Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannanas
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-05 10:04
Wolly schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:58:
Het is natuurlijk wel vreemd dat Babboe straks zelf de fietsen mag keuren. Ze hebben jarenlang de boel bedrogen en controles gesaboteerd, het management van toen is nog steeds aan de leiding.

Waarom zouden ze nu roomser dan de Paus zijn?
Dit vind ik vooral een dingetje. Ik heb ook een City Mountain van na 2020, die dus wordt gekeurd, maar wij hebben hem zelf al eens goed bestudeerd en hebben verschillende kleine gaatjes/scheurtjes ontdekt, voornamelijk bij de lasnaden. Gaan ze hem dan repareren? Of wordt het frame vervangen? Want wat is het verschil dan met een even oude City met een (mogelijk) slecht frame? Of zouden ze de slechte fietsen er bij die inspectie uitpikken en dan alsnog een vervangend model aanbieden?

En daarin ben ik het wel eens met @Sjonnie1989: iemand met een City krijgt een nieuwe fiets en wij zitten met een door Babboe zelf gecontroleerd of opgelapt model van vóór de terugroepactie… Wat hierboven wordt geschreven klopt verder helemaal: je hebt juridisch gezien natuurlijk nergens recht op puur omdat een ander dat ook krijgt, dus ik reken wat dat betreft ook nergens op, maar het voelt wel wat scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 17:03

Pater

Terry Tate

Ook onze bakfiets, een City-E van november 2019 aangemeld. Framenummer was niet bekend, dus alle gevraagde gegevens opgestuurd.

Wat me wel opviel: ze scheren alle modellen uit 2019 over een kam, volgens de site zijn die allemaal 5 jaar oud. Terwijl die van ons 4,5 jaar oud is. Ik ben benieuwd of dat nog een staartje krijgt.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Pater schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:34:
Ook onze bakfiets, een City-E van november 2019 aangemeld. Framenummer was niet bekend, dus alle gevraagde gegevens opgestuurd.

Wat me wel opviel: ze scheren alle modellen uit 2019 over een kam, volgens de site zijn die allemaal 5 jaar oud. Terwijl die van ons 4,5 jaar oud is. Ik ben benieuwd of dat nog een staartje krijgt.
Hoe bedoel je een staartje krijgen? Dit maakt voor jou niets uit toch?

Modellen van tussen april 2018 en 1 januari 2019 hebben een groter issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kremers
sbmuc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:05:
Wel vermakelijk de mensen die met rechtsbijstand "dreigen". Babboe biedt een hele nette oplossing.
Tientallen mensen die hier beargumenteren waarom ze de oplossing niet heel net vinden. Misschien iets zinvoller daar inhoudelijk op in te gaan als je je graag in de discussie mengt, dit voelt een beetje als wat komen trollen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:14
Nog even iets anders: hoe verschrikkelijk slecht heeft Babboe hun CRM op orde? Serienummers onbekend, klantgegevens niet gekoppeld, ordernummers opsturen en nu zelfs een foto van zijkant om te identificeren welke bakfiets ik destijds heb gekocht via de webshop van Babboe zelf. Menig MKB'er weet wel welke klanten en orders hij de afgelopen jaren heeft gehad.

Lijkt wel of ze vlak voor de inval de hele boekhouding door de shredder hebben gehaald. Ik krijg "Wolf of Wallstreet" vibes hierbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Jasphur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:29:
Wij waren in februari 2023 3.149 euro kwijt voor onze Babboe City-E. Kwam nog wel wat bij voor accessories
De basismotor en batterij gok ik dan. Daar zitten de grootste prijsverschillen en ook dat is weer iets om mee te nemen bij het vervangingsverzoek.

Ik moest vandaag weer even dat framenummer opzoeken en nu is de persoonlijkere email binnen, met framenummer met het verzoek de informatie in te vullen voor de vervangen.
Al reeds gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 10-04-2024 16:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

wheeler schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:47:
Nog even iets anders: hoe verschrikkelijk slecht heeft Babboe hun CRM op orde? Serienummers onbekend, klantgegevens niet gekoppeld, ordernummers opsturen en nu zelfs een foto van zijkant om te identificeren welke bakfiets ik destijds heb gekocht via de webshop van Babboe zelf. Menig MKB'er weet wel welke klanten en orders hij de afgelopen jaren heeft gehad.

Lijkt wel of ze vlak voor de inval de hele boekhouding door de shredder hebben gehaald. Ik krijg "Wolf of Wallstreet" vibes hierbij.
Probleem is dat je je fiets wel weer doorverkocht kon hebben. Ook de snelle taak om een website op te tuigen en het voorkomen van eventuele datalek is misschien een reden om niet je CRM te verbinden aan de frontend en dan maar te kiezen voor het feit dat de consument het zelf in moet vullen.

Niet om het volledig te verdedigen, want het had allemaal wel beter gekund, zoals een klikbare link in de persoonlijke email die mijn framenummer bevatte. Die gegevens waren dan tenslotte al duidelijk en hadden vooraf ingevuld kunnen zijn en voorbij het framenummer check kunnen gaan.

Alleen dus om aan te geven dat je het nu ook wat te makkelijk schetst. Dan liever snel online en even wat meer dubbel werk, dan te ingewikkeld wat misschien slecht werkt en potentieel minder veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:55
Jasphur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:59:
[...]

City Mountain specs
Winora F.U.B. 2W specs

Puur op basis hiervan, is de Winora wel echt veel beter. Niet alleen omdat zo'n beetje alle onderdelen van een merk zijn maar ook de middenmoter is beter en hij heeft een optie tot een tweede batterij.

Wij gaan voor de mountain omdat ik graag weer een deurtje in de bak maak voor de hond en de Winora past niet in onze tuin(en) :P
Had jij toevallig ergens afmetingen gevonden van de Winora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wheeler schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:47:
Ja man, precies dit. Het verbaast mij ook dat mijn framenummer uit 2017 nu onbekend is, terwijl deze in 2019 nog wel bekend was (toen heb ik die aangemeld voor de terugroepactie voor hetzelfde euvel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 16:29
TinusXIII schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:23:
[...]

Had jij toevallig ergens afmetingen gevonden van de Winora?
Nee maar ben uit gegaan van de afmetingen van de Fier 2 afmetingen hier

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kurios schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:25:
[...]

Ja man, precies dit. Het verbaast mij ook dat mijn framenummer uit 2017 nu onbekend is, terwijl deze in 2019 nog wel bekend was (toen heb ik die aangemeld voor de terugroepactie voor hetzelfde euvel).
Volgens mij is dit Babboe’s manier van laten weten dat je nog niet geholpen wordt. Heb volgens mij alleen framenummers erdoor zien komen die vervangen worden en dus geen waardebepaling gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
Deveon schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:29:
[...]

Volgens mij is dit Babboe’s manier van laten weten dat je nog niet geholpen wordt. Heb volgens mij alleen framenummers erdoor zien komen die vervangen worden en dus geen waardebepaling gedaan wordt.
Dat lijkt me sterk. Dan klopt hun eerdere gedeelde informatie namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
De link naar de webshop waar je een fiets zou kunnen kiezen werkt bij mij niet, hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

donny_p schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:39:
De link naar de webshop waar je een fiets zou kunnen kiezen werkt bij mij niet, hebben anderen dit ook?
Sinds dat iedereen die zich aangemeld heeft vrij recent een email heeft gehad zal er wel eens een beetje een onbeheersbare drukte op de site kunnen zijn.

Ik zou het later even proberen, want na aanmelden heb je toch weken de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Kremers schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:30:
[...]

Dat zou ook niet de eerste keer zijn.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:02

Stewie!

Keen must die!

Op babboe.nl een account met bakfiets op serienummer gekoppeld. Vandaag moet je een nieuwe account aanmaken op babboe.com, en is het serienummer opeens onbekend, terwijl dat 3 weken geleden nog voldoende bekend was in hun administratie.

Nu moet je formulieren invullen, kopie factuur, foto's maken, extra drempels om de compensatie te krijgen. Zou het toeval zijn of hopen ze dat klanten afhaken door de vele extra stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Jasphur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:27:
[...]

Nee maar ben uit gegaan van de afmetingen van de Fier 2 afmetingen hier
7 cm breder en 10 langer dus, ongeveer. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind dat de City Mountain relatief gezien weinig maximale range heeft. Zo'n 60KM. Mijn City-E had de kleinste accu en dat had al een range van 70KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Stewie! schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:44:
Op babboe.nl een account met bakfiets op serienummer gekoppeld. Vandaag moet je een nieuwe account aanmaken op babboe.com, en is het serienummer opeens onbekend, terwijl dat 3 weken geleden nog voldoende bekend was in hun administratie.

Nu moet je formulieren invullen, kopie factuur, foto's maken, extra drempels om de compensatie te krijgen. Zou het toeval zijn of hopen ze dat klanten afhaken door de vele extra stappen?
Interessant dat jouw ervaring zo anders is dan de mijne. Factuur, fotos etc allemaal niet nodig. Framenummer was voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kremers schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:30:
[...]

Waarom lijkt je dat sterk? Dat is hun modus operandi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jasphur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:48:
Ik vind dat de City Mountain relatief gezien weinig maximale range heeft. Zo'n 60KM. Mijn City-E had de kleinste accu en dat had al een range van 70KM
uhoh, nog een probleem dan.. Ik heb een range van 120KM met de City-E, dus als het klopt wat je zegt hebben we nog een argument voor: geen volwaardige vervanger. Ook al is de fiets duurder.

(Waarom is de fiets eigenlijk duurder? Middenmotor als enige voordeel?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Hann1BaL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:54:
[...]

uhoh, nog een probleem dan.. Ik heb een range van 120KM met de City-E, dus als het klopt wat je zegt hebben we nog een argument voor: geen volwaardige vervanger. Ook al is de fiets duurder.

Nou is het wel zo dat ik bij de huidige versie van de webshop van Babboe ook bij de City-E geen andere accu versies kan kiezen. Dus wellicht kan dat straks bij het inruilen van de voucher wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jasphur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:56:
[...]

Nou is het wel zo dat ik bij de huidige versie van de webshop van Babboe ook bij de City-E geen andere accu versies kan kiezen. Dus wellicht kan dat straks bij het inruilen van de voucher wel.
Misschien de accu houden.. Ik ga dat wel proberen en dan zie ik wel wat de transporteur zegt.
Nevermind: dat is een dom idee. :z

Natuurlijk een heel andere accu.

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 10-04-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Verbaast mij lichtelijk dat Nu.nl nog geen artikel heeft geschreven over dat de inruilactie nu echt van start is gegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:02

Stewie!

Keen must die!

Hann1BaL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:53:
[...]

Interessant dat jouw ervaring zo anders is dan de mijne. Factuur, fotos etc allemaal niet nodig. Framenummer was voldoende.
Ja, heel interessant hoe ze het serienummer wel kennen om een betaalde service afspraak in te plannen, maar nu plots niet meer kennen.

Na alle formulieren in te vullen kom je dan bij de melding:
We streven ernaar binnen enkele weken per e-mail contact met je op te nemen.
En dat na 2 maanden voorbereiding op de terugroep actie.

Het zegt misschien al voldoende dat er een strafrechtelijk onderzoek loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-05 10:34
Stewie! schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:09:
[...]

Ja, heel interessant hoe ze het serienummer wel kennen om een betaalde service afspraak in te plannen, maar nu plots niet meer kennen.

Na alle formulieren in te vullen kom je dan bij de melding:

[...]

En dat na 2 maanden voorbereiding op de terugroep actie.

Het zegt misschien al voldoende dat er een strafrechtelijk onderzoek loopt.
Precies dit. Ze lijken bijzonder veel van hun eigen framenummers niet te herkennen. Wat op zijn minst opmerkelijk is en je meteen doet afvragen of het bewust is. En belangrijker wat de reden dan zou zijn?

Gevoelsmatig willen ze ermee tijd kopen, maar goed dat is puur speculatief.

Iets anders wat mij niet helemaal duidelijk wordt is wat voor antwoord de eigenaren van city e fietsen die ouder dan 5 a 6 jaar zijn.
Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:26
Onze City-E is van 2018 maar heeft 2 framenummers. Een WSP nummer en een GB18 nummer boven het balhoofd. Maar als ik de handleiding lees zouden wij een GB nummer onder het zadel moeten hebben, maar geen WSP nummer, want die zou na 2019 zijn.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Helemaal omdat we die gegevens al opgegeven hadden...

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07:58
Ons framenummer (WSP) op het frame was onbekend. Maar op de leverbon/website van Babboe (2020) staat een ander framenummer…..🤷🏻 (dit framenummer was wel bekend) heb het serienummer op de website maar aangehouden (ga de discussie wel aan bij het ophalen van de fiets).

[ Voor 7% gewijzigd door A.Geerts op 10-04-2024 19:00 ]

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:31
Even los van het omruilen. De levertijd op de alternatieve bakfietsen is meer dan vier weken. Waarom dan pas na het ophalen dat certificaat afgeven? Nu loopt iedereen het risico dat ze alsnog 4 weken zonder fysieke bakfiets zitten.

Zorg er dan voor dat je je voorraad op orde heeft

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:53

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hann1BaL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:54:
[...]

Deze schijnt een frame te hebben dat niet breekt.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

KillaZ schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:15:
Even los van het omruilen. De levertijd op de alternatieve bakfietsen is meer dan vier weken. Waarom dan pas na het ophalen dat certificaat afgeven? Nu loopt iedereen het risico dat ze alsnog 4 weken zonder fysieke bakfiets zitten.

Ik zou dat geen risico willen noemen maar een garantie
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:21:
[...]

Deze schijnt een frame te hebben dat niet breekt.
_/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 10-04-2024 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
KillaZ schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:15:

Omdat ze ongetwijfeld niet even een paar duizend extra fietsen geproduceerd hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Caayn op 10-04-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
-edit- niet dus ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Kurios op 10-04-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik weet niet waar je kijkt, maar ik kan geen mandje vullen op die site :P En op de homepage staat ook vrij groot dat er een recall gaande is en een verkoopstop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
verrek. vanmiddag kwam ik daar terecht en stonden alle fietsen nog met prijzen en configuratiemogelijkheden erop. naja ik zal het wel mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Met de huidige gang van zaken vind ik het niet eens vreemd om te horen dat het vanmiddag nog kon :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 21:40
Onze fiets van 3 jaar gaat als het goed is omgeruild worden voor een andere fiets. Hoe zit het dan met de garantie op die nieuwe fiets? Loopt dat gelijk met je 'resterende' garantie die je oorspronkelijk op de Babboe fiets had? Of gaat de garantieteller opnieuw lopen? Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:04
Ik heb een Mini Mountain uit 2019 en kreeg ook steeds de melding dat mijn framenummer niet herkend werd.
Mijn framenummer begint ook met WSP

Op het Kingpolis polisblad zag ik echter staan dat het framenummer met UWSP begint.
Na het plaatsen van die letter U voor het framenummer werd hij wel ineens herkend op de website https://controleerjebakfiets.nl/

Wellicht werkt dit ook voor anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 17:17
Jasphur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:59:
[...]

City Mountain specs
Winora F.U.B. 2W specs

[...]

Wij gaan voor de mountain omdat ik graag weer een deurtje in de bak maak voor de hond en de Winora past niet in onze tuin(en) :P
Waar zie jij ergens lengte en breedte van de Winora staan? Ik kan ze niet vinden namelijk.

Edit: Ik zie dat het al beantwoord is.

[ Voor 3% gewijzigd door Pompidompi op 10-04-2024 23:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
In Frankrijk worden ze nu ook teruggeroepen.

https://rappel.conso.gouv.fr/fiche-rappel/14260/Interne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Tompouce schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:12:
Onze fiets van 3 jaar gaat als het goed is omgeruild worden voor een andere fiets. Hoe zit het dan met de garantie op die nieuwe fiets? Loopt dat gelijk met je 'resterende' garantie die je oorspronkelijk op de Babboe fiets had? Of gaat de garantieteller opnieuw lopen? Wat denken jullie?
Nieuw product is nieuwe garantie in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorien89
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-04-2024
In Belgie nog steeds geen nieuws… Nochtans moet ik van mijn lease maatschappij vandaag beslissen of ik mijn City-e van 2023 inlever en een gans nieuw leasecontract aanga, of op volledig eigen risico de Babboe houd. Gezien de NL regeling zou ik uiteraard ook die upgrade wensen, maar ik heb geen zekerheid dat dit in BE ook zo geregeld gaat worden. Plus, als NL, DUI en FR al starten met de omruil naar Mountains etc vraag ik me af wat de levertijd voor ons zou worden.. Ik vind het jammer dat we van onze lease nu zo snel moeten beslissen, terwijl we al twee maand op oplossing wachten terwijl contract gewoon doorliep. Ik mag zelfs nu nog geen nieuwe bestellen totdat de fiets effectief is opgehaald, dus weer verlenging van levertijd. Snappen ze niet dat snelheid van oplossing cruciaal is voor een vervoersmiddel? We keken zo uit naar fietsuitstappen deze lente.. losstaande van de puur logistieke problemen die we al hebben (auto verkocht voor de bakfiets..). Ik dacht dat leasing stond voor zorgeloosheid, we betaalden ook allerlei verzekeringen maar daar hebben we nu niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-05 16:52
Tompouce schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:12:
Wat zeggen ze bij jullie dat de waarde is. Die van ons valt ook in de groep dat we een nieuwe bakfiets krijgen. Echter moeten wij voor dezelfde bakfiets als dat we hebben 1100 euro bij gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:07:
[...]

Nieuw product is nieuwe garantie in mijn ogen.
Dat is normaal niet het geval. Als jouw tv wordt vervangen omdat deze stuk is krijg je ook niet opnieuw de fabrieksgarantie vanaf het moment van inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Wolly schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:39:
[...]

Dat is normaal niet het geval. Als jouw tv wordt vervangen omdat deze stuk is krijg je ook niet opnieuw de fabrieksgarantie vanaf het moment van inruil.
Als het goed is krijg je dat wel. Een nieuw product moet namelijk te alle tijden een bepaalde tijd meegaan. Als dat de eerste keer binnen de garantieperiode faalt dan is de nieuwe versie een nieuwe kans in alle opzichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xscyther schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:41:
[...]

Als het goed is krijg je dat wel. Een nieuw product moet namelijk te alle tijden een bepaalde tijd meegaan. Als dat de eerste keer binnen de garantieperiode faalt dan is de nieuwe versie een nieuwe kans in alle opzichten.
Nee.
Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.
https://www.consumentenbo...e-binnen-garantietermijn#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Maar dat gaat over een identiek product. In ons geval krijgen we een volledig nieuwe en ander product.

Edit: Hmm, hier staat iets: https://www.consumentenbo...ks/nieuwe-regels-garantie
Volgens de nieuwe regels kan de verkoper je een product geven dat anders is dan je had verwacht. Hier moet je het vooraf uitdrukkelijk mee eens zijn. Het kan zijn dat een verkoper je vooraf vraagt iets te tekenen. Let dan goed op waar je mee akkoord gaat

[ Voor 65% gewijzigd door Jasphur op 11-04-2024 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dorien89 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:22:
In Belgie nog steeds geen nieuws… Nochtans moet ik van mijn lease maatschappij vandaag beslissen of ik mijn City-e van 2023 inlever en een gans nieuw leasecontract aanga, of op volledig eigen risico de Babboe houd. Gezien de NL regeling zou ik uiteraard ook die upgrade wensen, maar ik heb geen zekerheid dat dit in BE ook zo geregeld gaat worden. Plus, als NL, DUI en FR al starten met de omruil naar Mountains etc vraag ik me af wat de levertijd voor ons zou worden.. Ik vind het jammer dat we van onze lease nu zo snel moeten beslissen, terwijl we al twee maand op oplossing wachten terwijl contract gewoon doorliep. Ik mag zelfs nu nog geen nieuwe bestellen totdat de fiets effectief is opgehaald, dus weer verlenging van levertijd. Snappen ze niet dat snelheid van oplossing cruciaal is voor een vervoersmiddel? We keken zo uit naar fietsuitstappen deze lente.. losstaande van de puur logistieke problemen die we al hebben (auto verkocht voor de bakfiets..). Ik dacht dat leasing stond voor zorgeloosheid, we betaalden ook allerlei verzekeringen maar daar hebben we nu niks aan.
Dit soort financial lease constructies zijn financierings producten. Voor zorgeloosheid heb je operational lease met vervangend vervoer nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:57:
Maar dat gaat over een identiek product. In ons geval krijgen we een volledig nieuwe en ander product.
De overeenkomst die je hebt wijzigt niet. Je kan geluk hebben dat ze het gunnen maar het hoeft in principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Dorien89 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:22:
Volgens de website geldt de omruil niet voor fietsen die via lease lopen. Dus daar zou je dan niet eens voor in aanmerking komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ik snap dat er ergens een grens wordt getrokken hoor, maar vind het wel een heel groot verschil in compensatie. Iemand met een fiets van ~5 jaar mag een nieuwe fiets a 4000 euro uitkiezen, ik met een fiets van ~6 jaar krijg alleen de dagwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Kurios schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:46:
Ik snap dat er ergens een grens wordt getrokken hoor, maar vind het wel een heel groot verschil in compensatie. Iemand met een fiets van ~5 jaar mag een nieuwe fiets a 4000 euro uitkiezen, ik met een fiets van ~6 jaar krijg alleen de dagwaarde.
Ik ben het helemaal met je eens.

Overigens kan ik je vertellen dat het nieuwe uitzoeken blijkt ook niet te kloppen. Onze bakfiets is bijna 5 jaar oud en wij zouden voor dezeflde bakfiets 1100 euro bij moeten gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Kurios schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:46:
Gezien de 5 jaar garantie op het frame vermoed ik dat ze geen keuze hebben dan deze klanten te compenseren. Bij mijn rechtsbijstand heb ik echter aangegeven dat ze al lang op hoogte waren van de problematiek binnen deze garantietermijn van onze fiets en zelfs bewust verborgen hebben gehouden voor de instanties en daarom graag gecompenseerd worden met een nieuw frame.

Sterker nog, onze City viel niet eens onder de eerdere terugroepactie (2019-2020 modellen) en nu opeens wel. Eigenlijk wil ik gewoon een bevestiging dat onze in Nederland gefabriceerde City veilig is en een fatsoenlijke compensatie voor het ongemak die deze terugroepactie met zich mee brengt. Gezien de fiets gebruikt geen waarde meer vind ik het ook niet onredelijk om de "dagwaarde" te ontvangen zonder de fiets in te leveren (10% afschrijving per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
xscyther schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:51:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens.

Overigens kan ik je vertellen dat het nieuwe uitzoeken blijkt ook niet te kloppen. Onze bakfiets is bijna 5 jaar oud en wij zouden voor dezeflde bakfiets 1100 euro bij moeten gaan betalen.
Huh, bijbetalen? Daar hebben ze niks over gezegd toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
TinusXIII schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:00:
[...]

Huh, bijbetalen? Daar hebben ze niks over gezegd toch.
Tjah daar lopen wij nu dus ook tegenaan. Overigens hebben ze wel meer wel gezegd en niet gezegd. Zo werd er eerder gezegd dat je voor een nieuwe Babboe kon kiezen of een andere bakfiets binnen het moederbedrijf. Nu blijkt dat ze maar één andere optie bieden en niet datgene dat wij voor ogen hadden. Overigens hadden we voor wat we wilden zonder problemen een meerprijs betaald.

Wij lijken nu voor een keuze te staan of 1100 euro bijbetalen of een andere fiets aanschaffen die we niet nodig hebben en van onbekende merken die je dus ook niet makkelijk doorverkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleesje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-03 19:58
Als ik kijk bij de Over de Terugroepactie zie ik dat je geen tegoed maar een omruilcertificaat gaat krijgen voor een fiets van minder dan 5 jaar (>2019). Geen waardebon met geld dus.

Daarnaast zie ik in de screenshot heel veel andere modellen staan, zouden die nog toegevoegd worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4ozcO9OGIv0y34nC7SJu3C3u24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c04uHsm9RjEZDvnH2j7gn5UX.jpg?f=fotoalbum_large

Ook wel idioot dat er op de fietsen geen filter met ‘bakfiets’ zit 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door bleesje op 11-04-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ik wil eigenlijk gewoon weten of ik mijn fiets veilig kan gebruiken. Die van ons is al eens teruggeroepen en gerepareerd/verstevigd. Is dat toen al goed genoeg gedaan of achteraf toch niet? Hoe worden deze fietsen nu behandeld?

Het framenummer wordt nu ineens 'niet meer herkend' en daarmee wordt onze afhandeling weer uitgesteld. Weer een formulier ingevuld en we horen nu over 'een aantal weken' weer wat. We worden gewoon aan het lijntje gehouden.

Ik mag de fiets niet gebruiken van ze, en ik kan ook geen andere fiets kopen zolang ik niet weet hoe ze gaan compenseren.

En in de tussentijd 0 communicatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 11-04-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat screenshot met meer modellen is in het Duits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zijn hier mensen die hun bakfiets al eens hebben omgeruild met de terugroepactie van 2019? En die nu een volledig nieuwe bakfiets krijgen?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Tjebakka schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:37:
Zijn hier mensen die hun bakfiets al eens hebben omgeruild met de terugroepactie van 2019? En die nu een volledig nieuwe bakfiets krijgen?
Wij hebben hier gebruik van gemaakt: de oude niet-elektische bakfiets omgeruild voor een nieuwe elektrische bakfiets. Dus dat valt sowieso onder deze terugroepactie.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
bleesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:18:
Als ik kijk bij de Over de Terugroepactie zie ik dat je geen tegoed maar een omruilcertificaat gaat krijgen voor een fiets van minder dan 5 jaar (>2019). Geen waardebon met geld dus.

Daarnaast zie ik in de screenshot heel veel andere modellen staan, zouden die nog toegevoegd worden?
[Afbeelding]

Ook wel idioot dat er op de fietsen geen filter met ‘bakfiets’ zit 8)7
Interessant, maar het eea blijft héél vaag. Mag ik vragen van welk jaar jullie bakfiets is?
Ik heb gisteren met Babboe gebeld (de muur van we weten niets), die hadden iig verder geen antwoorden op dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jasphur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:22:
Dat screenshot met meer modellen is in het Duits?
En de prijzen die er op staan zijn ook vreemd.

Een Batavus Fier 2 voor 2199? Die vind je in Nederland niet onder de 3600 euro.

Of zouden dit de "bijbetaalprijzen" zijn die men voor ogen heeft? 8)7

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Overigens kwam mijn vrouw met een interessant punt. De bakfietsen van Babboe zijn vooralsnog niet goedgekeurd door de NVWA. Dus zij mogen deze nog steeds niet verkopen en kiezen voor een nieuwe Babboe bakfiets kan nog weleens heel lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:24
Wat ik ook vaag vindt is :

( bakfiets heden )City mountain - cataloguswaarde 2299,- ( bij deze bakfiets geen bakfiets voorstel )

( bakfiets verleden )City E - cataloguswaarde 2279,- ( had het chassisnummer nog ) ( bij deze bakfiets krijg je wel een bakfiets voorstel )

Als je bakfiets binnen de 5 jaar valt krijg je gewoon een nieuwe (bak)fiets. ( omruilcertificaat, 100% korting )

Alles boven de 5 jaar de dagwaarde die je krijgt op het omruilcertificaat.

[ Voor 22% gewijzigd door londemanmp op 11-04-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleesje
xscyther schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:48:
[...]
Interessant, maar het eea blijft héél vaag. Mag ik vragen van welk jaar jullie bakfiets is?
Ik heb gisteren met Babboe gebeld (de muur van we weten niets), die hadden iig verder geen antwoorden op dit soort vragen.
September 2019 gekocht. Een City Mountain, dus neem aan dat wij ook de keus krijgen voor een nieuwe City Mountain of die Winora. Maar dat aanbod heb ik nog nergens gezien. Ik kreeg alleen te zien dat de consumentenverkoopwaarde 3399,- (volgens mij onze aanschafwaarde) was na het invullen van framenummer. Dat vind ik nog steeds vreemd.. Daar maar mailtje over gestuurd, bellen leek me al nutteloos.
Ik denk dat wij het ophalen en omruilen voorlopig nog maar even uitstellen. Eerst mag er wel wat meer duidelijkheid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Pater schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:47:
[...]

Wij hebben hier gebruik van gemaakt: de oude niet-elektische bakfiets omgeruild voor een nieuwe elektrische bakfiets. Dus dat valt sowieso onder deze terugroepactie.
Dat is dan mooi k*t voor ons, want wij wisten niet van de terugroepactie totdat in februari dit hele gedoe met Babboe duidelijk werd. Heb de fiets toen nog wel aangemeld én via telefoon een aanbod gekregen (40% korting op een nieuwe of frame omruilen). Een dag later kwam de verkoopstop en hebben we niets meer gehoord van Babboe over de terugroepactie van 2019. Voor de duidelijkheid: hij viel dus onder de oude terugroepactie, maar daar kwamen we te laat achter.

Voelt nu toch alsof ons een nieuwe bakfiets door de neus wordt geboord. Ik neem althans aan dat wij met onze zeer oude bakfiets alleen de dagwaarde krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tjebakka op 11-04-2024 10:12 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Tjebakka schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:11:
[...]

Dat is dan mooi k*t voor ons, want wij wisten niet van de terugroepactie totdat in februari dit hele gedoe met Babboe duidelijk werd. Heb de fiets toen nog wel aangemeld én via telefoon een aanbod gekregen (40% korting op een nieuwe of frame omruilen). Een dag later kwam de verkoopstop en hebben we niets meer gehoord van Babboe over de terugroepactie van 2019. Voor de duidelijkheid: hij viel dus onder de oude terugroepactie, maar daar kwamen we te laat achter.

Voelt nu toch alsof ons een nieuwe bakfiets door de neus wordt geboord. Ik neem althans aan dat wij met onze zeer oude bakfiets alleen de dagwaarde krijgen.
Vergeet niet dat je dan eerst wel een nieuwe bakfiets tegen 60% van de waarde had moeten kopen. Die mis ik in je verhaal.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
londemanmp schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:51:

Als je bakfiets binnen de 5 jaar valt krijg je gewoon een nieuwe (bak)fiets. ( omruilcertificaat, 100% korting )
Dat klinkt zoals het zou moeten zijn, ik heb echter nergens deze garantie gelezen. Heb je een link waar dit staat of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
bleesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:55:
[...]

September 2019 gekocht. Een City Mountain, dus neem aan dat wij ook de keus krijgen voor een nieuwe City Mountain of die Winora. Maar dat aanbod heb ik nog nergens gezien. Ik kreeg alleen te zien dat de consumentenverkoopwaarde 3399,- (volgens mij onze aanschafwaarde) was na het invullen van framenummer. Dat vind ik nog steeds vreemd.. Daar maar mailtje over gestuurd, bellen leek me al nutteloos.
Ik denk dat wij het ophalen en omruilen voorlopig nog maar even uitstellen. Eerst mag er wel wat meer duidelijkheid komen.
Precies dit, vervolgens staat er in die shop dat de waarde 4499 Euro is van de mountain. Afgelopen juloi verkochten ze die nog voor 4299 Euro.
Gisteren ook een advocaat gesproken die aangaf de bakfiets nog niet terug te geven of onder duidelijke aantekening dat je de bakfiets in stalling geeft maar mijn eigendom blijft totdat er een goede regeling duidelijk is waar ik het mee eens ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donny_p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8z8uJbYFIKzRtq8LzyjV4r4XCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCnjbVeBUtzFiV2JEq60AvWa.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat toch echt €0,- dus ga er van uit dat het een kosteloze omruil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
xscyther schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:26:
[...]

Precies dit, vervolgens staat er in die shop dat de waarde 4499 Euro is van de mountain. Afgelopen juloi verkochten ze die nog voor 4299 Euro.
Gisteren ook een advocaat gesproken die aangaf de bakfiets nog niet terug te geven of onder duidelijke aantekening dat je de bakfiets in stalling geeft maar mijn eigendom blijft totdat er een goede regeling duidelijk is waar ik het mee eens ben.
Dat de prijs gestegen is in de periode van juli 2023 tot pakweg januari 2024 is toch niet zo gek?

offtopic:
Ik weet niet wat de laatste werkelijke verkoopprijs was voor de City Mountain.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleesje
donny_p schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:00:
[Afbeelding]

Daar ga ik ook vanuit, alleen dit heb ik nog niet eerder gezien. Niks over wat ik mag bestellen, alleen een linkje naar de webshop, zonder verdere uitleg…
Dit had ik ook graag zo in beeld gehad ;) Waar zie je dit precies? Waar je het framenummer in moest voeren?

[ Voor 5% gewijzigd door bleesje op 11-04-2024 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Caayn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:06:
[...]
Dat de prijs gestegen is in de periode van juli 2023 tot pakweg januari 2024 is toch niet zo gek?

offtopic:
Ik weet niet wat de laatste werkelijke verkoopprijs was voor de City Mountain.
O zeker niet, dat die tussentijds van 4300 naar 3400 gezakt zou zijn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
bleesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:09:
[...]

Daar ga ik ook vanuit, alleen dit heb ik nog niet eerder gezien. Niks over wat ik mag bestellen, alleen een linkje naar de webshop, zonder verdere uitleg…
Dit had ik ook graag zo in beeld gehad ;) Waar zie je dit precies? Waar je het framenummer in moest voeren?
Hier ben ik ook benieuwd naar, deze hebben wij ook nergens te zien gekregen. Dan nog vind ik het jammer dat ik geen vrije keuze heb binnen Accell, want ik zou graag bijbetalen voor een Carqon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Ik kreeg het keuzemenu gewoon via de link van controleerjebakfiets.nl nadat ik framenummer had ingevoerd. Keuze uit de Mini Mountain, Winora F.U.B. of een andere fiets via die webshop link (inmiddels actief, werkte eerst ook nog niet). Daar kon je kiezen uit verschillende Winora modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

xscyther schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:14:
[...]

O zeker niet, dat die tussentijds van 4300 naar 3400 gezakt zou zijn wel.
Dat staat niet in je post... daar staat:
xscyther schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:26:
[...]

[...]
Typfoutje? 4499 moet 3499 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:23:
[...]

Dat staat niet in je post... daar staat:

[...]

Typfoutje? 4499 moet 3499 zijn?
Kijk even naar waar ik op reageer. Daarin staat dat de consumentenwaarde op 3399 staat.

Sorry ik dacht dat dat duidelijk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:24
Hier ben ik ook benieuwd naar, deze hebben wij ook nergens te zien gekregen. Dan nog vind ik het jammer dat ik geen vrije keuze heb binnen Accell, want ik zou graag bijbetalen voor een Carqon.
Bij sommige modellen krijg je wel een voorkeur die je aan kan geven en bij andere weer niet. Bij het afrekenen moet je toch de code doorgeven die op het omruil certificaat zal staan.

Carqon is ook idd een model waar wij zonder problemen wel wouden bijbetalen.

[ Voor 10% gewijzigd door londemanmp op 11-04-2024 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Toch besloten de rechtsbijstand er bij te betrekken. Ik wil toch weten wat de implicatie is van het meegeven van de fiets bij het retourneren.

Zoals: ga ik dan impliciet akkoord met de geboden alternatieven?
Hoe ga ik zorgen dat de fiets dezelfde eigenschappen heeft (en dat kan met de huidige onderdelen, of met een vervangend alternatief)

Bagagedrager
500Wh accu voor range 120km
Regentent
Beschermrand op de bak
Zitkussen

De bakfiets met bagagedrager heeft dus nieuwe accesoires nodig, want andere fiets en de City Mountain heeft geen bagagedrager.

Ik wil dus weten wat ik opgeef als ik de fiets mee geef. Resultaten zal ik uiteraard ook hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorien89
  • Laatst online: 13-04-2024
TinusXIII schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:42:
[...]

Volgens de website geldt de omruil niet voor fietsen die via lease lopen. Dus daar zou je dan niet eens voor in aanmerking komen.
Eigenlijk komt het erop neer dat er gewoon geen info is om ons op te baseren. De maatschappij liet uitschijnen dat als we niks doen, gewoon op het particuliere voorstel van Babboe moeten wachten, niet dat er een aparte lease regeling aankomt. Zij zijn echter al even slecht in communiceren als Babboe dus ik weet eigenlijk niet wat mijn keuzeopties inhouden. Ach, elk scenario is op dit moment niet meer dan een hypothese.. Zelfs in NL blijven er precies nog veel vraagtekens en dubbelzinnige communicatie, geen tijdslijnen, geen vertrouwen of garanties. Het vertrouwen is weg. Ik lever mijn City-e van 2023 daarom maar in voor een goedkope Vogue Carry 2, ervan uitgaande dat dit de snelste weg is naar terug kunnen fietsen. Hopelijk blijkt die even fijn als de Babboe minus het veiligheidsrisico. Of zijn er nog gelijkaardige modellen die niet veel duurder uitvallen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donny_p
Fun fact: de eerste Winora F.U.B. die nog omgeruild moet worden kan je al kopen op Marktplaats :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 21:40
donny_p schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:38:
Fun fact: de eerste Winora F.U.B. die nog omgeruild moet worden kan je al kopen op Marktplaats :')
Overigens vind ik de biedingen niet heel slecht (als in: minder slecht dan ik had verwacht), zitten nu al rond de 3K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-05 16:19
donny_p schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:00:
[Afbeelding]

Dit heb ik ook zo gezien :Y (maar dan met de city mountain ipv de mini)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-05 16:19
Ik heb me eens verdiept in dat Winora en vind echt 99% Duitse info. Het lijkt wel echt een solide bedrijf te zijn dat in 1914 is opgericht en eind vorige eeuw is overgenomen door Accell. De reviews van individuele fietsen zijn goed en volgens diverse Duitse fiets-websites is het een goed merk, maar wel een budgetmerk (alhoewel ze ook wel echt heel dure fietsen hebben). Op Trustpilot.com 8 reviews van 1 ster, 1 van 3 en 1 van 5 sterren.

YouTube: Bike.Guide Winora F.U.B. E-Lastenrad - Urban Mobility | Life in Motion
Een regentent kost €299. Ze hebben ook kussentjes, hoezen en baby-accessoires maar die lijken zelfs in Duitsland moeilijk verkrijgbaar, ik kan in ieder geval geen prijzen vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Bakfietsje op 11-04-2024 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roos94
  • Laatst online: 07-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_w2sUahLZy4sWnxYhOnyuaDQ6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEW27l5M1W77QrZWkqFfWPZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Wij kregen dit gisteren te zien, onze fiets is jonger dan 5 jaar. Maar als ik het zo lees weet ik niet of we kosteloos een andere fiets krijgen??
We krijgen een omruil certificaat als ze deze komen ophalen.. maar hoe kom je erachter of we moeten bij betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Er staat dat je een vervangende bakfiets krijgt voor de bakfietsen jongen dan ~5 jaar en die binnen de terugroepactie vallen, voor de andere fietsen binnen de terugroepactie geldt dat je een korting krijgt, dus moet bijbetalen.

Zo lees ik het.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 11-04-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Nu.nl nog steeds geen bericht over dat de terugroepactie van start is :P Zal wel 'te goed' nieuws zijn ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 11:54
Ik lees overigens nog nergens dat er al bakfietsen zijn goedgekeurd door de NVWA. Dus ik ben toch wel benieuwd hoe Babboe dan denkt nieuwe te kunnen gaan uitleveren? Of gaat dit hele proces nog zo lang duren, dat dat wel goed komt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik denk dat dat nog wel even gaat duren. Want die vervangende bakfietsen van Babboe, de Mini Mountain en City Mountain, moeten ook gewoon voldoen aan de eisen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
sbmuc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:05:
Wel vermakelijk de mensen die met rechtsbijstand "dreigen". Babboe biedt een hele nette oplossing.
Ik denk dat je hier een hele grote groep mensen over één kam scheert zonder veel begrip te tonen voor het feit dat niet iedereen in hetzelfde schuitje zit.

Het is namelijk niet zo dat alle gebruikers van een Babboe bakfiets, (mensen die tot voor kort beschikten over een - voor zover zij wisten - goed werkend en veilig product), na de 'hele nette oplossing' nog beschikken over een bakfiets.

Dat zit zo:
Je had dus een bakfiets, veel geld voor betaald, waar je jaren (achteraf onveilig) op hebt gefietst - met je kinderen als extra risico in de bak. En nu Babboe toegeeft (want eerst moest de NVWA ze stevig op de vingers tikken) dat hun producten onveilig blijken - heb je ineens 'een voucher', en is het maar de vraag of je daarvoor een soortgelijke bakfiets terug krijgt. Volledig buiten jouw schuld om.
Dit geldt voor mensen die een oudere bakfiets hebben, want die krijgen geen vervangende bakfiets.

Heel veel Babboe-gebruikers houden dus na deze hele actie minder over dan ze hadden. Dat jij dat 'een hele nette oplossing' vindt is natuurlijk prima - over smaak valt niet te twisten - maar om de overweging rechtsbijstand in te schakelen 'dreigen' te noemen vind ik wat vreemd. Immers:

Ik sprak onlangs een medewerker van mijn rechtsbijstandsverzekeraar, en die liet mij zonder enige twijfel weten 'heel veel' aanvragen voor rechtsbijstand binnen te krijgen van Babboe-gebruikers. Dus er wordt niet alleen 'gedreigd' zoals jij het noemt; er wordt daadwerkelijk juridisch 'geschoten'.

En daarbij: niet iedereen heeft zijn *knip* bij *knip* direct gekocht; er zijn ook mensen die hun product bij een wederverkoper hebben aangeschaft, en die mensen doen er (voor zover mijn rechtsbijstandsverzekeraar daar iets van begrijpt) goed aan om hun pijlen op de wederverkoper te richten, immers: je bent klant van de wederverkoper - en niet van Babboe direct. Dat de *knip* leverancier zijn van jouw wederverkoper is niet van belang voor jou als consument. De wederverkoper is in eerste instantie aanspreekpunt en kan worden gevraagd om een passende oplossing te bieden - waaraan hij gehoor zal moeten geven.
En daarbij: ik denk dat heel veel Babboe-bezitters maar al te graag een bakfiets van een ander merk zouden krijgen - via hun wederverkoper, en niet een ander *knip* product.

Dus hoe 'vermakelijk' jij het ook vindt en hoe weinig kans jij ook denkt dat deze mensen maken met hun 'dreigementen'; ze doen er goed aan hun recht te halen.

Ik wens iedereen van wie de *knip* wordt omgeruild voor een ander merk bakfiets heel veel plezier met hun vervangende product, maar ik wens de mensen die buiten de boot dreigen te vallen omdat hun *knip* 'te oud' zou zijn om in aanmerking te komen voor een vervangende bakfiets, vooral veel wijsheid: je rechtsbijstandsverzekeraar weet heel goed raad met dit soort 'hele nette oplossingen' ;)

[ Voor 2% gewijzigd door twain4me op 11-04-2024 19:33 . Reden: naamsverbasteringen helpen de discusie niet. ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 15:57

arnova

weet veel, maar niet alles

Zojuist nogmaals geprobeerd onze "Mini Mountain" aan te melden op de website maar ook hier framenummer onbekend. Best wel raar dat zoveel mensen dit hebben. Ik mag toch hopen dat ze zelf weten welke nummers ze uitgegeven hebben? Overigens krijg ik als reactie, na alles handmatig gedaan te hebben, dat ik weer een aantal weken moet wachten voordat er per email contact wordt opgenomen. Dit gaat echt een eindeloos verhaal worden zo, wij hebben dan ook besloten om onze Mini Mountain maar gewoon weer te gaan gebruiken want voordat deze geinspecteerd is zijn we maanden verder volgens mij. Daarnaast vraag ik mij af of een monteur meer ziet aan het frame dan ikzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleesje
Wel al geprobeert met de U (UWSP…) ervoor? Dat werkte bij mij in ieder geval. Zoals hij op de factuur staat, niet zoals op de fiets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-05 10:34
arnova schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:48:
Zojuist nogmaals geprobeerd onze "Mini Mountain" aan te melden op de website maar ook hier framenummer onbekend. Best wel raar dat zoveel mensen dit hebben. Ik mag toch hopen dat ze zelf weten welke nummers ze uitgegeven hebben? Overigens krijg ik als reactie, na alles handmatig gedaan te hebben, dat ik weer een aantal weken moet wachten voordat er per email contact wordt opgenomen. Dit gaat echt een eindeloos verhaal worden zo, wij hebben dan ook besloten om onze Mini Mountain maar gewoon weer te gaan gebruiken want voordat deze geinspecteerd is zijn we maanden verder volgens mij. Daarnaast vraag ik mij af of een monteur meer ziet aan het frame dan ikzelf.
Mag ik vragen wanneer de levering van je fiets is geweest?

Ik vermoed dat ze namelijk heel veel grensgevallen 'bewust' niet herkennen. Ze zijn immers al bekend met de 'onbekende' fietsen, omdat de meeste ze een aantal maanden geleden al hebben aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 11:54
arnova schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:48:
Ik denk dat het juist komt omdat de administratie van Babboe een puinhoop is. Ze weten niet welke framenummers er in omloop zijn. En ze kunnen daardoor ook niet aantonen aan de NVWA welke bakfietsen mogelijk veilig zijn. Dus nu moet de hele bende “gekeurd” worden (door Babboe zelf, haha).

Ik gebruik nu mijn Babboe Big overigens ook weer als het echt niet anders kan. Want ik heb het idee dat die keurig toch nergens over gaat. Wel ingeschreven overigens, maar verwacht dat dat keuren nog maanden kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Lorenz0 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:22:
Ik lees overigens nog nergens dat er al bakfietsen zijn goedgekeurd door de NVWA. Dus ik ben toch wel benieuwd hoe Babboe dan denkt nieuwe te kunnen gaan uitleveren? Of gaat dit hele proces nog zo lang duren, dat dat wel goed komt? ;)
Ik denk niet dat de NVWA bakfietsen goedkeurt, waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
roos94 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:13:
[Afbeelding]

Wij kregen dit gisteren te zien, onze fiets is jonger dan 5 jaar. Maar als ik het zo lees weet ik niet of we kosteloos een andere fiets krijgen??
We krijgen een omruil certificaat als ze deze komen ophalen.. maar hoe kom je erachter of we moeten bij betalen?
Dagwaarde op basis van de huidige prijs vind ik wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

bleesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:09:
Wel al geprobeert met de U (UWSP…) ervoor? Dat werkte bij mij in ieder geval. Zoals hij op de factuur staat, niet zoals op de fiets dus.
Mijn serienummer begint juist met "U151K" (gevolgd door nog 5 cijfers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
arnova schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:21:
[...]

Mijn serienummer begint juist met "U151K" (gevolgd door nog 5 cijfers).
En op de factuur/verzekeringspolis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnova

arnova

Sber schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:14:
[...]

Mag ik vragen wanneer de levering van je fiets is geweest?
Jasphur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:22:
[...]

En op de factuur/verzekeringspolis?
Weet ik niet. Wij hebben hem vorig jaar 2e hands gekocht via Marktplaats.

[ Voor 23% gewijzigd door arnova op 11-04-2024 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Wolly schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:16:
[...]

Ik denk niet dat de NVWA bakfietsen goedkeurt, waarom denk je dat?
NVWA zal zelf de bakfietsen niet keuren, wel de documentatie van de nieuwe fietsen en waarschijnlijk ook wel de nieuwe processen voor het waarborgen van de kwaliteit

Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.