Eurovision Song Contest 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste
Acties:
  • 188.644 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:27:
[...]

We zijn 20 uur verder en de organisatie zegt niets, dan is het logisch dat mensen gaan speculeren.

Als het een concrete bedreiging of mishandeling was geweest hadden ze allang openheid van zaken gegeven. Deze puinhoop is voor niemand goed.
zou Halbe Zijlstra er bij geweest zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

MallePietje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 07:13:
[...]

De EBU is bang gemaakt met het a-woord. En heeft daardoor de onherstelbare fout gemaakt Nederland al op voorhand te straffen. En nu proberen ze een uitweg voor zichzelf te vinden zonder grote imago schade. Dat lijkt vrijwel onmogelijk.
Help me even, maar wat is het ‘a-woord’ ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wootism schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Antisemiet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02
[...]

Abracadabra

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Aardbei natuurlijk.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24
Homeland schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:27:
Dat kan ook heel goed een bedreiging zijn, beetje afhankelijk wat er op die .. moet komen te staan.
Je hebt het over een act met New Kids, wat verwachten ze dan? Het is Sieneke niet...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dank voor de antwoorden. Ik ga voor Aardbei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
BlazeMuis schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:26:
[...]

Sommige mensen vatten “als je nu niet weg gaat..” al op als bedreiging tegenwoordig.

Nu zeg ik niet dat dat daar gebeurd is natuurlijk, want dat weten we nog niet.
Dan horen we vroeg of laat wel dat het Zweedse OM de zaak heeft geseponeerd / neergelegd (of hoe dat ook moge heten). De lat voor 'olaga hot' is niet zo erg laag.

Niet dat dat iets helpt nu of voor in de toekomst voor het ESC, die zullen hoe dan ook hun processen en procedures omtrent beschuldigingen moeten her-evalueren (ook al komt er niets uit om te verbeteren). In ieder geval is de tijdlijn bijzonder en de communicatie zeer brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

eric.1 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Dan horen we vroeg of laat wel dat het Zweedse OM de zaak heeft geseponeerd / neergelegd (of hoe dat ook moge heten). De lat voor 'olaga hot' is niet zo erg laag
Oef, dan moet Joostie eerst nog even een paar jaar in een ambassade onderduiken om het proces lang genoeg te frustreren. Wordt een lang topic dan :p

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 11-05-2024 10:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Zentbeer schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:58:
Doet me denken aan die situatie van Matthieu van der Poel en die Australische tieners, maar dan in slow motion.

Dat liep na lange tijd uiteindelijk overigens goed af: https://www.ad.nl/wielren...g-tienermeisjes~ace3f26d/
Nou ja, z'n hele WK was wel verpest.

Het blijkt dus dat het om een bedreiging ging en niet om een fysieke aanvaring. En we weten nog niet eens of het over Joost zelf ging of iemand van het Nederlandse team.

Maar sommigen hier trokken al conclusies op het gerucht dat Joost iemand een klap zou hebben verkocht.

[ Voor 26% gewijzigd door Ruzor op 11-05-2024 10:43 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Ik stel voor dat we morgenvroeg een IKEA gaan bestormen. Wel pas om 11.00 uur, dan kan iedereen eerst nog even het goedkope ontbijtje scoren :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Aambei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:41:
Ik stel voor dat we morgenvroeg een IKEA gaan bestormen. Wel pas om 11.00 uur, dan kan iedereen eerst nog even het goedkope ontbijtje scoren :+
Ikea heeft inmiddels boekenkast jøstråmmån in haar assortiment opgenomen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Cass Casey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:24:
Ik vraag me af hoeveel forumleden hier pas in dit topic zijn gekomen ná de ophef. Tijdens de halve finales was het een veel kleiner groepje volgens mij.
nagenoeg iedereen die hier sinds vrijdagochtend post volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ruzor schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:37:
[...]

