[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.918 views

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Roxors schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:29:
Je hebt ook al een id nodig voor alcohol, tabak, reizen, auto huren etcetera.
Die wetgeving verschilt per Staat, en het is ook maar net waar je mee wegkomt. Zo zijn er staten waar je mensen onder de 30 om ID moet vragen voor ze in een bar of club mogen waar alcohol wordt geschonken. Wat betreft huren auto kan een rijbewijs ook volstaan. Daarnaast heb je ook nog forgeries. Met een forgery kun je natuurlijk prima een gemiddelde club of bar in. Ook in Nederland. Maar stemmen dat gaat... hmm, 'lastiger' worden.

Ik zeg het al tientallen jaren: de VS is enorm divers. De VS op een hoopje gooien is altijd een generalisatie. Net zoiets als over EU hebben en daarbij Nederland en Griekenland in een adem noemen. 'Veel bootvluchtelingen in EU', bijvoorbeeld. Onderdeel van die diversiteit is ook andere wetgeving, niveau van handhaving, enz.

Men kan ook lacherig doen dat Amerikanen bijvoorbeeld Hongarije niet op een kaart aan kunnen wijzen. Ik zie de gemiddelde Europeaan anders ook niet Alabama aan kunnen wijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jerie op 29-07-2024 17:18 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Roxors schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Helder, dank voor de uitleg. Dan is het hier toch een stuk beter geregeld dan aan de andere kant van de oceaan. Wist niet dat het zo lastig was om een id aan te vragen. En bijzonder dat zaken als huidskleur er toe doen.

Desalniettemin ben ik wel van mening dat je er zoveel als mogelijk aan moet doen om te zorgen dat de mensen die stemmen ook echt stem gerechtigd zijn. Wat de oplossing voor de usa is, geen idee, ze missen daar al een hoop zaken die wij hier wel hebben.
Als je het water oversteekt, is het in Engeland al een andere wereld waar ID cards en domicilie niet bestaan.

Hier zijn we gewend aan een systeem van de overheid weet je waar je woont om belastingen te innen en de schuldeisers langs kunnen komen. Uit ervaring weet ik dat schuldeisers brieven naar de erfgenamen van een dode sturen. Daar vinden ze dat de overheid teveel macht/controle over burgers krijgen.

Aan de overkant van het water vragen banken en veel bedrijven naar recente facturen van utilities (elektriciteit, water, gas,...) waarop je naam en adres staat. Op basis van deze informatie kunnen ze achteraf bij jou aankloppen om schulden op te eisen.

Een paspoort hebben de meeste Amerikanen niet wegens een groot land dat alle klimaattypes en toeristische bestemmingen heeft zodat ze niet eraan denken om het land te verlaten. In het dagelijkse leven gebruiken mensen een rijbewijs als photo ID voor bv naar de andere kant van de VS vliegen.

Als ze een voter ID of een soort lidkaart als vereiste voor het stemmen invoeren, dan is het weer een extra drempel om kiezers uit het stemhokje te houden. Stel je voor dat the poors voor hun eigen belangen en tegen de rijken stemmen.

Het water is een scheidingslijn tussen Romeins recht / Code Civil (Van Napoleon totdat de Belgen 5 jaren geleden de moeite deden om dat Franse wetboek (1804) van voor de Belgische onafhankelijkheid (1830) eens te vervangen. Geschreven wetboek waarin heel veel default contracten al erin staat. Dan kan je korte contracten met de uitzonderingen op het burgerlijk wetboek zoals een server in een datacenter ophangen wordt niet eigendom van de datacenter, de geleverde goederen worden eigendom van de klant nadat die betaald heeft,... op een A4'tje schrijven tegenover Amerikaanse advocaten die telefoonboeken schrijven.) en Common Law (Hebben niet een geschreven wetboek als fundament, maar wat de burgers, industrie, sector,... normaal vindt. Als iedereen 10 mph te hard rijdt, dan geeft de politie het advies om met de kudde mee te doen in te hard rijden. De kudde bepaalt wat de wet is.).
Jerie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:16:
Die wetgeving verschilt per Staat, en het is ook maar net waar je mee wegkomt. Zo zijn er staten waar je mensen onder de 30 om ID moet vragen voor ze in een bar of club mogen waar alcohol wordt geschonken. Wat betreft huren auto kan een rijbewijs ook volstaan. Daarnaast heb je ook nog forgeries. Met een forgery kun je natuurlijk prima een gemiddelde club of bar in. Ook in Nederland. Maar stemmen dat gaat... hmm, 'lastiger' worden.
Forgery werkt niet tegen een geoefende ambtenaar. Tijdens een van mijn reizen naar Engeland was een douanier mijn identiteitskaart naar alle kanten aan het draaien. Het zwaartepunt ligt ergens anders dan gewoonlijk. De oorzaak is een oude model identiteitskaart en hij is aan het nieuwe model identiteitskaart gewend.

Je kan visueel zo perfect mogelijk namaken, dan heb je iemand die het zwaartepunt van een kaart checkt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Auredium schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:45:
[...]

Musk blijkt geen 45 miljoen per maand te doneren en vind het maar een cult verheerlijking van een persoon. Trump's eigen woorden dat mensen na 2024 niet meer hoeven te stemmen omdat ze het daarna hebben gefixt echo-en door de media.
Musk wordt ook in de spagaat geduwd door de geplande tariffs van Trump die die op auto’s gebouwd in Mexico wil gaan gooien. (America’s first)
Laat nu net tesla plannen hebben voor een nieuwe fabriek in Mexico om de kosten te drukken :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jerie
  • Niet online
rapture schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:27:

Forgery werkt niet tegen een geoefende ambtenaar. Tijdens een van mijn reizen naar Engeland was een douanier mijn identiteitskaart naar alle kanten te draaien. Het zwaartepunt ligt ergens anders dan gewoonlijk. De oorzaak is een oude model identiteitskaart en hij is aan het nieuw model identiteitskaart gewend.

Je kan visueel zo perfect mogelijk namaken, dan heb je iemand die de zwaartepunt van een kaart checkt.
Ik raad af het te proberen. :P

Echter als je in Nederland probeert een alcoholisch drankje te kopen terwijl je 15 bent, dan kun je daar best mee wegkomen. Ook met een nep identificatie.

(Weet ik uit ervaring omdat ik aan de kant heb gestaan van de controleur.)

Overigens hebben we in Nederland een nogal bijzondere IDplicht. Je moet je kunnen identificeren. Maar je bent niet verplicht je ID bij je te hebben. Als ik ga hardlopen heb ik hem niet bij me. Of je je moet identificeren of niet is maar de vraag.

[ Voor 17% gewijzigd door Jerie op 29-07-2024 18:20 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
ChrisM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:15:
Een Op-Ed stuk van Joe Biden himself in The Washington Post:
https://www.washingtonpos...munity-plan-announcement/

Hij legt eerst uit wat het probleem is met de Supreme Court op dit moment, en komt dan met 3 aanpassingen die hij wil zien:

[...]

Second. [...] I support a system in which the president would appoint a justice every two years to spend 18 years in active service on the Supreme Court.

[...]
Probleem hiermee is dat je een oneven aantal hebt: 9. Als er bijvoorbeeld 6 conservatief zijn, en Biden mag een nieuwe kiezen die dan 18 jaar actief is dan heb je er 10 waarvan 4 progressief en 6 conservatief. Daarna komt de volgende president die weer twee maal een nieuwe kiest. Is het Reps dan krijg je nog meer conservatieve rechters 3 (+ 1) = 4 progressieve en 6 (+ 2) = 8 conservatieve, zijn het Dems dan wordt het vervolgens 3 (+ 1) + 2 = 6 progressieve en 6 conservatieve. Dan heb je gelijk aantal maar dus wel patstelling. Dus als Biden dit erdoorheen krijgt, dan hebben we pas weer gelijk systeem wanneer de volgende presidentsperiode voorbij is, aangenomen dat Harris wint (als Harris verliest dan zijn de rapen gaar).

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:21
Jerie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:46:
[...]

Probleem hiermee is dat je een oneven aantal hebt: 9. Als er bijvoorbeeld 6 conservatief zijn, en Biden mag een nieuwe kiezen die dan 18 jaar actief is dan heb je er 10 waarvan 4 progressief en 6 conservatief. Daarna komt de volgende president die weer twee maal een nieuwe kiest. Is het Reps dan krijg je nog meer conservatieve rechters 3 (+ 1) = 4 progressieve en 6 (+ 2) = 8 conservatieve, zijn het Dems dan wordt het vervolgens 3 (+ 1) + 2 = 6 progressieve en 6 conservatieve. Dan heb je gelijk aantal maar dus wel patstelling. Dus als Biden dit erdoorheen krijgt, dan hebben we pas weer gelijk systeem wanneer de volgende presidentsperiode voorbij is, aangenomen dat Harris wint (als Harris verliest dan zijn de rapen gaar).
Euhm... nee, je houdt altijd 9 rechters. Stel dat Biden een nieuwe mag kiezen (elke 2 jaar), dan is diegene wiens 18 jaar er op zit, er uit, en komt er een nieuwe in (die Biden kiest). Dus er blijven altijd 9 rechters, en hoe vaker jouw partij president is, hoe meer de SCOTUS gelieerd is met jouw partij.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12 17:14

Jebus4life

BE User

Fun fact. Die 9 rechters is een soort gentlemans agreement dat enkel gestoeld is op precedent. Er is geen enkele regel die voorschrijft hoeveel rechters er horen te zijn.

Enige reden dat beide partijen er zich voorlopig aan houden is om absurde situaties te vermijden met een hooggerechtshof van 100 ofzo rechters, omdat ze beiden maar rechters blijven aanstellen als ze aan de macht zijn.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

ultimateharry

Team Slayer:-)

Jebus4life schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:25:
Fun fact. Die 9 rechters is een soort gentlemans agreement dat enkel gestoeld is op precedent. Er is geen enkele regel die voorschrijft hoeveel rechters er horen te zijn.

Enige reden dat beide partijen er zich voorlopig aan houden is om absurde situaties te vermijden met een hooggerechtshof van 100 ofzo rechters, omdat ze beiden maar rechters blijven aanstellen als ze aan de macht zijn.
Yep ook wel “Court Packing” genoemd. Is wel echt de nucleaire optie, en waarschijnlijk het einde van het instituut Supreme Court als zodanig.

• Jerie
  • Niet online
ChrisM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:13:
[...]

Euhm... nee, je houdt altijd 9 rechters. Stel dat Biden een nieuwe mag kiezen (elke 2 jaar), dan is diegene wiens 18 jaar er op zit, er uit, en komt er een nieuwe in (die Biden kiest). Dus er blijven altijd 9 rechters, en hoe vaker jouw partij president is, hoe meer de SCOTUS gelieerd is met jouw partij.
Oh dus er vliegt er dan meteen eentje uit, dat kan. Uiteindelijk de partij die dan het meest regeert zal dan de macht hebben over SCOTUS. Alleen dus niet voor bijvoorbeeld 50 jaar zoals nu het geval is. Resultaat is dat je rechters krijgt die bekwaam zijn de komende 18 jaar. Een net win, maar niet een oplossing voor het probleem. Al denk ik dat je je daar ook geen illusie over moet maken, en bovendien is er vooral een groepering die polariseert. Toen de verdeling 5 liberal / 4 conservatief was, hield dat nog niet in dat alle uitspraken volgens een of ander liberale kerk kwamen. Want... die is er niet.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

ericplan

5180 Wp PV

Wat ik mis in het geheel is een pensioenleeftijd voor rechters. Mij lijkt 76 wel een mooie leeftijd. Maar Biden is uiteraard niet de persoon om dit aan de orde te stellen.

A'dam PVOutput

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ericplan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:10:
Wat ik mis in het geheel is een pensioenleeftijd voor rechters. Mij lijkt 76 wel een mooie leeftijd. Maar Biden is uiteraard niet de persoon om dit aan de orde te stellen.
En dan ook max 76 voor de president zetten? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom? Met een term limit van 18 jaar weten ze toch precies hoe oud die rechter is als ie met pensioen moet? Dan is het ook een bewuste keuze om een oudere rechter te kiezen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Team Harris over het debat:
“As Vice President Harris said last week, the American people deserve to hear from the two candidates running for the highest office in the land and she will do that at September’s ABC debate,” Tyler said. “If Donald Trump and his team are saying anything other than ‘we’ll see you there,’ — and it appears that they are — it’s a convenient, but expected backtrack from Team Trump. Vice President Harris will be there on September 10th — we’ll see if Trump shows.
Sterk gespeeld. Als Trump niet op komt dagen staat hij voor schut en kan Harris er een soort interview van maken.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Auredium schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:45:
[...]

Het is overal wel te zien. Na Harris kandidaat werd schreven zich heel veel mensen zich in als nieuwe stemmers. Zoom streams met Kamala worden overspoelt met kijkers. Er worden recordbedragen aan losse donaties van individuele en nieuwe leden binnen gehaald. Een Pro-democraten kanaal Meidas Touch (dus ook politiek getint waarvoor ik wil waarschuwen) stond voor het eerst bovenaan in de Youtube kanalen lijst in de VS nog boven kanalen zoals dat van Fox News wat betreft dagelijkse views.
Nu maar hopen dat al die mensen ook daadwerkelijk gaan stemmen, en niet denken dat het wel goed komt.

• Frame164
Dan kunenn nog steeds heel veel, nu jongere, supreme court leden een hoop ellende aanrichten. Liever gewoon een maximale termijn. Is ook eerlijker. Als er nu in een regeerperiode een meer dan gemiddeld aantel mensen aftreedt, dan kan de dan zittende president buitensportig veel mensen benoemen. Als de maximale termijn 8 of 10 jaar is wordt het vanzelf eerlijker.

• Jerie
  • Niet online
Frame164 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:04:
[...]

Dan kunenn nog steeds heel veel, nu jongere, supreme court leden een hoop ellende aanrichten. Liever gewoon een maximale termijn. Is ook eerlijker. Als er nu in een regeerperiode een meer dan gemiddeld aantel mensen aftreedt, dan kan de dan zittende president buitensportig veel mensen benoemen. Als de maximale termijn 8 of 10 jaar is wordt het vanzelf eerlijker.
Eerlijker, zeker. Maar eerlijk?

De macht van onze Hoge Raad is beperkter. Die toetst bijvoorbeeld of de wet juist is toegepast door lagere rechtbanken. Als ik kijk naar Wikipedia: Lijst van presidenten van de Hoge Raad der Nederlanden is er tegenwoordig ook flink verloop, al was dat vroeger anders.

Koninklijk Besluit is natuurlijk een wassen neus. In de praktijk houdt dat in het kabinet. Dus na iedere verkiezing kan dat anders zijn. Ook kun je pech hebben als je een vorst krijgt die van het padje af is (zo was Juliana dermate bijgelovig dat ze beïnvloedbaar zou zijn geweest). Al zie ik dat voorlopig in Nederland niet meer gebeuren. De RvD houdt dat ook scherp in de gaten.

Ik zou zeggen dat het heel wat eerlijker is, ja, maar toch zit je dan nog met een tweepartijenstelsel met winner takes it all, geen popular vote want kiesmannen. Dat is voor een democratie ongezond; en daar hebben we in deze casus een uitstekend voorbeeld van. IRV, zoals o.a. in Frankrijk en Australië, is ook discutabel maar dat hebben ze in de VS dan weer niet.

Bij ons hadden de Mad Reps zich afgesplitst (PVV) en hadden ze inderdaad, na een cordon sanitair en een domme uitspraak van de AG -hmm- John Ashcroft (minjus Yesilgoz), inderdaad ook mee kunnen regeren. In een kabinet met beperkte macht. En de MP Dick Schoof was dan de verbinder geweest, met Trump/Wilders de schreeuwlelijk vanaf de zijlijn. We moeten nog zien hoe dat uit gaat pakken maar vooralsnog zijn er bepaalde portefeuilles intact gebleven. Zoals het dossier Oekraïne in handen van Brekelmans. Niet mijn partij, wel van de regeringspartijen de meest bekwame op dit vlak.

Als Trump dit ook nog eens uit wil breiden met massaontslagen van vervangen ambtenaren dan raakt de balans nog verder zoek. En waarom? Ambtenaren zijn in de eerste plaats dienstbaar. Ze staan in dienst van overheid, en die is er voor de burger. Of althans, idealiter werkt het wel zo ja.

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-12 09:42
user109731 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:56:
Team Harris over het debat:

[...]

Sterk gespeeld. Als Trump niet op komt dagen staat hij voor schut en kan Harris er een soort interview van maken.
Waarom staat hij dan voor schut? De kaarten zijn op nieuw gedeeld door de democraten, door de Biden te vervangen voor Harris. Er zullen opnieuw afspraken gemaakt moeten worden over de debatten.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 16:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

jordy89 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:01:
[...]

Waarom staat hij dan voor schut? De kaarten zijn op nieuw gedeeld door de democraten, door de Biden te vervangen voor Harris. Er zullen opnieuw afspraken gemaakt moeten worden over de debatten.
Wellicht. Maar als de republikeinen geen debat willen dan zal dit door veel mensen als een teken van zwakte worden gezien. Voor Trump is dit lastig omdat Harris alleen al door haar jongere leeftijd een groot voordeel heeft ten opzichte van Trump in een debat. Het enige wat de Republikeinen kunnen doen het het debat zelf riggen - Alleen akkoord gaan met debatten gevoerd bij media wat zij controleren met regels in het voordeel van Trump.

Ik vermoed dat de Republikeinen dat zullen doen omdat de regels van ABC wss vergelijkbaar zouden zijn met het vorige debat waar Trump o.a. niet kon spreken als de andere kandidaat aan het spreken was. (Alhoewel dat arguably niet direct in het voordeel van Trump werkte)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:27
[...]

Waarom moeten daar nieuwe afspraken over gemaakt worden? Er stond toch een debat gepland tussen de twee presidentskandidaten? Eentje daarvan stond al vast, de ander wordt pas begin augustus gekozen.

Dat Trump’s campagne nul inhoud heeft en dreef op het belachelijk maken van één specifieke persoon, en dat er nu een ander persoon naar voren wordt geschoven waar hij geen debat van verwacht te kunnen winnen, is echt on him hoor.

• user109731
  • Niet online
Trump een paar maanden geleden:
After skipping all the debates in the Republican primaries, Trump has now said he will debate Biden "anytime, anywhere, anyplace."
Toen Biden uit de race stapte, kwam Trump dezelfde avond al met "ABC is slecht, ik wil iets anders". Dat was direct een andere toon. Hoe je het ook wendt of keert, het is geen sterke uitstraling.

Hij zal er vast gewoon bij zijn, maar echt van harte is het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 30-07-2024 07:56 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

MazeWing

The plot thickens...

Het zou mij echt niets verbazen als Trump gewoon GEEN debat doet met Harris, geen enkele.

De beste strategie is (en blijft) moddergooien en met onzin reden komen om geen debat te willen. Als er namelijk wel een debat komt is de kans groot dat Harris gehakt maakt van Trump en hij als duidelijke verliezer uit het debat komt.

En Trump gaat er bij zijn aanhang ook gewoon prima mee weg komen. Terwijl het voorheen al ongekend was dat een kandidaat niet eens debatten aanging met mede kandidaten binnen zijn/haar partij.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:49
Hoelang zou het duren voordat Trump begint over dat vrouwen incapabel zijn en dat Harris in de keuken thuishoort? Of dat hij geen noodzaak ziet om een debat te beginnen met een huisvrouw :D

Al ga ik er vanuit dat er wel gewoon een debat zal plaatsvinden, maar dat hij nu ervoor probeert te zorgen dat Harris ook aangeeft 'laat maar'. Dat zou voor Trump immers beter uitkomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Thalaron op 30-07-2024 08:29 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 08:33
Thalaron schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:27:
Hoelang zou het duren voordat Trump begint over dat vrouwen incapabel zijn en dat Harris in de keuken thuishoort? Of dat hij geen noodzaak ziet om een debat te beginnen met een huisvrouw :D
Trump on Kamala Harris: U.S. won't have socialist president, "especially a female socialist"

Overigens gaat Trump zn team gewoon een berekening maken. Als ze denken dat hij wat te winnen heeft bij het debat komt hij en anders niet. Ze waren overtuigd dat ze van Biden konden winnen in het debat, als ze dat van Harris niet zijn slaat hij over.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 30-07-2024 09:00 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Compuchip87
MazeWing schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:02:
Het zou mij echt niets verbazen als Trump gewoon GEEN debat doet met Harris, geen enkele.

De beste strategie is (en blijft) moddergooien en met onzin reden komen om geen debat te willen. Als er namelijk wel een debat komt is de kans groot dat Harris gehakt maakt van Trump en hij als duidelijke verliezer uit het debat komt.

En Trump gaat er bij zijn aanhang ook gewoon prima mee weg komen. Terwijl het voorheen al ongekend was dat een kandidaat niet eens debatten aanging met mede kandidaten binnen zijn/haar partij.
Natuurlijk niet. Daar is hij al op aan het voorsorteren sinds de dag nadat Biden zich terugtrok. Aanvalletje op ABC, beetje brabbelen over partijdigheid en zijn aanhang vindt het nog geweldig ook dat hij niet meedoet aan zo'n vooringenomen gebeuren.

• jordy89
Compuchip87 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:39:
[...]

Waarom moeten daar nieuwe afspraken over gemaakt worden? Er stond toch een debat gepland tussen de twee presidentskandidaten? Eentje daarvan stond al vast, de ander wordt pas begin augustus gekozen.

Dat Trump’s campagne nul inhoud heeft en dreef op het belachelijk maken van één specifieke persoon, en dat er nu een ander persoon naar voren wordt geschoven waar hij geen debat van verwacht te kunnen winnen, is echt on him hoor.
Waarom zouden er geen nieuwe afspraken over gemaakt hoeven te worden? In eerste is afgesproken om 2 debatten te organiseren bij relatief pro-democratische zenders. Er is nu een andere kandidaat waar geen afspraken mee zijn gemaakt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12 19:54
Musk strikes again: ‘White Dudes for Harris’ X Account Suspended After Raising $4 Million for Kamala Harris

Een free speech absolutist, zolang je maar meezingt met Musk.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Het is een beetje een longread, maar het is de moeite waard - tussen alle prikkels op TV en online wordt wel eens vergeten wat de situatie op de grond is, en waar de consequenties liggen.

The Red State Brain Drain Isn’t Coming. It’s Happening Right Now.
As conservative states wage total culture war, college-educated workers—physicians, teachers, professors, and more—are packing their bags.

Het is wel een kritieke oefening om wat verder te kijken dan de directe consequenties van dit soort patronen en trends, zet bijvoorbeeld die brain drain eens in context van het selectorale model gehanteerd door rechts/conservatief in de VS en hun gefaseerde agenda van devolutie van huidig systeem van politieke economie naar dat fantastische feodale model waar men zo fan van is.

Aan de ene kant zien we aldus consequenties, die lijken negatief, die zijn ook negatief, maar ze zijn wel precies wat consolidatie en zelfs opmars van dat neofeodale model mogelijk maakt. En dat blijft vooralsnog een zure appel voor journalistiek om op tafel te hebben.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Ondertussen zie ik dat de NYT weer als vanouds bezig is 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD4h9N_h4nxIFpDcze1ljXi21JE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M6VLm2BdjdIv8PG6ql8AbQ5N.jpg?f=user_large

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

En dan nog een stuk verkenning, met focus op netwerk / verbindingen. Beperkt zich tot primaire interacties, maar levert ondanks dit redelijk goed perspectief op die netwerkdynamiek.

Chart and overview of key links for J.D. Vance with mentor Peter Thiel, the little-known Rockbridge Network and 2016 kingmaker Rebekah Mercer.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Musk begrijp ik echt niet.
Links is veel meer "lets safe the planet, drive electric" terwijl rechts meer "electric car bad, gasoline good" is. En dan heult hij voornamelijk met rechts.

En ondertussen daalt de verkoop van Tesla best wel sterk. Dit komt deels omdat andere merken nu ook actief met EV's komen maar het zal ook door Musk komen.
Zelf heb ik ook jarenlang best Tesla willen rijden maar sinds hij over de far-right edge is ga ik zeker geen Tesla meer kopen als ik de centen had.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:14

J2S

Player1S schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:17:
[...]

Links is veel meer "lets safe the planet, drive electric" terwijl rechts meer "electric car bad, gasoline good" is. En dan heult hij voornamelijk met rechts.
Maar wat veel belangrijker is: Links wil over het algemeen meer belasting voor rijken.

Daarnaast is ie racistisch, en haat hij LHBTI+ rechten.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:27
Mag toch hopen dat die kerel een keer flink aangepakt gaat worden.

De moderne Goebbels aan het worden. De gelijkenissen van de NSDAP binnen de MAGA beweging zijn doodeng. En na jaren "Nooit meer" lijkt een groot deel het wel weer prima te vinden.

Al put ik wel hoop uit de recente verliezen in andere landen van extreem rechts. Hopelijk weet de US het tij te keren en komt Harris als winnaar uit de bus. Dan kunnen ze e.e.a. gaan repareren. Te beginnen met de SCOTUS

[ Voor 27% gewijzigd door LZ86 op 30-07-2024 10:29 ]

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

J2S schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:26:

Daarnaast is ie racistisch, en haat hij LHBTI+ rechten.
En deadnamed nog steeds zijn dochter die geen contact meer met hem wil. En ondertussen wel uit z'n plaat gaan als men Twitter nog gewoon Twitter blijft noemen en niet X 8)7
Maar hypocriet zijn is verplichte waarde voor rechts

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Compuchip87
jordy89 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:30:
[...]

Waarom zouden er geen nieuwe afspraken over gemaakt hoeven te worden? In eerste is afgesproken om 2 debatten te organiseren bij relatief pro-democratische zenders. Er is nu een andere kandidaat waar geen afspraken mee zijn gemaakt.
De Nederlandse situatie is niet helemaal vergelijkbaar, want onze politiek is niet binair, maar ik zal toch proberen een voorbeeld te geven. Stel, RTL4 nodigt alle lijsttrekkers uit voor een debat, en die zeggen toe. Ergens tussen dat moment en de geprikte datum vindt het CDA congres plaats waarbij de fractievoorzitter van de afgelopen 4 jaar toch niet de lijsttrekker wordt, maar iemand anders.

Vervolgens zegt GroenLinks/PvdA het debat af, want "er moeten eerst nieuwe afspraken gemaakt worden. Trouwens, ik had de uitnodiging van RTL4 wel geaccepteerd, maar ik vind dat toch te commerciëel dus ik kom alleen als de NOS het gaat doen."

Denk je dat we dat redelijk zouden vinden?

• Compuchip87
LZ86 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:27:
[...]

De moderne Goebbels aan het worden. De gelijkenissen van de NSDAP binnen de MAGA beweging zijn doodeng. En na jaren "Nooit meer" lijkt een groot deel het wel weer prima te vinden.

Al put ik wel hoop uit de recente verliezen in andere landen van extreem rechts. Hopelijk weet de US het tij te keren en komt Harris als winnaar uit de bus. Dan kunnen ze e.e.a. gaan repareren. Te beginnen met de SCOTUS
Dat wordt nog wel een uitdaging. Ten eerste heeft ze daar voorlopig geen meerderheid, tenzij een aantal van de door Trump benoemde rechters van schrik een hartaanval krijgen. Of ze moet de maatregelen die Biden gisteren voorgesteld heeft erdoor krijgen, maar daarvoor is moet een grondwetsamendement worden aangenomen met 2/3 meerderheid en dat gaan de Republikeinen natuurlijk nooit accepteren.

In mijn optiek is SCOTUS voor de komende 10 jaar ofzo op zijn best nutteloos voor de Democraten, op zijn slechtst een gevaar voor de democratie. Of zie jij andere opties?

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:55
Jerie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:59:
Plus, het moedigt mensen met wollig taalgebruik aan om eenvoudiger taalgebruik toe te passen (indien mogelijk).
Dit lijkt mij niet meer dan elementaire beleefdheid. Er zijn hier posters die grossieren in moeilijke woorden, terwijl ze tegelijkertijd taalfouten maken in simpele zinsconstructies, waardoor je een zin vaak drie keer moet lezen voordat je begrijpt wat er bedoeld wordt.

En dan hebben we het nog niet over het aantal keren dat jargon op een incorrecte manier wordt gebruikt, of te pas en te onpas wordt rondgesmeten (het welbekende "populisme")

Er zijn natuurlijk mensen die Nederlands als tweede taal leren, en met moeite hun complexe denkwereld door de nauwe trechter van hun uitdrukkingsvermogen moeten persen, maar - behoudens dit soort excuses - hoop ik niet dat we deze manier van posten als bewonderenswaardig zien.
Daarom wil je je indekken. De Democraten zullen - ondanks hun weerzin voor Musk - zijn bedrijven niet zoveel in de weg leggen. Ze brengen werkgelegenheid in de VS, en dragen bij aan de klimaatdoelen. Het zijn de Republikeinen die hem dwars kunnen gaan zitten.

Je ziet dat de grote multinationals vaak vergelijkbare bedragen doneren aan de verkiezingscampagnes van zowel de Democraten als de Republikeinen. It's nothing personal, it's just business.

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:43:
Het is een beetje een longread, maar het is de moeite waard - tussen alle prikkels op TV en online wordt wel eens vergeten wat de situatie op de grond is, en waar de consequenties liggen.

The Red State Brain Drain Isn’t Coming. It’s Happening Right Now.
As conservative states wage total culture war, college-educated workers—physicians, teachers, professors, and more—are packing their bags.

Het is wel een kritieke oefening om wat verder te kijken dan de directe consequenties van dit soort patronen en trends, zet bijvoorbeeld die brain drain eens in context van het selectorale model gehanteerd door rechts/conservatief in de VS en hun gefaseerde agenda van devolutie van huidig systeem van politieke economie naar dat fantastische feodale model waar men zo fan van is.

Aan de ene kant zien we aldus consequenties, die lijken negatief, die zijn ook negatief, maar ze zijn wel precies wat consolidatie en zelfs opmars van dat neofeodale model mogelijk maakt. En dat blijft vooralsnog een zure appel voor journalistiek om op tafel te hebben.
Interessant stuk. Eigenlijk benieuwd of dit dan gaat betekenen dat blauwe staten meer blauw worden(als in, grotere meerderheid), en rodere staten meer rood. En of het uiteindelijk swing-staten doet verdwijnen.
Zoveel interessante vraagstukken die in mij opkomen, eens even wat verder in duiken

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12 18:56

Dido

heforshe

Compuchip87 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:32:
De Nederlandse situatie is niet helemaal vergelijkbaar, want onze politiek is niet binair, maar ik zal toch proberen een voorbeeld te geven. Stel, RTL4 nodigt alle lijsttrekkers uit voor een debat, en die zeggen toe. Ergens tussen dat moment en de geprikte datum vindt het CDA congres plaats waarbij de fractievoorzitter van de afgelopen 4 jaar toch niet de lijsttrekker wordt, maar iemand anders.

Vervolgens zegt GroenLinks/PvdA het debat af, want "er moeten eerst nieuwe afspraken gemaakt worden. Trouwens, ik had de uitnodiging van RTL4 wel geaccepteerd, maar ik vind dat toch te commerciëel dus ik kom alleen als de NOS het gaat doen."

Ik denk dat je de vergelijking wel kunt maken, maar niet op deze manier.

De GL/PvdA-achterban is niet vergelijkbaar met de MAGA-*knip*. Dan zou je wellicht moeten kijken naar de Baudet-discipelen.

En ja, als Baudet toezegt dat ie naar een debat komt, maar vervolgens afzegt na een wisseling van de wacht bij een andere partij, omdat ie de regels opeens niet meer eerlijk vindt, denk ik dat een groot deel van zijn aanhang dat heel redelijk zou vinden.

Maar goed, ik denk niet dat Harris veel MAGA-*knip*leden gaat overhalen, en dat hoeft waarschijnlijk ook niet. Haar winst zal afhangen van hoeveel eerdere niet-stemmers ze weet te mobiliseren, en hoeveel "zwevende kiezers" ze eventueel over kan halen door een redelijk alternatief voor Trump te bieden. Dat zouden dan degenen zijn die op Trump zouden stemmen omdat ze Biden echt te oud vonden, en die zouden in principe over te halen moeten zijn op basis van Trumps status als oudste kandidaat ooit.

Het punt komt ook over zonder dat label.

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 16:30 ]

Wat betekent mijn avatar?

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

En ondertussen daalt de verkoop van Tesla best wel sterk. Dit komt deels omdat andere merken nu ook actief met EV's komen maar het zal ook door Musk komen.
Zelf heb ik ook jarenlang best Tesla willen rijden maar sinds hij over de far-right edge is ga ik zeker geen Tesla meer kopen als ik de centen had.
Musk zijn grootste probleem is dat hij beslissingen maakt met zijn ego (net zoals Trump) en niet met zijn hersenen. Elon doet al jaren uitkomen voor grote gezinnen en is fervent tegen Woke en LGHBTQ+. Nu zet ik zelf ook vraagtekens bij de wat extreem linksere Woke acties zoals de DEI agenda die ik denk contraproductief is bij acceptatie. Maar in het geval van Musk is hij ultra-conservatief.

In Musks ogen moet ieder gezin minimaal vier kinderen hebben (ongeacht of ze dat kunnen betalen want dan moeten ze maar meer werken).
Recentelijk prikte echter een stevige doorn in de zij van Musk namelijk zijn dochter Vivian Wilson. Een transgender die recentelijk naar buiten is gekomen met hoe opgroeien onder Elon's duim was. Een absente vader die vooral wilt dat je bent wat hij wilt dat je bent. Het was een vrij hard artikel dat Elon behoorlijk moet hebben geraakt.

Elon en Donald hebben veel overeenkomsten.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Compuchip87
Dido schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat je de vergelijking wel kunt maken, maar niet op deze manier.

De GL/PvdA-achterban is niet vergelijkbaar met de MAGA-*knip*. Dan zou je wellicht moeten kijken naar de Baudet-discipelen.
Dat was precies het punt dat ik probeerde te maken: jordy89's "just asking questions"-vraag was waarom er géén nieuwe afspraken gemaakt zouden moeten worden. Maar het is juist de normale situatie dat gemaakte afspraken in zo'n geval blijven staan, en de abnormale situatie dat types als Trump (en ongetwijfeld Baudet, als zoiets hier zou gebeuren) dit aangrijpen om zich onder een evenement uit te wurmen waar ze geen zin in hebben (lees: geen podium meer zien om zichzelf in de spotlight te zetten zonder tegenspraak).

[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 16:30 ]

• Dido

Dido

heforshe

Compuchip87 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:24:
Maar het is juist de normale situatie dat gemaakte afspraken in zo'n geval blijven staan, en de abnormale situatie dat types als Trump (en ongetwijfeld Baudet, als zoiets hier zou gebeuren) dit aangrijpen om zich onder een evenement uit te wurmen waar ze geen zin in hebben (lees: geen podium meer zien om zichzelf in de spotlight te zetten zonder tegenspraak).
Maar dat maakt dus helemaal niet uit: de tegenstanders van de laffe figuur die zich onder de afspraken uitwurmt waren toch al niet van plan op die wezel testemmen, en de fanatieke aanhang vindt "abnormaal" alleen maar prachtig.

Het is volslagen irrelevant hoe normaal of abnormaal een weldenkend mens dit vindt, zolang het geen negatief effect heeft op de vaste sekte aan volgers is er geen reden om het niet te doen :)

• Brent
[...]

Wat Musks bedrijven karakteriseert is pionieren waarbij dus ethiek en de rekening later komt, en volgens mij met uitzondering van PayPal altijd zaken die als geen ander de subsidiekraan weet te vinden.
Inmiddels is die pionierstijd voorbij, dus ook de lucratiefheid. Vandaar dat hij met Twitter het eens over een andere boeg gooide: direct zijn zaken en doelen van vrienden beinvloeden.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Daarom wil je je indekken. De Democraten zullen - ondanks hun weerzin voor Musk - zijn bedrijven niet zoveel in de weg leggen. Ze brengen werkgelegenheid in de VS, en dragen bij aan de klimaatdoelen. Het zijn de Republikeinen die hem dwars kunnen gaan zitten.

Je ziet dat de grote multinationals vaak vergelijkbare bedragen doneren aan de verkiezingscampagnes van zowel de Democraten als de Republikeinen. It's nothing personal, it's just business.
Hoe is dat indekken? Hij schuift alleen maar verder op naar rechts en dat strookt niet met de gedachtegoed van een groot deel van Tesla's potentiële klanten. En dat limiteert zich niet alleen tot de VS.

Het probleem wat Tesla heeft is als je Tesla zegt, je automatisch Musk zegt. Menig autorijder zal niet in staat zijn te zeggen wie de topman van een VW, Mercedes, Fiat, Renault of Honda is.
Dus wat Musk publiekelijk doet heeft veel sneller invloed op Tesla.
En rechts is vooralsnog nogal fel anti-EV

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Auredium schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Musk zijn grootste probleem is dat hij beslissingen maakt met zijn ego (net zoals Trump) en niet met zijn hersenen. Elon doet al jaren uitkomen voor grote gezinnen en is fervent tegen Woke en LGHBTQ+. Nu zet ik zelf ook vraagtekens bij de wat extreem linksere Woke acties zoals de DEI agenda die ik denk contraproductief is bij acceptatie. Maar in het geval van Musk is hij ultra-conservatief.

In Musks ogen moet ieder gezin minimaal vier kinderen hebben (ongeacht of ze dat kunnen betalen want dan moeten ze maar meer werken).
Recentelijk prikte echter een stevige doorn in de zij van Musk namelijk zijn dochter Vivian Wilson. Een transgender die recentelijk naar buiten is gekomen met hoe opgroeien onder Elon's duim was. Een absente vader die vooral wilt dat je bent wat hij wilt dat je bent. Het was een vrij hard artikel dat Elon behoorlijk moet hebben geraakt.

Wat heeft DEI met extreem links te maken? DEI is een typisch voorbeeld van culture war issue. De witte man wordt bang gemaakt dat hij zijn privileges moet inleveren.

We hebben nog een lange weg te gaan voordat we kunnen spreken over diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Joris748 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:38:
[...]

Wat heeft DEI met extreem links te maken? DEI is een typisch voorbeeld van culture war issue. De witte man wordt bang gemaakt dat hij zijn privileges moet inleveren.

We hebben nog een lange weg te gaan voordat we kunnen spreken over diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid.
Ik doel meer op de implementatie ervan. Een politieke agenda (want dat is DEI) hoort in een film niet belangrijker te zijn dan een goede verhaallijn. Het principe van DEI is niet verkeerd maar implementatie ervan moet niet prioriteit voeren boven entertainment als iets bedoeld is voor....entertainment.

Voor Republikeinen is juist die foute implementatie van DEI iets wat ze als argument aanvoeren voor indoctrinatie van de kinderen. Het is een belangrijke pijler van MAGA en Trump. Ze worden hierbij geholpen door de entertainment industrie die middels financiële middelen gedwongen wordt om een arbitraire hoeveelheid DEI in hun producten te duwen waardoor het doel van entertainment wordt verwrongen tot politiek idieaal.

Kort gezegd - Er is niets mis met wat DEI wilt bereiken maar er is van alles mis met hoe ze het willen bereiken. Republikeinen zijn conservatief en tegen wat DEI wilt bereiken en misbruiken de manier waarop DEI het probeert te bereiken voor hun politieke agenda.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:52
Ik zou er ook niet raar van opkijken als, indien Trump komende verkiezing verliest, over vier jaar Musk een poging gaat doen om de rol van Trump over te nemen. Trump zelf zal dan te oud zijn om kans te maken, lijkt mij.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

vanaalten schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Ik zou er ook niet raar van opkijken als, indien Trump komende verkiezing verliest, over vier jaar Musk een poging gaat doen om de rol van Trump over te nemen. Trump zelf zal dan te oud zijn om kans te maken, lijkt mij.
Dat kan niet. Elon is niet van nature een Amerikaanse staatsburger en kan dus geen presidentskandidaat worden. Elon is geboren in Pretoria, Zuid-Afrika. Alleen zijn kinderen geboren in de VS kunnen eventueel presidentskandidaat proberen te worden.

• CVTTPD2DQ
Player1S schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:36:
Hoe is dat indekken? Hij schuift alleen maar verder op naar rechts en dat strookt niet met de gedachtegoed van een groot deel van Tesla's potentiële klanten. En dat limiteert zich niet alleen tot de VS.
Als je in Nederland kijkt naar de typische Tesla-rijder, dan is dat over het algemeen niet iemand die heel erg begaan is met het milieu, of bijzondere affiniteit heeft met het merk Tesla. Meestal krijg je antwoorden als "bijtelling" en "leverbaarheid" op de vraag waarom mensen in zo'n ding rijden. En dat is aangenomen dat de keuze niet al voor ze is gemaakt door hun werkgever.

Nieuwe auto's zijn gewoon forse investeringen, en mensen zullen de keuze in het algemeen op basis van rationele overwegingen maken, en niet vanwege de clowneske CEO.

Goedkope Chinese fabrikanten zijn een veel grotere bedreiging voor Tesla, vermoed ik. En de kandidaat aan rechterzijde vindt het leuk om handelsoorlogje te spelen.

• Joris748
  • Nu online
Auredium schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:46:
[...]

Ik doel meer op de implementatie ervan. Een politieke agenda (want dat is DEI) hoort in een film niet belangrijker te zijn dan een goede verhaallijn. Het principe van DEI is niet verkeerd maar implementatie ervan moet niet prioriteit voeren boven entertainment als iets bedoeld is voor....entertainment.
Mensen in de creatieve sector zijn over het algemeen progressiever dan de gemiddelde populatie. Dat zal ook zijn weerslag hebben op de producties.
Voor Republikeinen is juist die foute implementatie van DEI iets wat ze als argument aanvoeren voor indoctrinatie van de kinderen. Het is een belangrijke pijler van MAGA en Trump. Ze worden hierbij geholpen door de entertainment industrie die middels financiële middelen gedwongen wordt om een arbitraire hoeveelheid DEI in hun producten te duwen waardoor het doel van entertainment wordt verwrongen tot politiek idieaal.
Dus culture war. Misschien is de DEI agenda juist niet politiek, maar een uiting van intrinsieke motivatie van mensen.
Kort gezegd - Er is niets mis met wat DEI wilt bereiken maar er is van alles mis met hoe ze het willen bereiken. Republikeinen zijn conservatief en tegen wat DEI wilt bereiken en misbruiken de manier waarop DEI het probeert te bereiken voor hun politieke agenda.
Het maakt niet uit hoe men het brengt, het zal nooit goed zijn voor de GOP. Zelfs onschuldige passages in kinderboeken zijn al 'te woke' voor hun.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Als je in Nederland kijkt naar de typische Tesla-rijder, dan is dat over het algemeen niet iemand die heel erg begaan is met het milieu, of bijzondere affiniteit heeft met het merk Tesla. Meestal krijg je antwoorden als "bijtelling" en "leverbaarheid" op de vraag waarom mensen in zo'n ding rijden. En dat is aangenomen dat de keuze niet al voor ze is gemaakt door hun werkgever.

Nieuwe auto's zijn gewoon forse investeringen, en mensen zullen de keuze in het algemeen op basis van rationele overwegingen maken, en niet vanwege de clowneske CEO.

Goedkope Chinese fabrikanten zijn een veel grotere bedreiging voor Tesla, vermoed ik. En de kandidaat aan rechterzijde vindt het leuk om handelsoorlogje te spelen.
Maar een clowneske CEO kan wel doorslag geven als je tussen 2-3 merken kunt/mag/moet kiezen.

• CVTTPD2DQ
Een transgender die recentelijk naar buiten is gekomen met hoe opgroeien onder Elon's duim was. Een absente vader die vooral wilt dat je bent wat hij wilt dat je bent. Het was een vrij hard artikel dat Elon behoorlijk moet hebben geraakt.

Sterker nog, ik zou niet graag met ze willen ruilen, maar tot nu toe scharen de kinderen van Trump zich unaniem achter hun vader. *knip*, geen geruchten over dat soort onderwerpen graag.

[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 17:00 ]

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Joris748 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Mensen in de creatieve sector zijn over het algemeen progressiever dan de gemiddelde populatie. Dat zal ook zijn weerslag hebben op de producties.

[...]

Dus culture war. Misschien is de DEI agenda juist niet politiek, maar een uiting van intrinsieke motivatie van mensen.

[...]

Het maakt niet uit hoe men het brengt, het zal nooit goed zijn voor de GOP. Zelfs onschuldige passages in kinderboeken zijn al 'te woke' voor hun.
Er zit helaas wat meer achter in de VS. DEI is politiek. Je spreekt jezelf ook tegen in deze zinnen: "Dus culture war. Misschien is de DEI agenda juist niet politiek, maar een uiting van intrinsieke motivatie van mensen." Je noemt het een culture war (wat politiek is) maar zegt vervolgens dat de DEI agenda niet politiek is.

We kunnen hier lang over praten maar DEI is politiek en de implementatie daarvan heeft politieke gevolgen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

De Nederlandse situatie is niet helemaal vergelijkbaar, want onze politiek is niet binair, maar ik zal toch proberen een voorbeeld te geven.
Het probleem is dat de Nederlandse situatie helemaal niet vergelijkbaar is. Je kunt in Nederland prima een debat houden als een partij zich terug trekt. Dan doe je het gewoon met 11 lijsttrekkers ipv de 12 die je uitgenodigd had.

Maar een debat wordt onmogelijk als er, zoals in de VS, maar twee partijen uitgenodigd zijn en eentje afhaakt.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:49
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 64% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 16:59 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• user109731
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:33:
Democraten lijken trouwens op stoom; veel meer dan ik had verwacht. Ze beginnen Trump als "oud" & "raar" (weird) te omschrijven. Dat zal ongetwijfeld een gevoelige snaar raken bij Trump en zijn imago als sterke man. Ik gok dat we "weird" nog héél vaak gaan zien voorbijkomen.

Uitspraken van Tim Walz (die blijkbaar ook zijn ogen op het ticket heeft laten vallen naar het schijnt
"But also just listen to the guy. He's talking about Hannibal Lecter and electrocuting sharks, That's weird behavior.”
Tim Walz was toevallig net te gast bij de laatste Pod Save America episode (laatste 10-20 minuten) en hij heeft het daar ook over. Zet je Trump alleen weg als "een dictator, een gevaar voor de democratie" dan maak je een strongman van hem, iemand die kracht uitstraalt en waar je bang voor moet zijn. Trump houdt daar van.

Trump en Vance 'weird' noemen is geen aanval maar een observatie. Wil de gemiddelde Amerikaan kinderopvang afschaffen? Een nationale abortusban opdringen en tornen aan IVF? Belasting verlagen voor de allerrijksten en voor de arbeiders verhogen? Nee, dat zijn eigenlijk hele rare dingen. Hierna kun je dan je eigen positieve ideeën hierover uitdragen. Ik vond het een sympathieke man om naar te luisteren en ik snap wel dat ze naar hem kijken als VP.

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 30-07-2024 12:45 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Interessant stuk. Eigenlijk benieuwd of dit dan gaat betekenen dat blauwe staten meer blauw worden(als in, grotere meerderheid), en rodere staten meer rood. En of het uiteindelijk swing-staten doet verdwijnen.
Zoveel interessante vraagstukken die in mij opkomen, eens even wat verder in duiken
In theorie, ja, en daar zit ook wel wat van een oude agenda - dat was ooit een soort van politiek akkoord uit de tijd van de Koude Oorlog (this state is my state that state is your state), in de jaren voorafgaand aan Trump kwamen de Democraten er achter dat het "convenant" geen basis had. De Republikeinen gebruikten het juist als politiek dreigement (do as we want or we will create our own country within), en men maakte gebruik van zowel economisch beleid als crisis om steeds meer staten onderuit te halen - het compromitteren van interne kapitaalstromen en met name de huizenmarkt.

En dat is relevant. Het is een best onderbelicht conflict in dit alles. Beleid van Biden/Harris bijvoorbeeld richt zich in veel opzichten juist op dat Flyover Country syndroom, in poging tot repareren van fundamenten van economie van de VS, en in poging tot tegenoffensief voor die rechts/conservatieve lange termijn strategie.

Dit is ook waarom zo ontzettend veel energie gestoken is in dat inflation narrative, en zoveel middelen in het dempen van inflatie als mogelijke trigger voor crisis. Hetzelfde bij stabiliseren van huizenmarkt en het ontzenuwen van nieuwe Wall Street drama's van toxische financiële producten gelieerd aan die hypotheekmarkten.

Als we de details van het artikel in die context plaatsen, dan is waarschijnlijk meer duidelijk hoe breed én diep de oorlog aan het land verklaard door die rechts/conservatieve machtsdynamiek is, en hoe lang die al bezig is. Waar een normale samenleving met normale politieke en zakelijke organisaties ageert op basis van politieke economie,l rechtsstaat, lobby en zo meer, speelt rechts/conservatief altijd het spel van zogeheten cultural engineering first.

Effecten van politiek en economie zijn puur mechanismen in die toepassing. Gaat het conform agenda, prima, gereedschap. Zo niet, dan idem, gereedschap. Want de primaire focus is altijd op gedragseffecten van groepen en geodemografie.

Dat hele issue van polarisatie bijvoorbeeld is al veertig jaar zo'n primaire focus. Het is niet dat de samenleving gepolariseerd is, wel dat die rechts/conservatieve machtsdynamiek polariseert, en daarmee subculturele verschuivingen teweeg brengt die vervolgens - down the line - effect hebben op politieke economie waar tegengestelde of als doel gestelde geodemografie / subculturen op hun beurt verschuiven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajnxbpnwVim7-PzeYGQLupbeM4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/naghBBMIao44kt0QMaQKCd0s.jpg?f=fotoalbum_large

Het moet opvallen dat er tegenwoordig meer rode staten zijn dan in vroegere tijden, de periodes waarin de huidige vectoren hun agenda's deden formuleren. En elke keer is dat een patroon van het uitdrijven van bevolking met opleiding, het compromitteren van staten waar deze groepen naar toe verhuizen, het laten crashen van huizenmarkten in gecontroleerde regio's zodat bevolking zich in schulden terug doet bewegen en vervolgens vast zit.

Het echt zure hier is dat het draaiboek geworteld is in actieve toepassing van wat ooit de Great Migration was na de crises van het 19e eeuwse millennium en de great depression. Wat uitwaaierde in wanhoop omdat de grootgrondbezitters hun beloften van racisme aan de laars deden lappen (do as we say, you will feel better than, and you may get a crumb or two) nestelde zich in fasen van hoger naar lager opgeleid elders, om vervolgens weer terug te kruipen naar een zich uitbreidend gebied onder toenemende controle door rechts/conservatieve machtsdynamiek.

It's an issue more of geodemographics and infrastructure than of arbitrary state boundaries. Er zijn zat blauwe staten waar al spreekwoordelijke substaten van rood aanwezig zijn. Californië bijvoorbeeld, met het genestelde fascisme rondom San Diego, of de gebieden gedomineerd door de megachurches, en al flink wat grote zones van landbouw industrie. Kijk elders, bijvoorbeeld New York, waar van men dacht dat het democratisch was, waar echter blijkt dat waar men van dacht dat het democraat was juist Republikein blijkt te zijn - want het masker gaat er af. En dat zien in meer gebieden, dat soort vlag "wisselen".

En dat is wel cruciaal, want het gaat altijd om key districts. Dat zijn de stepping stones.

Heel kort door de bocht is dit een draaiboek wat pijnlijke overeenkomsten heeft met het ontstaan van het Russische koloniale stelsel. Wij zien Rusland als land, maar het is een koloniaal stelsel van grootgrondbezit en grondstoffen reservoirs waar het "Russische" weinig meer is dan een zorgvuldig geïdentificeerd, beperkt en bewust krimpend deel demografie zich voedend met schillen van geodemografie daaromheen.

The Red Menace heeft nooit zoveel te maken gehad met de kretologie, het ging om oligarchie en machtsmodel rustend op grondstoffen (en dat inclusief mensen dus), sinds die tijd is er al nauw verbond tussen Russische oude en nieuwe oligarchie, en Amerikaanse. Mar-a-Lago bijvoorbeeld was ooit een van de grote hubs van Amerikaanse oligarchie om Russische oligarchie (met hun zo bewonderde systeem van macht) te evacueren voor mens en hun middelen, in het gezamenlijk streven om de nieuwe vormen van regime aldaar om te vormen terug naar het feodale model.

In hoeverre blauwe staten meer blauw worden hangt direct af van het vermogen tot effectueren van dat Biden/Harris beleid gericht op rode staten. Lukt dat niet, dan zal de huidige trend zich voortzetten, met crisis sneller dan zonder, maar rode staten als syndroom zal zich blijven uitbreiden.

Heel serieus, er is geen enkele manier, geen enkele invalshoek, waarbij al dit drama, al dat conflict van rechts/conservatief, die dynamiek van interne én externe vectoren geen existentiële kwestie is voor de VS als land. Omdat het als culturele dynamiek zelf vervormd en hervormd wordt naarmate die conflictdynamiek voortduurt, net zo als het landschap van interne kapitaalstromen, en dat krakende fundament van politieke economie op een bedje van interne kolonisatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 30-07-2024 12:51 ]

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

[ Voor 61% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 17:00 ]

[...]

Musk is eigenlijk heel simpel, als persoon, als vector, en als probleem.

Maar we moeten gewoon door de cumulatieve perceptie heen prikken, het opgebouwde verhaal er vanaf halen.

In de basis is Musk weinig meer dan een jongen met problemen, geïdentificeerd en geselecteerd juist vanwege zijn problemen maar ook vanuit zijn achtergrond (familie en netwerk met gedeelde geschiedenis en denken) door een clubje figuren die het geluk hadden zelf gepositioneerd te zijn geworden aan het voorfront van curves van technologische ontwikkelingen.

Hij heeft nog nooit zelf iets bereikt, er is nog nooit een venture geweest die geslaagd is, het is een consistent patroon van continu gered en gefaciliteerd moeten worden en roofdiergedrag gericht op ventures overgenomen - daar is hij geen uitzondering in, het is zowel een issue van cultureel fenomeen in de VS, als een issue van dat soort clubjes met hun bruine achtergronden waar de opbouw minder relevant is dan de doelstellingen.

Musk is een soort van Roman Abramovich, als toepassing. Maar dan niet van deze of gene staat, land of dergelijke, maar van private actoren met oud en fout gedachtegoed die dat verder hebben kunnen ontwikkelen omdat de rest van de samenleving dacht dat ze gek waren, óf fantastisch want de marketing werkte als een kerk. Het is een soort van Roger Stone, maar dan binnen context van Elite Capture.

Dat Musk al lang het padje kwijt is, tja, dat is niet relevant, want dat werkt juist in het voordeel. Genius must be crazy. Nah, can't be a fascist, that's crazy. Het is exact hetzelfde als hoe mensen een Trump wegcijferden en elke keer weer ruimte voor zijn spel lieten vallen.

Musk is net als al die andere actoren van die vectoren een gecompromitteerd persoon, die al zo lang op een pad zit van herhaling van dezelfde gedragslijnen zit, binnen gedragskaders die continu bevestigd worden binnen social circles dat hij niets anders kan doen dan compromitteren.

Wij zien het narratief. De marketing. De realiteit daarachter, en daaronder, is altijd meer complex. Brengen we dat in kaart dan wordt het dusdanig eenvoudig en fout dat onze eerste reflex het afwijzen van observatie en inzicht is - want we hebben altijd de marketing geconsumeerd. Bij media zien we dat issue heel goed, meer duidelijk dan op niveau van burger of samenleving. Media die nu graven wijzen maar al te reflexief de resultaten van hun onderzoeken nu af, want het is een confrontatie met het zelf gefaciliteerd hebben van de marketing.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:42

DevWouter

Creator of Todo2d.com

LZ86 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Goebbels was ook de persoon die ook kwam met "Herhaal een leugen vaak genoeg en het wordt de waarheid". Daarom verliest "Nooit meer" ook zo gemakkelijk van kracht.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[ Voor 77% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 16:59 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Brent

[ Voor 73% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 16:58 ]

[ Voor 78% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 16:59 ]

[ Voor 80% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 16:58 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[ Voor 69% gewijzigd door NMH op 31-07-2024 16:59 ]

• jordy89
[...]

Vast niet, maar het nederlandse systeem is ook niet echt vergelijkbaar. In de VS is het een strijd tussen 2 kandidaten en niet meerdere partijen zoals in NL. Ik vind het dus niet gek om te heronderhandelen als er maar 2 partijen zijn, waarvan er 1 gewisseld is.

• Joris748
  • Nu online
jordy89 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Vast niet, maar het nederlandse systeem is ook niet echt vergelijkbaar. In de VS is het een strijd tussen 2 kandidaten en niet meerdere partijen zoals in NL. Ik vind het dus niet gek om te heronderhandelen als er maar 2 partijen zijn, waarvan er 1 gewisseld is.
Het slaat gewoon helemaal nergens op. Het gaat nog steeds over een debat tussen de presidentskandidaten van de GOP en de DEMS. Daarin is niks veranderd, los van dat er een andere tegenstander is.

Een debat met Biden dacht Trump te kunnen winnen, een debat met Harris niet.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een debat is toch het aller aller domste wat Trump zou kunnen doen? Die man heeft daar alles te verliezen en niets te winnen.

Harris zal de vloer met hem aanvegen. Ook weet zijn team dat hij ter plekke kortsluiting zal krijgen dat hij tegenover een vrouw staat. Dat kan alleen maar mis gaan.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:58
PWM schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:41:
Een debat is toch het aller aller domste wat Trump zou kunnen doen? Die man heeft daar alles te verliezen en niets te winnen.

Harris zal de vloer met hem aanvegen. Ook weet zijn team dat hij ter plekke kortsluiting zal krijgen dat hij tegenover een vrouw staat. Dat kan alleen maar mis gaan.
Een Harris met daarnaast een lege stoel en het bordje coward daarop is natuurlijk ook niet best voor zijn campagne.

• Compuchip87
Daarom gaat hij het ook niet doen. Het is alleen nog even zoeken welke uitvlucht hij het makkelijkst in zijn voordeel kan spinnen. Bij voorkeur een waar hij, de grote sterke leider, het land een dienst bewijst door niet te verschijnen.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12 15:36

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Compuchip87 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:14:
Daarom gaat hij het ook niet doen. Het is alleen nog even zoeken welke uitvlucht hij het makkelijkst in zijn voordeel kan spinnen. Bij voorkeur een waar hij, de grote sterke leider, het land een dienst bewijst door niet te verschijnen.
Covid misschien. Heeft hij uiteraard zichtbaar weinig last van (Biden overigens ook niet), maar hij kan het wel spinnen dat hij denkt aan anderen. (Ondertussen vergeten we dat hij 4 jaar geleden bewust Biden probeerde aan te steken omdat hij covid verzweeg en wel op kwam dagen)

Dit dus.

Nou, weer een stap verder in Voter Suppression & Disenfranchisement ...

De staat Georgia heeft een portaal opgezet om je "eigen" Voter Registration ongedaan te maken.

Super makkelijk.

Je hebt enkel je geboortedatum nodig.

Of die van een ander. Geen tracking, geen tweede controle, geen bevestiging, niks. Als je dus achternaam, initiaal en geboortedatum van iemand kent, en dan de identifiers zoals DMV of anderen, voila. En die lijsten zijn publiek, zie purge rolls.

https://sos.ga.gov/news/r...asing-voter-roll-accuracy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa79i7BKLkowDfhed0dB2gTkbiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ug3uPSnYV4VlPRk9IrJHZmgz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 30-07-2024 17:55 ]

De lessen van de vorige pogingen ...

These Swing State Election Officials Are Pro-Trump Election Deniers
At least 70 pro-Trump conspiracists are election officials in key battleground counties — and they are poised to make a giant mess on Election Day

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:29
Virtuozzo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:53:

De staat Georgia heeft een portaal opgezet om je "eigen" Voter Registration ongedaan te maken.

Super makkelijk.

Of die van een ander. Geen tracking, geen tweede controle, geen bevestiging, niks. Als je dus achternaam, initiaal en geboortedatum van iemand kent, en dan de identifiers zoals DMV of anderen, voila. En die lijsten zijn publiek, zie purge rolls.

[Afbeelding]
Zijn ze straks wel lekker snel klaar met stemmen tellen, als er nog maar zeven stemgerechtigden over zijn.

:X

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:36
Player1S schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Maar een clowneske CEO kan wel doorslag geven als je tussen 2-3 merken kunt/mag/moet kiezen.
Eens. Hier de keuze gehad. Ondanks dat een MY rationeel beter was rijd ik nu tevreden in een XC40

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:58

Super makkelijk.

[Afbeelding]
Volgens het artikel moet je ook je drivers licence of social security nummer hebben. Dat maakt de kans op misbruik wel fors kleiner dan je nu doet voorkomen.
Voters who wish to cancel their registration will simply access the site, enter their secret personal identifying information (such as Drivers License/State ID # or Full/Partial SSN), and indicate that they wish to be removed from the list of registered voters. County voter registration officials will receive a notification through GARViS and remove the voter from the rolls.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dido schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Maar dat maakt dus helemaal niet uit: de tegenstanders van de laffe figuur die zich onder de afspraken uitwurmt waren toch al niet van plan op die wezel testemmen, en de fanatieke aanhang vindt "abnormaal" alleen maar prachtig.

Het is volslagen irrelevant hoe normaal of abnormaal een weldenkend mens dit vindt, zolang het geen negatief effect heeft op de vaste sekte aan volgers is er geen reden om het niet te doen :)
De “flanken” zijn inderdaad niet interessant: zoals je terecht opmerkt weten de voor- en tegenstanders hun standpunten wel.
Maar er is nog een grote groep in het midden die twijfelen. Wel stemmen, niet stemmen, en zo ja op wie? Juist voor die groep kan het wegblijven bij een debat of ineens aanvullende eisen stellen verschil maken: sommigen zullen het stoer vinden en daardoor juist op Trump stemmen, anderen zullen daardoor juist niet op hem stemmen terwijl er misschien ook nog een groep zal zijn die het daardoor allemaal één grote poppenkast gaan vinden en besluiten maar niet te gaan stemmen… :)

Nou… volgens mij heeft Trump al eerder tegenover vrouwen gestaan: bijvoorbeeld 2016 tegenover Hillary, ook geen slecht debater :)

Maar inderdaad, Trump kan alleen maar verliezen. Harris is slim genoeg om het ook (een beetje) vuil te spelen en Trump dus harder uit de tent te lokken dan Clinton kon dus eigenlijk wel jammer als er inderdaad geen debat komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Pietervs op 30-07-2024 20:25 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• CVTTPD2DQ

En je rijbewijsnummer / SSID. Een beetje als het BSN in Nederland. Aangezien registreren ook heel makkelijk is, is het natuurlijk niet zo vreemd dat de omgekeerde procedure ook zo werkt.
HEY_DUDE schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:04:

Volgens het artikel moet je ook je drivers licence of social security nummer hebben. Dat maakt de kans op misbruik wel fors kleiner dan je nu doet voorkomen.
Niet echt. Organisaties zoals een ALEC hebben vrij toegang tot bijvoorbeeld een DMV, maar ook gewoon de voter rolls waar dat soort informatie bij staat. We hebben bij de drama's rondom school boards al gezien hoe gemakkelijk men over dat soort systemen heen rolde, puur om benoemingen te fixen door binnen districten die voter rolls schoon te vegen.

Als er nu een apart systeem was gemaakt voor overledenen, en dan een systeem waar levenden met een reële vorm van verificatie én bevestiging gebruik van zouden kunnen maken, dan was dit een heel andere situatie. Het is ook niet het eerste dergelijke "systeem". Dit gaat pijnlijk ver terug, helemaal door naar de Birch periode, waar in een aantal staten iedereen langs kon komen bij de registrars om anderen uit te schrijven.

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:35:
[...]

En je rijbewijsnummer / SSID. Een beetje als het BSN in Nederland. Aangezien registreren ook heel makkelijk is, is het natuurlijk niet zo vreemd dat de omgekeerde procedure ook zo werkt.
Dat is dat DMV segment, waar ik naar verwees.

Dat is absoluut niet als het BSN systeem in Nederland. We vergeten hier wel eens dat men daar geen basisregistratie heeft, maar een patchwork van systemen veelal onder beheer van een veelvoud aan overheids-, semi-overheid maar ook particuliere organisaties. En die systemen zijn toegankelijk voor een veelvoud aan civiele en commerciële organisaties.

Er zijn goede redenen waarom bijvoorbeeld identiteitsfraude in de VS een sport is.

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12 05:15
En er staat vast iemand als Catherine Engelbrecht al klaar om systematisch mensen uit te schrijven die heel toevallig niet Republikeins stemmen.
Alleen actief hooggeplaatste Republikeinen uitschrijven in Georgia zal misschien helpen dit te doen verdwijnen.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 11:35

Ik snap die focus op die debatten niet zo. Ik heb het idee dat het Biden - Trump een eenmalig event was dat echt impact had op de kandidaatstelling. En ja, Harris heeft nu de wind mee maar dat is vaker zo met nieuwe kandidaten. Laten we over twee weken nog een keer kijken naar de tussenstand. Nate Silver (voormalig 538) heeft bijvoorbeeld pas recentelijk zijn polling model aangepast, juist om voor dit effect wat te compenseren.

https://open.substack.com...ill-be-activated-tomorrow

(Sowieso, volg die man).

Er is onderzoek gedaan naar de presidentiële debatten en de impact op stemgedrag. Dat lijkt echt relatief laag te zijn.

https://www.scientificame...ect-on-election-outcomes/
Even tussendoor een longread uit 2020, focus op SCOTUS, en dan specifiek Roberts, aangezien er toch nog best vaak perspectief aanwezig is wat niet getoetst is aan realiteit, wat meer correspondeert aan perceptie hier ten aanzien van de VS.

Het probleem SCOTUS bijvoorbeeld is een constructie, een werk, van decennia, wat niet louter uit hoeken van aanjagers zoals een Council for National Policy of Paul Weyrich / de WOII Nazis afkomstig is, maar wat ook vruchtbare bodem heeft juist binnen die paden van rechtstaat naar rechtspraak zelf.

Het is een bijzonder gevaarlijke combinatie.

Specifieke context: voting rights.

Chief Justice Roberts’s lifelong crusade against voting rights, explained
He has fought to undermine voting rights his entire career.

Ik zie in media hier tegenwoordig best vaak een algemeen perspectief voorbij komen waar de problematiek van SCOTUS gezien dan wel voorgesteld wordt als een post-Trump fenomeen, dan wel een issue van politisering.

Terwijl het geen van beide is. We kennen het fenomeen van state capture, maar ook daar zit Europees perspectief met flinke drempels ten aanzien van de mythos hier van hoe een VS zou zijn en voorheen was, maar court capture is de sleutel in al dit. En dat is het altijd al geweest, van Bush vs Gore terug naar McCarthy en Cohn, terug naar Birch en de Wallstreet Putsch, helemaal terug door naar de burgeroorlog.

Dat wil dus zeggen dat die hoogste gerechtshoven (de staten hebben die ook) eigenlijk altijd a) inzet geweest zijn voor court capture, en dan pijnlijk genoeg altijd uit dezelfde hoeken van denken / ideologie / geloof, en b) al heel lang opgevuld zijn geraakt met figuren als een Roberts.

Het is een longread, maar het zet wel zaken in context.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
PWM schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:10:
[...]

Bernard en zoon David zijn Democraat in hart en nieren. Daar is niks rechts aan.
Hoorde Hammelburg in het Oog, en hij moest, na wat dringen van de interviewer, schoorvoetend toegeven dat hij in een een sociale huurwoning in Manhattan zat. tJa en dat met een dikke ton aan inkomsten waarop ik hem zeker schat. Daar is inderdaad niks rechts aan ...alhoewel.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 31-07-2024 01:45 ]

• Frame164
Sjah schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 01:05:
[...]

Hoorde Hammelburg in het Oog, en hij moest, na wat dringen van de interviewer, schoorvoetend toegeven dat hij in een een sociale huurwoning in Manhattan zat. tJa en dat met een dikke ton aan inkomsten waarop ik hem zeker schat. Daar is inderdaad niks rechts aan ...alhoewel.
Met een ton in Manhattan kan je daar alleen maar in een sociale huurwoning zitten. Verder denk ik dat je zijn inkomen behoorlijk overschat. Zoveel verdienen journalisten niet.

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:34
[mbr]*knip*, als je een link post, post dan ook even wat daar te zien is. Zie ook Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops.[/mbr]

Edit aangezien modje mij even moest aanpakken. Hier is te zien: Harris addresses Trump directly, looking straight into the TV camera: "Donald, I do hope you'll reconsider – to meet me on the debate stage – because as the saying goes, if you got something to say, say it to my face!" Zo goed?

https://x.com/brianstelter/status/1818428975934210525

Dit gaat wel een snaar raken bij Trump :+

[ Voor 110% gewijzigd door Stroopwafels op 01-08-2024 15:35 ]

• Brent
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:35:
[...]

En je rijbewijsnummer / SSID. Een beetje als het BSN in Nederland.
Met dien verschil dat je socsec nummer zowel ID als wachtwoord is. Maw: enkel het nummer zelf is voor veel dingen genoeg om iemand te impersoneren. Dat werkt dus heel anders dan in NL. Vandaar dat Amerikanen die nummers ook niet zomaar willen delen. En dat er een levendige handel in gelekte of gewoon verkochte nummers bestaat.
Aangezien registreren ook heel makkelijk is, is het natuurlijk niet zo vreemd dat de omgekeerde procedure ook zo werkt.
De wachtrij bij de DMV is zo'n beetje een apart literair genre. Het hangt er heel erg vanaf waar je woont heb ik begrepen hoe makkelijk het is. Van even makkelijk als hier tot 1x/jaar een open loket en daarvoor drie dagen in de rij slapen en wachten.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brent schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Met dien verschil dat je socsec nummer zowel ID als wachtwoord is. Maw: enkel het nummer zelf is voor veel dingen genoeg om iemand te impersoneren. Dat werkt dus heel anders dan in NL. Vandaar dat Amerikanen die nummers ook niet zomaar willen delen. En dat er een levendige handel in gelekte of gewoon verkochte nummers bestaat.
Wel eens tot mijn verbazing gemerkt dat Amerikanen hetzelfde hebben met bankrekeningnummers. Er schijnt maar weinig info nodig te zijn om geld van een rekening te halen en ze doen daarom geheimzinnig over die nummers.

• Dido

Dido

heforshe

downtime schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:59:
Wel eens tot mijn verbazing gemerkt dat Amerikanen hetzelfde hebben met bankrekeningnummers. Er schijnt maar weinig info nodig te zijn om geld van een rekening te halen en ze doen daarom geheimzinnig over die nummers.
offtopic:
Het is verbazingwekkend eenvoudig om vanuit de Nederlandse realiteit de achterlijkheid en middeleeuwse situatie in de VS te onderschatten, inderdaad.
Wij zijn gewend aan een gecentraliseerde (bevolkings)administratie, zwaar beveligd betaalverkeer en een toegankelijke overheid, maar ook solide werknemersbescherming, een solidaire ziektenkostenverzekering en een werkend sociaal vangnet - als je al die zaken wegdenkt, doemt bij velen eerder een beeld op van een failed state als, pak hem beet, Somalie, dan van de VS, een land dat zich presenteert als een lichtend moreel, economisch en politiek voorbeeld voor de wereld. Ze weten het wel goed te verkopen :P

• user109731
  • Niet online
Stroopwafels schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:41:
*knip*

Erg knap dat ze binnen een week zo'n campagne op hebben gezet waarmee ze telkens precies de goede toon weet aan te slaan tegen Trump. Normaal gaan daar maanden aan voorbereiding en onderzoek aan vooraf.

Dat was de rally in Georgia gisteren waar ze ook even uitlegde hoe Trump de 'border security bill' geblokkeerd heeft om er zelf beter uit te komen in deze verkiezingen: https://x.com/KamalaHQ/status/1818428003057037678

Binnen nu en dinsdag horen we wie de running mate (VP kandidaat) is, want op dinsdag gaan ze samen campagne voeren.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 01-08-2024 14:24 ]

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12 17:14

Jebus4life

BE User

Stroopwafels schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:41:
*knip*

Harris voert opvallend agressief campagne, ik had het totaal niet verwacht.
Gedurfde strategie (niet heiliger willen zijn dan de paus. Ik juich het eigenlijk wel toe, je mag niet terugdeinzen voor een bullebak), gezien de huidige trends verwacht ik dat ze enkel de de retoriek zullen opvoeren.

Kwestie van tijd voor ze Trump beginnen wegzetten als bange, wereldvreemde, oude man die elke confrontatie uit de weg gaat (ze zijn er al mee begonnen, het zal enkel nog toenemen bedoel ik)

Benieuwd hoe Trump hier mee gaat omgaan.
Zowel tegen Hillary (hij was de "challenger" die de swamp wel zou drainen) als Biden (hou was iets jonger, en vooral veel vitaler) was Trump de "agressor". De Harris campagne lijkt die rollen te willen omdraaien en de "strong man" appeal van Trump onderuit te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 01-08-2024 14:24 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Wat mij vooral opvalt is dat Harris een heel duidelijke (ook voor de hand liggende strategie heeft. Trump is warrig, oud en een crimineel die de democratie ongedaan wilt maken. Dat bericht galmt overal door inclusief op Fox waar politieke boodschappenruimte is ingekocht door de Democraten.

Trump daarentegen lijkt uit balans. Ze waren volledig ingericht op de aanval op Biden maar weten nog niet echt goed een stevige en eenduidige boodschap naar buiten te brengen die Harris in een slecht daglicht zet,. Ze hebben wat geprobeerd omtrent haar lach maar dat werd al snel door Harris omgedraaid.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 08:33
Democrats fall in love, Republicans fall in line. Dat laatste zagen we maanden geleden al, maar nu lijken de democraten ook een kandidaat te hebben waar ze verliefd op kunnen worden.

Het is een hoopgevende week voor het klimaat, Ukraine en democratie in z'n algemeen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

user109731 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:47:
[...]

Erg knap dat ze binnen een week zo'n campagne op hebben gezet waarmee ze telkens precies de goede toon weet aan te slaan tegen Trump. Normaal gaan daar maanden aan voorbereiding en onderzoek aan vooraf.
Denk dat die maanden aan voorbereiding er ook wel geweest zijn. Kamala heeft haar eigen team en een goed stel hersenen. Die heeft ongetwijfeld zichzelf de vraag gesteld hoe zij die campagne aan zou pakken.

• Dido

Dido

heforshe

user109731 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:47:
Tsja, twee van de speerpunten (Trump is oud, en Trump is verward) zijn natuurlijk al tot in den treure voorbereid door de Trump-campagne zelf. Daar hoeven de Dems alleen maar een ander naampje in te vullen.

Karma is a bitch 8)

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 01:05:
[...]

De inkomenslimiet voor sociale huur op Manhatten is $87,100, dus daar zit hij onder ;)

• Compuchip87
Jebus4life schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:52:
[...]

Harris voert opvallend agressief campagne, ik had het totaal niet verwacht.
Gedurfde strategie (niet heiliger willen zijn dan de paus. Ik juich het eigenlijk wel toe, je mag niet terugdeinzen voor een bullebak), gezien de huidige trends verwacht ik dat ze enkel de de retoriek zullen opvoeren.
Ze had in een van haar eerste speeches al semi-grappend iets gezegd in de trant van "vanuit mijn tijd als openbaar aanklager weet ik hoe je omgaat met liegende, manipulerene types als Trump".

Was niet helemaal een grapje, dus :-)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Compuchip87 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:46:
[...]

Ze had in een van haar eerste speeches al semi-grappend iets gezegd in de trant van "vanuit mijn tijd als openbaar aanklager weet ik hoe je omgaat met liegende, manipulerene types als Trump".

Was niet helemaal een grapje, dus :-)
Het blijft bizar hoe dat zo'n strijd om het presidents schap eigenlijk niet meer als een man/vrouw gevecht is in woorden. Wie kan het best de ander voor de bus gooien... die wint.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

stylezzz schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:58:
[...]

Het blijft bizar hoe dat zo'n strijd om het presidents schap eigenlijk niet meer als een man/vrouw gevecht is in woorden. Wie kan het best de ander voor de bus gooien... die wint.
Dat komt omdat je vooral je eigen kiezers moet motiveren om te gaan stemmen, en de andere groep moet demotiveren. Overtuigen op inhoud werkt al jaren niet meer in de VS. En vrijwel niets werkt beter dan een flink portie angst en onheil. Het enige wat nog beter werkt, is wanneer de tegenstander jouw achterban tot op het bot beledigt, zoals Clinton deed. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• PWM
  • Niet online

PWM

Krisp schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:30:
[...]

Dat komt omdat je vooral je eigen kiezers moet motiveren om te gaan stemmen, en de andere groep moet demotiveren. Overtuigen op inhoud werkt al jaren niet meer in de VS. En vrijwel niets werkt beter dan een flink portie angst en onheil. Het enige wat nog beter werkt, is wanneer de tegenstander jouw achterban tot op het bot beledigt, zoals Clinton deed. :P
In de letterlijke zin heb je gelijk met jaren, maar bijvoorbeeld Obama vs McCain was nog een redelijk ouderwetse campagne. Ook Obama vs Romney ging respectvol.

Trump is echt degene die heeft uitgevonden dat het letterlijk niet uitmaakt of wat je zegt daadwerkelijk klopt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

PWM schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:54:
[...]

In de letterlijke zin heb je gelijk met jaren, maar bijvoorbeeld Obama vs McCain was nog een redelijk ouderwetse campagne. Ook Obama vs Romney ging respectvol.

Trump is echt degene die heeft uitgevonden dat het letterlijk niet uitmaakt of wat je zegt daadwerkelijk klopt.
Voor Trump had je ook al Sarah Palin, de Tea Party en de Birthers. De rot in het politieke systeem zit er al zeker sinds Goldwater, het is alleen door/tijdens Trump 100% mainstream geworden. Voor die tijd was het meeste meer achter de schermen, en waren de grootste gekkies de Birthers.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1 ... 21 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.