Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-05 05:39
Mickvanderveen schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:33:
[...]

Ze hebben het dan ook niet voor elkaar gekregen om de platformen van PS Charge en Tesla met elkaar te laten praten!! Ondanks mijn herhaald verzoek eea op te lossen werd in bijna 50% van de gevallen de PS Charge niet geaccepteerd en daar ging je 30% korting!!!
De wijziging gaat in op 1 april, ik ga mijn subscription beëindigen en een Tesla subscription activeren. Goedkoper kun je (momenteel) niet laden!
De eerlijkheid gebied te zeggen dat PoleStar Charge mij deze week gecompenseerd heeft voor het ontbreken van de 30% korting bij de Supercharge stations van Tesla. Heb alle facturen ingestuurd en er heeft een tegoed plaatsgevonden. Jammer dat ze Tesla uit het pakket gooien. Vragend naar de reden krijg ik geen antwoord…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:59
Mickvanderveen schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:32:
[...]

De eerlijkheid gebied te zeggen dat PoleStar Charge mij deze week gecompenseerd heeft voor het ontbreken van de 30% korting bij de Supercharge stations van Tesla. Heb alle facturen ingestuurd en er heeft een tegoed plaatsgevonden. Jammer dat ze Tesla uit het pakket gooien. Vragend naar de reden krijg ik geen antwoord…
Wel jammer dat Tesla eruit gaat, had net een Polestar charge kaart besteld en was van plan een abonnement te nemen. Nu maar een Tesla membership gedaan voor een maandje, de Polestar op Tesla supercharging only gezet in de navigatie en gaan rijden. Werkte prima op weg naar Zwitserland!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander13371337
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-05 11:58
Na een proefrit bij mij inmiddels ook een PS4 SM besteld in Gold (heb ik medestanders hier?) met plus en pilot pakket en geblindeerde ruiten.

Zat nog ruim 100 euro per maand onder het leasebudget dus mega aantrekkelijk geprijsd - echt verbaasd! De netto prijs is zowaar lager dan mijn huidige EQC400 met 8% bijtelling…!

Wel ietwat geschrokken van verwachte levering in November 2025, maar hopelijk betekent dit dat ik de ZK variant mag ontvangen….!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j632DD3mJR40NsMrcqtmJ7T_uzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JnPO1W5KKulI8s5pvD9UF6q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Sander13371337 op 09-03-2025 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
offtopic:
@Sander13371337 Misschien niet handig om je ordernummer openbaar te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander13371337
Vraag me hardop af wat iemand daarmee zou kunnen doen - maar fair enough - ff weggehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00
Sander13371337 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:26:
Na een proefrit bij mij inmiddels ook een PS4 SM besteld in Gold (heb ik medestanders hier?) met plus en pilot pakket en geblindeerde ruiten.

Zat nog ruim 100 euro per maand onder het leasebudget dus mega aantrekkelijk geprijsd - echt verbaasd! De netto prijs is zowaar lager dan mijn huidige EQC400 met 8% bijtelling…!

Wel ietwat geschrokken van verwachte levering in November 2025, maar hopelijk betekent dit dat ik de ZK variant mag ontvangen….!

[Afbeelding]
November levering bij een bestelling in maart? Dat is niet wat er op de website staat? Wat bedoel je met ZK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
Had gelezen dat ze vanaf H2 de productie naar Zuid Korea gaan verhuizen.

Was ook wel een beetje verbaasd met November, mijn huidige lease loopt al iets daarvoor af dus zal een maandje huren worden, maar zolang ik maar de huidige bijtelling nog kan meepakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sander13371337 op 09-03-2025 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Sander13371337 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:59:
Had gelezen dat ze vanaf H2 de productie naar Zuid Korea gaan verhuizen.

Was ook wel een beetje verbaasd met November, mijn huidige lease loopt al iets daarvoor af dus zal een maandje huren worden, maar zolang ik maar de huidige bijtelling nog kan meepakken.
Ja dat heb ik ook gelezen. Had ergens de stille hoop dat de productie in Korea een MY2026 zou gaan worden met 800v technologie, maar wellicht komt dat nieuws alsnog ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
Zou top zijn als dat zo is dat ik die 800v nog mee kan pakken op deze manier…! Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:59

[Afbeelding]
Prachtig dat goud. Nog niet in het echt gezien, maar vooral omdat er zo weinig in NL zijn, zal het veel bekijks opleveren!

Wat bedoel je met netto prijs? Netto bijtelling?
Geloof niet dat die onder je 8% gaat zitten (tenzij je toen een 110k auto samen stelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
Thanks, ja na een zwarte 9-3, een grijze 320d, een zwarte E250cdi, een zwarte model3 en een zwarte eqc400 nu echt een keer een andere kleur!

Met netto kosten bedoel ik netto bijtelling + eigen bijdrage. EQC was een duurdere auto (75k - eigenlijk toen iets boven budget maar dat kon omdat de bijtelling laag was).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:43
Zeker een medestander! Er staan er momenteel 4 op Nederlands kenteken; waarvan een auto van Polestar zelf voor de media. Ik rij er sinds december met veel plezier mee in de rondte en inmiddels al weer zo'n 9000 kilometer verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_7Te3MSrxoTWBojlLp2q0Hx8c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgTts9euqx4MPEYrHKGN9JGa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander13371337
Heeel vet, en nog vetter wetende dat er (eigenlijk) maar 3 rondrijden! Dikke foto's van de jouwe!

Ook mooi om te zien dat het merendeel van de gouden polestar 4 eigenaars hier dus in de tweakers zit :D !

Kan niet wachten.

[ Voor 31% gewijzigd door Sander13371337 op 10-03-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewdevries
Sander13371337 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:21:
Heeel vet, en nog vetter wetende dat er (eigenlijk) maar 3 rondrijden! Dikke foto's van de jouwe!

Ook mooi om te zien dat het merendeel van de gouden polestar 4 eigenaars hier dus in de tweakers zit :D !

Kan niet wachten.
Thanks! Ik weet dat er wel meer in bestelling zijn, maar het is geen kleur die veel mensen kiezen. Dat maakt het op de weg wel leuk in ieder geval om er juist wel in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56
Ja, toffe kleur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:51

ThaDude

Hang Loose

@Sander13371337 Waarom zeggen medewerkers van Polestar (Zwolle) dat de levertijd zoals op de website staat behoorlijk klopt als je hem pas in November krijgt :?

De mijne is net doorgezet door leasemaatschappij naar Polestar. Ik verwacht dus dat ik hem in juli/augustus ga krijgen :P 8)7

Zodra bestelling is doorgevoerd en ik hem zie dan zal ik het hier melden.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-05 11:51
Zit een beetje met een raar probleem in onze P4 wat al sinds de levering aanwezig is. De auto geeft aan verbinding te hebben met 4G/5G. In de polestar app kan ik de auto zien en op afstand openen. Alles lijkt te werken.

Alle applicaties in het media center hebben echter geen internet toegang. Google maps doet het niet, spotify evenmin.

Heb het systeem gereset door de twee onderste knoppen op het stuur in te drukken (kruisje en die andere rechts). Dit heeft het probleem niet verholen.

(Met de telefoon als hotspot werkt alles als een zonnetje)

Heeft een van jullie dit ook gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Rtolboom op 10-03-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Rtolboom Ik heb dit probleem als ik bijvoorbeeld enige tijd in een parkeergarage heb gestaan zonder bereik. Zodra je weer bereik hebt, zegt de auto dat er 4G of 5G is, maar van verbinding is geen sprake. Kan bij mij tot een uurtje duren voordat de boel weer actief is.

Maar misschien is het in jouw geval de koppeling van je provider? Als je in je Polestar account klikt op 'Internet toegang' dat is ergens in je order geloof ik. Dan kom je op de activatiepagina. Wellicht moet je daar iets resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtolboom
GuiltyNL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:32:
Maar misschien is het in jouw geval de koppeling van je provider? Als je in je Polestar account klikt op 'Internet toegang' dat is ergens in je order geloof ik. Dan kom je op de activatiepagina. Wellicht moet je daar iets resetten?
Dit heeft gewerkt! Heb opnieuw de koppeling gemaakt (polestar support moest eerst de link heractiveren) waarna de auto op die Vodafone website verscheen. Na een reset in de auto werkt nu alles.

[ Voor 5% gewijzigd door Rtolboom op 10-03-2025 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:46
Mijn ps4 heb ik vandaag in het lease bestel proces gestopt. Met als bedoeling dat hij dit jaar komt.
November moet mijn ps2 eruit. Long range, plus pakket, getint glas etc. Zwart.
Ik kan niet wachten. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 21:06
Kaoh schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:59:
Mijn ps4 heb ik vandaag in het lease bestel proces gestopt. Met als bedoeling dat hij dit jaar komt.
Ik kan niet wachten. 😊
Nice, gefeliciteerd, hele gave auto! 🙏

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-05 21:27
Kaoh schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:59:
Ik kan niet wachten. 😊
Same here.. Ook voor November en iig zeker dit jaar. PS4 LRSM, Storm, Plus pakket. Twijfelde lang over Tailored Knit interieur, want erg mooi. Toch niet gedaan ivm kinderen, dus nu Charcoal met Zinc deco genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeepitMagic
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-05 06:52
sbin schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:51:
[...]

... Twijfelde lang over Tailored Knit interieur, want erg mooi. Toch niet gedaan ivm kinderen, dus nu Charcoal met Zinc deco genomen.
Haha heel herkenbaar dit: dit was precies mijn afweging. Helaas viel leder buiten mijn budget. Alhoewel als het in mijn budget viel weet ik ook niet of ik er voor was gegaan om dezelfde reden: Kinderen die af en toe wat laten omvallen op de achterbank... en dan met geperforeerd leer: dat gaat dan allemaal dichtzitten, stinken.... Nee bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
KeepitMagic schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Haha heel herkenbaar dit: dit was precies mijn afweging. Helaas viel leder buiten mijn budget. Alhoewel als het in mijn budget viel weet ik ook niet of ik er voor was gegaan om dezelfde reden: Kinderen die af en toe wat laten omvallen op de achterbank... en dan met geperforeerd leer: dat gaat dan allemaal dichtzitten, stinken.... Nee bedankt!
Idd, de nappa leder optie met stoelmassage was hier ook ruim buiten budget :-)
Heb nog gedacht over de grotere velgen ipv standaard, maar 1800 of 2k voor velgen is wel erg bont, dat doen ze zelfs bij Audi beter. En 20" is eigenlijk ook groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had nog nooit in een auto met stoelmassage gereden maar toen ik vorig weekend de PS4 ging proefrijden en de dikste uitvoering meekreeg was ik wel om hoor. Echt heerlijke stoelen, prachtig interieur en ik vond die massage echt super fijn. Omdat ik veel tennis en hardloop wil ik wel eens een stijve rug hebben, dan is zo'n massage wel super fijn. Kan op 3 delen van de stoel en dat weer in 3 niveaus.

Helaas is die auto volstrekt onhaalbaar, zelfs de normale long range met alles standaard en alleen het pluspakket is al te duur. Erg jammer dat het alternatief, het kleine broertje de Polestar 2, geen massage stoelen heeft. Anders had ik dat upgrade pakket wel overwogen.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 11-03-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
sbin schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Same here.. Ook voor November en iig zeker dit jaar. PS4 LRSM, Storm, Plus pakket. Twijfelde lang over Tailored Knit interieur, want erg mooi. Toch niet gedaan ivm kinderen, dus nu Charcoal met Zinc deco genomen.
Zou dat inderdaad wat meer onderheving zijn aan slijtage? Ik moet vijf jaar in de auto rijden, dus ben ook aan het twijfelen ook al vind ik het wel heel mooi. Nappa leer in de lichte kleur past ook in het budget en kinderen zijn hier al wat ouder, maar ben nog steeds aan het bedenken of ik daar 5 jaar lang 50 euro per maand voor wil betalen, toch best wat geld in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
JustTrying schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:35:
[...]

Zou dat inderdaad wat meer onderheving zijn aan slijtage? Ik moet vijf jaar in de auto rijden, dus ben ook aan het twijfelen ook al vind ik het wel heel mooi. Nappa leer in de lichte kleur past ook in het budget en kinderen zijn hier al wat ouder, maar ben nog steeds aan het bedenken of ik daar 5 jaar lang 50 euro per maand voor wil betalen, toch best wat geld in totaal.
Nou, niet zozeer slijtage vermoed ik, maar meer als er iets van drank/ranja oid. in komt, krijg je er volgens mij met geen mogelijkheid uit als het in die laagjes zit/trekt.
Heb overigens ooit een licht alcantara interieur gehad en dat werd na een jaartje ofzo ook wat grauw door oa jeans die kleur af gaf. Toch maar zwart dus.
Kan alleen niet goed zien op de fotos of het charcoal deco ook de leatherette randen heeft in stoelen, of zijn ze volledig stof?

Nevermind.. Heb de goeie keuze gemaakt. Interieur is erg mooi met di Zinc deco. Dit filmpje laat het het beste zien mi. https://youtu.be/Klbn8AaSrhA?si=y1lfYPlh4CT2zPKj

Electron is trouwens ook een schitterende kleur..

[ Voor 11% gewijzigd door sbin op 11-03-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Als je kiest voor een lichte stof of leer, is sealen of impregneren sterk aan te raden.

Gyeon FabricCoat is een uitstekende, maar prijzige en duurzame optie. Voor leer is bescherming eenvoudiger, maar het is verstandig om dit vanaf het begin te behandelen met een conditioner of sealant om verkleuring te voorkomen. Tegenwoordig is het aanbrengen van een leather sealant zeer eenvoudig.

Een multifunctioneel product hiervoor is Dodo Juice Fabricadabra, geschikt voor zowel textiel als leer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
sbin schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:49:
Electron is trouwens ook een schitterende kleur..
Ik rijd Electron en dat is inderdaad een mooie kleur. In elk licht weer anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Begrijp van Polestar dat alle P4's die nu besteld worden dus idd in Zuid Korea gemaakt zullen worden. China is al gestopt. De autos die uit ZK komen zijn de MY26 versies. Enige wat iig aangepast gaat worden zijn de knoppen op het stuur, die worden fysiek in MY26 _/-\o_ . Helaas (vooralsnog) geen 800V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
sbin schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:13:
Begrijp van Polestar dat alle P4's die nu besteld worden dus idd in Zuid Korea gemaakt zullen worden. China is al gestopt. De autos die uit ZK komen zijn de MY26 versies. Enige wat iig aangepast gaat worden zijn de knoppen op het stuur, die worden fysiek in MY26 _/-\o_ . Helaas (vooralsnog) geen 800V.
De PS4 zal hierdoor zeker niet wat goedkoper worden he? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:06

npolm

P8

Wel goed nieuws van Kris Rifa, die aangeeft dat ADAS etc.. gefixt zijn én aangeeft dat de wagen enorm stil is. Een stuk stiller dan de nieuwe Model Y.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
sbin schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:13:
Ik hoop echt dat die fysieke knoppen ook naar de eerdere modellen kunnen komen. Ik heb nu even een Volvo mee omdat de P4 bij de dealer staat voor het hopelijk oplossen van het gesuis bij de spiegel en wat een verademing om deze snelle en fysieke knoppen (weer) te kunnen gebruiken, net als in de P2. Desnoods vervangen ze het hele stuur maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik ben het ermee eens, @dnns85. Hoewel de knoppen functioneren, voelt de feedback voor mij alsof de knop loszit of kraakt.

Aangezien deze knoppen ook aan de software zijn gekoppeld en het menu op het scherm tonen, lijkt het onwaarschijnlijk dat simpelweg het vervangen van de knoppen of het stuur de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 20:32
Ik kan dan de enige zijn hier, maar ik heb 0 problemen met de touch-knoppen en vind het wel prettig werken. Het reageert snel en na een uurtje heb je wel door waar wat zit. Mis een fysieke knop totaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denizle
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 12:09
Zijn zijn hun doel voorbij geschoten met de touchknoppen op het stuur (net als Tesla met de knipperlicht knoppen).
Ik rijd net enkele weken in de PS4 en vanavond (toen het donker was) nog last gehad dat ik de knoppen niet eens kan zien... volledig op de tast is nog wat lastig, over veiligheid gesproken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
Reactie van Polestar op de vraag of deze ook naar eerdere modellen komen:
Er wordt momenteel onderzocht of de stuurwielknoppen uitwisselbaar zijn en of er een mogelijkheid komt voor klanten dit aan te laten passen. Daarmee kunnen we dus ook nog niet zeggen welke kosten hieraan verbonden zullen zijn.
Er is dus hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
[quote]sbin schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:13:
[/quote

Import vanuit Korea dus, en niet vanuit China, daar zitten dan, net zoals bij Kia, geen chinese importheffingen meer op neem ik aan.

Overigens, wanneer knoppen op het stuur de MY2026 update gaat worden, en je gaat over een half jaar Polestar vergelijken met Xpeng en Zeekr (maar zeker ook BYD) qua laadsnelheid dan gaan we toch meer mensen afhaken bij Polestar ben ik bang, ook al is het alleen al het idee dat je met oude accutechniek nog 4-5 jaar moet rondrijden. Leg de laadsnelheden van zelfs de huidige Xpeng G6 en G9 maar eens naast de polestar, en dat verschil gaat met MY2026 nog groter worden.

Zou echt een gemiste kans zijn en is op dit moment ook zo ongeveer het enige waardoor ik twijfel over de Polestar, vind het verder een enorm mooie wagen, van binnen en van buiten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GuiltyNL
Wanneer heb je die extra laadsnelheid nu écht nodig? Ik maak me er in elk geval niet druk om. Alleen als je regelmatig dagen hebt waarop je meer dan 600 kilometer rijdt, kun je met snelladen op 800v misschien 10 minuten besparen. Maar is dat echt een dealbreaker? Ik kan het me moeilijk voorstellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander13371337
Die laadsnelheid (135kw gemiddeld) is voor mij ook een afweging geweest, maar de alternatieven (i.e. Audi A6 (150kw gemiddeld), BMW i5 (136kw gemiddeld), BMW i4 (131kw gemiddeld) maar ook Tesla Model Y (124kw gemiddeld)) laden eigenlijk niet of nauwelijks sneller op lange ritten - eigenlijk de enige situatie waarin ik supercharge... De hoge pieksnelheid van de tesla heb je niks aan als die daarna ruim onder de polestar4 snelheid dipt om gemiddeld aanzienlijk lager uit te komen. Stop netto liever 2 keer een half uur dan 4 keer 10 minuten. Daar komt nog eens bij dat de 400V architectuur bijv ook op Tesla Superchargers hogere snelheid kan halen op dit moment dan de 800V architectuur van de A6.

Al met al denk ik dat het best meevalt. Heb nu een EQC400 en dat is soms 35-40 minuten wachten bij laden - op wintersport is het twee stops naar Zwitserland vanuit Rotterdam en dan ben je er - als je dat naar 20 minuten terugbrengt win je een half uur - die twee/drie keer per jaar dat je dat er mee rijdt ; de daadwerkelijke winst is relatief laag.

[ Voor 21% gewijzigd door Sander13371337 op 15-03-2025 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JustTrying schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:52:
[quote]sbin schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:13:
[/quote

Import vanuit Korea dus, en niet vanuit China, daar zitten dan, net zoals bij Kia, geen chinese importheffingen meer op neem ik aan.

Overigens, wanneer knoppen op het stuur de MY2026 update gaat worden, en je gaat over een half jaar Polestar vergelijken met Xpeng en Zeekr (maar zeker ook BYD) qua laadsnelheid dan gaan we toch meer mensen afhaken bij Polestar ben ik bang, ook al is het alleen al het idee dat je met oude accutechniek nog 4-5 jaar moet rondrijden. Leg de laadsnelheden van zelfs de huidige Xpeng G6 en G9 maar eens naast de polestar, en dat verschil gaat met MY2026 nog groter worden.

Zou echt een gemiste kans zijn en is op dit moment ook zo ongeveer het enige waardoor ik twijfel over de Polestar, vind het verder een enorm mooie wagen, van binnen en van buiten.
Ik dacht ook eerst zo, dat ik eigenljk wel perse de 800v techniek wilde in onze komende auto. Maar toen ben ik eens gaan nadenken, hoevaak heb je dat nou echt nodig en wat levert het je op en wil ik evt. andere dingen voor laten. De Polestar 2/3/4 hebben toch een uitstekende range? Als je dan met 205kW kan snelladen en je staat helemaal niet zovaak aan die snellader... dan hebben we die snellere laadsnelheid eigenlijk niet nodig. Liever wat meer range. En dat hebben we straks wel in de Polestar 2 (bestelling plaatsen we pas na bekend maken MY26).

En dan doen we daar lekker weer 5 jaar mee en tegen die tijd heb je hopelijk ook de Solid State batterijen. Het is gewoon enorm persoonsafhankelijk verder ook. Als jij bijv. perse in het hoogseizoen op vakantie moet met je auto en je moet al wachten op een laadstation dan snap ik dat je zsm wilt laden. Wij gaan altijd net buiten het hoogseizoen en dan zijn er richting en in Spanje zoveel laders dat we zelfs een hele relaxte roadtrip konden maken afgelopen zomer met onze 1e generatie XC40 wat echt een drama is qua actieradius. Om de 2/2,5 uur ff korte pauze, auto weer vol en gaan...

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 15-03-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
@Juancho ben je niet bang dat als je straks wacht op een MY26 je hogere bijtelling gaat krijgen? Zeker op een PS2 hakt dat er netto best in denk ik... levertijd is nu al september volgens de website - maar mijn PS4 die op "september" stond komt daadwerkelijk in november....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sander13371337 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:46:
@Juancho ben je niet bang dat als je straks wacht op een MY26 je hogere bijtelling gaat krijgen? Zeker op een PS2 hakt dat er netto best in denk ik... levertijd is nu al september volgens de website - maar mijn PS4 die op "september" stond komt daadwerkelijk in november....
Nee want de PS2 MY26 komt al snel op de markt. Verwachte levering is augustus-september volgens Polestar. De prijzen en vernieuwde configurator komen als het goed is binnen een week of 4 online en dan kan je al bestellen. Die komt echt wel op kenteken dus in 2025 ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
GuiltyNL schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:38:
Wanneer heb je die extra laadsnelheid nu écht nodig? Ik maak me er in elk geval niet druk om. Alleen als je regelmatig dagen hebt waarop je meer dan 600 kilometer rijdt, kun je met snelladen op 800v misschien 10 minuten besparen. Maar is dat echt een dealbreaker? Ik kan het me moeilijk voorstellen.
Zelfde hier eigenlijk. Ik ben al heel bij met de 22 kW lader voor thuis (volledige opbrengst panelen erin) en voor openbare palen waardoor dat sneller gaat. De ES90 haalt daar ook maar 11 kW ondanks 800v. Ik heb nu 10k in de P4 gereden en nog niet één keer aan de snellader gehangen. Misschien in de zomer als ik een rondje Europa doe, maar dan is een stop van langer dan 10 minuten soms ook wel lekker. Ik vond de 150 kW van de P2 eigenlijk al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bovendien is de laadcurve ook heel belangrijk. De nieuwste Polestar 2 scoort daar met z'n 205kW heel sterk op, zie oa de test van Bjorn. Dus daar pak je ook al wat extra winst.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 15-03-2025 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Juancho schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:48:
[...]

Nee want de PS2 MY26 komt al snel op de markt. Verwachte levering is augustus-september volgens Polestar. De prijzen en vernieuwde configurator komen als het goed is binnen een week of 4 online en dan kan je al bestellen. Die komt echt wel op kenteken dus in 2025 ;).
Zou je dat denken? De MY25 update kwam pas in de laatste week van juni afgelopen jaar, waarom zou die informatie dit jaar al 2 maanden eerder komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JustTrying schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Zou je dat denken? De MY25 update kwam pas in de laatste week van juni afgelopen jaar, waarom zou die informatie dit jaar al 2 maanden eerder komen?
Van de Polestar vestiging zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Juancho schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:19:
[...]

Van de Polestar vestiging zelf.
Dan ben ik benieuwd of dan ook de MY26 voor de PS4 bekend wordt, en of dat dan inderdaad alleen maar de fysieke knoppen op het stuur gaan zijn.. een maandje wachten moet nog lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JustTrying schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:29:
[...]

Dan ben ik benieuwd of dan ook de MY26 voor de PS4 bekend wordt, en of dat dan inderdaad alleen maar de fysieke knoppen op het stuur gaan zijn.. een maandje wachten moet nog lukken..
Verwacht dat die 2 los van elkaar staan. PS4 is natuurlijk al veel nieuwer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rhys08
Deze week de P4 opgehaald en er gelijk een weekend mee naar het buitenland vertrokken voor een goede test. Niets dan plezier mee gehad. Dit is mijn eerste elektrische auto en alles is voor mij dus nieuw. Onderweg bij een snellader geladen en dat ging verrassend snel. Al met al een hele fijne auto.

De enige issues tot nu toe zijn:
- de auto opent niet altijd als ik eropaf loop en
- nadat ik de indeling van het hoofdscherm heb gewijzigd start de auto de volgende keer toch weer op met de oude instelling.

Daarnaast het geluk gehad om direct lek te rijden op een grote schroef. Auto gaf bij instappen direct een waarschuwing om niet verder te rijden. Polestar Assistance gebeld via de auto en er werd door Polestar een Belgische wegenwacht gestuurd die de band heeft gefikst met een prop waardoor ik ruim een uur later weer door kon. Werkte beter dan verwacht.

Kleinigheidjes. Blijft een vreselijk mooie auto om te zien en heerlijk om mee te rijden 😊Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBlVRoFiUMcWUcAoU1cmGaHAM_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvDs9oKW3gVYhf1ihm8heGxz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmY9c4KN_rnAjLd35r3k3bG5ca8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoDxQxTmPGllp7FZyKfGeh9x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNnHF2OMWV_dndv0TASTCNCzrAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILZZSb84tbRIpuNkoJ4ll44u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Hele vette wagen 😍🥰.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337

Gaat dit ook op voor de PS4? Dit is een bijzondere ontwikkeling als dit echt waar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Sander13371337 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:04:
[YouTube: Polestar 3 WILL GET 800V UPGRADE FOR FREE !]

Gaat dit ook op voor de PS4? Dit is een bijzondere ontwikkeling als dit echt waar is!
Het document wat hij toont in dit filmpje gaat over een upgrade van de NVidia processor in de auto, dat is heel wat anders dan een auto upgraden van 400v naar 800v. Heel vreemd hoe hij daar een verband tussen ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
JustTrying schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:29:
[...]

Het document wat hij toont in dit filmpje gaat over een upgrade van de NVidia processor in de auto, dat is heel wat anders dan een auto upgraden van 400v naar 800v. Heel vreemd hoe hij daar een verband tussen ziet..
Ik kan me voorstellen dat idd een tussentijdse update/LCI de switch naar 800V maakt, maar bestaande autos gaan ze echt niet aanpassen. Dat lijkt me iets meer dan alleen een chipje vervangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewdevries
Polestar Charge: Aanvullende informatie!

Op welke laders is de korting van toepassing?
Wat betreft de korting, deze geldt net als bij het vorige abonnement alleen voor DC- en HPC-laders.

Krijg ik in elk land 30% korting?
Ja, als je bijvoorbeeld in Nederland start dan krijg je 30% korting bij Ionity, Fastned, Allego, Shell Recharge, Vattenfall en E-Flux. In Belgie is dit bij IONITY, Allego, Fastned, Electra, Powerdot en TotalEnergies.

Ga je over de grens naar Duitsland dan krijg je korting bij Ionity, Fastned, Allego, Total Energies, Aral Pulse en Shell. En daarna bijvoorbeeld in Denemarken 30% korting bij Ionity, Recharge, Allego, Norlys, EON en Uno-X. En daarna in Zweden krijg je 30% korting op de 6 geselecteerde netwerken in Zweden: Ionity, Recharge, Mer, Vattenfall, Eviny, Nima.

Per land krijg je dus een andere set aanbieders waar je korting krijgt. Op deze pagina kun je alle aanbieders vinden per land: https://plugsurfing.com/par.../polestar-charge-subscription/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:10
800v stelt weinig voor tenzij je regelmatig gaat snelladen.

Ik had een p2 en heb nu sinds 25k km een ev6(met 800v dus) en ik heb het nog maar 2 keer gebruikt.

Als je op reis gaat met de wagen gaat het 10 minuten schelen per stop, pak dat je 4 keer moet stoppen ben je dus 40 minuten sneller op je bestemming.

Oh en ja dat is er van uitgaande dat het laadpunt effectief die 300kw kan leveren, op drukke momenten worden ze vaak dichtgeknepen waardor je alsnog niet bogen de 100 of 150 kw komt.

Het is leuk als je het hebt, maar zo heel veel scheelt het niet

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappienator
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-03 15:32
Heeft iemand al de dashcam app aan de gang gekregen? Ik heb een microSD kaart geinstalleerd (wat een k*t plek trouwens), maar de app zegt nog steeds "Video opname niet mogelijk" en sluit dan meteen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhys08
jappienator schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:00:
Heeft iemand al de dashcam app aan de gang gekregen? Ik heb een microSD kaart geinstalleerd (wat een k*t plek trouwens), maar de app zegt nog steeds "Video opname niet mogelijk" en sluit dan meteen af.
De laatste update heeft alleen de voorbereiding getroffen voor een toekomstige dashcam functionaliteit. Is dus nog niet operationeel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb wat antwoorden op mijn vragen gehad van Polestar:

Beslagen ruiten blijven periodiek een probleem, met name bij koud of vochtig weer.
In de volgende software versie zit er een update in de kalibratie van het klimaat.

Toegang tot de auto: In de ochtend kan ik de auto vaak niet direct openen. De NFC-lezer op de raamstijl functioneert dan ook niet altijd, waardoor ik de app moet gebruiken. Daarnaast wordt, wanneer de lezer wel werkt, nog steeds het gastprofiel ingeladen, wat niet fijn is.
Dit is nog in onderzoek en ook geconstateerd door een collega. Echter moet de NFC functie wel werkzaam zijn op de B-stijl, mogelijk dat je de kaart dan een keer kan draaien.

Stoelverwarming: De hoogste stand (3) geeft enige warmte, maar voelt meer als een lage stand (1).
Deze feedback hebben wij inderdaad eerder voorbij horen komen, echter zit er weinig verschil tussen de standen en is het een producteigenschap. Uiteraard nemen wij je feedback ook weer mee.

Bluetooth-kwaliteit: De verbinding met mijn Pixel 9 Pro Fold klinkt nog steeds dof en is niet optimaal.
Ook dit punt is nog in onderzoek en hier worden ook verbeteringen in verwacht.

Alarmsysteem: Het alarm gaat af wanneer mijn kinderen achterin zitten en ik wegloop van de auto.
Dit is uiteindelijk wel de werking van het systeem, om te voorkomen dat er kinderen of dieren in de auto achtergelaten worden. Je hebt wel de mogelijkheid om de walk-away locking uit te schakelen, echter schakel je hiermee ook de ontgrendeling bij nadering uit.

Vermoeidheidsdetectie: De melding om op te letten of te pauzeren verschijnt zeer frequent, zonder duidelijke aanleiding.
Dank voor de feedback en ik zal dit zeker delen met onze ontwikkelafdeling.

Uiteraard blijven wij de Polestar 4 verbeteren middels software update, op dit moment is er alleen nog geen informatie over de verwachtingen van de volgende software update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
GuiltyNL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:32:

Stoelverwarming: De hoogste stand (3) geeft enige warmte, maar voelt meer als een lage stand (1).
Deze feedback hebben wij inderdaad eerder voorbij horen komen, echter zit er weinig verschil tussen de standen en is het een producteigenschap. Uiteraard nemen wij je feedback ook weer mee.
Thx voor de update. Veel herken ik (alarm niet zo'n last van, want geen kinderen of huisdieren 😉), vooral de stoelen stoor ik me aan. Geen verwarming in het uitschuifdeel en idd matige verwarming op stand 3, het lijkt bijna geen verschil te maken, 1, 2 of 3. Het woord producteigenschap is hier ook al regelmatig gevallen, en daarmee lijkt het dan klaar te zijn. Veel over in discussie geweest, maar komen steeds uit op dat er niets aan te doen is.

Ik blijf het heel raar vinden dat premium stoelen (leer, massage, ventilatie, speakers in hoofdsteun) zo matig zijn uitgevoerd. Bij mij is overigens ook het leer niet goed gespannen in de wang van de rechter stoel waardoor dit onderdeel vervangen moet worden. Ook de achterbank zit niet strak maar lijkt een beetje te zweven, ondanks dat daar nooit kinderen of huisdieren zitten. Ook daar is een rapport van opgemaakt.

Verder is er nu een nieuwe update in de testfase, dus die zou niet lang meer op zich moeten laten wachten, al delen ze geen tijdslijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
ewdevries schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:50:
Polestar Charge: Aanvullende informatie!

Op welke laders is de korting van toepassing?
Wat betreft de korting, deze geldt net als bij het vorige abonnement alleen voor DC- en HPC-laders.

Krijg ik in elk land 30% korting?
Ja, als je bijvoorbeeld in Nederland start dan krijg je 30% korting bij Ionity, Fastned, Allego, Shell Recharge, Vattenfall en E-Flux. In Belgie is dit bij IONITY, Allego, Fastned, Electra, Powerdot en TotalEnergies.

Ga je over de grens naar Duitsland dan krijg je korting bij Ionity, Fastned, Allego, Total Energies, Aral Pulse en Shell. En daarna bijvoorbeeld in Denemarken 30% korting bij Ionity, Recharge, Allego, Norlys, EON en Uno-X. En daarna in Zweden krijg je 30% korting op de 6 geselecteerde netwerken in Zweden: Ionity, Recharge, Mer, Vattenfall, Eviny, Nima.

Per land krijg je dus een andere set aanbieders waar je korting krijgt. Op deze pagina kun je alle aanbieders vinden per land: https://plugsurfing.com/par.../polestar-charge-subscription/
Zo jammer dat ze de Tesla Supercharge er vanaf 1 april uitgooien! 😡 Begon eindelijk goed te werken met de PlugSurfing code ingevuld… onbegrijpelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
GuiltyNL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:32:
Ik heb wat antwoorden op mijn vragen gehad van Polestar:

Beslagen ruiten blijven periodiek een probleem, met name bij koud of vochtig weer.
In de volgende software versie zit er een update in de kalibratie van het klimaat.

Toegang tot de auto: In de ochtend kan ik de auto vaak niet direct openen. De NFC-lezer op de raamstijl functioneert dan ook niet altijd, waardoor ik de app moet gebruiken. Daarnaast wordt, wanneer de lezer wel werkt, nog steeds het gastprofiel ingeladen, wat niet fijn is.
Dit is nog in onderzoek en ook geconstateerd door een collega. Echter moet de NFC functie wel werkzaam zijn op de B-stijl, mogelijk dat je de kaart dan een keer kan draaien.

Bluetooth-kwaliteit: De verbinding met mijn Pixel 9 Pro Fold klinkt nog steeds dof en is niet optimaal.
Ook dit punt is nog in onderzoek en hier worden ook verbeteringen in verwacht.

Alarmsysteem: Het alarm gaat af wanneer mijn kinderen achterin zitten en ik wegloop van de auto.
Dit is uiteindelijk wel de werking van het systeem, om te voorkomen dat er kinderen of dieren in de auto achtergelaten worden. Je hebt wel de mogelijkheid om de walk-away locking uit te schakelen, echter schakel je hiermee ook de ontgrendeling bij nadering uit.

Vermoeidheidsdetectie: De melding om op te letten of te pauzeren verschijnt zeer frequent, zonder duidelijke aanleiding.
Dank voor de feedback en ik zal dit zeker delen met onze ontwikkelafdeling.

Uiteraard blijven wij de Polestar 4 verbeteren middels software update, op dit moment is er alleen nog geen informatie over de verwachtingen van de volgende software update.
Weinig geleerd van de manco’s uit de PS2 Launch Edition, ik lees telkens zaken die ook bij de eerste PS2’s voorkwamen…. Toch wel teleurstellend dat je alles weer voorgeschoteld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:10
Rhys08 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:08:
[...]

De laatste update heeft alleen de voorbereiding getroffen voor een toekomstige dashcam functionaliteit. Is dus nog niet operationeel.
Ik blijf het grappig vinden dat ze die dingen in de changelog steken.

Idem dat van de digital key, dat zorgt gewoon voor verwarring en extra frustratie bij mensen.

Leuk dat ze ermee bezig zijn, maar als ik het als gebruiken nog niet kan gebruiken hoeft dat ook niet in de changelog te staan.

Of ze willen de illusie wekken dat er meer is opgeleverd dan er effectief gedaan is, want nog steeds geen digital key, en we zijn al 6 maanden verder...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:59
dnns85 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:01:
[...]

Ik blijf het heel raar vinden dat premium stoelen (leer, massage, ventilatie, speakers in hoofdsteun) zo matig zijn uitgevoerd. Bij mij is overigens ook het leer niet goed gespannen in de wang van de rechter stoel waardoor dit onderdeel vervangen moet worden. Ook de achterbank zit niet strak maar lijkt een beetje te zweven, ondanks dat daar nooit kinderen of huisdieren zitten. Ook daar is een rapport van opgemaakt.
Dat is ook een Geely ding. Was laatst bij Houten Lotus. Auto van 120k, nieuw in de showroom, maar zag ook hele slechte afwerkingen bij de stoelen.
Aan de andere kant heb ik ook Porsches gezien waarvan ik claimde dat de vorige eigenaar 140kg woog. Echter was dat niet zo. Dus leder, echt of nep, het vervormt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zijn er ook PS4 rijders hier met het standaard interieur incl stoelen? Zijn de stoelen van stof of meer dan duikerspak materiaal? En hoe bevalt dat? Dit komt namelijk ook naar de Polestar 2 als standaard. Een upgrade naar het Nappa zinc interieur, die de PS4 ook heeft, is erg duur en dan zit er niet eens de massage functie op.

Ben alleen een beetje bang dat dat standaard zwarte interieur de auto erg donker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb alles in het zwart, maar dan wel met Nappa, en ik vind dat de mooiste combinatie. Het maakt voor mij de auto zeker niet te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
GuiltyNL schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:40:
Ik heb alles in het zwart, maar dan wel met Nappa, en ik vind dat de mooiste combinatie. Het maakt voor mij de auto zeker niet te donker.
Heb je dan het Charcoal MicroTech with Black Ash deco interieur/stoelen, maar dan dus wel Nappa ipv microtech? Ik begreep dat Polestar het interieur van de PS4 naar de PS2 gaat doortrekken namelijk. Helaas vervalt hiermee ook de blauw/grijze optie. Heb je dan letterlijk alles donker? Dus ook de sierpanelen etc? Uiteraard even los van het feit dat de PS4 natuurlijk veel meer SUV/ruimtelijk is dan de PS2.

Vind het veel geld, €3500 voor het zinc interieur en stoelen die geen massagefunctie hebben. Je kiest het alleen 1x, je kan niet na een paar weken/maanden rijden denken, goh het is nu toch wel erg donker van binnen ;). Keuzestress :)

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 23-03-2025 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl
  • Laatst online: 10-05 10:27
Juancho schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:19:
Ben alleen een beetje bang dat dat standaard zwarte interieur de auto erg donker maakt.
Ik heb Tailored knit bekleding. Dat is een hele mooie stof in lichte kleur. Meerprijs is EUR 1000. Komt die ook naar de P2?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barryvl
Ik heb vandaag op Autoweek.nl een gebruikersreview geplaatst. https://www.autoweek.nl/r...-range-single-motor-2025/

Daarbij ook deze foto geplaatst :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwecQVEcPq1IheTi7y3L0Tj3_-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDgGGLYU9VStShUDWYgOoXSS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door barryvl op 23-03-2025 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryvl schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:02:
[...]

Ik heb Tailored knit bekleding. Dat is een hele mooie stof in lichte kleur. Meerprijs is EUR 1000. Komt die ook naar de P2?
Helaas niet, alleen deze 4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bHWiVjU1PLtetz51o46SGxvUQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m13qLucDeJuMmXq5SudBwk2k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
kx22 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:04:
[...]

Dat is ook een Geely ding. Was laatst bij Houten Lotus. Auto van 120k, nieuw in de showroom, maar zag ook hele slechte afwerkingen bij de stoelen.
Aan de andere kant heb ik ook Porsches gezien waarvan ik claimde dat de vorige eigenaar 140kg woog. Echter was dat niet zo. Dus leder, echt of nep, het vervormt?
Het zag er op zich mooi uit toen de auto nieuw was, maar na 10k km zie ik al best veel vouwen en bobbels. Bij de auto's hiervoor (BMW en Volvo) niet gehad. Ook mijn andere auto, een MINI met 30k op de teller ziet het leer er een stuk strakker en nieuwer uit. En de verwarming wordt behoorlijk heet, op z'n Duits. Zal dus wel erg per merk verschillen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Ik ben juist voor leer gegaan in de P4 omdat deze ventilatie heeft. En de massage is mooi meegenomen. In de P2 had ik met de donkere bekleding (duikpakkenmateriaal) in de zomer altijd een natte rug. Ademde totaal niet en warmde goed op in de zon.

Wetende dat het leer er zo slecht uit ziet nu en ook niet zo warm wordt met de stoelverwarming, was ik misschien toch voor de tailored knit gegaan. Maar was toch te bang dat dit niet genoeg zou ademen in de zomer omdat het ook kunststof is volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door dnns85 op 23-03-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:14
dnns85 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:11:
Ik ben juist voor leer gegaan in de P4 omdat deze ventilatie heeft. En de massage is mooi meegenomen. In de P2 had ik met de donkere bekleding (duikpakkenmateriaal) in de zomer altijd een natte rug. Ademde totaal niet en warmde goed op in de zon.

Wetende dat het leer er zo slecht uit ziet nu en ook niet zo warm wordt met de stoelverwarming, was ik misschien toch voor de tailored knit gegaan. Maar was toch te bang dat dit niet genoeg zou ademen in de zomer omdat het ook kunststof is volgens mij.
Was mijn reden om tailored knit op het lijstje te zetten qua bekleding, zeker na de P2 duikpak bekleding (al is dat ook al een paar jaar terug). Alleen zijn deze dus ook van oude petflessen gemaakt. Het is open dus zal wat beter ademen (hoop ik). Ik snap dat ze materiaal willen hergebruiken, maar waarom moet dat gelijk overal in zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl
dnns85 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:11:

Het voelt echt niet aan als een petfles hoor. Het is gewoon vrij zacht materiaal. We gaan het zien komende zomer maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik ben nog wel wat bevreesd qua vlekgevoeligheid met die lichte en open structuur. Ik overweeg de bekleding nog te behandelen. Iemand al zo iets gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl
Zie hier ook een ander mooi voorbeeld waar die petflessen in verwerkt zijn.

https://en.giesswein.com/pages/eco-sneaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Ik heb er op gezeten in de auto die op tour was langs de spaces vorig jaar en het voelde inderdaad wel goed aan. Maar lichte kleur icm eerdere ervaringen deed me twijfelen en besluiten toch voor ventilatie te gaan. Als ze die ook hadden aangeboden icm tailored knit was ik daar wel voor gegaan denk ik.

Hoe dan ook, niets maar aan te wijzigen, proberen het leer maar zo goed mogelijk te onderhouden en misschien wordt het juist wel mooier als het een beetje ingezeten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl
TheRebell schreef op maandag 24 maart 2025 @ 06:44:
[...]

Ik snap dat ze materiaal willen hergebruiken, maar waarom moet dat gelijk overal in zitten :?
Tja, dat is hun doelstelling (en natuurlijk ook marketing) om in 2030 een auto volledig CO2 neutraal te produceren. Door zo min mogelijk verschillende materialen te gebruiken maak je het recycle proces natuurlijk eenvoudiger.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ewdevries
Nieuwe update is onderweg en deze zou vermoedelijk vanaf morgen als OTA gaan lopen.

Updates in softwareversie P4.2.2
  • Prestaties van het klimaatsysteem zijn verbeterd, waardoor de kans op condensatie op de ruiten afneemt en de luchtstroom verbetert
  • Verbeteringen aan de pre-conditionering van de accu: de minimale geschatte laadstatus bij aankomst is nu verlaagd van 22% naar 7%. Voor pre-conditionering moet een bestemming naar een DC-lader worden ingesteld.
  • Verbeteringen bij het schakelen tussen de functies adaptieve cruisecontrol en Pilot Assist. Je ingestelde snelheid blijft nu behouden wanneer je schakelt tussen ACC en PA in plaats van dat de huidige snelheidslimiet wordt gebruikt als doelsnelheid.
  • Introductie van een bericht op het bestuurdersdisplay dat je waarschuwt wanneer het Driver Alert System tijdelijk niet beschikbaar is. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je tijdens het rijden delen van je gezicht bedekt, waardoor het systeem je niet kan detecteren.
  • Klimaatsysteem verbeterd om te voorkomen dat de automatische stuurverwarming niet wordt geactiveerd bij lage temperaturen.
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewdevries
ewdevries schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:32:
Nieuwe update is onderweg en deze zou vermoedelijk vanaf morgen als OTA gaan lopen.
Inmiddels gezien dat in Zweden de eerste auto's de OTA hebben ontvangen! Dus het proces loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
Interessante call gehad met Polestar net - die aangaven dat Polestar inderdaad bezig is de PS4 op 800V architectuur te gaan zetten. De dame aan de telefoon gaf aan niet het vermoeden te hebben dat de PS4 400V met een update naar 800V gebracht kan gaan worden.

Momenteel worden de geleverde auto's t/m iig September nog gewoon in China gemaakt - waaronder de mijne de mijne.
Of de ZK-varianten nog op 400V geproduceerd gaan worden wist de dame aan de telefoon niet en wanneer de PS4 voor NL uit ZK gaat komen was ook onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35
Sander13371337 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:22:
Interessante call gehad met Polestar net - die aangaven dat Polestar inderdaad bezig is de PS4 op 800V architectuur te gaan zetten.
Ik heb het onlangs tijdens het ophalen van mijn P4 in Beesd gevraagd. Deze persoon ontkende dat modeljaar 2026 wordt uitgevoerd met 800V architectuur.

Het omzetten van 400 naar 800V is sowieso een uitdaging, daarvoor is normaal gesproken een compleet ander electrisch systeem inclusief accu's voor nodig. Ik kan mij niet voorstellen dat Polestar bij de ontwikkeling van de P4 daar al rekening mee heeft gehouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
Maar, dit is toch een oninteressante discussie? Er wordt meer tijd besteed aan deze discussie dan aan de laadtijd die je per jaar bespaart door op 800V te kunnen laden. :+

Wel belangrijk: ik heb een downloadicoontje voor de nieuwe software in mijn auto gespot. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
Wat denk ik vooral interessant is dat de auto's voor NL dus gewoon nog in China gemaakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Bij mij is 4.2.2 inmiddels geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05 21:59
GuiltyNL schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:02:
Bij mij is 4.2.2 inmiddels geïnstalleerd.
Hier ook … ben benieuwd wat ik er morgenochtend van merk.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
P2Hattem schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Hier ook … ben benieuwd wat ik er morgenochtend van merk.
Mijn bevindingen, alhoewel nog niet veel gereden:
  • De auto denkt nu bij veel langere bochten dat ik niet aan het opletten ben en blijft dat melden.
  • Pilot Assist vervelender geworden. Geeft een soort van abrupte schokken in het stuur of aandrijving. Alsof hij even stopt met sturen of aandrijven.
  • Airco wordt nu soms zó koud, dat ik de temperatuur flink hoger moet zetten dan voorheen.
  • Auto was na een rit en stilstand van een paar uur dermate beslagen na betreden, dat de druppels aan de binnenkant van de voorruit hingen.
  • Ik kom nog steeds regelmatig de auto niet in.
  • NFC van de raamstijl laadt nog steeds het gastprofiel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:52
Enige wat mij voor zover opgevallen is, is dat de stuurverwarming niet meer zo handverschroeiend heet wordt. Dus dat is positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ik zie op het polestar forum de eerste berichten voorbij komen van mensen die de digitale sleutel kunnen activeren! Zou mooi begin van de week zijn :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-05 13:33

DJR

Vers van de pers: Digital Key is beschikbaar in Europa (ik heb de email echter nog niet gehad, maar... die zal hopelijk snel gestuurd worden). Let op alleen voor IOS!

https://community.polesta.../67ea3f8df45cda4198a2ab0e

[ Voor 4% gewijzigd door DJR op 31-03-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Is nu ook een uitgebreide hulppagina beschikbaar voor de Digital key

http://polestar.com/nl/support/faq/polestar-4-digital-key/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Toevoegen is gelukt :)

Je kan de mail zelf triggeren door in de auto te starten met het instellen van de digitale sleutel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gxo9poSLBiPUZapRvaR-dQLXiOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPaVeMkEHItPQ3KI6UsjzUSE.jpg?f=fotoalbum_large

edit:
werkt ook vlekkeloos met Apple watch. Toch leuk

[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 31-03-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 16:16
Heeft iemand ervaring met de Polestar 4 in combinatie met een volwaardige kinderwagen inclusief reiswieg? Online gezocht, maar weinig informatie over hoe goed dit in de kofferbak past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
TheMadd schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:33:
Heeft iemand ervaring met de Polestar 4 in combinatie met een volwaardige kinderwagen inclusief reiswieg? Online gezocht, maar weinig informatie over hoe goed dit in de kofferbak past.
In de P2 paste een Joolz kinderwagen relatief gemakkelijk met nog wat ruimte eromheen om andere zaken mee te nemen. De P4 is ruimer, dus moet makkelijk kunnen voorzien voor een volledige kinderwagen + benodigdheden.

edit: nog oude foto van de p2 ter verduidelijking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro94T1YQs2ZIFv4Ty3xauZSQbXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F53klIakV0cC4kaE82DOzEgF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door BartWNL op 01-04-2025 08:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35
Afgelopen week heb ik mijn P4 in Beesd in ontvangst genomen. Na vele jaren Volvo's te hebben gereden is dit mijn eerste volledige elektrische auto. Ik kijk uit naar de komende 4 jaar want het is een fantastische auto en kan alleen maar beter worden als Polestar er in slaagt om de bugs en onvolkomenheden er uit te halen.

Mijn configuratie:
- LRSM
- Magnesium
- Plus pakket
- Pilot pakket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWt2Elru7Tb0euRrw16Mp4Kufvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tP6JMOKxU0jRKqoYP5SpV9iJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KFANCgmxQ56BRjfDeIZ8viFAl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ae9ouYoyIifCTxO7EALNBkrW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WIXs3dvNEr5mEyRCeeMXl_nyp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65Ut99ge7sQnPZaAI66ZEN8e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 16:16
BartWNL schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:43:
[...]

In de P2 paste een Joolz kinderwagen relatief gemakkelijk met nog wat ruimte eromheen om andere zaken mee te nemen. De P4 is ruimer, dus moet makkelijk kunnen voorzien voor een volledige kinderwagen + benodigdheden.

edit: nog oude foto van de p2 ter verduidelijking
[Afbeelding]
Ontzettend bedankt voor de foto! In mijn huidige auto past het net niet naast elkaar, maar zo te zien zal de P4 ruim voldoende zijn (wetende dat het in een P2 ook past).

Nu alleen nog de afweging of Mist Tailored Knit handig is met kinderen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
De nieuwe hoge tarieven van EasyPark zal niemand ontgaan zijn. Ik gebruikte deze, maar wil kijken naar een alternatief. Ik parkeer niet genoeg om een abonnement af te sluiten.

Iemand een goede suggestie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
GuiltyNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:42:
De nieuwe hoge tarieven van EasyPark zal niemand ontgaan zijn. Ik gebruikte deze, maar wil kijken naar een alternatief. Ik parkeer niet genoeg om een abonnement af te sluiten.

Ik gebruik Q-park, sowieso voor in de garages (kijk uit voor je velgen 🙈) en daar kan je ook mee straatparkeren zonder extra kosten, voor zolang het nog duurt.
Ook rekenen wij geen extra transactiekosten voor parkeren via de Q-Park app. Niet in onze parkeergarages en ook niet op straat. Je betaalt alleen voor het parkeren, verder niets.
Nu nog een app voor in de P4 :P

[ Voor 22% gewijzigd door dnns85 op 01-04-2025 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:14
GuiltyNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:42:

Zoals dnns85 ook aangeeft: Q-park. Als je het draadje op T.net leest over de prijs aanpassing, zie je veel reacties van mensen die Q-park gebruiken.

Hoe “fijn” is digital key nu echt? Ik bedoel, werkt het beter/makkelijker/sneller dan met de sleutel (pasje?). Een telefoon heb je wellicht vaker bij en vergeet je misschien niet makkelijk, maar de sleutel lijkt mij ook niet als je wil gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
TheRebell schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:32:
[...]
Hoe “fijn” is digital key nu echt? Ik bedoel, werkt het beter/makkelijker/sneller dan met de sleutel (pasje?). Een telefoon heb je wellicht vaker bij en vergeet je misschien niet makkelijk, maar de sleutel lijkt mij ook niet als je wil gaan rijden.
Er zat bij onze auto 1 sleutel. Deze is nu aan het profiel van mijn partner gekoppeld met al zijn instellingen. Als ik met mijn telefoon aanloop, gaat de auto open en heb ik meteen mijn profiel en instellingen.

Bij twee sleutels was er minder toegevoegde waarde, maar aangezien de auto met 1 sleutel (!) zonder reservesleutel wordt geleverd is dit wel handig.

[ Voor 34% gewijzigd door Rtolboom op 01-04-2025 21:36 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste