Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ze was aan het filmen, want dat was waar het hele gedoe mee begonnen is. Dan zou het raar zijn als het betreffende gebaar net niet is opgenomen.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:28:
[...]
Hoe weet jij zo zeker dat er beelden zijn die achtergehouden worden? Er wordt iets over een cameravrouw geroepen dus die zal wel 24/7 een 360gr camera op haar hoofd hebben?
[removed]
Volgens de NOS liveblog omdat ze de hoofdsponsor zijn:redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:28:
Waarom heeft Israël b.v. nog geen waarschuwing of straf gekregen voor de dingen die zo op TV hebben gezegd en hun gedrag wat door meerdere landen al over geklaagd is?
Eurovisie 'niet kritisch' vanwege sponsorrelatie Israëlisch bedrijf
Het Eurovisie Songfestival wordt er online van beschuldigd geen kritiek te leveren op Israël vanwege de hoofdsponsor van het evenement, Moroccanoil. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is dat een Israëlisch bedrijf. Critici op sociale media zeggen dat het songfestival niks wil zeggen over de deelname van Israël of acties van de Israëlische delegatie met het oog op de relatie met de sponsor.
[ Voor 43% gewijzigd door Sando op 11-05-2024 18:31 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ahh, wilde aannames dus.hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:29:
[...]
Het hele incident gaat over niet gefilmd willen worden, dan neem ik aan dat er beelden van zijn...
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Tenzij de camera niet draaide en dus inderdaad aan de eisen van Joost Klein gehoor gegeven werd. Dan is het helemaal bizar dat hij dreigende gebaren gemaakt heefthoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:29:
[...]
Het hele incident gaat over niet gefilmd willen worden, dan neem ik aan dat er beelden van zijn...
Do { Ping } while ( LOL )
Daarom verwees ik juist naar een overleden celebrity die geplaagd werd door paparazzi. Als artiest word je voortdurend lastiggevallen.Kuroshin schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:20:
Ik weet niet of de desbetreffende cameravrouw daarbij hoorde, maar ook de Israëlische delegatie was hem ook aan het stalken. En ook zij filmde en fotografeerde hem tegen zijn wil in.
Ik snap wel dat je het wel even zat bent als mensen je zo aan het provoceren zijn.
Is dat ook niet tegen de regels in?
Dan heb je het laatste deel van Joost's optreden, wat hem echt raakt. Hij had van tevoren al gezegd dat hij niet wilde dat er camera's backstage zouden zijn, maar hup, er staat ineens een camera voor zijn neus.
Je zit dan vol adrenaline. Ik begrijp heel goed dat hij boos is en een bedreigend gebaar maakt. Zeker als hij al meerdere keren heeft gevraagd om niet gefilmd te worden. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
Maar ik denk dat veel mensen dat niet beseffen. Artiesten zijn ook gewoon mensen.
Let ook backstage op festivals altijd strikt verboden voor personeel om foto's te maken met je telefoon of om handtekeningen te vragen. In dit geval lijkt het erop dat de dame die filmde voor haar werk niet de juiste instructies had gekregen. De EBU had beter naar zichzelf moeten kijken en moeten zeggen: "Ja mevrouw, u heeft gelijk, maar hier is de andere kant van het verhaal. We gaan even met Joost praten en hem uitleggen dat u zich van geen kwaadbewust was en door..."
(Eens kijken hoeveel forumleden hier actief blijven als we over de muziek gaan hebben)
Ik kan zelf helaas niet kijken. Zit in het theater vanavond. Morgen even terugkijken met de koffie in de ochtend.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Klinkt tot nu toe als een mooie poging om een rivaal weg te werken.Kuroshin schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:20:
Ik weet niet of de desbetreffende cameravrouw daarbij hoorde, maar ook de Israëlische delegatie was hem ook aan het stalken. En ook zij filmde en fotografeerde hem tegen zijn wil in.
Ik snap wel dat je het wel even zat bent als mensen je zo aan het provoceren zijn.
Is dat ook niet tegen de regels in?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Tja, het lijkt er dan toch op dat daar dan het echte probleem zit. Zelfs een hoofdsponsor zou zich aan de regels moeten houden. Maar als je de regels af kunt kopen houdt het snel op.Sando schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:30:
[...]
Volgens de NOS liveblog omdat ze de hoofdsponsor zijn.
[removed]
Ja, het moet op beeld staan. Dat kan gewoon niet anders! En dat we die beelden nog niet gezien hebben betekent dat het een grote coverup is!redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:30:
[...]
Ze was aan het filmen, want dat was waar het hele gedoe mee begonnen is. Dan zou het raar zijn als het betreffende gebaar net niet is opgenomen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Israëlisch bedrijf.Sando schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:30:
[...]
Volgens de NOS liveblog omdat ze de hoofdsponsor zijn.
Er is wel een wezenlijk verschil tussen personen die tot de entourage horen, of de artiest zelf. In dit geval gaat het om de artiest zelf.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:28:
[...]
Andersom zijn er schijnbaar veel mensen die het juist proberen erg op te blazen. Van wat er nu bekend is, is de straf gewoon onzinnig. Zeker als je dat vergelijkt met alle andere dingen die de laatste dagen gebeurd zijn en ook tegen de regels ingaan.
Waarom heeft Israël b.v. nog geen waarschuwing of straf gekregen voor de dingen die zo op TV hebben gezegd en hun gedrag wat door meerdere landen al over geklaagd is?
Had Joost dan gediskwalificeerd moeten worden wanneer de vogel dit gedaan zou hebben?
Vziw gaat het met name om de afgevaardigden van de Israëlische pers en niet om de entourage rondom de act. Dus wanneer zij daarop aangekeken zouden worden zou ik dat raar vinden, wanneer deze afgevaardigden gewaarschuwd en/of gestraft zouden worden niet.
Net zoals ik het ook gek zou vinden wanneer de Spaanse afgevaardigden aangekeken zouden worden voor de uitspraken van de Spaanse journalisten tijdens een van de repetities van Israël en daarna ineens met een statement over persvrijheid kwamen.
[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 11-05-2024 18:36 ]
Moroccanoil is de hoofdsponsor, met produchten uit Israël. De kans dat Israël een staf krijgt is dus nihil, zeg maar gewoon nul.Sando schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:30:
[...]
Volgens de NOS liveblog omdat ze de hoofdsponsor zijn:
[...]
ik denk Zwitserland, als die meedoet tenminste.Cass Casey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:31:
Wie denken jullie dat er gaat winnen eigenlijk? Ik denk Kroatië.
(Eens kijken hoeveel forumleden hier actief blijven als we over de muziek gaan hebben)
Ik kan zelf helaas niet kijken. Zit in het theater vanavond. Morgen even terugkijken met de koffie in de ochtend.
misschien moet er een ander topic komen voor het Songfestival vs het speculeren over het Songfestival
Zwitserland.Cass Casey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:31:
En niet alleen omdat ze neutraal zijn
Dat is gewoon een feitelijke weergave die jij blijkbaar op een andere manier leest.D-e-n schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:21:
[...]
Je suggereert met de laatste zin dat hij die cameravrouw mogelijk ook met woorden heeft bejegend en komt aan met een quote waarin staat dat hij heeft gevraagd te stoppen met filmen.
Dat zijn gewoon valse insinuaties.
Ik denk Israël, gezien de Israëlische hoofdsponsor van het evenement, plus de Israëlische regering die min of meer al een tijdje druk aan het uitoefenen is, en stemmen in diverse landen probeert te ronselen (zie I_IBlackI_I in "Eurovision Song Contest 2024").Cass Casey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:31:
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat er geen voorspelling te maken is. Met de huidige heisa verwacht ik dat er nog wel eens raar stemgedrag kan gaan volgenCass Casey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:31:
[removed]
Volgens mij is het al meermaals gezegd, we kennen de andere kant niet. Misschien is dat ook geopperd en heeft die dame gelijkaardig als bij de F1 misschien wel gedreigd het in de media te gooien als er door de EBU geen actie wordt ondernomen. Who knows...Chip. schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:31:
[...]
..... De EBU had beter naar zichzelf moeten kijken en moeten zeggen: "Ja mevrouw, u heeft gelijk, maar hier is de andere kant van het verhaal. We gaan even met Joost praten en hem uitleggen dat u zich van geen kwaadbewust was en door..."
Is dat crisisoverleg al klaar eigenlijk of gaan ze door tot morgen?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik geef Kroatië inderdaad goede kansen (en hoop dat we het ook nog over de optredens kunnen hebben!)Cass Casey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:31:
Genoeg mensen die het hebben over hun 'belastingcenten' die naar het ESF gaan, maar dit krijg je dus als er naar commerciële partners gekeken moet worden om het evenement te kunnen bekostigen. Het land van de hoofdsponsor bevindt zich in een bevoorrechte positie. Om het maar weer eens over het festival zelf te hebben, ipv wat Joost wel of niet gedaan heeft.Justevo schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:33:
[...]
Moroccanoil is de hoofdsponsor, met produchten uit Israël. De kans dat Israël een staf krijgt is dus nihil, zeg maar gewoon nul.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
In 68 jaar ESF is er nog nooit een land gediskwalificeerd.
Je maakt mij niet wijs dat er nooit eens woorden over zijn gevallen of er gezeik is geweest.
Wij waren er niet bij, en het was vast niet netjes.. Misschien stond hij onder druk, was er iets anders wat meespeelde.. Misschien was het zelfs terecht dat hij er wat van zei en erop reageerde.
Maar diskwalificeren? Dat is disproportioneel.
https://wren.co/join/Devian
Nee niet volgens de NOS, de NOS post een stukje spreekt over mensen online. Niet de NOS zelf dus.Sando schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:30:
[...]
Volgens de NOS liveblog omdat ze de hoofdsponsor zijn:
[...]
dat zou zomaar kunnen idd. maar de jurypunten staan wel al vast natuurlijk. ik hoop dat er zsm een lijst gepubliceerd in wordt van deelnemers die wel meedoen, kan ik alvast m'n stemmen klaarzetten voor ik te bezopen raak om dat na de optredens te kunnen doenredwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:34:
[...]
Ik denk dat er geen voorspelling te maken is. Met de huidige heisa verwacht ik dat er nog wel eens raar stemgedrag kan gaan volgen
Voorlopig zie ik nog niet eens een waarschuwing of wat dan ook. Dus de enige conclusie is dan dat EBU vindt dat het mag...... En dan hoeven we het dus niet eens te hebben over de impact voor een artiest.TIGER1125 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:32:
[...]
Israëlisch bedrijf.
[...]
Er is wel een wezenlijk verschil tussen personen die tot de entourage horen, of de artiest zelf. In dit geval gaat het om de artiest zelf.
Had Joost dan gediskwalificeerd moeten worden wanneer de vogel dit gedaan zou hebben?
Vziw gaat het met name om de afgevaardigden van de Israëlische pers en niet om de entourage rondom de act. Dus wanneer zij daarop aangekeken zouden worden zou ik dat raar vinden, wanneer deze afgevaardigden gewaarschuwd en/of gestraft zouden worden niet.
[removed]
Ik wou het net posten!Frieda schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:33:
[...]
misschien moet er een ander topic komen voor het Songfestival vs het speculeren over het Songfestival
Zero-tolerance, maar het ene is een beetje meer zero dan het andere ?Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:48:
[...]
Ik ken de regels niet, wellicht is dit regeltechnisch minder erg dan het bedreigen van een medewerker.
Ik denk dat er geen gegevens van deze vrouw moeten uitlekken.Beerkeeper schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:36:
[Afbeelding]
Wat ik hier uit haal: Er was geen mogelijkheid meer om het goed te maken..... jammer
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat klopt niet. De inzending van Belarus werd in 2021 nog geweigerd, en AVROTROS probeerde in 2022 ook landen te laten schorsen (zie https://www.songfestivalw...u-om-rusland-te-schorsen/), ik weet alleen niet of dit uiteindelijk ook gebeurd is.Devian schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:36:
Wat sommigen hier missen is de proportie van de straf.
In 68 jaar ESF is er nog nooit een land geschorst.
Virussen? Scan ze hier!
Maroccan Oil is toch al jaren sponsor? Dat maakt geen verschil. Israël heeft daarnaast ook wel een goed nummer. Stond bij mij ook hoog.wildhagen schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:34:
[...]
Ik denk Israël, gezien de Israëlische hoofdsponsor van het evenement, plus de Israëlische regering die min of meer al een tijdje druk aan het uitoefenen is, en stemmen in diverse landen probeert te ronselen (zie I_IBlackI_I in "Eurovision Song Contest 2024").
Sorry maar bij voorstel tot conversatie en publiek excuses geen enkel contact willen. Man, weet niet wat er voorgevallen is maar dan ben je als persoon ook wel een studieobjectBeerkeeper schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:36:
[Afbeelding]
Wat ik hier uit haal: Er was geen mogelijkheid meer om het goed te maken..... jammer
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Klopt zelfs de eerste editie. Maar dit is wel de eerste keer tijdens het festival.wildhagen schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:38:
[...]
Dat klopt niet. De inzending van Belarus werd in 2021 nog geweigerd, en AVROTROS probeerde in 2022 ook landen te laten schorsen (zie https://www.songfestivalw...u-om-rusland-te-schorsen/), ik weet alleen niet of dit uiteindelijk ook gebeurd is.
Ook vrij star van mevrouw om helemaal niet in gesprek te willen... Dat stinkt.Beerkeeper schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:36:
[Afbeelding]
Nee inderdaad en ik heb het vandaag al eerder gezegd dat ik heel vreemd vind, dat zero tolerance wel voor Joost geldt maar niet voor andere aanwezigen. Zoals bijv.: de Israëlische en Spaanse Pers, de Franse deelnemer met z'n toespraak vanmiddag.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:36:
[...]
Voorlopig zie ik nog niet eens een waarschuwing of wat dan ook. Dus de enige conclusie is dan dat EBU vindt dat het mag...... En dan hoeven we het dus niet eens te hebben over de impact voor een artiest.
Wat @Devian zegt klopt wel. Diskwalificatie is nog nooit voorgekomen.wildhagen schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:38:
[...]
Dat klopt niet. De inzending van Belarus werd in 2021 nog geweigerd, en AVROTROS probeerde in 2022 ook landen te laten schorsen (zie https://www.songfestivalw...u-om-rusland-te-schorsen/), ik weet alleen niet of dit uiteindelijk ook gebeurd is.
Bron: AD liveblogCornald Maas, die lid is van de Nederlandse selectiecommissie, is eveneens woedend. Hij kwam rond 18.30 uur het hotel uit en kon zich niet inhouden. ,,Ik zou bijna zeggen: f*ck the EBU. En nu zeg ik het ook."
Tegen verslaggever Alexander van Eennenaam, ter plaatse in Malmö, zegt Cornald er 'vanavond ferm in te gaan'. ,,Ik ga zeker wel wat dingen zeggen over wat hier gebeurd is. Ik vind het eigenlijk ongelooflijk wat hier is gebeurd. Er zijn in het verleden heel veel artiesten geweest die zich op een bepaalde manier verkeerd hebben gedragen en ik weet dat we in een tijd van woke leven, maar dit doe je niet. Joost is gisteren pal voor zijn optreden weggeplukt door de EBU. Dat doe je niet op zo’n moment."
Of Nederland volgend jaar nog meedoet aan het songfestival? ,,Geen idee. Maar dit gaat zeker nog een staartje krijgen", aldus Cornald.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Oh? Dus wat de EBU nu doet vind je normaal? Inclusief dat er dus geen enkele discussie mogelijk is?
[removed]
Waar wil jij naartoe? Deze discussie begon met het feit dat men hier in het topic 'alleen woorden' wel een zwak argument vond en sterk overtrokkken om iemand daarop te verwijderen. Daarna kwam het feit dat er sprake is van een dreigend gebaar en toen was dat ineens niet dreigend genoeg of begon met aan victimblaming.JoteW schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:24:
[...]
En als hij dat herhaaldelijk aangeven op een normale manier gedaan heeft is dat dus totaal niet relevant om hem op te beoordelen of je hem al dan niet moet diskwalificeren. Dus waar wil je nou naar toe met je verhaal? In al je posts ben je maar met één ding bezig: Joost Klein neerzetten als een ontzettende misdadiger. Enkel en alleen gebaseerd op de twee woorden dreigend gebaar. De rest is pure speculatie.
Als dan iemand vervolgens aangeeft dat het ' alléén 'een' dreigend gebaar.' was dan geef ik aan dat dit niet klopt, er was ook sprake van woorden die Joost zei tegen de cameravrouw.
Gewoon een feitelijke weergave, ik vind het relevant om dingen goed neer te zetten.
Als je bedoelt dat ik heb gezegd dat hij dreigende woorden heeft gezegd en dat dit staat beschreven in het persbericht dan heb je dat verkeerd begrepen.
Hij heeft het over schorsing, niet over diskwalificatie, wat iets anders is.Cass Casey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:39:
[...]
Wat @Devian zegt klopt wel. Diskwalificatie is nog nooit voorgekomen.
En schorsen van landen is dus wel degelijk eerder gebeurt.
Virussen? Scan ze hier!
Joh die man heeft hier weer een jaar naartoe gewerkt..
Wat had je verwacht? Schouders ophalen? Mond houden?
Woei.. een echte badass
Wat een slappe statements allemaal man, haha.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Goed, tenminste iemand die met het hart spreekt
De AvroTros heeft het over 'duidelijke afspraken', wat in precies inhoudt mag Joost weten (!) , maar zoals ik het lees zitten er 2 kanten aan het verhaal. Waarbij ieder dreigement uiteraard not-done is.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Dat weten we nog niet. De NOS houdt het trouwens bij
[...]
Dat is wel wat anders dan harde afspraken die geschonden zouden zijn.
Iig zal die vrouw dit ook allemaal niet willen denk ik, die zal ook wel denken had ik maar niks gezegd. Het is allemaal zwaar overtrokken waarbij die vrouw nu ook 'slachtoffer' is, als je zoiets hebt (mede) veroorzaakt dan zit je vanavond niet lekker te kijken lijkt mij zo..
[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 11-05-2024 18:45 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Als het overtreden van een afspraak leidt tot verwijdering dan mag je ook geen 5 minuten te laat komen.gekkie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:37:
[...]
Zero-tolerance, maar het ene is een beetje meer zero dan het andere ?
Wat ik daarmee wil zeggen, elke situatie is anders en niet binair. De scheidsrechter bepaalt en in dit geval is dat de EBU.
Mooie RTL Boulevard reactie van je. Wat denk je, ze hebben hier maanden naartoe geleefd en een schijnbaar klein iets heeft grote gevolgen.
Van alles wat ik probeer over te brengen is dat het punt wat voor jou het belangrijkste was? Heb het nu geedit, bedankt voor de positieve bijdrage.wildhagen schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Hij heeft het over schorsing, niet over diskwalificatie, wat iets anders is.
En schorsen van landen is dus wel degelijk eerder gebeurt.
https://wren.co/join/Devian
wat ik van de EBU vind staat helemaal los van deze rant van Cornald Maasredwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Oh? Dus wat de EBU nu doet vind je normaal? Inclusief dat er dus geen enkele discussie mogelijk is?
even achter de schermen uitrazen was denk ik wel handig geweest ja!renegrunn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Joh die man heeft hier weer een jaar naartoe gewerkt..
Wat had je verwacht? Schouders ophalen? Mond houden?
Deze editie wordt smullen. Ik heb er zin in!
Had heel graag Joost vanavond zien optreden, maar nu ik dit topic al sinds gisteren volg heb ik vooral zin in de clusterfuck die deze avond gaat worden. Hoeveel (woedende) Nederlanders hebben al kaarten voor de show? Hoeveel zullen ze moeten knippen? Zelfs de F1 kan niet aan deze drama tippen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen
Deed Joost ook...Frieda schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:44:
[...]
even achter de schermen uitrazen was denk ik wel handig geweest ja!
Hoezo geen discussie? Ze hebben uitgebreid overlegd met de EBU.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:41:
[...]
https://nos.nl/collectie/...akte-cameravrouw-niet-aanAVROTROS zegt uitgebreid te hebben overlegd met de EBU en verschillende oplossingen te hebben aangedragen. "Desondanks heeft de EBU besloten Joost Klein te diskwalificeren"." De omroep noemt de maatregel buiten proportie.
Dit is iets waar hij een jaar naartoe werkt en dan wordt het op zijn manier om zeep geholpen. Ik snap wel dat ie pissig is en dat ook duidelijk laat horen.Frieda schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:43:
[...]
wat ik van de EBU vind staat helemaal los van deze rant van Cornald Maas
[removed]
Euromama ma ma mia, z'n halve act is een dreigend gebaar ... met z'n uitbeelding bij "blijf hier tot ik dood ga".Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Waar wil jij naartoe? Deze discussie begon met het feit dat men hier in het topic 'alleen woorden' wel een zwak argument vond en sterk overtrokkken om iemand daarop te verwijderen. Daarna kwam het feit dat er sprake is van een dreigend gebaar en toen was dat ineens niet dreigend genoeg of begon met aan victimblaming.
Als dan iemand vervolgens aangeeft dat het ' alléén 'een' dreigend gebaar.' was dan geef ik aan dat dit niet klopt, er was ook sprake van woorden de Joost zei tegen de cameravrouw.
Gewoon een feitelijke weergave, ik vind het relevant om dingen goed neer te zetten.
Als je bedoelt dat ik heb gezegd dat hij dreigende woorden heeft gezegd en dat dit staat beschreven in het persbericht dan heb je dat verkeerd begrepen.
Je blijft de hele dag in gesprek met de EBU en wilt ook graag in gesprek met het slachtoffer.
Dat eerste levert bij herhaling niets op, de tweede wil niet.
Dat schakel je toch op een gegeven moment door.
Ga je of in beroep, of dient zelf klachten wegens grensoverschrijdend gedrag binnen de reglementen van de EBU in tegen de EBU zelf en het slachtoffer over hoe er met de Nederlandse artiest omgegaan is. Eventueel span je een spoedappel aan bij de Zweedse rechtbank.
In ieder geval ga je toch op een gegeven moment escaleren?
Nu is iedereen verontwaardigd maar laat het wel gewoon gebeuren.
Ik mag toch hopen van niet. Voet bij stuk houden.LAD93 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Grootspraak joh, volgend jaar zijn we er gewoon weer bij.
Ze dronken een glas,
Ze deden een plas,
En alles bleef zoals het was.
Behalve de Nederlandse commentator, die gaat er echt iets van zeggen op de Nederlandse televisie.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Joost kan wel willen dat hij niet gefilmt wil worden. En hij zal het best gevraagd hebben. Maar alleen vragen is geen afspraak. Wat is het antwoord van de EBU of cameravrouw geweest?
Die vrouw zal daar niet voor de lol staat maar in opdracht opdracht van het EBU iedereen filmen die van het podium af komt. En dan kan ik mij mij best wel voorstellen dat als zij daar haar werk staat te doen en Joost maakt een gebaar. Dat dit verkeerd valt.
Ik kan het mij ook zo voorstellen dat het EBU het na jaren wel gehad heeft met artiesten die van alles denken te kunnen maken tegenover medewerkers. En dat er daarom een zero tolerance beleid is.
En dat er dus ook wel een verschil is hoe er niet gereageerd wordt op een politiek statement van een artiest en wel vol wordt ingestapt als het om een medewerker gaat.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Welk verschil maakt dat?Frieda schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:44:
[...]
even achter de schermen uitrazen was denk ik wel handig geweest ja!
De EBU bedoel je hoop ik?!
van RTL boulevard heb ik geen verstand. ik begrijp zijn frustratie zeker wel, maar om dan eens flink te gaan ranten tegen de pers vind ik gewoon opvallend.Orangelights23 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:43:
[...]
Mooie RTL Boulevard reactie van je. Wat denk je, ze hebben hier maanden naartoe geleefd en een schijnbaar klein iets heeft grote gevolgen.
Welnee. Overmorgen is iedereen dit allang weer vergeten. Zo werken dit soort dingen altijd, mensen hebben vaak een aandachtsspanne van hooguit enkele dagen bij dit soort zaken.TinusXIII schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:45:
[...]
Ik mag toch hopen van niet. Voet bij stuk houden.
Virussen? Scan ze hier!
Ja inderdaad, ik snap niet dat ze niet gewoon een kort geding hebben aangespannen.sambalbaj schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:45:
Ik snap eigenlijk de hele afwachtende reactie van Avro/ Tros (de Nederlandse delegatie) niet.
Je blijft de hele dag in gesprek met de EBU en wilt ook graag in gesprek met het slachtoffer.
Dat eerste levert bij herhaling niets op, de tweede wil niet.
Dat schakel je toch op een gegeven moment door.
Ga je of in beroep, of dient zelf klachten wegens grensoverschrijdend gedrag binnen de reglementen van de EBU in tegen de EBU zelf en het slachtoffer over hoe er met de Nederlandse artiest omgegaan is. Eventueel span je een spoedappel aan bij de Zweedse rechtbank.
In ieder geval ga je toch op een gegeven moment escaleren?
Nu is iedereen verontwaardigd maar laat het wel gewoon gebeuren.
Haha. Jij zet de tv ook uit wanneer er gescholden wordt? Dreigend… hoe ver kunnen mensen in hun eigen bubbel zitten.gekkie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:45:
[...]
Euromama ma ma mia, z'n halve act is een dreigend gebaar ... met z'n uitbeelding bij "blijf hier tot ik dood ga".
Hier in Zweden is de naam van de medewerkster uitgelekt in telegram groepen. Ben benieuwd of dat nog gevolgen zal hebben, zeker omdat veel persoonsgegevens openbaar zijn in Zweden.
Ik niet hoor. Niet dat ik van plan was om te gaanLAD93 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Grootspraak joh, volgend jaar zijn we er gewoon weer bij.
Dat zou wel veel verklaren.
Aan de andere kant. Als je jezelf al bedreigd voelt door een joost klein die een gebaar naar je maakt. Ga je dan nog verder in gesprek met andere partijen? Waarschijnlijk slaapt de bewuste vrouw vanavond niet rustig.... als haar identiteit bekend word breekt de ellende voor haar pas echt los.Bastie-88 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:39:
[...]
Sorry maar bij voorstel tot conversatie en publiek excuses geen enkel contact willen. Man, weet niet wat er voorgevallen is maar dan ben je als persoon ook wel een studieobject
Echt geen idee! Ik lees een interview met een man die vol emotie zit.
Wat lees jij er in?
In een discussie geef je allebei je argumenten en werk je naar een gezamenlijke oplossing toe. Wat er al gemeld is, is dat de discussie in dit geval niet verder ging dan aanhoren om daarna niets met de argumenten te doen.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:45:
[...]
Hoezo geen discussie? Ze hebben uitgebreid overlegd met de EBU.
[removed]
Maar je mag op beeld geen emotie tonen of dingen roepen, zeker niet als commentator, journalist, werknemer of wat dan ook. In deze woke-tijden moet dat allemaal achter de schermen gebeuren, dat weet je toch?renegrunn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:48:
[...]
Wat lees jij er in?
Twente komt eraan!
Je leest niet goed, er mocht niet gefilmd worden daar en op dat moment.Edgenumber schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:46:
Joost kan wel willen dat hij niet gefilmt wil worden. En hij zal het best gevraagd hebben. Maar alleen vragen is geen afspraak. Wat is het antwoord van de EBU of cameravrouw geweest?
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Maar als ik werkzaam zou zijn bij deze EBU organisatie zou ik de ballen uit mn broek schamen nu.
Voglens het statement van AvroTros waren er afspraken gemaakt over het niet filmen op dat specifieke moment.Edgenumber schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:46:
Als dat klopt (en ik zie niet waarom AvroTros glashard zou leigen in zo'n persbericht), dan is het kwalijk van EBU (als zij de camerapersoon niet hebben geinformeerd hierover) of de camerapersoon (als de informatie wel was doorgegeven) dat er toch gefilmd is.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
de een z'n vuil is de ander z'n zeep niet he. ik vind het gewoon echt opvallend dat hij blijkbaar staat te schelden bij de pers. zo heb ik hem iig nog nooit gezien.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Dan kun je het moeilijk verkondigen als "zero-tolerance" met daar in de premise "we kunnen niet anders want de regels stellen". Volgens mij is dat "we hebben goed naar de inhoud van de zaak gekeken en gewikt en gewogen" niet echt bepaald wat er gecommuniceerd is vanuit de organisatie. En dan is het gek als zero niet zo zero is, kennelijk afhankelijk van andere onbekende factoren.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:43:
[...]
Als het overtreden van een afspraak leidt tot verwijdering dan mag je ook geen 5 minuten te laat komen.
Wat ik daarmee wil zeggen, elke situatie is anders en niet binair. De scheidsrechter bepaalt en in dit geval is dat de EBU.
En mijn indruk is dat een deel van het lange wachten was op de politie, in de hoop om een wat beter excuus te krijgen wat wellicht wel geslikt zou gaan worden dan alleen een eigen oordeel op de eigen regels.
De EBU maakt een afweging dat de diskwalificatie van Joost gerechtvaardigd is tegenover het verwijt / aangifte die er ligt tegenover Joost. Dat zouden ze met argumenten moeten onderbouwen, maar door te schermen met zero tolerance willen ze het niet onderbouwen. En dat kunnen we de EBU wel kwalijk nemen, want ook bij zero tolerance geldt er redelijkheid en proportionalitieit van de maatregel t.o.v. de feiten. Het is ook aan de EBU om verantwoordelijkheid e nemen voor de proportionaliteit van de maatregel.gekkie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:37:
[...]
Zero-tolerance, maar het ene is een beetje meer zero dan het andere ?
Een discussie hoeft niet te leiden tot een gezamenlijke oplossing hoor.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:49:
[...]
In een discussie geef je allebei je argumenten en werk je naar een gezamenlijke oplossing toe. Wat er al gemeld is, is dat de discussie in dit geval niet verder ging dan aanhoren was om daarna niets met de argumenten te doen.
precies dat, en dat benoem ik ook zo!renegrunn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:48:
[...]
Wat lees jij er in?
dat blijkt maar weer. ik kijk nog steeds uit naar vanavond iig!dglavimans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:44:
[...]
Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen
Kun je zien hoe pissig ie is hierover. Als je echt vindt dat iets oneerlijk is gegaan krijg je nl. zulke reakties. Daarbij is de media het enige waar EBU naar luistert dus schijnbaar zijn zulke uitspraken ook nodig.Frieda schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:50:
[...]
de een z'n vuil is de ander z'n zeep niet he. ik vind het gewoon echt opvallend dat hij blijkbaar staat te schelden bij de pers. zo heb ik hem iig nog nooit gezien.
[removed]
Een discussie is beide met argumenten komen. Enkel het verhaal van Avrotros aanhoren als EBU zijnde om er volgens geen kloten mee te doen, of wat tegen in te brengen is geen discussie, dat snap je zelf ook wel.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:51:
[...]
Een discussie hoeft niet te leiden tot een gezamenlijke oplossing hoor.
Twente komt eraan!
gekkie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:50:
[...]
Dan kun je het moeilijk verkondigen als "zero-tolerance" met daar in de premise "we kunnen niet anders want de regels stellen". Volgens mij is dat "we hebben goed naar de inhoud van de zaak gekeken en gewikt en gewogen" niet echt bepaald wat er gecommuniceerd is vanuit de organisatie. En dan is het gek als zero niet zo zero is, kennelijk afhankelijk van andere onbekende factoren.
En mijn indruk is dat een deel van het lange wachten was op de politie, in de hoop om een wat beter excuus te krijgen wat wellicht wel geslikt zou gaan worden dan alleen een eigen oordeel op de eigen regels.
BronWe maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour
Er wordt niet gezegd dat ze zero tolerance voor alles hanteren.
Neu ik zelf niet, maar je kunt hetzelfde non-verbale gebaar maken als "cut" als je zou willen dat ergens iemand mee stopt. Dus ja .. het hoeft allemaal niet per se dreigend te zijn, maar je kunt van alles wel zo opvatten als je dat graag zou willen.Orangelights23 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:48:
[...]
Haha. Jij zet de tv ook uit wanneer er gescholden wordt? Dreigend… hoe ver kunnen mensen in hun eigen bubbel zitten.
Maar wel een fatsoenlijke uitwisseling van argumenten. Zonder reden alle argumenten van tafel vegen is gewoon geen discussie. Dan ga je alleen voor de sier bij elkaar zitten.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:51:
[...]
[removed]
Zoals @TheBrut3 net al aanhaalde na mijn f1 post. De maatschappij is in de laatste jaren in hard tempo veranderd.... niet ten goede.Devian schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:36:
Wat sommigen hier missen is de proportie van de straf.
In 68 jaar ESF is er nog nooit een land gediskwalificeerd.
Je maakt mij niet wijs dat er nooit eens woorden over zijn gevallen of er gezeik is geweest.
Wij waren er niet bij, en het was vast niet netjes.. Misschien stond hij onder druk, was er iets anders wat meespeelde.. Misschien was het zelfs terecht dat hij er wat van zei en erop reageerde.
Maar diskwalificeren? Dat is disproportioneel.
Jij gaf aan dat het handiger is om achter de schermen uit te razen, en ik vroeg mij af waarom dat beter is.
Er was uberhaupt geen discussie:Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:51:
[...]
We hebben aangeboden om met de cameravrouw om tafel te gaan of dat Joost publiekelijk excuses zou maken. De betrokken cameravrouw heeft elk contact geweigerd
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Yups en onderbouwen waarom zero-tolerance dan geen zero-tolerance is bij andere (herhaaldelijke) overtredingen van de regels. Zowel nu als in het verleden.HEY_DUDE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:51:
[...]
De EBU maakt een afweging dat de diskwalificatie van Joost gerechtvaardigd is tegenover het verwijt / aangifte die er ligt tegenover Joost. Dat zouden ze met argumenten moeten onderbouwen, maar door te schermen met zero tolerance willen ze het niet onderbouwen. En dat kunnen we de EBU wel kwalijk nemen, want ook bij zero tolerance geldt er redelijkheid en proportionalitieit van de maatregel t.o.v. de feiten. Het is ook aan de EBU om verantwoordelijkheid e nemen voor de proportionaliteit van de maatregel.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Lees jij wel de officiële (pers) berichten of roep je maar wat ?Sissors schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:58:
[...]
En als hij nu wel zich echt gewoon misdragen heeft? Dan mag dat van jou want hij is populair?
(En ja, TR ingediend)
[Twitter: https://twitter.com/notguff/status/1789339357523931265]
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 11-05-2024 18:59 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Diep triest dat dit de reden is, hij was toch duidelijk geweest en dan niet respecteren? Dan mogen mensen voor zichzelf opkomen, wat een wereld leven we in dat mensen niet meer voor zichzelf op mogen komen als hun grenzen niet gerespecteerd worden.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:05:
[...]
Dus wat er in het statement staat zijn geen feiten volgens jou?
[Afbeelding]
Diep triest..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vind het verleden irrelevant. De EBU zou wel moeten aangeven waarom diskwalificatie (volgens mij de uiterste straf maatregel) op zijn plek is.gekkie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:55:
[...]
Yups en onderbouwen waarom zero-tolerance dan geen zero-tolerance is bij andere (herhaaldelijke) overtredingen van de regels. Zowel nu als in het verleden.
Triest maar begrijpelijk als je ziet in dit topic hoeveel haat er over haar uitgestort wordt, en er aan victim blaming wordt gedaan, waarbij zij de schuld krijgt van de(kennelijke) acties van Klein, zonder dat we sowieso de details maar kennen.Orangelights23 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:56:
[...]
Net in een Telegram groep voorbij zien komen dat de medewerkster Malmö heeft verlaten en zich ziekgemeld heeft.
Hopelijk wordt deze medewerker. Die het slachtoffer hier is, door haar werkgever volledig gesteund en ondersteund.
Virussen? Scan ze hier!
Op de vraag of het een gewelddadige beweging was zegt hij 'Ik kan dat niet beoordelen omdat ik er niet bij was' 'Dit baseer ik op de getuigen die erbij waren waaronder Joost zelf'.
'Die getuigen zeggen dat er sprake was van een dreigende beweging naar de camera, maar meer dan dat ook niet '
Bron: Eenvandaag van vanavond.
Deze directeur is niet volledig geinformeerd denk ik dan.
We zijn inmiddels 3 uur verder, er is meer bekend...Sport_Life schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:57:
[...]
Lees jij wel de officiële (pers) berichten of roep je maar wat ?
Dit topic is gesloten.
![]()
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!
We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.
Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.
Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.
/f/image/1bNfufVnjbYZ3L78QWLBELy0.png?f=fotoalbum_large)