iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik zou je plan toch even heroverwegen als ik jou was.Donstil schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:21:
[...]
Die drive werkt toch helemaal niet met de CFI 1216A?
Edit: Modelnummer - CFI-ZDD1.
*Dit product is uitsluitend bedoeld voor PS5 Pro-consoles en PS5 digitale editie-consoles (CFI-2000-modelgroep - slank & CFI-2100).
Oftewel zijn vraag is helemaal zo vreemd niet, net zoals de plek waar hij kijkt (Ali Express), drives voor de eerdere generaties lijken niet zo makkelijk voorhanden te zijn.
nieuws: IFixit: optische drive PS5 kan niet zomaar door gebruiker vervangen w...
*Zijn plan, ik heb een Pro zonder discdrive en dat vind ik helemaal prima. Mis hem niet verder.Rox92 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:26:
[...]
Ik zou je plan toch even heroverwegen als ik jou was.
nieuws: IFixit: optische drive PS5 kan niet zomaar door gebruiker vervangen w...
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
[ Voor 10% gewijzigd door Isane op 12-10-2025 21:52 ]
Heb je al navraag gedaan bij sony/de winkel betreft garantie? Ik weet dat het soms onduidelijk is waar je recht op hebt qua lengte van de garantie, en nog moeilijker om een gratis reparatie te krijgen, maar proberen kan altijd.Isane schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:48:
Hmm, bedankt voor de reacties! Ja ik wil juist wel een ps5 aangezien ik nog wel eens tweedehands games koop en ook de games weer verkoop. Lastig verhaal dus, ik ga maar eens goed verder zoeken! (al lijkt het een moeilijk verhaal te worden)
Ik kan het zeker proberen. Als ik er nu een disk erin doe dan komt deze er smerig uit. Ik kan mij niet voorstellen dat er ooit een smerige disk in is geweest of dat mijn kinderen (die niet op de ps5 spelen) er iets in gedrukt hebben.evil_lemon schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:57:
[...]
Heb je al navraag gedaan bij sony/de winkel betreft garantie? Ik weet dat het soms onduidelijk is waar je recht op hebt qua lengte van de garantie, en nog moeilijker om een gratis reparatie te krijgen, maar proberen kan altijd.
[ Voor 20% gewijzigd door Isane op 12-10-2025 22:41 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 20:13
:strip_exif()/f/image/XcK4LOV0P0IKBaZNfwWm4TCn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik stond op het punt om aan Yotei te beginnen maar dan wel het liefst in 60fps met RT. Wellicht een van de eerste games die echt goed gebruik maakt van de Pro. Ik denk (hoop) dat GTA6 t.z.t ook wel echt voordeel gaat hebben van de Pro.
Kon deze disc versie in de buurt oppikken voor 690, prima deal. Verwacht 400 voor mijn base PS5 te krijgen.
Mijn base PS5 had ook nog geen extra storage dat begon nu ook wel erg irritant te worden
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Er zijn er echt meer hoor waar de Pro een mooie upgrade isChaoss schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:14:
Toch maar geswitched naar een Pro:
[Afbeelding]
Wellicht een van de eerste games die echt goed gebruik maakt van de Pro.
Heb meer lol met de gratis Alan wake 2 😢
Je bent gepromoveerd naar een PRO Mod!Chaoss schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:14:
Toch maar geswitched naar een Pro:
[Afbeelding]
Ik stond op het punt om aan Yotei te beginnen maar dan wel het liefst in 60fps met RT. Wellicht een van de eerste games die echt goed gebruik maakt van de Pro. Ik denk (hoop) dat GTA6 t.z.t ook wel echt voordeel gaat hebben van de Pro.
Kon deze disc versie in de buurt oppikken voor 690, prima deal. Verwacht 400 voor mijn base PS5 te krijgen.
Mijn base PS5 had ook nog geen extra storage dat begon nu ook wel erg irritant te wordendan is alleen de upgrade naar 2Tb al fijn.
PSN : Geraedus
Uurtje was om voor ik het wist, deze gaat er zeker komen!
Jeetje.. Krijg flashbacks naar mooie tijden. Wat geeft deze game een "Knightmare" vibe af van de MSX-2 vroeger. Ja zo oud ben ikVinnocchio schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:45:
[YouTube: Ball x Pit - Launch Trailer | PS5 Games]
Vanochtend voor het werk nog even gedownload, je kunt het een uurtje gratis uitproberen met psplus.
Uurtje was om voor ik het wist, deze gaat er zeker komen!
Knightmare leek me toch veel rustiger. Deze doet me meer denken aan die mobile games waar je te pas en onpas reclames voor krijgt.Shaker74 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:44:
[...]
Jeetje.. Krijg flashbacks naar mooie tijden. Wat geeft deze game een "Knightmare" vibe af van de MSX-2 vroeger. Ja zo oud ben ik
OT: Maze of Galious (aka Knightmare 2) staat hier nog altijd in mijn Top 10 games aller tijden.
Gisteravond uitgespeeld. Zeer positieve verrassing. Mooi verhaal, goede sfeer. Gameplay loop wordt wat statisch op een gegeven moment, maar als je niet te veel sidequests doet, mag dat de pret niet drukken. Deed me erg denken aan Witcher III, maar dan minder open wereld.Vrijdag schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:44:
[...]
Dat ziet er wel interessant uit inderdaad. Vanavond maar eens proberen.
[YouTube: Banishers Ghosts of New Eden Review "Buy, Wait for Sale, Never Touch?"]
Positieve review, zo te horen/zien veel focus op storytelling. Dat vind ik prettig.
Ook PushSquare geeft een goed cijfer: https://www.pushsquare.co...ishers-ghosts-of-new-eden
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 22:10
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
In die modus zakt het stroomverbruik van de PS5 met zo'n 66% van 224W naar 98W tijdens het spelen. De game zelf draait dan in een lagere resolutie en op 30fps. Best een goed resultaat, ben benieuwd hoe deze techniek zich vertaald naar een eventuele PS6 handheld want dat soort apparaten werken met een power budget van slechts 15-30W over het algemeen.
Je kunt de Power Saver mode ook per game aan of uitzetten.

Maar waarom zou je dit willen gebruiken op de ps5kazuka schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:14:
De eerste game die de nieuwe power saving modus ondersteund is nu uit, de Demon's Souls remake.
In die modus zakt het stroomverbruik van de PS5 met zo'n 66% van 224W naar 98W tijdens het spelen. De game zelf draait dan in een lagere resolutie en op 30fps. Best een goed resultaat, ben benieuwd hoe deze techniek zich vertaald naar een eventuele PS6 handheld want dat soort apparaten werken met een power budget van slechts 15-30W over het algemeen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar dan bespaar je 20 cent op 5 uur gamen, maar je hebt wel een veel mindere ervaring. Leuk voor een handheld idd maar dat heeft toch niets op de normale ps5/6 te zoeken zou je zeggen.kazuka schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:14:
De eerste game die de nieuwe power saving modus ondersteund is nu uit, de Demon's Souls remake.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk ook niet dat Sony het ook echt wil gebruiken voor de PS5. Verwacht eerder dat ze dit gebruiken om toch zoveel mogelijk data te krijgen voor de handheld straks. Van al die miljoenen spelers zullen er best een aantal mensen het in ieder geval een keertje testen. En dat is toch "gratis" data/feedback voor Sony.Donstil schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:19:
[...]
Maar dan bespaar je 20 cent op 5 uur gamen, maar je hebt wel een veel mindere ervaring. Leuk voor een handheld idd maar dat heeft toch niets op de normale ps5/6 te zoeken zou je zeggen.
Nope, ik zou het zelf ook nooit gebruiken. Maar dit zou klaarblijkelijk een testbed zijn voor de toekomstige handheld om straks games een zuiniger profiel te geven zodat je al je games ook op zo'n apparaat kunt draaien. Eigenlijk zoals PSSR op de Pro nu wat jaartjes heeft om volwassen te worden zodat het bij launch op de PS6 en handheld gebruikt kan worden.Donstil schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:19:
[...]
Maar dan bespaar je 20 cent op 5 uur gamen, maar je hebt wel een veel mindere ervaring. Leuk voor een handheld idd maar dat heeft toch niets op de normale ps5/6 te zoeken zou je zeggen.
Verder is het denk ik ook gedeeltelijk een CSR projectje van iemand bij Sony: https://www.sony.com/en/S...eco/RoadToZero/gm_en.html
Hoop vooral dat het voor developers niet weer iets wordt waar ze rekening mee moeten houden, voor mijn gevoel hebben ze deze generatie überhaupt niet onder controle op het gebied van optimalisatie.
Handige manier voor het testen? En kan me voorstellen dat het mogelijk moet zijn om meer powerefficient spelletjes te programmeren en dat vervolgens te testen.Donstil schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:19:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 17-10-2025 20:05 ]
Je laatste punt snap ik niet echt. Ik heb de ps1/n64 generatie meegemaakt. Die games draaiden echt bagger maar er was toen gelukkig nog geen internet en digital foundry, dus mensen speelden lekker spelletjes.Donstil schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:08:
Ja dat is ook weer zo, had ik niet aan gedacht.
Hoop vooral dat het voor developers niet weer iets wordt waar ze rekening mee moeten houden, voor mijn gevoel hebben ze deze generatie überhaupt niet onder controle op het gebied van optimalisatie.
Ik heb die tijd ook meegemaakt, de generaties daarvoor ook overigens, en ook toen werd er in bladen over geschreven.giantgiantus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:04:
[...]
Je laatste punt snap ik niet echt. Ik heb de ps1/n64 generatie meegemaakt. Die games draaiden echt bagger maar er was toen gelukkig nog geen internet en digital foundry, dus mensen speelden lekker spelletjes.
Maandag geloof ik dat de reviews online komen.Team Ninja & Platinum Games kan niet mis gaan.
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties