[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.929 views

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

Winkiller

De Mopperpot

Gaius schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Claimen dat de anderen communisten zijn terwijl dit je publiek is:
[Afbeelding]

8)7
Haha zouden ze het verschil eigenlijk wel weten....Trump heeft ze inderdaad graag WEIRD :+

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

[Afbeelding]

8)7
Rusland zijn nu ook fascisten, past dus.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00
[...]

[Afbeelding]

8)7
Lol, die twee komen (zonder hun boodschap) direct uit een Beavis en Butt-head cartoon :P

Hun boodschap lijkt me een aardige illustratie voor dat waar @Virtuozzo het over had, een paar pagina's terug, over belief traps, specifiek dat stuk van David Ronfeldt.
Deze: Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024"

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nog meer van Farron, Donald Trump werd deze week vernederd in een uitspraak van rechter Juan Merchan nadat de rechter Trumps laatste poging om hem van de zaak te schoppen had afgewezen. De rechter bekritiseerde zowel Trump als zijn juridische team in zijn uitspraak, erop wijzend dat ze geen feiten hebben om hun beweringen te staven. Trump ging toen naar Truth Social en kreeg opnieuw een zeer openbare zenuwinzinking over de uitspraak, waarbij hij beledigingen en leugens uitsprak over wat er was gebeurd.

https://www.youtube.com/watch?v=NjW5xA0sYDI

--- Update --

Het wordt niet gevaarlijker dan een veroordeelde crimineel die belooft een dictator te worden. Trump heeft keer op keer laten zien welke bedreiging hij vormt voor onze democratie.

Het Lincoln Project is een toonaangevende pro-democratische organisatie in de Verenigde Staten — toegewijd aan het behoud, de bescherming en de verdediging van de democratie. Onze strijd tegen het Trumpisme is nog maar net begonnen. We moeten deze krachten overal en altijd bestrijden — onze democratie is ervan afhankelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=VlG8XHnNUqg

[ Voor 34% gewijzigd door Winkiller op 16-08-2024 17:13 ]

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ondertussen neemt het team van Harris Trump flink op de hak door “de volgende publieke meltdown van Trump” aan te kondigen.

Harris heeft het economische beleid aangekondigd dat ze wil voeren.
Wel benieuwd of Trump daar iets over gaat zeggen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:28

Player1S

Probably out in the dark

Stroopwafels schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:53:
Ook weer een uitspraak waar Trump de democratische partij bijna aan het promoten is door te zeggen dat iedereen healthcare krijgt onder de democraten en dat het communisme :+ is.

[YouTube: Donald Trump: 'Everyone gets HEALTHCARE' if Kamala Harris is elected]
De aversie tegen healthcare in de VS doet me altijd denken aan die Family Guy aflevering waar Peter opeens aan onthouding doet en dat Louise zichzelf opdringt en Peter dan zegt “oooh dat bedoelde je”

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:39
Player1S schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

De aversie tegen healthcare in de VS doet me altijd denken aan die Family Guy aflevering waar Peter opeens aan onthouding doet en dat Louise zichzelf opdringt en Peter dan zegt “oooh dat bedoelde je”
Begrijp ook helemaal niets van die afkeer.

Je krijgt dan dit soort zaken: U.S. Athletes Are Taking Full Advantage of Free Healthcare in Olympic Village

Dan sta je er toch lekker op als zogenaamd ontwikkeld land :X

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik hoop echt met heel mijn hart dat Harris wint en niet Trump. Maar op de een of andere manier heeft ze een bepaalde uitstraling die me wat doet denken aan Hillary. Het komt bijzonder onecht over. Maar misschien scoort dit dan weer enorm bij de Amerikaan.
Die Walz vind ik dan wel weer super overkomen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:28

Player1S

Probably out in the dark

alexbl69 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:40:
[...]

Je krijgt dan dit soort zaken: U.S. Athletes Are Taking Full Advantage of Free Healthcare in Olympic Village

Amerikanen die om welke reden dan ook in het buitenland wonen zijn er ook lyrisch over omdat ze dan daadwerkelijk ervaren wat het precies in houd.

Sowieso is mijn persoonlijke ervaring dat Amerikanen die weten dat er meer is dan hun stad, staat of land een stuk progressiever zijn

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De houding van Amerikaanse media/journalistiek t.o.v. republikeinen en democraten was al aan bod gekomen, hier nog weer een bevestiging dat ze niet op de hand zijn van de democraten.
Press reaction to Trump campaign email leak starkly different from 2016, when Clinton was hacked
When emails from Hillary Clinton’s campaign were leaked just before the 2016 election, the news media breathlessly covered the October surprise as if they’d opened Al Capone’s vault and there was actually something in it.

The WikiLeaks dump provided journalists with a treasure trove of correspondence, from Clinton’s backroom thoughts on Syria and China to staffer complaints about the candidate’s “terrible instincts” to campaign chairman John Podesta’s risotto recipe.
Fast forward to this month when it was revealed the Trump campaign was hacked and its emails leaked to the press. There was no media feeding frenzy over the contents of the breach, no divining about how the stolen emails reflect upon the former president or his bid for reelection. Major press outlets instead sat on the story for weeks until Trump’s campaign spokesman broke news of the hack Saturday.
The New York Times, Politico and the Washington Post opted not to publish the emails, even after the hack was revealed to the public. It was ironic given that all three outlets — like most of the news media — pored over Clinton’s emails in 2016, unleashing a torrent of salacious content but few if any bombshells. So what changed?
Now would be a good time for news organizations to reflect on what they did, or didn’t do, when Clinton ran against Trump. Simply admitting that the news media made mistakes back in 2016 would go a long way. The Washington Post circled the idea recently without totally going there.
“Seriously the double standard here is incredible,” posted Neera Tanden, a top White House official with the Biden administration who was an advisor to the Clinton campaign. “For all the yapping on interviews, it would be great for people making these decisions to be accountable to the public. Do they now admit they were wrong in 2016 or is the rule hacked materials are only used when it hurts Dems? There’s no in between.”
En daar hebben ze imho een zeer terecht punt, als er nu besloten wordt niet te berichten over de e-mails uit de Trump campagne in tegenstelling tot eerder bij Clinton dan geeft men impliciet toe dat men of verkeerd zat destijds of wel degelijk beide partijen een andere behandeling geeft. De manier om hier duidelijkheid over te krijgen is een publieke excuses van de media/journalistiek voor hun gedrag destijds of toe te geven dat er onderscheid wordt gemaakt tussen partijen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De media in de VS is inmiddels het beste te begrijpen door te zien wie nu precies de eigenaar is van de tent. Meestal zijn dat steenrijke miljardairs die bij voorkeur de meest belastingvriendelijke persoon gekozen zien worden. Vrijwel iedere krant en TV-station lijkt daarnaar te handelen.

De volgende president zou eigenlijk met grof geschut de boel moeten herorganiseren, want zoals het gaat is de gure wind voor rechts voornamelijk wind mee. Kijk naar wat Musk allemaal doet met twitter en hoe zijn politieke vlag wappert.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:37

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Deruxian schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:06:
Ik hoop echt met heel mijn hart dat Harris wint en niet Trump. Maar op de een of andere manier heeft ze een bepaalde uitstraling die me wat doet denken aan Hillary. Het komt bijzonder onecht over. Maar misschien scoort dit dan weer enorm bij de Amerikaan.
Onderstaande is niet lollig of beschamend bedoeld.
Maar waarschijnlijk trek je dit verband omdat het beide een vrouw betreft en zij ze als dames gedragen. Zeker als je dat niet gewend ben kan dat natuurlijk onwennig overkomen. Ik had een soort gelijk gevoel toen Willem Alexander koning werd (we hadden toch een koningin?) en toen Angela Merkel de leider van Duitsland werd (dat was toch altijd een man?).

We laten ons vaak onbedoeld leiden tot stereotypes. Zoals dat de President van de “free world” een “sterke leider” moet zijn. En dan sluit een kleine dame (1,63 meter) niet aan bij dat beeld.
Om even aan te geven hoe belangrijk dit soort zaken zijn: Trump werd belachelijk gemaakte over hoe klein zijn handen zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Winkiller schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:49:
Nog meer van Farron, Donald Trump werd deze week vernederd in een uitspraak van rechter Juan Merchan nadat de rechter Trumps laatste poging om hem van de zaak te schoppen had afgewezen. De rechter bekritiseerde zowel Trump als zijn juridische team in zijn uitspraak, erop wijzend dat ze geen feiten hebben om hun beweringen te staven. Trump ging toen naar Truth Social en kreeg opnieuw een zeer openbare zenuwinzinking over de uitspraak, waarbij hij beledigingen en leugens uitsprak over wat er was gebeurd.

https://www.youtube.com/watch?v=NjW5xA0sYDI
Zenuwinzinking of "I reject your reality and substitute my own"; post-truth en alternate facts zijn niet nieuw, wel steeds meer in your face, en als de Trump campagne maar blijft herhalen dat Amerika Trump kiest maar de elite/rechtstaat/journalistiek hem tegenwerkt zullen steeds meer mensen dit geloven. Op zijn minst is het opmaat naar mocht Trump de verkiezingen verliezen (een deel van) het volk klaar the maken voor protesten/hertelling/een alternatieve uitslag, immers, Trump is al zoveel tegengewerkt, dan zal er bij verlies ook wel meer aan de hand zijn toch?

• k995
Deruxian schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:06:
Je bedoelt een vrouw die serieus is maar toch ook soms plezier kan hebben?

Vind een trump/biden dan veel faker overkomen

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Norjee schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:40:
[...]

Zenuwinzinking of "I reject your reality and substitute my own"; post-truth en alternate facts zijn niet nieuw, wel steeds meer in your face, en als de Trump campagne maar blijft herhalen dat Amerika Trump kiest maar de elite/rechtstaat/journalistiek hem tegenwerkt zullen steeds meer mensen dit geloven.
Dit is dan ook mijn grootste zorgpunt.
Trump hoeft geen goed programma te hebben of inhoudelijk te zijn. Het enige wat hij nodig heeft is aandacht om te winnen. En als hij elke de dag de aandacht van de media krijgt door steeds vreemder te zijn dan is de kans groot dat hij verkozen wordt.

"Yul said the the greatest advice he ever received in life was given by French writer Jean Cocteau, who told him: "Never associate with idiots on their own level, because being an intelligent man, you'll try to deal with them on their level-and on their level they'll beat you every time"

En dat gaat ook op voor presidentverkiezingen.
  • Optie 1: Negeer de spreekwoordelijke idioot, in dit geval Trump, en het probleem verdwijnt.
  • Optie 2: Ga de interactie op het niveau van Harris aan en Harris komt er achter dat er geen inhoudelijke interactie mogelijk is, waardoor ze alsnog bij optie 1 uitkomt.
  • Optie 3: Ga de interactie op zijn niveau aan en Harris komt er achter dat haar inhoud niet relevant is en Harris verdwijnt.
De media gaat heel duidelijk voor optie 3 op dit moment.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

DevWouter schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:26:
[...]

Onderstaande is niet lollig of beschamend bedoeld.
Maar waarschijnlijk trek je dit verband omdat het beide een vrouw betreft en zij ze als dames gedragen. Zeker als je dat niet gewend ben kan dat natuurlijk onwennig overkomen. Ik had een soort gelijk gevoel toen Willem Alexander koning werd (we hadden toch een koningin?) en toen Angela Merkel de leider van Duitsland werd (dat was toch altijd een man?).

We laten ons vaak onbedoeld leiden tot stereotypes. Zoals dat de President van de “free world” een “sterke leider” moet zijn. En dan sluit een kleine dame (1,63 meter) niet aan bij dat beeld.
Om even aan te geven hoe belangrijk dit soort zaken zijn: Trump werd belachelijk gemaakte over hoe klein zijn handen zijn.
Zeker niet zo ontvangen. Sterker nog, die gedachte kwam ook bij mij op. Maar het is ook zeker niet meer dan beeldvorming, of stereotype zoals je wilt. Maar toch zal ik daarin dan niet de enige zijn. Overigens geen reden dat ik niet op haar zou stemmen.

Maar gedragen zij zich als een typisch sterke vrouw/dame?

Merkel altijd bijzonder veel ontzag voor gehad. Lijkt toch een tegenpool. Die had voor mij niet dat onhebbelijke. Idem von der Leyen.

@k995 oh zeker. Trump vind ik zo bizar dat ik mij oprecht elke keer afvraag of dit allemaal geen slechte film is.
Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop oprecht dat ze wint. Alleen zit er iets onechte/onwennig/onhebbelijks in de manier van praten/doen. Trump heeft dit dan nog een factor 10, helemaal waar

[ Voor 10% gewijzigd door Deruxian op 16-08-2024 23:26 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Deruxian schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:20:
Maar gedragen zij zich als een typisch sterke vrouw/dame?
De juiste vraag is: Waarom stel ik deze verwachting bij een president?
En: Is deze verwachting relevant voor de functie?
Maar toch zal ik daarin dan niet de enige zijn. Overigens geen reden dat ik niet op haar zou stemmen.
Het is ook niet erg om beeldvorming/stereotypes te hebben, ze hebben een namelijk een functie. Maar het is wel erg als de beeldvorming/stereotype leidt tot een onjuiste/schadelijke conclusie. Dus als mensen dat in hunzelf herkennen en vervolgens de tijd nemen om hun eerste ingeving te negeren dan komen ze vaak bij de juiste conclusie.
Merkel altijd bijzonder veel ontzag voor gehad. Lijkt toch een tegenpool. Die had voor mij niet dat onhebbelijke.
Merkel toonde vooral haar achtergrond als een wetenschapper. Feiten. Keihard. En daar kon men moeilijk aan twijfelen. Daardoor kon het label van "emotionele vrouw" niet op haar geplakt wordt. Dit was wat haar tegenstanders onderschat hadden: De mannen waren ijdeler dan zij.

Overigens had dit ook een weerslag tijdens de Wikipedia: Wir schaffen das, feitelijk had ze gelijk, maar partijen zoals de AFD speelde in op het stereotype dat veel Duitsers hadden. En dat is ook wat Trump (en ook Kamala) doen met hun immigranten. (en ik laat dat hierbij, voor dat dit in zijn eigen onderwerp kan).

Helaas beschouwen te veel mensen politiek als, en alleen als, amusement. Terwijl het veel beter als wetenschap behandeld kan worden zoals hier in AWM veelal gebruikelijk is.

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Het zijn de grote bedrijven en lobby's daarvan die betaalbare en goede sociale zorg als bedreiging zien. In Amerika ben je vaak verzekerd via je werkgever want anders is het amper te betalen.

Meer dan de helft van de Amerikanen is verzekerd via de werkgever. Deze secundaire arbeidsvoorwaarde is voor veel Amerikanen dan ook een aanzienlijke motivatie om te presteren en het werk niet kwijt te raken.

Dit geeft bedrijven meer macht en controle over werknemers.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:15

HollovVpo1nt

I like gadgets

*knip* onderbouw s.v.p. je standpunten, dit biedt weinig aanknopingspunten voor discussie.

[ Voor 78% gewijzigd door defiant op 17-08-2024 13:47 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alexbl69 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:40:
[...]

Laatst was er een artikel over gezin uit Texas dat hiernaar toe geëmigreerd was. Een van de kids moest naar het ziekenhuis, daarna stonden de ouders zich af te vragen waar ze moesten betalen :|

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

De Democratische presidentskandidaat Kamala Harris wil de belastingen voor de meeste Amerikanen verlagen en een einde maken aan de „woekerprijzen” in bijvoorbeeld de supermarkt. Ook wil ze zorgen voor meer betaalbare huisvesting.

De Amerikaanse vicepresident reisde af naar Raleigh, North Carolina, om te vertellen wat ze, als ze de verkiezingen wint, zou doen in haar eerste honderd dagen als president. Ze beloofde onder meer een speciale belastingaftrek van 6000 dollar in te voeren voor gezinnen met baby’s. Ook beloofde ze de kosten terug te brengen van bepaalde medicijnen.

Harris’ plan omvat verder een federaal verbod op te hoge prijzen voor voedsel en andere boodschappen. Volgens haar campagneteam zou dit grote bedrijven ervan moeten weerhouden consumenten uit te buiten terwijl ze buitensporige winsten maken. Ze wil ook de huursubsidie uitbreiden, huurprijsafspraken verbieden en voorkomen dat grote bedrijven huizen in bulk kunnen opkopen.

Harris wil de kiezer overtuigen dat de Democraten goede plannen hebben en die punten aanpakken waarover onder de bevolking veel zorgen leven.

bron: telegraaf.nl

---
Idem maar dan bij de NOS:
https://nos.nl/collectie/...klasse-goedkoper-te-maken

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 17-08-2024 12:25 ]

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:10

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik ben erg benieuwd hoe Harris het tegen Trump in debat zal doen. Ik denk dat dat nog wel eens een grote impact kan hebben, afhankelijk van wie er wint.
Kritiek op Harris die ik lees is dat ze vooral afhankelijk is van ingestudeerde teksten en Trump improviseert vooral, wat een valkuil kan zijn wanneer Harris daar goed mee om kan gaan.

"21 jaar DSL!"

• k995
The_Bird schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:27:
Ik ben erg benieuwd hoe Harris het tegen Trump in debat zal doen. Ik denk dat dat nog wel eens een grote impact kan hebben, afhankelijk van wie er wint.
Kritiek op Harris die ik lees is dat ze vooral afhankelijk is van ingestudeerde teksten en Trump improviseert vooral, wat een valkuil kan zijn wanneer Harris daar goed mee om kan gaan.
Geen idee waar dat vandaan komt, in het debat tegen pence deed ze het neit slecht hoor.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Harris is veruit vele malen intelligenter en zal dus inhoudelijk vele malen sterker zijn. :*)

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Raar idee natuurlijk. Een debat is geen wedstrijdje armpje drukken. Een debat is om standpunten te verhelderen of scherper te formuleren. Dat iemand beter uit z’n woorden komt betekent niet automatisch dat hij/zij gelijk heeft.

A'dam PVOutput

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ericplan schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:01:
[...]

Raar idee natuurlijk. Een debat is geen wedstrijdje armpje drukken. Een debat is om standpunten te verhelderen of scherper te formuleren. Dat iemand beter uit z’n woorden komt betekent niet automatisch dat hij/zij gelijk heeft.
De winnaar van een debat is dan ook uiteraard niet per definitie degene die gelijk heeft.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Harris heeft twee voordelen. Ze weet precies hoe Trump een debat ingaat, andersom is het een groter vraagstuk. En de microfoon van Trump staat uit als zij praat.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ericplan schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:01:
[...]

In een tijd dat de GOP iemand naar voren stuurt die alleen maar kan liegen en overdrijven is een debat niet echt waardevol meer.

Het is ook een veroordeelde verkrachter, dus wat zijn mening over bv familiezaken is klinkt een beetje als een preek voor eigen parochie. Democratie met debatten en elkaar overtuigen zit er gewoon niet meer in.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sissors schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

De winnaar van een debat is dan ook uiteraard niet per definitie degene die gelijk heeft.
Maar hoe ga je ooit ‘debatteren’ met een iemand die alleen maar argumenten zoals een 3-jarige gooit en niet ingaat op het debat of de discussiepunten zelf.

Zo’n ‘debat’ gaat bij trump meestal zo:
Q: how will you handle inflation
T: Crooked Kamala causes a lot of inflation, she will steal your money.
Q: Hmmkay but how will you handle inflation
T: Sleepy Kamala caused a lot of inflation, she is a communist, she wants to kill your babies…

Zonder goede sturing, regels en doorvragen etc van een vragen steller ben je sowieso al lost.

[ Voor 37% gewijzigd door YakuzA op 17-08-2024 15:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• k995
YakuzA schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

Maar hoe ga je ooit ‘debatteren’ met een iemand die alleen maar argumenten zoals een 3-jarige gooit en niet ingaat op het debat of de discussiepunten zelf.

T: Sleepy Kamala caused a lot of inflation, she is a communist, she wants to kill your babies…

Zonder goede sturing, regels en doorvragen etc van een vragen steller ben je sowieso al lost.
Als de kleuter dat hij is vermoed ik is de beste aanpak.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49
[...]

Ik denk dat dit opgaat voor Trump;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJvd01Zp9j4B5VR3y5lhel1hai0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WeNdx1uApyrtUHwnpk90BvS4.jpg?f=fotoalbum_large

Dus de beste optie is IMHO hem gewoon compleet negeren.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

Vooral die moderatie is wel echt discutabel bij elk debat dat ik met Trump heb gezien. Als er een vraag gesteld wordt en je geeft geen antwoord, moet gelijk die microfoon uit -> door naar de andere kandidaat of de volgende vraag… en ja, grote kans dat Trump van het podium loopt dan, maar dan is het wel (nog) duidelijk(er) dat hij niet inhoudelijk kan debatteren.

per aspera ad astra

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LAD93 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:01:
[...]
Vooral die moderatie is wel echt discutabel bij elk debat dat ik met Trump heb gezien. Als er een vraag gesteld wordt en je geeft geen antwoord, moet gelijk die microfoon uit -> door naar de andere kandidaat of de volgende vraag… en ja, grote kans dat Trump van het podium loopt dan, maar dan is het wel (nog) duidelijk(er) dat hij niet inhoudelijk kan debatteren.
Als dat soort regels er zijn komt ie niet (meer) langs.
Daar hebben ze ooit 1x mee ingestemd en daarna nooit meer. Same met live fact checking, daar hebben ze nog nooit mee ingestemd, because reasons :)

PSN

• Sissors
  • Niet online
[...]

Daarop wijzen, dat hij eigenlijk niks zegt. En dat betekend dat je de tijd moet krijgen van moderators, maar het is niet hun taak imo om argumenten, of het gebrek daaraan, van de ander aan te vallen. Dat is het werk van degene met wie je in debat bent. Het uitschakelen van microfoon van de ander zal zeker helpen bij debatteren tegen Trump, want anders gaat het al snel erom wie het hardste schreeuwt.

