[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.918 views

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

PWM schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:54:
[...]

In de letterlijke zin heb je gelijk met jaren, maar bijvoorbeeld Obama vs McCain was nog een redelijk ouderwetse campagne. Ook Obama vs Romney ging respectvol.

Trump is echt degene die heeft uitgevonden dat het letterlijk niet uitmaakt of wat je zegt daadwerkelijk klopt.
Ik wil het geloven, maar ook in Nederland zie je hetzelfde effect. Wilders wist de afgelopen tijd zijn achterban het beste te motiveren om te stemmen, en won daardoor de verkiezingen. Dat is in de VS niet anders. Niet voor niets worden kiezerssegmenten voortdurend genoemd: evangelicals, zwarte vrouwen, jongeren, etc, etc. Die naar de stembus krijgen is de grootste uitdaging.

Daarom werkt (in tegenovergestelde richting) voter suppression ook zo goed.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 16:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Krisp schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Ik wil het geloven, maar ook in Nederland zie je hetzelfde effect. Wilders wist de afgelopen tijd zijn achterban het beste te motiveren om te stemmen, en won daardoor de verkiezingen. Dat is in de VS niet anders. Niet voor niets worden kiezerssegmenten voortdurend genoemd: evangelicals, zwarte vrouwen, jongeren, etc, etc. Die naar de stembus krijgen is de grootste uitdaging.

Wat wel een groot probleem is in de VS is dat er effectief maar twee partijen zijn. Iemand zoals Trump zou in een EU systeem in zijn eigen politieke partijtje zitten en wss wel redelijk wat stemmen hebben maar zelfs in een coalitie een hoop water bij de wijn moeten doen. (Dat heeft Wilders ook gemoeten).
Ik zie daarin ook het falen van het politieke systeem van de VS; als 1 van de twee politieke partijen vervalt in autocratisch gedachtengoed dan is gelijk het hele politieke systeem in gevaar. Als Trump wint zal het SCOTUS systeem bijvoorbeeld niet worden aangepast en zal SCOTUS voor een hele lange tijd gevuld zijn met Maga loyalisten die de Democratie ernstig zullen aantasten.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:01
[...]

Trump is echt degene die heeft uitgevonden dat het letterlijk niet uitmaakt of wat je zegt daadwerkelijk klopt.
Wat ik nogal eens hoor is dat de gemiddelde amerikaan gewoon een sterke leider zoekt. Of dat hij onzin uitkraamt of crimineel is maakt niet uit, zolang hij maar als een leider op het toneel staat.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
Compuchip87 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:14:
Daarom gaat hij het ook niet doen. Het is alleen nog even zoeken welke uitvlucht hij het makkelijkst in zijn voordeel kan spinnen. Bij voorkeur een waar hij, de grote sterke leider, het land een dienst bewijst door niet te verschijnen.
Hij kan ook gewoon Vance sturen. Die is jong en adrem genoeg om Harris goed van repliek te bedienen.
Plus: hij geeft dan ook gelijk de boodschap mee "ik zie jou als niets meer dan VP".
Krisp schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:17:
[...]

In NL hebben we veel meer keus. Door alleen je volledige achterban te motiveren, krijg je echt geen miljoen stemmen extra. Dat zit meer in de stemmen van andere partijen over te halen om op jou te stemmen. Dus dan moet je wel met een goede babbel (of standpunten) mensen verleiden om jou te kiezen. Enkel een bepaalde doelgroep/segment aan te spreken heb je niet automatisch een stem gewonnen. Die kan ook naar VVD, FVD, Volt, Ja21, BBB of NSC gaan.

In de VS is dat wel veel krachtiger. Een stem wel voor jou of een niet op de ander geeft je daar winst. Dan kun je per doelgroep/segment uitrekenen hoeveel Dem of Rep stemmen. En dan specifiek richten op diegene waar je het meeste op scoort.

Wat wel (meer) overeenkomt is de motivatie om voor die partijen te stemmen. Maar dat heeft m.i. ook te maken met dat we soortgelijke problemen hebben. (En dat zit in de basisbehoeftes, die overal vrijwel gelijk zijn.) Dus partijen die daarin op dezelfde manier inspelen hebben vrijwel dezelfde retoriek.

let the past be the past.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:59
SPee schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:44:
[...]

Hij kan ook gewoon Vance sturen. Die is jong en adrem genoeg om Harris goed van repliek te bedienen.
Plus: hij geeft dan ook gelijk de boodschap mee "ik zie jou als niets meer dan VP".

[...]
Ehm nee? Hoe denk je dat dat debat zal gaan dan? Harris negeert Vance gewoon want hij is niet de uitdager. Simpel.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Harris gaat natuurlijk niet met Vance debatteren. Waarom zou ze?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Het is een Presidential Debate. Niet een "anyone who bothers to show up debate".

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-12 22:29
downtime schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:07:
[...]

Het is een Presidential Debate. Niet een "anyone who bothers to show up debate".
Wellicht gaat vlak voor het debat de hielspoor van Trump wel enorm opspelen, waardoor hij, helaas helaas, niet zelf kan komen maar met pijn in het hart zijn secondant moet sturen.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

migchiell schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Wellicht gaat vlak voor het debat de hielspoor van Trump wel enorm opspelen, waardoor hij, helaas helaas, niet zelf kan komen maar met pijn in het hart zijn secondant moet sturen.
Je bedoelt dat het debat dan niet doorgaat.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

migchiell schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Je bedoelt dat hij moet vertellen dat het niet zo goed met zijn gezondheid gaat?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 08:33
eamelink schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:15:
[...]

Je bedoelt dat het debat dan niet doorgaat.
Het debat gaat wel door zonder Trump, alleen is het dan Harris die alle aandacht krijgt en zonder tegenspraak campagne kan voeren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
stylezzz schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:58:
[...]

Het blijft bizar hoe dat zo'n strijd om het presidents schap eigenlijk niet meer als een man/vrouw gevecht is in woorden. Wie kan het best de ander voor de bus gooien... die wint.
John Stewart nog gezien? Kan er niet bij wat er in de regionale of landelijke media gebeurt om maar de persoon Harris af te branden. Alle fatsoen voorbij. Volledig respectloos naar een mens en een ultieme domheid terwijl men heel goed weet wat ze zeggen en met welk doel.

YouTube: Jon Stewart on Why GOP Doesn't Know What To Do With Kamala Harris Re...

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

In de letterlijke zin heb je gelijk met jaren, maar bijvoorbeeld Obama vs McCain was nog een redelijk ouderwetse campagne. Ook Obama vs Romney ging respectvol.

Trump is niet de eerste in VS die zo doet. Wilders is niet de eerste in Nederland die zo doet.

Dubya (George W. Bush) en McCarthy waren ook zeer polariserend.

Baudet ging Wilders voor. Fortuyn was ook een ruziemaker (vond hij zelf ook). Beluister ook de podcast over Pim Fortuyn.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Trump voert het debat ook wel zonder anderen aanwezig:
Former President Donald Trump falsely claimed Wednesday that his 2024 rival, Vice President Kamala Harris, “happened to turn Black” a few years ago after “all of a sudden she made a turn” in her identity.
https://www.cnn.com/polit...6f1fa15aa8d103dec938bdf40

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Video fragment hier: https://x.com/Acyn/status/1818714724974182488

Dit was een interview bij de NABJ, de National Association of Black Journalists. Hij heeft daar geen punten gescoord :+

Het was een zooitje. Hij was vanaf het begin erg boos en vijandig. De campagne van Harris had ook al snel fragmenten online staan.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:58
Trump gaat full racist mode op een bijeenkomst voor zwarte journalisten.

https://edition.cnn.com/p...ction-07-31-24/index.html
Kamela Harris Happened to turn black
En zo gaat het not even door.

• renegrunn
HEY_DUDE schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:14:
Trump gaat full racist mode op een bijeenkomst voor zwarte journalisten.

https://edition.cnn.com/p...ction-07-31-24/index.html

[...]

En zo gaat het not even door.
Het zou toch bijna niet anders kunnen dat deze one-trick-pony terrein gaat verliezen op deze manier. Hij wordt steeds radicaler, steeds stompzinniger maar ook verward tegelijkertijd.

Zou mij niets verbazen dat Harris het gaat winnen nu zij volledig het momentum te pakken heeft en alle aandacht naar haar toe lijkt te trekken op een positieve manier. Het waren 2 oude verwarde mannen tegenover elkaar. Nu is een het oude verwarde man tegenover een frisse verschijning die hem intellectueel op alle fronten de baas is. En dat weet Trump zijn campagne-team ook, dus houden ze niets anders over dan op deze voet verder te gaan.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:11
renegrunn schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Het zou toch bijna niet anders kunnen dat deze one-trick-pony terrein gaat verliezen op deze manier. Hij wordt steeds radicaler, steeds stompzinniger maar ook verward tegelijkertijd.

Zou mij niets verbazen dat Harris het gaat winnen nu zij volledig het momentum te pakken heeft en alle aandacht naar haar toe lijkt te trekken op een positieve manier. Het waren 2 oude verwarde mannen tegenover elkaar. Nu is een het oude verwarde man tegenover een frisse verschijning die hem intellectueel op alle fronten de baas is. En dat weet Trump zijn campagne-team ook, dus houden ze niets anders over dan op deze voet verder te gaan.
Met Trump heeft het campagneteam geen andere optie. Dit is het enige wat hij kan. Trump is niet te sturen, *knip* s.v.p. niet dit soort statements zonder onderbouwing.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 01-08-2024 00:30 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-12 18:20
Hier is het debat van Trump met zwarte journalisten.

Op het laatste zegt een dame dat het hier stopt op verzoek van team Trump.
Dat was toch raar?

YouTube: LIVE: Trump faces TOUGH QUESTIONING from Black Journalists

/edit

Hier wat meer informatie over het plotse einde van het debat :
YouTube: Trump RUSHED OFF STAGE as Black Reporters GRILL HIM

Een journalist wou hem net een vraag stellen over project 2025, team Trump vond dat niet ok en trok Trump terug.
Erg lame van team Trump.

[ Voor 36% gewijzigd door C00P op 01-08-2024 00:22 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Team Trump, de GOP en Trump zijn tot elkaar veroordeeld.

Trump vindt ondertussen dat Project 2025 zijn kansen schaden, de GOP begint zich te realiseren dat de keuze voor Trump (en in het verlengde daarvan Vance) wel eens desastreus uit zou kunnen pakken terwijl team Trump met lede ogen aanziet hoe Harris en haar team keer op keer de spotlights weten te pakken en hun baas de kast opjaagt.

Als Harris een populaire runningmate weet te kiezen, zou het zo maar eens een uitgemaakte zaak kunnen zijn wie er in januari nieuwe gordijnen in het Witte Huis op mag gaan hangen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00
C00P schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 00:04:

Dat was toch raar?

/edit

Een journalist wou hem net een vraag stellen over project 2025, team Trump vond dat niet ok en trok Trump terug.
Erg lame van team Trump.
Ik denk dat Trump het wel weer voor elkaar heeft. Het ging continu over Harris, nu is alle media aandacht weer op hem gericht. Ik vermoed dat het de komende tijd alleen maar extremer gaat worden omdat hij de media aandacht nodig heeft om zijn kiezers te blijven ophitsen.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-12 21:27
Miki schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:11:
[...]

Ik denk dat Trump het wel weer voor elkaar heeft. Het ging continu over Harris, nu is alle media aandacht weer op hem gericht. Ik vermoed dat het de komende tijd alleen maar extremer gaat worden omdat hij de media aandacht nodig heeft om zijn kiezers te blijven ophitsen.
Ik zie nog niet zo welke zwevende kiezer die niet al van plan was op de racistische optie te stemmen hij hiermee over de streep trekt. Sure, zijn achterban smult er vast van, maar die wordt hiermee toch niet groter (en waarschijnlijk ook niet kleiner)? Ze worden alleen bozer maar daar heb je pas in januari iets aan als je het capitool wilt gaan bestormen.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:42

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Miki schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:11:
[...]

Nog niet helemaal, maar waarschijnlijk binnenkort, de koppen in de media gaan nog steeds over Harris. En de aandacht op Trump is nu vooral over hem als persoon en niet over hem als kandidaat. De stemming over Trump is nog steeds negatief terwijl die over Harris juist positief is. Dit terwijl de stemming over Biden voorheen juist ook negatief is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
C00P schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 00:04:

Dat was toch raar?

/edit

Erg lame van team Trump.
zeg maar dag tegen je (mogelijk) zwevende gekleurde/zwarte voter! 8)7

De man wordt met de dag gekker met zn domme uitspraken. *knip*, dat voegt niets toe.

Vooral de reacties van het publiek na antwoorden van Trump zijn veelzeggend.
En vervolgens zijn gezicht erbij

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 01-08-2024 11:47 ]

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

_Bailey_ schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:47:
[...]

zeg maar dag tegen je (mogelijk) zwevende gekleurde/zwarte voter! 8)7

De man wordt met de dag gekker met zn domme uitspraken. *knip*

Vooral de reacties van het publiek na antwoorden van Trump zijn veelzeggend.
En vervolgens zijn gezicht erbij
Ja ik zag nu inmiddels een claim van Trump dat Kamala niet zwart zou zijn maar zich zo voor doet. Dat geeft aan hoe groot de paniek is bij Trump.
Het is ook wel een enorme klap want Trump is plotseling in een zwakkere positie. Nu denk ik niet dat Trump veel steun zou krijgen van vrouwen en de zwarte gemeenschap (Bij de vrouwen alleen de wat Christelijke conservatieve vrouwen)
Maar Kamala is in staat een hoop stemmen te trekken van mensen die anders wellicht niet zouden stemmen:
- De zwarte gemeenschap vanwege haar eigen huidskleur
- De vrouwen in verband met abortus en haar geslacht.
- Veel van de progressieve jeugd.

Edit - Ik moet overigens wel zeggen dat ik mij zorgen maak over hoe de GOP gaat proberen stemmen moeilijker te maken voor mensen. Ik vermoed echter dat als eenmaal duidelijk is dat Kamala de meeste stemmen heeft niets inclusief een corrupt SCOTUS kan verhinderen dat ze president wordt

[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 01-08-2024 11:47 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Miki
Compuchip87 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:37:
[...]

Ik zie nog niet zo welke zwevende kiezer die niet al van plan was op de racistische optie te stemmen hij hiermee over de streep trekt. Sure, zijn achterban smult er vast van, maar die wordt hiermee toch niet groter (en waarschijnlijk ook niet kleiner)? Ze worden alleen bozer maar daar heb je pas in januari iets aan als je het capitool wilt gaan bestormen.
Het is niet zo zeer de zwevende kiezer die Trump wil aanspreken maar dat hij in de news cycle blijft. Het is een vast patroon dat Trump dingen roept om "relevant" te blijven. Je zag dit fenomeen ook bij zijn vorige presidentschap. Hij wisselde een schandaal om voor een nieuw schandaal zodat het vorige schandaal weer werd vergeten. Zijn modus operandi is om steeds in het nieuws te blijven ongeacht of dat positief of negatief is.

Verder heeft hij precies de punten (leugens) die zijn achterban voor zoete koek aannemen weer herhaald. BLM demonstranten vergelijken met J6 demonstranten, twijfel zaaien over afkomst van zijn tegenkandidaat, bepaalde media wegzetten als onbetrouwbaar, enz. enz. Voor zijn achterban was dit goud, voor de rest van de wereld het zoveelste demasqué

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:21

Player1S

Probably out in the dark

Miki schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

Het is niet zo zeer de zwevende kiezer die Trump wil aanspreken maar dat hij in de news cycle blijft. Het is een vast patroon dat Trump dingen roept om "relevant" te blijven. Je zag dit fenomeen ook bij zijn vorige presidentschap. Hij wisselde een schandaal om voor een nieuw schandaal zodat het vorige schandaal weer werd vergeten. Zijn modus operandi is om steeds in het nieuws te blijven ongeacht of dat positief of negatief is.

Verder heeft hij precies de punten (leugens) die zijn achterban voor zoete koek aannemen weer herhaald. BLM demonstranten vergelijken met J6 demonstranten, twijfel zaaien over afkomst van zijn tegenkandidaat, bepaalde media wegzetten als onbetrouwbaar, enz. enz. Voor zijn achterban was dit goud, voor de rest van de wereld het zoveelste demasqué
Trump schoof laatst aan om te spreken bij een Libertarian congress om stemmers te winnen en werd daar uitgemaakt voor hypocriet.
(eer)gisteren was hij bij een bijeenkomst voor zwarte journalisten en ratelde daar de grootste onzin en racisme uit (zie beelden eerder besproken hier).

Hij doet zulke uitstapjes omdat hij (zijn team) beseft dat de MAGA-*knip*, dat label hoeft niet en die-hard GOP stemmers niet voldoende zal zijn. Zeker niet als Harris wel genoeg stemmers weet te motiveren om te gaan stemmen.

J6 2025 gaat zijn laatste stuiptrekking zijn en daarna mag hij gebruik maken van de faciliteiten van de federal prison system.

[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 01-08-2024 11:49 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:38:
[...]
J6 2025 gaat zijn laatste stuiptrekking zijn en daarna mag hij gebruik maken van de faciliteiten van de federal prison system.
Ik bewonder je positivisme over het Amerikaanse rechtssysteem met betrekking tot Trump, zeker na de afgelopen paar jaar. d:)b

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Miki schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

Ik ben dat op zich met je eens maar daar zit nou juist ook Trump zijn probleem...en hij weet dat. Zijn achterban is niet groot genoeg. Biden wist eigenlijk niet echt voldoende achterban meer te activeren en daardoor had Trump een kans. Kamala daarentegen weet een enorme achterban te activeren waardoor Trump zijn winstkansen veel kleiner zijn geworden.
Kamala heeft ook sterke campagne mogelijkheden. Ze kan Trump aanvallen met haar Juridische achtergrond ze kan opkomen voor de zwarte gemeenschap of voor vrouwen middels abortus. Ze kan Trump aanvallen middels leeftijd en ze kan deze punten constant afwisselen om frist te blijven.

Daar zit ook Trump zijn probleem. Hij is beperkt geworden tot zijn eigen achterban. Grotendeels conservatieve mensen. Hij probeert hieruit te breken. Hij was bijvoorbeeld plotseling pro Bitcoin laatst maar hier was een reden voor. Kamala heeft Slicon Valley achter zich staan omdat ze als VP heel erg actief was en de Tech sector om input vroeg over zaken zoals Bitcoin. Dus moest Trump gaan praten over Bitcoin maar de realiteit is dat Trump juist heel negatief was over Bitcoin tijdens zijn eigen presidentschap. Tijdens zijn Bitcoin speech bleek tijdens het vragenpunt ook bij de Bitcoin bro's dat Trump niets wist van Bitcoin. Inmiddels is Trump Google en Microsoft aan het aanvallen omdat hij door heeft dat hijd de Tech sector en hun geld dus ook naar Kamala gaat en niet naar hem.

Wat we momenteel zien is een zeer defensieve Trump. Hij heeft eigenlijk alleen zijn conservatieve achterban nog en alle andere groepen zijn hem rap aan het verlaten voor Kamala. Hij probeert eruit te breken maar zit daarbij in een spagaat. Hij is nu afstand aan het nemen publiekelijk Project 2025 waardoor delen van zijn achterban kwaad worden. (Ik denk overigens dat hij glashart liegt en Project 2025 gewoon blijft handhaven).
Dus laat Trump maar lekker zijn achterban pamperen want dat is gewoonweg niet voldoende om te winnen. Ik denk dat Trump er nu slechter voor stond dan tijdens de verkiezingen van 2020.

[ Voor 0% gewijzigd door Auredium op 01-08-2024 09:52 . Reden: Typo's ]

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Player1S schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Trump schoof laatst aan om te spreken bij een Libertarian congress om stemmers te winnen en werd daar uitgemaakt voor hypocriet.
(eer)gisteren was hij bij een bijeenkomst voor zwarte journalisten en ratelde daar de grootste onzin en racisme uit (zie beelden eerder besproken hier).

Hij doet zulke uitstapjes omdat hij (zijn team) beseft dat de MAGA-*knip* en die-hard GOP stemmers niet voldoende zal zijn. Zeker niet als Harris wel genoeg stemmers weet te motiveren om te gaan stemmen.

Federal prison moet ik nog zien. Maar Trump is 78 jaar. Die klokt binnenkort toch uit en dan zijn we met zijn allen van hem af. Ik vraag mij af hoe sterk MAGA zijn cohesie is als Trump weg is. Ik denk dat voor de top het grootste probleem is dat de achterban vooral bij MAGA is voor Trump en dat ze weglopen als Trump weg is.

[ Voor 0% gewijzigd door NMH op 01-08-2024 11:49 ]

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:48
Auredium schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Federal prison moet ik nog zien. Maar Trump is 78 jaar. Die klokt binnenkort toch uit en dan zijn we met zijn allen van hem af. Ik vraag mij af hoe sterk MAGA zijn cohesie is als Trump weg is. Ik denk dat voor de top het grootste probleem is dat de achterban vooral bij MAGA is voor Trump en dat ze weglopen als Trump weg is.
Het zou mij niet verbazen als Donald Trump Jr in de voetstappen van zijn vader probeert te komen als hij er niet meer is.

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Auredium schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Ik ben dat op zich met je eens maar daar zit nou juist ook Trump zijn probleem...en hij weet dat. Zijn achterban is niet groot genoeg. Biden wist eigenlijk niet echt voldoende achterban meer te activeren en daardoor had Trump een kans. Kamala daarentegen weet een enorme achterban te activeren waardoor Trump zijn winstkansen veel kleiner zijn geworden.
Kamala heeft ook sterke campagne mogelijkheden. Ze kan Trump aanvallen met haar Juridische achtergrond ze kan opkomen voor de zwarte gemeenschap of voor vrouwen middels abortus. Ze kan Trump aanvallen middels leeftijd en ze kan deze punten constant afwisselen om frist te blijven.

Daar zit ook Trump zijn probleem. Hij is opgesloten geworden tot zijn eigen achterban. Grotendeel conservatieve mensen. Hij probeert hieruit te breken. Hij was bijvoorbeeld plotseling pro Bitcoin laatst maar hier was een reden voor. Kamala heeft Slicon Valley achter zich staan omdat ze als VP heel erg actief was en de Tech sector om input vroeg over zaken zoals Bitcoin. Dus moest Trump gaan praten over Bitocin maar de realiteit is dat Trump juist heel negatief was over Bitcoin tijdens zijn eigen presidentschap. Tijdens zijn Bitcoin speech bleek tijdens het vragenpunt ook bij de Bitcoin bro's dat Trump niets wist van Bitccoin. Inmiddels is Trump Google en Microsoft aan het aanvallen omdat hij door heeft dat hijd de Tech sector en hun geld dus ook naar Kamala gaat en niet naar hem.

Wat we momenteel zien is een zeer defensieve Trump. Hij heeft eigenlijk alleen zijn conservatieve achterban nog en alle andere groepen zijn hem rap aan het verlaten voor Kamala. Hij probeert eruit te breken maar zit daarbij in een spagaat. Hij is nu afstand aan het nemen publiekelijk Project 2025 waardoor delen van zijn achterban kwaad worden. (Ik denk overigens dat hij glashart liegt en Project 2025 gewoon blijft handhaven).
Dus laat Trump maar lekker zijn achterban pamperen want dat is gewoonweg niet voldoende om te winnen. Ik denk dat Trump er nu slechter voor stond dan tijdens de verkiezingen van 2020.
Zijn speech op de Bitcoin conferentie was echt prachtig om te zien. Ook daar is hij zo verschrikkelijk hard door de mand gevallen. Geen enkel woord op de inhoud, geen enkele interesse in de onderliggende techniek van Bitcoin, 50 minuten gebrabbel over hoe goed hij is en hoe slecht de tegenpartij is. Geen plannen, geen inhoudelijke standpunten, niets.

Riep nog wat over goedkope stroom voor de Bitcoin miners door alle olie op te boren _O-

Hij roept maar wat om stemmen binnen te slepen, het is zo ongelooflijk doorzichtig dat het echt gewoon treurig begint te worden.

Ik kan er met mijn beperkte verstand niet bij dat deze man nog trouwe volgers heeft. Iedereen met de logische redenering van een 6 jarige kan zien dat het alleen nog draait om stemmen harken, zijn standpunten zijn compleet ondergeschikt geraakt aan zijn doel.

Soms voelt het alsof het een slechte comedy film is. Ik zou me er echt kapot om kunnen lachen als er niet zoveel op het spel stond.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
FrambozenTaart schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Zijn speech op de Bitcoin conferentie was echt prachtig om te zien. Ook daar is hij zo verschrikkelijk hard door de mand gevallen. Geen enkel woord op de inhoud, geen enkele interesse in de onderliggende techniek van Bitcoin, 50 minuten gebrabbel over hoe goed hij is en hoe slecht de tegenpartij is. Geen plannen, geen inhoudelijke standpunten, niets.
Dat heeft hij dan gemeen met het gros van de 'bitcoin community'.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• FrambozenTaart
  • Niet online
Brent schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Dat heeft hij dan gemeen met het gros van de 'bitcoin community'.
Het gaat mij er meer om dat Trump hier een kans kreeg een punt te maken maar die (wederom) gigantisch verkwanseld heeft.

En dat is prima :Y

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

"MAGA" als slogan en petjesmerk misschien, maar de ultra conservatieve (christelijke) hoek zie ik niet zo maar verdwijnen, en ze zijn over het algemeen best goed om zich te organiseren als er iets bij te winnen valt.

• user109731
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:13:
Het gaat mij er meer om dat Trump hier een kans kreeg een punt te maken maar die (wederom) gigantisch verkwanseld heeft.
Dat interview gisteren begon met "Why should Black voters trust you after you have used language like that?" Dat was een prachtige kans voor hem om dingen recht te zetten. Geef gewoon een normaal antwoord, klaar. Maar nee hoor, gelijk ruzie zoeken.

Hetzelfde met die aanslag. "Ik ben een andere man", had dat nou volgehouden voor 3 maanden, maar hij kan het gewoon niet:

Hij blijft ook maar doorgaan over Hannibal Lecter, dit was gisteren: https://x.com/Acyn/status/1818797231253995926

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

De dood van Trump resulteert in LPF scenario.
De GOP zal opsplitsen in MAGA en GOP waarbij MAGA tot in lengte van dagen zal blijven beweren dat Trump nog leeft en op de achtergrond de touwtjes in handen heeft.
Als ze niet collectief zichzelf unaliven om Trump hun levenskrachten te schenken. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Maar Trump is 78 jaar. Die klokt binnenkort toch uit en dan zijn we met zijn allen van hem af.
Binnenkort? Hij kan ook gewoon 98 worden. Zijn publiek voedt zijn ego en dat is genoeg voor hem om nog jaren door te gaan. Voor hetzelfde geld is ie in 2028 en 2032 ook weer de Republikeinse kandidaat als het dit jaar niet lukt.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Dat interview gisteren begon met "Why should Black voters trust you after you have used language like that?" Dat was een prachtige kans voor hem om dingen recht te zetten. Geef gewoon een normaal antwoord, klaar. Maar nee hoor, gelijk ruzie zoeken.

Hetzelfde met die aanslag. "Ik ben een andere man", had dat nou volgehouden voor 3 maanden, maar hij kan het gewoon niet:
[Twitter]
Hij blijft ook maar doorgaan over Hannibal Lecter, dit was gisteren: https://x.com/Acyn/status/1818797231253995926
https://x.com/RSBNetwork/status/1818713612195631555

Het interview werd afgenomen door ABC, waar Trump al geen fan van is. De stigmatiserende vragen hielpen ook weinig.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

downtime schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Binnenkort? Hij kan ook gewoon 98 worden. Zijn publiek voedt zijn ego en dat is genoeg voor hem om nog jaren door te gaan. Voor hetzelfde geld is ie in 2028 en 2032 ook weer de Republikeinse kandidaat als het dit jaar niet lukt.
Nee. Statische wordt zijn kans steeds kleiner. Zijn hoge leeftijd nekt Trump nu al. Mocht hij de komende verkiezingen verliezen dan is de kans dat hij in de toekomst nog presidentieel kandidaat wordt enorm klein. Begrijp mij niet fout - Trump zal vast willen maar ook Trump is afhankelijk van anderen en die zullen hem aan de zijkant schuiven hierna. In zijn achterban (vooral aan de top) zijn er nu al veel die zijn winstkans erg klein achten.

Ik denk dat de GOP in begint te zien dat dat cultvorming niet de manier is om de VS over te nemen. Het is wel eng want de GOP is heel dicht in de buurt van zijn doel - Het ongedaan maken van de Amerikaanse democratie. Trump is feitelijk een useful idiot die nu zijn ding mag doen omdat hij een kans heeft om de GOP te geven wat de GOP wilt.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09:47

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Stroopwafels schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Het zou mij niet verbazen als Donald Trump Jr in de voetstappen van zijn vader probeert te komen als hij er niet meer is.
Oef, dat gaat een grote faal worden dan. MAGA vereert Trump, niet Trump jr.
Ik voorzie een kleine civil war binnen de GOP gelederen en dan keert de GOP iets terug naar het midden als de meer klassieke republikeinen winnen of ze worden nog gekker als de MTG's & Vances het winnen.

Dit dus.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12 18:56

Dido

heforshe

Player1S schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:28:
De dood van Trump resulteert in LPF scenario.
De GOP zal opsplitsen in MAGA en GOP waarbij MAGA tot in lengte van dagen zal blijven beweren dat Trump nog leeft en op de achtergrond de touwtjes in handen heeft.
offtopic:
Ik zie al een Trump/Elvis ticket in 2028 :X :X :X

Wat betekent mijn avatar?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dido schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

offtopic:
Ik zie al een Trump/Elvis ticket in 2028 :X :X :X
offtopic:
zijn cultleden hebben tijd terug al zich massaal verzamelt in Dallas omdat JFK zou terugkeren en Trump zou helpen weer president te worden...... dat JFK al jaren dood is en ver over de 100 zou zijn en ook nog eens diehard Democraat maakte ze niet uit.....

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

FrambozenTaart schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:04:

Ik denk dat veel rijkere bitcoinbezitters dit niet veel uitmaakt. Vaak intelligente ITers, dus enigszins libertarisch ingesteld. Als Trump zegt dat de overheid flink bitcoins gaat inkopen, dan gaat de koers omhoog zo redeneren ze. Dus hun stem gaat naar Trump. wired had volgens mij wel een artikel waarin dit allemaal wat werd genuanceerd. Dat het vooral en taxpayer subsidy gaat worden voor rijke bitcoin eigenaren. Maar dat zal ze aan hun reet roesten gok ik.

Dit dus.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Auredium schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:38:

Nee. Statische wordt zijn kans steeds kleiner. Zijn hoge leeftijd nekt Trump nu al. Mocht hij de komende verkiezingen verliezen dan is de kans dat hij in de toekomst nog presidentieel kandidaat wordt enorm klein. Begrijp mij niet fout - Trump zal vast willen maar ook Trump is afhankelijk van anderen en die zullen hem aan de zijkant schuiven hierna.
Trump is zijn eigen man. Als hij in 2028 weer meedoet aan de Republikeinse primaries dan zal zijn cult weer massaal op hem stemmen. De GOP heeft geen keus. Hij heeft de partij overgenomen en zolang zijn aanhang niet afhaakt zal hij de Republikeinse kandidaat zijn.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:11
MaZo schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:34:
[...]

Het interview werd afgenomen door ABC, waar Trump al geen fan van is. De stigmatiserende vragen hielpen ook weinig.
Het zijn geen stigmatiserende vragen. Het waren gerichte vragen op uitspraken gedaan door Trump zelf of zijn running mate. Als je daar niet op wenst te antwoorden of terug te komen, dan begrijp ik dat de vragen gespint worden als vijandige vragen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12 18:56

Dido

heforshe

De stigmatiserende vragen hielpen ook weinig.
Zou je kunnen onderbouwen wat er stigmatiserend aan die vragen is?

Je gebruikt namelijk een vrij polariserend frame.

Wat betekent mijn avatar?

• user109731
  • Niet online
[...]

Het was een organisatie voor 'zwarte journalisten'. Ga dan gewoon niet als je daar niet normaal over kunt praten. Zijn team had ook beter moeten weten.

Dat hij 'lastige vragen' kreeg, dat hoort bij het vak. Het kunnen niet altijd inkoppertjes zijn zoals bij 'Fox and Friends'. Als politicus maak je er dan het beste van om er positief uit te komen. Hij probeerde het niet eens.

Het was trouwens niet alleen ABC die de vragen stelde:
ABC News Senior Congressional Correspondent Rachel Scott, Fox News anchor Harris Faulkner and Semafor political reporter Kadia Goba interviewed Trump on stage at the event.
Dat hij vooral vijandig doet over ABC is niets nieuws. Die hosten het volgende debat waar hij niet zo'n zin in heeft dus dat zal ook meespelen.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

downtime schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Trump is zijn eigen man. Als hij in 2028 weer meedoet aan de Republikeinse primaries dan zal zijn cult weer massaal op hem stemmen. De GOP heeft geen keus. Hij heeft de partij overgenomen en zolang zijn aanhang niet afhaakt zal hij de Republikeinse kandidaat zijn.
Afwachten. Trump zijn machtsbasis is nu al aan het afbrokkelen. Mocht Trump mentaal nog in staat zijn om mee te doen (de man is dan 82) dan zal dat waarschijnlijker zijn als onafhankelijk kandidaat. Maar to be honest - hij maakt nu al zoveel fouten door zijn leeftijd dat ik denk dat in 2028 hij zelfs bij zijn achterban steun begint te verliezen.

• HEY_DUDE
downtime schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Trump heeft alleen de verkiezingen van 2016 gewonnen. De daarop volgende midterms verloren. De verkiezingen van 2020 verloren en de daaropvolgende midterms heel veel slechter gepresteerd dan verwacht. Wat eigenlijk gezien werd als verlies. Veel van zijn 'aangewezen' kandidaten doen het ook slecht in de staten. Ik denk dat als hij 2024 verliest dat de GOP zich toch eens achter de oren gaat krabben hoe verder. Ergens komt de conclusie dat Trump geen verkiezingen wint. Dat wordt een lastig proces omdat de Trump familie de macht heeft gegrepen binnen de GOP.

Een gematigde GOP had deze verkiezingen en de laatste midterms vrij makkelijk hele grote meerderheden kunnen veiligstellen. Uiteindelijk bestaat de GOP gewoon uit een groep mensen die op machtsposities terecht willen komen. Als Trump wederom niet levert vraag ik me af hoe dat verder moet met die radicale partij.

• FrambozenTaart
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat veel rijkere bitcoinbezitters dit niet veel uitmaakt. Vaak intelligente ITers, dus enigszins libertarisch ingesteld. Als Trump zegt dat de overheid flink bitcoins gaat inkopen, dan gaat de koers omhoog zo redeneren ze. Dus hun stem gaat naar Trump. wired had volgens mij wel een artikel waarin dit allemaal wat werd genuanceerd. Dat het vooral en taxpayer subsidy gaat worden voor rijke bitcoin eigenaren. Maar dat zal ze aan hun reet roesten gok ik.
Dan heb je het dus gewoon over de rijken. Of dat nu corporate eigenaren zijn, aandeelhouders of Bitcoin bezitters. Vermogen is vloeibaar en zit niet opgesloten in assets. Schuiven is prima mogelijk als blijkt dat andere assets beter uitzicht op mogelijk rendement bieden.

Vele van zulke vermogende personen hebben sowieso hun vermogen verspreid over een divers scala aan mandjes, terwijl ze zelf leven op krediet. Rendement wordt herverdeeld.

Dit gaat dus totaal niet om Bitcoin maar om vermogende mensen die zo weinig mogelijk belasting willen betalen en er ook alles aan doen om dat te ontwijken. Een verhaal zo oud als de tijd.

Daarnaast heeft Trump dus helemaal niets over overheids aankopen gezegd. Hij zegt eigenlijk vooral niets met heel veel woorden :)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

HEY_DUDE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat als hij 2024 verliest dat de GOP zich toch eens achter de oren gaat krabben hoe verder. Ergens komt de conclusie dat Trump geen verkiezingen wint. Dat wordt een lastig proces omdat de Trump familie de macht heeft gegrepen binnen de GOP.
De grote vraag is hoe erg Trump de partij in zijn greep heeft. Hij heeft nu idd zijn schoondochter in een belangrijke rol weten te drukken maar daarvoor had hij de partij al in zijn greep.

Bedenk dat een Ted Cruz eerst fel anti-Trump was. Trump noemde eens zijn (Cruz's) vrouw een hond. En nu is Cruz 1 van de grootste Trump kont kusser.

Idem JD Vance. Noemde Trump "America's Hitler" en is nu zijn running mate.

Komen we toch weer uit om de hack van Rusland op zowel de GOP als DNC mailserver en waarbij enkel info van de DNC gelekt is en niks van de GOP. Je kunt zelf wel invullen wie de GOP data heeft en hoe hij het gebruikt. O-) .

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

FrambozenTaart schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:08:
Daarnaast heeft Trump dus helemaal niets over overheids aankopen gezegd. Hij zegt eigenlijk vooral niets met heel veel woorden :)
Hij had het wel over dat de Amerikaanse overheid haar aandeel in bitcoins moest uitbreiden. En dat betekent dus flink aankopen. Robert Kennedy jr. wil volgens mij nog een stap verder en helemaal los gaan op aankopen.

Als Trump komt te overlijden denk ik dat de Chinezen en Russen een field day gaan hebben in het ophitsen van MAGA met conspiracy theories over dat hij vermoord is door de FBI/democraten. Dat zou zomaar in een soort burgeroorlog kunnen ontaarden.
Aan de andere kant. Veel MAGA fans weten ook wel dat Trump liegt en bedriegt, maar het interesseert ze gewoon niet. own the libs. Die pivoteren direct naar de opvolger die de trumpspeak het beste weet na te bootsen.

Dit dus.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
FrambozenTaart schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

Dan heb je het dus gewoon over de rijken. Of dat nu corporate eigenaren zijn, aandeelhouders of Bitcoin bezitters. Vermogen is vloeibaar en zit niet opgesloten in assets. Schuiven is prima mogelijk als blijkt dat andere assets beter uitzicht op mogelijk rendement bieden.

Vele van zulke vermogende personen hebben sowieso hun vermogen verspreid over een divers scala aan mandjes, terwijl ze zelf leven op krediet. Rendement wordt herverdeeld.

Dit gaat dus totaal niet om Bitcoin maar om vermogende mensen die zo weinig mogelijk belasting willen betalen en er ook alles aan doen om dat te ontwijken. Een verhaal zo oud als de tijd.

Op dat bitcoin congres zat hji te ratelen over dat ze zoveel energie gingen maken dat iedereen op een gegeven moment zou gaan vragen om minder energie te gaan maken omdat er zo veel was dat ze het niet aan konden.

Hij besefte waarschijnlijk niet dat zoiets voor bitcoin mining helemaal niet goed is. Gratis energie betekent immers dat mining bijna gratis wordt waardoor de koers omlaag gaat. Het zal je president zijn...

• RagingPenguin
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:14:
Aan de andere kant. Veel MAGA fans weten ook wel dat Trump liegt en bedriegt, maar het interesseert ze gewoon niet. own the libs. Die pivoteren direct naar de opvolger die de trumpspeak het beste weet na te bootsen.
Ik denk dat dit veel realistischer is dan het einde van MAGA. Ik zie Trump meer als een gevolg dan een oorzaak, en het politieke / culturele klimaat dat tot Trump en MAGA heeft geleid is vrijwel onveranderlijk.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Frame164 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Op dat bitcoin congres zat hji te ratelen over dat ze zoveel energie gingen maken dat iedereen op een gegeven moment zou gaan vragen om minder energie te gaan maken omdat er zo veel was dat ze het niet aan konden.

Hij besefte waarschijnlijk niet dat zoiets voor bitcoin mining helemaal niet goed is. Gratis energie betekent immers dat mining bijna gratis wordt waardoor de koers omlaag gaat. Het zal je president zijn...
Gratis energie betekent dat het rendabeler wordt om Bitcoin te minen. Hierdoor wordt het aantrekkelijker om BTC te minen waardoor er theoretisch meer miners bijkomen. Meer miners betekent meer hash power en daardoor gaat de difficulty van de berekeningen omhoog en dus wordt de energie consumptie van het BTC netwerk groter.

Met de koers heeft het in eerste instantie weinig te maken, de blockrewards worden niet hoger en de blockchain gaat ook niet sneller draaien door meer miners.

Bitcoins worden niet goedkoper of duurder door de prijs van energie, dat is meer afhankelijk van marktsentiment en aanbod.

Hoe duurder de energie, hoe minder miners, hoe minder hash power, hoe minder difficulty, hoe minder veilig het netwerk. (Theoretisch.)

Het kan dus wel marktsentiment beïnvloeden als blijkt dat het netwerk minder veilig wordt door dure energie.

Maargoed dit gaat compleet offtopic.
[...]

Hij had het wel over dat de Amerikaanse overheid haar aandeel in bitcoins moest uitbreiden. En dat betekent dus flink aankopen. Robert Kennedy jr. wil volgens mij nog een stap verder en helemaal los gaan op aankopen.

Als Trump komt te overlijden denk ik dat de Chinezen en Russen een field day gaan hebben in het ophitsen van MAGA met conspiracy theories over dat hij vermoord is door de FBI/democraten. Dat zou zomaar in een soort burgeroorlog kunnen ontaarden.
N=1 natuurlijk, maar heb zelf ook Bitcoin en zie die bende liever compleet ineenstorten dan dat ik een 'pro Bitcoin' charlatan president zie worden. Robert Kennedy jr. is ook zo'n charlatan met behoorlijk onfrisse ideeën over bijvoorbeeld vaccinaties.

Bitcoin is als entinteit nu eenmaal een behoorlijk politiek statement dat ageert tegen monetair beleid van overheden en centrale banken. Er zullen altijd charlatans zijn die dit willen gebruiken om dingen naar hun hand te zetten.

• FrambozenTaart
  • Niet online
RagingPenguin schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat dit veel realistischer is dan het einde van MAGA. Ik zie Trump meer als een gevolg dan een oorzaak, en het politieke / culturele klimaat dat tot Trump en MAGA heeft geleid is vrijwel onveranderlijk.
Absoluut, we zijn diep verwikkeld in een strijd die niet langer gevoerd wordt met conventionele oorlogen maar met hybrid warfare.

En het lijkt erop dat we hier als democratisch Westen nog geen goed antwoord op hebben, juist omdat het zich richt op de kwetsbaarheid van de vrije democratie.

Als je een van buitenaf goed beveiligde democratie niet kunt slopen, hoe sloop je het dan? Van binnenuit.

[ Voor 7% gewijzigd door FrambozenTaart op 01-08-2024 12:34 ]

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-12 17:14
Fox Host Says Men Who Vote For Women ‘Transition’ to Women
link

🤷🏼‍♂️

Hello. Is it me you're looking for?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:19
Whoever in the Trump campaign who thought it was a good idea for him to go in front of the NABJ conference....
... God bless you Sir or Madame, you are a true patriot, and a master double agent.
*knip*, een duimpje werkt ook. :)

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 01-08-2024 19:12 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
RagingPenguin schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Idem, ik ben van mening dat Trump, net zoals veel andere historische figuren (goed en slecht) meer een toevalligheid of net een product van hun tijd zijn.
Hitler was het product van het post WW1 Duitse/Oostenrijkse sentiment en depressie, had zo iemand anders kunnen zijn (er waren meerdere politieke partijtjes zoals de NSDAP).
Mandela was ook maar 1 van de vele gevangenen van het apartheidsregime.

Dat betekent niet dat we de rol van dergelijke figuren moeten bagataliseren, maar ook niet overschatten.

In het geval van Trump weten we dat hij een volslagen idioot is, maar in ieder geval al zeer oud en weet je wat je er aan hebt. Beetje vleien, beetje hem het spelletje gunnen en de soep is niet zo heet als dat hij opgediend is. Een jongere, nog hardlinerige versie (Cruz, DeSantis, Vance) is nog veel onvoorspelbaarder...
Bij Putin weet je ook wat je er aan hebt, de rest van de absoluut bloeddorstige oligarchen en (ex)legerleiding is een stuk gevaarlijker.
Etc.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Een methode van desinformatie/manipulatie van de massa is door de informatieruimte te overspoelen met onzin en fake berichten. De houding van mensen verschuift dan van betrokken bij de politiek, naar apathisch en agnostisch: er is zo veel BS, ik disengage. Of, er is zo veel BS, we kunnen het (de waarheid) niet meer weten. Des te meer de massa afhaakt, des te meer ruimte er ontstaat voor de fanatieke minderheid om controle te nemen over het naratief.
Dit is een "typisch" Russische manier van informatie oorlogsvoering.

Dit soort berichten lijken mij heel erg op deze tactiek van overspoelen met BS.

• HEY_DUDE
boxlessness schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:34:
[...]

Een methode van desinformatie/manipulatie van de massa is door de informatieruimte te overspoelen met onzin en fake berichten. De houding van mensen verschuift dan van betrokken bij de politiek, naar apathisch en agnostisch: er is zo veel BS, ik disengage. Of, er is zo veel BS, we kunnen het (de waarheid) niet meer weten. Des te meer de massa afhaakt, des te meer ruimte er ontstaat voor de fanatieke minderheid om controle te nemen over het naratief.

Daarnaast netzoveel zooi spuwen totdat er een van de narratives tractie krijgt en dan die herhalen.

• Jerie
  • Niet online
Haha, is het dan ook omgekeerd dat vrouwen die voor mannen stemmen door hun stem transition naar man doormaken? Er is veel gezeur over trans; het betreft vaak (jonge) vrouwen die niet kunnen reproduceren (met iemand van het andere geslacht). Wat mij betreft prima als je daar onderscheid tussen wilt maken maar dan moet je dat ook doen tussen vruchtbare vrouwen en vrouwen na de menopauze (onderscheid meisje/vrouw is er al). Wat dat betreft is Harris geen vruchtbare vrouw meer. Al is ze dat wel geweest. Inkoppertje dat ze niet lijken te maken. Hoewel, ze gooien het er wel op dat ze niet heeft gereproduceerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 01-08-2024 14:27 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

”Democrats don’t matter. The real opposition is the media. And the way to deal with them is to flood the zone with shit. This is not about persuasion: This is about disorientation.”

- Steve Bannon.

It’s the economy, stupid!

• Jerie
  • Niet online
Auredium schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Ja ik zag nu inmiddels een claim van Trump dat Kamala niet zwart zou zijn maar zich zo voor doet. Dat geeft aan hoe groot de paniek is bij Trump.
Het is ook wel een enorme klap want Trump is plotseling in een zwakkere positie. Nu denk ik niet dat Trump veel steun zou krijgen van vrouwen en de zwarte gemeenschap (Bij de vrouwen alleen de wat Christelijke conservatieve vrouwen)
Maar Kamala is in staat een hoop stemmen te trekken van mensen die anders wellicht niet zouden stemmen:
- De zwarte gemeenschap vanwege haar eigen huidskleur
- De vrouwen in verband met abortus en haar geslacht.
- Veel van de progressieve jeugd.

Edit - Ik moet overigens wel zeggen dat ik mij zorgen maak over hoe de GOP gaat proberen stemmen moeilijker te maken voor mensen. Ik vermoed echter dat als eenmaal duidelijk is dat Kamala de meeste stemmen heeft niets inclusief een corrupt SCOTUS kan verhinderen dat ze president wordt
Je hebt ook moslims die op PVV stemmen. Ik zou er, als ik moslim zou zijn, niet aan moeten denken. Maar dit is wel wat PVV en Trump goed kunnen: lekker trappen en schoppen tegen minderheden.

Een coup ligt m.i. niet voor de hand bij winst Harris. Dat is logischer wanneer Reps macht over moeten dragen aan Dems (zoals 2008/2009 en 2020/2021). Dan heb je een self-coup en dat is makkelijker te orchestreren (zials voorproefje 6 Jan 2021).

• DropjesLover
  • Nu online
Jerie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Je hebt ook moslims die op PVV stemmen. Ik zou er, als ik moslim zou zijn, niet aan moeten denken. Maar dit is wel wat PVV en Trump goed kunnen: lekker trappen en schoppen tegen minderheden.
Eerder schoppen tegen alles.
Bij verkiezingen is er geen enkele partij die 100% bij je past, je stemt altijd op een partij die ~80% bij je past. Als je over die resterende 20% denkt/voelt dat het jou niet direct aan gaat (anti-abortus wanneer je al 3 kinderen hebt) of waar je van denkt dat de soep echt niet zo heet gegeten gaat worden (moslims het land uit kan grondwettelijk niet), dan stemt iemand misschien alsnog PVV.
Trump schopt immers tegen alles aan, media, democraten, justitie, mensenrechten, etc etc, dus dat scoort dan 80% makkelijk.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Jerie
  • Niet online
Frame164 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Trump probeert cryptocurrency cowboys te winnen. Het mag niemand verbazen. Oplichter, ontmoet oplichter.

Het probleem voor Amerikanen (en nog grotere mate) Europeanen is dat energie veel duurder is dan het in China is. Die zullen dus, ook gezien ze mining rigs aldaar kunnen produceren, er eenvoudig garen bij spinnen. Bij kernenergie is afschalen eigenlijk zonde en bij zonne- en windenergie zit je ook met overschot. Dat kun je prima in batterijen pompen (zie handel in onbalans waar Jeroen Horlings artikel over schreef), ofwel in cryptocurrency.

Cryptocurrency is m.i. negatief voor de Amerikaanse wereldhegemonie (en die is weer positief voor Europa, zeker gezien het alternatief van China te verafschuwen valt). Een argument is al eerder genoemd. Je ziet ook dat sancties tegen Noord-Korea lastiger zijn geworden door cryptocurrency, terwijl diefstal ook voor hen eenvoudig is gebleken.

Tja, ik hoop dat de Dems geen tijd steken in deze doelgroep. Al moet je ze ook niet alienaten.

• Jerie
  • Niet online
DropjesLover schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Eerder schoppen tegen alles.
Bij verkiezingen is er geen enkele partij die 100% bij je past, je stemt altijd op een partij die ~80% bij je past. Als je over die resterende 20% denkt/voelt dat het jou niet direct aan gaat (anti-abortus wanneer je al 3 kinderen hebt) of waar je van denkt dat de soep echt niet zo heet gegeten gaat worden (moslims het land uit kan grondwettelijk niet), dan stemt iemand misschien alsnog PVV.
Trump schopt immers tegen alles aan, media, democraten, justitie, mensenrechten, etc etc, dus dat scoort dan 80% makkelijk.
Ik heb kinderen en daarom gaat abortus mij aan. Want die kinderen gaan ook direct danwel indirect met abortus te maken krijgen. Het lot van mijn kinderen gaat mij aan; immers mijn kinderen zijn mijn toekomst (als ik er niet meer ben). Ook heb ik een vrouw en een dochter dus ook vrouwenrechten gaan mij aan. Hetzelfde geldt ook voor milieu maar ook weer defensie en woningnood. Verder ben ook ik in bepaalde opzichten een minderheid en dan komt het welbekendeggedicht van pastoor Niemoller voorbij kijken. Kwestie van verder kijken dan je neus lang is.

Populistisch rechts speelt in op de basisbehoeften in pyramide van Maslow waar niet in wordt voorzien. En dat valt deels te wijten aan gevestigde orde (qua politiek). De burger is boos. (Zo, dat is eruit!) Ingewikkelder is het niet.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jerie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

Cryptocurrency is m.i. negatief voor de Amerikaanse wereldhegemonie
Maar dat is geen punt voor Trump. Die geeft niet om wereldhegemonie. Die ziet zijn land als een wingewest. Zolang het hem maar geld en macht oplevert. De schade voor het land doet er echt niet toe.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 11:35
dawg schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

”Democrats don’t matter. The real opposition is the media. And the way to deal with them is to flood the zone with shit. This is not about persuasion: This is about disorientation.”

- Steve Bannon.
Waarom doen de Democraten dit eigenlijk niet?

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Muncher schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Waarom doen de Democraten dit eigenlijk niet?
Omdat daarmee een gedeelde realiteit verloren gaat, en dat maakt beleid maken in het kader van algemeen belang onmogelijk. Daarnaast heeft het een negatief effect op de sociale cohesie, dat zien we al gebeuren; Republikeinen en Democraten spreken niet meer met elkaar, families die hierdoor verscheurd raken.

Om maar wat fundamenteels te noemen.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 11:35
[...]

Dat stigmatiserende viel allemaal wel wat mee. Wat werd er precies gevraagd:

A lot of people did not think it was appropriate for you to be here today. You have pushed false claims about some of your rivals, from Nikki Haley to former President Barack Obama, saying that they were not born in the United States; that’s not true.

You have told four congresswomen of color who are American citizens to go back to where they came from.

You have used words like “animal” and “rabbit” to describe Black district attorneys.

You’ve attacked Black journalists, calling them a loser, saying the questions that they ask are stupid and racist.

You’ve had dinner with a white supremacist at your Mar-a-Lago resort. So my question, sir, now that you are asking Black supporters to vote for you: Why should Black voters trust you after you have used language like that?

Dit zijn zaken die inderdaad gebeurd zijn. En het is begrijpelijk dat je op een bijeenkomst van zwarte journalisten vragen over dit soort zaken krijgt lijkt mij.

In plaats van de vragen te beantwoorden en een positive spin aan het verhaal te geven, begint hij meteen de journalist aan te vallen. Hij zegt:

First of all, I don’t think I’ve ever been asked a question in such a horrible manner,”c”The first question. You don’t even say hello, ‘hello, how are you?’ Are you with ABC? Because I think they’re a fake news network, a terrible network.”

Dat lijkt mij dan toch een gemiste kans van Trump, of niet?

En later zegt hij nog het volgende over Harris.

Is she Indian or is she Black?” “I respect either one, but she obviously doesn’t. Because she was Indian all the way and then all of a sudden she made a turn and she went, she became a Black person. I think somebody should look into that.

Wat een raar statement. En hoe reageer Harris daar op? Door het volgende te zeggen op een bijeenkomst van de Black Sigma Gamma Rho sorority:

The American people deserve a leader who tells the truth. A leader who doesn’t respond with hostility and anger when presented with the facts. We deserve a leader who understands that our differences do not divide us. They are an essential source of our strength.

Dat lijkt mij dan toch meer hout snijden.

• garriej
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Muncher schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Dat stigmatiserende viel allemaal wel wat mee. Wat werd er precies gevraagd:

“ “A lot of people did not think it was appropriate for you to be here today. You have pushed false claims about some of your rivals, from Nikki Haley to former President Barack Obama, saying that they were not born in the United States; that’s not true.

You have told four congresswomen of color who are American citizens to go back to where they came from.

You have used words like “animal” and “rabbit” to describe Black district attorneys.

You’ve attacked Black journalists, calling them a loser, saying the questions that they ask are stupid and racist.

You’ve had dinner with a white supremacist at your Mar-a-Lago resort. So my question, sir, now that you are asking Black supporters to vote for you: Why should Black voters trust you after you have used language like that?
””

Dit zijn zaken die inderdaad gebeurd zijn. En het is begrijpelijk dat je op een bijeenkomst van zwarte journalisten vragen over dit soort zaken krijgt lijkt mij.

In plaats van de vragen te beantwoorden en een positive spin aan het verhaal te geven, begint hij meteen de journalist aan te vallen. Hij zegt:

“ “First of all, I don’t think I’ve ever been asked a question in such a horrible manner,”c”The first question. You don’t even say hello, ‘hello, how are you?’ Are you with ABC? Because I think they’re a fake news network, a terrible network.””

Dat lijkt mij dan toch een gemiste kans van Trump, of niet?

En later zegt hij nog het volgende over Harris.

“ “Is she Indian or is she Black?” “I respect either one, but she obviously doesn’t. Because she was Indian all the way and then all of a sudden she made a turn and she went, she became a Black person. I think somebody should look into that.””

Wat een raar statement. En hoe reageer Harris daar op? Door het volgende te zeggen op een bijeenkomst van de Black Sigma Gamma Rho sorority:

“ “The American people deserve a leader who tells the truth. A leader who doesn’t respond with hostility and anger when presented with the facts. We deserve a leader who understands that our differences do not divide us. They are an essential source of our strength.””

Dat lijkt mij dan toch meer hout snijden.
*knip* reageer s.v.p. inhoudelijk en onderbouwd.

[ Voor 1% gewijzigd door defiant op 01-08-2024 21:32 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
In dat interview met de black journalists valt me op dat Trump echt leugen aan leugen aan leugen rijgt, er zit echt letterlijk geen enkele waarheid tussen. Waarom zeggen die interviewers daar niks van? Ze stellen hem een vraag, laten hem een hoop leugens vertellen en gaan er niet eens tegenin?

Met z'n "door Biden is de inflatie het hoogst in 100 jaar". Zo ongelooflijk makkelijk te checken dat de inflatie relatief recent nog veel hoger was, én dat de hoge inflatie gestart is onder Trump z'n eigen presidentschap.

Misselijkmakend die vent.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
Gratis bijvangst is dat het even niet meer gaat over abortus, project2025, jd vance, onderwerpen die een beetje hebben gebackfired voor de Trump campagne. En het haalt een beetje de druk uit de totaal onverwachte aandachtsbubbel rond Kamala Harris. Alle kleine beetjes helpen.
...een klein beetje :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Avalaxy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:17:
In dat interview met de black journalists valt me op dat Trump echt leugen aan leugen aan leugen rijgt, er zit echt letterlijk geen enkele waarheid tussen. Waarom zeggen die interviewers daar niks van? Ze stellen hem een vraag, laten hem een hoop leugens vertellen en gaan er niet eens tegenin?

Met z'n "door Biden is de inflatie het hoogst in 100 jaar". Zo ongelooflijk makkelijk te checken dat de inflatie relatief recent nog veel hoger was, én dat de hoge inflatie gestart is onder Trump z'n eigen presidentschap.

De interviewers hebben, bij dit interview, als taak vooral om Trump de vragen te laten beantwoorden. Volgens mij was bij dit event een social media team bezig met live fact checking. Kan me wel voorstellen dat een interviewer niet alle feiten paraat heeft om live fact checking te kunnen doen, en dat dat, vooral met Trump, er dan geen 1 vraag gesteld of beantwoord kan worden.

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-12 11:28

*knip* s.v.p. geen whataboutisms en extraordinary claims require extraordinary evidence.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 01-08-2024 21:28 ]

• Jerie
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:46:

Maar dat is geen punt voor Trump. Die geeft niet om wereldhegemonie. Die ziet zijn land als een wingewest. Zolang het hem maar geld en macht oplevert. De schade voor het land doet er echt niet toe.
Is ook zo, ik schreef dat uit het oogpunt van de gemiddelde Amerikaan die zich bezighoudt met cryptocurrency (de bezoeker aldaar). Die heeft volgens mij wel belang bij de wereldhegemonie. Sterker nog, volgens mij heeft Trump dat genetisch gezien (als je er van uit gaat dat hij zijn kinderen de beste toekomst wenst) ook. Echter hij is er te kortzichtig (een aspect van domheid) voor om dat in te zien.
In dat interview met de black journalists valt me op dat Trump echt leugen aan leugen aan leugen rijgt, er zit echt letterlijk geen enkele waarheid tussen. Waarom zeggen die interviewers daar niks van?
Dat is het nadeel (voor Trump voordeel) van een debat. Bij een debat kun je beweren wat je wilt, je hoeft geen bronnen aan te leveren en als je ze al benoemt gaat de kijker/luisteraar ze in de regel niet opzoeken. Al helemaal niet wanneer de beweringen lijken te voorzien in een basisbehoefte omschreven in Maslow. Ook moet je maar net de bronnen paraat hebben op het moment van discussie. Hetzelfde kwam je ook tegen bij een discussiepgrogramma zoals bijvoorbeeld Het Lagerhuis.

Voor Trump zijn debatten dus ideaal. Vooral als ze chaotisch verlopen (zonder moderatie, ofwel met moderatie in zijn voordeel waarbij hij bijvoorbeeld heerlijk kan trollen en beledigen [1]). Want hij heeft een grote bek en strooit rijkelijk met zout en zand. Organisaties die objectiviteit nastreven zoals een website die kijkt naar media bias, een fact checking organisatie, of een online gratis encyclopedie die zijn in zijn nadeel.
edit:
Excuus, ik heb geen idee waarom ik hier nadeel schreef. ik bedoelde in het voordeel van een geschreven discussie zoals alhier

Ook een gemiddelde journalist is (of in ieder geval: was) dat. Want journalistiek gaat (of ging) in de regel over waarheidsvinding. Al zijn bepaalde organisaties daar al tientallen jaren niet of nauwelijks mee bezig (De Telegraaf :X).

[1] Want laten we wel wezen hè: vorige eeuw kon je bepaalde dingen niet zeggen in Nederland op radio of TV. Alleen al omdat je niet eens aan het woord zou komen vanwege verzuiling, die ook nog eens kuisheid/zelfcensuur in de hand werkt. Toen kwam Overton om de hoek, zijn de grenzen verlegd. Die dingen die je niet kon zeggen, die zouden dan worden afgekapt door de host/moderator. Of je werd daarna keihard gecancelled zoals MvR is overkomen n.a.v. uitspraken 9/11. Terwijl anderzijds bepaalde woorden niet meer kunnen, al moeten de Raisa's van deze wereld daar nog aan wennen.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

De hele wereld heeft last van hoge inflatie. Dat is niet voorbehouden aan Biden. Daarnaast ligt die taak doorgaans bij centrale banken.

[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 01-08-2024 21:42 ]

• DropjesLover
  • Nu online
dawg schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

De hele wereld heeft last van hoge inflatie. Dat is niet voorbehouden aan Biden. Daarnaast ligt die taak doorgaans bij centrale banken.
Maakt niet uit, mensen hebben een slecht geheugen en het meest recente is hoge inflatie en Biden.

Ja maar 7 jaar geleden onder Trump was er ook hoge inflatie (voorbeeld!). Maar dat was 7 jaar geleden, ik heb al 3 jaar last van hoge inflatie in het nu, onder Biden!

Met dat soort weerleggingen win je dus niks.
Jerie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:53:
[...]

Waar heb je het over? Wanneer de VS fossiele brandstoffen verbieden dan rijden er binnen de korte keren nauwelijks nog auto's op straat aldaar. Er is geen ban op fossiele brandstoffen in de VS. Dat is klinkklare larie.
Olie uit Rusland ivm Oekraïne. Dat heeft in alle samctionerende landen de energieprijzen dien stijgen.

BThGvNeOA

• renegrunn
Ok, onder Trump werd de corona pandemie groot, dus die schrijven we nu hem toe? Dit is namelijk 1 van de hoofdzakelijke aanjagers geweest achter de inflatie.

Wikipedia: 2021–2023 inflation surge
DropjesLover schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:22:
[...]

Maakt niet uit, mensen hebben een slecht geheugen en het meest recente is hoge inflatie en Biden.

Ja maar 7 jaar geleden onder Trump was er ook hoge inflatie (voorbeeld!). Maar dat was 7 jaar geleden, ik heb al 3 jaar last van hoge inflatie in het nu, onder Biden!

Met dat soort weerleggingen win je dus niks.
Ik vind het werkelijk bizar dat mensen moedwillig weigeren (of zijn gewoon te lui) het grote plaatje te willen zien.

[ Voor 41% gewijzigd door defiant op 01-08-2024 21:42 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Rabbitholes zijn extreem gevaarlijk. Maar kunnen ook mooi zijn. Doordat ik wat Harris filmpjes heb bekeken, kwam ik ook wat Pete Buttigieg optredens tegen. Die heb ik bekeken en nu heb ik Buttigieg bonanza op mijn timeline.

En man man, wat een verademing. Zo intelligent, zo welbespraakt, zo goed in de cijfers. Ik snap dat een gay VP naast Harris te veel is. Maar ik hoop echt dat hij over 4 of 8 jaar President mag worden.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Trump Says Biden Wasn't 'Too Old' To Be President (Newsweek)

Biden was toch niet te oud. Hij kent mensen van 95 die nog bij de pinken zijn. Ze zijn slimmer dan 30 jaar geleden zelf.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
Mog schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:16:
Trump Says Biden Wasn't 'Too Old' To Be President (Newsweek)

Biden was toch niet te oud. Hij kent mensen van 95 die nog bij de pinken zijn. Ze zijn slimmer dan 30 jaar geleden zelf.
Nee, Biden is wel te oud. Alleen Trump en andere genieën natuurlijk niet.

Je moet wat als het tapijt onder je belangrijkste aanval vandaan is getrokken.

• DropjesLover
  • Nu online
renegrunn schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:05:
[...]

Ok, onder Trump werd de corona pandemie groot, dus die schrijven we nu hem toe? Dit is namelijk 1 van de hoofdzakelijke aanjagers geweest achter de inflatie.

Wikipedia: 2021–2023 inflation surge

[...]

Ik vind het werkelijk bizar dat mensen moedwillig weigeren (of zijn gewoon te lui) het grote plaatje te willen zien.
Dat klopt, ik ook. Maar is wel de realiteit.
Een groot deel stemt voor wat ze denken dat hun eigen belang is, en niet de samenleving als geheel.
Sommigen stemmen zelfs direct tegen hun eigen belangen. Het hele Midwest is arm en zwaar afhankelijk van Medicaid, maar Obamacare willen ze afschaffen want het is Obama en democraten en dus socialistisch en communistisch. Maar hoe kan je zonder je insuline betalen? . . .

BThGvNeOA

• Miki
Nee dat is zeker niet zo moeilijk als je ongeïnformeerd en blind Mangolini volgt.

Wat fact checking:
What was said about gas prices
“The day Joe and Kamala walked into office, gas was cheaper.”
— Senator Marsha Blackburn of Tennessee

“Gas is up 48 percent”
— Senator Katie Britt of Alabama.

This needs context. The average price of gasoline has risen roughly 48 percent since Mr. Biden took office in early 2021. But experts say that global market forces affecting the price of oil typically have a much bigger influence over U.S. gasoline costs than any president.

The past few years have been a case in point: Global oil prices crashed in 2020 when the coronavirus pandemic shut down economic activity around the world. Prices then surged in 2021 when economies rebounded, but crude production was slower to recover. And oil prices spiked to record highs in 2022 when Russia invaded Ukraine, which caused gasoline prices in the United States to reach $5 per gallon at points.

Since then, gas prices have declined, to around $3.50 per gallon today.

President Trump has promised to encourage more domestic drilling to bring down oil prices. But more drilling doesn’t always translate into cheaper gasoline: The United States is producing significantly more crude oil today under President Biden than it did under the Trump administration, yet prices remain higher than they were four years ago. Other factors, like fuel demand in China and output from Saudi Arabia, also matter.
What was said about electricity
“Biden and Harris outsourced our energy supply, driving electricity prices up over 29 percent.”
— Senator Marsha Blackburn of Tennessee

This is misleading. Retail electricity prices have risen roughly 28 percent nationwide, on average, since Mr. Biden took office, depending on what measure one uses. But the reasons for that increase are complex, experts said, and typically have had less to do with the administration’s policies and more with other factors such as fluctuations in natural gas prices and the rising cost of upgrading the nation’s aging grid.

Since 2021, electricity prices have grown the fastest in 15 states, according to a recent report from Energy Innovation, a clean-energy research group. In California, soaring wildfire costs have caused bills to spike. In Massachusetts, volatile natural gas prices resulted from a lack of pipelines and Russia’s invasion of Ukraine. And in West Virginia, state regulators have ordered electric utilities to keep open older and more expensive coal plants to support the state’s mining industry.

Brendan Pierpont, Energy Innovation’s director of electricity modeling and an author of the report, said the study had found no evidence that clean-energy policies have driven up prices. In fact, he said, states with the biggest growth in wind and solar production — like Kansas, Iowa, New Mexico and Oklahoma — have managed to slow rate increases.
Bron: https://www.nytimes.com/2...-checking-rnc-energy.html

En natuurlijk mag je mee praten en een ander wereldbeeld hebben maar alsjeblieft hou je aan feiten inplaats van domme verkiezingsretoriek waar je met open ogen intrapt.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 01-08-2024 21:43 ]

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DropjesLover schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:22:
[...]

[...]

Olie uit Rusland ivm Oekraïne. Dat heeft in alle samctionerende landen de energieprijzen dien stijgen.
Heb je toevallig een bron die dat verband bevestigt? Kijk, als je hier iets als feit post en mensen dat lezen denken ze misschien dat het ook zo is. De olieprijs zoals die vandaag de dag staat, is in het niet al te verre verleden wel vaker aan de orde geweest. Dat er tijdens de onzekerheid in 2022 hevige fluctuaties waren, zeker. Maar ik denk dat de oliesancties tav rusland niet voor hogere prijzen heeft gezorgd op de termijn tot nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmgCeT9Gsw5v63MelLQSGnlq1LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqX1FRN3Owge2z50T0gnzEM1.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
PWM schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:51:
[...]

De inkomenslimiet voor sociale huur op Manhatten is $87,100, dus daar zit hij onder ;)
Hmm, verdienen ze in de VS 2x zoveel als hier, lijkt erop he? Maar is dan een brood daar ook 6 euro oid? Dat de universiteiten daar pitig zijn wist ik allang ja....iets met Angelsaksisch model enzo. :z

• renegrunn
Sjah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:17:
[...]
Hmm, verdienen ze in de VS 2x zoveel als hier, lijkt erop he? Maar is dan een brood daar ook 6 euro oid? Dat de universiteiten daar piitig zijn wist ik allang ja....iets met Angelsaksisch model enzo. :z
Er is eigenlijk geen "in de VS". Je kunt het gemiddelde inkomen van iemand uit New York niet vergelijken met iemand uit Mississippi. En andersom is de cost of living ook een wereld van verschil in deze 2 voorbeelden.

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:17:
[...]

Hmm, verdienen ze in de VS 2x zoveel als hier, lijkt erop he? Maar is dan een brood daar ook 6 euro oid? Dat de universiteiten daar piitig zijn wist ik allang ja....iets met Angelsaksisch model enzo. :z
Wij hebben kantoor op Manhattan.

Mijn collega betaalt voor zijn 85m2 appartement $10.100,- per maand. Dat is dus ruim 120.000,-. Vervolgens betaalt hij voor zijn 3 kinderen elke 45.000,- per jaar voor school.

Dat is dus 250k vaste lasten en dan moet je leven nog beginnen. Ja, het ligt daar wel wat anders dan hier :p

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-12 16:03
Maar ze hebben wel vrijheid!

• PWM
  • Niet online

PWM

renegrunn schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:39:
[...]

Er is eigenlijk geen "in de VS". Je kunt het gemiddelde inkomen van iemand uit New York niet vergelijken met iemand uit Mississippi. En andersom is de cost of living ook een wereld van verschil in deze 2 voorbeelden.
Klopt. Maar we hebben mensen in Colorado, Illinois, Texas, Arkansas en andere staten en niemand zit onder $150k per jaar. Het is echt wel een andere wereld.

Reden is overigens juist dat het zo slecht geregeld is daar. Niet iets om jaloers op te zijn.

• renegrunn
PWM schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Klopt. Maar we hebben mensen in Colorado, Illinois, Texas, Arkansas en andere staten en niemand zit onder $150k per jaar. Het is echt wel een andere wereld.

Reden is overigens juist dat het zo slecht geregeld is daar. Niet iets om jaloers op te zijn.
Eens hoor, maar kan per bedrijf / branche verschillen. Ik heb tot een jaar geleden voor een bedrijf in Boston gewerkt. Startende engineers gingen met 130k naar huis. Nouja huis, studiootje 5 hoog achter.
Maar toen bij ons het remote first werd, werd iedereen verteld dat je kon gaan wonen maar men waar wilde, maar werd er in de US je salaris wel naar de staat geïndexeerd..

• Sjah
  • Laatst online: 23:54
Tja je kan daar een wapen kopen, da's waar, maar mijn vrienden willen mij niet meer kennen als ik met wapen ga lopen. En daar heb je enkel 2 partijen die je serieus je stem kan geven, nou wat een vrijheid. USA is vast een mooi land, als je geld hebt ja.

• user109731
  • Niet online
Trump zei een paar maanden geleden dat alleen hij Evan Gershkovich vrij kon krijgen, maar Biden heeft dit nu voor elkaar gekregen.

Trump said he was the only person who could convince Putin to release Evan Gershkovich. He was wrong.
At the end of May, Donald Trump claimed on Truth Social that President Vladimir Putin would release Evan Gershkovich, a Wall Street Journal reporter, "for me, but not for anyone else." Today, President Joe Biden was the one to successfully bring Gershkovich home, along with two other American citizens and one green card-holder detained in Russia.
Op Truth Social ook helemaal niets positiefs over dat deze mensen nu vrij zijn, alleen negatief gezeur over dat hij de details wil weten en een veel betere deal had kunnen sluiten :z

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

user109731 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:27:
Trump zei een paar maanden geleden dat alleen hij Evan Gershkovich vrij kon krijgen, maar Biden heeft dit nu voor elkaar gekregen.

Trump said he was the only person who could convince Putin to release Evan Gershkovich. He was wrong.
Het wekt de indruk dat Putin niet zo op een verkiezingsoverwinning van Trump zit te wachten als wij denken. Dit had zo gemakkelijk in het voordeel van Trump gebruikt kunnen worden.

• defiant
  • Laatst online: 10:25

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:In het kader van zero-tolerance: Er zijn wat reacties verwijderd n.a.v. een modbreaked posts. Als een reactie overduidelijk niet voldoet aan onze topic/forum regels, maak dan alleen een topic report aan en laat het verder aan moderatie.

S.v.p. weer on-topic, we zetten hierbij een punt achter de discussie over inkomens in VS en levenstandaard aldaar.

Tot slot, s.v.p. het vriendelijke verzoek naarmate de verkiezingen dichterbij komen ook enige moeite te doen om het topic constructief en inhoudelijk te houden. Vermijd oneliners en generalisaties.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• user109731
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:40:
Het wekt de indruk dat Putin niet zo op een verkiezingsoverwinning van Trump zit te wachten als wij denken. Dit had zo gemakkelijk in het voordeel van Trump gebruikt kunnen worden.
Vooral Duitsland heeft hier een belangrijke rol gespeeld omdat Poetin graag Krasikov vrij wilde hebben. Dat zou voor Trump een stuk lastiger zijn geweest om te regelen, omdat die niet zo'n sterke relatie heeft met Europese landen. Uiteindelijk is dat meer in het voordeel van Poetin dan Trump helpen.
Jeff Rathke, a former U.S. diplomat and president of the American-German Institute at the Johns Hopkins University, said the exchange reflected much-improved relations between Germany and the United States under Biden compared to Trump.

The German government consented, he said, "because the United States and Germany had a level of confidence, trust and mutual interest that allowed something difficult in the German justice system to occur and could cause criticism at home."
U.S. officials believe it was a one-off deal because of Germany's willingness to participate and there was no guarantee such an offer would still be on the table under the next president.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Dat denk ik ook. Maar dat zou zo maar een aantal jaren kunnen duren.
Ik vergelijk MAGA met de Tea Party: een stapel conservatieven die de GOP gijzelden op bijna dezelfde manier als MAGA doet ( hoewel MAGA *knip*, dat label hoeft niet. wel een stap of twee verder gaat). Toen hun boegbeeld (Sarah Palin) afgeserveerd werd, is de Tea Party een stille dood gestorven.
Tot er ene Trump opstond en de onderbuikjes op de juiste manier wist te bespelen…

Daarom denk ik dat als Trump wegvalt, er iets soortgelijks zal gebeuren: MAGA zal nog even wat doorpruttelen, maar uiteindelijk stilletjes verdwijnen. Tot er na een aantal jaren weer iemand opstaat die de onderbuiken aan weet te spreken en door de mensen als de Heritage Foundation gebruikt kunnen worden om hun conservatieve agenda te pushen.

[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 02-08-2024 21:29 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sjah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

Tja je kan daar een wapen kopen, da's waar, maar mijn vrienden willen mij niet meer kennen als ik met wapen ga lopen. En daar heb je enkel 2 partijen die je serieus je stem kan geven, nou wat een vrijheid. USA is vast een mooi land, als je geld hebt ja.
Meen dat New York behoorlijk lastig is qua wapens. Legale wapens dan. Het is geen Arizona, Texas of Oklahoma.

Qua salarissen in de VS wisselt het ook enorm van beroep tot beroep, docenten verdienen vrij slecht bijvoorbeeld, zeker als je rekening houdt met het feit dat zeker in armere gebieden docenten werkelijk van alles zelf moeten kopen. Kun je als kleuterjuf dus zelf potloden en verf inslaan, want anders is er niks voor de kinderen.
Pietervs schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:57:
[...]

Dat denk ik ook. Maar dat zou zo maar een aantal jaren kunnen duren.
Ik vergelijk MAGA met de Tea Party: een stapel conservatieven die de GOP gijzelden op bijna dezelfde manier als MAGA doet ( hoewel MAGA *knip* wel een stap of twee verder gaat). Toen hun boegbeeld (Sarah Palin) afgeserveerd werd, is de Tea Party een stille dood gestorven.
Tot er ene Trump opstond en de onderbuikjes op de juiste manier wist te bespelen…

Daarom denk ik dat als Trump wegvalt, er iets soortgelijks zal gebeuren: MAGA zal nog even wat doorpruttelen, maar uiteindelijk stilletjes verdwijnen. Tot er na een aantal jaren weer iemand opstaat die de onderbuiken aan weet te spreken en door de mensen als de Heritage Foundation gebruikt kunnen worden om hun conservatieve agenda te pushen.
De TP is nog best interessant, want het is een best complex ding. Van een volksbeweging van mensen met oprechte ideeën, tot astroturfing door mensen en organisaties die er goud geld aan hebben verdient.

En ik durf wel te zeggen dat hoewel de beweging zelf inderdaad verdwenen is, ze de GOP wel verder geradicaliseerd heeft. Het heeft wat "bijzondere" figuren in het zadel geholpen, en dat is alleen maar olie op het vuur geweest.

Wat er gebeurt met de GOP na Trump? Ik heb geen idee, maar de kant die grote rode staten opgaan voorspelt weinig goeds, ik denk eerlijk gezegd dat de grootste ellende nog niet geoogst is.

[ Voor 0% gewijzigd door NMH op 02-08-2024 21:29 ]

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1 ... 22 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.