Is ook zo, ik schreef dat uit het oogpunt van de gemiddelde Amerikaan die zich bezighoudt met cryptocurrency (de bezoeker aldaar). Die heeft volgens mij
wel belang bij de wereldhegemonie. Sterker nog, volgens mij heeft Trump dat genetisch gezien (als je er van uit gaat dat hij zijn kinderen de beste toekomst wenst) ook. Echter hij is er te kortzichtig (een aspect van domheid) voor om dat in te zien.
Dat is het nadeel (voor Trump voordeel) van een debat. Bij een debat kun je beweren wat je wilt, je hoeft geen bronnen aan te leveren en als je ze al benoemt gaat de kijker/luisteraar ze in de regel niet opzoeken. Al helemaal niet wanneer de beweringen lijken te voorzien in een basisbehoefte omschreven in Maslow. Ook moet je maar net de bronnen paraat hebben op het moment van discussie. Hetzelfde kwam je ook tegen bij een discussiepgrogramma zoals bijvoorbeeld
Het Lagerhuis.
Voor Trump zijn debatten dus ideaal. Vooral als ze chaotisch verlopen (zonder moderatie, ofwel met moderatie in zijn voordeel waarbij hij bijvoorbeeld heerlijk kan trollen en beledigen [1]). Want hij heeft een grote bek en strooit rijkelijk met zout en zand. Organisaties die objectiviteit nastreven zoals een website die kijkt naar media bias, een fact checking organisatie, of een online gratis encyclopedie die zijn in zijn nadeel.
edit:
Excuus, ik heb geen idee waarom ik hier nadeel schreef. ik bedoelde in het voordeel van een geschreven discussie zoals alhier
Ook een gemiddelde journalist is (of in ieder geval: was) dat. Want journalistiek gaat (of ging) in de regel over waarheidsvinding. Al zijn bepaalde organisaties daar al tientallen jaren niet of nauwelijks mee bezig (De Telegraaf

).
[1] Want laten we wel wezen hè: vorige eeuw kon je bepaalde dingen niet zeggen in Nederland op radio of TV. Alleen al omdat je niet eens aan het woord zou komen vanwege verzuiling, die ook nog eens kuisheid/zelfcensuur in de hand werkt. Toen kwam Overton om de hoek, zijn de grenzen verlegd. Die dingen die je niet kon zeggen, die zouden dan worden afgekapt door de host/moderator. Of je werd daarna keihard
gecancelled zoals MvR is overkomen n.a.v. uitspraken 9/11. Terwijl anderzijds bepaalde woorden niet meer kunnen, al moeten de
Raisa's van deze wereld daar nog aan wennen.