De nieuwe koplampen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Toen rond 2014-2015 pas zijn led koplampen echt in gekomen, de eerste echt veel ermee geziene auto was denk ik de Nissan Qashqai (die echt gruwelijk irritant knipperde). Hoewel eerste auto met led koplampen zo rond 2005 was, VW Phaeton of Audi A8 alleen met W12 motor.
In 2011 had de CT200h LED als optie. Gold ook voor de Prius rond die tijd. Je zag ze regelmatig en deze waren echt wel ok, geen last van schittering oid.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:21
Ik denk dat men toen nog zoveel als mogelijk dezelfde lichtsterkte als H7 aanhield.
80% van de respondenten wordt weleens verblind volgens de ANWB, maar ik heb het gevoel dat men (terecht) niet afwacht of men daadwerkelijk verblind wordt. Een "hoop licht" wordt dan als verblindend, groot licht beschouwd, terwijl de software er misschien wel voor zorgt dat de daadwerkelijke verblinding uitblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10
Als bestuurder heb je zelf ook de taak om je voorruit schoon te houden zodat het tegenlicht niet als een malle verstrooid op de ruit.

Ikzelf ben daar fanatiek in. Komt denk ik ook mede door dat ik een lensimplantaat in m'n ogen heb. Door die tweede lens kan er reflectie in het oog ontstaan met halos als gevolg.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:25
-tom-562 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:38:
Toen een jaar geleden die aftermarket LED lampen fatsoenlijk licht gingen opbrengen heb ik de zwaarste LED lampen er in gezet, dat gaf echt bizar veel licht :D
Maar na de off-roadrallye heb je dat wel weer teruggebouwd, toch?

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Boeryepes schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:57:
[...]

In 2011 had de CT200h LED als optie. Gold ook voor de Prius rond die tijd. Je zag ze regelmatig en deze waren echt wel ok, geen last van schittering oid.
je hebt gelijk, denk dat ik die altijd voor xenon heb aangezien gezien die nog achter een lensje zaten.
Lothlórien schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:26:
Ik denk dat men toen nog zoveel als mogelijk dezelfde lichtsterkte als H7 aanhield.
80% van de respondenten wordt weleens verblind volgens de ANWB, maar ik heb het gevoel dat men (terecht) niet afwacht of men daadwerkelijk verblind wordt. Een "hoop licht" wordt dan als verblindend, groot licht beschouwd, terwijl de software er misschien wel voor zorgt dat de daadwerkelijke verblinding uitblijft.
Nee, de Toyota en Lexus van die tijd gebruikten lenzen zoals met xenon ook moest. De lichtsterkte was toen allang veel sterker dan h7.

Mogelijk dat het afstappen van dergelijke lenzen iets heeft gedaan wat minder goed was.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:32

-tom-562

Oliesjeik

trabant schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:07:
[...]
Maar na de off-roadrallye heb je dat wel weer teruggebouwd, toch?
Nee natuurlijk niet, hoe groter je groot licht, hoe beter

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReusTech
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-02 16:16
dit hoort niet hier

[ Voor 156% gewijzigd door We Are Borg op 06-02-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M