Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Danster75 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:32:
[YouTube: PlayStation 30th anniversary boot sequence PS5]

Bij deze een video van de nieuwe (tijdelijke) PS5 boot sequence. Was volgens mij nog niet gepost.
Vandaag nog niet nee :+ ;)

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:21
My First Gran Turismo launches on PS5 and PS4 December 6

https://blog.playstation....n-ps5-and-ps4-december-6/

Met PSVR2 support voor degenen die nog twijfelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:48
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:06:
[...]

Doe je goed, zoveel andere nieuwe games zijn er op het moment toch niet om te spelen.
Ik heb Star Wars Outlaws dankzij de PS5 Pro weer opgepakt, ondanks dat Star Wars Outlaws geen graphic settings bied heeft de game wel een Pro patch gehad. Ik denk dat het 60 fps is. Je moet wel even motion blur en zo helemaal uit zetten, of je nou een PS5 Pro hebt of niet.
Ik ben sowieso elke vrijdag vrij al sinds 2 weken(En tot het einde van het jaar), en vanaf 19 december sowieso vrij t/m 6 januari.
Dus wellicht komt er dan nog wel een momentje dat ik hem opnieuw probeer, dat zijn nogal wat dagen dat ik vrij ben dus moet lukken haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Voor wie het de vorige keer gemist heeft, of heeft laten lopen, je kunt weer drie maanden gratis AppleTV+ claimen. Alleen voor nieuwe abonnees, actie loopt tot 27 januari (of 4 februari volgens de informatie op de console).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
hcQd schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:28:
Voor wie het de vorige keer gemist heeft, of heeft laten lopen, je kunt weer drie maanden gratis AppleTV+ claimen. Alleen voor nieuwe abonnees, actie loopt tot 27 januari (of 4 februari volgens de informatie op de console).
Oh ga eens kijken of ik die kan krijgen, heb al een tijdje geen Appletv meer gehad(Laatste keer was begin dit jaar ofzo gratis via LG tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Iemand een idee of de PS5 Pro tegen de kerst nog in de aanbieding gaat? 50 euro eraf bijv.? Ik heb helaas de BF deal gemist...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Ik voorzie in de komende 364 weken een scherpe prijsdaling voor de PS5, de PS5 Pro en de standaard PS6. Volg dit topic om op de hoogte te blijven 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rwgz5mzyF6uni0gJMYmlq0YX-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oT2CRTyzJBv01WBV32hQ1mNh.jpg?f=fotoalbum_large

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Pixeljunk_NL schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:29:
Iemand een idee of de PS5 Pro tegen de kerst nog in de aanbieding gaat? 50 euro eraf bijv.? Ik heb helaas de BF deal gemist...
Ik denk van niet. Maar kan ook maar zo van wel. Ligt er een beetje aan of er een aanbieding komt, dan wel namelijk. Anders niet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er bij de Pro in de store: “Vanwege de hoge vraag kan er maar 1 console per bestelling worden gekocht.“
Dit was eerst niet toch? Kan gewoon zijn om mensen te pushen zo vlak voor de feestdagen natuurlijk. Zou wel eens wat cijfers willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:10:
Dit staat er bij de Pro in de store: “Vanwege de hoge vraag kan er maar 1 console per bestelling worden gekocht.“
Dit was eerst niet toch? Kan gewoon zijn om mensen te pushen zo vlak voor de feestdagen natuurlijk. Zou wel eens wat cijfers willen horen.
Ik verwacht dat veel mensen de eerste ervaringen van onafhankelijke gebruikers hebben afgewacht. Ik denk dat het over het algemeen best positief is. Dus dan zijn mensen nu sneller geneigd er 1 aan te schaffen. Zeker voor de kerst (vakantie). Ik kan me dat goed voorstellen. Heb er geen seconde spijt van gehad en had het zo weer gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaker74 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:12:
[...]

Ik verwacht dat veel mensen de eerste ervaringen van onafhankelijke gebruikers hebben afgewacht. Ik denk dat het over het algemeen best positief is. Dus dan zijn mensen nu sneller geneigd er 1 aan te schaffen. Zeker voor de kerst (vakantie). Ik kan me dat goed voorstellen. Heb er geen seconde spijt van gehad en had het zo weer gedaan. :)
Zou zomaar kunnen ja ondanks de stevige aanschafprijs.
Ik ben er ook blij mee. Day 1 was een goede keus anders ga je het iedere keer opnieuw overwegen de komende jaren. Nu is ie in huis er je bent klaar. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:10:
Die tekst heeft er volgens mij altijd al gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Het is maar wat je er voor over hebt, een upscale apparaat die niks anders doet dan kunstmatig de resolutie verhogen, totaal het geld niet waard. Verschillen zijn nihil en op het blote oog niet merkbaar laat staan noemenswaardig. Niet eens bestaande triple A games op 4k 60fps kunnen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
rutgergron schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:43:
Het is maar wat je er voor over hebt, een upscale apparaat die niks anders doet dan kunstmatig de resolutie verhogen, totaal het geld niet waard. Verschillen zijn nihil en op het blote oog niet merkbaar laat staan noemenswaardig. Niet eens bestaande triple A games op 4k 60fps kunnen draaien.
Ow maar je hoeft hem echt niet te kopen hoor....Zeker als je er zo over denkt... Zeker niet doen. De PS5 is echt een top apparaat.

