Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het officiële verhaal lijkt te zijn, dat door een reeds geplande reorganisatie de functie: Directeur van Babboe, per 1 april (is geen grap) zou komen te vervallen en er sowieso afscheid genomen zou gaan worden van Pippa. Maar toen de poep plots de ventilator raakte, hebben ze toch maar besloten om dit geplande afscheid vervroegd te effectueren.laurens0619 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:57:
Dank
Het blijft speculeren maar dat Pippa Wibberley direct helemaal van Babboe af is gehaald laat wel wat alarmbellen afgaan dat het wel onder de pet is gehouden richting Accell.
De echte waarheid gaan we waarschijnlijk nooit horen
Dus mocht onverantwoord bestuur worden aangetoond, dan kunnen de schuldeisers zich wenden tot Accell.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Klinkt voor mij proberen mee te profiteren en positief in het nieuws te komen over iemand anders zijn ellende.
Als ze het echt zouden menen dan zouden ze de 2900 advertenties van chinese fatbikes ook wel van hun site mogen verwijderen
CISSP! Drop your encryption keys!
Volgens mij heeft de nvwa ingegrepen.laurens0619 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:52:
[...]
Klinkt voor mij proberen mee te profiteren en positief in het nieuws te komen over iemand anders zijn ellende.
Als ze het echt zouden menen dan zouden ze de 2900 advertenties van chinese fatbikes ook wel van hun site mogen verwijderen
In overleg met...In overleg met de NVWA hebben we besloten alle aangeboden advertenties en bijbehorende accessoires met ingang van 28 februari te verwijderen
[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 29-02-2024 14:55 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Zou kunnen maar toch denk ik eerder dat het een initiatief vanuit marktplaats is geweest, om positief in het nieuws te komen, dan gesommeerd door nvwa. In overleg met kan ook " he nvwa, vinden jullie het ook goed idee als we advertenties weghalen?Sport_Life schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:54:
[...]
Volgens mij heeft de nvwa ingegrepen.
[...]
In overleg met...
Mrja met die media artikelen weet je het nooit...
Het zou iig niet de eerste keer zijn dat ik bedrijven succes zie pakken over iemand anders zijn ellende
[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 29-02-2024 14:58 ]
En wat is het succes dat ze hiermee halen?laurens0619 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:57:
[...]
Zou kunnen maar toch denk ik eerder dat het een initiatief vanuit marktplaats is geweest, om positief in het nieuws te komen, dan gesommeerd door nvwa. In overleg met kan ook " he nvwa, vinden jullie het ook goed idee als we advertenties weghalen?
Mrja met die media artikelen weet je het nooit...
Het zou iig niet de eerste keer zijn dat ik bedrijven succes zie pakken over iemand anders zijn ellende
Wat gaat ze dit opleveren?
Reclame. Marktplaats is weer een keer in het nieuws geweest op een positieve manier ",We willen dat aangeboden producten op Marktplaats legaal en veilig zijn”jeroenkb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:00:
[...]
En wat is het succes dat ze hiermee halen?
Wat gaat ze dit opleveren?
Afijn misschien ben ik te zuur....
Zou kunnen.laurens0619 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:03:
[...]
Reclame. Marktplaats is weer een keer in het nieuws geweest op een positieve manier ",We willen dat aangeboden producten op Marktplaats legaal en veilig zijn”
Ik denk dat dit 'in overleg' meer in lijn ligt met 'wegens verschil van inzicht over de te voeren strategie is persoon x vertrokken bij ons bedrijf'
Ging me niet om de huidige maar om de vorige, Pippa Wibberley. Zij wist er van volgens alle berichten dus Accell wist ervan. Dan kan je niet zomaar je handen er vanaf trekken.ps4mm schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:38:
Staat gewoon openbaar op de linkedin van Gerard Feenema, zit idd in de board van Accell Group, dus niet gek dat ze hem voor deze situatie de leiding/verantwoordelijkheid geven.
Ik zie niet zo goed waarom dit dan een rijkelijke compensatieactie tot gevolg zou hebben, net zo min als dat ik die uberhuapt zie plaatsvinden maar ik hoop het verkeerd te hebben
Dit is toch niet legaal? we betalen nu voor een dienst waar we geen gebruik van kunnen maken en het lijkt alsof zij dit nu ons probleem maken?Hi,
Dank voor de mail.
Ik begrijp dat je contact hebt opgenomen met Babboe, in hoeverre is een een compensatie besproken? Wij kunnen namelijk het leasecontract niet kosteloos beëindigen. In het geval dat Babboe met een compensatie komt, kunnen we daar verder op bouwen.
Ik hoor het graag,
De Batavus Fier is gewoon een Babboe City Mountain (die baqme gebruikt). Wel andere achtervork trouwens.sanderb2001 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:34:
Wat ik meer interessant vind. Als ik de Babboe bekijk in dat artikel over Baqme, lijkt die totaal niet op een Babboe die ik ken maar qua frame meer op hun babboe Slim, en die lijkt wel weer heel erg op de Batavus Fier 2....[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij nadere beschouwing kom ik tot de conclusie dat dit niet zo is. Ze delen wel wat kenmerken maar hebben oa andere motoren, en toch echt een ander frame.
[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 29-02-2024 19:41 ]
If it aint fixed, it's broken.
Zo klinkt het wel ja. Ik zou verwachten dat zij zelf ook onderzoek doen en de fietsen, die hun bezit zijn, aanmelden voor de terugroepactie.denial1986 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:21:
Ben even benieuwd hoe jullie hierover denken. Wij leasen een Babboe city-E via Lease-a-bike. Nu dat onze fiets wordt teruggenomen door Babboe (bevestigd via het serienummer) heb ik een verzoek gedaan tot 'een oplossing', bijvoorbeeld annuleren contract en dan een nieuw contract met een andere (duurdere) fiets van bijv. Urban Arrow. Hun reactie was als volgt:
[...]
Dit is toch niet legaal? we betalen nu voor een dienst waar we geen gebruik van kunnen maken en het lijkt alsof zij dit nu ons probleem maken?
Had ik niet verwacht van zo’n grote leasemaatschappij trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 29-02-2024 18:21 ]
Babboe is geen partij in deze, de leasemaatschappij is de eigenaar en dienen jou een passende oplossing te bieden. Indien je een rechtsbijstand hebt zou ik die even inschakelen.denial1986 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:21:
Ben even benieuwd hoe jullie hierover denken. Wij leasen een Babboe city-E via Lease-a-bike. Nu dat onze fiets wordt teruggenomen door Babboe (bevestigd via het serienummer) heb ik een verzoek gedaan tot 'een oplossing', bijvoorbeeld annuleren contract en dan een nieuw contract met een andere (duurdere) fiets van bijv. Urban Arrow. Hun reactie was als volgt:
[...]
Dit is toch niet legaal? we betalen nu voor een dienst waar we geen gebruik van kunnen maken en het lijkt alsof zij dit nu ons probleem maken?
Denk het niet hoor.. ze staan er al weer op en headlines zijn nog vers.laurens0619 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:03:
[...]
Reclame. Marktplaats is weer een keer in het nieuws geweest op een positieve manier ",We willen dat aangeboden producten op Marktplaats legaal en veilig zijn”
Het is lastig om hier een mening over te vormen. Dit moet ergens vastgelegd zijn in je contract. Zo niet, dan komt de redelijkheid en billijkheid van de Nederlandse wet om de hoek kijken. Maar ik weet 99% zeker dat dit ergens in jouw contract staat.denial1986 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:21:
[...]
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Kan mij ergens wel voorstellen dat 'overmacht' uiteindelijk bij de gebruiker komt te liggen, maar ik vind dat de leasemaatschappij wel mag helpen omdat hun leverancier van het product een niet te gebruiken product heeft geleverd...
Als ik mijn framenummer invul herkend de site hem niet. Daarom maar contact formulier ingevuld, maar nog geen bericht van Babboe.
Producenten moeten hun producten testen, dus ook door middel van duurtesten. Dus de producent moet het ontdekken en eraan werken. Idioot dat dit een eigen leven krijgt. Onnodig en onprofessioneel.
2. Wat nu?
Terugroepactie, etc., gaat allemaal lang duren, vooral met een producent die eigenlijk gewoon behoorde te weten wat er aan de hand was. Zelf zou ik in zo'n geval de fiets niet laten staan. Ik zou hem visueel inspecteren op de lasnaden, op roest en stress, etc. Het is geen rocket science! En blijven inspecteren. Hoe moeilijk is dat?
3. Extra tip
Uiteindelijk is het beter als de kinderen zelf fietsen. Ze doen ervaring op voor later en zijn lekker bezig. Dus ja, ieder moment is een goed moment om afscheid te nemen van de bakfiets!
Helaas wordt het frame nummer van onze 8 jarige City echter niet herkend. De communicatie heeft het echter inderdaad over alle City's maar vrees dat wij straks buiten de terugroepactie vallen maar dus wel wekenlang de bakfiets hebben laten staan voor niets. De frame check geeft hier dus enkel alleen maar meer verwarring..Skating_vince schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:39:
Wij hebben van de klantenservice begrepen dat het framenummer alleen bedoelt is om mensen eruit te filteren die een type hebben dat niet teruggeroepen is (bijvoorbeeld een Curve). ALLE city's moeten terug, dus een framenummer is daar verder niet voor nodig. Als de site hem niet herkent hoor je daaronder alsnog een knop te krijgen om je gegevens verder in te vullen.
Hier ook nog niets gehoord. Gezien de omvang gaat dit ook nog wel even duren vermoed ik.Skating_vince schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:39:
Wij hebben van de klantenservice begrepen dat het framenummer alleen bedoelt is om mensen eruit te filteren die een type hebben dat niet teruggeroepen is (bijvoorbeeld een Curve). ALLE city's moeten terug, dus een framenummer is daar verder niet voor nodig. Als de site hem niet herkent hoor je daaronder alsnog een knop te krijgen om je gegevens verder in te vullen.
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ze moeten allemaal terug - framenummer is niet relevant.Deveon schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:16:
[...]
Helaas wordt het frame nummer van onze 8 jarige City echter niet herkend. De communicatie heeft het echter inderdaad over alle City's maar vrees dat wij straks buiten de terugroepactie vallen maar dus wel wekenlang de bakfiets hebben laten staan voor niets. De frame check geeft hier dus enkel alleen maar meer verwarring..
[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 04-03-2024 09:08 ]
Ja, dat is zeker een beetje onhandig... Wij moesten sowieso bellen, want ons framenummer is niet goed leesbaar door de motor die we erop hebben laten maken. Toen hoorde we dit dus.Jasphur schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:07:
Als alle Cities terug moeten, waarom dan de framenummer check die niet werkt voor oudere City modellen?
man man man...."De verkoper, in dit geval Babboe, is verplicht je een goede fiets te leveren. Is het product niet goed, dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging", laat Drinkenburg weten. Ook moet die vervanging binnen een redelijke termijn plaatsvinden.
"Het is echter niet zo dat je nu een nieuwe bakfiets van een ander merk kan kopen en de kosten kan verhalen op Babboe", zegt hij. Volgens Drinkenburg moet je Babboe in staat stellen om de fiets te vervangen. "Pas als dat niet mogelijk is binnen een redelijke termijn, kun je de koop ontbinden en geld terugvragen."
Bij veel producten is twee weken volgens Drinkenburg een redelijke termijn. "Maar sommige producten zijn minder makkelijk te vervangen. Bij bakfietsen zal de termijn vermoedelijk langer zijn dan twee weken."
Ook wel mooi dat het in de titel gaat om ouders...
Ouders met onveilige Babboe-bakfiets kunnen vervanging niet zomaar weigeren
Verwijderd
Dierenleed aanbieden op MP is ook nog steeds toegestaan.laurens0619 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:03:
[...]
Het is echt een utopie dat je elk risicovol frame aan alleen de buitenkant kunt beoordelen. En ja, materiaalmoeheid is letterlijk wel rocket science Gewoon even kijken zegt echt geen bal, tot het al (bijna) te laat is.Hateka20 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:49:
2. Wat nu?
Terugroepactie, etc., gaat allemaal lang duren, vooral met een producent die eigenlijk gewoon behoorde te weten wat er aan de hand was. Zelf zou ik in zo'n geval de fiets niet laten staan. Ik zou hem visueel inspecteren op de lasnaden, op roest en stress, etc. Het is geen rocket science! En blijven inspecteren. Hoe moeilijk is dat?
De bakfiets is vaak de vervanger van een tweede auto. Het is niet slechts een vehikel om de kinderen drie straten verderop op school af te zetten in een verkeersluw wijkje.3. Extra tip
Uiteindelijk is het beter als de kinderen zelf fietsen. Ze doen ervaring op voor later en zijn lekker bezig. Dus ja, ieder moment is een goed moment om afscheid te nemen van de bakfiets!
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik vind het zo'n makkelijk voertuig. Lekker in beweging, zelfs in de regen (inhoud van de bak ligt droog door een afdekzeil), en geen parkeerkosten/problemen. Laat de vervanging maar komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 06-03-2024 07:19 ]
Dit moet niet veel langer meer duren qua informatie of ik ga hem wel weer gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 04-03-2024 13:22 ]
Maar met @alwind eens dat het niet te lang moet gaan duren voordat we iets horen vanuit Babboe. Anders ben ik wel geneigd de bakfiets weer te gaan gebruiken. Zeker voor het vervoer van spullen.
Dat idee zal ik eens voorleggen aan de ouders van de kinderen die ik opvang. Een stuk of twee 1 jarigen in hun driewielertje, kan best tenslotte. En dan heb ik het nog nieteneens over een stuk of 2 kinderen van 2,5. Die kunnen prima mee op hun loopfiets tenslotte. Heeft niemand last van op het fietspad, het spoor over, bij de stoplichten, oversteken van de ringweg.Hateka20 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:49:
3. Extra tip
En nee, de mijne gaat niet harder dan 18 km/u dus ik ben niet zoń racende bakfietsmoeder.
Ik hoop in ieder geval dat onze Big-E weer snel de weg op mag. We hebben het geluk dat met de 3-jarige op de loopfiets school net te doen is en dat we een auto hebben, maar ik heb het te doen met de mensen die hun 2e auto vervangen hebben door een Babboe bakfiets en diegenen die er voor hun beroep afhankelijk van zijn.
Wat veel mensen niet beseffen is dat het alternatief: rijen autos bij de scholen, nog langer dan ze voor het wegvallen van de bakfiets al waren voor veel gevaarlijkere situaties zorgt dan de bakfietsen (zelfs met soms slechte bestuurders).
Hier staat de fiets in ieder geval nog aan de ketting, totdat we op een manier vernemen dat hij veilig gebruikt kan worden. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik ermee een ongeval krijg doordat het mis gaat met het frame.
If it ain't broke, fix it till it is...
Ja, de informatie voorziening is echt om te huilen. Als je als babboe nog niks weet: prima maar geef je klanten dan even een update....Jasphur schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:24:
Het is nu een week geleden. Hoop toch echt wel deze week te horen van ze. Of in ieder geval wat de andere modellen betreft...
Hier na ruim een week nog geen reactie. Frame is in 2020 al een keer vervangen en komt niet voor in de database, dus ik ben heel benieuwd.Jasphur schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:24:
Het is nu een week geleden. Hoop toch echt wel deze week te horen van ze. Of in ieder geval wat de andere modellen betreft...
Rustae
'Babboe heeft aangegeven dat er over twee weken meer duidelijkheid verwacht wordt. Uiteraard informeren wij blablabla. En dat gaat dan om de duidelijkheid voor de modellen die nu nog niet teruggeroepen zijn.
Dus.
Beter dan niks....Oebie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:30:
Ik ontving een uur geleden een mail van de leasemaatschappij:
'Babboe heeft aangegeven dat er over twee weken meer duidelijkheid verwacht wordt. Uiteraard informeren wij blablabla. En dat gaat dan om de duidelijkheid voor de modellen die nu nog niet teruggeroepen zijn.
Dus.
Jouw bakfiets wordt teruggeroepen he? Ik las in de FB groep voor Babboe eigenaars:Jasphur schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:24:
/f/image/Kro6rgOy8QlL6uXIkOr2kZFk.png?f=fotoalbum_large)
Helaas hebben zich, zoals je misschien vernomen hebt, ontwikkelingen voorgedaan waardoor de terugroepactie van 2019 niet meer van toepassing is. En is "contoleerjeframe.nl" opnieuw ingesteld.
Hieronder vind je hoe de huidige terugroepactie in zijn werk gaat:
De Babboe-CITY, CITY E, MINI en MINI E-modellen vallen onder de terugroepactie.
Op de website www.controleerjeframe.nl kun je je framenummer invullen om te checken of jouw fiets onder de terugroepactie valt. .
Wanneer je framenummer niet herkend wordt, maar je wel een van de bovengenoemde modellen bezit, toets dan een willekeurig getal in op de website www.controleerjeframe.nl en op Check klikt verschijnt er een groene button "laat je gegevens achter"
Je kunt je gegevens daar achterlaten en wij zullen, zodra wij alle informatie hebben over de terugroepactie, direct contact met je opnemen.
We houden je op de hoogte via de website en je ontvangt van ons per mail updates over jouw persoonlijke situatie.
We starten medio maart met het terughalen van fietsen in Nederland. Wij nemen contact met je op zodra wij hier daadwerkelijk mee van start gaan.
Klanten met een bakfiets die valt binnen de terugroepactie krijgen een vervanging of een ander passend alternatief aangeboden. Daarnaast zal een compensatie voor de overlast worden gegeven.
Op de website vindt je over enkele weken concrete informatie hierover.
Voor de zekerheid raden wij echter iedereen aan om de bakfiets op dit moment niet meer te gebruiken.
If it aint fixed, it's broken.
Meh, had liever gewoon binnen een week een bevestiging gehad dat ons "onbekende" framenummer inderdaad vervangen wordt. Blijft raar dat ze verwijzen naar een website die vervolgens niet werkt. Het niet herkennen van je eigen framenummer toont niet echt dat een idee hebben wat de impact is van deze terugroepactie. Verder lees ik ook niet "alle" City's of überhaupt bouwjaren gezien ze ondertussen minimaal drie verschillende varianten hebben gehad.Jasphur schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:31:
Dit… dit is best wel essentieel om te weten als eigenaar van een City of een Mini

https://www.nu.nl/economi...ontslaan-van-rechter.html
Bakfietsfabrikant Babboe heeft geprobeerd om een monteur te ontslaan nadat hij meerdere misstanden probeerde aan te kaarten. Maar de rechter vindt dat Babboe de werknemer niet mag ontslaan, meldt RTL Nieuws
[ Voor 39% gewijzigd door Sport_Life op 05-03-2024 20:46 ]
Het vonnis staat hier.Jasphur schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:18:
Ben wel benieuwd naar de gehele context eigenlijkVind dit soort verhalen altijd zo zwart/wit en 'bedrijf is evil'
Geen fraai beeld.
Hij kon de misstanden die hij signaleerde niet meer aan. Daarmee doelt hij op framebreuken, ondeugdelijke stuurkogels, zadelpennen en displays. [verweerder] stelt dat hij de misstanden die hij als monteur tegenkwam in 2021 en 2022 regelmatig heeft aangekaart bij diverse leidinggevenden, maar dat er niets mee werd gedaan. Integendeel, hem werd de mond gesnoerd en hij werd weggezet als moeilijke werknemer.
Samen met het eerdere bericht dat verkopers moesten liegen over de veiligheid geeft het wel te denken over dit bedrijf.“Zou iemand mij (werkplaats) een update kunnen geven hoe het nou zit met de slechte/te stijve stuurkogels van het laatste half jaar? Een ieder weet nu ondertussen wel dat dit levensgevaarlijke situaties oplevert (…) Framebreuken blijven ook maar binnenkomen, veel fietsen die niet in de terugroepactie zitten (2014,2015, 2017, blijven maar binnenkomen. Ook wat ik al heb aangegeven bij [....] en [E (voornaam)] komen er steeds meer (ja al 10tallen framebreuken uit 2019, 2020 en 2022( voor 2022 houd ik al mijn hart vast. De laatste City E modellen vanaf 2018 tot heden scheuren af bij het aangepast driehoekje. Dit betekent dat het frame niet doorzakt maar in 1 keer dwars naar 1 kant afbreekt, ook weer met alle gevolgen van dien. (…) Dit zijn in mijn ogen Top prioriteiten en veiligheid voor alles!”
Wij hebben volgens mij model 2018, zouden ze met 'aangepast driehoekje' het driehoekje bij het gedeelte onder de trapas bedoelen?Wolly schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 00:07:
De laatste City E modellen vanaf 2018 tot heden scheuren af bij het aangepast driehoekje. Dit betekent dat het frame niet doorzakt maar in 1 keer dwars naar 1 kant afbreekt, ook weer met alle gevolgen van dien. (…)
Heb van die plek nog geen breuk-foto's gezien.
Thanks en mijn hemel...
Schandalig eigenlijk dat ze hier met een schadevergoeding van nog geen 3500 euro wegkomen. Terwijl ze duidelijk geen enkel besef hebben van de rechten van een werknemer. Doet mij toch afvragen hoe vaak ze hier al mee weg gekomen zijn.
https://www.glassdoor.nl/...oe-EI_IE2888933.11,17.htm
Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Babboe (Amersfoort) in mrt 2021.
Na gesprek gevraagd voor feedback...geen enkele reactie. 2 x gemaild naar de leiding gevende..mensen nemen de moeite om langs te komen..wellicht wel zo netjes hier mee om te gaan..gezien de enorme aanvraag van personeel wellicht iets aan de communicatie mag gebeuren
1 review vind ik nou niet echt iets zeggen over het bedrijf. Over elk bedrijf kan je veel negatieve verhalen vinden als je maar gaat zoeken.Lorenz0 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:40:
Op Glassdoor komen ze ook niet echt lekker uit de verf:
https://www.glassdoor.nl/...oe-EI_IE2888933.11,17.htm
[...]
Het gaat mij vooral om het gebrek aan communicatie in dit geval, waar we nu weer mee te maken hebben. We zijn drie weken verder, en ik weet nog steeds niks voor mijn model bakfiets. Als ze nou melden dat het nog een week/maand/jaar duurt, dan kan je daar tenminste nog wat mee.Pendora schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:54:
[...]
1 review vind ik nou niet echt iets zeggen over het bedrijf. Over elk bedrijf kan je veel negatieve verhalen vinden als je maar gaat zoeken.
Maar mee eens dat je van ieder bedrijf wel slechte verhalen kan vinden.
Daar ben ik het volledig mee eens.Lorenz0 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Het gaat mij vooral om het gebrek aan communicatie in dit geval, waar we nu weer mee te maken hebben. We zijn drie weken verder, en ik weet nog steeds niks voor mijn model bakfiets. Als ze nou melden dat het nog een week/maand/jaar duurt, dan kan je daar tenminste nog wat mee.
Maar mee eens dat je van ieder bedrijf wel slechte verhalen kan vinden.
Wij hebben zelf een Curve (2023 oktober zucht... )en fietsen er toch gewoon weer mee. Zie er ook zoveel weer fietsen.
Momenteel staat de teller op 0. Ondanks dat het frame al zo'n 8 jaar onveilig is.Skating_vince schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:12:
En ach, je kan gewoon nieuwe kinderen maken als het mis gaat toch.
Gaat dit nog over het Babboe frame?Pendora schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:58:
[...]
Momenteel staat de teller op 0. Ondanks dat het frame al zo'n 8 jaar onveilig is.
Bedoelde, teller staat nog op 0 doden in totaal. Dan is zo'n opmerking over nieuwe kinderen maken beetje ver gezocht.
https://nos.nl/artikel/25...den-zich-voor-compensatie
Jammer genoeg moet ik dit lezen in een artikel ipv een email:
Roept alleen maar vragen op bij mij. En die advocaat uit het artikel heeft gewoon groot gelijk. Ik wil een degelijk product, geen halfbakken reparaties. Voel mij redelijk belazerd als de reparatie het 'vervangend' product is. Daarnaast, welke fietsonderdelen moet ik kopen dan? Ik heb alles al..."De eerste bakfietsen worden vanaf halverwege deze maand bij de klanten thuis opgehaald en gerepareerd", zegt een woordvoerder van de fietsproducent. Klanten krijgen ook een voucher, waarmee ze bij Babboe nieuwe fietsonderdelen kunnen kopen.
[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 08-03-2024 10:45 ]
Je zou zeggen dat het frame bij deze versies iets aangepast is voor de middenmotor, snelheid en gewichtsverdeling, ook aangezien eerdere bekende problemen. Baqme zijn ook mountain modellen.
Vlak na het in gebruik hadden we wel last van een heftig trillend stuur. Niet heel chill en best even schrikken. Begon bij wat hogere snelheden later ook bij lage snelheden.
Zelf gekeken en merkte op dat er speling zat in de stuurstang die onder de bak doorloopt, bij de bevestiging aan de voorkant waardoor het voorwiel ging trillen. Zelf even aangezet en was opgelost. Direct erna, onder garantie monteur laten komen en deze heeft alles nagelopen en aangedraaid. Goede service verder.
Verder is het wachten op vervolg vanuit Babboe…

Wat voor compensatie had je verwacht?TinusXIII schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:08:
Dus je compensatie worden cadeaubonnen die je bij Babboe kan gebruiken![]()
Zelfde als voor de massaclaim, of de fietsen worden allemaal gerepareerd en er is geen aantoonbaar verlies, of Babboe gaat failliet en dan is er niks te compenseren. Maar mensen ruiken "gratis" geld.
Het bekendste ervaringsverhaal – de moeder met het trillende stuur in de tunnel, schudde aan fiets, viel uit elkaar – gaat over een City Mountain. Kijk maar eens goed naar de foto's.realidolownor schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:53:
Hier een Babboe City Mountain (okt 2023), voor de deur staan. Ik vraag me af of er ook problemen bekend zijn bij de Mountain’s, ik kom niets tegen hierover.
Je zou zeggen dat het frame bij deze versies iets aangepast is voor de middenmotor, snelheid en gewichtsverdeling, ook aangezien eerdere bekende problemen. Baqme zijn ook mountain modellen.
Vlak na het in gebruik hadden we wel last van een heftig trillend stuur. Niet heel chill en best even schrikken. Begon bij wat hogere snelheden later ook bij lage snelheden.
Zelf gekeken en merkte op dat er speling zat in de stuurstang die onder de bak doorloopt, bij de bevestiging aan de voorkant waardoor het voorwiel ging trillen. Zelf even aangezet en was opgelost. Direct erna, onder garantie monteur laten komen en deze heeft alles nagelopen en aangedraaid. Goede service verder.
Verder is het wachten op vervolg vanuit Babboe…
Beste Babboe eigenaar,
Helaas kunt u sinds enkele weken uw bakfiets niet gebruiken. Wij realiseren ons dat dit erg vervelend voor u is en dat het veel ongemak kan geven. Nogmaals onze excuses daarvoor.
We willen ervoor zorgen dat u zo snel mogelijk weer veilig van uw bakfiets kunt genieten. Het onderzoek naar de diverse modellen moet zorgvuldig gebeuren en vraagt dan ook tijd. Dit onderzoek is in volle gang en we zijn hierover in gesprek met de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit). De komende weken zullen we ons voorstel voor een oplossing voor de diverse modellen met de NVWA overleggen.
Verder zijn we druk bezig om de terugroepactie voor onze klanten zo soepel mogelijk te laten verlopen. Het gaat om een forse logistieke operatie die we nu voorbereiden en het bouwen van een speciale website hiervoor is onderdeel daarvan.
Wij vragen dus nog langer uw geduld. Wij doen er alles aan om u eind van deze maand helderheid te geven. We zullen persoonlijk contact met u opnemen over de exacte oplossing voor uw situatie.
Wij hopen op uw begrip. Bij voorbaat dank daarvoor.
Babboe
PS Hebt u het framenummer van uw Babboe al gecontroleerd op www.controleerjeframe.nl? Na het invullen van uw framenummer en uw contactgegevens houden we u op de hoogte van de oplossing voor uw type bakfiets.
Natuurlijk is er aantoonbaar verlies. Marktplaats laat geen eens meer advertenties meer toe van Babboe fietsen. De 2e hands waarde is enorm gedaald.Pendora schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:20:
[...]
Wat voor compensatie had je verwacht?
Zelfde als voor de massaclaim, of de fietsen worden allemaal gerepareerd en er is geen aantoonbaar verlies, of Babboe gaat failliet en dan is er niks te compenseren. Maar mensen ruiken "gratis" geld.
https://www.ad.nl/binnenl...-en-legaal-zijn~aef1f11d/Wie nu nog een advertentie plaatst, krijgt de melding dat de fiets niet meer mag worden verkocht. Het platform doet dit omdat het alleen producten wil aanbieden die ‘veilig en legaal’ zijn, en daar voldoen de bakfietsen volgens Marktplaats niet meer aan.
Dat is nu. Als alles gerepareerd wordt staat marktplaats het weer toe (verwacht ik) dus geen verlies meer.Wolly schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:44:
[...]
Natuurlijk is er aantoonbaar verlies. Marktplaats laat geen eens meer advertenties meer toe van Babboe fietsen. De 2e hands waarde is enorm gedaald.
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...-en-legaal-zijn~aef1f11d/
Ze benoemen zelf de compensatie als sinds het eerste bericht. Ik neem aan dat is voor de tijd dat ik de bakfiets niet (veilig) kan gebruiken tot aan de reparatie en de ongemakken die daarbij komen kijken.
Ik verwacht dat het een blijvend effect zal hebben, dit bedrijf heeft jarenlang zaken mbt de veiligheid weggemoffeld en hierdoor een slechte naam gekregen.Pendora schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:10:
[...]
Dat is nu. Als alles gerepareerd wordt staat marktplaats het weer toe (verwacht ik) dus geen verlies meer.
Ik denk dat dit wel mee zal vallen. De Volkswagens en Audi’s zijn evenveel waard gebleven na de sjoemeldiesels en ook andere automerken na alle terugroepacties, en ook Boeings na het neerstorten zijn evenveel waard/gewild. Mensen vergeten alles na een tijdje.Wolly schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:41:
[...]
Ik verwacht dat het een blijvend effect zal hebben, dit bedrijf heeft jarenlang zaken mbt de veiligheid weggemoffeld en hierdoor een slechte naam gekregen.
Tja.... 🤨
Ik zie: 12 ? 700209
Op de plek van het vraagteken kan ik niet lezen wat daar staat. Zou ik toch recht hebben op die terugroepactie/reparatie?
Ja, gewoon via die frame website invoeren en je gegevens achterlaten. Frame nummer is niet voorwaardelijk voor de terugroepactie, echter kan het iets langer duren.ahbart schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:09:
Ik heb 2e hands een Babboe City (Limited Edition) zonder motor, gekocht. Ik kan het framenummer maar deels lezen. Hij is namelijk een keer overgeverfd/gespoten.
Ik zie: 12 ? 700209
Op de plek van het vraagteken kan ik niet lezen wat daar staat. Zou ik toch recht hebben op die terugroepactie/reparatie?
Even mijzelf quoten. Hier wordt niks gezegd over dat het ophalen en repareren van de modellen deze maand nog gaat beginnen. Ben benieuwd wat de woordvoerder die met de NOS heeft gedeeld dat er reparaties en vouchers gaan komen die info dan vandaan heeft…Jasphur schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:33:
Zojuist een generieke email ontvangen van Babboe:
[...]
Vragen, vragen, vragen
Volgens de advocaat die wil verdienen aan een massa claimTinusXIII schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:08:
Dus je compensatie worden cadeaubonnen die je bij Babboe kan gebruiken![]()
Wij hebben in het verleden ook zo'n ding gehad.
Toen braken de spaken en tegenwoordig al het hele frame.
Ik heb toen zelf de velgen en naaf aangepast zodat er dikkere spaken in konden.
Daarna hebben wij er geen problemen meer mee gehad.
Maar de kwaliteit van het hele apparaat vond ik toen al niet hoogstaand.
Dit was denk ik 5 jaar terug en we hebben er een hoop gemak van gehad met 2 kleine ettebakkies gelukkig fietsen ze tegenwoordig zelf.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 11-03-2024 08:54 . Reden: Archive linkjes zijn niet toegestaan, of ze nou werken of niet ]
Lijkt ook wel een probleem voor alle producenten van E-Bikes. Bij Stella zie je ook al dat ze niet meer van de fietsen af kunnen komen. Het inschatten hoeveel fietsen er verkocht werden na de Corona periode is blijkbaar erg lastig geweest.LevelBoss schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:03:
Zelf geen Babboe, maar als lezer van het FD viel mijn oog op dit artikel. Kortgezegd verliezen de schuldeisers van Accell (eigenaar van Babboe) het vertrouwen of ze hun investeringen wel terug kunnen verdienen en dreigt een financiële herstructurering.
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 11-03-2024 08:54 . Reden: Quote edit ]
De link naar je archive bericht werkt niet bij mijLevelBoss schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:03:
Zelf geen Babboe, maar als lezer van het FD viel mijn oog op dit artikel. Kortgezegd verliezen de schuldeisers van Accell (eigenaar van Babboe) het vertrouwen of ze hun investeringen wel terug kunnen verdienen en dreigt een financiële herstructurering.
Fietsnieuws.nu heeft een samenvatting denk ik
https://nieuwsfiets.nu/20...ich-op-voor-accell-group/
Als dit echt allemaal uitkomt dan vermoed ik dat het laten vallen van Babboe ineens wel werkelijkheid kan worden, al was die mogelijk nooit echt weg.
[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 11-03-2024 08:54 . Reden: Quote edit ]
Jasphur schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:07:
[...]
De link naar je archive bericht werkt niet bij mij
Fietsnieuws.nu heeft een samenvatting denk ik
https://nieuwsfiets.nu/20...ich-op-voor-accell-group/
Als dit echt allemaal uitkomt dan vermoed ik dat het laten vallen van Babboe ineens wel werkelijkheid kan worden, al was die mogelijk nooit echt weg.
Als ze wel failliet gaan kost dat de banken ook een hoop geld.
Even refreshen en tijdig op Escape drukken en je kunt het gewoon lezen.Jasphur schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:40:
@alwind Je artikel zit achter een pay/login wallWat is de TLDR?
Het artikel laat zich ongeveer zo samenvatten:
Vakbonden FNV en CNV dreigen met acties bij fietsproducent Accell in Heerenveen als de directie niet instemt met een beter sociaal plan voor de werknemers, met daarin onder andere een ruimere ontslagvergoeding. Accell kampt met financiële problemen door een teruglopende verkoop van E-bikes, resulterend in oplopende schulden. De Amerikaanse investeerder KKR --- die Accell anderhalf jaar geleden voor 1,56 miljard Euro van de beurs haalde --- heeft noodkredieten van 250 miljoen euro verstrekt, maar een terugroepactie voor Babboe-bakfietsen en een totale schuld van 1,2 miljard Euro verergeren de situatie. Beleggers, waaronder Invesco en Capital Four, vrezen een schuldsanering en verkopen hun schuldpapier van Accell met grote kortingen, tot wel zestig procent, wat duidt op weinig vertrouwen in een goede afloop onder verkopers van de schuldpapieren.
en
https://www.telegraaf.nl/...-bij-moederbedrijf-babboe
Oud minister Jorritsma is aangesteld als voorzitter van de raad van commissarissen.
En uit de LC begrijp ik dat om vijf uur vandaag het ultimatum afloopt voor de staking. Ik ben benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen. Hopelijk in een positieve richting!
[ Voor 14% gewijzigd door Lorenz0 op 12-03-2024 08:58 ]
Zodat dit topic een bron voor informatie blijft voor personen die geraakt worden door dit alles.
[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 12-03-2024 10:40 ]
Op zich logisch. Maar: Laat. Wat. Weten. Communiceer wat je plan is als je die hebt.Oebie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:07:
Ik had gister een monteur, want moet servicebeurt van de leasemaatschappij. Hij wist uiteraard ook niks. Vertelde dat hij denkt dat ze eerst het rijtje af gaan, vaan meest verkocht tot minst verkocht. Maar... Van horen zeggen dus.
Afijn.
Een servicebeurt voor een fiets die niet gebruikt mag worden. Je zou zeggen dat de monteurs beter ingezet kunnen worden op de terugroepactie..Oebie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:07:
Ik had gister een monteur, want moet servicebeurt van de leasemaatschappij. Hij wist uiteraard ook niks. Vertelde dat hij denkt dat ze eerst het rijtje af gaan, vaan meest verkocht tot minst verkocht. Maar... Van horen zeggen dus.

PS: Gewoon nieuwste eerst.. zeg ik met een bijna 8 jarige City. Je zal maar nét z’n ding gekocht of geleased hebben..
[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 12-03-2024 19:09 ]
Ik heb inmiddels juridisch advies ingewonnen. Hopelijk gaat dat wat doen.
Hoop het ook voor je. Succes en deel vooral wat je kan/wil delen, hopelijk hebben soort gelijken wat aan je tips.Oebie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:41:
Ja, het is om te gillen. Moet ook gewoon de lease doorbetalen. Ook om te gillen. Ze motiveren dat met 'onze kosten met verzekeringen lopen ook gewoon door'.
Ik heb inmiddels juridisch advies ingewonnen. Hopelijk gaat dat wat doen.
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.