Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Oebie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Fijn dat het opgelost wordt! Werd je al een alternatief aangeboden? Ben we benieuwd wat dat moet zijn dan, want bijna geen enkel model mag de straat op :F
Na het invullen krijg je de melding dat er contact opgenomen gaat worden. Meer info is er niet.
Alleen de bevestiging dat het framenummer onder de terugroepactie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Hann1BaL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Na het invullen krijg je de melding dat er contact opgenomen gaat worden. Meer info is er niet.
Ah, naja. Dat kunnen ze misschien nog niet meteen.

Ik wacht op bericht van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:22
Mijn framenummer werd niet geaccepteerd, ik heb een city-e uit begin 2019. Het framenummer valt ook niet in de range gemeld. Het begint met WSP maar eindigt op een N en niet een P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
Wellicht omdat die in de range valt van de terugroepacties destijds in 2019?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier een City-E uit 2016 die ook niet wordt herkend, vreemd want als eerste eigenaar gekocht bij Babboe hebben ze ons wel op de hoogte gebracht dat we de fiets niet meer moesten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:22
Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:23:
Wellicht omdat die in de range valt van de terugroepacties destijds in 2019?
Hmm, lijkt daar wel binnen te vallen maar daar nooit iets van gehoord terwijl er vaker onderhoud is gedaan door Babboe zelf.
Deveon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:24:
Hier een City-E uit 2016 die ook niet wordt herkend, vreemd want als eerste eigenaar gekocht bij Babboe hebben ze ons wel op de hoogte gebracht dat we de fiets niet meer moesten gebruiken.
Ja, hier hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat jullie emails hebben gekregen doet mij denken dat er bij hen geen link is tussen persoon (email) en framenummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hann1BaL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Neem aan dat je gegevens moet achter laten of doen ze het obv de factuur/bestelling?

Wij hebben m tweedehands gekocht.

Inmiddels met rechtsbijstand wel de factuur gekregen, verkoper deed nogal moeilijk, sommige mensen.. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 27-02-2024 11:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

arnova

weet veel, maar niet alles

Pendora schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Klopt voor nu gaat het alleen om de MINI en MINI E. De mountain zit nog niet in het programma:

[...]
Ah bedankt, daar had ik overheen gelezen. Wel irritant dat het gros van de Babboe eigenaren nog steeds niet weet waar ze aan toe zijn en er ook geen termijn gegeven wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sport_Life schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Neem aan dat je gegevens moet achter laten of doen ze het obv de factuur/bestelling?

Wij hebben m tweedehands gekocht.

Inmiddels met rechtsbijstand wel de factuur gekregen, verkoper deed nogal moeilijk, sommige mensen.. :/
Je vult zelf je gegevens in, in combinatie met je framecode. Dat is alles. Dus er is geen vraag naar factuur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Zou alles ouder dan 5 jaar überhaupt wel terug geroepen worden? Kan me voorstellen dat er een limiet kan zijn aan de leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Pendora schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:46:
Zou alles ouder dan 5 jaar überhaupt wel terug geroepen worden? Kan me voorstellen dat er een limiet kan zijn aan de leeftijd.
Als iedereen zijn framenummer invult van een oudere fiets dan komen we daar achter.
Nergens lees ik een leeftijdsgrens en ik denk dus dat die grens er ook niet is.

Als het frame van een 10 jaar oude fiets breekt is er net zo veel ellende als bij een fiets van 3 jaar.
Non-confirmiteit geldt nog steeds.

Het lijkt dat de modellen vanaf de start een slecht ontwerp hadden met gevoeligheid/risico op de haarscheurtjes leidend tot breuken.

Ik denk dus dat alle fietsen worden teruggeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Pendora schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:46:
Dan hadden ze dat wel eerder mogen laten weten. Je mag toch wel verwachten dat een fiets van 2300 euro langer mee gaat dan 8 jaar? Heb ik net een nieuwe houtset besteld omdat die verder nog prima in orde is.

Overigens ga ik niet uit van vervanging voor een nieuwe, maar enige tegemoetkoming lijkt mij wel ter plaatse gezien niemand op een gebruikte Babboe meer zit te wachten gezien het advies hem niet te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Deveon op 27-02-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

KillaZ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:10:
[...]

Tip, haal de versie met groot scherm en gescheiden bediening. Scherm gaat op het midden van je stuur, bediening bij je hendels.

Dat is simpelweg een beter ontwerp voor dezelfde prijs.

Dat is, als je ooit nog op je babboe kan gaan rijden :+
Mijn alles in 1 bediening is ook kapot, kan nergens een nieuwe bestellen, welke heb jij precies besteld, die ook op de babboe werkt

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:53
Dido schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:
[...]

Wat zouden ze daarmee opschieten?

Jij kunt een hem goedkoop scoren op marktplaats en die inruilen voor een nieuwe. Fijn voor jou.

Of de huidige eigenaar verkoopt hem niet op markplaats, ruilt hem in, en zet die nieuwe op marktplaats.

Voor Babboe zal het om het even zijn, die leveren in beide gevallen een nieuwe fiets.
Ging er meer om dat ze waarschijnlijk wel een aankoopbewijs gaan vragen bij het inleveren. Daarbij moet je dus kijken of garantie overgedragen wordt bij verkoop, iets wat nu nog niet duidelijk is

edit:
https://www.babboe.nl/gar...is%20niet%20overdraagbaar.

Uiteraard weet ik niet of de huidige terugroepactie onder deze regels valt, maar ze zijn er wel duidelijk in dat de normale garantie niet overdraagbaar is

[ Voor 19% gewijzigd door Holk op 27-02-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Uit de FAQ: hoe is dit een antwoord Babboe? Haha
Wordt mijn bakfiets gerepareerd of vervangen?
Op de website controleerjeframe.nl kunt u uw framenummer invullen voor meer informatie over de terugroepactie en de vervolgstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:35
Werkt goed die site, framenummer van mijn fiets van januari 2023 is onbekend :P

Edit: na een paar keer proberen doet ie het wel. Aangemeld. Afwachten maar.

[ Voor 34% gewijzigd door TinusXIII op 27-02-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wel een hit na een retry? Dat is gevaarlijk zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 00:17
Ook maar een paar keer extra geprobeerd zonder succes.
Babboe City in keurige staat van +/- 6 jaar oud, factuur krijg ik niet meer gevonden. Aanvraag ingediend, wachten t af!

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
De NOS heeft meer informatie dan dat ik heb :P artikel
De woordvoerder van Babboe spreekt over een "hele grote operatie". Of de bakfietsen worden opgehaald of dat de klanten deze zelf ergens heen moeten brengen, kan Babboe nog niet zeggen.

Babboe-klanten krijgen een vervangende fiets of 'een passend alternatief' voor een teruggeroepen fiets, zegt het bedrijf. Een alternatief kan zijn een ander bakfietsmerk van het moederbedrijf van Babboe, Accell. Ook Batavus, Sparta en Koga en vallen onder dit bedrijf.

Overigens kan de klant ook voor een andere Babboe-bakfiets kiezen, ondanks de oproep van Babboe om deze voorlopig niet te gebruiken. "Dat is de individuele keuze van de klant."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:34:

[...]
Doe mij maar een Arrow dan . ;)

Anyway lijkt dat ze dit goed oplossen, mag ook weleens gezegd worden:).

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 27-02-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Sport_Life schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:44:
[...]

Doe mij maar een Arrow dan . ;)

Anyway lijkt dat ze dit goed oplossen, mag ook weleens gezegd worden:).
Gazelle hier dan maar. Kinderen zitten niet lekker naast elkaar in de Urban Arrow :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:34:

[...]
Grappig dat ze dan Carqon niet noemen, dat valt ook onder Accell. Doe mij trouwens maar een Riese & Müller dan >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 27-02-2024 12:57 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oebie
Ik wil graag een bakfiets.nl cargo trike daycare gaan rijden. Maar ik ben dus afhankelijk an wat de leasemij doet. Voor maandag moet mijn vervoersprobleem oplost zijn. Ik weet werkelijk waar niet hoe.

En ook niet hoe lang ik de leasemaatschappij nog de tijd geef. Breek dat contract open, lease mij een andere en door. Wat zij dan met de Babboe bakfiets doen.. Geen idee. Niet mijn probleem ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De motor die er bij ons op is geplaatst zit voor het framenummer en die krijg ik er zelf echt niet af. We zien een deel, dus maar even bellen of ze daar al genoeg aan hebben. Telefonisch uiteraard gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
Serieus.... ben ik zo'n muts. Ai. Dat was dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
Oebie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:56:
[...]

Serieus.... ben ik zo'n muts. Ai. Dat was dom.
Niet echt. Ze mixen zelf de berichten en daardoor wordt het erg lastig om het te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Hier ook aangemeld. Onze City-E komt uit 2018 volgens mij. Heb een WSP nummer op het frame, maar voorop staat ook nog een GB nummer. Beide worden niet herkend. Dus maar gegevens achtergelaten.

We gebruiken hem an sich weinig meer, wilde hem eigenlijk verkopen, maar nu is hij weinig waard op marktplaats. Ben benieuwd wat er voor vervolg gaat komen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.v
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:29
Bericht van de klantenservice op de vraag wat ik nu met mijn Curve e moet doen.

Start bericht:
Er wordt nog onderzoek gedaan naar de andere modellen. Hierover is ook contact met de NVWA. Wat die recall actie exact gaat inhouden wordt nu onderzocht. Dat kan variëren van een preventieve check, het vervangen van onderdelen of het vervangen van de complete fiets. Op dit moment is daar geen duidelijkheid over. We adviseren we om de bakfiets voorlopig niet te gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:47
Zo'n preventieve check kan iedereen met een beetje verstand van constructies en metallurgie toch wel zelf doen? Als ik zo'n bakfiets had, zou ik hem zelf inspecteren op scheuren. Een scheurtje wordt niet binnen een week zo groot dat het hele frame doorscheurt.

Kortom, wekelijks controleren en lekker blijven gebruiken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dat is toch geen doen? :P
Begrijp mij niet verkeerd, ik snap dat preventief controleren sowieso wel een goed idee is. Los van dit hele mankement. Maar na verloop van tijd vergeet je het steeds vaker te doen en opeens is de scheur wel groot genoeg om te scheuren. Als ik een product koop van ~3500 euro, dan verwacht ik daar gewoon de eerste jaren geen omkijken naar te hebben. Als die wat ouder is komt er mee onderhoudt en zorg bij kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
als ik een babboe voor 450 op de kop kan tikken, en wekelijks ff controleren is dat een ander verhaal dan als je er een van 3500 heb
Dan wil je waar voor je geld
Babboe is momenteel stom bezig
Met verzwijgen en onduidelijkheid draaien ze zichzelf alleen maar verder in de shit
Dan blijft de naam straks een synoniem voor onbetrouwbare gluiperds
Zo dom
Om zo een goede naam te verkwanselen
Openheid waarderen klanten zo veel te meer
Maar affein ze komen zichzelf wel een keer tegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 19:19

Dido

heforshe

Holk schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:09:
Ging er meer om dat ze waarschijnlijk wel een aankoopbewijs gaan vragen bij het inleveren. Daarbij moet je dus kijken of garantie overgedragen wordt bij verkoop, iets wat nu nog niet duidelijk is
Als het zou gaan om het claimen van garantie, heb je een punt.
Het gaat hier echter om een ondeugdelijk en mogelijk gevaarlijk product, wat ik niet direct onder normale garantie zou laten vallen.

Overigens gaat wettelijke garantie altijd] over op de volgende eigenaar. Alleen extra garantiebepalingen (extra lange duur en dergelijken) kunnen in de algemene voorwaarden van overdracht worden uitgesloten.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Joris748 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:38:
Zo'n preventieve check kan iedereen met een beetje verstand van constructies en metallurgie toch wel zelf doen? Als ik zo'n bakfiets had, zou ik hem zelf inspecteren op scheuren. Een scheurtje wordt niet binnen een week zo groot dat het hele frame doorscheurt.

Kortom, wekelijks controleren en lekker blijven gebruiken.
Als het aan metaalmoeheid te wijten is heeft visuele inspectie niet veel zin. Daar zie je niet of met zeer veel moeite iets van voordat het (veel) te laat is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ben mijn bakfiets aan het terugbrengen naar zijn ‘oude’ staat, bidon er af, bankje er terug in, beschermrand er af, etc, maar ik krijg de antislipmat er niet uit. Toch iets van kwaliteit haha. Niet dat ik op de centen zit, maar als de vervanging iets anders is dan de bakken overzetten op een nieuw frame hoop ik toch wel een nieuwe antislipmat te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Ik wacht wel even tot ik een datum heb wanneer ze ‘m komen halen voordat ik alles eraf haal :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
TinusXIII schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:08:
Ik wacht wel even tot ik een datum heb wanneer ze ‘m komen halen voordat ik alles eraf haal :D
Nja, ik had er nu tijd voor en nu ist droog, dus nu maar gedaan. Wil er toch niet meer op fietsen haha. En het is niet dat het nou veel werk was ofzo :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Luzeklap schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:18:
als ik een babboe voor 450 op de kop kan tikken, en wekelijks ff controleren is dat een ander verhaal dan als je er een van 3500 heb
Dan wil je waar voor je geld
Babboe is momenteel stom bezig
Met verzwijgen en onduidelijkheid draaien ze zichzelf alleen maar verder in de shit
Dan blijft de naam straks een synoniem voor onbetrouwbare gluiperds
Zo dom
Om zo een goede naam te verkwanselen
Openheid waarderen klanten zo veel te meer
Maar affein ze komen zichzelf wel een keer tegen
Waar baseer je dat op? Ik vind het juist zorgvuldig. Verkoopstop, voorlopig niet gebruiken en per product aankondigingen doen.

Geeft ze de tijd om het probleem goed te onderzoeken en met effectieve maatregelen te komen.

Om het merk voor de lange termijn te behouden, zullen ze nu adequaat moeten reageren. In plaats van dat ze niet open zijn, kan het ook zijn dat er geen nieuws is.

[ Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 27-02-2024 19:43 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:02:
Dat is toch geen doen? :P
Begrijp mij niet verkeerd, ik snap dat preventief controleren sowieso wel een goed idee is. Los van dit hele mankement. Maar na verloop van tijd vergeet je het steeds vaker te doen en opeens is de scheur wel groot genoeg om te scheuren. Als ik een product koop van ~3500 euro, dan verwacht ik daar gewoon de eerste jaren geen omkijken naar te hebben. Als die wat ouder is komt er mee onderhoudt en zorg bij kijken.
Dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is zelf controleren totdat Babboe met een definitieve oplossing komt. Heb je in de tussenliggende tijd iig een bakfiets ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Joris748 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:41:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is zelf controleren totdat Babboe met een definitieve oplossing komt. Heb je in de tussenliggende tijd iig een bakfiets ter beschikking.
Is het zelf te controleren? Haarscheurtjes zijn slecht zichtbaar en zouden met hetzelfde gemak onder de verf kunnen zitten.

Als je ze ziet weet je misschien dat je een risicogeval hebt, maar als je ze niet ziet weet je eigenlijk niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:15:
[...]

Nja, ik had er nu tijd voor en nu ist droog, dus nu maar gedaan. Wil er toch niet meer op fietsen haha. En het is niet dat het nou veel werk was ofzo :P
Groot gelijk. Wel een goeie inderdaad om alle accessoires eraf te halen, tot de zwarte rand op de bak aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kwam nog iets tegen :
Niet alleen het model op twee wielen, de Babboe 'City', blijkt te breken, maar het gebeurt óók bij de Babboe 'Curve', het model met drie wielen.
[..]
De fabrikant geeft cijfers over de Babboe Curve. "Het model Curve heeft in twee jaar tijd, minder dan 20 meldingen van een haarscheur of framebreuk gehad op ruim 50.000 verkochte fietsen (0.022%)", aldus directeur Wibberley.
[..]

De fietsfabrikant weigert - ook na herhaaldelijk vragen - antwoord te geven op de vraag hoeveel Babboe City's er na die terugroepactie nog kampten met problemen aan het frame.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...reken-met-grote-regelmaat

Volgens Babboe 19 van de 50.000 frames van de Curve gescheurd, van de City wilde men geen cijfers geven.
Als bovenstaande klopt dan is de vraag of zij (Babboe/NVWA) het nodig vinden alle Curve modellen terug te roepen.

Het lijkt iig vaker voor te komen bij de City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Reputatieschade Babboe lijkt beperkt ondanks aanhoudende problemen

https://nos.nl/l/2510632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
Daar kunnen ze niet heel veel over zeggen lijkt me, er mag nog niks verkocht worden.

Afijn, RTL moet ook 'hun' onderwerp actueel houden natuurlijk.

[ Voor 81% gewijzigd door Oebie op 28-02-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Oebie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:31:
Daar kunnen ze niet heel veel over zeggen lijkt me, er mag nog niks verkocht worden.

Zouden jullie het afwachten mbt de leasemaatschappij?
Zij hameren erop (en ik snap dat van hun uit wel) dat ze de data van Babboe nodig hebben omtrent mijn geleasde MaxE. Ik lease sinds 22 januari 2024.

Ik gebruik hem zakelijk, ik ben gastouder. De 6 zitplaatsen zijn noodzakelijk. Er zijn verschillende scenario's denkbaar:
1. Bakfiets wordt goedgekeurd (maar wanneer.....)
2. Bakfiets wordt afgekeurd en teruggeroepen (maar wanneer en hoe lang)

In alle gevallen heb ik vanaf dinsdag vervoer nodig. Voor 6 kinderen.
Ik kán kijken of ik een andere bakfiets kan regelen maar dat wordt dan koop of lease. Risico is dat de Babboe wordt goedgekeurd, ik met 2 Bakfietsen zit. Mijn leasecontract kan ik na 1 jaar afkopen. Dat kost 1200 euro. Een nieuwe aanschaf van een bakfiets 5.500.

De leasemaatschappij biedt geen vervangend vervoer. Ze zijn nu ism Babboe aan het kijken of vervangend vervoer toch mogelijk is. Top! Alleen... dat alternatief hèbben ze gewoon niet bij Accell. Wel bij fietsunie, waarmee de leasemaatschappij ook zaken doet.

Dus ik wil graag dat ze het contract openbreken. Maar de leasemaatschappij wil dat niet want er is nog niks bekend over de Babboe. En echt, zakelijk gezien snap ik het wel. Ik heb er alleen geen hol aan. Ik sta ook met mijn rug tegen de muur.

Of ... ik wacht af.
Maar eigenlijk is dat al geen optie meer.
Je stelt deze vraag steeds weer, maar misschien is het beter er een apart topic voor te starten? Ik denk dat je de enige hier bent die een bakfiets least, dus niemand kan deze vraag voor je beantwoorden.

Iedereen zit met een probleem - wij ook. Hopelijk komt er snel een oplossing vanuit Babboe. Jij hebt nog geluk dat je leasemij misschien nog iets kan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@Oebie Is het niet mogelijk om je klanten (ouders) te vragen voor toestemming om de Babboe te gebruiken of anders aan te geven dat ze zelf de kinderen moeten brengen? Tot 4 kinderen kan je eventueel ook tijdelijk met een auto vervoeren.

De kans dat je gloed nieuwe Babboe breekt lijkt mij niet realistisch. Het is met name de tweewielers die een probleem vormen en lijkt zelfs met name onder de modellen uit de eerder terugroepactie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Oebie Kan je eventueel tijdelijk een personenbusje huren waar je makkelijk 6 kids in kan vervoeren. Maar dan zit je uiteraard wel weer met de (verplichte) kinderstoeltjes en zitverhogers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
Caayn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:41:
@Oebie Kan je eventueel tijdelijk een personenbusje huren waar je makkelijk 6 kids in kan vervoeren. Maar dan zit je uiteraard wel weer met de (verplichte) kinderstoeltjes en zitverhogers.
Is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
Skating_vince schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:36:
[...]

Je stelt deze vraag steeds weer, maar misschien is het beter er een apart topic voor te starten? Ik denk dat je de enige hier bent die een bakfiets least, dus niemand kan deze vraag voor je beantwoorden.

Iedereen zit met een probleem - wij ook. Hopelijk komt er snel een oplossing vanuit Babboe. Jij hebt nog geluk dat je leasemij misschien nog iets kan regelen.
Ik heb het 10 keer sneller zelf geregeld, maar ik zit aan ze vast voor nu. Ik zal mijn probleem voor me houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Oebie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:31:

Zouden jullie het afwachten mbt de leasemaatschappij?
Zij hameren erop (en ik snap dat van hun uit wel) dat ze de data van Babboe nodig hebben omtrent mijn geleasde MaxE. Ik lease sinds 22 januari 2024.

Ik gebruik hem zakelijk, ik ben gastouder. De 6 zitplaatsen zijn noodzakelijk. Er zijn verschillende scenario's denkbaar:
1. Bakfiets wordt goedgekeurd (maar wanneer.....)
2. Bakfiets wordt afgekeurd en teruggeroepen (maar wanneer en hoe lang)

In alle gevallen heb ik vanaf dinsdag vervoer nodig. Voor 6 kinderen.
Ik kán kijken of ik een andere bakfiets kan regelen maar dat wordt dan koop of lease. Risico is dat de Babboe wordt goedgekeurd, ik met 2 Bakfietsen zit. Mijn leasecontract kan ik na 1 jaar afkopen. Dat kost 1200 euro. Een nieuwe aanschaf van een bakfiets 5.500.

De leasemaatschappij biedt geen vervangend vervoer. Ze zijn nu ism Babboe aan het kijken of vervangend vervoer toch mogelijk is. Top! Alleen... dat alternatief hèbben ze gewoon niet bij Accell. Wel bij fietsunie, waarmee de leasemaatschappij ook zaken doet.

Dus ik wil graag dat ze het contract openbreken. Maar de leasemaatschappij wil dat niet want er is nog niks bekend over de Babboe. En echt, zakelijk gezien snap ik het wel. Ik heb er alleen geen hol aan. Ik sta ook met mijn rug tegen de muur.

Of ... ik wacht af.
Maar eigenlijk is dat al geen optie meer.
Het is geen leuk antwoord maar dit is natuurlijk een zakelijk risico die op te lossen is door vervangend vervoer te regelen. Een 7 zitter (auto of bus)

Je kan achteraf proberen deze kosten te verhalen maar ik weet niet of dat uit kan als je hier niet voor verzekerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
alwind schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Het is geen leuk antwoord maar dit is natuurlijk een zakelijk risico die op te lossen is door vervangend vervoer te regelen. Een 7 zitter (auto of bus)

Je kan achteraf proberen deze kosten te verhalen maar ik weet niet of dat uit kan als je hier niet voor verzekerd bent.
Ben ik niet voor verzekerd. Ik kan niet even de huur van een busje of auto ophoesten helaas. Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Algemene email gehad van die massaclaim. Ze zoeken gasten/tafelgasten die vanavond bij de uitzending van Op1 willen zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Ik heb mij niet ingeschreven bij een claim. Maar ik zou nooit bij een tv uitzending gaan zitten. Je kunt maar lastig winnen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Indeed, en ik dacht mij te hebben uitgeschreven dus niet. Nogmaals een verzoek tot uitschrijving verzonden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neocortex-re
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08-2024
- 40 weken school of zo per jaar (200 dagen)
- 3 km heen en weer
- nog wat boodschappenritjes
Een Baboe zal zo'n 1000 km per jaar maken. Bijzondere ouders zoals vakantiefietsers daargelaten.
Dat gedurende een jaar of zes. Dan breekt een frame dus bij minder dan 10000 km??? Het is bijzonder sneu. Er zijn weinig excuses voor.

Maar kijk je naar zo'n fiets en de omstandigheden:
- lange buis, geen vering
- geringe buisdikte (zo te zien in foto's van gebroken frames)
- ijzer/ staal, corrosiegevoelig
- gelast met onbeweeglijke overgang bij de stuurkolom, punt met veel frictie.

- verkeersdrempels (harde klappen, dit zou weleens een belangrijke factor kunnen zijn)
- altijd buiten staan (roestvorming)
- elektrische aandrijving (hogere snelheden, meer momentkrachten op het frame)
- incidenteel mogelijk overbelasting (te groot kind in de bak, teveel gewicht)
- verticale krachten, horizontale krachten, torsiekrachten

Vlak voor de stuurkolom een vering met schokdemper zou een wereld van verschil maken, maar ik weet niet of dat stabiel te maken is. Of een verende voorvork. Het is wel relatief duur.

Ik ben kritisch op de elektrische aandrijving. Voordat die er was sukkelde een bakfiets met 10 - 12km/ uur voorwaarts. Nu ben ik regelmatig verbaasd hoe ouders rondscheuren. Zelfs over bospaden. Bij belading zou 15km de max moeten zijn.

Het verbaast me dat op de site van Babboe weinig informatie te vinden lijkt. Welke kwaliteit staal, maximum gewichten en snelheden etc.

Een hele tijd terug al was er een bedrijf uit Bergeijk die bakfietsen als bouwpakket leverde. Ik heb die bij vrienden helpen in elkaar zetten. Nooit zo'n berg slechte onderdelen bij elkaar gezien. Met name van de stuurinrichting werd ik heel schichtig. Na montage de vrienden stevig aangesproken op rustig rijden (< 15 km/ uur) en wekelijkse inspectie. Die fiets is uiteindelijk ook gebroken. Ik hoef niet altijd gelijk te krijgen....

Ik denk eigenlijk niet dat je met visuele inspectie voldoende zeker kunt zijn. Er zal nauwelijks tijd zijn tussen het moment dat hij zwabberig gaat voelen en dat hij breekt. Dan is het wachten op echte ongelukken.

Als je veel, heel veel ervaring hebt met fietsen dan kun je wellicht alles oplossen. Maar je moet ook weten wanneer je moet stoppen. Sterkte voor de jonge ouders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amazon62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Jasphur schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:10:
Overigens toch nog redelijk wat bakfietsen van Babboe op Marktplaats gezet de afgelopen dagen. :P Had daar nu toch gewoon even mee gewacht... zeker met het kopen ervan
Kopen van een 2e hands voor weinig kan nu juist lucratief zijn als je er misbruik van wilt maken. Wij hadden een City 2e hands gekocht, waarna een terugroepactie kwam. Kregen toen een gloednieuwe bakfiets terug. Alleen de bak werd overgezet. Ze kijken alleen naar framenummer, je hoeft geen factuur te laten zien.
Maar idd, ik zou de fiets nu niet verkopen want je krijgt er een nieuwe voor terug + vergoeding.

Heb nu een framenummer eindigend op -N, die is dus al met 2 extra hoeken verstevigd. Ben benieuwd of deze ook weer retour moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Neocortex-re schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:09:
- 40 weken school of zo per jaar (200 dagen)
- 3 km heen en weer
- nog wat boodschappenritjes
Een Baboe zal zo'n 1000 km per jaar maken. Bijzondere ouders zoals vakantiefietsers daargelaten.
Dat gedurende een jaar of zes. Dan breekt een frame dus bij minder dan 10000 km??? Het is bijzonder sneu. Er zijn weinig excuses voor.

Maar kijk je naar zo'n fiets en de omstandigheden:
- lange buis, geen vering
- geringe buisdikte (zo te zien in foto's van gebroken frames)
- ijzer/ staal, corrosiegevoelig
- gelast met onbeweeglijke overgang bij de stuurkolom, punt met veel frictie.

- verkeersdrempels (harde klappen, dit zou weleens een belangrijke factor kunnen zijn)
- altijd buiten staan (roestvorming)
- elektrische aandrijving (hogere snelheden, meer momentkrachten op het frame)
- verticale krachten, horizontale krachten, torsiekrachten

Vlak voor de stuurkolom een vering met schokdemper zou een wereld van verschil maken, maar ik weet niet of dat stabiel te maken is. Of een verende voorvork. Het is wel relatief duur.

Ik ben kritisch op de elektrische aandrijving. Voordat die er was sukkelde een bakfiets met 10 - 12km/ uur voorwaarts. Nu ben ik regelmatig verbaasd hoe ouders rondscheuren. Zelfs over bospaden. Bij belading zou 15km de max moeten zijn.

Het verbaast me dat op de site van Babboe weinig informatie te vinden lijkt. Welke kwaliteit staal, maximum gewichten en snelheden etc.

Een hele tijd terug al was er een bedrijf uit Bergeijk die bakfietsen als bouwpakket leverde. Ik heb die bij vrienden helpen in elkaar zetten. Nooit zo'n berg slechte onderdelen bij elkaar gezien. Met name van de stuurinrichting werd ik heel schichtig. Na montage de vrienden stevig aangesproken op rustig rijden (< 15 km/ uur) en wekelijkse inspectie. Die fiets is uiteindelijk ook gebroken. Ik hoef niet altijd gelijk te krijgen....

Ik denk eigenlijk niet dat je met visuele inspectie voldoende zeker kunt zijn. Er zal nauwelijks tijd zijn tussen het moment dat hij zwabberig gaat voelen en dat hij breekt. Dan is het wachten op echte ongelukken.

Als je veel, heel veel ervaring hebt met fietsen dan kun je wellicht alles oplossen. Maar je moet ook weten wanneer je moet stoppen. Sterkte voor de jonge ouders.
Wat is je punt precies?

Ik was ook wat huiverig, maar de bakfiets is ideaal als vervanger van een tweede auto. Met 3 jonge kinderen is door de stad fietsen een behoorlijke uitdaging, de meeste ouders lossen dat op door de auto voor te rijden.. (bron: ik sta zelf dagelijks op het schoolplein). Wat weer ergenis oplevert bij omwonenden.
Zo'n bakfiets is dan ideaal.

Qua snelheid, dat ding kan 26kmph, maar dat betekent niet dat we dat (vaak) rijden,
een auto kan ook >200kmph, maar dat rijdt ook niemand..

Op lange rechte stukken is 26kmph een prima snelheid, al doe ik het nu niet meer zolang dat ding niet 100% veilig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-10 11:06
Neocortex-re schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:09:

Volgens mij staat in de specificaties vrij duidelijk vermeld dat de belading van de bak maximaal 80 kg is (voor de Mini en de City althans).

Een dergelijk kind is dan echt veel te zwaar, als ik de groeidiagrammen van TNO er op na sla. Of zou al lang zelf moeten kunnen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@Neocortex-re Onze City-e komt na 8 jaar denk ik amper aan de 1000 km. Wel enorm veel buiten gestaan vanwege de incourante maat. Voorheen reed ik eigenlijk altijd op max snelheid, maar tegenwoordig meestal alleen met ondersteuning bij tegenwind. Overigens gaat die dan ook "maar" 23 km/u en tot 25 km/u moet je het echt zelf doen. De bak te zwaar belasten en bospadjes horen er ook gewoon bij soms, dat vind ik juist zo enorm aan de City (2 wieler).

PS: Verder geen scheuren in het frame hier, al gebruiken wij hem niet meer gezien we toch de auto hebben staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 28-02-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Pompidompi schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Volgens mij staat in de specificaties vrij duidelijk vermeld dat de belading van de bak maximaal 80 kg is (voor de Mini en de City althans).

Een dergelijk kind is dan echt veel te zwaar, als ik de groeidiagrammen van TNO er op na sla. Of zou al lang zelf moeten kunnen fietsen.
Net zoals dat er ook heel duidelijk in staat dat de Bakfiets op een droge plek gestald moet worden wanneer niet in gebruik :P Zelfs de persoon die hem kwam afleveren benadrukte dat nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:52
Pompidompi schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:53:{...]Volgens mij staat in de specificaties vrij duidelijk vermeld dat de belading van de bak maximaal 80 kg is (voor de Mini en de City althans).
Precies dat, ik vraag me dus af in hoeverre de terugroepactie te wijten is aan verkeerd gebruik (overbelasting) door de consument zelf.
Als ik bijvoorbeeld op een willekeurige zaterdag zie hoeveel zwaar overbeladen aanhangertjes er in mijn wijk rondrijden (mensen zijn in hun tuin bezig), dan heb ik zo'n vermoeden dat veel mensen nogal slecht zijn in het inschatten wat iets weegt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 16:54
In mijn Babboe Big mag 100kg in de bak en 100kg op het zadel. Ik denk niet dat je snel meer dan 100kg aan spullen in die bak gestopt krijgt, of je moet zand gaan vervoeren. En zelfs dan kan je denk ik nog wel wegkomen met een zak of 5 (=125kg) als je zelf onder de 75kg bent. Fijn fietsen zal het dan zeker niet meer zijn, dus in tegenstelling tot een aanhanger heb je dat snel door.

Droog stallen van de bakfiets (vanwege het formaat) zal voor veel mensen lastig zijn. Ik zie ze ook regelmatig op de stoep of in de voortuin staan. Hier staat ie onder een overkapping, omdat hij door de breedte niet door de schuurdeur kan.

Afgelopen weekend had ik het frame gecontroleerd en de bakfiets rechtop gezet. Het viel me toen op dat er nog best wat water uit het frame kwam lopen, terwijl de fiets al zeker 10 dagen had stilgestaan! Alle gaatjes voor ontwatering waren trouwens gewoon open, dus daar lag het niet aan. Mogelijk zitten ze simpelweg niet op de goede plek? En dat daardoor de frames op termijn doorroesten/scheuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jasphur schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:06:
[...]

Net zoals dat er ook heel duidelijk in staat dat de Bakfiets op een droge plek gestald moet worden wanneer niet in gebruik :P Zelfs de persoon die hem kwam afleveren benadrukte dat nog even...
Maakt voor een Babboe niet uit. Die roest al in de folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 09:39
Sport_Life schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:32:
[...]

Wat is je punt precies?

Ik was ook wat huiverig, maar de bakfiets is ideaal als vervanger van een tweede auto. Met 3 jonge kinderen is door de stad fietsen een behoorlijke uitdaging, de meeste ouders lossen dat op door de auto voor te rijden.. (bron: ik sta zelf dagelijks op het schoolplein). Wat weer ergenis oplevert bij omwonenden.
Zo'n bakfiets is dan ideaal.

Qua snelheid, dat ding kan 26kmph, maar dat betekent niet dat we dat (vaak) rijden,
een auto kan ook >200kmph, maar dat rijdt ook niemand..

Op lange rechte stukken is 26kmph een prima snelheid, al doe ik het nu niet meer zolang dat ding niet 100% veilig is.
Het is nu een beetje een koe in de kont kijken maar als ik de babboe city e (of bakfiets.nl) vergelijk qua constructie met een urban arrow, cube cargo of lovens dan zie ik wel significante verschillen zoals andere balkconstructie of vering. Ik zou dit model iig niet met deze constructie kopen tenzij ze het degelijker/slimmer gaan bouwen zoals de andere merken.

Ik las dat een ander babboe bakfiets op 18kmh was begrgrenst. Dat lijkt mij persoonlijk een prima snelheid voor bakfietsen, en elektrische fietsen in bevolkte gebieden.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

laurens0619 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:25:
[...]

Het is nu een beetje een koe in de kont kijken maar als ik de babboe city e (of bakfiets.nl) vergelijk qua constructie met een urban arrow, cube cargo of lovens dan zie ik wel significante verschillen zoals andere balkconstructie of vering. Ik zou dit model iig niet met deze constructie kopen tenzij ze het degelijker/slimmer gaan bouwen zoals de andere merken.

Ik las dat een ander babboe bakfiets op 18kmh was begrgrenst. Dat lijkt mij persoonlijk een prima snelheid voor bakfietsen, en elektrische fietsen in bevolkte gebieden.
Je vergelijkt nu een Arrow van 6.000 met een Babboe van 3.000, lijkt me niet helemaal vergelijkbaar.

Persoonlijk vind ik 6.000 voor een bakfiets best veel geld, al kunnen we het makkelijk missen.., maargoed blijkbaar zijn mensen bereid dat uit te geven. Voor ons sowieso ongeschikt want passen geen 4 kinderen in.

Ja achteraf had ik ook liever een Arrow of ander degelijk merk , maar zonder uitgebreid onderzoek op internet was er in principe niet zoveel te merken aan Babboe.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2024 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Sport_Life schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:32:
[...]

Je vergelijkt nu een Arrow van 6.000 met een Babboe van 3.000, lijkt me niet helemaal vergelijkbaar.

Persoonlijk vind ik 6.000 voor een bakfiets absurd, maargoed blijkbaar zijn mensen bereid dat uit te geven. Voor ons sowieso ongeschikt want passen geen 4 kinderen in.
vind ik ook absurd maar als een beetje ebike al 2500 euro is. Is 3k voor een elektrische bakfiets dan realistisch? Overgiens zie ik de modellen die ik noemde voor 4500-5500 staan. Dat maakt t verschil al wat kleiner

Mrja als ze het verkopen moet zoiets veilig zijn. Je kan niet verwachten dat iedereen er met een engineer bril naar kijkt.
Moet zon fiets trouwens voor verkoop gekeurd worden in nl? Wat ik zo las is dat zeer beperkt…

Maar als je het hebt over 4 kindjes dan heb je het neem ik aan niet over een city e maar een driewieler versie? Die versies vind ik er iig stuk degelijker uitzien met hele andere belasting

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 28-02-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
18kmpu is de begrensing voor de driewielers. De tweewielers zijn begenst op 25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
En let op. De modellen van Babboe die volledig elektrisch zijn gaan ook richting de 5 a 6k of meer. De modellen van 3500 euro hebben alleen trapondersteuning.

De volledige elektrische modellen zijn de Mountain modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Jasphur schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:45:
Zover ik weet alleen de Babboe Max E. Rest kan 25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Onze (City 2016) ondersteund tot 23 km/u. In de juiste omstandigheden ben ik op een reguliere fiets sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jasphur schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:45:
Onze 3 wieler Curve E uit 2019 gaat 26kmpu.
Op rechte stukken was (!) dat ok.

Maar er rammelt best wat aan dus ik zou t niet erg vinden om een nieuwe uit te zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ah ik dacht te hebben gelezen in de universele handleiding dat het voor alle driewielers gold. Maar dan 26 met zo’n driewieler is goed snel haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jasphur schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:15:
Ah ik dacht te hebben gelezen in de universele handleiding dat het voor alle driewielers gold. Maar dan 26 met zo’n driewieler is goed snel haha
Klopt en als je niet oppast dan vlieg je met 2 wielen door de bocht _O- hij kantelt best snel , maar verder isie wel veilig zolang het frame heel blijft :+

Uiteindelijk is het imo ook een stukje eigen verantwoordelijkheid met kinderen in de bak .

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2024 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Sport_Life schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:14:
[...]

Onze 3 wieler Curve E uit 2019 gaat 26kmpu.
Op rechte stukken was (!) dat ok.

Maar er rammelt best wat aan dus ik zou t niet erg vinden om een nieuwe uit te zoeken.
Ik zou qua constructie niet zoveel zorgen maken om de curve, lijkt mij stuk degelijker/minder complex qua krachten :)
Maar even afwachten of er ook terugroep voor komt

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 28-02-2024 19:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Had iemand van hier zich nog aangemeld voor Op1?

Het gaat niet door :P.
HILVERSUM – (UPDATE!) In de NPO-talkshow Op 1 zal bij nader inzien vanavond GÉÉN aandacht besteden aan de kwestie Babboe. Dat is zojuist bekend gemaakt.
https://nieuwsfiets.nu/20...estie-gecanceld-door-op1/

Ben nou wel benieuwd wat de reden is, zou Babboe zich erin hebben gemengd ? :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 06:57
Ik denk dat bakfietsclaim.nl niets meer kan doen, Babboe heeft gewoon een hele mooie oplossing geboden. Wel moet blijken of Babboe hun belofte waar kan maken en hoe ze dat gaan doen(en hoe snel). Er zullen vast wat individuele gevallen zijn van mensen die echt hard zijn gevallen met hun bakfiets door een gebroken frame, maar die moeten gewoon een eigen Letselschade Advocaat in arm nemen. Daar win je veel meer mee dan zo'n massa actie.

Voor alsnog fietsen wij gewoon door met onze City-E bakfiets. Al krijgen we af en toe wel opmerkingen van "zo, jij durft" haha. Het is inderdaad gewoon onze 2e auto, al fiets mijn vrouw inmiddels minder hard/prettig met de Babboe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Dat en/of ze konden in zulk kort termijn geen personen vinden die naar Hilversum konden komen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

arnova

weet veel, maar niet alles

sbmuc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:59:
Ik denk dat bakfietsclaim.nl niets meer kan doen, Babboe heeft gewoon een hele mooie oplossing geboden. Wel moet blijken of Babboe hun belofte waar kan maken en hoe ze dat gaan doen(en hoe snel). Er zullen vast wat individuele gevallen zijn van mensen die echt hard zijn gevallen met hun bakfiets door een gebroken frame, maar die moeten gewoon een eigen Letselschade Advocaat in arm nemen. Daar win je veel meer mee dan zo'n massa actie.

Voor alsnog fietsen wij gewoon door met onze City-E bakfiets. Al krijgen we af en toe wel opmerkingen van "zo, jij durft" haha. Het is inderdaad gewoon onze 2e auto, al fiets mijn vrouw inmiddels minder hard/prettig met de Babboe.
Mooie oplossing voor de City/Mini eigenaren waar nu de terugroepactie voor opgestart is, bedoel je? De overige eigenaren, zoals ik zelf (Mini Mountain), weten vooralsnog nog helemaal niks behalve dat je je fiets tot nader order niet mag gebruiken. Daarover hadden ze nl. echt wel wat beter kunnen communiceren. Nu weten mensen niet hoe lang ze hun fiets niet kunnen gebruiken dan wel wanneer er uitsluitsel gegeven gaat worden. Dagen, weken, maanden? En tot die tijd mag je het mooi allemaal zelf uitzoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur

Wellicht geldt hetzelfde voor bedrijven/personen die financiële schade hebben geleden: beter om een eigen advocaat in de armen te nemen?

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 16:54
Ik zag vanmorgen ook twee City's richting school gaan. Ik begrijp het wel als het je "tweede auto" is, of laat staan als het de vervanging ervan is. Al blijft het natuurlijk een risico, zeker nu je het weet.

Wat ik momenteel het grootste probleem vind is dat Babboe niet met een tijdsplanning komt voor alle lopende problemen. Of op zijn minst communicatie over wat ze aan het doen zijn. Op die manier kan je dan inschatten of je wellicht een alternatief moet gaan regelen tot de tijd dat er een vervangende fiets is.

Als Babboe nu al 10k fietsen terugroept, dan is dat waarschijnlijk niet heel snel opgelost lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Hier in het dorp zie ik ze ook nog rijden, al is het met name de driewielers. Lang niet alle berijders zijn ook op de hoogte van het advies om de bakfiets niet meer te gebruiken en vermoed dat Babboe het alleen benoemd op druk van de overheid en om minder aansprakelijk te zijn voor verdere incidenten.

De uitzondering kan om talloze reden aangepast zijn. Geen sensatie, geen mensen of simpelweg een beter verhaal. Denk niet dat je daar teveel in moet lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-10 11:06
Nog even een quote van een woordvoerder van Babboe in de Leeuwarder Courant:
Accell voelt zich verantwoordelijk, springt financieel bij en heeft expertiseteams geformeerd om te helpen. Babboe zou dat niet zelfstandig kunnen oplossen.
In dat opzicht fijn, dat er sinds enige tijd wat bredere schouders achter Babboe staan.

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 11:04
Ik verwacht niet veel van de mogelijke oplossing of compensatie.. ga er zelf maar van uit dat ze de fietsen ophalen en dan failliet gaan, dan kan het alleen maar meevallen. Of is dit te negatief?
Hier een 2018 City E, met 3 (soms 4) kinderen erin onder de 7 jaar zijn we er tot nog toe heel tevreden met de bakfiets geweest, maar zijn nu naar alternatieven aan het kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
ps4mm schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:57:
Ik verwacht niet veel van de mogelijke oplossing of compensatie.. ga er zelf maar van uit dat ze de fietsen ophalen en dan failliet gaan, dan kan het alleen maar meevallen. Of is dit te negatief?
Hier een 2018 City E, met 3 (soms 4) kinderen erin onder de 7 jaar zijn we er tot nog toe heel tevreden met de bakfiets geweest, maar zijn nu naar alternatieven aan het kijken.
Als je als bedrijf weet dat je na het ophalen van de producten failliet gaat ga je die kosten niet maken, denk ik.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blijkbaar zit er voldoende lucht (marge) in de Babboe fietsen.
Een laptop fabrikant was failliet gegaan, maarja daar passen ook geen 4 kinderen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19
Pompidompi schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:31:
Nog even een quote van een woordvoerder van Babboe in de Leeuwarder Courant:

[...]

In dat opzicht fijn, dat er sinds enige tijd wat bredere schouders achter Babboe staan.
Alternatief is het laten klappen van Babboe, wat vervolgens een smet is op Accell en mogelijk de verkopen van Batavus en Koga schaadt. En dat zijn nou juist de merken waar ze het mee moeten verdienen.

• ps4mm
Jasphur schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:23:
[...]

Als je als bedrijf weet dat je na het ophalen van de producten failliet gaat ga je die kosten niet maken, denk ik.
Ze zijn er wettelijk verplicht toe, toch?

We wachten de vervolgstappen gewoon af en zien wel wat er van komt, maar ik ben er redelijk pessimistisch over

• Tjebakka

Tjebakka

ps4mm schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:47:
[...]

Ze zijn er wettelijk verplicht toe, toch?

We wachten de vervolgstappen gewoon af en zien wel wat er van komt, maar ik ben er redelijk pessimistisch over
Ze zijn verplicht om die terugroepactie te houden. Niet om het bedrijf financieel gezond te houden. In andere woorden, Accell kan zo'n bv natuurlijk vrij eenvoudig laten klappen.

• Pendora
Tjebakka schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Ze zijn verplicht om die terugroepactie te houden. Niet om het bedrijf financieel gezond te houden. In andere woorden, Accell kan zo'n bv natuurlijk vrij eenvoudig laten klappen.
Ik vermoed omdat de directeur van Babboe ook een directeur bij Accell was er meer speelt en Accell verantwoordelijk gehouden kon worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Pendora schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:03:
[...]

Ik vermoed omdat de directeur van Babboe ook een directeur bij Accell was er meer speelt en Accell verantwoordelijk gehouden kon worden.
Ding ding ding, u wint de prijs. Een mogelijk strafrechtelijk onderzoek zit in de pijplijn, dus dan moet je als bedrijf het OM volledig openheid van zaken geven (alles moet vrijgegeven worden), daarnaast kan je als direcuteur onverantwoord bestuur worden aangerekend en dan kan je civielrechtelijk aangepakt worden. Dat betekent dat de schuldeisers hun vordering kunnen maken op de directeur of op Accell (als deze als bestuurder ingeschreven stond, vertegenwoordig door die directeur).

Dus ik vermoed daarom die rijkelijke compensatieactie.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• ps4mm
Staat gewoon openbaar op de linkedin van Gerard Feenema, zit idd in de board van Accell Group, dus niet gek dat ze hem voor deze situatie de leiding/verantwoordelijkheid geven.
Ik zie niet zo goed waarom dit dan een rijkelijke compensatieactie tot gevolg zou hebben, net zo min als dat ik die uberhuapt zie plaatsvinden maar ik hoop het verkeerd te hebben :)

• laurens0619
Ik ben geen jurist maar kan mij voorstellen dat het lastig om een dochteronderming te laten ploffen als er een gezonde holding boven zit?
Los van de eventuele reputatieproblemen die je dan als holding op je af krijgt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
laurens0619 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:43:
Ik ben geen jurist maar kan mij voorstellen dat het lastig om een dochteronderming te laten ploffen als er een gezonde holding boven zit?
Los van de eventuele reputatieproblemen die je dan als holding op je af krijgt
Dat is het hele idee achter een holding. Zodra de dochter klapt gaat het moederbedrijf niet mee.. tenzij wanbestuur aantoonbaar is en de holding als bestuurder functioneert en niet enkel als aandeelhouder.

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 29-02-2024 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

ps4mm schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:38:
Staat gewoon openbaar op de linkedin van Gerard Feenema, zit idd in de board van Accell Group, dus niet gek dat ze hem voor deze situatie de leiding/verantwoordelijkheid geven.
Ik zie niet zo goed waarom dit dan een rijkelijke compensatieactie tot gevolg zou hebben, net zo min als dat ik die uberhuapt zie plaatsvinden maar ik hoop het verkeerd te hebben :)
Ik leg het in de post boven je uit. Als Accell als bestuurder van Babboe stond, gerepresenteerd door Gerard Feenema, en er wordt aangetoond dat er onverantwoord bestuur is gevoerd, dan kunnen de schuldeisers van Babboe zich richten tot de bestuurder, in dit geval Accell of Gerard Feenema. Het faillissement van Babboe is dan geen manier om de schuldeisers van zich af te schudden.

Van onverantwoord bestuur is sprake als Babboe willens en wetens de incidenten met de gebroken frames onder de pet gehouden heeft (is nog niet aangetoond, maar het vermoeden bestaat dat dit zo is). Door een strafrechtelijk onderzoek te starten kan het OM alle administratie van Babboe opeisen en als daar uit blijkt dat Babboe dit inderdaad onder de pet heeft gehouden, dan is de volgende stap aanklagen voor onverantwoord bestuur.

Iets heel anders: heeft iemand die een City, City-E, Mini of Mini-E heeft en deze aangemeld via controleerjeframe.nl al iets gehoord van Babboe? Ik heb onze City-E aangemeld, maar deze is uit 2019 en begint met WSP, dus ik moet mijn contactgegevens achterlaten.

[ Voor 31% gewijzigd door Pater op 29-02-2024 13:50 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Babboe heeft ook een eigen directie, die zijn als eerste dan verantwoordelijk, Accell BV is niet de bestuurder, maar de 'moeder' dus daar kan in principe niets gehaald worden als Babboe BV zou klappen.

Maar vooralsnog lijkt het erop dat de BV blijft bestaan met eventueel een injectie van Accell. De naam Babboe is blijkbaar nog genoeg waard. (Meer dan de intrinsieke waarde van de voorraad iig :+).

[ Voor 38% gewijzigd door Sport_Life op 29-02-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Dank :)

Het blijft speculeren maar dat Pippa Wibberley direct helemaal van Babboe af is gehaald laat wel wat alarmbellen afgaan dat het wel onder de pet is gehouden richting Accell.

De echte waarheid gaan we waarschijnlijk nooit horen ;)
Is ook niet super relevant, relevanter is dat mensen geholpen gaan worden met hun fiets en zover lijkt dat te gaan gebeuren

• Tjebakka

Tjebakka

Pater schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:45:
[...]
Iets heel anders: heeft iemand die een City, City-E, Mini of Mini-E heeft en deze aangemeld via controleerjeframe.nl al iets gehoord van Babboe? Ik heb onze City-E aangemeld, maar deze is uit 2019 en begint met WSP, dus ik moet mijn contactgegevens achterlaten.
Ik heb 1 dag voor de algehele verkoopstop mijn framenummer (Babboe City) doorgegeven. Toen nog op basis van de terugroepactie van 2019, waar ik helaas niet eerder vanaf wist. Ons framenummer begint met 11XXXXXX. Daar werd ik toen nog over gebeld met het aanbod: nieuw frame of 40% korting op nieuwe Babboe. Daarna natuurlijk niets meer van gehoord.

Als ik nu mijn framenummer invoer krijg ik te zien dat het niet wordt herkend. Helaas ook nog niets gehoord na het achterlaten van mijn gegevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.