PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Aan de andere kant, een 4090 is nog steeds krachtiger dan de gehele 50 series lineup op de 5090 na. Dat het weinig nut heeft op de langzamere kaarten lijkt me duidelijk verder; het artikel hier op Tweakers is het op een 5070 bijv. ook nagenoeg onbruikbaar.Help!!!! schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:22:
Retezwaar in ieder geval (zonder Frame Generation). Begrijp wel dat ze dit vooralsnog alleen op de 50 serie uitbrengen.
Maar goed, het zal denk ik nog wel wat verbeteren met de tijd.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Het punt daar lijkt te zijn dat ze voor de 5000 serie (en toekomstige series) potentieel nog veel kunnen winnen, omdat die (NV)FP4 supporten in hardware, wat +- 2x zo snel zou moeten zijn dan FP8 gebruiken zoals ze nu doen. Zouden ze dus voor die series het model kunnen omzetten naar (NV)FP4 zou daar dus nog veel te winnen moeten zijn.!mark schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:25:
[...]
Aan de andere kant, een 4090 is nog steeds krachtiger dan de gehele 50 series lineup op de 5090 na. Dat het weinig nut heeft op de langzamere kaarten lijkt me duidelijk verder; het artikel hier op Tweakers is het op een 5070 bijv. ook nagenoeg onbruikbaar.
Zo heeft de 5090 838 FP8 Tflops, terwijl dat bij FP5 naar 1676Tflops gaat, voor de 5080 is dat 450 FP8 en 900 FP4 respectievelijk.
De 4000 serie support geen (NV)FP4, dus daar moet alle toekomstige winst uit FP8 optimalisaties komen. Een 4090 zit op FP8 inderdaad tussen de 5090 en 5080 in met 660 Tflops en zou dus de 5080 en lager met het huidge moeten kunnen verslaan.
De 3000 en 2000 series zouden zelfs moeten terugvallen naar FP16. Waardoor Tim van HuB eigenlijk denk dat een release voor die kaarten niets zal toevoegen.
Daarom denk dat de keuze om eerst te optimaliseren voor de 5000 serie een logische is, om daarna voor de 4000 serie te lanceren. De 3000 en 2000 series is wat lastiger denk ik, enerzijds is het qua performance niet aannemelijk dat die kaarten met het huidige model een bruikbare performance kunnen halen. Anderzijnds, om niet in een AMD FSR4 achtige klucht te verzanden moet je het misschien gewoon toch maar releasen in de toekomst met een duidelijke notitie dat het veel performance kost.
Al was natuurlijk het AMD FSR4 verhaal wel iets anders, want daar gaan de RDNA3 en RDNA2 nog steeds profiteren van de beeld kwaliteit t.o.v. FSR3 en extra performance van FSR4 t.a.v. native (zij het dat ze minder performance winnen dan RDNA4 uit FSR4 omdat ze op Int8 terugvallen), terwijl hier duidelijk de oudere series een grotere performance impact moeten verwachten, in plaats van minder performance winst, wat FSR4 voor oudere AMD wel interessant maakt voor de gebruikers van die kaarten, terwijl dit voor 2000 en 3000 series eigenaren vermoed ik nooit interessant gaat zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 04-09-2026 13:44 ]
PC Specs
AI Firms Are Reportedly Buying NVIDIA RTX 5090 GPUs in Bulk for Server Use
New photos shared by HKEPC show pallets of brand-new, boxed GeForce RTX 5090 cards being unpacked at AI server assembly sites. Notably, these firms are not using the RTX PRO 6000 or dedicated data center accelerators NVIDIA actually markets for that work. The cards in question are standard retail RTX 5090s, the same cards gamers have struggled to find at anywhere close to MSRP, being pulled straight from their packaging and slotted into multi-GPU AI rigs.
etc....
PC Specs
Het lijkt simpelweg (net als tijdens Crypto) dat simpelweg andere partijen de consumenten GPU's opkopen, om zo de 'workstation tax' op zakelijke GPU's met dezelfde dies te vermijden zolang ze weg kunnen komen met de lagere hoeveelheden geheugen op de consumenten Sku's.
Nice! Ik heb exact dezelfde gebruikt destijds op mijn xfx 7900xtx met top resultaten tot gevolg.KneoK schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:02:
Zo, tussen al het DLSS 5 geweld, heb ik mijn 5080 nogmaals een repaste gegeven. De Kryonaut schijnt niet lekker bestand te zijn tegen constante temperaturen van boven de 80 graden met pumpout en uitdroging als gevolg. Ik kon geen PTM7950 vinden, dus ben voor de Thermal Grizzly PhaseSheet PTM gegaan. Aanbrengen bracht me weer helemaal terug naar vroeger, als je een screenprotector op een telefoon aanbracht en de bubbels probeert te vermijden.
Maar resultaten liegen er niet om. Idle temps omlaag, hotspot verschil met core omlaag, core omlaag, fanspeeds omlaag. Het verschil met de vorige repaste was al siginificant, maar ik had niet verwacht dat koelprestaties ook daadwerkelijk nog beter zouden worden. En dan staat de pad net 40 minuten onder spanning, dus die moet nog een tijd indraaien.
Oude situatie:
[Afbeelding]
Met PhaseSheet:
[Afbeelding]
Zo, ook even Furmark gedraaid. In het screenshot draait 'ie 7,5 minuut, dat heb ik nog een half uurtje laten pruttelen, maar de max temps zijn exact hetzelfde gebleven. Wel heel stressvol om continu 430Watt door dat ding verbruikt te zien worden, met pieken van bijna 460. Maar de kaart houdt zich meer dan prima. Dus hop, undervolt weer terug, dan zitten we weer netjes tussen de 290 en 330Watt met een belachelijk koele kaart. Is overigens de goedkoopste Gainward Phoenix V1 die ik destijds kon vinden, niks speciaals. Zeker geen Astral OC, da's de bios die er nu op staat. De standaard bios gaat tot max 360Watt zonder de power limit te kunnen verhogen. De Asus gaat tot 125%. De kaart draait hier standaard profiel met +100mV en 125% power limit, dan piekt 'ie dus net iets hoger dan toegestaan en verbruikt 'ie het meest.
[Afbeelding]
Ok, ik moest repasten, da's niet ok voor een dure kaart. Maar ik ben echt enorm onder de indruk van deze basic non-vapor chamber koeler en ook van het sillicon. En dat de bios van Asus de kaart ook daadwerkelijk tot het uiterste weet te pushen en 'm stabiel houdt is ook tof
En nog even pochen met een 10.290 Speedway. Record na de eerste repaste was 10.027.
Toen ik een kryosheet wilde gebruiken op mijn huidige 4090 werkte het echter voor geen meter.... temperatuur ging omlaag terwijl de hotspot nog heter werd dan eerst met uitgedroogde pasta. Zelfs na zeer zorgvuldig herplaatsen geen enkele verbetering... Ptm7950 geplaatst en werkte perfect.
Mijn vermoeden is dat de kryosheet een perfect vlakke core plus koeler moet hebben omdat hij behoorlijk dun is en dus kleine afwijkingen moeilijker kan opvangen ofzo. Tis maar een theorie maar kan het anders niet verklaren.
Ik hoop dat AI op de proppen komt met een geweldig werkend en veel goedkoper alternatief voor de GPU! Dat zal ze leren..... Zodat werkelijk niemand meer zo'n ding nodig heeft, inclusief de gamers.Help!!!! schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:33:
Op zich niet verrassend maar blijft kmp.
AI Firms Are Reportedly Buying NVIDIA RTX 5090 GPUs in Bulk for Server Use
New photos shared by HKEPC show pallets of brand-new, boxed GeForce RTX 5090 cards being unpacked at AI server assembly sites. Notably, these firms are not using the RTX PRO 6000 or dedicated data center accelerators NVIDIA actually markets for that work. The cards in question are standard retail RTX 5090s, the same cards gamers have struggled to find at anywhere close to MSRP, being pulled straight from their packaging and slotted into multi-GPU AI rigs.
etc....
Daarna nog ff iets bedenken als vervanger voor RAM, nog een markt waar we al meerdere keren door bedonderd zijn.
Ik heb 2 geweldige high end pc's staan en mag niet klagen verder (en in de juiste tijd gekocht) maar je wordt toch misselijk van de enorme extreme hebberigheid in de gpu en ram sector op dit moment.
[ Voor 17% gewijzigd door meljor op 17-09-2026 22:12 ]
Kopite7kimi communiceert dat RTX 60 pas in 2028 komt.
[ Voor 6% gewijzigd door nzall op 21-09-2026 09:46 ]
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B
Dus vrij logisch.
En laten we wel wezen... De 50 serie kan in principe ook nog wel een tijdje mee.
Misschien dat de games dan ook eindelijk eens wat beter geoptimaliseerd worden.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Maar ook daar hoorde je alweer geruchten dat als er wat komt van RDNA5 in 2027 dat het de console chips zijn en qua AMD dGPU's alleen de variant die een tile zou delen met de Xbox Helix.
Immers als je kijkt naar recente cijfers omtrent markt aandeel en Install base doet RDNA4 daar geen dingen waar Nvidia 'bang' van zou moeten worden, zelfs niet met de huidige prijzen. Marktaandeel veranderde eigenlijk niet QoQ en in de laatste Steam survey was het voor het eerst volgens mij dat de 9070XT harder groeide dan de 5070Ti, maar dat was 0.04% voor 5070Ti tegenover 0.06% voor de RX9070XT.
We zijn nu een poosje verder en de sheet werkt denk ik optimaal. Ik heb bij aanpassen trouwens best wat foutjes gemaakt, het plakje is zelfs gescheurd. Ik heb het zo goed en zo slecht geprobeerd zo plat mogelijk op de core te krijgen en op hoop van zegen de boel dicht geschroefd met het idee dat ik nog wel een rechthoekje van de sheet kon gebruiken als het nodig was. Het spul is dus relafief vergeeflijk wat dat betreft, want het werkt bizar goed.meljor schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:03:
[...]
Nice! Ik heb exact dezelfde gebruikt destijds op mijn xfx 7900xtx met top resultaten tot gevolg.
Toen ik een kryosheet wilde gebruiken op mijn huidige 4090 werkte het echter voor geen meter.... temperatuur ging omlaag terwijl de hotspot nog heter werd dan eerst met uitgedroogde pasta. Zelfs na zeer zorgvuldig herplaatsen geen enkele verbetering... Ptm7950 geplaatst en werkte perfect.
Mijn vermoeden is dat de kryosheet een perfect vlakke core plus koeler moet hebben omdat hij behoorlijk dun is en dus kleine afwijkingen moeilijker kan opvangen ofzo. Tis maar een theorie maar kan het anders niet verklaren.
Ik heb Afterburner eindelijk ingeruild voor mVolt+. Gewoon dezelfde curve settings overgenomen, maar de kaart wel even losgelaten met 110% power en +100mV ruimte op de core. Dat resulteert, als ik de boel goed interpreteer, in plaats nummer 4 op de global leaderboard (ergens rond plek 19 overall) met een 7800x3D en RTX 5080. Ik ben vergeten de temps ook te screenshotten, maar tijdens deze run is de hotspot niet boven de 83 graden Celsius uitgekomen, core rond de 74 met core op 0,990V.
NVIDIA's DLSS 5 has been controversial ever since its announcement and eventual launch. Perhaps more concerning than the visual changes is its effect on the user's hardware. As reported by Videocardz, Korean outlet QuasarZone ran its own thermal tests on the RTX 5090's power connector with DLSS 5 enabled, to see if the technology really has a hand in recent reports of melting 12V-2x6 connectors.
Testing an RTX 5090 Founders Edition in Cyberpunk 2077 at 4K with DLSS Quality and the Ultra preset over 20 minutes, the 12V-2x6 connector reached 91.7°C on the sense-pin side with DLSS 5 on, up from 80.9°C without it. The latch side climbed from 77.1°C to 83.4°C. An RTX 5080 FE tested the same way stayed far cooler, reaching just 48.6°C and 52.2°C at those two points with DLSS 5 enabled.
The increased heat aligned with a real jump in power draw. HWiNFO logged the RTX 5090's average power draw rising from 509.2 W to 575.1 W with DLSS 5 on, right at its 575 W limit. The RTX 5080 went from 298.2 W to 350.3 W, close to its own 360 W ceiling. External PCAT readings, which also catch short spikes, showed higher figures still: total board power rose from 527.3 W average and 582.5 W peak to 593.9 W average and 658.0 W peak. On the 16-pin 12V-2x6 connector alone, the RTX 5090 pulled 582.7 W on average and briefly spiked as high as 646.7 W. Of course, transient power spikes over 600 W are normal, and are not necessarily to blame for any melting connector issues. The increased power draw, however, lines up with Tom's Hardware's early DLSS 5 testing, which showed a noticeable jump in power draw with DLSS 5 enabled.
Despite the fresh data, this doesn't confirm that DLSS 5 is directly responsible for connectors melting, or GPU failures, for that matter. However, it's entirely possible that DLSS 5 may be propagating the issue and exposing limits that would otherwise stay hidden. The 12V-2x6 implementation has had occasional melting issues since the RTX 4090 days, and the cables could simply be being pushed past their limit under higher sustained loads.
There's one reported case of a 5090 connector melting after a DLSS 5 test, and another one of an RTX 5080 reportedly "dying" after testing DLSS 5. A 10°C+ jump tied to one software feature is hard to brush off, not to mention the increased power draw, but it's probably worth waiting for more independent tests before drawing firm conclusions.
PC Specs
Dat is dus precies waaorm ik er ook af blijf, als nvidia het zelf definitief uitbrengt zal de performance sowieso pas op een niveau zijn dat het echt de moeite waard is. Er is een reden waarom alleen NBA27K is uitgebracht met DLSS5: zo'n stadion is een relatief zeer stabiele en ook niet te grote omgeving, en dus veel beter op performance te trainen voor een AI model. Voor veel games is het simpelweg nog niet klaar.
Ben benieuwd of er ook tests zijn met NBA2K27 en powerusage.
Je ziet hier simpelweg dat het gebruik van een DLSS5 (betaversie?), de 5090FE continue tegen de officiele power limiet van 575Wtbp weet te pushen.
Moet de kaart gewoon tegen kunnen! En zo niet, dan is dat een onwerpfout / hardware probleem.
Met een langedurige 'synthetische' belasting ala OCCT, Furmark, of 3DMark Nomad was dit al mogelijk en nu dus ook met een gaming-belasting.
Dit is simpelweg het resultaat van teveel (continue) vermogen, door een te kleine connector in een te compact ontwerp + op een ongunstige plek = hitte concentratie probleem.
400Wtbp PL instellen = DLSS5 hitte probleem opgelost
Ik krijg zowel met DLSS 5 maar ook gewoon met Steel Nomad of een game als Cyperpunk, mijn kaart makkelijk naar 450Watt als ik de power limit op 125% instel, dan wordt de boel ook onzinnig warm. Dus wat doe ik? Ik stel geen achterlijke power limit in zodat de belasting op de kabel minder is en de hitte minder is. 4% Extra performance voor 25% meer belasting? Neh, dat gaat zelfs op 4K geen ruk doen, ook niet voor DLSS 5.
Yep, DLSS 5 verbruikt een stuk meer. Weet je wat dat ook doet? Path tracing bijvoorbeeld. Ga een uurtje in Cyberpunk rondlopen met een 5090 kaart die op het randje loopt, dan is de kans net zo hoog dat er een stekker smelt, daar krijg ik mijn 5080 ook mee op 450Watt. Dit is gewoon weer een storm in een glas water. De kaart wordt volledig gebruikt, de stekker smelt, DLSS 5 is een catalysator maar geenszins de reden. Kan user error zijn, kan kwaliteit kabel zijn, kan ontwerpfout zijn, maar dit zijn geisoleerde incidentjes. Die 5080 die genoemd werd, draaide voor wat ik op Reddit lees, ver buiten spec en oeps ook een verkeerde instelling ergens in mVolt laten staan enzo. Dat was sowieso al een kandidaat om in brand te vliegen.
