Het is echt naïef van de Democraten om de denken dat in 2028 de verkiezingen normaal zullen verlopen, mocht Trump winnen. Is dat een risico dat je wil nemen?Blaze85 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:08:
[...]
Newsom zit op 2028 te wachten, dus die vindt het niet erg als Biden blijft en van Trump verliest.
Het probleem is dat de Democraten niet zomaar Harris kunnen lozen in de 2024-verkiezing.
En terwijl Biden woorden als "gevaar voor de democratie" en "we hebben hem in het vizier" niet meer mag zeggen omdat het eventueel opgevat zou kunnen worden als een mogelijke insinuatie, post Kamp Trump in de vorm van Minion Musk gewoon video's waarin Trump letterlijk Biden vermoordt (in een AI-edited Matrix adaptatie, dus op zich SFW).user109731 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:22:
Trump heeft gisteren weer zijn bewondering uitgesproken voor vrienden Xi, Kim en Poetin. De hele wereld zal hem berichten hebben gestuurd na die aanslag, maar alleen Xi wordt aangehaald. Het verschil tussen hoe hij praat over de democratische landen vs Poetin/Xi/Kim/Orban zegt alles.
Donald Trump says Xi Jinping wrote him a ‘beautiful note’ after rally shooting
[...]
[...]
[...]
Uhm… nee.jordy89 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:32:
Biden heeft de eerste (twee) jaar van zijn presidentschap slap beleid gevoerd aan de grens. Onder andere beleid van Trump ingetrokken,
Texas heeft een immigratieprobleem, gecombineerd met een gouverneur die mensenrechten een vies woord vindt. Gevolg is dat er door hem gedaan werd alsof er een enorm probleem was, nadat Biden aantrad.waardoor staten zoals Texas zelf strenge eigen maatregelen hebben genomen, die weer werden aangevochten door de biden regering, wat weer resulteerde in boosheid bij de Republikeinen. Te laat heeft hij geprobeerd hier wat aan te doen.
Het aantreden van Biden trok extra migranten, omdat die er vanuit gingen dat er eindelijk weer iemand met fatsoen in het Witte Huis zat.
Ja, ook de Democrats hebben spelletjes gespeeld toen Trump in het Witte Huis zat. Maar de Republikeinen hebben het zover gedreven, dat zijzelf onderhand aangeven zich te schamen voor het feit dat Congress nagenoeg niks zinnigs bereikt heeft.Daarnaast heeft de instelling hierbij van de Republikeinen ook niet geholpen. Aan de andere kant hebben de democraten dit ook bij de Republikeinen gedaan afgelopen jaren, door op bijna alles tegen te stemmen. Het is een verziekt politiek systeem geworden.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Dat was omdat Biden zei "let them come". Velen zagen het als open uitnodiging om te komen. De grens ging toen ook "open" om de honderden immigranten binnen te laten. Bij Trump moesten die nog in Mexico blijven. Dat beeld van immigranten binnen laten zorgde voor een aantrekkingskracht en het werden er duizenden.Pietervs schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:32:
[...]
Het aantreden van Biden trok extra migranten, omdat die er vanuit gingen dat er eindelijk weer iemand met fatsoen in het Witte Huis zat.
En naar mijn mening overschreed dat de fatsoennormen.
Maar hij heeft op dag 1 wel maatregelen genomen die invloed hadden:DropjesLover schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:00:
Biden heeft pas in mei 2023 de Title 42 van Trump ingetrokken, dus na ruim 2 jaar presidentschap. In de tussentijd is het alternatief opgesteld, en dus weggestemd (2x zelfs).
- Reverse President Trump’s Executive Order Excluding Undocumented Immigrants from the Reapportionment Count
- Preserve and Fortify Protections for Dreamers
- Reverse the Muslim Ban
- Repeal of Trump Interior Enforcement Executive Order
- Stop Border Wall Construction
- Deferred Enforced Departure for Liberians Presidential Memorandum
Dat doet elke politicus.polthemol schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:58:
Die weg was al ingezet onder Obama, om het defensiebudget op te hogen. Hij pronkt met andermans veren daarmee.
Ik zie dat Orbán en Erdoğan hier ook voorzichtig mee bezig zijn. Ik denk ook niet dat eventuele gesprekken hierover in de USA gaan plaatsvinden. Het internationale arrestatiebevel tegen Putin is er vziw nog steeds, dus het aantal landen waar het plaats kan vinden is beperkt en niet in het westen.Ga niet mee met dat narratief aub. Er is maar 1 leider die gaat en kan onderhandelen over vrede met Putin/Rusland: Zelensky.
let the past be the past.
Ik kwam dit filmpje vandaag tegen. Nu wil ik niet als oude lul klinken maar wat zou het toch mooi zijn als iedereen in de politieke arena, en daar buiten, terug ging naar deze tijd, waarin er met respect werd omgegaan met elkaar. Ook al hielden ze er totaal uiteenlopende standpunten op na.
I truly miss the pre-Trump political world.
— Republicans against Trump (@RpsAgainstTrump) 21 juli 2024
pic.twitter.com/znHgF4UQj7
Dat betekent, stam + t .
De grondwet is duidelijk, Trump kan geen derde termijn claimen.Tk55 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:07:
[...]
Het is echt naïef van de Democraten om de denken dat in 2028 de verkiezingen normaal zullen verlopen, mocht Trump winnen. Is dat een risico dat je wil nemen?
Anders wordt IMDB: Civil War (2024) nog werkelijkheid
Ten eerste heb ik niet het idee dat Trump zich iets van welke wet dan ook aantrekt. Ten tweede kan de extreemrechtse/corporate/orthodox religieuze combinatie natuurlijk ook gewoon een ander extreem figuur daar neerzetten.XWB schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:32:
[...]
De grondwet is duidelijk, Trump kan geen derde termijn claimen.
Daar stuurt een deel van die extreemrechtse fractie toch gewoon ook bewust op aan toch?Anders wordt IMDB: Civil War (2024) nog werkelijkheid
[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2024 12:38 ]
Of een familielid. Ivanka bijvoorbeeld.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:37:
[...]
Ten eerste heb ik niet het idee dat Trump zich iets van welke wet dan ook aantrekt. Ten tweede kan de extreemrechtse/corporate/orthodox religieuze combinatie natuurlijk ook gewoon een ander extreem figuur daar neerzetten.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Selectief filmpje weer. Het ene fragment is tijdens een campagne gefilmd, de ander tijdens een rouwdienst van de overleden kandidaat. Heel wat anders dan tijdens een campagne dus. Maar hey, gooi het onder de "pre-Trump" banner en het maakt niet hoe selectief het ge-edit is.Apache4u schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:27:
Ik kwam dit filmpje vandaag tegen. Nu wil ik niet als oude lul klinken maar wat zou het toch mooi zijn als iedereen in de politieke arena, en daar buiten, terug ging naar deze tijd, waarin er met respect werd omgegaan met elkaar. Ook al hielden ze er totaal uiteenlopende standpunten op na.
[Embed]
Jammer.
"21 jaar DSL!"
De VS is notabene ontstaan door immigranten.SPee schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:19:
[...]
Dat was omdat Biden zei "let them come". Velen zagen het als open uitnodiging om te komen. De grens ging toen ook "open" om de honderden immigranten binnen te laten. Bij Trump moesten die nog in Mexico blijven. Dat beeld van immigranten binnen laten zorgde voor een aantrekkingskracht en het werden er duizenden.
Zo'n muur is duur en legt de lat hoger, geen wondermiddel. De juiste oplossing voor het probleem is Mexico voldoende welvarend maken.
Daarnaast kan de Amerikaanse economie helemaal niet draaien zonder illegale immigranten. Door ze een verblijfsvergunning/pardon te geven hebben ze meer rechten, worden ze minder uitgebuit, en speel je de criminaliteit minder in de kaart.
Qua taal is Engels helemaal niet officieel de taal van VS en Spaans hoort gewoon bij de zuidelijke regionen (zie je ook aan de plaatsnamen). Toen ik 20 jaar geleden in een gemeentehuis in een stad in Californië moest zijn, waren alle documenten tweetalig.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Medvedev.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dan schrijft Clarence Thomas of een van de andere dubieuze leden van SCOTUS toch even een “opinie” dat de grondwet ook anders te interpreteren is en een 3e termijn prima kan?XWB schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:32:
[...]
Wat ik me nog wel eens afvraag is hoe lang hij door zou gaan met het claimen van een tweede termijn als het hem deze keer niet lukt...XWB schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:32:
[...]
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Letterlijk?Compuchip87 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:07:
[...]
En terwijl Biden woorden als "gevaar voor de democratie" en "we hebben hem in het vizier" niet meer mag zeggen omdat het eventueel opgevat zou kunnen worden als een mogelijke insinuatie, post Kamp Trump in de vorm van Minion Musk gewoon video's waarin Trump letterlijk Biden vermoordt (in een AI-edited Matrix adaptatie, dus op zich SFW).
Keek jij een ander filmpje?
Trump speelde met wat wetgevingen maar nam geen echte maatregelen. Men liet bv asielaanvragen alleen toe via aanmeldcentra binnen de VS, op die manier de facto de grens overgaan als illegaal verklarende.SPee schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:19:
[...]
Dat was omdat Biden zei "let them come". Velen zagen het als open uitnodiging om te komen. De grens ging toen ook "open" om de honderden immigranten binnen te laten. Bij Trump moesten die nog in Mexico blijven. Dat beeld van immigranten binnen laten zorgde voor een aantrekkingskracht en het werden er duizenden.
De overschreden fatsoensnormen is het schenden van mensenrechten voor wat pitty politiek gewin. Het is zuiver populisme van Trump uit: nonmaatregelen die wat pr opleveren en complexe problemen simpel doen lijken.
Aannames dat die maatregelen effect hadden. Het gros waren decreten en geen wetten. Een hele collectie waren daarbij 'overreach' en bedenkelijk of ze wettelijk stand zouden houden.Maar hij heeft op dag 1 wel maatregelen genomen die invloed hadden:
- Reverse President Trump’s Executive Order Excluding Undocumented Immigrants from the Reapportionment Count
- Reverse the Muslim Ban
Biden probeerde wetten door te voeren maar die werden door het GOP geblokkeerd, zoals ze quasi alles gebruiken om dwars t eliggen ongeacht welk vraagstuk dan ook.
Ik heb het niet over andere politici, je deflect zo: Trumps invloed op verhoging defensiebudget naar de 2% norm bij NATO-leden is verwaarloosbaar. Onder Obama waren daar al afspraken over gemaakt.Dat doet elke politicus.
Niet relevant allemaal. Je gaf aan dat alleen Trump de vredesonderhandelingen kan doen met Putin en dat is gewoon onzin. Wat anderen denken is ook niet van toepassing, zij kunnen dat even min zo.Ik zie dat Orbán en Erdoğan hier ook voorzichtig mee bezig zijn. Ik denk ook niet dat eventuele gesprekken hierover in de USA gaan plaatsvinden. Het internationale arrestatiebevel tegen Putin is er vziw nog steeds, dus het aantal landen waar het plaats kan vinden is beperkt en niet in het westen.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik verwacht eerder dat Clarence Thomas zal vertrekken als Trump wint en plus senaat heeft om zo hun controle van SCOTUS tientallen jaren in hun zak houden met jongere rechters.CyBeRSPiN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:48:
[...]
Dan schrijft Clarence Thomas of een van de andere dubieuze leden van SCOTUS toch even een “opinie” dat de grondwet ook anders te interpreteren is en een 3e termijn prima kan?
Mijn punt was simpelweg dat er met meer respect jegens elkaar werd gesproken.The_Bird schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:41:
[...]
Selectief filmpje weer. Het ene fragment is tijdens een campagne gefilmd, de ander tijdens een rouwdienst van de overleden kandidaat. Heel wat anders dan tijdens een campagne dus. Maar hey, gooi het onder de "pre-Trump" banner en het maakt niet hoe selectief het ge-edit is.
Jammer.
Wat is jouw punt precies? Dat er toentertijd niet met meer respect met elkaar werd omgegaan terwijl er uit elkaar liggende standpunten werden verdedigd?
Dat betekent, stam + t .
Ik spreek natuurlijk niet namens @The_Bird maar het punt lijkt me dat het disrespect toch voor 99,99999% komt vanuit het extreemrechtse, orthodox religieuze, door megalomane CEO's gesteunde vehikel dat de oude Republikeinse partij heeft overgenomen. Je kunt urenlang discussiëren over wat de dieper liggende oorzaak is van het klimaat waarin zoiets heeft kunnen gebeuren maar zo'n filmpje leidt op dit moment enkel af van de directe oorzaak in het hier en nu: een antidemocratische groepering zal geen enkel middel schuwen om de macht nog meer naar zich toe te trekken en één van die middelen is de oorlogstaal die Trump al tien jaar bezigt.Apache4u schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:53:
[...]
