Ik denk juist dat de mol liever bij het andere groepje zat, en dus op het dek stond. Op het dek kun je namelijk voorkomen dat er 6000 extra in de pot komt. Bovendien heb je enige controle op het opduiken van de verdubbelaars (waarvan de mol natuurlijk al wist wat het waren). Als je aan de boot blijft hangen, heb je geen controle over het spel en dat lijkt me als mol ontzettend vervelend.Crazy D schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:38:toon volledige bericht
Wat een fantastische aflevering, en ontzettend gave beelden. Als ze dat niet doen, moeten ze deze serie echt op de school voor tv producenten/regiseurs als lesmateriaal gebruiken.
Ik heb uiteraard gewoon geen flauw ideeMaar heb een beetje het gevoel dat de mol aan de kant van de boot hing waar ze in 1 minuut moesten voorstellen. Die groep was als 1e klaar, en wilden ook snel op de knop drukken om de molboekjes te zoeken. Wat slim is, omdat ze niet wisten wat ze precies moeten doen om de boekjes te vinden. Nu hadden ze nog 10 minuten over, maar als er 6 of 8 (of 10) waren geweest die allemaal een boekje hadden moeten pakken (even los van de x2 dingen) had het nog weleens krap kunnen worden. En, door dat te doen voordat de anderen erbij kwamen maak je wel kans op 3k in de pot, maar je houdt daarmee 6k uit de pot.
Maar, die kant was ook het makkelijkste. Tot 1 minuut tellen biedt wel veel ruimte voor fouten, maar is makkelijker dan bij 6 mensen een juist plaatje erbij zetten (er vanuit gaande dat van de 4 die er hangen, het juiste plaatje erbij wordt gepakt). Je kent de mensen niet en moet puur gokken. Uiteindelijk zal je dat statistisch gezien wellicht wel kunnen redden binnen de tijd maar dat voelt wel veel meer als een mazzeltje aan. Die quiz-vragen, tja, je weet het of je weet het niet he. Natuurlijk kun je wel een soort van makkelijk mollen daar, maar dan speel je maximaal 2 k uit de pot. Lijkt me niet per se de plek waar je als mol wilt zitten/hangen.
Ik ben even kwijt, bij het dansen werd er 2 x een extra dingetje om getikt. Dat was volgens mij niet het juiste antwoord toch? Ik denk dat je als mol liever bij de olijven zat, want daar kun je vertragen, te ver voorover bukken en je net geraapte olijfjes weer uit je mandje laten donderen. Twijfelen wat het juiste antwoord is. Ik denk dat je daar het makkelijkste kunt mollen zonder echt op te vallen.
TLDR; 1 van de mensen die elkaar in 1 minuut moesten voorstellen, is de molEn van die 4, degenen die bij het olijf-rapen waren. Dat lijkt mij gewoon het meest logische. Geen idee meer wie dat zijn maar dat komt wel goed
Bij het spel met het dansen is het moeilijker. Plukken heeft als voordeel dat je gewoon weinig plukt en in de verkeerde bakken gooit. Bovendien heb je bij elke vraag invloed en bij het dansen alleen wanneer je zelf danst. Maar goed, dan heb je direct wel 'een pak' meer invloed.
Nee, nu ik dit zo opschrijf houd ik het toch erbij dat de mol aan het plukken was.
En wat mij betreft blijft er, voorlopig, 1 kandidaat over en dat is Charlotte. Die overigens ook (inderdaad) 'De Mol' heet van achteren!? Zou natuurlijk een ge-wel-dige stunt zijn
Edit: wauw.. ik zit mijn aantekening terug te kijken, maar Charlotte zat helemaal niet bij de plukkers. Terug naar de tekentafel dus