Reset van je (UEFI) BIOS zal weinig doen, je BIOS is of kapot of niet, of je hebt ergens wat instellingen veranderd, waardoor die het ineens niet meer doet (maar dat lijkt mij erg sterk). Windows kan ook wijzigingen aanbrengen op een bepaalt niveau maar een crash zal niet zomaar een wijziging triggeren...LarsV schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:14:
@Help!!!! @HugoBoss1985
Dank voor het advies allen maar ik heb gisteren toch besloten om de kaart naar Alternate terug te sturen. Het leek me inderdaad te risicovol om te proberen de VBIOS van mijn GPU te flashen — als dat misgaat, weet ik namelijk niet of Alternate of MSI daar nog coulant mee zouden omgaan. Andere pogingen, behalve het resetten van mijn BIOS, hebben er niet toe geleid dat de GPU weer werkte en daarom lijkt het me verstandig dat Alternate ernaar gaat kijken.
Het is op dit moment erg druk bij de RMA-afdeling van Alternate, dus het zal waarschijnlijk even duren voordat ik bericht krijg, maar ik wacht liever wat langer dan dat ik het risico loop de kaart per ongeluk zelf te ‘bricken’ of iets dergelijks.
VBIOS flashen zal ik inderdaad ook niet aanraden zolang de kaart niet goed werkt, ding is duur genoeg dat Alternate / MSI het lekker mag oplossen (hoe vervelend dat ook is).
Oude videokaart erin en gaan
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti