Ik ben ook benieuwd naar die opheldering en welke dealer het voor je heeft opgelost. De mijne staat volgende week ook weer bij de dealer voor hetzelfde euvel en heb er (hopelijk ten onrechte) weinig vertrouwen in, misschien kan ik ze wat bruikbare info meegeven.
@joblamie Bij welke dealer zit jij? Ik in Zwolle. Helaas nog geen oplossing
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik heb zonet m’n bestelling aan de lease doorgegeven: P4, LRSM, space, pilot+plus+pro (en trekhaak).
Nu wachten…(volgens configurator op de polestar site maart/april).
Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht! Wat heeft de doorslag gegeven om tóch niet voor die dikke betaalbare Skoda Enyaq te gaan? 😉 nu toch wel benieuwd…
k-jah schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:54:
Ik heb zonet m’n bestelling aan de lease doorgegeven: P4, LRSM, space, pilot+plus+pro (en trekhaak).
Thx!Rockefellers schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:06:
Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht! Wat heeft de doorslag gegeven om tóch niet voor die dikke betaalbare Skoda Enyaq te gaan? 😉 nu toch wel benieuwd…
[...]
Verschillende redenen, maar voornaamste:
Als we op vakantie gaan zullen we toch niet ontsnappen aan een dakkoffer, of het nu de p4 of enyaq is. Dan zit ik 95% van de overige tijd wel in een auto die de voorkeur heeft.
De enyaq is een zeer degelijke wagen, maar toch minder sexy dan de p4.
Hahaha ja daar zat ik me ook al groen/geel/paars aan te ergerendnns85 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:04:
[...]
Het beste nieuws op deze afbeelding is nog dat het accu-icoontje eindelijk netjes/transparant is geworden. Of als het bewerkt is zijn ze zich er in elk van bewust dat het eigenlijk niet kan zoals het nu is met zo'n lelijk zwart vlak er achter.
Mocht iemand trouwens nog belang hebben bij een set zomerbanden voor de Polestar 4 21" Pro velgen; ik heb nog een complete set banden liggen (zonder velg). Zit ~7mm profiel op, heeft ongeveer 3 maand op de auto gezeten.
Merk + type: Michelin pilot sport EV 255 45 r21 106w. ~7mm profiel.
Mag voor een schappelijke prijs weg
.
Merk + type: Michelin pilot sport EV 255 45 r21 106w. ~7mm profiel.
Mag voor een schappelijke prijs weg
gewoon nee.
Vandaag mijn P4 op gaan halen na 5 jaar gereden te hebben met een P2. Ik lees hier al even mee. Ik heb de laatste versie van de software. Mijn digital key en het automatisch laden van mijn profiel werken niet altijd. Ik kan de wagen dan wel ontgrendelen en gebruiken als ik mijn Wallet open en de key daar ontgrendel via FaceID zoals wanneer ik een betaling wil doen met ApplePay. Maar hij moet het toch ook doen zonder neem ik aan? Een aantal keer werd mijn profiel geladen maar een paar keer werd het profiel ‘gast’ geladen.
Ik blijf ook de melding krijgen dat ik het instellen van mijn profiel nog af moet ronden. Het instellen van de digital key verliep ook niet heel vlot bij de handover. Hoewel het uiteindelijk gelukt leek te zijn, moet ik dat misschien toch zelf eens opnieuw doen. Morgen experimenteer ik verder.
Nog een vraagje ivm de 3D weergave van de camera’s. Deze wordt getoond wanneer ik een pinker opzet maar in andere omstandigheden zie ik 1 van de andere camera’s (gecombineerd met top view). Is die 3D weergave enkel te zien bij het gebruiken van een pinker?
Ik blijf ook de melding krijgen dat ik het instellen van mijn profiel nog af moet ronden. Het instellen van de digital key verliep ook niet heel vlot bij de handover. Hoewel het uiteindelijk gelukt leek te zijn, moet ik dat misschien toch zelf eens opnieuw doen. Morgen experimenteer ik verder.
Nog een vraagje ivm de 3D weergave van de camera’s. Deze wordt getoond wanneer ik een pinker opzet maar in andere omstandigheden zie ik 1 van de andere camera’s (gecombineerd met top view). Is die 3D weergave enkel te zien bij het gebruiken van een pinker?
Als je naar je Apple Wallet gaat en daarvandaan het Polestar pasje aantikt en daarvandaan vervolgens op het i-coontje drukt, staat dan daar "Passieve toegang" wel aan?Davy_Rx schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:
Vandaag mijn P4 op gaan halen na 5 jaar gereden te hebben met een P2. Ik lees hier al even mee. Ik heb de laatste versie van de software. Mijn digital key en het automatisch laden van mijn profiel werken niet altijd. Ik kan de wagen dan wel ontgrendelen en gebruiken als ik mijn Wallet open en de key daar ontgrendel via FaceID zoals wanneer ik een betaling wil doen met ApplePay. Maar hij moet het toch ook doen zonder neem ik aan? Een aantal keer werd mijn profiel geladen maar een paar keer werd het profiel ‘gast’ geladen.
/f/image/cfSw7HABke2mDBzoqYuqEp1o.png?f=fotoalbum_large)
En als het gast profiel soms wordt ingeladen, dan heb je de laatste cruciale stap nog niet uitgevoerd; Je Digital Key vanuit de auto koppelen aan je profiel met het linker oranje blok op onderstaande foto (niet van mij):
[ Voor 14% gewijzigd door joblamie op 10-11-2025 21:18 ]
Passieve toegang staat aan. En de digital key is ook gekoppeld aan mijn profiel. Ik zocht er nog nog wat over op. Ik had wel de gewone sleutel ook bij. Ik las dat dit soms problemen geeft dus mogelijk was het dat.joblamie schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:15:
[...]
Als je naar je Apple Wallet gaat en daarvandaan het Polestar pasje aantikt en daarvandaan vervolgens op het i-coontje drukt, staat dan daar "Passieve toegang" wel aan?
[Afbeelding]
En als het gast profiel soms wordt ingeladen, dan heb je de laatste cruciale stap nog niet uitgevoerd; Je Digital Key vanuit de auto koppelen aan je profiel met het linker oranje blok op onderstaande foto (niet van mij):
[Afbeelding]
Vandaag werkte mijn digital key en het laden van mijn profiel telkens perfect. Ik heb de sleutel wel thuis gelaten dus mogelijk had het daarmee te maken. Verder werkt alles voorlopig goed. Het was al even wennen toen ik terug in de P2 stapte.Davy_Rx schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:
hier bevalt de auto mij goed, vandaag reed mijn vrouw er voor het eerst in
Ja daar heeft het zeker mee te maken. Als je 2 sleutels bij je hebt gaat het gegarandeerd mis en laadt de auto het gastprofiel in. Als je sleutel bij je hebt kun je passieve toegang op je iPhone beter uitzetten.Davy_Rx schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:26:
[...]
Ik heb de sleutel wel thuis gelaten dus mogelijk had het daarmee te maken.
Zojuist de MY2026 knoppen gekregen! Wat een heerlijk gevoel en geluid dat klikkerdeklik
Qua windgeruis: Er was een nieuw journal uit, sinds 03-11. Ze hebben nu iets veranderd (tape) aan de driehoek. Het windgeruis lijkt zo op het eerste gehoor te zijn opgelost!
Qua windgeruis: Er was een nieuw journal uit, sinds 03-11. Ze hebben nu iets veranderd (tape) aan de driehoek. Het windgeruis lijkt zo op het eerste gehoor te zijn opgelost!
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Hebben ze de knoppen onder garantie vervangen?ThaDude schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:08:
Zojuist de MY2026 knoppen gekregen! Wat een heerlijk gevoel en geluid dat klikkerdeklik![]()
Haha prachtig om te zien dat iedere dealer weer wat anders doet. Bij mij hebben ze partnumber 80008126 en 80008122 besteld en speciaal gereedschap wat ze niet hadden liggen. Als ze dat binnen hebben dan bellen ze me weer. Google maar eens, volgens mij zijn dit nieuwe B-stijl onderdelen ofzoiets en redelijk aan de prijs (maar dat is voor Polestar uiteraard). Een aanpassing aan de driehoek had mij logischer geleken, gezien daar het meeste geluid vandaan komt.ThaDude schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:08:
Zojuist de MY2026 knoppen gekregen! Wat een heerlijk gevoel en geluid dat klikkerdeklik![]()
Als het bij jou ECHT opgelost is (ook bij 120 km/u) zou je dan de partnumbers bij je dealer kunnen opvragen? Dan geef ik dat aan de mijne door (Volvo Hooftman, Alphen aan den Rijn)
[ Voor 14% gewijzigd door joblamie op 12-11-2025 18:35 ]
Ik heb mijn Polestar 4 nu enkele dagen. Hij bevalt heel goed. Ik kom van een P2 waar ik ook heel tevreden van was maar er zijn nu toch heel wat punten weer net iets beter (iets meer premium). Ik schrijf deze overwegend positieve review voor potentiële kopers. Je leest veel over de mindere punten maar met deze post wil ik potentiële kopers laten weten dat de belangrijkste kinderziektes er uit lijken zijn. Ik heb de wagen wel pas 3d dus hopelijk ben ik niet te voorbarig met dit statement. :-)
Lijstje van positieve punten waarvan ik er heel wat al zag passeren:
- Betere zetels, zetel schuift ook automatisch achteruit bij het uit/instappen
- Ruimer, hogere zit (viel me niet zo op bij de testrit maar nu echt wel)
- Meer en betere camera's, split screen, 3D beeld vind ik een mooie toevoeging (enkel bij pinken?)
- Digital key werkt nu al enkele dagen feilloos en het juiste profiel wordt ook ingeladen (in tegenstelling tot mijn eerste post, maar dit lag er dus aan dat ik de fysieke sleutel toen ook bij had)
- Infotainment werkt vlotter, sneller, je kan Maps combineren met andere apps, ...
- Achteruitkijkspiegel/camera werkt goed
- Heel veel positieve reacties van vrienden, collega's, ... ;-)
- ...
Nog even op te volgen en/of nog even wennen:
- Ik heb een vrij hoog verbruik van +-24,6kWh/100km. Ik heb een LRDM performance dus ik ben meer voor het visuele gegaan dan voor de range. Het was dus ergens te verwachten maar zo kom ik dus maar aan +-400km in ideale omstandigheden (15gr, zomerbanden, geen autosnelweg, ...)
- ACC nog niet veel gebruikt. Leek het wel te doen maar ik lees er hier veel over dus vandaar nog even te evalueren
- Laadklep enkel te openen van in de wagen. Zal meer een gewoonte zijn maar nu vergat ik het telkens waardoor ik opnieuw de wagen in moest om hem te openen
- Amperage voor laden niet in te stellen via de app
Minpunt:
Aan onderkant van de rand van de motorkap aan de kant van de voorruit hangen 2 dikke druppels lak. Mijn oog viel er gisteren op en nu stoort me dat wel ondanks dat het aan de onderzijde is. Maar het is heel duidelijk te zien als bestuurder als je het eenmaal weet. Mogelijk kan men dit weg schuren/polieren bij mijn eerste onderhoud. Dit moet ik nog even opnemen met Polestar.
Lijstje van positieve punten waarvan ik er heel wat al zag passeren:
- Betere zetels, zetel schuift ook automatisch achteruit bij het uit/instappen
- Ruimer, hogere zit (viel me niet zo op bij de testrit maar nu echt wel)
- Meer en betere camera's, split screen, 3D beeld vind ik een mooie toevoeging (enkel bij pinken?)
- Digital key werkt nu al enkele dagen feilloos en het juiste profiel wordt ook ingeladen (in tegenstelling tot mijn eerste post, maar dit lag er dus aan dat ik de fysieke sleutel toen ook bij had)
- Infotainment werkt vlotter, sneller, je kan Maps combineren met andere apps, ...
- Achteruitkijkspiegel/camera werkt goed
- Heel veel positieve reacties van vrienden, collega's, ... ;-)
- ...
Nog even op te volgen en/of nog even wennen:
- Ik heb een vrij hoog verbruik van +-24,6kWh/100km. Ik heb een LRDM performance dus ik ben meer voor het visuele gegaan dan voor de range. Het was dus ergens te verwachten maar zo kom ik dus maar aan +-400km in ideale omstandigheden (15gr, zomerbanden, geen autosnelweg, ...)
- ACC nog niet veel gebruikt. Leek het wel te doen maar ik lees er hier veel over dus vandaar nog even te evalueren
- Laadklep enkel te openen van in de wagen. Zal meer een gewoonte zijn maar nu vergat ik het telkens waardoor ik opnieuw de wagen in moest om hem te openen
- Amperage voor laden niet in te stellen via de app
Minpunt:
Aan onderkant van de rand van de motorkap aan de kant van de voorruit hangen 2 dikke druppels lak. Mijn oog viel er gisteren op en nu stoort me dat wel ondanks dat het aan de onderzijde is. Maar het is heel duidelijk te zien als bestuurder als je het eenmaal weet. Mogelijk kan men dit weg schuren/polieren bij mijn eerste onderhoud. Dit moet ik nog even opnemen met Polestar.
Ik weet niet of je de achterklep bedoelt of het laadklepje, maar beiden zijn gewoon van buitenaf te openen en sluiten.Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:55:
Ik bedoel het laadklepje. Hoe doe je dit dan? Gewoon op de klep duwen? Ik zag hier voorbij komen dat het vervelend was dat dit enkel via het display kon dus heb er verder ook niet naar gezocht. Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?joblamie schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:34:
[...]
Ik weet niet of je de achterklep bedoelt of het laadklepje, maar beiden zijn gewoon van buitenaf te openen en sluiten.
Inderdaad er gewoon op drukken, een beetje aan de rechterkant van het klepje. Laden stoppen zou ik niet weten, ik doe dit eigenlijk altijd via de laadpaal.Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:39:
[...]
Ik bedoel het laadklepje. Hoe doe je dit dan? Gewoon op de klep duwen? Ik zag hier voorbij komen dat het vervelend was dat dit enkel via het display kon dus heb er verder ook niet naar gezocht. Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?
De auto stopt automatisch met laden zodra de deuren ontgrendeld worden (dus bij het naderen van de auto). Je hebt dan 90 seconden om de stekker er uit te nemen. Na 90 seconden wordt het laden automatisch hervat.Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:39:
Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?
In afwachting van de overdracht maandag, werkt de phone as key op Android al?
Neen. Hopelijk dit jaar (zoals beloofd.........)Kaoh schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:07:
Nee hier heb ik 497,77 voor betaald helaas.. Dat is incl montage. Gelukkig werkt het echt tien keer fijner. Had Polestar van af het begin al moeten doen!DJR schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:59:
[...]
Hebben ze de knoppen onder garantie vervangen?
@joblamie "TJ SE 37336" heeft men bekeken/ uitgevoerd is een journal van 3 november als ik mij niet vergis. Het gereedschap was er inderdaad nog niet maar hij kon de rest wel uitvoeren. Als ik goed heb geluisterd is er tape aan de buitenzijde op de driehoek geplaatst om het rubber te verstevigen. Kan niet anders zeggen, gisteren 150 km door winderige polder gereden, dan dat het echt lijkt opgelost. Mijn vinger in de hoek duwen maakte ook niks meer uit qua geluid
Uiteraard is er nog wel gewoon "het geruis" maar deze komt dus niet meer als geluid naar binnen
Mijn ramen waren al een opnieuw gekalibreerd in een eerder stadium.
Hier nog niet precies helder wat er gebeurd is (uitleg volgt nog?), maar ik heb wel een tochtstrip in de deur, alleen aan de linker kant. Ziet er een beetje knullig uit en het raam maakt ook lawaai als hij langs het rubber omlaag en omhoog gaat. Lijkt me niet dat dit de uiteindelijke oplossing is, maar Polestar doet er wat vaag over en verwijst naar het servicepunt (in Ede). Ruis is nog steeds wel hoorbaar, wel minder. Toch wel jammer na de auto 13 weken hiervoor kwijt geweest te zijn. Wordt vervolgd.
:strip_exif()/f/image/iUXhHk5x54PhUuxlRASOUJFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TSij5DjTTcjCCcZH6fsrwKrZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iUXhHk5x54PhUuxlRASOUJFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TSij5DjTTcjCCcZH6fsrwKrZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hier (nog) niet voor betaald, rekening komt waarschijnlijk nog maar moet wel een stuk lager zijn door coulance. Ik vind wel echt dat Polestar dat niet kan maken op zo'n dure auto. Nu ik de nieuwe knoppen heb merk ik nog beter hoe slecht de oude eigenlijk waren.ThaDude schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:37:
[...]
Nee hier heb ik 497,77 voor betaald helaas.. Dat is incl montage. Gelukkig werkt het echt tien keer fijner. Had Polestar van af het begin al moeten doen!
Voor mij een klein feestje: mijn Polestar 4 is verkocht. Hij gaat naar Barcelona!
De gigantische afschrijving was wel even slikken. Mijn model was nieuw € 82.000 en ik heb 'm voor € 63.000 kunnen verkopen (met minder dan 6000 kilometer op de teller).
Het is niet anders, het is een les en de volgende keer doe ik het anders.
De gigantische afschrijving was wel even slikken. Mijn model was nieuw € 82.000 en ik heb 'm voor € 63.000 kunnen verkopen (met minder dan 6000 kilometer op de teller).
Het is niet anders, het is een les en de volgende keer doe ik het anders.
Ik heb het even nagevraagd en dit is inderdaad dezelfde TJ als ze bij mij gaan uitvoeren. Top als het werkt!ThaDude schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:37:
[...]
@joblamie "TJ SE 37336" heeft men bekeken/ uitgevoerd is een journal van 3 november als ik mij niet vergis.
Trouwens ik heb nog een winterset Performance (22") te koop, vrijwel nieuw. Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel, staat ook op Marktplaats.
Wel altijd schone ruiten, dat dan weer wel.dnns85 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:17:
Hier nog niet precies helder wat er gebeurd is (uitleg volgt nog?), maar ik heb wel een tochtstrip in de deur, alleen aan de linker kant. Ziet er een beetje knullig uit en het raam maakt ook lawaai als hij langs het rubber omlaag en omhoog gaat. Lijkt me niet dat dit de uiteindelijke oplossing is, maar Polestar doet er wat vaag over en verwijst naar het servicepunt (in Ede). Ruis is nog steeds wel hoorbaar, wel minder. Toch wel jammer na de auto 13 weken hiervoor kwijt geweest te zijn. Wordt vervolgd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mag idd hopen dat dit niet de uiteindelijke oplossing is!
Helaas nog in afwachting van handover ivm storing in het koppelen/aanvragen van het kenteken. Is nu rond dus donderdag poging twee 👌Kaoh schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:07:
vorige week werd ik gebeld door Polestar NL met de vraag of het proces goed was verlopen en of ik vragen had - zeer tevreden reageerde ik - wat nog wel lastig ging was de koppeling met de digitale sleutel en dat de auto de instelling goed onthoud per profiel
mijn mobiel gebruik ik als sleutel en dan zijn de bloksleutel en de pas voor anderen - vandaag eens kijken of het wel goed gaat, ik snap niet wanneer de digitale sleutel nou precies gekoppeld is en wanneer niet - bij Polestar Zwolle hadden we mijn iphone ingesteld als digitale sleutel - maar bijvoorbeeld op mijn werk waar ik alleen met mijn mobiel en zonder sleutels in de buurt van de auto ben, reageert de auto toch niet altijd op mijn mobiel - als dan een verkeerd profiel wordt geladen, kost dat ook tamelijk veel tijd om te corrigeren
mijn mobiel gebruik ik als sleutel en dan zijn de bloksleutel en de pas voor anderen - vandaag eens kijken of het wel goed gaat, ik snap niet wanneer de digitale sleutel nou precies gekoppeld is en wanneer niet - bij Polestar Zwolle hadden we mijn iphone ingesteld als digitale sleutel - maar bijvoorbeeld op mijn werk waar ik alleen met mijn mobiel en zonder sleutels in de buurt van de auto ben, reageert de auto toch niet altijd op mijn mobiel - als dan een verkeerd profiel wordt geladen, kost dat ook tamelijk veel tijd om te corrigeren
Zijn er hier mensen die de birectioneel laten capable laadpaal bezitten, zoals de Zaptec Go 2, en getest hebben of de birectioneel capable P4 daar toch mee birectioneel laad? Ik weet dat het officieel niet/nog ondersteund is maar ik zie ook meldingen van demo's van laadpaal ook bouwers die de P4 'zonder aanpassingen' gebruiken. Dat geeft hoop dat hij misschien niet certified is maar het well gewoon werkt.
Gister bericht ontvangen dat mijn P4 in NL is aangekomen. Handover gepland voor 10 december…nog een paar weekjes geduld hebben..
Benieuwd of ze ook gelijk iets met het raam / geluid doen of alleen als ik er een melding van maa. Naja, we gaan het zien
Benieuwd of ze ook gelijk iets met het raam / geluid doen of alleen als ik er een melding van maa. Naja, we gaan het zien
[ Voor 32% gewijzigd door TheRebell op 19-11-2025 00:36 ]
Ik heb de handover op 10 december ook geplandTheRebell schreef op woensdag 19 november 2025 @ 00:34:
Gister bericht ontvangen dat mijn P4 in NL is aangekomen. Handover gepland voor 10 december…nog een paar weekjes geduld hebben..
Nieuw op tweakers en aan het orienteren op een Polestar 4.
Machtig mooie auto die mij ook na 2 proefritten nog bezig houd
Heb echter een dilemma en mogelijk zijn jullie welwillend om mee te denken.
De situatie is als volgt:
Rij een volvo v60 b4 uit 2021, destijds 33K voor bij moeten betalen in 2022 en krjg er nu 28500 voor terug.
Heb een PS4 op het oog waar ik 35k op moet bijbetalen. Kan qua parkeerplaats thuis laden maar ik moet nog wel de laadpaal laten installeren en de meterkast aan laten passen. Rij ongeveer 20000 km per jaar. Het is een flinke investering waarbij hart en hoofd vechten om voorrang. Welke beslissing zouden jullie nemen?
Machtig mooie auto die mij ook na 2 proefritten nog bezig houd
Heb echter een dilemma en mogelijk zijn jullie welwillend om mee te denken.
De situatie is als volgt:
Rij een volvo v60 b4 uit 2021, destijds 33K voor bij moeten betalen in 2022 en krjg er nu 28500 voor terug.
Heb een PS4 op het oog waar ik 35k op moet bijbetalen. Kan qua parkeerplaats thuis laden maar ik moet nog wel de laadpaal laten installeren en de meterkast aan laten passen. Rij ongeveer 20000 km per jaar. Het is een flinke investering waarbij hart en hoofd vechten om voorrang. Welke beslissing zouden jullie nemen?
Ik heb deze week (op advies van hier in het topic, of misschien op FB gezien?) de digital key op mn apple watch er uit gehaald (maar wel laten staan op mn telefoon). En ik heb het gevoel dat nu minder vaak (tot nu toe nog niet voorgekomen) het guest profiel wordt ingeladen.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
heb net mijn visboot achter de auto gehangen maar de verlichting doet het niet - iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg ?
Toen ik naar huis reed met mijn nieuwe wagen had ik dit constant. Ik had op dat moment mijn digital key op iPhone en mijn fysieke sleutel bij. Nadien heb ik mijn fysieke sleutel thuis gelaten en werkt het al 2w feilloosMaxxMark schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:04:
Ik heb deze week (op advies van hier in het topic, of misschien op FB gezien?) de digital key op mn apple watch er uit gehaald (maar wel laten staan op mn telefoon). En ik heb het gevoel dat nu minder vaak (tot nu toe nog niet voorgekomen) het guest profiel wordt ingeladen.
de verlichting is toch helemaal prima - andere aandachtspunt : ik heb nu toch 2 oranje knoppen in het mijn profiel op oranje staan bij sleutels en mijn mobiel lijkt nu goed te werken
[ Voor 6% gewijzigd door podloot op 19-11-2025 20:40 ]
De eerste 2wk reed ik al zonder fob of pasje. Maar wel met een key op zowel mn telefoon als mn watch (dat ging automatisch). Toch had ik af en toe dat hij guest profiel laadde. Maar nu hij van mn watch weg is dus niet meer. Polestar zei dat het niet zou moeten uitmaken, maar het zou me niets verbazen dat het een bugje isDavy_Rx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:21:
[...]
Toen ik naar huis reed met mijn nieuwe wagen had ik dit constant. Ik had op dat moment mijn digital key op iPhone en mijn fysieke sleutel bij. Nadien heb ik mijn fysieke sleutel thuis gelaten en werkt het al 2w feilloos
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
vandaag met de visboot weggeweest voo rhet eerst - lekker met zoveel bereik meer dan de PS2 - met parkeren in het gras over een heuvel merk je wel dat je geen 4wielaandrijving hebt maar het was goed te doen, ook het achteruit traileren - pilot assist op de PS2 was wel fijn trouwens, die heb ik nu niet met mijn PS4
[ Voor 14% gewijzigd door podloot op 20-11-2025 18:37 ]
Vandaag mijn p4 ontvangen en de eerste 100km op de teller gezet. Heerlijke auto, nog geen digital key dus puur de keyfob bij. Nog geen dingen gehad wat ik wat van vond.
Het lijkt erop dat er geen Android auto receiver in zit?
Ik vind de pilot assist prima werken in de adaptive cruise mode. Minder nerveus dat ik het stuur even los laat bijv. Massage in de stoel van het leer pakket is ook wel fijn.
Ik kreeg het fastned automatisch laden even niet aan de praat, later nog eens proberen
Ik vind de pilot assist prima werken in de adaptive cruise mode. Minder nerveus dat ik het stuur even los laat bijv. Massage in de stoel van het leer pakket is ook wel fijn.
Ik kreeg het fastned automatisch laden even niet aan de praat, later nog eens proberen
[ Voor 27% gewijzigd door Kaoh op 20-11-2025 23:24 ]
En mijn zoektocht naar een pasjes houder brengt me naar 3d prints. Dus dat gaat goed komen 😂
Mis je nou nog je kentekenplaat of ben je heel goed met de magic eraser 😂Kaoh schreef op donderdag 20 november 2025 @ 23:22:
Vandaag mijn p4 ontvangen en de eerste 100km op de teller gezet. Heerlijke auto, nog geen digital key dus puur de keyfob bij. Nog geen dingen gehad wat ik wat van vond.
[Afbeelding]
Ik rij sinds een 4-tal weken met de P4.
Ik heb ook hetzelfde probleem met het herkennen van mijn profiel. Bij uitzondering sprint dit niet op 'Gast'. Key is geïnstalleerd op mijn Iphone maar heb ook steeds de fob bij. Ik zal deze eens thuislaten om te zien of dit iets veranderd.
Verder heb ik ook steeds problemen met mijn telefoon. Ik moet dus steeds op verbinden duwen om deze te verbinden. Moet ook steeds de carplay inschaken, gaat niet automatisch.
Ik heb ook al 3 keer gehad dat klinken open staan en wanneer ik deur dan wil openen dat ze dan terug naar binnen schuiven. Direct mijn vingers teruggetrokken want ik had niet het gevoel dat de klink terug open zou gaan bij weerstand. Ik ging onlangs ook mijn vriendin oppikken en toen die wou instappen en op de klink duwde ging deze niet open. Ik moest dan mijn portier openen zodat klinken opengingen. Misschien dat ik ergens iets gemist heb bij de uitleg maar zoiets lijkt me toch niet logisch.
Wel tevreden van hoe de P4 rijdt maar bovenstaande dingen irriteren me wel mateloos.
Ik heb ook hetzelfde probleem met het herkennen van mijn profiel. Bij uitzondering sprint dit niet op 'Gast'. Key is geïnstalleerd op mijn Iphone maar heb ook steeds de fob bij. Ik zal deze eens thuislaten om te zien of dit iets veranderd.
Verder heb ik ook steeds problemen met mijn telefoon. Ik moet dus steeds op verbinden duwen om deze te verbinden. Moet ook steeds de carplay inschaken, gaat niet automatisch.
Ik heb ook al 3 keer gehad dat klinken open staan en wanneer ik deur dan wil openen dat ze dan terug naar binnen schuiven. Direct mijn vingers teruggetrokken want ik had niet het gevoel dat de klink terug open zou gaan bij weerstand. Ik ging onlangs ook mijn vriendin oppikken en toen die wou instappen en op de klink duwde ging deze niet open. Ik moest dan mijn portier openen zodat klinken opengingen. Misschien dat ik ergens iets gemist heb bij de uitleg maar zoiets lijkt me toch niet logisch.
Wel tevreden van hoe de P4 rijdt maar bovenstaande dingen irriteren me wel mateloos.
Magic eraser, Maar was ook onder de indruk van het resultaat. Na uitstel omdat de kenteken niet gekoppeld kon worden bij Polestar wel extra grappig 🤣Kratos schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:31:
[...]
Mis je nou nog je kentekenplaat of ben je heel goed met de magic eraser 😂
Aan de bestuurderszijde zitten in de armleuning ook knoppen voor de centrale vergrendeling. Wanneer je deze ontgrendelt, komen de klinken normaal gezien naar buiten.Supero schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:29:
[...]
Ik ging onlangs ook mijn vriendin oppikken en toen die wou instappen en op de klink duwde ging deze niet open. Ik moest dan mijn portier openen zodat klinken opengingen. Misschien dat ik ergens iets gemist heb bij de uitleg maar zoiets lijkt me toch niet logisch.
Ik rij nu 10 maanden met de fantastische P4, maar heb nog steeds een probleem met het snelladen. De beloofde 200kW heb ik nog nooit behaald, een enkele keer gaat het richting de 150kW bij een ideale temp.
De garage heeft me een brief getoond van Polestar dat de laadstrrom momenteel op 150kW is gemaximaliseerd ivm problemen met de communicatie tussen auto en laadstation. Er zou een OTA update komen waar dit waarschijnlijk inopgelost wordt. Ik lees hier dat anderen wel de 200kW halen....
Iemand anders bekend met dit probleem?
De garage heeft me een brief getoond van Polestar dat de laadstrrom momenteel op 150kW is gemaximaliseerd ivm problemen met de communicatie tussen auto en laadstation. Er zou een OTA update komen waar dit waarschijnlijk inopgelost wordt. Ik lees hier dat anderen wel de 200kW halen....
Laadsnelheid hangt vooral van het huidige batterijpercentage af en temperatuur.Dirk2387 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:43:
Ik rij nu 10 maanden met de fantastische P4, maar heb nog steeds een probleem met het snelladen. De beloofde 200kW heb ik nog nooit behaald, een enkele keer gaat het richting de 150kW bij een ideale temp.
Met hoeveel % ga je doorgaans snelladen?
Wel in de P2, meerdere gebruikers die het erover gehad hebben hier op het forum. Met dezelfde uitleg van Polestar erbij. Schijnt een parameter te zijn die tot voor kort genegeerd werd door laadpalen maar door een update van een protocol opeens wel uitgelezen wordt. Zou met de volgende update verholpen worden. Wanneer die komt is onduidelijk.Dirk2387 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:43:
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Voor mij hielp het al om de expres modus uit te zetten, zodat hij wel nog staat op de apple watch maar alleen werkt als je de zijknop dubbel indrukt op de apple pay te gebruiken. Dan hoef je hem niet in zijn geheel te verwijderen.MaxxMark schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:04:
Idd bekend, ook vanuit onze PS2. Vorige week nog bevestigd gekregen van Polestar support dat dit in de eerst volgende OTA opgelost wordt. Zal dus ook zijn voor de PS4 lijkt me. Reden dat sommigen nog wel die 200+ halen is volgens mij vanuit bepaalde Tesla palen die niet die update nodig hebben en/of problemen gaven aan de snellader. Maar ga laden aan een Fastned, Shell etc en je zal idd max 150kW halen. Heb ik ook met de PS2. Tis simpelweg wachten op de OTA. En daar kan je ook weer wat van vinden want die issue is er ondertussen al een tijd. Als het is opgelost, push dat dan gewoon los naar de auto's. Vind ik. Het is niet zo dat er zeg maar een ander lettertype gekozen is door de hoge heren van Polestar die via OTA gepusht moeten worden naar de auto'sDirk2387 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:43:
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 26-11-2025 11:14 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb hem er nu al uitgegooidBartWNL schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:01:
[...]
Voor mij hielp het al om de expres modus uit te zetten, zodat hij wel nog staat op de apple watch maar alleen werkt als je de zijknop dubbel indrukt op de apple pay te gebruiken. Dan hoef je hem niet in zijn geheel te verwijderen.
Overigens heb ik de afgelopen week een leuk rondje duitsland gedaan met allerhande stops, overnachtingen, etc. Ik heb sinds ik de sleutel van mn telefoon heb gehaald 0x gehad dat hij het Guestprofiel inlaadde. Bovendien heb ik het pasje wél altijd bij me (in een secrid pasjeshouder). De Fob heb ik thuisgelaten en die ligt lekker (ver van de voordeur vandaan) niets te doen.
Overigens... In Duitsland ook lekker de Autobahn geprobeerd. En ik moet zeggen dat hoewel je hoewel je het vermogen die ik met de P2 had een klein beetje miste, hij nog behoorlijk wat pit had. Ik heb dus niets te klagen over het feit dat ik nu maar een SM heb.
Saillant detail is dat ik mij op de terugweg pas realiseerde dat je met het hebben van één motor effectief ook de helft minder kunt regenereren. Het effect merkte ik wel, maar ik realiseerde me niet dat het kwam door het gemis van een extra motor.
Voor mij is juist dat stukje erg wennen. Niet het gemist van het vermogen met wegrijden, maar het gemis aan afremvermogen als gevolg van regeneratief remmen.
Verder valt mij wel erg op dat de auto een fijne wegligging heeft. En zich erg goed gedraagt op hoge snelheden. Het windgeruis wordt tot 160 geleidelijk meer. Boven de 160 wordt het snel luider en kan je meer bijgeluiden verwachten. Fluiteren, klapperen van wind, etc.
Saillant detail is dat ik mij op de terugweg pas realiseerde dat je met het hebben van één motor effectief ook de helft minder kunt regenereren. Het effect merkte ik wel, maar ik realiseerde me niet dat het kwam door het gemis van een extra motor.
Voor mij is juist dat stukje erg wennen. Niet het gemist van het vermogen met wegrijden, maar het gemis aan afremvermogen als gevolg van regeneratief remmen.
Verder valt mij wel erg op dat de auto een fijne wegligging heeft. En zich erg goed gedraagt op hoge snelheden. Het windgeruis wordt tot 160 geleidelijk meer. Boven de 160 wordt het snel luider en kan je meer bijgeluiden verwachten. Fluiteren, klapperen van wind, etc.
Hmm goed punt.. ik reed een tijd terug in een andere EV (Kia ev6 meen ik) en vond het regeneratief remmen ook wat tegenvallen tov mijn Volvo P8. Maar nu je het zegt, dat zal er vast mee te maken hebben. Gaat dan ook even wennen worden als ik mijn P4 heb en wss vaker de rem moet gebruikenMaxxMark schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:12:
Overigens... In Duitsland ook lekker de Autobahn geprobeerd. En ik moet zeggen dat hoewel je hoewel je het vermogen die ik met de P2 had een klein beetje miste, hij nog behoorlijk wat pit had. Ik heb dus niets te klagen over het feit dat ik nu maar een SM heb.
Goed punt.MaxxMark schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:12:
Bij de testrit merkte ik meteen een verschil (kom ook van een DM P2).
Dacht dat het iets softwarematig was, maar wat je zegt is volledig terecht. Zal wel kwestie van wennen zijn.
Overigens is de OPD op de SM XC40 recharge van de vriendin wel iets steviger.
Net de bevestiging gekregen dat de auto in Zwolle is afgeleverd!
Ik had een maand geleden al de afleverdatum van 9 december gekozen, maar er ging blijkbaar iets mis bij de poort (waarschijnlijk bij de douane), waardoor hij er eigenlijk al eerder had moeten zijn (volgens Polestar support).
Hopelijk hebben ze nu nog genoeg tijd om de auto netjes klaar te maken en de trekhaak te installeren!
Met een beetje geluk is de digital key voor Android dan ook net op tijd uitgebracht, want in de mail stond alleen een knop voor Apple met de tekst: “Digital key-activatie voor Android-apparaten wordt verwacht in 2025.”.
Zal tegen die tijd ook wat mooie showroom foto's uploaden!
Ik had een maand geleden al de afleverdatum van 9 december gekozen, maar er ging blijkbaar iets mis bij de poort (waarschijnlijk bij de douane), waardoor hij er eigenlijk al eerder had moeten zijn (volgens Polestar support).
Hopelijk hebben ze nu nog genoeg tijd om de auto netjes klaar te maken en de trekhaak te installeren!
Met een beetje geluk is de digital key voor Android dan ook net op tijd uitgebracht, want in de mail stond alleen een knop voor Apple met de tekst: “Digital key-activatie voor Android-apparaten wordt verwacht in 2025.”.
Toen wij afgelopen zomer hadden besteld hadden ze gezegd dat die in q4 van 2024 kwamKratos schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:23:
Die datum blijft schuiven... daarnaast was het initeel niet enkel voor "bepaalde galaxy en pixel telefoons"
7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)
Het grappige is als ik in de samsung wallet kijk, ik polestar wel zie staan. Dus ik hou hoop!izzet3838 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:35:
[...]
Toen wij afgelopen zomer hadden besteld hadden ze gezegd dat die in q4 van 2024 kwam
Die datum blijft schuiven... daarnaast was het initeel niet enkel voor "bepaalde galaxy en pixel telefoons"
ik heb vandaag de email ontvangen om de digital key te activeren (delivery gepland volgende week), en ik lees:
Digital key-activatie voor Android-apparaten wordt verwacht in 2025.