resusaapje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:08:
Enter meme van hevig zwetend kerel
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ja5gPgMQ7MobSlkWX1BpOrX8.gif?f=user_large)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
resusaapje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:08:
Enter meme van hevig zwetend kerel
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
[ Voor 50% gewijzigd door Coldcat op 24-03-2024 23:31 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heb het mijn vriendin voorgesteld maar die bromde alleen iets over slapen of zo. Jammer.Coldcat schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:30:
Nog even doorstoten vannacht!
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Slechtste aankoop van mij tot nu toe 😂. Sorry moody, niet je beste tip. Maar ja fomo he, wilde niet de schlemiel van het topic zijn zonder face melting gainzTaro schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:37:
ROOT REKT
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
2Dutch schreef op maandag 25 maart 2024 @ 01:19:
Weer een tikje CRO omgezet, weg met die meuk...wat heb ik toch veel geleerd door die blamageBlijf het wel gratis harken via crypto.com app, maar zet het dan lekker om naar XRP en weer wat earnen. En zo blijf je lekker bezig met die muntjes
2Dutch schreef op maandag 25 maart 2024 @ 01:19:
Weer een tikje CRO omgezet, weg met die meuk...wat heb ik toch veel geleerd door die blamageBlijf het wel gratis harken via crypto.com app, maar
zet het dan lekker om naar XRP en weer wat earnen. En zo blijf je lekker bezig met die muntjes
Xrp is toch die stable coin die pegged is op 60 cent?2Dutch schreef op maandag 25 maart 2024 @ 01:19:
Weer een tikje CRO omgezet, weg met die meuk...wat heb ik toch veel geleerd door die blamageBlijf het wel gratis harken via crypto.com app, maar zet het dan lekker om naar XRP en weer wat earnen. En zo blijf je lekker bezig met die muntjes
Datum | Doelbedrag (€) | Aankoop (€) | Aankoopkoers (€) | Verkoop (€) | Verkoopkoers (€) |
1 jan | 100 | 100 | 38.754 | - | - |
8 jan | 200 | 97 | 40.069 | - | - |
15 jan | 300 | 105 | 39.197 | - | - |
22 jan | 400 | 112 | 37.786 | - | - |
29 jan | 500 | 86 | 39.166 | - | - |
5 feb | 600 | 91 | 39.837 | - | - |
12 feb | 700 | 27 | 44.751 | - | - |
19 feb | 800 | 39 | 48.692 | - | - |
26 feb | 900 | 112 | 47.864 | - | - |
4 mrt | 1000 | - | - | 104 | 58.261 |
11 mrt | 1100 | 27 | 63.242 | - | - |
18 mrt | 1200 | 100 | 63.245 | - | - |
25 mrt | 1300 | 113 | 62.210 | - | - |
Totaal | 1009 | 104 |
Strategie | Inleg (€) | GAK (€) | BTC in portefeuille | Rendament |
Value averaging | 905 | 43.312 | 0,021 | +44% |
Dollar cost averaging (virtueel) | 1.300 | 47.963 | 0,028 | +33% |
Lump sum (virtueel) | 1.300 | 38.754 | 0,034 | +61% |
Dit is helemaal top om te horen
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Leuk dat je dit deelt. Interessant om te lezenEl Caballero schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:10:
Begin dit jaar ben ik begonnen met een value averaging strategie, zoals een klein aantal anderen op dit forum al langer deden. Deze methode heeft mijn DCA strategie vervangen en ik vind het leuk om wat real-world resultaten te delen.
Even in het kort over deze strategie, elke week heb ik een doelbedrag (in fiat) waarmee mijn BTC potje moet stijgen. De theorie is dat je hierdoor volledig emotieloos laag inkoopt en hoog verkoopt. Ik hoop deze strategie nog gedurende deze bull- en de komende bearmarkt(?) vol te houden en in de volgende bull m'n inleg eruit te halen inclusief winst en een mooi aantal resterende sats, dus ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitwerkt.
Om privacy/veiligheidsredenen gebruik ik in deze post een fictieve (!) gewenste stijging van 100 euro per week. Dit is niet het bedrag dat ik daadwerkelijk heb ingelegd, maar wel zo makkelijk voor de overzichtelijkheid. De data en koersen komen wél exact overeen met mijn aankoopmomenten, dus alle rendementen, percentages en (gemiddelde) aan- en verkoopkoersen zijn wel identiek aan wat ik gerealiseerd heb.
In de tabel hieronder mijn aankoopmomenten. De eerste inleg was dus €100 om het doelbedrag van €100 komende vanaf nul te behalen. Bij de tweede inleg was de koers iets gestegen (naar een waarde van €103) en hoefde ik nog €97 in te leggen om op €200 te komen. Bij het tiende inlegmoment was de koers dusdanig hard gestegen (naar een waarde van €1104) dat ik al coins moest verkopen om weer terug op het doelbedrag van €1000 te komen. Van 11 naar 18 maart bleef de koers nagenoeg gelijk en moest ik dus exact €100 inleggen. Moeilijker dan dit is deze methode niet.
Datum Doelbedrag (€) Aankoop (€) Aankoopkoers (€) Verkoop (€) Verkoopkoers (€) 1 jan 100 100 38.754 - - 8 jan 200 97 40.069 - - 15 jan 300 105 39.197 - - 22 jan 400 112 37.786 - - 29 jan 500 86 39.166 - - 5 feb 600 91 39.837 - - 12 feb 700 27 44.751 - - 19 feb 800 39 48.692 - - 26 feb 900 112 47.864 - - 4 mrt 1000 - - 104 58.261 11 mrt 1100 27 63.242 - - 18 mrt 1200 100 63.245 - - 25 mrt 1300 113 62.210 - - Totaal 1009 104
Met deze strategie heb ik nu 1009 euro ingelegd en en 104 euro opgenomen om aan een saldo van 0,021 BTC te komen. De gemiddelde aankoopkoers was 46.266, de gemiddelde verkoopkoers 58.261. Buy low, sell high dus (hoewel 58k nú niet high klinkt, maar dat is de methode en ik heb regels strak gevolgd). Netto heb ik daardoor een gemiddelde prijs van 43.312 betaald voor mijn sats en een rendament van 44% behaald.
Had ik op dezelfde momenten geDCA't, dan had ik 1300 euro ingelegd voor 0,028 BTC tegen een GAK van 47.963. Ik had dan dus meer sats vergaard. Daar staat tegenover dat value averaging me nu al 9,7% 'korting' op de inkoopprijs heeft opgeleverd. Ik verwacht dat dit prijsverschil op de lange termijn blijft oplopen, tot ik ooit mijn inleg terug heb en genoeg sats overhoud die zelfstandig de wekelijkse gewenste waardestijging realiseren.
Had ik het bedrag (€1300) in één keer ingelegd dan was ik het beste uit geweest en was ik uitgekomen op 0,034 BTC tegen een kostprijs van €38.754, oftewel een rendament van 61%. Op zich natuurlijk logisch in een sterk stijgende markt, maar hoe langer ik deze methode volhoud, hoe onrealistischer het wordt dat ik mijn hele inleg in 1x had ingelegd. Voor mezelf vergelijk ik het dus vooral met DCA, maar wie weet kan ik het aantal sats of het rendement van de (virtuele) lump sum investering ooit benaderen.
Strategie Inleg (€) GAK BTC in portefeuille Rendament Value averaging 905 43.312 0,021 +44% Dollar cost averaging (virtueel) 1.300 47.963 0,028 +33% Lump sum (virtueel) 1.300 38.754 0,034 +61%
Tot zover tevreden met mijn gemiddelde aankoopkoers die verder zakt ten opzichte van DCA naarmate de koers volatieler is. Het grote nadeel van deze methode is dus dat ik in deze fase een stuk minder sats vergaar omdat de prijs blijft stijgen (wellicht maak ik dat in de bearmarkt weer goed). Voor mij geen probleem, ik heb al eerder een hoeveelheid sats verzameld waar ik tevreden mee ben. Mijn value averaging potje is maar wat speelgeld om te kijken aan hoeveel sats ik kan komen tegen een zo laag mogelijke prijs.
[/mand]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Verder alles goed?
Bedankt voor het delen, dit ga ik de volgende bear market denk ik ook doen. Scheelt me een hoop gedoe. Zou mooi zijn als ik dit ergens kan automatiseren.
[ Voor 20% gewijzigd door veertje op 25-03-2024 08:43 ]
Btc ruim 3% op de daily:)resusaapje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:39:
[...]
Verder alles goed?
Wat is er vandaag aan de hand? Op de A2 richting zuiden ook allemaal gekken op de weg. En ik was het niet, want Adaptive Cruise Control
Heb je al een accountje aan kunnen maken voor de explorer? Ik wilde even kijken wat ze al aan GPU's etc hebben staan, maar als ik dan naar de explorer ga moet ik inloggen. Als ik op Sign-up klik, dan kom ik op de inlogpagina uit, maar nergens kun je een account aanmaken lijkt het.zwembroek schreef op maandag 25 maart 2024 @ 00:32:
Ik heb wat shitcoins omgezet in USDT waaronder ook OPSEC. Wat een pump. Waarschijnlijk to soon maar ik kon deze gains niet laten liggen. OPSEC koop ik weer terug onder de $2 zo niet reserveer ik het geld voor aankomede token launches. Daar is dit er een van. https://io.net/. Public sale in April.
Ik zit hier ook al een tijdje over na te denken. Waar ik op stuk loop is het bedrag waar je maandelijks mee wil verhogen. Die 100 euro is wel te behappen maar stel je zet hem op de helft van het geld wat je maandelijks overhoud en de andere helft zet je op je spaarrekening. Lijkt een veilige marge toch? In de bull geen probleem. Soms stijgt BTC wat minder hard en moet je iets meer in leggen en gaat er iets minder naar je spaarrekening. Maar nu in de bear. BTC zakt zo hard dat je niet meer op de helft van wat je maandelijks overhoud zit maar je moet meer inleggen dat dat je maandelijks overhoud. Je spaarrekening vreet je daarmee ook op. En dan? Wijk je dan van je plan af? Ga je schulden maken om bij je plan te blijven?El Caballero schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:10:
Begin dit jaar ben ik begonnen met een value averaging strategie, zoals een klein aantal anderen op dit forum al langer deden. Deze methode heeft mijn DCA strategie vervangen en ik vind het leuk om wat real-world resultaten te delen.
Even in het kort over deze strategie, elke week heb ik een doelbedrag (in fiat) waarmee mijn BTC potje moet stijgen. De theorie is dat je hierdoor volledig emotieloos laag inkoopt en hoog verkoopt. Ik hoop deze strategie nog gedurende deze bull- en de komende bearmarkt(?) vol te houden en in de volgende bull m'n inleg eruit te halen inclusief winst en een mooi aantal resterende sats, dus ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitwerkt.
Om privacy/veiligheidsredenen gebruik ik in deze post een fictieve (!) gewenste stijging van 100 euro per week. Dit is niet het bedrag dat ik daadwerkelijk heb ingelegd, maar wel zo makkelijk voor de overzichtelijkheid. De data en koersen komen wél exact overeen met mijn aankoopmomenten, dus alle rendementen, percentages en (gemiddelde) aan- en verkoopkoersen zijn wel identiek aan wat ik gerealiseerd heb.
In de tabel hieronder mijn aankoopmomenten. De eerste inleg was dus €100 om het doelbedrag van €100 komende vanaf nul te behalen. Bij de tweede inleg was de koers iets gestegen (naar een waarde van €103) en hoefde ik nog €97 in te leggen om op €200 te komen. Bij het tiende inlegmoment was de koers dusdanig hard gestegen (naar een waarde van €1104) dat ik al coins moest verkopen om weer terug op het doelbedrag van €1000 te komen. Van 11 naar 18 maart bleef de koers nagenoeg gelijk en moest ik dus exact €100 inleggen. Moeilijker dan dit is deze methode niet.
Datum Doelbedrag (€) Aankoop (€) Aankoopkoers (€) Verkoop (€) Verkoopkoers (€) 1 jan 100 100 38.754 - - 8 jan 200 97 40.069 - - 15 jan 300 105 39.197 - - 22 jan 400 112 37.786 - - 29 jan 500 86 39.166 - - 5 feb 600 91 39.837 - - 12 feb 700 27 44.751 - - 19 feb 800 39 48.692 - - 26 feb 900 112 47.864 - - 4 mrt 1000 - - 104 58.261 11 mrt 1100 27 63.242 - - 18 mrt 1200 100 63.245 - - 25 mrt 1300 113 62.210 - - Totaal 1009 104
Met deze strategie heb ik nu 1009 euro ingelegd en en 104 euro opgenomen om aan een saldo van 0,021 BTC te komen. De gemiddelde aankoopkoers was 46.266, de gemiddelde verkoopkoers 58.261. Buy low, sell high dus (hoewel 58k nú niet high klinkt, maar dat is de methode en ik heb regels strak gevolgd). Netto heb ik daardoor een gemiddelde prijs van 43.312 betaald voor mijn sats en een rendament van 44% behaald.
Had ik op dezelfde momenten geDCA't, dan had ik 1300 euro ingelegd voor 0,028 BTC tegen een GAK van 47.963. Ik had dan dus meer sats vergaard. Daar staat tegenover dat value averaging me nu al 9,7% 'korting' op de inkoopprijs heeft opgeleverd. Ik verwacht dat dit prijsverschil op de lange termijn blijft oplopen, tot ik ooit mijn inleg terug heb en genoeg sats overhoud die zelfstandig de wekelijkse gewenste waardestijging realiseren.
Had ik het bedrag (€1300) in één keer ingelegd dan was ik het beste uit geweest en was ik uitgekomen op 0,034 BTC tegen een kostprijs van €38.754, oftewel een rendament van 61%. Op zich natuurlijk logisch in een sterk stijgende markt, maar hoe langer ik deze methode volhoud, hoe onrealistischer het wordt dat ik mijn hele inleg in 1x had ingelegd. Voor mezelf vergelijk ik het dus vooral met DCA, maar wie weet kan ik het aantal sats of het rendement van de (virtuele) lump sum investering ooit benaderen.
Strategie Inleg (€) GAK BTC in portefeuille Rendament Value averaging 905 43.312 0,021 +44% Dollar cost averaging (virtueel) 1.300 47.963 0,028 +33% Lump sum (virtueel) 1.300 38.754 0,034 +61%
Tot zover tevreden met mijn gemiddelde aankoopkoers die verder zakt ten opzichte van DCA naarmate de koers volatieler is. Het grote nadeel van deze methode is dus dat ik in deze fase een stuk minder sats vergaar omdat de prijs blijft stijgen (wellicht maak ik dat in de bearmarkt weer goed). Voor mij geen probleem, ik heb al eerder een hoeveelheid sats verzameld waar ik tevreden mee ben. Mijn value averaging potje is maar wat speelgeld om te kijken aan hoeveel sats ik kan komen tegen een zo laag mogelijke prijs.
[/mand]
Website wordt vandaag geupdate. Komt een nieuwe website. Gister avond heb ik ook mijn GPU verkocht. Ik geloof er nog steeds in dat het naar de $2 - $3 gaat. Maar ik ben mijn strategie aan het heroverwegen. Ik heb van $500 $10.000 gemaakt. Ik zocht nog naar een 2,5x vanaf $1,20. Maar die 2,5x kan ik ook met iets veiligere opties halen. Over een aantal maanden wordt er ook een nieuw GPU project gelanceerd met dezelfde ticker. GPU.net. Dat project is wat serieuzer. Ik ga daar niet instappen maar het zal wel voor verwarming zorgen. Daarnaast denk ik dat de exchanges voor het nieuwe project kiezen. Het is geen tax farm project. Daarnaast komen er prachtige nieuwe projecten aan waar ik heel veel van verwacht. Geen Uniswap meuk maar gewoon regular projecten met zichtbare teams. Projecten die eerst bouwen en producten afleveren met als laatst pas een token lancering. Dergelijke projecten kunnen ook een 10x opleveren maar wel met minder risico op scams. Ik ben op Telegram toch wel wat serieuze FUD tegengekomen van zowel GPU als OPSEC. Al denk ik dat OPSEC het sowieso wel goed gaat doen omdat ze een dikke marketing wallet hebben die ze goed inzetten. Als ze de hype in leven houden dan is dat voldoende en is het leveren van producten wat minder noodzakelijk.dehardstyler schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:05:
[...]
Heb je al een accountje aan kunnen maken voor de explorer? Ik wilde even kijken wat ze al aan GPU's etc hebben staan, maar als ik dan naar de explorer ga moet ik inloggen. Als ik op Sign-up klik, dan kom ik op de inlogpagina uit, maar nergens kun je een account aanmaken lijkt het.
Nee hoor. Het is rendament en rendamenteren hier.Beug schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:24:
Rendement*. Sorry, kan het niet zien.
Verder, allemaal interessant, dank om delen!
Stack Sats
Lekker bezig man, gewoon winst gepakt, dat is 100% zeker. De kans dat je x20 een x100 wordt is sowieso nog veel en veel kleiner. Maar mocht je nog tips hebben, dan hoor ik het graag. Ik lees best graag in op coins, maar vind het bij smallcaps toch heel lastig om goede eruit te vissen en heb er ook niet echt de tijd voor.zwembroek schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:24:
[...]
Website wordt vandaag geupdate. Komt een nieuwe website. Gister avond heb ik ook mijn GPU verkocht. Ik geloof er nog steeds in dat het naar de $2 - $3 gaat. Maar ik ben mijn strategie aan het heroverwegen. Ik heb van $500 $10.000 gemaakt. Ik zocht nog naar een 2,5x vanaf $1,20. Maar die 2,5x kan ik ook met iets veiligere opties halen. Over een aantal maanden wordt er ook een nieuw GPU project gelanceerd met dezelfde ticker. GPU.net. Dat project is wat serieuzer. Ik ga daar niet instappen maar het zal wel voor verwarming zorgen. Daarnaast denk ik dat de exchanges voor het nieuwe project kiezen. Het is geen tax farm project. Daarnaast komen er prachtige nieuwe projecten aan waar ik heel veel van verwacht. Geen Uniswap meuk maar gewoon regular projecten met zichtbare teams. Projecten die eerst bouwen en producten afleveren met als laatst pas een token lancering. Dergelijke projecten kunnen ook een 10x opleveren maar wel met minder risico op scams. Ik ben op Telegram toch wel wat serieuze FUD tegengekomen van zowel GPU als OPSEC. Al denk ik dat OPSEC het sowieso wel goed gaat doen omdat ze een dikke marketing wallet hebben die ze goed inzetten. Als ze de hype in leven houden dan is dat voldoende en is het leveren van producten wat minder noodzakelijk.
En ook Opsec heeft mij al een mooie klap rendement gegeven. Ik was er vroeg bij.
Recent stablecoinclassificatie gekregen ja. Heb ook weinig te klagen over m'n EURX earnDarkShadow schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:32:
[...]
Xrp is toch die stable coin die pegged is op 60 cent?
Yep, wat tientjes aan XRP voor de spielerij
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
The circle will be complete
— Elon Musk (@elonmusk) 25 maart 2024
pic.twitter.com/QkT7K9QBJF
nothing stops this train
Prijs doet niets.Kol Nedra schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:52:
[Twitter]
van "Doge designer"
Doge komt naar X, pamp the Doge
Ik lees er ook niet echt een confirmation van Doge payments in. Sowieso retweet meneertje Musk constant berichten van mensen uit de Doge community, waaronder tweets van Doge Designer. Dus vermoed niet dat dit veel te betekenen heeft...
Die Doge designer is dan ook meer een Musk fan dan crypto pagina dacht ik.Guere schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:19:
[...]
Ik lees er ook niet echt een confirmation van Doge payments in. Sowieso retweet meneertje Musk constant berichten van mensen uit de Doge community, waaronder tweets van Doge Designer. Dus vermoed niet dat dit veel te betekenen heeft...
Ik volg deze stategie ook en om dat probleem van je te tackelen kan je er voor kiezen om een max streefbedrag te bepalen. Dat je bv max 10k eigen geld mag besteden. Dit voorkomt dat je "eeuwig" geld blijft inleggen in een bear... Of je kiest een bedrag per maand/week dat je wel altijd kan missen ongeacht hoe lang het duurt.Acidrain schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:17:
[...]
Ik zit hier ook al een tijdje over na te denken. Waar ik op stuk loop is het bedrag waar je maandelijks mee wil verhogen. Die 100 euro is wel te behappen maar stel je zet hem op de helft van het geld wat je maandelijks overhoud en de andere helft zet je op je spaarrekening. Lijkt een veilige marge toch? In de bull geen probleem. Soms stijgt BTC wat minder hard en moet je iets meer in leggen en gaat er iets minder naar je spaarrekening. Maar nu in de bear. BTC zakt zo hard dat je niet meer op de helft van wat je maandelijks overhoud zit maar je moet meer inleggen dat dat je maandelijks overhoud. Je spaarrekening vreet je daarmee ook op. En dan? Wijk je dan van je plan af? Ga je schulden maken om bij je plan te blijven?
DCA is makkelijker, elke maand een vast bedrag er in tot je je doel hebt bereikt en daar boven elke maand een vast bedrag er uit. Daar kun je gewoon makkelijker rekening mee houden icm met je inkomsten (als in loon).
Ik heb dit jaar 53 maandagen waarop ik mag inleggen, dus mijn jaarbudget (als ik €100 zou inleggen) is €5300. Het probleem dat je omschrijft verwacht ik dit jaar niet te krijgen, maar ik houd dit wel in de gaten. Wordt mijn jaarbudget toch overschreden, dan heroverweeg ik of ik het systeem keurig blijf volgen of gewoon door mijn jaarbudget heen ben. Je kan jezelf van begin af aan ook limiteren tot een maximaal bedrag per inleg en/of opname, bijvoorbeeld max €120 of €150. Dan ben je minder snel door je jaarbudget heen.Acidrain schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:17:
[...]
Ik zit hier ook al een tijdje over na te denken. Waar ik op stuk loop is het bedrag waar je maandelijks mee wil verhogen. Die 100 euro is wel te behappen maar stel je zet hem op de helft van het geld wat je maandelijks overhoud en de andere helft zet je op je spaarrekening. Lijkt een veilige marge toch? In de bull geen probleem. Soms stijgt BTC wat minder hard en moet je iets meer in leggen en gaat er iets minder naar je spaarrekening. Maar nu in de bear. BTC zakt zo hard dat je niet meer op de helft van wat je maandelijks overhoud zit maar je moet meer inleggen dat dat je maandelijks overhoud. Je spaarrekening vreet je daarmee ook op. En dan? Wijk je dan van je plan af? Ga je schulden maken om bij je plan te blijven?
Ik volg een vergelijkbare exit strategie, met een stukje niemandsland daarin. Elke dinsdagmiddag, fictieve bedragen:El Caballero schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:10:
[/mand]
De tijd leert of het tij keert
Kijk wel uit dat je in geval dat bitcoin alleen maar blijft groeien, niet met steeds minder sats blijft zitten. Want jouw potje zal nooit langer dan 7 dagen meer dan 5k waard zijn. Jouw theorie is afhankelijk van 40% dips. En die 5k (EUR/USD) wordt natuurlijk ook steeds minder waard door inflatie.raq schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:49:
[...]
Ik volg een vergelijkbare exit strategie, met een stukje niemandsland daarin. Elke dinsdagmiddag, fictieve bedragen:
- Totale pf boven de 5k, 1% uitkeren naar rekening
- Totale pf onder de 3k, 1% bijleggen vanaf rekening (theoretisch, doorgaans buy ik eerder de dip)
Heb nu 1 dinsdag kunnen uitkeren
Op zich ben ik wel redelijk in het verlagen van de aankoopprijs, de exit vind ik alleen een stuk lastiger. Daarom deze strategie als houvast bij de exit.El Caballero schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:04:
[...]
Kijk wel uit dat je in geval dat bitcoin alleen maar blijft groeien, niet met steeds minder sats blijft zitten. Want jouw potje zal nooit langer dan 7 dagen meer dan 5k waard zijn. Jouw theorie is afhankelijk van 40% dips. En die 5k (EUR/USD) wordt natuurlijk ook steeds minder waard door inflatie.
Je geeft zelf al aan dat je eerder de dip koopt, misschien is de theorie dan niet goed genoeg en moet je je theorie bijstellen, onder de 4k 1% bijleggen en onder de 3k 2% bijleggen? Dan haal je in ieder geval de emotie uit je beslissingen.
De tijd leert of het tij keert
Los van of je deze strategie nou gebruikt voor BTC, aandelen of wat dan ook, lijkt me dit vooral een strategie die werkt als je net begint met investeren. Maar na enkele jaren is de verhouding tussen je wekelijkse value streefbedrag en je portfolio dusdanig dat een relatief kleine schommeling in de koers al leidt tot behoorlijke bedragen die je "moet" kopen of verkopen volgens de strategie. Dus ik vraag me af of het dan nog goed werkt.El Caballero schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:10:
[...]
Dank voor de info! Hoe weet je dit? Zit je al ergens in een TG van iGPU ofzo?zwembroek schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:24:
[...]
Website wordt vandaag geupdate. Komt een nieuwe website.
Groot gelijk! Winst is winst, helemaal in deze markt.Gister avond heb ik ook mijn GPU verkocht. Ik geloof er nog steeds in dat het naar de $2 - $3 gaat. Maar ik ben mijn strategie aan het heroverwegen. Ik heb van $500 $10.000 gemaakt. Ik zocht nog naar een 2,5x vanaf $1,20. Maar die 2,5x kan ik ook met iets veiligere opties halen.
Zal eens kijken, dank voor de tip!Over een aantal maanden wordt er ook een nieuw GPU project gelanceerd met dezelfde ticker. GPU.net. Dat project is wat serieuzer. Ik ga daar niet instappen maar het zal wel voor verwarming zorgen. Daarnaast denk ik dat de exchanges voor het nieuwe project kiezen. Het is geen tax farm project.
Zoals?Daarnaast komen er prachtige nieuwe projecten aan waar ik heel veel van verwacht. Geen Uniswap meuk maar gewoon regular projecten met zichtbare teams. Projecten die eerst bouwen en producten afleveren met als laatst pas een token lancering. Dergelijke projecten kunnen ook een 10x opleveren maar wel met minder risico op scams.
Daarvoor kan je jezelf limieten opleggen. Bijvoorbeeld max. €200 inleg/opname. Wat wellicht weer een ander nadeel heeft, zoals niet maximaal profiteren van een daling/stijging, maarja welke strategie (behalve achteraf een koe in de kont kijken) is wel perfect in alle scenario's..Lapa schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:36:
[...]
Stel je doet dit 5 jaar, dus dan zit je op een portfolio van 26k. En dat staat bij deze strategie dus helemaal los van hoe de koers verlopen is in die tijd, het is gewoon 52 weken * 5 jaar * 100 euro. Dan zakt de koers 10%, dus moet je volgens de strategie 2700 euro inleggen die week, oftewel 27x zoveel als dat je 100 euro DCA'd. Nou kan je er misschien vanuit gaan dat als de koers 10% zakt, het ergens daarvoor ook wel een keer een stuk gestegen is en je dus ook een flink bedrag hebt gecashed, maar toch vraag ik me af of dit dan nog een houdbare strategie is. En elk jaar wordt dit effect groter.
Dat kan natuurlijk, maar dan wijk je dus enorm af van de strategie. Mijn voorbeeld is helemaal niet extreem en zelfs als het maar om een 1% koersdaling gaat zit je al op 360 euro die je die week moet inleggen. Met andere woorden als je de limiet zet op 200 euro dan loop je na een paar jaar waarschijnlijk wekelijks tegen die limiet aan, dus is het dan nog die strategie of is het eigenlijk iets anders?El Caballero schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:50:
[...]
Daarvoor kan je jezelf limieten opleggen. Bijvoorbeeld max. €200 inleg/opname. Wat wellicht weer een ander nadeel heeft, zoals niet maximaal profiteren van een daling/stijging, maarja welke strategie (behalve achteraf een koe in de kont kijken) is wel perfect in alle scenario's..
Is gerapparteerd...Beug schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:24:
Op mijn watchlist staat onder andere bovenaan.dehardstyler schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:38:
[...]
Dank voor de info! Hoe weet je dit? Zit je al ergens in een TG van iGPU ofzo?![]()
[...]
Groot gelijk! Winst is winst, helemaal in deze markt.
[...]
Zal eens kijken, dank voor de tip!
[...]
Zoals?![]()
En het is wel erg eenrichtingsverkeer zo, dus laat ik je eens een tip teruggeven: Ik ben vorige week in RST gestapt. Raini Studios Token. Is een gaming studio met al een trading card game in de Epic Games Store. Ze gaan binnenkort een 2de game lanceren, met een derde onderweg. Die eerste game, The Lords of Light, is nu alleen te spelen op PC, maar het is eigenlijk echt een spel wat ik alleen op een telefoon zou spelen. Ze zijn nu bezig met een mobiele release voor dit spel, dus ik hoop dat ik er op tijd in zit voor de boel omhoog vliegt. En anders heb ik weer een mooi tas voor in mijn tassencollectie.![]()
NFA etc etc.
Wat doe je dan met je kapitaal zolang we binnen de 'neutrale' range staan?Nopheros schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:12:
@ DCA-ers.
Je kunt ook je wekelijkse DCA inleggen tot Bitcoin een bepaald bedrag gehaald heeft. Stel 100 euro per week / maand totdat Bitcoin op 100k staat en vanaf 120k haal je er wekelijks weer een bedrag uit.
Heb het zelf zo gedaan tot 30k, BTC onder 30k bijkopen. BTC boven 120k verkopen.
Ik doe een soortgelijk iets, op basis van volledige portfolio-waarde. Indien waarde portfolio is >100k (voorbeeldwaarde), dan neem ik maandelijks 1% op, zit het eronder dan doe ik niks. En indien portfoliowaarde stijgt opeens explosief naar >200k, dan neem ik eenmalig ~20% op.Nopheros schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:12:
@ DCA-ers.
Je kunt ook je wekelijkse DCA inleggen tot Bitcoin een bepaald bedrag gehaald heeft. Stel 100 euro per week / maand totdat Bitcoin op 100k staat en vanaf 120k haal je er wekelijks weer een bedrag uit.
Heb het zelf zo gedaan tot 30k, BTC onder 30k bijkopen. BTC boven 120k verkopen.
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Wat je met je geld doet ligt aan je doelstellingen.PlasticPimple schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:29:
[...]
Wat doe je dan met je kapitaal zolang we binnen de 'neutrale' range staan?
[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 25-03-2024 15:14 ]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Gerucht. EWT listing op mexc.Don Guacamole schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:54:
Lees dit, 40 coins die keer heul veul gaan komende tijd, $Root staat er ook tussen!
[Embed]
Ik juich voor jou!
Trade Republic geeft momenteel 4%, uitgekeerd per maand en vrij opneembaar.Nopheros schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:46:
[...]
Wat je met je geld doet ligt aan je doelstellingen.
Als je nu nog geen of heel weinig BTC hebt en je bent overtuigd dat Bitcoin in 2035 veel hoger staat dan zou ik niet stoppen met kopen, elke week 100 euro voor de komende 10 jaar. (Beste optie als je nog weinig BTC hebt).
Als je minder overtuigd bent van Bitcoin en je gaat niet voor een langere termijn investering dan zou ik inleggen tot een bepaald bedrag zoals ik hierboven aangaf en dan haal je er dus alles (of het meeste) weer uit als je denkt dat Bitcoin hoog staat in 2024-2026.
Wat je in tussentijd doet met je geld, stel het komt boven de 100k, dan moet je kijken naar andere opties die interessant zijn en je geld kunnen verdienen. Normaal zijn dat aandelen maar die staan ook al erg hoog. Persoonlijk zou ik die 100 euro per week opsparen tot een leuk bedrag en zodra Bitcoin/Aandelen flink crashen weer beginnen met DCA.
Vergeet dat niet je in dat geval wel een rekening neemt met de meeste rente. ABN/RABO/ING zijn stuk voor stuk een stelletje oplichters die miljarden aan ons verdienen omdat ze een te lage rente uitkeren. Bunq heeft tenminste nog 2,46% rente op een gratis rekening.
Beug schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:24:
IBIT staat alvast +5% pre-trading.zwembroek schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:18:
Ben benieuwd naar de ETF inflows vandaag.
Darrell schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:55:
[...]
[YouTube: AI running on the Internet Computer (Demo)]
Op de AI hype gehopt.
X3 al hiermayhem schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:38:
LTO gaat ook lekker hoor.
[Afbeelding]
Op naar de $0,40!
Nice.Darrell schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:55:
[...]
[YouTube: AI running on the Internet Computer (Demo)]
Op de AI hype gehopt.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Trust me when I say this is only the beginning.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Niet te optimistisch, die is wel heul belangrijk, maar tot die tijd gaat het lekker ja. Net de stucadoor betaald maar ik voel er niks vansjorremans schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:14:
staat de 69k babe al klaar?
weinig impact verder zo te zien.Afca_020 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:16:
Grayscale weer voor 400m.....klootviolen
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Je bent wel erg pessimistisch, komt zeker uit het nieuws en koers topictomtom901 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:15:
[...]
Niet te optimistisch, die is wel heul belangrijk, maar tot die tijd gaat het lekker ja. Net de stucadoor betaald maar ik voel er niks van
Nopheros schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:21:
[...]
Je bent wel erg pessimistisch, komt zeker uit het nieuws en koers topic![]()
70k soon.
7 minuten later...tomtom901 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:15:
[...]
Niet te optimistisch, die is wel heul belangrijk, maar tot die tijd gaat het lekker ja. Net de stucadoor betaald maar ik voel er niks van
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Die ETF komt er uiteindelijk wel. Al dan niet na een eventuele rechtszaak. Denk wel dat dit voorlopig de laatste zal zijn.Numbers schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:08:
De aanvraag van de Grayscale’s Ethereum (ETH) Futures Trust ETF is door de SEC uitgesteld tot eind mei.
Analisten van Bloomberg schatten de kans op de Ethereum ETF eind mei op 35%. Hun argument is dat je bijna niks qua terugkoppeling hoort vanuit de SEC zoals dat wel was bij de Bitcoin aanvragen.
Op zich interessante gedachte, maar incorrect naar mijn idee. Bij de Bitcoin aanvragen is er telkens fine tuning geweest. Die kennis is meegenomen voor de Ethereum aanvragen, logisch dat daar dan inhoudelijk geen discussie over is.
Enige wat dan overblijft is de classificatie van Ethereum ten opzichte van Bitcoin. Daar heeft de SEC ook uitspraken over gedaan in het verleden en tevens ook naar gehandeld door vorig jaar geen Ethereum te benoemen toen ze achter exchanges aan zaten. Ik denk dat de SEC daardoor geen sterke argumenten meer kan hebben tegen de Ethereum ETF. Hoe staan jullie hierin?
De zon schijnt! En dikke groene kaarsen!
Iedereen heeft fiatgeld gekregen en wisselt het in voor iets met echte waarde.
Ho, even claimen nog he. Laten maar eens een hourly close boven 69k doen. Dán ziet het er heel goed uit en sluit ik 73k en hoger zeker niet uit.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
settlement van vrijdag, niks nieuws/bijzonders en gebeurt letterlijk iedere dag sinds 10 januariAfca_020 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:16:
Grayscale weer voor 400m.....klootviolen
inderdaad, het mooie is, het kan uiteindelijk maar 1 keer worden verkochtBlik1984 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:35:
[...]
settlement van vrijdag, niks nieuws/bijzonders en gebeurt letterlijk iedere dag sinds 10 januari
Wispe schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:27:
Het enige lichtpuntje van vandaag.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq