franssie schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:22:
[...]
Wel even een kaartje in de brievenbus doen met uitleg waarom je er zo formeel in zit. Niets persoolijks maar wel dat ook jij gebonden bent aan de wettelijke termijnen van bezwaar, en dat je dus echt overlast hebt. Advocaat komt vaak erg agressief over op mensen en dat kan ook zo de bedoeling zijn, maar soms is het ook een procesbewaker, leg dat uit. Jij wil je eigen woongenot veilig stellen, niet dat van hun afnemen (als zal dat nooit parallel lopen). Maak er een vriendelijke brief van, het zijn je buren.
Ik had ze dit gestuurd, maar wellicht dat je vind dat het aangepast moet worden?
"Ik vind dit een hele vreemde reactie, als je het bezwaarschrift leest is te zien dat dit het bezwaarschrift betrekking heeft op de geluidsnormen. Deze zijn niet getoetst in de vergunning (waarvan ik wel vond dat deze getoetst moeten worden in mijn optiek). Gisteren was de laatste dag om hiervoor bezwaar te maken en dat moest dan ook gedaan worden (het gaat hierin om een conflict met de gemeente).
Op basis van de verstrekte typenummers van de gemeente is te zien dat deze airco's veel teveel lawaai maakte, hier heb ik jullie op geattendeerd en het is jullie keuze geweest om daar niks mee te doen. Er is voldoende tijd geweest voor eventueel overleg met de installateur en dergelijke, als jullie hierdoor dubbele kosten maken, zal ik adviseren deze te verhalen bij de installateur.
Van open communicatie is altijd spraken geweest van mijn kant en heb ik heb jullie ingelicht over de geluids problematiek. Ik vind het ook dan ook jammer dat jullie wederom niet meer willen communiceren.
Ik ga op basis hiervan dan ook niet het bezwaarschrift intrekken, aangezien ik van mening ben dat zelfs met een paar meter van de erfgrens niet aan de norm wordt voldaan."
Dit hebben ze uiteraard niet gelezen (omdat ze mij dus geblokkeerd hebben, maar ze zijn dus van mening dat het allemaal wel best is zo, de gemeente heeft het immers goedgekeurd, daartegen heb ik dus bezwaar ingediend. Maar ze vinden mij zeuren/drammen (dit heb ik totaal niet gedaan, ze hebben immers 2 maanden niks tegen mij gezegd, ook geen hallo op straat) en verwijten mij dat ik niet open heb gecommuniceerd. Ik weet niet of een briefje iets gaat oplossen, ze hebben gezegd dat 22 juli de datum is dat ze de boel gaan herstellen, dus ik denk dat ik dat gewoon aanhoud en anders een sommering stuur.
Ik vind het ook de wereld op zijn kop, dat ze brokken maken en dat ik dan vervolgens de communicatie moet open houden (met mij valt overigens altijd te communiceren, ik heb mij nooit gesloten opgesteld, in tegen stelling tot mijn buren, waarvan eerst de buurman al afhaakte omdat hij jarig was en nu ook de buurvrouw omdat ze het gek vinden dat ik graag wil dat de wet wordt nageleefd).
Ze zijn ook verder niet geinteresseerd in mijn verhaal en dat is precies het probleem.