Zoals gezegd, alles ging per periode en ook in dal en normaal tarief terwijl ik enkel had. Ik lever netto meer dan ik afneem. De saldering was ook tussen die periodes, het is dat ik netto leverancier ben in zowel dal als normaal tarief maar anders had ik hier last van kunnen hebben.marktweakt schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:16:
[...]
Aangezien je het hier over 1 leveringstarief hebt (en dito jaarlevering en jaarteruglevering) neem ik aan dat je het niet eens bent met mijn analyse van rechtsoverweging 3.5.4. van het Hof Amsterdam.
Zou je kunnen uitleggen waarom mijn analyse niet correct zou zijn?
@emielbf Als ik op de website van Pure Energie kijk waar ze uitleggen hoe ze salderen dan zie ik hier nergens staan dat ze per tariefsoort salderen. Zie: https://pure-energie.nl/kennisbank/salderingsregeling/
En ook in de Algemene Voorwaarden staat niets over dat ze onderscheid maken in dal en normaaltarief bij het salderen:
[...]
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat Pure Energie per tariefsoort saldeert?
@Bschnitz Engie zegt op hun website inderdaad dat ze de teruglevering per tariefsoort verrekenen. Het is mij niet helemaal duidelijk of dit ook van toepassing is op de te salderen stroom:
[...]
Zie: https://www.engie.nl/prod...nepanelen/uitleg-salderen
Hoe ben jij tot de conclusie gekomen dat ze ook per tariefsoort salderen?
Hier staat overigens ook duidelijk dat je ook voor een enkeltarief kunt kiezen. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom dat bij jou dan niet zou mogen?
Daarnaast salderen zij ook per tariefperiode volgens die webpagina. Interessant.
Alles wat ik probeer te zeggen, enkeltarief is niet heilig en ze passen het toe hoe ze het zelf willen.
Enkeltarief denk ik, werkt alleen maar als je netto afnemer bent, want bij mij is hier niets van terug te zien op mijn afrekening van 2023. Engie weigert deze ook aan te passen tenzij ik meer wil betalen xD
Je kan mijn rekening ook in dat topic vinden, zelf snap ik helemaal niet meer hoe ze tot die rekening zijn gekomen, maar ze zeggen dat het in mijn voordeel is en als ik het wil aanpassen het me dus meer geld kost.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.