• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:29

TheProst

comparison is the thief of joy

James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:43:
[...]

[Afbeelding]

Dankje voor de snelle reactie! Het betreft de bracket aan de linkerkant, waar de HDMI poorten dan normaal gesproken zouden zitten.

Hier zit nog mijn oude videokaart erin.. het betreft de linkerkant van de case..

Ik heb de oude gpu eruit gehaald, nieuwe psu erin, ging allemaal goed. Tot ik de nieuwe gpu erin wilde doen :'(
Bedoel je de PCIe slotcover? Open even de foto in paint en om circel wat je precies bedoelt.

Eerste tip die ik je meteen ga geven. Probeer je pc stof vrij te houden. Dit kan nog wel eens een killer zijn voor je temps en fans. Ook 1 extra fan aan de voorkant zorgt dat je neutrale druk heb. Je hebt nu negatieve druk (Meer exchaust dan intake). Dit zorg voor stof vorming

[ Voor 15% gewijzigd door TheProst op 03-12-2025 10:56 ]

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het kan aan mij liggen hoor, maar denk dat het uitelkaar sleutelen van die bracket sneller gedaan is dan de tijd die je besteed hebt aan de winkel, chatgpt en hier posten. 🤷‍♂️ Kan je gelijk die pc even schoonmaken. :D

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:21
Ik zie aan de linkerkant van die foto eigenlijk niets vreemds, maar misschien let ik op het verkeerde.

• TheProst

TheProst

TheBrut3 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:52:
Ik zie aan de linkerkant van die foto eigenlijk niets vreemds, maar misschien let ik op het verkeerde.
Volgens mij bedoelt hij die cover/bracket van de PCIe slots. @Help!!!! Denk jij dit ook? Dat zou schroefje los draaien zijn en naar je toe trekken en hij is eruit

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:05
TheProst schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:46:
[...]

Bedoel je de PCIe slotbacket? Open even de foto in paint en om circel wat je precies bedoelt.

Eerste tip die ik je meteen ga geven. Probeer je pc stof vrij te houden. Dit kan nog wel eens een killer zijn voor je temps en fans. Ook 1 extra fan aan de voorkant zorgt dat je neutrale druk heb. Je hebt nu negatieve druk (Meer exchaust dan intake). Dit zorg voor stof vorming
Dankje! Ik heb de pc wel gelijk schoon gemaakt aan de binnenkant, dat was idd alweer even geleden.

Ik zal even kijken of dat lukt op mobiel dat omcircelen!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheProst schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:53:
[...]

Volgens mij bedoelt hij die cover/bracket van de PCIe slots. @Help!!!! Denk jij dit ook? Dat zou schroefje los draaien zijn en naar je toe trekken en hij is eruit
Vergeet ook niet de PCI slot vergrendeling O-)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• James Pond
Ok nieuwe foto en omcirceld.

Het ding is dat dit plaatje aan de rechterkant onder het mobo ook met schroefjes vastzit.

Dus moet de hele mobo dan losschroeven en de kast, om die bracket uberhaupt weg te kunnen halen (ik neem aan dat dit kan, kast is vrij modulair)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx3tSPA8jxC0w8mVVZ9TC8TFWkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EN6LdnGsuXQLI7SAKlAth2ta.jpg?f=fotoalbum_large

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
TheProst schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:53:
[...]

Eerlijk gezegd begrijp ik niet eens wat nu exact zijn probleem is. 🤷‍♂️ :?
Het probleem wordt slecht omschreven en het is meer een soort paniek post waar je weinig mee kunt.
Waarom zou je die hele bracket weg moeten halen :? Dat is toch zeer ongebruikelijk :?

Is het wellicht dat de ruimte tussen het moederbord en het PCIe bracket van de kast te krap is :?
Heb ik wel eens gehad. Dat los je meestal op door de schroeven van het mobo los(ser) te draaien en het mobo een millimeter van het bracket af te duwen en dan weer vast te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 03-12-2025 11:07 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:50
James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:03:
Ok nieuwe foto en omcirceld.

Het ding is dat dit plaatje aan de rechterkant onder het mobo ook met schroefjes vastzit.

Dus moet de hele mobo dan losschroeven en de kast, om die bracket uberhaupt weg te kunnen halen (ik neem aan dat dit kan, kast is vrij modulair)

[Afbeelding]
Als je die 2 schroefjes loshaalt, waarmee je videokaart (het bracket van de videokaart) vast zit aan de behuizing... dan kan je videokaart er toch zo uit?

• James Pond
HugoBoss1985 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:07:
[...]

Als je die 2 schroefjes loshaalt, waarmee je videokaart (het bracket van de videokaart) vast zit aan de behuizing... dan kan je videokaart er toch zo uit?
De videokaart is er al uit, dit was een before shot voordat ik alles eruit ging halen..

De nieuwe gpu past er echter niet in. De pci-e slot zit te dicht tegen de achterkant waardoor de 5070ti tegen de achterkant vd kast aankomt, en ik hem niet in het pci-e slot kan douwen..

Dus hopelijk is dat iets duidelijker :)

• HugoBoss1985
James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:09:
[...]

De videokaart is er al uit, dit was een before shot voordat ik alles eruit ging halen..

De nieuwe gpu past er echter niet in. De pci-e slot zit te dicht tegen de achterkant waardoor de 5070ti tegen de achterkant vd kast aankomt, en ik hem niet in het pci-e slot kan douwen..

Dan zou ik, als ik jou was, een apart hulptopic (elders) aanmaken met wat duidelijke foto's.
Je hebt dus te weinig ruimte, tussen je moederbord en de behuizing, voor het I/O bracket van je nieuwe videokaart?
Dat is ook erg bijzonder want die brackets hebben aan een zekere standaard te voldoen.
Ik begrijp dan ook niet dat je oude videokaart wel paste en de nieuwe dan niet.

Het einde van zo'n bracket heeft vaak net een kleine hoek t.o.v. de rest van het bracket.
Kan zijn dat je de kaart heel iets moet kantelen en voorzichtig eerder met de kant van het bracket iets schuin moet plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 03-12-2025 11:15 ]

• TheProst

TheProst

James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:09:
[...]

Is het wellicht dat de ruimte tussen het moederbord en het PCIe bracket van de kast te krap is :?
Heb ik wel eens gehad. Dat los je meestal op door de schroeven van het mobo los(ser) te draaien en het mobo een millimeter van het bracket af te duwen en dan weer vast te zetten.
Bedoel je wat @Help!!!! eerder zei? Anders even een foto van een close up van wat je precies bedoelt en een foto met de 5070ti waar te zien is waar het te krap is.

• James Pond
Ja helaas ben ik nu op werk en kan ik die foto pas later maken.. maar als ik dacht dat ik hem zelf makkelijk eruit kon demonteren had ik dat gedaan.. vandaar mijn idee om hem naar een computerwinkel te brengen

• James Pond
HugoBoss1985 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:12:
[...]

Dan zou ik, als ik jou was, een apart hulptopic (elders) aanmaken met wat duidelijke foto's.
Je hebt dus te weinig ruimte, tussen je moederbord en de behuizing, voor het I/O bracket van je nieuwe videokaart?
Dat is ook erg bijzonder want die brackets hebben aan een zekere standaard te voldoen.
Ik begrijp dan ook niet dat je oude videokaart wel paste en de nieuwe dan niet.

Het einde van zo'n bracket heeft vaak net een kleine hoek t.o.v. de rest van het bracket.
Kan zijn dat je de kaart heel iets met kantelen en voorzichtig eerder met de kant van het bracket iets schuin moet plaatsen.
Nouja ik zal thuis nog eens kijken maar ik heb gisteravond er echt wel ff voor gezeten en kreeg het er niet in

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:14:
Ja helaas ben ik nu op werk en kan ik die foto pas later maken.. maar als ik dacht dat ik hem zelf makkelijk eruit kon demonteren had ik dat gedaan.. vandaar mijn idee om hem naar een computerwinkel te brengen
Het zijn allemaal standaard maten en de kast is groot genoeg voor nVidia RTX 5070 Ti.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• HugoBoss1985
Bij sommige kasten/assemblages (wanneer het moederbord er in zit) is het iets lastiger, soms nog lastiger als je een kaart hebt met een I/O shield van meer dan 2 sloten.
Ik denk zelf dat het uiterste punt van je I/O shield ("bracket") tegen de moederbordplaat (van je behuizing) aan komt i.p.v. dat deze in de uitsparingen voor het I/O shield valt.
Soms is het gewoon even iets priegelen/kantelen.
Als je maar niets gaat forceren.

De dikte van videokaart I/O shields is geen variabele, dat is gewoon een standaard... dus je hebt ruimte genoeg.

De afdekplaatjes (die vallen vaak ook in een uitsparing, dus kun je ook even afzonderlijk testen!) van je behuizing, boven én onder de videokaart, haal je ook even los als je dat nog niet gedaan hebt... dan kun je ook beter zien wat er gebeurd en eventueel betere foto's maken.

Een videokaart wisselen is normaliter minuten werk.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 03-12-2025 11:29 ]

• James Pond
Ja daarom baalde ik er ook zo van dat het niet lukte gister. Ik kan thuis nog even een foto maken voor jullie en dan kijken of het niet alsnog lukt en ik gisteravond gewoon niet goed heb gekeken? Ik had echt het idee dat hij niet paste.

• ArcticWolf
  • Niet online
James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:30:
Ja daarom baalde ik er ook zo van dat het niet lukte gister. Ik kan thuis nog even een foto maken voor jullie en dan kijken of het niet alsnog lukt en ik gisteravond gewoon niet goed heb gekeken? Ik had echt het idee dat hij niet paste.
Ik denk dat ik weet wat er gebeurd is, dat gebeurde mij namelijk ook, je moet de frontplate van de kaart tussen het bracket en het moederbord steken, dat is een beetje prutsen. Maar ik liep in het begin er ook tegenaan dat de kaart tegen het moederbord kwam :P

• James Pond
Mja het leek wel alsof dat niet diep genoeg was ofzo of dat het toch ergens tegenaan bleef stoten waardoor ik die kaart niet omlaag kon doen in de pci-e slot. Sterker nog hij kon niet ver genoeg naar links. Maar ik zal later een foto posten dan.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:09
Zorg wel dat de kaart ondersteuning heeft en niet zoals je oude kaart zit,dat je geen gpu sag krijgt,wat schadelijk is voor de kaart.

Maar ik heb dit ook al eens gehad,ik gok dat de achterplaat van de gpu niet lang het moederbord ging en daardoor merk je dat die ergens tegenaan komt.Of dat er zo'n afdek plaatje niet helemaal recht zat en dta die daar tegen aan kwam.

Wat @HugoBoss1985 zegt als je maar niks gaat forceren en goed blijft kijken wat je doet.

• James Pond
Ja hoor nu past het ineens wel like wtf 💀💀💀

Ok nu de anti sag bracer installeren, kabels erin, alle sata kabels weer aansluiten en dan zou alles moeten werken

Fingers crossed

[ Voor 58% gewijzigd door James Pond op 03-12-2025 14:07 ]

• James Pond
Oke, hoe installeer ik die anti sag bracket nou weer :')

Ik ben een noob maar dit soort tekeningen heb ik niks aan.. kan op yt geen tutorial vinden..

https://download.gigabyte.../12WE6-ASBGUI-1xR_web.pdf

Dit is echt abacadabra haha

Hoop ook dat ik alle kabels goed heb zo. Er zit bij de psu een kabel met gele tips en daar staat op 600w. Maar bij de gpu zat een kabel 16p12vhpwr naar 8 pin pcie power connector.

[ Voor 26% gewijzigd door James Pond op 03-12-2025 14:20 ]

• TheProst

TheProst

Afbeelding toont een antsag bracket waarbij je 2 schroeven van je moederbord los moet maken. Daar standoff op moet schroeven en daar deel van het bracket op moet monteren. Andere deel maak je vast aan je gpu en dan moet je de gpu op je moederbord monteren en schroef je de 2 brackets aan elkaar. Ja daarvoor moet je gpu er weer uit...

Maar heb je hebt ook makkelijkere opties. Maar welk model 5070 ti heb je precies? daar hoort ook een staander bij te zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door TheProst op 03-12-2025 14:34 ]

• freaky35
Die van gigabyte is wel de beste voor je kaart omdat die dan echt 100% support heeft door dat frame.

en deze installeer je eerst voordat e je kaart erin schroeft

Qua kabels,gebruik p 12vhpwr die bij de voeding zit, of als aleternatief die verloop die bij de kaart zit en sluit die aan op pcie kabels van de voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 03-12-2025 14:28 ]

• TheProst

TheProst

freaky35 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:26:
Die van gigabyte is wel de beste voor je kaart omdat die dan echt 100% support heeft door dat frame.

Qua kabels,gebruik p 12vhpwr die bij de voeding zit, of als aleternatief die verloop die bij de kaart zit en sluit die aan op pcie kabels van de voeding.
Jaa, dat klopt wel. Is ook het mooiste.

• James Pond
freaky35 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:26:

Gvd :') meen je niet. Dus die kaart moet er eerst weer uit 😭😭😭 het is wat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pIOweqYvbGa3R1jyasE1u9FV0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1Lzm8DBtcYniYiAfgQoxcoC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door James Pond op 03-12-2025 14:34 ]

• TheProst

TheProst

James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:34:
[...]

Gvd :') meen je niet. Dus die kaart moet er eerst weer uit 😭😭😭 het is wat

[Afbeelding]
Ja en bij het terug erin doen. Let op je moet de bracket van de gpu achter die van het moederbord doen.

ps: Welke gigabyte 5070ti heb je nou :?

• James Pond
De TI gaming oc 16gb

Dit is de anti sag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rdne0MtY1CWSbTJ11J0tli9C-jU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeMAruju6lp3Ncd8epFwpyrO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga zo eens kijken hoe dit moet :?

Thx voor de hulp tho, waardeer ik echt enorm

• TheProst

TheProst

Ja, ik dacht al dat er iets niet klopte. De handleiding die je stuurde is voor een 4000 serie kaart.

Dit is hoe je die van jou moet monteren. YouTube: Gigabyte rtx 5070 ti eagle anti sag bracket #gaming #pcbuild #nvidia...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGHwd7amL6IT_9q7z-VHw9Nqn70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKcrpCZ7UGYUbiOeUlL4mQ8v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TheProst op 03-12-2025 14:43 ]

• James Pond
Ok dus de kaart hoeft er niet uit dan denk ik of wel

• James Pond
Hmm ik weet niet of dat bij mij kan man aan de onderkant zit namelijk geen metaal alleen wel een drive cage en plastic dust covers :') fack :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGR96qI7IbVdQe16KVBhweeGVBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VT4QromM9HjY43a4tgx00sWb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4b2_fvqwemKUu70tLKveFxPL88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcSpIA77gxKG7z6q9hZRvvSf.jpg?f=fotoalbum_large

• TheProst

TheProst

James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:48:
Ok dus de kaart hoeft er niet uit dan denk ik of wel
Nee als je voorzichtig doet kan het wel. je moet dat kleine bracketje (Helemaal links op jou foto) op jou videokaart met het hoekje aan de achter kant en dan de juiste lengte staander gebruiken.

• James Pond
Ja snap ik maar die staander kan denk ik niet echt ergens staan, ja kan hem aan die drive rail monteren waarschijnlijk

• TheProst

TheProst

James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:53:
Ja snap ik maar die staander kan denk ik niet echt ergens staan, ja kan hem aan die drive rail monteren waarschijnlijk
Dat is inprincipe prima. Gaat erom dat gewicht van de rechter kant ergens op kan leunen. Dus hij hoeft hem niet omhoof te houden. Pas ook alsjelieft op want als je je slot kapot maakt heb je een heel ander probleem 8)7

• James Pond
Ok maar ik heb dus ook deze kabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DtKYePaCqfXyaC_WEVWRONagq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSujfGID7eDSKCJkN4a8aMH7.jpg?f=fotoalbum_large

En het lijkt erop alsof deze in de videokaart kan, direct op de psu naar een 12v 2x6 slot?

Of moet ik toch die adapter gebruiken die bij de videokaart zat, naar 3 pci-e kabels?

De anti sag zo geplaatst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFG5i7hp6eJL-n3thK5C_P09j6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7AmING58Smid1vuysZAsmVB.jpg?f=fotoalbum_large

Zit allemaal wel stevig nou

Ik heb nog 4 sata / molex kabels over

Nog 1 gele tip 600w 12v 2x6 connector kabel over
En 2 pci-e chain kabels

We zijn er bijna denk ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2moM6S7fvIP7_Ep0rR3P8OC3Fsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2zc27AlaamDbqcGpXMd9Mkc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door James Pond op 03-12-2025 15:54 ]

• TheProst

TheProst

James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:51:
Ok maar ik heb dus ook deze kabel

[Afbeelding]

En het lijkt erop alsof deze in de videokaart kan, direct op de psu naar een 12v 2x6 slot?

Of moet ik toch die adapter gebruiken die bij de videokaart zat, naar 3 pci-e kabels?

De anti sag zo geplaatst

[Afbeelding]

Zit allemaal wel stevig nou

Ik heb nog 4 sata / molex kabels over

Nog 1 gele tip 600w 12v 2x6 connector kabel over
En 2 pci-e chain kabels

We zijn er bijna denk ik

[Afbeelding]
Native is altijd beter dus ik zou de meegeleverde 12vhpwr kabel gebruiken ipv de adapter

• James Pond
Hmm ja ik had het ook aan chatgpt gevraagd die zei gebruik onder geen enkel beding die kabel 😂 lol tricky. Hij zei ook dat de kaart maar 2 8 pin pci-e connectors nodig heeft, maar de adapter heeft er 3? 💀

• TheProst

TheProst

James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:07:
Hmm ja ik had het ook aan chatgpt gevraagd die zei gebruik onder geen enkel beding die kabel 😂 lol tricky. Hij zei ook dat de kaart maar 2 8 pin pci-e connectors nodig heeft, maar de adapter heeft er 3? 💀
Hoe meer je er tussen stopt hoe meer points of failure je hebt. Ik zou sws niet alles geloven wat gpt meteen zegt. Vaak ook na vragen: weet je het zeker. Dan komt die vaak al weer met een ander antwoord

• James Pond
TheProst schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:10:
[...]

Hoe meer je er tussen stopt hoe meer points of failure je hebt. Ik zou sws niet alles geloven wat gpt meteen zegt. Vaak ook na vragen: weet je het zeker. Dan komt die vaak al weer met een ander antwoord
Ja klopt alleen op dat zakje met die adapter staat wel van ja gebruik alleen de meegeleverde kabel bij je gpu en geen andere kabel 🤷🏼‍♂️

• ArcticWolf
  • Niet online
James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:18:
[...]

Ja klopt alleen op dat zakje met die adapter staat wel van ja gebruik alleen de meegeleverde kabel bij je gpu en geen andere kabel 🤷🏼‍♂️
Daar bedoelen ze enkel mee dat je geen Temu verloopkabel erin moet steken bijv.
Als je een voeding hebt met 12vhpwr kabel is het toch aanbevolen om die kabel te gebruiken. Mijn voeding heeft geen 12vhpwr kabel en daar heb ik de bijgeleverde verloop wel gebruikt.

• James Pond
ArcticWolf schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:56:
[...]

Daar bedoelen ze enkel mee dat je geen Temu verloopkabel erin moet steken bijv.
Als je een voeding hebt met 12vhpwr kabel is het toch aanbevolen om die kabel te gebruiken. Mijn voeding heeft geen 12vhpwr kabel en daar heb ik de bijgeleverde verloop wel gebruikt.
Ja ik heb het nu maar gewoon gedaan met de bijgeleverde kabel 🤷🏼‍♂️, mocht het niet werken probeer ik die andere kabel.

Alles zit weer in elkaar, minus de psu shroud en opgemonteerde ssd, die heb ik nu aan de rail gemonteerd, beetje houtje touwtje maar zou geen probleem moeten zijn toch?

Zal het werken of niet altijd spannend 💀 wat denken jullie zal ik hem maar aansluiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swktMzit9XL48-ndn81M509EqM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTygnLNlXOZ6U35e5GbnoHXU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX-WYzUMmx_5ENnBaXcX_UyovNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdJyDV4UVnoxxqGjJ5Kyr2Ok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5E5jeEL1GrFm4ZoLuS6I8tT9FIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqnZCz2Cv63a0Yel0s06mh0p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tKiHqvS_jUmS4ZjjnEsEEON_ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wD6iomiBD9vFVcwEQs5pdxqA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1kkeZ76c1STR32gayXfWaNNrYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33bNAuBQrDfprMeauSOk2zsM.jpg?f=fotoalbum_large

• James Pond
Ok volgens mij moet ik wel die native kabel gebruiken want het is niet goed om die daisy chain te gebruiken om het derde pci-e slot op de adapter aan te sluiten toch? Ik heb hem nu namelijk leeg maar ik lees dat je wel die derde pci-e slot in de adapter moet vullen, ook al zou twee genoeg watt moeten leveren

• freaky35
James Pond schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:09:
Ok volgens mij moet ik wel die native kabel gebruiken want het is niet goed om die daisy chain te gebruiken om het derde pci-e slot op de adapter aan te sluiten toch? Ik heb hem nu namelijk leeg maar ik lees dat je wel die derde pci-e slot in de adapter moet vullen, ook al zou twee genoeg watt moeten leveren
ik zou inderdaad geen pig tale gebruiken,alleen 3 aparte kabels .
Waarom zou je ook niet de native kabel gebruiken ook trouwens

• James Pond
Ja idd en hij is gepost en zit in windows! Woohoo bedankt voor de hulp jongens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prq868SrayOMQPSjpmFqlAYAEgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fTBCcYT9r8AjLsPor4HYNHD.jpg?f=fotoalbum_large

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

@James Pond

Ik zit eens wat naar je plaatjes te kijken maar volgens mij heb je je voeding verkeerd om in de behuizing zitten??

De voeding moet met de fan naar de onderkant zodat hij koele lucht kan aanzuigen en niet warme lucht uit de behuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 03-12-2025 21:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• HugoBoss1985
Format-C schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:09:
@James Pond

Ik zit eens wat naar je plaatjes te kijken maar volgens mij heb je je voeding verkeerd om in de behuizing zitten??

De voeding moet met de fan naar de onderkant zodat hij koele lucht kan aanzuigen en niet warme lucht uit de behuizing.
Hopelijk zat de voeding niet ook al zo gemonteerd toen de PSU shroud er nog overheen zat.

• James Pond
Format-C schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:09:
@James Pond

Oh snap ok ja dat is wel klote dan moet ik de psu dus even eruit halen en omdraaien

De vorige zat idd ook met de fan naar beneden maar ik dacht dat deze gewoon naarboven kon blijven 🤷🏼‍♂️ ik heb wel een mega case met goede airflow,

Even een benchmark gedaan in rdr2,de temps blijven rond de 52c hangen.. maar ik zal hem wss wel even omdraaien dit weekend dan

Deze coolermaster c700p is insane groot qua case

[ Voor 3% gewijzigd door James Pond op 03-12-2025 21:32 ]

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Op zich is het niet zo'n heel groot probleem om hem ff om te draaien denk ik. Is zo gebeurd waarschijnlijk.. zou t wel even doen. 👍👍👍

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 03-12-2025 21:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• James Pond
Format-C schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:56:
Op zich is het niet zo'n heel groot probleem om hem ff om te draaien denk ik. Is zo gebeurd waarschijnlijk.. zou t wel even doen. 👍👍👍
Zal ik de kabels etc allemaal uit de psu halen en dan omdraaien? Of kabels in de psu laten zitten en draaien?

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Zou alle modulaire kabels er even uithalen, de psu omdraaien en dan alle kabels er weer inprikken.

• James Pond
Format-C schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:21:
Zou alle modulaire kabels er even uithalen, de psu omdraaien en dan alle kabels er weer inprikken.
Top thx man ga ik dat zo gewoon ff doen, heb de psu zelf vervangen dus dit moet ook wel lukken.

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

James Pond schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:23:
[...]

Top thx man ga ik dat zo gewoon ff doen, heb de psu zelf vervangen dus dit moet ook wel lukken.
Top. Gewoon rustig aan doen en voorzichtig. Het is best een makkelijk klusje. En je leert er alleen maar van voor in de toekomst. 👍👊👌 Edit; en hoe vaker je dingen doet hoe beter je erin wordt. 😎 Edit: voor de rest ziet het er prima uit. En kunnen de deurtjes er straks voor en het kastje dicht, en dan lekker genieten. 🎉

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 04-12-2025 16:45 ]

32-bits PhysX ondersteuning komt weer is terug voor de RTX-50 series met de nieuwe 591.44 driver, dat is goed nieuws want er is nog altijd een grote hoeveelheid fans die deze oudere games spelen. Het is alleen jammer dat het op deze manier heeft gemoeten.

https://videocardz.com/ne...support-for-rtx-50-series
PhysX for RTX 50 series
NVIDIA has also confirmed that 32-bit PhysX acceleration is coming back. Back in February, the company announced it would stop releasing 32-bit CUDA binaries, which meant modern GPUs such as the RTX 50 series could not use GPU-accelerated PhysX, while some older cards could still benefit and run certain games at higher frame rates. Restoring 32-bit PhysX support brings feature parity across product generations and closes that gap.

We heard the feedback from the community, and with the launch of our new driver today, we are adding custom support for GeForce gamers’ most played PhysX-accelerated games, enabling full performance on GeForce RTX 50 Series GPUs, in line with our existing PhysX support on prior-generation GPUs.

NVIDIA confirmed that these games will benefit from this accelration:
  • Alice: Madness Returns
  • Assassin’s Creed IV: Black Flag
  • Batman: Arkham City
  • Batman: Arkham Origins
  • Borderlands 2
  • Mafia II
  • Metro 2033
  • Metro: Last Light
  • Mirror’s Edge
  • Support for Batman: Arkham Asylum is planned to be added in the first part of 2026.

[ Voor 4% gewijzigd door CriticalHit_NL op 04-12-2025 16:52 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• James Pond
Format-C schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:24:
[...]

Top. Gewoon rustig aan doen en voorzichtig. Het is best een makkelijk klusje. En je leert er alleen maar van voor in de toekomst. 👍👊👌 Edit; en hoe vaker je dingen doet hoe beter je erin wordt. 😎 Edit: voor de rest ziet het er prima uit. En kunnen de deurtjes er straks voor en het kastje dicht, en dan lekker genieten. 🎉
Top hij zit weer helemaal in elkaar, kabels had ik eruit gehaald, losgeschroefd, rustig naar achter gesleept en toen omgedraaid, en toen de kabels weer erin. Zat wel ff te denken van oke heb ik nu alle kabels 😂 maar er zitten nu best weinig in, die gpu kabel, de 24 atx connector, cpu kabel, en drie sata kabels. Nu heerlijk ff wat games gaan testen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2udH0Rb-NeYwkmqQgJ4ONlQs9AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfjT7hxwCbGuNcRYeTNe8xZG.jpg?f=fotoalbum_large

Enige irritante is dat msi afterburner om één of andere reden niet meer wil opstarten :') dus heb maar de nvidia overlay om de temps enz in de gaten te houden

Thx voor alle hulp _/-\o_

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Heel veel plezier!! 😎

• James Pond
Man man man Cyberpunk met path tracing en alles op ultra <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hp6nC6BaL6qjl3qgpkHxRq4IGZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0tFMkZXUHjrFBYgguINWVBS3.png?f=fotoalbum_large

8)7

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ziet er erg mooi uit! En ik zie dat de GPU ook niet al te warm wordt zelfs niet met path tracing, dus de pc draait lekker zo te zien?

Very nice! Have fun!! 👌

James Pond schreef op donderdag 4 december 2025 @ 23:28:
Man man man Cyberpunk met path tracing en alles op ultra <3

[Afbeelding]

8)7
Yes, grafisch een heerlijk spel, geniet ervan.
Heb onderhand meer dan 2000 screenshots en blijf ze maar maken en zover ben ik nog niet eens in het spel. :+ Helaas is Imgur momenteel niet zo vrijgevend om grote albums publiekelijk te laden, dan laden ze gewoon niet.

Maar goed hier een klein aantal met hogere kwaliteit textures, Nova LUT 2 Pure Vibrant en kleine fixes Decals Flickering Fix

Paar screenshots, dit is met 1440P DLAA PT op Max/Psycho en enkel 2x FG:
https://imgur.com/a/6EIKmtr

Ondertussen alvast 4 games bekeken met 32-bits PhysX op de RTX 5090:

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
Let op. Dit topic is om inhoudelijk te discussiëren over de 50XX serie, niet om over prijzen, beschikbaarheid en "waar-koop-ik" vragen te stellen. Daar hebben we [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Levertijden & Prijzen voor. Reageer er dus ook niet op maar maak een report aan, dan wordt het verplaatst naar het het andere topic.