De Mol 2024 - België Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:06
Crazy D schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:38:
Wat een fantastische aflevering, en ontzettend gave beelden. Als ze dat niet doen, moeten ze deze serie echt op de school voor tv producenten/regiseurs als lesmateriaal gebruiken.

Ik heb uiteraard gewoon geen flauw idee :P Maar heb een beetje het gevoel dat de mol aan de kant van de boot hing waar ze in 1 minuut moesten voorstellen. Die groep was als 1e klaar, en wilden ook snel op de knop drukken om de molboekjes te zoeken. Wat slim is, omdat ze niet wisten wat ze precies moeten doen om de boekjes te vinden. Nu hadden ze nog 10 minuten over, maar als er 6 of 8 (of 10) waren geweest die allemaal een boekje hadden moeten pakken (even los van de x2 dingen) had het nog weleens krap kunnen worden. En, door dat te doen voordat de anderen erbij kwamen maak je wel kans op 3k in de pot, maar je houdt daarmee 6k uit de pot.
Maar, die kant was ook het makkelijkste. Tot 1 minuut tellen biedt wel veel ruimte voor fouten, maar is makkelijker dan bij 6 mensen een juist plaatje erbij zetten (er vanuit gaande dat van de 4 die er hangen, het juiste plaatje erbij wordt gepakt). Je kent de mensen niet en moet puur gokken. Uiteindelijk zal je dat statistisch gezien wellicht wel kunnen redden binnen de tijd maar dat voelt wel veel meer als een mazzeltje aan. Die quiz-vragen, tja, je weet het of je weet het niet he. Natuurlijk kun je wel een soort van makkelijk mollen daar, maar dan speel je maximaal 2 k uit de pot. Lijkt me niet per se de plek waar je als mol wilt zitten/hangen.

Ik ben even kwijt, bij het dansen werd er 2 x een extra dingetje om getikt. Dat was volgens mij niet het juiste antwoord toch? Ik denk dat je als mol liever bij de olijven zat, want daar kun je vertragen, te ver voorover bukken en je net geraapte olijfjes weer uit je mandje laten donderen. Twijfelen wat het juiste antwoord is. Ik denk dat je daar het makkelijkste kunt mollen zonder echt op te vallen.

TLDR; 1 van de mensen die elkaar in 1 minuut moesten voorstellen, is de mol 8) En van die 4, degenen die bij het olijf-rapen waren. Dat lijkt mij gewoon het meest logische. Geen idee meer wie dat zijn maar dat komt wel goed :P
toon volledige bericht
Ik denk juist dat de mol liever bij het andere groepje zat, en dus op het dek stond. Op het dek kun je namelijk voorkomen dat er 6000 extra in de pot komt. Bovendien heb je enige controle op het opduiken van de verdubbelaars (waarvan de mol natuurlijk al wist wat het waren). Als je aan de boot blijft hangen, heb je geen controle over het spel en dat lijkt me als mol ontzettend vervelend.

Bij het spel met het dansen is het moeilijker. Plukken heeft als voordeel dat je gewoon weinig plukt en in de verkeerde bakken gooit. Bovendien heb je bij elke vraag invloed en bij het dansen alleen wanneer je zelf danst. Maar goed, dan heb je direct wel 'een pak' meer invloed.
Nee, nu ik dit zo opschrijf houd ik het toch erbij dat de mol aan het plukken was.

En wat mij betreft blijft er, voorlopig, 1 kandidaat over en dat is Charlotte. Die overigens ook (inderdaad) 'De Mol' heet van achteren!? Zou natuurlijk een ge-wel-dige stunt zijn 8)

Edit: wauw.. ik zit mijn aantekening terug te kijken, maar Charlotte zat helemaal niet bij de plukkers. Terug naar de tekentafel dus 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:08
Wat een mooie eerste aflevering, en wat een verademing t.o.v. de NL versie.
Mooie (complexe) opdrachten, de mysterieuze verdubbelaars, hoe het in beeld is gebracht... Prachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:47

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

GrasshopperNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:21:
Wat een mooie eerste aflevering, en wat een verademing t.o.v. de NL versie.
Mooie (complexe) opdrachten, de mysterieuze verdubbelaars, hoe het in beeld is gebracht... Prachtig.
Ik vind die on screen visuals echt heerlijk. Een complexe opdracht is in een keer duidelijk. Alleen die verdubbelaars hadden iets beter uitgelegd kunnen worden.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Heerlijk genoten weer, echt een verademing tov de Nederlandse. Een stuk beter tempo doordat er geen biechten in zitten, en geen 7x de uitleg van het spel door de kandidaten (die er allemaal een eigen interpretatie aan geven).
Crazy D schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:38:
[...]
Ik ben even kwijt, bij het dansen werd er 2 x een extra dingetje om getikt. Dat was volgens mij niet het juiste antwoord toch?
[...]
Volgens mij had CoCo in de eerste dans de goede ton omgegooid bij het dansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
KweNi schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:43:
Gilles zegt "Ik heb een moeilijk te weigeren aanbod" (an offer you can't refuse) -> duidelijke verwijzingen naar The Godfather = Michael Corleone
Gilles zegt "The last dance" -> duidelijke verwijzing naar Michael Jordan.
Ik zit ook in de Michaël tunnel, beide dingen waren mij ook opgevallen, maar ik kan me niet meer herinneren waar Gilles het had over "The last dance" (vrouwlief moet nog overtuigd)
Zijn reactie op zijn "je mag mee met de mol" vond ik ook al niet overtuigend en bovendien vond ik het raar dat hij 37sec bleef kijken tot hij zijn eigen reactie zag om daarna af te duwen. Dat laatste vond ik een rare move, misschien onzekerheid over hoe hij over ging komen en angst dat het obvious geacteerd was ?

Ik had me nochtans voorgenomen om zo lang mogelijk uit een tunnel te blijven, maar halverwege aflevering 1 zat ik er toch alweer goed in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Runner15 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:03:
[...]

Ik denk juist dat de mol liever bij het andere groepje zat, en dus op het dek stond. Op het dek kun je namelijk voorkomen dat er 6000 extra in de pot komt. Bovendien heb je enige controle op het opduiken van de verdubbelaars (waarvan de mol natuurlijk al wist wat het waren). Als je aan de boot blijft hangen, heb je geen controle over het spel en dat lijkt me als mol ontzettend vervelend.
Ik was in de war, dat bedoelde ik ook. Zo snel mogelijk de boot op. Maar eigenlijk stonden ze daar alle 4 wel zo van, ja we moeten drukken want misschien moeten we wel van alles doen (1 van die vrouwtjes zei nog, misschien moeten we het water weer in.. Verspreking?). Dat kereltje met die snor (de namen weet ik na aflevering 10 wel :P) leek daar nog het meest afwachtende. Die andere kerel vond wel dat ze nog heel even moesten wachten. De 2 vrouwen vond ik daar het enthousiasts qua "we moeten op de knop drukken". Maar goed dat kan ook kandidaten gedrag zijn, en als 1 van de mannen de mol is, kan het ook juist 'vertrouwen winnen' zijn door toch nog even 2 minuten te willen wachten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:06
Haha! Mooi, van die namen. Loop er ook tegen aan, vandaar mijn denkfout in mijn post :)

Ik snap wat je bedoelt. En op basis van alleen deze aflevering is het nog niet te zeggen, maar dat de mol op de boot wilde staan is toch wel zeer aannemelijk en dan vond ik inderdaad de mannen erg actief (en dus meer kandidaat), zeker omdat die de verdubbelaars zijn gaan pakken. Dat zou de mol niet doen, lijkt me.

Dat de mol hier 2 minuten wacht om vertrouwen te winnen.. mwah.. het is toch allemaal nieuw en iedereen is verdacht dus je kunt best wat risico hier nemen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 18:03
Gropah schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:47:
Heerlijk genoten weer, echt een verademing tov de Nederlandse. Een stuk beter tempo doordat er geen biechten in zitten, en geen 7x de uitleg van het spel door de kandidaten (die er allemaal een eigen interpretatie aan geven).

[...]

Volgens mij had CoCo in de eerste dans de goede ton omgegooid bij het dansen.
Wat kan ik mij voorstellen bij het "biechten"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

razerBE schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:06:
[...]

In de Nederlandse Mol zijn er veel interviews met de kandidaten voor een camera met een zwarte achtergrond, zoals dit. Dit word ook wel de biecht genoemd.

Daarin word van alles besproken zoals uitleg bij hun acties, met wie ze een bondje en waarom, maar ook hun uitleg van opdrachten en dat soort dingen. De eerste paar dingen zijn nog wel interessant, maar hun spel interpretaties vaak helemaal niet. Maar ze worden er wel vrij veel tussen gemonteerd. Dat haalt de snelheid er vaak al wat uit. Maar dan doen ze het niet van 1 speler, want dat is oneerlijk in exposure, of die doet de uitleg net niet goed (of weet ik veel waarom), dus dan doen ze nog 1 of 2 extra fragmenten. Met veel overlap.

tldr; het heeft potentie, maar ik ben geen fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
razerBE schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:06:
In de Vlaamse versie heb je dat ook, dan zijn de kandidaten alleen in beeld met een zwarte achtergrond en vertellen ze hoe hun dag was, of wat ze verwacht vinden e.d. In de Vlaamse versie zie je dat over het algemeen alleen net voor de test.

In de Nederlandse versie zit dat te pas en te onpas, op die manier worden over het algemeen ook de spellen uitgelegd en nagenoeg elke kandidaat moet even vertellen wat ze die dag gegeten hebben, welke kleur hun poep was en welke kleur ze zich vandaag voelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Runner15 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:31:
Haha! Mooi, van die namen. Loop er ook tegen aan, vandaar mijn denkfout in mijn post :)

Ik snap wat je bedoelt. En op basis van alleen deze aflevering is het nog niet te zeggen, maar dat de mol op de boot wilde staan is toch wel zeer aannemelijk en dan vond ik inderdaad de mannen erg actief (en dus meer kandidaat), zeker omdat die de verdubbelaars zijn gaan pakken. Dat zou de mol niet doen, lijkt me.

Dat de mol hier 2 minuten wacht om vertrouwen te winnen.. mwah.. het is toch allemaal nieuw en iedereen is verdacht dus je kunt best wat risico hier nemen toch? :)
De Mol hoeft op zich niet zo nodig de verdubbelaars te pakken, al wisten de kandidaten op dat moment natuurlijk niet wat het zijn. En de Mol wel. Nu begreep ik hier ergens dat min-geld niet verdubbelt kan worden? Als dat wel kan is het heel interessant voor de mol om ze te hebben (en te zorgen dat hij/zij de beheerder is in de uitzending waarin min-geld verloren kan worden). Als dat niet kan, zou het fixen van die dingen op zich handig zijn om in te kunnen zetten bij een opdracht waarvan ie weet dat het makkelijk is om veel geld uit de pot te houden. Denk aan zo'n opdracht in de NL uitzending waarmee ze 80 euri verdienen. Nou, als je dan de verdubbelaar hebt ingezet "omdat je dacht dat we zouden knallen" heb je toch je je best gedaan veel geld te verdienen maar helaas. Maar ja, als iemand anders de verdubbelaar inzet bij een opdracht zoals de 1e, 4k verdubbelen is niet wat je wilt als mol. Dus, terwijl ik dit type: nee je zal als mol niet teveel van die dingen willen hebben. Dus die zal best balen dat er 3 uit het water zijn gehaald en dat die dude die eruit ligt er nog eentje had gezien op dat terras.

Ja iedereen is wel verdacht, maar je kunt je meer of minder verdacht maken dan de rest. Maar goed, dan kan zeggen dat je 2 minuten wilt wachten nog steeds alle kanten op gaan. Ben je een kandidaat of ben je een mol die speelt alsof ie kandidaat is 8)7 Weet je dus gewoon nog steeds niets :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Kan natuurlijk ook goed zijn dat de inzet van de opdrachten een beetje ad hoc is afgesteld op de verdubbelaars.
Op het eerste zicht lijken die dingen niet al te zeldzaam (de groep had er al 5 kunnen hebben), je gaat dan de komende dagen geen 5 opdrachten van 5000 euro erin steken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

rouchken11 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:29:
Kan natuurlijk ook goed zijn dat de inzet van de opdrachten een beetje ad hoc is afgesteld op de verdubbelaars.
Op het eerste zicht lijken die dingen niet al te zeldzaam (de groep had er al 5 kunnen hebben), je gaat dan de komende dagen geen 5 opdrachten van 5000 euro erin steken lijkt mij.
Nee maar volgens mij mogen ze ze ook gewoon meenemen naar de volgende afleveringen. Snapte niet helemaal of je elke aflevering een vrijstelling krijgt als bewaker van de verdubbelaars, of dat dit eenmalig is. Anders word het ook nog een strategisch dingetje :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:23

3_s

Ik hoop dat die vrijstelling maar eenmalig is! Over het algemeen ben ik geen fan van vrijstellingen.

Wat ik me afvraag: kan je er meerdere inzetten? Als in een opdracht van € 1000 met één verdubbelaar wordt € 2000, maar met nog eentje wordt het al € 4000.

Ook verwacht ik niet dat er in iedere aflevering vijf gaan zitten. Die eerste drie bij de boot waren een goede test om te kijken wie te vertrouwen is (waarbij ik totaal niet snap dat je verzwijgt dat je er eentje hebt opgedoken, dat komt toch uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Crazy D schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Nee maar volgens mij mogen ze ze ook gewoon meenemen naar de volgende afleveringen. Snapte niet helemaal of je elke aflevering een vrijstelling krijgt als bewaker van de verdubbelaars, of dat dit eenmalig is. Anders word het ook nog een strategisch dingetje :)
Volgend mij werd er expliciet vermeld dat de verdubbelaars verloren gaan als de bewaker geëlimineerd wordt. Het lijkt me dat de vrijstelling dus eenmalig was om ervoor te zorgen dat men volgende aflevering gelijk kans heeft om ze in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

3_s schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:29:
Ik hoop dat die vrijstelling maar eenmalig is! Over het algemeen ben ik geen fan van vrijstellingen.

Wat ik me afvraag: kan je er meerdere inzetten? Als in een opdracht van € 1000 met één verdubbelaar wordt € 2000, maar met nog eentje wordt het al € 4000.

Ook verwacht ik niet dat er in iedere aflevering vijf gaan zitten. Die eerste drie bij de boot waren een goede test om te kijken wie te vertrouwen is (waarbij ik totaal niet snap dat je verzwijgt dat je er eentje hebt opgedoken, dat komt toch uit).
Ze wisten op dat moment niet wat het waren natuurlijk. Beetje geheimzinnig over een 'goodie' is altijd wel leuk. En leuk dat het er 3 waren en niet, dus 1 iemand was sowieso wel de sjaak.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:35

sebasd

loopt op espresso

Paar dagen weggeweest, dus kon gisteravond pas kijken, maar wat een topaflevering weer. Italië sowieso altijd goed, maar op deze manier helemaal.

Ik kan alleen niet naar Bernard kijken zonder te denken dat hij de live action versie van een andere Bernard is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NQFP90-tY1j-FsTn6RZx0hlL_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9HNaHRzKBJRbbhPzNXWfhgVc.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

@sebasd what has been seen cannot be unseen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindenberger
  • Laatst online: 12-05 22:07
Iedereen wil graag zijn graantje meepikken van het succes van De Mol. Deze online bank doet het met dit promotiefilmpje. Ik bespeur echter geen (verborgen) hints.;-}

https://youtu.be/YTAVZiY3cik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:58
masauri schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:16:
En wat denken we van de nieuwe variatie met de verdubbelaar?
En hoe is het voor nl'rs om zo'n hoge groepspot te zien? :+
spoiler:
euhm welke pot? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:24
Geniale twist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een geweldig programma is dit toch, echt mijlenver voor op Nederland.
Heerlijk ook hoe geïrriteerd de kandidaten af en toe zijn bij opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vanavond nog geen poll want ik kan zelf niet kijken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wat een heerlijke aflevering echt! Fantastische twist!

Ik zit beetje op Michael en Senne, vond Senne beetje passief bij de bovenste verdieping in het slot, hij had wel wat meer kunnen pushen
Ook bij die rush hour opdracht was hij passief. Hoewel Lynn zegt goed in puzzelen is, maar niets heeft gedaan daar....

[ Voor 23% gewijzigd door TepelStreeltje op 31-03-2024 21:53 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind Bernard wel erg veel rommelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 09:37

masauri

aka qwybyte

De opdrachten waren haalbaar, maar er zijn teveel dingen misgelopen om ze te doen slagen...
De mol lacht idd.
Alles ff vanop een afstand bekijken en dan beslissen hoe verder.
Waar had je zelf als mol willen staan...

Verder zullen die likfragmenten nog genoeg bij de compilaties gebruikt worden denk ik :p
Die opdracht had ik al vrij snel door toen ik de kabeltjes zag hangen hahaha

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Laatst online: 12-05 18:03
De stem van kijkend vlaanderen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1126529747015438557/1224087693718454313/20240331_215753.jpg?ex=661c3780&is=6609c280&hm=bf91b8aad419738bae9808fc510635b97cb5215c173275249cff62d0be598c24&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb even iemand die de aflevering al gekeken heeft de poll laten maken :)

Poll: Wie is de Mol 2024? (na aflevering 2)
Bernard
Charlotte
Coco
Lynn
Michael
Philippe
Senne
Stephanie
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406432&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Deze wil ik jullie ook niet onthouden: [Video: https://fb.watch/rabf3SH-dw/]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ En dat door Goplay zelf...
Moeten er nog meme's zijn? :+

En deze behind de scenes dan nog:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Wat doet Gilles de hele dag tijdens opnames van De Mol? | De Mol: Behind The Scenes 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

TepelStreeltje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:52:
Wat een heerlijke aflevering echt! Fantastische twist!

Ik zit beetje op Michael en Senne, vond Senne beetje passief bij de bovenste verdieping in het slot, hij had wel wat meer kunnen pushen
Ook bij die rush hour opdracht was hij passief. Hoewel Lynn zegt goed in puzzelen is, maar niets heeft gedaan daar....
Mwah hij liep flink in de walkie talkie te roepen maar hij werd regelmatig keihard genegeerd. Het duurde flink lang voordat iemand echt even naar hem luisterde (ipv enkel te roepen dat ze bij 10 foto's moeten aangeven wie geen strafblad heeft).

Wel een fantastische aflevering weer. Ik denk dat ik 'm nog een keer terug moet kijken, het is wel 1 grote brij. De ijsjes waren echt hilarisch :) En hoewel 4k misschien ambitieus was, had er wel veel meer in gezeten. Geklungel bij het vangen (of juist niet). Opstapelen, ja goed idee maar daarmee maak je van 2 ijsjes 1. Dat schiet alvast niet echt op. Vorm dan het bolletje meer naar een puntje of zo zodat ie wat hoger is.

Wat ik wel tof vond is dat ze de opdracht niet stoppen als de tijd op is. Gewoon doorgaan, en als je klaar bent zie je wel of het op tijd was.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 15:41
Aflevering 1 viel me licht tegen gezien het enorme verwachtingspatroon dat ik altijd heb. Deze aflevering was van start tot finish briljant, met als hoogtepunt alles rondom de kist. Hoezo slechte hints verstoppen die enorm vergezocht zijn zoals in NL? Welnee, we zetten de naam van de mol gewoon op de kist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57
Iemand enig idee hoe snel de afleveringen beschikbaar zijn op NLZiet? Ik durf het topic niet te lezen maar wil wel heel graag aflevering 2 zien :D

De vorige was er maandag om 18.15, dus ik zit al met mijn kids klaar op de bank. Maar vooralsnog niets…

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 14:02

basdej

OutSystems Consultant

posttoast schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:21:
Iemand enig idee hoe snel de afleveringen beschikbaar zijn op NLZiet? Ik durf het topic niet te lezen maar wil wel heel graag aflevering 2 zien :D

De vorige was er maandag om 18.15, dus ik zit al met mijn kids klaar op de bank. Maar vooralsnog niets…
Download de Goplay App even via apkmirror en dan kun je alles gewoon native kijken met chromecast enzovoorts. Hoef je nergens op te wachten!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57
Goeie tip, voor de volgende keer dan want hij komt nét online :)

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Amai, de 2e aflevering was echt een van de leukste Mol-epidodes die ik sinds lange tijd gezien heb.
spoiler:
Met het openen van die doos en de groepspot die zo door de midden ging, dat had je wel kunnen bedenken toch dat dit grote gevolgen zou hebben.

De Mol Belgie is echt zoveel leuker dan de NL versie.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
basdej schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:26:
[...]

Download de Goplay App even via apkmirror en dan kun je alles gewoon native kijken met chromecast enzovoorts. Hoef je nergens op te wachten!
Gisteren was ik te laat om live mee te kijken, en wilde ruim een uur later beginnen. Ik open de app, maar nergens een optie om 'kijk vanaf het begin' te kiezen. Ik klik dus per ongeluk de live versie aan, middenin de eliminatie... Weg verrassing 😬

Het duurde vervolgens 10 minuten ofzo voordat de hele aflevering wel op go play stond, want bij live kijken kun je max een uur terugspoelen.. Onhandig, maar een goede les voor de volgende keer dus.

En man man, wat zat dit weer heerlijk in elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als ik de verdubbelaars had, dan zou ik ze (als kandidaat) aan iemand geven die 4 vrijstellingen had. Niet aan Lynn.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3lth1r
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05-2024
streamnl schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:02:
Als ik de verdubbelaars had, dan zou ik ze (als kandidaat) aan iemand geven die 4 vrijstellingen had. Niet aan Lynn.
Hoezo? Als mol zou je toch juist willen dat diegene die de verdubbelaars heeft, zsm het spel verlaat? Daarmee gaan namelijk ook alle verdubbelaars verloren. En dat betekent dus automatisch minder opbrengst voor de pot.

Op de een of andere manier blijf ik Bernard als hoofdverdachte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

streamnl schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:02:
Je bedoelt pasvragen denk ik? Of zijn er al vrijstellingen in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3lth1r
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:09:
[...]

Je bedoelt pasvragen denk ik? Of zijn er al vrijstellingen in het spel?
spoiler:
Als ik het goed had waren er 8 pasvragen, verdeeld over 2 personen. Deze kunnen niet doorgegeven worden.

De verdubbelaar wordt iedere aflevering doorgegeven van persoon tot persoon. Mocht diegene die de verdubbelaars heeft afvallen, dan verdwijnen dus ook automatisch alle verdubbelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

D3lth1r schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:12:
[...]

spoiler:
Als ik het goed had waren er 8 pasvragen, verdeeld over 2 personen. Deze kunnen niet doorgegeven worden.
Ja precies, dat zijn dus geen vrijstellingen, enkel kansverhogers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
D3lth1r schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:09:
[...]

Hoezo? Als mol zou je toch juist willen dat diegene die de verdubbelaars heeft, zsm het spel verlaat? Daarmee gaan namelijk ook alle verdubbelaars verloren. En dat betekent dus automatisch minder opbrengst voor de pot.

Ik denk dat we dezelfde gedachtegang hebben.
Als kandidaat wil je de verdubbelaars niet kwijtraken. En 2 kandidaten hebben ieder 4 pasvragen (@CyBeRSPiN, pasvragen idd, geen vrijstellingen). De kans dat die 2 eruit liggen, is lager dan bijv. Lynn. Ik vermoed dat Bernard daar ook wel aan gedacht heeft en daarom voor mij hoger op de verdachtenlijst staat.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

D3lth1r schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:09:
[...]

Als mol wel :P Ik weet alleen niet of Bernard de mol is... Nou ja weet sowieso niet wie de mol is eigenlijk :X

Maar idd wel vage keuze om ze aan Lynn te geven en niet aan 1 van de 2 die de 4 pasvragen hebben, daarvan kun je wel verwachten dat die door zijn. Nou lijkt Lynn me ook wel een serieuze kandidaat die het spel echt goed speelt, dus ook wel redelijk safe. Maar goed dat wil niet zeggen dat ze door gaat natuurlijk. Dus dat was toch wel een gok van Bernard (van de vorige aflevering weten we dat ze niet vertellen aan de mol wie eruit ligt, dus als Bernard de mol is, is het nog steeds een gok of zij door is of niet).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:38
streamnl schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:02:
[...]

Ik denk dat we dezelfde gedachtegang hebben.
Als kandidaat wil je de verdubbelaars niet kwijtraken. En 2 kandidaten hebben ieder 4 pasvragen (@CyBeRSPiN, pasvragen idd, geen vrijstellingen). De kans dat die 2 eruit liggen, is lager dan bijv. Lynn. Ik vermoed dat Bernard daar ook wel aan gedacht heeft en daarom voor mij hoger op de verdachtenlijst staat.
Tegelijkertijd hebben de 2 personen met de verdubbelaar in de nacht ervoor de hele groep te kakken gezet en uit bed gejaagd. Ga je ze dan belonen met een belangrijke taak?

Ik vind de keuze zo gek nog niet als kandidaat zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
Weet niet echt zeker waarom,
maar mijn verdenkingen gaan nu naar Stephanie en Lynn

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik vond het een moeilijke aflevering om de mol te zoeken. Bij de ijsjesopdracht zou de mol bij de auto's het meeste kunnen sturen want je kan tijd verliezen, twijfel zaaien en ervoor zorgen dat de auto's later vrijkomen. Het viel me ook op dat er niemand terug de heuvel opklom om het overzicht te bewaren. Dit soort puzzels zijn veel eenvoudiger met een zicht van boven. Misschien mocht het wel niet?

Dan bij de bevrijding van Senne... wat een geklungel. Senne gaat niet vrijuit (hehe) met zijn gebrekkige communicatie. Ik snap dat je niet zomaar willekeurig op een knop blijft duwen, maar eenmaal het duidelijk was dat er iets met ventilators was en dat hij die kon uitzetten dan moet het kwartje toch vallen dat de lampjes een timer zijn en dat hij best de timer niet kan laten aflopen? En dan spreken over een "waaier" in plaats van een ventilator? En al die zinnetjes pas laat zien en communiceren? Daar is echt veel misgelopen. De rest van het team gaat echter ook niet vrijuit. Die werkten erg chaotisch en wilden niet luisteren of spreken met Senne waardoor er veel informatie verloren ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Tja, Senne werd bewust er buiten gehouden, dus ik snap dat ie dan ook weinig meer gaat doen. De enige manier dat ie wat kon doen was via die porto, dus pas als er iemand gaat luisteren en praten zal er voortgang in komen. En er waren er een paar die bewust bezig waren om Senne naast zich neer te leggen. Ik zou de mol dan ook eerder die kant opzoeken, alhoewel Senne wel op de beste plek zat voor de mol. Vanuit daar had je bijna alle informatie in handen en de controle over die ventilatoren. Maar aangezien Senne wel gelijk begon met uitleggen wat ie kon doen, verwacht ik niet dat hij het is. Al had de rest daar goed geluisterd (en uitgelegd wat ze zelf zagen) hadden ze gelijk al geweten dat Senne de ventilatoren uit kon zetten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Admiral Freebee schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:55:
Ik vond het een moeilijke aflevering om de mol te zoeken. Bij de ijsjesopdracht zou de mol bij de auto's het meeste kunnen sturen want je kan tijd verliezen, twijfel zaaien en ervoor zorgen dat de auto's later vrijkomen. Het viel me ook op dat er niemand terug de heuvel opklom om het overzicht te bewaren. Dit soort puzzels zijn veel eenvoudiger met een zicht van boven. Misschien mocht het wel niet?
Uiteindelijk ging Philipe op de aanhanger staan. Hielp wellicht iets :)
Dan bij de bevrijding van Senne... wat een geklungel. Senne gaat niet vrijuit (hehe) met zijn gebrekkige communicatie. Ik snap dat je niet zomaar willekeurig op een knop blijft duwen, maar eenmaal het duidelijk was dat er iets met ventilators was en dat hij die kon uitzetten dan moet het kwartje toch vallen dat de lampjes een timer zijn en dat hij best de timer niet kan laten aflopen? En dan spreken over een "waaier" in plaats van een ventilator? En al die zinnetjes pas laat zien en communiceren? Daar is echt veel misgelopen. De rest van het team gaat echter ook niet vrijuit. Die werkten erg chaotisch en wilden niet luisteren of spreken met Senne waardoor er veel informatie verloren ging.
Toen ze op de 1e bezig waren was er nog geen contact, dan kon hij enkel gokken dat de knop invloed had ergens op. Maar goed het is de Mol, dus bij hem de ventilator uit kan ook betekenen dat ie ergens anders dan juist aan gaat... Toen ze bij de porto op de 2e kwamen, negeerden een aantal hem compleet. Dat was wel het moment waarop ze hadden kunnen bevestigen dat op de knop drukken de ventilator stopte, en dan had hij steeds op die knop kunnen drukken. Jammer wel dat hij die zinnetjes wat laat zag, maar vervolgens straal genegeerd werd.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:57
Jeetje mina wat is De Mol toch weer een genot om te kijken, ik was vergeten dat het al begonnen was dus kon met Pasen mezelf op een dubbele aflevering trakteren.

Ik heb het idee dat de NL versie opzettelijk minder nadruk legt op de spellen en meer op cultuur. Immers in NL krijgt de NPO regelmatig kritiek dat het teveel entertainment brengt, dus er moet verplicht telkens een plukje educatie erin zitten. En dat is precies waar de BE versie volledig los kan gaan op de spellen, en geen rekening hoeft te houden met de publieke opinie wat het zit toch bij een commerciële zender....

Enfin, wat mij persoonlijk opvalt is dat ik zoveel plezier beleef aan de spellen en de kandidaten, dat de mol zoeken opeens bijzaak is. Extra lange afleveringen en toch vervelen ze geen minuut, wat een klasse!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 23:37
Crazy D schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:46:
[...]Mwah hij liep flink in de walkie talkie te roepen maar hij werd regelmatig keihard genegeerd. Het duurde flink lang voordat iemand echt even naar hem luisterde (ipv enkel te roepen dat ze bij 10 foto's moeten aangeven wie geen strafblad heeft).
Het is niet omdat hij in de walkie talkie roept dat hij ook de knop ingedrukt houdt...
Philippe vraagt verduidelijking over het laatste puntje, ivm de hamer, terwijl Senne daarna nog dat van die waaier knop had verteld volgens de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Admiral Freebee schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:55:
En dan spreken over een "waaier" in plaats van een ventilator?
Een waaier is perfect normaal Vlaams ;) .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
En wat is Gilles de Coster een verademing tov de Nederlandse presentator. Hij draagt het programma een stuk meer dan de presentator het in Nederland doet. We kijken elk jaar zowel NL als BE maar ik denk dat ik als goed voornemen alvast voor 2025 maak dat ik NL lekker ga skippen. Wat Een Verschil :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
3_s schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:01:
[...]

Een waaier is perfect normaal Vlaams ;) .
Niet in mijn deel van Vlaanderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DePaul schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:14:
En wat is Gilles de Coster een verademing tov de Nederlandse presentator. Hij draagt het programma een stuk meer dan de presentator het in Nederland doet. We kijken elk jaar zowel NL als BE maar ik denk dat ik als goed voornemen alvast voor 2025 maak dat ik NL lekker ga skippen. Wat Een Verschil :D
Volgens jaar bij WIDM wel een nieuwe producent (oid), dus verwacht wel dat er wat verandert. Of die veranderingen genoeg zijn, sja...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:14
Admiral Freebee schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:21:
[...]

Dat maakt de Mol ook zo mooi, al die regionale verschillen, het wordt ook altijd heel erg benadrukt in het programma.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
[...]

Daarom wordt het ook ondertiteld :+

Wel bijzonder dat dat moet. Dat zie je bij Nederlandse programma’s bijna nooit.

[ Voor 17% gewijzigd door La1974 op 02-04-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:57
La1974 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:34:
[...]

Ben blij met de ondertiteling, ik kan opzich wel zonder maar mét kost gewoon net wat minder energie.

Overigens viel het me altijd op dat Baantjer in Vlaanderen met ondertiteling werd uitgezonden.
Beetje zelfde idee denk ik; denk dat menig Vlaming Baantjer best prima kan volgen met die Amsterdamse accenten, maar mét ondertiteling zal de kijkervaring net wat makkelijker zijn en weet je zeker dat je alles 100% begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 01:18

burgt

Starbass

Gisteren ook mooi een dubbele aflevering gekeken, kinderen vroegen zich af wanneer het weer begon, dus dat was een leuke verrassing.

Inderdaad in NL moeten ze ook de tijd van moltalk bij de aflevering plakken, zet moltalk maar op npo plus. En de video boodschappen eruit waar ze alles herhalen wat er net gezegd is.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3lth1r
Die Behind the Scenes zijn ook geweldig. Kan de Nederlandse variant ook een voorbeeld aan geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
TepelStreeltje schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:28:
[...]

Volgens jaar bij WIDM wel een nieuwe producent (oid), dus verwacht wel dat er wat verandert. Of die veranderingen genoeg zijn, sja...
Las ik idd, laten we het hopen. Hopelijk ook een nieuwe presentator dan ... doe mij maar een Nederlandse Gilles of zo :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tijd voor grafiekjes!

Wie verdenken de Tweakers vs Vlaanderen (aflevering 1):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBOQoUUU9Ij5oD06dsr1iJ6Qt9w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FlJrFwc6Y0KamPm9NprAnKUZ.png?f=user_large

Wie verdenken de Tweakers vs Vlaanderen (aflevering 2):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAHSS_frb_GzqCGmBKcM0_p7-80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/46NqXpmDPitpvRjsDuaMfH7k.png?f=user_large

De evolutie van hoe de Tweakers denken (aflevering 1 vs 2):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8kTJdKlmWvNqLWTDW3BaPS5kyo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LHdb0XUBblGwwPLqS5bl9cVC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

[...]

Dat zal dan het foute deel zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
3_s schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:53:
[...]

Dat zal dan het foute deel zijn :+ .
Haha :+

Wij zeggen ventilator of ventilateur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aflevering 2 gekeken. Wat een heerlijk creatieve opdrachten weer. Vooral dat kasteel/toren was prachtig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 00:51
La1974 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:34:
[...]

Dat komt omdat je van de NPO niet op TV mag als je geen Kinderen voor Kinderen-accent hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
Marrtijn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:06:
[...]

Dat komt omdat je van de NPO niet op TV mag als je geen Kinderen voor Kinderen-accent hebt. :+
Heeft niets met de NPO te maken. In België wordt het ook ondertiteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 00:51
La1974 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:30:
[...]

Heeft niets met de NPO te maken. In België wordt het ook ondertiteld.
Ik bedoel juist dat bij WIDM alleen maar BN'ers zijn met allemaal hetzelfde Hilversumaccent, en je dus niet hoeft te ondertitelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Wat ik vroeger wel leuker vond, is dat er toen echt losstaande opdrachten waren. Er werden twee groepen gemaakt en die kregen allebei een 'eigen' opdracht.
Dat was soms makkelijker om te speculeren wie de mol is :).

Maar ik blijf grote fan d:)b .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:11
Ik ging stuk toen ze de doos van pandora openmaakte en de pot begon af te tellen. Wat is de Belgische toch fantastisch. Ik zou geld betalen om hem te kunnen zien.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 13:24
Snowhite0901 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:13:
Ik ging stuk toen ze de doos van pandora openmaakte en de pot begon af te tellen. Wat is de Belgische toch fantastisch. Ik zou geld betalen om hem te kunnen zien.
Je wist dat er iets ging gebeuren, maar de blinde paniek maakt het gewoon af. Ze waren zo fier op hun pasvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

stijn014 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:57:
[...]

Je wist dat er iets ging gebeuren, maar de blinde paniek maakt het gewoon af. Ze waren zo fier op hun pasvragen.
En het stukje van te voren dat Gilles zei dat het grote gevolgen zou hebben werd voor het gemak vergeten door de 2 deelnemers die de doos openden. Wat gebeurde was inderdaad briljant, en vooral dat ze Lynn(?) niet moesten halen omdat dit het niet gehoord had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Slasher schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:59:
[...]

En het stukje van te voren dat Gilles zei dat het grote gevolgen zou hebben werd voor het gemak vergeten door de 2 deelnemers die de doos openden. Wat gebeurde was inderdaad briljant, en vooral dat ze Lynn(?) niet moesten halen omdat dit het niet gehoord had.
En lullig voor Karolien. Kiest voor de groep en dat werd haar fataal. Laat het een goede les zijn voor de overige kandidaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 13:24
Ik vind de groep dit jaar wel niet zo aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

stijn014 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:10:
Gelukkig is die gast uit Gullegem er uit, want een irritant figuur zeg. Waaorm zovaak zeggen dat je daar vandaan komt. Soort weddenschap ofzo 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

stijn014 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:10:
Ghu-lellel-hem is er gelukkig al uit. Nu die Coco nog. Dan vind ik het wel een leuke groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:27:
[...]

Ghu-lellel-hem is er gelukkig al uit. Nu die Coco nog. Dan vind ik het wel een leuke groep.
Ja die mag er ook wel uit inderdaad. Veel te grof in de mond met haar quasi leuke "Puta de madre" de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:06:
[...]

En lullig voor Karolien. Kiest voor de groep en dat werd haar fataal. Laat het een goede les zijn voor de overige kandidaten :)
Tja, het hoeft niet natuurlijk...

Want wanneer iedereen voor de groep had gekozen, was er niks aan de hand geweest
Dan waren de kansen weer gelijk gespreid

Er is natuurlijk een mol bij, dus de kansen zijn nooit gelijk })
Maar voor het wel/niet openen van de doos, waren ze mooi verdeeld in groepjes van 2. Daarmee kon de mol buitenspel worden gezet

---
Overigens,
Lynn zat niet in een groepje om naar de doos te gaan. Kon dus de hele nacht doorslapen.
Is het dan heel toevallig dat ze precies wakker is/ uit bed is op het moment dat er commotie rond de doos is? (of was ze daardoor juist wakker geworden)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Chillz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:45:
[...]
Lynn zat niet in een groepje om naar de doos te gaan. Kon dus de hele nacht doorslapen.
Is het dan heel toevallig dat ze precies wakker is/ uit bed is op het moment dat er commotie rond de doos is? (of was ze daardoor juist wakker geworden)
Ze moest worden gewekt toch? Volgens mij was zij in een diepe slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:49:
[...]

Ze moest worden gewekt toch? Volgens mij was zij in een diepe slaap.
Ik denk het niet hoor.

Net even gekeken;

Ze komen er achter dat Lynn mist. "Waar is Lynn?"
Kamer 14 - Roept Stephanie gelijk - Ook raar, dat ze dat gelijk uit haar hoofd weet (maar goed, misschien zat zij in de kamer ernaast ofzo)
Dan rennen ze naar kamer 14

Het eerste beeld dat je van Lynn ziet vervolgens, is dat ze een lichtje aan doet en uit haar bed naar rechts loopt.
Dan hoort ze haar naam, "Ja?" en loopt ze naar de deur die links is.

En dat iets na 3:30u 's nachts.

Dus,
Was ze al wakker, of werd ze wakker van het geroep?
Waarom ga je eerst rechts, terwijl ze links aan je deur staan?

Ze was in ieder geval niet in diepe slaap op het moment dat ze voor de deur stonden.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@Chillz Kan ook gewoon montage zijn, misschien hadden ze al vijf minuten op haar deur staan bonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:27:
[...]

Karolien vond ik ook niet zo'n leuke rol innemen, teveel zich voor willen doen als de mol bij wijze van tactiek.

Die Gullegemenaar vond ik juist wel lache, oprecht trots (fier) op zn dorpje :)
Je moet soms ook een beetje wennen aan de groep van een nieuw seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
Chillz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:59:
[...]

Ik denk het niet hoor.

Net even gekeken;

Ze komen er achter dat Lynn mist. "Waar is Lynn?"
Kamer 14 - Roept Stephanie gelijk - Ook raar, dat ze dat gelijk uit haar hoofd weet (maar goed, misschien zat zij in de kamer ernaast ofzo)
Dan rennen ze naar kamer 14

Het eerste beeld dat je van Lynn ziet vervolgens, is dat ze een lichtje aan doet en uit haar bed naar rechts loopt.
Dan hoort ze haar naam, "Ja?" en loopt ze naar de deur die links is.

En dat iets na 3:30u 's nachts.

Dus,
Was ze al wakker, of werd ze wakker van het geroep?
Waarom ga je eerst rechts, terwijl ze links aan je deur staan?

Ze was in ieder geval niet in diepe slaap op het moment dat ze voor de deur stonden.
toon volledige bericht
Dat vond ik dus ook wel bijzonder, zeker toen de teller begon te lopen en iedereen in paniek liep te schreeuwen dat ze dan niets door had. Mss is het een zware slaper of zo maar ik zou acuut ook wakker zijn.

Het zou wel een stunt zijn als ze wel de Mol is. Dan hebben ze het perfect verwoord, dat ze dus de enige was die de Mol niet WILDE zijn. Maar niet dat ze de Mol uiteindelijk niet was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 19:34
Zou wel geinig zijn als toch blijkt dat de naam van de Mol wel in de doos verborgen zat. Juist door de paniek dat niemand daar meer aan denkt :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Thom2289 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:23:
Zou wel geinig zijn als toch blijkt dat de naam van de Mol wel in de doos verborgen zat. Juist door de paniek dat niemand daar meer aan denkt :o
Eh, heb je de aflevering wel uitgekeken? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 19:34
mrwolf schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:24:
[...]

Eh, heb je de aflevering wel uitgekeken? 😉
Oeps, meteen na de eliminatie zet ik het uit omdat ik de volgende aflevering niet gespoiled wil hebben. Ik heb dus iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Thom2289 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:26:
[...]

Oeps, meteen na de eliminatie zet ik het uit omdat ik de volgende aflevering niet gespoiled wil hebben. Ik heb dus iets gemist?
Jup, ik zou toch ff verder kijken... _/-\o_

Edit: Weer 1tje om te delen: https://fb.watch/rdo7AM9i8s/

[ Voor 9% gewijzigd door masauri op 03-04-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Thom2289 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:23:
Die zat er vorige keer ook in, twee keer zelfs.
Een keer samen met alle andere namen, een keer in een geheim vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3lth1r
masauri schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:38:
[...]

Hahaha geweldig 😂. Dit mis ik dus echt aan de Nederlandsche variant; zo’n ‘Behind the scenes’ dingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

D3lth1r schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:23:
[...]

Hahaha geweldig 😂. Dit mis ik dus echt aan de Nederlandsche variant; zo’n ‘Behind the scenes’ dingen
Gilles is meer dan gewoon de presentator. In België is de presentator betrokken bij de groep. Hij ontbijt en dineert met ze. Is onderdeel van sommige spellen (al is het maar als point of interest).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:35:
[...]

Gilles is meer dan gewoon de presentator. In België is de presentator betrokken bij de groep. Hij ontbijt en dineert met ze. Is onderdeel van sommige spellen (al is het maar als point of interest).
En dat maakt het (voor mij althans) ook zo veel leuker om naar te kijken, hij doet gewoon lekker mee. In Nederland blijft het afstandelijk en zo. Je ziet Gilles rustig een biertje drinken met de kandidaten, dat zie ik in Nederland echt niet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

DePaul schreef op donderdag 4 april 2024 @ 07:55:
[...]

En dat maakt het (voor mij althans) ook zo veel leuker om naar te kijken, hij doet gewoon lekker mee. In Nederland blijft het afstandelijk en zo. Je ziet Gilles rustig een biertje drinken met de kandidaten, dat zie ik in Nederland echt niet gebeuren
Inderdaad. Maar dat is volgens mij gewoon het format van de Nederlandse Mol. De presentator heeft afstand tot de kandidaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Mog Dat klopt ook inderdaad. Het is het verschil in format tussen WidM en De Mol.

Vind het ook ontzettend fijn dat er voor de opdracht uitgelegd wordt, maar ook tijdens de opdracht nog even wat puntjes uitgelegd worden. De opdrachten zien er ook doable uit tegenover de Nederlandse versie. Uiteraard wordt er ook wel wat geleend van elkaar, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 23:37
Daar hebben ze blijkbaar een test publiek voor aan wie ze de aflevering laten zien om te kijken of de opdrachten wel duidelijk genoeg zijn en iedereen begrijpt wat de bedoeling is. Vaak moeten ze inderdaad nog wat extra info toevoegen omdat een eerste cut te verwarrend is.
Bron, voor de liefhebbers, de achter de schermen podcast met Gilles en Tom Lenaerts, één van de bedenkers van de mol: https://youtu.be/n3tphnvtvmk?si=pWdHULS-1q7566Tp
('t gaat over meer dan de mol alleen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:35:
[...]

Gilles is ook echt onderdeel van de redactie.
Dus hij denkt daadwerkelijk mee over het seizoen, de groep, de spellen, het verloop.

In NL is Rik voornamelijk en gewoon "de presentator".

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

masauri schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:38:
[...]

https://www.goplay.be/vid...eis-naar-sicilie#autoplay

Staan ook op de site van goplay. Je moet wel een account aanmaken, maar geen VPN of zo nodig.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik ben op vakantie en heb de keuze tussen lekker in de sauna gaan zitten of de mol kijken... :9 dilemma!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Admiral Freebee schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:10:
Ik ben op vakantie en heb de keuze tussen lekker in de sauna gaan zitten of de mol kijken... :9 dilemma!
Why not both?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nou, voor beiden moeten we wachten tot de kinderen in bed liggen dus de tijd is beperkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:16
Admiral Freebee schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:47:
[...]

Nou, voor beiden moeten we wachten tot de kinderen in bed liggen dus de tijd is beperkt :D
Multi-tasken/parallel processing toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Leuke opdracht. Ook een super mooie stad/dorp.

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste