[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.940 views

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
https://www.nytimes.com/2...ris-times-siena-poll.html

1 van de beste gerate Pollster toont eigenlijk een zo goed als gelijk opgaande aantal stemmen in de algemene stemming, wat een ramp zou zijn voor harris indien correct.

Ze zal echt wel heel goed moeten uithalen in het debat van morgen.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53

Seraphin

Meep?

Mensen die "nu" (dwz de laatste 2-3 maanden) nog van zins zijn om op Trump te stemmen, zullen zich door niets (meer) op andere gedachten laten brengen.

Harris kan in het debat de wedergeboorte van Churchill, JFK, MLK en Christus in één blijken, dan nog zullen de huidige Trump-volgers vast blijven hangen aan hun idool (in de letterlijke, bijbelse betekenis). Althans, dat is een beetje mijn inschatting op basis van wat de Trump-aanhanger inmiddels al geslikt heeft zonder zich van hem af te keren.

De hoop voor Harris zit hem dus niet in het overtuigen / bekeren van Trump-aanhangers, maar in het motiveren van de rest van het land om te gaan stemmen (al helemaal in de gebieden waar het de gemiddelde stemmer juist zo moeilijk mogelijk wordt gemaakt om een stem uit te brengen).

[ Voor 4% gewijzigd door Seraphin op 09-09-2024 15:01 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

k995 schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:49:
https://www.nytimes.com/2...ris-times-siena-poll.html
Ze zal echt wel heel goed moeten uithalen in het debat van morgen.
En dat is simpelweg onmogelijk als 1 persoon non-stop liegt en daar niet op wordt aangesproken of afgekapt wordt door de moderator. Je kan daar niets maar dan ook niets tegen beginnen. Elke wijze die je probeert bevat een frame waarop je gepakt kan worden door de media die de schijn van onafhankelijkheid op proberen te houden maar er eigenlijk vooral baat bij hebben als de ander wint.

Als Kamala zelf inhoudelijk antwoord geeft, gaat ze aangepakt worden op de inhoud. Trump's leugens worden genegeerd en er is altijd wel iets dat negatiefs is in de details van een policy. En negatief nieuws genereert meer clicks.
Als Kamala eerst de leugens gaat tegenspreken volgt ze het narratief van Trump en heeft ze geen tijd meer om zichzelf te verkopen
Als Kamala de leugens negeert (en de moderators zullen dat ook doen), dan blijven ze staan (hmm denkt men dan, er zal wel iets van waarheid in zitten).
Als Kamala zelf gaat liegen, dan gaat ze daarop aangepakt worden door de media. Democraten mogen immers bij lange na niet zo te keer gaan als Trump. Trump liegt 100x, Kamala liegt 1x. Kamala zal dan het nieuws halen overal.
Als Kamala boos wordt is ze de boze vrouw. En boze vrouwen zijn nasty. Mannen mogen wel boos zijn.

Het is bijna niet te doen. Het enige wat de democraten kunnen blijven doen is boots on the ground in elke swingstate en tot het gaatje gaan om mensen deur aan deur te overtuigen om blauw te stemmen.
En ondertussen hopen dat Kamala geen gaffe begaat. Want daar waar Trump er dagelijks meerdere begaat, zal de gaffe van Kamala dagenlang het nieuws bepalen.

Trump raaskalt nu al weken vanwege zijn sterke mentale achteruitgang tov 2016. JD Vance is een stuk slechter als VP dan Pence. En het heeft gewoon geen enkele invloed.
Niemand lijkt bang te zijn dat de volstrekt onervaren opportunist JD Vance 1 ziekenhuisbezoekje van het presidentsschap af is. Maar Kamala is een DEI en puur en alleen op haar huidskleurtje zo ver gekomen.

Een gekkenhuis

[ Voor 12% gewijzigd door FunkyTrip op 09-09-2024 15:10 ]

Dit dus.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 16:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

FunkyTrip schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:07:
[...]

En dat is simpelweg onmogelijk als 1 persoon non-stop liegt en daar niet op wordt aangesproken of afgekapt wordt door de moderator. Je kan daar niets maar dan ook niets tegen beginnen. Elke wijze die je probeert bevat een frame waarop je gepakt kan worden door de media die de schijn van onafhankelijkheid op proberen te houden maar er eigenlijk vooral baat bij hebben als de ander wint.

Als Kamala zelf inhoudelijk antwoord geeft, gaat ze aangepakt worden op de inhoud. Trump's leugens worden genegeerd en er is altijd wel iets dat negatiefs is in de details van een policy. En negatief nieuws genereert meer clicks.
Als Kamala eerst de leugens gaat tegenspreken volgt ze het narratief van Trump en heeft ze geen tijd meer om zichzelf te verkopen
Als Kamala de leugens negeert (en de moderators zullen dat ook doen), dan blijven ze staan (hmm denkt men dan, er zal wel iets van waarheid in zitten).
Als Kamala zelf gaat liegen, dan gaat ze daarop aangepakt worden door de media. Democraten mogen immers bij lange na niet zo te keer gaan als Trump. Trump liegt 100x, Kamala liegt 1x. Kamala zal dan het nieuws halen overal.
Als Kamala boos wordt is ze de boze vrouw. En boze vrouwen zijn nasty. Mannen mogen wel boos zijn.

Het is bijna niet te doen. Het enige wat de democraten kunnen blijven doen is boots on the ground in elke swingstate en tot het gaatje gaan om mensen deur aan deur te overtuigen om blauw te stemmen.
En ondertussen hopen dat Kamala geen gaffe begaat. Want daar waar Trump er dagelijks meerdere begaat, zal de gaffe van Kamala dagenlang het nieuws bepalen.

Trump raaskalt nu al weken vanwege zijn sterke mentale achteruitgang tov 2016. JD Vance is een stuk slechter als VP dan Pence. En het heeft gewoon geen enkele invloed.
Niemand lijkt bang te zijn dat de volstrekt onervaren opportunist JD Vance 1 ziekenhuisbezoekje van het presidentsschap af is. Maar Kamala is een DEI en puur en alleen op haar huidskleurtje zo ver gekomen.

Een gekkenhuis
Afwachten. Kamala hoeft niet boos te worden. Persoonlijk zou ik een patroon opbouwen dat semi-flexibel is. Iedere keer als Trump een onwaarheid zegt gewoon beginnen. What Trump says is false. en dan een korte zin waaruit blijkt waarom en dan verder gaan op eigen inhoud. Dan maak je repetitie en daar zijn mensen gevoelig voor. Trump zal dit proberen te counteren maar juist dat brengt hem uit balans, helemaal als er vermeldingen naar correcte informatie worden gemaakt. Bij de achtste keer zo beginnen pikt zelfs de grootste hilbilly het op. Dat zal de die-hard Trumpers niet opvallen maar bij de zwevende kiezer zal wel het lampje aan gaan dat Trump heel vaak gewezen wordt op foutieve en valse informatie. Alternatief kan hij hetzelfde truukje proberen te doen maar omdat hij dat dan als tweede doet zal het merendeel inzien dat hij kopieert.

Ik weet, ik weet. Er zullen zat mensen hier zijn die dit niet met mij delen. Maar zo kijk ik er tegenaan. We zullen morgen/overmorgen zien hoe Harris het doet aanpakken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:39:
Ik weet, ik weet. Er zullen zat mensen hier zijn die dit niet met mij delen. Maar zo kijk ik er tegenaan. We zullen morgen/overmorgen zien hoe Harris het doet aanpakken.
Laten we er op hopen dat we onderschatten hoe een sneller denkend en schakelend persoon het tegen Trump op neemt, want dat hebben we eigenlijk nog niet meegemaakt. In mijn hoofd denk ik altijd dat een Buttigieg gehakt van Trump maakt verbaal bijv. Tot nu toe heeft Trump immers alleen tegen slowpoke 70ers gedebatteerd (ok, Hillary was 69, maar volstrekt onervaren in het omgaan met een Trump, terwijl ik mag hopen dat Kamala aardig geoefend heeft ondertussen)

Dit dus.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-12 18:20
Ik ga er (helaas) nog altijd van uit dat Trump wint. De peiling zou een procent of 8 aan voorsprong voor Harris moeten laten zien om een kans te maken. (Hillary verloor met 6)

Hier lijkt de kans dat Trump wint vanaf de start een stuk lager te worden ingeschat. Wishful thinking vrees ik.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De popular vote maakt geen drol uit omdat het om de swing states gaat. Die zijn nu licht in het voordeel van Harris. Dus op papier heeft Harris op dit moment gewonnen dankzij de swing states. Maar de marge is flinterdun. Dus de strijd is nog lang niet gestreden.

Bovendien bestaat er nog het gevaar van fraude. Vergeet niet, Trump projecteert veel. Wat hij zegt over anderen slaat eigenlijk op zijn eigen (Pavlov-reactie, lol) maar moet daar de aandacht van af leiden. Het is eigenlijk een soort con-artist trick van een geraffineerde grifter. Bovendien hebben we m.b.t. context Georgia dat telefoongesprek waar hij om wat stemmen vraagt alsof je er een paar bij kunt toveren.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
Auredium schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:39:
[...]

Afwachten. Kamala hoeft niet boos te worden. Persoonlijk zou ik een patroon opbouwen dat semi-flexibel is. Iedere keer als Trump een onwaarheid zegt gewoon beginnen. What Trump says is false. en dan een korte zin waaruit blijkt waarom en dan verder gaan op eigen inhoud. Dan maak je repetitie en daar zijn mensen gevoelig voor. Trump zal dit proberen te counteren maar juist dat brengt hem uit balans, helemaal als er vermeldingen naar correcte informatie worden gemaakt. Bij de achtste keer zo beginnen pikt zelfs de grootste hilbilly het op. Dat zal de die-hard Trumpers niet opvallen maar bij de zwevende kiezer zal wel het lampje aan gaan dat Trump heel vaak gewezen wordt op foutieve en valse informatie. Alternatief kan hij hetzelfde truukje proberen te doen maar omdat hij dat dan als tweede doet zal het merendeel inzien dat hij kopieert.

Bij een debat moet je van te voren weten waar je tegenstander het over gaat hebben. Dan kun je je bronnen paraat hebben en er naar refereren. De kijker moet dan wel moeite doen. Maar laten we eerlijk zijn. De meeste kijkers gaan dat niet doen. Het is leuk om het feitelijk bij het rechte eind te hebben maar dat is tegen Trump niet moeilijk. Ik zou mij dus focussen op alles dat met beeldvorming te maken heeft en mensen optrommelen om voor de democratie op te komen. Maar ook dat speelt niet groots. Oekraïne en zelfs het Midden-Oosten conflict speelt nauwelijks bij de kiezer. Dan kun je er ook niet mee scoren. Want ook al zou je er mee scoren, dan nog is het niet van wezenlijk belang voor de kiezer. Het zal dus moeten gaan over de issues die spelen bij de kiezer; en dat zijn geen issues waar Trump zwak is (zoals hij dat bij bijvoorbeeld abortus wel is).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Verwijderd

Een interessant artikel in de NRC, wat iets verder gaat dan alleen de Amerikaanse Verkiezingen, maar ook raakvlakken heeft. Over hoe er constant gelobbyd wordt voor bepaalde zaken onder het mom van twijfel zaaien. Dat zagen we natuurlijk met de verkiezingen, maar ook in de geschiedenis is dat dus (veel) vaker voorgekomen.

Interessant fenomeen, en hoewel het vaker door @Virtuozzo is benoemd, klikte het nog niet helemaal in mijn hoofd denk ik. Na dit artikel gelezen te hebben, en de film(mijn keuze voor nu)/boektip die erin genoemd werd (Merchants of Doubt), wordt het toch wat duidelijker allemaal.

https://www.nrc.nl/nieuws...e-stikstofbeleid-a4864808

Daarnaast past dit artikel ook wel in het Nederlandse Politiek topic, maar vond de aansluiting hier ook wel interessant.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 16:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Johan Bogle schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:58:
Ik ga er (helaas) nog altijd van uit dat Trump wint. De peiling zou een procent of 8 aan voorsprong voor Harris moeten laten zien om een kans te maken. (Hillary verloor met 6)

Hier lijkt de kans dat Trump wint vanaf de start een stuk lager te worden ingeschat. Wishful thinking vrees ik.
Los van of Trump wint of niet. Het is enigszins oneerlijk om te zeggen dat Harris 8% voor moet liggen om te kunnen winnen van Trump. Harris is niet Hillary en niet Biden. het kan goed blijken achteraf dat Trump 8% voor moet liggen in de peilingen om te kunnen winnen. Dat weten we pas na de verkiezingen. We oordelen nu op behaalde resultaten in het verleden....met andere oppositie kandidaten....in andere omstandigheden. Dat is niet slim en self defeat is een realistisch iets.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

[...]

En precies daar zit wat ik bij Trump's eerste campagne voor Republikeinse nominatie al schreef. Het spel, de malversaties, de corruptie, de gedragsverschuivingen, de infiltratie, de zeloten en corporates met hun agenda's - allemaal variabelen.

Maar Media bepalen de uitkomst. En in de VS zijn de bepalende media de poortwachters van oligarchie.
Niet democratie. Niet staat. Niet land. Niet bevolking. Maar van oligarchie - en dat is de afgelopen decennia reeds verworden tot kleptocratie.

Het enige alternatieve scenario is dat van een contra-mobilisatie dermate breed en pervasief genoeg dat de Democratische kandidaat er in slaagt om de subversieve pijler van conservatisme in voldoende mate af te scheiden op de grond van de andere twee pijlers, parallel aan contra-mobilisatie van overige segmenten (progressief et alii) met voldoende infrastructuur ter preventie van malversaties à la draaiboeken van ALEC, Karl Rove en zo meer.

En dat is dansen op het scherp van de snede. Want die Amerikaanse oligarchie, daar zit het heel erg scheef. Teveel daarvan heeft totaal geen benul van wat hen wacht na kleptocratie, onder autoritarisme.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mt9xRQfKPhqU1uTv9hG5rNGmxtE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daKTdwKC514oqYX6oiG572RA.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 09-09-2024 16:34 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• k995
[...]

Dat is toch echt niet correct, jawel je kan daar wel wat tegen beginnen zoals biden toonde in 2020 .
EN neen de media is niet pro trump en gaan ook niet epxress trump gaan bevoordelen zodt die verkozen word.
Uit de nieuwsbrief van Judd Legum ...
For weeks, major American media organizations — including The Washington Post, Politico, and the New York Times — have possessed internal Trump campaign documents. What do these documents say? We don't know because all three outlets have declined to publish the documents — or excerpt a single sentence.
None of the outlets even acknowledged that they had been sent the internal documents until after the Trump campaign publicized that it had been hacked by the Iranian government. Little has been revealed about the topics covered in the documents other than that they include a dossier exploring the vulnerabilities of Senator J.D. Vance (R-OH), who former President Donald Trump chose as his running mate.
Trump campaign spokesman Steven Cheung demanded the media keep the internal documents secret. "[A]ny media or news outlet reprinting documents or internal communications are doing the bidding of America’s enemies and doing exactly what they want," Cheung said in an August 10 statement.
Zet dat even af tegen "but her e-mails". Neem er even de tijd voor, maak een tijdlijn voor volume aan publicaties van diezelfde grote media de vorige keer.

Als terzijde, het loont zich om ook eens rustig na te denken over dit soort journalistiek - want het functioneert niet als journalistiek. De oorspronkelijke term voor het fenomeen was dat van Brand Journalism, een term tegenwoordig meer direct geassocieerd met iets heel anders, Branded Journalism.

Lang verhaal kort: de journalist slaagt er niet in om zelfstandig te functioneren voor loopbaan binnen netwerk van traditionele media, vaak voor inkomen, vaak voor content, kiest er voor om dan volledig zelfstandig te opereren, voor inkomen. De journalist functioneert primair als merk verbonden aan doelsegment.

Het eerste probleem daarmee is dat journalistiek onderhevig gesteld wordt aan zowel gulzige als perverse prikkels, de journalist komt maar al te snel in een valstrik waar content gericht moet zijn op doelsegment. Het resultaat is vrij snel vergelijkbaar met het FTM fenomeen in het Nederlandse, wat begint met journalistiek verwordt te eenvoudig tot contentproductie wat verkoopt. En dat kan nog een journalistieke insteek hebben, maar het is niet hetzelfde meer als een journalistieke focus, en het wordt steeds meer afhankelijk van het integreren van prikkels voor verkoop binnen kaders van TAA (Target Audience Analysis). Waarbij de journalist, het merk, volledig afhankelijk is van agentschappen die dergelijke analyse aanleveren, agentschappen die stuk voor stuk in het poortwachternetwerk zitten van de paar grote Merken, media en feed agencies.

Het tweede probleem is dat de journalist niet enkel verbonden raakt een een zeer specifiek Target Audience Segment, maar onderhevig gesteld is aan allerlei prikkels om niet buiten het segment te treden. De opbouw van een dergelijk segment staat groei toe, maar het is ronduit opmerkelijk dat de platforms die er voor dit soort dienstverlening zijn een eigen rol spelen bij groei en plafond voor groei van gelieerde segmenten. Het is een soort van micro-/meso-verzuiling. Overdracht van informatie tussen Brand Journalism Pillars is er niet of nauwelijks, waar het aanwezig is, is dat op kritieke wijze afhankelijk van de vraag of de journalisten reeds een netwerk delen. En dan zit men in een Segment Overlap, met bijzonder effect. Labels worden toegepast. Zodra dat volgt worden ze geclassificeerd door de grote traditionele media en is potentieel van overdracht van informatie naar buiten segment en netwerk al vrij snel nul. Een Legum zal nooit meer gelezen worden door personen in een rechts-conservatief ecosysteem.

Legum slaagt op redelijke wijze er vooralsnog in om journalistieke focus te behouden, in tegenstelling tot de meeste anderen die dezelfde weg bewandelen, maar buiten zijn segment komt hij niet meer.

Er is eigenlijk slechts één uitzondering, en dat is niet primair journalistiek, de nieuwsbrief van H.C. Richardson. Historica. Het is wel iets om over na te denken.

Let wel, bovenstaand genoemd fenomeen is op geen enkele wijze te verwarren of analoog te stellen aan dat fenomeen van Influencers. Dat is een heel eigen moeras op zichzelf. En als we heel eerlijk zijn, daar zit meteen ook weer die vervelende verkenning van a) externe actoren in dit conflict en b) de realiteit van hoe pijnlijk makkelijk menselijke perceptie te manipuleren is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• k995
Johan Bogle schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:58:

Nee hoor, hillary won met 2% peilingen toonde 3.5-4% aan.

Met 8% in de peilingen wint ze gewoon hoor met de 2-3% dat het nu is zit het dicht op elkaar.

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Virtuozzo schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:31:
En dat is dansen op het scherp van de snede. Want die Amerikaanse oligarchie, daar zit het heel erg scheef. Teveel daarvan heeft totaal geen benul van wat hen wacht na kleptocratie, onder autoritarisme.
De Amerikaanse oligarchie heeft net als de Russische oligarchie een grote blinde vlek: wij zitten veilig.
Wat dat betreft snap ik niet dat de oogjes niet geopend zijn nadat al die Russische oligarchen uit ramen begonnen te vallen of als familie ergens in een vakantiehuisje hun einde vinden.
Voor de Russische oligarchen is het al een beetje te laat denk ik. Putin heeft de strijd gewonnen. Amerikaanse oligarchen kunnen nog terug naar de status quo: makkelijk miljoenen/miljarden bij elkaar schrapen in een hyperkapitalistische samenleving en dat doen in weelde en vrijheid onder de democraten welke uiteindelijk gewoon deze status quo pappen en nathouden met wat worstjes voor het gewone plebs..
Maar om redenen hebben ze daar blijkbaar geen zin in en springen ze liever in het onbekende met de volledige zelfoverschatting dat project2025 e.d. hen niet zal raken.
Wellicht hebben ze de Handmaiden's tale niet goed gelezen.

Dit dus.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

FunkyTrip schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:41:
[...]
welke uiteindelijk gewoon deze status quo pappen en nathouden met wat worstjes voor het gewone plebs..
Maar om redenen hebben ze daar blijkbaar geen zin in en springen ze liever in het onbekende met de volledige zelfoverschatting dat project2025 e.d. hen niet zal raken.
Als je de handel&wandel ziet voor de Amerikaanse oligarchen, ze zitten niet eens in de buurt dat ze onder de loep genomen worden als oorzaak/deel van het probleem maar zitten wel vaak rond de 100 miljard qua geld. Zolang het spel in hun voordeel werkt hoeven ze niet eens gas terug te nemen.

kijk naar Scotus, enkele rechters staan gewoon op de loonlijst bij de miljardair van dienst. die gasten bepalen zowat alles en nog geen spoor van tegengas. Daarom zijn die verkiezingen zo eng; een volmaakt mislukt mens maakt serieuze kans omdat zijn steun uit voornamelijk betrokken miljardairs bestaat.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Percentages zijn niet echt interessant. 1 stem is zoals bekend niet overal evenveel waard.

Wat interessanter is: de swing states. Maar niet alleen de “usual suspects”: ook Texas en Florida worden zo langzamerhand swing states. Mocht Harris Texas weten te winnen, zijn dat zo maar 40 stemmen in de electoral college. En dat tikt natuurlijk een stukje harder aan dan (bijvoorbeeld) Arizona met 11 stemmen…

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

k995 schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:56:
[...]

EN neen de media is niet pro trump en gaan ook niet epxress trump gaan bevoordelen zodt die verkozen word.
Die grote media zijn de facto op de hand van Trump, dat is onweerlegbaar, maar er zit een complexiteit die vergelijkbaar is als bij uitspraken als "Bush vs Gore was a stolen election".

De detail discussie stimuleert het uit het oog verliezen van de context van verdeling der machten - die verkiezing is de facto gestolen, maar het is daarbij niet relevant wie waar welke stemmen wel of niet had, bepalend is dat een rechterlijke macht tegen eigen kaders en precedent in ging om proactief en tegen eigen traditie en mechanismen van consensus in gewicht uit te oefenen op het proces van een andere macht, en dan specifiek met timing en tempo waarbij de aanwezigheid van dat proces te niet gedaan werd. Het is maar even ter illustratie van hoe eenvoudig het beperken van observatie, meting en discussie kan resulteren in het onderuit halen van observatie, meting en discussie waar terdege signaal van problematiek ligt.

En laat dat diepere issue van rechterlijke macht buiten kaders nu eens pijnlijk actueel geworden zijn, vanuit verlengde van toenmalige gebeurtenissen ...

Nothing happens in a vacuum, and everything boils down to behaviour. That's the arena, and the mechanism.

Het heeft niet zozeer te maken met wat actoren in media persoonlijk denken (al is daar genoeg materiaal van studie bij te vinden van de afgelopen acht jaar, het vorige topic over Amerikaanse verkiezingen heeft ruim voldoende verwijzingen en materiaal daarbij, het voegt niets toe om dat hier weer te herkauwen, mensen doen de moeite, of niet), maar met realiteit van functioneren van media als subcultuur, onder commerciële condities van corporatisme, bij excessieve invloed van cultuur-maatschappelijke prikkels van oligarchie en in toenemende mate als eigen netwerkdynamiek waar signatuur van netwerkcorruptie daadwerkelijk meetbaar is.

Dit is geen pro-Trump focus an sich, al is die is resoluut wel aanwezig op kritieke punten, met name bij eigenaren van media en hun respectievelijke zetbazen - een probleem met disproportionele impact, we hoeven enkel te kijken naar het schoonvegen van journalistieke redacties, het prioriteren van uiterst selectieve opinie, het deselecteren van onderwerpen, het uit- en afstellen van publicaties. Ook daar hebben we genoeg verwijzingen en voorbeelden de revue van zien passeren - zowel recent als in de afgelopen jaren en zelfs decennia.

De crux is dat de grote bepalende merken functioneren als een poortwachter die meet met meer dan twee maten, met onder de streep een netto pro-Trump resultaat; het scheppen van ruimte voor subversief gedrag met disproportionele impact. Dit is een breder probleem dan het issue Trump.

De huidige cyclus van dominant accelerationisme van rechts-conservatief is al veertig jaar een non-topic voor de grote bepalende media en hun netwerken. Het is niet zonder oorzaak dat de VS er zo aan toe zijn. Dat is product van proces, van gedrag, van keuzes. En ja, ook dat is een historische cyclus in de VS, waar menig historicus hier veelvuldig besproken ruime onderzoeksbasis voor heeft gepubliceerd, met bijzondere en sturende rol voor die dynamiek van media als poortwachter van oligarchie. Het is echt niet zonder oorzaken dat in sociologische zin de VS een bully society geworden zijn, waar predisposities van sociopathie een pijnlijk hogere en meer stringente correlatie hebben met mobiliteit in politieke economie. En dan komt ook daar weer het onderwerp van media op tafel, de term reputation laundering is er niet zonder reden.

Als dit zelfs nu nog niet duidelijk is, om wat voor reden dan ook, dan zou ik echt voorstellen om de verkenning aan te gaan beginnende bij één klassiek voorbeeld waar predisposities van media narratieven op pijnlijke wijze meetbaar zijn, zowel voor content als perspectief als keuzegedrag.

Een bijzonder laagdrempelige optie daarbij is dat van Copaganda, het fenomeen van rechts-conservatieve narratief predispositie ten gunste van het gemilitariseerd kapitalisme zoals dominant geworden in de decennia van wederopkomst van Amerikaanse oligarchie. Waar ook nog eens ruim historisch perspectief voor aanwezig is, aangezien het ook hier om een cyclisch fenomeen in Amerikaanse geschiedenis gaat.

Een goed startpunt is het werk van Alec Karakatsanis, maar er is ruim voldoende materiaal voor verkenning te vinden. Bij dit onderwerp is het prima mogelijk om de predisposities van culturele en commerciële dynamica van de grote bepalende Amerikaanse media in kaart te brengen. Is dat eenmaal gedaan, dan is elk volgend onderwerp steeds makkelijker. Of dat nu gaat over de verrechtsing van media onder invloed van het Ailes Dossier en de Loudest Voice, of de grote schoonmaak van executive editorials in de Reagan periode, het War on Terror drama, Bush vs Gore, de consolidatie van een Tea Party als doodnormale politiek (waarbij men zich in bochten wrong als media om de reputaties van de Birchers te zuiveren) ... het is een heel, heel, heel erg lange lijst van beslissingen. Die cumulatief maar actief condities hebben gevormd.

Het is geen kwestie van het ene of het andere onderwerp, van dit of dat merk, maar van disfunctie van de cumulatieve dynamiek waarbij er resultaat geschapen wordt vanuit het scheppen en continueren van condities die avers zijn aan functionaliteit van zowel democratie als republiek. En ja, cultuur.

Het maakt in brede zin niet uit of dit het resultaat is van een organische disfunctie, een product van netwerkcorruptie, een toxische verschuiving in subcultuur, een verscherping of verharding van commerciële operabiliteit onder invloed van technologische veranderingen en verschuivingen in politieke economie.

Het resultaat onder de streep telt.

Als alles wat we de afgelopen jaren geleerd hebben vanuit alle publicaties en studies hier en in het vorige topic besproken nog niet voldoende signaal is, dan mag de helaas nog steeds marginale maar toegenomen discussie van journalistiek alarm en protest binnen cultuur en netwerken van media op zijn minst wel eens een moment van verkenning waard zijn.

Want het resultaat onder de streep is wat vorm geeft aan het proces van omgang met zowel de huidige cyclus van aan de VS intern conflict van oligarchie versus staat en land (het is immers niet de eerste keer, het zit ingebakken), als de bredere context van mondiaal conflict wat niet louter extern is aan de VS, maar wat zich laat gelden in de VS.

En als ik zo vrij mag zijn, ik wordt een beetje moe van publiek debat waar afwijzen van een complexe realiteit de reflex is. Dit is een van de grootste uitdagingen van deze tijd, en ik ben mij er terdege van bewust dat dit moe worden juist een van de fundamentele vereisten is van autoritarisme - want het is dat moe worden wat het reflexief technocratisch neutraal afwijzen van complexiteit mogelijk maakt. Dat is wat binaire valstrikken van managed narratives en managed perception mogelijk maakt. En dat is wat autoritarisme benodigd voor het kunnen oprekken van publiek debat en het normaliseren van disfunctie.

Onder de streep. Dat is wat telt.

En als we dan heel nuchter zijn, dan is de observatie onontkoombaar dat de hubs en clusters van het Amerikaanse medialandschap, die bepalend zijn voor netwerkdynamiek, subcultuur, narratieven en perceptie van publiek debat, nu al een decennium consistent elke poging tot debat in deze afwijzen.

Tegen alle signalen van journalistiek op de grond en bij de opleidingen en universiteiten in. Als dat nog geen alarmbel is, dan weet ik het ook niet meer.

Consumptief protest heeft daar werkelijk niets aan kunnen veranderen. Een pijnlijk prachtig voorbeeld is dat van de activiteiten van Gannett, met de vele overnames van kranten voor bundeling van narratieve malversaties, kranten waar vervolgens de lezers wegliepen. Maar Gannett gaat nog steeds door met het werk, want als narratief niet beheerst kan worden, dan is een woestijn van gebrek aan informatie net zo prima. Wat zegt het in het land van de vrije markt dat machines van oligarchie als een Gannett niet malen om vrije markt, economische activiteit of functionaliteit van onderneming? Als Gannett nu een uitzondering was, maar helaas. Als Gannett nu eens niet gefaciliteerd werd door investeringen en participaties uit de netwerken van de grote oude merken van media.

Maar goed, de complexiteit van het issue, het zit in de weg van de realiteit van aanwezigheid van probleem.

FunkyTrip schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:41:
[...]

De Amerikaanse oligarchie heeft net als de Russische oligarchie een grote blinde vlek: wij zitten veilig.
Wat dat betreft snap ik niet dat de oogjes niet geopend zijn nadat al die Russische oligarchen uit ramen begonnen te vallen of als familie ergens in een vakantiehuisje hun einde vinden.
Voor de Russische oligarchen is het al een beetje te laat denk ik. Putin heeft de strijd gewonnen. Amerikaanse oligarchen kunnen nog terug naar de status quo: makkelijk miljoenen/miljarden bij elkaar schrapen in een hyperkapitalistische samenleving en dat doen in weelde en vrijheid onder de democraten welke uiteindelijk gewoon deze status quo pappen en nathouden met wat worstjes voor het gewone plebs..
Om heel eerlijk te zijn, vanuit perspectief van eigen werkzaamheden, ik heb niet de indruk dat het een verwrongen perspectief van eigen positie is. Veel meer ligt op tafel een stapel aan perikelen van geloofsgedrag, van allerlei soorten en varianten, waar echter de besmettingen / verstoringen opvallende overeenkomsten vertonen.

Om het heel bot te stellen, de afgelopen veertig jaar is de mentale klok in dynamica van varianten van oligarchie - in met name de landen waar het politieke deel van politieke economie nog steeds diep geworteld is in grondstoffeneconomie - een paar eeuwen teruggegaan.

Voornamelijk vanuit confrontatie met:

a) het enerzijds extreem laagdrempelig kunnen voeden met consumptieve economie, roofdiergedrag zonder reële weerstand of consequenties,

b) anderzijds het in toenemende mate moeten concurreren, en dan onder condities van toenemende complexiteit, wat op onvermijdelijke wijze voor functies van stabiliteit wel kaders van regels en level playing fields dient te scheppen,

c) bij een reeds gecultiveerde perceptie die niet enkel in de basis laagdrempelig verwrongen is (het probleem van pathology of wealth, meetbaar issue met disproportionele impact), maar ook nog eens als enige basiskader voor gedrag predisposities van autoritarisme normaliseert (hiërarchie, segregatie, et alii).

Dat heeft veertig plus jaar zitten sudderen, en is al die tijd stelselmatig genegeerd geworden in publiek en politiek debat als onderwerp van het verleden, niet meer van deze tijd.

Ja, de Russische dynamiek is uitermate interessant om goed onder de loep te leggen. Men zit in angst. Maar, men accepteert die angst vanuit allerlei varianten van bias. Erger nog, de aanwezigheid van disfuncties is zowel als prikkel als normatief existentieel vereiste geworden.

Anders gezegd, die Russische elite is verslaafd aan het spel. In vol besef dat het hen maar al te vaak hun kinderen kost - om maar een voorbeeld te geven. Of ze nu uit het raam vallen, als hostage genomen worden, verkocht worden, wat dan ook. Het is een soort van gruwelijke collectieve disfunctie waar men naarmate men deelneemt aan die mobiliteit in politieke economie verslingerd aan raakt, of dit nu vanuit nihilisme is, verzuchting, gestoord religieuze predispositie - de motivatoren zijn niet langer relevant. Men komt op een punt, en men gaat mee.

Zowel prijs als rekening zijn gruwelijk. En men wil die niet. En dus wordt die reflex tot afwijzen van consequenties de grote stimulus voor het steeds erger maken van het spel zelf. Het is een hyperparasitair proces wat inherent zelfdestructief is, echter wel bewustzijn kent van dat destructivisme, wat op zijn beurt juist het hyperparasitisme verergerd. Als de gastheer dood moet gaan, dan moet de ziekte overgedragen worden aan een volgende gastheer zodat die ook dood kan gaan. En zo voorts.

De ironie hier is dat het eigenlijk volledig overeenkomstig is met wat studies naar Russische street / gang culture op tafel gooien. Het zijn collectief-subculturele disfuncties waar geen enkele interne correctie mogelijk is. It can only ever get worse. Because if one has to continue, one has to make it worse.

Het uiterst wrange is dat deze collectieve disfunctie een constructie is.

Het is geen organisch of subcultureel-specifiek evolutionair fenomeen. Het is het product van condities geschapen door verbinding tussen georganiseerde misdaad, criminele inlichtingendiensten, corrupte militaire economie, op een oude basis van lang onderdrukt maar breed cultureel aanwezig religieus accelerationisme (niet beperkt tot kerk, cultisme is integraal onderdeel).

En dat is waarom de huidige uitdagingen daar een breuk zijn op de regulier-historische lijn van cyclus, cataclysme, correctie.

Dit besef is pas de afgelopen twee à drie jaar door begin te dringen, naarmate academia meer publiek-wetenschappelijk onderzoek gingen doen naar oude technieken van subversie in nieuwe jasjes met technologische gereedschappen. Zelfs nu nog hebben we het slechts af en toe over amateuristische voorbeelden als een Cambridge Analytica, het zou ons aan het denken moeten zetten hoe breed effecten waren met slechts amateuristische gereedschappen van een enkel domein. En ja, we zouden wat vaker naar condities in het Russische intern-kolonialisme moeten kijken.

Misschien dat dan het alarm af zou gaan.

• Jerie
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:29:
Percentages zijn niet echt interessant. 1 stem is zoals bekend niet overal evenveel waard.

Wat interessanter is: de swing states. Maar niet alleen de “usual suspects”: ook Texas en Florida worden zo langzamerhand swing states. Mocht Harris Texas weten te winnen, zijn dat zo maar 40 stemmen in de electoral college. En dat tikt natuurlijk een stukje harder aan dan (bijvoorbeeld) Arizona met 11 stemmen…
Florida is in recente verleden een swing state geweest. En is eigenlijk steevast uit het lijstje van huidige swing states verdwenen. Dat deze terug zou komen als zijnde is groot.

Texas is nog groter. Niet enkel vanwege de kiesmannen.Dat Texas blauw zou stemmen dat is volgens het artikel sinds 1976 niet meer gebeurd. Intetessanter vind ik overigens het waarom. Ik kan wel e.e.a. bedenken (en de lezer idem) maar ik zou juist iets van een data analyse hierover wel kunnen waarderen.

Jerie schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:14:
[...]

Texas is nog groter. Niet enkel vanwege de kiesmannen.Dat Texas blauw zou stemmen dat is volgens het artikel sinds 1976 niet meer gebeurd. Intetessanter vind ik overigens het waarom. Ik kan wel e.e.a. bedenken (en de lezer idem) maar ik zou juist iets van een data analyse hierover wel kunnen waarderen.
Het is nogal een onderwerp ja.

https://www.lonestarleft....ever-turn-blue-heres-what

https://www.latimes.com/p...why-texas-is-an-exception

https://www.texastribune....c-party-convention-agave/

https://www.pewresearch.o...-eligible-voters-in-2024/

Context:

https://www.pewresearch.o...ers-and-party-coalitions/

https://www.pewtrusts.org...ns-not-registered-to-vote

[ Voor 19% gewijzigd door Virtuozzo op 09-09-2024 21:37 ]

• k995
Pietervs schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:29:

1 poll zegt niks, gemiddeld staat trump daar 4-5% voor, buiten de foutenmarge .
Harris zal nog serieus moeten verbeteren daar wil ze kans maken .

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
k995 schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:56:
[...]

Dat is toch echt niet correct, jawel je kan daar wel wat tegen beginnen zoals biden toonde in 2020 .
Een iets te groot deel van DE media is toch volledig op de hand van Trump. FoxNews en alle andere conservatieve outlets. De vermeende pro dem bias bij de andere outlets valt in het niet bij hoe de MAGA pulp gepusht wordt.

• k995
Virtuozzo schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:42:
[...]

Die grote media zijn de facto op de hand van Trump, dat is onweerlegbaar, maar er zit een complexiteit die vergelijkbaar is als bij uitspraken als "Bush vs Gore was a stolen election".
Sorry je blijft dat beweren en zoals ik nog al zei: dat is klinklare onzin.

Simpele zoektocht toont dat CNN de laatste maand meer dan 100 artikels postte met "trump lief " of "trump lies". Dat is dus meer dan 3 per dag.

En neen de verkiezing was niet gestolen, genoeg hertellingen gedaan die gewoon eht resultaat bevestigde. We zijn trouwens al ver voorbij 2000.
Dit is geen pro-Trump focus an sich, al is die is resoluut wel aanwezig op kritieke punten, met name bij eigenaren van media en hun respectievelijke zetbazen - een probleem met disproportionele impact, we hoeven enkel te kijken naar het schoonvegen van journalistieke redacties, het prioriteren van uiterst selectieve opinie, het deselecteren van onderwerpen, het uit- en afstellen van publicaties. Ook daar hebben we genoeg verwijzingen en voorbeelden de revue van zien passeren - zowel recent als in de afgelopen jaren en zelfs decennia.
Dat de media allemaal pro trump zouden zijn is gewoon een domme samenzwering theorie, dat er dan een kliek van eigenaars zouden achterzitten maakt dat gewoon nog dommer.
Neen de media in de VS is enorm divers. Zeggen dat een msnbc pro trump is even belachelijk als zeggen dat fox news pro harris is.

Media gaan voor viewers en kliks en reclame, en ja dat betekend soms meer tijd geven aan trump dan dat ze anders zouden doen of meer hem fact checken of meer kritisch zijn voor biden,...
Alles wat de inkomsten genereert, dat is waar de media dit in het center zit (de meerderheid dus) zit en bezig is. Doen die nog ernstige journalistiek? Tuurlijk maar die negeer je grotendeels omt e focussen op cherry picked artikels die je argument kracht bijzetten.

Je kan trouwens nog zo uitgebreid dit blijven beweren, zonder enige grondige onderbouwing (want nee je type wel veel maar toont weinig aan) en de bewijzen van de wel straffe beweringen dat je maakt blijft het gewoon niks meer dan een redelijke straffe bewering waargvan zowat dagelijks het tegendeel bewezen word.

• k995
HEY_DUDE schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:48:
[...]

Een iets te groot deel van DE media is toch volledig op de hand van Trump.
EEn deel ja, en een deel is pro harris en nog een deel zit daar tussenin en zijn nog min of meer echte journalisten.
Een centrum kiezer gaat echt niet 24/7 oan of fox kijken hoor, die zit bij die centrum media die gewoond agelijks de;leugens van trump opsommen.

• HEY_DUDE
k995 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:15:
[...]

EEn deel ja, en een deel is pro harris en nog een deel zit daar tussenin en zijn nog min of meer echte journalisten.
Een centrum kiezer gaat echt niet 24/7 oan of fox kijken hoor, die zit bij die centrum media die gewoond agelijks de;leugens van trump opsommen.
Nee een deel zegt af en toe wat positief over Harris er is geen pro Harris outlet. Er zijn wel outlets die een ruime overmaat aan anti-Harris en pro-Trump propaganda uitsturen.

Fox News wordt echt heel breed bekeken in de V.S. in all mij trips aan de V.S. heb ik me er niet aan kunnen ontrekken. Zelfs in California staat het aan in het Hotel bij het ontbijt.

De centrum media somt ook niet dagelijks de leugens van Trump op maar bericht ook nog breed over ander nieuws in tegenstelling tot de conversatieve outlets.

• k995
HEY_DUDE schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:33:
[...]

Nee een deel zegt af en toe wat positief over Harris er is geen pro Harris outlet. Er zijn wel outlets die een ruime overmaat aan anti-Harris en pro-Trump propaganda uitsturen.
Dan ken je weinig van VS media, msnbc is pro harris, belijk gerust een beetje van hun programam's en dan zal je dat zien.
En dat is nog niet de grootste supporter :

https://ritholtz.com/2019/01/media-bias-chart-4-0/

zowel links als rechts heb je steun voor "hun" kandidaat.
Fox News wordt echt heel breed bekeken in de V.S. in all mij trips aan de V.S. heb ik me er niet aan kunnen ontrekken. Zelfs in California staat het aan in het Hotel bij het ontbijt.
"hotel"
Fow news hun meest bekeken uitzendingen halen een 3 miljoen kijkers, in een land van 300+miljoen.
De centrum media somt ook niet dagelijks de leugens van Trump op maar bericht ook nog breed over ander nieuws in tegenstelling tot de conversatieve outlets.
Ja logisch want dat maakt hen juist media die weinig bias heeft, moesten ze 100% anti-of pro trump zijn zouden ze dat helemaal niet zijn.

Nogmaals er is genoeg zo media in de VS als je een correct en neutraal beeld wilt.

• Jerie
  • Niet online
@k995 heb je je eigen bron wel gelezen? MSNBC is juist factual en nagenoeg niet biased. Als je dat in een adem wenst te noemen als tegenpool van Fox News dan ben je niet objectief bezig. Fox News is minder feitelijk en veel meer biased. Daily Kos is een voorbeeld van een medium welke niet zo objectief en left leaning is. Maar Daily Kos heeft een ietsjekleinere reach dan Fox News...

Je ziet het ook terug aan de kaders. MSNBC zit bij geel, Fox News rood.

En verder is je bron wel 5 jaar oud.

[ Voor 12% gewijzigd door Jerie op 10-09-2024 00:32 ]

• k995
Jerie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 00:28:
@k995 heb je je eigen bron wel gelezen? MSNBC is juist factual en nagenoeg niet biased. Als je dat in een adem wenst te noemen als tegenpool van Fox News dan ben je niet objectief bezig.
Het ging over pro zijn niet factual of niet zijn.
Zoek gerust negatieve verhalen over harris op msnbc, vind je niet/amper .

Je ziet het ook terug aan de kaders. MSNBC zit bij geel, Fox News rood.
En verder is je bron wel 5 jaar oud.
Datw as dan ook maar een voorbeeld dat er genoeg "linkse media" bestaat.

https://adfontesmedia.com/interactive-media-bias-chart/

niet dat datiets veranderd.

• Jerie
  • Niet online
Tsja zal mijn bias dan wel zijn.

Hoe dan ook Fox News heeft meer kijkers dan MSNBC en CNN samen https://finance.yahoo.com...rushes-cnn-194000383.html

En CNN is naar rechts opgeschoven.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:07
k995 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 00:48:
Het ging over pro zijn niet factual of niet zijn.
Zoek gerust negatieve verhalen over harris op msnbc, vind je niet/amper .
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er weinig negatiefs te melden heeft. Trump heeft nou eenmaal slechte ideeën en een heel slecht karakter plus is in hevig geestelijk verval, je bent niet pro of anti als je dat opschrijft.

Als Harris een staatsgreep pleegt is dat heus wel nieuws net als bij Trump.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 10-09-2024 07:05 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Jerie
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:04:
[...]

Het zou natuurlijk ook kunnen dat er weinig negatiefs te melden heeft. Trump heeft nou eenmaal slechte ideeën en een heel slecht karakter plus is in hevig geestelijk verval, je bent niet pro of anti als je dat opschrijft.

Als Harris een staatsgreep pleegt is dat heus wel nieuws net als bij Trump.
Dit was ook mijn gedachte. Laat ik het zo zeggen: ik lees graag welke objectief, negatieve nieuwsfeiten MSNBC niet brengt. In mijn korte zoektochtje ben ik het wel eens met dat plaatje: veel opiniestukken.

• HEY_DUDE
k995 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:57:
[...]

Nogmaals er is genoeg zo media in de VS als je een correct en neutraal beeld wilt.
In Nederland is er nog veel meer goede media en toch hebben we Russia today verboden. Het feit dat er goede media bestaan geeft nog geen bestaansrecht aan propaganda kanalen. En Fox News is dat al laat staan de OAN etc.

• Jerie
  • Niet online
Voor degenen die toegang hebben tot BBC; ook zij zenden het live uit:
The debate will air on ABC News and other major networks, including CNN, CBS, Fox News, NBC, CNBC, MSNBC, PBS and BBC.
BBC is ook te streamen. Ook mogelijk interessant:
The latest: It will stream on ABC News Live, Disney+ and Hulu, according to ABC News.

Media outlets including many local television stations are also streaming the debate live on YouTube.
Bron: How to watch Harris and Trump in presidential debate Tuesday

Dit artikel is een soort van FAQ over het debat.

• k995
Jerie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 01:34:
Tsja zal mijn bias dan wel zijn.

Hoe dan ook Fox News heeft meer kijkers dan MSNBC en CNN samen https://finance.yahoo.com...rushes-cnn-194000383.html

En CNN is naar rechts opgeschoven.
Dat de gop op de rechterkant meer media achter zig heeft dan dnc op de linkerkant geloof ik gerust, maar dat betekend niet dat iedereen pro trump is.

Cnn naar rechts? Ach vroeger spraken ze van misinformatie nu gewoon leugens. Al die grote uitspraken over een zender zo groot als cnn zjn gewoon dat uitspraken die soms weining met de realiteit te maken hebben.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
HEY_DUDE schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:05:
[...]

In Nederland is er nog veel meer goede media en toch hebben we Russia today verboden. Het feit dat er goede media bestaan geeft nog geen bestaansrecht aan propaganda kanalen. En Fox News is dat al laat staan de OAN etc.
Even voor de goede orde: Russia Today is niet verboden vanwege de content maar omdat RT geld verdiende via westerse adverteerders. Het verbod is bedoeld om de geldkraan richting Rusland dicht te draaien.

• nwagenaar
  • Laatst online: 19-12 16:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Frame164 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:55:
[...]
Even voor de goede orde: Russia Today is niet verboden vanwege de content maar omdat RT geld verdiende via westerse adverteerders. Het verbod is bedoeld om de geldkraan richting Rusland dicht te draaien.
Niet volgens https://www.consilium.eur...against-russia-explained/
Why has the EU banned some media?
The Russian Federation has engaged in a systematic, international campaign of disinformation, information manipulation and distortion of facts in order to enhance its strategy of destabilising both its neighbouring countries and the EU and its member states.

Russia uses all of these outlets to intentionally spread propaganda and conduct disinformation campaigns, including about its military aggression against Ukraine.

The ban covers all means of transmission and distribution in or directed at EU member states, including cable, satellite, Internet Protocol TV, platforms, websites and apps.

In line with the EU Charter of Fundamental Rights, these measures will not prevent those media outlets and their staff from carrying out activities in the EU that do not involve broadcasting, e.g. research and interviews.

The EU has also imposed sanctions on media organisations and individuals responsible for propaganda and disinformation.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• HEY_DUDE
k995 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:22:
[...]

Dat de gop op de rechterkant meer media achter zig heeft dan dnc op de linkerkant geloof ik gerust, maar dat betekend niet dat iedereen pro trump is.

Cnn naar rechts? Ach vroeger spraken ze van misinformatie nu gewoon leugens. Al die grote uitspraken over een zender zo groot als cnn zjn gewoon dat uitspraken die soms weining met de realiteit te maken hebben.
Een groot deel, waarschijnlijk de meerderheid pro Trump is. Maar dat is niet het probleem. Het probleem is de lopende band van propaganda halve waarheden en fake News.

Fox News heeft ook een veel groter bereik dan de getallen die je aanhaalde. De meeste regio zenders zijn ook onderdeel van Fox News.

• Jerie
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:44:
[...]

Een groot deel, waarschijnlijk de meerderheid pro Trump is. Maar dat is niet het probleem. Het probleem is de lopende band van propaganda halve waarheden en fake News.

Fox News heeft ook een veel groter bereik dan de getallen die je aanhaalde. De meeste regio zenders zijn ook onderdeel van Fox News.
Precies. Het is niet een kwestie van 'meningen'. Als dat het enige was, dan was het niet zo'n probleem. Het probleem is het fake news, de propaganda, de desinformatie, de framing. Gasten uit eigen parochie kritiekloos hun gal laten spuien en gasten uitnodigen van het andere politieke spectrum om die vervolgens finaal af te branden (wat vaak lukt, en de keren dat het niet lukt is het leuk materiaal voor op sociale media).

Ik kan mij niet voorstellen dat MSNBC hetzelfde lage niveau bereikt. Wat ik tegenkom is wel het niveau van opiniemakeres, maar dat op zichzelf is zo erg nog niet als dat het exces is.

Kortom, het punt is dat 'links' geen TV zender heeft met een dergelijke reach en propagandafactor als Fox News. Die is er simpelweg niet.

• k995
HEY_DUDE schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:44:
[...]

Een groot deel, waarschijnlijk de meerderheid pro Trump is.
Dat is gewoonweg niet juist maar iets wat je duidleijk gelooft.
Maar dat is niet het probleem. Het probleem is de lopende band van propaganda halve waarheden en fake News.
Ja beide kanten doen dat idd, de meeste van de journalisten en media echter niet. Je meot echt naar de fringe extremen gaan wil je volop leugens ed tegenkomen.
Net zoals de andere zenders dat hebben.
Nogmaals er zijn WEL pro harris media kanalen in de VS en de meeste zijn eerder neutraal dan openlijk pro enige kant.

• k995
Jerie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:48:
[...]

Precies. Het is niet een kwestie van 'meningen'. Als dat het enige was, dan was het niet zo'n probleem. Het probleem is het fake news, de propaganda, de desinformatie, de framing. Gasten uit eigen parochie kritiekloos hun gal laten spuien en gasten uitnodigen van het andere politieke spectrum om die vervolgens finaal af te branden (wat vaak lukt, en de keren dat het niet lukt is het leuk materiaal voor op sociale media).

Ik kan mij niet voorstellen dat MSNBC hetzelfde lage niveau bereikt. Wat ik tegenkom is wel het niveau van opiniemakeres, maar dat op zichzelf is zo erg nog niet als dat het exces is.

Kortom, het punt is dat 'links' geen TV zender heeft met een dergelijke reach en propagandafactor als Fox News. Die is er simpelweg niet.
Dat is iets heel anders dan zeggen dat dat niet bestaat. Ja de pro trump kant van de media zal groter zijn dan de pro harris kant.
Echter kijkt een meer neutrale kiezer naar geen van beide. Daar ging het hem over niet wie nu precies de meeste media 100% achter zich heeft.

• Jerie
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:10:
[...]

Dat is iets heel anders dan zeggen dat dat niet bestaat. Ja de pro trump kant van de media zal groter zijn dan de pro harris kant.
Echter kijkt een meer neutrale kiezer naar geen van beide. Daar ging het hem over niet wie nu precies de meeste media 100% achter zich heeft.
Ja maar de zon schijnt ook altijd. Daar hebben we niets aan. Het gaat om de proportie, en dan heb je minder zonlicht op de polen. De reach van Fox News is veel groter, en ook het propagandagehalte is veel hoger. Je kunt dat niet met elkaar vergelijken. Je kunt hier allerlei vergelijkingen maken waarbij je aantoont dat een bepaalde partij ook rotte actoren heeft. Maar het gaat om het geheel. En dan is Fox News toch echt van een andere proportie. Niet sinds Trump, btw. Dat waren ze al in de tijd van Dubya. Toen noemden we ze al Faux News :+

Daarnaast is voor alles wel wat te bedenken. Bellingcat bijvoorbeeld, staat als zeer factual en slightly left bias aangeschreven. Bellingcat onderzoekt o.a. extreemrechts (ook populistisch rechts), maar extreemlinks (bijv XR) niet of nauwelijks. De reden daarvoor is dat het mondiale huidige gevaar van extreemrechts (en populistisch rechts) komt. Dat is eigenlijk vrij logisch en komt ook overeen met wat onze inlichtingendiensten doen.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Jerie schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:14:
[...]

Florida is in recente verleden een swing state geweest. En is eigenlijk steevast uit het lijstje van huidige swing states verdwenen. Dat deze terug zou komen als zijnde is groot.

Helemaal met je eens: een data-analyse zou fijn zijn.
De linkjes van @Virtuozzo geven in ieder geval een beeld.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:11
k995 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:08:
[...]

In hoeverre ben jij je er van bewust dat ook jij geen abonnement op de absolute waarheid hebt, maar net als elk ander mens bepaalde dingen makkelijker voor waar aanneemt omdat ze aansluiten bij wat voor jou correct voelt? Goed dat je kritisch bent op anderen, maar wees net zo kritisch op je eigen waarheid.

Basistip voor iedereen: stel jezelf bij elke bron die je aanhaalt de oprechte vraag: zou ik op dit moment deze bron óók noemen als die exact de tegenovergestelde mening zou ondersteunen? Of heb ik deze bron vooral gekozen omdat ik het een fijne conclusie vind die aansluit bij wat ik al geloof of denk, en/of omdat het zo'n mooie onderbouwing blijkt te zijn voor het punt dat ik toch al wilde maken?

Ik leer heel veel van het volgen van de discussie hier, maar heb sterk het gevoel dat sommigen in de discussie vooral anderen willen overtuigen van hun eigen bestaande gelijk, en niet zoveel interesse tonen om zelf ook nog nieuwe inzichten op te doen. Dat vind ik zonde van de potentie van dit topic.

Tot slot een leestip van mijn kant: een boek dat veel beter invoelbaar maakt waarom zoveel evangelische christenen hebben gestemd (en ook nu weer zullen gaan stemmen) op iemand die persoonlijk zo sterk afwijkt van hun normen en waarden. Ook als je een beter leesbare onderbouwing wilt bij het belang van Virtuozzo-termen als Moral Majority en Christian Nationalists, is dit boek een aanrader. Bovendien, en passant vallen ook steeds weer parallellen op met de manier waarop wij hier in Nederland bespeeld worden door vergelijkbare narratieven. Ik las dit weekend hoe emotioneel sommige Tweakers reageerden op het frontpage-gebruik van de term 'bemenst' in plaats van 'bemand' - in de commentaren daarop zag je dezelfde onderliggende angsten en reflexen terugkomen waarvoor het boek een mooie Amerikaanse ontstaansgeschiedenis schetst. Erg leerzaam!

• k995
Jerie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:19:
[...]

Ja maar de zon schijnt ook altijd. Daar hebben we niets aan. Het gaat om de proportie,
Daar ging het niet over, nogmaals ik reageerde op de bewering (die redelijk veel gemaakt hier word) dat zowat al de media pro trump is en er geen pro harris media is.

Dat is gewoon klinklare onzin.
Daarnaast is voor alles wel wat te bedenken. Bellingcat bijvoorbeeld, staat als zeer factual en slightly left bias aangeschreven. Bellingcat onderzoekt o.a. extreemrechts (ook populistisch rechts), maar extreemlinks (bijv XR) niet of nauwelijks. De reden daarvoor is dat het mondiale huidige gevaar van extreemrechts (en populistisch rechts) komt. Dat is eigenlijk vrij logisch en komt ook overeen met wat onze inlichtingendiensten doen.
Bellingcat is dan ook geen algemene media/journalistiek en moet zo niet behandeld worden.

• k995
Anakha schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:00:
[...]

In hoeverre ben jij je er van bewust dat ook jij geen abonnement op de absolute waarheid hebt, maar net als elk ander mens bepaalde dingen makkelijker voor waar aanneemt omdat ze aansluiten bij wat voor jou correct voelt? Goed dat je kritisch bent op anderen, maar wees net zo kritisch op je eigen waarheid.
IK wil geust altijd bijleren als iemand een bron heeft dat anntoont dat de meeste VS media pro trump is mag men die gerust geven.
Indien het gewoon bij steeds dezelfde beweringen blijven zal ik wel afgaan op mijn eigen ervaringen en studies daarover uit het verleden en zien dat dit niet zo is.
Ik leer heel veel van het volgen van de discussie hier, maar heb sterk het gevoel dat sommigen in de discussie vooral anderen willen overtuigen van hun eigen bestaande gelijk, en niet zoveel interesse tonen om zelf ook nog nieuwe inzichten op te doen. Dat vind ik zonde van de potentie van dit topic.
Ik argumenteer gewoon over wat ik weet, en leer gerust hier bij.
Of ik iemand anders overtuig of niet kan me gestolen worden.
Tot slot een leestip van mijn kant: een boek dat veel beter invoelbaar maakt waarom zoveel evangelische christenen hebben gestemd (en ook nu weer zullen gaan stemmen) op iemand die persoonlijk zo sterk afwijkt van hun normen en waarden. Ook als je een beter leesbare onderbouwing wilt bij het belang van Virtuozzo-termen als Moral Majority en Christian Nationalists, is dit boek een aanrader. Bovendien, en passant vallen ook steeds weer parallellen op met de manier waarop wij hier in Nederland bespeeld worden door vergelijkbare narratieven. Ik las dit weekend hoe emotioneel sommige Tweakers reageerden op het frontpage-gebruik van de term 'bemenst' in plaats van 'bemand' - in de commentaren daarop zag je dezelfde onderliggende angsten en reflexen terugkomen waarvoor het boek een mooie Amerikaanse ontstaansgeschiedenis schetst. Erg leerzaam!
Hier is een mooi voorbeeld, door die 2 na elkaar te zeggen koppel je die aan elkaar, terwijl de realiteit is dat mensen altijd tegen verandering strijden. Mensen van nature staan niet te springen nieuwe zaken aan te leren laat staan onder druk van anderen. Dat heeft niks te maken met christenen of moraliteit dat heeft alles te maken met dat ze dat niet leuk vinden.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:11
k995 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:16:
[...]
[...]

Hier is een mooi voorbeeld, door die 2 na elkaar te zeggen koppel je die aan elkaar, terwijl de realiteit is dat mensen altijd tegen verandering strijden. Mensen van nature staan niet te springen nieuwe zaken aan te leren laat staan onder druk van anderen. Dat heeft niks te maken met christenen of moraliteit dat heeft alles te maken met dat ze dat niet leuk vinden.
Je zou ook je directe oordeel even kunnen uitstellen, kijken of de door mij aangedragen bron je weet te overtuigen, en daarna pas je mening geven. Of besluiten dat je geen tijd hebt om de bron te raadplegen, en dan maar niet te reageren, of mij een oprechte verdiepende vraag te stellen naar hoe dat volgens de auteur van het boek dan werkt. In plaats daarvan heb je direct je simplistische afwijzende oordeel klaar zonder je te willen verdiepen in het argument. Dat vind ik jammer.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Weer een extra lawsuit voor op de grote hoop:
https://edition.cnn.com/2...en-nation-army/index.html
The White Stripes sue Trump campaign over use of ‘Seven Nation Army’
Volgens mij heeft hij nu al meer van dit soort akkefietjes met artiesten gehad?

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 10-09-2024 16:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• k995
Anakha schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:42:
[...]

Je zou ook je directe oordeel even kunnen uitstellen, kijken of de door mij aangedragen bron je weet te overtuigen, en daarna pas je mening geven. Of besluiten dat je geen tijd hebt om de bron te raadplegen, en dan maar niet te reageren, of mij een oprechte verdiepende vraag te stellen naar hoe dat volgens de auteur van het boek dan werkt. In plaats daarvan heb je direct je simplistische afwijzende oordeel klaar zonder je te willen verdiepen in het argument. Dat vind ik jammer.
Je bron is een boek over amerikaanse evangelisten. IK betwijfel of die op tweakers zitten.
IK geef (zoals jou) mijn mening, als je een bron hebt die ondersteunt dat het idd geralateerd is aan moraliteit en evangelische christenen dat sommige op tweakers een commentaar geven op onbemenst geef die gerust.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:59:
Weer een extra lawsuit voor op de grote hoop:
https://edition.cnn.com/2...en-nation-army/index.html

[...]

Volgens mij heeft hij nu al meer van dit soort akkefietjes met artiesten gehad?
De lijst met artiesten die hij mag gebruiken is korter en ook nog eens veel minder indrukwekkend 8)7

Eigenlijk zouden ze hier veel strengere wetgeving voor moeten maken. Ook hier in Nederland/Europa.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• HEY_DUDE
k995 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:08:
[...]

[...]
Zie een paar posts hierboven voor de onderbouwing. Ik ken er vooralsnog een grotere waarschijnlijkheid aan toe dat het pro Trump kamp het grootst is.
Ja beide kanten doen dat idd, de meeste van de journalisten en media echter niet. Je meot echt naar de fringe extremen gaan wil je volop leugens ed tegenkomen.
Waar vind ik aan de linkerzijde een lopende band van het pushen van complottheorieën. Fox News is er meermaals zelf voor veroordeeld. Dit is al heel lang een probleem bij Fox News en gaat terug tot de Nazi theorieën die Glenn Back in de 0s en 10s mocht ophangen bij Fox News. Wat naadloos overging in birtherism en her e-mails, Uranium One, Dominion voter fraud etc. etc. Dat is geen gevalletje beide kanten doen dat. En het is niet fringe of de extremen, het was *** prime time Tucker Carlson.

Ook Glenn Back was niet fringe of de extremen, die had gewoon een wekelijks programma van een uur op een grote entertainment zender (Fox News != Nieuws) met een schoolbord om zijn Obama is een Nazi theorieën te verspreiden.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Had net een call om een trip voor te bereiden met een Amerikaans team wat ik goed ken, waardoor er wat over politiek gebabbeld werd aan het begin. Dat doen Amerikanen niet graag :p Maar in een groep bekenden (en allen democraat) lukt het wel.

Die zijn bang dat Trump iets handigs gaat doen omtrent Tyreek Hill. Nou wist ik ook niet wie dat was, maar snel gevonden:

https://nos.nl/artikel/25...s-ik-niet-tyreek-hill-was

Dit is groot nieuws in de US en zou dus gebruikt kunnen worden. Voor Harris is dit een echte lose-lose. Die man gedraagt zich als een idioot op de weg en negeert (meerdere) bevelen. De uitkomst voor hem, is iets wat een witte hillbillie ook overkomen was.

Maar Harris moet een grote groep die hier boos over is tevreden houden. Aan de andere kant, als ex aanklager, een waarschijnlijk evengrote groep die hier gewoon een arrogant iemand die zijn karma ontvangt ziet. Ga er maar aanstaan.

En voor Trump win-win, want zijn aanhang zal niet zo verdeeld zijn. We gaan het zien vannacht..
Je blijft maar die frames herhalen, waarbij je elke keer repetitie toepast om een binaire valstrik als onderwerp op tafel te leggen / houden.

Ik weet oprecht niet of je je hier bewust van bent, maar het helpt niet. Nogmaals, we hebben inmiddels in verschillende topics acht jaar aan verwijzingen, publicaties, onderzoeken en boeken voorbij zien komen. Als je dan nog steeds geen verkenningsbasis hebt, dan weet ik het ook niet meer.

Dus opnieuw: de bepalende media zijn op de hand van Trump als product van sectorale en cultuur-maatschappelijke dynamiek, waarbij het ongeacht aanwezigheid van toxisch keuzegedrag niet relevant meer is dat daar sprake van is, omdat onder de streep de door die media geschapen narratieven en condities het resultaat bevorderend is voor autoritarisme, en avers aan functionaliteit van democoratie én republiek.

Het is één ecosysteem, wat drijft op één gedeelde advertising economy, waarbij merk A specifieke TAA narratieven heeft voor segment X, merk B voor segment Y, en zowel A als B delen hun TAA onderling, en wisselen analyse en personeel daarbij uit. Dat heet verdeel en heers. Het is een landschap gevormd onder druk van koude oorlog, een landschap onderhevig gesteld aan toepassingen van accelerationisme bij het "einde" daarvan. Gaat er iets commercieel onderuit, dan buffert de gedeelde economie voor continuïteit.

Het is absoluut zuur, maar het is complexiteit wat bepalend is. Het resultaat onder de streep.

Als je nu stelt dat dit niet uniform is, absoluut, al die verkenningen van de afgelopen acht jaar hebben ook dat duidelijk onderstreept.

Het is echter helaas wel zo dat buiten de clusters van bepalende grote media en hun ecosystemen, alsmede hun operationele condities, het bereik van media (en gelieerde initiatieven / ontwikkelingen) stringent beperkt is. Veelal tot segmenten van niet-rechts/conservatieve geodemografie, maar al te vaak tot segmenten van spreekwoordelijke 3-10% van politieke economie, en dan ook nog vaak beperkt tot specifieke strata van opleiding en professionele achtergrond.

Waarbij opgemerkt moet worden dat ook daar waar sprake is van journalistieke weerstand tegen de dynamiek en de invloeden van die grote bepalende media er sprake is van processen van atomisering, waardoor netto effect binnen het amalgaam van publiek debat vrijwel nihil is. Die weerstand zit nota bene niet louter bij journalistieke actoren, maar juist bij zij die media en journalistiek bestuderen, en zij die mensen opleiden voor loopbaan daarin. Dat laatste is wel rauw signaal voor de verschuivingen naar sociopathie voor verticale mobiliteit in de Amerikaanse samenleving zoals gesignaleerd vanuit economie en sociologie ...

But his emails. Twee maten. Scheve maten. Continue focus op reductionisme en bothsidism. Continue scope van afwijzen van complexiteit, weigeren van vertaalslag, en reflexief reduceren tot een verdeel en heers van labels en slurs. Consistente affirmatie van executive editorial en corporate lead beslissingen ten faveure van continueren van condities waar onder de streep chaos actoren het voordeel genieten.

Trump is een tekstboek voorbeeld daarvan. Niet de eerste, wie de moeite gedaan heeft de afgelopen jaren om Amerikaanse media een punt van studie te maken zal met weinig moeite een lijst van voorbeelden kunnen geven.

En dat is wederom dat kritieke punt van cultuur-maatschappelijke condities zoals gevormd door consistente en continue focus op vrij specifieke narratieven en methodologieën door de grote bepalende media, die niet enkel opereren als medium, maar ook als ecosysteem voor publicatie en PR, voor consultancy en lobby. En enkele zelfs als poortwachter voor de sector als geheel, bepalend voor toegang, participatie en verticale mobiliteit.

Onder de streep is het product een pracht van voedingsbodem voor autoritarisme. Dat is het de afgelopen veertig jaar in toenemende mate geworden.

Gemaakt. Het product van keuzes. Who benefits. Of men het nu niet leuk vind om te horen - en ik heb de afgelopen twee jaar ruim voldoende gesprekken, bijeenkomsten en debatten in deze in de VS meegemaakt, men weet het, maar men wil het niet als onderwerp hebben - de realiteit is dat het gedrag van die grote bepalende media onder de streep ten gunste van een Trump is. En die rest van kleine zuilen? Verdeel en heers.

Maar het écht bittere hier, is niet eens dat. Al is het al erg genoeg wanneer media een klimaat scheppen wat gunstig is voor een chaos actor. Ik begrijp prima dat een Amerikaanse samenleving niet er van op keek, niet enkel omdat het niet voor het eerst was. Maar omdat men het al geïnternaliseerd had.

Het écht bittere is dat men binnen de grote media terdege weet dat die controverse van gedrag bij chaos actor niet de uitzondering is, want alles rondom al die gelieerde vectoren van autoritarisme, hun organisaties, hun actoren, hun gereedschapskoffers, hun skeletten, al dat geniet hetzelfde gedrag.

En dat is waarom de VS nu in de valstrik zitten. Een Sulzberger maalt er niet om, ik kan me nog zijn voordracht herinneren bij de Columbia Journalism School. We hebben te veel op progressieve elite ingezet voor verkoop, we zijn "dus" de balans kwijt, dus we vegen de redactie schoon en geven ruimte aan accelerationistisch rechts zoals onder Reagan. Tja. Keuzegedrag. Een Joe Kahn al helemaal niet. Een Chris Licht kreeg zijn job met instructies van de eigenaren, en rende stante pede naar de grote GOP donoren om te vragen hoe hij kon helpen.

Dan komt nog dat niets hiervan in een vacuüm zit. Ik kan mij nog herinneren dat redacteuren van regionale kranten, maar ook journalisten, waarschuwden tegen het vrij spel geven aan opinie door de grote nationale kranten. Idem bij de big network shows van normaliseren van binaire valstrikken, waarbij blauw gepositioneerd werd als versus het normale rood. Tja. Dat heeft consequenties. Resultaten. Een landschap van opinie en reductionisme waar de lucht vol is van volstrekt normale desinformatie en malversatie.

De les die we hier zouden moeten meenemen is dat het idee van Amerikaanse media al heel lang niet meer in enige realiteit geworteld is en dat de data van biasmeting een van de primaire variabelen is die verkenning van de realiteit van effect/resultaat in de weg zit (false equivalence is hier al een eerste valstrik, want het gaat volledig voorbij een schaal, bereik en netwerk). Dat het als ecosysteem al heel lang mechanisme in eigendom van Amerikaanse oligarchie is. Dat het niet voor het eerst is dat dit ecosysteem gebruikt wordt voor een status quo van publiek debat waarbij de lijnen continu opschuiven. Dat die lijnen opschuiven is vanuit media narratieven al decennia lang genormaliseerd, en zelfs gefaciliteerd.

Wederom is dat ten gunste van autoritarisme.

De vorige keer dat de VS een vergelijkbare problematiek ondervonden t.a.v. grote en bepalende media was er één significant verschil. Zowel de urbane als rurale bevolking had de jaren in opmaat naar Grote Depressie meegemaakt, was zich bewust van het probleem van oligarchie en hun media - toen de pogingen tot corrumperen en overnemen volgden wist men precies hoe de vork in de steel zat. Vanuit de reeds aanwezige consequenties van gedrag van die verweven problematiek op de grond.

Dit keer is het een spel van pro en versus label A en B bij vrij effectieve controle over zuilen. Nu ja, dan is het aan de tijd om eens de realiteit op de grond onder ogen te zien.

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 09:20

Plasma_Wolf

Student

Een interessant stuk van Lawrence O'Donnel. De media probeert de gestoorde monologen van Trump 'uit te leggen,' en in een poging van The New York Times (hé, die hebben we eerder gezien) om zich hiervan te verschonen, maken ze de zaak er erger op.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:00:
Een interessant stuk van Lawrence O'Donnel. De media probeert de gestoorde monologen van Trump 'uit te leggen,' en in een poging van The New York Times (hé, die hebben we eerder gezien) om zich hiervan te verschonen, maken ze de zaak er erger op.

[YouTube: Lawrence: The media is trying (and failing) to cure themselves of 'sane-washing' Trump]
John Oliver schetst een beter beeld dan de New York Times:

Rond 6 á 7 minuten. Voor mensen die de aflevering niet kunnen zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC-HJ5JMUGW5cPTBjdpE739I7oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbXk2yOL0DprgJb1T2zWlNbw.jpg?f=fotoalbum_large

Dat mensen tijdens die clip serieus blijven luisteren en niet in de lach schieten maakt het nog idioter. Zelfs als je kind van 6 zo'n monoloog houdt moet je glimlachen omdat het (in dat geval op een goede manier) zo aandoenlijk is.

Eigenlijk vind ik dat erger dan de idioterie van Don zelf. Het is niet netjes om iemand uit te lachen als deze persoon verdwaasd overkomt, maar het heeft een functie die "we" tegenwoordig vergeten lijken te zijn. Het is de makkelijkste manier om mensen die een ingewikkelde poging om het tot in detail uit te leggen niet begrijpen te laten zien dat iemand een beetje raar is (om dat frame er ook maar gelijk bij te betrekken).

Dat zit wel Schnorr.

Interessant stuk van de hand van Thomas Zimmer, en het raakt aan het maar al te vaak genegeerde probleem van complexiteit.

Hier in relatie tot hoe we hier gekomen zijn, en wat rol & functie van anti-Trump Republikeinen is. En niet is.

Liz Cheney and the Problem of the Anti-Trump Republican
Republicans who hold the line against Trump deserve respect. But champions of egalitarian, pluralistic democracy they are not - and that also matters

Begeleidende Twitter thread hier: https://threadreaderapp.com/thread/1833544811909156913.html
Is Trump’s power over the Republican Party waning, is Trumpism disintegrating? Let’s slow down a little bit. It’s important to note that almost all of these public defections are coming from relatively low-level and / or *former* Republican officials.
Cruciaal aspect, inderdaad. Kijk bijvoorbeeld naar een Liz Cheney, die gruwelijke schade aangericht heeft aan het proces van de 1/6 commissie, met het vrijstellen van de volledige stal van fixers van haar vader, die stuk voor stuk al lang en breed overgestapt zijn naar nota bene de vectoren die het meeste baat gehad hebben bij de malversaties van diezelfde vader.

Puur het voorbeeld van Roger Stone is al een heel topic op zichzelf.

Maar de crux is dit: of we nu kijken naar dat groepje Reagan en Bush advocaten, of naar een Liz Cheney, het zijn allemaal actoren zonder platform, en zonder positie. En dat is wel reden om uiterst voorzichtig te zijn met signalen van bereik van campagne binnen rechts-conservatieve segmenten.

Dat bereik zou er kunnen zijn. Het zou er kunnen komen. Zelfs voor actoren die geen positie hebben.
Maar dan moet er platform gegeven worden. Buiten her en der reeds progressieve en journalistieke media wordt dat niet gegeven.

Het blijft dus binnen de zuil.

En dan dit:
Beware of the mythical tale of Trumpism as a mere aberration
Want dat is het niet. Wat we kunnen observeren is zowel historisch cyclisch probleem, als organische evolutie, als gestuurde ontwikkeling. En dat is een complex probleem wat maar weinigen aan durven gaan als uitdaging, terwijl dat bittere noodzaak is wil men tot resolutie komen.

Het is de moeite waard om in het artikel te duiken, het veneer van mythos te verwijderen, en kritieke complexiteit te verkennen. Not because of the odds, but because of the stakes.
The key conflict on the Right is between those like Cheney who want to uphold white Christian elite rule from within the confines of a narrowly restricted version of democracy and those who want to impose reactionary minoritarian rule by whatever means – by embracing increasingly open and radical forms of autocracy, authoritarianism, and militant extremism. Both of these positions are in line with anti-democratic traditions in conservatism. The key question on the Right has never simply been democracy or authoritarianism – but rather: How much authoritarianism is necessary to prevent too much democracy for too many people?

[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 10-09-2024 20:58 ]

Als terzijde, Zimmer's nieuwsbrief is met regelmaat uitermate handig bij het in kaart brengen van complexiteit, en dan met name aspecten die hier in het Nederlandse nooit in publiek debat komen.

Een tweede recente publicatie is aanbevelenswaardig, niet in het minst vanwege de nudge naar John Ganz, en zijn alarmsignaal in 2018, waar voor het eerst historisch perspectief buiten kaders van academia begon te treden voor analyse bij de vraag van "how did we get here".

The Origins of Trumpism and the Birth of the Present
Reflections on the pre-history of Trump’s rise, the peculiar nature of Trumpism, and the radical politics of white despair – based on John Ganz’s masterful "When the Clock Broke"

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:50
Stukfruit schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:43:
John Oliver schetst een beter beeld dan de New York Times:
not available in my area :|
Afgezien van de verontwaardiging over het gebrabbel van Trump, de 'toonaangevende' New York Times publiceerde ongemodereerd een leugen over Trump economische beleid (wat voor veel Trump voters een belangrijk item is). Trump beweerde dat de kosten van de child-care ruimschoots wegvallen tegen de door Trump geplande invoertarieven op producten van buiten de VS.

Nog even afgezien van de vraag of de child-care kosten van kiezers uberhaupt zullen worden gedekt door kamp Trump (want dat zegt ie niet expliciet). Importtarieven worden 100% opgehoest door de consumenten van de VS, of je nu wel of geen Trump kiest. Die klinkklare leugen en wordt echter niet weerlegd door de New York Times. Het wordt verbatim doorgegeven aan de lezers en dat vlak voor the great debate.

Dat is waar MSNBC Lawrence zich over beklaagde.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Jerie
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:17:
Had net een call om een trip voor te bereiden met een Amerikaans team wat ik goed ken, waardoor er wat over politiek gebabbeld werd aan het begin. Dat doen Amerikanen niet graag :p Maar in een groep bekenden (en allen democraat) lukt het wel.

Die zijn bang dat Trump iets handigs gaat doen omtrent Tyreek Hill. Nou wist ik ook niet wie dat was, maar snel gevonden:

https://nos.nl/artikel/25...s-ik-niet-tyreek-hill-was

Dit is groot nieuws in de US en zou dus gebruikt kunnen worden. Voor Harris is dit een echte lose-lose. Die man gedraagt zich als een idioot op de weg en negeert (meerdere) bevelen. De uitkomst voor hem, is iets wat een witte hillbillie ook overkomen was.

Maar Harris moet een grote groep die hier boos over is tevreden houden. Aan de andere kant, als ex aanklager, een waarschijnlijk evengrote groep die hier gewoon een arrogant iemand die zijn karma ontvangt ziet. Ga er maar aanstaan.

En voor Trump win-win, want zijn aanhang zal niet zo verdeeld zijn. We gaan het zien vannacht..
Hier is vrij simpel op in te gaan: laten we eerst de feiten afwachten. Als er noodzaak is voor onderzoek, dan volgt dat wel.

De burgemeester van Dade County is een Dem maar ze kiezen daar ook hun eigen sheriff enzo. Bovendien is het ook een lokale aangelegenheid.

Wikipedia: Miami-Dade County, Florida
Zijn advocaat zegt dat Hill juridische stappen overweegt.
Prima, doen, blijf overwegen. Dan zien we dan wel verder.

Je kunt het filmpje van de bodycam zo bekijken. Hij rijdt in een dikke wagen en heeft meteen een grote mond tegen de agent. Don't knock on my window like that en daarna doet hij zijn raam naar boven terwijl de agent hem vraagt om hem naar beneden te doen. Hij volgt de instructies van de politieagenten niet op. Hij zegt dan van geef me de boete dan kan ik verder. Hij provoceert ze zelfs met 'don't tell me what to do' als ze willen dat hij het raam naar beneden moet doen (waarbij hij zegt ik stap wel uit wat hij even later weer weigert). Ja, 'don't tell me what to do' is precies het punt: politieagenten zijn er juist wel om naar te luisteren. Typisch geval van iemand met een autoriteitsprobleem. Dit gedrag is stupide, kan helemaal fout aflopen, en de agenten kunnen ook prima (theoretisch gezien) iemand staande hebben gehouden die onder invloed is. Dat weten ze (nog) niet. In Nederland heb je nog geluk dat je met dit gedrag sneller/makkelijker wegkomt maar ik raad het af. Gewoon de instructies opvolgen. Ze zijn ook redelijk, het is niet alsof hij poedelnaakt de samba moet gaan dansen ofzo. Ook dat hij niet wil zitten omdat hij net aan z'n knie is geopereerd lijkt me gelul. Hij zit toch ook gewoon in z'n auto?

Als hij verstandig was geweest dan had hij het volgende gedaan: dashcam in je dikke wagen (like duh) en vervolgens inderdaad de window een stukje open voor het rijbewijs te geven. Dan vragen, officer am I being arrested or am I free to leave. Dan weet je genoeg. En rustig blijven i.p.v. bro en commanderen en meteen vol er tegen in gaan. Maar hij handelt helaas niet verstandig. Hij wil een speciale behandeling, en die krijgt hij, alleen niet de behandeling die hij wenste... ontzettend treurig want het had zo niet hoeven te lopen als hij gewoon vriendelijk en rustig was gebleven. Of... nog beter: op tijd was vertrokken...

En dan ga je bewijzen dat dit racisme is? Succes ermee, dat blijkt niet uit de feiten. En ja, ik snap het, ik kan ook opgefokt zijn in het verkeer, maar achteraf heb ik dan wel dat stukje zelfreflectie.

Hoe dan ook, misschien laat de bodycam niet alles zien, dat is ook heel goed mogelijk. Ben benieuwd naar het onderzoek. Maar als ik Harris was, zou ik aan deze special snowflake (want zo gedraagt hij zich in het filmpje) geen energie verspillen. Ik verwacht niet dat dit nog lang in het nieuws gaat blijven.

• Stukfruit
  • Niet online
Excuus. Tegenwoordig worden afleveringen van John Oliver in de VS uitgezonden en in een selectie van landen buiten de VS (legaal) online gezet op YouTube. Blijkbaar hoort Nederland er niet bij :/

Dat zit wel Schnorr.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:31

Marc H

- - Is wakker - -

Stukfruit schreef op woensdag 11 september 2024 @ 02:32:
[...]

Excuus. Tegenwoordig worden afleveringen van John Oliver in de VS uitgezonden en in een selectie van landen buiten de VS (legaal) online gezet op YouTube. Blijkbaar hoort Nederland er niet bij :/
Elke donderdag na uitzending staan ze op YouTube.

Iemand die het debat volgt?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Stukfruit
  • Niet online
Marc H schreef op woensdag 11 september 2024 @ 03:21:
[...]

offtopic:
Die van donderdag bevat (voor zover ik weet) alleen het hoofdonderwerp. Het kwartier ervoor laten ze weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 11-09-2024 03:23 ]

Dat zit wel Schnorr.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Eindelijk! Hij blijft maar liegen hierover en het is compleet bs.

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-12 02:13
He he eindelijk geeft Harris toe dan China liegt over de oorsprong van Covid-19. En eerst iedereen die vragen stelde maar Racist noemen 😅

Desperate move?

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:53
Hij kon het niet laten om te beginnen over de grootte van de menigte bij Harris, zit hem wel diep

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 21:59
Marc H schreef op woensdag 11 september 2024 @ 03:21:
[...]

Iemand die het debat volgt?
Ja ik. Eerst dacht ik van tjonge die Trump heeft wel charisma, maar ik vind Harris nu goed teruggekomen. Ze is ontspannen, das belangrijkste.

Dit is trouwens de 1e keer dat ik een live-uitzending via YT opzocht/kijk (ik kijk ABC Live), ben ik een achterlopende ouwe lul?

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Ik vind dat Harris het, tot nu toe, het goed doet.

Ik kijk via CNN, btw.

• marijn15
Ik moest wel even wennen aan de stem van Harris, ze begon ook wel wat zenuwachtig. Op dit moment is ze wel echt sterk, ze reageert erg goed op Trump en durft ook gewoon de leugens te benoemen.

Ook fijn dat ABC af en toe Trump durft te corrigeren op zijn leugens, wel nog steeds te weinig.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12 14:56
Ze blijft (helaas) overeind.

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Helaas?

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 22:26
The Factcheck vanuit NBC in de livestream

[ Voor 0% gewijzigd door The-Priest-NL op 11-09-2024 04:50 . Reden: was NBC ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

• PLAE
Ja.

Trump laat veel kansen liggen hier. En Harris laat veel meer stijlflexibiliteit zien.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Marc H schreef op woensdag 11 september 2024 @ 03:37:
Ik vind dat Harris het, tot nu toe, het goed doet.

Ik kijk via CNN, btw.
Ik kijk via BBC News. Trump lijkt wel een typetje van van Kooten en de Bie...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• user109731
  • Niet online
Wat een verschil met het debat met Biden. Nu is Trump de oude man die het moeilijk heeft. Dit is ook precies waarom hij eerst geen debat wilde.

• PLAE
Het wegblijven van Harris bij het bezoek van Netanyahu had hij veel meer uit kunnen melken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Goede fact checking ook dit keer.
Nee Donald, er worden geen huisdieren opgegeten door immigranten..

Harris bereikt haar doel, ze weet Trump te irriteren.
Helaas is hij hierdoor wel veel meer aan het woord.
Ook weinig inhoudelijk. Trump richt zich op het verleden en Harris focust op Trump.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-09-2024 04:08 ]

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 14:27
marijn15 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 03:40:
Ik moest wel even wennen aan de stem van Harris, ze begon ook wel wat zenuwachtig. Op dit moment is ze wel echt sterk, ze reageert erg goed op Trump en durft ook gewoon de leugens te benoemen.

Ook fijn dat ABC af en toe Trump durft te corrigeren op zijn leugens, wel nog steeds te weinig.
Veel te weinig als je het mij vraagt. Ze mogen wat mij betreft wel wat strenger zijn in het verkrijgen van antwoorden op vragen en het afkappen van de spreektijd.

Steam: CatBearCow

• marijn15
Wel leuk dat je bij CNN tijdens de reclame nog wat leert over bepaalde landen

• C00P
  • Laatst online: 19-12 11:24
Kamala is Trump een serieuze bolwassing aan het geven en ik vind het fantastische tv.
Ben heel benieuwd wat dat met de polls gaat doen.
Ik wist eerlijk waar niet dat ze zo sterk kond debatteren, jeetje zeg.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• marijn15
Bartjeuhz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:07:
[...]

Veel te weinig als je het mij vraagt. Ze mogen wat mij betreft wel wat strenger zijn in het verkrijgen van antwoorden op vragen en het afkappen van de spreektijd.
Inderdaad. Ze lijken steeds meer de regels los te laten, vooral Trump weet hier heel goed gebruik van te maken

• PLAE
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:06:
Goede fact checking ook dit keer.
Nee Donald, er worden geen huisdieren opgegeten door immigranten..
“We hebben de city manager gebeld” nou nou.
Harris bereikt haar doel, ze weet Trump te irriteren.
Ik zie het niet zo hoor.
Helaas is hij hierdoor wel veel meer aan het woord.
Hij runt het wel wat dat betreft ja.
Trump richt zich op het verleden en Harris focust op Trump.
Dit zie ik ook niet.

• C00P
heeft Trump aan de coke gezeten? Kijk die ogen.

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

De moderators moeten eerder ingrijpen tijdens de tirades Trump.

• C00P
Laat Trump maar praten, wat een onzin die verteld.

• Bartjeuhz
Ze laten hem door ramblen...snap niet dat ze zijn mic aanzetten als hij weer begint. Het gebruik van superlatieven en zn kinderlijke beschuldigingen dat iedereen "weak and stupid" is, is ook vrij vermoeiend

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-12 23:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Marc H schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:18:
De moderators moeten eerder ingrijpen tijdens de tirades Trump.
Ik wou juist dat ze eens wat minder ingrepen.
je krijgt 1 min aan non-answers, evt gemixed met aanvallen op wat halve waarheden en vaagheden.
En in plaats om daar op door te gaan, en eens een een duidelijk antwoord te krijgen.

Maar vooral als trump weer begint te ramblen over onzin kappen ze het af, "want ze moeten door naar het volgende onderwerp"

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 11-09-2024 04:25 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• C00P
Bartjeuhz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:19:
Ze laten hem door ramblen...snap niet dat ze zijn mic aanzetten als hij weer begint. Het gebruik van superlatieven en zn kinderlijke beschuldigingen dat iedereen "weak and stupid" is, is ook vrij vermoeiend
Hier gaat hij toch niet mee scoren? Doet eerder schade aan voor hem lijkt me.

• PLAE
Geen enkele active service member in a active combat zone aldus Harris. Wat een niveau van beiden.

• PLAE
Beiden geven zelden antwoord op de gestelde vraag. En de mods doen daar niks mee. En beide kandidaten laten daar ook kansen liggen richting elkaar. Daar liggen de oneliners voor het oprapen.

• marijn15
Het is toch ook zo kinderlijk dat hij nog steeds niet Harris in de ogen heeft aangekeken.

• user109731
  • Niet online
Trump’s achterban geeft de moderators al de schuld van Trump’s falen vandaag.

Er zal zo ook wel een rant op Truth Social komen dat het allemaal zo oneerlijk was.

• Bartjeuhz
Daar had ze hem goed te pakken met haar wapenbezit 😵‍💫

• PLAE
Bartjeuhz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:32:
Daar had ze hem goed te pakken met haar wapenbezit 😵‍💫
Terwijl het over gezondheidszorg gaat :+

• marijn15
PLAE schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:32:
[...]

Ze had niet veel keus, ABC verzaakt om Trump onder controle te houden

• Bartjeuhz
PLAE schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:32:
[...]

Ze gaf netjes aan nog ff te willen reageren. En terecht, want het is een van zijn vele leugens.
Zijn gezichtsuitdrukking sprak boekdelen...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

PLAE schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:26:
Beiden geven zelden antwoord op de gestelde vraag. En de mods doen daar niks mee. En beide kandidaten laten daar ook kansen liggen richting elkaar. Daar liggen de oneliners voor het oprapen.
Ze krijgen maar weinig spreektijd per vraag. Ze kiezen er beiden voor eerst hun eigen punt te maken, wetend dat de klok doortikt en ze niet perse echt op de vraag hoeven in te gaan.
Had wel ingegrepen kunnen worden idd, afkappen als het offtopic gaat en een duidelijk “yes or no” afdwingen. Maar dat laatste zal een politicus in het algemeen niet doen. Lekker dingen voor de kijker laten zodat het ingevuld kan worden.

• PLAE
Bartjeuhz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:35:
[...]

Ze gaf netjes aan nog ff te willen reageren. En terecht, want het is een van zijn vele leugens.
Zijn gezichtsuitdrukking sprak boekdelen...
Als supporter zie je wellicht een beetje wat je wilt zien.

Hij is net zo lomp for the record. Zij veel beter voorbereid en de eerder genoemde stijlflexibiliteit laat haar het debat makkelijk winnen. Het eeuwige lachje van Harris is minder sterk. Dat zet ze ook in op onhandige momenten.

• PLAE
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:40:
[...]

Ze krijgen maar weinig spreektijd per vraag. Ze kiezen er beiden voor eerst hun eigen punt te maken, wetend dat de klok doortikt en ze niet perse echt op de vraag hoeven in te gaan.
Had wel ingegrepen kunnen worden idd, afkappen als het offtopic gaat en een duidelijk “yes or no” afdwingen. Maar dat laatste zal een politicus in het algemeen niet doen. Lekker dingen voor de kijker laten zodat het ingevuld kan worden.
Er zijn wel een paar pogingen geweest om echt antwoord te krijgen op vragen. Maar het was mager vanuit de moderators wat mij betreft. Trump dwong in het midden veel ruimte af dmv brutaliteit.

• user109731
  • Niet online
Knappe prestatie van Harris. Ga er maar aanstaan om voor miljoenen mensen in debat te gaan met een pestkop, een man die nul respect heeft voor anderen en overal over liegt.

Dit zal ook het laatste debat zijn. No way dat Trump een tweede ronde wil en Harris heeft daar niets mee te winnen na vanavond.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-12 23:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

user109731 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 04:43:
Knappe prestatie van Harris. Ga er maar aanstaan om voor miljoenen mensen in debat te gaan met een pestkop, een man die nul respect heeft voor anderen en overal over liegt.

Dit zal ook het laatste debat zijn. No way dat Trump een tweede ronde wil en Harris heeft daar niets mee te winnen na vanavond.
debat ja, dit is geef je 2 minuten stump speech.
En je merkt dat zelfs die 2 minuten voor trump al moeilijk zijn om niet over andere onzin te beginnen. En vooral "shes awful and destroying our country" zonder enige onderbouwing. En die onderbouwing word ook nergens gevraagd :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1 ... 36 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.