• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://www.xbox.com/en-U...o-2033-redux/BPPTRQZRJ341

Metro 2033 Redux is gratis te claimen voor Xbox :)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:49
giantgiantus schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:14:
[...]

Volgens mij gaat het fantastisch met Xbox toch? Eindelijk goed scorende games die ook heel goed verkopen op PlayStation en Nintendo. En probeerde laatst game pass op LG tv, was eigenlijk ook best goed.
Hij heeft het denk ik over de hardware kant van MS Xbox. Iets waar fans meer om geven dan MS zelf zo lijkt het iig de laatste tijd ;)

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Rossi46 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Als dat echt zo is, dan is toch wel bijzonder heftig. Op deze manier bloedt het vanzelf dood...
Nouja, ik heb het idee dat het al een tijdje dood aan het bloeden is. Totaal geen marketing of aanwezigheid in de echte wereld. Ik ben benieuwd of de gemiddelde jeugd wel van het bestaan van de Xbox af weet.. Ik hoop op een verandering bij de aankondiging van een next gen Xbox, maar met alle games die op de PS te krijgen zijn weet ik helaas niet eens meer of mijn hoop gegrond is. Ik vind het best onzekere tijden voor de hardware van de Xbox. Software zit het wel goed

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 26-05-2025 08:58 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:33
Steven030 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:58:
[...]

Nouja, ik heb het idee dat het al een tijdje dood aan het bloeden is. Totaal geen marketing of aanwezigheid in de echte wereld. Ik ben benieuwd of de gemiddelde jeugd wel van het bestaan van de Xbox af weet.. Ik hoop op een verandering bij de aankondiging van een next gen Xbox, maar met alle games die op de PS te krijgen zijn weet ik helaas niet eens meer of mijn hoop gegrond is. Ik vind het best onzekere tijden voor de hardware van de Xbox. Software zit het wel goed
Als de geruchten kloppen komt er nog een Xbox handheld device ala Switch/PS Portal. Die zal met Cloud gaming en het 'alles is een Xbox' principe wel wat games kunnen afspelen. Maar de nieuwe Doom en Fable in 4K lijkt lastig te worden of ze moeten zoals vroeger echte 'handheld only' games gaan maken om de handheld echt exclusief in de markt te zetten, niet enkel als je Xbox bibliotheek on the go.. Maar of er in de toekomst nog een 'normale' nieuwe console komt is inderdaad de vraag. Qua hardware sales zal iedereen het afraden maar ja we kunnen niet in de portemonnee van Microsoft kijken. De enige logische manier is een soort Switch dus met dock en handheld. Maar in principe kan de X ook nog wel een paar jaar mee en er zijn genoeg games op Gamepass om er nog jaren mee te gamen...

Ik ben denk ik de uitzondering die laatst nog een nieuwe X heeft gekocht door het Gamepass principe en omdat ik het nog voor de prijs van 499 euro kon scoren. Er staan genoeg games op om mij nog jaren te vermaken en cloud gaming op tv is voor mij te beperkt dus toch een console gekocht. Maar ik heb met een PS5 en Switch 2 straks het principe van ik speel voor de console exclusives en waar het mogelijk op is. Dus die ports naar de PS5 voelt half als vreemdgaan en degradatie van mijn X, maar je moet ze alsnog fullprice kopen op de PS5 en dat heb ik er niet voor over. Dus ik kan ze alsnog via Gamepass spelen dus dan blijft de X alsnog een goede aankoop geweest :)

GTA 6 zal, als er tegen die tijd nog geen nieuwe handheld/console is aangekondigd wellicht nog de verkopen wat stimuleren van de X, de S zal dat niet zo goed kunnen draaien.

Maar goed, wie weet gaan ze inderdaad de 100% gameuitgeef kant op en hebben ze zelfs straks enkel nog een platform als Gamepass en geen consoles meer gezien je ze overal kan spelen.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:50
uchiha tijntje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:53:
En dat was Doom The Dark Ages. :) Ik heb geen enkel, maar dan ook geen enkel idee waar het verhaal over ging anders dan dat Doomguy pissed off en badass is. Maar de gameplay loop kon me erg bekoren. De wijzigingen tov Eternal bevielen me wel. Op Ultra Nightmare was het beetje zweten maar wel leuke uitdaging. En long live the shotgun!

Volgens mij nog 2 collectibles en 3 challenges en dan is die compleet. Wel is er 1 achievement bugged helaas. Hopelijk wordt die snel gefixt.

Klaar voor wat minder stressvolle games deze week :P
Ook uitgespeeld afgelopen weekend. Was mijn eerste Doom die ik heb uitgespeeld. Binnenkort maar eens beginnen met de eerdere delen. Nu eerst op expeditie 33. Ook een indrukwekkende game. _/-\o_
Deezers schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Als de geruchten kloppen komt er nog een Xbox handheld device ala Switch/PS Portal. Die zal met Cloud gaming en het 'alles is een Xbox' principe wel wat games kunnen afspelen. Maar de nieuwe Doom en Fable in 4K lijkt lastig te worden of ze moeten zoals vroeger echte 'handheld only' games gaan maken om de handheld echt exclusief in de markt te zetten, niet enkel als je Xbox bibliotheek on the go..
Waarom 4k? Dat lukt inderdaad niet mobiel, maar 720p-1080p is zat op een handheld. En de huidige Asus ROG Ally draait Doom the dark ages al op 60+ fps (na wat settings aanpassen).

Ik hoop nog steeds dat ze echter de schermen gewoon heel hard aan Windows aan het werken zijn om een game mode te maken die zo goed is dat ze gewoon een pc als volgende generatie console kunnen verkopen waarbij je als je dat niet wil nooit uit game mode hoeft te gaan, nooit de desktop te zien, alles met controller kan doen... Maar als je het wel wil wel alles kunt wat een normale Windows pc kan en ook toegang hebt tot andere stores zoals Steam en Epic. En natuurlijk die game mode niet exclusief voor Microsoft hardware maar ook voor zelfbouw.

Ik denk dat als ze dat echt voor elkaar krijgen dat ze nog wel eens een echte winnaar op handen kunnen hebben en ook flink het gras voor de voeten van Valve (en Linux gaming in het algemeen) weg kunnen maaien. Linux gaming / steam os is nog steeds niche, maar met 6 miljoen verkochte steam decks, de Lenovo Legion go s die nu ook uit komt met steam os en dat je steam os nu ook zelf op andere AMD handhelds kunt installeren begint het wel een steeds grotere speler te worden. Als Microsoft niks doet om handheld/controller gamers meer welkom te maken in Windows dan zou er op een gegeven moment toch eindelijk wel eens een omslagpunt kunnen komen.

Gamertag: FinrazielNL

Is voor mij de eerste keer dat ik Oblivion speel, zijn er meer mensen die het hoogste niveau (Master) in de remaster van Oblivion zo lastig vinden? Vind een beetje uitdaging altijd wel fijn, maar het lijkt bij deze remaster van Oblivion bijna wel onmogelijk O-)

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 27-05-2025 08:33 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-01 18:13
Finraziel schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:12:
[...]

Waarom 4k? Dat lukt inderdaad niet mobiel, maar 720p-1080p is zat op een handheld. En de huidige Asus ROG Ally draait Doom the dark ages al op 60+ fps (na wat settings aanpassen).

Ik hoop nog steeds dat ze echter de schermen gewoon heel hard aan Windows aan het werken zijn om een game mode te maken die zo goed is dat ze gewoon een pc als volgende generatie console kunnen verkopen waarbij je als je dat niet wil nooit uit game mode hoeft te gaan, nooit de desktop te zien, alles met controller kan doen... Maar als je het wel wil wel alles kunt wat een normale Windows pc kan en ook toegang hebt tot andere stores zoals Steam en Epic. En natuurlijk die game mode niet exclusief voor Microsoft hardware maar ook voor zelfbouw.

Ik denk dat als ze dat echt voor elkaar krijgen dat ze nog wel eens een echte winnaar op handen kunnen hebben en ook flink het gras voor de voeten van Valve (en Linux gaming in het algemeen) weg kunnen maaien. Linux gaming / steam os is nog steeds niche, maar met 6 miljoen verkochte steam decks, de Lenovo Legion go s die nu ook uit komt met steam os en dat je steam os nu ook zelf op andere AMD handhelds kunt installeren begint het wel een steeds grotere speler te worden. Als Microsoft niks doet om handheld/controller gamers meer welkom te maken in Windows dan zou er op een gegeven moment toch eindelijk wel eens een omslagpunt kunnen komen.
Maar dat kan je nu ook al, al vergt dat wat tweaking. Je moet Explorer.exe uitzetten in de startups (registry aanpassing) en vervangen of door een ander launcher of bv de steam launcher. Je pc start dan op zonder desktop etc., maar rechtstreeks naar je app. Wil je toch weer je Windows dan ctrl shift esc, onder bestand nieuwe taak uitvoeren om Explorer.exe te starten.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb nu een paar keer gebruik gemaakt van de cloud diensten van mijn gamepass ultimate, maar vond de kwaliteit echt om te janken. Zeer lage bitrate, lage resolutie, blokkerig en tot overmaat van ramp ook nog eens de series s versies.

En nee, het ligt niet aan mijn netwerkverbinding want ook met een 1gbit bedrade verbinding is het slecht. En dat het WEL kan laat NVIDIA zien met hun geforce now.

Als de “toekomst” dus is dat ieder apparaat in feite een Xbox is middels cloud dan zie ik het maar somber in….

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

MazeWing schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:20:
Ik heb nu een paar keer gebruik gemaakt van de cloud diensten van mijn gamepass ultimate, maar vond de kwaliteit echt om te janken. Zeer lage bitrate, lage resolutie, blokkerig en tot overmaat van ramp ook nog eens de series s versies.

En nee, het ligt niet aan mijn netwerkverbinding want ook met een 1gbit bedrade verbinding is het slecht. En dat het WEL kan laat NVIDIA zien met hun geforce now.

Als de “toekomst” dus is dat ieder apparaat in feite een Xbox is middels cloud dan zie ik het maar somber in….
Ik heb er toevallig afgelopen weekend nog gebruik van gemaakt omdat iemand StarWars Battlefront 2 met mij wou spelen en ik geen zin had om te wachten, maar zelfs bekabeld aangesloten op 1 Gigabit internet wist hij hem niet gewoon scherp 4k te behouden. Erg jammer, maar wel echt een super handige en toffe feature!

• Beakzz

Ja ik heb dezelfde ervaring, maar gebruik op mijn SD en Quest 3 XBplay en dan kan je de kwaliteit aardig opkrikken (1080/bandwith). Op de 1 of andere manier gebruikt de standaard app niet de maximale settings en dat komt wel overeen met mijn idee dat de kwaliteit achteruit was gegaan vanaf het best goede begin.
Ik denk dat het ook deels te maken heeft met het device waar je het op speelt. Toevallig dat ik mijn ROG Ally vandaag mee naar het werk heb genomen, maar net even Doom The Dark Ages en Forza laten zien aan een collega via stream en dat speelde (via een hotspot op mijn telefoon) behoorlijk soepel en ziet er prima uit. Forza ziet er beter uit via de Cloud dan als ik hem native op de ROG draai (vanwege toch beperking in hardware en het slokt stukken minder batterij).

Ik denk dat het met name op grotere schermen wel een merkbaar verschil oplevert ten opzichte van bijvoorbeeld een Geforce Now, want volgens mij is er nog geen enkele service die de kwaliteit daarvan evenaart.

Streaming via GP Ultimate zie ik voor mij persoonlijk daarom momenteel ook enkel als een interessant alternatief op een telefoon of op een handheld.

———-

Afgelopen week trouwens behoorlijk wat uurtjes gestopt in dat Retro Xbox. Er is een toernooi gaande voor de game H.E.R.O, waarbij je een leven hebt en zo ver mogelijk moet zien te komen.

Sta nu 7e, en toernooi sluit vannacht dus hopelijk voldoende om in de top 50 te eindigen.

Gameplay boven graphics :P

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-05-2025 16:18 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb een paar dagen mijn xbox series x niet aangehad. Nu valt de verbinding weer continue weg met de controller. Heb al een paar keer ge-resynced maar tevergeefs.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 27-05-2025 19:26 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:38

Dit vind ik dus ook echt onbegrijpelijk. Zelfs Google Stadia was destijds een stuk beter en die tijd ligt al wel eventjes achter ons.

Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als sommige Xbox exclusives die de afgelopen jaren tegenvielen. Daar kun je je haast niet voorstellen dat ze bij Xbox niet door hadden dat het een inferieure game zou zijn (Redfull is daarvan natuurlijk het beste voorbeeld).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Eindelijk een medestander _/-\o_

Elect a clown, expect a circus.

Rossi46 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:07:
[...]

Dit vind ik dus ook echt onbegrijpelijk. Zelfs Google Stadia was destijds een stuk beter en die tijd ligt al wel eventjes achter ons.

Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als sommige Xbox exclusives die de afgelopen jaren tegenvielen. Daar kun je je haast niet voorstellen dat ze bij Xbox niet door hadden dat het een inferieure game zou zijn (Redfull is daarvan natuurlijk het beste voorbeeld).
Mja, ik heb bij Microsoft wel vaker het idee dat ze heel erg goed kunnen zijn in waar ze de focus op hebben, maar er zijn veel meer dingen die onbegrijpelijk slecht gaan omdat het bedrijf veel te groot is en er veel te veel kleiner afdelinkjes zijn waar niemand echt weet wat er nou precies gebeurt... Om het al maar helemaal niet te hebben over wat er buiten de VS gebeurt wat bij streaming natuurlijk ook nog een issue kan zijn.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-01 08:30
Farabi schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:25:
Ik heb een paar dagen mijn xbox series x niet aangehad. Nu valt de verbinding weer continue weg met de controller. Heb al een paar keer ge-resynced maar tevergeefs.
Probeer een reset te doen van de console. Dat zou het moeten verhelpen. Heb ik ook al gehad.

• Farabi
  • Niet online
Antigo schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:40:
[...]

Probeer een reset te doen van de console. Dat zou het moeten verhelpen. Heb ik ook al gehad.
Hoe bedoel je? Fabrieksinstellingen?
Farabi schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:41:
[...]

Powerknop op de xbox vijf seconden ingedrukt houden (tot je een geluidje hoort)
Controller op de laatste firmware staan ? (Settings->accesoires->controller->update)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:44:
[...]

Powerknop op de xbox vijf seconden ingedrukt houden (tot je een geluidje hoort)
Controller op de laatste firmware staan ? (Settings->accesoires->controller->update)
Al gedaan allemaal. Maar ik krijg nooit een geluid als ik 5 sec of langer indruk. Jij wel?

ik kon gisteren niet gamen. de controller viel om de 10 sec. weg. ik heb deze gisteren nacht volledig opgeladen. dat schijnt soms ook de oplossing kunnen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 28-05-2025 09:16 ]

Farabi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:47:
[...]

Al gedaan allemaal. Maar ik krijg nooit een geluid als ik 5 sec of langer indruk. Jij wel?

ik kon gisteren niet gamen. de controller viel om de 10 sec. weg. ik heb deze gisteren nacht volledig opgeladen. dat schijnt soms ook de oplossing kunnen zijn.
Ja, een soort pingeltje “pla-pliep” of zoiets 🤣

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-01 11:32
Hi all, even een vraagje of iemand hier er ook last van heeft.
Sinds de laatste grote update van Fortnite worden we random uit de game gekickt. De Xbox slaat hele spel volledig af. Soms is dat na een half uur, soms pas na 2 en soms als na 10 minuten. Xbox al stofvrij gemaakt, daarnaast ook Fortnite eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd, het mag niet baten. Dit lijkt echt alleen bij Fortnite te gebeuren.
Op de 2 series S die we ook hebben, hebben we geen issues.
Nu is de volgende actie een complete reset naar fabrieksinstellingen, maar dat is niet mijn favoriete taak.
Iemand die dit herkent?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yJUaR3F4fa_yy9FGdCaRTY7RSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DOeJfjSJZkSf3nQawl93HtH0.png?f=fotoalbum_large

En dat was het eerste Xbox retro toernooi :P Ik denk dat het ook de beste game was voor mij om mee te beginnen. Platform trial and error. Heerlijke combinatie! Nu is het een achterlijk moeilijk RNG racespel… daar ga ik niet goed op denk ik. Had niet verwacht dat ik dat Xbox retro zo leuke toevoeging zou vinden.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

MazeWing

The plot thickens...

Dan weet je dat het echt een slecht spel gaat worden, als developers dit soort dingen gaan beweren....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• drakiesoft
Stukje next gen voorspelling. Veel AI geneuzel, als dat maar niet de nieuwe "TV" van Don Matrick wordt.

• Deezers
drakiesoft schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:27:
Stukje next gen voorspelling. Veel AI geneuzel, als dat maar niet de nieuwe "TV" van Don Matrick wordt.
Tja, dat hele artikel kan ook zomaar door AI geschreven zijn.. er staan zoveel dingen in dat er uiteindelijk wel wat van waar zal zijn. Ik heb net een X gekocht dus zie het inderdaad als een refresh. Ik heb nog genoeg te spelen deze generatie en al die AI functies heb ik (voorlopig) geen interesse in. Zolang er maar gewoon goede games blijven komen ben ik tevreden. Hooguit nog een handheld erbij, als die niet al te veel gaat kosten.

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Ja, een soort pingeltje “pla-pliep” of zoiets 🤣
Nee hoor, ik hoor niets hier. Wil jij even proberen?

Zat een charge kit in, nu verwisselt met GP batterijen, maar tevergeefs.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 28-05-2025 19:09 ]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:21
drakiesoft schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:27:
Ik lees alleen maar AI geneuzel. Volgens mij klopt er niks van en gaat het ook niet waarmaken wat er allemaal genoemd word, maar ik ken de site verder niet.

Het moet dus dit jaar uitkomen en heeft allemaal AI-driven development tools voor ontwikkelaars wat moet zorgen voor immersive exclusive titles terwijl het voor ontwikkelaars juist steeds interessanter is om games multiplatform uit te brengen voor zowel Xbox, PC, Playstation 5 en Switch 2.

• Farabi
  • Niet online
Disconnecting van mijn controller opgelost. Ik zat op reddit te lezen en mensen kwamen met de meest onlogische oplossingen.

Dus ik moest een onlogische patroon vinden. Ik had vorige week een andere hdmi kabel in de xbox gedaan. Net weer verwisseld, en het probleem is verholpen.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:57
Farabi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:33:
Disconnecting van mijn controller opgelost. Ik zat op reddit te lezen en mensen kwamen met de meest onlogische oplossingen.

Dus ik moest een onlogische patroon vinden. Ik had vorige week een andere hdmi kabel in de xbox gedaan. Net weer verwisseld, en het probleem is verholpen.
Als de oplossing maar werkt. Als je hdmi kabel problemen oplevert kun je altijd nog je controller wisselen. :+

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-01 08:30
Farabi schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:41:
[...]

Ja, volledige factory reset.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-01 21:35
Rossi46 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:07:
[...]

Bij Stadia had ik waar ik ook speelde (tv, laptop of telefoon) nooit problemen met lag of andere zaken. Bij Microsoft is t goed kunnen cloudgamen voor mij juist heel erg afhankelijk van waar ik op speel. Op m’n Samsung tv is t niet te doen, op de laptop meer dan prima. Zelfde verbinding, beide onbedraad en alleen op de 5ghz verbinding. Toch gek hoe dat kan.

• drakiesoft
Ht87 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:15:
[...]

Bij Stadia had ik waar ik ook speelde (tv, laptop of telefoon) nooit problemen met lag of andere zaken. Bij Microsoft is t goed kunnen cloudgamen voor mij juist heel erg afhankelijk van waar ik op speel. Op m’n Samsung tv is t niet te doen, op de laptop meer dan prima. Zelfde verbinding, beide onbedraad en alleen op de 5ghz verbinding. Toch gek hoe dat kan.
Dat is ook mijn ervaring. De apparaten met wat "zwakkere" specs, zoals tv's en goedkope telefoons/tablet werken niet goed, maar het spul met de betere hardware werkt uitstekend.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:03

R.G

wat mij opvalt:

Bij xbox vs steam

Als ik bijvoorbeeld dying light 2 heb gekocht ooit en nu een bundle koop dan betaal je de hele bundel..

Bij steam werkt dat anders dan halen ze de prijs van dying light 2 van de bundle af omdat je dat al hebt.

Bij playstation is het nog vreemder daar refuse zij dat ik het kan kopen omdat ik de game al heb?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA5oaFTzX27gGrHKzkNga7qtyUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEgp8L2C2mWY6vKsXuZFd9Hj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is echt super tof

Het is weer vrijdag, tijd voor een nieuwe This week on Xbox

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBmCuA-8KNiE3-h6KMlTva6mKPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0EaEhcFZijb2Aa6nGSl2a7a.jpg?f=fotoalbum_largeDenk een social media hack. En anders iedereen Xbox tokens kopen!

[ Voor 146% gewijzigd door Raem op 30-05-2025 22:30 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-01 21:12
Hoe zit het ook alweer met games delen.

Xbox Series X hier, met 1 account mert games van mijn vrouw, 1 met gamepass em games van mij. Allebeide kids hebben ook een account.

Nou is er een extra xbox in huis. Maar je kan dan niet tegelijk dezelfde game spelen toch?
eenhoorntje schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:13:
Hoe zit het ook alweer met games delen.

Xbox Series X hier, met 1 account mert games van mijn vrouw, 1 met gamepass em games van mij. Allebeide kids hebben ook een account.

Nou is er een extra xbox in huis. Maar je kan dan niet tegelijk dezelfde game spelen toch?
Jawel, ik deel mijn spellen met mijn bonus vader. Hij kan mijn gekochte spellen spelen en gebruik maken van mijn Game Pass Ultimate abbonement waarvan we de kosten ook delen, ik kan ook zijn gekochte spellen spelen. Wij kunnen zelfs hetzelfde spel tegelijk spelen en hun wonen 25km verderop.

Hij heeft mijn account op zijn Xbox ingelogd en gezegd dit is mijn home Xbox en dat heb ik bij mijn Xbox gedaan met zijn account. Wat het bovenstaande mogelijk maakt, want licenties staan op je gamertag en op een Xbox waardoor dit mogelijk is.

Hier nog even een stap voor stap uitleg hoe in te stellen;
  • Hoe je dit kunt instellen: Ga naar Instellingen: Op de Xbox-console, open de instellingen.
  • Account en profiel: Selecteer 'Account' of 'Profiel en systeem', afhankelijk van de versie van de Xbox.
  • Mijn thuis-Xbox: Selecteer 'Mijn thuis-Xbox'.
  • Maak dit mijn thuis-Xbox: Kies 'Maak dit mijn thuis-Xbox'.
  • Bevestig: Volg de verdere instructies op het scherm om te bevestigen en de instellingen te voltooien.

En de nieuwe games van deze week:

https://www.trueachievements.com/news/new-xbox-games-june-2

Waarbij ik deze heb gekocht.

Ben altijd wel in voor een goede point & click adventure.

Daarnaast komen Symphonia en Crypt Custiodian in Gamepass. Twee games die totaal aan mijn aandacht zijn ontsnapt toen ze origineel uitkwamen. Iemand hier die een van deze games heeft gespeeld?

• eenhoorntje
@G_Dragon Bedankt voor de uitlef. Hoe zit dat dan met exclusieve dlc van sommige games? De nieuwe Fantasy Life heeft op de huidige home xbox de exclusieve content. Bij het inloggen op de andere niet. Zal het straks eens uitvoeren. Kan het max 5 keer wisselen zag ik
eenhoorntje schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:12:
@G_Dragon Bedankt voor de uitlef. Hoe zit dat dan met exclusieve dlc van sommige games? De nieuwe Fantasy Life heeft op de huidige home xbox de exclusieve content. Bij het inloggen op de andere niet. Zal het straks eens uitvoeren. Kan het max 5 keer wisselen zag ik
Ja maximaal 5 keer per jaar, maar als het eenmaal goed ingesteld staat wissel je het toch nooit meer of de Xbox moet stuk gaan. Ik kan bijna alle DLC delen met mijn bonus vader, maar de premium upgrade van Forza Horizon 5 niet dus het is per spel wel verschillend. Maar heel vaak komt het gelukkig niet voor dat ik een dlc niet heb kunnen delen O-)

uchiha tijntje schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:11:

Daarnaast komen Symphonia en Crypt Custiodian in Gamepass. Twee games die totaal aan mijn aandacht zijn ontsnapt toen ze origineel uitkwamen. Iemand hier die een van deze games heeft gespeeld?
Niet gespeeld.
Ik hoop echter niet dat je Nine Sols ook aan je aandacht laat ontsnappen voordat deze game pass verlaat :o

• eenhoorntje
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:15:
[...]

Ja maximaal 5 keer per jaar, maar als het eenmaal goed ingesteld staat wissel je het toch nooit meer of de Xbox moet stuk gaan. Ik kan bijna alle DLC delen met mijn bonus vader, maar de premium upgrade van Forza Horizon 5 niet dus het is per spel wel verschillend. Maar heel vaak komt het gelukkig niet voor dat ik een dlc niet heb kunnen delen O-)
Werkt helemaal prima

• R.G

R.G

Raem schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:29:
[Afbeelding]Denk een social media hack. En anders iedereen Xbox tokens kopen!
Is het echt of

Trouwens overlord 1 is de game delisted?

Ik zie her niet meer bij owned games?
Hebben ze nu een game afgepakt?

• Beakzz
R.G schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:16:
[...]

Trouwens overlord 1 is de game delisted?

Ik zie her niet meer bij owned games?
Hebben ze nu een game afgepakt?
Delisting betekent niets meer dan niet meer verkrijgbaar (zoals een stenen winkel die geen voorraad meer krijgt) dus lijkt mij sterk dat je het spel niet meer kan downloaden. Dat zou wel echt erg zijn als dat het geval is. Op Steam heb ik best wel wat delisted games, maar die zijn allemaal nog te downloaden.

En op de Xbox hetzelfde met bv Forza Horizon 4.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 02-06-2025 18:26 ]

• R.G

R.G

Beakzz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:25:
[...]

Delisting betekent niets meer dan niet meer verkrijgbaar (zoals een stenen winkel die geen voorraad meer krijgt) dus lijkt mij sterk dat je het spel niet meer kan downloaden. Dat zou wel echt erg zijn als dat het geval is. Op Steam heb ik best wel wat delisted games, maar die zijn allemaal nog te downloaden.

En op de Xbox hetzelfde met bv Forza Horizon 4.
Kan jik de game vinden?
En of andere hier?
R.G schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 01:31:
[...]

Kan jik de game vinden?
En of andere hier?
In de Android app kan ik de game in ieder geval gewoon vinden en ook remote installeren lijkt het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0_yljH_vKNaEV1xj6rlnGyIm78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCY2j6yg9PGhScGPE5s66Nim.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een klein weekje tot de xbox showcase. Deze begint zondag 8 juni om 19:00. Zie voor meer info:

https://news.xbox.com/en-...ds-2-direct-how-to-watch/

Ben benieuwd wat ze deze keer laten zien :). Ze hebben genoeg games in de pijplijn na al een bijzonder vol eerste helft van 2025.

We zullen mogelijk wat meer te zien gaan krijgen voor Gears en Fable en wellicht misschien een State of Decay 3.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-06-2025 07:41 ]

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

• R.G

R.G

Finraziel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 06:27:
[...]

In de Android app kan ik de game in ieder geval gewoon vinden en ook remote installeren lijkt het.
[Afbeelding]
Bijzonder via de android app kan Ik het ook vinden en installeren idd.. maar via Xbox zelf niet

Bij owned games en full library zie ik het niet...

Vreemd kan iemand confirm?

• R.G

R.G

Heb je ook of heb je toegang tot de dlc?
Of is dat weg ivm Xbox 360 store weg down?

• Deezers
Ik lees overal dat 2025 een topjaar is voor games, maar ondertussen sluit de een na de andere gamestudio. Komende jaren mindere jaren dan?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:58
Hades uitgespeeld! :)

Althans...tot net na de aftiteling. Nu de missies nog doen na de aftiteling en uiteraard op hogere heat's spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 03-06-2025 09:29 ]

• Beakzz
Deezers schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:16:
Ik lees overal dat 2025 een topjaar is voor games, maar ondertussen sluit de een na de andere gamestudio. Komende jaren mindere jaren dan?
AAA bedrijven gaan steeds meer voor bewezen concepten en minder risico’s dus sluiten ze “alles” waar ze geen potentiële megawinsten in zien of als de studio een minder succesvolle game heeft uitgebracht.

Een hoop investeerders zijn ook naar AI bedrijven gegaan, want daar zit/zat nu de grote groei dus het is hoe dan ook moeilijker geworden om een project gefund te krijgen plus dat elk game project steeds duurder wordt.

Dus ja het is meer een goed jaar voor gamers dan de games industrie en dat komt mede door de gezonde AA en indie scène imo en ook op AAA gebied zijn er nog genoeg games die presteren, maar niet perse met de winsten die de aandeelhouders voor ogen hebben.

Met projecten van honderden miljoenen is het alleen maar goed dat Expedition 33 zo’n succes is met een veel lager budget. Misschien leren ze er van om ook met kleinere teams aan games te werken.

• Exactor it
PdeBie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:28:
Hades uitgespeeld! :)

Althans...tot net na de aftiteling. Nu de missies nog doen na de aftiteling en uiteraard op hogere heat's spelen.
Als je alle verhaalelementen wil meekrijgen is een achievement guide Wel handig. Want er zitten soms rare afhankelijkheden in. Ik heb dat overigens niet gebruikt. Heb echt heel veel runs gedaan waardoor het uiteindelijk goed kwam qua verhaal. :)
Gisteren begonnen aan Elden Ring, overvallen door de grote open wereld.
Geen idee waar je heen moet, dat werd vrij snel duidelijk toen ik te sterke vijanden tegenkwam en doodging :P

Deezers schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:16:
Het sluiten van studio's is natuurlijk al enige jaren in gang gezet. De AAA games zijn tegenwoordig gewoon meer een risico dan een pre aan het worden voor publishers.

• PdeBie
Exactor it schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Als je alle verhaalelementen wil meekrijgen is een achievement guide Wel handig. Want er zitten soms rare afhankelijkheden in. Ik heb dat overigens niet gebruikt. Heb echt heel veel runs gedaan waardoor het uiteindelijk goed kwam qua verhaal. :)
Ik ga niet voor 1000g, maar het hele verhaal wil ik wel weten. Zit zelf overigens ook al op 100+ runs. Er waren speelmomenten dat ik gewoon simpelweg niet de juiste boons voorgeschoteld kreeg of dat ik zelf gewoon enorm zat te prutsen :+

• Exactor it
PdeBie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Ik ga niet voor 1000g, maar het hele verhaal wil ik wel weten. Zit zelf overigens ook al op 100+ runs. Er waren speelmomenten dat ik gewoon simpelweg niet de juiste boons voorgeschoteld kreeg of dat ik zelf gewoon enorm zat te prutsen :+
Dan heb je pech want de 1000gs haal je vanzelf als je alle verhaal wil zien. :)

• PdeBie
Exactor it schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Dan heb je pech want de 1000gs haal je vanzelf als je alle verhaal wil zien. :)
Hoezo? Sommige achievements zijn niet nodig voor het verhaal toch?
Skelly’s Last Lamentations bijvoorbeeld of Haste of Hermes.

• Ht87
Ik hoop dat ze een beetje de Indiana Jones toer op gaan zoals Machinegames heeft gedaan.

Een dertien in 1 dozijn shooter zit niemand echt op te wachten denk ik. James Bond is voor voor mij avontuur, intrige, spionage en af en toe een goede shootout op een epische plek.

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:59
Shovel Knight: Treasure Trove nu voor €20 ipv €40
Ik twijfel nog.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:59
R.G schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Bijzonder via de android app kan Ik het ook vinden en installeren idd.. maar via Xbox zelf niet

Bij owned games en full library zie ik het niet...

Vreemd kan iemand confirm?
Kan ze beide wel vinden in de store op de Xbox, maar niet kopen of installeren: not currently available.

Wat nog vervelender is, kom ik nu achter, is dat ik beide op disc heb maar dat de Xbox de schijf niet ziet. Alsof er geen disc geplaatst is zegmaar. Blijkt dat ie dus helemaal geen 360 titels meer kan lezen. Lekker dan.

• Ht87
uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:06:
[...]

Ik hoop dat ze een beetje de Indiana Jones toer op gaan zoals Machinegames heeft gedaan.

Een dertien in 1 dozijn shooter zit niemand echt op te wachten denk ik. James Bond is voor voor mij avontuur, intrige, spionage en af en toe een goede shootout op een epische plek.
Ik hoop eigenlijk meer de kant op van Hitman. En dan doel ik met name op de stealth kant en infiltratie en wat minder lineair zoals Indiana Jones (ook een topspel op zichzelf overigens) maar 100 manieren om door een level te gaan. IOI zal hier ongetwijfeld iets tofs van kunnen maken, veel potentie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 03-06-2025 14:53 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Op de Tweakers frontpage staat dit in het artikel:
De game komt in ieder geval uit op de Nintendo Switch 2, vermoedelijk ook op andere consoles.
Of de redactie heeft slecht onderzoek gedaan en komt het wel gewoon naar alle consoles (lees XBox en PS) of Nintendo heeft een dealtje gesloten.

Vind de switch toch meer een console voor (kleine) kinderen waar James Bond nou niet echt de doelgroep voor is. En ja, ik weet dat de NS ook populair is onder volwassenen, waaronder ik zelf :)

XBL: MRE Inc

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ht87 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:52:
[...]

Ik hoop eigenlijk meer de kant op van Hitman. En dan doel ik met name op de stealth kant en infiltratie en wat minder lineair zoals Indiana Jones (ook een topspel op zichzelf overigens) maar 100 manieren om door een level te gaan. IOI zal hier ongetwijfeld iets tofs van kunnen maken, veel potentie.
Zou wel tof zijn idd.

XBL: MRE Inc

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:21
MRE-Inc schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:11:
[...]

Of de redactie heeft slecht onderzoek gedaan en komt het wel gewoon naar alle consoles (lees XBox en PS) of Nintendo heeft een dealtje gesloten.
Uiteraard komt het naar moderne consoles. Tot dusver is daarvan alleen bekend dat de Switch 2 daaronder valt omdat de game tijdens de Nintendo Direct van 2 april werd genoemd.

YouTube: Nintendo Direct: Nintendo Switch 2 – 4.2.2025

Holy sh*t gaan we dan nu eindelijk grote stappen zetten op gebied van grafisch? Dit is een geweldige sprong _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 03-06-2025 15:57 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
G_Dragon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:52:
[YouTube: The Witcher 4 - Cinematic Trailer | State of Unreal 2025]

[YouTube: The Witcher 4 Gameplay Tech Demo Unreal Engine 5]

Holy sh*t gaan we dan nu eindelijk grote stappen zetten op gebied van grafisch? Dit is een geweldige sprong _/-\o_
Gaaf!
Wel zijn de graphics helemaal hoe ik me Witcher 3 herinner. Maar uit het verleden is al gebleken dat mijn herinneringen altijd een 4K remaster toepassen.
Als ik W3 en W4 naast elkaar zou leggen is er zeker een groot verschil.

Zin in!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Ziet er goed uit, maar als ik de term tech demo’s lees kruipt er altijd wel een gevoel van…. Hoe reëel is dit. :) Het kan zijn dat er geen enkel “gamesysteem” actief is waardoor alle power, zowel cpu als gpu voor de graphics kan worden ingezet.

• Exactor it
PdeBie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:40:
[...]

Hoezo? Sommige achievements zijn niet nodig voor het verhaal toch?
Skelly’s Last Lamentations bijvoorbeeld of Haste of Hermes.
Oh ja. Ik doe zo volautomatisch achievements erbij als het kan dat ik vergeten was dat er een paar voor 'ingewikkelde dingen' waren. Ik geloof dat ik nog tientallen runs moest doen voor verhaal toen ik allang klaar was met de zestien heat achievement. :+
uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:44:
Ziet er goed uit, maar als ik de term tech demo’s lees kruipt er altijd wel een gevoel van…. Hoe reëel is dit. :) Het kan zijn dat er geen enkel “gamesysteem” actief is waardoor alle power, zowel cpu als gpu voor de graphics kan worden ingezet.
Er is in ieder geval door project red bevestigd dat de tech demo op 4K 60 fps + raytracing draait en dat wat we in de trailer zien is opgenomen van een standaard PS5
Veelbelovend, maar wat als er een monster met een aantal mobs allemaal random zooi op het scherm tovert ? 🤔

• PdeBie
Exactor it schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:01:
[...]

Oh ja. Ik doe zo volautomatisch achievements erbij als het kan dat ik vergeten was dat er een paar voor 'ingewikkelde dingen' waren. Ik geloof dat ik nog tientallen runs moest doen voor verhaal toen ik allang klaar was met de zestien heat achievement. :+
16 heat? Damn! Hoogste wat ik nu gehaald heb is 3. :+

• Exactor it
PdeBie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:35:
[...]

16 heat? Damn! Hoogste wat ik nu gehaald heb is 3. :+
Je wordt steeds behendiger in dodge en slimmer qua boon keuze als het goed is. :)

Voor verhaal zou je kunnen overwegen de guide voor one for the ages te lezen nadat je de eindbaas tien keer verslagen hebt. Er zitten wat afhankelijkheden in qua verhaal. Random goden kiezen kan ook maar dan kan het zomaar tientallen uren langer duren.

• Deezers
Voor wat het waard is: er schijnen veel Ubisoft games naar Gamepass te komen, waaronder een remake van Splinter Cell: https://twistedvoxel.com/...ll-remake-xbox-showcase/# ik moest even diep graven in mijn geheugen maar die game komt inderdaad bekend voor van de PS3, dus hoef ik niet per se nogmaals te spelen of ze moeten wat leuks toevoegen behalve nieuwe graphics. Het zijn wel veel remakes de laatste tijd..

[ Voor 34% gewijzigd door Deezers op 03-06-2025 20:12 ]

• Exactor it
Splinter Cell was awesome! Jammer Dat het een remake is en niet een nieuw deel.
justifire schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:07:
[...]

Er is in ieder geval door project red bevestigd dat de tech demo op 4K 60 fps + raytracing draait en dat wat we in de trailer zien is opgenomen van een standaard PS5
Veelbelovend, maar wat als er een monster met een aantal mobs allemaal random zooi op het scherm tovert ? 🤔

We gaan het uiteindelijk wel zien :)

Was vanavond begonnen aan Symphonia. Leuke platformer denk ik maar er is een game breaking bug, waarvan de developer op de hoogte is:

Dus ik zou even wachten met spelen. Maar zodra die gefixt is, kan ik hem wel aanraden als je van uitdagende 2D platformers houdt.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:46

ilm

80 dollar voor de g7 pro. De draadloze versie meer dan 100 dollar. Beetje duur die draadloze xbox licentie.

Voor spy games denk ik met veel vreugde terug aan alpha protocol! Een hidden gem wat mij betreft. L
Pagina: 1 ... 92 ... 116 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties