De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
BG3 is wel echt een klasse apart van Divinity imo.Vrijdag schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:53:
Als je het wat goedkoper wil proberen, kan je ook kijken naar Divinity Original Sin 2
Van dezelfde makers met dezelfde keuzevrijheid.
Voor de prijs van twee speciaal biertjes in de kroeg of een hipster koffie in je MacBook cafe
Ghost of T PS4 disc nu Erin
Upgrade most 29,99, geen upgrade is 60..
Is de upgrade het waard?
En als ik dit doe Dan kan ik mijn disc nooit verkopen of wegdoen..
Dat laatste snap ik niet.R.G schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:39:
Update:
Is de upgrade het waard?
Als je nu de PS4 versie speelt en je verkoopt de disc dan kan je die toch net zo goed niet meer spelen?
Merk je hier verder nog iets aan behalve de opslag grootte?Vliegvlug schreef op donderdag 25 december 2025 @ 15:28:
Vandaag er eindelijk aan toe gekomen de opslag van mijn PS5 slim uit te breiden met een uitvoering: WD Black SN850X (met heatsink) 2TB.
Inbouwen is een klusje van niks:
[Afbeelding: Inbouwen Sandisk WD_BLACK SN850X 2T in PlayStation 5 Slim]
Snel genoeg ook!
[Afbeelding: Leessnelheid Sandisk WD_BLACK SN850X 2T SSD in PlayStation 5 Slim]
![]()
Wilde eerst nog zeker weten dat er geen firmware update beschikbaar was voor deze SSD maar ik heb nergens kunnen vinden wanneer de laatste update is uitgekomen, staat nergens op hun site en blijkt dat WD/SanDisk bewust geen release notes uitbrengt dus daar is het ook niet in te vinden.![]()
Maar het AI resultaat van Google zegt:
[...]
En aangezien degene die ik heb uit december 2024 is ga ik er maar vanuit dat ze er toen wel de laatste firmware erop hebben gezet.
Kwam er sowieso achter dat ik geen enkel ander apparaat in huis heb met een M.2 slot naast de PS5 dus kan niet eens updaten![]()
Ik had deze SSD trouwens pas een kleine twee weken liggen en zie dat die in de tussentijd al €20 duurder is geworden, van €205 naar €225![]()
Kan iedereen aanraden die twijfelt het zo snel mogelijk nog te kopen want wordt alleen maar duurder met dank aan AI
Je bedoelt de snelheid van de interne opslag vs de extra ingebouwde SSD?crimby schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 22:45:
[...]
Merk je hier verder nog iets aan behalve de opslag grootte?
Daar kan ik je helaas weinig over vertellen omdat ik niet weet hoe snel de interne opslag is en ik daarnaast ook geen bestaande game van de interne opslag naar de SSD heb verplaatst dus kan het ook niet vergelijken qua laadtijden.
Heb Clair Obscur Expedition 33 als eerste nieuwe game op de SSD geplaatst en heb me niet gestoord aan de laadtijden, voor zover je daar wat aan hebt.
Heb de SSD voor de extra opslag gekocht en weet wel dat er een minimale throughput vereist wordt, vandaar ook dat het gemeten wordt na installatie, maar de minimale vereiste waarde weet ik niet.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Ja 4k60 is nice maar de PS5 upgrade heeft ook de Iki island uitbreiding.R.G schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:39:
Update:
Is de upgrade het waard?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
En deel 3 zojuist uitgespeeld... Waren natuurlijk allemaal PS4-versies.CLB schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:41:
Uncharted 2 zojuist uitgespeeld, ik speel niet al te veel blijkbaar...
Vond 'm qua verhaal wel wat minder dan deel 1 eerlijk gezegd, van hot naar her allemaal.
Lekker door met Uncharted 3 binnenkort dan maar...
Prima hoor, maar ben benieuwd hoe deel 4 eruit ziet, die is natuurlijk echt voor de PS5 remastered.
Heb ook Indiana Jones liggen, maar dat lijkt me een grafische parel, dus de twee Uncharted-delen doen we toch eerst nog maar.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Uncharted 4 doet grafisch niet onder hoor, Naughty Dog is altijd zijn tijd ver vooruit in grafische wereldCLB schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:46:
[...]
En deel 3 zojuist uitgespeeld... Waren natuurlijk allemaal PS4-versies.
Prima hoor, maar ben benieuwd hoe deel 4 eruit ziet, die is natuurlijk echt voor de PS5 remastered.
Heb ook Indiana Jones liggen, maar dat lijkt me een grafische parel, dus de twee Uncharted-delen doen we toch eerst nog maar.
Het scheelt natuurlijk ook zij maar voor 1 console ontwikkelen, dus kan je alle aandacht op 1 stukke hardware focussen.
Nee exact en ik ben al snel tevreden qua graphics, dat scheelt uiteraard ook.Carlos0_0 schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:54:
Uncharted 4 doet grafisch niet onder hoor, Naughty Dog is altijd zijn tijd ver vooruit in grafische wereld.
Het scheelt natuurlijk ook zij maar voor 1 console ontwikkelen, dus kan je alle aandacht op 1 stukke hardware focussen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Eerst nog Uncharted 4 en Lost Thieves nog een keer spelen, dan Indiana Jones - The Great Circle.
En dan heb ik nog Hogwarts Legacy liggen, die nooit opgestart is... en Hitman is een half uurtje bekeken.
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 31-12-2025 08:55 ]
Maar eens hoor, beetje vreemd is het allemaal wel natuurlijk.
Desalniettemin wel chill om te spelen zulke games imo, net als Tombraiders enzo.
Haha ja Hogwarts legacy heb ik ook wel 3 maanden over gedaan, heb wel alle collectibels etc dan ook gevonden.CLB schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:38:
Eerder twee jaar... Uncharted 3 duurde een half jaar
Misschien geen 100% uitgespeeld, maar wel zo goed als.
Tot volgend jaar.
er zijn usb dongeltjes te koop waarmee je wel kan verbinden via bluetooth merk zelf geen vertraging.uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:48:
[...]
Ik vraag me af of die vertraging komt door dat er een extra apparaat tussen de PS5 en de headset zit namelijk de tv, want als ik hem via Bluetooth verbind direct met mijn tv en gewoon een app op tv open en een film afspeel heb ik geen vertraging.Helaas. Maar wellicht verbeeld ik me de vertraging in
ps herkent dan gewoon dat er audio via usb gaat.
GiTS
Inderdaad, ik heb eens mijn logitech usb dongle erin gedaan van mijn headset.reaL_G schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:32:
[...]
er zijn usb dongeltjes te koop waarmee je wel kan verbinden via bluetooth merk zelf geen vertraging.
ps herkent dan gewoon dat er audio via usb gaat.
Ding werkte direct en prima, hoefde er niks voor te doen.
Maar fast forward naar 2025. Gisteren The Last of Us 2 uitgespeeld. Een game die de reputatie van Naughty Dog eindelijk voor mij echt waar maakt. En dan met name kudos voor het verhaal en de mensen die de levels hebben gemaakt. Echt een genot om naar de omgevingen te kijken.
Ik vond de game qua gameplay uiteindelijk wel net wat te lang duren, want net zoals bij deel 1 vind ik de gameplay niet heel speciaal, maar dat komt denk ik omdat ik normaliter ook niet heel erg van de “stealtherige” games ben. Als je dat wel bent snap ik dat je deze game qua gameplay wel heel tof vindt.
Zelf speelde ik op de middelste moeilijkheidsgraad waardoor ik eigenlijk altijd meer dan voldoende resources had want ik loot in elke game bijna elk hoekje van de map. Ik denk dat het beter was geweest om hem vanaf het begin iets hoger te zetten waardoor je wat meer moeilijkere keuzes moest maken in wat je wilde upgraden dan wel wat je wilde maken.
Maar los daarvan, het verhaal en de mooie setpieces met de mooie omgevingen waren top dus vond het ook helemaal niet erg om door te spelen.
En het verhaal was mooi neergezet, waarbij ik aan de voorkant me afvroeg hoe ik het deel met Abby zou ervaren. Nou… eigenlijk beter dan met Ellie, waarbij ik zelfs een klein beetje stiekem had gehoopt op een alternatief einde. Sorry Ellie fans
Benieuwd wat ze met Intergalactic gaan doen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Genot qua graphics en speelt allemaal wat smoother, gaan we weer veel plezier aan beleven deze keer.CLB schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:46:
Heeft iemand een idee ? ik heb een nieuwe PS5 Slim Digital en een nieuwe PS5 Disc Reader gehaald en geïnstalleerd en met opstarten begon de DR direct te piepen en te kraken als een VHS uit de jaren 70 en ik heb het volgende geprobeerd.
Restart, Safe Mode, verschillende discs, opnieuw DR geïnstalleerd maar niets werkt dus als laatste probeer ik een gehele Reset net na het eerste gebruik en update (alles is up to date) van de PS5 en daarna geen idee ?
Sony is morgen weer bereikbaar maar het idee was om vandaag op 1 Januari 2026 om met PS5 te beginnen en heb een tiental spellen op disc gehaald om dit hele jaar bezig te zijn dus.. mooi begin van het jaar en van PS5..
Fijne dag en bedankt voor eventuele info met vriendelijke groet,
T.F
Update.
Inmiddels de PS5 reset en alles weer up to date en ook het systeem zegt alles up to date maar dan als de PS5 zegt dat de console en de Disc Reader klaar voor gebruik zijn na de registratie van de DR wordt de console opnieuw opgestart en begint de GRIND weer.. ik zal morgen contact opnemen met Sony en misschien een ticket aanmaken om de DR om te ruilen en anders wordt de PS5 aangeboden want ik wil alleen op disc spelen.
[ Voor 22% gewijzigd door Tri Force op 01-01-2026 11:28 ]
Duidelijk een gevalletje van dead on arrival.Tri Force schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:11:
Folle lok en seine yn it nije jier!
Heeft iemand een idee ? ik heb een nieuwe PS5 Slim Digital en een nieuwe PS5 Disc Reader gehaald en geïnstalleerd en met opstarten begon de DR direct te piepen en te kraken als een VHS uit de jaren 70 en ik heb het volgende geprobeerd.
Restart, Safe Mode, verschillende discs, opnieuw DR geïnstalleerd maar niets werkt dus als laatste probeer ik een gehele Reset net na het eerste gebruik en update (alles is up to date) van de PS5 en daarna geen idee ?
Sony is morgen weer bereikbaar maar het idee was om vandaag op 1 Januari 2026 om met PS5 te beginnen en heb een tiental spellen op disc gehaald om dit hele jaar bezig te zijn dus.. mooi begin van het jaar en van PS5..
Fijne dag en bedankt voor eventuele info met vriendelijke groet,
T.F
Update.
Inmiddels de PS5 reset en alles weer up to date en ook het systeem zegt alles up to date maar dan als de PS5 zegt dat de console en de Disc Reader klaar voor gebruik zijn na de registratie van de DR wordt de console opnieuw opgestart en begint de GRIND weer.. ik zal morgen contact opnemen met Sony en misschien een ticket aanmaken om de DR om te ruilen en anders wordt de PS5 aangeboden want ik wil alleen op disc spelen.
PSN : Geraedus
Bedankt voor de reactie en ik zal vandaag contact opnemen met Sony voor reparatie of vervanging.Geraedus schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 18:13:
[...]
Duidelijk een gevalletje van dead on arrival.
Het vreemde is dat na het uitschakelen van de PS5 en de stroomkabel eruit is gehaald en dan de Disc Reader opnieuw geplaatst wordt de PS5 na het opstarten direct weer uitschakelt en dan zegt dat de DR niet bruikbaar is maar wel zegt dat het hele proces opnieuw gedaan moet worden.
Met vriendelijke groet,
T.F
Het lijkt me inderdaad een duidelijk gevalletje DOA. Het enige wat je op dit moment niet weet is of het aan je playstation of aan de disk drive ligt. Ik zou hem nog een keer opstarten zonder drive erin en kijken wat ie dan doet, in dat geval heb je in ieder geval alvast een werkende playstation waar je misschien een digitale game op kan proberen of ergens goedkoop een maand ps plus kan pakken of zo.Tri Force schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 06:46:
[...]
Bedankt voor de reactie en ik zal vandaag contact opnemen met Sony voor reparatie of vervanging.
Het vreemde is dat na het uitschakelen van de PS5 en de stroomkabel eruit is gehaald en dan de Disc Reader opnieuw geplaatst wordt de PS5 na het opstarten direct weer uitschakelt en dan zegt dat de DR niet bruikbaar is maar wel zegt dat het hele proces opnieuw gedaan moet worden.
Met vriendelijke groet,
T.F
Hopelijk is het snel gefixt!
Nu hebben we daar helemaal niks aan natuurlijk, dus heb ik de playstation support gebeld en die zeggen dat ze niks voor hem kunnen betekenen en niet de 60 euro die nu dus in de wallet van een niet gebruikt account zit (maar wel van ons is ) kunnen overboeken naar het account dat we wel gebruiken.
Nu staat er dus 60 euro op een account niks te doen..
is het niet ontzettend raar dat sony hier niet bij kan helpen? Lijkt me toch dat dit wel vaker gebeurt en hier zou toch een oplossing voor moeten zijn. Iemand hier toevallig ervaring mee en wel een oplossing hiervoor voor elkaar gekregen?
Playstation 5
- Chaoss
- Nu online
Geen flashbacks naar het heden en een niet al te grote wereld is wel mooi meegenomen.
Dank voor de reactie en ja de PS5 doet het verder uitstekend ik had eerst de console zonder Disc Reader geüpdate en ingelogd en toen alles up to date was de DR geïnstalleerd en toen nogmaals een update en toen begon de GRIND ineens na die laatste update en opnieuw opstarten.evil_lemon schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 08:52:
[...]
Het lijkt me inderdaad een duidelijk gevalletje DOA. Het enige wat je op dit moment niet weet is of het aan je playstation of aan de disk drive ligt. Ik zou hem nog een keer opstarten zonder drive erin en kijken wat ie dan doet, in dat geval heb je in ieder geval alvast een werkende playstation waar je misschien een digitale game op kan proberen of ergens goedkoop een maand ps plus kan pakken of zo.
Hopelijk is het snel gefixt!
Inderdaad vervelend maar Sony kan alleen helpen als de koop direct via een bankrekening en hun eigen winkel gaat.. kunnen jullie niet een spel als gift kopen en naar het juiste account sturen ?Stylze schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:39:
Vraagje of iemand hier ervaring mee heeft. Mijn zoontje had voor zijn verjaardag totaal 60 euro aan playstation bonnen gekregen, nu heeft hij in zijn enthousiasme per ongeluk op eenverkeerd account ingelogd van ons en daar die 60 euro opgezet..
Nu hebben we daar helemaal niks aan natuurlijk, dus heb ik de playstation support gebeld en die zeggen dat ze niks voor hem kunnen betekenen en niet de 60 euro die nu dus in de wallet van een niet gebruikt account zit (maar wel van ons is ) kunnen overboeken naar het account dat we wel gebruiken.
is het niet ontzettend raar dat sony hier niet bij kan helpen? Lijkt me toch dat dit wel vaker gebeurt en hier zou toch een oplossing voor moeten zijn. Iemand hier toevallig ervaring mee en wel een oplossing hiervoor voor elkaar gekregen?
Link https://www.playstation.com/en-us/playstation-gift-cards/ het moet wel mogelijk zijn.
Succes en groetjes,
T.F
[ Voor 3% gewijzigd door Tri Force op 02-01-2026 13:46 ]
Als je zoon een kinder account heeft dat onder family beheer valt (ook voor speeltijden etc), dan kan aan zijn wallet geen bank/creditcard gekoppeld worden. Aankopen verlopen dan binnen in te stellen limieten vanaf de account/wallet van de familie beheerder (jij).Stylze schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:39:
Vraagje of iemand hier ervaring mee heeft. Mijn zoontje had voor zijn verjaardag totaal 60 euro aan playstation bonnen gekregen, nu heeft hij in zijn enthousiasme per ongeluk op eenverkeerd account ingelogd van ons en daar die 60 euro opgezet..
Een oplossing zou dus zijn om het ouderlijk toezicht in te regelen als dat niet al gedaan is, en dan via die limieten de 60 euro op te maken.
Als alternatief kun je als je PSplus hebt de 60 euro daarvoor gebruiken, en je zoon 60 euro toeschuiven.
Edit: Ouderlijk toezicht / familiebeheer kun je op de console zelf regelen, maar er is ook een handige app voor: PS Family
[ Voor 4% gewijzigd door koboy op 02-01-2026 14:31 ]
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
O de remaster voor de PS5 kost digitaal een tientje, tzt eens kijken of dat het waard isCLB schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:37:
Net Horizon Zero Dawn op de kop getikt om de backlog wat op te bouwen.
"Sony Interactive heeft een patent gekregen op een systeem waarbij een door AI gegenereerd 'spook' de speler helpt in games. Spelers kunnen in natuurlijke taal verzoeken doen, waarna een Ghost Player laat zien hoe de speler iets moet doen. Het is niet duidelijk of de functie daadwerkelijk in games verschijnt.
Sony-patent Ghost PlayerHet Ghost Player-systeem maakt beslissingen op basis van trainingsbeelden van gameplay. Het is niet duidelijk hoe Sony aan deze beelden komt. Een AI-model analyseert de beelden en presenteert de handelingen als in-gamepersonage, bijvoorbeeld via een overlay of door tegen de speler te praten. In het patent wordt ook gesproken over het uitvoeren van gameplay door de AI-speler.
Sony biedt al een minder geavanceerde manier van in-gamehulp aan via het PS5 Game Help-systeem. Hierbij tonen ondersteunde games op bepaalde punten via beelden en video's wat de speler moet doen. Het is niet duidelijk of de gepatenteerde technologie eventueel dit systeem moet vervangen. Patenten hoeven niet per se toegepast te worden, maar kunnen een indicatie geven van de plannen van een bedrijf."
Hier alvast een sneak preview hoe die Ghost Player eruit ziet!CLB schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:25:
nieuws: Sony patenteert AI-gegenereerde medespeler Ghost Player voor hulp in games
"Sony Interactive heeft een patent gekregen op een systeem waarbij een door AI gegenereerd 'spook' de speler helpt in games. Spelers kunnen in natuurlijke taal verzoeken doen, waarna een Ghost Player laat zien hoe de speler iets moet doen. Het is niet duidelijk of de functie daadwerkelijk in games verschijnt.
Sony-patent Ghost PlayerHet Ghost Player-systeem maakt beslissingen op basis van trainingsbeelden van gameplay. Het is niet duidelijk hoe Sony aan deze beelden komt. Een AI-model analyseert de beelden en presenteert de handelingen als in-gamepersonage, bijvoorbeeld via een overlay of door tegen de speler te praten. In het patent wordt ook gesproken over het uitvoeren van gameplay door de AI-speler.
Sony biedt al een minder geavanceerde manier van in-gamehulp aan via het PS5 Game Help-systeem. Hierbij tonen ondersteunde games op bepaalde punten via beelden en video's wat de speler moet doen. Het is niet duidelijk of de gepatenteerde technologie eventueel dit systeem moet vervangen. Patenten hoeven niet per se toegepast te worden, maar kunnen een indicatie geven van de plannen van een bedrijf."
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik denk dat de jongeren onder ons deze paperclip niet kennen 😂spaceboy schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:33:
[...]
Hier alvast een sneak preview hoe die Ghost Player eruit ziet!
[Afbeelding]
PSN : Geraedus
- Chaoss
- Nu online
Deze 'paperclip' wel graag Clippy noemen....Geraedus schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:39:
[...]
Ik denk dat de jongeren onder ons deze paperclip niet kennen 😂
Zou toch leuk zijn als Microsoft Clippy weer terug laat komen als optie binnen Copilot
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja het is echt een gemiste kans dat ze Copilot een raar kringeltje als logo gegeven hebben, en niet voor een moderne versie van Clippy gegaan zijn.Hulleman schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:33:
[...]
Deze 'paperclip' wel graag Clippy noemen....
Zou toch leuk zijn als Microsoft Clippy weer terug laat komen als optie binnen Copilot
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mja. Nee. Is niet iets waar ik persoonlijk naar uitkijk. Een aantal andere heb ik overigens wel al.
Ja joh, solo queue, lekker je eigen tempo, langzaam opbouwen. Je moet niet gaan min-maxen en meteen eindcontent willen maar er gewoon lekker van genieten.sacaji schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:48:
Zijn er mensen hier die Arc Raiders spelen en het aanbevelen voor een vader die niet zoveel tijd heeft om te spelen? Als ik videos online zie, dan ziet het er bruut uit.
Something under the bed is drooling
Een round duurt tussen de 5 en 15 minuten als je een beetje rondrent en loot.sacaji schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:48:
Zijn er mensen hier die Arc Raiders spelen en het aanbevelen voor een vader die niet zoveel tijd heeft om te spelen? Als ik videos online zie, dan ziet het er bruut uit.
Als je geen andere spelers beschiet kom je ook vanzelf in de meer PvE lobbies en hoef je niet zo bang te zijn voor ratten
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Team games zijn een beetje gevaarlijk, dat is vrijwel altijd PvP madness.sacaji schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:43:
Cool! Als jullie willen samen spelen let me know dan DM ik voor je PSN!
Thanks !
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Was ook wel fan van As Dusk Falls en hoop dat daar nog een keer een tweede deel van komt. Liefhebbers van Detroit kan ik ook die game aanraden.
Denk dat ik het ook in 1 dag heb uitgespeeld omdat ik het wel een intrigerend verhaal vond en er helaas bij het verhaal van Detroit Become Human te veel parallellen te trekken met zijn het huidige Verenigde Staten en de staat van de wereld.
Nu heb ik denk ik wel de games in PS+ gespeeld die ik wilde spelen.
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-01-2026 09:29 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nu zag ik laatst ergens dat je, legaal dus geen account, PSN store kaarten kon kopen met korting. Scheelde ong 20 euro op de 100 euro. Ben kwijt waar dat was.
Mag ik hier vragen of iemand weet waar dat was? If not, dan haal ik mijn bericht weg
Was op kinguin te koopmaartend schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:11:
Indiana jones premium is in de aanbie4ding voor 66 euro op de store.
Nu zag ik laatst ergens dat je, legaal dus geen account, PSN store kaarten kon kopen met korting. Scheelde ong 20 euro op de 100 euro. Ben kwijt waar dat was.
Mag ik hier vragen of iemand weet waar dat was? If not, dan haal ik mijn bericht weg
Duurde even, maar dank! Dit bleek de oplossing!Jovatov schreef op zondag 21 december 2025 @ 08:34:
[...]
Ik lees op reddit dat mensen succesvol zijn als ze de PS5 internetconnectie verbreken en dan de game starten. Niet geschoten is altijd mis.
no comment
Je kan ook op wissel.nl kijken.maartend schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:11:
Indiana jones premium is in de aanbie4ding voor 66 euro op de store.
Als er een game is die een remake verdient is dit het in mijn beleving wel. Dan kunnen ook eindelijk de ontbrekende gebieden worden toegevoegd.
Ik had gister slechts een uurtje de tijd, maar ik ga hier de komende tijd lekker nostalgisch van genieten.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
The best is yet to come
Als je hierover twijfelt kan je beter even afwachten totdat er reviews zijn voor GTA6 die het verschil tussen de PS5 en de PRO laten zienDean Martin schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:44:
Voor welke versie zouden jullie gaan als je specifiek een PS koopt voor GTA 6?
Ik zou zeggen PS5 Pro, dat is wat ik heb gedaan maar als het zo door gaat met uitstellen dan een PS6 😂 heb weinig hoop voor een release dit jaar.Dean Martin schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:44:
De PS8 Pro. Dan kan je de remaster eindelijk spelen zoals de developers bedoeld hebben met alle toeters en bellen en raytracing en vrr en pssr en 4k checkerboard en Dolby Vision op glorieuze 60fpsDean Martin schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:44:
Je weet dat je dit wil
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Alleen heb je met de huidige dram-tekorten kans dat een reguliere ps5 tegen die tijd duurder is dan een pro nu.Ike. schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:56:
[...]
Als je hierover twijfelt kan je beter even afwachten totdat er reviews zijn voor GTA6 die het verschil tussen de PS5 en de PRO laten zien
Zowiezo gaat zoiets dergelijks gebeuren als ze hetzelfde doen als bij GTA5. Ook begonnen op ps3 en elke generatie verbeterd.Vrijdag schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 10:42:
[...]
De PS8 Pro. Dan kan je de remaster eindelijk spelen zoals de developers bedoeld hebben met alle toeters en bellen en raytracing en vrr en pssr en 4k checkerboard en Dolby Vision op glorieuze 60fps
Je weet dat je dit wil
Ik denk wel dat ik de ps6 versie ga kopen om het in 60 fps te spelen. No way dat dit vloeiend op de ps5 gaat draaien.
Ik ben eigenlijk nu meer en meer geneigd om de grote kleppers niet te kopen de komende tijd voor de ps6 release.
Wolverine, Intergalactic bvb die zullen waarschijnlijk een remaster versie hebben op de ps6
Die zullen wss een remaster of update krijgen. Maarja hoe lang zal je daarop moeten wachten? Je kan net zo het origineel spelen en dan later als het een goede game was het met een upgrade prijs van een tientje nogmaals spelen. Ik ga in ieder geval niet wachten tot dat eventuele moment. Lekker spelen wanneer het er is.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:31:
[...]
Zowiezo gaat zoiets dergelijks gebeuren als ze hetzelfde doen als bij GTA5. Ook begonnen op ps3 en elke generatie verbeterd.
Ik denk wel dat ik de ps6 versie ga kopen om het in 60 fps te spelen. No way dat dit vloeiend op de ps5 gaat draaien.
Ik ben eigenlijk nu meer en meer geneigd om de grote kleppers niet te kopen de komende tijd voor de ps6 release.
Wolverine, Intergalactic bvb die zullen waarschijnlijk een remaster versie hebben op de ps6
Nogmaals spelen?Zorroberner schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:06:
[...]
Die zullen wss een remaster of update krijgen. Maarja hoe lang zal je daarop moeten wachten? Je kan net zo het origineel spelen en dan later als het een goede game was het met een upgrade prijs van een tientje nogmaals spelen. Ik ga in ieder geval niet wachten tot dat eventuele moment. Lekker spelen wanneer het er is.
Mja ik ben 43 jaar, fulltime job en 3 kinderen. Ik moet nog tijd vinden om een spel éénmaal te spelen 😅
Dus ja ik heb tijd, genoeg backlog en wacht wel op de betere versie als het kan met alle toeters en bellen en alle dlc,...
Haha ik snap je hoor qua drukte. Maar idd als dat voor jou uitkomst is prima toch. Ik heb meer zoiets van ik wil niet wachten op een eventueel toekomstig iets.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:43:
[...]
Nogmaals spelen?
Mja ik ben 43 jaar, fulltime job en 3 kinderen. Ik moet nog tijd vinden om een spel éénmaal te spelen 😅
Dus ja ik heb tijd, genoeg backlog en wacht wel op de betere versie als het kan met alle toeters en bellen en alle dlc,...
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.