Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 12 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:23:
[...]

NVWA zal zelf de bakfietsen niet keuren, wel de documentatie van de nieuwe fietsen en waarschijnlijk ook wel de nieuwe processen voor het waarborgen van de kwaliteit
Ik zie niet in waarom, de NVWA controleert.

Maar als je een bron hebt, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:35:
[...]

Gezien alle gebroken frames verstopt werden bij bezoek van NVWA lijkt mij dat ze met name controleren op processen, niet op de werkelijkheid in de praktijk. Behalve dat er een match moet zijn in processen en praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:07

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Pater schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:37:
[...]

Vergeet niet dat je dan eerst wel een nieuwe bakfiets tegen 60% van de waarde had moeten kopen. Die mis ik in je verhaal.
Ik dacht dat je bedoelde dat je je al omgeruilde niet-elektrische bakfiets voor een elektrisch model had geruild met de nieuwe terugroepactie.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Deveon schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:55:
[...]

Gezien alle gebroken frames verstopt werden bij bezoek van NVWA lijkt mij dat ze met name controleren op processen, niet op de werkelijkheid in de praktijk. Behalve dat er een match moet zijn in processen en praktijk.
Exact. Ik denk dat ze alleen controles doen bij signalen, zoals in dit geval de vele meldingen en misschien zelfs de interne klokkenluider.

Maar een goedkeuring voordat een fiets op de markt gebracht moet worden zie ik ze niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 10:53
Jasphur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:23:
[...]

NVWA zal zelf de bakfietsen niet keuren, wel de documentatie van de nieuwe fietsen en waarschijnlijk ook wel de nieuwe processen voor het waarborgen van de kwaliteit
Dat is inderdaad wat ik daarmee bedoelde. Goedgekeurd als in, dat het advies om er niet op te rijden kan vervallen.

Ik had echter wel verwacht dat de daadwerkelijke keuring door onafhankelijke fietsenmakers zou gebeuren. Dat maakt het proces waarschijnlijk ook nog eens stukken sneller dan via de Babboe monteurs. Een fietsenmaker zit meestal om de hoek. En die zouden naar mijn idee met wat instructies vanuit Babboe prima die keuring kunnen doen. Rekening uiteraard dan voor Babboe en niet de klant.

Of zou de Babboe monteur met een x-ray apparaat komen om minuscule scheurtjes op te sporen? Dan is het uiteraard een ander verhaal. Maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenz0
https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/wat-doet-de-nvwa
In het kantoor in Zwijndrecht is het laboratorium fysische, mechanische en elektrische productveiligheid gevestigd. Er vindt onderzoek plaats naar de veiligheid van onder andere speelgoed, speeltoestellen, aanstekers, accu’s en gastoestellen.
Blijkbaar test de NVWA dus ook producten. Maar dat is uiteraard wat anders dan goedkeuring verlenen. Al komt het daar indirect dan wel op neer denk ik: als zij problemen zien gaan ze ervoor liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemolyth
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 22:36
Ook hier wordt het framenummer niet herkend van onze City-E. Eigenlijk weet ik ook niet precies hoe oud onze bakfiets is, maar ik vermoed ouder dan 5 jaar. Dus ik ben benieuwd wat ze gaan voorstellen.

Overigens lijk ik met een interessante situatie te zitten: Wij hebben onze bakfiets in 2021 tweedehands gekocht via Marktplaats, dus ik ken de exacte historie helaas niet. Op de sticker onder het zadel en bij de trapas (gegrafeerd) staat een framenummer beginnend met GB17. Bij de voorzijde van het frame, bij het balhoofd staat een ander framenummer, beginnend met GB19.
Ik vermoed nu dat deze bakfiets ooit in 2017 is geleverd en mogelijk onder de eerdere terugroepactie viel. Waarna in 2019 de voorzijde van het frame is vernieuwd. Dat zou de afwijkende framenummers kunnen verklaren. Maarja dan komt natuurlijk de vraag met welk jaartal zij gaan rekenen. En ik kan het antwoord helaas wel raden.

Is iemand anders toevallig ook verschillende framenummers tegenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 10:06
jemolyth schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:01:
Hier hetzelfde, Marktplaats fiets, trapas GB18 en voorwiel GB19. Beide niet herkend op de site, dus met foto's ingediend.
Ben erg benieuwd wat de dagwaarde gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Ook hier wordt het framenummer niet herkend van onze City-E. Eigenlijk weet ik ook niet precies hoe oud onze bakfiets is, maar ik vermoed ouder dan 5 jaar. Dus ik ben benieuwd wat ze gaan voorstellen.

Overigens lijk ik met een interessante situatie te zitten: Wij hebben onze bakfiets in 2021 tweedehands gekocht via Marktplaats, dus ik ken de exacte historie helaas niet. Op de sticker onder het zadel en bij de trapas (gegrafeerd) staat een framenummer beginnend met GB17. Bij de voorzijde van het frame, bij het balhoofd staat een ander framenummer, beginnend met GB19.
Ik vermoed nu dat deze bakfiets ooit in 2017 is geleverd en mogelijk onder de eerdere terugroepactie viel. Waarna in 2019 de voorzijde van het frame is vernieuwd. Dat zou de afwijkende framenummers kunnen verklaren. Maarja dan komt natuurlijk de vraag met welk jaartal zij gaan rekenen. En ik kan het antwoord helaas wel raden.

Dat lijkt inderdaad een jaartal te zijn. Dan zou ik gewoon dat nieuwe framenummer opgeven en dan maar kijken wat ermee gebeurt. 2019 zou je gewoon in de actie vallen en een nieuwe krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-04 13:43
Wolly schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:16:
[...]

Ik denk niet dat de NVWA bakfietsen goedkeurt, waarom denk je dat?
Omdat de bakfiets op dit moment afgekeurd zijn door de NVWA, een nieuwe variant moeten ze dus eerst goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Wolly schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:21:
[...]

Dagwaarde op basis van de huidige prijs vind ik wel netjes.
Ook dat ligt natuurlijk aan hoe er naar gekeken wordt. De bakfietsen hebben het afgelopen half jaar natuurlijk een giga prijs devaluatie gemaakt. Als dat meegenomen wordt, dan wordt men wel extra hard genaaid.
Dagwaarde is sowieso vaak maar iets stoms. Vaak wordt er door schade experts simpelweg op marktplaats gekeken en gezegd "Dit model kan ik al voor "x bodemprijs" op marktplaats kopen, dus dat is de waarde. Voordat je zegt dat dat vast niet klopt. Ik heb dit jaren geleden een keer meegemaakt met een auto.

Links om of rechtsom koop je vaak voor dat geld niet wat jij aan bakfiets had, in dat opzicht kom je er dan gewoon bekaaid vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Wolly schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:35:
[...]

"Het bedrijf moet bij de NVWA nog technische documentatie aanleveren waaruit blijkt dat de fietsen na vervanging of reparatie weer veilig zijn. Deze documentatie is nog niet aangeleverd, en dus ook nog niet beoordeeld door de NVWA. Daarom mogen de fietsen nog steeds niet worden verkocht en blijft het advies om Babboe-bakfietsen niet meer te gebruiken. Hiermee bewaakt de NVWA de veiligheid van consumenten."

https://www.nvwa.nl/nieuw...ver-bakfietsen-van-babboe

Waarom zouden ze bakfietsen de weg oplaten, zonder controles, terwijl ze diezelfde bakfietsen zojuist van de markt hebben gegooid nadat ze ernstige mankementen vertoonden. De NVWA controleert omdat ze anders nog meer door Babboe voor schut gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xscyther schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:46:
[...]

"Het bedrijf moet bij de NVWA nog technische documentatie aanleveren waaruit blijkt dat de fietsen na vervanging of reparatie weer veilig zijn. Deze documentatie is nog niet aangeleverd, en dus ook nog niet beoordeeld door de NVWA. Daarom mogen de fietsen nog steeds niet worden verkocht en blijft het advies om Babboe-bakfietsen niet meer te gebruiken. Hiermee bewaakt de NVWA de veiligheid van consumenten."

https://www.nvwa.nl/nieuw...ver-bakfietsen-van-babboe

Waarom zouden ze bakfietsen de weg oplaten, zonder controles, terwijl ze diezelfde bakfietsen zojuist van de markt hebben gegooid nadat ze ernstige mankementen vertoonden. De NVWA controleert omdat ze anders nog meer door Babboe voor schut gezet worden.
Daar waren we ook al over uit, goed dat je het kan bevestige (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Ja dat heb ik ook. Ik ben eerste eigenaar. in 2019 was er ook al een terugroepactie voor de City-E. Ik meen voor kans op scheurtjes in het frame. Hierna heb je een verstevigd frame gehad met een 2019 framenummer.

Ik verwacht ook niet dat we er iets voor gaan terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Polynidos schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:28:
[...]

Dat lijkt inderdaad een jaartal te zijn. Dan zou ik gewoon dat nieuwe framenummer opgeven en dan maar kijken wat ermee gebeurt. 2019 zou je gewoon in de actie vallen en een nieuwe krijgen...
Beide framenummers worden niet herkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
roos94 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:13:
[Afbeelding]

Wij kregen dit gisteren te zien, onze fiets is jonger dan 5 jaar. Maar als ik het zo lees weet ik niet of we kosteloos een andere fiets krijgen??
We krijgen een omruil certificaat als ze deze komen ophalen.. maar hoe kom je erachter of we moeten bij betalen?
De het scherm uit de screenshot die ik op de vorige pagina laat zien krijg je als je hier de gegevens invult en verder gaat. Dan kom je in het menu waar je een voorkeur kan selecteren en waar bij mij dus €0,- als prijs stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 01-05 16:19
Dat had ik ook, maar ik geloof die prijs pas als ik de voucher kan inruilen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Heeft er iemand al overwogen / zich verdiept in de mogelijkheden het frame van de City Mountain van voor 2019 zelf te (laten) verstevigen? Ik begin dit toch wel een serieuze overweging te vinden met de nogal beperkte alternatieven die Babboe je biedt.

Nu weer weken wachten (als ze dat al redden), voor dat er iemand contact met ons gaat opnemen. Dan waarschijnlijk weer weken wachten tot hij opgehaald wordt. Dan weer weken wachten tot er een dagwaarde wordt vastgesteld. Plus alle onzekerheid over de dagwaarde, de beperkte keuze in fietsen, alleen maar gloedjenieuwe waar je vol voor moet gaan bijbetalen. Alle accessoires waar je geen fluit meer aan hebt nu..

Wellicht is dan zelf het frame laten versterken en proberen via een directe claim bij Babboe wat te laten gebeuren dan een aantrekkelijker alternatief. Ik weet alleen niet zo goed wat nu echt concreet de zwakke plekken zijn in het frame, en wat er aan te doen is, laat staan wie dat zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Kremers schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:52:
Heeft er iemand al overwogen / zich verdiept in de mogelijkheden het frame van de City Mountain van voor 2019 zelf te (laten) verstevigen? Ik begin dit toch wel een serieuze overweging te vinden met de nogal beperkte alternatieven die Babboe je biedt.

Nu weer weken wachten (als ze dat al redden), voor dat er iemand contact met ons gaat opnemen. Dan waarschijnlijk weer weken wachten tot hij opgehaald wordt. Dan weer weken wachten tot er een dagwaarde wordt vastgesteld. Plus alle onzekerheid over de dagwaarde, de beperkte keuze in fietsen, alleen maar gloedjenieuwe waar je vol voor moet gaan bijbetalen. Alle accessoires waar je geen fluit meer aan hebt nu..

Wellicht is dan zelf het frame laten versterken en proberen via een directe claim bij Babboe wat te laten gebeuren dan een aantrekkelijker alternatief. Ik weet alleen niet zo goed wat nu echt concreet de zwakke plekken zijn in het frame, en wat er aan te doen is, laat staan wie dat zou kunnen doen.
Een bevriende advocaat die ik twee dagen geleden sprak zei dat frames verstevigen een leuke start-up zou kunnen zijn als je handig ben. Dus het zou moeten kunnen.
De vraag is natuurlijk wat precies de zwakke punten zijn, dat is mij persoonlijk niet helemaal bekend.

Een ouder op school heeft een Babboe Big en die heeft ze zelf versterkt om daarna zelf een motor op de trap-as te bouwen. Deze valt duidelijk niet meer onder de terugroepacties, zij zelf claimt zich verder geen zorgen te maken dat hun bakfiets echt wel stevig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 13:01
Jasphur schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:43:
Dat had ik ook, maar ik geloof die prijs pas als ik de voucher kan inruilen :P
Zal wat zijn als mensen met een bakfiets jonger dan 5 jaar ineens moeten bijbetalen terwijl hun oude bakfiets al in stukjes wordt gezaagd door de ceo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xscyther
londemanmp schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:09:
[...]

Zal wat zijn als mensen met een bakfiets jonger dan 5 jaar ineens moeten bijbetalen terwijl hun oude bakfiets al in stukjes wordt gezaagd door de ceo.
Het zou wat zijn als je producten maakt om kinderen te vervoeren die vervolgens levensgevaarlijk blijken te zijn en dat je daar dan jaren lang over liegt en doorgaat met de verkoop van dat product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 11:24
ps4mm schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:15:
[...]

Hier hetzelfde, Marktplaats fiets, trapas GB18 en voorwiel GB19. Beide niet herkend op de site, dus met foto's ingediend.
Ben erg benieuwd wat de dagwaarde gaat zijn.
Hier ook een marktplaatsfiets. Geen nummer meer van het achterframe, GB22* voorop. Het was natuurlijk ook echt een goed idee om een framenummer met een sticker op een fiets te maken. De fiets is een keer gestolen uit onze tuin en toen zijn de stickers er uiteraard vanaf gehaald. Babboe had ook geen administratie meer van het nummer na vervanging onder de vorige terugroepactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ps4mm
Gillonde schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:39:
[...]

Hier ook een marktplaatsfiets. Geen nummer meer van het achterframe, GB22* voorop. Het was natuurlijk ook echt een goed idee om een framenummer met een sticker op een fiets te maken. De fiets is een keer gestolen uit onze tuin en toen zijn de stickers er uiteraard vanaf gehaald. Babboe had ook geen administratie meer van het nummer na vervanging onder de vorige terugroepactie.
Bij ons is de sticker er ook af maar het nummer staat bij de linker trapas in het frame geslagen/gegraveerd, dus check daar maar even.

Qua versteviging: kwam dit duitse topic tegen, met veel detailfoto's van gebroken frames, mensen die extra gelast hebben etc. Check pagina 3/4/5 maar.
Verhelderend om dit eens door te kijken!

Ook 1 met extra buis tussen stuur en zadel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtUtQiTBT2CYbE_XDpEGrKrnPuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3FUI9rCKhF1yZ86eXlsDv4L.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt me dat je hiermee de flex uit het tussen/achtergedeelte van het frame weghaalt, dit daarmee wel steviger maakt maar daardoor er ook meer stress in het voorwiel gedeelte van het frame komt tijdens het rijden, dat dit gedeelte meer krachten krijgt te verduren. Maar dat is maar een idee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

xscyther schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:12:
[...]

Het zou wat zijn als je producten maakt om kinderen te vervoeren die vervolgens levensgevaarlijk blijken te zijn en dat je daar dan jaren lang over liegt en doorgaat met de verkoop van dat product.
De krant staat er elke dag vol mee: Dodelijke ongelukken met de Babboe bakfietsen. Gaza is er niks bij als het gaat om burgerslachtoffers..

Gevaarlijk? Ja, vast, Levensgevaarlijk: mwah..
Wat serieuzer:
Als de fiets breekt dan kun je natuurlijk wel naar vallen, maar ik wil eigenlijk wel weten:
Hoe vaak dit gebeurd is
Hoeveel fietsen er van het “gevaarlijke” type rondrijden
Hoe oud de fietsen zijn waarmee het gebeurd is.

VZIW is het vooral de casus dat niet gegarandeerd kan worden dat ze veilig zijn.

Begrijp mij niet verkeerd: ik wil ook van dat ding af, want geen zin in onnodig risico met de kinderen (en mezelf) maar ik heb nog niets gezien en gelezen wat aanleiding geeft tot paniekvoetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Hann1BaL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:07:
[...]

De krant staat er elke dag vol mee: Dodelijke ongelukken met de Babboe bakfietsen. Gaza is er niks bij als het gaat om burgerslachtoffers..

Gevaarlijk? Ja, vast, Levensgevaarlijk: mwah..
Wat serieuzer:
Als de fiets breekt dan kun je natuurlijk wel naar vallen, maar ik wil eigenlijk wel weten:
Hoe vaak dit gebeurd is
Hoeveel fietsen er van het “gevaarlijke” type rondrijden
Hoe oud de fietsen zijn waarmee het gebeurd is.

VZIW is het vooral de casus dat niet gegarandeerd kan worden dat ze veilig zijn.

Begrijp mij niet verkeerd: ik wil ook van dat ding af, want geen zin in onnodig risico met de kinderen (en mezelf) maar ik heb nog niets gezien en gelezen wat aanleiding geeft tot paniekvoetbal.
Ik kan het helaas niet meer vinden, volgens mij was er een vrouw uit Bunnik al lange tijd uit de running dat zij niet meer kan werken. Goed dat is één voorbeeld.
Als ik persoonlijk kijk wat voor snelheden makkelijk gehaald worden als ik bijv de Utrechtse Heuvelrug afjakker.... Goed daar neem ik zelf natuurlijk ook risico's tegelijkertijd ken ik die wegen goed en is er relatief weinig verkeer. In al die jaren nooit rekening mee gehouden dat het frame zou kunnen breken. Als dat op zo'n moment gebeurd dan zie ik dat wel als levensgevaarlijk. Ook daar deskundigen hebben aangegeven dat jonge kinderen natuurlijk sowieso extra kwetsbaar zijn. Ondanks dat ik wel achter de comment levensgevaarlijk sta is het natuurlijk ook zeker een manier om de ernst aan te geven waarbij sprake is van meer dan gewoon gevaar. Een manier die niet per definitie letterlijk genomen hoeft te worden.

Hoeveel gevallen er zijn geweest zal ons waarschijnlijk nooit duidelijk worden, maar ik zou zeggen dat het er sowieso teveel zijn gezien de ophef.

Ergens las ik vandeweek, of deze informatie klopt kan ik niet verifiëren, dat er ongeveer 22 duizend fietsen worden terug geroepen van een totaal ruim 40 duizend aantal verkochte fietsen door Babboe. Nogmaals weet ik niet of die cijfers kloppen, maar mochten ze kloppen dan geeft dat mogelijk inzicht op een paar van je vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

xscyther schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:25:
[...]

Ik kan het helaas niet meer vinden, volgens mij was er een vrouw uit Bunnik al lange tijd uit de running dat zij niet meer kan werken. Goed dat is één voorbeeld.
Als ik persoonlijk kijk wat voor snelheden makkelijk gehaald worden als ik bijv de Utrechtse Heuvelrug afjakker.... Goed daar neem ik zelf natuurlijk ook risico's tegelijkertijd ken ik die wegen goed en is er relatief weinig verkeer. In al die jaren nooit rekening mee gehouden dat het frame zou kunnen breken. Als dat op zo'n moment gebeurd dan zie ik dat wel als levensgevaarlijk. Ook daar deskundigen hebben aangegeven dat jonge kinderen natuurlijk sowieso extra kwetsbaar zijn. Ondanks dat ik wel achter de comment levensgevaarlijk sta is het natuurlijk ook zeker een manier om de ernst aan te geven waarbij sprake is van meer dan gewoon gevaar. Een manier die niet per definitie letterlijk genomen hoeft te worden.

Hoeveel gevallen er zijn geweest zal ons waarschijnlijk nooit duidelijk worden, maar ik zou zeggen dat het er sowieso teveel zijn gezien de ophef.

Ergens las ik vandeweek, of deze informatie klopt kan ik niet verifiëren, dat er ongeveer 22 duizend fietsen worden terug geroepen van een totaal ruim 40 duizend aantal verkochte fietsen door Babboe. Nogmaals weet ik niet of die cijfers kloppen, maar mochten ze kloppen dan geeft dat mogelijk inzicht op een paar van je vragen.
“Teveel gezien op de ophef”
Ik denk dat we anno nu weten dat ophef lang niet altijd terecht is en zeker geen goede graadmeter. (Kijk naar ophef over vaccinaties om maar iets te noemen.)

Uitgaande van je data gaat het over 22k fietsen en er is bij jou 1 geval bekend. Zeer vervelend ongeluk, maar kan nog nergens uit opmaken dat het ook daadwerkelijk levensbedreigend was.

Nogmaals, Ik ben volledig overtuigd van de noodzaak van de terugroepactie. Ik gebruik de fiets echter wel totdat deze wordt opgehaald.

Ook is er wel een verschil of je een baby vervoert of een 5 jarige keurig in de gordels op het bankje.

We weten vooral dat:
Het frame niet aan de eisen voldoet
Er een kleine kans op een breuk is.
Dat we eigenlijk niet kunnen inschatten wat die kans is vanwege gebrek aan transparantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ps4mm schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:49:
[...]

Bij ons is de sticker er ook af maar het nummer staat bij de linker trapas in het frame geslagen/gegraveerd, dus check daar maar even.

Qua versteviging: kwam dit duitse topic tegen, met veel detailfoto's van gebroken frames, mensen die extra gelast hebben etc. Check pagina 3/4/5 maar.

Ook 1 met extra buis tussen stuur en zadel:
[Afbeelding]

Lijkt me dat je hiermee de flex uit het tussen/achtergedeelte van het frame weghaalt, dit daarmee wel steviger maakt maar daardoor er ook meer stress in het voorwiel gedeelte van het frame komt tijdens het rijden, dat dit gedeelte meer krachten krijgt te verduren. Maar dat is maar een idee...
Brak die ook niet aan de voorkant van de bak? Anders spring in gewoon maandelijks een paar keer op die stang op en neer en als die niet breekt is die veilig voor de kinderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
xscyther schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:12:
[...]

Tuurlijk mee eens, maar de bakfietsen die 2 wielen hebben en hun aanbieden is allemaal weer hetzelfde frame.

Allemaal troep en Babboe als je meeleest : Bied ook een Carqon aan of iets in die richting.
Probeer hiermee je weer onderscheid te maken met de andere merken, zodat je merk(en) blijven bestaan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 11:24
[...]

Die is helemaal glad, alleen een CE sticker onderop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 14:41
[...]

Bedankt hiervoor! Ik ga (om de teleurstelling met Babboe voor te zijn) op zoek naar een lasser die op basis van deze breuken te bepalen wat we gaan verstevigen aan onze City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
wheeler schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:52:
[...]

Bedankt hiervoor! Ik ga (om de teleurstelling met Babboe voor te zijn) op zoek naar een lasser die op basis van deze breuken te bepalen wat we gaan verstevigen aan onze City.
Goed idee, we horen graag de afloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
londemanmp schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:33:
[...]

Tuurlijk mee eens, maar de bakfietsen die 2 wielen hebben en hun aanbieden is allemaal weer hetzelfde frame.

Allemaal troep en Babboe als je meeleest : Bied ook een Carqon aan of iets in die richting.
Probeer hiermee je weer onderscheid te maken met de andere merken, zodat je merk(en) blijven bestaan !!
Hoe graag ik ook een Carqon (classic) zou willen, ik zou er serieus een aanpassing voor in mijn tuin gaan maken (wegtikken muurtje) als ik die als vervangende bakfiets zou krijgen. Maar bekijk het even vanuit Babboe. Dit kost hun al een vermogen, een luxe product als Carqon aanbieden (zonder bijbetalen) zou nog velen malen duurder worden. Daarbij zijn de frames van de Mountain modellen van na januari 2020 niet slecht, of zo begrijp ik uit de tekst:
De modellen City Mountain (productie vanaf januari 2020), Max-E, Carve-E, Carve Mountain Curve-E, Curve Mountain, Big (E), Dog (E), Go (E), Go Mountain, Flow E, Flow Mountain, Pro Bike (E), Pro Bike Midmotor, Mini Mountain en Curve mogen na een controlebeurt/reparatie weer worden gebruikt. Hiervoor komt een gespecialiseerde Babboe-monteur bij de klanten aan huis.
Er is dus niks mis om die modellen aan te bieden als vervangende bakfiets. En Winora, is hier door diverse personen al onderzocht, is helemaal niet zo'n slecht merk. Het is niet zo bekend, maar daardoor geen Z-merk ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Gillonde schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:48:
[...]

Die is helemaal glad, alleen een CE sticker onderop.
Die CE sticker kan je er nu ook wel afhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Is het CE of C E ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
"Catastrofaal Eindspel" O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lorenz0
[...]

Dat lost het probleem onder de bak niet op, zie:
https://www.cargobikeforu...05-14-14-13-59-jpg.10667/

Ik gok om dat op te lossen moet je een buis rondom de bak zetten, die aan beide kanten die weer vastzit op het frame voor en achter. Dat zie je tenslotte vaker bij bakfietsen. Maar goed, ik heb er geen verstand van. ;)

En ik zou ook verwachten als het zo simpel was als wat extra laswerk, dat Babboe dat ook wel had gedaan ipv deze omruilactie? Al hoop ik van harte dat het wel te doen is hoor!

Hier nog een artikel met meer informatie over de krachten e.d die op het frame komen:
https://www.engineersonli...oven-de-basis-bij-babboe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:02:
[...]

Hoe graag ik ook een Carqon (classic) zou willen, ik zou er serieus een aanpassing voor in mijn tuin gaan maken (wegtikken muurtje) als ik die als vervangende bakfiets zou krijgen. Maar bekijk het even vanuit Babboe. Dit kost hun al een vermogen, een luxe product als Carqon aanbieden (zonder bijbetalen) zou nog velen malen duurder worden. Daarbij zijn de frames van de Mountain modellen van na januari 2020 niet slecht, of zo begrijp ik uit de tekst:
Geef me dan de optie tot bij betalen. Winora of Mountain 1 op 1. Ik had een Mountain, die heeft nu X verkoop waarde en de Carqon heeft Y verkoop waarde. Geef me dan de optie om een Carqon te krijgen terwijl ik Y-X betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
xscyther schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:25:
[...]

Geef me dan de optie tot bij betalen. Winora of Mountain 1 op 1. Ik had een Mountain, die heeft nu X verkoop waarde en de Carqon heeft Y verkoop waarde. Geef me dan de optie om een Carqon te krijgen terwijl ik Y-X betaal.
Misschien komt dan nog wel, geen idee. Het gaat sowieso nog weken duren voordat we die voucher krijgen dus er kan nog van alles veranderen. Wellicht komt er zelfs ineens een optie tot cash ipv een voucher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Ik hoor het ook graag. Hier denken wij in onze situatie ook aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Qua fietsenaanbod is er naar mijn idee ook gekeken naar de marge. Op die Winora ( merk wat bijna niemand kent ) zal flink wat marge zitten of hebben een overschot aan die dingen.

Prijs die ze hanteren is namelijk zelfde als een carqon als je goed zoekt.

Ik ben ook benieuwd wat ze voor accessoires gaan aanbieden.

Is dat een huif ( regentent ) of een fietsbel ?

Elke Babboe gebruiker zal daar recht op hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door londemanmp op 12-04-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Moet zeggen dat ik sinds deze week een stuk meer Babboe’s op de weg zie, ook City’s. Het lijkt erop dat de meeste toch wel klaar zijn met de terugroepactie nu het lenteweer begonnen is. De “gratis” inspecties zijn toch nog niet gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
19 april, wordt onze city mountain opgehaald… foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:36
Hier zojuist bericht ontvangen dat onze City e 18 april opgehaald wordt. Toch sneller dan ik verwacht had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:28
Via mail te horen gekregen?

Best snel nog. Jammer dat de vervangende fietsen lange levertijd hebben.

Zijn jullie er al uit wat jullie gaan bestellen als vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zelfde regio toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:36
Inderdaad via mail vanuit Westerman de logistiek partner. Je dient een label uit te printen en op de fiets te plakken..

Hier regio Breda (Noord-Brabant). We gaan voor de Winora FUB

[ Voor 50% gewijzigd door WesleyZ op 12-04-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-05 10:44
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat babboe met al die duizenden bakfietsen die ingeleverd worden gaat doen. Zou dat netjes gerecycled worden? Lijkt mij een mega operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-05 13:57
Tompouce schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:03:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat babboe met al die duizenden bakfietsen die ingeleverd worden gaat doen. Zou dat netjes gerecycled worden? Lijkt mij een mega operatie.
Ze hebben aangegeven van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Hier regio Assen.

Gaan ook voor de Winora FUB mits ze gaan voldoen aan de 500 accu. ( hebben een bosch accu over die wij willen monteren maar nog geen handleiding gevonden over montage / handleiding )

Als overweging hebben we ook goed gekeken naar een City Mountain maar die heeft een 400 accu ( standaard ), houten bak die gaat schimmelen, display wat heel snel stuk is, en alle onderdelen die snel roesten. Ook gekeken naar wat straks nog te verkrijgen is… Babboe is straks doei net zoals de onderdelen ( kijk maar naar VanMoof )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand al benaderd voor de inspectie? (Mountain bj < 5 jr) Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
londemanmp schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 22:03:
Hier regio Assen.

Gaan ook voor de Winora FUB mits ze gaan voldoen aan de 500 accu. ( hebben een bosch accu over die wij willen monteren maar nog geen handleiding gevonden over montage / handleiding )

Als overweging hebben we ook goed gekeken naar een City Mountain maar die heeft een 400 accu ( standaard ), houten bak die gaat schimmelen, display wat heel snel stuk is, en alle onderdelen die snel roesten. Ook gekeken naar wat straks nog te verkrijgen is… Babboe is straks doei net zoals de onderdelen ( kijk maar naar VanMoof )
Dat is wel een goeie inderdaad. Volgens mij kan je qua accessoires ook gewoon kussentjes en een regentent bestellen die voor de Batavus Fier 2 zijn. Wat ik zo snel even zie zijn die fietsen aardig gelijk en zitten de bevestigingspunten ook op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 13:28

Pater

Terry Tate

WesleyZ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:49:
Inderdaad via mail vanuit Westerman de logistiek partner. Je dient een label uit te printen en op de fiets te plakken..

Hier regio Breda (Noord-Brabant). We gaan voor de Winora FUB
Moest je nog bij betalen?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Voucher krijg je toch pas als Babboe de fiets in ontvangst heeft genomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 13-04-2024 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Pater schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:32:
[...]

Moest je nog bij betalen?
Voor een fiets tot 5 jaar oud hoef je niet bij te betalen. Na het aanmelden stond er 0 euro voor die Winora of Babboe Mountain.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
TinusXIII schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:48:
[...]

Voor een fiets tot 5 jaar oud hoef je niet bij te betalen. Na het aanmelden stond er 0 euro voor die Winora of Babboe Mountain.
Zie je ergens een geldigheid? Ik wil namelijk eigenlijk nog even wachten om te kijken of het aanbod niet stiekem nog veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Jasphur schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:01:
[...]

Zie je ergens een geldigheid? Ik wil namelijk eigenlijk nog even wachten om te kijken of het aanbod niet stiekem nog veranderd.
In de algemene voorwaarden van Babboe over het certificaat staat dat het een jaar geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:02
Ook hier een frame nummer dat niet wordt herkend van een Babble City. WSPxxxxxN eindigend op een N en geen P. Ze hebben het weer lekker geregeld bij Babboe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:02
Hier een City met een T op het einde, zelfde verhaal en wordt ook niet herkend. Kan ook geen ander serienummer vinden. We hebben m tweedehands gekocht en geen idee van de aankoopdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Het schijnt soms te helpen er een U voor te zetten. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:02
Oebie schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:56:
Het schijnt soms te helpen er een U voor te zetten. Geen idee waarom.
Geprobeerd, maar werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hele week niks in de (mainstream) media over dat de terugroepactie van start is gegaan, zie ik het terug als vraag in Even Tot Hier :P Geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Jasphur schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:01:
[...]

Mijne is nog niet opgehaald dus daar kan ik niks over zeggen. Maar via die aanmeldsite stond bij die twee fietsen, de Mountain en de Winora, een prijs van 0 euro. Dus ik ga er gewoon vanuit dat je niks hoeft bij te betalen. Dat stond ook zo in de summiere communicatie vanuit Babboe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ah op die fiets. Ik dacht al haha. Enigszins goed om te horen dat tot nu toe het proces gaat zoals ze hebben geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-05 13:57
Ok. Voor mij wel een tegenvaller dat ik nog niks gehoord heb over de controle van Curve fietsen. Ik was er heel vroeg bij 10 april maar verder dan een mail dat er contact wordt opgenomen ben ik niet. Terwijl je zou zeggen dat er nu al 3 dagen fietsen gecontroleerd hadden kunnen worden. Ik wil de weg weer op met dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 23:01
alwind schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:24:
Ok. Voor mij wel een tegenvaller dat ik nog niks gehoord heb over de controle van Curve fietsen. Ik was er heel vroeg bij 10 april maar verder dan een mail dat er contact wordt opgenomen ben ik niet. Terwijl je zou zeggen dat er nu al 3 dagen fietsen gecontroleerd hadden kunnen worden. Ik wil de weg weer op met dat ding!
Heb er dan ook een hard hoofd in dat het op de korte termijn gaat lukken. Het is ook niet zo dat je even kan opschalen tot een paar honderd monteurs die dag in dag uit inzetbaar zijn (of het gaat ten koste van de kwaliteit), dus mijn pessimistische verwachting is dat dit nog maanden gaat duren, niet weken. Het gaat alleen al om 50K Curve / Curve-E bakfietsen, en dan moeten we dus de andere modellen nog even buiten beschouwing laten..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• londemanmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
alwind schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:24:
gewoon mee fietsen. Hoezo zou die nu ineens stuk gaan en al die jaren hiervoor niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
En toen de Winora FUB52 uit de shop…

Hoogwaardiger bakfiets, ja de city mountain maar die heb ik al …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Eigenlijk alles aan deze fiets is beter dan de City Mountain... behalve dan dat ik er geen deurtje in kan maken voor de hond. En dat hij misschien net ietsjes te breed is voor de voortuin.

Maar geen deurtje, betekend met de auto naar het bos, geen ramp. Iets te krap in de voortuin, kwestie van wat stukje baksteen weg slijpen denk ik, dus ook geen ramp.

Hoe meer ik over de Winora lees en zie, hoe meer ik twijfel om toch voor dat model te gaan ipv de City Mountain. Keuzes keuzes. Beter knalt Babboe gewoon die Carqon classic nog even in het aanbod dan is mijn keuze snel gemaakt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
Jasphur schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:06:
[...]

Eigenlijk alles aan deze fiets is beter dan de City Mountain... behalve dan dat ik er geen deurtje in kan maken voor de hond. En dat hij misschien net ietsjes te breed is voor de voortuin.

Maar geen deurtje, betekend met de auto naar het bos, geen ramp. Iets te krap in de voortuin, kwestie van wat stukje baksteen weg slijpen denk ik, dus ook geen ramp.

Hoe meer ik over de Winora lees en zie, hoe meer ik twijfel om toch voor dat model te gaan ipv de City Mountain. Keuzes keuzes. Beter knalt Babboe gewoon die Carqon classic nog even in het aanbod dan is mijn keuze snel gemaakt :+
Wel echt jammer dat Winora geen van hun modellen de "Rider" heeft genoemd :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@DOP_ERWT|IA whut, Carqon Rider? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
Winora Rider natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Uit de winkel jongens

Foetsie, net zoals het merk Babboe straks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-04 23:04
Wat raar dit! Ook alle gewone wirona fietsen.

Overigens ter info: de winora/Batavus bakfiets is ook in het vk te verkrijgen als Raleigh stride. Wederom duidelijk hetzelfde model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
londemanmp schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:30:
Uit de winkel jongens

Foetsie, net zoals het merk Babboe straks
Yeah, zag het na je eerste opmerking daarover. Balen... Maar goed, wie weet wat er morgen dan weer op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bakfietsje schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:33:
Wat raar dit! Ook alle gewone wirona fietsen.

Overigens ter info: de winora/Batavus bakfiets is ook in het vk te verkrijgen als Raleigh stride. Wederom duidelijk hetzelfde model
Zal niet het eerste merk in de UK zijn die ze rebranden. :P
Axe (deo) > Lynx
Opel > Vauxhall
Lays > Walkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Nou, geen keuze meer dus :D :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik denk dat ze bang waren voor extra claims omdat mensen zeiden hun kussentjes en regenhoes ook vergoed te willen zien bij een niet-passend model :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Hij staat er weer! Ze lezen hier mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Polynidos schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:02:
Met een bakfiets ouder dan 5 jaar kan ik mij dat niet voorstellen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Polynidos schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:02:
Ze deden het bij het live zetten van de controleer je bakfiets website, dus waarom nu niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Dan wil ik zeggen tegen ze : ( als ze meelezen !! )

Maak onderscheid tussen City, City E en Mountain.

Mensen die een dik bedrag hebben betaald voor hun mountain en die binnen de terugroepactie valt bied dat soort mensen een Carqon ofzo aan.

Je maakt nu geen onderscheid tussen een bedrag van 1000 of 4000 euro, allemaal hetzelfde. Dat was niet toen ik een bakfiets kocht in Amersfoort

[ Voor 7% gewijzigd door londemanmp op 15-04-2024 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
londemanmp schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:00:

Mensen die een dik bedrag hebben betaald voor hun mountain en die binnen de terugroepactie valt bied dat soort mensen een Carqon ofzo aan.

Je maakt nu geen onderscheid tussen een bedrag van 1000 of 4000 euro, allemaal hetzelfde. Dat was niet toen ik een bakfiets kocht in Amersfoort
Wat maakt dat nou uit? Toch fijn dat iedereen een prima fiets terug krijgt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tompouce
londemanmp schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:00:

Waarom? Als iedereen een waardig alternatief terugkrijgt en niemand erop achteruit gaat is het toch prima? Of ben je dan jaloers op mensen die een iets groter voordeel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Hoe zou je het vinden als je collega 1000 euro per maand extra verdient terwijl je hetzelfde werk doet ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
londemanmp schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:39:
Hoe zou je het vinden als je collega 1000 euro per maand extra verdient terwijl je hetzelfde werk doet ?
Ben je echt zo jaloers op mensen die een mazzeltje hebben? Leven en laten leven, scheelt een hoop stress d:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
londemanmp schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:39:
Ik zie werkelijk niet in waarom dit dezelfde casus is. Maar ik laat het hierbij. Geen zin in een discussie hierover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:49:
[...]

Ben je echt zo jaloers op mensen die een mazzeltje hebben? Leven en laten leven, scheelt een hoop stress d:)
Dus vrouwen die nog steeds onderbetaald krijgen voor hetzelfde werk moeten niet zeuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
jeroenkb schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:56:
[...]

Dus vrouwen die nog steeds onderbetaald krijgen voor hetzelfde werk moeten niet zeuren?
zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
jeroenkb schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:56:
[...]

Dit topic gaat over Babboe bakfietsen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@Tompouce

Weet ik ;)

Reageerde op de reactie over het salarisverschil voor hetzelfde werk voorbeeld.

En dat was inderdaad al OT

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenkb op 15-04-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:49:
[...]

Verschil voor mensen met fiets >6 jaar is wel erg groot. City-E eigenaren krijgen nu een fiets van 4000 ter vervanging. Oudere eigenaren moeten het met hopelijk een paar honderd euro doen.(als dat het al wordt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
en onzin ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Kurios schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:00:
[...]

Verschil voor mensen met fiets >6 jaar is wel erg groot. City-E eigenaren krijgen nu een fiets van 4000 ter vervanging. Oudere eigenaren moeten het met hopelijk een paar honderd euro doen.(als dat het al wordt.)
Dat vind ik ook zo slecht aan deze regeling.

Maar het feit dat iedereen met een fiets <5 jaar kan kiezen uit dezelfde modellen vind ik een mooi gebaar.

Wat maakt het nou verder uit voor die laatste groep, iedereen een nieuwe mooie fiets is in mijn ogen een prima oplossing. Alleen zijn er blijkbaar mensen die dat niet eerlijk ofzo vinden omdat zij een duurdere fiets hebben aangeschaft die net zo waardeloos is als diegene die een goedkoper model had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KH1
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04-2024

KH1

Is er iemand met een Babboe City-e ouder dan 5 jaar die al een aanbod (dagwaarde) gekregen heeft?

Ik heb de gegevens van mijn fiets (City-e uit 2017 met frame herzien in 2019) gelijk aangemeld met aanvullende gegevens, want uiteraard werd framenummer niet herkend. Maar tot op heden nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
KH1 schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:54:
Is er iemand met een Babboe City-e ouder dan 5 jaar die al een aanbod (dagwaarde) gekregen heeft?

Ik heb de gegevens van mijn fiets (City-e uit 2017 met frame herzien in 2019) gelijk aangemeld met aanvullende gegevens, want uiteraard werd framenummer niet herkend. Maar tot op heden nog geen reactie gehad.
Volgens mij krijg je de dagwaarde pas als de fiets door Babboe is bekeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roos94
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-05-2024
Onze fiets word 22/4 opgehaald, regio Apeldoorn. City mountain jonger dan 5 jaar.

[ Voor 26% gewijzigd door roos94 op 15-04-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zojuist bericht gehad dat ze maandag de 22ste van april onze fiets komen halen. Regio Deventer.

Pagina: 1 ... 12 ... 41 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.