Toevallig heeft lossless scaling net een grote update gekregen:
https://store.steampowere...&emgid=527583567913419235
Ik heb het afgelopen dagen getest op mijn Lorerim (Skyrim) installatie en moet zeggen dat het wel héél erg dicht bij de huidige generatie van frame generation begint te komen. Ik heb het alleen in dit spel getest, maar hierin werkt het al beter dan menig built-in Frame Generation dat ik getest heb in andere spellen.
LSFG2.1 had voor mij dezelfde issues als op het eerdere digital foundry filmpje. De border artifacts waren érg aanwezig en menu's / HUD elementen wilden soms ook gaan ghosten. Met LSFG3 zijn deze artifacts en ghosting (in Lorerim, in ieder geval) echt met zo'n 90% afgenomen. En in Lorerim wil je dat zeker wel gebruiken, want zelfs met een 4090 ga je niet boven de 60 fps stable uitkomen
Latency is nog wel een ding, maar dat is met nvidia's frame generation hetzelfde verhaal.
Met muis vind ik het nog niet lekker spelen, maar dat vind ik dus ook niet met nvidia.
Als ik overschakel op een controller en wat achteruit ga hangen, is het super speelbaar.
Vind het erg bijzonder dat ze LSFG3 zo goed hebben laten werken voor iets dat universeel inzetbaar is, je zou inderdaad denken dat het altijd 5 stappen achter nvidia zit omdat ze de hele window upscalen of aan de frame generation overlaten en niet de kennis kunnen hebben om elementen uit te sluiten. Blijkbaar hebben ze er toch een oplossing voor gevonden. Zou echt wel eens een filmpje willen zien waar ze ingaan op de techniek.
[
Voor 14% gewijzigd door
Valandin op 21-01-2025 10:34
]