De Mol 2024 - België Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Interessant: Philippe had zichzelf technisch gezien verraden tijdens de bomopdracht, alleen hadden de andere deelnemers dit niet door. Gilles had al duidelijk aangegeven dat er 14 pastasoorten waren genoemd, waardoor het dus bij de 15e mis ging. Dan is de conclusie dus dat het mis moet zijn gegaan bij het team dat als eerste een soort had genoemd. En toen ging Philippe nog vertellen dat zij waren begonnen met spaghetti, wat dus direct zichzelf als verliezer aanmerkt (en wat hij dus nooit met opzet kan hebben gezegd). Alleen wat jammer dat niemand dat verder opmerkte

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:03
Volgens mij had Charlotte zich ook versproken. Ze noem de dacht ik (ben geen Belg) twee verschillende merken. Dat had ook al moeten opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2024? (na aflevering 3)
Bernard
Charlotte
Coco
Lynn
Michael
Senne
Stephanie
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406455&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 09:42
heeft iemand een lijst van alle liedjes die afgespeeld zijn dit seizoen. Ik weet van eerdere seizoenen dat er officiele playlists zijn, maar nu nog geen gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Crazy D

I think we should take a look.

Wat een heerlijke aflevering weer.

De politie opdracht vond ik wel echt geinig, Coco maar rennen, en Bernard ondertussen "hierheen, hierheen, oh nee, toch niet. Hier dan". Dat vind ik te opvallend om als mol actie te zien. Die telefoontjes opnemen, volgens mij 1 fout, dat was 1000 uit de pot. Maar ik denk dat je daar als mol ook wel een beetje de gok kunt nemen dat ze nooit dat hele dorp doorkruisen en alle tassen met geld weten te pakken. Als je er dan eentje verkeerd laat zijn, zou die opdracht logischerwijs hooguit 2k kunnen opbrengen. De speurders die de hints moesten vinden om te bepalen wie de dader is deden het te goed. Al begreep ik eerst niet dat er een plan B optie was. Dus tja dan wordt het wel nog makkelijker, tattoo tekening van Philipe die in de verste verte niet op een adelaar leek... ik had ook wel een si of een no op ergens laten tattoeren, wat een toffe herinnering die verder niemand snapt als ze dat woordje zien staan :) De pincode voor de telefoon in m'n haar laten scheren dat dan weer niet, maar ja, Philipe heeft toch al zo goed als geen haar. Dus dat ze de juiste boef zouden kiezen uit de rij was eigenlijk wel easy.

Wakker worden met direct een opdracht zonder dat iedereen weet dat het een opdracht is, echt fantastisch. Geloof niet dat de mol daar echt iets heeft gedaan, als die wat heeft gedaan is dat hooguit 500 euro geweest (want maar 1000 euro gemist door 2 spelers die hun mond niet konden houden), niet echt noemenswaardig.

De bom opdracht was wel leuk hoor. De frustratie. "Nee, wij hadden Penne gezegd niet jullie". Uh huh. Volgens mij was Lynn hier wel een klein beetje aan het overtuigen om de verkeerde te kiezen. "ze waren wat zenuwachtig". Ja, natuurlijk. De tegenpartij loog keihard over zo ongeveer alles, je probeert dat duidelijk te maken maar je ziet dat de groep je niet echt geloofd, je weet dat als ze verkeerd kiezen jij straks ook 1 goed antwoord minder hebt. Het lukt je niet om ze te overtuigen. Philipe bleek achteraf ook nog eens knap onzeker omdat ie zei dat ie wellicht teveel had gespreid. Als je over 5 mensen spreidt heb je sowieso in principe maar 4 vragen goed, minus die ene. Ja, dan wordt je echt wel zenuwachtig. Erg vermakelijk :)

Wie de mol is? Echt geen idee :P Ik zit nu een beetje op Lynn en op uh dat vrouwtje met die korte haren die bij de bom direct begon met liegen over welke pasta's ze allemaal had genoemd. Maar het kan echt iedereen zijn 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 12:57
Nog iemand opgevallen dat de 2 autotjes voor de pasta-proef anders stonden dan voor het bom-gedeelte?
De enige reden waarom ze die van plaats zouden wisselen, is omdat op voorhand met de mol is afgesproken dat de bom rechts staat, toch?
Dus de mol moet dan 1 van de 4 in de BMW zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:03
Wilibrord schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:34:
Nog iemand opgevallen dat de 2 autotjes voor de pasta-proef anders stonden dan voor het bom-gedeelte?
De enige reden waarom ze die van plaats zouden wisselen, is omdat op voorhand met de mol is afgesproken dat de bom rechts staat, toch?
Was me niet opgevallen maar bij het nakijken,
Als ze bezig zijn met de pastasoorten roepen, staan ze inderdaad anders. Er staat een vierkant frame op de grond tussen. De afstand is dan ook groter, waarschijnlijk om te zorgen dat ze elkaar niet kunnen horen. Als de BMW er aankomt staat de Ape van de beide heren links van de andere. Waarschijnlijk om de afstand korter te maken wat weer leuker is voor de shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het is vast niet DE enige reden waarom ze voor deze opstelling gekozen hebben, maar het zou inderdaad wel een heel makkelijke zet voor de productie zijn.
"hallo mol, wij zorgen dat degene met de bom rechts komt te staan"

Mijn hoofdverdachten van het moment (Lynn en Stephanie) zaten toevallig ook in de BMW, dus dat komt nog mooi uit zo. :)

Maar ik heb me er ook goed aan gestoord inderdaad dat ze ineens andersom stonden.
Ik keek op mobiel en was precies op dat moment ook aan het wandelen met de hond. Dus keek niet continue naar mn scherm. En toen hadden ze het opeens over Links/Rechts, wat in mijn beleving Rechts/Links zou moeten zijn... heel gek

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De meest eenvoudige verklaring is dat één van beide Apes is blijven staan op zn plek (links van dat "vierkant" op de grond) en de andere is omgereden voor een betere indeling in het shot met de rest erbij. Want uiteindelijk zijn de verliezers volgens mij niet fysiek verplaatst tov eerder.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-05 13:55
Dat zou de overige 3 kandidaten in de APE's dan toch ook moeten opvallen. Ik denk dat Gilles het dan eerder zou communiceren door hoe hij zijn zin begint.
Dat hebben ze in het verleden nog gedaan, als Gilles iets zegt op manier X dan is het 1, als hij het zegt op manier Y, dan is het 2 enz.
Aan dat verplaatsen van de APE's zou ik echt geen conclusies koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:25
Maar hoe is bepaald welke APE mocht beginnen met gokken?
Als dat vast lag dat het de rechtse is, heeft hij het toch heel duidelijk gezegd: "Er zijn 14 juiste soorten opgesomd".

Als de mol op de hoogte is dat de rechtse APE altijd begint, is het ontcijferen zo eenvoudig als: "Ik zal zeggen hoeveel juiste antwoorden er waren. Bij een even aantal, zit de bom dus bij de APE die begon, dus rechts. Bij een oneven aantal zit hij dus links".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik vraag me af in hoeverre de mol dat wist. En/of ik niet vind dat dat iets te ver zou gaan om de mol op die manier op de hoogte te brengen. Vind dat dat eigenlijk wel een beetje te ver gaat. Dat je van te voren te horen krijgt hoe/wat/waar etc prima. Maar tijdens de uitvoering van een opdracht ook nog eens op die manier het spel kunnen beïnvloeden, kwee nie. Voelt niet helemaal goed.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-05 20:15
Crazy D schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:45:
Ik vraag me af in hoeverre de mol dat wist. En/of ik niet vind dat dat iets te ver zou gaan om de mol op die manier op de hoogte te brengen. Vind dat dat eigenlijk wel een beetje te ver gaat. Dat je van te voren te horen krijgt hoe/wat/waar etc prima. Maar tijdens de uitvoering van een opdracht ook nog eens op die manier het spel kunnen beïnvloeden, kwee nie. Voelt niet helemaal goed.
Het is al eerder gebeurd, in het seizoen
spoiler:
in Griekenland, na het parachutespringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik weet even niet of dit na het springen was, maar ik meen ook te herinneren dat de Mol aan de woorden van Gilles iets kon afleiden.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Nu online
SpeedQber schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:09:
[...]

Het is al eerder gebeurd, in het seizoen
spoiler:
in Griekenland, na het parachutespringen
wel vaker
spoiler:
Vorig jaar, USA, 1e aflevering na de schietopdracht tussen Toos en de slager.
Handen zo gekruisd was de ene kant, handen andersom andere kant

[ Voor 9% gewijzigd door Chillz op 08-04-2024 20:16 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-05 13:55
Ook nog het seizoen van Pieter met de koffertjes in de luchthaven. De mol heeft toen gehoord wie de afvaller was zodat hij daar op kon inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik heb blijkbaar een selectief geheugen :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:33
En als je nog een voorbeeld wil, kan je ook het seizoen in Duitsland pakken. Daar kreeg Lennart via de namen van de duo's (alfabetisch of niet-alfabetisch) bij de domino opdracht te horen of ze voor zichzelf of voor de groep waren gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nog iets wat ik me bedacht rondom die omerta opdracht. Als je de zwijgplicht doorbreekt ben je een informant of mol in de organisatie. Zou de mol zelf 1 van de 4 personen zijn geweest met de omerta om deze (als geheime aanwijzing) bewust te doorbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Lanfear89 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:51:
Nog iets wat ik me bedacht rondom die omerta opdracht. Als je de zwijgplicht doorbreekt ben je een informant of mol in de organisatie. Zou de mol zelf 1 van de 4 personen zijn geweest met de omerta om deze (als geheime aanwijzing) bewust te doorbreken?
Leuk bedacht. Er zijn er 2 die hun mond niet konden houden. Vond beiden overigens niet opvallend hoe ze zich verspraken. Maar het zou een leuke hint zijn als 1 van hun het blijkt te zijn.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:07

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat zijn de spellen in de Belgische Mol van een hoog niveau zeg. Zo goed bedacht en uitgelegd. Ik weet niet of ik terug kan naar de Nederlandse Mol. Dat is toch meer een bordspel op een exotische locatie vergeleken met dit.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57
Lanfear89 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:51:
Ik zou als mol zijnde niet mezelf aanwijzen en dan het zwijgen doorbreken. Dat ligt er te dik op en voor die 500 die het scheelt is dat wel een groot risico. Liever kies je 4 kandidaten van wie je wel verwacht dat het mis gaat. Dat het dan net Coco moet zijn die het wel lukt om haar mond te houden had je echt niet kunnen bedenken 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:45
Ik vond Lynn wel vrij verdacht deze aflevering. Verdubbelaar inzetten bij een opdracht waar maar heel weinig verdiend kan worden en ook heel erg wijzen naar dat zenuwachtig zijn. Ik denk juist dat degenen die de bom NIET hebben zenuwachtig zijn, die hebben immers een positie waarvan ze dachten dat die goed was, maar hebben ineens alles te verliezen. De partij met bom heeft niets te verliezen en het kan alleen maar beter worden, daar zou ik heel rustig van worden :P

Aan de andere kant gaf ze de verdubbelaar aan degene die geen negatieve pasvraag meer had, dat is dan wel weer slim. Wat dat betreft zat Bernard weer raar vorige week, door ze niet aan 1 van die 2 gasten met 4 pasvragen te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mog schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:04:
Wat zijn de spellen in de Belgische Mol van een hoog niveau zeg. Zo goed bedacht en uitgelegd. Ik weet niet of ik terug kan naar de Nederlandse Mol. Dat is toch meer een bordspel op een exotische locatie vergeleken met dit.
Ik heb die knoop een jaar of 3 geleden al doorgehakt, de Nederlandse WIDM is zo'n slap aftreksel daar ga ik mijn tijd niet aan spenderen. Alles aan De Mol is beter, kandidaten die spelen om te winnen ipv profileren, opdrachten die niet alleen extreem gaaf bedacht zijn maar ook nog daadwerkelijk uitgelegd worden (en niet via tig 'biechten' ad nauseam herhaald worden), een perfecte presentator die echt onderdeel van de groep is en perfect in beeld gebracht.
Ow ja en geen bondjes natuurlijk :9

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vld1989 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:46:
Ik vond Lynn wel vrij verdacht deze aflevering. Verdubbelaar inzetten bij een opdracht waar maar heel weinig verdiend kan worden en ook heel erg wijzen naar dat zenuwachtig zijn. Ik denk juist dat degenen die de bom NIET hebben zenuwachtig zijn, die hebben immers een positie waarvan ze dachten dat die goed was, maar hebben ineens alles te verliezen. De partij met bom heeft niets te verliezen en het kan alleen maar beter worden, daar zou ik heel rustig van worden :P
Maar degenen die hadden gewonnen (en dus niet de bom hadden), waren ook juist degene die zenuwachtig waren. Die waren erg zenuwachtig om te verliezen en daarmee automatisch een -1 hebben bij de goede vragen... Daar zou ik ook zenuwachtig van worden :P Die wel de bom hadden konden er alleen maar op vooruit gaan zeg maar, dus die waren ontspannen, dik aan het bluffen. Namen ook de leiding, met bv zeggen dat zei penne en nog iets genoemd hadden waardoor die anderen meteen de verdediging inschoten.

Maar eens dat het idd een raar moment was om die verdubbelaar in te zetten. Of moeten ze er elke aflevering 1 inzetten? Want die 1e opdracht klonk ook niet alsof ze daar 4k zouden halen (2k had wellicht realistischer geweest om vanuit te gaan). En die zwijgen-opdracht was niet als opdracht geïntroduceerd dus daar kon ze m niet inzetten. Dus als ze al-dan-niet-van-de-productie 'm moest inzetten had ze ook niet zo heel veel keus.
Aan de andere kant gaf ze de verdubbelaar aan degene die geen negatieve pasvraag meer had, dat is dan wel weer slim. Wat dat betreft zat Bernard weer raar vorige week, door ze niet aan 1 van die 2 gasten met 4 pasvragen te geven.
Lynnn lijkt wel behoorlijk berekenend te spelen, ik vind haar heel betrouwbaar overkomen dus in dat opzicht snap ik het ook wel weer. Ze lijkt wel echt voor het spel te gaan. Wat natuurlijk een prima tactiek voor een mol is... maar goed, als hij zeker is van zijn zaak en Lynn niet als mol ziet, vond ik dat niet heel opvallend. Die gasten met de 4 pasvragen hebben dankzij die pasvragen ook aangetoond schijt te hebben aan de groep en puur voor zichzelf te willen gaan (los van de vraag of anderen dat wel of niet zouden doen), daarom zou ik ze ook wat minder vertrouwen. Maar goed, beide personen die als 1e de doos open konden doen maar het niet deden liggen eruit en zijn dus de mol niet maar ook niet zulke goede kandidaten gebleken dus :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Crazy D schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:15:
[...]

Maar degenen die hadden gewonnen (en dus niet de bom hadden), waren ook juist degene die zenuwachtig waren. Die waren erg zenuwachtig om te verliezen en daarmee automatisch een -1 hebben bij de goede vragen... Daar zou ik ook zenuwachtig van worden :P Die wel de bom hadden konden er alleen maar op vooruit gaan zeg maar, dus die waren ontspannen, dik aan het bluffen. Namen ook de leiding, met bv zeggen dat zei penne en nog iets genoemd hadden waardoor die anderen meteen de verdediging inschoten.
Da's precies wat ik zeg :P Wat ik bedoel is dat de kandidaten die moesten kiezen andersom redeneerden, dat de zenuwachtigen juist degenen MET bom zouden moeten zijn. En die redenatie was toch wel onder aanvoering van Lynn.

[...]
Lynnn lijkt wel behoorlijk berekenend te spelen, ik vind haar heel betrouwbaar overkomen dus in dat opzicht snap ik het ook wel weer. Ze lijkt wel echt voor het spel te gaan. Wat natuurlijk een prima tactiek voor een mol is... maar goed, als hij zeker is van zijn zaak en Lynn niet als mol ziet, vond ik dat niet heel opvallend. Die gasten met de 4 pasvragen hebben dankzij die pasvragen ook aangetoond schijt te hebben aan de groep en puur voor zichzelf te willen gaan (los van de vraag of anderen dat wel of niet zouden doen), daarom zou ik ze ook wat minder vertrouwen. Maar goed, beide personen die als 1e de doos open konden doen maar het niet deden liggen eruit en zijn dus de mol niet maar ook niet zulke goede kandidaten gebleken dus :+
Nou ja, ik zou zelf (als ik kandidaat was) puur kijken naar het veilig stellen van de verdubbelaars en de kans dat ze verdwijnen zo klein mogelijk houden. En in dat geval is ze aan iemand met 4 pasvragen geven het enige logische dat je kan doen, ook al zijn ze onbetrouwbaar gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:00:
[...]

Ze zullen er vast zijn,
maar ze worden in ieder geval niet zo nadrukkelijk benoemd en in beeld gebracht heel de tijd

en dat op zich is al een hele verademing :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tomba schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:00:
[...]

Ik heb die knoop een jaar of 3 geleden al doorgehakt, de Nederlandse WIDM is zo'n slap aftreksel daar ga ik mijn tijd niet aan spenderen. Alles aan De Mol is beter, kandidaten die spelen om te winnen ipv profileren, opdrachten die niet alleen extreem gaaf bedacht zijn maar ook nog daadwerkelijk uitgelegd worden (en niet via tig 'biechten' ad nauseam herhaald worden), een perfecte presentator die echt onderdeel van de groep is en perfect in beeld gebracht.
Waar de Nederlandse Wie Is De Mol in uitblinkt zijn de locaties en hoe het gefilmd wordt. De BE versie zou ook met iPhones en door studenten gefilmd kunnen zijn. Een mix van de twee (beste van beide werelden) zou niet vervelend zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mog schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:39:
[...]

Waar de Nederlandse Wie Is De Mol in uitblinkt zijn de locaties en hoe het gefilmd wordt. De BE versie zou ook met iPhones en door studenten gefilmd kunnen zijn. Een mix van de twee (beste van beide werelden) zou niet vervelend zijn.
Voor de oude seizoenen ga ik daar in mee, maar dat vind ik nu dus absoluut niet meer zo. In BE heeft men duidelijk de drone ook ontdekt en de locaties zijn echt top.
Overigens op zich wel de perfecte samenvatting: WIDM optisch mooi maar veel te weinig substantie ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is er eigenlijk verteld of die verdubbelaars later in het spel ook nog gevonden kunnen worden of zijn de vier die ze gevonden hebben in de eerste aflevering de enige verdubbelaars in het spel? Als dit de enige zijn zou ik er iets voorzichter mee omgaan in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb de grafiekjes van de uitslagen van de polls toegevoegd aan de TS.
LinkResultatenAantal stemmenUpdate op
Poll na aflevering 1Aflevering 16315-04-2024
Poll na aflevering 2Aflevering 26215-04-2024
Poll na aflevering 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9SQQvvZogrHoYOzloKmOVHJ1nA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/XgxdroYcbh7L8iJ6wJvmKqwV.png?f=fotoalbum_small3315-04-2024

En de evolutie op basis van bovenstaande cijfers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdOeVrAqnv4azzFieN47l51G4io=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xc2E2Qhs1upZFt0cr8Fb0KpL.png?f=user_large

We zitten nu trouwens al aan meer views dan het topic van 2023. Doen jullie goed! :9

[ Voor 109% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-04-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Mooie spellen, lekker in het thema van het land waar ze zijn. Past er helemaal bij.

De verdubbelaar moest ingezet worden voordat Gilles vertelde dat het alles of niks zou worden. Met die voorkennis neem je minder snel de gok

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
LordSinclair schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:46:
Mooie spellen, lekker in het thema van het land waar ze zijn. Past er helemaal bij.

De verdubbelaar moest ingezet worden voordat Gilles vertelde dat het alles of niks zou worden. Met die voorkennis neem je minder snel de gok
Daarbij had je in dit geval 50% kans om het goed te gokken. En dat lijkt me best een goede reden om de verdubbelaar te gebruiken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
ilhanko schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:36:
Is er eigenlijk verteld of die verdubbelaars later in het spel ook nog gevonden kunnen worden of zijn de vier die ze gevonden hebben in de eerste aflevering de enige verdubbelaars in het spel? Als dit de enige zijn zou ik er iets voorzichter mee omgaan in ieder geval.
Ik meen dat Jilles zei (tegen ons, niet tegen de kandidaten) dat ze die kunnen vinden gedurende het spel.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
redwing schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:44:
[...]

Daarbij had je in dit geval 50% kans om het goed te gokken. En dat lijkt me best een goede reden om de verdubbelaar te gebruiken.
Ik zie dat anders. Bij een spel waar je ook een deel kan winnen is er vaker iets te verdubbelen. Dat is meer dan in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:34

Harrie

NederVlaming

Man man, die kart race :o Daar is Michael toch wel heel verdacht. En ook Lynn die niks zegt, maar pas achteraf het dan toch lijkt te weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik vind Lynn steeds meer en meer verdacht.
Zij staat bij mij nu op nummer 1.

Die zal er vandaag dus uitgaan 😅

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 14:55

masauri

aka qwybyte

De mol zat vermoed ik in de toren bij mario kart, en het zou me niet verbazen als de mol met ananas gegooid heeft!!!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Gaaf hoe de Mol inbreekt tijdens de test!
(Ja ik kijk met vertraging)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Nu online
Vette aflevering weer!
- Mario, hoort er bij
- Ananas, hoort er niet bij
- Inbreuk van de mol, top
streamnl schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:59:
Gaaf hoe de Mol inbreekt tijdens de test!
(Ja ik kijk met vertraging)
Ja, mooie mindfuck nog op het moment dat ze het niet meer verwachten. De test was immers al ingevuld :D

* Chillz hoofdverdachten zitten er nog in
Ik blijf focus houden op Lynn en Stephanie :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Heerlijke aflevering weer. Mijn eerste gedachte bij het meenemen van die pizzadozen toen Gilles zei dat de enige regel was dat ze niet op de grond mogen vallen "Ah mooi, alles platvouwen en makkelijk meenemen", zie je ze vervolgens al die platte dozen bij de extra stationetjes openvouwen zodat het helemaal onmogelijk blijft :X :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik blijf Lynn toch lastig vinden. Zogenaamd alles moreel juist willen doen, maar ondertussen wel vaak aanwezig als het mis gaat. Maar Michael is daar dan ook vaak bij, en die verdenk ik nog steeds :P
De Mol is denk ik ook zeer tevreden over de andere deelnemers die er weinig van bakken of die zich voor willen doen als de mol.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-04-2024 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hogader
Harrie schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:33:
Man man, die kart race :o Daar is Michael toch wel heel verdacht. En ook Lynn die niks zegt, maar pas achteraf het dan toch lijkt te weten :?
Ik vind Stephanie daar heel verdacht. Die lijkt telkens de aanzet te geven van waarop Michael (en Lynn in mindere mate) er verder mee gaan lopen. Oa het aantal rondes dat ze gereden hadden kwam van haar.

Ook met de pizzadozen was ze best skillvol, maar daar valt natuurlijk geen geld te halen. Dat geld komt uiteindelijk pas later en daar weet ze als eerste Ananas te vangen. De beslissing om toch nog mee te blijven lopen vind ik tevens verdacht. Misschien wilde ze nog ergens chaos veroorzaken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hogader schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:02:
[...]

Ik vind Stephanie daar heel verdacht. Die lijkt telkens de aanzet te geven van waarop Michael (en Lynn in mindere mate) er verder mee gaan lopen. Oa het aantal rondes dat ze gereden hadden kwam van haar.

Ook met de pizzadozen was ze best skillvol, maar daar valt natuurlijk geen geld te halen. Dat geld komt uiteindelijk pas later en daar weet ze als eerste Ananas te vangen. De beslissing om toch nog mee te blijven lopen vind ik tevens verdacht. Misschien wilde ze nog ergens chaos veroorzaken?
Senn bleef ook meelopen. Misschien wel omdat zij het deed, dat kan.

Weer hele leuke aflevering. Vond bij het karten wel erg lastig inschatten waar de mol zit. Als loodgieter kon je wel wat goodien mis laten gaan natuurlijk, wat Michael (toch?) gedaan heeft door 2 x zo te prutsen met die leidingen leggen naar het antwoord. Die dames flikten het gewoon, terwijl hij erg zat te kloten en 2 x een speed-ding mis heeft laten gaan. En daarna in de toren, hoewel ze daar alle 3 een beetje warrig waren.
In de karts schiet in ieder geval als mol niet echt op, dan hou je 1000 euro uit de pot, terwijl logischerwijs de kans dat je 4k ophaalt sowieso al heel minimaal is. Misschien als ze alle bananen en speed-dingetjes hadden, en die bananen ook raak gegooid werden, dat ze met pijn en moeite een 3e eerder hadden kunnen laten finishen maar ik denk dat daar eigenlijk 2k realistisch was. Onhandig dan ook van Sen dat ie een ronde te vroeg stopt (maar ja dus ook onhandig dat ze vanuit de toren dit niet bijhielden).

Met de pizza's, tjah. Met te weinig dozen aankomen scheelde 2 mensen die mee naar de finale konden, dus 1k minder. Die toppings op de pizza, ik heb weleens geblinddoekt gegeten en het is echt een stuk lastiger dan het lijkt. Coco klote daar wel wat maar die ligt eruit dus is het sowieso niet. En bij het pizza deeg maken ging het top... Maar ja, terecht dat er wordt gezegd: pas bij het lopen en ananas ontwijken is het echte geld te verdienen. En als je als mol 1 iemand minder naar de finale laat gaan, zet dat eigenlijk ook niet zoveel zoden aan de dijk. Misschien dat Stephanie probeerde nadat zij ananas had gevangen, om op plekken te pauzeren waar je kon verbergen voor de ananas? Dat zou dan wel een handige zijn als mol: eerst per ongeluk een ananas op de pizza en in je haar krijgen, en daarna handige plekken blokkeren om de kans wat te vergroten dat anderen ook ananas vangen. Onhandige Lynn die dan nog een pizza laat vallen.

Maar, ik vond het nergens heel overtuigend.... Misschien dat de mol besloot hier gewoon lekker te gaan karten, en maar te zien hoeveel pizza's de finish halen? Die wist natuurlijk ook dat daarna nog de mindfuck kwam met geld bieden. Dat Coco slecht kon liegen op dat moment (en maar 1 vraag kocht) wist de mol op dat moment natuurlijk ook niet, diverse anderen hadden 3 of 4 antwoorden gekocht waardoor de pizza opdracht sowieso geheel teniet gedaan zou zijn,

Wel echt weer supervermakelijk :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Met een beetje vertraging is hier jullie poll:

Poll: Wie is de Mol 2024? (na aflevering 4)
Bernard
Charlotte
Lynn
Michael
Senne
Stephanie
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406476&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:18

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Kut verkeerd gestemd, ik denk Michaël eerlijk gezegd mer als nummer Lynn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vld1989
Mooie aflevering weer dit weekend! Ik ben nooit fan van opdrachten waarbij de kandidaten dingen kunnen kopen met geld uit de pot, maar de Belgen zijn er toch wel meesters in om zelfs dat soort opdrachten leuk te maken. In Nederland is het gewoon "hoi, je kunt iets kopen, hoe meer geld je uitgeeft hoe groter je persoonlijke voordeel is" waardoor iedereen behalve Nathan Rutjes de hele pot leeg trekt.
Hier zit een heel psychologisch spel aan vast met allerlei twists wat het heerlijk maakt voor mij om naar te kijken. Alleen al dat simpele "hoe meer vragen ik verbeter, hoe groter de kans dat je ontmaskerd wordt" is toch al een prachtige twist. Dan moet je er echt over na gaan denken en slim spelen in plaats van blind driekwart van de pot uitgeven omdat er toch geen of nauwelijks consequenties aan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vld1989 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:02:
Mooie aflevering weer dit weekend! Ik ben nooit fan van opdrachten waarbij de kandidaten dingen kunnen kopen met geld uit de pot, maar de Belgen zijn er toch wel meesters in om zelfs dat soort opdrachten leuk te maken. In Nederland is het gewoon "hoi, je kunt iets kopen, hoe meer geld je uitgeeft hoe groter je persoonlijke voordeel is" waardoor iedereen behalve Nathan Rutjes de hele pot leeg trekt.
Hier zit een heel psychologisch spel aan vast met allerlei twists wat het heerlijk maakt voor mij om naar te kijken. Alleen al dat simpele "hoe meer vragen ik verbeter, hoe groter de kans dat je ontmaskerd wordt" is toch al een prachtige twist. Dan moet je er echt over na gaan denken en slim spelen in plaats van blind driekwart van de pot uitgeven omdat er toch geen of nauwelijks consequenties aan zitten.
Ja, en het is niet dat iedereen geld uit de pot speelt, je zegt wat je er voor over hebt, maar enkel degene die als laatste eindigt speelt geld uit de pot. Dat vind ik wel een leukere dan dat iedereen een flink bedrag uit de pot pakt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De tijdelijke uitslag van de poll van aflevering 4 is nu ook in een grafiekje gegoten en de evolutie heeft een update gekregen tot aflevering 4 :)

Interssant om te zien hoe jullie idee evolueert over de tijd. Ik zit al een tijdje op Charlotte, maar door het aanwijzen van Coco bij de eliminatie begin ik toch sterk te twijfelen. Als de Mol gebriefd werd over wie de laagste score had dan zou de Mol juist geen baat hebben bij het aanwijzen van de juiste afvaller...

Poll na aflevering 1Aflevering 164 (gesloten)15-04-2024
Poll na aflevering 2Aflevering 262 (gesloten)15-04-2024
Poll na aflevering 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7r0f6bvFvcxQXH4zxfhp0gIgIA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/g7CtvdzSCxhKZsiT2Sx88sVR.png?f=fotoalbum_small4419-04-2024
Poll na aflevering 4Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caHngzqj8bEqbAQza8ODQDyjZ2g=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/uTUpE9MTzba0cQ7p7UAMaERM.png?f=fotoalbum_small5319-04-2024

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/supQ9Y7qRsfWyTEUbV-nLEJi4sM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YNVO2Zcr9cSkvOCuN8oC9dEt.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-04-2024 13:54 . Reden: Cijfers aangepast met de poll resultaten op 19 april ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SittingDucks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 09:32
Oke dag allemaal, ik roer me hier ook maar in.

Lynn in haar gesprek met het thuisfront vond ik heel verdacht, want toen ze werd gevraagd wanneer ze terug zou komen zei ze volgens mij in eerste instantie een paar. ... dagen, alsof ze weken wilde zeggen (omdat ze als mol toch wist dat ze zou blijven) en toen compenseerde met "dagen".. Interessant allemaal, leuk seizoen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@SittingDucks Bij Lynn blijf ik het moeilijk vinden. Ik kan haar niet direct betrappen op heel veel mollengedrag maar af en toe komt ze dan toch weer onverwacht uit de hoek. Zoals in aflevering 3 waarbij ze wel heel erg op Bernard in ging. Ergens strookt dat niet met mijn beeld van haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:59
Admiral Freebee schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:55:
@SittingDucks Bij Lynn blijf ik het moeilijk vinden. Ik kan haar niet direct betrappen op heel veel mollengedrag maar af en toe komt ze dan toch weer onverwacht uit de hoek. Zoals in aflevering 3 waarbij ze wel heel erg op Bernard in ging. Ergens strookt dat niet met mijn beeld van haar.
In aflevering 1 reageert ze totaal niet op Bernard die maar uit zijn nek lult over het filmpje dat hij zogezegd volledig had gezien (Zij was de enige die het had uitgekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
stijn014 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:06:
[...]

In aflevering 1 reageert ze totaal niet op Bernard die maar uit zijn nek lult over het filmpje dat hij zogezegd volledig had gezien (Zij was de enige die het had uitgekeken)
Ja, ik kan dus niet goed hoogte krijgen van haar. Ze presenteert zich als een ietwat teruggetrokken eerlijk persoon maar in een programma als dit valt dat net op. Hoezo moreel kompas? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/21/kwellingen-de-mol/

Uitleg over de kwellingen van deze aflevering.
Michaël weer goed verdacht bezig.
Té verdacht, en toch...

Leuke opdrachten ook weer.
Heb weer genoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2024? (na aflevering 5)
Bernard
Charlotte
Michael
Senne
Stephanie
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406495&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Was weer een leuke aflevering. Maakt het niet per se duidelijker voor me, want al de mol-acties bij de mythes.. de enige plek waar je echt goed staat is bovenin als sterke man :P Dat is de plek waar je echt bepaald dat er geen geld in de pot komt. Maar vond Michael dat wellicht iets te opvallend doen, al zie je op tv natuurlijk niet goed hoeveel tijd Senne er al had gestaan, en hoelang Michael. En juist Senne was met de keuze voor het weekendje Amsterdam met z'n moeder wel weer behoorlijk mollerig. Dat had echt een walk in the park moeten zijn, hoe kun je nu voor iets anders dan een pasvraag kiezen.... "ja. 1 pasvraag is zo weinig, en ik ga all-in dus dan gaat 1 pasvraag me ook niet reden". Wat een gelul, het is de mol, als je een pasvraag kunt krijgen en helemaal als dat geen gevolgen heeft voor de pot of voor de andere spelers, is dat gewoon per definitie de enige keuze die je maakt.

Leuke manier om de moeders ook mee te laten spelen, vond dat wel heel leuk gedaan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:46
Crazy D schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:11:
... de enige plek waar je echt goed staat is bovenin als sterke man :P Dat is de plek waar je echt bepaald dat er geen geld in de pot komt ..
Volgens mij maakte het niet veel uit waar de mol zat. Als je gewoon zorgt dat je te laat bent was er ook niets verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Was weer een leuke aflevering. Maakt het niet per se duidelijker voor me, want al de mol-acties bij de mythes.. de enige plek waar je echt goed staat is bovenin als sterke man :P Dat is de plek waar je echt bepaald dat er geen geld in de pot komt. Maar vond Michael dat wellicht iets te opvallend doen, al zie je op tv natuurlijk niet goed hoeveel tijd Senne er al had gestaan, en hoelang Michael.
Als ik het goed gehoord heb, stond Senne er 12 minuten en hield Michael het 6 minuten vol.
En juist Senne was met de keuze voor het weekendje Amsterdam met z'n moeder wel weer behoorlijk mollerig. Dat had echt een walk in the park moeten zijn, hoe kun je nu voor iets anders dan een pasvraag kiezen.... "ja. 1 pasvraag is zo weinig, en ik ga all-in dus dan gaat 1 pasvraag me ook niet reden". Wat een gelul, het is de mol, als je een pasvraag kunt krijgen en helemaal als dat geen gevolgen heeft voor de pot of voor de andere spelers, is dat gewoon per definitie de enige keuze die je maakt.
Zeker omdat het om een weekendje weg naar Amsterdam ging. Dat kun je altijd nog doen en is niet apart genoeg om ook maar over de keuze voor de pasvraag na te denken.
Leuke manier om de moeders ook mee te laten spelen, vond dat wel heel leuk gedaan.
Yup, was weer een leuke aflevering.

De Nederlandse mol heeft volgens mij ook eerder een soortgelijke aflevering met dit soort proeven gedaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Was weer een leuke aflevering. Maakt het niet per se duidelijker voor me, want al de mol-acties bij de mythes.. de enige plek waar je echt goed staat is bovenin als sterke man :P Dat is de plek waar je echt bepaald dat er geen geld in de pot komt.
Tegelijkertijd ben je met die plek ook heel afhankelijk van de anderen. Als je in het laatste groepje zit (ofja de gene die als eerste de kwelling doen), dan heb je zelf samen met 1 andere kandidaat controle over je aankomsttijd. Vond daar Stephanie en Bernard dus eerder verdacht dan Michael of Senne.
Maar vond Michael dat wellicht iets te opvallend doen, al zie je op tv natuurlijk niet goed hoeveel tijd Senne er al had gestaan, en hoelang Michael. En juist Senne was met de keuze voor het weekendje Amsterdam met z'n moeder wel weer behoorlijk mollerig. Dat had echt een walk in the park moeten zijn, hoe kun je nu voor iets anders dan een pasvraag kiezen.... "ja. 1 pasvraag is zo weinig, en ik ga all-in dus dan gaat 1 pasvraag me ook niet reden". Wat een gelul, het is de mol, als je een pasvraag kunt krijgen en helemaal als dat geen gevolgen heeft voor de pot of voor de andere spelers, is dat gewoon per definitie de enige keuze die je maakt.

Ik denk dat ik misschien de enige ben, maar ik zou daar ook kiezen voor een weekend weg. 1 pasvraag is weinig in dit stadium. Ja je kunt achteraf ook een weekend weg plannen, maar grote kans dat dit er niet van komt als je het zelf moet gaan regelen.

Plus tegelijkertijd was het een aspect dat beide personen hetzelfde moesten zeggen, dus je zal ook je eigen moeder moeten kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:59
Hogader schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:21:
[...]

Plus tegelijkertijd was het een aspect dat beide personen hetzelfde moesten zeggen, dus je zal ook je eigen moeder moeten kennen.
Stel jij en je moeder zijn verschillend..Pas jij je aan, met het risico dat zij zich ook aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het gaat er niet over of je een pasvraag te weinig vindt of niet. Het gaat er over dat dit een pasvraag is die je kon nemen zonder negatieve gevolgen voor het spel en dat is een zeldzaamheid in de Mol. Elke moeder zou volgens mij verwachten dat haar kind de pasvraag zou nemen in deze context, hoe graag ze ook eens een weekendje weg zouden willen gaan met elkaar. En de moeders hebben dit ook gedaan. Enkel Senne niet. Voor mij een enorme mollenstreek hier. Of echt niet nagedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38
Bij ons staan Michael en Senne bovenaan de verdachten lijst. Beide doen dingen waarvan je denkt: "Huh?".
Maar die kwelling van hen was echt wel zwaar hoor. Senne begint en houdt het 20 minuten vol. Ja, dat lijkt mij makkelijker omdat er dan nog niet al dat gewicht aan hangt. Michael moet het overnemen terwijl er veel gewicht al aan hangt en krijgt de klap op zijn armen en handen omdat hij het ineens over moet nemen.

Ikzelf zou waarschijnlijk binnen een minuut al af vallen. Heb niet zoveel kracht in mijn handen zeg maar. :+

Qua keuze zou ik denk ik ook het weekendje hebben gekozen met alles erop en eraan. Die enkele pasvraag is niet echt heel boeiend. Maar wie ben ik. Ik zou me ook als Lynn hebben gedragen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En weer nieuwe cijfers :) Vreemd dat er zo weinig mensen op Senne zitten na deze aflevering. Voor mij is hij erg verdacht hier. Maar ik blijf hopen dat Charlotte de mol is :P

Poll na aflevering 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7r0f6bvFvcxQXH4zxfhp0gIgIA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/g7CtvdzSCxhKZsiT2Sx88sVR.png?f=fotoalbum_small44 (gesloten)19-04-2024
Poll na aflevering 4Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikZO2e7H4VUH972LScqQJFSB2lI=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/2ArX6b695foc9ATqTFUOGU0z.png?f=fotoalbum_small5826-04-2024
Poll na aflevering 5Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiF3O2mXoIEzNeWceiDUO1V3eDc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/QsmrFgUMgDH5paiu9VcuKQvW.png?f=fotoalbum_small4226-04-2024

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VX33-wk9j7bArXdFQ4LFBws3oq0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cj9KW9IiNrSCqqnpz6JajtcC.png?f=user_large

Edit: De cijfers een update gegeven op 26 april.

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-04-2024 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

@Admiral Freebee ik neig inmiddels toch meer naar Senne en dan naar Micheal eerlijk gezegd.

Vind Micheal er net even wat te dik bovenop liggen.

Waarom Senne
- Amsterdam ipv de voor de hand liggende pasvraag
- 12 minuten zonder gewicht aan die balken, Micheal deed 8 minunten met gewicht
- Ape opdracht: hij deed lekker mee met Lynn die heel erg naar de foutieve auto wees
- Opdracht in het kasteel zat hij in de key positie
- Doos van Pandora was hij met Michael om te openen

Wat tegen hem spreekt bij de Spagetti opdracht bijvoorbeeld is dat hij als laatste ging terwijl de Mol liever als eerste koppel zou gaan lijkt mij.

Naja, ik kan mij ook niet meer alles herinneren van eerdere afleveringen maar toch Senne.... ik vetrouw hem steeds minder ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Shadow_Agent op 23-04-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Valt mij wel op trouwens dat Senne en Michael vrij vaak een duo vormen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:30:
Bij ons staan Michael en Senne bovenaan de verdachten lijst. Beide doen dingen waarvan je denkt: "Huh?".
Maar die kwelling van hen was echt wel zwaar hoor. Senne begint en houdt het 20 minuten vol. Ja, dat lijkt mij makkelijker omdat er dan nog niet al dat gewicht aan hangt. Michael moet het overnemen terwijl er veel gewicht al aan hangt en krijgt de klap op zijn armen en handen omdat hij het ineens over moet nemen.

Ikzelf zou waarschijnlijk binnen een minuut al af vallen. Heb niet zoveel kracht in mijn handen zeg maar. :+
Ik vond er wel heel veel verschil tussen zitten. Zeker omdat Michaël een boomverzorger is waarbij je toch zou verwachten dat ie zijn handen veel gebruikt en dus wel wat gripkracht heeft.

Aan de andere kant vond ik het wel apart dat Senne wachtte tot er extra gewicht aan kwam waarna er heel snel overgepakt moest worden.
Qua keuze zou ik denk ik ook het weekendje hebben gekozen met alles erop en eraan. Die enkele pasvraag is niet echt heel boeiend. Maar wie ben ik. Ik zou me ook als Lynn hebben gedragen. :P
Er wordt toch heel vaak aangegeven dat er maar weinig verschil zit in de uitslagen en we hebben net nog een uitslag gehad waarbij ze pasvragen konden kopen en die ene die gekocht werd het verschil maakte. Pasvragen zijn juist heel belangrijk in dit spel en je zit maar eenmaal in dit spel en dan wil je alles doen om te winnen. Die kans ga je niet weggooien voor een weekendje die je altijd zelf nog kunt doen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:49:
@Admiral Freebee ik neig inmiddels toch meer naar Senne en dan naar Micheal eerlijk gezegd.

Waarom Senne
- Ape opdracht: hij deed lekker mee met Lynn die heel erg naar de foutieve auto wees

Wat tegen hem spreekt bij de Spagetti opdracht bijvoorbeeld is dat hij als laatste ging terwijl de Mol liever als eerste koppel zou gaan lijkt mij.

Naja, ik kan mij ook niet meer alles herinneren van eerdere afleveringen maar toch Senne.... ik vetrouw hem steeds minder ;)
Ik vertrouw Senne zeker ook niet helemaal. Hij komt regelmatig wel positief in beeld, maar dan ook weer vaak op momenten dat het geld later toch verloren kan gaan. Langs de andere kant zijn de makers ook gewoon wel briljant door veel verknoeimomenten mogelijk te maken zodat elke kandidaat wel dingen misdoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:49:

Waarom Senne

Zonder gewicht is niet helemaal waar. Elke 3 minuten kwam er 2x 5(?) kilo bij, dus na 9 minuten had hij er 30 kilo extra aan hangen.
Michael hield de balken 'maar' 6 minuten, toch?

Verder snap ik je helemaal maar wil het iets meer nuanceren.

Ik vind Michael er ook echt te dik bovenop liggen, Stephanie vertrouw ik ook totaal niet... Lastig maar ook weer heel leuk om te volgen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:29
Ik kan er geen peil op trekken wie de mol zou moeten zijn.
Ik heb het idee dat alle kandidaten een ijzersterk spelplan hebben, en precies weten hoe ze zichzelf genoeg verdacht moeten maken om niet afstreepbaar te zijn als mol.

Beantwoordde Stephanie nou de vraag van haar moeder zus of zij de mol was, met het laten zien van haar tattoo (‘si’)? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zit sinds aflevering 1 op Michael, zal wel op een fout spoor zitten, maar toch slaagt ie er elke aflevering weer goed in om de pot laag te houden :P
Vertrek van Lynn was wel een verrassing, die had ik op plek 2 staan, want wie gaat nu serieus niet voor pasvragen spelen.. Blijkt ook nu niet een juiste tactiek, behalve dan als "morele winnaar" het spel vroegtijdig verlaten.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-04-2024 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Sebas1979 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 23:41:

Beantwoordde Stephanie nou de vraag van haar moeder zus of zij de mol was, met het laten zien van haar tattoo (‘si’)? 😇
Haha ja dat was heel duidelijk inderdaad. Iets té. Dus die heb ik daarom afgestreept :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 13:56
DCNY schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:34:
[...]

Haha ja dat was heel duidelijk inderdaad. Iets té. Dus die heb ik daarom afgestreept :)
In België zouden ze best dit durven en in de laatste aflevering te zeggen dat het 'nochtans zo simpel was, want de mol had zich hier al bekend gemaakt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Brammos85 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:59:
[...]

In België zouden ze best dit durven en in de laatste aflevering te zeggen dat het 'nochtans zo simpel was, want de mol had zich hier al bekend gemaakt'.
En dat kan gewoon want er zitten altijd een heleboel valse hints in of acties die prominent in beeld gebracht worden maar gewoon oprecht geklungel zijn of een gevolg zijn van de moeilijkheidsgraad van de opdracht. Zo denk ik aan Philippe in Duitsland bijvoorbeeld. Die zag er soms ook heel verdacht uit maar was gewoon wat onhandig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

DCNY schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:34:
[...]

Dubbele omgedraaide psychologie. Te obvious, dus is ze het niet. Dus, omdat iedereen denkt dat het zo obvious is dat ze het niet, dat ze het wel is. Maar, omdat mensen dan gaan denken... afijn :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Crazy D schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:47:
[...]

Dubbele omgedraaide psychologie. Te obvious, dus is ze het niet. Dus, omdat iedereen denkt dat het zo obvious is dat ze het niet, dat ze het wel is. Maar, omdat mensen dan gaan denken... afijn :P
Haha ja dat dacht ik daarna ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Crazy D schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:47:
[...]

Haha, zo zaten wij gisteren ook te denken. Maar nee, Senne is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2024? (na aflevering 6)
Bernard
Charlotte
Michael
Senne
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406522&layout=2&sort=prc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mooie aflevering weer. Paintbal en molboekjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als Charlotte de mol is, dan is dit wel echt een geweldige acteerprestatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

De gedrevenheid van stéphanie, en slim... _/-\o_
boekje opofferen met weinig informatie en weten dat de return groter gaat zijn. Helaas... voor haar...
Ook weer een leuke creatieve opdracht , dagje rusten... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 16:53
Maar wat is 'Lolo' toch echt een vervelend kind, jeezz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 01:15
De stem van kijkend vlaanderen
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1158801289237504070/1234234459537277020/20240428_215134.jpg?ex=662ffdea&is=662eac6a&hm=cb9eef14f4e1963b3d3a001411ed594679f0c54e615727b1d674df570c211e13&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tomski1986 schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:01:
Maar wat is 'Lolo' toch echt een vervelend kind, jeezz...
Dood!!! Ge ze dood!! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 01:15
Exocet schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:43:
Als Charlotte de mol is, dan is dit wel echt een geweldige acteerprestatie.
Zou zalig zijn met haar achternaam als achtergrond.
Stel je voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Superleuke aflevering weer. Heerlijke opdracht, in een kist door de stad gedragen worden, fantastisch :D En lekker maken met 'je gaat de stem van de mol horen'. Ja, niet gelogen, onhandig dat er nog meer stemmen waren :+ Weet niet zeker of hij er echt veel aan heft gehad, hij zei dat ie 2 stemmen goed herkende. Nou ja, dat is dan toch 50% kans zeg maar dat je de juiste mol noemt, maar denk dat ie meer had gehoopt. En die molboekjes, supergrappig :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:41:
Superleuke aflevering weer. Heerlijke opdracht, in een kist door de stad gedragen worden, fantastisch :D En lekker maken met 'je gaat de stem van de mol horen'. Ja, niet gelogen, onhandig dat er nog meer stemmen waren :+ Weet niet zeker of hij er echt veel aan heft gehad, hij zei dat ie 2 stemmen goed herkende. Nou ja, dat is dan toch 50% kans zeg maar dat je de juiste mol noemt, maar denk dat ie meer had gehoopt. En die molboekjes, supergrappig :D
Exact zoals ik het mij had voorgesteld met die stemmen. Er zal nooit duidelijkheid gegeven worden maar wie weet dat het voor een kandidaat iets makkelijker is? Hij zit immers al een hele tijd met dezelfde mensen aan tafel dus hij kent hun stemmen en de manier van praten erg goed. Voor mij klonk Stéphanie het minst overtuigend echt omdat het accent net iets te vreemd klonk. Maar ja, die ging er dan ook gewoon uit :P In Café De Mol zei de eigenaar van het bedrijf dat de AI stemmen had gemaakt ook nog dat accenten wel een uitdaging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:53

3_s

Ik denk dat je, bij het horen van de stemmen, als kandidaat altijd bevestigd wordt in je tunnel (als je daar al in zit) en dus vooral hoort wat je wil horen.
Daarom vind ik het redelijk naïef dat je er echt vanuit gaat dat je de mol zo zult ontmaskeren (wat niet wil zeggen dat ik geen € 2000 zou bieden). Daarnaast vind ik het ook naïef van Charlotte dat ze zo aangedaan is van die hoge inzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Weer een post met cijfermateriaal :9 De uitslagen voor aflevering 6 zijn nog wat voorbarig want er hebben nog veel mensen niet gestemd.

Ik wil nog altijd heel graag dat Charlotte de mol is maar deze aflevering heeft dat voor mij niet bevestigd. Misschien ook niet helemaal ontkracht maar toch. De emotionele outburst hecht ik weinig waarde aan. De Mol is een zwaar spel en de emoties kunnen snel de overhand nemen. Als Charlotte wel gewoon een kandidate is dan snap ik het laag bieden helemaal niet. In dit spel, en zeker in deze fase, gaat er niemand laag bieden.

Poll na aflevering 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7r0f6bvFvcxQXH4zxfhp0gIgIA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/g7CtvdzSCxhKZsiT2Sx88sVR.png?f=fotoalbum_small44 (gesloten)19-04-2024
Poll na aflevering 4Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikZO2e7H4VUH972LScqQJFSB2lI=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/2ArX6b695foc9ATqTFUOGU0z.png?f=fotoalbum_small58 (gesloten)29-04-2024
Poll na aflevering 5Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3axzaLK_30M2RVLT0ZSMUBtapIU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/CLCil4ZVYrf6MhtomxENCeFk.png?f=fotoalbum_small4429-04-2024
Poll na aflevering 6Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEGBgRRXNnO7zjV4ZBTlEN2qvF8=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/fRzXTV7bh54P9YUJXn5i4uI3.png?f=fotoalbum_small1929-04-2024

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SudMsQIEJWObW2jWQByQmlcaMHo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2paoFwbV6kEOe6OUZe9AjHpi.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Wat ik me bij zo'n opdracht wel afvraag, kun je niet gewoon met de groep afspreken dat je tussen de 0 en 300 gaat zitten oid? Want uiteindelijk gaat het toch om gokken en de andere kandidaten inschatten en dan maakt het weinig uit in welke range je gaat bieden.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
redwing schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:04:
Wat ik me bij zo'n opdracht wel afvraag, kun je niet gewoon met de groep afspreken dat je tussen de 0 en 300 gaat zitten oid? Want uiteindelijk gaat het toch om gokken en de andere kandidaten inschatten en dan maakt het weinig uit in welke range je gaat bieden.
Ik heb het gevoel dat er soms regels zijn die we niet te horen krijgen om het programma niet te zwaar te maken. Dit kan er ook wel eentje geweest zijn. Geen overleg.

Denk maar aan de opdracht waarbij ze de auto puzzel moesten oplossen. Ik dacht heel de tijd: ga nu toch op dat heuveltje staan voor het overzicht. Maar misschien mocht dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik denk idd ook dat ze geen eens de tijd hebben gekregen om te overleggen. Dit is de opdracht, hier de papieren, schrijf je bod op en klaar. Ik denk dat Lotte haar outburst ook meer toneel is (en vermoeidheid van 2 weken op pad), want idd erg naïef om te denken dat iemand niet zo hoog gaat bieden. Nu lijkt het alsof ze flink verontwaardigt is, maar dat is wel een beetje fake natuurlijk, dit is gewoon een inkopper: er gaat flink geboden worden (en dankzij de limiet van 3k is er geen geld uit de pot gegaan.. had me anders niet verbaast als er 5k of meer was geboden).

Natuurlijk ook naief om te denken dat de mol op een presenteerblaadje wordt aangereikt. Maar wellicht inderdaad, als je 2 weken met ze optrekt hoor je misschien net iets beter wie echt is en wie niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:44:
Ik denk idd ook dat ze geen eens de tijd hebben gekregen om te overleggen. Dit is de opdracht, hier de papieren, schrijf je bod op en klaar. Ik denk dat Lotte haar outburst ook meer toneel is (en vermoeidheid van 2 weken op pad), want idd erg naïef om te denken dat iemand niet zo hoog gaat bieden. Nu lijkt het alsof ze flink verontwaardigt is, maar dat is wel een beetje fake natuurlijk, dit is gewoon een inkopper: er gaat flink geboden worden (en dankzij de limiet van 3k is er geen geld uit de pot gegaan.. had me anders niet verbaast als er 5k of meer was geboden).

Natuurlijk ook naief om te denken dat de mol op een presenteerblaadje wordt aangereikt. Maar wellicht inderdaad, als je 2 weken met ze optrekt hoor je misschien net iets beter wie echt is en wie niet.
Tegelijkertijd wil je als kandidaat ook wel de kans niet missen denk ik. Al is het maar voor de kleine kans dat er extra informatie in zit die nuttig kan zijn bij de eliminatie of om een vermoeden te bevestigen of juist iemand helemaal af te schrijven.

Het helpt ook dat dit geld was dat nog niet verdiend was. Dat is véél makkelijker uit te geven dan geld uit de pot. Ik denk dat dit in het echte leven ook geldt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Admiral Freebee schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:48:
[...]

Tegelijkertijd wil je als kandidaat ook wel de kans niet missen denk ik. Al is het maar voor de kleine kans dat er extra informatie in zit die nuttig kan zijn bij de eliminatie of om een vermoeden te bevestigen of juist iemand helemaal af te schrijven.

Het helpt ook dat dit geld was dat nog niet verdiend was. Dat is véél makkelijker uit te geven dan geld uit de pot. Ik denk dat dit in het echte leven ook geldt :P
Ja maar ik vraag me dus af of het Lotte nu meer tot mol maakt, ze heeft immers die opname niet nodig ;) maar door zo laag te bieden, lijkt het dan alsof je een fanatieke kandidaat bent die veel geld in de pot wil stoppen (incl tranen...), of een opvallende mol actie want omdat zij het niet hoeft te horen, kan ze laag bieden. Voor een mol vind ik het erg slecht, doe dan 2250 of zo, mocht je dan toevallig toch de ena-hoogste zijn speel je toch nog even dat geld weg, en de kans dat iemand anders meer biedt is hoog. Afijn. Geen flauw idee 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:53
Een lastig seizoen dit jaar. Ik zit sinds aflevering 1 in mijn Michael-tunnel. Ja het ligt er (te) dik bovenop en is veelal in beeld, maar hij zit altijd wel op de key positie en weet het keer op keer te verkloten. Ook als we FTM toe passen staat hij flink onderaan. Maar ik twijfel toch, want Senne doet ook veel verdachte dingen. Ik geloof zelf niet dat Bernard of Charlotte de mol zijn. Al zou het voor de laatste natuurlijk wel fantastisch zijn gezien haar achternaam en haar uitspraak in aflevering 1: 'Ik ben... de mol'.

Nee ik blijf bij Michael. Ik hoop dat hij het is, want dan hebben we dit jaar weer een lekkere actieve mol.

Ik geniet in ieder geval weer van elke aflevering. De Vlaamse variant is echt zo veel beter dan Wie is de Mol. Veel is wel te danken aan Gilles. Maar ook de opdrachten, groepsdynamiek en montage is vaak veel beter 👍🏻

Ik kan niet wachten tot zondag voor een nieuwe aflevering 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Ik vind 'm ook lastig maar het is wel weer een heerlijk seizoen. Ik vind Michael ook wel opvallend, hoewel hij bij het paintballen wel weer zijn best leek te doen.

Stiekem denk ik toch dat het Charlotte is. En dat de meest eenvoudige hint is dat ze verdubbelaars in het spel hebben omdat zij dubbel de mol is; haar achternaam en haar rol in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Micheal vond ik de laatste aflevering niet echt mols overkomen. Ik zit ook wel in de tunnel maar zoals ik al eerder zei sluit ik Senne zeker niet uit.

Wel een mooi seizoen verder met uitgesproken kandidaten. Jammer van Stpehanie. Leuke vrouw!

Prachtige locatie trouwens, Sicilië. Staat hier met stip op 1 om ook eens naartoe te gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ilhanko schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:10:
Ik vind 'm ook lastig maar het is wel weer een heerlijk seizoen. Ik vind Michael ook wel opvallend, hoewel hij bij het paintballen wel weer zijn best leek te doen.

Stiekem denk ik toch dat het Charlotte is. En dat de meest eenvoudige hint is dat ze verdubbelaars in het spel hebben omdat zij dubbel de mol is; haar achternaam en haar rol in het spel.
Charlotte blijft mijn nummer 1 en dan Senne. Als het Bernard is eet ik mijn schoen op hoewel hij de laatste tijd meer verdacht overkomt. Hij kan ook gewoon onhandig zijn. Sowieso wel onhandig in ongemakkelijke situaties :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Crazy D schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:44:
dankzij de limiet van 3k is er geen geld uit de pot gegaan.. had me anders niet verbaast als er 5k of meer was geboden.
Ik heb zo'n vermoede dat als de pot wat hoger was geweest (want die is best laag dit jaar) er wellicht uit de pot geboden moest worden. Maar nu ze een soort van credit kregen om de pot met rust te laten met een kansje om er nog wat extra in te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:06
Ik dacht precies hetzelfde inderdaad. Zou me niets verbazen als opdrachten on the fly nog worden aangepast qua te verdienen bedrag of net een subtiel verschil met een 'alles of niets' bedrag vs een gedeeltelijk bedrag kunnen winnen als delen van de opdracht goed gaan.

Voor mij de eerste keer dat ik de mol belgie volg. Zoals velen al voor mij zeiden: echt een heel stuk leuker / interessanter dan de NL versie!

Weet alleen nog niet hoe ze in BE omgaan met de montage. Als Michael de mol is zouden ze denk ik niet zo overdreven die actie met die touwen met gewichten vasthouden zo overdreven in beeld zetten als dit NL was. Maar als ik iemand moet aanwijzen kies ik toch voor hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nah daar heb ik wat moeite mee om dat te geloven. De Mol is ook al een keer met min-heel-veel-geld gestart toch? En een aflevering waarin kandidaten konden bieden (onbeperkt) waarmee toen de pot richting de 0 is gegaan... Ik denk dat dit echt wel heel bewust was. Het spel element: geld voor in de pot, of, wat minder geld in de pot maar dan die stemmen horen. En dan ook nog eens, niet het hoogste bod maar het ena-hoogste bod (en hoeveel ga je dan bieden? 3k wordt er niet geboden want daarmee weet je dat je het hoogste bod bent, maar hoever ga je er dan onder zitten?). En dan daarna in de auto (maar dat wisten ze dan weer niet van te voren) het restant van die 3k inzetten om het nog eens te horen. Als je 2,5k biedt, dan maken die paar 100 euro niets meer uit en luister je nog een keer. Maar wat als je met 1500 had gewonnen?

Ik denk echt wel dat dat echt van te voren zou bedacht was.

De montage in de Mol is altijd zo dat het supervermakelijke TV is maar je hebt er geen reet aan :+

Exact expert nodig?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste