[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.403 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ook Bill en Hillary Clinton hebben zonet hun endorsement voor Harris uitgesproken

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 21-07-2024 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
TheDeeGee schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:22:
Is het nou Joe Biden of Joe Byethen :+
Let`s Go Brandon.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Had liever Buttigieg of Newsom gezien. Denk nog steeds, zoals van het begin, dat Trump gaat winnen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, ik ben benieuwd. Harris lijkt me een stuk geschikter dan Biden. Maar gegeven dat Trump nog redelijk mee lijkt te doen in de race, lijkt het aantal Amerikanen waarvoor ‘geschikt voor de baan’ een relevant criterium is niet bijster hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik erken direct dat het een erg beperkt en absoluut geen representatief sample zal zijn, maar de paar Amerikanen waarik vanavond contact mee heb zijn energetisch. Een 'let's do this!' houding tegenover bijna apathie een paar uur geleden.

Het zal me benieuwen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Tito129 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:34:
De grote vraag is kan Amerika het aan. Een vrouw als president. We hebben het gezien in Europa waar we al wat verder zijn. Ik hoop dat het lukt! Zal een grote stap zijn voor Amerika.
Niet zomaar vrouw maar ook gekleurd en deels native-American. Vrees het ergste.(let wel: geslacht en afkomst boeien mij niet maar is en blijft bekrompen land)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
downtime schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Te radicaal voor veel kiezers. Harris en Buttigieg is ook te radicaal. Newsom is weer te Californisch (want dat is Harris ook).

Misschien Josh Shapiro? Oostkust, man, joods. Mooi tegenwicht voor Harris.

Aan de andere kant, ik vond in 2008 ook dat het nog een paar decennia te vroeg was voor een zwarte president, en daar zat ik ook naast.
Ik las ergens dat de president en vice president niet uit dezelfde staat mogen komen , dus dat sluit een Harris/Newsom combi ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:48

marapuru

db.

Het smijten met aantijgingen is begonnen: https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-79194912

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kist schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:31:
[...]
maar het is en blijft een bekrompen land)
Nooit vergeten dat bij Hillary vs Trump meeste mensen niet gestemd hebben op de President, omdat ze geen van beide keuzes geldig vonden. (En terecht)
Ook weinig normaals te zeggen over de verkiezingen tussen Biden en Trump.

Meeste Amerikanen zijn niet bekrompen maar weten gewoon niet meer hoe ze enige invloed op hun absurde politieke systeem kunnen uitoefenen.

Ga ervan uit dat de niet stemmers graag betere partijen zouden willen hebben om uit te kiezen, en dat nieteens iedereen de mogelijkheid heeft om te stemmen vanwege politieke trucs.

[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 21-07-2024 21:42 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Goede beslissing van Biden, was een goede president maar gewoon niet meer in staat om nog 4 jaar dit werk voort te zetten.

Gaat wel een zware klus worden voor de volgende kandidaat (waarschijnlijk Harris?), maar nu kan Trump wel lekker hard op zijn leeftijd gepakt worden:)

Kan niet wachten op het eerste debat in ieder geval, deze verkiezingen gaan heel belangrijk zijn ook voor ons in Nederland dus het geeft ook wel wat spanning.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Niet zomaar vrouw maar ook gekleurd en deels native-American.
Je probeert iets te hard om politiek correct te zijn ;)

Haar moeder komt uit India.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Het heeft hier verder niets mee te maken hoor, maar ik word eerlijk gezegd wel een beetje onpasselijk van dat gecommuniceer middels social media, door iedereen en zijn moeder.

Het schijnt normaal te zijn tegenwoordig maar toch.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 21-07-2024 21:44 ]

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Eh, bij de NOS hadden ze het er daarstraks over dat Harris niet populair was/(is?) bij de kiezer, dan heb ik als buitenstaander toch m'n bedenkingen als ze haar naar voren schuiven. Gezien de onverwachtte uitslag van Hillary vs Trump destijds zou ik dan toch denken dat je voor een populaire kandidaat gaat tot Trump & invloed meer gemarginaliseerd zijn.

Maar goed, zoals altijd bij de verkiezingen beslist het grote geld en is het verder wat onbenullig geroezemoes door de meute. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:23:
Had liever Buttigieg of Newsom gezien. Denk nog steeds, zoals van het begin, dat Trump gaat winnen :(
Die twee zijn niet per se beter. Buttigieg is gay. Newsom een gladde man uit Californië. Zwarte stemmers zullen zich ook gepasseerd voelen.

Many Black and Hispanic Democrats Hold Firm for Biden, Eyeing Harris’s Future

These Black women vow to vote for Biden — but Harris excites them more

Het is nu zaak om snel campagne te gaan voeren met iedereen op één lijn, want we hebben genoeg drama gehad. Harris is daarvoor de meest logische keuze, niemand zal zich gepasseerd voelen, ze heeft naamsbekendheid.

Bovendien: een aanklager vs een crimineel :+

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vrietje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:33:
[...]

Ik las ergens dat de president en vice president niet uit dezelfde staat mogen komen , dus dat sluit een Harris/Newsom combi ook uit.
Volgens mij bestaat die regel niet. Wel is het zo dat ze meestal een VP kiezen uit een andere staat die ook een andere type kiezer aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
offtopic:
@NMH, de startpost kan iig ook aangepast worden :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:31:
Ik erken direct dat het een erg beperkt en absoluut geen representatief sample zal zijn, maar de paar Amerikanen waarik vanavond contact mee heb zijn energetisch. Een 'let's do this!' houding tegenover bijna apathie een paar uur geleden.

Het zal me benieuwen.
Die 'hernieuwde energie' vibes zal het moeten opnemen tegen alle vuile was van Kamala die al bekend was en nu ongetwijfel rehashed gaat worden. Ik hoop dat het eerste overwint natuurlijk.
Voordeel is wel dat als er nog een debat komt tussen Harris en Trump, Harris een stuk sneller kan antwoorden en wellicht tijd heeft om Trump's onzin te benoemen. Biden kon alleen maar wat gapend staren en vervolgens zijn ingestudeerde antwoorden geven. Dat ging veel te stroef.

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]

Niet zomaar vrouw maar ook gekleurd en deels native-American. Vrees het ergste.(let wel: geslacht en afkomst boeien mij niet maar is en blijft bekrompen land)
Punt is wel wen beetje dat met Trump juist de vrouw slechter af is. Een president Trump is een verkrachter als president. En met Trump is sex eigenlijk alleen nog leuk voor de man (abortus en voorbehoudsmiddelen afgeschaft, verplicht kinderen baren).

Voor de vrouwen is het een vrij duidelijke verkiezing en juist daar zijn de peilingen voor Trump drama. Dus Harris als keuze kan goed uitpakken.

Goed dat Biden iig het zelfrespect heeft. Hij hoefde maar in de spiegel te kijken om te zien dat hij niet de man van enkele jaren terug was. Hij overtuigde niet de pers maar ook niet zijn politieke vrienden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FunkyTrip schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:48:
[...]

Die 'hernieuwde energie' vibes zal het moeten opnemen tegen alle vuile was van Kamala die al bekend was en nu ongetwijfel rehashed gaat worden. Ik hoop dat het eerste overwint natuurlijk.
Voordeel is wel dat als er nog een debat komt tussen Harris en Trump, Harris een stuk sneller kan antwoorden en wellicht tijd heeft om Trump's onzin te benoemen. Biden kon alleen maar wat gapend staren en vervolgens zijn ingestudeerde antwoorden geven. Dat ging veel te stroef.
Ik ben benieuwd wat de Republikeinen nu doen. Met een meerderheid in het Hooggerechtshof ligt een weg naar de rechter voor de hand - ongeacht welke juridische truc ze daarvoor moeten verzinnen. Ik vrees dat ze gaan proberen om de aandacht af te leiden met een rechtzaak die ook nog een beetje kans van slagen heeft omdat ze een meerderheid in SCOTUS hebben.

Nou mag je hopen dat de juristen van Biden ook over die mogelijkheid nagedacht hebben maar met een Hooggerechtshof met deze samenstelling kun je de gekste dingen verwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door downtime op 21-07-2024 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
autje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:23:
[...]

Dat zal de Republiekijnen niet weerhouden, en er zit natuurlijk een Republikeins Hooggerechtshof. Ik denk overigens dat die er niet in mee zouden gaan, uiteindelijk, maar je wilt het risico sowieso niet lopen.

Anyway, nu moet Trump, notoir raaskaller, het ineens opnemen tegen iemand die wel drie volzinnen aan elkaar kan rijgen. Het contrast zal groot zijn.

Belangrijkste is de Democratische stemmer enthousiasmeren. Dat was met Boden een stuk moeilijker.
Dan zou ik als ik Biden was niet naar de WC gaan. Je weet immers nooit zeker of SCOTUS er wat mee gaat doen.

Kortom, dat argument kun je overal op toepassen.

FUD.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36
FunkyTrip schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:48:
[...]

vermoed niet dat trump nog een debat wil, waarom zou ie hij kan alleen maar verliezen dan en dat risico neemt ie niet en hoeft ie ook niet

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:48
Delerium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:51:
[...]

Punt is wel wen beetje dat met Trump juist de vrouw slechter af is. Een president Trump is een verkrachter als president. En met Trump is sex eigenlijk alleen nog leuk voor de man (abortus en voorbehoudsmiddelen afgeschaft, verplicht kinderen baren).

Voor de vrouwen is het een vrij duidelijke verkiezing en juist daar zijn de peilingen voor Trump drama. Dus Harris als keuze kan goed uitpakken.

Goed dat Biden iig het zelfrespect heeft. Hij hoefde maar in de spiegel te kijken om te zien dat hij niet de man van enkele jaren terug was. Hij overtuigde niet de pers maar ook niet zijn politieke vrienden.
Trump heeft met zijn running mate ook een vrouwen hater binnengehaald. Zijn running mate wil dat vrouwen die zijn misbruikt of verkracht zijn geen abortus mogen plegen, maar het kind van de verkrachter moeten baren. Het is vrij duidelijk waar het zwakke punt van Trump zit. En de vrouwen in suburbs hebben een belangrijke impact op de verkiezingen. Met wat misogyne quotes uit het verleden van Trump, moet het niet heel ingewikkeld zijn om hem als vrouwenhater te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Punt is wel wen beetje dat met Trump juist de vrouw slechter af is.
[...]
En met Trump is sex eigenlijk alleen nog leuk voor de man (abortus en voorbehoudsmiddelen afgeschaft, verplicht kinderen baren).
Dat ligt maar net aan hoe je er naar kijkt, een pro-life aanhanger zal het bijvoorbeeld niet met jou eens zijn. Ik meen me een rapportage te herinneren waar ze uitlegden dat daarom veel zuid amerikaanse immigranten destijds zo masaal op trump habben gestemd. Puur wegens die standpunten omtrend abortus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Lanfear89 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:07:
Dat ligt maar net aan hoe je er naar kijkt, een pro-life aanhanger zal het bijvoorbeeld niet met jou eens zijn. Ik meen me een rapportage te herinneren waar ze uitlegden dat daarom veel zuid amerikaanse immigranten destijds zo masaal op trump habben gestemd. Puur wegens die standpunten omtrend abortus.
Het abortus standpunt van de Republikeinen is objectief gezien niet populair in Amerika, behalve binnen een bepaalde groep. Zelfs in een aantal dieprode staten is het recht op abortus vastgelegd in de wet na een referendum.

Bron: https://www.politico.com/...tions-red-states-00126225

Er is helemaal niets gezegd over abortus vorige week op de RNC. Geen woord. Dat is geen toeval, de partij weet dat dit het niet goed doet. Trump probeert zich hiervan en van Project 2025 ook te distantiëren.

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Lanfear89 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:07:
[...]

De democraten hebben in mijn herinnering echter juist wel tussentijds verkiezingen gewonnen met pro-abortus standpunten. Dus het is echt niet zo dat heel de VS uit zwaar gelovigen bestaat, alhoewel de Republikeinen ons dat wel graag doen geloven. Dat is ook weer onderdeel van de tactiek vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben blij met de beslissing van Biden. Nu mag opa Trump bewijzen dat hij niet te oud is.

Crooked Joe werkt nu niet meer maar ik verwacht een nieuwe catchy slogan voor Harris. Heinous Harris of zoiets. Niet te moeilijk voor de achterban.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik vermoed dat, indien Harris, de campagne sterk op law and order gaat leunen. Kies je een veroordeelde fraudeur en verkrachtende hoerenloper, of ga je voor de persoon die deze criminelen aangepakt heeft?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Mee eens, maar je kunt ook andersom redeneren; Harris is als een rode lap op een stier voor de GOP en hun achterban. Vrouw, zwart & progressief.

Het is maar de vraag welke achterban zich het meeste zorgen maakt, zogezegd. Je zou zeggen dat dat de Dems zijn maar gezien P2025 en de reacties daarover - without bloodshed, if the left allows it - ben ik daar nog niet zo zeker van.

In tegenstelling tot de Dems heeft de GOP de afgelopen jaren veel geïnvesteerd. Weliswaar op een gevaarlijke en verkeerde manier, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
SkiFan schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:16:
Ik vermoed dat, indien Harris, de campagne sterk op law and order gaat leunen. Kies je een veroordeelde fraudeur en verkrachtende hoerenloper, of ga je voor de persoon die deze criminelen aangepakt heeft?
Het eerste spotje met Harris als aanklager van sex offenders, frauduleuze opleidingsinstituten en banken is al gesignaleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 02:57
Ze zullen Harris wel als blanker dan Biden neer gaan zetten, en hater van African-Americans.
Veel Amerikaanse vrouwen hebben automatisch al een hekel aan sterke vrouwen, dus daar hoeven ze weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Zwelgje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:28:
[...]

technisch gezien is hij nog onschuldig, de uitspraak over welke straf hij moet krijgen is pas in september en dan kan hij nog in beroep gaan en vrijgesproken worden

pas als dat niet meer kan of in beroep ook veroordeeld is hij technisch gezien schuldig
Technisch gezien is hij nu ook een crimineel.

Maar dat hij schuldig of niet is, zo werkt dat inderdaad voor vrouwe Justitia. Daar doen wij als maatschappij zijnde vaak verdachten (en het rechtssysteem!) tekort. Maar dat krijg je ook door bepaalde omstandigheden. Het rechtssysteem is zo traag als dikke stront door een rietje. Dan komen ze met (super(super(super(super))))snelrecht wat natuurlijk de rest alleen nog maar meer vertraagd. Nou ben ik op zich niet tegen het versnellen van een proces wanneer het maatschappelijke belang zeer hoog ligt. Dat lijkt me in deze zaak toch wel het geval...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:27
HEY_DUDE schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:07:
[...]

Trump heeft met zijn running mate ook een vrouwen hater binnengehaald. Zijn running mate wil dat vrouwen die zijn misbruikt of verkracht zijn geen abortus mogen plegen, maar het kind van de verkrachter moeten baren. Het is vrij duidelijk waar het zwakke punt van Trump zit. En de vrouwen in suburbs hebben een belangrijke impact op de verkiezingen. Met wat misogyne quotes uit het verleden van Trump, moet het niet heel ingewikkeld zijn om hem als vrouwenhater te positioneren.
Screenshots uit the Handmaid's Tale, met de vraag is deze quote uit de serie of is het een quote van Trump of Vance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mercapto schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:18:
Veel Amerikaanse vrouwen hebben automatisch al een hekel aan sterke vrouwen, dus daar hoeven ze weinig aan te doen.
Veel mensen vinden sterke vrouwen vaak een “bitch”. Sterke vrouwen hebben (of gebruiken) vaak meer masculiene eigenschappen en dat vinden veel mensen niet bij vrouwen passen. Denk alpha male versus zorgende moeder.

Het is jammer, want juist de zorgzame eigenschappen zorgen mijn inziens voor een betere samenleving. Beetje naar elkaar omkijken, elkaar helpen, groep boven individu, etc.

Ook hebben we onvoldoende vrouwelijke rolmodellen die deze eigenschappen uitstralend. Het beeld van een leider is dus te vaak op mannelijke eigenschappen gebaseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:14:
[...]

De democraten hebben in mijn herinnering echter juist wel tussentijds verkiezingen gewonnen met pro-abortus standpunten. Dus het is echt niet zo dat heel de VS uit zwaar gelovigen bestaat, alhoewel de Republikeinen ons dat wel graag doen geloven. Dat is ook weer onderdeel van de tactiek vermoed ik.
De VS is zeer Christelijk, maar het Christendom is nogal divers. De Evangelicals zijn een groep die Bush jr. de overwinning hebben opgeleverd in 2000. Sindsdien is die groep binnen bij de Reps, onder het mom van: Dems zijn altijd slechter voor onze belangen.

Dat Trump het met prostituees doet, vreemd is gegaan, en ook nog eens fraude heeft gepleegd dat is nogal heftig. Maar ja, daarom is dat ook allemaal 'fake news' en 'corrupte rechtbank' en 'corrupte jury'.

Bekijk de documentaire Alex Jones vs the people (ik dacht op HBO Max, kan me vergissen). Dan krijg je ook een mooi inkijkje in hoe Trump ook in elkaar zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Officieel communiqué van Harris:
I am honored to have the President’s endorsement and my intention is to earn and win this nomination. Over the past year, I have traveled across the country, talking with Americans about the clear choice in this momentous election. And that is what I will continue to do in the days and weeks ahead. I will do everything in my power to unite the Democratic Party — and unite our nation – to defeat Donald Trump and his extreme Project 2025 agenda.
We have 107 days until Election Day. Together, we will fight. And together, we will win.
Volledig statement hier: New York Times

[ Voor 8% gewijzigd door MeteoVir op 21-07-2024 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:07:
[...]

Nou, misogynie bij Trump is niet zo moeilijk. Veroordeling Stormy en grab them by the pussy.

Heb ook nooit begrepen hoe je op hem kunt stemmen als vrouw zijnde. Omdat hij je zijn (waar je niets aan kunt doen) simpelweg niet als zodanig accepteert. Dat is discriminatie pur sang. Maar goed, er schijnen ook moslims te zijn die op Wilders stemden, of Joden die op Baudet stemden. 🤷

Gefrustreerde man, sure, Maslow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:51
Tk55 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Veel mensen mannen vinden sterke vrouwen vaak een “bitch”.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:31:
Het geld stroomt al binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-10 06:01
Hoorde net op BNR Bernhard Hammelburg, die schetste Kamala als "ze rijden op een nederlaagmuur af".

Maar vraag is dan, is Hammelburg niet stiekem hardstikke rechts..?

Net zoals Derksen de gouverneur van Californie afbrandde, als "gladjanus", tja Johan die zakkenvuller, vast voor Trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Sjah schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:39:
Hoorde net op BNR Bernhard Hammelburg, die schetste Kamala als "ze rijden op een nederlaagmuur af".

Dan had hij vast ook de perfecte kandidaat voor ogen die Trump met huid en haar opeet? Of is dat dan weer niet de bedoeling? :+

Ps.
Ik denk sowieso dat linkse mensen moeten stoppen met luisteren naar "adviezen" van oude rechtse heren. Als bijvoorbeeld meneer Kelder vindt dat Dijsselbloem een goede minister van financiën was dan heeft hij overduidelijk wat fout gedaan vanuit het oogpunt van de PvdA. En dezelfde houding heeft de Democraten er al enkele keren van weerhouden om een progressievere kandidaat aan te wijzen.

[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2024 22:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jerie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:33:
[...]

Nou, misogynie bij Trump is niet zo moeilijk. Veroordeling Stormy en grab them by the pussy.

Heb ook nooit begrepen hoe je op hem kunt stemmen als vrouw zijnde. Omdat hij je zijn (waar je niets aan kunt doen) simpelweg niet als zodanig accepteert. Dat is discriminatie pur sang. Maar goed, er schijnen ook moslims te zijn die op Wilders stemden, of Joden die op Baudet stemden. 🤷

Gefrustreerde man, sure, Maslow.
Omdat het geloofsgedrag is. Jarenlang crises misbruiken en narratieven pushen.

Het is niet te begrijpen wanneer je waarde hecht aan sociale cohesie, gedeelde realiteit & belangen, visie, zo u wilt.

Maar dat is niet waar het hier om gaat. Het is een persoonlijkheidscultus, eigenlijk. Je kunt het beter vergelijken met religie (met fundamentalistische gelovigen) dan met een politieke campagne of partij.

En dat verhult voor een deel hetgeen zich op de achtergrond afspeelt; een geleidelijke putsch of coup d’état.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

Net zoals Derksen de gouverneur van Californie afbrandde, als "gladjanus", tja Johan die zakkenvuller, vast voor Trump.
BNR is voor NL begrippen centrumrechts, zeg maar VVD. Daarentegen Dems zijn voor NL begrippen ook centrumrechts, zeg maar VVD. De linkervleugel van de Dems is eigenlijk lamgeslagen sinds Bush jr. Letterlijk en figuurlijk. Dat komt omdat het midden is opgeschoven naar rechts. In de VS hebben de stemgerechtigden in de swing states het voor het zeggen (wat betreft wie er president wordt). Een libertarian in Texas kan beter campagne voeren op Twitter dan stemmen. Dat laatste is wat betreft presidentsverkiezingen nutteloos in Texas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Auredium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:15:
Ik ben blij met de beslissing van Biden. Nu mag opa Trump bewijzen dat hij niet te oud is.

Crooked Joe werkt nu niet meer maar ik verwacht een nieuwe catchy slogan voor Harris. Heinous Harris of zoiets. Niet te moeilijk voor de achterban.
Dat wordt natuurlijk Klueless Kamala en Kakala Kamala of gewoon Kakala (dit is een serieuze post ;)) Ik durf er om te wedden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Blaze85 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:04:
[...]

Dat wordt natuurlijk Klueless Kamala en Kakala Kamala of gewoon Kakala (dit is een serieuze post ;)) Ik durf er om te wedden :P
Hij noemde haar Laughing Kamala en even later crazy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Blaze85 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:04:
[...]

Het zal inderdaad niks met Harris zijn. Die naam is te doorsnee, te christelijk, te anglosaksisch, te acceptabel voor Trumps achterban. Zoals Obama altijd als Barack Hussein Obama (met nadruk op Hussein) werd aangeduid zal Kamala worden aangeduid met de naam die haar het meest buitenlands laat klinken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bernard en zoon David zijn Democraat in hart en nieren. Daar is niks rechts aan.

Over Harris zijn ze nooit echt positief geweest en laten we wel zijn: de centrum en linkse media in de US ook niet.

Hopelijk kan ze ons verrassen, maar met de huidige stand van zaken, geeft hij denk ik een correcte voorspelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:17
downtime schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:10:
[...]

Het zal inderdaad niks met Harris zijn. Die naam is te doorsnee, te christelijk, te anglosaksisch, te acceptabel voor Trumps achterban. Zoals Obama altijd als Barack Hussein Obama (met nadruk op Hussein) werd aangeduid zal Kamala worden aangeduid met de naam die haar het meest buitenlands laat klinken.
Wikipedia: List of nicknames used by Donald Trump heeft nu alleen Laffin' Kamala. Maar ik heb zo'n idee dat die lijst de komende weken snel langer gaat worden.
*knip* onnodig om iemand te labelen

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 22-07-2024 06:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Er is terecht veel opluchting maar het wordt nog steeds een enorme uitdaging om te winnen. Volgens mij is Amerika vrij seksistisch en racistisch, dus maar even afwachten hoe goed Harris het gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Maar hoe gaat het nu verder? Iemand anders kan zich ook als kandidaat opwerpen? En dan stemt de conventie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:22:
Maar hoe gaat het nu verder? Iemand anders kan zich ook als kandidaat opwerpen? En dan stemt de conventie?
Ja. Maar de uitslag wordt bepaald doordat de afgevaardigden van Biden een enorme overmacht aan stemmen op de conventie hebben. Die stemmen komen vrij nu Biden zich terug trekt maar de verwachting is dat die mensen nu massaal op Harris zullen stemmen. Maar garanties zijn er natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-10 17:51

The_Bird

Meneer de Raaf

[...]

Tja Hillary probeerde het ook op het "vrouwen kiezen voor mij" te gooien en dat pakte niet echt uit.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:18
Wat ik mij afvraag is wat de democraten in Harris nou eigenlijk zien? Ik heb niet veel gezien van Harris waarvan ik denk; Das president materiaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:22:
De tijd lijkt me te kort om nog een soort mini primaries te organiseren. Maar ze hebben al aangegeven wel de "regels en procedures" te gaan volgen. Dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik vermoed dat zich een paar kandidaten gaan opwerpen de komende tijd maar dat die zich onder druk van politieke zwaargewichten in de partij voor de conventie ook weer zullen terugtrekken. Met de steun van de zittende president en oud-presidenten (Obama heeft zich ook al uitgesproken) moet je van goeden huize komen om nog enige kans te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:30:
Wat ik mij afvraag is wat de democraten in Harris nou eigenlijk zien? Ik heb niet veel gezien van Harris waarvan ik denk; Das president materiaal!
Dat is ook maar het imago wat je via de media meekrijgt natuurlijk. Want hoe vaak hebben we die vrouw nu echt aan het werk gezien? Als openbaar aanklager in de VS moet je jezelf toch wel kunnen verkopen lijkt me?

En ik zie her en der diverse kandidaten prima overkomen in interviews of opiniestukken maar geen idee of dat breed ook zo gezien wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Paar pagina's terug in deze thread staat een ijzersterke speech van haar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:18
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Dat is ook maar het imago wat je via de media meekrijgt natuurlijk. Want hoe vaak hebben we die vrouw nu echt aan het werk gezien? Als openbaar aanklager in de VS moet je jezelf toch wel kunnen verkopen lijkt me?

En ik zie her en der diverse kandidaten prima overkomen in interviews of opiniestukken maar geen idee of dat breed ook zo gezien wordt.
Maar dat is ook beetje mijn punt. Als je Harris al kandidaat naar voren wilt schuiven omdat ze een goede president zou worden en niet omdat ze de facto een promotie krijgt door terugtrekken van Biden, dan moet je ook aantonen dat ze veel voor elkaar gekregen heeft als VP. Als ik de podcast van Ezra Klein moet geloven heeft ze veel haar van haar portofeuille gefaald. Mijn punt is dat als je als VP jezelf (nog) niet bewezen hebt, waarom haar naar voren schuiven als kandidaat. Daarnaast is er al geprobeerd een vrouwelijke president aan de macht te krijgen en dat is gefaald, twee “diversity” vinkjes zou teveel van het goede zijn voor het amerikaanse volk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Vergeet ook niet dat Harris het in de peilingen best goed doet. Van alle mogelijke kandidaten staat ze er het best voor, ongeveer gelijk met Trump. En dat is dan nog zonder dat ze actief campagne gevoerd heeft. Met de volledige steun (en campagnekas!) van haar partij kan dat alleen maar* stijgen. En hopelijk betekent het feit dat ze al vp is dat de grootste lijken al bij eerdere campagnes uit de kast zijn gevallen.

* mits ze coherente zinnen blijft uitkramen en geen al te grote blunders maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:43
TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:44:
[...]

Maar dat is ook beetje mijn punt. Als je Harris al kandidaat naar voren wilt schuiven omdat ze een goede president zou worden en niet omdat ze de facto een promotie krijgt door terugtrekken van Biden, dan moet je ook aantonen dat ze veel voor elkaar gekregen heeft als VP. Als ik de podcast van Ezra Klein moet geloven heeft ze veel haar van haar portofeuille gefaald. Mijn punt is dat als je als VP jezelf (nog) niet bewezen hebt, waarom haar naar voren schuiven als kandidaat. Daarnaast is er al geprobeerd een vrouwelijke president aan de macht te krijgen en dat is gefaald, twee “diversity” vinkjes zou teveel van het goede zijn voor het amerikaanse volk.
https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T
https://projects.fivethir...s/approval/kamala-harris/

Het is gewoon echt geen goed idee om Kamala naar voren te schuiven. Ik wil ook dat Trump verliest, maar dan moet je juist haar niet kiezen. Ik heb haar speeches bekeken, en ik ben natuurlijk maar een rando op het internet en het is heel knap dat ze VP is geworden, maar ze is gewoon impopulair en de kans dat ze wint, is nihil.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:44:
[...]

Maar dat is ook beetje mijn punt. Als je Harris al kandidaat naar voren wilt schuiven omdat ze een goede president zou worden en niet omdat ze de facto een promotie krijgt door terugtrekken van Biden, dan moet je ook aantonen dat ze veel voor elkaar gekregen heeft als VP.
Helaas. Een VP heeft officieel nauwelijks taken en daardoor ook weinig gelegenheid om indruk te maken. Er zijn mensen die als VP niets lieten zien maar redelijk succesvolle presidenten werden toen ze eenmaal hun eigen koers konden varen (Truman schiet me te binnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Fuujii schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:20:
Er is terecht veel opluchting maar het wordt nog steeds een enorme uitdaging om te winnen. Volgens mij is Amerika vrij seksistisch en racistisch, dus maar even afwachten hoe goed Harris het gaat doen.
Ik denk dat een zwarte vrouw 'too much' gaat zijn.

Daarnaast is het ook gewoon een beetje een zwaktebod van de Democraten natuurlijk. De huidige president die nog het land bestuurd op zijn 81e nog rustig voor nog een 2e termijn laten gaan, terwijl zijn ziel tijdens een debat zowat tijdelijk zijn lichaam verlaat.

Met alle respect, dan zet je niet echt een beeld neer dat je zaken op orde hebt.

Ik hoop dat de Democraten winnen en met een beetje geluk komt er nog een ijzersterk debat waarbij Trump volledig omver gelopen wordt, maar het zal knokken worden.

Hopen op het beste.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
En laten we wel wezen: of ze wel of niet succesvol was als VP doet er toch ook geen reet toe? Al wat er toe doet is of de Democraten voldoende kiezers weten te motiveren om te gaan stemmen. Juist de afhakers moet je nu mobiliseren. De partij moet hier vooral nieuwe energie uit zien te halen want het was bovenal een hopeloze negatieve bedoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:57:
En laten we wel wezen: of ze wel of niet succesvol was als VP doet er toch ook geen reet toe? Al wat er toe doet is of de Democraten voldoende kiezers weten te motiveren om te gaan stemmen. Juist de afhakers moet je nu mobiliseren. De partij moet hier vooral nieuwe energie uit zien te halen want het was bovenal een hopeloze negatieve bedoening.
Ik denk al te weten hoe St. Petersburg en de rechtsradicalen het gaan verkopen: centrum claimen te zijn of random of unbiased en dan zeggen dat Harris het hoe dan ook niet kan worden want <vul in>.

Het enige dat er werkelijk toe doet is haar politieke standpunten. In hoeverre verschillen die van Biden? Niet wezenlijk, anders had ze niet zijn VP kunnen zijn. Maar waar liggen dan wel de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
*knip* trolling

[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 22-07-2024 06:28 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Trump gaat los op social media. ABC is opeens slecht voor het volgende debat. Toevallig zo vandaag :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTCv1-YWIAAoW7e.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door user109731 op 22-07-2024 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

user109731 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:19:
Trump gaat los op social media. ABC is opeens slecht voor het volgende debat. Toevallig zo vandaag :+
[Embed][Afbeelding]
Hij kan natuurlijk niet zomaar afzeggen. Hij zoekt een excuus om het debat af te zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
FrambozenTaart schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:55:
[...]

Daarnaast is het ook gewoon een beetje een zwaktebod van de Democraten natuurlijk. De huidige president die nog het land bestuurd op zijn 81e nog rustig voor nog een 2e termijn laten gaan, terwijl zijn ziel tijdens een debat zowat tijdelijk zijn lichaam verlaat.

Met alle respect, dan zet je niet echt een beeld neer dat je zaken op orde hebt.

Ik hoop dat de Democraten winnen en met een beetje geluk komt er nog een ijzersterk debat waarbij Trump volledig omver gelopen wordt, maar het zal knokken worden.

Hopen op het beste.
Donald Trump zit nu op zijn max populariteit, na de aanslag. Ik zie Trump niet nog verder uitlopen. De ogen zijn nu tot en met de conventie uitsluitend gericht op de Democraten. Dat is tot 22 augustus. Als ze er een enthousiast verhaal van maken kunnen ze weer controle krijgen over het narratief. De republikeinse conventie en de aanslag is ineens oud nieuws. For better or worse de democraten zullen het nieuws domineren.

Veel Amerikanen vonden zowel Biden als Trump geen geschikte kandidaat. En die krijgen nu een alternatief in de schoot geworpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:55:
[...]

Hopen op het beste.
De impact van zo'n debat wordt schromelijk overdreven. Werkt ook heel anders dan NL.

In NL wanneer in een debat 25% van alle zwevende kiezers wordt overtuigd dan heb je het over een significant aantal. Of je nou in Amsterdam woont of in Enschede of Middelburg. Iedere stem doet er toe, is gelijk. Bovendien heb je strategisch stemmen bij ons. Bijvoorbeeld je stemt PVV omdat je niet wilt dat GL/PvdA wint (op zich fair enough, al had je beter bij de VVD kunnen blijven maar ja de nieuwe leider van die club Yeşilgöz had een creatief moment :+).

In VS moet je het hebben van inderdaad zwevende kiezers maar strategisch stemmen is geen factor (althans niet voor een popular vote, hoogstens om een trend te zetten voor de toekomst). In die zin, dat het er enkel toe doet of je in een swing state woont ja of nee. En zelfs daar heb je nog gerrymandering.

Het gaat er dus om hoe de Dem kandidaten (president en VP) het doen bij de gematigde, zwevende kiezer in de swingstates. En de thuisblijver. Bijvoorbeeld mensen aan de linkerkant van het spectrum die boos zijn vanwege Gaza. Maar die moet je nooit volledig gelijk geven want dan gooi je je glazen in m.b.t. de gematigde, zwevende kiezer in de swingstate. Die zijn niet pro-Gaza. Want als ze dat wel waren, dan stemden ze onherroepelijk niet op de Reps. Die kiezers zijn al binnen (hoogstens blijven ze thuis; dit zag je ook terug in de Europese verkiezingen waar Nederland niet rechts stemde omdat veel kiezers thuis bleven die bij landelijk rechts hadden gestemd). En om die reden is een AOC geen goede presidentskandidaat, en een Harris m.i. ook niet ideaal. Als VP wel omdat je dan die mensen aan je kunt binden bij een gematigde/centrum presidentskandidaat. En Harris kan prima VP blijven. Obama daarentegen werd gezien als progressief. En Biden was dan eigenlijk meer gematigd. Dus de andere kandidaat die naast Harris gaat staan wordt naar mijn verwachting een gematigde kandidaat.

Indien de Democratische partij faliekant achter Biden was blijven staan, dan had Biden kunnen aanblijven. Diverse prominenten binnen de partij hebben publiekelijk het vertrouwen in hem opgezegd. Die druk is langzaam maar zeker opgevoerd. Het lot van de VS ligt niet meer in Biden's handen. Hij moet alleen nu de resterende 0,5 jaar nog uitzitten. De kans op een aanslag op hem acht ik nu wel kleiner, terwijl de beveiliging bij Harris zal moeten worden opgeschaald (alleen al vanwege de geruchten dat ze beoogd presidentskandidaat wordt). Misschien zou het zelfs gunstig zijn wanneer Biden iets zou overkomen... maar ik vind zoiets geen fijne hypothese om deze hier met hand en tand te verdedigen (want devil's advocate en gezien de precaire situatie onwenselijk). Mijn punt is meer: de druk is nu bij Biden weg. Dat zal hem waarschijnlijk de komende 0,5 jaar alleen maar beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

The_Bird schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:29:
[...]

Tja Hillary probeerde het ook op het "vrouwen kiezen voor mij" te gooien en dat pakte niet echt uit.
Hillary was een geval apart. Bill Clinton was in veel "Me Too" gevallen betrokken geweest, waarbij Hillary Clinton actief betrokken was om de vrouwen die zichzelf uit wilden spreken tegen het gedrag van B. Clinton zo veel mogelijk op de achtergrond te houden. Daarmee was ze totaal ongeloofwaardig als ze Trump aanviel op zijn gedrag jegens vrouwen...

Verder, wat betreft Harris... Bij gebrek aan alternatieven moet zij wel. Maar er is behoorlijk wat vuil over haar op te graven.

[ Voor 10% gewijzigd door HollovVpo1nt op 22-07-2024 01:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
The_Bird schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:29:
[...]

Ik weet niet meer exact waar Hillary Clinton het -volgens gedegen analyses- heeft laten liggen. In mijn herinnering had de hack op de e-mail server een flinke impact. Dat bleek achteraf een Russische op te zijn, waarbij Assange de useful idiot geweest is.

Kijk je naar Afbeeldingslocatie: https://www.pewresearch.org/wp-content/uploads/sites/4/2018/08/2-12.png dan lijkt de deplorables als zodanig noemen ongunstig geweest. Dat plaatje komt uit een aardige analyse van het fenomeen: https://www.pewresearch.o...ased-on-validated-voters/ hoe dan ook: nooit de potentiële kiezer beledigen.

Andere redenen: Hillary Clinton's houding. Sanders supporters (linkervleugel v/d partij) voelden zich niet gehoord. Ze nam Trump niet serieus (wie wel?). De controverse rondom Bill Clinton (plus de ogenschijnlijke derde termijn van 'Bill Clinton' (ofwel de derde van Hillary ;))).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-10 06:01
Trump heeft het in 16 gewonnen door de angry white male.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:13
Los van wat je er zelf moreel/politiek van vind: Dit is de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpDbV9dA7erm2l1PHpf6W2mBfSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7tPuij8b8PVVOhvClCyenvUy.png?f=fotoalbum_large
Anno 2024 is het een beslissing van de individuele staat, in het verleden werd het federaal afgedwongen. Het zijn momenteel dus de staten die bepalen of er wel of geen restricties zijn.

De staten rusten op 3 takken; executive (gouverneur, direct gekozen door het volk), legislative (behandelt zaken aangebracht door de gouverneur of leden, november 2024 zijn er hiervoor verkiezingen) en judicial (rechtbank). De verkozen gouverneurs en legislatives hebben blijkbaar een heel ander standpunt dan voorheen federaal werd afgedwongen. Daar kan en mag je wat van vinden. Maar ondertussen kan elke presidentskandidaat simpelweg beweren dat hij of zij deze kwestie overlaat aan de staten en dan heeft hij of zij nog gelijk ook. Hierdoor is deze discussie wat mij betreft niet zo relevant in de context van de huidige verkiezingen in de verenigde staten

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Mooi om te zien. Ze heeft 96 miljoen van de Biden/Harris campagne overgenomen en daar is nu al een hoop bijgekomen.

Newsom, Shapiro en AOC hebben inmiddels ook hun steun uitgesproken voor Harris.

Trump heeft het er maar moeilijk mee.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTDz4zxXwAA1-NO?format=jpg&name=medium

[ Voor 40% gewijzigd door user109731 op 22-07-2024 05:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 03:27:
Maar ondertussen kan elke presidentskandidaat simpelweg beweren dat hij of zij deze kwestie overlaat aan de staten en dan heeft hij of zij nog gelijk ook. Hierdoor is deze discussie wat mij betreft niet zo relevant in de context van de huidige verkiezingen in de verenigde staten
Het is zeker relevant want veel Republikeinen willen een verbod op abortus juist federaal vastleggen zodat staten dit niet zelf kunnen regelen. Dit is ook een belangrijk onderdeel van Project 2025.

Het officiële standpunt is nu iets afgezwakt want Trump weet dat dit niet populair is, maar als de winst binnen is kan het alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
sdk1985 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 03:27:
Maar ondertussen kan elke presidentskandidaat simpelweg beweren dat hij of zij deze kwestie overlaat aan de staten en dan heeft hij of zij nog gelijk ook. Hierdoor is deze discussie wat mij betreft niet zo relevant in de context van de huidige verkiezingen in de verenigde staten
Ware het niet dat het juist bij veel traditioneel GOP stemmende vrouwen ook een dingetje is geworden. En de agenda van de GOP nogal duidelijk is dat ze het juist niet bij de staten willen laten en op federaal niveau willen verbieden. Je ziet zelfs dat het taalgebruik uit de R hoek (o.a. Trump zelf) opeens aan het matigen is op dat onderwerp, omdat het ze stemmen kost.

Niet dat ik ook maar een seconde geloof dat (mn de GOP) echt gematigder is geworden (Trump zelf zie ik voornamelijk als opportunist).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Ze is nu vice-president. Misschien is ze niet zo zichtbaar maar zo’n positie krijg je niet zomaar. Daarnaast is ze (los van de inhoud) de tegenhanger van Trump. Ze is een vrouw, ze is van Amerikaanse-Afrikaanse-Aziatische komaf en ze is relatief jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:25
Als Trump Harris verslaat, is hij (opnieuw) de enige Amerikaanse President in de geschiedenis die wint zonder een mannelijke opponent te verslaan. Dat zal hem toch ook een beetje steken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:27
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2oZaEfc.png
(Source https://truthsocial.com/@.../posts/112826696160137948)

Dit vind ik wel een beetje komisch, moesten ze maar focusen op de partij in plaats van de persoon. Ik denk dat ze stiekem toch wel een beetje in paniek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:33
Muncher schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:05:
[...]

Ze is nu vice-president. Misschien is ze niet zo zichtbaar maar zo’n positie krijg je niet zomaar. Daarnaast is ze (los van de inhoud) de tegenhanger van Trump. Ze is een vrouw, ze is van Amerikaanse-Afrikaanse-Aziatische komaf en ze is relatief jong.
Maar heeft ze genoeg straatvechters-mentaliteit om Trump te verslaan? Ze heeft als ik even Wikipedia: Kamala Harris lees qua historie minder een elitaire achtergrond als Hillary. Ik heb wel mijn twijfels over haar maar wellicht verrast ze me. Maar dat iedereen als een speer achter haar gaat staan, zegt weinig over haar kwaliteiten. Lijkt me meer een strategie om snel de rijen te sluiten naar buiten toe en dan is de VP als kandidaat de meest logische.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

martwoutnl schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:20:
[...]

Maar heeft ze genoeg straatvechters-mentaliteit om Trump te verslaan? Ze heeft als ik even Wikipedia: Kamala Harris lees qua historie minder een elitaire achtergrond als Hillary. Ik heb wel mijn twijfels over haar maar wellicht verrast ze me. Maar dat iedereen als een speer achter haar gaat staan, zegt weinig over haar kwaliteiten. Lijkt me meer een strategie om snel de rijen te sluiten naar buiten toe en dan is de VP als kandidaat de meest logische.
Ik heb wat publieke speeches van haar gehoord en ze is een vrij felle spreekster. Helder en duidelijk en waar Biden integer was is zij een stuk feller. Beide hebben voor en nadelen maar ik zie haar zeker niet als een zwakkere spreekster dan Biden.

Overigens is de paniek bij Trump wel af te lezen. Vreemd dat de Republikeinen altijd dachten dat Biden wel in het zadel bleef zitten terwijl de druk steeds groter werd om af te treden. Ik verwacht nog steeds dat de nieuwe strategie klaar is bij de Republikeinen binnen een week. Maar de nieuwe strategie is waarschijnlijk de oude strategie in een nieuw jasje.

/Edit - Ik begrijp overigens ook wel waarom Trump nu bang is voor het debat. Biden was niet mentaal snel genoeg meer om de informatie op te kloppen ad hoc over Trump zijn politieke leugens. Gezien de felheid van Harris denk ik dat ze iedere nagel de plank in hamert publiekelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Auredium op 22-07-2024 09:08 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Vergeleken met Trump ligt de lat ook niet heel hoog. Om de een of andere reden verwachten veel tweakers hier dat de Dems met de perfecte kandidaat op de proppen moet komen. De perfecte kandidaat bestaat niet en elk zal zijn zwakheden hebben waar Trump op zal parasiteren. Daar moeten we niet in mee gaan en eindelijk weer eens naar de inhoud gaan kijken.

Bovendien is er de mogelijkheid van projectie bij Harris er is nu een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Is Baldwin nu Harris haar running-mate?

Committee ID# C00849281
Harris Baldwin Victory Fund
PO Box 58174
Philadelphia, Pennsylvania 19102
Affiliated Relationship Code: Joint Fundraising Representative

https://docquery.fec.gov/cgi-bin/forms/C00703975/1805326/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Thombias schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:34:
Is Baldwin nu Harris haar running-mate?

Committee ID# C00849281
Harris Baldwin Victory Fund
PO Box 58174
Philadelphia, Pennsylvania 19102
Affiliated Relationship Code: Joint Fundraising Representative

https://docquery.fec.gov/cgi-bin/forms/C00703975/1805326/
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Simpel gezegd, ze zien geld in haar. Vrij letterlijk. Harris kan namelijk campagne voeren met het geld dat Joe Biden's campagne heeft ingezameld. Wil je voor iemand anders gaan dan Harris dan moet je (a) een kandidaat zoeken die snel bekendheid kan maken en (b) snel campagne funding kan ophalen van het geld van Biden/Harris is volgens de campagne regels in de VS niet overdraagbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
HEY_DUDE schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:29:
[...]

Vergeleken met Trump ligt de lat ook niet heel hoog. Om de een of andere reden verwachten veel tweakers hier dat de Dems met de perfecte kandidaat op de proppen moet komen. De perfecte kandidaat bestaat niet en elk zal zijn zwakheden hebben waar Trump op zal parasiteren. Daar moeten we niet in mee gaan en eindelijk weer eens naar de inhoud gaan kijken.

Bovendien is er de mogelijkheid van projectie bij Harris er is nu een alternatief.
Niet alleen Tweakers verwachten de "perfecte" kandidaat ook de volgers en de media in de VS wellicht. Maar die discussie aanwakkeren is volgens mij nu net het laatste wat de Democraten moeten doen. Want dan trap je in het frame van de tegenstander. Er is inderdaad geen perfecte kandidaat, iedereen heeft mindere punten. En al is het de reïncarnatie van Lincoln of Washington: het gevolg van Trump zal de kandidaat belachelijk proberen te maken en af te branden. Als de kandidaat maar ad rem genoeg is Trump van weerwoord te voorzien in debatten is het al dikke winst. Speechen kunnen ze in de VS over het algemeen sowieso wel en als aanklager moet je dat ook wel kunnen

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 22-07-2024 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:42
HollovVpo1nt schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:03:
[...]

Simpel gezegd, ze zien geld in haar. Vrij letterlijk. Harris kan namelijk campagne voeren met het geld dat Joe Biden's campagne heeft ingezameld. Wil je voor iemand anders gaan dan Harris dan moet je (a) een kandidaat zoeken die snel bekendheid kan maken en (b) snel campagne funding kan ophalen van het geld van Biden/Harris is volgens de campagne regels in de VS niet overdraagbaar.
De Biden-campagne kan het geld niet aan een andere campagne, maar wel aan een Super-PAC geven. Die Super-PAC kan dan alsnog het geld besteden om campagne te voeren voor de nieuwe kandidaat. Dus het is een minder groot probleem dan de meeste mensen denken.

De nieuwe kandidaat moet wel een eigen campagne opzetten met ander geld, maar die kan releatief dan misschien iets kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Harris was trouwens een niet onverdienstelijk Openbaar Aanklager voor haar politieke loopbaan. Het wordt straks dus de Openbaar Aanklager tegen een veroordeelde crimineel. Aparte dynamiek wel.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Trump zijn gepost verraad ook een hoop van de campagne die de Republikeinen dachten te voeren. Ga even terug in gedachten en over hoe men de Democraten deed aanvallen. Alhoewel het waar is dat ze de Democratische partij deden zwartmaken lag de nadruk vooral op Biden.

Biden was de slechtste president ooit.
Biden was oud.
Biden was 'crooked'.

De Republikeinen hebben eigenlijk vol ingezet op het zwart maken van Biden. Ongetwijfeld schakelen ze binnen de week om naar het zwart maken van Harris structureel. Maar ik kan mij niet daarvan onttrekken dat veel mensen in de VS nu een oude man het zien opnemen tegen een relatief jonge vrouw. Een hoop van de voordelen wat Trump had in de race zijn nu weg.

Harris zal alleen al omdat ze een zwarte vrouw is een hoop schade aanrichten aan sommige stemmersgroepen. Persoonlijk denk ik dat de Democraten het juiste hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56
Auredium schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:25:
Ik verwacht nog steeds dat de nieuwe strategie klaar is bij de Republikeinen binnen een week. Maar de nieuwe strategie is waarschijnlijk de oude strategie in een nieuw jasje.
Even snel een geschiktere kandidaat voorstellen, hoort daar niet bij nu het RNC voorbij is. Je zou bijna zeggen dat dit een tactische keuze was van de Democraten om het RNC af te wachten, even wachten tot het stof is neergedaald. Nu hebben de dems maximale media aandacht en de reps staan even met de bek vol tanden, althans zo lijkt het.

Inderdaad Harris komt op mij over als een goede spreekster, ze heeft een beetje de flair, de maniertjes van Obama. Misschien dezelfde cursus gehad :+

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
[...]

Dat weet ik niet, of ze die mentaliteit heeft. Biden had dat ook niet bepaald en is ook president geworden. Ik denk dat Harris een beroep gaat doen op gezond verstand, beleid, rust, recht, etc en daarboven op de leugens van Trump steeds aan de kaak stelt. Ze kan daarbij laten doorschemeren dat ze altijd de wet heeft verdedigd en dat ze dat nu zal blijven doen: zelfs tegen een veroordeelde crimineel deze keer. De straatvechtersmentaliteit past bij Trump en ik denk dat het slim is dat Harris zich als een tegenpool presenteert omdat ze dan anders in het frame van haar tegenstander trapt. Als dat dwingt dat Trump zich vervolgens milder moet opstellen, dan verliest hij mogelijk weer een gedeelte van de mensen die goed gaan op vechtersbazen (aan de andere kant kan hij dan weer twijfelaars aan zich binden). Een soortgelijke dynamiek als we hier zagen tijdens de laatste Tweede Kamer verkiezingen (Geert "Milders").

Harris zal de bestaande Democratische achterban voor zich moeten winnen plus de mensen die twijfelen. Ik vermoed dat veel twijfelende mensen zijn gewisseld naar de Republikeinen na het debat een tijdje terug. Trump is geen winnaar voor hen, maar wel de beter keuze als ze tussen twee relatief oude mannen moeten kiezen.

Mensen die bewust voor Trump kiezen, zijn voor de Democraten waarschijnlijk toch al verloren: die zijn onderdeel geworden van een cult en kunnen met zelfs de beste argumenten niet terug komen naar de partij. Zie al die gekke toestanden op de RNC afgelopen week. Ik denk dat de RNC ook de reden is dat de Democraten nu kiezen voor dit moment ipv. tijdens de mediahype die nog voortduurde rondom de RNC en de aanslag op Trump.

[ Voor 3% gewijzigd door Muncher op 22-07-2024 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Als de Democraten zich eensgezind achter Harris scharen, er geen lijken uit de kast komen en ze niet iets enorms doms/stoms doet wordt dit kat in t bakkie voor de Democraten. Ze staat er volgens mij nu al in de polls vergelijkbaar voor met Trump terwijl ze nog geen campagne heeft gevoerd.

Ze kunnen nu het momentum gaan opbouwen richting de democratische conventie en daarna doorduwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

mekkieboek schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Even snel een geschiktere kandidaat voorstellen, hoort daar niet bij nu het RNC voorbij is. Je zou bijna zeggen dat dit een tactische keuze was van de Democraten om het RNC af te wachten, even wachten tot het stof is neergedaald. Nu hebben de dems maximale media aandacht en de reps staan even met de bek vol tanden, althans zo lijkt het.

Inderdaad Harris komt op mij over als een goede spreekster, ze heeft een beetje de flair, de maniertjes van Obama. Misschien dezelfde cursus gehad :+
Haha, ja mss was dat inderdaad wel een reden om het nu te doen. Alhoewel ik denk dat de timing toeval was.

Maar het is allemaal optics.

De Republikeinen hebben een oudere blanke man die juridisch in de problemen zit en een cult aanhang heeft.
De Democraten hebben een relatief jonge vrouw (59 jaar) van Afro-Amerikaanse afkomst.

Als jij zwevende kiezer bent en jij wilt de beste kandidaat maar hebt nog geen keuze gemaakt. Wie lijkt jouw dan het betrouwbaarst?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Auredium schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:13:

De Republikeinen hebben eigenlijk vol ingezet op het zwart maken van Biden. Ongetwijfeld schakelen ze binnen de week om naar het zwart maken van Harris structureel. Maar ik kan mij niet daarvan onttrekken dat veel mensen in de VS nu een oude man het zien opnemen tegen een relatief jonge vrouw. Een hoop van de voordelen wat Trump had in de race zijn nu weg.

Harris zal alleen al omdat ze een zwarte vrouw is een hoop schade aanrichten aan sommige stemmersgroepen. Persoonlijk denk ik dat de Democraten het juiste hebben gedaan.
Dat lijkt me een van de betere narratieven om op over te schakelen.
Erkennen dat Biden te oud was; dus Trump is dat ook.

Ik denk dat het voor zowat alle "gematigden" (en Democraten) wel duidelijk was. Biden was 4 jaar geleden nog een goede kandidaat, vandaag is hij te oud. "De Republikeinen hebben massaal campagne gevoerd dat een oude man niet in het Witte Huis hoort. Ze hebben gelijk, laten wij zorgen dat er niet wéér een tachtiger in het Witte Huis zit de komende jaren".

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Eerlijk gezegd: Ze is de logische kandidaat. Als VP ben je toch al de Kroonprins van de Amerikaanse politiek. Je vervangt de President als die sterft en voor meerdere VP's (o.m. Biden) was die baan een opstapje naar het Presidentschap. Dat geeft het allemaal een vleugje rechtmatigheid. En dat hebben ze nodig want juridisch klopt het allemaal wel maar heel democratisch is het niet. De kiezers in de primaries hebben immers voor Biden gekozen en niet voor Harris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
rik86 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:23:
Als de Democraten zich eensgezind achter Harris scharen, er geen lijken uit de kast komen en ze niet iets enorms doms/stoms doet wordt dit kat in t bakkie voor de Democraten. Ze staat er volgens mij nu al in de polls vergelijkbaar voor met Trump terwijl ze nog geen campagne heeft gevoerd.

Ze kunnen nu het momentum gaan opbouwen richting de democratische conventie en daarna doorduwen
Is de Verenigde Staten klaar voor een vrouwelijke én zwarte presidente?

Het blijft een conservatief christelijk land met veel seksisme en racisme. Ze zal waarschijnlijk een deel van de stemmers (terug)winnen (vrouwen, zwarten, latino's?) en een deel verliezen.

Ik hoop van harte dat ze wint. Dat zal de ultieme epische positieve climax zijn. Maar een kat in 't bakkie? Doubt it. Dit gaat nog steeds erg spannend worden met een grote kans dat Trump wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15
De regels van de showbizz Amerikaanse politiek zeggen dat je bovenal een goede show moet opvoeren. Een 'open field' kan dat natuurlijk wel zijn, itt tot de zelfs onder Republikeinen saai beoordeelde conventie in Milwaukee.

Zolang er maar van Trump gewonnen wordt is (wmb) alles geoorloofd. 'logisch' be damned. Nog eens Trump zou weleens kunnen betekenen dat het Trump blijft (term limits afschaffen is immers een populaire bezigheid onder zijn vrinden).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
De kiezers hebben voor het duo Biden/Harris gekozen, waarbij ze al heel goed konden weten dat het weleens Harris/.... kon worden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag me eerlijk gezegd wel af of Biden z'n termijn nog vol maakt. Of Harris nog de presidents-bonus gunt... Timing is alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HEY_DUDE schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:29:
[...]

Kamala had indertijd een hoop wietgebruikers de gevangenis ingestuurd met strenge straffen volgens mij en de frame is dat ze zichzelf omgehoog geneukt heeft. Dat zal wel weer eindeloos opgerakeld worden.

Dat eerste zou ze moeten jiu-jitsuen. Publiekelijk zeggen dat ze dat niet meer zou doen en van geleerd heeft ofzo en bovendien aangeven dat als het aan Trump lag deze personen nog veel strenger bestraft moeten worden. En ook nog even die 5 zwarte mensen aanhalen die onschuldig bleken te zijn, maar wel door Trump continue werden aangevallen. Dat tweede is gewoon standaard misogynie.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MikeyMan schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:18:
Vraag me eerlijk gezegd wel af of Biden z'n termijn nog vol maakt. Of Harris nog de presidents-bonus gunt... Timing is alles...
Dan heeft ze minder tijd voor campagne voeren. Denk niet dat dit verstandig is. Bovendien wordt elke faal van haar in dat laatste half jaartje dan groot uitgemeten.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
FunkyTrip schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:20:
[...]

Dan heeft ze minder tijd voor campagne voeren. Denk niet dat dit verstandig is. Bovendien wordt elke faal van haar in dat laatste half jaartje dan groot uitgemeten.
Plus elke faal van Biden in de afgelopen 4 jaar. Want "zij waren" dan immers president in de afgelopen administratie. Nu kan ze nog zeggen "dat was Biden, ik zou dat anders doen".
Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.