Zelf heb ik er nooit zo overnagedacht zoals jij het omschrijft. Het maakt mij bar weinig uit hoe ik tot een eindresultaat kom. I like what I see. Dat is wat voor mij telt. Ik zie en voel verschil. Maar het is zeker geen noodzakelijkheid. Nee. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:18
Zelf ben ik ook niet overtuigd van de PS5Pro. Ik lees best wat berichten dat sommige games na een PS5 Pro patch het slechter deden dan de base console, zoals bijvoorbeeld Alan Wake 2. Ze hebben inmiddels weer de patch verwijderd. Daarnaast is de disc drive nog steeds slecht verkrijgbaar waardoor zelfs de Media Markt en Coolblue meer geld vragen dan de adviesprijs boven de toch al forse prijs voor console zelf. Ik ben nog dik tevreden met de PS5 base dus ik vind het wel even prima voor deze generatie.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

rutgergron schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:14:
Vooruitgang is echt minimaal met een PS5 pro, hier en daar wat scherper puur door upscaling. Als veel games door de Pro, native 4k 60fps zou kunnen draaien dan was het het geld wel waard. Maar zoveel geld voor upscaling is het de investering echt niet waard.
rutgergron schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:14:
Tjah, €800,- betalen voor een veredelde upscaling apparaat wat nog steeds geen games standaard op 4k 60fps kan draaien. Dat zou pas echt de prijs rechtvaardigen. Verschil is echt bijna niet met het blote oog te zien als je side-by-side content ziet.
rutgergron schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:09:
Als ik bijv. kijk naar het nieuws van Alan Wake 2 die heeft nu een PS5 Pro patch en performance mode is upscale 4k 60fps als ik het goed lees. Dat is toch wel teleurstellend te noemen als triple A games nog steeds niet in staat zijn 4k native met 60 fps te laten draaien. Toch wel een deceptie voor een console van €800,-.
Ik zie een trend. Wie probeer je nu te overtuigen, ons of jezelf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24
Ik heb het er inderdaad voor over..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 15:41
"totaal het geld niet waard"
Voor jou is dit misschien het geval maar je brengt het als een feit terwijl het slechts jouw mening is. Genoeg mensen, waaronder ik, vinden het wél het geld waard en zien wel degelijk verschil, soms amper, soms heel duidelijk. En er zijn zeker noemenswaardige verschillen, mocht je je kennis willen bijspijkeren hierover dan kan je o.a. terecht op het YouTube kanaal van Digital Foundry. Uit de frustratie die ik opmerk uit jouw relaas betwijfel ik of je daarvoor überhaupt ontvankelijk bent of dat je liever chargeert ongehinderd door goede kennis van zaken.

"Niet eens bestaande triple A games op 4k 60fps kunnen draaien."
Het is juist triest dat ontwikkelaars van "triple A games" het niet voor elkaar krijgen een constante 60fps te halen. En open world is GEEN excuus. De laatste Horizon games laten zien dat je open world en fantastische graphics op een zo goed als constante 60fps kan halen.

Triple A games vind ik trouwens een belachelijke benaming, hierdoor lijkt het alsof het spel per definitie van topkwaliteit is wat lang niet altijd klopt.
bRuud83 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:29:
Zelf ben ik ook niet overtuigd van de PS5Pro. Ik lees best wat berichten dat sommige games na een PS5 Pro patch het slechter deden dan de base console, zoals bijvoorbeeld Alan Wake 2. Ze hebben inmiddels weer de patch verwijderd. Daarnaast is de disc drive nog steeds slecht verkrijgbaar waardoor zelfs de Media Markt en Coolblue meer geld vragen dan de adviesprijs boven de toch al forse prijs voor console zelf. Ik ben nog dik tevreden met de PS5 base dus ik vind het wel even prima voor deze generatie.
@rutgergron Kijk, dít is tenminste een prima reactie; deze is duidelijk, zonder meningen als feiten te presenteren. Klinkt ook wat minder puberaal en wordt daardoor ook, door mij althans, een stuk serieuzer genomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Danster75 op 05-12-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17:02
hcQd schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:28:
Deze keer zo te zien niet alleen voor nieuwe abonnees maar ook voor oude abonnees die nu geen actieve subscription hebben lopen.

Nog niet heel lange geleden is bij mij een andere 3 maanden actie afgelopen ergens in Augustus denk ik, maar kon deze nu ook gewoon activeren. Heb nu tot 5 maart de gratis 3 maanden.

Ook wel grappig deze keer lijkt het dat je gelijk je subscription kan cancelen en dat je dan wel de hele 3 maanden nog gebruik kan maken van Apple TV+. Ben normaal wel anders gewent bij Apple. Dat als je nu wilt cancelen je gelijk je subscription stopt en je dus niet meer kan kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
PS5 Pro is toch gewoon een persoonlijke ervaring en keuze.

Het doet mooie dingen en ja er zijn ook wat haken en ogen.

Persoonlijk heb ik tijdens BF een week lopen fantaseren of ik use case kon bedenken voor de Pro, maar na heel veel wikken en wegen kon ik het niet aan mezelf verkopen. Kortom, er was genoeg om me aan het denken te zetten maar te weinig om te kopen en dat kan per persoon verschillen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Galvatron op 05-12-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:05
Het hangt er ook vanaf welke tv je hebt om het verschil goed te kunnen zien.
Al is het maar voor de fps straks wat beter op de pro zal lopen.
Ik heb ook lang getwijfeld maar met de €50 korting toch maar aangeschaft.
Ik zag met dragon age the veilguard en stellar bladel toch wel degelijk verschil.
Ik speel dan wel zelf op de LG oled G3 65 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:24
Daar ben je weer hahaha omg.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stellar Blade in Pro mode is wel relaxed spelen ja. Met 80 fps ongeveer, volgens Digital Foundry.
Sowieso een toffe game, maar de skimpy outfits zijn wel echt too much voor mijn smaak.

Pro of non-Pro is nogal nutteloze discussie verder. Ik heb de Pro omdat ik nog een PS4 Pro had en mezelf wilde trakteren. Daarbij komt ook dat ik een 60+fps snob ben, 30fps speelt in vergelijking gewoon arelaxed.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2024 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

koboy

Heb een idee voor een icon

Ik zou nog even wat laten weten na 5 december.
Dochterlief is helemaal in de wolken met Empire of the Ants. Ziet er hier op de pro ook echt vreselijk mooi uit.
Heb nu ook even kunnen testen wat betreft de online multiplayer. Het is een PEGI 7 game, en ze heeft een correcte geboortedatum staan (8 jaar oud). De (multiplatform) online multiplayer werkt zo te zien. Heb alleen op het moment van matchmaking afgebroken om niet haar score te beïnvloeden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:38

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:41:
Stellar Blade [...]
Sowieso een toffe game
Echt he :)
De combat wordt naarmate je meer skills vrijspeelt steeds fijner. De game geeft me ontzettende FF en Nier vibes en dan constant die muziek van dezelfde componist als Nier Automata eronder, fantastisch. Het enemy en boss design is ook heel tof, die zouden zo uit Nioh kunnen komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxV2eZV3pgnvUdJSYHSL6ommTbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JP74Ou9Y1c3XBifuKFC4zZn.jpg?f=fotoalbum_large

maar de skimpy outfits zijn wel echt too much voor mijn smaak.
Ik moet zeggen dat ik de meeste tijd langs Eve heen kijk omdat ik aan het vechten ben of op zoek ben naar loot. Krijg niet heel veel van haar 'assets' mee ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 05-12-2024 20:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook waar. En gelukkig zijn er outfits met wat meer kledij zodat het allemaal wat reëeler voelt, in plaats van tegen aliens vechten in een bikini. }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2024 20:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:25:
Is ook waar. En gelukkig zijn er outfits met wat meer kledij zodat het allemaal wat reëeler voelt, in plaats van tegen aliens vechten in een bikini. }:O
Vechten in een bikini is altijd een goede keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:08:
[...]

Vechten in een bikini is altijd een goede keus.
Voor de toeschouwers wel 😉

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Huishoudelijke mededeling: kunnen we in dit topic ook stoppen met het posten van berichten waarin staat dat mensen de PS5 of de PRO niet gaan kopen? Ik ga nu ook niet naar het Ferrari forum om te roepen dat een Ferrari het geld niet waard is. Daar heeft niemand iets aan en daar zit ook niemand op te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:13:
[...]

Huishoudelijke mededeling: kunnen we in dit topic ook stoppen met het posten van berichten waarin staat dat mensen de PS5 of de PRO niet gaan kopen? Ik ga nu ook niet naar het Ferrari forum om te roepen dat een Ferrari het geld niet waard is. Daar heeft niemand iets aan en daar zit ook niemand op te wachten.
Ach beetje discussie is toch goed. Zijn ook zat die de upgrade van normale naar Pro niet zien zitten. Je moet er natuurlijk geen persoonlijke missie van gaan maken om constant te zeggen dat de Pro niks is. Voor de rest geen probleem mee.
Houdt beetje levend hier 😉

[ Voor 10% gewijzigd door k1978 op 06-12-2024 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danster75
[...]

Wanneer dit op een nette en volwassen manier besproken wordt heb ik er geen problemen mee. Maar wij zijn ondertussen al lang de 'schok' te boven en ben het er mee eens dat het ondertussen wel goed is geweest. En zeker wanneer iemand zijn mening maar blijft herhalen vind ik dat is gewoon storend, vermoeiend en dat die persoon zichzelf hiermee ook belachelijk maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:48
Net de eerste gameplay bekeken van Indiana Jones en moet zeggen dat het me wel aanspreekt. Misschien niet zo goed als Uncharted maar zeker wel de moeite waard als deze voor de PS5(pro) wordt uitgebracht.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:13
Danster75 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:34:
[...]

Wanneer dit op een nette en volwassen manier besproken wordt heb ik er geen problemen mee. [..]
En zeker wanneer iemand zijn mening maar blijft herhalen vind ik dat is gewoon storend[..]
Ach, het hoort een beetje bij het fenomeen "forum". Soms zoekt iemand zijn kans op iedere post om zijn punt te herhalen, en soms komt er een product uit zoals de 30th anniversary edition en zijn we met zijn allen -tig keer aan het lezen dat een pakket onderweg is en dat het zo spannend is om naar de voordeur te staren wachtend op de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:07
Zijn er hier ouders met kinderen rond 12 jaar die enkele leuke games kunnen voorstellen voor deze leeftijd? Onze zoon had een Nintendo en speelde enkel Fortnite maar heeft nu een PS5 gekregen. Ik denk dat variatie deugd zou doen.

Overigens vind ik dat de ventilator van de PS5 wel aardig staat te draaien. Deze staat bij ons in een tv-kast zonder deurtje maar wat een herrie soms!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:05
@Tomovich haal de PS5 eens uit de kast. Dan zou je hem bijna niet moeten horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Cardwizard schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:22:
@Tomovich haal de PS5 eens uit de kast. Dan zou je hem bijna niet moeten horen
Bij mij ligt hij in een open TV meubel. In het menu is ie muisstil. Maar zodra ik een game start niet meer zo. Stoor me er niet aan maar valt me wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danster75
WaterFire schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:00:
[...]

Ach, het hoort een beetje bij het fenomeen "forum". Soms zoekt iemand zijn kans op iedere post om zijn punt te herhalen, en soms komt er een product uit zoals de 30th anniversary edition en zijn we met zijn allen -tig keer aan het lezen dat een pakket onderweg is en dat het zo spannend is om naar de voordeur te staren wachtend op de deurbel.
Absoluut mee eens, dat is gewoon gedeeld enthousiasme en leuk om te lezen. Ook het verhaal van iemand die de bezorgbus was achterna gerend o.i.d. was amusant.
En er is zeker ook plaats voor een kritisch of relativerend bericht maar om meerdere malen gewoon hetzelfde gal te spuwen hoeft wat mij betreft niet. En ook dat soort personen tref je vaker aan op diverse forums. Misschien helpt het een beetje ze hierop te attenderen, misschien ook niet maar ik wil het op zijn minst geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Geraedus schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:57:
Net de eerste gameplay bekeken van Indiana Jones en moet zeggen dat het me wel aanspreekt. Misschien niet zo goed als Uncharted maar zeker wel de moeite waard als deze voor de PS5(pro) wordt uitgebracht.
De trailer zag er interessant uit inderdaad. Ik kreeg een beetje een "Tomb Raider maar dan met een dude" idee erbij. Als het qua gameplay, puzzels ed een beetje overeenkomt gaat deze wellicht op mijn lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
Ik vind hem er nog vetter uitzien dan Uncharted. Hele vette game maar vond het altijd zo onlogisch dat iemand als Drake zoveel bleef schieten. Dit lijkt Uncharted zonder shootouts te worden. Heel tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Timothy3000 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:45:
Dit lijkt Uncharted zonder shootouts te worden. Heel tof.
In de trailer loopt ie op een gegeven moment met een pistool in de hand dus we ontkomen er niet aan vrees is.

Een Uncharted/Tomb Raider zónder schieten zou ik erg toejuichen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Superkiwi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:53:
[...]

In de trailer loopt ie op een gegeven moment met een pistool in de hand dus we ontkomen er niet aan vrees is.

Ik las in een review dat er amper geschoten hoeft te worden dus dat is een pre! Je gebruikt de gun met name om mee te meppen. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 18:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Superkiwi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:53:
[...]

Het is Indiana Jones :) Heb er nu een uurtje of 4 in zitten en nog geen pistool gebruikt. Wel een vliegenmepper :P.

Ben nu erg veel aan het exploreren en verkennen. Vind hem echt heel tof. Totaal ander spel dan een Uncharted. Wat ik alleen maar toejuich.

Het is meer Hitman meets Indiana Jones met een vleugje Arkane Studios vibe tot nu toe.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-12-2024 15:04 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Je maakt het wachten moeilijk! Nog paar daagjes. Zin an!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:09:
Je maakt het wachten moeilijk! Nog paar daagjes. Zin an!
Is niets t.o.v. 4 maandjes wachten :'(

Maar het zal het wachten waard zijn. Het is tenslotte Indiana Jones, ik was erbij in 1984 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Shaker74 op 06-12-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Wel super dat het geen exclusive is. Hoe meer mensen van dit soort topgames kunnen genieten hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:55
Shaker74 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:10:
[...]

Is niets t.o.v. 4 maandjes wachten :'(

Maar het zal het wachten waard zijn. Het is tenslotte Indiana Jones, ik was erbij in 1984 8)
Ja dat is balen inderdaad, had hem graag op de PS5 Pro gespeeld in de kerstvakantie.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:11:
[...]

Ja dat is balen inderdaad, had hem graag op de PS5 Pro gespeeld in de kerstvakantie.
Ja hier ook… Heb wel pc maar vind ik dan weer zonde of zo. Dus ik heb geduld pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:35:
Wel super dat het geen exclusive is. Hoe meer mensen van dit soort topgames kunnen genieten hoe beter!
Zeker een goede zaak.

Omgekeerd, als PlayStation speler vind ik het absoluut niet erg dat PS exclusives hun weg naar andere platforms vinden mits de kwaliteit van het spel hier niet onder lijdt. PS Exclusives zijn doorgaans spellen van behoorlijk hoge kwaliteit, ook technisch. Waarschijnlijk is dit omdat er niet simultaan voor andere platformen wordt ontwikkeld.

Dat wij nu even moeten wachten op Indy is prima net als andersom.

Moet nog wel even de Digital Foundry analyse bekijken hiervan, het spel blijkt in ieder geval behoorlijk goed uit de Metacritic score.

[ Voor 16% gewijzigd door Danster75 op 06-12-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Danster75 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:17:
[...]

Zeker een goede zaak.

Omgekeerd, als PlayStation speler vind ik het absoluut niet erg dat PS exclusives hun weg naar andere platforms vinden mits de kwaliteit van het spel hier niet onder lijdt. PS Exclusives zijn doorgaans spellen van behoorlijk hoge kwaliteit, ook technisch. Waarschijnlijk is dit omdat er niet simultaan voor andere platformen wordt ontwikkeld.

Dat wij nu even moeten wachten op Indy is prima net als andersom.

Moet nog wel even de Digital Foundry analyse bekijken hiervan, het spel blijkt in ieder geval behoorlijk goed uit de Metacritic score.
Inderdaad dat we even moeten wachten is prima, tijdelijk exclusief op Xbox/ pc.
Later zijn weg vind naar andere platformen, andersom ook geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 17:37
Misschien kunnen jullie me helpen.

Hebben een ps5 als kerstcadeau voor de kinderen aangeschaft, voor de jongste (j-8) is het makkelijk (fifa, minecraft, gt7) om een game erbij te kopen.

Voor m’n 11 jaar oude dochter is t anders. Ze houdt echt niet van eng, spanning, geweld of schieten. Wel van puzzelen en quests oplossen. Iets tomb raider achting, maar dus niet eng. Ik ben nog niet genoeg bekend met de ps4/5 titels (disk versie). Op de switch doet ze minecraft, animal crossing en lego city spel. Stardew op de iPad heeft ook d’r aandacht. Hebben jullie suggesties?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:49
[...]

Volledig mee eens en spijtig dat hier wel aandacht naartoe gaat terwijl 2 personen om speladvies gevraagd hebben voor hun kinderen en hier nog geen antwoord op gekregen hebben.

@Tomovich en @caspervc zelf ben ik ook nieuw in de PS wereld. Onze dochters van 10 en 13 vinden wel Astro's playroom en Dave The Diver heel leuke spellen. En van Astro is er pas een nieuwe versie uit, Astro Bot. Misschien het bekijken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
DJSirMatthew schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:02:
[...]

Volledig mee eens en spijtig dat hier wel aandacht naartoe gaat terwijl 2 personen om speladvies gevraagd hebben voor hun kinderen en hier nog geen antwoord op gekregen hebben.

@Tomovich en @caspervc zelf ben ik ook nieuw in de PS wereld. Onze dochters van 10 en 13 vinden wel Astro's playroom en Dave The Diver heel leuke spellen. En van Astro is er pas een nieuwe versie uit, Astro Bot. Misschien het bekijken waard?
Heb geen kinderen dus kan hier ook geen advies over geven. Neem aan dat we reageren op iets waar we wat van vinden of behulpzaam kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
caspervc schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:43:

Hebben een ps5 als kerstcadeau voor de kinderen aangeschaft, voor de jongste (j-8) is het makkelijk (fifa, minecraft, gt7) om een game erbij te kopen.

Voor m’n 11 jaar oude dochter is t anders. Ze houdt echt niet van eng, spanning, geweld of schieten. Wel van puzzelen en quests oplossen. Iets tomb raider achting, maar dus niet eng. Ik ben nog niet genoeg bekend met de ps4/5 titels (disk versie). Op de switch doet ze minecraft, animal crossing en lego city spel. Stardew op de iPad heeft ook d’r aandacht. Hebben jullie suggesties?
Eerste wat in me opkomt is Disney Dreamlight Valley.

Daarnaast: Hogwarts Legacy wellicht? Al is die bij vlagen ook spannend. En misschien is Infinity Nikki (vandaag uit en gratis) en Kuifje ook wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:24
caspervc schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:43:

Je vergeet Astrobot :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

@Tomovich en @caspervc

Deels ook al genoemd natuurlijk door jullie zelf: Minecraft! Vergeet ook niet de spin offs als Minecraft dungeons....
Mijn dochter zit nu 2 dagen tot over haar oren in empire of the ants. Ik kijk mee, en de eerste missies van deze RTS zien er niet te eng uit. Wel is enige hulp of beheersing van het Engels nodig.

Verder heb je een hele serie Lego games (Lego star wars, Harry Potter), waarvan ik net de star wars Skywalker saga voor 15 euro in de aanbieding heb gekocht. Eerst een film kijken en dan in Lego samen "naspelen".

Er zijn ook twee Lego puzzel spelletjes (builders journey en bricktales). De eerste heb ik gespeeld, en was leuk.
Ook zijn een hele hoop simulatie games als farming simulator, showrunner, construction simulator, maar die vallen misschien wat buiten wat ze leuk vinden op die leeftijd.

Edit: power wash simulator is ook geinig!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
@caspervc Mijn dochter van 12 heeft deze games veel gespeeld op de PS5

-Bugsnax
-Sackboy (ook veel coop samen gedaan)
-TMNT (ook coop)
-Plucky Squire
-Minecraft.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 06-12-2024 20:07 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:26
Het is weer vrijdag, en dat betekend een nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Chaoss schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:06:
@caspervc Mijn dochter van 12 heeft deze games veel gespeeld op de PS5

-Bugsnax
-Sackboy (ook veel coop samen gedaan)
-TMNT (ook coop)
-Plucky Squire
-Minecraft.
Dank! (en alle anderen)
Ik ga er eens in duiken. Bugsnax ziet er leuk uit, net als Plucky Squire.
Minecraft speelt ze idd ook wel op de Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
caspervc schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:18:
[...]

Dank! (en alle anderen)
Ik ga er eens in duiken. Bugsnax ziet er leuk uit, net als Plucky Squire.
Minecraft speelt ze idd ook wel op de Switch
Astro Playroom zit tevens bij de ps5 gratis, deze is hier ook genoemd. Daar gaan ze sowieso erg veel plezier aan hebben(En misschien vind je het zelf ook wel leuk :) ).
Plucky Squire is ook wel geinig kort geleden gespeeld, en Bugfsax is inderdaad wel geinig.
Daarna zou je altijd nog door kunnen gaan met Astro Bot, deze is net recentelijk te koop sinds september ofzo.
Misschien is dit ook nog wel iets

Stray
YouTube: Stray Gameplay Trailer | Sony State of Play June 2022

Je moet af en toe wel wegrennen van beestjes, maar daarbij blijft het.

Zelf ga ik nu beginnen aan Disney Epic Micky Rebrushed

YouTube: Disney Epic Mickey: Rebrushed - Release Trailer | PS5 & PS4 Games

Zelf heb ik deze een tijdje geleden gespeeld, ik vond hem wel geinig.

The Last Campfire
YouTube: The Last Campfire - Launch Trailer | PS4

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-12-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 23:02
Ik heb onlangs een PS5 gekocht met daarbij de Fortnite Cobalt Star Bundle. Deze kan je krijgen door middel van een code die je in de PlayStation store kan inwisselen.

Ik heb de PlayStation zo ingesteld dat ik zelf een account heb en mijn zoontje van 9 ook. Deze is opgezet dmv de parental controls. Ik wil graag de code op zijn account inwisselen zodat hij gebruik kan maken van de Fortnite extra’s. Echter op het moment dat ik dat wil doen staat er dat dat niet kan ivm leeftijdsbeperkingen. Heb al zitten googlen, maar er lijkt hier geen oplossing voor (wel in sommige regio’s, maar niet in NL). Als ik het goed begrijp kan ik de code niet inwisselen op mijn account, want dan is ie aan mij gelinkt en niet aan het Fortnite account van mijn zoontje toch? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-07 21:56
Beste allen,
sinds kort heeft mijn zoontje een ps5 waar hij nu gran turismo 7 op heeft.
We hebben een logitech G29 stuurwiel die hierop zou moeten werken.
Het stuur werkt opzich ook wel, alleen krijgen we de force feedback met geen mogelijkheid aan te praat.
In de menus voel je wel degelijk weerstand, maar zodra de race start is er geen force te bekennen en stuurt hij mega licht.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn, of welke instelling dit kan zijn?
Met een game op mijn laptop werkt het wel gewoon, dus je zou zeggen dat het stuurwiel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
thenoice schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:18:
Beste allen,
sinds kort heeft mijn zoontje een ps5 waar hij nu gran turismo 7 op heeft.
We hebben een logitech G29 stuurwiel die hierop zou moeten werken.
Het stuur werkt opzich ook wel, alleen krijgen we de force feedback met geen mogelijkheid aan te praat.
In de menus voel je wel degelijk weerstand, maar zodra de race start is er geen force te bekennen en stuurt hij mega licht.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn, of welke instelling dit kan zijn?
Met een game op mijn laptop werkt het wel gewoon, dus je zou zeggen dat het stuurwiel gewoon werkt.
Heb je naar alle instellingen gekeken? Ik weet dat je bij GT7 ook het stuur moet selecteren en dat je best veel kunt instellen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-07 21:56
Kuhr89 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:40:
[...]

Heb je naar alle instellingen gekeken? Ik weet dat je bij GT7 ook het stuur moet selecteren en dat je best veel kunt instellen.
Ja alle instellingen wel gehad zon beetje.
Maar het lijkt erop dat het ook te maken heeft met de moeilijkheidsgraad (beginner etc).
We hebben die nu op een standje moeilijker gezet en dan doet hij het ineens wel.
Nog niet extreem maar weestand is er en gevoel bij hobbels enzo merk je nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001

OMX2000

By any means necessary...

Hebben julloe nog tips voor een headset van onder de 150 euro. Ik heb nu alleen nog de Sony Pulse Elite op mijn lijstje staan, maar er zijn vast andere opties.

En ik begrijp trouwens dat Sony Audeze gekocht heeft…

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:29
schumi1986 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:03:
Bijna de hele dag PSdirect in de gaten gehouden omdat de PSVR2 bundel met Call of the mountain nog niet in de aanbieding was. 2 uur geleden was het eindelijk zover :p

Met ps+ korting ‘maar’ 380 euro :D
Weet niet of het hier thuis hoort. Maar heb net een Plus Essential (1 maand) gekocht en wilde toen een bestelling doen met de 5% korting. Maar die heb ik nooit gekregen. Toch maar besteld en maandag de klantenservice bellen. Maar iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bsmpower schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:22:
[...]

Weet niet of het hier thuis hoort. Maar heb net een Plus Essential (1 maand) gekocht en wilde toen een bestelling doen met de 5% korting. Maar die heb ik nooit gekregen. Toch maar besteld en maandag de klantenservice bellen. Maar iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Wat heb je besteld? De korting geldt vanaf €50 en geldt niet op pre-orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Raem schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:42:
[...]

Wat heb je besteld? De korting geldt vanaf €50 en geldt niet op pre-orders.
Doe dezelfde bestelling net opnieuw in mijn mandje en nu ineens wel 5% extra korting... Duurde blijkbaar even voordat mijn Plus abbo werd herkend. Alleen nu te laat met annuleren zie ik. Maandag maar contact opnemen met de klantenservice, hopelijk is er nog iets mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
bsmpower schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:47:
[...]

Doe dezelfde bestelling net opnieuw in mijn mandje en nu ineens wel 5% extra korting... Duurde blijkbaar even voordat mijn Plus abbo werd herkend. Alleen nu te laat met annuleren zie ik. Maandag maar contact opnemen met de klantenservice, hopelijk is er nog iets mogelijk.
Komt vast goed.

Eigenlijk wel zin in Indiana Jones.. Toch bewaar ik hem voor de PS5 hopelijk met Pro patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

k1978 schreef op zondag 8 december 2024 @ 07:53:
[...]

Komt vast goed.

Eigenlijk wel zin in Indiana Jones.. Toch bewaar ik hem voor de PS5 hopelijk met Pro patch.
Pro "patch" is verplicht voor alle games die nu nog op de markt komen voor de PS5. Zul je niet altijd een instelling voor vinden.
Empire of the ants draait bijvoorbeeld 4k60 ipv 4k30. Beide upscale van (meestal) 1440p, maar in rustige delen ook native 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
koboy schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:54:
[...]

Pro "patch" is verplicht voor alle games die nu nog op de markt komen voor de PS5. Zul je niet altijd een instelling voor vinden.
Empire of the ants draait bijvoorbeeld 4k60 ipv 4k30. Beide upscale van (meestal) 1440p, maar in rustige delen ook native 4k.
Oké wist ik niet. Het is nu inderdaad niet echt duidelijk wat nu de Pro setting is en of er wat veranderd is in een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

k1978 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:20:
[...]

Oké wist ik niet. Het is nu inderdaad niet echt duidelijk wat nu de Pro setting is en of er wat veranderd is in een game.
Vuistregel: alle PS5 games van voor de release van de pro zullen een fps bump krijgen (van ongeveer 30%), tenzij er een patch is.
Alle games van na de release van de pro moeten op 1 of andere manier gebruik maken van de mogelijkheden van de pro. Developers kunnen daar heel lui in zijn (locked 60 fps ipv 30, of een hogere resolutie pre-upscalen), maar ze kunnen er ook meer werk van maken met meer raytracing, grotere draw distance etc.

Edit: was met de PS4pro niet anders trouwens. Ook toen moest je meestal op zoek naar interviews met de ontwikkelaars om te hopen dat hier de voordelen van de pro werden benoemd.

[ Voor 11% gewijzigd door koboy op 08-12-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 07:45
Marc1983 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:14:
Ik heb onlangs een PS5 gekocht met daarbij de Fortnite Cobalt Star Bundle. Deze kan je krijgen door middel van een code die je in de PlayStation store kan inwisselen.

Ik heb de PlayStation zo ingesteld dat ik zelf een account heb en mijn zoontje van 9 ook. Deze is opgezet dmv de parental controls. Ik wil graag de code op zijn account inwisselen zodat hij gebruik kan maken van de Fortnite extra’s. Echter op het moment dat ik dat wil doen staat er dat dat niet kan ivm leeftijdsbeperkingen. Heb al zitten googlen, maar er lijkt hier geen oplossing voor (wel in sommige regio’s, maar niet in NL). Als ik het goed begrijp kan ik de code niet inwisselen op mijn account, want dan is ie aan mij gelinkt en niet aan het Fortnite account van mijn zoontje toch? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Google vertelt mij:
https://www.reddit.com/r/...ar_code_on_child_account/

Dus dan zou het niet mogelijk zijn. Maar heb je al geprobeerd via Epic Games toe te voegen aan zijn account? Dus via een laptop/pc naar de site en inloggen en kijken of je een kopje hebt met "redeem"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:12
Marc1983 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:14:

Nog hulp nodig hiermee? Je kan mij een DM’ sturen. Ik ken Fortnite inside-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 19:09
Mensen die mij willen toevoegen gamertag Nedius_
Ben 36 jaar uit België . Ga proberen 2-4 keer per week te spelen op PS5.Maar heb ook een Xbox Series X en Nintendo switch.Heb PS+ premium maar Playstation is meer voor de first party games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Edit opgelost.

[ Voor 92% gewijzigd door Farabi op 09-12-2024 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bsmpower
bsmpower schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:47:
[...]

Nou, mijn ervaring met de klantenservice van Playstation is wel een van de ergste ooit. Eerst veel gedoe om een chat te kunnen starten. Klikte in eerste instantie per ongeluk op het verkeerde onderwerp waar ik hulp voor nodig had. Daardoor kan je dus een tijd geen nieuwe chat openen want dan geeft ie aan dat het de vorige keer ook niet gelukt is om te helpen. Uiteindelijk via een andere browser alsnog een chat gestart. Na heel lang wachten en de melding "ik haal je gegevens er bij" komt die persoon ineens met een bericht dat ze "technische problemen" hebben en later maar weer terug moet komen. Toen maar gebeld met iemand op een erg rumoerige klantenservice en slecht verstaanbare callccenter medewerker. Probleem uitgelegd en blijkbaar kunnen ze niks doen. Echt nog nooit meegemaakt dat er niks mogelijk is bij dit soort situaties. Dus nu moet ik overwegen om voor 50,- korting die ik ben misgelopen het hele pakket retour te sturen en opnieuw te bestellen :(. Met mijn huidige ervaring zal ik hier nooit meer bestellen en doet ook afbreuk aan mijn aankoop wat iets leuks hoort te zijn, maar teniet wordt gedaan door deze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1416havik
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-08 17:39
Hallo,

Ik ben nieuw in het wereldje van geluidssystemen dus ik vroeg me af of men hier nog wat ervaring of kennis kon delen wat de PS5 Pro betreft:

Hoe te kiezen tussen direct aansluiten op de televisie, waarbij er tussen televisie en receiver gebruik wordt gemaakt van eARC - of simpelweg alles via de receiver (met HDMI 2.1)

Men heeft het over complicaties met termen als latency/audio synchronisatie, maar het is verwarrend als dat bij beide manieren van aansluiten benoemd wordt.

Dan is het uiteraard nog te hopen dat de televisie niet moeilijk doet wanneer bij gebruik van een receiver de PlayStation direct op de televisie wordt aangesloten.

Ik hoop voornamelijk Gran Turismo te draaien, dus 120 Hz zie ik wel zitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

1416havik schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:31:
Hallo,

Ik ben nieuw in het wereldje van geluidssystemen dus ik vroeg me af of men hier nog wat ervaring of kennis kon delen wat de PS5 Pro betreft:

Hoe te kiezen tussen direct aansluiten op de televisie, waarbij er tussen televisie en receiver gebruik wordt gemaakt van eARC - of simpelweg alles via de receiver (met HDMI 2.1)

Men heeft het over complicaties met termen als latency/audio synchronisatie, maar het is verwarrend als dat bij beide manieren van aansluiten benoemd wordt.

Dan is het uiteraard nog te hopen dat de televisie niet moeilijk doet wanneer bij gebruik van een receiver de PlayStation direct op de televisie wordt aangesloten.

Ik hoop voornamelijk Gran Turismo te draaien, dus 120 Hz zie ik wel zitten!
Ik heb mijn PS5/Xbox direct op de TV (LG77C2) en dan terug via eARC naar de receiver.

Nooit problemen met latency of audio die niet synchroon loopt. Mijn receiver kan ook geen 120hz/HDR etc doorgeven dus het moet voor mij sowieso op die manier.

Als jouw receiver dat wel aan kan dan kan je alletwee proberen en zien of er verschil is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:22
Ik heb al mijn apparaten direct op de AVR aangesloten. In verleden slechte ervaringen gehad met (e)ARC en CEC, dus die technieken gebruik ik niet meer.

Geen last van latency of audio synchronisatie, ook geen zorgen maken of de TV wel bepaalde audio formaten ondersteund of via passthrough kan doorgeven.

120Hz heb ik nooit geprobeerd maar volgens specs moet het kunnen.

Moet wel zeggen dat ik geen competitieve spellen speel, eventuele extra latency is niet echt te merken voor single player spellen. Tijdens GT7 ook nooit last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1416havik schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:31:
Ik heb net zelf een nieuwe AVR gekocht (Denon AVC-X3800H) en daarbij ook wel redelijk wat zaken opgezocht.
Bij mij is het als volgt aangesloten : PS5->AVR->TV. De voornaamste reden bij mij is dat via eARC geen optie was omdat mijn TV (LG C1) geen DTS ondersteunt en je dus via PS5->TV->AVR geen DTS kunt afspelen met bvb DVDs/BluRays, waar ik de PS5 ook voor gebruik.
Latency omdat je via de AVR gaat, is een theoretisch probleem, omdat de AVR een pure passthrough doet van het video-signaal. Ik merk voorlopig alleszins niets van extra latency. In het algemeen is de consensus dat voor om het even welke bron ->AVR->TV beter is dan eARC te gebruiken.
Cruciaal is wel dat je receiver 48Gbps supporteert op zijn HDM 2.1, want bij sommige receivers is dat niet het geval en ga je daardoor de hogere resoluties/frequenties van de PS5 niet ondersteunen (bvb geen 120fps).

Ik moet wel nog experimenteren of ik nu de PS5 instel voor PCM, die de 5.1 kanalen ongecomprimeerd uitstuurt, dan wel Atmos die wel compressie heeft, en naar verluidt wel voor wat latency zou zorgen. Voordeel van 5.1 is dat je ook exact de positie van je front/surround speakers kunt specifiëren zodat de PS5 audio engine (Tempest) hier rekening mee kan houden. Bij Atmos lijkt dat niet het geval. Op dit moment heb ik sowieso nog maar 5.1, al plan ik wel 5.1.2.

Het is wel opvallend hoe weinig info er over audio op de PS5 te vinden is. Je wordt overdonderd door info over graphics en dergelijke, bvb ook op Digital Foundry, maar over de audio van games en de audio-mogelijkheden van de PS5 is het eigenlijk zeer stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:22
Als aanvulling op bericht van @Twixie; de PS5 en Pro hebben maar 32Gbps HDMI poorten. Dus een receiver met 48Gbps poorten is niet perse nodig voor 120hz.

Maar ik zou wel aanraden om een receiver met 48Gbps poorten te gebruiken, is toch weer wat future proofing en ook handig voor eventuele andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Had jij me nu gevraagd om een eventuele oplossing te delen over mijn korting probleem? Bij jou is het opgelost, hoe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1416havik
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-08 17:39
@Ace @Goudstalen @Twixie

Bedankt voor de waardevolle informatie!

Degelijk geluid is waarschijnlijk iets waarvan men pas de waarde beseft nadat het eenmaal ervaren is, maar met jullie hulp kom ik toch een paar stappen dichterbij (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 23:02
sas_andrea schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:29:
[...]

Google vertelt mij:
https://www.reddit.com/r/...ar_code_on_child_account/

Dus dan zou het niet mogelijk zijn. Maar heb je al geprobeerd via Epic Games toe te voegen aan zijn account? Dus via een laptop/pc naar de site en inloggen en kijken of je een kopje hebt met "redeem"?
Helaas lukt het via Epic zelf niet omdat het een code is voor de PlayStation store. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In de categorie 'nutteloze dingen die ik perse moest hebben' :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2dGrOCnrKsDJ238z5vGxlgDBk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHSwru5DBz3LoBoyOFYaaxui.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxlFZq3w0AwlH91QDSlRB6iT0BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMXxNWm5mAe4FkzKXymLWUbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45SEWMjJ9N8WAPImqIOX1Rx7mfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJdiHjTgquG9VlGSy9veVmwX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Ik heb gelezen dat er PS4 games zijn die een "gratis digitale upgrade" krijgen naar een PS5-versie zoals Ghost of Tsushima Director's Cut of Elden Ring.

Als ik deze PS4 koop, kan ik dan gratis upgraden naar deze PS5 versie? Waarom zou je dan de PS5 versie kopen? Of wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tomovich schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:26:
Ik heb gelezen dat er PS4 games zijn die een "gratis digitale upgrade" krijgen naar een PS5-versie zoals Ghost of Tsushima Director's Cut of Elden Ring.

Als ik deze PS4 koop, kan ik dan gratis upgraden naar deze PS5 versie? Waarom zou je dan de PS5 versie kopen? Of wat zie ik over het hoofd?
Omdat je dan altijd je ps4 disc moet behouden, ik heb dit gemerkt met the last of us 1 of 2 ook.
Wou die spelen had hem dus weer gedownload op de ps5 pro, maar spelen mocht ik hem niet zonder de ps4 disc.
Tenminste ik weet niet of dit toevallig is, toen maar het spel gekocht digitaal nog een keer(Aangezien ik geen speler meer in de ps5 pro heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomovich schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:26:

Ghost of Tsushima PS5 upgrade is niet gratis, maar kost je €10,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:34:
[...]

Omdat je dan altijd je ps4 disc moet behouden, ik heb dit gemerkt met the last of us 1 of 2 ook.
Wou die spelen had hem dus weer gedownload op de ps5 pro, maar spelen mocht ik hem niet zonder de ps4 disc.
Tenminste ik weet niet of dit toevallig is, toen maar het spel gekocht digitaal nog een keer(Aangezien ik geen speler meer in de ps5 pro heb.
Dat zou ook gebeuren als je de PS5 versie op disc had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Raem schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:01:
[...]

Dat zou ook gebeuren als je de PS5 versie op disc had gekocht.
Uiteraard maar goed je upgrade digitaal naar een ps5 versie, maar goed snap ook wel dat ze het doen.
Anders verkoopt die gene hem weer door, zodat iemand anders goedkoop de ps5 versie kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larto1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-09 08:40
Is er toevallig al enig uitzicht op wanneer de PS5 disc drives weer op voorraad gaan komen? Ik heb de limited edition 30th year PS5 slim weten te bemachtigen, maar ik heb geen zin om het dubbele te gaan betalen voor de disc drive op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
larto1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:12:
Is er toevallig al enig uitzicht op wanneer de PS5 disc drives weer op voorraad gaan komen? Ik heb de limited edition 30th year PS5 slim weten te bemachtigen, maar ik heb geen zin om het dubbele te gaan betalen voor de disc drive op het moment
Als je beetje zoekt kan je ze wel vinden voor 150 euro. 30 extra dus. Moet je kijken of je het waard vind..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Carlos0_0 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:34:
[...]

De PS4 disc functioneert dan als key check. Ik heb ook een aantal PS4 spellen waarbij je (kostenloos) kan upgraden of spelen op de PS5. Er staat wel expliciet op de verpakking dat je de disc in de console moet laten tijdens het spelen.

Maar dat is ook de reden dat er toch wel aardig wat mensen zijn (waaronder ik) die een PS5 disc versie willen. Dan kunnen ze (verder) spelen op de PS5 zonder bijkomende kosten. En daarom vindt men het ook een rotstreek dat die drive zo kunstmatig schaars wordt gehouden.

Zodat wij nimmer vergeten... O-)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Daarom ook een PS5 met drive gekocht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:12
30th Portal is verzonden! Wat een tof ding, gelijk uitgeprobeerd. Vrijwel vloeiend met minimale delay. Prima bruikbaar en vooral tof als de premium catalogus of owned library voor 100% beschikbaar wordt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:18
Eerst maar zien of de games ook daadwerkelijk uitkomen volgend jaar. In het filmpje van 2024 werd Metal Gear Solid Delta: Snake Eater getoond. Daar is dus nog niet eens een concrete release datum van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Raem schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:00:
[...]

Ghost of Tsushima PS5 upgrade is niet gratis, maar kost je €10,-
Als ik het zo goed bekijk is het dan niet voordeliger om een oude PS4 te kopen en dan up te graden. Best dan toch meteen de PS5-versie kopen?

Zijn er specifieke winkels waar jullie games kopen? Naast MediaMarkt, Bol, Amazon dan? Winkels die zich hierin specialiseren? Ik heb bijvoorbeeld al Nedgame en Budget Gaming gevonden maar zijn er nog?

Bestaat er een website die de prijzen van games in de gaten houdt en verwittigt wanneer deze een bepaald prijspunt bereikt? Afgezien van Tweakers dan.

[ Voor 43% gewijzigd door Tomovich op 10-12-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Veel exclusives ook in die video. Op first party gebied valt het me wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
larto1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:12:
Ik wil eventueel wel ruilen voor een PS5 met drive?
Pagina: 1 ... 90 ... 118 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties