Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18:09
LED-Maniak schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

Ik ga er nog een oplossing voor zoeken. Maar het is ook op te lossen door in je airco de offset op 0 te zetten.
offset op de binnenunit uitgezet. Ziet er goed uit zo. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokenNekot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-09 15:26
Komt dezelfde offset functie ook voor de ME versie beschikbaar of is de firmware generiek voor zowel ME als de MHI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
TokenNekot schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:41:
Komt dezelfde offset functie ook voor de ME versie beschikbaar of is de firmware generiek voor zowel ME als de MHI?
Yes, uiteindelijk wordt alle functionaliteit voor zowel ME en MHI(wie weet nog een merk..?) hetzelfde. Tenzij het ene merk iets anders kan dan het andere natuurlijk. Dus beide kunnen meeliften op dezelfde firmware updates.

Momenteel draaien ze nog parallel omdat MHI nog onderhevig is aan updates/fixes.

Er zijn hier mensen(waaronder ik) die zowel MHI als ME hebben. Voor die mensen is dus de web interface, werking en aansturing vanuit home assistant helemaal gelijk. Wel zo gemakkelijk. 8)

Een van de mooie voorbeelden hiervan is dat er al een kantoorpand met ClimaControl modules is uitgevoerd.
20 binnenunits van beide merken gemengd. Geen idee wat hun beweegreden was, maar het is zo. Ze kunnen nu gecentraliseerd het hele pand aansturen op precies dezeflde manier voor een fractie van de prijs van alternatieven. :)

[ Voor 18% gewijzigd door LED-Maniak op 08-10-2024 22:50 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokenNekot
Meen je niet! Gaaf!
Het lost iets op waar nog geen goede oplossing voor was. Verwarmen met airco i.c.m. met dit apparaat maakt het in elk geval een stuk comfortabeler 👍🏻.

Klopt het dat je ook van plan was om een soort weekplanner toe te voegen? Zo ja, enige ruwe inschatting wanneer dit beschikbaar zal komen?

[ Voor 30% gewijzigd door TokenNekot op 09-10-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
@LED-Maniak , ik heb de smart M-air module gekoppeld aan de Climacontrol. Hierdoor kan ik beide gebruiken voor de bediening van de airco.
Wat me alleen wel opvalt is dat er verschil zit in de Return_air temperature van de Climacontrol en de room_temperature van de smart M-air. Deze zou gelijk moeten zijn toch? Anders weten we niet zeker welke temp de airco gebruikt.
het systeem pendelt er ook lustig op los. Nou is de huidige buitentemp daar ook wel naar natuurlijk. Ik ga straks eens kijken of ik betere resultaten ga krijgen als ik de originele module lostrek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EUt-ql8uMpHwQZ9Xf29xYPL5dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c2h8KFVNawvzyZDEhOCFvXkv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Staat de input op "wireless" of "internal"?

Staat hij op internal, druk dan even op reboot(tandwieltje).

Ik weet zo niet welke temperatuur de smart-m-air API pakt om weer te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zwf8Klz8m8vExRdrpbFY913i2Z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a7uquk3m7bx8GO05NBofggnK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door LED-Maniak op 09-10-2024 11:48 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
die staat op 'wireless'.

net de originele module los gehaald. even kijken wat er gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Pendelen ga je nooit helemaal voorkomen. Zeker als het zulk weer is als vandaag. Dan is de warmtevraag echt heel erg klein. Je kan dan nog spelen met waar je de sensor plaatst. bijvoorbeeld niet direct in de warme stroom lucht.

Als hij op "Wireless" staat dan is het goed en de "Return Air" die je iets verder naar onderen kan uitlezen is de temperatuur die de binnenunit zelf rapporteert. Dit komt overeen met "Temperature" onder het knopje "external sensor"(plus minus een paar tienden want de airco rond zelf af...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Mocht iemand een externe sensor hebben waarvan de temperatuur op het display relatief veel op en neer beweegt, stuur even een DM. De temperatuur hoort stabiel te zijn en heel af en toe een tiende te bewegen, meer niet. Is dat niet zo, dan heb ik daar een fix voor die je even moet uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rijo038
LED-Maniak schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:34:
Mocht iemand een externe sensor hebben waarvan de temperatuur op het display relatief veel op en neer beweegt, stuur even een DM. De temperatuur hoort stabiel te zijn en heel af en toe een tiende te bewegen, meer niet. Is dat niet zo, dan heb ik daar een fix voor die je even moet uitvoeren.
en die fix werkt zeer goed! Top gedaan.

de fix is om 16:34u geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgBngFju1_3VVASDvmM9kVLtnDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hyKgbH1XPDnOanXKqpW6ekiJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Rijo038 op 09-10-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
ik heb al gezocht maar zijn deze modules ook te koppelen aan alexa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Rotaderp2 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:07:
ik heb al gezocht maar zijn deze modules ook te koppelen aan alexa ?
Daar is momenteel geen integratie voor.

Als er interesse genoeg voor is kan dit uiteraard toegevoegd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
ik kan ze misschien wel koppelen aan mijn ( zigbee/wifi/bluetooth ) hub die het dan weer koppelt aan alexa dmv scenes, zal het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:25
mijn uptime van de module is 300+ uur en versie 2.0.15. Ik zag nog geen update van de device_class in homeassistent. Ik heb het vermoeden dat er nog geen update is gepushed. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:59

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb geprobeerd om mijn ClimaControl te installeren op mijn MHI SRK20ZS-WF. Helaas krijg ik met geen mogelijkheid de kap van de binnenunit af. Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ruvetuve schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:30:
mijn uptime van de module is 300+ uur en versie 2.0.15. Ik zag nog geen update van de device_class in homeassistent. Ik heb het vermoeden dat er nog geen update is gepushed. Klopt dit?
Klopt, is alleen nog voor MHI gepushed. ME en MHI firmware updates lopen nog niet parallel. Komt er aan.
Ik ben komende twee weken wel op vakantie dus dan zal er niet zoveel gebeuren.
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:14:
Ik heb geprobeerd om mijn ClimaControl te installeren op mijn MHI SRK20ZS-WF. Helaas krijg ik met geen mogelijkheid de kap van de binnenunit af. Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen?
Bovenop de airco zitten twee clipjes die je moet indrukken. Dan komt de kap los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Klopt, is alleen nog voor MHI gepushed. ME en MHI firmware updates lopen nog niet parallel. Komt er aan.
Ik ben komende twee weken wel op vakantie dus dan zal er niet zoveel gebeuren.

[...]

Bovenop de airco zitten twee clipjes die je moet indrukken. Dan komt de kap los.
Het is inmiddels gelukt! Ik had de schroefjes in de condensbak over het hoofd gezien...

Initialisatie is gelukt, maar na koppeling met de externe sensor blijft de led langzaam groen knipperen en kan ik niet verbinden. Mijn router detecteert hem wel en hij heeft een IP. Enig idee hoe dat kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 12-10-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Het is inmiddels gelukt! Ik had de schroefjes in de condensbak over het hoofd gezien...

Initialisatie is gelukt, maar na koppeling met de externe sensor blijft de led groen knipperen en kan ik niet verbinden. Enig idee hoe dat kan?
Als hij groen knippert betekent dit dat er geen verbinding is met wifi.
Heb je een 2.4GHz netwerk opgegeven? Een 'mixed' 2.4GHz en 5GHz wifi netwerk werkt niet.

Heb je al geprobeerd opnieuw op te starten?

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 12-10-2024 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:09:
[...]

Als hij groen knippert betekent dit dat er geen verbinding is met wifi.
Heb je een 2.4GHz netwerk opgegeven? Een 'mixed' 2.4GHz en 5GHz wifi netwerk werkt niet.

Heb je al geprobeerd opnieuw op te starten?
Ai dat zal het zijn. Nu krijg ik alleen überhaupt geen connectie meer, wat eerder wel lukte. Ook niet via heatpump setup.

Als ik de airco aanzet dan gaat ie ook meteen weer uit, de smart-m-air app geeft 0°C aan.

Edit: kennelijk is geduld een schone zaak. Hij is inmiddels verbonden, met een mix-netwerk (2.4/5 GHz) overigens, en functioneert. Lampje is nu continu wit. Werkt mix instabiel, of zou het helemaal niet moeten werken?

[ Voor 16% gewijzigd door Esumontere op 12-10-2024 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Ai dat zal het zijn. Nu krijg ik alleen überhaupt geen connectie meer, wat eerder wel lukte. Ook niet via heatpump setup.

Als ik de airco aanzet dan gaat ie ook meteen weer uit, de smart-m-air app geeft 0°C aan.
Dan kan je de module hard-resetten:

1) Stroom van airco af
2) 1 persoon drukt de rst knop in met een tandenstoker
3) 2e persoon zet stroom weer terug op de airco
4) 1e persoon houdt de knop 10~12 seconde ingedrukt

Dan worden alle instellingen verwijderd en krijg je een "factory setup" scherm. Hiermee kan je alles opnieuw instellen.
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Edit: kennelijk is geduld een schone zaak. Hij is inmiddels verbonden, met een mix-netwerk (2.4/5 GHz) overigens, en functioneert. Lampje is nu continu wit. Werkt mix instabiel, of zou het helemaal niet moeten werken?
Als het werkt dan werkt het, niet meer aan zitten. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door LED-Maniak op 12-10-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:17:

Als het werkt dan werkt het, niet meer aan zitten. ;)
Hahaha goed punt! Dan hoop ik dattie ook weer werkt als ik de stroom er weer op zet nadat de kap teruggeplaatst is haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Hahaha goed punt! Dan hoop ik dattie ook weer werkt als ik de stroom er weer op zet nadat de kap teruggeplaatst is haha!
Als je de module achter het zwarte plaatje verstopt waar ook de stroomdraden binnenkomen dan kan je er volgende keer makkelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

Als je de module achter het zwarte plaatje verstopt waar ook de stroomdraden binnenkomen dan kan je er volgende keer makkelijk bij.
.....goed punt. Had ik kunnen bedenken. Helaas niet over nagedacht dus 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Esumontere op 12-10-2024 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

.....goed punt. Had ik kunnen bedenken. Helaas niet over nagedacht dus 8)7
Ik wil dit nog allemaal documenteren maar het is zo'n bak werk dat dit nog niet helemaal af is.. :)
Hopelijk leest de volgende het en heeft hij/zij er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Ik wil dit nog allemaal documenteren maar het is zo'n bak werk dat dit nog niet helemaal af is.. :)
Hopelijk leest de volgende het en heeft hij/zij er wat aan!
Dat hoop ik ook, want hij kan weer helemaal open omdat hij weigert aan het internet te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

@LED-Maniak

Goed, helaas nog steeds problemen. Factory reset gedaan, en een dedicated 2.4 GHz netwerk ingegeven. Nu doet hij helemaal niks meer, lampje knippert wit-uit-groen-wit-uit-groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:20:
@LED-Maniak

Goed, helaas nog steeds problemen. Factory reset gedaan, en een dedicated 2.4 GHz netwerk ingegeven. Nu doet hij helemaal niks meer, lampje knippert wit-uit-groen-wit-uit-groen.
We hebben even super pech vandaag want vannacht is de domeinnaam waar de firmware van gedownload wordt omgezet naar een andere hoster en hebben ze toevallig ook nog server onderhoud gepland voor vandaag.. Dus de site is momenteel down.

Je kan je module zo laten. Wat je ziet is een poging om de firmware te downloaden. Als het LEDje wit brand weet je in ieder geval dat hij verbinding heeft met wifi, maar omdat downloaden niet gaat herstart hij de module om het nogmaals te proberen.

Zodra de boel weer draait vanmiddag/vanavond zal hij vanzelf de update binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:24:
[...]

We hebben even super pech vandaag want vannacht is de domeinnaam waar de firmware van gedownload wordt omgezet naar een andere hoster en hebben ze toevallig ook nog server onderhoud gepland voor vandaag.. Dus de site is momenteel down.

Je kan je module zo laten. Wat je ziet is een poging om de firmware te downloaden. Als het LEDje wit brand weet je in ieder geval dat hij verbinding heeft met wifi, maar omdat downloaden niet gaat herstart hij de module om het nogmaals te proberen.

Zodra de boel weer draait vanmiddag/vanavond zal hij vanzelf de update binnen halen.
Oh man, ik trok echt de haren uit m'n hoofd, was al aan het kloten met m'n wifi en kreeg het maar niet werkend |:(

Good to know dat het dus niet bij mij ligt. Ik zet t ding weer in elkaar en hou het in de gaten!

In de korte tijd dat het wel werkte zag ik trouwens dat ik de verticale richting van de luchtstroom niet kan aanpassen, de horizontale wel. Komt dat nog met een update?

[ Voor 8% gewijzigd door Esumontere op 12-10-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:44
@LED-Maniak heb je een linkje naar de repo? Ik kon die zo snel nergens vinden. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:04:
@LED-Maniak heb je een linkje naar de repo? Ik kon die zo snel nergens vinden. Thanks
Klopt, is geen repo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

@LED-Maniak enig idee hoelang het server onderhoud nog duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:11:
@LED-Maniak enig idee hoelang het server onderhoud nog duurt?
DNS record zou in een uur geupdate moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:11:
[...]

DNS record zou in een uur geupdate moeten zijn.
...en we zijn weer terug bij af :( 1x connectie kunnen maken, sensor toegevoegd, en we zitten weer in de "help ik kan niet connecten met wifi"-groen knipperend lampje. :(

Wel bijzonder, als de wifi-connectie dan eindelijk lukt dan is hij wel stabiel. Het verbinden duurt enkel heel lang en lijkt soms helemaal niet te lukken. Dat terwijl de wifi-connectie met hetzelfde netwerk na een hard reset vrijwel instantaan is.

[ Voor 26% gewijzigd door Esumontere op 12-10-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

...en we zijn weer terug bij af :( 1x connectie kunnen maken, sensor toegevoegd, en we zitten weer in de "help ik kan niet connecten met wifi"-groen knipperend lampje. :(

Wel bijzonder, als de wifi-connectie dan eindelijk lukt dan is hij wel stabiel. Het verbinden duurt enkel heel lang en lijkt soms helemaal niet te lukken. Dat terwijl de wifi-connectie met hetzelfde netwerk na een hard reset vrijwel instantaan is.
Mooi dat het nu werkt. Ik heb wel een idee wat het is maar dat is lastig te simuleren hier. Heeft deels met de router te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Mooi dat het nu werkt. Ik heb wel een idee wat het is maar dat is lastig te simuleren hier. Heeft deels met de router te maken.
Mijn router is een Fritzbox 7590, dus daar lijkt me weinig mis mee?

Volgende update: na een kwartier groen knipperen is hij eindelijk verbonden! De aansturing werkt. Echter, de MHI app doet het niet meer. De airco wordt herkend, maar geeft 0°C aan en geeft een communicatie-foutmelding als ik probeer hem aan te zetten of iets te wijzigen. Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Mijn router is een Fritzbox 7590, dus daar lijkt me weinig mis mee?

Volgende update: na een kwartier groen knipperen is hij eindelijk verbonden! De aansturing werkt. Echter, de MHI app doet het niet meer. De airco wordt herkend, maar geeft 0°C aan en geeft een communicatie-foutmelding als ik probeer hem aan te zetten of iets te wijzigen. Enig idee hoe dit kan?
Ik heb dezelfde router. :)
Ga er nog even naar kijken.

Het klopt wel dat als hij net aan staat dat het nog niet werkt. De data moet eerst gesynchroniseerd worden en daarna heeft de Smart-M-Air app een soort lock als je iets aanpast buiten de app om. Dan duurt het xx seconden of minuten voordat je weer via de app iets kan aanpassen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:24:
[...]

Ik heb dezelfde router. :)
Ga er nog even naar kijken.

Het klopt wel dat als hij net aan staat dat het nog niet werkt. De data moet eerst gesynchroniseerd worden en daarna heeft de Smart-M-Air app een soort lock als je iets aanpast buiten de app om. Dan duurt het xx seconden of minuten voordat je weer via de app iets kan aanpassen. 8)7
Top, dank je wel!

De smart-M-air app weigert helemaal dienst bij deze binnenunit. De unit wordt herkend, maar geeft 0°C binnen en buiten aan. Bij een willekeurige aanpassing krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQABir5c2aVgr9uioR2kz6rvtOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1OZURtrIudBhATCa905QxGy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Esumontere schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:48:
[...]

Top, dank je wel!

De smart-M-air app weigert helemaal dienst bij deze binnenunit. De unit wordt herkend, maar geeft 0°C binnen en buiten aan. Bij een willekeurige aanpassing krijg ik de volgende foutmelding:

[Afbeelding]
Ik gok dat hij mogelijk wat in de war is.
Welke indoor unit heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Ik gok dat hij mogelijk wat in de war is.
Welke indoor unit heb je?
De MHI SRK20ZS-WF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Volgende stap in de ellende: hij is verbonden met wifi maar compleet onbereikbaar via het ip-adres. Wat nu?

Update: inmiddels is hij weer bereikbaar. Geen idee waarom het niet werkte... Anyhow, helaas weigert de MHI app nog wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Esumontere op 13-10-2024 08:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik ga nog even bezig met het wifi gedeelte.

Module draait hier al 117 uur stabiel en ook van anderen weet ik dat hij al meerdere dagen prima werkt, dus komt vast goed.

Komende dagen ben ik op vakantie dus nog heel even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:36:
Ik ga nog even bezig met het wifi gedeelte.

Module draait hier al 117 uur stabiel en ook van anderen weet ik dat hij al meerdere dagen prima werkt, dus komt vast goed.

Komende dagen ben ik op vakantie dus nog heel even geduld.
Inmiddels draait hij hier ~25 uur stabiel, helaas wel zonder connectie met Smart-M-Air. Ik vermoed dat de moeizame wifi connectie te maken heeft met een matig signaal, de app geeft ~ -73 dB als signaalsterkte. Mijn telefoon en andere apparaten die op hetzelfde netwerk zitten hebben dat probleem niet op die lokatie, wellicht is de wifi-antenne niet helemaal optimaal.

Hoe dan ook, voorlopig werkt het goed! Dank je wel voor al je hulp, sorry als ik wat geïrriteerd over kwam... }:O

En een fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Waar heb je de module nu uiteindelijk zitten? Rechts of achter de zwarte kap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LED-Maniak schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:03:
Waar heb je de module nu uiteindelijk zitten? Rechts of achter de zwarte kap?
Achter de zwarte kap, maar rechts had hij hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

@LED-Maniak Fijne vakantie gehad? Heb je wellicht nog tijd gehad om te kijken naar de wifi-issue en de Smart-M-Air app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmzw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 17:23
@LED-Maniak
Na een week goed getest te hebben, valt het mij op dat de climacontrol module soms niet te bereiken is lokaal vanuit de browser. Het lijkt soms dat deze in een soort van slaapstand staat, aangezien hij na een aantal minuten wel weer bereikbaar is. Klopt dit gedrag ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdmc78
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-08 21:48

mdmc78

MHI SRK50ZS-W

@LED-Maniak , ik zal ook ff mijn bevindingen delen na +/- een week gedraaid te hebben met de climacontrol module in een MHI - SRK50ZS-W airco om er zo een nog toffer device van te maken want dat is dit project zeer zeker!
  • ook ik had problemen met het verbinden met het thuis wifi netwerk. Toevallig ook een Fritzbox 7590 hier. Via DM al wat contact over gehad.
  • na een stroomuitval komt de module soms niet meer online, blijft oranje branden
  • de originele WiFi RAC module / Smart-M-Air app geeft dezelfde bij mij dezelfde problemen als hierboven gemeld: de app is niet te gebruiken, verkeerde waardes in de app en foutmeldingen bij het veranderen van een setting.
  • ook doen de horizontale kleppen raar als ik de WiFi RAC module aangesloten hou: de kleppen bewegen continu een klein stukje op en neer. Net of dat het ene moduul de andere wil corrigeren. Zoiets. Ik heb nu dus de WiFi RAC module los gekoppeld en wacht even op een update.
  • 3D auto: is dit ook (al?) te activeren via Home Assistant of via de webinterface? Deze setting mis ik nog. Wellicht wordt dit nog toegevoegd?
  • ter info: de standaard offset van MHI met 3D auto aan is +3gr, zonder 3D auto is het +2 graden
Het moduul draait ondertussen hier wel een week stabiel. Dat is al mooi. En de verbinding met de draadloze temperatuur sensor is ook super stabiel. De airco reageert merkbaar rustiger. Minder gependel (maar pendelt wel..logisch..het is nog veel te warm buiten :) )

Wie weet heb je weer wat aan deze info om mee te nemen in een volgende update. Succes nog even met je vakantie :).

MHI SRK50ZS-W

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LED-Maniak
Aantal dingen zijn al gefixt voor de volgende release, wifi wordt nog aan gewerkt maar heb daar wel een oplossing voor gevonden.

Ik ben alleen nog 1900km verwijderd van de airco dus nog heel even geduld. 25e verwacht ik er weer te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn bevindingen tot dusver:
- Ik wil mqtt configureren via ip, maar na het opslaan duurt het meerdere minuten voordat deze opkomt. En daarna zijn de ingestelde instellingen weer gereset. Dus ik krijg mqtt niet geconfigureerd.

Broker URL: mqtt://<ip>
Port: 1883
Enable aangevinkt
Save settings

- Wanneer ClimaControl na bovenstaande reboot gaat de airco uit, wat ik niet verwacht.

@LED-Maniak

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik zie dat er een nieuwe update gepushed is! Heel fijn, de Wifi-connectie van het apparaatje is instantaan, dus dat probleem lijkt opgelost. Helaas werkt de Smart-M-Air app nog niet.

Een ander bijzonder puntje: Mijn Home Assistant vindt de airco niet. Enig idee waar dat aan kan liggen?

@LED-Maniak

EDIT: Helaas te vroeg gejuicht, de wifi-connectie na herstart duurt nog steeds lang.

EDIT2: Integratie met Home Assistant is inmiddels gelukt, met wat gedoe omdat de MQTT broker niet goed stond ingesteld en de autodiscovery hem niet vond. Ook de Wifi-connectie lijkt weer snel; wellicht ging er iets mis in een update. Stroom eraf en er weer op hielp.

EDIT3: Wel een bijzonder probleem dat ook vervelend gaat zijn: De connectie met de externe sensor gaat stuk. Na elke herstart vindt hij er geen meer... Al 5x opnieuw gekoppeld maar hij blijft de connectie verliezen.

[ Voor 52% gewijzigd door Esumontere op 26-10-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZioN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 10:09
@LED-Maniak Ik zou graag een aantal modules bij je bestellen, ik krijg alleen geen reactie van je op PB. De airco's worden binnenkort geplaatst, wil ze bij installatie ook graag (laten) plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
MrZioN schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:13:
@LED-Maniak Ik zou graag een aantal modules bij je bestellen, ik krijg alleen geen reactie van je op PB. De airco's worden binnenkort geplaatst, wil ze bij installatie ook graag (laten) plaatsen.
Aantal berichtjes in mijn inbox en DM na mijn vakantie zijn een beetje overweldigend, dus ik loop een klein beetje achter om iedereen van dienst te zijn. Excuses!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrZioN
  • Laatst online: 11-09 10:09
Ah ja, dat snap ik! Dan weet ik even waar ik aan toe ben, wacht ik geduldig op mijn beurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rijo038
ik zal ook keurig gaan wachten. Mijn DM's is feitelijk 1 aanvraag. sorry voor de spam @LED-Maniak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmzw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 17:23
@LED-Maniak

Sinds de laatste update lijkt het connectie issue met de lokale webinterface opgelost te zijn :). Wat me nog wel is opgevallen is dat de vane instelling niet getoond wordt in de web interface, zodra ik de airco aan heb gezet middels de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokenNekot
Ik zag dat de software voor de MHI ondertussen op versie 2.0.21 bij mijn pa staat. Ik heb voor zijn SRK airco
ook een Smart-M-Air wifi apparaat gekocht. Zijn de issues met de Smart-M-Air in deze 2.0.21 versie opgelost? Anders wacht ik nog even met het plaatsen hiervan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Rmzw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:23:
@LED-Maniak

Sinds de laatste update lijkt het connectie issue met de lokale webinterface opgelost te zijn :). Wat me nog wel is opgevallen is dat de vane instelling niet getoond wordt in de web interface, zodra ik de airco aan heb gezet middels de afstandsbediening.
Dat is helaas een dingetje van Heavy Industries.
Als je de vane aanpast met de afstandsbediening dan stuurt hij dit niet door over een digitale interface en komt er dus geen terugkoppeling dat dit veranderd is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Inmiddels ben ik door de mailtjes en DM heen volgens mij.
Mocht iemand nog een antwoord missen, stuur even opnieuw een bericht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KupkuH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37
LED-Maniak schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:34:
Wat is precies de inhoud van deze fix? Ik zie in mijn systeem nu ook een vergelijkbaar fenomeen en wellicht zou dit helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zie DM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdmc78
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-08 21:48

mdmc78

MHI SRK50ZS-W

@LED-Maniak ff check: is de laatste firmware versie nu 2.0.21?

MHI SRK50ZS-W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LED-Maniak
Aankomende update V2.0.21 voor Mitsubishi Electric airco:

- Wifi update. Verbinding moet nu sneller tot stand komen plus het probleem waarbij soms moeizaam verbinding is te maken met de accesspoint is opgelost. Verbinding gaat automatisch met het sterkste netwerk. Verbinding wordt ook automatisch hersteld bij uitval van je netwerk.
- Accesspoint naam is gewijzigd van "heatpump setup" naar "heatpump - XXXXXX". Voor mensen die in een keer meerdere modules aanzetten(of geen internet verbinding gebruiken) is dat wel fijn. Dat scheelt gokken waarmee je verbindt.
- Webpagina's zijn sneller/responsiever
- Device classes toegevoegd voor de thermometer voor Home Assistant en andere automation.
- Iets wat meer ademruimte gegeven aan de module bij uitlezen externe sensor. "last message" interval kan iets toenemen.
- Automatische firmware updates zijn uit te zetten. Standaard staat dit aan. De module checkt in het geval dat het uit staat alleen of er een update is en informeert de gebruiker hierover. De update procedure moet je dan eventueel zelf activeren.

Deze firmware zal de komende dagen getest worden alvorens hij gepushed wordt naar iedereen.
Zin om alvast te testen? Stuur even een DM met het serienummer van je module.

Dit is een opstap naar een merge met MHI modules. Zoals je misschien ziet loopt het firmware nummer nu gelijk tussen electric en heavy industries. Zodra er een release is voor MHI modules, zullen bovenstaande verbeteringen dan ook direct worden meegenomen in die release.

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 06-11-2024 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diehardmking
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-07 11:25
Even voor die gene die verbindingsissues hebben of hadden met de module
Ik had dit zelf ook,
als je een mesh setup hebt kan de module daar niet lekker mee omgaan.
oplossing is om typische mesh setup instellingen even te deactiveren zoals Beamforcing en Roaming(tp-link benamingen) Hierna kwam de module bij stabiel online.

Als je nu alleen de module hebt gevonden in je Mesh setup kun je deze misschien uitsluiten van deze Mesh instellingen en kun je bovenstaande weer aanzetten

De module is volgens mij pas online als het ledlampje wit is.

Daarnaast is mij opgevallen dat dat Edge, niet helemaal top werkt. instelling worden bij mij niet juist opgeslagen zoals de thermometer. wanneer ik dit deed in Chrome werkte het ineens wel.

Missschien hebben jullie er iets aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik heb het eerlijk gezegd alleen getest in Chrome en Safari.
Wist niet dat er mensen zijn die nog edge gebruikten O-) .

Ik ben benieuwd of wifi beter gaat werken na de komende update, daar zijn redelijk wat verbeteringen doorgevoerd.

--------

De komende 2.0.22 update heeft ook een taalinstelling overigens, dan kan je kiezen uit engels, nederlands, duits en frans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:23
1 van de 2 modules reageert niet meer.
Hij is wel verbonden met mijn netwerk maar als ik hem aan wil zetten wordt het even groen en daarna gelijk weer rood.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ron321 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:07:
1 van de 2 modules reageert niet meer.
Hij is wel verbonden met mijn netwerk maar als ik hem aan wil zetten wordt het even groen en daarna gelijk weer rood.
Hoe bedoel je "aan wil zetten"? De module? De airco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diehardmking
LED-Maniak schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:10:
Ik heb het eerlijk gezegd alleen getest in Chrome en Safari.
Wist niet dat er mensen zijn die nog edge gebruikten O-) .
het gaat hier om de Chromium Edge variant die nu standaard in Windows zit. die gebruik ik eigenlijk standaard omdat ik die persoonlijk lekkerder vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
LED-Maniak schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:13:
[...]

Hoe bedoel je "aan wil zetten"? De module? De airco?
De airco.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dus de LED is eerst stabiel wit. Dan probeer je de airco te bedienen, dan gaat de LED groen knipperen en daarna wordt hij rood. Begrijp ik het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
Het gaat om het aan/uit knopje in de website om de airco te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ah. Dat is een ander verhaal.

Geeft hij aan dat hij is "connected" met de airco? Kan je zien als je de i klikt op de interface. Hangt een melcloud adapter ook aan de climacontrol?

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 07-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
Niet relevant

[ Voor 96% gewijzigd door Rijo038 op 07-11-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
Hij geeft aan dat hij connected is.
Geen MElcloud aan de climacontrol.

[ Voor 9% gewijzigd door ron321 op 07-11-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ron321 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:36:
Hij geeft aan dat hij connected is.
Geen MElcloud aan de adapter.
Heb je al eens geprobeerd de stroom van de airco af te halen? Zegt hij dan nog steeds connected als je de stroom er weer op doet? Wat is het serienummer van de module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
Spanning er nog niet afgehad.
Waar vind ik serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ron321 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:39:
Spanning er nog niet afgehad.
Waar vind ik serienummer?
Als je in de web interface op de i klikt staat er ergens "device id". Je kan de module ook herstarten vanuit de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
2.0.21 voor Mitsubishi Electric Airco draait 34 uur zonder problemen bij meerdere mensen.

Zojuist 2.0.22 gepushed naar deze personen. Deze update heeft nog wat kleine tweaks en maakt het mogelijk de taal te wijzigen voor web interface + home automation.

Als deze firmware dit weekend nog goed draait zal ik het 'globaal' pushen. Wil je het eerder.. even DM sturen met serienummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
Herstart gedaan en nu werkt het weer, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehardmking
EDIT2: Integratie met Home Assistant is inmiddels gelukt, met wat gedoe omdat de MQTT broker niet goed stond ingesteld en de autodiscovery hem niet vond. Ook de Wifi-connectie lijkt weer snel; wellicht ging er iets mis in een update. Stroom eraf en er weer op hielp.
Hoi, Kun je aangeven wat je aan de kant van HA hebt geconfigureerd en wat je hebt ingegeven bij de AircoModule? ik snap MQTT niet helemaal en krijg het ook niet geconfigureerd maar dit ligt geheel aan mij zelf.

Overigens, het opslaan van instellingen, dit heeft misschien te maken met je browser, Edge werkt bij mij niet maar Chome lijkt het wel te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
diehardmking schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:32:
[...]

Hoi, Kun je aangeven wat je aan de kant van HA hebt geconfigureerd en wat je hebt ingegeven bij de AircoModule? ik snap MQTT niet helemaal en krijg het ook niet geconfigureerd maar dit ligt geheel aan mij zelf.

Overigens, het opslaan van instellingen, dit heeft misschien te maken met je browser, Edge werkt bij mij niet maar Chome lijkt het wel te pakken
Heb je Mosquitto MQTT geinstalleerd in home assistant?
Met MQTT Explorer kan je zien of het inloggen op de broker lukt. Dan kan je dezelfde gegevens kopieren naar de ClimaControl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:15
Hebben meer mensen last dat in de smart m air icm de climacontrol en wf-rac dat 3d auto automatisch geactiveerd wordt?
Gisteravond de hele avond netjes stabiel 21 graden in de woonkamer.
Maar vanmorgen om 8 uur begon die weer flink te stoken omdat die op 3d auto sprong en door de offset van 1 graden warmer gaat stoken.
Heb de offset op de airco zelf uitgeschakeld.

Tevens dacht ik dan, laat ik 3d auto wel aan, maar dan sprong die 2 uur later weer automatisch uit.
Heb geen weektimers o.i.d. Ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ja, dat is 'bekend'. De 3D auto knop is in de huidige release nog niet goed. Dit is vrijwel opgelost al in de nieuwe release maar moet ik nog even kort mee bezig. Waarschijnlijk volgende week klaar.

De Mitsubishi Electric airco firmware 2.0.22 lijkt het goed te doen dus kan weer vol verder met MHI en Ecodan.

De passthrough bij MHI is een wat complexere zaak dan ME airco's, dus kost even om de finetuning goed te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door LED-Maniak op 08-11-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
LED-Maniak schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:06:
Ja, dat is 'bekend'. De 3D auto knop is in de huidige release nog niet goed. Dit is vrijwel opgelost al in de nieuwe release maar moet ik nog even kort mee bezig. Waarschijnlijk volgende week klaar.

De Mitsubishi Electric airco firmware 2.0.22 lijkt het goed te doen dus kan weer vol verder met MHI en Ecodan.

De passthrough bij MHI is een wat complexere zaak dan ME airco's, dus kost even om de finetuning goed te krijgen.
Fijn dat er een oplossing komt.
Dan wachten we de update af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LordFather schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:04:
Hebben meer mensen last dat in de smart m air icm de climacontrol en wf-rac dat 3d auto automatisch geactiveerd wordt?
Gisteravond de hele avond netjes stabiel 21 graden in de woonkamer.
Maar vanmorgen om 8 uur begon die weer flink te stoken omdat die op 3d auto sprong en door de offset van 1 graden warmer gaat stoken.
Heb de offset op de airco zelf uitgeschakeld.

Tevens dacht ik dan, laat ik 3d auto wel aan, maar dan sprong die 2 uur later weer automatisch uit.
Heb geen weektimers o.i.d. Ingesteld.
Heb jij WF-RAC werkend met ClimaControl dan? Bij mij doet de Smart-M-Air app helemaal niks meer sinds ik de ClimaControl geinstalleerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Esumontere schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:23:
[...]

Heb jij WF-RAC werkend met ClimaControl dan? Bij mij doet de Smart-M-Air app helemaal niks meer sinds ik de ClimaControl geinstalleerd heb...
Ja, bij mij werkt die gewoon.
Alleen helemaal in het begin niet, omdat die communicatie probleem had, maar dat was een bekent probleem.
Na 2 uur, kon ik hem weer via de smart m air app bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Laatst online: 06-09 21:29
Alle 3 bij mij zitten nog op 2.0.15.
Kan ik ze forceren voor een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Japio_342 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:04:
Alle 3 bij mij zitten nog op 2.0.15.
Kan ik ze forceren voor een upgrade?
Als ik vanavond nog steeds geen negatieve feedback heb ontvangen van de testers dan wordt dit vanavond/morgen vanzelf gepushed naar jouw modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omweersbui
  • Registratie: September 2022
Is het mogelijk om de COP of afgegeven vermogen te zien van mijn ME airco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
omweersbui schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:35:
Is het mogelijk om de COP of afgegeven vermogen te zien van mijn ME airco?
Dit is geen informatie wat direct door mitsubishi wordt aangeleverd en er missen parameters om het te kunnen berekenen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:32
Worden er ook geen temperaturen van de unit doorgegeven? Aan de hand daarvan en de specificaties van de verplaatste lucht per stand zou je een schatting kunnen doen.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
hood schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:56:
Worden er ook geen temperaturen van de unit doorgegeven? Aan de hand daarvan en de specificaties van de verplaatste lucht per stand zou je een schatting kunnen doen.
Bij mitsubishi electric niet. Bij Mitsubishi Heavy wel, dus inderdaad als je de fan karakteriseert zou je het kunnen uitrekenen.

[ Voor 71% gewijzigd door LED-Maniak op 10-11-2024 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
2.0.23 update staat voor alle Mitsubishi Electric Airco modules aangemeld dus binnen 24 uur staat de update er op. Kan je niet wachten? Druk even op de herstart knop en het update direct. :)

Changelog:
- Wifi update. Verbinding moet nu sneller tot stand komen plus het probleem waarbij soms moeizaam verbinding is te maken met de accesspoint is opgelost. Verbinding gaat automatisch met het sterkste beschikbare netwerk. Verbinding wordt ook automatisch hersteld bij uitval van je netwerk.
- Accesspoint naam is gewijzigd van "heatpump setup" naar "heatpump - XXXXXX". Voor mensen die in een keer meerdere modules aanzetten(of geen internet verbinding gebruiken) is dat wel fijn. Dat scheelt gokken waarmee je verbindt.
- Device classes toegevoegd voor de thermometer voor Home Assistant en andere automation.
- Iets wat meer ademruimte gegeven aan de module bij uitlezen externe sensor. "last message" interval kan iets toenemen.
- Automatische firmware updates zijn uit te zetten. Standaard staat dit aan. De module checkt in het geval dat het uit staat alleen of er een update is en informeert de gebruiker hierover. De update procedure moet je dan eventueel zelf activeren.
- Taal instelbaar voor Home Automation en web interface. Keuze uit Nederlands, Engels, Duits en Frans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:25
Thanks voor de device class. Confirmed dat blueprints deze sensoren nu kunnen gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ruvetuve schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:59:
Thanks voor de device class. Confirmed dat blueprints deze sensoren nu kunnen gebruiken!
Ik zag bij mij in Home Assistant al dat er dan standaard een batterijtje zichtbaar wordt met hoe vol de externe sensor nog is. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:07
Gisteren (lang) bezig geweest om dit werkend te krijgen op een MHI SRK20ZS-WF.

Met 3 verschillende Android(versies) telefoons en Windows 11 laptop geen verbinding te krijgen met netwerk 'Heatpump - Setup'. Zowel met en zonder de originele WiFi module aangesloten.
In eerdere berichten in deze thread gelezen dat het mogelijk is de module hard te resetten om in de Factory Setup te komen. I.p.v. dit met twee personen te doen, twee verlengsnoeren erbij gepakt, waarvan één met een aan/uit knop zodat ik dit alleen kon doen.
Nu werd het netwerk 'Factory Setup - XXXXXX' zichtbaar waar zonder wachtwoord verbinding mee te maken is. Naar 10.0.0.1 gegaan in Chrome en daar kon ik een SSID en een wachtwoord invullen. Er van uitgegaan dat hier de gegevens van mijn eigen netwerk ingevuld dienden te worden en dat bleek ook zo te zijn. Na een keer opnieuw de boel stroomloos te maken was de module verbonden met mijn netwerk en kon ik in mijn router het IP adres vinden en de module bedienen.

Het koppelen met de externe temperatuur sensor ging niet vlekkeloos. Deze werd wel gevonden maar werd niet opgeslagen. Na diverse manieren geprobeerd te hebben is het gelukt door na het opslaan de boel weer eens stroomloos te maken.

Na bovenstaande eens de Smart M-Air app geprobeerd en het was mogelijk de AC hiermee te bedienen, maar ik kreeg wel een foutmelding. Net weer eens geprobeerd en het werkt nu zonder een foutmelding.

Gisteren één keer gehad dat plotseling 3D aan stond en één keer dat de AC uit is gegaan. Het uitgaan zou ook kunnen dat ik per ongeluk het scherm heb aangeraakt. 3D heb ik echt niet zelf aangezet, hetzelfde dus als door een andere gebruiker al gemeld is.

Wat me verder opvalt is dat de module niet altijd juist opstart, zowel na het stroomloos maken of via de button 'Restart ClimaControl'.

Ik zal mijn bevindingen over de verdere werking later posten, daarvoor heb ik het nog te kort aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
peptalk schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:06:
Gisteren (lang) bezig geweest om dit werkend te krijgen op een MHI SRK20ZS-WF.

Met 3 verschillende Android(versies) telefoons en Windows 11 laptop geen verbinding te krijgen met netwerk 'Heatpump - Setup'. Zowel met en zonder de originele WiFi module aangesloten.
In eerdere berichten in deze thread gelezen dat het mogelijk is de module hard te resetten om in de Factory Setup te komen. I.p.v. dit met twee personen te doen, twee verlengsnoeren erbij gepakt, waarvan één met een aan/uit knop zodat ik dit alleen kon doen.
Nu werd het netwerk 'Factory Setup - XXXXXX' zichtbaar waar zonder wachtwoord verbinding mee te maken is. Naar 10.0.0.1 gegaan in Chrome en daar kon ik een SSID en een wachtwoord invullen. Er van uitgegaan dat hier de gegevens van mijn eigen netwerk ingevuld dienden te worden en dat bleek ook zo te zijn. Na een keer opnieuw de boel stroomloos te maken was de module verbonden met mijn netwerk en kon ik in mijn router het IP adres vinden en de module bedienen.
Bekend probleem. Is opgelost in aankomende release die nu getest wordt.
Het koppelen met de externe temperatuur sensor ging niet vlekkeloos. Deze werd wel gevonden maar werd niet opgeslagen. Na diverse manieren geprobeerd te hebben is het gelukt door na het opslaan de boel weer eens stroomloos te maken.
Welke browser gebruik je? Als na het vinden van de sensor moet je dit nog opslaan met de "save" button. De module herstart dan en binnen een minuut zou de sensor te zien moeten zijn bij de gegevens onder het knopje "i".
Na bovenstaande eens de Smart M-Air app geprobeerd en het was mogelijk de AC hiermee te bedienen, maar ik kreeg wel een foutmelding. Net weer eens geprobeerd en het werkt nu zonder een foutmelding.
Dat komt als je te snel na het opnieuw opstarten van het systeem de Smart M-Air app probeert te gebruiken. Deze heeft dan nog niet alle gegevens doorgekregen. Wordt aan gewerkt.
Gisteren één keer gehad dat plotseling 3D aan stond en één keer dat de AC uit is gegaan. Het uitgaan zou ook kunnen dat ik per ongeluk het scherm heb aangeraakt. 3D heb ik echt niet zelf aangezet, hetzelfde dus als door een andere gebruiker al gemeld is.
Ook dit zou gefixt moeten zijn in de nieuwe release.
Wat me verder opvalt is dat de module niet altijd juist opstart, zowel na het stroomloos maken of via de button 'Restart ClimaControl'.
Wat bedoel je hier mee?

Ik heb momenteel geen toegang tot de MHI airco die ik gebruik voor testen dus de firmware die nu klaar ligt moet even wachten tot ik er bij kan eind van de week om het te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 11-11-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:07
LED-Maniak schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:13:

Welke browser gebruik je? Als na het vinden van de sensor moet je dit nog opslaan met de "save" button. De module herstart dan en binnen een minuut zou de sensor te zien moeten zijn bij de gegevens onder het knopje "i".
Chrome.
Iedere keer na het herstarten activeert de module eerst weer het netwerk 'Heatpump - Setup' en duurt het een tijd voordat hij met mijn router(Asus, geen mesh) contact maakt. Zou mooi zijn als ik dat kon deactiveren.
Eigenlijk hetzelfde als hierboven, de module gaat eerst in de Setup mode en dan lukt het de module niet altijd om contact met mijn router te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik zoek iemand met een MHI module die de nieuwe wifi functionaliteit wil testen. Daarnaast is er nog een update die er voor zorgt dat de airco niet uit gaat of restart bij het herstarten en updaten van de module.

Interesse? Stuur even een berichtje met het serienummer van je module. :)

@peptalk ?

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 13-11-2024 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
2.0.24 voor Mitsubishi Heavy Industries - Airco

Changelog:
- Wifi update. Verbinding moet nu sneller tot stand komen plus het probleem waarbij soms moeizaam verbinding is te maken met de accesspoint is opgelost. Verbinding gaat automatisch met het sterkste beschikbare netwerk. Verbinding wordt ook automatisch hersteld bij uitval van je netwerk.
- Taal instelbaar voor Home Automation en web interface. Keuze uit Nederlands, Engels, Duits en Frans.
- Home assistant grafiek gefixt voor verschillende "Operational codes".

Let op: Er zit nu een "3D Auto" knop in de web interface. Deze is momenteel niet functioneel.

De update wordt binnen 24 uur automatisch geinstalleerd. Wil je dit eerder, herstart dan de module manueel.
Heb je het probleem dat de module met de huidige firmware na meerdere pogingen moeite heeft met verbinden met wifi, doe dan een "factory reset"(reset knop 10 seconde indrukken). Met de nieuwe firmware is het probleem van moeizaam verbinden opgelost.

Dank @lexdb en @mdmc78 voor het testen! O+

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 13-11-2024 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexdb
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:21
Ik ben verliefd op de ClimaControl - 's ochtends hypermillen op volle porrie en de rest van de dag op minimaal vermogen pruttelen, goeie torrie :9~ _/-\o_ (en dit is met twee binnendelen op 20 graden (!!) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1bKyUZpiLatjmXzfyYzGJjRGxs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HzWmcnI9Sha9MXPU9q84qc1A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door lexdb op 13-11-2024 21:16 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste