[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.921 views

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fingers crossed dat de VP pick goed uitpakt en men daar net zo achter gaat staan als bij Harris.
Benieuwd wie het wordt, zou stiekem wel willen zien hoe zo’n proces achter de schermen werkt waar men de afwegingen maakt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SPee schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:43:
[...]

Maar er is een klein deel kiezers die niet helemaal blij zijn, omdat zij niet door hun is gekozen. Zij stond niet op de ballot. Dus die willen nog hun "de keuze ligt bij de kiezer, niet het bestuur" zekerheid hebben. Geen idee of dit een significante groep is of dat iedereen meegaat in de "wij gaan winnen" polling euforie.
Ik denk dat het een hele kleine groep is. Dit zal een handjevol Democrats zijn die ook niet achter Biden stonden. Het had een probleem kunnen worden als Biden geen duidelijke steun aan Harris had gegeven, of als er serieuze tegenkandidaten waren geweest, maar nu zie ik geen probleem.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
HEY_DUDE schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Er was een hele grote groep die aangaf zowel Trump als Biden een slechte kandidaat te vinden. Dat zijn deels Trump stemmers die hun gedrag proberen goed te praten. Deels zijn er denk ik echt wel kiezers die een nieuw gezicht willen.

Harris doet het goed bij jongere, een groep die lage opkomst had in de vorige verkiezingen. Daar ligt potentieel.

Harris kan goed scoren op vrouwenrechten, een zwakke plek van Trump. Mogelijk doet Harris het ook beter onder de Afro Amerikanen.
Groepen die traditioneel al zwaar democratisch stemmen, weinig te winnen enkel te verliezen.
Onder het radicaal rechtse en deels rascistische deel van de V.S. is voor de democraten sowieso niks te halen.

Er kan best wat schuiven in het voordeel van Harris . Trump moet een nieuw konijn uit de hoed toveren om populariteit te winnen. Na de aanslag was dat maximaal en je ziet dat nu beetje wegebben.
Het gaat altijd over de centrum kiezer en daar gaat het over migratie, economie en budget tekorten beperken. ALlemaal zaken waar biden en dus harris zwak op staan in de ogen van de doorsnee VS burger.

• k995
SPee schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:43:

In dit geval pakt het negatief uit voor Trump. Een groot deel van de (zwevende) kiezers zien de huidige malaise als veroorzaakt door Biden. Dus toen hij nog in de race was, was het voor hun "alles behalve weer Biden". Nu is die niet meer in de running en hun mobilisatie is daardoor gedaald, want doel bereikt. Dus die groep zit weer in de 'neutraal' positie.
Neen immers is harris deel van de biden administratie en was ze bijvoorbeeld verantwoordleijk voor migratie.
Ze kan niet doen alsof ze daar niks mee te maken had, dat waren gewoon biden en harris en de democraten aan de macht de laatste paar jaa en veel in de VS zullen haar daar ook op afrekenen.
Harris die moet eerst nog de officiële nominatie krijgen. De partijbestuurders zullen met deze polling wel positief zijn. Maar er is een klein deel kiezers die niet helemaal blij zijn, omdat zij niet door hun is gekozen. Zij stond niet op de ballot. Dus die willen nog hun "de keuze ligt bij de kiezer, niet het bestuur" zekerheid hebben. Geen idee of dit een significante groep is of dat iedereen meegaat in de "wij gaan winnen" polling euforie.
Harris is al officieel de genomineerde :
https://www.bbc.com/news/articles/c4ng1my55vno

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 16:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk dat we de discussie beter kunnen stoppen wat betreft de populariteit van Trump. Zoals ik het zie is over het algemeen een hoop van de mensen het erover eens dat Trump aan populariteit heeft ingeboet ook bij de Republikeinen. Ik zie slechts 1 user actief verdedigen dat dit niet is. Dat mag, dat kan en daar is ook geen probleem mee. Maar ik zie hier wat ik ook overal online zie en ook op Pro Republikeinse kanalen - Over het algemeen lijkt Trump populariteit te hebben verloren. Het is logisch dat niet iedereen die observatie zal delen maar ik denk niet dat we ons moeten vastpinnen op dit onderwerp omdat 1 van de 10 een andere mening heeft.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:51
k995 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:03:
[...]

Groepen die traditioneel al zwaar democratisch stemmen, weinig te winnen enkel te verliezen.

[...]
Of thuis blijven https://ourworldindata.or...r-turnout-rate-by-age-usa

Er is nog een enorm potentieel om de jongere kiezer te mobiliseren voor Harris.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:56
HEY_DUDE schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Precies dit. Het gaat er niet zozeer om dat Harris deze groepen kan overtuigen op haar te stemmen en niet op Trump, maar of ze ze kan motiveren om überhaupt te gaan stemmen. Dáár zit de winst.

• k995
HEY_DUDE schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Ja, echter word dat elke keer gezegd en nooit komen die stemmen , die zitten al decenia rond de 16-18% van de stemmen en dat blijft consistent.

Ter vergelijking de 50-64 jaar maken 30% van de kiezers uit en die stemmen steeds meer republikeins.

• k995
Auredium schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:40:
Ik denk dat we de discussie beter kunnen stoppen wat betreft de populariteit van Trump. Zoals ik het zie is over het algemeen een hoop van de mensen het erover eens dat Trump aan populariteit heeft ingeboet ook bij de Republikeinen. Ik zie slechts 1 user actief verdedigen dat dit niet is. Dat mag, dat kan en daar is ook geen probleem mee. Maar ik zie hier wat ik ook overal online zie en ook op Pro Republikeinse kanalen - Over het algemeen lijkt Trump populariteit te hebben verloren. Het is logisch dat niet iedereen die observatie zal delen maar ik denk niet dat we ons moeten vastpinnen op dit onderwerp omdat 1 van de 10 een andere mening heeft.
IK haal gewoon polls aan :

https://projects.fivethir...avorability/donald-trump/

https://www.statista.com/...favorability-by-party-us/

Je mag gerust zelf geloven dat trump achteruit gaat, maar de peilingen tonen gewoon aan dat dit niet correct is. DIe tonen gewoon aan dat trump zijn populariteit hoger staat dan de laatste jaren het geval was.

Haal ook niet populariteit en niet erop stemmen door elkaar. Toen biden nog meedeed was zijn populariteit dramatisch laag echter stopte dat geen enkele democraat om niet op hem te gaan stemmen in november.
Jerie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:58:
[...]

Waar het om gaat is dat ze vrijwel direct wat proefballonnetjes af hebben geschoten die allemaal niet bijzonder effectief lijken. Ze zullen dus iets sterks moeten vinden,
Japanse beurs hard onderuit, AEX ook in de min; vrees voor recessie in VS

Never waste a crisis. If there is one, make it worse. If there isn't one, make one.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Virtuozzo schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:37:
[...]

Japanse beurs hard onderuit, AEX ook in de min; vrees voor recessie in VS

Never waste a crisis. If there is one, make it worse. If there isn't one, make one.
Truth be told heeft Trump geprobeerd om een crisis te veroorzaken door de FED te bedreigen. Nu heeft hij een crisis dus ik verwacht dat hij daar op gaat meppen met alles wat hij kan.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

HEY_DUDE schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Er is natuurlijk niet alleen demobilisatie. Harris heeft meer dan 300 miljoen opgehaald waarvan 95% donaties onder de 200 dollar. Naast dat dit geld nuttig besteedt wordt is er dus een enorme achterban die Harris steunt. Nu financieel maar ik verwacht ook veel vrijwilligers en deur tot deur bezoeken etc.
Dat volume voor specifiek die sub-200 is significant. Is ook de reden waarom we op dit moment zoveel nieuwe PAC koppelingen voor voter data zien aan Republikeinse zijde, het is iets wat raakt aan hun nachtmerrie: het potentieel van massa mobilisatie wat voorbij kan gaan aan hun mechanismen van voter suppression. Plus natuurlijk de Obama campaign shock.

Vraag is natuurlijk wel waar de Democraten het veldwerk in gaan zetten. Daar zitten kritieke keuzes bij. En wat dat aangaat, het Republikeinse ecosysteem heeft over het algemeen breder en dieper inzicht in met name voter microdata.

Vooralsnog verwacht ik dat de verkiezingen zelf veel meer een gevecht gaan worden van voter suppression, court capture en voter disenfranchisement (in die specifieke volgorde) dan van mobilisatie, tenzij de Democraten zichtbaar de juiste keuzes maken voor dat kritieke veldwerk. En dat binnen context van een arena op nationaal niveau waar ik nog wel een paar crises verwacht (of die nu reëel zijn, of niet).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• HEY_DUDE
Met een beetje klikken op deze site kom ik op 44% vs 44% voor Harris Trump wat opgelopen is naar 45.3 v.s. 43.7 voor de general election. Dat zijn de cijfers na Harris die van Biden vind ik niet zo snel. Harris lijkt er wat beter voor te staan, maar lijkt me allemaal wel binnend de foutenmarge.
46% van de independents geven aan Trump highly unfavourable te vinden v.s. 19% highly favourable. Dat is toch niet echt in het voordeel van Trump?

Leuke sites, gebaseerd op veel data. Dat maakt ook dat het nog even duurt voordat je er een trend of effect in kan zien voor Harris.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
k995 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:59:
[...]

Ja, echter word dat elke keer gezegd en nooit komen die stemmen , die zitten al decenia rond de 16-18% van de stemmen en dat blijft consistent.
Maar nu doet ook Taylor Swift actief mee om kiezers zo ver te krijgen om echt te gaan stemmen. Als een groot deel van haar fans nu wel gaan stemmen heeft dat een behoorlijk invloed op de uitslag. Zou zo maar een paar procent kunnen zijn.

Maar het probleem blijft dat het systeem helemaal niet deugt. Je moet in de VS veel te veel doen om te kunnen stemmen. Het wordt nog net niet afgeraden om te gaan stemmen, maar veel scheelt het niet door alle barrieres die er zijn.

• k995
HEY_DUDE schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Met een beetje klikken op deze site kom ik op 44% vs 44% voor Harris Trump wat opgelopen is naar 45.3 v.s. 43.7 voor de general election. Dat zijn de cijfers na Harris die van Biden vind ik niet zo snel. Harris lijkt er wat beter voor te staan, maar lijkt me allemaal wel binnend de foutenmarge.
Idd maar dat is kies intenties niet populariteit.
46% van de independents geven aan Trump highly unfavourable te vinden v.s. 19% highly favourable. Dat is toch niet echt in het voordeel van Trump?
Nee maar niet anders dan in 2016 toen hij wel won (en 2020 toen hij verloor) de kwestie is eerder hoeveel van die gaan stemmen.
Leuke sites, gebaseerd op veel data. Dat maakt ook dat het nog even duurt voordat je er een trend of effect in kan zien voor Harris.
Dat is het zeker, polls nu zijn weinig. De campagne zit volop in de eerste wittebroodsweken, tegen midden/eind augustus zal er al meer duidelijk zijn.

• k995
Frame164 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

Maar nu doet ook Taylor Swift actief mee om kiezers zo ver te krijgen om echt te gaan stemmen. Als een groot deel van haar fans nu wel gaan stemmen heeft dat een behoorlijk invloed op de uitslag. Zou zo maar een paar procent kunnen zijn.

Maar het probleem blijft dat het systeem helemaal niet deugt. Je moet in de VS veel te veel doen om te kunnen stemmen. Het wordt nog net niet afgeraden om te gaan stemmen, maar veel scheelt het niet door alle barrieres die er zijn.
Dat deed in 2020 ook dacht ik, en zo moeilijk is het ook niet hoor, hangt wel af van staat tot staat.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-12 22:47
Frame164 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

Je moet je registeren om te stemmen en dat is het. Kostte mij welgeteld 2 minuten.Het gaat er maar om of je aan randvoorwaarden voldoet en dat komt eigenlijk neer op "heb je een geldig ID/rijbewijs". Voor zover ik weet is dat het enige waar het ooit wringt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

The Realone schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:39:
[...]

Je moet je registeren om te stemmen en dat is het. Kostte mij welgeteld 2 minuten.Het gaat er maar om of je aan randvoorwaarden voldoet en dat komt eigenlijk neer op "heb je een geldig ID/rijbewijs". Voor zover ik weet is dat het enige waar het ooit wringt.
Voter suppression is gericht op bepaalde groepen kiezers. In welke staat zit? Ben je zwart of blank? Ben je rijk of arm? Woon je ergens waar mensen zoals jij overwegend Republikeins stemmen? *
Wil voter suppression werken dan moet het gericht zijn. Het is niet de bedoeling dat Republikeinse kiezers even hard geraakt worden als groepen die vaker Democratisch stemmen. En daarom zegt jouw N=1 ervaring niet zoveel.

* Je hoeft niet te antwoorden: Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat jouw positieve ervaring ook kan komen doordat ze jou niet zien als 1 van die mensen die beter thuis kunnen blijven.
Auredium schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:40:
[...]

Truth be told heeft Trump geprobeerd om een crisis te veroorzaken door de FED te bedreigen. Nu heeft hij een crisis dus ik verwacht dat hij daar op gaat meppen met alles wat hij kan.
Ja, dat ligt in lijn met Republikeinse strategie sinds Nixon, en pur sang die van rechts/conservatief tijdens en voorafgaand aan het Interbellum (special interests, met menig incident, van de oorlog met Spanje en zo verder). Het ligt ook in lijn met ontzettend veel van ideologische ecosystemen in de VS met hoge resonantie voor memes als free market, private industry, evil taxes & zo meer.

Het is an sich ook logisch, we zien dit ook buiten de VS bij politieke stromingen van rechts/conservatief.

Pijnlijk goed voorbeeld hier in Europa / Nederland is het bankieren op migratie/crisis. Je schept doelbewust het probleem, ontlokt conforme politieke respons (ongeacht of dit nu op basis is van werkzaam bestuur/beleid, humanisme, sociaal-democratie of wat dan ook, om zo een stuk perceptieproblematiek te scheppen waar jij als veroorzaker van het probleem het narratief kan beheersen, je hoeft enkel het probleem te continueren). Is de rek er dan een keer uit, dan trek je overal de stekker uit zodat diegene die na verkiezingen even het stokje overneemt geconfronteerd wordt met brute consequenties, en menige crisis, waardoor perceptieproblematiek zich continueert. Het VK is daar een schoolvoorbeeld van op het moment.

Zo zijn er laagdrempelig heel veel van dat soort voorbeelden te vinden die elke keer herleidbaar zijn voor oorzaak en continuering, die echter niet gereduceerd meer kunnen worden tot uitdaging voor beleid/bestuur, omdat het tot perceptieproblematiek gemaakt is geworden.

De zorg, healthcare.
Onderwijs, vouchers, charter schools.
Handel & Industrie, infrastructure, tax excemption strategies.

In de VS is het nog wat meer complex omdat geloofssystemen daar zo ontzettend dominant en geïntegreerd zijn in politieke economie. Of dat nu om "kerken" gaat als een Federalist Society (het is een lobby georganiseerd als kerk, compleet met dogma, doctrines en indoctrinatie voor verticale mobiliteit), de post-Derde Weg stromingen aldaar gedragen door organisaties als een AEI et alii of het enorme bereik van Evangelische commerciële belangenorganisaties in maar ook buiten de rode staten - het is een lange lijst.

The Realone schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:39:
[...]

Het Brennan Center for Justice heeft er ettelijke dossiers over, die de moeite waard zijn om eens een keer goed door te nemen. En dan hebben we het puur over voter suppression, dus nog niet over de pilaren van voter disenfranchisement, en toolboxen als accelerationisme, (semi-)institutionele manipulatie (zie bijvoorbeeld Constitutional Sheriffs, maar ook de megakerken), vote redirection (false candidadies, candidate switches, applied noopolitics) - en (nog) erger.

https://www.brennancenter.org/election-2024

Het is een gevoelig onderwerp, zeer zeker voor blank Amerika.

Maar het moet opgemerkt worden dat zelfs de aandacht voor voter suppression strategies de Republikeinen dient. Immers, hoe meer het daar over gaat, des te minder het over de grijze toolboxen gaat.

Van het Kentucky Mailman Syndroom tot het drama van ES&S, dergelijke dossiers hebben disproportioneel impact, maar worden a) overschaduwd door suppression/disenfranchisement dossiers en b) kunnen tegenwoordig in een moeras van bewuste gezaaide conspiracy theories in weerwil van decennia aan academisch en institutioneel onderzoek heel eenvoudig weggezet worden als irrelevant. En tja, klokkenluiders, we wijzen vaak naar Rusland en uit het raam vallen, maar rechts/conservatief Amerika heeft daar net zo'n traditie in. Van Boeing door de decennia heen tot Birch, Cohn, Rove, Cipollone, Stone en zo voorts en zo verder. Waar iets in de weg komt te staan, tja.

Maar goed, ook dat zijn weer onderzoek en rapportages die heel laagdrempelig weggezet kunnen worden, because conspiracy theory swamp, en het pijnlijk institutioneel reductionisme van Amerikaanse journalistiek.

Dat is geen nieuw fenomeen of patroon trouwens, dit is met name de afgelopen veertig jaar een issue geworden. Als patroon is het vrij overeenkomstig met wat historici in kaart gebracht hebben in de aanloop naar de vorige Insurrection by Oligarchy, zoals ze dat noemen, tijdens het Interbellum.

Ik moet zeggen, ik heb het zelf vaker kunnen observeren, hoe eenvoudig Amerikaanse kennissen en contacten de fundamentele problematiek van voter suppression weg kunnen zetten op basis van eigen ervaringen. Begrijpelijk, maar of we nu bij een Brennan Center kijken of elders, het zijn systemische uitzonderingen. En met name de afgelopen twintig jaar is de regel zich juist gaan uitbreiden ook over white / affluent geodemografie.

In termen van lokale culturele dynamiek, de spreekwoordelijke Fortunate Sons (zie Clearwater Revival) social and economic circles zien de progressie niet van gerichte krimp van de selectorale én electorale dynamiek.

[ Voor 32% gewijzigd door Virtuozzo op 05-08-2024 18:46 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-12 22:47
Ik ben hier bekend mee, maar ik reageerde op de stelling dat het een ingewikkeld proces is. Dat is het zeker niet. Zelfs voor doelgroep voor voter surpression is het niet ingewikkeld, maar daar zijn bekende barrieres die effectief zijn. Dat wil niet zeggen dat het een ingewikkeld proces is.

