Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:25
G_Dragon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:59:

Ziet er goed uit, geen idee naar welke platformen dit gaat komen.
Komt als het goed is uit op PC, PS5 en Xbox.
L23 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

Ik vraag me vooral af wanneer het uitkomt :P Over 5 jaar? Verder leuke plaatjes, daar niet van.
Geplande release voorlopig in 2025.

[ Voor 29% gewijzigd door Powder Toastman op 17-10-2024 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powder Toastman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:56:
[...]

Komt als het goed is uit op PC, PS5 en Xbox.

[...]

Geplande release voorlopig in 2025.
Ok. Natuurlijk wel interessant dat het hier om Leslie Benzies gaat. Hopelijk een toffe game.

Ik zie net de teaser uit 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:48
schumi1986 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:53:
[...]

Oef... Misschien ligt het aan de foto's maar ik had hem toch wel een heel stukje mooier verwacht :X
Vandaag in het echt gezien en dan toch maar meteen besteld!

Komt pas begin december binnen dus mag nog even geduld hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Vandaag in het echt gezien en dan toch maar meteen besteld!

Komt pas begin december binnen dus mag nog even geduld hebben :p
Niet uitverkocht dan?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
In NL wel ja. Maar Microsoft werkt vanuit een centraal magazijn en dus kun je via een land wat nog wel voorraad heeft gewoon bestellen en naar je huis laten verzenden. Hier heb ik al meerdere keren gebruik van gemaakt en dat werkt :)

Even vlug gezien hebben DE, IT en FR nog gewoon voorraad.

Gewoon naar de NL Xbox store gaan en in de taakbalk nl-nl vervangen voor de-de / it-it / fr-fr.

Zag ze ook al op Marktplaats staan voor 950+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

In NL wel ja. Maar Microsoft werkt vanuit een centraal magazijn en dus kun je via een land wat nog wel voorraad heeft gewoon bestellen en naar je huis laten verzenden. Hier heb ik al meerdere keren gebruik van gemaakt en dat werkt :)

Even vlug gezien hebben DE, IT en FR nog gewoon voorraad.

Gewoon naar de NL Xbox store gaan en in de taakbalk nl-nl vervangen voor de-de / it-it / fr-fr.

Zag ze ook al op Marktplaats staan voor 950+ :+
Ik bedoelde in algehele zin idd, valt toch een beetje tegen voor een limited edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:00:
[...]

Ik bedoelde in algehele zin idd, valt toch een beetje tegen voor een limited edition.
Idd. Deze versie is voor veel mensen ook helemaal niet interessant denk ik. En hoewel dit design speciaal is haalt het het IMO bij lange na niet bij de Halo special edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:05:
[...]

Idd. Deze versie is voor veel mensen ook helemaal niet interessant denk ik. En hoewel dit design speciaal is haalt het het IMO bij lange na niet bij de Halo special edition.
Nou die heb ik dus staan (met nieuwe controller nog) en vond deze LE ook wel nice en 2TB kan ik regelmatig goed gebruiken. Dus heb er nog aan gedacht mijn Halo te verkopen en dan deze te halen.

Alleen ik had aangenomen dat hij wel uitverkocht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Nou die heb ik dus staan (met nieuwe controller nog) en vond deze LE ook wel nice en 2TB kan ik regelmatig goed gebruiken. Dus heb er nog aan gedacht mijn Halo te verkopen en dan deze te halen.

Alleen ik had aangenomen dat hij wel uitverkocht zou zijn.
Ik heb die dus nog nieuw in doos staan.. zonde om hem te openen :o ook de Halo elite controller heb ik nog nieuw in doos.. had er 2, de gebruikte heb ik een tijdje geleden verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:51:
[...]

Ik heb die dus nog nieuw in doos staan.. zonde om hem te openen :o ook de Halo elite controller heb ik nog nieuw in doos.. had er 2, de gebruikte heb ik een tijdje geleden verkocht :)
Deed dat nog een beetje wat? Want ik wil er eigenlijk zo min mogelijk bijleggen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:25
schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:51:
[...]

Sealed Halo edition consoles zijn inmiddels redelijk in prijs gestegen als ik eBay mag geloven. Weet wel dat het vraagprijzen zijn en geen idee of ze uiteindelijk ook voor dergelijke prijzen verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Deed dat nog een beetje wat? Want ik wil er eigenlijk zo min mogelijk bijleggen :P
625,- met net als jou een ongebruikte controller. Verder echt in nieuwstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:23:
[...]

625,- met net als jou een ongebruikte controller. Verder echt in nieuwstaat.
Mm niet verkeerd, ik dacht zelf aan "voor hetzelfde geld als een 1 TB Module". Ik ga het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Grote speelgoed boek van Bol ligt op de mat.

Paar bladzijden Playstation, meer bladzijden Nintendo, Xbox….. 0. Niks, nada, noppes. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PdeBie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:42:

Paar bladzijden Playstation, meer bladzijden Nintendo, Xbox….. 0. Niks, nada, noppes. :(
Wist niet dat die papieren speelgoedboeken nog bestonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

Wist niet dat die papieren speelgoedboeken nog bestonden.
Absoluut! Bol doet dat al jaren, wij kregen hem vorige week en de kleine heeft hem al helemaal stuk gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:42:

Ja niet echt onterecht toch? Schat zo in dat de doelgroep van het bol speelgoedboek en Xbox elkaar totaal niet overlappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:31
Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

Ja niet echt onterecht toch? Schat zo in dat de doelgroep van het bol speelgoedboek en Xbox elkaar totaal niet overlappen.
Kijk ook naar multiplat games bv in uk charts. Xbox is echt fractie van PS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

Wat is de doelgroep van Xbox dan t.o.v. PS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:48:
[...]

Wat is de doelgroep van Xbox dan t.o.v. PS?
Nou ik zei niet perse dat de Xbox een andere doelgroep heeft dan de PlayStation. Ik zei dat de Xbox niet de doelgroep is van het bol boek.

Maar als antwoord op je vraag, ik zou zeggen dat de Xbox een oudere doelgroep heeft dan het bol boek en die van de PlayStation “breder” is en waardoor er ook overlap is met dat boek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 17:19

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Toffe show. Ook prima gamepass aankondigingen voor in 2025.

Volgende week de dlc van Alan Wake maar proberen.

Animal Well is schijnbaar een hele bijzondere en goede game dus mooi dat die vanaf vandaag beschikbaar is.

Die remedy coop game is een beetje een vreemde :)

Mouse PI for hire kan leuk worden maar ben benieuwd hoeveel het om het lijf gaat krijgen.

En eternal strands lijkt me wel een leuke game. Had er al wel wat eerder van gezien en mooi dat die in GP komt.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:02:
[...]

Maar als antwoord op je vraag, ik zou zeggen dat de Xbox een oudere doelgroep heeft dan het bol boek en die van de PlayStation “breder” is en waardoor er ook overlap is met dat boek.
Ja ok, die argumentatie snap ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat was een mooie show gisteravond, had niet verwacht dat het z'n leuke show zou zijn!
Mouse P.I. For Hire, Mistfall hunter, Blindfire, The Legend Of Bamboo ga ik even in de gaten houden, ziet er namelijk interessant uit :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

MazeWing

The plot thickens...

[...]

De Xbox is voor retailers nauwelijks interessant. Er zit weinig marge op een console en games worden itt de ps5 veel meer digitaal aangeschaft. Kijk naar de gemiddelde mediamarkt: de Xbox heeft misschien 1 klein schapje…

Als er 1 console als “digital edition” bestaansrecht had was het wel de series x. Als ze die voor €399 zonder disc drive hadden aangeboden bij launch dan zag het er nu misschien anders uit.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:23
MazeWing schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

De Xbox is voor retailers nauwelijks interessant. Er zit weinig marge op een console en games worden itt de ps5 veel meer digitaal aangeschaft. Kijk naar de gemiddelde mediamarkt: de Xbox heeft misschien 1 klein schapje…

Als er 1 console als “digital edition” bestaansrecht had was het wel de series x. Als ze die voor €399 zonder disc drive hadden aangeboden bij launch dan zag het er nu misschien anders uit.
Fysieke verkoop is dying, de laatste stuiptrekkingen van de mediamarkt en andere retailers.
Gamepass is de disruptive gamechanger, de rest volgt vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
drakiesoft schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Fysieke verkoop is dying, de laatste stuiptrekkingen van de mediamarkt en andere retailers.
Dat dacht ik tot 2 jaar geleden ook. Maar volgens mij groeit gamepass maar heel beperkt en is de (digitale) koop van games helemaal nog niet significant aan het dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als we het toch over kopen van games hebben en de creativiteit in grote titels vaak ver te zoeken is, bij deze dan ook aan te raden om Animal Well te kopen. Sinds gisteren op Xbox en heeft erg mooie recensies.

https://www.metacritic.com/game/animal-well/

Een aantal conclusies:

So, it’s not about if you’ll play Animal Well, but when. I feel like it’s the perfect case study for how games should approach game design with player agency. You know the phrase, can’t put a square peg into a round hole? Well, this is the kind of game that wants you to at least try. I’ve never been so lost and yet so motivated at the same time. So confused, and yet, have several options and directions that I can take. So confident, only to be tested moments later. Animal Well is a masterpiece.

Animal Well is a masterclass in puzzle design, with tight platforming, set in a beautiful, oftentimes perilous world. It's actually at its weakest when it's just a Metroidvania, and instead, its world and the genre serve as a way to deliver some of the most intricate, interconnected puzzles of any game I've ever played.

A sleep-destroying puzzle metroidvania of baffling depth, Animal Well may go down in history as one of the genre's best.

En dan is er naast Animal Well ook nog eens Neva uitgekomen! Mooie week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Is er eigenlijk nog een ander verschil bij de Series S 1TB? De nieuwe is wit, de oudere (1TB versie) zwart. Is dat alles ?
Bij de X is er ook een die shrink.

[ Voor 4% gewijzigd door Dadona op 18-10-2024 14:13 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

MazeWing

The plot thickens...

drakiesoft schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Voor de Xbox zeker, maar switch en PlayStation verkopen nog steeds heel veel games. Mede door het ontbreken van een dienst zoals gamepass.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:23
Nou dan even wat real world info dan al die aannames.
Fysiek is niet meer van deze tijd ook niet voor die andere consoles. Steam is leading op pc, gamepass is waardevol voor consoles. De rest volgt vanzelf. Next gen is digitaal only. Niet boos worden haha 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:39
drakiesoft schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:06:
Fysiek is niet meer van deze tijd ook niet voor die andere consoles. Steam is leading op pc, gamepass is waardevol voor consoles. De rest volgt vanzelf. Next gen is digitaal only. Niet boos worden haha 🤪
Dan gaan we pas veel tegenvallers zien qua gamesales als de digitale prijzen zo blijven als ze nu zijn, vooral bij Sony €80 Al denk ik dat volgende gen gewoon disk te koop zal zijn, iedergeval bij Sony. MS is ander verhaal 🙃

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steam is leading op pc
Dat is niet heel gek, zijn er überhaupt nog fysieke games op pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:02

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Wist niet dat er een game in ontwikkeling was, best interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:53
dan al die aannames
aannames
...
8)7

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:51
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

Dat is niet heel gek, zijn er überhaupt nog fysieke games op pc?
Denk je dat dat toeval is of omdat uitgevers geen zin hadden in piraterij en wel zin hadden om kosten te drukken en daarom twintig jaar geleden schijfjes op pc de nek omgedraaid hebben?

Ik ben juist verbaasd dat de drie grote console storefronts überhaupt nog aan schijfjes doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:53:
[...]

Denk je dat dat toeval is of omdat uitgevers geen zin hadden in piraterij en wel zin hadden om kosten te drukken en daarom twintig jaar geleden schijfjes op pc de nek omgedraaid hebben?

Ik ben juist verbaasd dat de drie grote console storefronts überhaupt nog aan schijfjes doen eigenlijk.
Dan ben je over 20 jaar nog verbaasd schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:51
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Ok. Mag ik nu beleggingstips van je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Gelet op de ontwikkelingen in de afgelopen 20 jaar ben ik verbaasd dat er nog mensen zijn die denken dat we over 20 jaar nog schijfjes gebruiken of andere fysieke vormen van opslag die je in een normale winkel kunt kopen waar een game op staat die je daarna in een stuk hardware duwt om die game op te spelen :)

Ik zou er haast wel een weddenschap om willen afsluiten voor een game, maar ik heb geen idee hoe duur de games zijn over 20 jaar :p

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-10-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:24:
[...]
Ok. Mag ik nu beleggingstips van je?
Ja hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:48:
[...]

“Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst” - Space Marine 2
Lethal difficulty is wat lastig geworden las ik? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:26:
[...]

Gelet op de ontwikkelingen in de afgelopen 20 jaar ben ik verbaasd dat er nog mensen zijn die denken dat we over 20 jaar nog schijfjes gebruiken of andere fysieke vormen van opslag die je in een normale winkel kunt kopen waar een game op staat die je daarna in een stuk hardware duwt om die game op te spelen :)

Ik zou er haast wel een weddenschap om willen afsluiten voor een game, maar ik heb geen idee hoe duur de games zijn over 20 jaar :p
Zelf voorkeur voor fysiek bij Nintendo Switch games. Bij Xbox vanaf de Xbox One gelijk digitaal gegaan omdat je games eerst moet gaan installeren voordat je ze kan spelen. Ik zal het wel gaan missen, maar als het niet meer plug & play is, games meerdere keren updates krijgen en behoorlijk kunnen veranderen sinds release is het gewoon niet meer zo praktisch.

Wel denk ik dat er over 20 jaar een bepaalde console is die inspeelt op die niche behoefte van fysieke games. Zoals je nu ziet met Evercade. Maar geen fysieke games bij Xbox en Playstation. Nintendo volgt waarschijnlijk een generatie later, maar over 20 jaar is die ook volledig digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Als ik 4K 120hz vrr aanzet via instellingen. Gaat dit dan ten koste van de grafische kwaliteit in-game?

Want je kan soms graphics/performance selecteren in spellen. Hoe gebeurt dit precies?

Met welke instelling houdt de xbox rekening? De hoofdinstelling van de xbox? Of het spel?

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 19-10-2024 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:10:
[...]
Nintendo volgt waarschijnlijk een generatie later, maar over 20 jaar is die ook volledig digitaal.
De kans dat Nintendo ooit afstapt van fysieke games lijkt me echt heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

De kans dat Nintendo ooit afstapt van fysieke games lijkt me echt heel klein.
20 jaar…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:44

ilm

Ik heb een nieuwe souls game ontdekt: Crash bandicoot 1. Git gud. Jaja, speel een keer CB1. :)

Enkele levels toch wel ontzettend moeilijk (high road, stormy ascent...). Goed, misschien zal de jeugd het beter doen, maar toch moeilijk voor te stellen dat dit voor kinderen is.

Niet echt vergevingsgezind, bewegen heeft veel momentum en is helemaal niet precies. In de praktijk betekent 1 hit herbeginnen vanaf een toch wel relatief zeldzame checkpoint, als je al niet heel de level moet herdoen. Uiteindelijk ben ik er nu wel door, was toch meer frustrerend dan leuk.

Het zal wss een onpopulaire mening zijn maar eigenlijk vind ik het niet zo'n bijster goede games door bovenstaande redenen.

[ Voor 3% gewijzigd door ilm op 19-10-2024 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ilm schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:42:
Ik heb een nieuwe souls game ontdekt: Crash bandicoot 1. Git gud. Jaja, speel een keer CB1. :)

Enkele levels toch wel ontzettend moeilijk (high road, stormy ascent...). Goed, misschien zal de jeugd het beter doen, maar toch moeilijk voor te stellen dat dit voor kinderen is.

Niet echt vergevingsgezind, bewegen heeft veel momentum en is helemaal niet precies. Praktisch is 1-hit vanaf een toch wel relatief zeldzame checkpoint herbeginnen, als je al niet heel de level moet herdoen. Uiteindelijk ben ik er nu wel door, was toch meer frustrerend dan leuk.

Het zal wss een onpopulaire mening zijn maar eigenlijk vind ik het niet zo'n bijster goede games door bovenstaande redenen.
Je speelt de Crash Bandicoot N Sane Trilogy? Daar heb ik me ook goed mee vermaakt. Maar de eerste game vond ik moeilijker dan 2 en 3, niet uitgespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:13

Niet echt vergevingsgezind, bewegen heeft veel momentum en is helemaal niet precies. Praktisch is 1-hit vanaf een toch wel relatief zeldzame checkpoint herbeginnen, als je al niet heel de level moet herdoen. Uiteindelijk ben ik er nu wel door, was toch meer frustrerend dan leuk.

Ik lees alleen maar zaken die standaard waren in games van de jaren 80, 90, 00s 😅

Maar moet toegeven, ik vind de quality of life features van tegenwoordig ook wel fijn om te hebben.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs dan zal Nintendo ze wel ingepakt onder de kerstboom willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

Zelfs dan zal Nintendo ze wel ingepakt onder de kerstboom willen.
Onder de digitale kerstboom.

Maar ik hoop het voor je. Ik begrijp ook wel waarom jij graag fysieke games behouden ziet blijven. Maar de wereld staat niet stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:53

Je moet een game uit 1996 ook niet beoordelen volgens de maatstaven van tegenwoordig.
Dan kun je beter Crash Bandicoot 4 spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm

ilm

L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Je speelt de Crash Bandicoot N Sane Trilogy? Daar heb ik me ook goed mee vermaakt. Maar de eerste game vond ik moeilijker dan 2 en 3, niet uitgespeeld.
Klopt, crash bandicoot trilogy. Het zou inderdaad gemakkelijker worden vanaf nu.

De checkpoints waren eigenlijk nog wel ok. Het probleem was vnl. dat je geen goed dieptezicht hebt, gecombineerd met de ietwat minder nauwkeurige besturing zorgde voor wat irritatie. Vooral in die twee levels. Langs de andere kant heb ik stormy ascent nu wel perfect doorlopen. Oefening baart kunst.

Remakes van oudere games mag je idd niet 1 op 1 vergelijken. De gameplay en mechanics zullen in de tijd wel top zijn geweest. Ik zie veel 'longplays' van oude games in 1-2 uur die ik vroeger zelf nooit heb uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

Raem schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:21:
[...]

Je moet een game uit 1996 ook niet beoordelen volgens de maatstaven van tegenwoordig.
Dan kun je beter Crash Bandicoot 4 spelen.
Idd, licht verrast dat het van 1996 is. Nog ouder dan ik dacht, had eerder rond 2000 in men hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:14:
[...]
Onder de digitale kerstboom.

Maar ik hoop het voor je. Ik begrijp ook wel waarom jij graag fysieke games behouden ziet blijven. Maar de wereld staat niet stil.
Cd's zijn er ook nog. Cassettebandjes en vinyl zijn weer terug. Misschien zijn fysieke games dan wel weer zo retrohip dat ze een comeback maken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Cd's zijn er ook nog. Cassettebandjes en vinyl zijn weer terug. Misschien zijn fysieke games dan wel weer zo retrohip dat ze een comeback maken. :p
Dat verwacht ik zeker. Maar geen Xbox, Playstation of Nintendo main console. Er zal zeker vraag naar zijn en bedrijven die daar op inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjbanis
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-09 17:17
Was van plan deze week een tweede playthrough te starten van Baldurs Gate 3. Had de hoop dat de update het spel goed gedaan zou hebben maar hij crashed zo mogelijk nog vaker XD Belachelijk dat dit spel game of the year is geworden. Heb er als fan van de eerste twee delen notabene een xbox voor gehaald maar ben er nu wel klaar mee. Gelukkig via gamepass al de nodige andere games kunnen vinden dus heb geen spijt van mijn xbox!

Mocht iemand nog aanraders voor andere coop rpg's heeft houd ik mij aanbevolen. Ik was begonnen aan Diablo 4 maar voelde het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjbanis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:44:
Was van plan deze week een tweede playthrough te starten van Baldurs Gate 3. Had de hoop dat de update het spel goed gedaan zou hebben maar hij crashed zo mogelijk nog vaker XD Belachelijk dat dit spel game of the year is geworden. Heb er als fan van de eerste twee delen notabene een xbox voor gehaald maar ben er nu wel klaar mee. Gelukkig via gamepass al de nodige andere games kunnen vinden dus heb geen spijt van mijn xbox!

Mocht iemand nog aanraders voor andere coop rpg's heeft houd ik mij aanbevolen. Ik was begonnen aan Diablo 4 maar voelde het niet echt.
Lords of the Fallen, Dragons Dogma 2, om er maar eens twee te noemen :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjbanis
Thanks! Ik ga er naar kijken.

Ik vond deze game er ook veelbelovend uitzien en komt ook naar gamepass! Doet mij denken aan children of Morta (zelfde maker?)

YouTube: 33 Immortals - Beta Gameplay Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjbanis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:44:

Jammer dat je zoveel last hebt van crashes. Ik lees het meer, maar heb zelf dan erg veel geluk gehad. Ik denk dat ik wellicht 2 crashes heb gehad in de 200 uur ofzo dat ik in het spel heb gestopt.

Maar coop rpgs. Als in online of local?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjbanis
Prijs jezelf gelukkig! Dan heb je al meerdere playthroughs achter de rug lijkt mij :D. Geen idee wat het probleem is, van alles geprobeerd. Ik heb de xbox nog niet erg lang maar heb nog met geen enkel ander spel problemen ervaren.

Ik speel voornamelijk online coop! Ik kan mijzelf er niet echt meer toe zetten om mij solo uren te verdiepen in singleplayer games maar in coop wil ik er nog wel aan beginnen.

Erg jammer trouwens dat de nieuwe dragon age geen coop krijgt. Ik weet dat het in de vorige delen ook niet zat (geen fatsoenlijke iig) maar het leek mij prima in het spel te verwerken. Wellicht geef ik de singleplayer nog eens een kans maar dat zal waarschijnlijk al vroegtijdig stranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mjbanis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:54:

Ik vond deze game er ook veelbelovend uitzien en komt ook naar gamepass! Doet mij denken aan children of Morta (zelfde maker?)

Wasteland 3 is ook fantastisch. En heb je Divinity 2 al gespeeld?

Dragons Dogma 2 zou ik zelf niet zo snel aanraden tenzij je hem echt goedkoop kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjbanis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:13:
Prijs jezelf gelukkig! Dan heb je al meerdere playthroughs achter de rug lijkt mij :D. Geen idee wat het probleem is, van alles geprobeerd. Ik heb de xbox nog niet erg lang maar heb nog met geen enkel ander spel problemen ervaren.

Ik speel voornamelijk online coop! Ik kan mijzelf er niet echt meer toe zetten om mij solo uren te verdiepen in singleplayer games maar in coop wil ik er nog wel aan beginnen.

Erg jammer trouwens dat de nieuwe dragon age geen coop krijgt. Ik weet dat het in de vorige delen ook niet zat (geen fatsoenlijke iig) maar het leek mij prima in het spel te verwerken. Wellicht geef ik de singleplayer nog eens een kans maar dat zal waarschijnlijk al vroegtijdig stranden.
Ja drie volledige playthroughs. Eentje op balanced waar ik een engeltje was. Eentje op tactician met the dark urge waar ik de duivel was en eentje op Honour mode waar ik me maar aanpaste aan good of evil naar gelang het de beste overlevingskans bood :P

Voor mij staat BG3 wel erg hoog in mijn favoriete lijstje.

En zoals hiervoor wordt aangegeven. Wasteland 3 is tof! Zelf heb ik die alleen gespeeld dus weet niet goed hoe de coop werkt. En Divinity original sin is ook een aanrader volgens mij. Die heb ik zelf niet geprobeerd. Als ik ooit nog veel tijd over heb misschien een idee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Welke audio-uitvoer hebben jullie met een surround-set? Pcm of dts/dolby? Wat klinkt beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mjbanis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:54:

Nog één om naar te kijken : Remnant 2

33 Immortals is erg leuk, heb genoten van beide betas :)

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 19-10-2024 21:15 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:38:
Welke audio-uitvoer hebben jullie met een surround-set? Pcm of dts/dolby? Wat klinkt beter?
DTS:X
Ben meer van de pinpoint accuracy dan van de bombastische filmmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:33:
[...]

ik heb het idee dat dts/dolby veel beter klinkt dan pcm/ongecomprimeerd. maar ze zeggen dat pcm/ongecomprimeerd beter moet klinken op papier. dus dat kan ik even niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:13:
[...]

ik heb het idee dat dts/dolby veel beter klinkt dan pcm/ongecomprimeerd. maar ze zeggen dat pcm/ongecomprimeerd beter moet klinken op papier. dus dat kan ik even niet volgen.
al opgezocht wat het woord ongecomprimeerd betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Nah, cd’s, Cassettebandjes, vinyl, blu-ray het is allemaal juist enorm niche geworden, geen goed voorbeeld waarom Nintendo vast gaat blijven houden aan fysieke games. Ik zie dat dan ook niet gebeuren.

Tuurlijk voor ons is het leuk maar de komende generaties hebben helemaal geen band met fysieke games. Die groeien op met digitale appstores en digitale gamestores op het platform wat ze willen gebruiken.

Entertainment is in vrijwel alle categorieën een service model geworden, games gaan zonder twijfel ook die kant op in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:28:
[...]

al opgezocht wat het woord ongecomprimeerd betekent?
ja, vandaar dat ik het geluidsverschil niet kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Farabi schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:13:
[...]

Nah dat ligt wel wat genuanceerder dan dit, dat het signaal “ongecomprimeerd” je xbox verlaat betekend niet dat de bron van dat geluid ongecomprimeerd Is, alleen dat de decoder van je receiver er niets meer mee hoeft te doen.

Het is allemaal afhankelijk van de decoders die de conversie doen, ik vind persoonlijk daarin mijn receiver veel beter dan de Xbox dus laat de receiver het werk doen en niet de xbox.

Je moet echter wel fatsoenlijke speakers hebben om goed verschil te merken, hang je er een soundbar achter dan maakt het allemaal niet zoveel uit.

Edit: Waar jij mee in de war bent is waarschijnlijk PCM met een “ongecomprimeerde bron”, zoals bijvoorbeeld Audio cd’s, dat is bij games niet het geval omdat de bron (de sound files in de game files) gecomprimeerd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 19-10-2024 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:33:
[...]

Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken, het een sluit het andere helemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:36:
[...]

Nah dat ligt wel wat genuanceerder dan dit, dat het signaal “ongecomprimeerd” je xbox verlaat betekend niet dat de bron van dat geluid ongecomprimeerd Is, alleen dat de decoder van je receiver er niets meer mee hoeft te doen.

Het is allemaal afhankelijk van de decoders die de conversie doen, ik vind persoonlijk daarin mijn receiver veel beter dan de Xbox dus laat de receiver het werk doen en niet de xbox.

Je moet echter wel fatsoenlijke speakers hebben om goed verschil te merken, hang je er een soundbar achter dan maakt het allemaal niet zoveel uit.

Edit: Waar jij mee in de war bent is waarschijnlijk PCM met een “ongecomprimeerde bron”, zoals bijvoorbeeld Audio cd’s, dat is bij games niet het geval omdat de bron (de sound files in de game files) gecomprimeerd is.
Ondersteund de xbox lossless hd-audio? Ik krijg alleen dolby digital en dts op mijn receiver te zien. Maar geen Dolby true hd of dts-hd?

Of gaat dat al via pcm? Ik heb earc aanstaan via mijn tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Farabi schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:27:
[...]

Ondersteund de xbox lossless hd-audio? Ik krijg alleen dolby digital en dts op mijn receiver te zien. Maar geen Dolby true hd of dts-hd?

Ooh dat durf ik niet te zeggen, ik gebruik geen ARC omdat mijn apparaten rechtstreeks op de receiver aangesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Ooh dat durf ik niet te zeggen, ik gebruik geen ARC omdat mijn apparaten rechtstreeks op de receiver aangesloten zitten.
welke audio-uitvoer verschijnt er meestal op jouw receiver als je een game speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de nieuwe games van deze week:

https://www.trueachieveme...new-xbox-games-october-21

Met uiteraard CoD in GP. Geen idee of ik de MP ga spelen, maar wel veel zin in de SP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Ben ook wel erg benieuwd naar de SP. Heb in de beta paar potjes MP gedaan, en geloof niet dat je me daar vaak gaat zien. Dat ging me echt te snel, met raar rond springende spelers. Misschien dat het met bekenden samen nog wel leuk is. SP heb ik wel zin in, die zijn altijd wel vermakelijk

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
BM schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:40:
Ben ook wel erg benieuwd naar de SP. Heb in de beta paar potjes MP gedaan, en geloof niet dat je me daar vaak gaat zien. Dat ging me echt te snel, met raar rond springende spelers. Misschien dat het met bekenden samen nog wel leuk is. SP heb ik wel zin in, die zijn altijd wel vermakelijk
inderdaad. zou mooi zijn als ze een keer cod 4 modern warfare remastered in de GP doen. dan wil ik nog wel een potje online spelen. ik snap niet waarom het spel zo duur blijft. zelfs met kortingen komt het nooit onder de €19,99.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5e5QxZfet2BGeuAMpBM4JPZzYKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crdTnwCslbAvAmZJZ28V2TTD.jpg?f=fotoalbum_large

Resident Evil 3 voor de derde keer doorspeelt. Op de PS4 Pro en PC had ik het al doorspeelt en nu ook op de Series X. Resident Evil 2 en 3 heb ik gisteren in de aanbieding digitaal gehaald met hoge spooky october korting. Deel 3 blijft toch mijn favoriet. Vroeger in de jaren 90 had ik deel 3 al doorspeelt op de PS1, waar ik erg trots op was.

Ik zit nu klaar voor Black Ops 6 en andere spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij spelen Minecraft samen in split-screen, maar als we dan beiden in dezelfde party gaan (ik via de headset verbonden met de Xbox, mijn vrouw met een headset verbonden via bluetooth op de telefoon en dan via de Xbox App) hebben de mensen in de party vaak last van echo. Ik heb echt me rot lopen zoeken naar een oplossing om die echo tegen te gaan, maar vind tot op heden niks.

Weet dat het een logische echo is omdat we naast elkaar op de bank zitten, maar er moet toch iets zijn? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 10:53
Farabi schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:27:
[...]

De Xbox ondersteund lossless audio, maar alleen met blu-ray en dan moet passthrough aan staan. Afhankelijk van je versterker kun je kiezen voor pcm. Dan laat je het decoderen aan de Xbox over.
Atmos is een optie, maar dat is uiteindelijk ook compressed (net als de atmos van Netflix etc).

Uiteindelijk maakt het compressed zijn ook niet zo veel uit. Ik ken geen enkele game die lossless HD-audio gebruikt. Dus dan zou het compressed signaal eerst omgezet worden naar lossless HD zodat het op je versterker komt te staan… maar wie hou je dan voor de gek…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 10:53
G_Dragon schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:11:
Wij spelen Minecraft samen in split-screen, maar als we dan beiden in dezelfde party gaan (ik via de headset verbonden met de Xbox, mijn vrouw met een headset verbonden via bluetooth op de telefoon en dan via de Xbox App) hebben de mensen in de party vaak last van echo. Ik heb echt me rot lopen zoeken naar een oplossing om die echo tegen te gaan, maar vind tot op heden niks.

Weet dat het een logische echo is omdat we naast elkaar op de bank zitten, maar er moet toch iets zijn? :p
Een echo kan alleen als het geluid van de headset zo hard staat dat de microfoon hem oppikt. Grote kans is dan dat de microfoon gewoon het geluid van beide sprekers opvangt. Door kleine verschillen in omzetten leidt dat tot wat klinkt als echo. Komt op kantoor regelmatig voor als meerdere mensen in dezelfde meeting en zelfde ruimte zitten met headsets.

Oplossing: muten als je niets wilt zeggen.
Verder van elkaar af gaan zitten en minder hard praten…
Of in andere ruimten gaan zitten…
Of headsets die zo ingesteld kunnen worden dat ze omgevingsgeluid niet oppikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat Animal Well is een bijzondere metroidvania zeg. Ben er vandaag aan begonnen en het is moeilijk om onder woorden te brengen wat voor metroidvania het eigenlijk is. Er zit geen fight mechanics in. Het is eigenlijk een puzzel game maar wel een hele toffe. Verhaal zit er naar mijn weten 0,0 in. Maar dat deert in zo’n spel eigenlijk totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:49:
Dat Animal Well is een bijzondere metroidvania zeg. Ben er vandaag aan begonnen en het is moeilijk om onder woorden te brengen wat voor metroidvania het eigenlijk is. Er zit geen fight mechanics in. Het is eigenlijk een puzzel game maar wel een hele toffe. Verhaal zit er naar mijn weten 0,0 in. Maar dat deert in zo’n spel eigenlijk totaal niet.
Lijkt me geweldig. Dacht hem voor handheld te kopen. Switch of steam deck. Jij daar nog een mening over? Beter tv?
Pagina: 1 ... 58 ... 108 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties