Die kritiek van remake kwam in iedergeval niet van mij. Ik vond het heerlijk dat die zo lineair was, ik ben ook een beetje open wereld moe nou juist door die generieke zaken die je moet doen. Enige open wereld games die ik echt heel tof vind is RDR2 en de laatste 2 zelda's. Het lopen naar icoontjes op de kaart heb ik inmiddels wel een keer gehad.jori040 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:09:
Ik vind die open-gebieden + minigames juist fun om te doen.Na het lineaire remake vind ik dat ze qua game design de juiste keuze hebben gemaakt.
Op FF7 was juist veel kritiek omdat het zo lineair was.Rebirth geeft mij juist nog meer een avontuurlijk gevoel.
Als die buiten gebieden soort van lineair waren geweest dan had ik dat als gedateerd ervaren.
Die open gebieden zijn er nu juist om wat te experimenteren met je party en materia.Je kan als je wil ook ook makkelijk bij je main-quest blijven.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:47:
[...]
Die kritiek van remake kwam in iedergeval niet van mij. Ik vond het heerlijk dat die zo lineair was, ik ben ook een beetje open wereld moe nou juist door die generieke zaken die je moet doen. Enige open wereld games die ik echt heel tof vind is RDR2 en de laatste 2 zelda's. Het lopen naar icoontjes op de kaart heb ik inmiddels wel een keer gehad.
Wat je verder zegt over open-wereld games kan ik me wel in vinden.DD2 gaat lekker niet mee doen aan die icoontjes.
Dan klinkt Elden Ring als de perfecte game voor jouVerwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:47:
[...]
Het lopen naar icoontjes op de kaart heb ik inmiddels wel een keer gehad.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het mooie aan Rebirth is dat je echt alles kan negeren als je alleen de mainstory volgt. Chapter 4 als je alleen main quest volgt ben je misschien 5min in de openworld zone. Als je alles wil doen, sure dan heb je icoontjes. Maar RDR2 en de zelda's hebben dat ook. Het verschil met Rebirth en de ubisoft games is dat ze niet echt in your face zijn, iet wat gematigd. Een balans tussen ubisoft en zelda zeg maar.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:47:
[...]
Die kritiek van remake kwam in iedergeval niet van mij. Ik vond het heerlijk dat die zo lineair was, ik ben ook een beetje open wereld moe nou juist door die generieke zaken die je moet doen. Enige open wereld games die ik echt heel tof vind is RDR2 en de laatste 2 zelda's. Het lopen naar icoontjes op de kaart heb ik inmiddels wel een keer gehad.
Al moet je wel als kantekening maken dat het verschillende soorten games zijn. BoTW en ToTK zijn primair games waar de exploration op nummer 1 staat en het verhaal op nummer 2, het verhaal komt door de exploration. Waar Rebirth een narative game is met verhaal op nummer 1 en exploration op 2, de manier hoe de openworld hier mee omgaat reflecteert dat.
En dan RDR2 met z'n fake open world. Het sterkste onderdeel van RDR2 was het lineare gedeelte in de eerste 4 uur. Daarna heb je een open world die fake is. Kom je in de buurt van een story beat, zit je in afgesloten ruimte, loop je er langs ben je alles op je paard kwijt want je bent "game over". De echte vrijheid is er niet, omdat missie areas afgesloten worden op die manier. En dan maar te spreken over, haal wapen uit holster, druk knop in om te richten waarbij de animatie heel lang duurt, dan andere knop om te schieten. Terwijl je de controller op de bank legt, L2 word daardoor ingedrukt en je vuurt in 0.1 seconde een schot van die rifle op je rug. En ja ik ben nog steeds salty over RDR2, deel 1 is een van m'n favoriete games en ze hebben 2 echt verpest... Terug naar rebirth.
Ik snap de openworld moeheid, ik zat er ook niet echt op de wachten met rebirth, maar tot nu toe bevalt het me goed. Goede afwisseling tussen de lineare omgevingen van remake met chapters waar je open wereld heb. En zeker met hoe de main story gaat, je hoeft echt bijna niets te doen van de openworld, als je puur de markers volgt is het net als in OG FF7
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verwijderd
Ik heb helemaal niks met souls games, ik heb Elden Ring wel geprobeerd. Maar dat is helaas niks voor mij.Hulleman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:18:
[...]
Dan klinkt Elden Ring als de perfecte game voor jou
Verwijderd
Rebirth is wel een RPG waar je moet levellen, dus alles overslaan en alleen de main quest volgen is weer niet zo makkelijk. Aangezien je op een gegeven moment een te laag niveau hebt om bepaalde bazen te verslaan. Daarnaast moet je ook materia verzamelen die je echt wel nodig hebt in de game om verder te komen. Dat heb je dus niet met een RDR2 game, aangezien je daar niet hoeft te levellen.ye-roon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:32:
[...]
Het mooie aan Rebirth is dat je echt alles kan negeren als je alleen de mainstory volgt. Chapter 4 als je alleen main quest volgt ben je misschien 5min in de openworld zone. Als je alles wil doen, sure dan heb je icoontjes. Maar RDR2 en de zelda's hebben dat ook. Het verschil met Rebirth en de ubisoft games is dat ze niet echt in your face zijn, iet wat gematigd. Een balans tussen ubisoft en zelda zeg maar.
Al moet je wel als kantekening maken dat het verschillende soorten games zijn. BoTW en ToTK zijn primair games waar de exploration op nummer 1 staat en het verhaal op nummer 2, het verhaal komt door de exploration. Waar Rebirth een narative game is met verhaal op nummer 1 en exploration op 2, de manier hoe de openworld hier mee omgaat reflecteert dat.
En dan RDR2 met z'n fake open world. Het sterkste onderdeel van RDR2 was het lineare gedeelte in de eerste 4 uur. Daarna heb je een open world die fake is. Kom je in de buurt van een story beat, zit je in afgesloten ruimte, loop je er langs ben je alles op je paard kwijt want je bent "game over". De echte vrijheid is er niet, omdat missie areas afgesloten worden op die manier. En dan maar te spreken over, haal wapen uit holster, druk knop in om te richten waarbij de animatie heel lang duurt, dan andere knop om te schieten. Terwijl je de controller op de bank legt, L2 word daardoor ingedrukt en je vuurt in 0.1 seconde een schot van die rifle op je rug. En ja ik ben nog steeds salty over RDR2, deel 1 is een van m'n favoriete games en ze hebben 2 echt verpest... Terug naar rebirth.
Ik snap de openworld moeheid, ik zat er ook niet echt op de wachten met rebirth, maar tot nu toe bevalt het me goed. Goede afwisseling tussen de lineare omgevingen van remake met chapters waar je open wereld heb. En zeker met hoe de main story gaat, je hoeft echt bijna niets te doen van de openworld, als je puur de markers volgt is het net als in OG FF7
Ja wat betreft de manier hoe rockstar de open wereld heeft opgezet van rdr 2 daar heb ik helemaal geen problemen mee eerlijk gezegd. Ik vind rdr2 één van de beste games ooit gemaakt.
De vraag is, waarom wil je levelen? Is het omdat je de meeste uitdaging wil hebben? Want dan is levelen counter intuitive, gezien je met levelen het makkelijker maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:48:
[...]
Rebirth is wel een RPG waar je moet levellen, dus alles overslaan en alleen de main quest volgen is weer niet zo makkelijk. Aangezien je op een gegeven moment een te laag niveau hebt om bepaalde bazen te verslaan. Daarnaast moet je ook materia verzamelen die je echt wel nodig hebt in de game om verder te komen. Dat heb je dus niet met een RDR2 game, aangezien je daar niet hoeft te levellen.
Ja wat betreft de manier hoe rockstar de open wereld heeft opgezet van rdr 2 daar heb ik helemaal geen problemen mee eerlijk gezegd. Ik vind rdr2 één van de beste games ooit gemaakt.
Rebirth is gemaakt om je door de game te loodsen met puur de main story. Alle sidecontent is optional. Je hoeft niet te grinden voor levels. Normal is te doen voor iedereen, Easy is echt heel makkelijk, en dynamic scaled met je mee, dus nog steeds geen grinden nodig. Als je levels wil en wil grinden, ga je gang, maar het is niet nodig.
Verwijderd
Wat ik heb begrepen van de dynamic difficulty dat het voornamelijk bedoeld is om over levellen te voorkomen. Dat het dus te makkelijk wordt omdat je een te hoog level hebt. Dynamic zorgt ervoor dat de enemies zich aanpassen aan dat hogere level. Of dit andersom ook werkt dat vraag ik mij af (dat de enemies makkelijker worden omdat je een laag level hebt)ye-roon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:00:
[...]
De vraag is, waarom wil je levelen? Is het omdat je de meeste uitdaging wil hebben? Want dan is levelen counter intuitive, gezien je met levelen het makkelijker maakt.
Rebirth is gemaakt om je door de game te loodsen met puur de main story. Alle sidecontent is optional. Je hoeft niet te grinden voor levels. Normal is te doen voor iedereen, Easy is echt heel makkelijk, en dynamic scaled met je mee, dus nog steeds geen grinden nodig. Als je levels wil en wil grinden, ga je gang, maar het is niet nodig.
22 uur en halverwege chapter 9 nu, bij mij begint het open wereld gedeelte nu ook wel een beetje te saai te worden, ik snap dat ze er veel content in willen stoppen en gelukkig is Rebirth ook vele malen uitgebreider dan FFXVI en zelfs Remake, maar ik heb het nu wel een beetje gehad.
Ik doe lang niet alles maar soms vind ik het verhaal ook op sommige stukken een beetje langdradig.
Spoiler over chapter 8:
Zodra het wat meer lineair wordt en er weer een goed stuk verhaal wordt verteld zit ik er gelijk weer in, maar mijn motivatie om door te gaan zakt gelijk wanneer het een chapter is waar je voornamelijk door een open gedeelte heen moet waar 1.001 dingen te doen zijn.
Ik wil deze stukken eigenlijk skippen, maar ik wil ook niet een te laag level zijn voor de main missies
Ik doe lang niet alles maar soms vind ik het verhaal ook op sommige stukken een beetje langdradig.
Spoiler over chapter 8:
spoiler:
bijvoorbeeld het stuk met Barrett en Dyne ZZZzzzzzz.....
Zodra het wat meer lineair wordt en er weer een goed stuk verhaal wordt verteld zit ik er gelijk weer in, maar mijn motivatie om door te gaan zakt gelijk wanneer het een chapter is waar je voornamelijk door een open gedeelte heen moet waar 1.001 dingen te doen zijn.
Ik wil deze stukken eigenlijk skippen, maar ik wil ook niet een te laag level zijn voor de main missies
Tering, het stuk na het einde van deel 12...
spoiler:
Het verhaal is zo zo veel rijker dan de oude FF7. Hoe Cloud er ook voor kiest om aan het einde van Aerith's nummer om Tifa's hand vast te houden was erg sterk, ik moest wel ff een traantje weg pinken.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Je beantwoord je eigen vraag met deze alinea. Dynamic difficulty is om overlevelen te voorkomen. Dus als je de sidecontent niet doet, overlevel je niet.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:13:
[...]
Wat ik heb begrepen van de dynamic difficulty dat het voornamelijk bedoeld is om over levellen te voorkomen. Dat het dus te makkelijk wordt omdat je een te hoog level hebt. Dynamic zorgt ervoor dat de enemies zich aanpassen aan dat hogere level. Of dit andersom ook werkt dat vraag ik mij af (dat de enemies makkelijker worden omdat je een laag level hebt)
Maar om wat dieper in te gaan. Ik speel dynamic, heb alle sidecontent gedaan en ben maar paar levels hoger dan de quest levels. Maar dat komt omdat random encounters echt bijna geen exp geven, de exp is gebaseerd op je level tenopzichte van de vrijanden. Natuurlijk krijg je wel AP, maar de gains in deze game zijn veel lager dan in remake anyway.
Verwijderd
Dat is wat kort door de bocht, aangezien je er dan vanuit gaat dat alle side content er alleen maar is om te over levellen. Maar dat is niet zo, je hebt ook bepaalde side content nodig om überhaupt een bepaald level te krijgen om verder te komen in de main quest. Dus ik beantwoord hiermee mijn eigen vraag niet hoor.ye-roon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:34:
[...]
Je beantwoord je eigen vraag met deze alinea. Dynamic difficulty is om overlevelen te voorkomen. Dus als je de sidecontent niet doet, overlevel je niet.
s0kkie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:19:
Spoiler over chapter 8:spoiler:bijvoorbeeld het stuk met Barrett en Dyne ZZZzzzzzz.....
spoiler:
Er is toch niets mis met wat backstory van de personages. Dat was ook aanwezig bij OG FF7. Bij andere games was dit een DLC! (kuch FFXV
)

Het is gewoon een Ubisoft versie van Final Fantasy geworden.jori040 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:09:
Ik vind die open-gebieden + minigames juist fun om te doen.Na het lineaire remake vind ik dat ze qua game design de juiste keuze hebben gemaakt.
Op FF7 was juist veel kritiek omdat het zo lineair was.Rebirth geeft mij juist nog meer een avontuurlijk gevoel.
Als die buiten gebieden soort van lineair waren geweest dan had ik dat als gedateerd ervaren.
Ha ha nog niet bijna.De production value die hier in zit heb ik zelfs bij de beste Ubisoft game nog niet gezien.Timothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:48:
[...]
Het is gewoon een Ubisoft versie van Final Fantasy geworden.
Wat naar voor je dat je dan weer een bout game in bezit heb.
Vraag me af wat je tot aankoop heeft gezet
Tijdens de showcase was dat open-gebied al duidelijk.
Hoop dat je veel pezier hebt met je volgende game.
Ik zeg nergens dat ik het een boutgame vind. Maar die Ubisoft open wereld had niet genoeven. Had meer van de sidecontent verwacht. Minder generiek.jori040 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:18:
[...]
Ha ha nog niet bijna.De production value die hier in zit heb ik zelfs bij de beste Ubisoft game nog niet gezien.
Wat naar voor je dat je dan weer een bout game in bezit heb.
Vraag me af wat je tot aankoop heeft gezet![]()
Tijdens de showcase was dat open-gebied al duidelijk.
Hoop dat je veel pezier hebt met je volgende game.
Dat mag jij natuurlijk vinden.Tijdens het spelen van deze game is nog nooit Ubisoft door m'n hoofd gegaan.Timothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:24:
[...]
Ik zeg nergens dat ik het een boutgame vind. Maar die Ubisoft open wereld had niet genoeven. Had meer van die sidecontent verwacht. Minder generiek.
En je hoeft die open-wereld digen niet te doen als je dat niet wil.
Zelf vind ik het leuk om lekker op m'n Chocobo rond te lopen en te genieten van de fijne muziek enzo.Voor mij werkt het wel!
Dan ben je underleveled.jori040 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:32:
[...]
Dat mag jij natuurlijk vinden.Tijdens het spelen van deze game is nog nooit Ubisoft door m'n hoofd gegaan.
Maar het schreeuwt echt Ubisoft imo. Torens, springs, zouteloze minigames bij de springs en dat andere gebeuren. Verzamel dit, verzamel dat. Er had veel meer ingezeten en is nu echt louter opvulling imo.
Je laatste 3 posts gaan letterlijk over hoe Ubisoft jij het vind dus top, genoteerd. Volgens mij hoef je niemand te overtuigen van jouw opinie.
Ik herken het ook niet maar misschien dat fanatieke Ubispelers het wel zien geen idee laten we het lekker over de game hebben.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Hij heeft het toch over de game?ShadowBumble schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:06:
[...]
Je laatste 3 posts gaan letterlijk over hoe Ubisoft jij het vind dustop, genoteerd. Volgens mij hoef je niemand te overtuigen van jouw opinie.
Ik herken het ook niet maar misschien dat fanatieke Ubispelers het wel zien geen idee laten we het lekker over de game hebben.
Tenzij na chapter 6 ineens enorme open gebieden komen, vind ik dat open wereld gedeelte eigenlijk enorm meevallen. Het zijn eigenlijk best kleine maps waar je zo door de side content heen bent. Geen kritiek, dat vind ik juist goed. Remake vond ik persoonlijk erg veel gangetjes en kamertjes hebben.
Van mij hadden die torens en life springs niet gehoeven, maar de rest vind ik wel geinig om te doen. Ja soms vraag ik me of ze die tijd niet beter gewoon in de hoofdzaken hadden kunnen steken, maar die vraag stel ik me tegenwoordig constant met al die openworld spellen van deze tijd met tig icoontjes.
Van mij hadden die torens en life springs niet gehoeven, maar de rest vind ik wel geinig om te doen. Ja soms vraag ik me of ze die tijd niet beter gewoon in de hoofdzaken hadden kunnen steken, maar die vraag stel ik me tegenwoordig constant met al die openworld spellen van deze tijd met tig icoontjes.
Ik heb het over de game.ShadowBumble schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:06:
[...]
Je laatste 3 posts gaan letterlijk over hoe Ubisoft jij het vind dustop, genoteerd. Volgens mij hoef je niemand te overtuigen van jouw opinie.
Het is verder een fijne game hoor (die combat is heerlijk), maar we mogen toch hier ook de (en ik weet dat dit persoonlijk is en daardoor voor iedereen anders) minpuntjes bespreken?
[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 12-03-2024 19:49 ]
Verwijderd
De open wereld stukken voelen inderdaad enorm Ubisoft achtig aan. De torens, combat challenges, zelfs die radar bovenin je scherm is een kopie van de radar van de laatste AC games. In chapter 2 vond ik het niet zo erg om die open wereld zaken te doen. Tot ik in chapter 4 merkte dat ik weer precies dezelfde zaken moest doen. Dan voelt het echt als filler content en icoontjes aflopen zoals een Ubisoft game. Ik heb liever chapters zoals chapter 3.Timothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:44:
[...]
Ik heb het over de game.
Het is verder een fijne game hoor (die combat is heerlijk), maar we mogen toch hier ook de (en ik weet dat dit persoonlijk is en daardoor voor iedereen anders) minpuntjes bespreken?
Intergrade vind ik tot nu toe in alles een betere game.Bij het einde van intergrade had ik ook enorm veel zin om verder te spelen en het verhaal te volgen. Nu ik rebirth aan het spelen ben heb ik het idee dat ik weinig van dat verhaal daadwerkelijk aan het spelen ben, maar meer challenges aan het doen ben.
Van de open wereld dingen vind ik dat bordspel en dat kaartspel wel de leukste. Die zijn echt gaaf om te spelen en zitten goed in elkaar. Daar kan ik echt zo uren in stoppen. Maar dan ben je ook echt een spel tegen iemand aan het spelen. Maar als je een toren moet unlocken dan heb ik niet het idee dat je iets nuttigs aan het doen ben.
Zeer zeker dat de game bespreken mag daarom gaf ik ook heel specifiek je laatste 3 posts aan. Ik heb ze hieronder nog eens neergezet, Als je kijkt naar de inhoud van je posts en dan zo snel (pakweg 75minuten) achter elkaar met nagenoeg 3x hetzelfde, dan denk ik dat dat best gezegd mag worden toch ? Misschien is het je zelf niet eens opgevallen vandaar dat ik het aangeef soms hebben mensen het zelf gewoon oprecht niet door.Timothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:44:
[...]
Ik heb het over de game.
Timothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:48:
[...]
Het is gewoon een Ubisoft versie van Final Fantasy geworden.
Timothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:24:
[...]
Ik zeg nergens dat ik het een boutgame vind. Maar die Ubisoft open wereld had niet genoeven. Had meer van de sidecontent verwacht. Minder generiek.
Dat gezegd hebben ikben zojuist in Chapter 7 aangekomen na ruim 28 uur ingameTimothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:00:
[...]
Dan ben je underleveled.
Maar het schreeuwt echt Ubisoft imo. Torens, springs, zouteloze minigames bij de springs en dat andere gebeuren. Verzamel dit, verzamel dat. Er had veel meer ingezeten en is nu echt louter opvulling imo.
Je vergeet voor het gemak dan wel even de posts waarop ik reageerde. Het is niet alsof ik het drie keer random postte zonder reden hé.
). Vermaak me verder prima.
Ha ha nog niet bijna.De production value die hier in zit heb ik zelfs bij de beste Ubisoft game nog niet gezien. Wat naar voor je dat je dan weer een bout game in bezit heb.
Maar goed, maakt ook verder niet uit. Ieder geniet van de game op z'n eigen manier. Ik hoop nu niet teveel leveling te missen als ik nu alle sidecontent skip (en hoop dat er niet veel meer mandatory sidecontent is zoals in chapter 6, dat was echt minder leuk imoDat mag jij natuurlijk vinden.Tijdens het spelen van deze game is nog nooit Ubisoft door m'n hoofd gegaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 12-03-2024 20:40 ]
Ja, eens. Die lineaire chapters zijn echt fantastisch gedaan en zorgen er ook voor dat ik doorspeel.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:22:
[...]
De open wereld stukken voelen inderdaad enorm Ubisoft achtig aan. De torens, combat challenges, zelfs die radar bovenin je scherm is een kopie van de radar van de laatste AC games. In chapter 2 vond ik het niet zo erg om die open wereld zaken te doen. Tot ik in chapter 4 merkte dat ik weer precies dezelfde zaken moest doen. Dan voelt het echt als filler content en icoontjes aflopen zoals een Ubisoft game. Ik heb liever chapters zoals chapter 3.
Intergrade vind ik tot nu toe in alles een betere game.Bij het einde van intergrade had ik ook enorm veel zin om verder te spelen en het verhaal te volgen. Nu ik rebirth aan het spelen ben heb ik het idee dat ik weinig van dat verhaal daadwerkelijk aan het spelen ben, maar meer challenges aan het doen ben.
Van de open wereld dingen vind ik dat bordspel en dat kaartspel wel de leukste. Die zijn echt gaaf om te spelen en zitten goed in elkaar. Daar kan ik echt zo uren in stoppen. Maar dan ben je ook echt een spel tegen iemand aan het spelen. Maar als je een toren moet unlocken dan heb ik niet het idee dat je iets nuttigs aan het doen ben.
En Queens Blood is briljant.
/offtopicTimothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:30:
Je vergeet voor het gemak dan wel even de posts waarop ik reageerde. Het is niet alsof ik het drie keer random postte zonder reden hé.
Tuurlijk heb ik dat gezien en misschien valt het daardoor juist op omdat er steeds een enkele post tussen zit maar laat inderdaad maar. Laten we het gezellig over de game hebben en weer ontopic gaan.
En QB vind ik ook helemaal geweldig om ernaast te doen (sowieso card games in rpg vind ik leuk)
spoiler:
Zeker omdat het lijkt alsof er nog een verhaallijn aanhangt dat maakt het nog interessanter
Ik merk dat er maar heel weinig gevechten zijn in de mainmissies tot nu toe? Het lijkt wel of ik alleen maar (verplichte) domme minigames zit te spelen en naar lange gesprekken zit te luisteren. Ben in chapter 8.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 12-03-2024 22:11 ]
Chapter 11 en van wat ik kan zien een van de 'kleinere' open world sections, heb voordat ik in de main hub kwam alle world intel al gedaan m.u.v. van protorelics, die zullen vast unlocken na de main story in de regio. Had wel enorme moeite met de summon VR missie, zelfs op z'n allermakkelijkst. Uiteindelijk wel gelukt. Gestopt in de main hub want het werd laat en wilde niet alle cutscene en praat scenes doen want ik moest ook weer naar werk vandaag
Ik kijk wel naar uit voor vandaag.
Alle square enix spellen voelen teveel als hetzelfde aan qua gameplay en graphics. Lijkt wel of ik nog steeds tomb raider, nier of guardians galaxy zit te spelen.
Nier is wel van een totaal ander niveau dan deze game imo.
Dat FF of Nier op Tomb Raider lijkt dat kan ik niet rijmen.Wel is het zo dat Square-Enix meestal in de hoek van de RPG blijft.Farabi schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:41:
Alle square enix spellen voelen teveel als hetzelfde aan qua gameplay en graphics. Lijkt wel of ik nog steeds tomb raider, nier of guardians galaxy zit te spelen.
En mocht het op elkaar lijken dan maak je die keuze nog altijd zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 13-03-2024 10:20 ]
Verwijderd
Deze begrijp ik ook niet echt, dat zijn echt compleet andere games. De combinatie tussen turn based en action wat Rebirth heeft zit sowieso niet in 1 van die games. En waarom de games hetzelfde eruit zien qua graphics die begrijp ik ook niet, omdat ze allemaal UE4 gebruiken of zo? Verder zijn de graphics toch compleet anders, Nier heeft echt een compleet andere sfeer, zelfde geldt voor guardians of the galaxy, dat is enorm kleurrijk.Farabi schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:41:
Had van de week in gesprek met iemand en die ziet de verschillen tussen Dragon's Dogma & Monster Hunter niet.Ja er zitten monsters in maar qua gameplay totaal anders.
Alle Bethesda games zien er hetzelfde uit. Alle Naughty Dog games zien er hetzelfde uit. Alle Ubisoft games zien er hetzelfde uit. Alle Vanillaware games zien er hetzelfde uit. Water is nat.Farabi schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:41:
Al zit er bij square wel verschil tussen hun westers ontwikkelde games en japanse games. Japanse games hebben enorm anime sausje, tomb raider totaal niet. Maar binnen hun verschillende studios zijn de vergelijkingen daar.
Het gaat denk meer om de stijl en die stijl kan je liggen of niet. Waarbij sommige games wel hyper stylistisch zijn, zoals vanillaware games. Voor Final Fantasy heeft square duidelijk een stijl gekozen, die er in zit vanaf OG7, duidelijk werd in FF8 en daarna zijn ze hiermee doorgegaan, met klein uitstapte van 9. De characters hebben lange benen en kleiner bovenlijf hourlglass proporties(zelfs bij barret), vergelijkbare artstyle.
maja, dit is niet nieuw voor square, elk bedrijf doet dat, want dat is de stijl van het bedrijf.
Game doet me qua stijl én gameplay meer denken aan Forspoken en Valkyrie Elysium.
Aan de mensen die al wat verder zijn: Chapter 6 (Costa) vond ik echt een verschrikking door de mandatory sidecontent. Kan ik meer van dit soort chapters verwachten?
Aan de mensen die al wat verder zijn: Chapter 6 (Costa) vond ik echt een verschrikking door de mandatory sidecontent. Kan ik meer van dit soort chapters verwachten?
Die spoiler van chapter 8 zat ook in de OG tho?s0kkie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:19:
22 uur en halverwege chapter 9 nu, bij mij begint het open wereld gedeelte nu ook wel een beetje te saai te worden, ik snap dat ze er veel content in willen stoppen en gelukkig is Rebirth ook vele malen uitgebreider dan FFXVI en zelfs Remake, maar ik heb het nu wel een beetje gehad.
Spoiler over chapter 8:spoiler:bijvoorbeeld het stuk met Barrett en Dyne ZZZzzzzzz.....
Ieder ze ding maar ik heb 2 keer een traantje gelaten tot nu toe in de game.. 1x was daar bwhaha
Heerlijk man! Nooit eerder in een game zo'n vakantie gevoel gehadTimothy3000 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:05:
Costa vond ik geweldig gedaan. En Johnny

En ja, more is comming!

Ik moet ook wel zeggen dat ik behoorlijk open world moe ben. Dat komt niet door deze game, het valt hier opzich best mee. De torens doen je aan ubisoft denken maar het is toch behoorlijk anders. Meestal ben ik bijna alles vanzelf al tegengekomen voordat ik een tower activeer. Je loopt tegen het meeste vanzelf al aan.
Maar ik heb vooral zin in een 2e playthrough over een tijd omdat er nu teveel tijd tussen de story momenten zit. Vooral vanwege dat world intel. Dat overslaan zorgt denk ik voor een veel betere pacing en komt het verhaal beter over. Als je in Remake de sidequests merendeels negeert is het nog een veel betere ervaring. En op hard mode heb je toch alle rewards al (ik weet nog niet hoe hard mode in Rebirth precies in elkaar zit).
Ik moet wel zeggen dat ik FFXVI wat meer ben gaan waarderen al vond ik al die erg goed. Rebirth en XVI vullen elkaar geweldig aan. De een een zwaar serieus duistere game maar minder inhoud. En een serieuze maar net zo goofy zwaar uitgebreidde FF. 2 tegenovergestelde games in soort van hetzelfde genre
[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 13-03-2024 13:36 ]
Ik denk dat dit ligt aan je definitie van van "side content". Je speelt niet een remake van de OG.Timothy3000 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:05:
Game doet me qua stijl én gameplay meer denken aan Forspoken en Valkyrie Elysium.
spoiler:
Disclaimer: spoiler op basis van m'n kennis van Remake, ik heb Rebirth nog niet uitgespeeld en ik weet niet of dit word uitgewerkt in deze game.
het is een vervolg
ye-roon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Ik denk dat dit ligt aan je definitie van van "side content". Je speelt niet een remake van de OG.spoiler:Disclaimer: spoiler op basis van m'n kennis van Remake, ik heb Rebirth nog niet uitgespeeld en ik weet niet of dit word uitgewerkt in deze game.het is een vervolg
spoiler:
Ik weet niet of je het zo moet noemen, het voelt niet als een vervolg (geen spoiler dit toch??). Het is meer een game/verhaal dat naast het origineel bestaat. Tenminste, zo ervaar ik het. Maar ik heb hem ook nog niet uit, nu eind chapter 9
Ik heb de OG sinds 1998 niet meer gespeeld dus het merendeel van de remake is weer als nieuw voor mijdglavimans schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:19:
[...]
Die spoiler van chapter 8 zat ook in de OG tho?
Ieder ze ding maar ik heb 2 keer een traantje gelaten tot nu toe in de game.. 1x was daar bwhaha
Maar mijn bedoeling was niet dat backstories van de characters niet nodig zijn, ik bedoelde meer het ging voor mij persoonlijk te lang door (de cutscene aan het einde van de gebeurtenis).
Mutatie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:45:
[...]
spoiler:Ik weet niet of je het zo moet noemen, het voelt niet als een vervolg (geen spoiler dit toch??). Het is meer een game/verhaal dat naast het origineel bestaat. Tenminste, zo ervaar ik het. Maar ik heb hem ook nog niet uit, nu eind chapter 9
spoiler:
Zo'n beetje alles in Remake hint ernaar dat het een vervolg is, de Sephiroth in de game terug in de tijd gegaan en probeert de boel te veranderen. Dus dit gebeurt na de OG en zelfs na advent children. Aerith weet dit, vlak voor dat je die whisper tornado in gaat in de laatste chapter van remake zegt ze dat ook: let op er is geen weg terug, je gaat dingen veranderen. Ook de rede waarom ze de laatste zin in het engels veranderd hebben naar: This sky, i don't like it. (remake localisatie was het: I miss the steel sky). Dit is trouwens wat ze al zei in de japanse versie, dus was localisatie fout.
Maar belangrijkste waarom het een vervolg is. de 1v1 Cloud vs Sephiroth in de laatste cutscene. Cloud doet daar de animatie van Omnislash. Daarmee versla je Sephiroth in de OG. Maar hier parried hij alle aanvallen. Aka: hij weet het, want eerder gezien.
Oh en nog te veel om te typen, anders ben ik morgen nog niet klaar
Maar belangrijkste waarom het een vervolg is. de 1v1 Cloud vs Sephiroth in de laatste cutscene. Cloud doet daar de animatie van Omnislash. Daarmee versla je Sephiroth in de OG. Maar hier parried hij alle aanvallen. Aka: hij weet het, want eerder gezien.
Verwijderd
Like a Dragon: Infinite Wealth is dan ook een aanrader als je een dergelijk vakantie gevoel wilt ervaren.Mutatie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:32:
[...]
Heerlijk man! Nooit eerder in een game zo'n vakantie gevoel gehad![]()
Costa vond ik geweldig gedaan. En Johnny
Verwijderd
Het is geen vervolg. Dit is een reimagination van het origineelye-roon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Ik denk dat dit ligt aan je definitie van van "side content". Je speelt niet een remake van de OG.spoiler:Disclaimer: spoiler op basis van m'n kennis van Remake, ik heb Rebirth nog niet uitgespeeld en ik weet niet of dit word uitgewerkt in deze game.het is een vervolg
https://www.playstation.c...ke-re-imagines-a-classic/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2024 14:19 ]
Dit exactly! Combat systeem is erg cool maar irriteer me daarna weer aan het rondrennen op een Chocobo!Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:22:
[...]
De open wereld stukken voelen inderdaad enorm Ubisoft achtig aan. De torens, combat challenges, zelfs die radar bovenin je scherm is een kopie van de radar van de laatste AC games. In chapter 2 vond ik het niet zo erg om die open wereld zaken te doen. Tot ik in chapter 4 merkte dat ik weer precies dezelfde zaken moest doen. Dan voelt het echt als filler content en icoontjes aflopen zoals een Ubisoft game. Ik heb liever chapters zoals chapter 3.
De Chocobo mechanics rennend door de open world werken me echt op de zenuwen. Het voelt erg clunky aan.
Roach galloppeerde 10x beter in The Witcher 3.
Ik heb het in dit geval over die verplichte minigames. Costa was bijna het breekpunt haha. Begin te twijfelen of ik deze game uit ga spelen op deze manier.ye-roon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Misschien vind ik deze game wel minder tof omdat ik die net heb uitgespeeld. Was voor mij in alle opzichten vele malen beter. Daar was de sidecontent wél echt leuk.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:07:
[...]
Like a Dragon: Infinite Wealth is dan ook een aanrader als je een dergelijk vakantie gevoel wilt ervaren.
wat zijn de grootste verschillen eigenlijk tussen Rebirth en Remake?
nothing stops this train
De soort van open wereld vooral. Remake is nog aardig lineair. Rebirth bestaat uit meerdere chapters waarin je in een semi open wereld bevindt.Kol Nedra schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:26:
Het verhaal was daar ook meer recht toe recht aan. In Rebirth wordt het constant onderbroken door filler content.
Rebirth is veel uitgebreider, veel meer toffe content, exploration, veel leuke minigames, rewards. En het battlesystem was al echt geweldig en nu nog veel beter. In alle opzichten veel beter en meer dan Remake (op wat grafische issues na)Kol Nedra schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:26:
Ik vond Remake iets beter. Strakker verhaal, leukere quests. Alleen de combat in Rebirth is iets beter.Mutatie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:12:
[...]
Rebirth is veel uitgebreider, veel meer toffe content, exploration, veel leuke minigames, rewards. En het battlesystem was al echt geweldig en nu nog veel beter. In alle opzichten veel beter en meer dan Remake (op wat grafische issues na)
ye-roon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:03:
[...]
spoiler:Zo'n beetje alles in Remake hint ernaar dat het een vervolg is, de Sephiroth in de game terug in de tijd gegaan en probeert de boel te veranderen. Dus dit gebeurt na de OG en zelfs na advent children. Aerith weet dit, vlak voor dat je die whisper tornado in gaat in de laatste chapter van remake zegt ze dat ook: let op er is geen weg terug, je gaat dingen veranderen. Ook de rede waarom ze de laatste zin in het engels veranderd hebben naar: This sky, i don't like it. (remake localisatie was het: I miss the steel sky). Dit is trouwens wat ze al zei in de japanse versie, dus was localisatie fout.
spoiler:
Ja dat is waar inderdaad. Maar omdat Sephiroth terug in de tijd lijkt maar volgens mij niet in de tijdlijn van het origineel is dit dacht ik meer een paralelle wereld/alternatieve realiteit
Ja Yakuza ben ik benieuwd naar, nooit gespeeld. Like a Dragon wil ik wel eens gaan aanschaffen.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:07:
[...]
Like a Dragon: Infinite Wealth is dan ook een aanrader als je een dergelijk vakantie gevoel wilt ervaren.
Timothy3000 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:13:
[...]
Ik vond Remake iets beter. Strakker verhaal, leukere quests. Alleen de combat in Rebirth is iets beter.
Edit: deze post werd een puinhoop, gefixt
[ Voor 28% gewijzigd door Mutatie op 13-03-2024 15:32 ]
Is dat zo? Ik lees juist hele wisselende reacties daarop. Ook hier.Mutatie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:25:
[...]
Het is wel zo'n beetje unaniem dat Rebirth dat veel beter doet. Maar ieder z'n ding.
Lijkt me wel. Ook gezien alle reviews. De sidequests zijn best tof, dat world intel is vaak wel wat minder, maar daar zitten best toffe dingen tussen en wat je ervoor krijgt is wel weer nice.Timothy3000 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:39:
[...]
Is dat zo? Ik lees juist hele wisselende reacties daarop. Ook hier.
[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 13-03-2024 15:53 ]
Chapter 9 op dit moment. Tot nu toe alles wel zon beetje gedaan wat ik kon doen.
Vind dat open world gedeelte zelf niet zo heel vervelend. De open world maps zijn niet zo groot dat het een slog wordt en fast travel doet ook best veel wat dat betreft.
Meeste Chadley dialoog is ook gewoon lekker te skippen met driehoekje, dus ook daar niet al te veel last van eerlijk gezegd. Ben benieuwd wat we nog met het verhaal gaan doen, wellicht nog wel een leuke plottwist ivm het origineel maar dat zien we vanzelf wel.
Vind dat open world gedeelte zelf niet zo heel vervelend. De open world maps zijn niet zo groot dat het een slog wordt en fast travel doet ook best veel wat dat betreft.
Meeste Chadley dialoog is ook gewoon lekker te skippen met driehoekje, dus ook daar niet al te veel last van eerlijk gezegd. Ben benieuwd wat we nog met het verhaal gaan doen, wellicht nog wel een leuke plottwist ivm het origineel maar dat zien we vanzelf wel.
Ik weet inmiddels zeker dat Yuffie AD(H)D heeft, ik herken te veel
XD
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Iet is natuurlijk niet unaniem als er best wel wat mensen klagen over die open wereld. Ik vind zelf tot nu intergrade beter omdat je niet telkens onderbroken wordt door filler content. Bij intergrade zat ik echt in een achtbaan qua verhaal en nu heb ik steeds een stukje verhaal, moet ik weer allemaal mini games doen en vervolgens verder met het verhaal. Mijn voorkeur gaat daarom naar intergrade.Mutatie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:50:
[...]
Lijkt me wel. Ook gezien alle reviews. De sidequests zijn best tof, dat world intel is vaak wel wat minder, maar daar zitten best toffe dingen tussen en wat je ervoor krijgt is wel weer nice.
Dus hou je meer van een lineair ontwerp.Square-Enix wil met deze game duidelijk groter gaan en daar horen bv die minigames zeker bij.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:12:
[...]
Iet is natuurlijk niet unaniem als er best wel wat mensen klagen over die open wereld. Ik vind zelf tot nu intergrade beter omdat je niet telkens onderbroken wordt door filler content. Bij intergrade zat ik echt in een achtbaan qua verhaal en nu heb ik steeds een stukje verhaal, moet ik weer allemaal mini games doen en vervolgens verder met het verhaal. Mijn voorkeur gaat daarom naar intergrade.
Dit snap ik niet: In die sowcase was al duidelijk dat deze game open-gebieden en een stel minigames zou hebben en toch val je hier heel erg over.
Sowieso zijn minigames altijd al een onderdeel van de FF serie geweest.
Volgens mij ga je voorbij aan wat FF is.
Dat stukje "zo"n beetje unaniem" ging over dat de sidequests in Rebirth een stuk beter zijn dan in Remake. Ook te zien in bijna alle reviews bv.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:12:
[...]
Iet is natuurlijk niet unaniem als er best wel wat mensen klagen over die open wereld. Ik vind zelf tot nu intergrade beter omdat je niet telkens onderbroken wordt door filler content. Bij intergrade zat ik echt in een achtbaan qua verhaal en nu heb ik steeds een stukje verhaal, moet ik weer allemaal mini games doen en vervolgens verder met het verhaal. Mijn voorkeur gaat daarom naar intergrade.
In Remake ging het verhaal sneller omdat er verder weinig content was. Jrpg/FF fans mistten wat Rebirth nu wel geeft. En als jrpg is Rebirth alles wat Remake niet was. Maar ik zie het soort van als 1 game. Remake als opstapje naar Rebirth. In het origineel kreeg je voordat je Midgar uit was ook geen vrijheid en een wereldreis.
Maargoed, daarom zei ik eerder al dat al zin heb in een 2e playththough zonder al die world intel e.d. maar meer voor het verhaal opzich.
Ik weet niet hoe het voor anderen is, maar ik ken FFVII door en door. Zoveel wtf momenten in Rebirth, twists, complete veranderingen. Daardoor echt geboeid en afvragen waar het naartoe gaat, hoe dingen zich dan gaan ontvouwen.
Ik moet wel zeggen dat ikzelf het origineel iets rauwer vind. Zoals in het begin in Midgar al het bloed in het Shinra gebouw. En ik vond het stuk met Dyne in origineel heftiger en beter.
Nu is alles soort van wat meer show en glitter.
FF was en is voor mij vooral een prachtig verhaal en heerlijke combat. Minigames waren altijd bijzaak. Hier lijken ze bijna hoofdzaak te zijn.jori040 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:22:
[...]
Dus hou je meer van een lineair ontwerp.Square-Enix wil met deze game duidelijk groter gaan en daar horen bv die minigames zeker bij.
Dit snap ik niet: In die sowcase was al duidelijk dat deze game open-gebieden en een stel minigames zou hebben en toch val je hier heel erg over.
Sowieso zijn minigames altijd al een onderdeel van de FF serie geweest.
Ik denk dat mensen er over vallen omdat zoveel dingen waarvan je hoopte dat ze optioneel waren ineens verplicht zijn. De hele balans is zoek.
Verwijderd
Dan lees je echt niet goed wat ik telkens heb gezegd. Aangezien ik het had over de repeterende zaken die voorkomen, torens unlocken, die vage stenen die je moet vinden etc. Allemaal van icoontjes die je moet aflopen die helemaal niks toevoegen aan de game.jori040 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:22:
[...]
Ik val er niet over dat het open wereld is, dat is prima. Maar dat ze het zo slecht invullen op een Ubisoft manier. Daar val ik over, dat had ik nergens teruggezien in de trailer.
Zolang je weet dat bijna de hele wereld e.d. qua avontuur zo goed als "optioneel" is, op wat momenten na (ergens is het iets lastig te onderscheiden voor mij), zie ik het probleem niet en ben ik prima vermaakt. Ik pak de boel na het verhaal wel lekker op in alle rust, want dan heb ik het gevoel van het ontdekken van het verhaal niet.
Dat is mijn insteek in het lopende argument.
Edit: inmiddels uitgespeeld. Heel goed einde en je merkt dat er enorm veel meer aan het verhaal is toegevoegd. Ik denk omdat er technisch veel meer mogelijk is om uit te leggen? Hoe dan ook, lelijk dat ik nu moet wachten op 2 of 3 jaar verder
Dat is mijn insteek in het lopende argument.
Edit: inmiddels uitgespeeld. Heel goed einde en je merkt dat er enorm veel meer aan het verhaal is toegevoegd. Ik denk omdat er technisch veel meer mogelijk is om uit te leggen? Hoe dan ook, lelijk dat ik nu moet wachten op 2 of 3 jaar verder

[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 13-03-2024 20:33 ]
Jij @Timothy3000 hebben denk te veel Ubisoft games gespeeld.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:43:
[...]
Dan lees je echt niet goed wat ik telkens heb gezegd. Aangezien ik het had over de repeterende zaken die voorkomen, torens unlocken, die vage stenen die je moet vinden etc. Allemaal van icoontjes die je moet aflopen die helemaal niks toevoegen aan de game.
Ik val er niet over dat het open wereld is, dat is prima. Maar dat ze het zo slecht invullen op een Ubisoft manier. Daar val ik over, dat had ik nergens teruggezien in de trailer.
Tip: Ga straks DD2 spelen dan heb je geen last van icoontjes[Ubisoft effect]
[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 13-03-2024 22:08 ]
Verwijderd
Mensen noemen altijd Ubisoft omdat zij de eerste waren die daarmee zijn begonnen. Maar dit speelt tegenwoordig in veel meer games. Maar als je Ubisoft noemt, dan weet iedereen waar je het over hebt.jori040 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:05:
[...]
Jij @Timothy3000 hebben denk te veel Ubisoft games gespeeld.
Tip: Ga straks DD2 spelen dan heb je geen last van icoontjes[Ubisoft effect]
En DD2 sla ik over, ik ga niet een game spelen die niet eens de 30fps gaat halen.
Snap precies wat je bedoeldVerwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:12:
[...]
Mensen noemen altijd Ubisoft omdat zij de eerste waren die daarmee zijn begonnen. Maar dit speelt tegenwoordig in veel meer games. Maar als je Ubisoft noemt, dan weet iedereen waar je het over hebt.
En DD2 sla ik over, ik ga niet een game spelen die niet eens de 30fps gaat halen.
Alleen vind ik dat bijna een soort belediging naar deze game toe.De kwaliteit die deze game heeft zie je in een Ubisoft game niet terug.
De Horizon games lijken meer op de Ubisoft games en zelfs daar zal ik de naam Ubisoft niet in m'n mond nemen.
Als ik een Ubisoft game speel dan moet ik heel mijn systeem van hoe ik naar games kijk uitzetten.
DD2:kan best zijn dat die game bij release strak 30 draait.
[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 13-03-2024 22:33 ]
Een game als Avatar is grafisch indrukwekkender en werkt technisch wel beter dan Rebirth. Ik verbaas me echt over al die hoge cijfers.jori040 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:27:
[...]
Snap precies wat je bedoeld![]()
Alleen vind ik dat bijna een soort belediging naar deze game toe.De kwaliteit die deze game heeft zie je in een Ubisoft game niet terug.
Veel van de content is optioneel, je hoeft ze niet te doen. Ik skip zelf gewoon de dingen die ik geen reet aan vind, ik heb nog genoeg te doen in het spel. Kritiek op de open wereld begrijp ik niet helemaal, FF7 zelf was ook niet lineair. Remake vond ikzelf te veel ronddolen door gangen en ruimtes met onzichtbare barrieres (dus ook gangen). Ze zijn met Rebirth iets te veel de andere kant op gegaan, maar het is veel optioneel.
Dan ben je underleveled, mis je party building en mis je bepaalde materia en weapons. En alsnog moet je aardig veel minigames verplicht spelen.mister_S schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:34:
Veel van de content is optioneel, je hoeft ze niet te doen.
Klopt is visueel een prachtige game.Die had voor mij ook beter in reviews moeten scoren.Dan nog[herhaal weer] heeft het in zijn totaliteit niet de kwaliteit die deze game heeft.Timothy3000 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:34:
[...]
Een game als Avatar is grafisch indrukwekkender en werkt technisch wel beter dan Rebirth. Ik verbaas me echt over al die hoge cijfers.
Voorbeeld:Personages komen totaal niet tot leven die game.In deze game zijn personages bijna extreem goed uitgewerkt.
[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 13-03-2024 22:48 ]
Agree to disagree.jori040 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:42:
[...]
Klopt is visueel een prachtige game.Die had voor mij ook beter in reviews moeten scoren.Dan nog[herhaal weer] heeft het in zijn totaliteit niet de kwaliteit die deze game heeft.
Ik doe niet alles en ik zal best een materia missen die je krijgt wanneer je iets voor Chadley doet. Ik voel me niet underpowered en ik heb geen idee welke party building ik zou missen. Ik speel dan weer niet op dynamic.Timothy3000 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:35:
[...]
Dan ben je underleveled, mis je party building en mis je bepaalde materia en weapons. En alsnog moet je aardig veel minigames verplicht spelen.
Door middel van al die sidequests bouw je party building op en (pin me er niet op vast) dat geeft weer nieuwe gezamenlijke combat moves (synergies) en mogelijkheden.mister_S schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:46:
[...]
Ik doe niet alles en ik zal best een materia missen die je krijgt wanneer je iets voor Chadley doet. Ik voel me niet underpowered en ik heb geen idee welke party building ik zou missen. Ik speel dan weer niet op dynamic.
Ah de side quests, die doe ik natuurlijk wel omdat ik ze (tot nu toe) best goed vind. Zeker in vergelijking met andere jRPG's. Als je zelfs side quests over gaat slaan is RPG niet je genre denk ik, zeker jRPG's niet. Ik had het over die dingen voor Chadley, sommige vind ik oninteressant en doe ik dus niet.
Ik ben dol op JRPGs maar vind de sidequests hierin best saai tbh. Weeral veel fetch quests of dat saaie zoeken met de Chocobo.mister_S schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:52:
Ah de side quests, die doe ik natuurlijk wel omdat ik ze (tot nu toe) best goed vind. Zeker in vergelijking met andere jRPG's. Als je zelfs side quests over gaat slaan is RPG niet je genre denk ik, zeker jRPG's niet. Ik had het over die dingen voor Chadley, sommige vind ik oninteressant en doe ik dus niet.
Maar ik kom net van Infinite Wealth en dat was een wereld van verschil dus gewoon weer even wennen.
Toch ff tegengeluid aan mezelf trouwens, want het lijkt wel heel negatief allemaal zo. De combat is meesterlijk, net als de soundtrack. De karakters ook. Het is imo een goeie titel maar had er gewoon meer van verwacht. Een solid 7,5 tot dusver.
Verwijderd
Ik vind de rest ook erg tof, queens blood is ook erg nice. Combat is tof, weer enorm goede cutscenes, goed verhaal.Timothy3000 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:00:
Toch ff tegengeluid aan mezelf trouwens, want het lijkt wel heel negatief allemaal zo. De combat is meesterlijk, net als de soundtrack. De karakters ook. Het is imo een goeie titel maar had er gewoon meer van verwacht. Een solid 7,5 tot dusver.
Voor mij was het alleen dat stuk (tot nu toe) in die open wereld van chapter 2 en 4. Maar de rest is erg gaaf.
Heb Avatar niet gespeeld maar wel veel (te veel) Ubisoft games. Hun open wereld voelt als huiswerk en de karakters totaal niet interessant in side quests en zo. Dat alleen al heb ik bij Final Fantasy veel meer
Misschien dat Avatar dit wel doet.. Zou voor het eerst zijn bij een Ubisoft game. Ze zijn wel de grondleggers van deze formula maar het voelt altijd zo bland
Oh ho ho ho... Wat mij betreft, je hebt nog niks gezien.Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 01:10:
Die baas in chapter 5 maakt alles weer goed. Damn wat is die gaaf zeg, niet normaal!
Begin ik nu te lachen als Hojo...
Gister niet veel tijd, wel verder kunnen gaan met stukje Chapter 11. Nu in main story van die area. En ben erg blij wat ze met het verhaal aan het doen zijn, plus het doet m'n vermoeden over de staat van de remake trilogie en waar het staat in de serie alleen maar versterken.
Maar om even in te haken op sidecontent en underlevelen en zo. De game is gemaakt om te spelen zonder enkele side content. Ik weet van mensen die zo spelen en hebben geen moeite met het spel, dus het sentiment dat "je moet het doen want anders ben je underlevelt" is onzin. Dan even inhaken op: ja maar dynamic difficulty past zich aan, dat klopt, doe je die side content wel en speel je op easy/normal dan blaas je waarschijnlijk door alles heen. Daar is dynamic voor gemaakt zodat alles een somewhat uitdaging maakt. Al zit ik in chapter 11 en er zijn mobs die ik met 1 triple slash kill op dynamic dificulty, maar er zijn er ook weer die zo veel hp hebben dat ik langer bezig ben dan met een boss. Maar denk in deze aan de vergelijking mug en olifant.
Om verder in te haken op de side content. M.u.v. chadley die je elke 5 seconden belt en echt z'n bek moet houden, is de side content voor het grootste gedeelte heel goed. Zeker in de latere chapters zat ik hardop tegen mezelf te praten met: waarom is dit een sidequest, dit geeft zo veel lore en had gewoon in de main quest gemoeten. En ja, er zitten quests bij waar je bloemen moet plukken, maar de rede is schattig, of een hond moet escorten, maar dan hoor je: bow wow wow, bow wow wow door je speakers. Niet alles klikt evengoed bij iedereen. Ik vind dat ze de ziel van het origineel goed hebben gevat en een juiste combinatie van Yakuza/Ubisoft/OGFF7 hebben gebruikt. De open wereld is adequaat, het is niet een Elden Ring of the Zelda's op de switch, maar het doet z'n werk, het heeft genoeg te doen zonder dat het de lege vlaktes van het origineel onder doet.
1 ding wat ik wel iedereen kan aanraden die niet de sidecontent wil doen, doe in ieder geval de protorelic quests, 4 per zone, van hilarische content naar hele mooie verhalen van mensen in de wereld. 100% waard.
Maar om even in te haken op sidecontent en underlevelen en zo. De game is gemaakt om te spelen zonder enkele side content. Ik weet van mensen die zo spelen en hebben geen moeite met het spel, dus het sentiment dat "je moet het doen want anders ben je underlevelt" is onzin. Dan even inhaken op: ja maar dynamic difficulty past zich aan, dat klopt, doe je die side content wel en speel je op easy/normal dan blaas je waarschijnlijk door alles heen. Daar is dynamic voor gemaakt zodat alles een somewhat uitdaging maakt. Al zit ik in chapter 11 en er zijn mobs die ik met 1 triple slash kill op dynamic dificulty, maar er zijn er ook weer die zo veel hp hebben dat ik langer bezig ben dan met een boss. Maar denk in deze aan de vergelijking mug en olifant.
Om verder in te haken op de side content. M.u.v. chadley die je elke 5 seconden belt en echt z'n bek moet houden, is de side content voor het grootste gedeelte heel goed. Zeker in de latere chapters zat ik hardop tegen mezelf te praten met: waarom is dit een sidequest, dit geeft zo veel lore en had gewoon in de main quest gemoeten. En ja, er zitten quests bij waar je bloemen moet plukken, maar de rede is schattig, of een hond moet escorten, maar dan hoor je: bow wow wow, bow wow wow door je speakers. Niet alles klikt evengoed bij iedereen. Ik vind dat ze de ziel van het origineel goed hebben gevat en een juiste combinatie van Yakuza/Ubisoft/OGFF7 hebben gebruikt. De open wereld is adequaat, het is niet een Elden Ring of the Zelda's op de switch, maar het doet z'n werk, het heeft genoeg te doen zonder dat het de lege vlaktes van het origineel onder doet.
1 ding wat ik wel iedereen kan aanraden die niet de sidecontent wil doen, doe in ieder geval de protorelic quests, 4 per zone, van hilarische content naar hele mooie verhalen van mensen in de wereld. 100% waard.
na chapter 8 was ik er helemaal klaar mee. moest weer van die rare minigames doen. wat een draak van een spel. heb geen minuut plezier gehad vanaf chapter 1. ik ben blij dat ik deze fysiek heb gekocht.
ik heb de vorige 2 final fantasy's uitgespeeld. dat jasje paste beter bij me. op naar rise of the ronin.
ik heb de vorige 2 final fantasy's uitgespeeld. dat jasje paste beter bij me. op naar rise of the ronin.
[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 14-03-2024 09:13 ]
Tja, de Golden Saucer hoort er nu eenmaal ook bij, en zo erg zijn die minigames nou ook weer niet. Meeste zijn zelfs een flinke vooruitgang van het origineel wat mij betreft. Vooral de Speedcoaster was in het origneel wel wat anders.
Vond Chapter 8 wat dat betreft ook echt vet met hoe ze alles naar een proper pretpark hebben omgezet, zou zo in het Haunted Hotel willen verblijven zullen we maar zeggen
Vond Chapter 8 wat dat betreft ook echt vet met hoe ze alles naar een proper pretpark hebben omgezet, zou zo in het Haunted Hotel willen verblijven zullen we maar zeggen
Bedoel je daarmee die quests metye-roon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:13:
spoiler: title
die bandieten en fort condor enzo?
yup, het begint daar mee. Waardoor je in eerste instantie denkt: oh leuke throwback en dan zie je ineens een cutscene en denk je: HOLY FUCK! Ik ben echt benieuwd hoe dit eindigt.Timothy3000 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:59:
[...]
Bedoel je daarmee die quests metspoiler: titledie bandieten en fort condor enzo?
Fort Condor was tof (stand alone mobile game please!) maar die eerste was echt matig imo. Ook in die quests is het voor mij tot dusver (ben in chapter 7) vrij hit and miss.
Je post maakt me nu wel nieuwsgierig naar de rest! Toch even proberen.
Je post maakt me nu wel nieuwsgierig naar de rest! Toch even proberen.
[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 14-03-2024 11:36 ]
Chapter 11 wat een k*t chapter qua gevechten

Ik heb het net uitgespeeld, althans, ik kreeg de quest dat ik de area weer mag verlaten. Ik ben het met je eens dat het niet de makkelijkste was, maar ik ben niet gameover gegaan. Welke vond je specifiek lastig?
spoiler:
Ik heb een niet geoptimaliseerde build op Cait, gewoon materia's die AP nodig hebben, al had ik wel een healing materia equipped voor de zekerheid. Ik heb in costa del sol area een accessorie via de chocbo minigame waar je met ruiken waar de konijntjes dingen verstopt hebben. Dat was de assess materia maxed out als een oorbel. Die ben roeleer ik tussen al m'n characters are ze de main character worden.
Lastigste vond ik persoonlijk die weegschaal enemies en yin/yang, maar dankzij assess wist ik wel hoe en wat. Ik had ook de rank 3 limit unlocked for cait en die kwam vs lost number wel echt enorm clutch. (of hoe lost number heet in deze game, volgens mij was naam anders).
Lastigste vond ik persoonlijk die weegschaal enemies en yin/yang, maar dankzij assess wist ik wel hoe en wat. Ik had ook de rank 3 limit unlocked for cait en die kwam vs lost number wel echt enorm clutch. (of hoe lost number heet in deze game, volgens mij was naam anders).
ye-roon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:40:
[...]
Ik heb het net uitgespeeld, althans, ik kreeg de quest dat ik de area weer mag verlaten. Ik ben het met je eens dat het niet de makkelijkste was, maar ik ben niet gameover gegaan. Welke vond je specifiek lastig?
spoiler:Ik heb een niet geoptimaliseerde build op Cait, gewoon materia's die AP nodig hebben, al had ik wel een healing materia equipped voor de zekerheid. Ik heb in costa del sol area een accessorie via de chocbo minigame waar je met ruiken waar de konijntjes dingen verstopt hebben. Dat was de assess materia maxed out als een oorbel. Die ben roeleer ik tussen al m'n characters are ze de main character worden.
spoiler:
Alles met Cait Sith, ik weet niet waarom maar ik vind hem totaal niet fijn spelen, vrij lastig om een balkje met hem te vullen in vergelijking met de anderen. Bij de Adjunctutor enemies (ik weet niet hoe je het schrijft, maar de twee voor Yin & Yang) ben ik iets van 15x doodgegaan, telkens als ze de ‘???’ aanval deden. Daarna weer iets van 10x als Vincent in dat monster veranderd. Dodgen lukte voor mij telkens niet bij Vincent en bij Roche.
Het voelde dat chapter 11 totaal geen rust moment gaf, achter elkaar boss fights
Het voelde dat chapter 11 totaal geen rust moment gaf, achter elkaar boss fights
Ben nu gelukkig in chapter 12, ik las op Reddit dat er meer mensen klagen over 11
s0kkie schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:10:
[...]
spoiler:Alles met Cait Sith, ik weet niet waarom maar ik vind hem totaal niet fijn spelen, vrij lastig om een balkje met hem te vullen in vergelijking met de anderen. Bij de Adjunctutor enemies (ik weet niet hoe je het schrijft, maar de twee voor Yin & Yang) ben ik iets van 15x doodgegaan, telkens als ze de ‘???’ aanval deden. Daarna weer iets van 10x als Vincent in dat monster veranderd. Dodgen lukte voor mij telkens niet bij Vincent en bij Roche.
Ben nu gelukkig in chapter 12, ik las op Reddit dat er meer mensen klagen over 11
spoiler:
Gelukkig had je Cloud voor de Vincent fight. Die Roche fight leert je een van de meest OP dingen in de game en als je dat beheerst is hardmode super easy. Clouds stance switch parry. Enemy doet aanval, druk driehoekje en ga in punisher mode, hij doet weer aanval, driehoekje. Ik kende dit nog van Remake en ik was een parry god bloodborne/sekiro dus had roche in 1 keer nu. Maar als je dat niet gaat gebruiken dan worden gevechten echt lang en moeilijk.
En ja Cait speelt niet het fijnst, maar ik had ook echt 0 goede materia op hem, was te lui te wisselen.
En ja Cait speelt niet het fijnst, maar ik had ook echt 0 goede materia op hem, was te lui te wisselen.
Ik ga nu nog ff de protorelic quest doen en een sidequest die beschikbaar kwam na mainstory om daarna naar chapter 12 te gaan
Aangekomen in Chapter 7 en opeens herinnerde ik mij dat het misschien toch wel handig is om alle weapon abilities even te leren dus na een uurtje in de combat simulator heb ik nu in ieder geval alles unlocked kwa weapon abilities tot nu toe.
Dan nog even een rondje available side quests doen etc voor we weer door gaan.
Dan nog even een rondje available side quests doen etc voor we weer door gaan.
Cloud jr. 😂 Hoe hilarisch was dat. En wat een goede chapter! Benieuwd hoe het weer verder gaat en héél benieuwd wat ze van de Gold Saucer gemaakt hebben!
Toch een vraag (moet hem nog kopen, maar zeer nieuwsgierig), wel even in spoiler tags, want je weet maar nooit!
spoiler:
In de originele ff7 kon je chocobo’s fokken totdat je een gouden had en dan kon je eindelijk naar een eiland om ‘knights of the round table’ materia te vinden. Zit zoiets weer in deze ff?
superB
Chapter 8 zit er gelukkig op! Vanaf 9 vind ik het weer een stuk boeiender allemaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 15-03-2024 21:49 ]
Hele Cloud jr. stuk had me aan het lachen :’) de game heeft zoveel van dit soort kleine momenten dat het echt als een groepsreis voelt waar je op mee bentLynox schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:55:
Cloud jr. 😂 Hoe hilarisch was dat. En wat een goede chapter! Benieuwd hoe het weer verder gaat en héél benieuwd wat ze van de Gold Saucer gemaakt hebben!
Vanmiddag uitgespeeld met 40 uur en 46 minuten, vanaf chapter 12 maar op easy gezet
Wel een heel tof einde maar toch voelde het einde van Remake nog epischer. Remake heb ik tweemaal uitgespeeld, Rebirth zie ik mezelf niet voor een tweede keer spelen (te veel zinloos filler materiaal naar mijn mening).
Wel een heel tof einde maar toch voelde het einde van Remake nog epischer. Remake heb ik tweemaal uitgespeeld, Rebirth zie ik mezelf niet voor een tweede keer spelen (te veel zinloos filler materiaal naar mijn mening).
40 uur?! Snel gedaan joh! Ik ben nu bij chapter 11. Hoeveel uur tot ik op het einde zit denk je?
Ik weet niet of je in chapter 11 en 12 veel side missies doet en of je op normal speelt, maar ik gok minimaal een uurtje of 10Timothy3000 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:56:
40 uur?! Snel gedaan joh! Ik ben nu bij chapter 11. Hoeveel uur tot ik op het einde zit denk je?
Heb nu Gongaga bijna 100% maar merk dat het nu wel begint te irriteren, al die mini quests met dieren pfff. Ik merk ook dat het verhaal daardoor wat vervaagd.
Stay hungry, stay foolish!
Gewoon skippen joh, en later terugkomen als je ze nog wel wil spelen. Wordt de game een stuk beter door qua pacing.CHKYBSTRD schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:02:
Heb nu Gongaga bijna 100% maar merk dat het nu wel begint te irriteren, al die mini quests met dieren pfff. Ik merk ook dat het verhaal daardoor wat vervaagd.
Nou probeer in de eerste playthrough 100% te halen zodat ik daarna op Hard modus er doorheen kan rammen.Timothy3000 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:34:
[...]
Gewoon skippen joh, en later terugkomen als je ze nog wel wil spelen. Wordt de game een stuk beter door qua pacing.
Stay hungry, stay foolish!