ook Bill en Hillary Clinton hebben zonet hun endorsement voor Harris uitgesproken
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 21-07-2024 21:23 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 21-07-2024 21:23 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Niet zomaar vrouw maar ook gekleurd en deels native-American. Vrees het ergste.(let wel: geslacht en afkomst boeien mij niet maar is en blijft bekrompen land)Tito129 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:34:
De grote vraag is kan Amerika het aan. Een vrouw als president. We hebben het gezien in Europa waar we al wat verder zijn. Ik hoop dat het lukt! Zal een grote stap zijn voor Amerika.
Ik las ergens dat de president en vice president niet uit dezelfde staat mogen komen , dus dat sluit een Harris/Newsom combi ook uit.downtime schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:14:
[...]
Te radicaal voor veel kiezers. Harris en Buttigieg is ook te radicaal. Newsom is weer te Californisch (want dat is Harris ook).
Misschien Josh Shapiro? Oostkust, man, joods. Mooi tegenwicht voor Harris.
Aan de andere kant, ik vond in 2008 ook dat het nog een paar decennia te vroeg was voor een zwarte president, en daar zat ik ook naast.
Nooit vergeten dat bij Hillary vs Trump meeste mensen niet gestemd hebben op de President, omdat ze geen van beide keuzes geldig vonden. (En terecht)
[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 21-07-2024 21:42 ]
How do you save a random generator ?
Playstation 5
Je probeert iets te hard om politiek correct te zijnKist schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:31:
[...]
Niet zomaar vrouw maar ook gekleurd en deels native-American.
Het heeft hier verder niets mee te maken hoor, maar ik word eerlijk gezegd wel een beetje onpasselijk van dat gecommuniceer middels social media, door iedereen en zijn moeder.marapuru schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:36:
Het smijten met aantijgingen is begonnen: https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-79194912
[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 21-07-2024 21:44 ]
Die twee zijn niet per se beter. Buttigieg is gay. Newsom een gladde man uit Californië. Zwarte stemmers zullen zich ook gepasseerd voelen.Johan Bogle schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:23:
Had liever Buttigieg of Newsom gezien. Denk nog steeds, zoals van het begin, dat Trump gaat winnen
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 21:45 ]
Volgens mij bestaat die regel niet. Wel is het zo dat ze meestal een VP kiezen uit een andere staat die ook een andere type kiezer aanspreekt.Vrietje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:33:
[...]
Ik las ergens dat de president en vice president niet uit dezelfde staat mogen komen , dus dat sluit een Harris/Newsom combi ook uit.
Die 'hernieuwde energie' vibes zal het moeten opnemen tegen alle vuile was van Kamala die al bekend was en nu ongetwijfel rehashed gaat worden. Ik hoop dat het eerste overwint natuurlijk.ijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:31:
Ik erken direct dat het een erg beperkt en absoluut geen representatief sample zal zijn, maar de paar Amerikanen waarik vanavond contact mee heb zijn energetisch. Een 'let's do this!' houding tegenover bijna apathie een paar uur geleden.
Het zal me benieuwen.
Dit dus.
Punt is wel wen beetje dat met Trump juist de vrouw slechter af is. Een president Trump is een verkrachter als president. En met Trump is sex eigenlijk alleen nog leuk voor de man (abortus en voorbehoudsmiddelen afgeschaft, verplicht kinderen baren).Kist schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:31:
[...]
Niet zomaar vrouw maar ook gekleurd en deels native-American. Vrees het ergste.(let wel: geslacht en afkomst boeien mij niet maar is en blijft bekrompen land)
Ik ben benieuwd wat de Republikeinen nu doen. Met een meerderheid in het Hooggerechtshof ligt een weg naar de rechter voor de hand - ongeacht welke juridische truc ze daarvoor moeten verzinnen. Ik vrees dat ze gaan proberen om de aandacht af te leiden met een rechtzaak die ook nog een beetje kans van slagen heeft omdat ze een meerderheid in SCOTUS hebben.FunkyTrip schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:48:
[...]
Die 'hernieuwde energie' vibes zal het moeten opnemen tegen alle vuile was van Kamala die al bekend was en nu ongetwijfel rehashed gaat worden. Ik hoop dat het eerste overwint natuurlijk.
Voordeel is wel dat als er nog een debat komt tussen Harris en Trump, Harris een stuk sneller kan antwoorden en wellicht tijd heeft om Trump's onzin te benoemen. Biden kon alleen maar wat gapend staren en vervolgens zijn ingestudeerde antwoorden geven. Dat ging veel te stroef.
[ Voor 8% gewijzigd door downtime op 21-07-2024 21:55 ]
Dan zou ik als ik Biden was niet naar de WC gaan. Je weet immers nooit zeker of SCOTUS er wat mee gaat doen.autje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:23:
[...]
Dat zal de Republiekijnen niet weerhouden, en er zit natuurlijk een Republikeins Hooggerechtshof. Ik denk overigens dat die er niet in mee zouden gaan, uiteindelijk, maar je wilt het risico sowieso niet lopen.
Anyway, nu moet Trump, notoir raaskaller, het ineens opnemen tegen iemand die wel drie volzinnen aan elkaar kan rijgen. Het contrast zal groot zijn.
Belangrijkste is de Democratische stemmer enthousiasmeren. Dat was met Boden een stuk moeilijker.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
vermoed niet dat trump nog een debat wil, waarom zou ie hij kan alleen maar verliezen dan en dat risico neemt ie niet en hoeft ie ook nietFunkyTrip schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:48:
[...]
Die 'hernieuwde energie' vibes zal het moeten opnemen tegen alle vuile was van Kamala die al bekend was en nu ongetwijfel rehashed gaat worden. Ik hoop dat het eerste overwint natuurlijk.
Voordeel is wel dat als er nog een debat komt tussen Harris en Trump, Harris een stuk sneller kan antwoorden en wellicht tijd heeft om Trump's onzin te benoemen. Biden kon alleen maar wat gapend staren en vervolgens zijn ingestudeerde antwoorden geven. Dat ging veel te stroef.
A wise man's life is based around fuck you
Trump heeft met zijn running mate ook een vrouwen hater binnengehaald. Zijn running mate wil dat vrouwen die zijn misbruikt of verkracht zijn geen abortus mogen plegen, maar het kind van de verkrachter moeten baren. Het is vrij duidelijk waar het zwakke punt van Trump zit. En de vrouwen in suburbs hebben een belangrijke impact op de verkiezingen. Met wat misogyne quotes uit het verleden van Trump, moet het niet heel ingewikkeld zijn om hem als vrouwenhater te positioneren.Delerium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:51:
[...]
Punt is wel wen beetje dat met Trump juist de vrouw slechter af is. Een president Trump is een verkrachter als president. En met Trump is sex eigenlijk alleen nog leuk voor de man (abortus en voorbehoudsmiddelen afgeschaft, verplicht kinderen baren).
Voor de vrouwen is het een vrij duidelijke verkiezing en juist daar zijn de peilingen voor Trump drama. Dus Harris als keuze kan goed uitpakken.
Goed dat Biden iig het zelfrespect heeft. Hij hoefde maar in de spiegel te kijken om te zien dat hij niet de man van enkele jaren terug was. Hij overtuigde niet de pers maar ook niet zijn politieke vrienden.
Dat ligt maar net aan hoe je er naar kijkt, een pro-life aanhanger zal het bijvoorbeeld niet met jou eens zijn. Ik meen me een rapportage te herinneren waar ze uitlegden dat daarom veel zuid amerikaanse immigranten destijds zo masaal op trump habben gestemd. Puur wegens die standpunten omtrend abortus.Delerium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:51:
Punt is wel wen beetje dat met Trump juist de vrouw slechter af is.
[...]
En met Trump is sex eigenlijk alleen nog leuk voor de man (abortus en voorbehoudsmiddelen afgeschaft, verplicht kinderen baren).
Het abortus standpunt van de Republikeinen is objectief gezien niet populair in Amerika, behalve binnen een bepaalde groep. Zelfs in een aantal dieprode staten is het recht op abortus vastgelegd in de wet na een referendum.Lanfear89 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:07:
Dat ligt maar net aan hoe je er naar kijkt, een pro-life aanhanger zal het bijvoorbeeld niet met jou eens zijn. Ik meen me een rapportage te herinneren waar ze uitlegden dat daarom veel zuid amerikaanse immigranten destijds zo masaal op trump habben gestemd. Puur wegens die standpunten omtrend abortus.
[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 22:18 ]
De democraten hebben in mijn herinnering echter juist wel tussentijds verkiezingen gewonnen met pro-abortus standpunten. Dus het is echt niet zo dat heel de VS uit zwaar gelovigen bestaat, alhoewel de Republikeinen ons dat wel graag doen geloven. Dat is ook weer onderdeel van de tactiek vermoed ik.Lanfear89 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:07:
[...]
Dat ligt maar net aan hoe je er naar kijkt, een pro-life aanhanger zal het bijvoorbeeld niet met jou eens zijn. Ik meen me een rapportage te herinneren waar ze uitlegden dat daarom veel zuid amerikaanse immigranten destijds zo masaal op trump habben gestemd. Puur wegens die standpunten omtrend abortus.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Mee eens, maar je kunt ook andersom redeneren; Harris is als een rode lap op een stier voor de GOP en hun achterban. Vrouw, zwart & progressief.Delerium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:51:
[...]
Punt is wel wen beetje dat met Trump juist de vrouw slechter af is. Een president Trump is een verkrachter als president. En met Trump is sex eigenlijk alleen nog leuk voor de man (abortus en voorbehoudsmiddelen afgeschaft, verplicht kinderen baren).
Voor de vrouwen is het een vrij duidelijke verkiezing en juist daar zijn de peilingen voor Trump drama. Dus Harris als keuze kan goed uitpakken.
Goed dat Biden iig het zelfrespect heeft. Hij hoefde maar in de spiegel te kijken om te zien dat hij niet de man van enkele jaren terug was. Hij overtuigde niet de pers maar ook niet zijn politieke vrienden.
Het eerste spotje met Harris als aanklager van sex offenders, frauduleuze opleidingsinstituten en banken is al gesignaleerdSkiFan schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:16:
Ik vermoed dat, indien Harris, de campagne sterk op law and order gaat leunen. Kies je een veroordeelde fraudeur en verkrachtende hoerenloper, of ga je voor de persoon die deze criminelen aangepakt heeft?
Technisch gezien is hij nu ook een crimineel.Zwelgje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:28:
[...]
technisch gezien is hij nog onschuldig, de uitspraak over welke straf hij moet krijgen is pas in september en dan kan hij nog in beroep gaan en vrijgesproken worden
pas als dat niet meer kan of in beroep ook veroordeeld is hij technisch gezien schuldig
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Screenshots uit the Handmaid's Tale, met de vraag is deze quote uit de serie of is het een quote van Trump of Vance?HEY_DUDE schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:07:
[...]
Trump heeft met zijn running mate ook een vrouwen hater binnengehaald. Zijn running mate wil dat vrouwen die zijn misbruikt of verkracht zijn geen abortus mogen plegen, maar het kind van de verkrachter moeten baren. Het is vrij duidelijk waar het zwakke punt van Trump zit. En de vrouwen in suburbs hebben een belangrijke impact op de verkiezingen. Met wat misogyne quotes uit het verleden van Trump, moet het niet heel ingewikkeld zijn om hem als vrouwenhater te positioneren.
Veel mensen vinden sterke vrouwen vaak een “bitch”. Sterke vrouwen hebben (of gebruiken) vaak meer masculiene eigenschappen en dat vinden veel mensen niet bij vrouwen passen. Denk alpha male versus zorgende moeder.mercapto schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:18:
Veel Amerikaanse vrouwen hebben automatisch al een hekel aan sterke vrouwen, dus daar hoeven ze weinig aan te doen.
De VS is zeer Christelijk, maar het Christendom is nogal divers. De Evangelicals zijn een groep die Bush jr. de overwinning hebben opgeleverd in 2000. Sindsdien is die groep binnen bij de Reps, onder het mom van: Dems zijn altijd slechter voor onze belangen.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:14:
[...]
De democraten hebben in mijn herinnering echter juist wel tussentijds verkiezingen gewonnen met pro-abortus standpunten. Dus het is echt niet zo dat heel de VS uit zwaar gelovigen bestaat, alhoewel de Republikeinen ons dat wel graag doen geloven. Dat is ook weer onderdeel van de tactiek vermoed ik.
Volledig statement hier: New York TimesI am honored to have the President’s endorsement and my intention is to earn and win this nomination. Over the past year, I have traveled across the country, talking with Americans about the clear choice in this momentous election. And that is what I will continue to do in the days and weeks ahead. I will do everything in my power to unite the Democratic Party — and unite our nation – to defeat Donald Trump and his extreme Project 2025 agenda.
We have 107 days until Election Day. Together, we will fight. And together, we will win.
[ Voor 8% gewijzigd door MeteoVir op 21-07-2024 22:34 ]
Nou, misogynie bij Trump is niet zo moeilijk. Veroordeling Stormy en grab them by the pussy.HEY_DUDE schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:07:
[...]
Trump heeft met zijn running mate ook een vrouwen hater binnengehaald. Zijn running mate wil dat vrouwen die zijn misbruikt of verkracht zijn geen abortus mogen plegen, maar het kind van de verkrachter moeten baren. Het is vrij duidelijk waar het zwakke punt van Trump zit. En de vrouwen in suburbs hebben een belangrijke impact op de verkiezingen. Met wat misogyne quotes uit het verleden van Trump, moet het niet heel ingewikkeld zijn om hem als vrouwenhater te positioneren.
Tk55 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:28:
[...]
Veel mensen mannen vinden sterke vrouwen vaak een “bitch”.
Hello. Is it me you're looking for?
Het geld stroomt al binnen.ijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:31:
Ik erken direct dat het een erg beperkt en absoluut geen representatief sample zal zijn, maar de paar Amerikanen waarik vanavond contact mee heb zijn energetisch. Een 'let's do this!' houding tegenover bijna apathie een paar uur geleden.
Democrats have raised more than $5 million in just over an hour with Biden's announcement he's exiting the race.
— Sarah Ewall-Wice (@EwallWice) 21 juli 2024
🚨 CNN: "avalanche" of money pouring into the Harris campaign.
— Tom Watson (@tomwatson) 21 juli 2024
[ Voor 9% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 22:58 ]
Dan had hij vast ook de perfecte kandidaat voor ogen die Trump met huid en haar opeet? Of is dat dan weer niet de bedoeling?Sjah schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:39:
Hoorde net op BNR Bernhard Hammelburg, die schetste Kamala als "ze rijden op een nederlaagmuur af".
Maar vraag is dan, is Hammelburg niet stiekem hardstikke rechts..?
[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2024 22:53 ]
Omdat het geloofsgedrag is. Jarenlang crises misbruiken en narratieven pushen.Jerie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:33:
[...]
Nou, misogynie bij Trump is niet zo moeilijk. Veroordeling Stormy en grab them by the pussy.
Heb ook nooit begrepen hoe je op hem kunt stemmen als vrouw zijnde. Omdat hij je zijn (waar je niets aan kunt doen) simpelweg niet als zodanig accepteert. Dat is discriminatie pur sang. Maar goed, er schijnen ook moslims te zijn die op Wilders stemden, of Joden die op Baudet stemden. 🤷
Gefrustreerde man, sure, Maslow.
BNR is voor NL begrippen centrumrechts, zeg maar VVD. Daarentegen Dems zijn voor NL begrippen ook centrumrechts, zeg maar VVD. De linkervleugel van de Dems is eigenlijk lamgeslagen sinds Bush jr. Letterlijk en figuurlijk. Dat komt omdat het midden is opgeschoven naar rechts. In de VS hebben de stemgerechtigden in de swing states het voor het zeggen (wat betreft wie er president wordt). Een libertarian in Texas kan beter campagne voeren op Twitter dan stemmen. Dat laatste is wat betreft presidentsverkiezingen nutteloos in Texas.Sjah schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:39:
Hoorde net op BNR Bernhard Hammelburg, die schetste Kamala als "ze rijden op een nederlaagmuur af".
Net zoals Derksen de gouverneur van Californie afbrandde, als "gladjanus", tja Johan die zakkenvuller, vast voor Trump.
Dat wordt natuurlijk Klueless Kamala en Kakala Kamala of gewoon Kakala (dit is een serieuze postAuredium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:15:
Ik ben blij met de beslissing van Biden. Nu mag opa Trump bewijzen dat hij niet te oud is.
Crooked Joe werkt nu niet meer maar ik verwacht een nieuwe catchy slogan voor Harris. Heinous Harris of zoiets. Niet te moeilijk voor de achterban.
Hij noemde haar Laughing Kamala en even later crazy.Blaze85 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:04:
[...]
Dat wordt natuurlijk Klueless Kamala en Kakala Kamala of gewoon Kakala (dit is een serieuze post) Ik durf er om te wedden
Het zal inderdaad niks met Harris zijn. Die naam is te doorsnee, te christelijk, te anglosaksisch, te acceptabel voor Trumps achterban. Zoals Obama altijd als Barack Hussein Obama (met nadruk op Hussein) werd aangeduid zal Kamala worden aangeduid met de naam die haar het meest buitenlands laat klinken.Blaze85 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:04:
[...]
Dat wordt natuurlijk Klueless Kamala en Kakala Kamala of gewoon Kakala (dit is een serieuze post) Ik durf er om te wedden
Bernard en zoon David zijn Democraat in hart en nieren. Daar is niks rechts aan.Sjah schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:39:
Wikipedia: List of nicknames used by Donald Trump heeft nu alleen Laffin' Kamala. Maar ik heb zo'n idee dat die lijst de komende weken snel langer gaat worden.downtime schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:10:
[...]
Het zal inderdaad niks met Harris zijn. Die naam is te doorsnee, te christelijk, te anglosaksisch, te acceptabel voor Trumps achterban. Zoals Obama altijd als Barack Hussein Obama (met nadruk op Hussein) werd aangeduid zal Kamala worden aangeduid met de naam die haar het meest buitenlands laat klinken.
[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 22-07-2024 06:43 ]
Ja. Maar de uitslag wordt bepaald doordat de afgevaardigden van Biden een enorme overmacht aan stemmen op de conventie hebben. Die stemmen komen vrij nu Biden zich terug trekt maar de verwachting is dat die mensen nu massaal op Harris zullen stemmen. Maar garanties zijn er natuurlijk niet.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:22:
Maar hoe gaat het nu verder? Iemand anders kan zich ook als kandidaat opwerpen? En dan stemt de conventie?
Tja Hillary probeerde het ook op het "vrouwen kiezen voor mij" te gooien en dat pakte niet echt uit.Delerium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:51:
[...]
"21 jaar DSL!"
De tijd lijkt me te kort om nog een soort mini primaries te organiseren. Maar ze hebben al aangegeven wel de "regels en procedures" te gaan volgen. Dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:22:
Maar hoe gaat het nu verder? Iemand anders kan zich ook als kandidaat opwerpen? En dan stemt de conventie?
Dat is ook maar het imago wat je via de media meekrijgt natuurlijk. Want hoe vaak hebben we die vrouw nu echt aan het werk gezien? Als openbaar aanklager in de VS moet je jezelf toch wel kunnen verkopen lijkt me?TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:30:
Wat ik mij afvraag is wat de democraten in Harris nou eigenlijk zien? Ik heb niet veel gezien van Harris waarvan ik denk; Das president materiaal!
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2024 23:39 ]
Paar pagina's terug in deze thread staat een ijzersterke speech van haar.TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:30:
Wat ik mij afvraag is wat de democraten in Harris nou eigenlijk zien? Ik heb niet veel gezien van Harris waarvan ik denk; Das president materiaal!
Maar dat is ook beetje mijn punt. Als je Harris al kandidaat naar voren wilt schuiven omdat ze een goede president zou worden en niet omdat ze de facto een promotie krijgt door terugtrekken van Biden, dan moet je ook aantonen dat ze veel voor elkaar gekregen heeft als VP. Als ik de podcast van Ezra Klein moet geloven heeft ze veel haar van haar portofeuille gefaald. Mijn punt is dat als je als VP jezelf (nog) niet bewezen hebt, waarom haar naar voren schuiven als kandidaat. Daarnaast is er al geprobeerd een vrouwelijke president aan de macht te krijgen en dat is gefaald, twee “diversity” vinkjes zou teveel van het goede zijn voor het amerikaanse volk.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:38:
[...]
Dat is ook maar het imago wat je via de media meekrijgt natuurlijk. Want hoe vaak hebben we die vrouw nu echt aan het werk gezien? Als openbaar aanklager in de VS moet je jezelf toch wel kunnen verkopen lijkt me?
En ik zie her en der diverse kandidaten prima overkomen in interviews of opiniestukken maar geen idee of dat breed ook zo gezien wordt.
Vergeet ook niet dat Harris het in de peilingen best goed doet. Van alle mogelijke kandidaten staat ze er het best voor, ongeveer gelijk met Trump. En dat is dan nog zonder dat ze actief campagne gevoerd heeft. Met de volledige steun (en campagnekas!) van haar partij kan dat alleen maar* stijgen. En hopelijk betekent het feit dat ze al vp is dat de grootste lijken al bij eerdere campagnes uit de kast zijn gevallen.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:38:
[...]
Dat is ook maar het imago wat je via de media meekrijgt natuurlijk. Want hoe vaak hebben we die vrouw nu echt aan het werk gezien? Als openbaar aanklager in de VS moet je jezelf toch wel kunnen verkopen lijkt me?
En ik zie her en der diverse kandidaten prima overkomen in interviews of opiniestukken maar geen idee of dat breed ook zo gezien wordt.
https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=TTrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:44:
[...]
Maar dat is ook beetje mijn punt. Als je Harris al kandidaat naar voren wilt schuiven omdat ze een goede president zou worden en niet omdat ze de facto een promotie krijgt door terugtrekken van Biden, dan moet je ook aantonen dat ze veel voor elkaar gekregen heeft als VP. Als ik de podcast van Ezra Klein moet geloven heeft ze veel haar van haar portofeuille gefaald. Mijn punt is dat als je als VP jezelf (nog) niet bewezen hebt, waarom haar naar voren schuiven als kandidaat. Daarnaast is er al geprobeerd een vrouwelijke president aan de macht te krijgen en dat is gefaald, twee “diversity” vinkjes zou teveel van het goede zijn voor het amerikaanse volk.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Helaas. Een VP heeft officieel nauwelijks taken en daardoor ook weinig gelegenheid om indruk te maken. Er zijn mensen die als VP niets lieten zien maar redelijk succesvolle presidenten werden toen ze eenmaal hun eigen koers konden varen (Truman schiet me te binnen).TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:44:
[...]
Maar dat is ook beetje mijn punt. Als je Harris al kandidaat naar voren wilt schuiven omdat ze een goede president zou worden en niet omdat ze de facto een promotie krijgt door terugtrekken van Biden, dan moet je ook aantonen dat ze veel voor elkaar gekregen heeft als VP.
Ik denk dat een zwarte vrouw 'too much' gaat zijn.Fuujii schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:20:
Er is terecht veel opluchting maar het wordt nog steeds een enorme uitdaging om te winnen. Volgens mij is Amerika vrij seksistisch en racistisch, dus maar even afwachten hoe goed Harris het gaat doen.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ik denk al te weten hoe St. Petersburg en de rechtsradicalen het gaan verkopen: centrum claimen te zijn of random of unbiased en dan zeggen dat Harris het hoe dan ook niet kan worden want <vul in>.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:57:
En laten we wel wezen: of ze wel of niet succesvol was als VP doet er toch ook geen reet toe? Al wat er toe doet is of de Democraten voldoende kiezers weten te motiveren om te gaan stemmen. Juist de afhakers moet je nu mobiliseren. De partij moet hier vooral nieuwe energie uit zien te halen want het was bovenal een hopeloze negatieve bedoening.
[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 22-07-2024 06:28 ]
nothing stops this train
Trump is laying the groundwork for skipping September's debate on ABC now that Biden is no longer his opponent. He says Fox News should host it instead pic.twitter.com/GzQ35k35Nc
— Brian Stelter (@brianstelter) 21 juli 2024
[ Voor 17% gewijzigd door user109731 op 22-07-2024 00:25 ]
Hij kan natuurlijk niet zomaar afzeggen. Hij zoekt een excuus om het debat af te zeggen.user109731 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:19:
Trump gaat los op social media. ABC is opeens slecht voor het volgende debat. Toevallig zo vandaag
[Embed][Afbeelding]
Donald Trump zit nu op zijn max populariteit, na de aanslag. Ik zie Trump niet nog verder uitlopen. De ogen zijn nu tot en met de conventie uitsluitend gericht op de Democraten. Dat is tot 22 augustus. Als ze er een enthousiast verhaal van maken kunnen ze weer controle krijgen over het narratief. De republikeinse conventie en de aanslag is ineens oud nieuws. For better or worse de democraten zullen het nieuws domineren.FrambozenTaart schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:55:
[...]
Ik denk dat een zwarte vrouw 'too much' gaat zijn.
Daarnaast is het ook gewoon een beetje een zwaktebod van de Democraten natuurlijk. De huidige president die nog het land bestuurd op zijn 81e nog rustig voor nog een 2e termijn laten gaan, terwijl zijn ziel tijdens een debat zowat tijdelijk zijn lichaam verlaat.
Met alle respect, dan zet je niet echt een beeld neer dat je zaken op orde hebt.
Ik hoop dat de Democraten winnen en met een beetje geluk komt er nog een ijzersterk debat waarbij Trump volledig omver gelopen wordt, maar het zal knokken worden.
Hopen op het beste.
De impact van zo'n debat wordt schromelijk overdreven. Werkt ook heel anders dan NL.FrambozenTaart schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:55:
[...]
Ik denk dat een zwarte vrouw 'too much' gaat zijn.
Daarnaast is het ook gewoon een beetje een zwaktebod van de Democraten natuurlijk. De huidige president die nog het land bestuurd op zijn 81e nog rustig voor nog een 2e termijn laten gaan, terwijl zijn ziel tijdens een debat zowat tijdelijk zijn lichaam verlaat.
Met alle respect, dan zet je niet echt een beeld neer dat je zaken op orde hebt.
Ik hoop dat de Democraten winnen en met een beetje geluk komt er nog een ijzersterk debat waarbij Trump volledig omver gelopen wordt, maar het zal knokken worden.
Hopen op het beste.
Hillary was een geval apart. Bill Clinton was in veel "Me Too" gevallen betrokken geweest, waarbij Hillary Clinton actief betrokken was om de vrouwen die zichzelf uit wilden spreken tegen het gedrag van B. Clinton zo veel mogelijk op de achtergrond te houden. Daarmee was ze totaal ongeloofwaardig als ze Trump aanviel op zijn gedrag jegens vrouwen...The_Bird schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:29:
[...]
Tja Hillary probeerde het ook op het "vrouwen kiezen voor mij" te gooien en dat pakte niet echt uit.
[ Voor 10% gewijzigd door HollovVpo1nt op 22-07-2024 01:23 ]
Ik weet niet meer exact waar Hillary Clinton het -volgens gedegen analyses- heeft laten liggen. In mijn herinnering had de hack op de e-mail server een flinke impact. Dat bleek achteraf een Russische op te zijn, waarbij Assange de useful idiot geweest is.The_Bird schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:29:
[...]
Tja Hillary probeerde het ook op het "vrouwen kiezen voor mij" te gooien en dat pakte niet echt uit.
dan lijkt de deplorables als zodanig noemen ongunstig geweest. Dat plaatje komt uit een aardige analyse van het fenomeen: https://www.pewresearch.o...ased-on-validated-voters/ hoe dan ook: nooit de potentiële kiezer beledigen."Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
/f/image/7tPuij8b8PVVOhvClCyenvUy.png?f=fotoalbum_large)
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
UPDATE: As of 9pm ET, grassroots supporters have raised $46.7 million through ActBlue following Vice President Kamala Harris’ campaign launch. This has been the biggest fundraising day of the 2024 cycle. Small-dollar donors are fired up and ready to take on this election 🔥
— ActBlue (@actblue) 22 juli 2024
[ Voor 40% gewijzigd door user109731 op 22-07-2024 05:15 ]
Het is zeker relevant want veel Republikeinen willen een verbod op abortus juist federaal vastleggen zodat staten dit niet zelf kunnen regelen. Dit is ook een belangrijk onderdeel van Project 2025.sdk1985 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 03:27:
Maar ondertussen kan elke presidentskandidaat simpelweg beweren dat hij of zij deze kwestie overlaat aan de staten en dan heeft hij of zij nog gelijk ook. Hierdoor is deze discussie wat mij betreft niet zo relevant in de context van de huidige verkiezingen in de verenigde staten
Ware het niet dat het juist bij veel traditioneel GOP stemmende vrouwen ook een dingetje is geworden. En de agenda van de GOP nogal duidelijk is dat ze het juist niet bij de staten willen laten en op federaal niveau willen verbieden. Je ziet zelfs dat het taalgebruik uit de R hoek (o.a. Trump zelf) opeens aan het matigen is op dat onderwerp, omdat het ze stemmen kost.sdk1985 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 03:27:
Maar ondertussen kan elke presidentskandidaat simpelweg beweren dat hij of zij deze kwestie overlaat aan de staten en dan heeft hij of zij nog gelijk ook. Hierdoor is deze discussie wat mij betreft niet zo relevant in de context van de huidige verkiezingen in de verenigde staten
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ze is nu vice-president. Misschien is ze niet zo zichtbaar maar zo’n positie krijg je niet zomaar. Daarnaast is ze (los van de inhoud) de tegenhanger van Trump. Ze is een vrouw, ze is van Amerikaanse-Afrikaanse-Aziatische komaf en ze is relatief jong.TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:30:

Maar heeft ze genoeg straatvechters-mentaliteit om Trump te verslaan? Ze heeft als ik even Wikipedia: Kamala Harris lees qua historie minder een elitaire achtergrond als Hillary. Ik heb wel mijn twijfels over haar maar wellicht verrast ze me. Maar dat iedereen als een speer achter haar gaat staan, zegt weinig over haar kwaliteiten. Lijkt me meer een strategie om snel de rijen te sluiten naar buiten toe en dan is de VP als kandidaat de meest logische.Muncher schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:05:
[...]
Ze is nu vice-president. Misschien is ze niet zo zichtbaar maar zo’n positie krijg je niet zomaar. Daarnaast is ze (los van de inhoud) de tegenhanger van Trump. Ze is een vrouw, ze is van Amerikaanse-Afrikaanse-Aziatische komaf en ze is relatief jong.
Ik heb wat publieke speeches van haar gehoord en ze is een vrij felle spreekster. Helder en duidelijk en waar Biden integer was is zij een stuk feller. Beide hebben voor en nadelen maar ik zie haar zeker niet als een zwakkere spreekster dan Biden.martwoutnl schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:20:
[...]
Maar heeft ze genoeg straatvechters-mentaliteit om Trump te verslaan? Ze heeft als ik even Wikipedia: Kamala Harris lees qua historie minder een elitaire achtergrond als Hillary. Ik heb wel mijn twijfels over haar maar wellicht verrast ze me. Maar dat iedereen als een speer achter haar gaat staan, zegt weinig over haar kwaliteiten. Lijkt me meer een strategie om snel de rijen te sluiten naar buiten toe en dan is de VP als kandidaat de meest logische.
[ Voor 10% gewijzigd door Auredium op 22-07-2024 09:08 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Vergeleken met Trump ligt de lat ook niet heel hoog. Om de een of andere reden verwachten veel tweakers hier dat de Dems met de perfecte kandidaat op de proppen moet komen. De perfecte kandidaat bestaat niet en elk zal zijn zwakheden hebben waar Trump op zal parasiteren. Daar moeten we niet in mee gaan en eindelijk weer eens naar de inhoud gaan kijken.martwoutnl schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:20:
[...]
Maar heeft ze genoeg straatvechters-mentaliteit om Trump te verslaan? Ze heeft als ik even Wikipedia: Kamala Harris lees qua historie minder een elitaire achtergrond als Hillary. Ik heb wel mijn twijfels over haar maar wellicht verrast ze me. Maar dat iedereen als een speer achter haar gaat staan, zegt weinig over haar kwaliteiten. Lijkt me meer een strategie om snel de rijen te sluiten naar buiten toe en dan is de VP als kandidaat de meest logische.
NeeThombias schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:34:
Is Baldwin nu Harris haar running-mate?
Committee ID# C00849281
Harris Baldwin Victory Fund
PO Box 58174
Philadelphia, Pennsylvania 19102
Affiliated Relationship Code: Joint Fundraising Representative
https://docquery.fec.gov/cgi-bin/forms/C00703975/1805326/
Simpel gezegd, ze zien geld in haar. Vrij letterlijk. Harris kan namelijk campagne voeren met het geld dat Joe Biden's campagne heeft ingezameld. Wil je voor iemand anders gaan dan Harris dan moet je (a) een kandidaat zoeken die snel bekendheid kan maken en (b) snel campagne funding kan ophalen van het geld van Biden/Harris is volgens de campagne regels in de VS niet overdraagbaar.TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:30:
Niet alleen Tweakers verwachten de "perfecte" kandidaat ook de volgers en de media in de VS wellicht. Maar die discussie aanwakkeren is volgens mij nu net het laatste wat de Democraten moeten doen. Want dan trap je in het frame van de tegenstander. Er is inderdaad geen perfecte kandidaat, iedereen heeft mindere punten. En al is het de reïncarnatie van Lincoln of Washington: het gevolg van Trump zal de kandidaat belachelijk proberen te maken en af te branden. Als de kandidaat maar ad rem genoeg is Trump van weerwoord te voorzien in debatten is het al dikke winst. Speechen kunnen ze in de VS over het algemeen sowieso wel en als aanklager moet je dat ook wel kunnenHEY_DUDE schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:29:
[...]
Vergeleken met Trump ligt de lat ook niet heel hoog. Om de een of andere reden verwachten veel tweakers hier dat de Dems met de perfecte kandidaat op de proppen moet komen. De perfecte kandidaat bestaat niet en elk zal zijn zwakheden hebben waar Trump op zal parasiteren. Daar moeten we niet in mee gaan en eindelijk weer eens naar de inhoud gaan kijken.
Bovendien is er de mogelijkheid van projectie bij Harris er is nu een alternatief.
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 22-07-2024 09:07 ]
De Biden-campagne kan het geld niet aan een andere campagne, maar wel aan een Super-PAC geven. Die Super-PAC kan dan alsnog het geld besteden om campagne te voeren voor de nieuwe kandidaat. Dus het is een minder groot probleem dan de meeste mensen denken.HollovVpo1nt schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:03:
[...]
Simpel gezegd, ze zien geld in haar. Vrij letterlijk. Harris kan namelijk campagne voeren met het geld dat Joe Biden's campagne heeft ingezameld. Wil je voor iemand anders gaan dan Harris dan moet je (a) een kandidaat zoeken die snel bekendheid kan maken en (b) snel campagne funding kan ophalen van het geld van Biden/Harris is volgens de campagne regels in de VS niet overdraagbaar.
Dat betekent, stam + t .
Even snel een geschiktere kandidaat voorstellen, hoort daar niet bij nu het RNC voorbij is. Je zou bijna zeggen dat dit een tactische keuze was van de Democraten om het RNC af te wachten, even wachten tot het stof is neergedaald. Nu hebben de dems maximale media aandacht en de reps staan even met de bek vol tanden, althans zo lijkt het.Auredium schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:25:
Ik verwacht nog steeds dat de nieuwe strategie klaar is bij de Republikeinen binnen een week. Maar de nieuwe strategie is waarschijnlijk de oude strategie in een nieuw jasje.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dat weet ik niet, of ze die mentaliteit heeft. Biden had dat ook niet bepaald en is ook president geworden. Ik denk dat Harris een beroep gaat doen op gezond verstand, beleid, rust, recht, etc en daarboven op de leugens van Trump steeds aan de kaak stelt. Ze kan daarbij laten doorschemeren dat ze altijd de wet heeft verdedigd en dat ze dat nu zal blijven doen: zelfs tegen een veroordeelde crimineel deze keer. De straatvechtersmentaliteit past bij Trump en ik denk dat het slim is dat Harris zich als een tegenpool presenteert omdat ze dan anders in het frame van haar tegenstander trapt. Als dat dwingt dat Trump zich vervolgens milder moet opstellen, dan verliest hij mogelijk weer een gedeelte van de mensen die goed gaan op vechtersbazen (aan de andere kant kan hij dan weer twijfelaars aan zich binden). Een soortgelijke dynamiek als we hier zagen tijdens de laatste Tweede Kamer verkiezingen (Geert "Milders").martwoutnl schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:20:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Muncher op 22-07-2024 09:17 ]
Haha, ja mss was dat inderdaad wel een reden om het nu te doen. Alhoewel ik denk dat de timing toeval was.mekkieboek schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:16:
[...]
Even snel een geschiktere kandidaat voorstellen, hoort daar niet bij nu het RNC voorbij is. Je zou bijna zeggen dat dit een tactische keuze was van de Democraten om het RNC af te wachten, even wachten tot het stof is neergedaald. Nu hebben de dems maximale media aandacht en de reps staan even met de bek vol tanden, althans zo lijkt het.
Inderdaad Harris komt op mij over als een goede spreekster, ze heeft een beetje de flair, de maniertjes van Obama. Misschien dezelfde cursus gehad
Dat lijkt me een van de betere narratieven om op over te schakelen.Auredium schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:13:
De Republikeinen hebben eigenlijk vol ingezet op het zwart maken van Biden. Ongetwijfeld schakelen ze binnen de week om naar het zwart maken van Harris structureel. Maar ik kan mij niet daarvan onttrekken dat veel mensen in de VS nu een oude man het zien opnemen tegen een relatief jonge vrouw. Een hoop van de voordelen wat Trump had in de race zijn nu weg.
Harris zal alleen al omdat ze een zwarte vrouw is een hoop schade aanrichten aan sommige stemmersgroepen. Persoonlijk denk ik dat de Democraten het juiste hebben gedaan.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Eerlijk gezegd: Ze is de logische kandidaat. Als VP ben je toch al de Kroonprins van de Amerikaanse politiek. Je vervangt de President als die sterft en voor meerdere VP's (o.m. Biden) was die baan een opstapje naar het Presidentschap. Dat geeft het allemaal een vleugje rechtmatigheid. En dat hebben ze nodig want juridisch klopt het allemaal wel maar heel democratisch is het niet. De kiezers in de primaries hebben immers voor Biden gekozen en niet voor Harris.TrafalgarLaw schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:30:
Is de Verenigde Staten klaar voor een vrouwelijke én zwarte presidente?rik86 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:23:
Als de Democraten zich eensgezind achter Harris scharen, er geen lijken uit de kast komen en ze niet iets enorms doms/stoms doet wordt dit kat in t bakkie voor de Democraten. Ze staat er volgens mij nu al in de polls vergelijkbaar voor met Trump terwijl ze nog geen campagne heeft gevoerd.
Ze kunnen nu het momentum gaan opbouwen richting de democratische conventie en daarna doorduwen
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Kamala had indertijd een hoop wietgebruikers de gevangenis ingestuurd met strenge straffen volgens mij en de frame is dat ze zichzelf omgehoog geneukt heeft. Dat zal wel weer eindeloos opgerakeld worden.HEY_DUDE schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:29:
[...]
Vergeleken met Trump ligt de lat ook niet heel hoog. Om de een of andere reden verwachten veel tweakers hier dat de Dems met de perfecte kandidaat op de proppen moet komen. De perfecte kandidaat bestaat niet en elk zal zijn zwakheden hebben waar Trump op zal parasiteren. Daar moeten we niet in mee gaan en eindelijk weer eens naar de inhoud gaan kijken.
Bovendien is er de mogelijkheid van projectie bij Harris er is nu een alternatief.
Dit dus.
Dan heeft ze minder tijd voor campagne voeren. Denk niet dat dit verstandig is. Bovendien wordt elke faal van haar in dat laatste half jaartje dan groot uitgemeten.MikeyMan schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:18:
Vraag me eerlijk gezegd wel af of Biden z'n termijn nog vol maakt. Of Harris nog de presidents-bonus gunt... Timing is alles...
Dit dus.
Plus elke faal van Biden in de afgelopen 4 jaar. Want "zij waren" dan immers president in de afgelopen administratie. Nu kan ze nog zeggen "dat was Biden, ik zou dat anders doen".FunkyTrip schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:20:
[...]
Dan heeft ze minder tijd voor campagne voeren. Denk niet dat dit verstandig is. Bovendien wordt elke faal van haar in dat laatste half jaartje dan groot uitgemeten.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq