Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 2 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
-tom-562 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:52:

Een Urban Arrow heeft ook geen vering. Zelfs niet de Cargo versies. Die scheuren ook niet :P
Dat we weten niet :P Volgens de NVWA waren er over andere merken ook meldingen binnengekomen. Misschien wel de Arrow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:58:
Denk wel dat er bij andere merken even checken of de klachten over scheuren netjes zijn afgehandeld :P
Babboe is schijnbaar niet het enige merk met problemen, wel het eerste merk wat nu (terecht) wordt aangepakt.
Verder komen er ook meldingen binnen van bakfietsen van enkele andere merken die doorbreken.
https://www.rtlnieuws.nl/...bakfietsen-ook-met-letsel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Pendora schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Dat we weten :P Volgens de NVWA waren er over andere merken ook meldingen binnengekomen. Misschien wel de Arrow
Ik denk eerder aan merken als Vogue, Cangoo en Dolly. Die zitten qua prijsklasse ook in de buurt van Babboe en hebben fietsen met dezelfde Longjohn-frame opbouw. Bakfiets.nl heeft dat overigens ook.

De frames van Urban Arrow zijn volgens mij van aluminium en veel steviger uitgevoerd qua buizen.

Als ik het geld had kocht ik een Urban Arrow of een Bullitt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 23-02-2024 16:06 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
-tom-562 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:48:
[...]

Dit probleem heeft alleen niks met 'China' te maken |:(

[...]

*knip*
Dat weet je (nog) niet. Het kan een ontwerpfout zijn (dan is het de vraag waar dat frame ontworpen is), het kan een productiefout zijn (dan zou het zomaar wel eens met China te maken kunnen hebben).

Om conclusies te trekken moet je het probleem analyseren en de bronoorzaak vinden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27

-tom-562

Oliesjeik

Joris748 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:08:
[...]

Dat weet je (nog) niet. Het kan een ontwerpfout zijn (dan is het de vraag waar dat frame ontworpen is), het kan een productiefout zijn (dan zou het zomaar wel eens met China te maken kunnen hebben).

Om conclusies te trekken moet je het probleem analyseren en de bronoorzaak vinden.
Wat ik bedoel te zeggen dat elke keer maar weer roepen 'ZIe je wel, alleen maar troep uit China!' slaat nergens op. Ook in China zijn ze in staat om kwalitatief prima werk af te leveren. In Europa wordt ook genoeg rotzooi geproduceerd

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 23-02-2024 16:15 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24

arnova

weet veel, maar niet alles

-tom-562 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:15:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen dat elke keer maar weer roepen 'ZIe je wel, alleen maar troep uit China!' slaat nergens op. Ook in China zijn ze in staat om kwalitatief prima werk af te leveren. In Europa wordt ook genoeg rotzooi geproduceerd
Feit is dat er heel veel troep in China geproduceerd wordt (al dan niet in opdracht van het Westen), de Action ed. is daar een goed voorbeeld van. Jullie hebben overigens wel gelijk dat dat in dit geval niet per se de oorzaak hoeft te zijn...

ps. Wij hebben een Mini Mountain en wat ik mij daarbij afvraag is of het probleem niet mede zou kunnen komen doordat, als je een verkeersdrempel neemt, je altijd uit moet kijken dat je met de trapper de grond niet raakt. Het lijkt mij daarnaast dat (veelvuldig) van de stoep afrijden met zo'n ding ook niet best is. Overigens stond de Mini Mountain in eerste instantie niet in de lijst dus ik vraag mij af of daar uberhaupt al problemen mee zijn geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.v
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:29
Pendora schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Zie ik nou dat de buis afgevlakt is bij de bak? Ik heb zelf ook een Curve-E en daar blijft de buis rond.
Nee is gewoon rond :) lijkt optisch op de foto anders te zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Gekeken en geschroken van de roest op sommige onderdelen zoals de bel, tandwielen en bouten, maar kan geen haarscheur of iets vinden. Ik heb een City E van 1 jaar oud. Wel zie ik een verticale versteviging onder het frame die helemaal van voren tot aan de crankas loopt. Hebben oudere City modellen deze ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIU-lM1jQFJkfrDiJ47kcOU_PEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzXUCYBYZvz2jZ3WtFDyYQKK.jpg?f=fotoalbum_large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Meer dan drieduizend bezitters van Babboe-bakfietsen hebben zich als gedupeerde gemeld via de website bakfietsclaim.nl. Dat meldt het advocatenkantoor Birkway, dat het meldpunt vrijdag heeft gelanceerd.
Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jasphur schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:34:
Gekeken en geschroken van de roest op sommige onderdelen zoals de bel, tandwielen en bouten, maar kan geen haarscheur of iets vinden. Ik heb een City E van 1 jaar oud. Wel zie ik een verticale versteviging onder het frame die helemaal van voren tot aan de crankas loopt. Hebben oudere City modellen deze ook?

[Afbeelding]
Nee dat heeft mijne niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:12

[Afbeelding]
Je hebt dan ook dat extra driehoekje op het frame aan de achterkant van de bak? Onder je stuur zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
TinusXIII schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Je hebt dan ook dat extra driehoekje op het frame aan de achterkant van de bak? Onder je stuur zegmaar.
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Var2uAUKkw9GrV8wsh14HZ9urV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYvyTYM1ioofW716YAyqc62y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Tjebakka schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:04:
[...]

Ik denk eerder aan merken als Vogue, Cangoo en Dolly. Die zitten qua prijsklasse ook in de buurt van Babboe en hebben fietsen met dezelfde Longjohn-frame opbouw. Bakfiets.nl heeft dat overigens ook.

De frames van Urban Arrow zijn volgens mij van aluminium en veel steviger uitgevoerd qua buizen.

Als ik het geld had kocht ik een Urban Arrow of een Bullitt :)
Ik had tot 4 weken geleden een Vogue Carry 3. Deze kon 220 kilo aan in de bak. Nu lease ik een Babboe Max E, kunnen 6 kinderen in, maar 150 kilo en 100 kilo op t zadel.

Overigens vind ik de Babboe slapper en minder stevig voelen, maar wel stabieler. Los van de vermaledijde snelheidsbegrenzer op 18km/u. Wat een ellende. Ik hoef echt geen 25km/u, maar 18 is echt niet snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 12:38

[Afbeelding]
Een recente City Mountain heeft deze versteviging ook heb ik net gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

[Afbeelding]
Dat heeft die van ons ook, uit dec 2019.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:22
Pendora schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:53:
[...]

En gaat Babboe failliet dan sta je achteraan met deze claim en heb je geen garantie meer.
Alleen als je rechtstreeks bij Babboe besteld hebt. Zo niet, dan is je eerste aanspreekpunt gewoon de winkel en niet Babboe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Ja klopt, die hebben de recentere wel maar de oudere City’s niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Leuk dat de nieuwere modellen die versteviging hebben, maar als ze buigen op plekken waar het frame dat niet aan kan zorgt zo’n verticaal stuk metaal alleen maar voor uitstel voordat het dikke frame uit eindelijk alsnog breekt/scheurt, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Jasphur schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:18:
Leuk dat de nieuwere modellen die versteviging hebben, maar als ze buigen op plekken waar het frame dat niet aan kan zorgt zo’n verticaal stuk metaal alleen maar voor uitstel voordat het dikke frame uit eindelijk alsnog breekt/scheurt, toch?
Met zo’n versteviging, mits goed ontworpen, worden de krachten over een groter deel van de constructie verdeeld. Dat vermindert de kans dat de rekgrens van het materiaal overschreden wordt en vermindert de kans op vermoeiing.

Is de versteviging slecht ontworpen/uitgevoerd, dan bestaat de kans dat een ander deel van het frame te zwaar belast wordt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Eigenlijk zouden ze de bak onderdeel moeten laten zijn van de constructie. Dat doet geen enkel merk, maar zou best kunnen. Babboe heeft ook alleen maar modellen met bak, geen transportversies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Tjebakka schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:28:
Eigenlijk zouden ze de bak onderdeel moeten laten zijn van de constructie. Dat doet geen enkel merk, maar zou best kunnen. Babboe heeft ook alleen maar modellen met bak, geen transportversies.
Dat is een ontwerpkeuze. Daar is geen goed of fout.
  1. Chassis met losse bak
  2. Constructie waarbij de bak een onderdeel is van de dragende constructie
Beide opties hebben hun voor- en nadelen. Maar kunnen beide technisch goed uitgevoerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsushi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 10:17
Wij hebben 2x een babboe big-e hier.

De vrouw hier is gastouder en ze gebruikt een babboe big-e voor kinderen te halen en brengen.
Bakfiets werd dus veel veelvuldig gebruikt. Meerdere keren per dag en gemiddeld 15 km per dag.

We hebben één van 2022 en nog één die we ooit als 2e hands hebben gekocht, en volgens mij is het 1 van de eerste generatie.
De oude gebruik ik zelf nu als boodschappen of als ik zelf met onze eigen kinderen op stap ga.

Beide heb ik gecontroleerd en van beide kan ik geen scheurtjes in het frame te ontdekken.
Wel staan ze hier beide dag en nacht buiten maar wel onder een afdak.

Mogelijk dat ze een paar jaar slechte frames hebben gehad, of frames via verschillende leveranciers waarvan één gewoon slecht werk geleverd heeft.

Voor ons is het nu even lastig aangezien wij toch nu even niet de bakfiets gaan of kunnen gebruiken voor de opvang. Als er wel wat gebeurd dan vraag ik mij af wat de verzekering gaat zeggen.

Beide bakfietsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM9kvYEXyoR9SEQvZ7xDWFGraQ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qqZTDiOq4fDMbl3vZTtc8fup.jpg?f=user_large

Nieuwe bakfiets (2022)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pprGRJ-Bi1-bqSnIX7flfEQgZF4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N6fJMCwnR0Md7CVMxXzxx4QW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/045uSGpEXX9Hk6hcNDvBUPxl2YQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z4B8aZDyItW1xycycWEgpeUu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU7iV5aYqz__xp6YEbSi-jCoFWo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nFObu4zo3HY63GYMWHSX681j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXqJjIvkPsWD_EDcYPXcIpfdXd0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cvIpwcbXdzZ5UTV6bfSlZ69N.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyGtFveYifnSUZKoCPw9NBFaMmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TWkJhThhUvboBdhyMUE8nwzl.jpg?f=user_large

en de oude bakfiets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LkOLTITJEp4aBh-dbA8DNYVExU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lI8XfGxo7665Si9z8iUtuzF9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lk8FO_E25dRz8B1lnCdm__RDH8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0ianIhZiv3gg2AiKIWv6es9s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXfkB1a9JYf4Hv1cyol207tCd1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pQgZJq3MX7SIJbeURHIhzWG6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5bN3-qm0d5s75RbhriciF_6dUg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JRnZlruH2DTL1InIgsFEmSVq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7j6iLsigcudi53sXF1-rfEbMTQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PXDyf6rlW92Z1UTtM5eMrrNu.jpg?f=user_large

En zo kan je je bakfiets makkelijk controleren. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCxdp_i_QNtZFoJsEQjsNATXExc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qmq47ZCtuLwlif6yIYLs1eXu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
GB22 en GB14 zou GB14 dan bouwjaar 2014 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
Wel triest dit. Voor vrouwlief een dog-e gekocht in oktober. Kon ze eindelijk weer zelfstandig met de hond naar het bos.
Helaas door een revalidatie stond het ding met 14km op de teller in de schuur. Ze wilde net weer gaan starten toen het bericht van babboe kwam. Nu durft ze niet meer.

We hebben hem rechtstreeks online besteld. Zou die niet gewoon retour kunnen onder de online verkoop wetgeving?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
Oktober is een beetje langer terug dan 14 dagen toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 16:28
Jasphur schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:26:
GB22 en GB14 zou GB14 dan bouwjaar 2014 zijn?
Zou goed kunnen denk ik, maar gaat niet altijd op. Ik heb een Babboe Big met GM02*** frame (nummer gevonden bij de trapas, niet bij het scharnier onder de bak). "Made in Taiwan" staat erop. 7 jaar geleden tweedehands gekocht en was toen zeker niet nieuw :) Zou me niks verbazen als deze uit 2007 komt. De parkeerrem en voorwielen zijn duidelijk anders dan de modellen die je nu veel ziet (ik heb nog nooit een soortgelijk model gezien).

Het frame is in nagenoeg perfecte staat. Net alle laspunten nagelopen, en zie helemaal niks raars. Niet slecht voor zo'n oud beestje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
De haat op bakfietsen zit sommige personen wel diep hoor, als ik de NuJij reacties lees onder de Babboe artikellen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
Jasphur schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:44:
De haat op bakfietsen zit sommige personen we diep hoor, als ik de NuJij reacties lees onder de Babboe artikellen
Ja. Kwam iedereen maar gewoon met de auto om hem dan overal met alarm lichten stil te zetten. Daar heb je veel minder overlast van.

Ik vind het echt vervelend dat Babboe stil blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Ze hebben stilletjes een update gegeven dat ze morgen (27 februari) meer informatie hebben. Zie hun site: https://www.babboe.nl/

Was gespot door @laurens0619

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arnova

arnova

De haat op bakfietsen zit sommige personen wel diep hoor, als ik de NuJij reacties lees onder de Babboe artikellen
Ach, het gros van de mensen die op nu.nl de moeite nemen om een account aan te maken doen dat volgens mij over het algemeen om daar op alles en iedereen te kunnen zeiken, niet alleen bakfietsen. Zielig als dat je tijdsverdrijf is....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oebie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t3LiBLLvVi1wIHrE_9EuGZGd2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbeER2UTpJ13dfau948mtaJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Deze las ik gister op een FB pagina van Babboe eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9tfXf0-QMsz0Rya3N7UqZVkV88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gK0yR5JMdGvWOBId6DrFI4OK.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zegt Babboe zelf. Incl spelfouten. Zou het snel zijn neergezet, zat dit al in de planning voor de beerput open ging... geen idee. Allemaal speculaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Oebie op 26-02-2024 09:27 . Reden: Verkeerde afbeelding geselecteerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
Oebie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:26:
[Afbeelding]

Dit zegt Babboe zelf. Incl spelfouten. Zou het snel zijn neergezet, zat dit al in de planning voor de beerput open ging... geen idee. Allemaal speculaas.
Hoop niet dat dit een dagje te vroeg op de site is gezet.
Hopen dat ze al het personeel gaan inzetten om de frames te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Stil zetten of pauzeren had ik begrepen. Er in zijn geheel mee stoppen vind ik een flinke hint naar 'we stoppen er helemaal mee...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Pendora schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:43:
[...]

Denk niet dat ze daar de resources voor hebben. Zowel mankracht als financiële middelen die in (nog) in het bedrijf zitten. Onze City-E uit 2016 ziet er nog prima uit, had wel net een nieuw houtpakket besteld voor de bak gezien die weinig gereden heeft maar wel veel buiten gestaan heeft. Verwacht vanuit Babboe geen compensatie eigenlijk maar baal wel dat ik het straks voor iets nieuws moet gaan kijken. Misschien toch maar een ouderwetse fietskar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Het zou mij niets verbazen als we morgen te lezen krijgen als het probleem uiteindelijk alleen de Babboe City-E fiets betreft.

Ik heb geen verhalen gelezen over de modellen met 2 wielen voor als de Big. Als ik naar de constructie kijk vind ik, met alleen bridgebuilder ervaring :P, de constructie van de city-e ook wel het meest discutable.

Als ik die vergelijk met bv hoe een Urban Arrow in elkaar zit dan lijkt dat op het oog een stuk degelijker en worden de krachten over meer balken verderdeeld dan 1 buis bij Babboe.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik heb de reacties niet gelezen (geen account), maar haat op bakfietsen is wel wat vreemd :+
Dat er klachten zijn over bakfiets bestuurders kan ik echter wel inkomen, ik ben zelf vooral wandelaar en al meerdere malen bijna aangereden (als ik zelf geen ontwijkende actie had ondernomen mag je bijna weglaten) door bestuurders die blijkbaar drukker zijn met de kinderen in de bak dan met op het verkeer te letten. Dat gecombineerd met een voor een bakfiets vrij hoge snelheid zorgt toch niet altijd voor prettige situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pendora schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:43:
[...]

Zo'n 24uurs pechhulp lijkt mij juist een lucratief business model, niet best als ze dat stopzetten.
Iemand moet toch die nieuwe frames betalen :P

Maw dat ziet er niet zo best uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 26-02-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
laurens0619 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:16:
Het zou mij niets verbazen als we morgen te lezen krijgen als het probleem uiteindelijk alleen de Babboe City-E fiets betreft.

Ik heb geen verhalen gelezen over de modellen met 2 wielen voor als de Big. Als ik naar de constructie kijk vind ik, met alleen bridgebuilder ervaring :P, de constructie van de city-e ook wel het meest discutable.

Als ik die vergelijk met bv hoe een Urban Arrow in elkaar zit dan lijkt dat op het oog een stuk degelijker en worden de krachten over meer balken verderdeeld dan 1 buis bij Babboe.
En dan hopelijk de oudere City-E modellen zonder die verticalen versteviging :P

Ik moet wel zeggen dat ik het liefste hoor dat de NVWA bepaalde modellen goedkeurt dan Babboe zelf... Anders ga ik niet meer met een goed gevoel op onze fiets zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Ik ben op het fietspad wel eens uitgescholden toen ik met mijn vriendin naast elkaar fietste, één op een gewone fiets en de ander met een Babboe Curve-E, door een tegenligger die perse zo dicht mogelijk op de middenstreep wou blijven fietsen. Op een rustig tweebaansfietspad waarbij we niet eens op/over de middenlijn fietsten.

De bakfiets scheelt ons veel autokilometers, wat juist weer veel overlast bespaart denk ik dan. Uiteraard heb je altijd een paar hufters die niet normaal kunnen fietsen (net zoals bij wielrenners, speedpedelecs, etc.). En uiteraard nu.nl commentaar...

offtopic:
Mijn werkgever staat het niet toe om een bakfiets te parkeren in de parkeergarage/fietsenstalling. Toen ik aangaf dat ik dan, soms, onnodig met de auto moet komen (terwijl ze juist stimuleren om de auto te laten staan) kreeg ik te horen dat dan ik inderdaad maar de auto moet pakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
Sport_Life schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Zo'n 24uurs pechhulp lijkt mij juist een lucratief business model, niet best als ze dat stopzetten.
Iemand moet toch die nieuwe frames betalen :P

Maw dat ziet er niet zo best uit.
Mee eens, behalve als het niet van hun zelf is (plaatje vermoed een samenwerking met ANWB) en dat die partij nu een zak geld vooraf wil zien. Wat ik ook kan begrijpen. Maar die zak geld er nu niet is.

Wat overigens nog wel "positief" lijkt, is dat er nog niks te vinden is in de Safety Gate. De NVWA heeft het nog niet doorgegeven aan de rest van Europa. Dat zouden ze wel doen na een paar dagen als Babboe niet voldoende informatie zou geven. Kan natuurlijk als nog komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Pendora op 26-02-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Pendora schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:06:
[...]

Mee eens, behalve als het niet van hun zelf is (plaatje vermoed een samenwerking met ANWB) en dat die partij nu een zak geld vooraf wil zien. Wat ik ook kan begrijpen. Maar die zak geld er nu niet is.
Die servicepartij ziet natuurlijk een bak extra werk aankomen. Daar zullen ze inderdaad die zak geld voor willen.

En de extra gevallen die ze verwachten zijn van een andere orde dan een aanlopende rem, kapotte accu of gebroken spaak. Een framebreuk kun je niet ter plaatsen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Joris748 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:14:
[...]

Die servicepartij ziet natuurlijk een bak extra werk aankomen. Daar zullen ze inderdaad die zak geld voor willen.

En de extra gevallen die ze verwachten zijn van een andere orde dan een aanlopende rem, kapotte accu of gebroken spaak. Een framebreuk kun je niet ter plaatsen oplossen.
Ik denk dat de meeste pech gevallen gaan om problemen met accu's ed, frames die breken komen (hoop ik) relatief weinig voor. Uiteraard is ieder frame die breekt er 1 teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dennism schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Ik heb de reacties niet gelezen (geen account), maar haat op bakfietsen is wel wat vreemd :+
Dat er klachten zijn over bakfiets bestuurders kan ik echter wel inkomen, ik ben zelf vooral wandelaar en al meerdere malen bijna aangereden (als ik zelf geen ontwijkende actie had ondernomen mag je bijna weglaten) door bestuurders die blijkbaar drukker zijn met de kinderen in de bak dan met op het verkeer te letten. Dat gecombineerd met een voor een bakfiets vrij hoge snelheid zorgt toch niet altijd voor prettige situaties.
offtopic:
Ik heb ook geen account, maar je kan de comments sorteren op 'meest gerespecteerd' of 'meeste reacties' en dan komen er een boel te voorschijn :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
Blijkbaar heeft een bedrijf in Rotterdam toestemming gekregen om vanaf 1 maart de bakfietsen weer te gebruiken: https://openrotterdam.nl/...genvallers-goed-opvangen/.

Wellicht goed nieuws?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Goede foto ook voor bij het artikel :P man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
wijmabrouwer23 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:59:
Blijkbaar heeft een bedrijf in Rotterdam toestemming gekregen om vanaf 1 maart de bakfietsen weer te gebruiken: https://openrotterdam.nl/...genvallers-goed-opvangen/.

Wellicht goed nieuws?
Hopelijk.
Ik zie ook dat ze een nieuwe leverancier hebben:

https://www.baqme.com/per...bereikbaar-voor-iedereen/

Misschien dat die veel kunnen leveren deze week. Maar het bericht waar jij naar verwijst lijkt er meer op dat de Babboe's weer mogen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wellicht goed nieuws?
Daar kun je een Babboe leasen (huur) voor 2.100,- per jaar.

Voor dat geld kun je er ondertussen 2 tweedehands kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Sport_Life let wel dat dit inclusief onderhoud is en dit zijn de volledig elektrische modellen. Dus niet die met trapondersteuning. Maar dit is wellicht iets voor een ander topic :P

Goed nieuws dus inderdaad dat zij er weer mee mogen rijden. Al is niet te achterhalen van wie/van uit waar ze dit hebben gehoord.

[ Voor 41% gewijzigd door Jasphur op 26-02-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Wellicht heeft Babboe tijdens de vrij lange radiostilte de benodigde (overtuigende) documentatie met de NVWA kunnen delen en is er voor de meeste modellen een terugroepactie niet meer nodig. Het lijkt me dat je dat soort dingen wel snel deelt met een van je grootste afnemers.

[ Voor 18% gewijzigd door Tjebakka op 26-02-2024 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oebie
Ik moet rectificeren.. ik kwam er achter dat de pechservice al was stopgezet voor de ellende bekend werd. Waarom weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie

Wellicht goed nieuws?
Er staat nergens dat de Babboe mogen rijden... :X wellicht doelt hij op de Dolly's die worden opgetrommeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
Oebie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Er staat nergens dat de Babboe mogen rijden... :X wellicht doelt hij op de Dolly's die worden opgetrommeld?
Ik ben het met je eens dat we het nog niet kunnen weten maar
De deelbakfietsen hebben weer toestemming om te rijden en daar is het bedrijf blij mee.
Als het alternatieve fietsen zijn zou je dit niet zo neer zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
De terugroepactie voor de City, City-E, Mini en Mini-E wordt gestart. Voor de overige modellen is er helaas nog geen nieuws en blijft het advies om deze voorlopig nog niet te gebruiken.

YouTube: Terugroepactie Babboe bakfietsen - een bericht van Gerard Feenema (d...

https://www.babboe.nl/ove...dellen-city-en-mini-terug

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 27-02-2024 06:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank.v
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:29
Ben benieuwd wanneer we iets horen voor de andere modellen.. zelf een curve e in gebruik namelijk.

Wel fijn dat er iets van actie komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Een vervangende fiets en een compensatie. Dat is meer dan ik verwacht had. Hopelijk snel nieuws over de andere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Van de website. Vanaf 10 uur kun je je framenummer controleren
Klanten met een Babboe CITY of MINI-bakfiets kunnen op www.controleerjeframe.nl hun framenummer invoeren om te checken of hun bakfiets binnen de terugroepactie valt. Voor verdere vragen en antwoorden verwijzen wij naar onze klantenservice.
Waar vind je je framenummer. https://www.babboe.nl/kla...enummer-van-mijn-bakfiets

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 27-02-2024 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Nou het lijkt er in ieder geval wel op dat ze de boel niet willen laten klappen dus dat is positief. Ik hoop dan wel dat ze bv. niet gaan eisen dat mensen bonnen en/of eigendomsbewijzen kunnen overhandigen want die zullen heel veel mensen die bv. een 2e hands fiets hebben gekocht (zoals wij) niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
arnova schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:31:
Nou het lijkt er in ieder geval wel op dat ze de boel niet willen laten klappen dus dat is positief. Ik hoop dan wel dat ze bv. niet gaan eisen dat mensen bonnen en/of eigendomsbewijzen kunnen overhandigen want die zullen heel veel mensen die bv. een 2e hands fiets hebben gekocht (zoals wij) niet hebben.
Aan de andere kant kun je nu een goedkope op marktplaats halen en inruilen voor een nieuwe… Denk dat ze wel om een bon gaan vragen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
Bij een terugroepactie is framenummer/streepjescode/productiedatum vaak van belang. De rest niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Startpost aangepast met de update van vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-09 18:31
Hoe zit het nou met de directeur van Babboe? Ik meende dat ze iets van Pippa heette, die op het filmpje ziet er niet uit als een Pippa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17

ko9

Pompidompi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:18:
Hoe zit het nou met de directeur van Babboe? Ik meende dat ze iets van Pippa heette, die op het filmpje ziet er niet uit als een Pippa.
Interessant. Pippa Wibberley was tot feb 2024 Managing Director bij Accell (bron LinkedIn).

Gerard Feenema is sinds 19 feb 2024 de algemeen directeur bij Babboe (bron FD https://fd.nl/bedrijfslev...and-met-10-000-bakfietsen)

[ Voor 10% gewijzigd door ko9 op 27-02-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:15
Helaas nog niets voor de andere fietsen (curve-e). Alleen het advies die nog steeds niet te gebruiken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:24:
Van de website. Vanaf 10 uur kun je je framenummer controleren

[...]

Waar vind je je framenummer. https://www.babboe.nl/kla...enummer-van-mijn-bakfiets
Jammer dat ze niet alvast de modellen aangeeft die in aanmerking komen, lijkt wel of ze ook willen inventariseren hoeveel er eigenlijk nog rond rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier een tweedehands zonder bon en daarna ook nog elektrisch laten maken. Wat ouder beestje. Ben benieuwd of we in aanmerking komen en hoe het gaat met de aangepaste onderdelen... Er is niks 'in' het frame geschroefd ofzo, dus dat zou wat mij betreft niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Deveon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:43:
[...]

Jammer dat ze niet alvast de modellen aangeeft die in aanmerking komen, lijkt wel of ze ook willen inventariseren hoeveel er eigenlijk nog rond rijden.
Hebben ze gedaan toch:

Uit onderzoek blijkt dat de veiligheid van de modellen CITY, CITY E, MINI en MINI E niet kan worden gegarandeerd. Deze modellen mogen daarom niet meer worden gebruikt. Babboe start vandaag, in afstemming met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA), een terugroepactie in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
alwind schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:55:
[...]

Hebben ze gedaan toch:

Uit onderzoek blijkt dat de veiligheid van de modellen CITY, CITY E, MINI en MINI E niet kan worden gegarandeerd. Deze modellen mogen daarom niet meer worden gebruikt. Babboe start vandaag, in afstemming met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA), een terugroepactie in Nederland.
Excuus, bedoel eigenlijk type. Volgens mij zijn er drie varianten van de City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Klinkt als best nette oplossing en zoals verwacht de city modellen (tot nu toe)

Even wat E-City op marktplaats opkopen en aanmelden voor garanties ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Deveon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:58:
[...]

Excuus, bedoel eigenlijk type. Volgens mij zijn er drie varianten van de City.
Klopt. Staat er ook. Alle types behalve de Mountain. Dus alleen de gewone en de E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
ko9 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:27:
[...]

Interessant. Pippa Wibberley was tot feb 2024 Managing Director bij Accell (bron LinkedIn).

Gerard Feenema is sinds 19 feb 2024 de algemeen directeur bij Babboe (bron FD https://fd.nl/bedrijfslev...and-met-10-000-bakfietsen)
In de LC staat:

Nieuwe directeur biedt excuses aan
Vijf dagen nadat NVWA het verkoopverbod aankondigde, werd Pippa Wibberley als directeur van Babboe vervangen door Feenema. Hij heeft een lang verleden bij Accell, waar Babboe onderdeel van is. In een opgenomen video begint Feenema met excuses aan de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:00:
[...]

Klopt. Staat er ook. Alle types behalve de Mountain. Dus alleen de gewone en de E
"Klanten met een Babboe CITY of MINI-bakfiets kunnen op www.controleerjeframe.nl hun framenummer invoeren om te checken of hun bakfiets binnen de terugroepactie valt"

Als ze er allemaal onder vallen dan hoef ik het framenummer toch niet te controleren? Ach, over een uurtje weet ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Deveon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:06:
[...]

"Klanten met een Babboe CITY of MINI-bakfiets kunnen op www.controleerjeframe.nl hun framenummer invoeren om te checken of hun bakfiets binnen de terugroepactie valt"

Als ze er allemaal onder vallen dan hoef ik het framenummer toch niet te controleren? Ach, over een uurtje weet ik het.
Die site zal binnen een minuut wel overbelast en onbereikbaar zijn tot 10:30 :O O-)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:06:
[...]

Denk dat het vooral gaat om het timeframe waarin je terecht kan en zo kan Babboe een indicatie krijgen van de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:22:
Een vervangende fiets en een compensatie. Dat is meer dan ik verwacht had. Hopelijk snel nieuws over de andere modellen.
Eerst maar even afwachten wat dit precies is. Vervanging betekent niet nieuw en compensatie kan ook een waardebon bij Babboe zijn voor een kettingslot.

Dus ik ga nog niet juichen met dit nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mijn grootste wens is geld terug, maar dat zal vast niet gebeuren. Al teveel ellende met dit ding gehad, nieuw gekocht vorig jaar zomer. Dus het is niet dat ik van een oud barrel het geld terug wil.

Paar maanden niet kunnen gebruiken doordat de electronica altijd uitviel en het vervangende onderdeel maanden op zich liet wachten. (En ik kan wel even fietsen zonder ondersteuning, maar je verlichting doet het niet, wat in de wintermaanden dus wel een beetje extreem problematisch is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
Ik wacht maar weer af waar de leasemaatschappij mee komt. Mijn grote Max-E staat in de lijst en mag dus ook de weg niet op. Ik weet niet hoe ik het na deze week ga rondbreien. Eigenlijk moet ik nu vervangend vervoer gaan regelen voor volgende week maar geen idee hóe met 6 kinderen en verschillende scholen. OV is geen optie, lopen is te ver, in een auto kan ik ook niet zoveel kinderen verantwoord vervoeren... en ik ben gastouder dus het moet wel even goed-goed, zeg maar. Aansprakelijkheid enzo. Ik ben zuinig op de kinderen die mij zijn toevertrouwd.

De leasemaatschappij bood voor maximaal 2 weken een leaseauto aan voor de helft van de prijs. Maar geen 7 zitter, dus dan heb ik ook daar niets aan. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Hann1BaL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:47:
mijn grootste wens is geld terug, maar dat zal vast niet gebeuren. Al teveel ellende met dit ding gehad, nieuw gekocht vorig jaar zomer. Dus het is niet dat ik van een oud barrel het geld terug wil.

Paar maanden niet kunnen gebruiken doordat de electronica altijd uitviel en het vervangende onderdeel maanden op zich liet wachten. (En ik kan wel even fietsen zonder ondersteuning, maar je verlichting doet het niet, wat in de wintermaanden dus wel een beetje extreem problematisch is.)
offtopic:
Ja idem hier, al is die van ons al bijna 5 jaar oud. Toevallig 3 weken terug via belgie (!) een nieuw scherm laten komen, waar sommigen in onze omgeving al aan hun 5e scherm toe waren. Hij stond een tijd lang bij ons onder een overkapping, waarschijnlijk de reden dat ons scherm het zo lang heeft uitgehouden.

Nu een ander type scherm, waar de electronica en de drukknoppen zijn gescheiden, hopelijk op die manier dus ook beter bestand tegen het nederlandse weer.

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 27-02-2024 09:51 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

KillaZ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:50:
[...]

offtopic:
Ja idem hier, al is die van ons al bijna 5 jaar oud. Toevallig 3 weken terug via belgie (!) een nieuw scherm laten komen, waar sommigen in onze omgeving al aan hun 5e scherm toe waren. Hij stond een tijd lang bij ons onder een overkapping.

Nu een ander type scherm, waar de electronica en de drukknoppen zijn gescheiden, hopelijk op die manier dus ook beter bestand tegen het nederlandse weer.
Goh, precies hetzelfde probleem dus. Mij is beloofd dat deze “nieuwe versie” het probleem niet meer heeft, maar de nieuwe versie is niet te onderscheiden van de oude, dus ik gok dat er weinig nieuw is aan deze versie. Het probleem zit hem in de knoppen en ik verwacht hetzelfde gezeur dus gewoon weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:50
Hann1BaL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:47:
Een paar lampjes van de hema of action er op en je kan weer in het donker de straat op.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ennnnn we moeten een halfuurtje langer wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

LordSinclair schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:54:
[...]

Een paar lampjes van de hema of action er op en je kan weer in het donker de straat op.
Je koopt geen 4000 euro fiets om maanden te moeten wachten op een oplossing. Uiteindelijk gingen die lampjes er ook op, maar het geeft niet het licht wat de lampen op de fiets zelf geven. Het was gewoon een zeer slechte afhandeling van Babboe, wat mij dus geen vertrouwen geeft in wat er nu staat te gebeuren.

En daarbij hadden we de fiets ook gekocht voor de wat langere afstanden met de kinderen en dan heb je de trapondersteuning wel degelijk nodig. Het nut van de fiets is weg zonder de electronische aansturing.
Enfin, je koopt een electrische fiets om die electrisch te kunnen gebruiken

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 27-02-2024 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tjebakka schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:01:
Ennnnn we moeten een halfuurtje langer wachten
Ik dacht dat ik gek werd.. Het was toch 10.00u :) ?
Babboe is nooit te beroerd om beloftes niet na te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Hann1BaL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:51:
[...]

Goh, precies hetzelfde probleem dus. Mij is beloofd dat deze “nieuwe versie” het probleem niet meer heeft, maar de nieuwe versie is niet te onderscheiden van de oude, dus ik gok dat er weinig nieuw is aan deze versie. Het probleem zit hem in de knoppen en ik verwacht hetzelfde gezeur dus gewoon weer
Tip, haal de versie met groot scherm en gescheiden bediening. Scherm gaat op het midden van je stuur, bediening bij je hendels.

Dat is simpelweg een beter ontwerp voor dezelfde prijs.

Dat is, als je ooit nog op je babboe kan gaan rijden :+

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 27-02-2024 10:11 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

KillaZ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:10:
[...]

Tip, haal de versie met groot scherm en gescheiden bediening. Scherm gaat op het midden van je stuur, bediening bij je hendels.

Dat is simpelweg een beter ontwerp voor dezelfde prijs.

Dat is, als je ooit nog op je babboe kan gaan rijden :+
Nou ja, de fiets is bijna nieuw, dus eigenlijk wil ik dat Babboe het oplost. Ik ga na ruim een half jaar niet zelf een bediening kopen en ben dus afhankelijk van wat Babboe mij verschaft.

Ik heb overigens de knoppen bij de hendels en scherm in het midden. (Maar het is niet los te vervangen, scherm en knoppen zitten aan elkaar vast ( niet met stekker/connector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Hann1BaL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Nou ja, de fiets is bijna nieuw, dus eigenlijk wil ik dat Babboe het oplost. Ik ga na ruim een half jaar niet zelf een bediening kopen en ben dus afhankelijk van wat Babboe mij verschaft.

Ik heb overigens de knoppen bij de hendels en scherm in het midden. (Maar het is niet los te vervangen, scherm en knoppen zitten aan elkaar vast ( niet met stekker/connector)
offtopic:
Oh dan heb je hem al inderdaad, kun je nagaan, de oude versie was nog veel verrotter |:( :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
En nog een half uurtje later... Dan zit ik in de auto :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Skating_vince schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:27:
En nog een half uurtje later... Dan zit ik in de auto :(.
Niet je adem inhouden, misschien ben je alweer thuis voordat je het kan controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Niet je adem inhouden, misschien ben je alweer thuis voordat je het kan controleren :)
Haha, dat zou me ook niks verbazen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvanu
  • Laatst online: 08-09 10:03
Het werkt nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Onze bakfiets, een City-E uit 2022, valt binnen de terugroepactie en is nu aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Oef, wat gaan ze dan wijzigen aan de City frames die nog vrij nieuw zijn? Ik heb een City uit 2010 die bijna volledig verroest is :+

[ Voor 29% gewijzigd door Tjebakka op 27-02-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

Holk schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:59:
Aan de andere kant kun je nu een goedkope op marktplaats halen en inruilen voor een nieuwe… Denk dat ze wel om een bon gaan vragen
Wat zouden ze daarmee opschieten?

Jij kunt een hem goedkoop scoren op marktplaats en die inruilen voor een nieuwe. Fijn voor jou.

Of de huidige eigenaar verkoopt hem niet op markplaats, ruilt hem in, en zet die nieuwe op marktplaats.

Voor Babboe zal het om het even zijn, die leveren in beide gevallen een nieuwe fiets.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Het serienummer van onze Mini Mountain werd niet herkend dus nu een handmatige aanvraag gedaan....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Bevestigingsmail:
Beste Jasphur,

Bedankt voor het controleren van het framenummer van jouw Babboe bakfiets. Wij hebben jouw gegevens goed ontvangen.

Jouw bakfiets voldoet helaas niet aan de gestelde veiligheidseisen. Dit betekent dat jouw bakfiets binnen de terugroepactie valt. Babboe adviseert je dringend om je bakfiets niet meer te gebruiken.

Dit in verband met ernstige veiligheidsrisico’s, die kunnen leiden tot ernstig letsel. Bij intensief gebruik kunnen er haarscheurtjes in het frame ontstaan. Deze scheurtjes kunnen leiden tot het doorzakken van het frame en daarmee een onveilige situatie opleveren.

Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op over de vervolgstappen voor vervanging of een passend alternatief van jouw bakfiets. Daarnaast zullen we je ook een compensatie geven voor de overlast.

We begrijpen dat je op dit moment vragen zult hebben. Lees hier de antwoorden op veel gestelde vragen.

Wij realiseren ons dat deze maatregelen erg vervelend voor jou zijn en bieden onze welgemeende excuses daarvoor aan.

Met vriendelijke groet,

Babboe

Dit is een automatisch verstuurde e-mail, gelieve hier niet op te antwoorden. Deze mailbox wordt niet gelezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Tjebakka schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:
Oef, wat gaan ze dan wijzigen aan de City frames die nog vrij nieuw zijn? Ik heb een City uit 2010 die bijna volledig verroest is :+
Vroeger maakte ze nog degelijke dingen :+

Ik heb mij trouwens afgemeld van de massaclaim. Ik vind de terugroepactie (+ eventuele compensatie) prima en vind niet dat we Babboe nog eens extra moeten 'belasten' met een claim. Ik kan mij voorstellen als je echt financiële schade hebt geleden, bijvoorbeeld als gastouder, je wel verder gaat met de claim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:48:
Onze bakfiets, een City-E uit 2022, valt binnen de terugroepactie en is nu aangemeld.
Fijn dat het opgelost wordt! Werd je al een alternatief aangeboden? Ben we benieuwd wat dat moet zijn dan, want bijna geen enkel model mag de straat op :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
arnova schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:
Het serienummer van onze Mini Mountain werd niet herkend dus nu een handmatige aanvraag gedaan....
Klopt voor nu gaat het alleen om de MINI en MINI E. De mountain zit nog niet in het programma:
Sinds 15 februari is de verkoop van alle bakfietsmodellen van Babboe tijdelijk gestaakt. Babboe is in overleg met de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit over maatregelen voor de andere modellen. Wij hopen hierover op korte termijn meer duidelijkheid te kunnen geven.

Het gaat daarbij om de:

Babboe Curve / Curve-E / Curve Mountain
Babboe Big / Big-E
Babboe Dog / Dog-E
Babboe Max-E
Babboe Mini Mountain
Babboe Pro Trike / Trike-E
Babboe Pro Trike XL
Babboe Carve-E / Carve Mountain
Babboe Slim Mountain
Babboe Go-E / Go Mountain
Babboe Flow-E / Flow Mountain
Babboe City Mountain
Ook deze modellen adviseren wij voorlopig niet te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Oebie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Fijn dat het opgelost wordt! Werd je al een alternatief aangeboden? Ben we benieuwd wat dat moet zijn dan, want bijna geen enkel model mag de straat op :F
Zie bevestigingsmail paar posts hierboven. Niks concreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 16:28
Net even getest of https://controleerjeframe.nl toevallig ook al iets wou melden over mijn Babboe Big. De site meldt tenslotte niks over types. Maar helaas wordt het framenummer niet herkend. Afwachten dus maar.

Je zou denken dat ze zo snel mogelijk modellen die geen problemen hebben weer vrij willen geven. Zodat ze zelf opties hebben om mensen te voorzien van een andere bakfiets. En daarnaast ook om makkelijk een hoop mensen blij te maken.
Pagina: 1 2 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.