open grenzen en het buitenland in vuur en vlam).
Zoals je het opschrijft lijkt het alsof het de schuld is van Biden-Harris. Misschien bedoel je het niet zo.

De realiteit is natuurlijk genuanceerder, maar dat willen mensen niet (meer) horen. Die willen simpele oplossingen, of ze nou werken of niet.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-02 20:28
HEY_DUDE schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:31:
[...]

Vraag me zelf echt af of racisme niet meer de drijvende kracht is.
Ik denk niet dat de helft van Amerika openlijk racistisch is. Natuurlijk staan de aartsconservatieven en white supremacists al vanaf het begin achter hem. Maar ik denk dat de meesten het alleen impliciet zijn: als je het op de man af vraagt ontkennen ze racistisch te zijn, ze hebben andere redenen om op hem te stemmen maar keuren het daarmee natuurlijk wel stilzwijgend goed. Maar schijnbaar mag je mensen niet kwalijk nemen dat ze op een racistische nationalist met autoritaire trekjes stemmen, zolang hij de problemen die mensen ervaren zo goed benoemt (net als in Nederland overigens).

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Tk55 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:43:
[...]

Zoals je het opschrijft lijkt het alsof het de schuld is van Biden-Harris. Misschien bedoel je het niet zo.

De realiteit is natuurlijk genuanceerder, maar dat willen mensen niet (meer) horen. Die willen simpele oplossingen, of ze nou werken of niet.
Dat "boeit" inderdaad niet. Onder Biden-Harris is het leven duurder geworden voor veel mensen, dus is het hun schuld. Dat hadden ze maar gewoon moeten oplossen. Wanneer je 4 jaar onder iemand zit die alles duurder maakt, ongeacht schuld, kan een alternatief dat lage prijzen belooft aantrekkelijk zijn.

"21 jaar DSL!"

• Tk55
  • Niet online
[...]
Het heeft weinig te maken met de kandidaat. Er zijn maar weinig geweldige kandidaten (zoals Obama, Clinton, Reagan).

Het probleem is dat Amerika kapot is.

Het stemsysteem is kapot. Je kan winnen met minder stemmen, stemmen wordt moeilijk of zelfs onmogelijk gemaakt. De winst is afhankelijk van slecht een handjevol staten ipv ze allemaal.

De media is kapot, want is in handen van slechts enkel extreem invloedrijke personen. En vanaf 2015 is de hele media aandachtsgeil geworden door Trump. Geen wonder dat je heeft gewonnen met zo’n podium. De media leeft op outrage.

De politiek is kapot. Er zitten talloze oude witte mannen die al 50 jaar niks anders doen dan politiek (zoals Biden). Die hebben niks meer met het volk. Ze doen aan insider trading. Ze verzieken het supreme court. Houden alle voortgang voor het gewone volk tegen.

Sociaal vangnet? Bestaat niet. Je gaat failliet aan de zorg, je huur wordt plots extreem verhoogd, je wordt zomaar ontslagen (terwijl je zorg gekoppeld is aan je baan).

Geen enkele status quo kandidaat zoals Harris gaat dit oplossen. Dus mensen willen daar niet op stemmen. Want het is meer van hetzelfde. Probleem is: Stemmen op Trump stuurt je land nog verder de afgrond in, en eventueel herstel zal nog langer duren.

De enige oplossing is een nieuw stemsysteem, maar dat zal er nooit komen want de democraten en republikeinen delen nu de macht. Delen van macht is beter dan de kans ‘m helemaal kwijt te raken.

• C00P
Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:14:
[...]

[...]

Of hij gelijk heeft is een tweede, maar wat Amerika-deskundige Raymond Mens al vaker gezegd heeft: Trump is de menselijke handgranaat waar boze kiezers graag op stemmen. Helaas heeft de Biden-Harris regering kiezers teveel redenen gegeven om boos te zijn (betaalbaarheid van het leven, onveilige open grenzen en het buitenland in vuur en vlam).
Die persoon is een complete wappie, natuurlijk gaan die voor Trump stemmen.
Al schiet Trump iemand dood op 5th avenue op klaarlichte dag,nog gaan die wappies op hem stemmen.

Vergeet het maar bij dit volk, die zijn compleet gek.
https://x.com/TheGoodLiars/status/1846655977002586545

Harris wilt voornamelijk de rechtse stemmers met een beetje gezond verstand bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door C00P op 16-10-2024 23:15 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik persoonlijk vind het helemaal geen interessante tweet. Beginnen met "ik haat Trump" is slechts clickbait en een psychologisch spelletje om het MAGA-programma dat daaronder volgt ingang te doen vinden bij Trump-tegenstanders. Ik vermoed dat hij zijn hoop overigens vooral gevestigd heeft op de "he will stockpile bitcoin" :+

En die 63 miljoen views zijn volkomen verklaarbaar gezien wat Twitter onder het bewind van Musk is geworden. Wie een behoorlijk aantal volgers heeft en dat benut om Musk en MAGA een paar spreekwoordelijke veren in hun derrière te steken krijgt automatisch maximale aandacht op X, lijkt het.

Catch a smile out there!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Glenfiddich schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

Ik persoonlijk vind het helemaal geen interessante tweet. Beginnen met "ik haat Trump" is slechts clickbait en een psychologisch spelletje om het MAGA-programma dat daaronder volgt ingang te doen vinden bij Trump-tegenstanders. Ik vermoed dat hij zijn hoop overigens vooral gevestigd heeft op de "he will stockpile bitcoin" :+

En die 63 miljoen views zijn volkomen verklaarbaar gezien wat Twitter onder het bewind van Musk is geworden. Wie een behoorlijk aantal volgers heeft en dat benut om Musk en MAGA een paar spreekwoordelijke veren in hun derrière te steken krijgt automatisch maximale aandacht op X, lijkt het.
Zo eenvoudig is het eigenlijk. De tweet is gewoon een opsomming van de usual MAGA leugens en onzin, verspreid door Musk en gepusht door de bots etc.

Dit dus.

• ph4ge

Nee, het is de rechts/conservatieve media bubbel in de VS. Die kunnen letterlijk alles verkopen, dus ook Trump. Een paar olichargen zoals Musk zien brood in Trump en dan wordt er een enorme propaganda machine ingezet om hem groot te maken, alle negativiteit te onderdrukken/overschreeuwen en de democratische kandidaat zwart te maken.

Het is heel doorzichtig als je er niet in zit. Ineens is de piemel van Hunter Biden niet meer belangrijk, ineens is leeftijd en gezondheid van de kandidaten niet meer belangrijk, ineens is Harris overal voor verantwoordelijk wat ze niet leuk vinden etc.

Overigens gebeurt dat in het klein ook, een kandidaat als Ted Cruz kan ook alles verkeerd doen en met een onpopulair platform gewoon weer herkozen worden.

Aan de andere kant zie je dat veel minder, dat is waarom de democraten zo'n achterstand hebben. De minpunten worden door rechtse media opgeblazen en dan op neutrale en linkse media op zn minst herhaald. Zo kan een Biden die in een betere fysieke en mentale gezondheid verkeerd dan Trump toch kansloos zijn op leeftijd en mentale gezondheid.
Tk55 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:54:
Het heeft weinig te maken met de kandidaat. Er zijn maar weinig geweldige kandidaten (zoals Obama, Clinton, Reagan).
Obama won in 2012, met het voordeel als zittende president, ook maar met minder dan 4%. Aan de andere kant is het 20 jaar geleden dat de republikeinen uberhaupt een meerderheid van de stemmen behaalde, en dat was toen al uitzonderlijk. Het is echt maar zo'n 5% van de kiezers die te overtuigen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door ph4ge op 17-10-2024 09:41 ]

• user109731
  • Niet online
Ik heb het interview van Harris met Fox News zelf niet gezien, maar ik lees wel dat het er vrij heftig aan toe ging. Lastige vragen en ze werd vervolgens telkens onderbroken door Baier. Ondanks dat had ze een aantal sterke antwoorden.

Ze lieten een clip van Trump zien maar het meest extreme stuk lieten ze niet zien. Harris benoemt dat in dit fragment: https://x.com/KamalaHQ/status/1846682157852377415

Prima antwoord op de strikvraag: "Are the 50% misguided? Stupid?" https://x.com/KamalaHQ/status/1846681187919483154

Geen grote fouten gemaakt zo ver ik kan zien. Sterk dat ze dit toch heeft gedaan op Fox News.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:10

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Glenfiddich schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

Ik persoonlijk vind het helemaal geen interessante tweet. Beginnen met "ik haat Trump" is slechts clickbait en een psychologisch spelletje om het MAGA-programma dat daaronder volgt ingang te doen vinden bij Trump-tegenstanders.
Yep, het valt in de categorie van de “tuurlijk is de aarde rond, maar …” opmerkingen of “You wouldn’t believe what happens next”.
Men doet alsof er een tegenstelling is om vervolgens compleet in all-in te gaan op één zijde van de stelling.

In dit voorbeeld wordt er een beroep gedaan op een emotie (haat) om vervolgens te beweren dat men er niet aan toe geeft en dat men “rationele argumenten” heeft. Echter er is duidelijk meer haat voor Kamala dan Trump als je de argumenten analyseert.

Maar dat is inderdaad, zoals @Glenfiddich aangaf, de valkuil. Immers de enige methode om een leugen te herkennen is door die tijdelijk te accepteren als de waarheid om vervolgens te herkennen dat het niet aansluit bij de andere waarheden. Maar voordat die herkenning plaatsvindt moet zo’n persoon zijn overtuiging (waaronder de nieuwe leugen die nu tijdelijk waarheid is) in twijfel nemen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:37
In alle discussie over de ondergang van de VS even een goede podcast met Harari, ik heb zijn eerste twee boeken gelezen deze zomer, erg informatief en verhelderend. In deze podcast geeft hij aan waarom we zo verslaafd zijn aan leugens. Ik mis Geert Mak met zijn goede uitleg erg de laatste tijd.

• Tk55
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:31:
[...]
Obama won in 2012, met het voordeel als zittende president, ook maar met minder dan 4%. Aan de andere kant is het 20 jaar geleden dat de republikeinen uberhaupt een meerderheid van de stemmen behaalde, en dat was toen al uitzonderlijk. Het is echt maar zo'n 5% van de kiezers die te overtuigen zijn.
Dat 4% verschil bij Obama is niet alleen te verklaren door de andere kandidaat die zo dichtbij zat, maar door de opkomst. Die was in 2012 61.6% en in 2016 slechts 58.6% (Bron).

Republikeinen zijn meer die-hard stemmers, maar die groep is relatief beperkt qua grootte. Zoals je zegt, de laatste keer dat de republikeinen de popular vote wonnen is in 2004.

Er is daarom ook vrijwel geen swing-vote, die zou twijfelen tussen de partijen. Het gaat om degenen die twijfelen om überhaupt te gaan stemmen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tk55 op 17-10-2024 10:31 ]

• ph4ge
Tk55 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:30:
Er is daarom ook vrijwel geen swing-vote, die zou twijfelen tussen de partijen. Het gaat om degenen die twijfelen om überhaupt te gaan stemmen.
En daarom maken de republikeinen er ook een sport van om het zo moeilijk mogelijk te maken om te stemmen. Het vereist vaak een flinke investering in tijd om stemgerecht te worden en te blijven, en vervolgens uren in de rij te staan om te stemmen. Als je arm bent of niet erg politiek actief dan zijn dit soort barrieres vaak ook een probleem.

Als ze een systeem hadden zoals hier waar je gewoon automatisch ingeschreven staat en op elk moment van de dag makkelijk kan gaan stemmen zou de opkomst veel hoger zijn en Trump geen kans maken.

Harris zat dan ook bij Fox om gematigde republikeinen die niet op Trump zouden stemmen toch over te halen om die investering te doen en op haar te stemmen, of om gematigde republikeinen die van plan waren met tegenzin op Trump te stemmen te overtuigen dat hij het niet waard is.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 17-10-2024 10:59 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 21:21
Virtuozzo schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:55:
[...]

Voor wie dit fenomeen en probleem van oligarchie onbekend is in de VS, er is op Arte Online een pracht van een drie delige documentaire waar men behoorlijk diep gaat in het in kaart brengen van wat eigenlijk de meeste continue en fundamentele strijd is in de weefsels van het land zelf.

Zeer de moeite waard: Capitalism in America - The Cult of Wealth
Ugh... Ik wilde deze nog eens kijken, maar hij is niet meer bij Arte beschikbaar en zo te zien ook nergens anders :/ .

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• HEY_DUDE
ph4ge schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:54:
[...]

Harris zat dan ook bij Fox om gematigde republikeinen die niet op Trump zouden stemmen toch over te halen om die investering te doen en op haar te stemmen, of om gematigde republikeinen die van plan waren met tegenzin op Trump te stemmen te overtuigen dat hij het niet waard is.
Harris zat bij Fox om het zoveelste talking point van de GOP te elimineren. Namelijk dat ze geen interviews doet. Nu heeft ze zich door een persoonlijke vriend van Trump laten interviewen. In een normale wereld kun je dergelijke interviews lachend weigeren, omdat het weinig met journalistiek te maken heeft. De onafhankelijkheid is ver te zoeken bij Fox.

Niemand die zich opwindt over Trump die interviews weigert. De discussie gaat over hoe goed of niet Harris het deed.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Klopt het dat je in de VS zonder identiteitsbewijs kan stemmen? Daar hoor ik veel over maar zou me nogal vreemd lijken.

"21 jaar DSL!"

• Tk55
  • Niet online
The_Bird schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:06:
Klopt het dat je in de VS zonder identiteitsbewijs kan stemmen? Daar hoor ik veel over maar zou me nogal vreemd lijken.
Dit is prima te Googlen:
Your state's voter ID laws determine whether you will need to show an ID and, if so, what kind.

Your state may require you to show a photo ID like a driver's license, state ID, or passport. Or they may ask to see another form of identification like your birth certificate, or Social Security card. If you are a registered voter and have a voter registration card, you are not required to bring it with you when you vote. But you can still use it as a form of identification.
https://www.usa.gov/voter-id

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Andersom vinden zij het maar raar dat we altijd onze ID-kaart bij ons moeten hebben.

Ander land, andere regels, andere cultuur.

Sowieso is een ID-kaart krijgen daar best een uitdaging soms. Het is niet zo makkelijk als bij ons.

People as things, that’s where it starts.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:05
[...]

[Afbeelding]

Dit vraagt of mensen zich verbonden voelen aan een partij, niet wat ze uiteindelijk stemmen (of dat ze überhaupt stemmen) :)

• k995
Waarom? Je moet een overheids aangeboden vorm van identificatie aanbieden. Is een rijbewijs ipv id kart dan zo verschillend?

• HEY_DUDE
Ik weet niet in hoeverre deze gepolitiseerde discussie hier nieuw leven in moeten blazen.

Long story short, je moet je uitgebreid registreren als stemmer en er vind ID verificatie plaats tijdens voter registration. Maar dat kan ook een geboorte bewijs zijn bv. Precieze invulling verschilt per staat.

Omdat veel arme Amerikanen geen ID bewijs hebben is er een behoorlijke push vanuit de GOP om identificatie uitsluitend op ID te doen. Daarmee ontzeg je een grote groep toegang tot de stembus. Je zou dat kunnen koppelen aan een effort om iedereen aan een ID te helpen. Maar ook de toegang tot een ID wordt voorzien van (financiële) drempels. Want je wil geen arme mensen bij de stembus hebben.

Verder kun je zonder medeweten geschrapt worden uit de voter registration. Dan moet je je opnieuw registreren, maar als je dat niet van te voren check dan ben je op 4 nov te laat. Rara welke groepen geschrapt worden.

Verder is ondanks deze kermis het aantal fraude gevallen nihil. En waren er in het verleden vooral republikeinen die stemmen ronselden in de marge een probleem. En natuurlijk die inwoner van Florida die in New York stemde, wat ook stem fraude is.

• k995
HEY_DUDE schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Harris zat bij Fox om het zoveelste talking point van de GOP te elimineren. Namelijk dat ze geen interviews doet. Nu heeft ze zich door een persoonlijke vriend van Trump laten interviewen.
Heb je een bron dat baier een "persoonlijke vriend" is?
Trump heeft zich nogal minachtend over die uitgelaten de laatste weken en maanden (niet dat trump dat neit bij vrienden zou doen :-) )
In een normale wereld kun je dergelijke interviews lachend weigeren, omdat het weinig met journalistiek te maken heeft. De onafhankelijkheid is ver te zoeken bij Fox.
Ja, er was hier een discussie dat fox wat meer centrum zou willen worden, wel dat interveiw was van ze lage en slmechte kwaliteit en louter om harris een quote te doen zeggen die ze kunnen gebruiken tegen haar dat het duidelijk is dat fox nog steeds 100% pro trump is en blijft .
Niemand die zich opwindt over Trump die interviews weigert. De discussie gaat over hoe goed of niet Harris het deed.
Omdat trump wel nog interveiws doet in de 100% pro trump media.

Dat bestaat niet aan de linker kant en dus valt dat meer op.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

In de VS is het vrij normaal dat mensen met iets anders kunnen stemmen, dat gebeurt voornamelijk door mensen die gewoon geen geld hebben om een id-card/rijbewijs/paspoort te kopen bij de overheid.

Als je per staat wil weten wat mag/kan:
https://tracker.votingrightslab.org/issues/id-requirements

Random keus Arkansas staat toe:
Enumerated forms of ID that categorically qualify are:

Driver’s license
State photo ID card
Concealed handgun carry license
U.S. passport
Student ID or employee badge issued by an accredited postsecondary educational education or trade school in the state of Arkansas
U.S. military ID
Public assistance ID card with a photograph
Arkansas voter ID card
Voor Arizona kan je weer bijvoorbeeld:
Two different items that contain their name and address, such as a utility bill, recent bank statement, vehicle registration or insurance card, property tax statement, a recorder’s certificate, a voter registration card, or non-photo tribal identification, a non-photo United States federal, state or local government issued identification, or any mailing that is labeled as “official election material”.
Maar voordat je kan stemmen, moet je eerst weer een 'voter registration' doen enzo, waar je weer andere ID requirements hebt. dus het proces is wel even wat anders en minder gestroomlijnd dan hier in NL :P

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 17-10-2024 14:32 ]

PSN

• k995
Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:58:
[...]

Dat is inderdaad het meest interessant aan polls: lijkt een bepaalde campagnestrategie te werken of niet. De absolute aantallen kunnen mogelijk fout zijn, maar de swings in de aantallen lijken mij wel een stuk betrouwbaarder.
idd zoals bij ons ook tonen peilingen aan hoe de evolutie is.
1 maakt niet veel uit maar als er 10 contstant hezelfde aantonen kan je wel beginnen wat conclusies te trekken.

Je zag dat hier ook duidelijk : Biden deed het steeds slechter, zo slecht dat demcoraten ingrepen

harris deed het initieel heel goed en haalde snel de achterstand op trump in en schoot die zelfs voorbij, toen trump/gop uiteindelijk hun campagne op orde kregen en verlegde naar harris zag je dat stagneren en sindsdien beetje bij beetje afbrokkelen tot nu waar ze grotendeels gelijk staan.

• k995
[...]

Trump charisma? Echt?
Nee, het toont aan hoe verdeeld de VS is en hoe hard de rechterzijde in een bubbel zit.
Zoals trump het zei in 2016 : hij kan iemand doodschieten en nog zouden ze op hem stemmen.

• k995
Blaze85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:14:
[...]

[...]

Die tweet is gewoon onzin net zoals je commentaar op wat biden administartie dan wel deed.

Infaltie is onder controle en de enige die inflatie terug zal aanwakkeren is het beleid dat trump wil voeren.
De VS heeft geen open grenzen en het aantal die binnenkomen is momenteel lager dan op het einde van de trump presidenschap.
Het buitenland "in vuur en vlam" heeft niks te maken met biden.

Neen ze stemmen graag op trump omdat ze zijn leugens geloven omdat ze al decenia gebrainwashed worden.
Zijn kiezers zijn het perfect voorbeeld van lemmings, schapen die zichzelf naar de slachtbank laten leiden omdat trump een lekker lamskorteletje op zijn bord wilt.

• k995
The_Bird schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:54:
[...]

Dat "boeit" inderdaad niet. Onder Biden-Harris is het leven duurder geworden voor veel mensen, dus is het hun schuld. Dat hadden ze maar gewoon moeten oplossen. Wanneer je 4 jaar onder iemand zit die alles duurder maakt, ongeacht schuld, kan een alternatief dat lage prijzen belooft aantrekkelijk zijn.
Biden heeft niet 'alles duurder' gemaakt.

De inflatie kwam door covid en de oorlog in oekraine, in beide gevallen gaf de VS (trump inclusief) veel geld uit en in beide gevallen kwamen er problemen met de aanvoer en distrubitie van producten.

Gevolg was massale inflatie .

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

k995 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Biden heeft niet 'alles duurder' gemaakt.

De inflatie kwam door covid en de oorlog in oekraine, in beide gevallen gaf de VS (trump inclusief) veel geld uit en in beide gevallen kwamen er problemen met de aanvoer en distrubitie van producten.

Gevolg was massale inflatie .
Dat ben ik met je eens. Ik probeerde het verschil tussen realiteit en perceptie voor de burgers daar aan te geven. Ik denk dat voor veel mensen de perceptie is dat het door de Biden administratie duurder is geworden.

"21 jaar DSL!"

• k995
The_Bird schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Dat ben ik met je eens. Ik probeerde het verschil tussen realiteit en perceptie voor de burgers daar aan te geven. Ik denk dat voor veel mensen de perceptie is dat het door de Biden administratie duurder is geworden.
Dat zeker, als een groot deel van de media je die leugens dag in dag uit voed geloof je dat op den duur wel.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:18
De grap is dat hun one-liners ook niet verwijzen naar beleid, maar simpelweg "are you better off now than you were four years ago?". Het antwoord daarop is voor velen simpel, Covid even buiten beschouwing gelaten. En mensen houden nu eenmaal van simpele antwoorden.

• k995
The Realone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:57:
De grap is dat hun one-liners ook niet verwijzen naar beleid, maar simpelweg "are you better off now than you were four years ago?". Het antwoord daarop is voor velen simpel, Covid even buiten beschouwing gelaten. En mensen houden nu eenmaal van simpele antwoorden.
Idd en die denken dan dat ze "zelf" tot die conclusie komen terwijl ze al jaren gebrainwahsed worden om te denken dat de VS compleet ten onder aan het gaan is in een spiraal van migratie, geweld en economische ondergang. Niks van dat is waar natuurlijk maar als je een leugen maar genoeg herhaalt ...

• user109731
  • Niet online
Covid wordt wel heel makkelijk weggemoffeld inderdaad. Zo goed ging het vier jaar geleden echt niet. Stel je voor dat het omgekeerd was, Biden toen en Trump nu. Dan hadden we gehoord:

* 1 miljoen mensen overleden dankzij Covid onderschatting begin 2020.
* Hierna crashte de beurzen en kwam er torenhoge inflatie, nu eindelijk onder controle door Trump.
* Vier jaar later: het land is weer open, de pandemie is voorbij, beurzen breken elke week nieuwe records.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16
Ik besef me ineens dat het ook wel verbazingwekkend is dat de twee partijen zo gelijk op gaan binnen Amerika. Dat er in al die tijd niet 1 partij langzaam de dominante is geworden. Er zal dus iets van een corrigerend element in dit twee partijen systeem zitten.

• anboni
  • Laatst online: 08:09
walletje-w schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:28:
Ik besef me ineens dat het ook wel verbazingwekkend is dat de twee partijen zo gelijk op gaan binnen Amerika. Dat er in al die tijd niet 1 partij langzaam de dominante is geworden. Er zal dus iets van een corrigerend element in dit twee partijen systeem zitten.
Het zou zomaar kunnen dat de Dems eigenlijk dominant zouden zijn, ware het niet dat de GOP er alles aan doet om het stemmen lastiger te maken voor Dem stemmers (gerrymandering, allerlei maatregelen zoals verbod om drinken uit te delen, sluiten van stembureaus in Dem gebieden, etc)

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:26
anboni schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat de Dems eigenlijk dominant zouden zijn, ware het niet dat de GOP er alles aan doet om het stemmen lastiger te maken voor Dem stemmers (gerrymandering, allerlei maatregelen zoals verbod om drinken uit te delen, sluiten van stembureaus in Dem gebieden, etc)
Nee hoor, 't is veel voorkomend in een 2-partijenstelsel dat de partijen, versimpeld, continue naar links/rechts bewegen qua standpunten, zodat ze net aan de meerderheid hebben.

Met als achterliggend idee, zo dicht mogelijk bij de eigen duidelijk 'extreme' standpunten, zodat die waargemaakt kunnen worden, maar tegelijkertijd ook zo ver als nodig opschuiven naar de andere partij qua standpunten, zodat je wel wint.

• k995
anboni schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Probleem is dat zo een brede partijen dat heel moeilijk maken.
Zie de democraten nu : ze gaan van links helemaal naar centrum rechts.
Je zou denken meer dan genoeg stemmen? En op papier tuurlijk.

Maar omdat je zoveel standpunten samenhoud vallen veel kiezers zeker aan de randen af, een meer geconcenteerde groep zoals de GOP heeft: rechts tot uitsers rechts is dan veel makkelijker aan te spreken en te maken gaan stemmen.

Wat we ook zien is dat de uitersten vroeger misschien een kleine minderheid zijn nu fel gegroeid zijn wat ook weer een evenwicht maakt: democraten verliezen relatief meer omdat ze meer rechts opschuiven en gop wint meer als ze rechtsopschuiven.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 00:36
HEY_DUDE schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Verder is ondanks deze kermis het aantal fraude gevallen nihil.
Bijna nihil misschien, maar zeker niet nul.

• HEY_DUDE
Avalaxy schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:38:
[...]

Bijna nihil misschien, maar zeker niet nul.
Nihil is verwaarloosbaar maar inderdaad groter dan 0. Dank voor de witte sneeuw.

• ph4ge
Voor de duidelijkheid, 4 jaar conservatief/rechtse propaganda laat mensen denken dat ze beter af waren 4 jaar geleden. Op vrijwel alle fronten waren ze het niet, en Trump leed niet voor niets een enorme verkiezingsnederlaag ondanks het voordeel van de zittende president en ondanks valsspelen tot aan een coup poging toe. En daar waar het wel minder is geworden zoals het verlies van rechten is dat een direct gevolg van Trump en zn rechters natuurlijk.

• Blaze85
  • Niet online
walletje-w schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:28:
Dat klopt. De lobbyisten :D.

• Blaze85
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:47:
Ik heb het interview van Harris met Fox News zelf niet gezien, maar ik lees wel dat het er vrij heftig aan toe ging. Lastige vragen en ze werd vervolgens telkens onderbroken door Baier. Ondanks dat had ze een aantal sterke antwoorden.

Ze lieten een clip van Trump zien maar het meest extreme stuk lieten ze niet zien. Harris benoemt dat in dit fragment: https://x.com/KamalaHQ/status/1846682157852377415

Prima antwoord op de strikvraag: "Are the 50% misguided? Stupid?" https://x.com/KamalaHQ/status/1846681187919483154

Geen grote fouten gemaakt zo ver ik kan zien. Sterk dat ze dit toch heeft gedaan op Fox News.
Gemiste kans van Harris. Op elke vraag antwoordde ze: "Trump, Trump, Trump". Op een geven moment zei ze zelfs: "Yeah, but Trump is running for Office". Say what :F

Het grote probleem van de Democratische campagne is dat ze elke keer een "Gotcha"-moment willen creëren met Trump. Hij is mentaal onstabiel, hij is gevaarlijk, hij danst een half uur raar. Het zal de de meeste Republikeinse én onafhankelijke kiezers een worst zijn.

Ze willen weten hoe een presidentskandidaat hun leven beter gaat maken. Trump heeft natuurlijk, of je het nu eens met hem bent of niet, een steady repertoire, terwijl Harris vooral druk is met Trump en haar standpunten de laatste tijd nogal eens laat flipfloppen op basis van focus groups, wat behoorlijk phony overkomt (plus dat ze de afgelopen jaren in Office heeft gezeten). Dit proeven veel Amerikaanse kiezers en de smaak vinden ze niet al te best.

Nabeschouwing Bret Beier (die overigens niet de beste vrienden met Trump is):
YouTube: Bret Baier: Kamala Harris wanted a 'viral moment' and she got it
Beier zegt dat Harris' haar medewerkers vrij snel begonnen te signallen dat Harris het interview moest afkappen omdat het op zijn zachts niet best ging. Betting markets laten wederom een 2%-daling voor de Harris presidentiële kansen zien, een indicatie dat het inderdaad slecht ging.

Toch kudos voor Harris om eindelijk een interview op 'vijandelijk' gebied te doen. Zou haar graag bij Rogan willen zien, maar ik betwijfel of haar campagne daar nog zin in heeft na dit Fox-interview.
Pagina: 1 ... 45 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.