Kol Nedra schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:06:
[...]
interesting dat wel.
alleen LTC/BTC chart staat technisch op ATL, kan helaas niet in geschiedenis terug kijken met TA waar support kan liggen.
ik wil LTC wel oppikken, tijdje terug had ik 50% van mijn bag LTC verkocht voor BTC, wat dus goed uitgepakt heeft.
kwa fiat waarde staat de chart er opzich nu best interessant uit om in te schalen, alleen BTC technisch zegt het me dat er nog geen zichtbare reverse trend te zien is. dus voor mij is BTC nu toch interessanter
Persoonlijk raad ik af om coins die kopen die ooit wat voorstelden, puur omdat ze ooit wat voorstelden. Ik kan je een lijstje met 1001+ coins geven die het al 1-3 jaar heel slecht doen tegen de BTC (op de FIAT valt het vaak nog mee, puur omdat BTC zo hoog staat). Maar iedereen weet dat de risico's op Alts groter zijn dan bij BTC op lange termijn (er is immers geen 1 Alt die consequent BTC heeft outperformed afgelopen 5 jaar).
Ik heb in het verleden ook vaak Alts gekocht die het vroeger goed deden, je kan nu ook ZIL, ADA, XRP, etc. etc nemen, maar het lijkt gewoon over voor die Alts. Logisch ook, elke bullrun zijn er weer nieuwe Alts die het gaan waar maken, daar gaat al het geld heen. Immers de Total Market Cap heeft deze bullrun nog niet eens een nieuwe ATH aangetikt, het geld is dus beperkt wat dat betreft. FTM is een positieve uitzondering.
Ga voor de zekerheid gewoon lekker voor een Alt die het deze bullrun consequent beter doet dan BTC: bijv, FET, RNDR, SOL, STX. Ik heb van al deze coins geen idee wat ze doen en wat hun roadmap is, en dat wil ik ook niet weten, dan creëer je alleen maar meer emotionele binding en dat is gevaarlijk in trading. Ik weet wel dat ze deze bullrun de winnaars zijn en de bullruns die ik heb meegemaakt bleven de winnaars dezelfde en de verliezers ook. Volgende cycle/bullrun zullen er weer nieuwe winnaars zijn.
Juist omdat alle Alts het op de termijn van jaren afleggen tegen BTC (noem 1 uitzondering, ETH doet het nu ook al 3 jaar slecht), moet BTC je uitgangspunt zijn en niet Fiat. Als iets niet BTC outperformed, neem dan lekker BTC, is je Risk/Reward beter van.
[
Voor 10% gewijzigd door
Malarky op 18-04-2024 17:07
]