Hoi ik heb alleen clima control 2.0.3.1 in mijn MHI SRK35ZS-W. Ik gebruik puur alleen home assistant 15.1. Alles werkt behalve krijg ik geen automations of andere dingen voor elkaar met auto3d en horizontal vane. ik heb pas home assistant en doe veel via AI om code goed te krijgen etc en mqtt is ook nog beetje abacadabra voor mij. echter test ik in developer tools actions of een mqtt topic goed doorkomt.
Bijvoorbeeld:
Dit werkt direct dat de airco dus fan speed aanpast.
echter:
werkt niet. welke payload ik het ook geef.
ik kwam er ook pas na een tijdje achter dat volgens de info hier: https://clima.protoart.ne...r/?v=1a13105b7e4e#HA_MQTT
bij de topic base het volgende staat:
Topic base: /climacontrol/HVAC_XXXXXX
misschien voor jullie heel logisch maar die eerste slash moet dus blijkbaar weg: climacontrol/HVAC_XXXXXX
anders doet hij helemaal niets.
Nu lees ik dat torch1969 vraagt om ook de nieuwe property voor horizontal swing te kunnen toevoegen. heeft dat er mee te maken dat het nog niet functioneel is in home assistant? Via de webgui van clima control kan ik wel gewoon horizontal vane en auto3d aansturen maar wat ik ook probeer in home assistant en mqtt, krijg ik dit met geen mogelijkheid aan de gang. als iemand mij op weg kan helpen dan zou dat heel fijn zijn
of als het simpelweg nog niet kan via home assistant dan hoor ik dat ook heel graag dan hoef ik niet met mijn hoofd hier tegen de muur aan lopen continue
Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
| action: mqtt.publish data: topic: climacontrol/HVAC_BCD424/heatpump/fan/set payload: 1 qos: 0 retain: false |
Dit werkt direct dat de airco dus fan speed aanpast.
echter:
code:
1
2
3
4
5
6
| action: mqtt.publish data: topic: climacontrol/HVAC_BCD424/heatpump/vanelr/set payload: 1 qos: 0 retain: false |
werkt niet. welke payload ik het ook geef.
ik kwam er ook pas na een tijdje achter dat volgens de info hier: https://clima.protoart.ne...r/?v=1a13105b7e4e#HA_MQTT
bij de topic base het volgende staat:
Topic base: /climacontrol/HVAC_XXXXXX
misschien voor jullie heel logisch maar die eerste slash moet dus blijkbaar weg: climacontrol/HVAC_XXXXXX
anders doet hij helemaal niets.
Nu lees ik dat torch1969 vraagt om ook de nieuwe property voor horizontal swing te kunnen toevoegen. heeft dat er mee te maken dat het nog niet functioneel is in home assistant? Via de webgui van clima control kan ik wel gewoon horizontal vane en auto3d aansturen maar wat ik ook probeer in home assistant en mqtt, krijg ik dit met geen mogelijkheid aan de gang. als iemand mij op weg kan helpen dan zou dat heel fijn zijn
Life is like living only without the peaches