[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 252 Laatste
Acties:
  • 1.128.850 views

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
elektriekert schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:18:
Ik ben zojuist gebeld door de helpdesk van de bank.
Er zouden een paar transacties over geboekt zijn van mijn rekening naar bitvavo maar dit hadden ze onderschept via een algoritme. Het ging om “flinke” bedragen.
Ergens was dat al een beetje vreemd want de bedragen die hij noemde waren van gemiddelde grootte.

De beste jongen vroeg of ik goede beveiliging, waarbij ik zei dat het op een standaard virusscanner ging.

Hij kon my “N E” desk aanbevelen, toen ik nogmaals vroeg wat hij zei bleek het om anydesk te gaan.
Hij had ik de gaten dat ik hem door had dus begon ie lekker met k*nker te schelden.

Uiteraard de huid vol gescholden en de verbinding werd verbroken.
Als ie voor mijn auto had gestaan had ik mijn auto er total-loss op gereden. (Niet heel veel voor nodig met een 18 jarige auto) maar goed.

Er zijn 4 datalekken geweest op mijn e-mailadres, waarvan ledger in 2020 en coinmarketcap in 2021.

Ze wisten in ieder geval mijn bank, mijn naam en dat ik gebruik maakte van bitvavo (alhoewel dat misschien een makkelijke gok is geweest)
Smerige ratjes

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-11 19:48

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Was ook net van plan om een lambo te halen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3106hw7CfXoydNy438mg1d70i4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ASLHZj5I0EgRwoPFUtdFR2Tr.png?f=fotoalbum_large

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Aeronaut schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:38:
Was ook net van plan om een lambo te halen..

[Afbeelding]
Vast weer een jaloerse nocoiner geweest.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:26
Kol Nedra schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:43:
[...]

deel voor vakantie natuurlijk
deel naar Tesla
deel naar BTC

[...]

_O- nou dat zeker niet
Zo is dat! Het kost alleen maar inspanning...

Gewoon lafjes er tegenaan houden

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

MrFX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:36:
[...]

Zo is dat! Het kost alleen maar inspanning...

Gewoon lafjes er tegenaan houden
Proof of work of proof of steek?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-10 21:44
When alt coin season? Ik wil die drek dumpen voor meer BTC.

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
thierry1982 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:44:
Pas nadat BTC en ETH geweest zijn.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
thierry1982 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:44:
Als de BTC.D bovenin de rising wedge de 62 bereikt en dan naar beneden uitbreekt. Zoiets?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:58
anti elppa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:56:
[...]

idee is wel rond mijn 50ste niet meer te hoeven werken. En zonder mijn leeftijd exact te noemen, dat duurt geen 10 jaar meer. Of ik dan stop, minder ga werken of gewoon doorga weet ik niet. Maar heb dan iig de keuze.

Kans is ook zeer groot dat ik niet meer in NL woon tegen die tijd. Is sowieso weinig wat me bind aan NL, maar belasting klimaat voor rijken en houding tov crypto worden er niet beter op.
Daar vergis je in, NL is voor rijken (echt rijken dus tientallen miljoenen euros) echt wel heel aantrekkelijk wel met allemaal constructies en offshore praktijken. Voor iedereen eronder is de belastingdruk best heel hoog.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

elektriekert schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:18:
Ik ben zojuist gebeld door de helpdesk van de bank.
Er zouden een paar transacties over geboekt zijn van mijn rekening naar bitvavo maar dit hadden ze onderschept via een algoritme. Het ging om “flinke” bedragen.
Ergens was dat al een beetje vreemd want de bedragen die hij noemde waren van gemiddelde grootte.

De beste jongen vroeg of ik goede beveiliging, waarbij ik zei dat het op een standaard virusscanner ging.

Hij kon my “N E” desk aanbevelen, toen ik nogmaals vroeg wat hij zei bleek het om anydesk te gaan.
Hij had ik de gaten dat ik hem door had dus begon ie lekker met k*nker te schelden.

Uiteraard de huid vol gescholden en de verbinding werd verbroken.
Als ie voor mijn auto had gestaan had ik mijn auto er total-loss op gereden. (Niet heel veel voor nodig met een 18 jarige auto) maar goed.

Er zijn 4 datalekken geweest op mijn e-mailadres, waarvan ledger in 2020 en coinmarketcap in 2021.

Ze wisten in ieder geval mijn bank, mijn naam en dat ik gebruik maakte van bitvavo (alhoewel dat misschien een makkelijke gok is geweest)
Laat je niet hack maken

https://laatjeniethackmaken.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZKepvrPbgt5o3P2HAB-23_E9tY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRBq1LhsOajODvSKNeCcmZi2.jpg?f=fotoalbum_large

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:27
Guere schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:04:
[...]

Ja, er is eigenlijk geen excuus. Het was nog wel zo'n inkoppertje. Heb helaas weinig tijd voor memes en stripjes deze (en komende) week ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBDnmZhjmMgsIWDdV7Hgzz05zhI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pPJIiSwcdnqrWPHLLIxsZj2z.jpg?f=user_large

Maktub

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:57
Vaevictis_ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:50:
[...]

Daar vergis je in, NL is voor rijken (echt rijken dus tientallen miljoenen euros) echt wel heel aantrekkelijk wel met allemaal constructies en offshore praktijken. Voor iedereen eronder is de belastingdruk best heel hoog.
ik heb geen tientallen miljoenen. Als je pak em beet 2 tot 4 meur hebt, zijn er zat andere plekken op deze aardkloot waar je beter kan zitten. En dan heb ik het nog niet over klimaat, als in temperatuur en regen 8)

sowieso betaal ik me al totaal scheel aan belasting. Beetje bijdragen vind ik niet erg uiteraard, maar dat alleen van mijn loonbelasting al 5 uitekerings trekkers kunnen leven vind ik veel te gortig, en dan tel ik nog niet eens mee wat mijn vriendin ook nog afstaat en dan nog de btw, woz, vermogen belasting, wegenbelasting, accijns enz enz. Word je toch niet goed van

[ Voor 24% gewijzigd door anti elppa op 22-05-2024 19:07 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:41
Vis schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Proof of work of proof of steek?
Rugpull en bagholder

nothing stops this train

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Bullflags I see.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2SaZPJnuSdwOlE9oG9-g9j--D4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lErY1zIvkxlSWPaHh630rMlZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tQxT4BxyhWr7cabU5yga28oziQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXMzsXAUA1nc0H9oQ0MSBAYi.jpg?f=fotoalbum_large

• Wispe
  • Niet online
anti elppa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:04:
[...]

ik heb geen tientallen miljoenen. Als je pak em beet 2 tot 4 meur hebt, zijn er zat andere plekken op deze aardkloot waar je beter kan zitten. En dan heb ik het nog niet over klimaat, als in temperatuur en regen 8)

sowieso betaal ik me al totaal scheel aan belasting. Beetje bijdragen vind ik niet erg uiteraard, maar dat alleen van mijn loonbelasting al 5 uitekerings trekkers kunnen leven vind ik veel te gortig, en dan tel ik nog niet eens mee wat mijn vriendin ook nog afstaat en dan nog de btw, woz, vermogen belasting, wegenbelasting, accijns enz enz. Word je toch niet goed van
Ik snap je, maar denk eraan dat we het in dit land best goed hebben. Ik heb even in de VS gewoond en was er nooit eerder geweest (dus kende het alleen van films/tv). Ik realiseerde me daar dat we het eigenlijk erg goed hebben in NL.

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Wispe schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:10:
[...]

Ik snap je, maar denk eraan dat we het in dit land best goed hebben. Ik heb even in de VS gewoond en was er nooit eerder geweest (dus kende het alleen van films/tv). Ik realiseerde me daar dat we het eigenlijk erg goed hebben in NL.
Je hebt een lot in de loterij gewonnen door in Nederland geboren te zijn. Dat is serieus mijn motto.

• Wispe
  • Niet online
knakworst schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Je hebt een lot in de loterij gewonnen door in Nederland geboren te zijn. Dat is serieus mijn motto.
Mooie motto :)
Ja, serieus. Ik heb best veel van de wereld gezien en hoe kut dit land ook is, je zit er goed.

• Vaevictis_
[...]

Dat was niet het argument voor top 1% is in NL de belastingdruk heel laag met allemaal truukjes. Voor de rest is het dus erg hoog. Dus we zijn het met elkaar eens. Vind het ook schandalig dat de overheid (rijk, provincies) eigenlijk nooit hoeven te bezuinigen altijd maar groeien en meer kosten maken. Dat betalen wij allemaal wel en eens dat sociale kosten in NL de pan uit rijzen, grootste uitgaven post.

Aan de andere kant we mogen niet klagen met hoe goed we het hier hebben met onze voorzieningen ook al lijkt dat anders als je het gewend bent. Echt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vaevictis_ op 22-05-2024 19:29 ]

• anti elppa
[...]

ik ben op veel plekken geweest, en ik weet heel erg goed dat het gros vd mensen het heel erg goed hebben in nl. Zeker in de USA is het een drama. Dat is gewoon een 3e wereld land.
Als ik hier (in NL) weer wat mensen over armoede hoor blaten (vooral de laatste 2 a 3 jaar) dan schiet ik altijd in de lach. Ga eens buiten europa kijken, dat is pas armoede. Vooral het volk met 100 soorten toeslagen, uitkeringen en weet ik veel wat. En dan wel met een nieuwe iphone, tv, tig abbo's enz en dan zeuren dat ze de kids geen kado's van 200 euro kunnen geven met kerst, en niet 3x op vakantie kunnen. Flikker lekker op. Ik ben het aardig zat om voor dat soort SBS6 probleem wijk volk te betalen. Ik ben het zelfs zat om te betalen voor al die ouders met teveel kinderen die allemaal naar de opvang moeten. Regel dat lekker zelf. ga van mijn part maar 80 uur werken.
Je ziet het, ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die handje ophouden, die wel prima wat zouden kunnen doen.

• Vaevictis_
anti elppa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:28:
[...]

ik ben op veel plekken geweest, en ik weet heel erg goed dat het gros vd mensen het heel erg goed hebben in nl. Zeker in de USA is het een drama. Dat is gewoon een 3e wereld land.
Als ik hier (in NL) weer wat mensen over armoede hoor blaten (vooral de laatste 2 a 3 jaar) dan schiet ik altijd in de lach. Ga eens buiten europa kijken, dat is pas armoede. Vooral het volk met 100 soorten toeslagen, uitkeringen en weet ik veel wat. En dan wel met een nieuwe iphone, tv, tig abbo's enz en dan zeuren dat ze de kids geen kado's van 200 euro kunnen geven met kerst, en niet 3x op vakantie kunnen. Flikker lekker op. Ik ben het aardig zat om voor dat soort SBS6 probleem wijk volk te betalen. Ik ben het zelfs zat om te betalen voor al die ouders met teveel kinderen die allemaal naar de opvang moeten. Regel dat lekker zelf. ga van mijn part maar 80 uur werken.
Je ziet het, ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die handje ophouden, die wel prima wat zouden kunnen doen.
Armoede is natuurlijk relatief, ook in NL is er armoede en natuurlijk niet vergelijkbaar als b.v. in Roemenie. Maar als je van een paar honderd euro moet rondkomen in de maand met kinderen dan leef je echt in armoede. Of als je geen warm eten kunt betalen of niet op vakantie kan (jaren niet).

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Hier hetzelfde. En dat zitten we hier ook nog op een site waar mensen het sowieso bovengemiddeld goed hebben vanwege de kennis waarover ze beschikken.

Dat zit wel Schnorr.

• Vaevictis_
anti elppa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:28:
[...]

Dit is wel offtopic, maar je ziet wel een patroon dat mensen die "arm" zijn vaak arm blijven door verkeerde keuzes. Roken, kopen op afbetaling, drinken, dure hobbies/feesten, dure auto. Ik zeg niet dat het je eigen schuld is maar dit soort verkeerde keuzes komt bij mensen in armoede wel vaker voor.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:05
Tkan altijd erger ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFi1ctdzO7oJ-oijGrsuqqTIMeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyY0JyHHkwQIo9jF7SbVdEsd.jpg?f=fotoalbum_large

• anti elppa
Vaevictis_ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Dit is wel offtopic, maar je ziet wel een patroon dat mensen die "arm" zijn vaak arm blijven door verkeerde keuzes. Roken, kopen op afbetaling, drinken, dure hobbies/feesten, dure auto. Ik zeg niet dat het je eigen schuld is maar dit soort verkeerde keuzes komt bij mensen in armoede wel vaker voor.
dit idd. En vaak eigen schuld. Maar uiteraard niet altijd. En in dat laatste geval moet er een vangnet zijn

• Wispe
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Hier hetzelfde. En dat zitten we hier ook nog op een site waar mensen het sowieso bovengemiddeld goed hebben vanwege de kennis waarover ze beschikken.
Ongelofelijk dat DC de hoofdstad is. Wat een smerige stad zeg. :{

• Alpina
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtwjZyLai5W3mbLs4l5mJMCn7Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWfpKa2noLeUWSmApgDKDcU4.jpg?f=fotoalbum_large

Maar even zonder gekheid. Ik lees hier buitenland. Waar moet ik dan aan denken?

5 personen die ik zo ken (niet allemaal even persoonlijk) die vertrokken zijn (om diverse redenen)

Portugal
Malta
Hongarije
Thailand
Bonaire

Ik heb nu niet meteen iets van dat is het. Dus denk dat ik hier gewoon goed zit.

Sommige komen zelfs regelmatig terug voor bijvoorbeeld zorg.

Inleveren op hier iets vanzelfsprekends zoals veiligheid zou het mij al helemaal niet waard zijn, al kom je daar meestal te laat achter.

Wel zou ik misschien iets verder en vaker gaan reizen met het gezin.

Wie weet kom je dan alsnog een plekje tegen waarvan je denkt dit is het.

Al kan ik me dat nu nog niet echt voorstellen.

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:14
Als je geen belasting hoefde te betalen zou je ook niet zoveel salaris krijgen. Dat is ook gewoon afgestemd op de lastendruk. Dus je zou het echt niet allemaal overhouden. Communicerende vaten met wat perverse prikkels.

Net als hoogte bankrekening en politieke oriëntatie. Maar dat gaat echt te ver offtopic.

What about those digital coins y'all so hyped about?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:44
Fuck de belastingdienst. Gewoon als autonoom door het leven gaan ofzoiets. De hele dag zuipen en snuiven. /s

BTC is maar saai vandaag. Gaan we zo nog een keer pompen naar een nieuwe ATH?

Stack Sats

• Alpina
  • Nu online
Stovirpi schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:17:
Fuck de belastingdienst. Gewoon als autonoom door het leven gaan ofzoiets. De hele dag zuipen en snuiven. /s

U got to dig!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Stovirpi schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:17:

De hele dag zuipen en snuiven gaat ook vervelen. Net zoals de hele dag in een lambo rijden.
Zolang je werkt en iets van betekenis doet geniet je ook meer van de excessen.

Oh wat lul ik eigenlijk, pomp de ponzi naar de maan en laat de h**ren komen!

• anti elppa
Iemand die fomc minutes gelezen? Ben te lui. Gebeurd iig niet super veel

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:00
Niets nieuws voor mij gelukkig

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:44
anti elppa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:32:
Iemand die fomc minutes gelezen? Ben te lui. Gebeurd iig niet super veel
Gooi hem eens door chatGPT. Die minutes zijn meestal niet zo spannend idd. Speech is wat we nodig hebben voor volatiliteit.

Stack Sats

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 22:17

Zorro

Z

Och dat klinkt altijd erg interessant maar hij had ook 20 dollar of wat dan ook kunnen betalen ipv BTC. En dan zegt niemand: Als hij daar TOEN bitcoin voor had gekocht had ie nu 700.000.000 gehad.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:45

NeoflexNL

Forever young

Zorro schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:52:
[...]

Och dat klinkt altijd erg interessant maar hij had ook 20 dollar of wat dan ook kunnen betalen ipv BTC. En dan zegt niemand: Als hij daar TOEN bitcoin voor had gekocht had ie nu 700.000.000 gehad.
Doe nou even gezellig mee joh..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Stukfruit
  • Niet online
anti elppa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:35:
[...]

dit idd. En vaak eigen schuld. Maar uiteraard niet altijd. En in dat laatste geval moet er een vangnet zijn
Cortisol is vaak vooral de schuldige. Daarna komt pas de schade die ontstaat dankzij de dingen die je daardoor gaat doen. En dáárna de schade die ontstaat door de opeenstapeling van die schade.

* Stukfruit laat maar één ding ophopen en het begint met een B

Dat zit wel Schnorr.

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Alpina schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:45:
[Afbeelding]

Maar even zonder gekheid. Ik lees hier buitenland. Waar moet ik dan aan denken?

5 personen die ik zo ken (niet allemaal even persoonlijk) die vertrokken zijn (om diverse redenen)

Portugal
Malta
Hongarije
Thailand
Bonaire

Ik heb nu niet meteen iets van dat is het. Dus denk dat ik hier gewoon goed zit.

Sommige komen zelfs regelmatig terug voor bijvoorbeeld zorg.

Inleveren op hier iets vanzelfsprekends zoals veiligheid zou het mij al helemaal niet waard zijn, al kom je daar meestal te laat achter.

Wel zou ik misschien iets verder en vaker gaan reizen met het gezin.

Wie weet kom je dan alsnog een plekje tegen waarvan je denkt dit is het.

Al kan ik me dat nu nog niet echt voorstellen. Maar is ook duur (geworden).
Alles went na een tijdje (aantal jaren) :) Waarom komen deze personen terug voor de zorg? Portugal en Hongarije zijn volgens mij wel redelijk oké kwa zorg.

Ik zou wel richting Madeira willen eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door souljah1h op 22-05-2024 21:12 ]

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Stukfruit schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:07:
[...]

Cortisol is vaak vooral de schuldige. Daarna komt pas de schade die ontstaat dankzij de dingen die je daardoor gaat doen. En dáárna de schade die ontstaat door de opeenstapeling van die schade.

* Stukfruit laat maar één ding ophopen en het begint met een B
Banaan?

• Alpina
  • Nu online
souljah1h schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:08:
[...]

Alles went na een tijdje :) Waarom komen deze personen terug voor de zorg? Portugal en Hongarije zijn volgens mij wel redelijk oké kwa zorg.
Nee dat was Bonaire.

Portugal en Malta was crypto / belasting als reden.

Hongarije huizenprijzen en klaar met heel veel dingen.

Thailand is 1 van mijn beste maten al van jongs af aan dus daar moet ik toch echt een keer naartoe…

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Alpina schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:13:
[...]

Nee dat was Bonaire.

Thailand is 1 van mijn beste maten al van jongs af aan dus daar moet ik toch echt een keer naartoe…
De crypto-belasting was altijd interessant in Portugal, maar volgens mij is dat ook op de schop nu.

• Alpina
  • Nu online
souljah1h schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:13:
[...]

De crypto-belasting was altijd interessant in Portugal, maar volgens mij is dat ook op de schop nu.
Klopt is inmiddels ook allemaal weer aangepast. Malta geen idee hoe het daar zit.

Klimaat zou ik overigens ook nog wel snappen als reden. Overwinteren in Spanje ofzo :9B

• elektriekert
  • Laatst online: 11:00
Alpina schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:13:
[...]

Nee dat was Bonaire.

Kijk uit voor de pingpong ballen!

• Stukfruit
  • Niet online
Bloedsinaasappel :Y)

Dat zit wel Schnorr.

• tomtom901
  • Laatst online: 15:40

tomtom901

Moderator General Chat
Alpina schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:11:
@tomtom901

Ben je de chipboer nog aan het traden?

Zo te zien mag er nog wel een verdieping bovenop.
Heb een gokje op de earnings lopen.. (after hours)

• MrFX
[...]

Grappig ik zat gisteren ook te zoeken naar fiscaal aantrekkelijke landen na de nieuwe box 3 berekeningen te hebben gezien.

Mocht je iets vinden let me know!

• anti elppa
MrFX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:33:
[...]

Grappig ik zat gisteren ook te zoeken naar fiscaal aantrekkelijke landen na de nieuwe box 3 berekeningen te hebben gezien.

Will do. Moet btc eerst van de week ff de 420k aan tikken. Anders heeft het toch geen zin :P

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Hallo BTC goden. 240k is ook genoeg

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
souljah1h schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:08:
[...]
.

Ik zou wel richting Madeira willen eigenlijk.
Doe dan de Azoren ❤️

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 13:14
Alpina schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Klopt is inmiddels ook allemaal weer aangepast. Malta geen idee hoe het daar zit.

Klimaat zou ik overigens ook nog wel snappen als reden. Overwinteren in Spanje ofzo :9B
Ik zou overherfsten... of te wel het hele jaar in Spanje zitten.

Zero.

• MrFX
anti elppa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:35:
[...]

Will do. Moet btc eerst van de week ff de 420k aan tikken. Anders heeft het toch geen zin :P
Of het nu aandelen of crypto is op een gegeven moment gaan je investeringen voor je werken. Zolang je de risico's in acht neemt en je investeringen blijven compounden komen de 'luxe' problemen vanzelf.

• Masstje
  • Laatst online: 12-11 08:39
Zo, morgen geen macaroni.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnGJD3XquaOzs2-P6ZKPNwFqlgk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PogMY6jX2Ee8WtyH7jWyWBJ7.png?f=fotoalbum_large

@ScuL, mooie tijden breken weer aan lijkt me, jij bouwt gestaag weer op neem ik aan?

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Waarom de Azoren?

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:54
MrFX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:50:
[...]

Of het nu aandelen of crypto is op een gegeven moment gaan je investeringen voor je werken. Zolang je de risico's in acht neemt en je investeringen blijven compounden komen de 'luxe' problemen vanzelf.
Met name dat compounden staat dus onder losse schroeven bij de nieuwe box 3 regels:

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:31:
[...]

Heb een gokje op de earnings lopen.. (after hours)
So far so good, eens kijken of er een beetje vuurwerk in zit.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Met de toenemende kosten van de verzorgingsstaat (kijk alleen al naar de zorgkosten) in Nederland en Europa kun je erop wachten dat de belastingen op vermogen flink omhoog gaan.

Qua welvaart en innovatie hebben we in Europa de top wel gehad. Het is hier nu nog prima vertoeven. De vraag is of dat over vijf of tien jaar nog zo is. Of dat het elders beter is.

Dat is ook het fijne aan crypto. Je kunt je on-chain vermogen waar dan ook ter wereld opnemen. Gaat met een bank wat lastiger.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:05:
[...]

So far so good, eens kijken of er een beetje vuurwerk in zit.
_O- _O- _O- _O- _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLjuWajw5i1D_9ZvQ2c7U-SdGBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ARiQnqSlKFTyLRyg1WeBshh6.png?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik zie hier geen dergelijk vuurwerk?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:30:
[...]

Ik zie hier geen dergelijk vuurwerk?
Geen after hours aanstaan?

Oh, dit is NVDA voor de duidelijkheid.

[ Voor 10% gewijzigd door tomtom901 op 22-05-2024 22:30 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
tomtom901 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:30:
[...]

Geen after hours aanstaan?

Oh, dit is NVDA voor de duidelijkheid.
Dat was het idd d:)b

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Bijna 1.000 dollar. In 2014 te koop voor 3 dollar.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
knakworst schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:37:
Straks wel weer te koop voor 100$.

• Vis
  • Nu online

Vis

Die nvidia kaarten zijn natuurlijk zo populair vanwege het minen naar bitcoins.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

MrFX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:33:
[...]

UAE!

Volgens mij kun je vrij eenvoudig een business openen en daarmee krijg je dacht ik 3 visas. Om het visa geldig te houden moet je eens per 180 dagen in de UAE zijn. Geen verplichtingen verder.

Als je er eenmaal zit betaal je enkel VAT (5%) en hoge bierbelasting. Je hebt een medical insurance en een adres van een woning nodig. Dat valt allemaal wel mee.

Mag je alleen niet meer dan 180 dagen in Schengen zijn dacht ik.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 15:55
jvel92 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:20:
Met de toenemende kosten van de verzorgingsstaat (kijk alleen al naar de zorgkosten) in Nederland en Europa kun je erop wachten dat de belastingen op vermogen flink omhoog gaan.

Qua welvaart en innovatie hebben we in Europa de top wel gehad. Het is hier nu nog prima vertoeven. De vraag is of dat over vijf of tien jaar nog zo is. Of dat het elders beter is.

Dat is ook het fijne aan crypto. Je kunt je on-chain vermogen waar dan ook ter wereld opnemen. Gaat met een bank wat lastiger.
Wordt sowieso lastiger om hier een goede boterham te verdienen. Wij hebben 2 ondernemingen, werken ons de schompes maar er komt telkens wel weer iets van ons ‘huisje’ knabbelen. Lonen omhoog, huur omhoog, verplichte deelname aan een of ander shit pensioenfonds, IB of VPB en ga maar door. Niet dat we klagen hoor, maar de verhouding is compleet weg. Uiteindelijk zijn wij verantwoordelijk voor de toko’s maar ervaren vooral de lasten en niet de lusten. Ik durf dan ook rustig stellen dat ik nog hier in NL ben omdat mijn vrouw niet wil emigreren.

Aanvulling: dit is wellicht exact waarom ik geloof in BTC. Een stelsel compleet los van het systeem waarin we gevangen zitten. HODL.

[ Voor 5% gewijzigd door Amens op 22-05-2024 23:31 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-11 08:37
Amens schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:23:
[...]

Wordt sowieso lastiger om hier een goede boterham te verdienen. Wij hebben 2 ondernemingen, werken ons de schompes maar er komt telkens wel weer iets van ons ‘huisje’ knabbelen. Lonen omhoog, huur omhoog, verplichte deelname aan een of ander shit pensioenfonds, IB of VPB en ga maar door. Niet dat we klagen hoor, maar de verhouding is compleet weg. Uiteindelijk zijn wij verantwoordelijk voor de toko’s maar ervaren vooral de lasten en niet de lusten. Ik durf dan ook rustig stellen dat ik nog hier in NL ben omdat mijn vrouw niet wil emigreren.

Aanvulling: dit is wellicht exact waarom ik geloof in BTC. Een stelsel compleet los van het systeem waarin we gevangen zitten. HODL.
Zo te horen heb je al een NL-exit plan. Klopt dat en naar welk land ben je aan het kijken?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 15:55
D_Jeff schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:33:
[...]

Zo te horen heb je al een NL-exit plan. Klopt dat en naar welk land ben je aan het kijken?
Niet concreet, omdat ik dan alleen zou moeten gaan zonder gezin. Maar ik ben altijd verliefd geweest op Zwitserland. Zowel qua landschap als de bevolking en hun middelvinger naar de rest van de wereld.

• Kol Nedra
knakworst schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:37:
ongekend, only in crypto......
oh wait :z

ik durf nu niet mijn klauwen aan nvidia te komen.

met aandelen durf ik nu alleen aan Tesla te komen, en defensieve dividend aandelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kol Nedra op 23-05-2024 00:27 ]

nothing stops this train

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stR2FRQE9IJmvk2oK8X6eMG1FK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x62DakIj9sKRqbbGGlzd7V1H.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59
Masstje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:53:
@ScuL, mooie tijden breken weer aan lijkt me, jij bouwt gestaag weer op neem ik aan?
Ja ik schommel nog steeds zo rond de 2%. Ik ben wel een beetje voorzichtig. 70k is een mooi niveau maar de zomermaanden zijn historisch dikke prut dus mijns inziens kan het nog steeds vriezen of dooien. De alt cycle gaat wel weer een hausse in dus ik denk dat er op alt coins een hoop bij te snoepen is.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Alpina ha, TH BBQ crypto-meet? :P

Neem dan even de mod en @elektriekert mee want laatste wil @Taro graag ping pong laten zien. Dan vallen die babes hier in het topic opeens wel mee :+ :>

Valt me tegen dat er gister zo weinig pizza voorbij kwam hier. Zal vandaag nog even hetzelfde bedrag in BTC storten. *O* Nu nog eens moon gaan.....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 22:17

Zorro

Z

NeoflexNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:01:
[...]

Doe nou even gezellig mee joh..
:$

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• MrFX
Amens schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:40:
[...]

Niet concreet, omdat ik dan alleen zou moeten gaan zonder gezin. Maar ik ben altijd verliefd geweest op Zwitserland. Zowel qua landschap als de bevolking en hun middelvinger naar de rest van de wereld.
Los van de bovenstaande voordelen spreekt Zwitserland mij ook wel aan. Hoge kredietwaardigheid (AAA), lage staatsschuld en een stabiel politiek klimaat. Hoe het met de vermogensbelasting zit is mij niet geheel duidelijk want dit verschilt weer per kanton.

• Gipsy King
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGM9YZRA5_U648o329FE8cdx3PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Irv3nuWYZCVJx4zgv4wSwBhN.jpg?f=fotoalbum_large

• anti elppa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0U0S74eRIjUsQMgaieza0UuUeSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ss3AoiqmChwgGI4u5UCNmMum.png?f=fotoalbum_large

• Gipsy King
Kol Nedra schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 00:25:
[...]

met aandelen durf ik nu alleen aan Tesla te komen, en defensieve dividend aandelen.
Same story for SMC on AI :

https://www.marketwatch.com/investing/stock/smci

• Coldcat

Coldcat

HODL

Kol Nedra schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 00:25:
[...]

Stonks kom ik helemaal niet aan. Daar heb je overal ter wereld analisten die alles vergelijken en bekijken.

Hoe kun jij dat als normaal persoon beter? Het enige wat je kunt is vroeg een trend ontdekken. In het boek van Elon Musk las ik dat ze met drones over het terrain van Tesla vlogen om productie te meten. De short-Sellers gingen echter rekt omdat Musk niet van opgeven weet.

Het enige wat je zelf kan doen is eigenlijk gokken dat je het beter weet dan de rest?

Ik zie dat persoonlijk als grote gok dan BTC.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Wen escort girls en nooit meer werken?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Coldcat

Coldcat

HODL

zwembroek schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:12:
Wen escort girls en nooit meer werken?
Vanmiddag als de SEC weer een X de wereld in stuurt!

Moet je wel nu alvast bestellen… demand shock incoming…

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/94/28/ca/9428cab15d40442866ffc267a36f0171.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Coldcat op 23-05-2024 08:19 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-11 08:37
Amens schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:40:
[...]

Het land dat graag doet voorkomen alles alleen te kunnen, maar feitelijk helemaal niets kan zonder zijn 3 buurlanden?

Dan zou ik toch liever mijn escape inzetten op FL. Lekker klein en als iedereen z'n lambo daar wil parkeren voor de bbq wordt er minder raar opgekeken :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:13
Zwitserland is z'n beetje het duurste land ter wereld om in te wonen. Moet je een flinke bag meenemen lijkt me.

Ik heb jaren geleden een baan aangeboden gekregen op Bonaire. Ik ben er toen nog wel een maand geweest, het was met net te rustig. Maar qua klimaat, man wat een heerlijkheid.

Gelukkig lijkt de global warming niet af te nemen, dan zitten we er hier over 10-20 jaar ook relatief lekker warm bij

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

https://immigrantinvest.com/blog/crypto-tax-havens-en/

Kijk ook gelijk naar de top 5 slechtste landen om crypto te bezitten (scroll naar beneden).
Je verwacht het niet

[ Voor 7% gewijzigd door Aeronaut op 23-05-2024 08:38 ]

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 15:49
Aeronaut schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:38:

Kijk ook gelijk naar de top 5 slechtste landen om crypto te bezitten (scroll naar beneden).
Je verwacht het niet
Beetje domme aanname. Ja wij betalen box 3 belasting circa 2% boven de drempel van 50K over bezit ieder jaar. Maar geen belasting over transacties of winst (vaak 15%). In de VS moet je over iedere trade van een asset dat je korter dan 1 jaar hebt gehad belasting betalen dan loopt al snel op.

[ Voor 4% gewijzigd door Mirved op 23-05-2024 08:54 ]

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 06:45
Ik ben 2 jaar terug met vrouw en 3 kinderen naar Italië vertrokken.
Ik betaal belasting over 30% van mijn inkomen (speciaal expatriate regime).
Het klimaat is hier vele malen beter, de mensen zijn vriendelijk en chill, de natuur is prachtig en er zijn bergen.
Sinds ik hier woon is bijna elke dag een feestje.
De plek waar je woont is zo allesbepalend over hoe je je het grootste deel van de dag voelt.
Maar waar iemand zich het prettigst voelt is natuurlijk erg persoonlijk.
Ik kan het iedereen aanraden!
Maak een lijst met kenmerken waar jij blij van word en maak vervolgens een lijst met plekken die daar goed bij passen en neem de proef op de som.
Verhuur je koopwoning in NL en ga een half jaar in het buitenland wonen.
Ik denk dat je heel snel de conclusie zult trekken om permanent te blijven.

• Gelukszoekr
Mirved schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:53:
[...]

Beetje domme aanname. Ja wij betalen box 3 belasting circa 2% boven de drempel van 50K over bezit ieder jaar. Maar geen belasting over transacties of winst (vaak 15%). In de VS moet je over iedere trade van een asset dat je korter dan 1 jaar hebt gehad belasting betalen dan loopt al snel op.
Ja, volgens mij valt het allemaal wel mee. Een aardige belastingvrije voet, en maar 1x per jaar een peildatum in plaats van hele excelsheets bijhouden welke trades je allemaal doet.

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Ik vind mijzelf niet echt een sociaal dier, maar ik ga niet om fiscale redenen emigreren. Even op de koffie bij mijn ouders op een thuiswerkdag zijn toch die kleine dingen die ik niet bereid ben om op te geven.

Als je echt vermogend bent, zijn er genoeg alternatieven om je belastingdruk te verlagen in NL. Die belastingdruk wordt overigens ook voor een belangrijk deel gespendeerd aan zaken waar jij ook weer profijt van hebt (infra, zorg, onderwijs). Uiteraard worden ook discutabele uitgaven gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/medium/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/onderwerpen/prinsjesdag/2023/visuals/inkomsten-en-uitgaven---overzicht-uitgaven.png

Het gras lijkt ook altijd groener bij de buren, dat ondervinden de mensen bij "Ik vertrek" ook. Als je een fijne vakantie hebt gehad wil dat niet zeggen dat het land ook fijn is om er permanent te wonen.

On topic, wordt weer een aanmodderen totdat de ETH ETF wordt uitgesteld en de BTC dominance weer hersteld.

[ Voor 23% gewijzigd door BTC100K2021 op 23-05-2024 09:13 ]

• anti elppa
Aeronaut schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:38:

Je verwacht het niet
mwa verbaasd me niets eigenlijk. Nederland is ongeveer vanaf de cycle van 2017 echt actief moeilijk aan het doen. Daarvoor eigenlijk juist precies het tegenover gestelde

• anti elppa
BTC100K2021 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:59:
Ik vind mijzelf niet echt een sociaal dier, maar ik ga niet om fiscale redenen emigreren. Even op de koffie bij mijn ouders op een thuiswerkdag zijn toch die kleine dingen die ik niet bereid ben om op te geven.

Als je echt vermogend bent, zijn er genoeg alternatieven om je belastingdruk te verlagen in NL. Die belastingdruk wordt overigens ook voor een belangrijk deel gespendeerd aan zaken waar jij ook weer profijt van hebt (infra, zorg, onderwijs). Uiteraard worden ook discutabele uitgaven gedaan.

Het gras lijkt ook altijd groener bij de buren, dat ondervinden de mensen bij "Ik vertrek" ook. Als je een fijne vakantie hebt gehad wil dat niet zeggen dat het land ook fijn is om er permanent te wonen.

On topic, wordt weer een aanmodderen totdat de ETH ETF wordt uitgesteld en de BTC dominance weer hersteld.
ik kom uit een familie die sowieso al overal en nergens woont. Echt over de hele aardkloot. Ik krijg dus juist jeuk van zomaar ff onverwachts voor de deur staan voor koffie. Sowieso, moet er niet aan denken mijn ouders vaker dan 1x per maand te zien. Is bij ons in de familie heel normaal. Zo krijg je ook geen irritaties. Als ik dat soms bij andere families zie....en niemand zijn schuif open trekken, of nee zeggen.

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 06:45
BTC100K2021 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:59:

Als je echt vermogend bent, zijn er genoeg alternatieven om je belastingdruk te verlagen in NL.

😂 "ik vertrek" kun je natuurlijk niet zien als de norm.
Dit zijn juist de mensen die hun vertrek niet goed voorbereid hebben en dus voor entertainment zorgen.

Uiteindelijk is emigreren ook niet voor iedereen de oplossing om een mooier leven te leiden.
Je moet gewoon de juiste vragen aan jezelf stellen en daar eerlijk antwoord op geven.
Emigreren lijkt in je hoofd groter dan het daadwerkelijk is.

• Gelukszoekr
Nordcore schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:15:
[...]
Emigreren lijkt in je hoofd groter dan het daadwerkelijk is.
Dat geloof ik ook zeker wel. Maar Nederlanders zijn van nature erg risicomijdend. Investeren in aandelen, of je geld stallen in een ander land voor hogere rente is voor de meeste mensen al super eng. Laat staan crypto of emigreren.

• Kol Nedra
ik zou best willen emigreren, naar een plek op de wereld waar het weer beter is en dat de levensstijl wat langzamer gaat dan ipv alles moet maar snel en gehaast zoals in Nederland.

nothing stops this train

• Coldcat

Coldcat

HODL

Kol Nedra schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:24:
ik zou best willen emigreren, naar een plek op de wereld waar het weer beter is en dat de levensstijl wat langzamer gaat dan ipv alles moet maar snel en gehaast zoals in Nederland.
Laos! Daar raak je de tijd gewoon kwijt omdat het allemaal zo rustig is:

Afbeeldingslocatie: https://www.trailsofindochina.com/wp-content/uploads/2018/04/LuangPrabang_header.jpg

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Nordcore schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:15:
[...]

😂 "ik vertrek" kun je natuurlijk niet zien als de norm.
Dit zijn juist de mensen die hun vertrek niet goed voorbereid hebben en dus voor entertainment zorgen.
En waarom zou jij het beter doen :?

In lijn met bagholder bingokaart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omg8kArceugVjBVRYJyVwO6s69w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXpl0zT0WyxRmAZuejMrhnII.jpg?f=fotoalbum_large

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Ben er ook om beetje te sarren.

NL is prima. Helft van de aanbevolen landen al geweest, maar geen enkel is het meer van hmmm prima vakantie land/goed te hebben gezien maar thuis is het beter/fijner.

Uae is leuk maar 1 kaarsrechte snelweg voor je supercar yippie. Daarnaast je krijgt gewoon vitamine D tekort… in een woestijn

Singapore is leuk, maar auto kopen is onbetaalbaar + huizen zijn ook duur.

Maleisië blijft chaotisch, wel goedkoop, maar liever thailand dan.

Hongkong zal niet lang hongkong meer blijven

Malta heeft zoetwater tekort (import/flesje/microplastic in je ballen)

Portugal is het oude niet meer, alsnog oke locatie. Iets teveel drugs laatste tijd.

Nergens is het perfect

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Aanmelden voor "Ik vertrek" dus, dit is hoofdreden #1 bij die mensen in het programma.

Kol Nedra en zijn familie kiezen voor een avontuur in Frankrijk, waar ze een B&B gaan beginnen in een vervallen miningfarm.

Ze verruilen hun ruime eengezinswoning voor een caravan beplakt met Verge en Doge stickers, naar voorbeeld van Didi.

Het verbouwingsbudget bedraagt 1.000.000 DOGE. Dat het gezin geen woord Frans speekt mag de pret niet drukken.

De nog niet verkregen bouwvergunning verwachten ze onder te brengen in een smart contract op de Solana chain. "Iedere keer als Solana down is, heb ik lekker pauze" lacht Kol Nedra de opnameploeg toe

• Alpina
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:22:
[...]

Dat geloof ik ook zeker wel. Maar Nederlanders zijn van nature erg risicomijdend. Investeren in aandelen, of je geld stallen in een ander land voor hogere rente is voor de meeste mensen al super eng. Laat staan crypto of emigreren.
Dit was net na WO2 wel anders, toen zijn er echt wel wat Nederlanders vertrokken volgens mij naar Canada en Australië oa.

Zal vast ook een gedeelte zijn teruggekomen.

Uiteindelijk gaan we hier toch naar een andere plek als crypto bezitters:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoDKyLvthbiJicQIKhOZaTXo3do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pd9RIA8hHUfTUY1QF3Sp4CR9.jpg?f=fotoalbum_large

• Gelukszoekr
Ik denk dat wij hier wel goede voorzieningen hebben. Zoals de zorg. Ik heb nog wel eens wat waarmee ik naar het ziekenhuis moet. Dat is opzich allemaal best goed geregeld hier.

Ik heb dus een vriendin in Canada, ik zou daar zo naar toe kunnen. En dan denk je, dat is aardig vergelijkbaar met Nederland, maar even naar de huisarts zit er niet in. Als het niet ernstig is ben je over 3 weken een keer aan de beurt. Naar het ziekenhuis? 6+ uur in de wachtkamer zitten is daar meer regel dan uitzondering.

En als je dan naar zo'n 2e/3e wereld land gaat wordt het er niet beter op...

Benieuwd of Taro straks los gaat met de banhamer. Emigreren is niet een onderwerp wat hier vaak aan bod is gekomen :P

• Stukfruit
  • Niet online
Het ding is: het weer lijkt aan de andere kant van de planeet bovengemiddeld vaak beter te zijn, maar daarnet moest ik toch echt wel met een paraplu de straat op. En dat is niet de eerste keer :Y

Daarnaast blijf je die westerling waar standaard veel geld aan hangt. Voor deelnemers aan dit topic zit daar wellicht een relatieve waarheid in, maar het is vervelend.

Dat zit wel Schnorr.

• Alpina
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:33:
Ik denk dat wij hier wel goede voorzieningen hebben. Zoals de zorg. Ik heb nog wel eens wat waarmee ik naar het ziekenhuis moet. Dat is opzich allemaal best goed geregeld hier.

Ik heb dus een vriendin in Canada, ik zou daar zo naar toe kunnen. En dan denk je, dat is aardig vergelijkbaar met Nederland, maar even naar de huisarts zit er niet in. Als het niet ernstig is ben je over 3 weken een keer aan de beurt. Naar het ziekenhuis? 6+ uur in de wachtkamer zitten is daar meer regel dan uitzondering.

En als je dan naar zo'n 2e/3e wereld land gaat wordt het er niet beter op...

Benieuwd of Taro straks los gaat met de banhamer. Emigreren is niet een onderwerp wat hier vaak aan bod is gekomen :P
Die kijkt zelf regelmatig voor een huis in Toscane als de crypto meewerkt 8)

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Gelukszoekr schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:33:

Dat komt gewoon omdat we binnenkort miljoenen aan crypto hebben, wat is dan het doel van al dat vermogen. Dan moet je wel aan emigreren denken...
Pagina: 1 ... 160 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic, hypotheken en zonnepanelen zijn bijv. offtopic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!