Punt is dat er wel "geslagen" werd. Heb je de startpost gelezen? Die begint al met "Ik woon sinds anderhalf jaar in Limburg.."TerminalNL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:24:
Wat lijkt het mij toch verschrikkelijk om een tweaker als buurman te hebben als ik deze berichten allemaal lees.
De buurman lijkt helemaal niet zo onwelwillend, en als ze midden op een platdak zouden komen ga je daar ook met open raam echt geen last van hebben straks.
Ik had hier laatst de buurman over de schutting, hoeveel lawaai mijn airco units op de uitbouw maakte. Hij wou graag er zelf ook een maar was bang voor lawaai onder zijn slaapkamerraam op hun uitbouw. Onze airco’s staan veel aan, koelen en verwarmen, hij had ze in een jaar nog nooit gehoord op 2 meter van zijn slaapkamer raam.
Volgens de norm voldoet het niet, maar in de realiteit staan die airco’s nooit 100% vermogen te draaien. En als het eenmaal op temperatuur is staan ze amper wat te doen.
Moraal van dit verhaal, niet zo gillen voor je geslagen word imo.
Vervolgens wordt ongevraagd de regenpijp gesloopt, het eigendom van de topic starter. Er is geen vergunning, er zijn units opgehangen die veel te veel geluid produceren en ga zo maar door. Had die buurman eerst maar eens wat onderzoek gedaan voor hij een ander met een probleem opzadelde. Hier op Tweakers bijvoorbeeld.