Nou ja, z'n hele WK was wel verpest.
Dat is inderdaad een van de overeenkomsten die ik zie. Deelname Joost is (ongeacht of hij mee mag doen) ook al wel verpest door wat er in de voorbereiding gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

offtopic:
Mijn eerste gedachte was een quote van Cartman :X

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:12
Zentbeer schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:43:
Deelname Joost is (ongeacht of hij mee mag doen) ook al wel verpest door wat er in de voorbereiding gebeurde.
Ik lees pas mee sinds vrijdag, wat is er in de voorbereiding gebeurd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02
Tens schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:45:
[...]

Uitsluiting gisterenavond. Dat is het optreden waarbij de vakjury zijn punten geeft en daar heeft hij niet live kunnen optreden, maar is er een video van zijn repetitie afgedraaid. Dat komt uiteraard minder over, dus kost ongetwijfeld punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
[...]

Ze hebben ergens nog 'gezongen' op dinsdag en donderdagavond :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Zentbeer schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Dat is inderdaad een van de overeenkomsten die ik zie. Deelname Joost is (ongeacht of hij mee mag doen) ook al wel verpest door wat er in de voorbereiding gebeurde.
Ik vind het wel mooi. Een beetje reuring. Dit is toch veel interessanter dan dat iedereen gewoon weer zijn/haar/hen liedje opvoert en we tot diep in de avond op een uitslag moeten wachten zodat we mogelijk trots kunnen zijn op een prestatie waarvan je je afvraagt waar we nou eigenlijk trots op zijn.

Verder laat deze hele heisa wel zien dat we als maatschappij compleet failliet zijn. Of er nou iets is gezegd of dat er een klap is uitgedeeld. Is het dan nodig om er zoveel commotie over te laten ontstaan en zelfs de politie in te schakelen? "Vroeger" loste je dat als volwassenen gewoon onderling op. Je schopt de agressor eruit of je schudt elkaar de hand, drinkt een biertje en gaat weer verder.

Tegenwoordig is een knipoog al een vorm van aanranding en wordt de politie ingeschakeld...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wat ik vooral raar vind, stel er is iets gebeurd en er wordt een onderzoek gestart, prima. Maar normaal gesproken ben je onschuldig tot het tegendeel vast staat. Nu worden op voorhand al een repetitie en jury optreden geschrapt.

Ja de jury gaat Joost beoordelen op zijn halve finale optreden. Maar bij het jury optreden was hij toch weer 2 optredens verder geweest en zit je dus lekkerder in je vel. De organisatie zet Joost al op voorhand 1-0 achter.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 11-05-2024 10:52 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20
Vrijdag was een voorbereiding voor ‘s avonds.

Ik denk dat ze niet zo bang zijn voor een stunt op het podium van hem, maar vooral voor de televoting als er nog op Nederland gestemd mag worden (zie ook afgelopen nacht dat ze dit zonder uitleg uitstelden en afstelden).

Hoop dat avrotros/NPO achter Joost blijft staan, en laat de organisatie maar een beslissing nemen met bijbehorende uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:25
Ruzor schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:37:
[...]

Het blijkt dus dat het om een bedreiging ging en niet om een fysieke aanvaring. En we weten nog niet eens of het over Joost zelf ging of iemand van het Nederlandse team.
Volgens het AD gaat het om Joost Klein

https://www.ad.nl/songfes...gt-bij-justitie~adf7cc86/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Is het nog niet te laat om Sieneke te bellen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 06:55
Dit topic is inmiddels langer dan die van vorig jaar :)

En dan moet de finale 'het hele spektakel' nog beginnen haha.

[ Voor 37% gewijzigd door nadroJ op 11-05-2024 10:54 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dus in een notendop, donderdagavond zou er een voorval zijn geweest, vrijdag tijdens de vlaggenparade nog niets aan de hand, nét voor de repetities wordt hij van het podium gehaald.

Daarna staat de hele boel op zijn kop, worden er persconferenties afgelast, gaan repetities door zonder live-act van Joost, maar wel met een video van zijn live-optreden van donderdagavond. Wordt het wereldwijde stemmen tot nader order uitgesteld.

Hadden ze niet kunnen bedenken dat dit allemaal net iets teveel heisa is, nu zo'n 10 uur voor de grote finale? :S

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Chaoss schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:49:
Wat ik vooral raar vind, stel er is iets gebeurd en er wordt een onderzoek gestart, prima. Maar normaal gesproken ben je onschuldig tot het tegendeel vast staat. Nu worden op voorhand al een repetitie en jury optreden geschrapt.

Ja de jury gaat Joost beoordelen op zijn halve finale optreden. Maar bij het jury optreden was hij toch weer 2 optredens verder geweest. Je zet iemand al op voorhand 1-0 achter.
Zo werkt het strafrecht, niet echt relevant binnen een 'contest'. We hoeven niet op een veroordeling te wachten om iemand uit een wedstrijd te kunnen knikkeren.

Alleen is dit jaar het resultaat in alle gevallen al beïnvloed. Doet Joost mee; geen repetitie maar wel 1001% meer aandacht in de media. Doet hij niet mee; dan gaan de stemmen naar andere landen / proteststemmen om wat voor reden dan ook / veel minder aandacht naar andere landen / ...

Hoe dan ook een hoofdpijndossier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

In de kop, maar in de tekst niet:
De woordvoerder wil niet bevestigen welke personen ze precies ondervraagt. Maar het gaat om de mensen die met het incident te maken hadden dat volgens de organisatie van het songfestival draaide om Joost Klein.
De tweede zin loopt wel een beetje raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:21

Amphiebietje

In de blubber

Is de nationaliteit van de bedreigde al bekend? Blijkbaar wel eentje die vervolgens heel veel druk op de organisatie kan uitoefenen... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

corset schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:12:
[...]

Ja.. als je met 2% van de feiten werkt snap ik dat je zo denkt. Dit soort reacties zijn net zulk paniek voetbal. We weten niks, maar hebben wel gelijk een oordeel klaar.
Beetje zoals de paar onnozelen die gister begonnen te roeptoeteren dat EBU hier totaal geen draaiboek voor heeft, en geen enkel idee heeft hoe ze dit moeten aanpakken.

Ik zie ze al aankomen:

"Nee lieve politie, we hebben geen idee wat we aan het doen zijn, zijn totaal incompetent. Fix het aub voor ons" :X
Tja je moet wat met de gebrekkige informatie, maar alles wat we weten en hebben gezien getuigt nou niet van een strak protocol ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ja de jury gaat Joost beoordelen op zijn halve finale optreden. Maar bij het jury optreden was hij toch weer 2 optredens verder geweest en zit je dus lekkerder in je vel. De organisatie zet Joost al op voorhand 1-0 achter.
Dat heeft denk ik gewoon met sociale veiligheid te maken. Als jij op je werk of bij je voetbalclub een melding doet van grensoverschrijdend gedrag met een aannemelijk verhaal, dan zal die persoon waarschijnlijk worden gevraagd even niet op het werk te komen, of op non-actief worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Amphiebietje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:00:
Is de nationaliteit van de bedreigde al bekend? Blijkbaar wel eentje die vervolgens heel veel druk op de organisatie kan uitoefenen... }:|
En de context...

Bedreigen is niet oké, maar daar is meestal wat aan voorafgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:43

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

Assange.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Ruzor schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:00:
[...]

In de kop, maar in de tekst niet:

[...]

De tweede zin loopt wel een beetje raar.
Zo’n gerenommeerde krant heeft zijn bewoordingen en bronnen goed nagekeken. Het is geen social media. Die koptekst klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Thomas schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:06:
Dat heeft denk ik gewoon met sociale veiligheid te maken. Als jij op je werk een melding doet van grensoverschrijdend gedrag met een aannemelijk verhaal, dan zal die persoon waarschijnlijk worden gevraagd even niet op het werk te komen, of op non-actief worden gezet.
We hebben het over EuroVision, een evenement dat leeft van grensoverschrijdende acts en dubieuze deelnemers.

Is inmiddels bekend wie het 'slachtoffer' is, wat haar rol is en of eerder dit soort zaken rond haar gespeeld hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 22:41

Helemaal eens, tenzij het natuurlijk overduidelijk is dat iemand volledig de grenzen van het toelaatbare overgaat. Maar dan diskwalificeer je die persoon per direct en heb je geen langlopend onderzoek nodig.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

True, maar als ik jou een klap geef, dan ben ik ook nog niet een uur later door een rechter veroordeeld. Ben ik dan gewoon nog onschuldig? We weten gewoon nog niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
WTF 8)7

Zijn die lui allemaal gebrainwashed?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:11:
[...]

WTF 8)7

Zijn die lui allemaal gebrainwashed?
Bereid je maar voor, dit zal niet de enige vorm van protest zijn die we vanavond gaan zien verwacht ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Amphiebietje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:00:
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:09:
Is inmiddels bekend wie het 'slachtoffer' is, wat haar rol is en of eerder dit soort zaken rond haar gespeeld hebben?
Zullen we even niet gelijk de aangever aanvallen? We weten niet wat er gebeurd is, misschien kon er iets echt niet door de beugel, misschien is het allemaal veel te groot geworden na de melding, en misschien staat Joost helemaal in z'n gelijk. We weten het simpelweg niet.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:11:
True, maar als ik jou een klap geef, dan ben ik ook nog niet een uur later door een rechter veroordeeld. Ben ik dan gewoon nog onschuldig? We weten gewoon nog niks.
Maar als jij een klap geeft is dat redelijk snel bekend, dat we nog steeds niets weten is wat het zo dubieus maakt.

Een incident op donderdag en daar pas op vrijdag melding van maken, dan kan het niet heel ernstig geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:14:
[...]
Een incident op donderdag en daar pas op vrijdag melding van maken, dan kan het niet heel ernstig geweest zijn.
Vreemde aanname, zat redenen om iets pas een dag later te (kunnen) melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Homeland schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Bereid je maar voor, dit zal niet de enige vorm van protest zijn die we vanavond gaan zien verwacht ik.
Zou het beeld op zwart gaan als een van de deelnemers een boekje open doet over de "onverwachte" mishandeling van de medewerkster?

Zou wel een blamage zijn voor de organisatie (nou ja, nog meer een blamage dan het al is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Homeland schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Bijvoorbeeld verhalen afstemmen met andere getuigen o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zentbeer
[...]

Wat ik bedoel is wat er vrijdag en vanochtend allemaal gebeurde. Zoiets gaat je hoe dan ook niet in de koude kleren zitten (hij zal ook wel slecht geslapen hebben). Dus als hij mag meedoen vraag ik me echt af hoe gefocust en vrolijk hij op het podium zou kunnen staan.

In de vergelijking met MvdP: die zat de hele nacht op het politiebureau en kon daardoor (ondanks dat hij van start mocht gaan) geen potten breken en stapte af.

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je na zo’n etmaal nog “normaal” kunt presteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Amphiebietje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:16:
[...]

Bijvoorbeeld verhalen afstemmen met andere getuigen o.i.d.
Bijvoorbeeld die avond de show af moeten maken, moe naar huis gaan en een nachtje slapen over wat is gebeurd.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Amphiebietje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Zou het beeld op zwart gaan als een van de deelnemers een boekje open doet over de "onverwachte" mishandeling van de medewerkster?

Zou wel een blamage zijn voor de organisatie (nou ja, nog meer een blamage dan het al is).
Ik zet de popcorn klaar. Ik ben heel benieuwd wat de EBU gaat doen om het te laten lijken dat alles oké is. Wat mij betreft passen ze de slogan nog even aan naar divided by music maar dat zal wel niet. Buiten het gezeik rondom Joost is natuurlijk ook de deelname, en daar dubbeldwars overheen het gedrag van Israël bijzonder controversieel. Het was altijd al een grote poppenkast maar nu is het echt nog een paar tandjes erger zeg, holy moly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Amphiebietje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Misschien zetten ze een paar minuten delay op de live, om zo ongeregeldheden weg te kunnen piepen / poetsen.
Maar dat het vanavond een naar sfeertje gaat worden is wel redelijk aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Homeland schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:15:
In ieder geval dusdanig veel later dat de organisatie geen/minder tijd had het incident rustig uit te zoeken.

Nu heeft men hem bijna letterlijk van het podium getrokken, daarmee het veel groter gemaakt dan het had hoeven zijn.

(bij aanranding of erger zou Joost allang zijn weggestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Banshee schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Misschien zetten ze een paar minuten delay op de live, om zo ongeregeldheden weg te kunnen piepen / poetsen.
Er zit sowieso altijd al een vertraging van 10 seconden op. Misschien maken ze daar nu meer van.

Het wordt echt geen feest vanavond zoals het hoort te zijn.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:37
Banshee schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Tuurlijk zit er een delay erop. Is dat niet standaard bij alle grote live shows?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:59

Quad

Doof

Is dit een repetitie met gesimuleerde scores?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Russel88 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Tuurlijk zit er een delay erop. Is dat niet standaard bij alle grote live shows?
Plus 1000 mobieltjes die de show filmen vanuot de zaal. Als er shit gebeurt komt dat online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:09
F1 heeft trouwens nog wel juich bandjes liggen die ze kunnen lenen om nog maar eens een parallel te trekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Quad schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Is dit een repetitie met gesimuleerde scores?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:37
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:20:
[...]

In ieder geval dusdanig veel later dat de organisatie geen/minder tijd had het incident rustig uit te zoeken.

Nu heeft men hem bijna letterlijk van het podium getrokken, daarmee het veel groter gemaakt dan het had hoeven zijn.

(bij aanranding of erger zou Joost allang zijn weggestuurd)
Als ze niet genoeg info hebben, dan laat je hem toch optreden. Schorsen kan altijd nog.
Enige wat je nu bereikt hebt, is dat dit topic erg levendig geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

aljooge schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:09:
[...]

Zo’n gerenommeerde krant heeft zijn bewoordingen en bronnen goed nagekeken. Het is geen social media. Die koptekst klopt.
Tja, Nu.nl zegt wat anders:
"Op dit moment kunnen we nog geen scenario's uitsluiten", zegt onze songfestivalverslaggever Lara Zevenberg. "Het is ook mogelijk dat iemand anders in de Nederlandse delegatie wordt verdacht."
Volgens mij was het ook een gerenommeerde krant in Zweden dat schreef dat het over een fysieke aanvaring ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Extra NOS Journaal om 12 uur op NPO 1. Al zal er niet heel veel nieuws te melden zijn, anders dan wat er al bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:20
Ruzor schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:24:

Volgens mij was het ook een gerenommeerde krant in Zweden dat schreef dat het over een fysieke aanvaring ging.
Gaat om SVT, Zweedse NOS. De eerste vier berichten gaan over dit incident in de app.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:01
Zijn de rechten voor “ESC 2024 - The Musical “ al verkocht? Of komt er alleen een serie van op Netflix?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:01

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Ik vraag me af hoeveel forumleden hier pas in dit topic zijn gekomen ná de ophef. Tijdens de halve finales was het een veel kleiner groepje volgens mij.
Zeker dinsdag, toen Nederland niet meedeed, was het best rustig.

Hoe het ook afloopt, ik ga vanavond in elk geval kijken, want ik heb nog genoeg favorieten in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sewer schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:50:
Vrijdag was een voorbereiding voor ‘s avonds.

Ik denk dat ze niet zo bang zijn voor een stunt op het podium van hem, maar vooral voor de televoting als er nog op Nederland gestemd mag worden (zie ook afgelopen nacht dat ze dit zonder uitleg uitstelden en afstelden).

Hoop dat avrotros/NPO achter Joost blijft staan, en laat de organisatie maar een beslissing nemen met bijbehorende uitleg :)
Die kans heb je natuurlijk ook nog met alles wat met de publieke omroep speelde de laatste tijd;

Dat Avro/Tros (al dan niet onder druk van de NPO / EBU) de Nederlandse inzending terugtrekt.

[ Voor 3% gewijzigd door sambalbaj op 11-05-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
[...]

Tja, Nu.nl zegt wat anders:

[...]

Ik neem aan dat het AD met hun reporters daar aanwezig is. Die zullen wel weten wat ze opschrijven en hun bronnen zorgvuldig hebben gescreend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:37

masauri

aka qwybyte

THE_BASE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:26:
Extra NOS Journaal om 12 uur op NPO 1. Al zal er niet heel veel nieuws te melden zijn, anders dan wat er al bekend is.
Er zou een persconferentie komen, npo, avrotros en ebu. Zou het dit kunnen zijn?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:26:
Zijn de rechten voor “ESC 2024 - The Musical “ al verkocht? Of komt er alleen een serie van op Netflix?
Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
masauri schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Er zou een persconferentie komen, npo, avrotros en ebu. Zou het dit kunnen zijn?
Mijn gevoel zei vanmorgen al dat er om 12 uur toch echt een keer iets gemeld moet worden. Iedereen moet zo langzaam aan toch een keer door?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Toch altijd zo? Ineens is ook iedereen F1 kenner sinds Max er een rondje won en een paar jaar terug deed iedereen alsof ze wel eens met van Barneveld een pijltje hadden gegooid.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kom hier alleen om te lezen en bier te drinken + popcorn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
masauri schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Je zou op zijn minst een terugkoppeling van het gesprek tussen de Avro-dame en de organsatie verwachten. Maargoed, het doel van dat gesprek ontgaat mij sowieso, welke rol kán Avro nog hebben.... Deelname terugtrekken, maar daar was niet echt een gesprek voor nodig geweest....

Als een vreugdevol kind: Ik heb het songfestival nog nooit zoooo leuk gevonden! oOo

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 11-05-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
sambalbaj schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:27:
[...]

Die kans heb je natuurlijk ook nog met alles wat met de publieke omroep speelde de laatste tijd;

Dat Avro/Tros (al dan niet onder druk van de NPO / EBU) de Nederlandse inzending terugtrekt.
Terugtrekken doen ze hopelijk alleen omdat er echt een aanleiding is, niet vanwege door de verder ontstane situatie en ophef doordat EBU niet communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Nou ja, doorgaan kan voor beide partijen risico’s hebben. Dus snap wel dat je daar even over wil overleggen. Aangezien er blijkbaar geen evidente weg is, is overleg vrij logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:37
ArcticWolf schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Ik kom hier alleen om te lezen en bier te drinken + popcorn :Y)
Leedvermaak is ook vermaak, maar dit jaar is het wel heel bont :+

De theorie die we hier thuis bedacht hebben.
Na het schijt vervelende/puberale gedrag wat Klein heeft laten zien bij de pers conferentie, heeft misschien wel iemand gevraagd of hij dacht dat papa trots zou zijn geweest op het gedrag van Klein.

[ Voor 32% gewijzigd door Schuey op 11-05-2024 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Laatst online: 13:35

Ook gerenommeerde kranten kwakkelen wel eens met een canard.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Schuey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:33:
En we zijn nog niet eens echt begonnen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:09
Zoveel overleg en discussie omdat die iets zou hebben gezegd?

Wordt steeds gekker. Geen wonder dat het zo lang duurt.. Hoe kan je iemand daar op disqualificeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Schuey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:33:
[...]

Er kleeft al jaren een bepaald stigma aan het songfestival, ik denk dat ze dat willen doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dglavimans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:35:
Zoveel overleg en discussie omdat die iets zou hebben gezegd?

Wordt steeds gekker. Geen wonder dat het zo lang duurt.. Hoe kan je iemand daar op disqualificeren
Hij is gediskwalificeerd? Joh, dat is nieuw, heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 11:04
RTL Boulevard komt vanaf 16:00u ook met live updates.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaUGrGh_0tOERMDKCnoCVeGIKfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SrjjRWdx3r0Vw5Kph96qVvyn.jpg?f=user_large
Zouden ze al gebeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:26
Rond half 12 gaan er bussen weg vanuit het hotel naar de repetities.
Men gaat kijken of Joost daar dan ook bij zit.
Hoeft natuurlijk nog niets te betekenen hij kan ook later aanschuiven.

https://twitter.com/bratl...oLuZYOaUDlGF_5D3GLuA&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Drardollan schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:36:
[...]

Er kleeft al jaren een bepaald stigma aan het songfestival, ik denk dat ze dat willen doorbreken.
Daar gaat geen verandering in komen. Mijn voorspelling was donderdag al dat Israël wint, daar sta ik nog steeds achter. Dat wordt een rel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:09
fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:37:
[...]

Hij is gediskwalificeerd? Joh, dat is nieuw, heb je daar een bron van?
Mijn reactie bedoelde ik als hoe zou je daar op iemand kunnen disqualificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Toch bizar, extra journaal, RTL met speciale live uitzending, vrees ergens toch dat dit een opgeblazen verhaal blijkt te zijn, anders hoop je toch sneller te horen dat hij gewoon direct eruit is geknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobinNL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:39:
RTL Boulevard komt vanaf 16:00u ook met live updates.
[Twitter]
Dat is toch ook veel te laat. Als er iets te melden is, dan is dat direct nadat er een persbericht naar buiten is gebracht. Dat zal echt niet pas rond 16 uur zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 15-09 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wilders zegt dat hij een premierkandidaat heeft gevonden. 😀

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
d-vine schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:40:

Nederlandse bus is niet aanwezig.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

THE_BASE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Dat is toch ook veel te laat. Als er iets te melden is, dan is dat direct nadat er een persbericht naar buiten is gebracht. Dat zal echt niet pas rond 16 uur zijn.
Ja maar dan moeten ze al hun geweldige dagbesteding programmatuur omgooien. Geen telsell meer dat kan echt niet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het gaat dus alleen om woorden en niet iets fysieks. En daar doen die lui dus al een dag moeilijk over. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 11-05-2024 11:51 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:26
d-vine schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:40:

Geen NL bus is vertrokken. Geen goed teken? Kan of men wacht nog steeds af wat de EBU gaat beslissen

https://twitter.com/bratl...nEsg-YL1_NON5N8UfA9g&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bart-Willem schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:48:
https://twitter.com/thejermaine/status/1789214491579748507

Het gaat dus alleen om woorden en niet iets fysieks. En daar doen die lui dus al een dag moeilijk over. :X
Als je die link niet snel weghaalt!!! :(

Zoiets dus?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
RobinNL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Nederlandse bus is niet aanwezig.
[Twitter]
Niet zo gek. Als er commotie is, dan neem je de achterdeur, om de pers te ontlopen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
d-vine schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:49:
[...]

Geen NL bus is vertrokken. Geen goed teken? Kan of men wacht nog steeds af wat de EBU gaat beslissen

https://twitter.com/bratl...nEsg-YL1_NON5N8UfA9g&s=19
Beslissing genomen, persbericht de deur uit. En door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

THE_BASE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Beslissing genomen, persbericht de deur uit. En door.
Dat hadden ze vrijdagmiddag al kunnen doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Had dit topic helemaal uitgestorven geweest. Ze doen het voor ons :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

THE_BASE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Blijkbaar hebben ze op de redactie van Boulevard de analyse gemaakt dat men in Malmö toch geen knopen doorhakt en dat ze alle tijd hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Of de organisatie gaat gewoon niks meer zeggen, niks gebeurd en we weten niet waar Joost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:54:
[...]

If they could have they would have..

Er zullen veel meer (commerciële) belangen meespelen dan wij vanaf hier kunnen weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinNL
Op dit moment gaat het gerucht rond bij meerdere delegaties dat andere landen mogelijk niet gaan optreden vanavond, uit protest.

We gaan het zien, maar als het zou gebeuren zou dit echt het dieptepunt zijn van het Songfestival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
RobinNL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:56:
Op dit moment gaat het gerucht rond bij meerdere delegaties dat andere landen mogelijk niet gaan optreden vanavond.

We gaan het zien, maar als het zou gebeuren zou dit echt het dieptepunt zijn van het Songfestival.
Ze starten dan gewoon de video in van een eerder optreden en de kijker hoeft er niets van te merken.
Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!

We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.

Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.

Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.