Mijn punt was simpelweg dat er met meer respect jegens elkaar werd gesproken.
Wat is jouw punt precies? Dat er toentertijd niet met meer respect met elkaar werd omgegaan terwijl er uit elkaar liggende standpunten werden verdedigd?
(die afleiding zie je in Nederland ook overigens: dan wordt er gesproken over het "ongure" politieke klimaat terwijl dat voor 99% vanuit de PVV en aanverwante clubs komt)
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2024 13:07 ]
Ik zie graag voorbeelden. Ik heb namelijk twijfels of ze de andere kant op zijn te maken, maar ik laat me graag verrassen.SPee schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:50:
[...]
Je hebt ook genoeg filmpjes van de andere kant die hetzelfde doen.
Wat dat betreft is het gewoon sensatie zoeken.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Er is nooit maar dan ook nooit en te nimmer een valide reden om op een fascistische club te stemmen. En dat is wat de Republikeinse partij onder Trump is geworden. De buitenlanderhaat, de zondebokpolitiek, plannen voor deportaties, de bevoordeling van rijke vriendjes, het doorgeslagen nationalisme, de geweldscultus, de beledigingen, de beïnvloeding van de rechtsspraak, het vijandbeeld jegens journalisten, het dreigen van oppakken van tegenstanders, beperkingen van vrijheden van andersdenkenden, het stimuleren van staatsgrepen en dan vergeet ik er nog wel een paar: met uitzondering van de bruine laarsjes en de plannen voor vergassing van mensen tikt deze club alle vinkjes aan van een nazistische, fascistische beweging.SPee schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:50:
[...]
In deze hele saga van Trump vs Biden wordt vaak vergeten dat het uitgevoerde beleid ook een reden kan zijn om voor de andere te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2024 13:22 ]
In dat kader, Renee DiResta deelt haar ervaringen in een interview.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:20:
[...]
Er is nooit maar dan ook nooit en te nimmer een valide reden om op een fascistische club te stemmen. En dat is wat de Republikeinse partij onder Trump is geworden. De buitenlanderhaat, de zondebokpolitiek, plannen voor deportaties, de bevoordeling van rijke vriendjes, het doorgeslagen nationalisme, de geweldscultus, de beledigingen, de beïnvloeding van de rechtsspraak, het vijandbeeld jegens journalisten, het dreigen van oppakken van tegenstanders, beperkingen van vrijheden van andersdenkenden, het stimuleren van staatsgrepen en dan vergeet ik er nog wel een paar: met uitzondering van de bruine laarsjes en de plannen voor vergassing van mensen tikt deze club alle vinkjes aan van een nazistische, fascistische beweging.
Wie is Renee DiResta?
Als praktijkvoorbeeld: Republikeinse figuren grijpen alles aan om mensen te vervolgen:Al tien jaar onderzoekt Renée DiResta desinformatie en manipulatie op sociale media. Ze schreef er een geweldig boek over: Invisible rulers. Daarin maakt ze een diepe duik in de wereld van complotten en online beïnvloeding. Maar sinds enkele weken staat de vooraanstaande onderzoeker op straat. De onderzoeksgroep waarvoor ze werkte, het Stanford Internet Observatory, werd grotendeels opgedoekt. Dat gebeurde onder politieke druk van de club rond presidentskandidaat Donald Trump.
Sinds de presidentsverkiezingen van 2020 zijn DiResta en haar collega’s het doelwit van een grootschalige rechtse lastercampagne. De onderzoeksgroep werkte toen samen met de overheid en sociale media om politieke desinformatie snel op te sporen en te bestrijden. Die samenwerking was genoeg voor het Trump-kamp om te spreken van een complot van de “deep state”. DiResta werd het slachtoffer van online haat en bedreigingen, van hardnekkige verzinsels – zo zou ze een CIA-agent zijn die het debat probeerde te sturen – en van verregaande politieke en juridische intimidatie.
Politici gebruiken hun macht om instellingen op te doeken en mensen te laten zwijgen:Onzinnige dagvaardingen
Jim Jordan, de machtige Republikeinse voorzitter van de commissie Justitie in het Amerikaanse Congres, besloot om haar te vervolgen. Er kwamen hoorzittingen, e-mails werden opgevraagd en daarna gelekt. De privacy van DiResta en haar collega’s lag op straat. Toen de universiteit Stanford de onderzoeksgroep in juni grotendeels opdoekte, zag de onderzoeker daarin een politieke afrekening die tekenend is voor het verstikkende politieke klimaat in de VS.
“De politici die ons aanvallen, die ons achtervolgen met onzinnige dagvaardingen en nonsensicale onderzoeken, dat zijn dezelfde mensen die de resultaten van de verkiezingen van 2020 niet wilden goedkeuren”, zegt DiResta in een videogesprek met De Standaard. “Dit gaat niet alleen om wraak voor de verloren verkiezingen van 2020. Dezelfde groep die geprobeerd heeft om het vertrouwen in de verkiezingen van 2020 te ondermijnen, probeert nu het vertrouwen te ondermijnen in de onderzoekers die hun leugens over die verkiezingen onderzochten.”
U kreeg heel wat persoonlijke aanvallen te verduren. Wat was voor u het engste?
“Niemand wordt graag online bedreigd. Ik maak het al tien jaar mee, en ben een en ander gewend, maar er is altijd de vrees dat iemand je echt iets aandoet. Dat maakt zulke bedreigingen zo effectief. Daardoor beslissen veel mensen om niet deel te nemen aan het publieke debat online. Maar wat ik écht afschrikwekkend vind, is dat de democratie zelf ontspoort. Extreme politici kunnen zonder bewijsmateriaal een gerechtelijk bevel krijgen om onze e-mails en documenten op te eisen. De ongegronde beschuldiging van een of andere auteur van een blog is voldoende om gevoelig materiaal van ons op te eisen en het vervolgens te lekken naar mensen die burgerlijke rechtszaken tegen ons voeren. Dat is knettergek. Dat mensen op het internet onaangename dingen zeggen, is één ding. Maar dat de macht van de staat tegen je wordt ingezet, dat is nog wat anders. En het is niet alleen tegen mijn collega’s en tegen mij. Je ziet hier echt de erosie van de democratische normen.”
In feite gaat het nog veel verder dan wat jij hierboven opsomt: onderzoeksinstellingen (zoals Stanford Internet Observatory) worden onder politieke druk opgedoekt en mensen worden voor elke scheet aangeklaagd. Dit hoort niet te gebeuren in een gezonde democratische rechtstaat.Het lijkt haast onmogelijk om nog desinformatie te onderzoeken, zonder er zelf in meegezogen te worden?
“Dat klopt, want desinformatie ontstaat niet zomaar. Het gaat om mensen die hun macht willen maximaliseren, die het informatieklimaat willen veranderen ten gunste van zichzelf of hun standpunt. Dat willen ze kunnen blijven doen. Dus als mensen erop wijzen hoe ze het debat manipuleren, bijvoorbeeld over de verkiezingen van 2020, willen ze hen het zwijgen opleggen.”
Tot hoever is Robert F. Kennedy nog relevant betreft de uitkomst?
Ik dacht gelezen te hebben dat hij nog ~10% van de stemmen kan winnen. Natuurlijk kansloos om te winnen, maar heeft dit nog potentieel invloed op de uitslag? Is het mogelijk dat hij als onafhankelijk kandidaat nog Trump (of Biden) endorsed vervolgens? Of is dit totaal niet meer relevant?
Ik dacht gelezen te hebben dat hij nog ~10% van de stemmen kan winnen. Natuurlijk kansloos om te winnen, maar heeft dit nog potentieel invloed op de uitslag? Is het mogelijk dat hij als onafhankelijk kandidaat nog Trump (of Biden) endorsed vervolgens? Of is dit totaal niet meer relevant?
Jij vindt dit niet respectvol?? (opgelet: dit is een obvious grapje, moet kunnen tochApache4u schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:27:
[Embed]
YouTube: Trump: Biden was a good VP because he would 'kiss Obama's a**'
RFK zal in veel staten waarschijnlijk niet meedoen, mede dankzij de lawfare van de Democraten. Desalniettemin lijkt volgens peilingen RFK 50/50% af te snoepen van zowel Biden als Trump. Het verschilt per staat natuurlijk.Fuujii schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:51:
Hij heeft de vorige keer ook een slechte poging gedaan om de noodtoestand uit te roepen. Ik zie geen reden waarom hij dat niet opnieuw doet. SCOTUS is ook zo gepolitiseerd en op de hand van Trump, dat ik serieuze vraagtekens heb of zij een dergelijke actie zouden dwarsbomen. Bij een tweede termijn van Trump en winst van de Democraten in 2028 kun je al raden wat het narratief zou zijn voor een noodtoestand.XWB schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:32:
[...]
Anders wordt IMDB: Civil War (2024) nog werkelijkheid
Daarnaast kan Trump ook een Medvedevje doen. Een vertrouweling laten runnen die in naam de president is, maar zelf de touwtjes in handen houden. De grondwet beschermt niet afdoende tegen een 3e termijn Trump. Dat kunnen alleen kiezers voorkomen door in grote getallen niet op Trump te stemmen en indien nodig de straat op te gaan. Zoals @Virtuozzo ook schrijft zolang er door het volk permissie gegeven wordt, glijdt je af naar autocratie.
*knip* onderbouw dit soort claims altijd met betrouwbare bronnen.HEY_DUDE schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:02:
[...]
Daarnaast kan Trump ook een Medvedevje doen. Een vertrouweling laten runnen die in naam de president is, maar zelf de touwtjes in handen houden. De grondwet beschermt niet afdoende tegen een 3e termijn Trump. Dat kunnen alleen kiezers voorkomen door in grote getallen niet op Trump te stemmen en indien nodig de straat op te gaan. Zoals @Virtuozzo ook schrijft zolang er door het volk permissie gegeven wordt, glijdt je af naar autocratie.
[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 21-07-2024 15:20 ]
@HEY_DUDE
Het gaat wat dat betreft ook niet eens zozeer om Trump maar om de autoritaire, ondemocratische beweging waar hij voor staat. De huidige running mate als president wil je ook niet als de democratie je lief is.
Het gaat wat dat betreft ook niet eens zozeer om Trump maar om de autoritaire, ondemocratische beweging waar hij voor staat. De huidige running mate als president wil je ook niet als de democratie je lief is.
En samen met hem: Orban, Wilders en nog een hele zwik rechts radicale politici. Dat baart me nog meer zorgen.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:18:
@HEY_DUDE
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Elke President heeft een team van adviseurs, assistenten en ministers om zich heen die bepalen welke informatie hij krijgt, wie er toegang krijgt tot de President, en welke beslissingen hij neemt. Bij de huidige Presidentskandidaten kun je daar nog een legertje van verzorgers bij optellen, om luiers te verwisselen, steunkousen aan te trekken, rolstoelen buiten bereik van de camera's klaar te zetten, en zorgen dat de Grote Mannen af en toe een dutje kunnen doen.
Ik denk dat Obama zelf van zijn pensioen aan het genieten is. Maar het team rondom Joe Biden zal veel gelijkenissen vertonen met het team rondom Barack Obama.
[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 21-07-2024 15:20 ]
Biden's Obama grudge drives 2024 resolve
Het lijkt dat Biden's trots een grote rol speelt in de keuze om niet uit de race te stappen. Zeker weten doe je het niet. Maar één man's ego zet een hoop op het spel.Why it matters: Several people close to Biden said they believe his bitterness toward former President Obama, and the congressional Democrats now trashing him, is making the president more determined to continue his campaign even as some of his own aides think an exit is inevitable.
Many Obama advisers pressured Biden to not run in 2016 and Biden's resentment over that episode has diminished Obama's influence with Biden as the president contemplates his path forward.
If Obama directly pushed Biden to not to run this time, Biden aides told Axios it could make Biden even more resolved to remain the nominee.
A former Biden aide said: "Obama already used that chit in 2016 when his team lobbied him against running. You don't get to do that more than once."
Nope. Leuke poging, maar slaat de plank mis. Trump had geen fatsoen. Ging als een olifant door de porseleinkast. Voorbeelden te over, zoals het “losers” noemen van dode soldaten of het opsluiten van kinderen.SPee schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:19:
[...]
Biden deed wat humaner was. Niet humaan, maar humaner. Daar heeft hij geen fatsoensnormen mee overschreden, maar juist wat teruggebracht.
De verbetering van de protections for dreamers is gewoon fatsoenlijk.Maar hij heeft op dag 1 wel maatregelen genomen die invloed hadden:
- Reverse the Muslim Ban
De Muslim ban was natuurlijk gewoon racistisch. Ongeacht hoe je het draait. De border wall construction was een flop.
Gesprekken kunnen overal plaatsvinden: het zou niet de eerste keer zijn dat een staatshoofd waar een arrestatiebevel tegen is uitgevaardigd toch gewoon internationaal kan reizen.Ik zie dat Orbán en Erdoğan hier ook voorzichtig mee bezig zijn. Ik denk ook niet dat eventuele gesprekken hierover in de USA gaan plaatsvinden. Het internationale arrestatiebevel tegen Putin is er vziw nog steeds, dus het aantal landen waar het plaats kan vinden is beperkt en niet in het westen.
sterker nog: het lukt Nederland niet eens om een voetballertje als Promes uitgeleverd te krijgen ondanks dat die vastzit.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Robert F. Kennedy is net zo belangrijk als een willekeurig blok beton: niet van wezenlijk belang.Fuujii schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:51:
Met het verschil dat hij stemmen af kan snoepen van Biden en/of Trump. Voor de popular vote doet die er niet toe (de popular vote is namelijk irrelevant). Maar in een swing state met close call, zou hij nog wel eens het verschil kunnen maken tussen Biden en/of Trump.
Dat laatste is goedkoop scoren natuurlijk. Want wat hij ook zal doen, als hij niet aftreed is het altijd 'zijn ego'.Fuujii schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:28:
Biden's Obama grudge drives 2024 resolve
[...]
Het lijkt dat Biden's trots een grote rol speelt in de keuze om niet uit de race te stappen. Zeker weten doe je het niet. Maar één man's ego zet een hoop op het spel.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Denk toch dat het zonder Trump een stukje langzamer gaat en wat meer kansen biedt om het te voorkomen. Trump heeft nu een hele grote cult achter zich. En na de aanslag wordt er door allerlei (christelijke) republikeinen geponeerd dat Trump God aan zijn kant heeft. Een leider die zich legitimeert door God leidt bijna altijd tot een leider die de absolute macht wil. Volledige religieuze gekte ontbrak nog rondom Trump maar dat wordt nu ook georganiseerd. Een rechtstaat is natuurlijk wel leuk voor christenen maar als men er van overtuigd is dat Trump dicht bij god staat dan is er geen reden meer om de rechtsstaat te handhaven voor de christenen. Een uitermate zorgelijke ontwikkeling.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:18:
@HEY_DUDE
Yup, false dichotomy. Blijft de heks drijven, dan is ze een heks. Zinkt ze, dan is ze een mens. Maar dan is ze verzopen. Ach, wat jammer nou...ijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:56:
[...]
Dat laatste is goedkoop scoren natuurlijk. Want wat hij ook zal doen, als hij niet aftreed is het altijd 'zijn ego'.
Wat betreft de goddelijke status van de overlever van de aanslag. Het had ook een waarschuwing kunnen zijn van God, dat de volgende keer Magere Hein Trump wel komt halen. We weten het niet ¯\_(ツ)_/¯
Er is geen enkel bewijs dat God hier ook maar iets mee te maken heeft.
Maar het wakkert wel het God-complex van deze klassieke narcist aan. Je zag dat hij maar enkele seconden nodig had om te begrijpen dat hij hierdoor ontzettend veel aandacht zou krijgen. En daar kickt Trump op.
Ik kwam dankzij het YouTube algoritme op een of ander filmpje, en het commentaar eronder was gewoon doodeng. De FBI zou erachter zitten, de uitkomst zou al duidelijk zijn (evt. worden achtergehouden), deep state, en weet ik veel wat voor onzin. Terwijl het onderzoek nog loopt, en het er op lijkt dat het iemand betreft die flink gepest werd, een hekel had aan bepaalde politici, maar niet specifiek voor of tegen Rood of Blauw was. En niet te vergeten: het semiautomatische vuurwapen van papa.
Er is geen enkel bewijs dat God hier ook maar iets mee te maken heeft.
Maar het wakkert wel het God-complex van deze klassieke narcist aan. Je zag dat hij maar enkele seconden nodig had om te begrijpen dat hij hierdoor ontzettend veel aandacht zou krijgen. En daar kickt Trump op.
Ik kwam dankzij het YouTube algoritme op een of ander filmpje, en het commentaar eronder was gewoon doodeng. De FBI zou erachter zitten, de uitkomst zou al duidelijk zijn (evt. worden achtergehouden), deep state, en weet ik veel wat voor onzin. Terwijl het onderzoek nog loopt, en het er op lijkt dat het iemand betreft die flink gepest werd, een hekel had aan bepaalde politici, maar niet specifiek voor of tegen Rood of Blauw was. En niet te vergeten: het semiautomatische vuurwapen van papa.
Hij bewonderde Xi best wel hoe hij met iron fist regeert en zichzelf ook oneindige termijnen gegeven heeft. In 2018, tijdens Trump's presidentschap.XWB schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:32:
[...]
De US grondwet heeft het over 2 termijnen, maar dat zou geïnterpreteerd kunnen worden als 2 opeenvolgende termijnen door het rode Supreme Court, dus dan zou hij wel mee kunnen doen in 2028...
[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 21-07-2024 18:48 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Maar dan wel tegen ObamaDropjesLover schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:47:
[...]
Hij bewonderde Xi best wel hoe hij met iron fist regeert en zichzelf ook oneindige termijnen gegeven heeft. In 2018, tijdens Trump's presidentschap.
Tegelijkertijd kan Trump in 2028 wel verkiesbaar zijn, de US grondwet heeft het over 2 termijnen, maar dat zou geïnterpreteerd kunnen worden als 2 opeenvolgende termijnen door het rode Supreme Court, dus dan zou hij wel mee kunnen doen in 2028...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik zie het nog niet op bijv. CNN... (zeg niet dat het niet waar is, hoor, maar ik zie het nergens)
edit: ah, nu is het wel op BBC (https://www.bbc.com/news/articles/c1e5xpdzkd8o ). CNN zal wel zo volgen.
[ Voor 10% gewijzigd door ChrisM op 21-07-2024 19:59 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zo meteen op NOS journaal, dus dan is het waar.ChrisM schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:58:
[...]
Ik zie het nog niet op bijv. CNN... (zeg niet dat het niet waar is, hoor, maar ik zie het nergens)
Nu ook in het NOS journaal.ChrisM schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:58:
[...]
edit: ah, nu is het wel op BBC. CNN zal wel zo volgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-07-2024 20:00 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Letterlijk 10 minuten geleden op het officiële account op X bekendgemaakt. Vers van de pers dus.ChrisM schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:58:
[...]
edit: ah, nu is het wel op BBC. CNN zal wel zo volgen.
Catch a smile out there!
Ik gok dat het Harris wordt met als VP Buttigieg of Newsom met als VP Harris
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik denk als armchair campagneleider dat Newsom met VP Harris de meeste kans maakt.wontcachme schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:00:
Goed dat Biden opgestapt is, was onhoudbaar.
En nu kunnen de Democraten zeggen: 75+ is inderdaad veel te oud voor POTUS
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-07-2024 20:05 ]
Harris als VP in plaats van de presidentskandidaat kan weleens heel slecht vallen bij de Afro-Amerikaanse achterban, tenzij ze het zelf wil.CyBeRSPiN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:03:
[...]
Ik denk als armchair campagneleider dat Newsom met VP Harris de meeste kans maakt.
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Bijzonder dat Biden het deelt op het platform van 1 van de grootste donateurs van zijn rivaal/tegenstander
Hoe groot is die achterban en gaan die dan uit rancune op Trump/Vance stemmen? Hooguit blijven ze dan thuis, wat ook impact heeft natuurlijk.Real schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:05:
[...]
Harris als VP in plaats van de presidentskandidaat kan weleens heel slecht vallen bij de Afro-Amerikaanse achterban, tenzij ze het zelf wil.
Ik hoop dat de strategen hier al we over na hebben gedacht.
Daar gaat het uiteindelijk om: twijfelende mensen overtuigen daadwerkelijk te gaan.CyBeRSPiN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:07:
[...]
Hooguit blijven ze dan thuis, wat ook impact heeft natuurlijk.
Harris scoorde net zo goed als Biden in de peilingen:CyBeRSPiN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:07:
[...]
Hoe groot is die achterban en gaan die dan uit rancune op Trump/Vance stemmen? Hooguit blijven ze dan thuis, wat ook impact heeft natuurlijk.
https://www.forbes.com/si...likely-biden-replacement/
Als het Harris wordt, waarschijnlijk wel een white man als VP, zoals Andy Beshear. Ik denk dat Newsom overslaat, omdat hij Harris niet zo sterk vindt tegen Trump, en dat hij dan liever als gouverneur in 2028 runt na een waarschijnlijk verlies van de Democraten dit najaar.wontcachme schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:00:
*knip* flamebait.
[ Voor 49% gewijzigd door defiant op 21-07-2024 21:08 ]
Twee uit Californië is een risico en Newsom ligt al minder goed in de swing states dan een Shapiro, Beshear of Whitmer. Mark Kelly doet het ook goed in polls, astronaut heeft ook wat natuurlijk.CyBeRSPiN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:03:
Ik denk als armchair campagneleider dat Newsom met VP Harris de meeste kans maakt.
Ik verwacht dat Harris gewoon naar de eerste plek schuift en hoop op een van hen als VP.
Biden heeft net getweet dat hij Kamala steunt.Blaze85 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:14:
[...]
Als het Harris wordt, waarschijnlijk wel een white man als VP, zoals Andy Beshear. Ik denk dat Newsom overslaat, omdat hij Harris niet zo sterk vindt tegen Trump, en dat hij dan liever als gouverneur in 2028 runt na een waarschijnlijk verlies van de Democraten dit najaar.
https://x.com/JoeBiden/status/1815087772216303933
Er is de angst dat Republieken via gerechtelijke weg gaan aanvechten dat er iemand anders op het ticket komt, zeker in het geval dat het niet Harris (die natuurlijk sowieso Biden's running mate was) wordt.CyBeRSPiN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:07:
[...]
Hoe groot is die achterban en gaan die dan uit rancune op Trump/Vance stemmen? Hooguit blijven ze dan thuis, wat ook impact heeft natuurlijk.
Daarnaast zou het zo zijn dat alleen Harris over Biden's verkiezings-oorlogskas kan beschikken in dit geval.
Gezien de convention niet geweest is, is er niets om aan te vechten. Dan wordt "The ticket" pas beslist.autje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:19:
[...]
Er is de angst dat Republieken via gerechtelijke weg gaan aanvechten dat er iemand anders op het ticket komt, zeker in het geval dat het niet Harris (die natuurlijk sowieso Biden's running mate was) wordt.
Daarnaast zou het zo zijn dat alleen Harris over Biden's verkiezings-oorlogskas kan beschikken in dit geval.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Wat ik begrijp van Nate Silver en anderen is dat bullshit (niet van jou, van de Republikeinen).autje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:19:
Er is de angst dat Republieken via gerechtelijke weg gaan aanvechten dat er iemand anders op het ticket komt, zeker in het geval dat het niet Harris (die natuurlijk sowieso Biden's running mate was) wordt.
He's lying, there's no Democratic nominee yet so there are zero legal impediments to replacing Biden on the ticket, but it's revealing that Republicans would desperately love Biden to continue running. https://t.co/DFe0j3WB9Q
— Nate Silver (@NateSilver538) 21 juli 2024
[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 20:21 ]
Sommigen op Reddit denken dat het Hillary gaat worden.wontcachme schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:00:
How do you save a random generator ?
Wat mij betreft mogen de handschoenen van de Democraten ook wel uit. Nu vol op het orgel op alle lichamelijke en geestelijke zwakheden van Trump. Elke potentiele zwakheid genadeloos uitbuiten.
Biden trekt zijn kandidatuur in.
Meest waarschijnlijke opvolger is vice president Harris. De campagne budgetten zijn het makkelijkst naar haar over te hevelen.
Dat Biden zich terugtrekt zie ik als positief voor de stemmenstrijd van de Democraten en de Republikeinen. De Democraten krijgen nu een nieuwe kans Trump tegenwicht te bieden. En dit is positief voor de steun aan de oorlog tegen Rusland en voor Oekraïne zelf.
Volkskrant
Meest waarschijnlijke opvolger is vice president Harris. De campagne budgetten zijn het makkelijkst naar haar over te hevelen.
Dat Biden zich terugtrekt zie ik als positief voor de stemmenstrijd van de Democraten en de Republikeinen. De Democraten krijgen nu een nieuwe kans Trump tegenwicht te bieden. En dit is positief voor de steun aan de oorlog tegen Rusland en voor Oekraïne zelf.
Volkskrant
Een bijkomend voordeel is dat de schade die Biden’s presidentsschap heeft opgelopen met de steun aan Israël minder zal hangen aan een andere Democratische kandidaat. Nu is Trump de oudste kandidaat, ongeacht welke democraat zal worden gekozen.Op de democratische conventie in Chicago in augustus zullen de gedelegeerden een nieuwe kandidaat nomineren. Vicepresident Kamala Harris lijkt vooralsnog de grootste kanshebber voor de troonopvolging. Tijdens een recente persconferentie in Washington D.C. vroeg een journalist of Biden in haar een geschikte president ziet. ‘Ik zou haar niet hebben gekozen, als ik dat niet altijd al had gevonden’, antwoordde Biden.
[ Voor 56% gewijzigd door teacup op 21-07-2024 20:34 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
*knip*, hou het serieus.enchion schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:21:
[...]
Sommigen op Reddit denken dat het Hillary gaat worden.
[ Voor 28% gewijzigd door NMH op 21-07-2024 20:43 ]
Heb je linkje naar die thread?enchion schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:21:
[...]
Sommigen op Reddit denken dat het Hillary gaat worden.
Cloud ☁️
Dat zal de Republiekijnen niet weerhouden, en er zit natuurlijk een Republikeins Hooggerechtshof. Ik denk overigens dat die er niet in mee zouden gaan, uiteindelijk, maar je wilt het risico sowieso niet lopen.Jebus4life schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:20:
[...]
Gezien de convention niet geweest is, is er niets om aan te vechten. Dan wordt "The ticket" pas beslist.
Anyway, nu moet Trump, notoir raaskaller, het ineens opnemen tegen iemand die wel drie volzinnen aan elkaar kan rijgen. Het contrast zal groot zijn.
Belangrijkste is de Democratische stemmer enthousiasmeren. Dat was met Boden een stuk moeilijker.
je moet niet de democratische stemmer enthousiasmeren (die heb je al binnen) maar de groep zwevender keizers in de swing-statesautje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:23:
[...]
Dat zal de Republiekijnen niet weerhouden, en er zit natuurlijk een Republikeins Hooggerechtshof. Ik denk overigens dat die er niet in mee zouden gaan, uiteindelijk, maar je wilt het risico sowieso niet lopen.
Anyway, nu moet Trump, notoir raaskaller, het ineens opnemen tegen iemand die wel drie volzinnen aan elkaar kan rijgen. Het contrast zal groot zijn.
Belangrijkste is de Democratische stemmer enthousiasmeren. Dat was met Boden een stuk moeilijker.
dáár moet je je kandidaat op selecteren, Californië en new-york (en een rits meer) heb je toch al binnen
A wise man's life is based around fuck you
Heel benieuwd wie ze nu naar voren schuiven. Ik vermoed Harris.
[ Voor 75% gewijzigd door mprkooij op 21-07-2024 20:28 ]
Dit is voor eigen gebruik. Nu kunnen ze tegen hun achterban roepen dat de nieuwe Democratische kandidaat “illegitimate!” is. “Ze spelen vals!”user109731 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:21:
[...]
Wat ik begrijp van Nate Silver en anderen is dat bullshit (niet van jou, van de Republikeinen).
[Embed]
Hebben ze dat al niet eindeloos gedaan? Omdat ze weinig policy/visie hebben om te runnen? Ik denk dat dit juist Independents afstoot. Die willen oplossingen voor dagelijkse problemen, en niet geconfronteerd worden met de Democratische obsessie voor Trump, Trump, Trump.ijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:22:
Wat mij betreft mogen de handschoenen van de Democraten ook wel uit. Nu vol op het orgel op alle lichamelijke en geestelijke zwakheden van Trump. Elke potentiele zwakheid genadeloos uitbuiten.
Er zal ook wel een regulier persbericht uitgestuurd zijn. Daarnaast is het tegelijkertijd ook op andere social media geplaatst. En wat je ook van X vindt, het is nog altijd een belangrijk kanaal om mee te communiceren. Niet alleen Musk-adepten zitten nog op X, ook "gewone" mensen..._Bailey_ schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:06:
Bijzonder dat Biden het deelt op het platform van 1 van de grootste donateurs van zijn rivaal/tegenstander
Ik denk dat die zwevende kiezer noch op Biden, noch op Trump wil stemmen. Dus daar maak je een goede kans.Zwelgje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:24:
[...]
je moet niet de democratische stemmer enthousiasmeren (die heb je al binnen) maar de groep zwevender keizers in de swing-states
dáár moet je je kandidaat op selecteren, Californië en new-york (en een rits meer) heb je toch al binnen
Het grootste nadeel van Harris is dat ze vrouw en zwart is. Het blijft een conservatief land. Maar mijn god, wat hoop ik dat het haar lukt.
technisch gezien is hij nog onschuldig, de uitspraak over welke straf hij moet krijgen is pas in september en dan kan hij nog in beroep gaan en vrijgesproken worden
pas als dat niet meer kan of in beroep ook veroordeeld is hij technisch gezien schuldig
[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 21-07-2024 20:43 ]
De Pod Save America podcast had het er vorige week over dat ze nu eindelijk weer normaal campagne kunnen gaan voeren met Harris. Meerdere optredens per dag, dag in dag uit. Dat was vroeger normaal maar met Biden en Trump kennen we dat niet meerijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:22:
[ Voor 8% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 20:42 ]
Aanvallen en oplossingen bieden kan natuurlijk ook prima samen. Trump gooide weer een hoop losse flodders de lucht in (inflatie omlaag, rente omlaag, etc) en dat terwijl de overheid de inflatie niet bepaald. De overheid kan slechts wat sturen maar dan niet door de rente omlaag te gooien. Op die gebieden kan je gaten in zijn verhaal schieten en tegelijkertijd met een beter verhaal komen.Blaze85 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:27:
[...]
Hebben ze dat al niet eindeloos gedaan? Omdat ze weinig policy/visie hebben om te runnen? Ik denk dat dit juist Independents afstoot. Die willen oplossingen voor dagelijkse problemen, en niet geconfronteerd worden met de Democratische obsessie voor Trump, Trump, Trump.
Nee het rechterlijk oordeel is dat hij schuldig is. Dit kan hij nog aanvechten en ongedaan maken in hoger beroep. Op dit moment is hij schuldig in juridische zin. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en hij is bewezen schuldig.Zwelgje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:28:
[...]
technisch gezien is hij nog onschuldig, de uitspraak over welke straf hij moet krijgen is pas in september en dan kan hij nog in beroep gaan en vrijgesproken worden
pas als dat niet meer kan of in beroep ook veroordeeld is hij technisch gezien schuldig
Enkel als je dat wilt zien.Blaze85 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:27:
[...]
Hebben ze dat al niet eindeloos gedaan? Omdat ze weinig policy/visie hebben om te runnen? Ik denk dat dit juist Independents afstoot. Die willen oplossingen voor dagelijkse problemen, en niet geconfronteerd worden met de Democratische obsessie voor Trump, Trump, Trump.
je bent onschuldig tot je definitief ben veroordeeld en de beroepsmogelijkheden zijn uitgeput.HEY_DUDE schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:32:
[...]
Nee het rechterlijk oordeel is dat hij schuldig is. Dit kan hij nog aanvechten en ongedaan maken in hoger beroep. Op dit moment is hij schuldig in juridische zin. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en hij is bewezen schuldig.
De grote vraag is kan Amerika het aan. Een vrouw als president. We hebben het gezien in Europa waar we al wat verder zijn. Ik hoop dat het lukt! Zal een grote stap zijn voor Amerika.
Nee dan is het onherroepelijk. Nu kan het herroepen worden.Zwelgje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:33:
[...]
je bent onschuldig tot je definitief ben veroordeeld en de beroepsmogelijkheden zijn uitgeput.
Verwijderd
*knip* flamebaitTito129 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:34:
De grote vraag is kan Amerika het aan. Een vrouw als president. We hebben het gezien in Europa waar we al wat verder zijn. Ik hoop dat het lukt! Zal een grote stap zijn voor Amerika.
[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 22-07-2024 06:44 ]
teacup schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:22:
Biden trekt zijn kandidatuur in.
Een bijkomend voordeel is dat de schade die Biden’s presidentsschap heeft opgelopen met de steun aan Israël minder zal hangen aan een andere Democratische kandidaat. Nu is Trump de oudste kandidaat, ongeacht welke democraat zal worden gekozen.
Tenzij het Pelosi wordtReal schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:42:
Trump is nu de oudste presidentskandidaat ooit
https://www.axios.com/202...-age-presidential-nominee
[ Voor 36% gewijzigd door migchiell op 21-07-2024 21:33 ]
Trump is nu de oudste presidentskandidaat ooit
[ Voor 44% gewijzigd door Real op 21-07-2024 20:43 ]
Harris en Whitmer als VP.
Het kan, 2 vrouwen
Het kan, 2 vrouwen
[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 21-07-2024 20:46 ]
U.S. House Speaker Mike Johnson (R-LA) calls on Biden to resign:
— BNO News (@BNONews) 21 juli 2024
"If Joe Biden is not fit to run for President, he is not fit to serve as President"
Triest dit. Biden kan dit prima een half jaar afmaken. Hij heeft daar ook een goed team voor om op terug te vallen. Deze beslissing zal voor Biden al moeilijk genoeg geweest zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 21-07-2024 20:47 ]
Newsom en Harris komen allebei uit Californië. Daar zijn veel aanwijsbare issues op het moment (dakloosheid en huizencrisis). Daarnaast is Californië veel te progressief voor de swing states die je moet winnen.CyBeRSPiN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:03:
[...]
En nu kunnen de Democraten zeggen: 75+ is inderdaad veel te oud voor POTUS
Volgens NYT zegt Whitmer i.i.g. niet voor presidentschap te gaan.
https://www.nytimes.com/l.../biden-drops-out-election
Apart dat de Republikeinse speaker een vrouwelijke president wilt.user109731 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:46:
[Embed]
Triest dit. Biden kan dit prima een half jaar afmaken. Hij heeft daar ook een goed team voor om op terug te vallen. Deze beslissing zal voor Biden al moeilijk genoeg geweest zijn.
Maar ja zal wel denken dat Harris makkelijk aan te vallen is als ze op die positie zit:
Biden endorsed Harris op Twitter. Harris it is.
My fellow Democrats, I have decided not to accept the nomination and to focus all my energies on my duties as President for the remainder of my term. My very first decision as the party nominee in 2020 was to pick Kamala Harris as my Vice President. And it’s been the best… pic.twitter.com/x8DnvuImJV
— Joe Biden (@JoeBiden) 21 juli 2024
[ Voor 42% gewijzigd door HEY_DUDE op 21-07-2024 20:54 ]
Dan kan ze minder actief campagne voeren. Dat zal er ook achter zitten.Vrietje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:53:
[...]
Apart dat de Republikeinse speaker een vrouwelijke president wilt.
Maar ja zal wel denken dat Harris makkelijk aan te vallen is als ze op die positie zit:
De Republikeinen willen doorgaan met hun anti-Biden campagne omdat ze absoluut geen zin hebben in iemand anders dan Biden.user109731 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:46:
[Embed]
Trump is nu de oudste presidentskandidaat ooit, komt niet goed uit z'n woorden en is een veroordeelde crimineel. Maar als Trump sprak kwam hij niet slechter uit z'n woorden dan Biden en daardoor leek het soort van beter.
Ja, is Trump niet te oud voor deze baan?ijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:22:
De hoop dat dit ooit gaat gebeuren, heb ik allang laten varen. De Democraten willen het veels te netjes spelen…ijdod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:22:
per aspera ad astra
Merkel is een politiek zwaargewicht — Hilary waarschijnlijk een van de meest ervaren politici die het niet redde tegen straatvechter Trump — Kamala heeft mensen achter tralies gezet voor marihuana gebruik — ik vrees met grote vrezen, veel democraten hadden tegen Barack Obama gestemd omdat zij geen zwarte president wilden … en dan is er ook nog de electoral collage … het gaat heel spannend worden.
[ Voor 6% gewijzigd door R3M1 op 21-07-2024 21:09 ]
Te radicaal voor veel kiezers. Harris en Buttigieg is ook te radicaal. Newsom is weer te Californisch (want dat is Harris ook).
Misschien Josh Shapiro? Oostkust, man, joods. Mooi tegenwicht voor Harris.
Aan de andere kant, ik vond in 2008 ook dat het nog een paar decennia te vroeg was voor een zwarte president, en daar zat ik ook naast.
Is het nou Joe Biden of Joe Byethen
[ Voor 5% gewijzigd door TheDeeGee op 21-07-2024 21:22 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
/f/image/KSuoZX2KJN2uZnSyigfeCarZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k8kt9SvJS16WUjteIDYy3pZ5.jpg?f=fotoalbum_large)