Verwijderd

Ben begonnen aan het boek “White Rage” van Carol Anderson, op aanraden van een zekere leeslijst hier op het forum 8)
Maat wat een lange geschiedenis zit er achter dat voter suppression en alles wat daarbij hoort. Ben pas door hoofdstuk 1 heen, maar verklaart al wel een hoop. Kan nu denk ik al wel zeggen dat het boek een aanrader is.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nate Silver is een van de bekendere , danwel bekendste, pollsters in Amerika. Of misschien zeg ik het verkeerd. Hij interpreteert alle polls en hangt daar een voorspelling aan. Hij is van origine statisticus. En doet die voorspelling dus op basis van statistieken en via een eigen rekenmodel. In 2012 en 2020 had hij het goed. In 2016 niet. Maar wat toen wel voor hem sprak is dat hij Trump een hogere winkans gaf dan enig andere voorspeller. Net onder de 30%.

Vandaag is de dag dat ie Harris een grotere kans toe dicht op de overwinning dan Trump. Persoonlijk vind ik dat goed en hoopvol nieuws.

Dat betekent, stam + t .

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
Apache4u schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:56:
Nate Silver is een van de bekendere , danwel bekendste, pollsters in Amerika. Of misschien zeg ik het verkeerd. Hij interpreteert alle polls en hangt daar een voorspelling aan. Hij is van origine statisticus. En doet die voorspelling dus op basis van statistieken en via een eigen rekenmodel. In 2012 en 2020 had hij het goed. In 2016 niet. Maar wat toen wel voor hem sprak is dat hij Trump een hogere winkans gaf dan enig andere voorspeller. Net onder de 30%.

Vandaag is de dag dat ie Harris een grotere kans toe dicht op de overwinning dan Trump. Persoonlijk vind ik dat goed en hoopvol nieuws.

[Embed]
het is nog altijd geen November

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Player1S

Probably out in the dark

Jenna Ellis is geflipt in Arizona en zal nu getuigen in de fake electors case in ruil voor immunity. Grote kans dat Trump zeer binnenkort ook in Arizona aangeklaagd gaat worden.

Dat zal de cult sterker maken in hun steun voor Trump maar ook de zwevers verder bij hem weg drukken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Interessant stuk over een trend in de VS die hier vaak onbelicht blijft, de verwevenheid van Gun Culture en kerkgemeenschappen, binnen context van perception management - het gebruik van narratief om richting te geven aan gedrag en geloof van groepen binnen kader van machtsdynamiek.

The rising fear of American Christians
Why are churches arming themselves?

Binnen context van de machtsopbouw van geloofsgemeenschappen sinds de dagen van Paul Weyrich (zie het fenomeen Christian Nationalism, terug van weggeweest, of beter gezegd nu weer publiek sinds het Interbellum) is het een trend die binnen algemene ontwikkelingen in de VS valt (accelerationisme, gun culture, belief traps, militia, victim cultism e.d.), maar ook een die nauw verbonden is met het formaliseren van een vector sinds 2016 nauw verbonden met Trump's vector (zie Stone, Flynn, de oude I AM cult e.d.), en sinds 1/6 nauw verbonden met de kringen rondom de PayPal Mafia.

Het is een goede verkenning specifiek van hoe eenvoudig het is geworden om een gefragmenteerde samenleving gevormd door toepassing van angst eenzijdig te polariseren voor verder gebruik van respons op angst - met weinig meer dan narratief.

Het is iets waar onderzoekers als Barbara F. Walters al op deden wijzen, gebruik van dergelijke trends is zowel indicator van instabiliteit, als katalysator voor toepassingen van geweld. Aangezien kerkgemeenschappen in de VS niet enkel sociaal fenomeen zijn, maar ook dynamieken van politieke economie is dat iets om zeer serieus te nemen. Bij de vorige verkiezingen kwam al naar voren hoe zogeheten megachurches als hub functioneerden voor milities en organisaties als Constitutional Sheriffs buiten de core / red state geodemografie, die ontwikkeling blijven zich doorzetten.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
user109731 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:30:
[...]

De Pod Save America podcast had het er vorige week over dat ze nu eindelijk weer normaal campagne kunnen gaan voeren met Harris. Meerdere optredens per dag, dag in dag uit. Dat was vroeger normaal maar met Biden en Trump kennen we dat niet meer :+ Daarmee kun je ook druk zetten op oude man Trump waar dat lichamelijk zwaarder voor is.
Dit zie je nu dus :p
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GUPTgBHXkAAuYgs?format=jpg&name=large

Trump's campagne team heeft vervolgens al gezegd dat hij ook een hele drukke week heeft vol interviews en events. Toch zal het op zijn leeftijd moeilijker worden om drie maanden intensief campagne te voeren.

De rally vandaag is met de nieuwe VP. Er waren gisteren geruchten dat het Josh Shapiro of Tim Walz wordt. Shapiro is electoraal handig want geeft een kleine boost in Pennsylvania. Walz is een sympathieke man, veteraan, leraar/coach geweest, kan goed praten. Ik ben erg benieuwd.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Kan een debat eigenlijk verplicht worden gesteld door de autoriteiten?

• k995
Apache4u schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:56:
Kleine correctie: zo een poll geeft een kansberekening het voorspelt dus niet wie gaat winnen. Ja veel lezen dat zo maar als het harris 51% trump 49% is zou ik niet besluiten dat "harris gaat winnen" .

[Embed]
https://www.npr.org/2024/...wing-states-electoral-map

Toont wat meer in detail waar de "battleground" staten zitten.

Het blijken er redelijk weinig te zijn momenteel : PA-MI & WI een 44 kiesmannen harris moet die alledrie winnen of moet ergens anders een staat in spel brengen.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Deruxian schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:24:
Het is een traditie, maar geen wettelijke verplichting - dan zou het Congress dit erdoorheen moeten duwen en vast moeten leggen in een wet.

per aspera ad astra

• migchiell
Lijkt me niet :)

• k995
Nee, dat is een gewoonte geen verplichting.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Virtuozzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:19:
Hoe eenvoudig het is geworden om een gefragmenteerde samenleving gevormd door toepassing van angst eenzijdig te polariseren voor verder gebruik van respons
Dat speelt toch al sinds het begin van de VS toen alle religekkies religieuze groeperingen vanuit Europa allemaal hun eigen gemeenschap gingen ontwikkelen? De gemiddelde religie stoelt op angst en het vormen van groepen die conformistisch zijn, angst voor de betreffende god, angst om buiten de groep (en dus gemeenschap) te vallen.

Ik vind het wel een slechte tendens, die verschuiving naar christo-fascisme. Steeds meer Amerikanen worden atheist, maar toch maak je geen schijn van kans om de landelijke politiek te bereiken als je niet tenminste doet alsof je goedgelovig bent. En dat maakt het openlijk uitspreken tegen de blijkbaar weer oplaaiende invloed van religie erg lastig.

Dank voor de kijktip, waarschijnlijk slecht voor mn bloeddruk als ik die ga kijken :P

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 08:33
k995 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:49:
https://www.npr.org/2024/...wing-states-electoral-map

Toont wat meer in detail waar de "battleground" staten zitten.

Het blijken er redelijk weinig te zijn momenteel : PA-MI & WI een 44 kiesmannen harris moet die alledrie winnen of moet ergens anders een staat in spel brengen.
GA en AZ zijn nu ook echt in play, de trends zijn ook daar duidelijk. Ook NC, NV en zelfs FL komen in beeld.

Trends zijn veel belangrijker dan de voorspellingen zelf nu, zeker zo ver van de verkiezingen. Bovendien nemen heel veel modellen oude data mee van lang voordat Harris het overnam van Biden. Het ziet er veel positiever uit voor Harris dan dat de modellen op dit moment laten zien.

Dat is ook de reden dat Trump niet meer probeert om zwevende kiezers te overtuigen, maar alleen nog maar bezig is met moderates angst aan jagen en zn base bozer en bozer te maken. Hij gaat vol voor een tweede coup poging en daarbij heeft hij zoveel mogelijk energie bij zn base nodig en moet hij zorgen dat gematigden niet in durven te grijpen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Dat speelt toch al sinds het begin van de VS toen alle religekkies religieuze groeperingen vanuit Europa allemaal hun eigen gemeenschap gingen ontwikkelen? De gemiddelde religie stoelt op angst en het vormen van groepen die conformistisch zijn, angst voor de betreffende god, angst om buiten de groep (en dus gemeenschap) te vallen.
Ja, dat klopt. Down Under kreeg de criminelen, Amerika de zeloten - heel kort door de bocht, maar de dynamiek van autoritarisme in de VS is net als de cyclus van opflakkeren daarvan op basis van Christian Nationalism pijnlijk goed duidbaar.

Maar ja, religie, en dan met name die drie van Abraham, dat ligt gevoelig - cultureel genesteld. En dus ligt er nog altijd een pijnlijke blinde vlek ten aanzien van inherente gedragskaders en structuren daarvan. Dat is niet beperkt tot een VS, dat zien we in het Nederlandse net zo.

Geloof /= Religie. Het eerste is persoonlijk en privé, het tweede is organisatie van macht, voor macht.
Ik vind het wel een slechte tendens, die verschuiving naar christo-fascisme. Steeds meer Amerikanen worden atheist, maar toch maak je geen schijn van kans om de landelijke politiek te bereiken als je niet tenminste doet alsof je goedgelovig bent. En dat maakt het openlijk uitspreken tegen de blijkbaar weer oplaaiende invloed van religie erg lastig.
Het is een cyclisch fenomeen, juist omdat mensen eerst in perceptie leven, en dan pas in een geconstrueerde realiteit - en omdat we nooit er in slagen af te rekenen met de realiteit van religie als machtsdynamiek.

Let wel, religie is niet beperkt tot geloofsgedrag in deze of gene god of goden. Juist de VS zijn een schoolvoorbeeld en pijnlijk punt van studie voor toepassing van religie als model van macht, ongeacht dogma of doctrine. Libertarianism, goed punt voor studie. Maar net zo goed, Federalist Society, of meer conceptueel, het ecosysteem van macht en mentaliteit achter Free Market!
Dank voor de kijktip, waarschijnlijk slecht voor mn bloeddruk als ik die ga kijken :P
Het is geen documentaire die diep gaat in historische wortels, dan was het pas echt een probleem voor de bloeddruk (de wortels van de huidige cyclus van Christian Nationalisme in de VS liggen bij veroordeelde Nazi's uit de Tweede Wereldoorlog), maar men is er heel goed in geslaagd om het concept te duiden, de context te verduidelijken, en het vernis van cognitieve bias (et alii) er van af te halen.

Wat rest is de meting van schaal van het probleem. Maar goed, dan zit je weer met die bloeddruk.

• k995
ph4ge schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:04:
[...]

GA en AZ zijn nu ook echt in play, de trends zijn ook daar duidelijk. Ook NC, NV en zelfs FL komen in beeld.
IN florida in de laatste 3 peilignen : trump +8.5, nevada : trump +3 NC ; trump +4

GA en AZ zijn idd dichter : trump +2 maar dan moet de harris camapgne wel nog daar een shift veroorzaken.
Trends zijn veel belangrijker dan de voorspellingen zelf nu, zeker zo ver van de verkiezingen. Bovendien nemen heel veel modellen oude data mee van lang voordat Harris het overnam van Biden. Het ziet er veel positiever uit voor Harris dan dat de modellen op dit moment laten zien.
Dit gaat louter of polls, niet voorspellingen of trends.
EN de natioanle trend is nutteloos daar , staten volgen die dikwijls niet.
Dat is ook de reden dat Trump niet meer probeert om zwevende kiezers te overtuigen, maar alleen nog maar bezig is met moderates angst aan jagen en zn base bozer en bozer te maken. Hij gaat vol voor een tweede coup poging en daarbij heeft hij zoveel mogelijk energie bij zn base nodig en moet hij zorgen dat gematigden niet in durven te grijpen.
2e coup als hij niet in de overheid zit is moeilijk, trump heeft momenteel geen macht . Dat hij daarop inzet lijkt me sterk zeker gezien hoe slecht en rampzalig de vorige verliep.

• vanaalten
  • Laatst online: 10:04
Player1S schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:06:
Jenna Ellis is geflipt in Arizona en zal nu getuigen in de fake electors case in ruil voor immunity. Grote kans dat Trump zeer binnenkort ook in Arizona aangeklaagd gaat worden.

Dat zal de cult sterker maken in hun steun voor Trump maar ook de zwevers verder bij hem weg drukken.
Mijn voorspelling: dit gaat he-le-maal niets meer uitmaken. Alles wat er nu aan juridische dingen gestart gaat worden gaat ongetwijfeld vertraagd worden tot na de verkiezingen - en wat er daarna gebeurd maakt niets meer uit.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

vanaalten schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Mijn voorspelling: dit gaat he-le-maal niets meer uitmaken. Alles wat er nu aan juridische dingen gestart gaat worden gaat ongetwijfeld vertraagd worden tot na de verkiezingen - en wat er daarna gebeurd maakt niets meer uit.
Ja en nee. Als Trump president wordt maakt het niets meer uit. Die veegt het van tafel en past het gerechtelijk systeem verder aan zodat hij veilig is voor het leven. Als Harris wint dan kon het er wel eens zwart uit zien voor Trump zelfs met SCOTUS in zijn zak.

Auredium schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:22:
[...]

Ja en nee. Als Trump president wordt maakt het niets meer uit. Die veegt het van tafel en past het gerechtelijk systeem verder aan zodat hij veilig is voor het leven. Als Harris wint dan kon het er wel eens zwart uit zien voor Trump zelfs met SCOTUS in zijn zak.
SCOTUS zelf blijft Trump triggeren, dan steunen ze hem wel, vervolgens even niet (maar wederom met een zaak die weinig potentieel voor veroordeling heeft).

Ik twijfel er niet aan dat Trump's vector harder inzet op court capture + self-coup dan electorale overwinning, het is zijn enige ticket om van alles af te komen. Maar ik vraag me wel af wat broeit tussen zijn en de andere vectoren. Stuk voor stuk staan of vallen ze allemaal met SCOTUS.

CNP bijvoorbeeld loopt de PayPal Mafia achterna, in alles nu. Hetzelfde CNP wat tijdens 1/6 Trump liet struikelen, om eigen doelen na te streven - altijd weer doelen voor lange termijn. Er zijn echter zovelen zo diep gecompromitteerd (door zichzelf, maar ook in traditionele zin) dat eigenlijk niemand van Trump afkomt, terwijl niemand hem in machtspositie wil, men wil zelf de macht.

Het voelt een beetje alsof het enige wat die andere vectoren kunnen neerkomt op positioneren voor een volgende fase. Vance is geen serieuze kandidaat, het is wel weer een toepassing voor verbinding en accelerationisme - steeds meer gericht op het consolideren van een machtsdynamiek sturend voor de Republikeinen. SCOTUS zelf voelt zich aangetast, de dominante groep is absoluut corrupt, absoluut gestoord in hun denken (van delusions naar cultisme en erger), hun grootste dreiging zit hem in aantasting van de mythos die de basis vorm van het überhaupt hebben van macht voor SCOTUS.

Mijn zorg is een soort van herhaling van de 1/6 commissie. Trump laten struikelen / opbranden, waarna een GOP weer "normaal" wordt voorgesteld, terwijl de sturing van al die ecosystemen inmiddels grotendeels in de handen ligt van een club figuren die niet enkel gestoord zijn, maar ook aan alle grenzen voorbij gaan voor hun agenda.

Een soort van Weyrich 2.0 Draaiboek. Het vorige hebben ze veertig jaar ingestoken. Tegenwoordig staan de VS zo onder spanning dat een volgend draaiboek enkel nog normalcy bias en opluchting nodig heeft, met dan een crisis waar Democraten op afgerekend kunnen worden.

Ondertussen blijft het fundament zoals gevormd door en middels SCOTUS voor hervorming naar feodaal model klaar liggen. Misschien zou het zo verkeerd niet zijn om een internecine conflict (geen war of succession maar onderlinge strijd tussen vectoren en hun ecosystemen) te laten escaleren binnen die coalitie van autoritarisme.

Liever nu, dan later, wanneer mensen weer denken dat alles weer "normaal" is.

• vanaalten
  • Laatst online: 10:04
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:42:
Mijn zorg is een soort van herhaling van de 1/6 commissie. Trump laten struikelen / opbranden, waarna een GOP weer "normaal" wordt voorgesteld, terwijl de sturing van al die ecosystemen inmiddels grotendeels in de handen ligt van een club figuren die niet enkel gestoord zijn, maar ook aan alle grenzen voorbij gaan voor hun agenda.
Dus dat de komende verkiezingen niet meer zo zeer het huidige doel zijn (leuk als Trump wint, maar anders ook niet erg); dat bij verlies van Trump er wel weer wat gereld gaan worden en dat dat het moment is om Trump af te serveren. Daarna lijkt het voor het publiek alsof we weer een normale, redelijke republikeinse partij hebben en kunnen ze in de toekomst alsnog doorzetten met hun plannen, zonder Trump?
k995 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:16:
2e coup als hij niet in de overheid zit is moeilijk, trump heeft momenteel geen macht . Dat hij daarop inzet lijkt me sterk zeker gezien hoe slecht en rampzalig de vorige verliep.
Self-coup /= coup

Zijn les zat hem in a) het niet kunnen bankieren op verbonden vectoren (hij maakte de aanname van loyaliteit) en b) de toepassing van geweld uit accelerationisme.

Als Trump het CNP gevolgd had in draaiboek, dan zat hij zeer waarschijnlijk er nu nog - precies zoals bij Bush vs Gore. SCOTUS na de Brooks Brothers Riots (waar stuk voor stuk dezelfde personen als bij 1/6 en de elector slates leidend waren, van Stone all the way door tot Cipollone).

Dat gezegd, Trump's vector wordt nog steeds gevolgd en gedragen, echter de persoon Trump, daar is steeds minder binding mee. Bij Evangelicals is het mantra niet Trump, maar Bannon, als klein voorbeeld. Thiel is meer op bezoek geweest bij een CNP brigade, dan bij de advocatenclub rondom Trump. Maar wel loopt men in & uit bij DeVos en Barr, de oude organised crime enablers (en dat is de vector van Trump zelf).

Ze willen Trump niet, wel het gebruik van Trump. Bij 1/6 zagen we hetzelfde.

Effectief heeft men eigenlijk twee algemene keuzes:

1. Burn it all down. Rauwe escalatie zonder grenzen.
2. Let the actor burn out. Consolideren van versnelde agenda en de tegenstander vooruit te laten struikelen.

Zolang als SCOTUS in die hoek zit van georganiseerde misdaad + corporatism + cultism blijft de oorspronkelijke (pre-Trump) agenda zeker.

vanaalten schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

Dus dat de komende verkiezingen niet meer zo zeer het huidige doel zijn (leuk als Trump wint, maar anders ook niet erg); dat bij verlies van Trump er wel weer wat gereld gaan worden en dat dat het moment is om Trump af te serveren. Daarna lijkt het voor het publiek alsof we weer een normale, redelijke republikeinse partij hebben en kunnen ze in de toekomst alsnog doorzetten met hun plannen, zonder Trump?
Ja, beetje zoals Reagan / Bush, as long as agenda is secured and furthered. Dit zijn machtsdynamica waar consequenties niet relevant zijn, enkel agenda is leidend - so anything goes in pursuit of it.

Ondertussen is eigen geodemografie verder gepolariseerd, verder vastgezet in structuren voor electorale en selectorale doelstellingen, is tegengestelde geodemografie moe en relatief eenvoudig te verleiden met perceptie van normaal. We prevailed, we stand united, business as usual, it's allright folks.

Dat is niet voor het eerst dat we zo'n toepassing zouden zien. In veel staten is de afgelopen decennia al best vaak met dergelijk bijltje gehakt (en als het niet lukte, nu ja, zie Alabama en de oefening om de Democratische gouverneur toen in de gevangenis te krijgen met wat verhaal en wat hulp van georganiseerde misdaad).

De VS zijn al eerder hierover gestruikeld. Het niet afrekenen met de burgeroorlog resulteerde in het fundament voor de self-coups tijdens het Interbellum. Daar werd meer mee afgerekend, totdat men Roosevelt dwong om de architecten naar huis te laten gaan - en dat werd wederom de I AM / Birch / Christian Nationalism brigade waar men nu mee zit.

De grootste fout die eigenlijk gemaakt is de afgelopen veertig jaar, ook zelfs door de academici en analisten die er wel doorheen prikten, komt altijd weer neer op de valstrik van het als conform zien van een ecosysteem van hyperparasitisme wat op geen enkele wijze compatibel is met de gastheer.

[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 06-08-2024 12:05 ]

• k995
Daar is geen verschil tussen, een coup is het onrechtmatig overnemen van de macht. Of je dat doet uit een positie van macht of niet maakt niet uit.
Zijn les zat hem in a) het niet kunnen bankieren op verbonden vectoren (hij maakte de aanname van loyaliteit) en b) de toepassing van geweld uit accelerationisme.

Als Trump het CNP gevolgd had in draaiboek, dan zat hij zeer waarschijnlijk er nu nog - precies zoals bij Bush vs Gore. SCOTUS na de Brooks Brothers Riots (waar stuk voor stuk dezelfde personen als bij 1/6 en de elector slates leidend waren, van Stone all the way door tot Cipollone).
Neen omdat bush v gore iets heel anders is dan wat men hier moest doen.
De "Council for National Policy" had grotendeels dezelfde ideen. Misschien beter uitgewerkt maar fundamenteel kwamen die op hetzelfde neer.

De VS is en blijft een redelijk stevige democratie en je hebt veel meer nodig om dat overhoop te gooien.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

k995 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:07:
[...]

De VS is en blijft een redelijk stevige democratie en je hebt veel meer nodig om dat overhoop te gooien.
Ik weet dat nog niet zo.. Je zag waar het 6 januari op strandde, op personen die een bepaalde grens trokken zoals Pence en vanuit het leger. Vervang die poppetjes door je eigen ja-knikkers en bij de volgende poging kom je al een stap verder. SCOTUS is praktisch al in handen van de GOP nu, tot zover de “scheiding der machten” die zo belangrijk is in een democratie.
Ook het medialandschap is niet echt democratisch door veel teveel verzuiling in privaat eigendom.
Het is misschien net beter dan de VK waar veel zaken meer op ongeschreven tradities berusten.
Het districtenstelsel met bijbehorende gerrymandering en het kiesmannensysteem kun je ook wat van vinden. Ook daar zal geleerd worden van wat er mis ging met het “fake electors scheme” voor de volgende poging.

• k995
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Ik weet dat nog niet zo.. Je zag waar het 6 januari op strandde, op personen die een bepaalde grens trokken zoals Pence en vanuit het leger. Vervang die poppetjes door je eigen ja-knikkers en bij de volgende poging kom je al een stap verder. SCOTUS is praktisch al in handen van de GOP nu, tot zover de “scheiding der machten” die zo belangrijk is in een democratie.
Scotus is niet "in handen" er is daar niks aan veranderd, de republikeinen hebben al decenia een meerderheid daar. Die scheiding daar is sterker bijvoorbeeld dan het equivalent in belgie (helft politici helft rechters) .
Ook het medialandschap is niet echt democratisch door veel teveel verzuiling in privaat eigendom.
Het is misschien net beter dan de VK waar veel zaken meer op ongeschreven tradities berusten.
Het districtenstelsel met bijbehorende gerrymandering en het kiesmannensysteem kun je ook wat van vinden. Ook daar zal geleerd worden van wat er mis ging met het “fake electors scheme” voor de volgende poging.
Media hoeft niet democratisch te zijn, en ja probleem is dat je echt wel illegaal bezig bent en dat het heel lastig is dat te organiseren. De trump manier was het zo rommelig en ongeorganiseerd doen dat het heel onduidelijk was wat de bedoeling was. Als je meer dieper en gedertaileerder doet is het direct duidelijk en een heel pak moeilijker te verbergen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ah, als er backlash komt 'is het maar een grapje':
Usha Vance, the wife of Republican vice presidential nominee JD Vance, defended her husband’s previous comments deriding childless adults and downplayed his labeling of some Democratic politicians as “childless cat ladies,” calling it a “quip.”
https://edition.cnn.com/2...ess-cat-ladies/index.html

Maar voor getrouwd met een anti-immigranten man ziet zij er ook weer aardig Indiaas qua achtergrond uit.
En wiki weet dat weer te bevestigen :P
Usha Chilukuri was born in a suburb of San Diego, California,[1] to Indian Hindu immigrants.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:13:

[...]

Maar voor getrouwd met een anti-immigranten man ziet zij er ook weer aardig Indiaas qua achtergrond uit.
En wiki weet dat weer te bevestigen :P

[...]
*knip*, wil je daar de volgende keer een topic report voor maken?

[ Voor 27% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 16:26 ]

k995 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:07:
[...]

Daar is geen verschil tussen, een coup is het onrechtmatig overnemen van de macht. Of je dat doet uit een positie van macht of niet maakt niet uit.
Er zijn wezenlijke verschillen tussen een coup en een zelf-coup, het is echt niet zonder reden dat er verschillende classificaties zijn. Een zelf-coup kan pijnlijk genoeg volledig rechtmatig zijn conform bestaande rechtskaders - ongeacht of die nu gecompromitteerd zijn, product van subjectieve interpretatie van gaten in rechtskaders of zelfs het nog nooit nagedacht hebben over misbruik daarvan.

Let wel, aangezien er sprake is van zowel interne als externe vectoren kan zowel bij machtsconsolidatie als -overname sprake zijn van beide varianten in verschillende fasen van het proces, waarbij aldus een verdere fase van onderlinge strijd tussen vectoren gegarandeerd wordt. Het is tevens mogelijk dat falen van pogingen bij varianten volledig eigen escalaties en consequenties kunnen scheppen - die fundamenteel anders uitwerken afhankelijk van wat precies struikelde, en wat niet.

Voor historisch perspectief hebben de VS tot nu toe enkel te maken gehad met het fenomeen van zelf-coup, zowel actief (zie bijvoorbeeld Business Plot, Bush vs Gore) als passief (presidentschap Gerald Ford, SCOTUS). Het is voor het eerst dat men nu ook te maken heeft met probabiliteit van coup. En dat is ook logisch, zelf-coup is immers signaal van de facto a) instabiliteit van systeem én ecosysteem en b) corruptie van gedragskaders waardoor instabiliteit intern én extern uitgebuit kan worden.

Vanuit verbinding met interne vectoren was 1/6 een poging van Trump tot zelf-coup die struikelde in toepassing van accelerationisme (waardoor het geen zelf-coup werd), in verbinding met interne vectoren voorzien van eigen en gecontinueerde focus op zelf-coup.

En dat is een cruciaal aspect: het niet slagen van één poging tot zelf-coup resulteerde in een escalatie én masker van verkiezingsgeweld waardoor a) de reeds eerder aanwezige zelf-coup zich kon continueren en b) de dreiging op dat moment van coup na zelf-coup geneutraliseerd werd.

Het positioneren van Vance (PayPal Mafia, corporate neofeudals) verhoogt wederom de probabiliteit van coup, omdat die vectoren grotendeels extern zijn, maar niet beperkt tot, en die gecontinueerde zelf-coup zich daar aan verbonden heeft.

Het lijkt misschien een gevalletje van slakken en zout er op leggen, maar het onderscheid maken en herleiden van gebeurtenissen / handelingen tot actor, netwerk, type en classificatie is van cruciaal belang om uit te werken waar bedreigingen liggen, en nog meer cruciaal, welke het zijn en dus wat beoogde consequenties & effecten zijn. Waarmee het mogelijk is om uit te werken wat waar van wie voor welk mechanisme te verwachten is.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 67% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 16:26 ]

PSN

k995 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:06:

Media hoeft niet democratisch te zijn
Ugh. Daar zouden we echt nog eens rustig over na moeten denken, hier zit flink wat complexiteit. Media zijn poortwachter van niet enkel institutionele macht, maar ook collectief-culturele mentaliteit.

Wanneer media niet democratie voorop stellen, het uitdragen, en conform functioneren, is het uiteindelijk dag met het handje.

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 06-08-2024 13:40 ]

Verwijderd

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 63% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 16:26 ]

• k995
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:39:
[...]

Ugh. Daar zouden we echt nog eens rustig over na moeten denken, hier zit flink wat complexiteit. Media zijn poortwachter van niet enkel institutionele macht, maar ook collectief-culturele mentaliteit.

Wanneer media niet democratie voorop stellen, het uitdragen, en conform functioneren, is het uiteindelijk dag met het handje.
Daar gaat het niet over, de media zelf moet niet demoratisch zijn. Dat ze als 4e macht een functie hebben binnen democratie staat daar los van.

• k995
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

Er zijn wezenlijke verschillen tussen een coup en een zelf-coup, het is echt niet zonder reden dat er verschillende classificaties zijn. Een zelf-coup kan pijnlijk genoeg volledig rechtmatig zijn conform bestaande rechtskaders - ongeacht of die nu gecompromitteerd zijn, product van subjectieve interpretatie van gaten in rechtskaders of zelfs het nog nooit nagedacht hebben over misbruik daarvan.
ALs het rechtmatig is dan is het geen coup, een coup is echt wel een onwettelijk nemen van de macht.
Voor historisch perspectief hebben de VS tot nu toe enkel te maken gehad met het fenomeen van zelf-coup, zowel actief (zie bijvoorbeeld Business Plot, Bush vs Gore) als passief (presidentschap Gerald Ford, SCOTUS). Het is voor het eerst dat men nu ook te maken heeft met probabiliteit van coup. En dat is ook logisch, zelf-coup is immers signaal van de facto a) instabiliteit van systeem én ecosysteem en b) corruptie van gedragskaders waardoor instabiliteit intern én extern uitgebuit kan worden.
Beide waren geen coup, dat wil niet zeggen dat alles daar perfect gebeurde maar dergelijke grijze gebieden die dan gerechtvaardigd werden met latere uitspraken die binnen een democratie passen zijn niet een staatsgreep/coup.
Vanuit verbinding met interne vectoren was 1/6 een poging van Trump tot zelf-coup die struikelde in toepassing van accelerationisme (waardoor het geen zelf-coup werd), in verbinding met interne vectoren voorzien van eigen en gecontinueerde focus op zelf-coup.
Een "zelfs-coup" is gewoon een vorm van een coup .
En dat is een cruciaal aspect: het niet slagen van één poging tot zelf-coup resulteerde in een escalatie én masker van verkiezingsgeweld waardoor a) de reeds eerder aanwezige zelf-coup zich kon continueren en b) de dreiging op dat moment van coup na zelf-coup geneutraliseerd werd.

Het positioneren van Vance (PayPal Mafia, corporate neofeudals) verhoogt wederom de probabiliteit van coup, omdat die vectoren grotendeels extern zijn, maar niet beperkt tot, en die gecontinueerde zelf-coup zich daar aan verbonden heeft.

Het lijkt misschien een gevalletje van slakken en zout er op leggen, maar het onderscheid maken en herleiden van gebeurtenissen / handelingen tot actor, netwerk, type en classificatie is van cruciaal belang om uit te werken waar bedreigingen liggen, en nog meer cruciaal, welke het zijn en dus wat beoogde consequenties & effecten zijn. Waarmee het mogelijk is om uit te werken wat waar van wie voor welk mechanisme te verwachten is.
Neen het is zinloos mierenneuken dat er niks toe doet en integendeel een deel de aandacht verleft naar onbelangrijke zaken.

Trump IS trouwens niet meer aan de macht een nieuwe poging zou dus geen self-coup zijn, het zou iemand zijn die de macht neemt en niet illegaal behoud.

EN neen vance past daar niet in.

• ph4ge
k995 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:16:
Trump heeft juist heel veel macht, in swing states zoals GA zijn het allemaal MAGAs die verkiezingen runnen en we weten ook dat SCOTUS slechts een excuus nodig heeft om Trump tot winnaar uit te roepen.

Alles waarop het vorige keer stukliep is geanalyseerd om te zorgen dat fouten niet nog een keer herhaald worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

k995 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:58:
[...]

de media zelf moet niet demoratisch zijn. Dat ze als 4e macht een functie hebben binnen democratie staat daar los van.
Het is een complexe maar noodzakelijke verkenning, en confrontatie. Media als zakelijke dynamiek is inherent onderhevig aan zowel stimuli als condities die aanwezige dynamiek juist in lijn met autoritarisme leggen - iets wat pijnlijk goed naar voren komt in observatie en meting van wat we corporate media noemen.

Wanneer een dynamiek inherent kwetsbaar voor dan wel verplicht aan varianten van autoritarisme de poortwachter van democratie zou moeten zijn, ja, dan kunnen we niet vreemd opkijken wanneer blijkt dat het die functie (en andere) niet kan vervullen.

Een van de harde lessen die inmiddels onvermijdelijk zijn gebleken (zie de analyses van Rosen et alii) zit hem precies in dat probleem: om als poortwachter te kunnen en willen functioneren zullen media als dynamiek moeten veranderen, welke invulling van "democratisch" dan ook, de basis zal terug gebracht moeten worden naar bevolking, weg van de onderneming.

Hoe, dat is een van de grote debatten van deze tijd.

• jaapstobbe
Tim Walz is VP.

Harris-Walz vs Trump-Vance
ph4ge schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:38:
[...]

Trump heeft juist heel veel macht, in swing states zoals GA zijn het allemaal MAGAs die verkiezingen runnen en we weten ook dat SCOTUS slechts een excuus nodig heeft om Trump tot winnaar uit te roepen.

Alles waarop het vorige keer stukliep is geanalyseerd om te zorgen dat fouten niet nog een keer herhaald worden.
Dat is een van die aspecten van dynamiek van zelf-coup die juist maar al te snel buiten perspectief vallen. Hij is niet meer aan de macht, en dus. Nou nee, het gaat hierbij niet om macht genesteld in conforme structuur an sich, maar om elke dynamiek van macht verbonden aan dan wel gebruik van structuur. Zowel conform als niet.

Het is ook een van de oudste lessen bij confrontaties met opkomend autoritarisme. Het houdt zich niet aan wat conform is, aan kaders en structuren zoals we ze zien en aannemen van hoe ze werken.

Citizens United was bijvoorbeeld een klassiek voorbeeld van een zelf-coup. Buiten kringen van politieke wetenschappen viel het als dusdanig buiten beeld, en voor algemene perceptie werd het als louter een juridisch debate / decider gezien. Een interne dynamiek van special interests met informele maar reeds bepalende rol binnen formele structuren van macht wist echter met gebruik van ogenschijnlijk conforme structuren een agenda te consolideren. Daarmee werd het een non-conforme maar reële machtsdynamiek, die als vector onderdeel werd van dat fenomeen coalitie van autoritarisme.

It's never one moment. It's a synergistic process. Coups zijn in deze anders dan zelf-coups, weer zo'n belangrijk verschil.

jaapstobbe schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:49:
Tim Waltz is VP.

Harris-Walz vs Trump-Vance
Forbes portret van Walz: https://www.forbes.com/si...r-kamala-harrist-vp-pick/

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jaapstobbe schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:49:
Tim Waltz is VP.

Harris-Waltz vs Trump-Vance
Toch weer sowieso een bejaarde blanke man in het Witte huis dus :)

/edit: ipv 'bejaard' had ik idd beter 'met grijs haar' kunnen posten

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 06-08-2024 16:05 ]

PSN

• user109731
  • Niet online
*Walz :p

Goede keuze denk ik. Shapiro had haar geholpen in Pennsylvania, maar hij had toch ook wat controversiële dingetjes wat voor problemen of geruzie had kunnen zorgen.

Walz komt sympathiek over, kan met iedereen praten, doet het zelfs goed op TikTok, is veteraan, hij is leraar/coach geweest. Hij heeft in Minnesota ook veel voor elkaar gekregen.

Hij was pas te gast bij Ezra Klein's podcast, 'Is Tim Walz the Midwestern Dad Democrats Need?'.

[ Voor 12% gewijzigd door user109731 op 06-08-2024 15:21 ]

YakuzA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:54:
[...]

Mwa, zo oud is hij niet, he does checking quite a few boxes:

Wikipedia: Tim Walz

https://justfacts.votesmart.org/candidate/65443/tim-walz

Ik snap de keuze wel, zeker in relatie tot waar rechts zal willen duwen, dat narratief van zogenaamd links wat niet door een deur kan met gematigd democraat. Maar ook voor onderwerpen als onderwijs en intern beleid.

Zeker, liever een frisse jonge heer of dame met veertig jaar ervaring op zijn of haar 30e, maar ja 8)

Dat gezegd, ik denk dat een ticket van enkel kleur voor blank Amerika nog steeds een brug te ver is :/

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 06-08-2024 15:00 ]

• mekkieboek
  • Laatst online: 18-12 21:27
[...]

Dan is Harris een bejaarde vrouw, ze zijn beiden jaargang '64 aldus wikipedia

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• k995
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:44:
[...]

Het is een complexe maar noodzakelijke verkenning, en confrontatie. Media als zakelijke dynamiek is inherent onderhevig aan zowel stimuli als condities die aanwezige dynamiek juist in lijn met autoritarisme leggen - iets wat pijnlijk goed naar voren komt in observatie en meting van wat we corporate media noemen.

Wanneer een dynamiek inherent kwetsbaar voor dan wel verplicht aan varianten van autoritarisme de poortwachter van democratie zou moeten zijn, ja, dan kunnen we niet vreemd opkijken wanneer blijkt dat het die functie (en andere) niet kan vervullen.

Een van de harde lessen die inmiddels onvermijdelijk zijn gebleken (zie de analyses van Rosen et alii) zit hem precies in dat probleem: om als poortwachter te kunnen en willen functioneren zullen media als dynamiek moeten veranderen, welke invulling van "democratisch" dan ook, de basis zal terug gebracht moeten worden naar bevolking, weg van de onderneming.

Hoe, dat is een van de grote debatten van deze tijd.
Het probleem daarmee is dat je compleet de bron van het probleem negeert: de bevolking.
De media volgt maar wat de bevolking wil, logisch in een kapitalistische maatschappij als de onze.

Het is de bevolking die anti-vax onzin gelooft uit onwetendheid, lage opleiding, niet in staat tot kritisch denken of gewoonweg omdat ze overspoelt worden door onzin.

Je kan dat aanpakken zoals de EU doet met dsa (en dat is ongetwijfeld deel vand e oplossing) maar je moet ook gewoon het onderwijs niveau en kritisch denken van de mensen verbeteren.

• k995
[...]

60 is niet bejaard :-)

• mekkieboek
  • Laatst online: 18-12 21:27
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:59:
Dat gezegd, ik denk dat een ticket van enkel kleur voor blank Amerika nog steeds een brug te ver is :/
Ik hoorde bij een vd poll cijferjongleer acts dat Harris het vrij goed doet bij 'blacks' niet mijn woordkeuze :P en bij jongeren. Maar dat bij de oudere kiezers en nog ruimte voor verbetering was, in vgl met eerdere metingen met Biden.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• k995
user109731 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:57:
*Walz :p

Goede keuze denk ik. Shapiro had haar geholpen in Pennsylvania, maar hij had toch ook wat controversiële dingetjes wat voor problemen of geruzie had kunnen zorgen. Walz komt sympathiek over, kan met iedereen praten, doet het zelfs goed op TikTok, is veteraan, hij is leraar/coach geweest. Hij heeft in Minnesota ook veel voor elkaar gekregen.

Hij was pas ook te gast bij Ezra Klein's podcast, 'Is Tim Walz the Midwestern Dad Democrats Need?'.
Idd , ook in het leger gedient doet het altijd goed in de VS en hij was iemand die "bipartisan" kan zijn als nodig is.

EErste keer sinds lang dat de democraten een gouverneur als VP kiezen.

• migchiell
k995 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Het probleem daarmee is dat je compleet de bron van het probleem negeert: de bevolking.
De media volgt maar wat de bevolking wil, logisch in een kapitalistische maatschappij als de onze.

Het is de bevolking die anti-vax onzin gelooft uit onwetendheid, lage opleiding, niet in staat tot kritisch denken of gewoonweg omdat ze overspoelt worden door onzin.

Je kan dat aanpakken zoals de EU doet met dsa (en dat is ongetwijfeld deel vand e oplossing) maar je moet ook gewoon het onderwijs niveau en kritisch denken van de mensen verbeteren.
Ik denk dat dit een beetje een kip/ei-verhaal is... want dat de bevolking wordt overspoeld door onzin komt ook weer door de media. De media volgt niet alleen maar stuurt ook.
[...]

Ja, en dat is een strijd sinds het Interbellum, waar enkel de aanwezigheid van twee grote conflicten ruimte heeft laten vallen voor onderwijs pur sang. De bevolking is niet het probleem, niet als oorzaak, hier zitten verschillen t.a.v. een Europa. De Amerikaanse bevolking heeft voor onderwerpen als deze nog nooit een leidende rol t.a.v. beleid gehad - altijd onderhevig aan kunstmatige kerken.

Dat wil niet zeggen dat er geen lijn van ontwikkeling of bewustwording in zit, absoluut niet. Die aanwezige lijnen zijn voor het ecosysteem van rechts/conservatief juist een van de grote aanjagers geweest voor agenda van afbraak. Terug naar wat voorheen vorming en opleiding gaf, en dat is niet hetzelfde als onderwijs :/

Ontzettend veel van culturele mythologie in de VS staat in de weg van niet enkel het kunnen, maar juist het (vanuit identificeren en erkennen van het probleem) willen aanpakken van de uitdaging. Ik denk echt dat wij hier heel vaak onderschatten hoe bepalend geloofsgedrag in al zijn vormen is in de VS, en hoe integraal het is voor kaders van voelen én denken (in die volgorde).

Pas sinds de jaren '80 is er überhaupt een begin gekomen met verbreding van focus op vorming / opleiding naar onderwijs, de debatten waarbij bereikten zelden of nooit het publieke debat, tot aan ongeveer Clinton, pas toen kwam (vrij kleinschalige) civiele lobby langzaam ermee op tafel. Zelfs nu, als je edities van een Open Education Studies openslaat is dat een onderwerp ondergesneeuwd door lobby van vouchers en charters.

Dat gezegd, voor ons zijn de VS in deze een heel goed punt van studie voor wat volgt wanneer we onze huidige ontwikkelingslijnen van onderwijs doorzetten ...

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:52
Dat ziet er uit als een strategisch wel doordachte keuze.

• jaapstobbe
renegrunn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

Laten we het hopen. Met emotie en onderbuikgevoelens bereik je minder.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Alternatieve media is vaak ten dele ook compleet onbewust van hun invloed. Even los van bewust manipulerende alternatieve media (zoals ops door landen en politieke partijen). Ik was een stream aan het volgen van iemand die rechts georiënteerd denkt en ook doet oordelen op die manier (in dit geval over entertainment). Ik maakte in de chat de opmerking dat alle media manipuleert, ook alternatieve media. Hij las die opmerking op en beweerde glashard dat dit niet klopte want 'de kijkers kende hem'. Maar daarmee ging die persoon dus wel voorbij aan het feit dan zijn standpunten politiek wel zijn beeld kleuren en dus zijn berichtgeving en blik op nieuws ook getint worden door zijn politieke opinie.

Veel media is altijd getint in zijn berichtgeving (alternatief of niet). Maar er is een reden waarom Journalistieke scholing is. De beste bronnen zijn niet alleen accuraat in hun berichtgeving maar proberen ook zo neutraal mogelijk te zijn. Veel sociale media of alternatieve media doet dit gewoon vaak niet. Het is dat fenomeen wat online echokamers tegenwoordig ook zo succesvol maakt. Brontoetsing en neutraliteit zijn vaak ver weg en veel van de alternatieve media weet vaak niet eens dat ze een bepaald standpunt uitdragen. Ze gaan er gewoon van uit dat hun standpunt het enige juiste is.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

In dit geval ook een echte witte man (zie z'n haar :P) ipv oranje.

En tot nu toe alleen nog positieve geluiden:
https://www.axios.com/202...harris-vp-house-democrats

Hij lijkt redelijk low-profile te zijn geweest?

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 06-08-2024 16:03 ]

Dat zit wel Schnorr.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De Trump campagne is weer hard aan het zoeken naar negatieve dingen over Waltz, het ergste wat ze tot nog toe hebben:
“It’s no surprise that San Francisco Liberal Kamala Harris wants West Coast wannabe Tim Walz as her running-mate – Walz has spent his governorship trying to reshape Minnesota in the image of the Golden State,” Leavitt said.
https://www.cnn.com/polit...96e3ffc9ed541dfe09e5eb423
While Walz pretends to support Americans in the Heartland, when the cameras are off, he believes that rural America is ‘mostly cows and rocks’. From proposing his own carbon-free agenda, to suggesting stricter emission standards for gas-powered cars, and embracing policies to allow convicted felons to vote, Walz is obsessed with spreading California’s dangerously liberal agenda far and wide. If Walz won’t tell voters the truth, we will: just like Kamala Harris, Tim Walz is a dangerously liberal extremist, and the Harris-Walz California dream is every American’s nightmare,” she added.

PSN

renegrunn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

Ja, wel meer regionale focus dan nationale, maar dat is eigenlijk niet zo verkeerd - al hangt wel veel af van hoe hij nu verder in beeld wordt gebracht door media.

• renegrunn
YakuzA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:12:
De Trump campagne is weer hard aan het zoeken naar negatieve dingen over Waltz, het ergste wat ze tot nog toe hebben:

[...]

[...]
*knip*, op de man.

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 16:27 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Player1S

Probably out in the dark

Had stiekem gehoopt op Pete Buttigieg maar een vrouw van kleur als president en een open homofiele vice president is natuurlijk nog stap te ver voor de VS.

Buttigieg is altijd wel erg sterk in zijn optreden dus misschien over 4-8 jaar gooi laten doen naar presidentschap.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ph4ge
Player1S schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:34:
Had stiekem gehoopt op Pete Buttigieg maar een vrouw van kleur als president en een open homofiele vice president is natuurlijk nog stap te ver voor de VS.

Buttigieg is altijd wel erg sterk in zijn optreden dus misschien over 4-8 jaar gooi laten doen naar presidentschap.
In principe is Walz te oud om over 8 jaar zelf voor president te runnen, dus Buttigieg zn tijd komt nog wel. Wellicht kan hij bijv. secretary of state worden.

• renegrunn
renegrunn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:15:
[...]

[mbr]*knip*, op de man.[/mbr]
Nou, dan is het wel op de vrouw ;)

Wat ik bedoel te zeggen, ik denk niet dat we gezien haar gebrek aan ervaring en achtergrond veel waarde aan haar mening moeten hechten. Naast zo nu en dan een balletje golf met Trump slaan, komt er nooit iets zinnigs of constructiefs uit haar mond.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 11:35
Harris vat haar running mate denk ik goed samen in haar speech:

"Friends,

I am proud to announce that I’ve asked Tim Walz to be my running mate,” Kamala Harris said this morning. “One of the things that stood out to me about Tim is how his convictions on fighting for middle-class families run deep. It’s personal.”

She went on to say:

He grew up in a small town in Nebraska, spending summers working on his family’s farm. His father died of cancer when he was 19, and his family relied on Social Security survivor benefit checks to make ends meet. At 17, he enlisted in the National Guard, serving for 24 years. He used his GI Bill benefits to go to college, and become a teacher. He served as both the football coach and the advisor of the Gay-Straight Alliance.

I share this background both because it’s impressive in its own right, and because you see in no uncertain terms how it informs his record. He worked with Republicans to pass infrastructure investments. He cut taxes for working families. He passed a law to provide paid family and medical leave to Minnesotan families.

He made Minnesota the first state in the country to pass a law providing constitutional abortion protections after the Supreme Court overturned Roe v Wade, and as an avid hunter, he passed a bill requiring universal background checks for gun purchases.

But what impressed me most about Tim is his deep commitment to his family: Gwen, Gus and Hope. Doug and I look forward to working with him and Gwen to build an administration that reflects our shared values.

Whether you are a supporter, a volunteer, a donor, a member of our staff or your name is on the ticket: you are part of the people-powered campaign that is going to defeat Donald Trump.

We are going to build a great partnership. We are going to build a great team. We are going to win this election.
"

Zelf denk ik dat ze misschien beter voor Shapiro had kunnen gaan. Minnesota is wat minder een tipping point state dan Pennsylvania en Shapiro had daar kunnen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Muncher op 06-08-2024 18:13 ]

Player1S schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:34:

Nja ... als we eens terugkijken in de geschiedenis is de kans dat ze al een homoseksuele president gehad hebben best redelijk ...

James Buchanan, bijvoorbeeld, maar ook Lyndon B. Johnson springt er uit.

Muncher schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:08:

Zelf denk ik dat ze misschien beter voor Shapiro had kunnen gaan. Minnesota is wat minder een tipping point state dan Pennsylvania en Shapiro had daar kunnen helpen.
Shapiro had ik mijn twijfels bij. Puur al vanwege a) de dynamiek in Pennsylvania, waar men hem best wel eens meer nodig zou kunnen hebben dan elders, en b) zijn primaire netwerk (wat men "coastal elite" noemt), en dat wil nog wel eens donors met skeletten in de kast hebben.

Er was hoe dan ook zeer weinig tijd voor vetting, in dat opzicht is Walz meer een "safe bet", er valt ook een argument te maken voor bereik in dat mid-westen van de VS, daar zit best wat geodemografie wat tot nu toe voor de Republikeinen in het puntenspel van districten als "safe/core" beoordeeld werd.

Omdat Minnesota minder een tipping point is heeft Walz ook meer ruimte om op tour te gaan elders.

Enfin, het gaat hoe dan ook een gevecht zijn van national level narrative versus local dynamics / stories. Wat dat aangaat, ja, misschien is Walz meer saai dan Shapiro, hij heeft wel het verhaal mee. En als leraar met best wat ervaring met bullies heeft hij ook wel geleerd hoe daar mee om te gaan op een manier die de rest van de klas mee kan nemen.

Wat is meer nodig op dit moment? Een advocaat, in een land zonder vertrouwen in rechtsstaat? Of een leraar en militair die het verhaal van mensen op de grond kent. Wat heeft meer resonantie waar.

We zullen in de komende dagen zien wat de mainstream media brands voor invalshoeken nemen, dat gaat een signaal zijn voor wat losgelaten zal worden.

Dat gezegd, als zelfs een Sarah Kendzior het als positieve keuze stelt, tja.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 06-08-2024 18:34 ]

• HEY_DUDE
[...]

De media volgt de bevolking maar voor een deel. Je schept wel een heel rooskleurig beeld van kapitalisme en consumenten gedrag. De media doen wat de aandacht van de consument vasthoudt. En wat ze dan aan advertenties binnen kunnen harken. Het is bekend dat artikelen die bijvoorbeeld boosheid opwekken bovenmatig veel aandacht krijgen. Dus krijg je veel artikelen die boosheid opwekken.

Of neem clickbait. Ik denk dat zeer weinig mensen zitten te wacht op clickbait. Maar de media staan er vol mee omdat het klikt en aandacht genereert voor de advertenties.

Denk als je consumenten zou vragen wil je meer of minder laag kwaliteit clickbait artikelen, je een andere antwoord krijgt dan wat de consumenten voorgeschoteld krijgen.

• ph4ge
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:22:
James Buchanan, bijvoorbeeld, maar ook Lyndon B. Johnson springt er uit.
Vance is waarschijnlijk homo of bi. In zn boek Hillbilly Elegy schrijft hij dat hij in zn jeugd "dacht" dat hij homo was, maar hij is geen homo meer omdat zn pastoor hem ervan overtuigde dat hij anders naar de hel zou gaan.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-12 16:27

The_Bird

Meneer de Raaf

ph4ge schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Vance is waarschijnlijk homo of bi. In zn boek Hillbilly Elegy schrijft hij dat hij in zn jeugd "dacht" dat hij homo was, maar hij is geen homo meer omdat zn pastoor hem ervan overtuigde dat hij anders naar de hel zou gaan.
Laten we in dit topic niet gaan speculeren over de geaardheid van kandidaten.

"21 jaar DSL!"

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Enigszins voorspelbaar, maar Trumps team doet polls die Harris op voorsprong zetten af als “fake” of “manipulated”…

Doet denken aan de verkiezingen in 2019: ook toen beweerde Trump dat als de verkiezingen eerlijk zouden verlopen, hij zou winnen. Dat riep hij overigens nadat hij al beweert had dat het de veiligste verkiezingen ooit zouden worden.

Nu is de bron Newsweek, en die zijn niet bepaald pro-Trump.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• k995
Muncher schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:08:
DIe had wat meer negatieve zaken rond hem hangen en is eerder gelijkaardig aan kamala zelf.
De "hulp" dat je van zo'n keuze krijgt is ook heel beperkt

• C00P
  • Laatst online: 11:24
Hoe is kamala in de debatten?
Ik zie graag debatten, maar van haar heb ik er nog geen gezien eigenlijk.
Trump vs kamala is wel iets waar ik thuis voor zou blijven 🍿

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@C00P het vice presidentieel debat Harris-Pence staat op YouTube

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Stukfruit
  • Niet online
En deze is er ook nog.
Daar is ook gelijk het verschil te zien met hoe Joe Biden 5 jaar geleden was.

Dat zit wel Schnorr.

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:31
YakuzA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:12:

[...]

[...]
Ik zie vooral het Tampon Tim verhaal voorbij komen. Lijkt bij de Amerikanen wel een stuk gevoeliger te liggen dan hier bijvoorbeeld. Mij lijkt deze man een prima keuze. Maar zoals hierboven al benoemd. Ben nu wel erg benieuwd naar een debat Trump vs Harris…

• C00P
  • Laatst online: 11:24
Waltz, ik kende hem niet, maar vind hem direct wel een hele coole kerel.

Echt een goede keuze.

YouTube: 5 Minutes and 26 Seconds of Tim Walz Being AWESOME

Nog een toppertje tegen gekomen, ik ben fan!

YouTube: KAMALA & WALZ SPEAK LIVE

[ Voor 25% gewijzigd door C00P op 07-08-2024 00:42 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De eerste live rally met Harris en Walz begint over enkele minuten:

• user109731
  • Niet online
Trump’s laatste rant…
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GUU0PWgX0AA9Nqw.jpg

Hij wil Biden terug als tegenkandidaat en komt met een soort droomscenario voor hem waar dit werkelijkheid wordt. Bizar.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:07
C00P schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:05:
Hoe is kamala in de debatten?
Ik zie graag debatten, maar van haar heb ik er nog geen gezien eigenlijk.
Trump vs kamala is wel iets waar ik thuis voor zou blijven 🍿
Ik vrees dat de kans aanwezig is dat Trump er ook graag thuis voor wil blijven 😂

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Stukfruit
  • Niet online
C00P schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:20:
Waltz, ik kende hem niet, maar vind hem direct wel een hele coole kerel.

Echt een goede keuze.

YouTube: 5 Minutes and 26 Seconds of Tim Walz Being AWESOME
"Rights. There's enough for everybody".

Hij heeft zeker sterke uitspraken _/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

user109731 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:25:
Hij wil Biden terug als tegenkandidaat en komt met een soort droomscenario voor hem waar dit werkelijkheid wordt. Bizar.
Ja, het is triest. maar blijkbaar is hij doodsbang om te verliezen (van een vrouw).

Zoveel dingen in dat bericht waarvan ik denk KOEKOEK. Helemaal de weg kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 06-08-2024 23:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zo, de sfeer zit er lekker in bij de opkomst van Harris en Walz. Als popsterren ontvangen :)

• bazzemans
  • Laatst online: 12:26
Haha Walz komt mij een beetje over als een jolige mascotte bij de opkomst.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gaat ze nu bij elke speech weer dat “I know Donald Trump’s type” verhaaltje doen?
Naja herhaling geeft het meer kracht wellicht.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 00:06:
Gaat ze nu bij elke speech weer dat “I know Donald Trump’s type” verhaaltje doen?
Naja herhaling geeft het meer kracht wellicht.
Dat is de hele Trump playbook immers?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 ... 24 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.