En natuurlijk ga je zijn die-hard supporters niet overtuigen. Kaar de zwevende kiezers mogelijk wel, als je een beetje fatsoenlijk verhaal kan neerzetten, en erop kan wijzen dat die ander eigenlijk niks inhoudelijks zegt. Trump die bij debat met Biden kon zeggen dat het niet te volgen was wat Biden nou probeerde te zeggen heeft een hoop schade gedaan aan Biden zijn kansen. En ja, ik weet dat schijnbaar de eisen bij veel wat lager liggen van wat verwacht wordt van Trump. Maar alsnog, het hele "weird" ding gebruiken en erop focussen dat hij veel woorden gebruikt, met weinig inhoud.

Wat is het alternatief ook. Niet in debat? Dan geef je natuurlijk ook heel veel gratis munitie aan de Republikeinen.
Winkiller schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:54:
De Democratische presidentskandidaat Kamala Harris wil de belastingen voor de meeste Amerikanen verlagen en een einde maken aan de „woekerprijzen” in bijvoorbeeld de supermarkt. Ook wil ze zorgen voor meer betaalbare huisvesting.

De Amerikaanse vicepresident reisde af naar Raleigh, North Carolina, om te vertellen wat ze, als ze de verkiezingen wint, zou doen in haar eerste honderd dagen als president. Ze beloofde onder meer een speciale belastingaftrek van 6000 dollar in te voeren voor gezinnen met baby’s. Ook beloofde ze de kosten terug te brengen van bepaalde medicijnen.

Harris’ plan omvat verder een federaal verbod op te hoge prijzen voor voedsel en andere boodschappen. Volgens haar campagneteam zou dit grote bedrijven ervan moeten weerhouden consumenten uit te buiten terwijl ze buitensporige winsten maken. Ze wil ook de huursubsidie uitbreiden, huurprijsafspraken verbieden en voorkomen dat grote bedrijven huizen in bulk kunnen opkopen.

Harris wil de kiezer overtuigen dat de Democraten goede plannen hebben en die punten aanpakken waarover onder de bevolking veel zorgen leven.

bron: telegraaf.nl

---
Idem maar dan bij de NOS:
https://nos.nl/collectie/...klasse-goedkoper-te-maken
Ik vind overigens dit ook redelijk populistisch overkomen.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:10

The_Bird

Meneer de Raaf

Winkiller schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Harris is veruit vele malen intelligenter en zal dus inhoudelijk vele malen sterker zijn. :*)
In een normaal debat heb zou je gelijk hebben. Trumps debatten zijn echter niet normaal. Je hebt als kandidaat steeds maar even de tijd en dan kan het lastig beslissen zijn of je je tijd besteed aan weerleggen wat Trump zegt/op hem in gaan of je eigen praatje doen.

"21 jaar DSL!"

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat dit opgaat voor Trump;
[Afbeelding]

Dus de beste optie is IMHO hem gewoon compleet negeren.
Mja, dat lukte bij Janmaat wel maar bij Fortuyn niet. Probleem is dat deze figuren (althans, de populaire) theater weten te maken. Extreemrechts probeert vaker via populisme. Bijvoorbeeld demonstratie tegen kindermisbruik.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
The_Bird schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

In een normaal debat heb zou je gelijk hebben. Trumps debatten zijn echter niet normaal. Je hebt als kandidaat steeds maar even de tijd en dan kan het lastig beslissen zijn of je je tijd besteed aan weerleggen wat Trump zegt/op hem in gaan of je eigen praatje doen.
Uiteindelijk is het beste vertellen wat je eigen plannen zijn. Zeggen wat de andere fout doet is een zwaktebod. Wat dat betreft zouden veel politici eens les van marketeers moeten nemen. Je verkoopt meer producten als je de voordelen van je eigen product vertelt.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:36
Frame164 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:26:
[...]

Uiteindelijk is het beste vertellen wat je eigen plannen zijn. Zeggen wat de andere fout doet is een zwaktebod. Wat dat betreft zouden veel politici eens les van marketeers moeten nemen. Je verkoopt meer producten als je de voordelen van je eigen product vertelt.
Volgens mij worden politici anno 2024 omringd door marketeers en heeft dat niet altijd een gunstig effect. De VVD is er groot mee geworden maar dat gaat zeker niet voor iedereen op.

Maar zo te zien hebben de Democraten de focus op dit moment al aardig in de goede richting verlegd, voor zover dat mogelijk is.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

The_Bird schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Ik denk dat Kamala Harris oud President Trump wel kan hebben, Trump uit slechts beledigingen, verwenzingen en ondoordachte oneliners waar alleen zijn publiek om kan lachen.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 11:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Frame164 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:26:
[...]

Niet echt. In een twee keuze systeem loont het om de andere keuze als slecht te beschrijven. Anti-Trump levert meer stemmen op dan pro-random policy x of y

Dit dus.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

De juiste reactie is inderdaad tegenwoordig niet meer mogelijk. Het vereist namelijk dat je de persoon het onderwerp maakt en daar een conclusie aan verbind.

(… vervolg van het interview…)
Q: let me interrupt you right here before I let you continue. Simple yes or no, any other answer will be considered an attempt at to undermine the goal of this debate and result in your disqualification due to a lack of respect towards the organizers, the people watching, your opponent and your own team who went through the effort in organizing. Do you understand the rules of the debate and did you agree to them?
T: the rules are du…
Q: Your not answering the question: Do you agree and understand the rules? Yes or no?
T: Yes, but the rules are d…
Q: Thank you, I will take that as a confirmation and ignore the comments as we were are currently not asking for, or accepting feedback. Another simple yes or no question: Since you agree and understand the rules do you need to be reminded that the rule is you first answer the question with a substantive answer?
T: As I was saying…
Q: again: Yes or no? Do you need a reminder?
T: No…
Q: Thank you, let us be clear that those rules apply to both participants. Now back to the original question: how will you, not Harris, will handle inflation? What actions will you perform to improve the situation?

De reden dat het bovenstaande nooit zal gebeuren is simpel: De kandidaten kunnen niet veroorloven dat iemand anders (ook niet een moderator) meer macht heeft dan hun.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump begint steeds zotter en gestoorde te worden:
Ex-president Donald Trump heeft in zijn laatste toespraak zijn concurrent Kamala Harris aangevallen. Hij beschuldigde haar ervan een communist en fascist te zijn. Ook zou ze 'de lach van een gek' hebben. 

Hij wilde het hebben over economische kwesties, maar ging al snel over met een reeks persoonlijke aanvallen op Harris. Hij verwijt haar dat ze als onderdeel van de regering-Biden verantwoordelijk is voor de prijsstijgingen die veel Amerikanen hard hebben gestroffen. De gestegen huishoudelijke kosten noemt hij de 'Kamala Harris-inflatiebelasting'. ,,Ze was er voor alles", zei hij in een poging Bidens beleid op haar af te schuiven
Uit het AD liveblog.

Zou hij zich onderhand met al zijn gerant niet eens door een psychiater moeten laten nakijken oid?

Virussen? Scan ze hier!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00
LOL, ik zit net een live event te bekijken (YouTube: KAMALA HARRIS and WALZ start tour of PENNSYLVANIA ahead of Democrati...) van Harris die straks spreekt in Pennsylvania. Een vliegtuig in beeld via een telelens, een heel regiment met allemaal men in black stapt uit, sommige met vage langwerpige koffers. Een kolonne met Hummers e.d. ervoor. Ze nemen de security wel serieus. En ik naief wachten tot Kamala eindelijk uitstapt. Tot er een tweede, veel groter vliegtuig landt, met een 'United States of America' livery }:O
Maar het is wel iets meer dan een dingetje, de security rond al die events in aanloop naar de verkiezingen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:51
Ja dat schijnt een dingetje te zijn sinds een paar weken…
En ik naief wachten tot Kamala eindelijk uitstapt. Tot er een tweede, veel groter vliegtuig landt, met een 'United States of America' livery }:O
Air Force Two. Die gebruikt ze nou eenmaal als vice.
wildhagen schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:00:
Trump begint steeds zotter en gestoorde te worden:
Helemaal niet erg. Hiermee wordt de kans dat hij wint elke dag een beetje kleiner.

[ Voor 56% gewijzigd door renegrunn op 18-08-2024 20:23 ]

• Jerie
  • Niet online
https://apnews.com/articl...f0e1de1f063fc9e8171b24329
At 25, Walz taught a year of high school in China. He returned for his honeymoon and many more times with American exchange students. As a congressman, he served on a committee tracking China’s human rights and met figures like the Dalai Lama.
GOP noemt hem nu communist. Stupide FUD natuurlijk, grasping at straws. Nieuws is ook van 2 dagen terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerie op 19-08-2024 00:17 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-12 22:47
Interessant artikel:
https://www.cnn.com/2024/...ans-trump-2024/index.html

Niks nieuws, maar het laat zien waarom de 'niet die-hard Trump fan' op Trump stemt. Het leven was beter toen Trump president was en de Democrats zijn te links. Niet meer, niet minder.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:07
The Realone schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 02:11:
Interessant artikel:

Niks nieuws, maar het laat zien waarom de 'niet die-hard Trump fan' op Trump stemt. Het leven was beter toen Trump president was en de Democrats zijn te links. Niet meer, niet minder.
Maar één van de twee heeft al in het Witte Huis gezeten en had toen iets kunnen doen aan de economie en de grens, maar heeft dat natuurlijk niet gedaan.

Oh sorry, je dacht dat dit over Trump ging?
“She could have done something about the economy. She could have done something about the border.”

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Interessant artikel:

Dit leest als mensen die het liefst (R) stemmen en dit voor zichzelf nu verantwoorden met alle GOP talking points. De economie, de grens, "far left", onder Trump was alles beter. "We all survived" - dan vergeten we Covid maar even en hoe Trump daarmee omging. Of 6 januari.

Deze is ook bijzonder. Bedrijf doet het goed dankzij Biden en dan switchen we maar van economie naar immigratie:
Mudd owns Midwest Solar, and business is strong in part because of Biden administration clean energy tax incentives.

But Mudd would gladly give up that help in exchange for Trump’s policies on regulation and immigration.
Zo kun je het als Dem ook nooit goed doen.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

user109731 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:30:
[...]

Dit leest als mensen die het liefst (R) stemmen en dit voor zichzelf nu verantwoorden met alle GOP talking points. De economie, de grens, "far left", onder Trump was alles beter. "We all survived" - dan vergeten we Covid maar even en hoe Trump daarmee omging. Of 6 januari.
What doesn't kill you makes you strong, what does kill you makes you death.
Het is survivorbias en zelfbevestiging wat we lezen.
Interessant artikel:

Wat vooral opvalt in het artikel is de gebrek aan specificiteit. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe een verslaggever dit zo afdrukken zonder dat probleem te benoemen.

• Sissors
  • Niet online
[...]

Ik vind het veel te makkelijk, en denk ook niet dat het helpt om mensen te overtuigen om op Democraten te stemmen, door problemen van inflatie en bijvoorbeeld immigratie af te doen als GOP talking points. Want dat zijn wel problemen waar mensen dagelijks tegenaan lopen, zeker inflatie.

Waarbij de belofte van Harris om prijzen in supermarkten te gaan reguleren mij ook erg twijfelachtig lijkt. Zowel juridisch gezien, als dat ik me afvraag waarom de prijzen in de supermarkten daar zo torenhoog zijn. Dan kan je denken dat dat is omdat Walmart nou eenmaal zoveel wil graaien, maar toen ik er was, was de Walmart nog de goedkoopste, de kleinere supermarkten waren nog een stuk duurder. Dus lijkt mij dat het ergens anders in de keten gebeurd, en de oplossing van prijscaps eerder kleinere lokale supermarkten in de problemen gaat brengen.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:14
Sissors schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Ik vind het veel te makkelijk, en denk ook niet dat het helpt om mensen te overtuigen om op Democraten te stemmen, door problemen van inflatie en bijvoorbeeld immigratie af te doen als GOP talking points. Want dat zijn wel problemen waar mensen dagelijks tegenaan lopen, zeker inflatie.
Het talking point is dat onder Trump allemaal beter was. Ik verbaas mij erover dat iedereen de pandemie volledig vergeten is en we toen verre van een normale economische situatie hadden. Energie en brandstof was spotgoedkoop voor een lange periode omdat de vraag volledig was ingestort. En daarmee ook een kunstmatig lage inflatie. Door al het gratis geld, voornamelijk onder Trump, is de inflatie aangejaagd.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Gezien het GOP, op verzoek van Trump, elke wetgeving mbt immigratie aanpakken wegstemde, is het toch wel zeer zeker een talking point van ze geworden. Vrij letterlijk heeft men geen trek in het oplossen van het probleem omdat ze liever stemmen winnen ermee.
(https://www.nbcnews.com/p...ells-waning-in-rcna137477)

Qua inflatie is er een redelijke consencus dat de oorzaak in covid en het post-covid era te zoeken is en dat de huidige instabiliteit op wereldpolitiek ook niet echt handig is (oorlog Rusland, sancties, landen die partij kiezen, enz.)
https://www.cnbc.com/2024...fault-economists-say.html
Ook dit is groter gemaakt op de politieke agenda dan wat het is en dus een talking point.
Dat mensen er last van hebben geloof ik zonder meer, ik denk dat een 'paycheck to paycheck'-samenleving ook niet mee helpt om mensen wat weerstand te geven tegen inflatie.

Dat gezegd zijnde betwijfel ik of je mensen die twijfelen tussen Trump en Harris serieus kunt overtuigen, vooral niet met alles wat in de laatste jaren op tafel is gekomen over Trump en zijn regering. Als je dan nog twijfelt, dan gaat een goed verhaal over inflatie aanpakken ook niet meer aankomen. (vooral niet gezien de laatste 'massive taxcut' onder Trump vooral ni de zakken ging van mensen die toch al veel geld hadden, het had mensen kunnen helpen die nu last hebben van inflatie) (bron: https://www.cbpp.org/rese...ive-and-failed-to-deliver).

Let ook op dat die tax cut impact heeft op het overheidsbudget: minder belasting is minder om uit te geven of meer wat je moet lenen, wat beide hun impact heeft op inflatie op de lange termijn.

Maar ik denk dat je het meer moet zoeken in ideologische issues, heel veel ideologische issues waarmee ze kleine groepen kiezers aan zich binden, wat ze versterken dmv zaken als voter restriction/gerrymandering en cynische afbraakpolitiek (als GOP zijnde bv. structureel tegen bijna alle plannen van een zittende democratische regering stemmen zodat je naderhand kunt roepen ze dat niets hebben bereikt, zie de wetgeving voor immigratie oa. of steun aan Oekraïne, het tegenhouden van benoemingen van rechters voor hooggerechtshof eerder onder Obama, enz.).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Sissors
  • Niet online
polthemol schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Gezien het GOP, op verzoek van Trump, elke wetgeving mbt immigratie aanpakken wegstemde, is het toch wel zeer zeker een talking point van ze geworden. Vrij letterlijk heeft men geen trek in het oplossen van het probleem omdat ze liever stemmen winnen ermee.
(https://www.nbcnews.com/p...ells-waning-in-rcna137477)

Qua inflatie is er een redelijke consencus dat de oorzaak in covid en het post-covid era te zoeken is en dat de huidige instabiliteit op wereldpolitiek ook niet echt handig is (oorlog Rusland, sancties, landen die partij kiezen, enz.)
https://www.cnbc.com/2024...fault-economists-say.html
Ook dit is groter gemaakt op de politieke agenda dan wat het is en dus een talking point.
Dat mensen er last van hebben geloof ik zonder meer, ik denk dat een 'paycheck to paycheck'-samenleving ook niet mee helpt om mensen wat weerstand te geven tegen inflatie.
Maar dat de Republikeinen er dankbaar gebruik van maken, en mogelijk ook gedeeltelijk verantwoordelijk, veranderd niet dat het veel meer is dan een GOP talking point, en het als zodoende afdoen je niet de mensen die daar dagelijks tegenaan lopen het idee zal geven dat je het serieus neemt.

Los van wiens schuld het is, voedselprijzen zijn gewoon torenhoog in de VS. Daarom dat het ook op Harris haar lijstje staat, waarbij ik me dus afvraag hoe realistisch haar plannen zijn, maar het zijn gewoon echte problemen in de VS en niet slechts talking points.
Dat gezegd zijnde betwijfel ik of je mensen die twijfelen tussen Trump en Harris serieus kunt overtuigen, vooral niet met alles wat in de laatste jaren op tafel is gekomen over Trump en zijn regering. Als je dan nog twijfelt, dan gaat een goed verhaal over inflatie aanpakken ook niet meer aankomen.
Tja ik snap ook niet waarom mensen Trump serieus nemen. Een gedeelte zijn natuurlijk die-hard Maga fans die je toch niet gaat overtuigen. Maar het zegt ook wel wat over dat de Democraten niet bepaald succesvol zijn geweest in het delen van hun visie, en dat mogen ze best zichzelf aanrekenen. Om dan maar op te geven de zwevende kiezers te overtuigen op jou te stemmen lijkt mij niet de meest succesvolle strategie ;) .
Maar ik denk dat je het meer moet zoeken in ideologische issues, heel veel ideologische issues waarmee ze kleine groepen kiezers aan zich binden, wat ze versterken dmv zaken als voter restriction/gerrymandering
Dat zijn natuurlijk significante issues met het twijfelachtige systeem in de VS. Maar specifiek gerrymandering heeft bij de prsidentsverkiezingen geen impact, en de Democraten doen het momenteel ruwweg ongeveer even effectief als de Republikeinen: https://www.brookings.edu/articles/the-gerrymander-myth/ en https://www.vox.com/22961...ering-house-2022-midterms bijvoorbeeld. Waarbij voor de duidelijkheid voor degene die de links overslaan: Gerrymandering gebeurd nog steeds, en is nog steeds problematisch. Maar overall bij de laatste verkiezingen waren beide partijen vergelijkbaar in effectiviteit.

Edit: En over de zwevende kiezers overtuigen, ik had toevallig deze tab nog open staan: https://www.natesilver.ne...dent-election-polls-model. Daar zie je dat zowel Trump als Harris stemmen krijgen wanneer er mensen weg gaan bij JFK jr. En je moet toch wel redelijk de wappie richting op gaan om op hem ook te willen stemmen. Dus schijnbaar kunnen ook wappies overtuigd worden om op Harris te stemmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 19-08-2024 14:14 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Sissors schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Maar dat de Republikeinen er dankbaar gebruik van maken, en mogelijk ook gedeeltelijk verantwoordelijk, veranderd niet dat het veel meer is dan een GOP talking point, en het als zodoende afdoen je niet de mensen die daar dagelijks tegenaan lopen het idee zal geven dat je het serieus neemt.

Los van wiens schuld het is, voedselprijzen zijn gewoon torenhoog in de VS. Daarom dat het ook op Harris haar lijstje staat, waarbij ik me dus afvraag hoe realistisch haar plannen zijn, maar het zijn gewoon echte problemen in de VS en niet slechts talking points.
Ik zeg niet dat het geen issue is, even voor de duidelijkheid. Echter is het voor het GOP klaarblijkelijk een speaking point en niets meer dan dat: ze hebben een kans gehad er iets aan te doen en ze stemden het gewoon van tafel, want het was electoraal handiger als er niets zou gebeuren bij immigratie.
Tja ik snap ook niet waarom mensen Trump serieus nemen. Een gedeelte zijn natuurlijk die-hard Maga fans die je toch niet gaat overtuigen. Maar het zegt ook wel wat over dat de Democraten niet bepaald succesvol zijn geweest in het delen van hun visie, en dat mogen ze best zichzelf aanrekenen. Om dan maar op te geven de zwevende kiezers te overtuigen op jou te stemmen lijkt mij niet de meest succesvolle strategie ;) .
Je zult vooral je eigen stemmers moeten motiveren effectief te gaan stemmen. Democratische kiezers willen het soms nogal eens laten afweten. Daarbij is het al een uphill battle: zie het verschil tussen popular vote en de effectieve uitslag (https://en.wikipedia.org/...ns_by_popular_vote_margin oa, al zullen er nog wel duidelijkere bronnen zijn).

Ik weet ook niet of het je een kiezer of een partij persé kunt aanrekenen dat een visie niet aan komt. Het medialandschap 'aldaar' is echt tenenkrommend slecht overall. Ik zou er niet heel blij van worden als ik daar mijn keuzes op zou moeten baseren en ik schta in dat het ook niet helpt met de stortvloed aan talkshows waar 'democratic senators GETS CRUSHED BY AUDIENCE' en meer van die clickbait titels vooral de aandacht trekken.

Ik gok dat je een groot potentieel kunt vinden bij kiezers die zich nog niet hebben opgegeven om te mogen gaan stemmen of die onterecht van een voter roll zijn gemikt, danwel waar het stemmen heel moeilijk is gemaakt (denk bv. aan min stemlocaties of slecht bereikbare stemlocaties, werkgevers die er geen verlof voor willen geven, enz. enz.).
Dat zijn natuurlijk significante issues met het twijfelachtige systeem in de VS. Maar specifiek gerrymandering heeft bij de prsidentsverkiezingen geen impact, en de Democraten doen het momenteel ruwweg ongeveer even effectief als de Republikeinen: https://www.brookings.edu/articles/the-gerrymander-myth/ en https://www.vox.com/22961...ering-house-2022-midterms bijvoorbeeld. Waarbij voor de duidelijkheid voor degene die de links switchen: Gerrymandering gebeurd nog steeds, en is nog steeds problematisch. Maar overall bij de laatste verkiezingen waren beide partijen vergelijkbaar in effectiviteit.
Voor de presidentsverkiezingen heeft het indirect impact: je kunt er voter restrictions mee uitvoeren als je de macht hebt binnen een staat, of nog 'beter': 'voter rolls' laten schonen met minder nobele doelstellingen (https://www.pbs.org/newsh...-about-election-integrity). Het is uiteindelijk een vrij verweven politiek stelsel, waarbij zaken grote invloed op elkaar kunnen hebben.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• user109731
  • Niet online
De DNC vindt deze week plaats van maandag t/m donderdag in Chicago. Een deel van de sprekers:
Monday, "For the People": Biden and Dr. Jill Biden speak, along with former Secretary of State Hillary Clinton and a welcome from Chicago Mayor Brandon Johnson.

Tuesday, "A Bold Vision for America's Future": Former President Obama plus second gentleman Doug Emhoff, with a welcome from Illinois Gov. JB Pritzker.

Wednesday, "A Fight for Our Freedoms": Vice presidential nominee Tim Walz delivers his acceptance speech, preceded by former President Clinton, Speaker Emerita Nancy Pelosi and Transportation Secretary Pete Buttigieg (per CNN).

Thursday, "For Our Future": Harris accepts the convention's nomination for president.
Michelle Obama spreekt ook op dinsdag en Adam Kinzinger (anti-Trump Republikein) op donderdag.

Afwachten wat voor verrassingen ze verder nog hebben. Er is wat speculatie over Beyoncé of Taylor Swift.

Trump gaat deze week campagne voeren om zo wat aandacht weg te trekken. Dit zal waarschijnlijk gepaard gaan met wederom extreme uitspraken om de media te halen. Hij was al in een bui gisteren: Sunday Meltdown: Trump Floods Truth Social With Photos of Swifties and Communists

• k995
[...]

Deze is ook bijzonder. Bedrijf doet het goed dankzij Biden en dan switchen we maar van economie naar immigratie:

[...]

Zo kun je het als Dem ook nooit goed doen.
Idd dit zijn mensen die weten dat trump slecht is voor het land maar denken dat die voor hen beter is en dus willen ze erop stemmen. Ze grijpen dan graag terug naar de onzin die fox news spuwt over de democraten.

• k995
user109731 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:09:
Trump gaat deze week campagne voeren om zo wat aandacht weg te trekken. Dit zal waarschijnlijk gepaard gaan met wederom extreme uitspraken om de media te halen. Hij was al in een bui gisteren: Sunday Meltdown: Trump Floods Truth Social With Photos of Swifties and Communists
ja en spijtig genoeg werkt dat wel, je ziet die onzin overal volop verspreid worden door de reguliere media en social media . het toont toch aan dat de reguliere media nog steeds niet wete om te gaan met dit. Waarschijnlijk omdat het geld opbrengt maar toch.

• Jerie
  • Niet online
[...]

Waarbij de belofte van Harris om prijzen in supermarkten te gaan reguleren mij ook erg twijfelachtig lijkt. Zowel juridisch gezien, als dat ik me afvraag waarom de prijzen in de supermarkten daar zo torenhoog zijn. Dan kan je denken dat dat is omdat Walmart nou eenmaal zoveel wil graaien, maar toen ik er was, was de Walmart nog de goedkoopste, de kleinere supermarkten waren nog een stuk duurder. Dus lijkt mij dat het ergens anders in de keten gebeurd, en de oplossing van prijscaps eerder kleinere lokale supermarkten in de problemen gaat brengen.
Als jij de democraten onder Harris en Biden 'te links' noemt *knip*, op de man. Ten eerste ben je dan geen zwevende kiezer maar een Republikein die de andere partij niet eens overweegt (*knip*, hou het een beetje vriendelijk en netjes). Het is net zoiets als dat iemand twijfelt tussen VVD en PVV maar dan D66? Ben jij gek? Veel te links. Met een subtiel, belangrijk verschil: er is keuze, de keuze is niet gemaakt. In geval van iemand die de Dems te links vindt is de keuze ook gemaakt (ofwel tussen Reps of niet stemmen).

Door het om te draaien (iemand die 'waarschijnlijk' Dems stemt maar de Reps dan niet overweegt want 'te rechts') dan vind je dat ook biased.

Dat zijn dus geen zwevende kiezers, dat zijn mensen die doen alsof (wie ze ermee voor de gek houden is een tweede). Mensen die in een poll zo'n standpunt erop na houden tasten de integriteit van de poll aan.

Het zijn inderdaad populistische talking points die GOP met Trump ook niet zou oplossen. Wat betreft immigratie hebben de Dems echt flink water bij wijn gedaan in tweede periode Biden (met steun UA als ruilmiddel). Vervolgens wilde Trump niet meegaan omdat hij het dan in november 2024 niet in kon zetten. Hoe is het dan nu ineens geen GOP talking point? Wat betreft inflatie de VS doet het relatief goed qua economie (zeker tov Europa). Inflatie is dat iedereen minder welvarend is, en de vraag is wie gaat de klappen opvangen. Degenen die het makkelijk kunnen hebben is dan links beleid, maar iets als belastingverlichting voor de allerrijksten is dat niet. Wat je terugziet bij rechtse partijen is dat ze met theater en onzin zoals religieus geïnspireerde maatregelen de aandacht afleiden en vervolgens rechts vullen (Halliburton :Z). Daarmee los je armoede door inflatie niet op. Vervolgens met populisme de schaapjes weer naar rechts duwen. Te droevig voor woorden.

En de gigantische winkels zijn natuurlijk over het algemeen genomen goedkoper dan een kleinere speciaalzaak. Harris heeft een juridische achtergrond dus als zij iets zegt over regulering dan wekt dat bij mij vertrouwen. De Shkreli's van deze planeet zal ze vast hard aan willen pakken.

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 19-08-2024 17:00 ]

• Jerie
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Edit: En over de zwevende kiezers overtuigen, ik had toevallig deze tab nog open staan: https://www.natesilver.ne...dent-election-polls-model. Daar zie je dat zowel Trump als Harris stemmen krijgen wanneer er mensen weg gaan bij JFK jr. En je moet toch wel redelijk de wappie richting op gaan om op hem ook te willen stemmen. Dus schijnbaar kunnen ook wappies overtuigd worden om op Harris te stemmen.
🤦 Zullen we niet iedereen die op een kandidaat stemt wegzetten als zijnde wappie? Want dat is niet zo. Daarnaast heb je meerdere complottheorieën. Complottheorieën zijn niet iets dat enkel leeft bij rechts (dat geldt voor Nederland maar ook VS). Ook een doorgewinterde SP of PvdD kiezer kan prima in (bepaalde) complotten geloven. Sterker nog, dit zijn partijen die anti gevestigde orde zijn.

• The Realone
Compuchip87 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 07:37:
[...]

Maar één van de twee heeft al in het Witte Huis gezeten en had toen iets kunnen doen aan de economie en de grens, maar heeft dat natuurlijk niet gedaan.

Oh sorry, je dacht dat dit over Trump ging?

[...]
Don't shoot the messenger. Ik geef geen waardeoordeel over wat die mensen zeggen en of hun beweegredenen om voor Trump te stemmen enige logica bevat, maar het geeft, in mijn ogen goed weer wat de "doorsnee" Trump stemmer beweegt. Want eigenlijk lees je vooral wat de "MAGA gekkies" schreeuwen.
DevWouter schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Wat vooral opvalt in het artikel is de gebrek aan specificiteit. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe een verslaggever dit zo afdrukken zonder dat probleem te benoemen.
Volgens mij is dat nou net de kracht van het artikel, het spreekt voor zich.

• Jerie
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

What doesn't kill you makes you strong, what does kill you makes you death.
Het is survivorbias en zelfbevestiging wat we lezen.

[...]

Kun je dit nader toelichten ik ben niet bekend met de term specificiteit. Begrijp ik het goed n=1 de sample rate is te laag? Het is een uitgebreid interview met één persoon, dat je vervolgens niet kunt extrapoleren. Helaas is dat wel de samenleving die we hebben. Bijvoorbeeld interviews op straat die dan op TV te zjen zijn, een fenomeen om 'het volk' aan het woord te krijgen (in Nederland populair geworden na de opkomst van Fortuyn).

• Sissors
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:05:
[...]

Het zijn inderdaad populistische talking points die GOP met Trump ook niet zou oplossen.
Dat de GOP ze ook niet oplost, betekend niet dat het populistisch is en dat het niet leeft onder de bevolking. Prijzen van voedsel liggen gigantisch hoog in de VS. En je stelt hierna dat Dems alleen immigratie wilde beperken als ruilmiddel.
En de gigantische winkels zijn natuurlijk over het algemeen genomen goedkoper dan een kleinere speciaalzaak. Harris heeft een juridische achtergrond dus als zij iets zegt over regulering dan wekt dat bij mij vertrouwen. De Shkreli's van deze planeet zal ze vast hard aan willen pakken.
Harris was een aanklaagster van zware misdadigers. Dat lijkt mij een iets ander vakgebied dan prijzen in winkels maximaliseren. En mijn punt was dus: Zijn de supermarkten de Shrkelis, of zijn er andere redenen waardoor de prijzen zo hoog liggen? Want als de kleinere supermarkten gewoon niet rond kunnen komen omdat ze nog steeds hoge inkoopprijzen hebben, wordt het er ook niet beter op.
Jerie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:16:
[...]

🤦 Zullen we niet iedereen die op een kandidaat stemt wegzetten als zijnde wappie? Want dat is niet zo. Daarnaast heb je meerdere complottheorieën. Complottheorieën zijn niet iets dat enkel leeft bij rechts (dat geldt voor Nederland maar ook VS). Ook een doorgewinterde SP of PvdD kiezer kan prima in (bepaalde) complotten geloven. Sterker nog, dit zijn partijen die anti gevestigde orde zijn.
Er zijn vast een paar niet wappies, maar als je wil stemmen op iemand waarbij vergeleken Baudet de nuchtere persoon is, dan mag ik daar ook wat van vinden. Van dingen als dat Covid een bio wapen was dat gemaakt was tegen blanken en zwarten, dat Amerikanen het omgekeerde aan het maken waren in Oekraiense biolabs, dat je autisme krijgt van vaccinaties, paracetamol, aluminium, en wifi. Organisatie waarvan hij voorzitter was, was één van de grootste pushers van fake news via ad campagnes op Facebook. Dus tja, er is wat een reden voor dat ik mensen die zo iemand als president willen, wappies noem.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55
Jerie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 00:16:
https://apnews.com/articl...f0e1de1f063fc9e8171b24329

[...]

GOP noemt hem nu communist. Stupide FUD natuurlijk, grasping at straws. Nieuws is ook van 2 dagen terug.
Is dit niet meer voorbereiden voor de lange termijn? ‘Kijk wat de communisten jullie aangedaan hebben, stem Trump-2 om je land weer terug te krijgen!’

Polariseren gaat gewoon door, extreem kan extremer.

• The Realone
Sissors schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:41:
[...]

Dat de GOP ze ook niet oplost, betekend niet dat het populistisch is en dat het niet leeft onder de bevolking. Prijzen van voedsel liggen gigantisch hoog in de VS. En je stelt hierna dat Dems alleen immigratie wilde beperken als ruilmiddel.
Wat populistisch is het onderwerp inflatie is dat het toegeschreven wordt aan het huidige beleid, terwijl dit niet zo is. Als men het zegt dat ze het beter hadden onder Trump, dan is dat nagenoeg allemaal terug te herleiden tot "die prijzen in de supermarkt".
Zelfs de immigratieproblematiek, wat dat raakt het gros van bevolking nagenoeg niet en als de inflatie laag was, was dat nooit zo opgeblazen als nu.

• Jerie
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:41:
[...]

Het probleem zeggen te kunnen oplossen en de manier waarop zijn populistisch en onrealistisch. Bovenal is het ontzettend kinderachtig en egocentrisch wat Trump/GOP heeft gedaan. Als zwevende kiezer zou je daar gevoelig voor kunnen zijn.

Immigratie kun je lastig inperken. Een land waar mensen het goed hebben (inclusief mythes als American Dream) daar willen migranten naartoe. Dat probleem heeft de VS maar ook diverse landen binnen EU. Verschil is wij, zeker in Nederland, hebben minder ruimte terwijl de gehele EU bij moet springen. Terwijl je juist moet kijken waar de ruimtes liggen. In Amsterdam is een grote woningnood. Dan moet je de hoogte in, zoals Hong Kong, maar dat wil de brandweer niet. Terwijl je best wat minder koeien kunt hebben die veel methaan uitstoten en die gesubsidieerd worden en melk en vlees exporteren.

Toch zie ik bij de geïnterviewde niet volgende week een AZC staan. En ook niet volgende maand of volgend jaar. Dus dat is voor haar het issue niet. Nee, ze maakt zich zorgen dat het meeste rundvlees tegenwoordig uit het buitenland komt. Nou ben ik op zich voorstander van lokale voedselketen (zie hierboven) maar dat gaat beide kanten op. Je kunt ook zeggen jij specialiseert je en ik ook. Dan krijg je maak gebruik van je pros op lokaal niveau, bijvoorbeeld klimaat. Bijvoorbeeld kaki's uit Israël, avocado's uit Israël en Zuid-Amerika (lekker veel water nodig ook) en blijkbaar ook rundvlees buiten VS. Omdat zij te duur is, waarschijnlijk. Qua groeihormonen heeft ze t.o.v. EU al de wetgeving in de wind dus dat zal het niet zijn. Het stukje kwam vooral angstig op me over, bijna jaloezie. Alsof alleen het feit dat het rundvlees van buiten VS afkomstig is een of ander ernstige ziekte negatief aura zou bevatten. Dat zei ze niet. Maar wat is het dan? Patriottisme?
Harris was een aanklaagster van zware misdadigers. Dat lijkt mij een iets ander vakgebied dan prijzen in winkels maximaliseren. En mijn punt was dus: Zijn de supermarkten de Shrkelis, of zijn er andere redenen waardoor de prijzen zo hoog liggen? Want als de kleinere supermarkten gewoon niet rond kunnen komen omdat ze nog steeds hoge inkoopprijzen hebben, wordt het er ook niet beter op.
Men berekent het door aan de klant zodat de winst gelijk blijft. Als iedereen dat doet, krijg je geen concurrentie, en is er eentje in de keten die de prijs mag betalen: de klant. Zag je ook terug bij inflatie [tijdens Covid]. Dat men zich genoodzaakt ziet de prijs te verhogen. Nee, jij wilt jouw winst niet inleveren. Dat kan en mag maar dat kan jou in een gezonde marktwerking ook klanten kosten. Kan de prijs niet verder omlaag, dan is er juist wel sprake van gezonde concurrentie. Het probleem als zodanig constateren en benoemen is ook benoemen waar de ruimtes liggen. Winkeliers zien zichzelf graag als hardwerkende bedrijven, terwijl het qua niche vaak wel meevalt (we noemen veel winkels in de Pricewatch ook niet voor niets dozenschuivers). Als je die met rust wilt laten, dan kom je uit bij producenten. De grote multinationals. Zegmaar het bedrijf achter BBB, of Nestlé, om maar eens wat voorbeeldjes te noemen. Dat vinden ze niet leuk! Maar die grote jongens stemden toch al rechts, want Trump wil belastingverlichting voor de allerrijksten (terwijl die het overduidelijk niet nodig hebben maar ze willen vooral niet minder). In een gezonde democratie gaat dat nooit werken omdat de massa zich niet laat uitmelken.
Er zijn vast een paar niet wappies, maar als je wil stemmen op iemand waarbij vergeleken Baudet de nuchtere persoon is, dan mag ik daar ook wat van vinden. Van dingen als dat Covid een bio wapen was dat gemaakt was tegen blanken en zwarten, dat Amerikanen het omgekeerde aan het maken waren in Oekraiense biolabs, dat je autisme krijgt van vaccinaties, paracetamol, aluminium, en wifi. Organisatie waarvan hij voorzitter was, was één van de grootste pushers van fake news via ad campagnes op Facebook. Dus tja, er is wat een reden voor dat ik mensen die zo iemand als president willen, wappies noem.
Aluminium en wifi lol doet me denken aan Better Call Saul.

Fair maar het blijft wel een scheldwoord. Als ik het woord tokkie hier gebruik wordt het ook weggehaald. En wappie zou dan gaan over meerdere complotten, terwijl je niet in ze allemaal hoeft te geloven om op Kennedy te stemmen. Je moet oppasen met hele hordes mensen wegzetten (a-la deplorabeles) ook al kan er een kern van waarheid inzitten.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 16:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Los van de discussie wat de kwaliteit is van mensen die ergens op stemmen.... (want wat boeit dat als ze een valide stem hebben).

Ik zie wat pogingen vanuit de Republikeinen om het tij te keren:
- De "sugar high" of "Wedding weeks" die de Republikeinen toekennen aan de nominatie van Harris. Dit is een woorden truc om het positivisme te keren en zo snel mogelijk de status quo terug te brengen.
- Vol ingaan dat de cijfers niet kloppen. Inmiddels op alle punten. De polls zijn nep, de cijfers over de economie en criminaliteit zijn nep. Dit werkt wellicht voor de achterban hier en daar maar het is een "wij van WC eend" verhaaltje wat niet zal werken op de meeste swingers en zeker niet op Democraten.
- ik zie ook een poging om positiever voor de dag te komen en wat meer hun punten naar voren te brengen. Ze slagen hier echter niet echt goed mee omdat Trump niet meer in staat blijkt te zijn om snel genoeg te draaien mentaal. Door zijn leeftijd heeft hij moeite met zich te focussen op de punten in plaats van zijn emoties (dit had hij altijd al maar is erger geworden)
- Er is een poging bezig voor het winnen van de jongerenstem echter lijkt deze zich nog niet de kristalliseren naar een serieuze poging met een richting.

Toch zijn dit zaken om in de gaten te houden.
Aan de kant van de Democraten zijn wat zaken bezig:
- Walz is viral gegaan op Social Media waardoor deze bij jogneren enorm populair wordt. Ik denk dat Walz wellicht 1 van de meest populaire VP's in een campagne is sinds een lange tijd.
- Er is een in het geheim opgenomen opname online gegaan over Project 2025. Een undercover journalist en een acteur deden zich voor als potentiële donors bij 1 van de vooraanstaande leden. Saillant detail is dat hierbij ook op camera werd gezegd dat Trump nu afstand nam voor de verkiezingen maar het wel deed steunen. Wij hier vermoedde dit al maar het is dus nu ook bevestigd. Er kwam ook naar boven dat het de bedoeling is om alleen nog maar Christenen toe te laten en alhoewel niet gezegd bedoelen ze waarschijnlijk blanke Christenen.
- Er wordt verwacht dat Harris over niet al te lange tijd ook interviews gaat geven, iets waar Trump op hamerde dat ze dat niet deed. Waarschijnlijk is het tot nu toe in verband met de planning uitgebleven en heeft dit niets te maken met dat ze niet durft.

Er is ook op de achtergrond wat bezig met rechtszaken die nu weer wat gas krijgen tegen Trump en nieuwe aanklachten als gevolg van het Elon/Musk interview. Verder valt op dat Trump vaker is bij zijn huis en minder mobiel campagne voert momenteel. Ik kan enkel speculeren of dit komt door leeftijd of omdat hij het moeilijk heeft met de slechte poll uitslagen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

vanaalten schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Is dit niet meer voorbereiden voor de lange termijn? ‘Kijk wat de communisten jullie aangedaan hebben, stem Trump-2 om je land weer terug te krijgen!’

Polariseren gaat gewoon door, extreem kan extremer.
Nee hoor. Niets nieuws hier. Amerikaanse politici worden al jaren bekritiseerd als ze een buitenlandse taal spreken of in het buitenland gewoond hebben. De boodschap voor de kiezer is vrij simpel: Hij is niet als jullie. De gemiddelde Amerikaan heeft geen paspoort, spreekt geen vreemde talen, en heeft zeker nooit in het buitenland gewoond, en dat maakt mensen die anders zijn elitair en (dus) mensen die niks snappen van het leven van gewone mensen.

Lees dit maar eens: https://www.babbel.com/en...ho-speak-foreign-language

Het artikel noemt een tiental Amerikaanse politici op die een vreemde taal spreken maar benoemt ook dat het in veel gevallen tegen hun gebruikt werd.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Auredium schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:22:

Er is een in het geheim opgenomen opname online gegaan over Project 2025. Een undercover journalist en een acteur deden zich voor als potentiële donors bij 1 van de vooraanstaande leden. Saillant detail is dat hierbij ook op camera werd gezegd dat Trump nu afstand nam voor de verkiezingen maar het wel deed steunen. Wij hier vermoedde dit al maar het is dus nu ook bevestigd.
Helaas niets nieuws. De mensen achter Project 2025 hebben steeds gezegd dat ze de volle steun van Trump hebben. Maar Trump ontkent het zelf.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

The Realone schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:25:
[...]
Volgens mij is dat nou net de kracht van het artikel, het spreekt voor zich.
Ik weet niet of elke lezer dat door heeft, maar laten we hopen van wel.
Jerie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:41:
[...]

Kun je dit nader toelichten ik ben niet bekend met de term specificiteit. Begrijp ik het goed n=1 de sample rate is te laag? Het is een uitgebreid interview met één persoon, dat je vervolgens niet kunt extrapoleren. Helaas is dat wel de samenleving die we hebben. Bijvoorbeeld interviews op straat die dan op TV te zjen zijn, een fenomeen om 'het volk' aan het woord te krijgen (in Nederland populair geworden na de opkomst van Fortuyn).
N=1 en sample rate heeft met representatie te maken: Ik kijk elk uur (sample rate) naar het stoplicht bij mij in de straat (n=1) en 99% van de tijd is rood, is iets heel anders dan elk seconden kijken we naar alle stoplichten en 40% van de tijd is het rood.

Specificiteit heeft met nauwkeurigheid te maken.
"Dat is groot" is minder specifiek dan "het past op de achterbank van de auto" en dat is weer minder specifiek dan "het is kubus van 1 bij 1 bij 1 meter."

In de politiek probeert men vaak complexe zaken heel simpel voor te stellen zoals dat het banengebrek in USA veroorzaakt wordt door immigranten. Dat is waar, maar als je vraagt specifieker te zijn zoals het aantal banen of immigranten dan kom je er al snel achter dat het niet de volledige waarheid is.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47
Robert de Niro heeft wat onaardige dingen geschreven op X over Trump, nu is zijn account suspended :o

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zx9r_mario schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:18:
Robert de Niro heeft wat onaardige dingen geschreven op X over Trump, nu is zijn account suspended :o
'Freedom of speech' is dan ook alleen voor mensen die het met je eens zijn, dat was toch al bekend op Twitter?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 19-08-2024 16:22 ]

PSN

• user109731
  • Niet online
De laatste dagen zijn een aantal prominente Republikeinen in het nieuws die Harris steunen. Nu een conservatieve oud-rechter die deze verkiezingen voor het eerst op een Democraat zal stemmen. Ik heb respect voor deze mensen want dit zal in hun omgeving echt niet breed gewaardeerd worden, maar toch doen ze het.

Exclusive: Conservative Republican endorses Harris, calls Trump a threat to democracy
Retired federal appeals court Judge J. Michael Luttig, a prominent conservative legal scholar put on the bench by President George H.W. Bush, is endorsing Vice President Kamala Harris over former President Donald Trump, whose candidacy he describes as an existential threat to American democracy.

It will be the first time Luttig, a veteran of two Republican administrations, has voted for a Democrat.

[ Voor 17% gewijzigd door user109731 op 19-08-2024 18:58 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
zx9r_mario schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:18:
Logisch en voorspelbaar.

Musk steunt Trump, en heeft al eerder accounts suspended en shadowbanned van mensen die kritiek hadden, ook al was het onderbouwd, op Trump.

Kritiek op Trump is op X namelijk niet toegestaan, juist omdat Musk hem steunt.

Vergeet niet dat vrijheid van meningsuiting op X alleen geld zolang de geuite mening overeenkomt met die van Musk.

Virussen? Scan ze hier!

• Sissors
  • Niet online
Snelle google leert me dat hij een Twitter account heeft met één Tweet totaal, en dat die niet suspended is. Een parodie / fake account is gebanned.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donald Trump heeft op TruthSocial endorsements van AI generated Taylor Swift en Swifties gedeeld en geaccepteerd.

Screenshotje voor het archief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NGbKP895yEGrQJyf84zDiikQdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKWr4SUGjonh4TZOZ8DpiODF.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mog schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:43:
Donald Trump heeft op TruthSocial endorsements van AI generated Taylor Swift en Swifties gedeeld en geaccepteerd.

[Afbeelding]
8)7

Hopelijk suet ze hem hoogstpersoonlijk het financiële graf in... :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Miki
  • Laatst online: 19:44

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czP8K_8dLEQAbNihqkDoON4ebAo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wI5VI7GdhLQ2dVv6InyI5ZeX.png?f=fotoalbum_large
Dit was Trump niet zo heel lang geleden over gemanipuleerde foto’s met AI. Projectie, projectie mensen. Iedere aantijging is een bekentenis als Trump zijn muil opentrekt.

• PilatuS
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:49:
[...]

8)7

Hopelijk suet ze hem hoogstpersoonlijk het financiële graf in... :(
Ik denk dat ze wel moet. Het niet doen zet de deur open dat andere mensen het ook gaan doen. Dan kunnen die mensen zeggen dat het wel prima is omdat ze zelfs Trump niet heeft aangeklaagt. Er zijn trouwens ook wat nieuwe wetten dat je met AI het gezicht van een persoon niet zonder toestemming mag gebruiken. Als ze hier Trump niet aanklaagt dan heeft ze straks een nog groter probleem.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

PilatuS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat ze wel moet. Het niet doen zet de deur open dat andere mensen het ook gaan doen. Dan kunnen die mensen zeggen dat het wel prima is omdat ze zelfs Trump niet heeft aangeklaagt. Er zijn trouwens ook wat nieuwe wetten dat je met AI het gezicht van een persoon niet zonder toestemming mag gebruiken. Als ze hier Trump niet aanklaagt dan heeft ze straks een nog groter probleem.
Ze heeft een keer eerder iemand aangeklaagd en een schadevergoeding geeist en gewonnen van $ 1.
Voor het geld hoeft ze het natuurlijk niet meer te doen: ze is al miljardair.

Het hilarisch zijn als ze een toespraak gaat houden op de Democratische conventie en daar Trump met de grond gelijk maakt vanwege deze AI-nonsens.
Maar een Swift die Trump aan zijn neusvleugels door een rechtbank heen sleurt vanwege beschadiging van naam en reputatie zou misschien meer Swifties kunnen overtuigen om te gaan stemmen. Of hun ouders te vragen niet op Trump te stemmen.

Maar het Trump team lijkt verliefd te zijn op hun AI-speeltje: ook van Kamala werd er een foto gefabriceerd met communistische vlaggen waarbij gesuggereerd werd dat de Democratische conventie een communistische bijeenkomst is.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

Ze heeft een keer eerder iemand aangeklaagd en een schadevergoeding geeist en gewonnen van $ 1.
Voor het geld hoeft ze het natuurlijk niet meer te doen: ze is al miljardair.

Het hilarisch zijn als ze een toespraak gaat houden op de Democratische conventie en daar Trump met de grond gelijk maakt vanwege deze AI-nonsens.
Maar een Swift die Trump aan zijn neusvleugels door een rechtbank heen sleurt vanwege beschadiging van naam en reputatie zou misschien meer Swifties kunnen overtuigen om te gaan stemmen. Of hun ouders te vragen niet op Trump te stemmen.

Maar het Trump team lijkt verliefd te zijn op hun AI-speeltje: ook van Kamala werd er een foto gefabriceerd met communistische vlaggen waarbij gesuggereerd werd dat de Democratische conventie een communistische bijeenkomst is.
Taylor Swift die Trump aanklaagt en de schadevergoeding direct doorstort naar de kas van de Democraten, dat zou hilarisch zijn

per aspera ad astra

• FunkyTrip
  • Laatst online: 11:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PilatuS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:23:
[...]

Die wet gaat Trump ook wel fijn vinden denk ik, want internet staat vol met AI afbeeldingen van hem. 😉

Dit dus.

• PilatuS
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:42:
[...]

Die wet gaat Trump ook wel fijn vinden denk ik, want internet staat vol met AI afbeeldingen van hem. 😉
Dat kan ie doen natuurlijk. Alleen wel een verschil tussen een plaatje voor de lol maken of waar hij het voor gebruikt. Veel nut heeft het niet om een random iemand aan te klagen voor plaatje waarvan zo goed als iedereen ziet dat het AI is en voor de grap. Doen alsof Swift achter je staat en dat gebruiken om campagne te voeren is toch echt even iets heel anders. In het eerste geval heb je ook veel minder kans bij een rechter dan bij het laatste geval.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:50
FunkyTrip schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:42:
[...]

Laten we hopen dat het bij plaatjes van Trump blijft. Als AI ook uitspraken voor hem gaat doen, dan zou er zomaar opeens wél wat verstandigs uit kunnen komen :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Sissors
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:59:
[...]

Dat kan ie doen natuurlijk. Alleen wel een verschil tussen een plaatje voor de lol maken of waar hij het voor gebruikt. Veel nut heeft het niet om een random iemand aan te klagen voor plaatje waarvan zo goed als iedereen ziet dat het AI is en voor de grap. Doen alsof Swift achter je staat en dat gebruiken om campagne te voeren is toch echt even iets heel anders. In het eerste geval heb je ook veel minder kans bij een rechter dan bij het laatste geval.
Maar als je erin trapt dat een ander een AI plaatje heeft gemaakt, en je dat retweet, lijkt het mij apart dat je aangeklaagd kan worden, tenzij je het bewust op die manier verspreidde, maar dat zal de andere partij dan moeten bewijzen.

• PilatuS
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:11:
[...]

Maar als je erin trapt dat een ander een AI plaatje heeft gemaakt, en je dat retweet, lijkt het mij apart dat je aangeklaagd kan worden, tenzij je het bewust op die manier verspreidde, maar dat zal de andere partij dan moeten bewijzen.
Hij doet alsof Swift achter hem staat en gebruikt haar gezicht voor eigen gewin. Waar het dan vandaan komt lijkt mij niet heel relevant. Wie het post en waarom is nogal een verschil gok ik zo. Swift is geen fan van Trump en dan doen alsof ze voor hem is met zo'n afbeelding is er wel om vragen. Trump post dit vanuit zijn eigen account op zijn eigen platform om stemmen te winnen. Ik gok dat Swift hier wel een zaak heeft.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gevalletje voter-suppression: de Republikeinen vragen SCOTUS om 40.000 stemmen af te keuren in swing state Arizona.

Many of the affected voters are “service members, students and Native Americans who did not have birth certificates while registering,”
Niet direct conservatieve stemmers, over het algemeen.
En we weten inmiddels hoe “onafhankelijk” SCOTUS is, dus ik hou mijn hart vast.

het verschillen stemmen in 2020 was nog geen 11.000 in het voordeel van Biden.

• Sissors
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:39:
[...]

Hij doet alsof Swift achter hem staat en gebruikt haar gezicht voor eigen gewin. Waar het dan vandaan komt lijkt mij niet heel relevant. Wie het post en waarom is nogal een verschil gok ik zo. Swift is geen fan van Trump en dan doen alsof ze voor hem is met zo'n afbeelding is er wel om vragen. Trump post dit vanuit zijn eigen account op zijn eigen platform om stemmen te winnen. Ik gok dat Swift hier wel een zaak heeft.
Als je kan bewijzen dat hij bewust met AI gemanipuleerde afbeeldingen heeft gebruikt om verkeerde ideeën over iemand te verspreiden, sure. Maar is het echt fundamenteel anders dan bijvoorbeeld claims te verspreiden dat Robert de Niro gebanned is door Elon Musk vanwege politieke onenigheid, terwijl dat ook fake news is?

En natuurlijk zou een Trump beter moeten weten, en waarschijnlijk weet zelfs hij beter (al kan je nooit zeker zijn bij hem), maar bewijs dat maar eens. Als hij zelf die plaatjes heeft laten maken is het een heel ander verhaal natuurlijk.

• Sissors
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:55:
Gevalletje voter-suppression: de Republikeinen vragen SCOTUS om 40.000 stemmen af te keuren in swing state Arizona.

Many of the affected voters are “service members, students and Native Americans who did not have birth certificates while registering,”
Niet direct conservatieve stemmers, over het algemeen.
En we weten inmiddels hoe “onafhankelijk” SCOTUS is, dus ik hou mijn hart vast.

het verschillen stemmen in 2020 was nog geen 11.000 in het voordeel van Biden.
Die eerste groep zijn natuurlijk wel grotendeels Republikeinen, eg: https://www.economist.com...-from-republicans-in-2020 (en ja, de titel is dat ze hard weg gingen van Republikeinen tov jaren ervoor, maar alsnog stemmen ze een stuk conservatiever dan de gemiddelde Amerikaan). Die andere twee groepen zijn waarschijnlijk wel primair pro-Democraat. En het gaat niet over 40k stemmen af te keuren, maar 40k geregistreerde stemmers te onregistreren. Dat klinkt hetzelfde, alleen een gedeelte is geregistreerd, maar inactief en stemt niet daadwerkelijk. Misschien gerommel in de marge hoor, maar het stond in het artikel :)

Onder de streep zouden ze in Amerika gewoon een fatsoenljike basisadministratie moeten hebben, maar dat schijnt een behoorlijk Nederlands iets te zijn, en dat willen de Republikeinen vast ook weer niet invoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 20-08-2024 08:20 ]

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:27
Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:11:
[...]

Als je kan bewijzen dat hij bewust met AI gemanipuleerde afbeeldingen heeft gebruikt om verkeerde ideeën over iemand te verspreiden, sure. Maar is het echt fundamenteel anders dan bijvoorbeeld claims te verspreiden dat Robert de Niro gebanned is door Elon Musk vanwege politieke onenigheid, terwijl dat ook fake news is?

En natuurlijk zou een Trump beter moeten weten, en waarschijnlijk weet zelfs hij beter (al kan je nooit zeker zijn bij hem), maar bewijs dat maar eens. Als hij zelf die plaatjes heeft laten maken is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Ik snap niet waarom dat zoveel uit zou moeten maken. Het internet staat dusdanig vol dat ik AI echt niet hoef te gebruiken om gekke afbeeldingen te vinden. Als ik maar zoek op “Donald trump als banaan” dan zal ik al genoeg resultaten krijgen. De intentie om met valse afbeeldingen te manipuleren is de grote fout. Het is bijna irrelevant waar de afbeelding vandaan komt en wie hem gegenereerd heeft.

• Sissors
  • Niet online
walletje-w schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Ik snap niet waarom dat zoveel uit zou moeten maken. Het internet staat dusdanig vol dat ik AI echt niet hoef te gebruiken om gekke afbeeldingen te vinden. Als ik maar zoek op “Donald trump als banaan” dan zal ik al genoeg resultaten krijgen. De intentie om met valse afbeeldingen te manipuleren is de grote fout. Het is bijna irrelevant waar de afbeelding vandaan komt en wie hem gegenereerd heeft.
Nogmaals, je zal dan moeten bewijzen dat het je intentie was om valse afbeeldingen te gebruiken. Dat je dus wist dat ze vals waren. En daarom is het relevant waar ze vandaan komen: Heb je ze zelf laten maken, dan moet je weten dat ze vals zijn. Retweet je iets, dan kan je altijd claimen dat je niet wist dat ze nep waren.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 20-08-2024 08:22 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 16:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:21:
[...]

Nogmaals, je zal dan moeten bewijzen dat het je intentie was om valse afbeeldingen te gebruiken. Dat je dus wist dat ze vals waren. En daarom is het relevant waar ze vandaan komen: Heb je ze zelf laten maken, dan moet je weten dat ze vals zijn. Retweet je iets, dan kan je altijd claimen dat je niet wist dat ze nep waren.
Ah maar dit is juist waar Donald Trump van houdt. Een situatie waarbij er een juridisch gat is waarbij hij actief valse informatie kan verspreiden en er eerst lange juridische gevechten moeten worden aangesteld voordat hij kan worden gestopt. Waarbij hij natuurlijk zal gaan roepen dat justitie corrupt is.

Realiteit is natuurlijk dat de Swiftie afbeeldingen door iemand in het Trump kamp zijn gemaakt met AI. Ik vermoed niet Trump zelf omdat die niet de know-how hiervoor zal hebben. maar iemand in zijn naaste kring zal het wel hebben gedaan. Er is een soort perversie om AI beelden te maken van iemand die politiek een vijand is af te beelden als een supporter. Als het niet te ver zou gaan zou Trump een afbeelding posten van Biden met een MAGA petje op.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:14
[...]

Daarvoor bestaan die cease and decist letters volgens mij. Taylor Swift stuurt die naar Trump en dan moet Trump de handel offline halen. Daarna kun je niet meer ich habe es nicht gewusst claimen.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:27
[...]

Dit lijkt me een discussie over een grijs gebied waarin jij gelooft dat dit relatief licht grijs is en ik het meer als donker grijs, bijna zwart zie.

Het team van Trump pakt een aantal afbeeldingen van het internet en neemt die gelijk voor waar aan, hoe naïef kun je zijn? Van een campagne team wat continue te maken heeft met fake News mag je ondertussen toch wel verwachten dat ze dit weten. En dan is er nog het andere feit dat bijna iedereen weet dat Taylor eerder democratisch zou stemmen dan republikeins.

Als ik nu hier een afbeelding van pak en plaats en daarmee aangeef dat Donald trump graag rond loopt in een bananenpak. Dan is dat toch net zo absurd.

Volgens mij zijn we dat stadium wel voorbij waarin je moet bewijzen dat het team van trump niet wist dat deze afbeeldingen fake waren. En mag je hen dus prima verantwoordelijk houden voor het bewust verspreiden van deze false afbeeldingen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

crisp

Devver

Pixelated

[...]

In dit geval gaat het er dus ook om wie die ideeën verspreid, of werd het Robert de Niro gerucht ook door Harris zelf verspreid?

Intentionally left blank

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Die eerste groep zijn natuurlijk wel grotendeels Republikeinen, eg: https://www.economist.com...-from-republicans-in-2020 (en ja, de titel is dat ze hard weg gingen van Republikeinen tov jaren ervoor, maar alsnog stemmen ze een stuk conservatiever dan de gemiddelde Amerikaan). Die andere twee groepen zijn waarschijnlijk wel primair pro-Democraat. En het gaat niet over 40k stemmen af te keuren, maar 40k geregistreerde stemmers te onregistreren. Dat klinkt hetzelfde, alleen een gedeelte is geregistreerd, maar inactief en stemt niet daadwerkelijk. Misschien gerommel in de marge hoor, maar het stond in het artikel :)
tometo-tomato: de Republikeinse Partij is er op uit om 40.000 mensen het stemrecht te ontnemen.
Het feit dat ze daarbij misschien wat eigen kiezers zullen treffen zal wel, maar als de RNC geen significant voordeel zou zien in het ongeldig laten verklaren van die registraties zouden ze daar niet een rechtszaak voor aangespannen hebben.
Onder de streep zouden ze in Amerika gewoon een fatsoenljike basisadministratie moeten hebben, maar dat schijnt een behoorlijk Nederlands iets te zijn, en dat willen de Republikeinen vast ook weer niet invoeren.
Dat zullen ze nooit krijgen, omdat Amerikanen nogal een aversie hebben tegen nagenoeg alles wat gecentraliseerd is, laat staan wat centraal opgeslagen wordt.
"Wij Nederlanders" hebben zelfs jarenlang een discussie gehad of fietsen geregistreerd zouden moeten worden (als ik me niet vergis is dat zelfs even geweest): we registreren alles, met alle voor- en nadelen van dien.

• user109731
  • Niet online
Takeaways from the first night of the Democratic National Convention

DNC Night 1: Biden says "I love the job, but I love my country more" in keynote speech

Ik heb wat fragmenten gezien en het was een prima eerste avond. Biden heeft het stokje netjes overgedragen in zijn speech.

Trump heeft óf niet gekeken, óf de campagne heeft zijn telefoon afgepakt, want ik kan me niet voorstellen dat hij zich in kan houden tijdens de speeches van Hillary en Biden :+

• k995
[...]

Als je kan bewijzen dat hij bewust met AI gemanipuleerde afbeeldingen heeft gebruikt om verkeerde ideeën over iemand te verspreiden, sure.
?
https://truthsocial.com/@.../posts/112984762512136574

IS gewoon fake , en trump verspreid dat gewoon.
Maar is het echt fundamenteel anders dan bijvoorbeeld claims te verspreiden dat Robert de Niro gebanned is door Elon Musk vanwege politieke onenigheid, terwijl dat ook fake news is?
En wanneer heeft harris daarover gesproken?
Waarom moet hij die zelf laten maken? Trump weet dat dit onzin is en toch verspreid hij dat. trump liegt 27/7 erop los, waarom twijfel je daar zelfs nog aan?
Die eerste groep zijn natuurlijk wel grotendeels Republikeinen, eg: https://www.economist.com...-from-republicans-in-2020 (en ja, de titel is dat ze hard weg gingen van Republikeinen tov jaren ervoor, maar alsnog stemmen ze een stuk conservatiever dan de gemiddelde Amerikaan).
https://www.statista.com/...in-the-november-election/

Die 3 groepen zijn dus allemaal meerderheid die stemde op biden.

• Jerie
  • Niet online

[Afbeelding]
Tja, ik durf me er niet aan te branden hoe dit juridisch in de VS zit.

Trump had wat mij betreft redelijkerwijs kunnen weten dat deze foto's niet echt zijn. En han heb ik het niet AI maar fotosoep. Dat fenomeen kent ook Trump wel. De foto linksonder is duidelijk nep want Trump weet best waar Swift politiek staat. De Reps zijn zelfs bang voor haar reach, dat is algemeen bekend (en ik ben totaal geen Swiftie, ook geen anti; ik weet nagenoeg niets over haar oeuvre).

Maar rechtszaak is waar hij van smult. Kan hij weer in de slachtofferrol kruipen en schuilen. Dit lijkt mij duidelijk bedoeld om controverse te veroorzaken. Hoe dan ook moet je eerst onderzoeken of er een zaak is. Niet ingaan op z'n troll post voor je dat zeker weet.

Hij zegt ook sluw I accept en niet I approve.

Ik vraag me af of zijn social media gedrag niet van te voren wordt gecheckt. Lijkt me bij hem wel handig. Maar ook bij andere prominenten.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

MazeWing

The plot thickens...

Een deel van zijn achterban zal blindelings geloven dat het gewoon waar is en zullen we redenen verzinnen waarom Swift hier zelf niet voor uitkomt.

Voor alle andere mensen (het overgrote deel) is het duidelijk dat het allemaal niet klopt, waarbij ook weer een deel van de mensen het weinig uitmaakt dat Trump zoiets doet.

Onder aan de streep heeft Trump weer aandacht gekregen in een periode waar voornamelijk Harris en Walz veelvuldig in het nieuws zijn gekomen en de optredens van Trump (naar alle waarschijnlijkheid) minder hebben opgeleverd dan vooraf werd gedacht.

En wat boeit Trump het dat er rechtszaken komen? Sinds 2016 zijn er aardig wat artiesten die hun beklag doen dat Trump hun muziek gebruikt tijdens rally's en andere gelegenheden. Heeft Trump zich daar de afgelopen 8 jaar ook maar iets van aangetrokken? Nee, hij blijft gewoon vrolijk doorgaan met dit gedrag. Waar het voorheen muziek was is het nu een AI gegenereerde foto.
Trump zal een cease and desist brief krijgen, er zal een DMCA takedown plaatsvinden en ondertussen heeft Trump er dagen "plezier" van gehad en volgende week weer een andere artiest/bekendheid gebruiken....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Sissors
  • Niet online
Dat heb ik nooit ontkent, dus kan je je punt verduidelijken?
[...]

En wanneer heeft harris daarover gesproken?
Harris niet, andere wel. Punt is dus of die ook aangeklaagd moeten worden.
[...]

Waarom moet hij die zelf laten maken? Trump weet dat dit onzin is en toch verspreid hij dat. trump liegt 27/7 erop los, waarom twijfel je daar zelfs nog aan?
Ook dit heb ik nooit ontkent. Dus ik snap je punt niet.

Het gaat er niet om of Sissors gelooft dat Trump dit prima wist, of dat k995 dat gelooft. Het gaat erom dat je bij een rechter moet bewijzen dat hij bewust mensen probeerde te misleiden.

IANAL, maar ik vermoed dat @HEY_DUDE's cease and decist letter die eerst nog moet een stuk realistischer is dan de ideeën van Trump een schadevergoeding nu moet gaan betalen die daarna aan de democraten wordt gegeven. En dan zeggen Trumps advocaten dat het heel druk is. Dan krijgen ze nog een herinnering, en dan wordt het uiteindelijk over paar weken verwijderd, en is het uberhaupt geen ding meer.
[...]

https://www.statista.com/...in-the-november-election/

Die 3 groepen zijn dus allemaal meerderheid die stemde op biden.
Andere bronnen geven dus een ander verhaal van die eerste groep, en een poll onder 1000 mensen lijkt mij redelijk beperkt.
Pagina: 1 ... 28 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.