Ik heb nu twee games volledig in DLSS 5 gespeeld, temps en verbruik zijn gewoon zoals je mag verwachten. Sure, de fps hit is een ding, dus performance per Watt wordt dramatisch met neural rendering, maar niks gaat ineens buiten spec lopen. M'n fans vangen die extra warmte wel op door een stukje harder te gaan draaien, die staan nooit voluit te schreeuwen.
Maar, is DLSS 5 een techniek die iedereen blind moet gebruiken? Nee, want het laat wel je kwetsbare componenten zweten. En iemand die niet netjes al z'n componenten monitort, maar gewoon het stof weg wil blazen en die doos aan wil drukken om te gamen, kan dan de mist in gaan door een schuifje om te zetten.
[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 25-09-2026 23:24 ]
En toch is DLSS 5 officieel alleen nog maar te gebruiken in NBA. Dat is de enige game die het "officieel" ondersteunt. Net als dat een beta driver wat problemen of bugs kan hebben kan dit bij DLSS5 ook zo zijn misschien. En zal naast die DLL misschien "onder water" toch meer aangepast moeten worden aan de software van de game en de software van de driver van de kaart? Om het 100% "goed" te ondersteunen? Ten minste dat lijkt mij op zich wel een plausibele verklaring. Ik gebruik wel geregeld beta drivers, maar heb deze DLLS5 mod nog even gelaten voor wat het is icm een kaart van inmiddels 4000+ euries.KneoK schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 23:15:
Er is volgens mij weinig gecommunity en gemod aan de DLSS files zelf, de neural renderer is gewoon signed door nVidia en de laatste versie die bij NBA werd geleverd. De manier van injecteren zal ongetwijfeld anders zijn, zelfs bij onderlinge implementaties, maar het gebruikt gewoon exact de nVidia paadjes.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Precies dit. Zoals ik hierboven zei denk ik dat ze voor NBA gekozen hebben omdat dat relatief eenvoudige set met data om op te trainen is. De omgeving is altijd een relatief kleine fixed wereld (dat maakt voor performance al een hoop uit) en vervolgens heb je bekende basketballers van wie eonen trainingsdata is in de vorm van foto's en films hoe ze eruit zien. Er zit nog wat publiek omheen, maar dat is ook een vrij vergelijkbare wereld.Format-C schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 19:26:
[...]
En toch is DLSS 5 officieel alleen nog maar te gebruiken in NBA. Dat is de enige game die het "officieel" ondersteunt. Net als dat een beta driver wat problemen of bugs kan hebben kan dit bij DLSS5 ook zo zijn misschien. En zal naast die DLL misschien "onder water" toch meer aangepast moeten worden aan de software van de game en de software van de driver van de kaart?
Dat is heel wat anders dan open werelden met in elk level weer andere omgeving, auto's, gebouwen etc. Er is bij veel games veel meer variatie. Dus ook vrij logisch dat de performance nu nog niet om over naar huis te schrijven is. Het is gewoon lastiger op dat soort games dit te draaien.
Ben niet echt een bang type trouwens met dit soort dingen, en heb ook vaak inspector gebruikt om bepaalde dingen te forceren, of andere injectors, maar ik heb geen haast. En zoals ik al zei, mn 5090 vandaag de dag al 4000+ euro, dus ik neem er even zo weinig mogelijk risico mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 26-09-2026 19:38 ]
[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 27-09-2026 23:25 ]
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Oh, helemaal mee eens hoor. Dit is een globale filter die hetzelfde doet in elke game, met soms oprecht fantastische resultaten. Drie passes om gen AI lip fillers op Lara Croft te krijgen, leuk. Subtiel tweaken zodat je vooral de effecten op de belichting merkt, en het is ineens een cinematische ervaring.Format-C schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 19:26:
[...]
En toch is DLSS 5 officieel alleen nog maar te gebruiken in NBA. Dat is de enige game die het "officieel" ondersteunt. Net als dat een beta driver wat problemen of bugs kan hebben kan dit bij DLSS5 ook zo zijn misschien. En zal naast die DLL misschien "onder water" toch meer aangepast moeten worden aan de software van de game en de software van de driver van de kaart? Om het 100% "goed" te ondersteunen? Ten minste dat lijkt mij op zich wel een plausibele verklaring. Ik gebruik wel geregeld beta drivers, maar heb deze DLLS5 mod nog even gelaten voor wat het is icm een kaart van inmiddels 4000+ euries.
Dus wees inderdaad voorzichtig of verstandig en jaag vooral die YouTube prutsers niet na, die met vingers gekruisd in Photomode proberen te komen om 12 passes diep op 200% model intensity een before and after te laten zien in een game die toch al veel te zwaar is, waarbij het hele beeld instabiel is en alles flikkert.
En DLSS 5 is gewoon officieel uit, alleen NBA is de enige die het officieel ondersteunt. Zo was Transformer 2 voor zowel de upscaler als nu de ray reconstruction ook gewoon gelekt op voorhand, die injecteerde we gewoon met z'n allen en het werkte. En dan komt nVidia met een beta app met een toggle en ineens zit het in de nieuwe games.
Ik was heel benieuwd naar hoe NBA 2k27 zich houdt met DLSS 5. Die heeft exact dezelfde nukken, 60% performance weg, met deze geadverteerde neural rendering voordelen daarvoor terug:
Pros: Massively upgraded micro-shadows, hyper-realistic skin subsurface scattering, advanced clothing layering, and realistic crowd/arena lighting.
Dit zijn exact de resultaten die je kunt verwachten in andere games als je zelf met DLSS 5 aan de slag gaat, da's niet omdat NBA er omheen gebouwd is. Er zal getweakt zijn, de developer tools zullen ongetwijfeld uitgebreider zijn dan een ReShade menu'tje. Maar, ik zit nu bijvoorbeeld in Control Resonant, die is prachtig met neural rendering.
@DeNachtwacht Ik ben er inderdaad wel zo eentje, ik speel m'n games nu bij voorkeur met neural rendering. Het voegt voor mij echt iets toe. Ik heb zelf in de hand hoe dramatisch de gezichten aangepast worden, daar zijn gewoon auto masks voor die prima werken. Het effect op een omgeving, belichting, dat zijn voor mij de dingen die ik als echt next-gen zie in DLSS 5.
Anyway, ik ben niet goed in het kort houden, blijkt. Mijn echte punt was ook dat er weer van die verhalen rondgaan zoals DLSS 5 sloopt kaarten, let op je hardware, alles gaat over z'n toeren, da's pertinent onwaar. DLSS 5 daagt je hardware wel uit, net zoals path tracing dat in veel games doet bijvoorbeeld. En in mijn tests, is het net zo uitgesloten dat ik iets doorbrand door DLSS 5 als door path tracing, omdat ik gewoonweg m'n kaart vertel om zich netjes aan z'n limieten te houden. En als een 5090 stuk gaat door op 575 Watt te draaien, neh, die was dan al bestemd voor de prullenbak. Zet dat ding eens aan het renderen, ga eens een uurtje Cyberpunk spelen. Dan moet dat ding ook gewoon z'n 575 Watt kunnen trekken zonder door te branden. Het probleem is dan niet DLSS 5, maar een connector die niet geschikt is om de kaart op maximum te laten lopen.
[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 27-09-2026 01:24 ]
Let op. Dit topic is om inhoudelijk te discussiëren over de 50XX serie, niet om over prijzen, beschikbaarheid en "waar-koop-ik" vragen te stellen. Daar hebben we [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Levertijden & Prijzen voor. Reageer er dus ook niet op maar maak een report aan, dan wordt het verplaatst naar het het andere topic.