• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:00
Dus als ik dit allemaal uitzet heb ik een perfecte auto! 😉
Ik heb nu een ice, dus ben weinig gewend qua (overbodige) rijhulpsystemen. Het is natuurlijk wel irritant als het niet werkt of dat bij iedere start alles uitgezet moet worden.

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:23
bij mij valt dit allemaal best mee, ik herken me hier niet in
te hard remmen als je cruise control aan hebt en harder bent gaan rijden is irritant maar verder is het een top auto
ik heb ruis bij de linker spiegel maar dat zal verholpen worden door de volvo garage in de buurt
verder soms echo op de telefoon - daar heb ik anderen nog neit over gehoord
ThaDude schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:25:
[...]

Lol nou zal positief beginnen :) Het bereik in de winter is top, dus ook zomer! Kofferbak is top! Ruimte in de auto is top! Ik heb een LRSM overigens.

Maar het hele ADAS is gewoon stuk minder dan bv de P2. Daarnaast rij ik nooit meer OPD omdat ik dan zieke mensen in auto krijg. Gas en remrespons zijn buitengewoon minder dan P2 (ow ja de P2 is mijn voorloper dus daar vergelijk ik mee) de auto schokt ook bij opnieuw activeren van ACC. Achteruit rijden gaat bv ook in golf bewegingen. In de winter werkt ACC niet omdat voorruit niet goed schoon wordt met voorverwarmen. Er zit dan condens bij de camera en krijg je enorm veel meldingen. Toen het vroor kreeg ik auto niet warm. Hier is update voor gekomen maar dit heb ik nog niet kunnen testen. Als het niet vriest en wel koud is wordt het soms 28-30° in de auto. De buiten temperatuur sensor wijkt overigens ook 2° af naar boven.

Sinds laatste update is het vechten met de auto als lane assist aan staat. Dus ook deze zet ik deze tegenwoordig ook uit. Naast snelheids waarschuwing en dat koffie ding.

Ik hoop dat P4 er met updates ooit komt.

Ik heb overigens wel goed contact met Polestar support :)

PS en mijn vrouw en dochter pakken liever de Cooper S omdat ze de P4 te groot/log vinden.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-04 13:37
Wim Leers schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:04:
[...]

Bizar, bij de hand-over werd ons verteld dat de MY26 wél die sensor heeft.
Ach tijdens de handover vertelden ze mij dat de Plus Pack geen voetsensor had voor de kofferbak. Nou die zit er gewoon op hoor. Trucje is naar voren schoppen en geen zijwaartse "swipe". Betekent overigens wel dat je regelmatig ongewild tegen de onderkant aan schopt :-)

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-05 21:48
Animal_X schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:45:
[...]

Dit had ik ook. Heb wat onderzoek gedaan en blijft bug in Google maps te zijn. Even verwijderen en opnieuw installeren is de oplossing.
Vandaag het probleem met het zachte geluid van de navigatie voorgelegd aan Polestar Support. Ik blijf me verbazen over de snelheid en de kwaliteit van reageren. Dat is echt helemaal top! Animal_X had gelijk: het blijkt een bekend probleem te zijn in Google Maps dat binnenkort met een automatische OTA update wordt opgelost.

Intussen wel een work-around van Polestar Support gekregen die prima bleek te werken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgivLnk7kQKzprmUOC0dTqi1Y7g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bvaS9cDwBsMSv9tzu3zsGaHJ.png?f=user_large

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:15
Jugonoot04 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:36:
het blijkt een bekend probleem te zijn in Google Maps dat binnenkort met een automatische OTA update wordt opgelost.
Bij mij is gisteren een update van Maps geïnstalleerd en daarmee zijn de aanwijzingen weer prima te horen.

• Jugonoot04
Timmy schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:08:
[...]

Bij mij is gisteren een update van Maps geïnstalleerd en daarmee zijn de aanwijzingen weer prima te horen.
Is het duidelijk zichtbaar als die update is/wordt uitgevoerd of gebeurt dat volledig op de achtergrond? Ik weet natuurlijk hoe het werkt als je bijv. van 4.2.10 naar 4.2.11 gaat maar werkt het ook zo bij een individuele app?

• Timmy
Jugonoot04 schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:46:
Is het duidelijk zichtbaar als die update is/wordt uitgevoerd of gebeurt dat volledig op de achtergrond? Ik weet natuurlijk hoe het werkt als je bijv. van 4.2.10 naar 4.2.11 gaat maar werkt het ook zo bij een individuele app?
Nee. Ik had het versienummer van Maps genoteerd en keek de afgelopen dagen of die veranderd was.

De werking is exact hetzelfde als op je telefoon. Het OS controleert periodiek en update waar nodig. Soms zie je de updates als je de app in de app store opzoekt en kan je handmatig updaten.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:29

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb de laatste tijd heel vaak dat de pilot assist niet aan gaat. Dan klaagt hij dat het niet beschikbaar is, klik ik nog een keer, en dan doet ie het wel... Ik heb het gevoel dat het ergens in de laatste grote update mis is gegaan, maar ik kan het niet pinpointen. Ik ben al de diverse sensors en camera's afgegaan om te kijken of er iets voor zit (en sowieso schoongemaakt) wat niet direct het geval leek te zijn. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Jugonoot04
MaxxMark schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:41:
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat de pilot assist niet aan gaat. Dan klaagt hij dat het niet beschikbaar is, klik ik nog een keer, en dan doet ie het wel... Ik heb het gevoel dat het ergens in de laatste grote update mis is gegaan, maar ik kan het niet pinpointen. Ik ben al de diverse sensors en camera's afgegaan om te kijken of er iets voor zit (en sowieso schoongemaakt) wat niet direct het geval leek te zijn. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Lees ik het nu goed: hebben we hier te maken met een fan van Pilot Assist. Die kom je niet veel in het wild tegen _/-\o_

Sorry, beetje flauw maar moest ik even kwijt maar dat was niet je vraag. Ik herken je ervaring niet maar uit de openingszin zal duidelijk zijn dat ik ook geen fan ben van hulpsystemen en die zo veel mogelijk uit zet.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 20:52

Animal_X

Rodin

Timmy schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:08:
[...]

Same here.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-05 22:06
Sinds gisteren wordt het geluid van Google Maps niet meer via de speaker in de stoel afgespeeld (lederen stoelen), maar via de algemene speakers. Telefoongesprekken gaan wel gewoon via de stoelspeaker. Ik heb de geluidsinstellingen gecontroleerd en die staan gewoon goed. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik ben bang dat dit te maken heeft met de geluidsvolume Google Maps-update...

• Nul10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-04 15:20
De volledig elektrische trekhaak, van mijn Polestar 4 klapt niet meer uit.
Afgelopen maandag nog met de aanhanger gereden, maar sinds gisteren werkt het niet meer.
Inmiddels al wel contact gehad met Polstar zelf, en het één en ander gereset maar helaas zonder resultaat.

Is iemand wellicht in bezit van een elektrisch schema, of is bekend waar de zekering geplaatst is van de trekhaak meganisme?
Knopje van de trekhaak in de kofferbak is normaal verlicht maar lampje brand niet meer.

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-05 15:47
Voor de Home Assistant gebruikers: er is een nieuwe API beschikbaar (onofficieel) die veel meer entities exposed dan de al lang beschikbare integratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fZ04OvbZL2xFnRLp-cRLhH84l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRVi5kZb2qyAStGzzCsb524b.jpg?f=fotoalbum_large

Git: https://github.com/kildahldev/unofficial-polestar-api

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:27
k-jah schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:05:
Voor de Home Assistant gebruikers: er is een nieuwe API beschikbaar (onofficieel) die veel meer entities exposed dan de al lang beschikbare integratie:

[Afbeelding]

Git: https://github.com/kildahldev/unofficial-polestar-api
Ik ben met name geïnteresseerd in de gps positie van de auto, want als ie thuis is dan ontgrendeld mijn zaptec automatisch. Nu moest ik dat via een andere manier zien te truccen die niet altijd even betrouwbaar is.

discogs

• k-jah
loewie1984 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:44:
[...]

Ik ben met name geïnteresseerd in de gps positie van de auto, want als ie thuis is dan ontgrendeld mijn zaptec automatisch. Nu moest ik dat via een andere manier zien te truccen die niet altijd even betrouwbaar is.
Lijkt te kloppen met de verplaatsingen die ik vandaag heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl0OtwrpnXJe4bt9KTnMNXzrNUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2FV9XxizKeX2dKHOSm9oXkI.jpg?f=fotoalbum_large

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:27
hij doet het, wat een verademing. Snap je niet dat Polestar dit niet zelf even in hun HA integratie stopt.

discogs

• k-jah
loewie1984 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:50:
hij doet het, wat een verademing. Snap je niet dat Polestar dit niet zelf even in hun HA integratie stopt.
Ik krijg via HA een notificatie als m’n auto is opgeladen. Soms moet je wat tweakeren.
En nu al die nieuwe leuke entiteiten in een dashboard gieten! :P

• KeepitMagic
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 22:32
Nul10 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:16:
De volledig elektrische trekhaak, van mijn Polestar 4 klapt niet meer uit.
Afgelopen maandag nog met de aanhanger gereden, maar sinds gisteren werkt het niet meer.
Inmiddels al wel contact gehad met Polstar zelf, en het één en ander gereset maar helaas zonder resultaat.

Is iemand wellicht in bezit van een elektrisch schema, of is bekend waar de zekering geplaatst is van de trekhaak meganisme?
Knopje van de trekhaak in de kofferbak is normaal verlicht maar lampje brand niet meer.
Ik had hetzelfde. Gebeld met polestar, zij gaven aan dat ik direct langs kon komen bij hen (Volvo Nieuwehuijse Zwolle waar het onderhoud gedaan wordt). Een uur later was het gefixt. Er was een component defect (er werd gesproken over een module, maar kan ook zekering zijn geweest). Alles binnen de garantie. Top service

• Nul10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-04 15:20
KeepitMagic schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:00:
[...]

Ik had hetzelfde. Gebeld met polestar, zij gaven aan dat ik direct langs kon komen bij hen (Volvo Nieuwehuijse Zwolle waar het onderhoud gedaan wordt). Een uur later was het gefixt. Er was een component defect (er werd gesproken over een module, maar kan ook zekering zijn geweest). Alles binnen de garantie. Top service
Bij mij is inderdaad de trekhaak module vervangen, dit kastje zit linksachter in de kofferbak.
Dit zijn volgens mij gewoon universele trekhaken, mijn collega rijdt een BMW en heeft dezelfde trekhaak systeem.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:15
loewie1984 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:50:
Polestar heeft helemaal geen HA integratie gemaakt, en zelfs geen API, de "officiële" Polestar integratie is ook een hobbyproject.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• DaWouw
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Android app update:
The climate section has been updated. For Polestar 4, it is now possible to set the target temperature when starting the climate manually.
De Android app heeft een mooie update gekregen waarbij je de temperatuur in kan stellen. In plaats van altijd op 22 graden voor te verwarmen, kan je de temperatuur nu instellen op 16 - 28 graden. Ideaal voor in de zomer!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:23
Leuke toevoeging, jammer dat die niet naar de PS2 komt. Had ik graag gewild, zowel in de zomer als winter erg handig!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• k-jah
DaWouw schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:58:
Android app update:

[...]

De Android app heeft een mooie update gekregen waarbij je de temperatuur in kan stellen. In plaats van altijd op 22 graden voor te verwarmen, kan je de temperatuur nu instellen op 16 - 28 graden. Ideaal voor in de zomer!
iOS ook
Nu nog de huidige binnentemperatuur displayen, voordat je voorverwarmd/koelt (nu doet die het alleen als je de preconditioning gestart hebt) en ik ben helemaal blij. :)

> zo kan je op basis van de temperatuur beslissen of je al dan niet voorverwarmd (of koelt).

• Jugonoot04
Gisteren voor het eerst een wat langere afstand met de P4 gereden met ACC geactiveerd. Ik merkte dat Pilot Assist dan ook automatisch inschakelt want het stuur-symbool licht dan op. Maar los van dat symbool was het sowieso duidelijk merkbaar en ik moet zeggen: niet echt een feest. Het nerveuze bijstuurgedrag van de auto beviel me totaal niet en op sommige momenten zelfs gevaarlijk. Het bijsturen gebeurt zo veel en zo nerveus dat je er soms van schrikt en teveel dreigt tegen te sturen. Was helaas m’n eerste ervaring met de P4 die me bar tegen viel. Ik heb nog niet kunnen vinden of je met ACC kunt rijden zonder dat vervelende bijstuurgedrag van Pilot Assist. Iemand wel?

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:06
Nog een keer op het knopje drukken waarmee je hem ook inschakelt. Dan switch je van pilot assist naar ACC (en terug).

Stuurgedrag kan relatief onrustig zijn ja, ik vind het helaas na een hoop updates (heb de auto anderhalf jaar) nog niet op het niveau van de Polestar 2. Sinds de laatste update begint hij soms ook spontaan iets af te remmen zonder dat er een auto in de buurt is. Ook op ACC.

• StaTweakers
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:08
.

[ Voor 99% gewijzigd door StaTweakers op 02-05-2026 21:11 ]

• StaTweakers
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:08
Als je de knop die je nu gebruikt hebt twee keer kort na elkaar indrukt krijg je alleen acc. Ik ben het volkomen met je eens dat de pilot Assist erg onrustig rijdt. Dit geldt wat mij betreft ook voor de acc overigens, erg onrustig onnodig afremmen, bijvoorbeeld als een auto je met hogere snelheid inhaalt en dan weer naar de rechterbaan gaat. Vandaag met fietsenrek gereden en dan houdt de auto zelfs een absurde afstand tot voorganger aan. Ook licht afremmen zonder enige reden waarbij er een licht maar voelbaar schokje door de auto gaat. Van mijn vrouw moet ik zelf rijden 😁

• Jugonoot04
Dank voor jullie snelle reacties. Echt super dit forum waarbij we elkaars kennis en ervaringen kunnen delen.

Geluiden zullen ongetwijfeld bekend zijn bij Polestar maar ik ga er toch nog maar eens een berichtje van maken met verwijzing naar meerdere slechts ervaringen. Wie weet….

• Timmy
dnns85 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 20:57:
Sinds de laatste update begint hij soms ook spontaan iets af te remmen zonder dat er een auto in de buurt is. Ook op ACC.
Ik vond PA/ACC voor deze update prima werken, zonder onverwachte stuur- of remacties. De laatste update heeft het gedrag zenuwachtig gemaakt en rijd ik, maar mijn mening, te veel rechts binnen de rijstrook. Jammer...
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste