Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Timothy3000 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Ja eens. Daardoor sws geen platinum voor mij.
Ik ben nu ergens midden chapter 7 en ik ben al aan het verheugen op m'n 2de playthrough op hard. Ik speel dynamic difficulty en tot nu toe voelt het als m'n eerste normal playthrough in remake. Met als verschil dat ik nu wel materia's aan het levelen ben als voorbereiding op hardmode.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 23:14
Ik vind zo'n game vaak 1x wel voldoende. Merk vaak halverwege al dat ik naar het einde aan het werken ben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

SkyStreaker schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:21:
Het alpha-icoontje betekend volgens mij "vrij" van MP, wat je hebt geactiveerd in je folio.
Ik ben er achter.

In folios heb je abilities als 'allows you do to a wind attack without using MP". klinkt als handige optie voor een strength based fighter. Maar als je dat hebt, komt die alpha achter de spell te staan en het zorgt ervoor dat de spell meer damage doet. Dus zeker de moeite op hoge magic casters als aerith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:44
Haalt dynamic mode niet het gevoel van progressie weg i.v.m. level scaling? Of is er een range voor een gebied bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Timothy3000 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:33:
Ik vind zo'n game vaak 1x wel voldoende. Merk vaak halverwege al dat ik naar het einde aan het werken ben haha.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook echt veel dialogen en cutscenes aan het skippen ben.

Merk dat ik zelf echt een heel ander persoon en gamer ben dan vroeger (En dat komt echt door games als Dark Souls/ Demons Souls en Elden Ring)

Al die verhalen boeien me allemaal niet meer zo en op sommige momenten heb ik echt zoiets van waar ben ik in hemelsnaam mijn tijd mee aan het verspillen (Piano spelen, Fort Condor, Junon Parade en nu die Mini Games op de Gold Saucer).

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Ik merk zelf ook naarmate ik ouder wordt, ik minder "energie" heb om sommige dingen helemaal uit te spelen. Weinig spellen doen dat nog, maar die die dat doen, ga ik ook voor. Anderszijds ofwel die "het" niet doen dan bij offline/singleplay, cheat ik er gewoon door. Ik speel voor het verhaal, niet de uitdaging.

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 05-03-2024 19:30 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Greatsword schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:47:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik ook echt veel dialogen en cutscenes aan het skippen ben.

Merk dat ik zelf echt een heel ander persoon en gamer ben dan vroeger (En dat komt echt door games als Dark Souls/ Demons Souls en Elden Ring)

Al die verhalen boeien me allemaal niet meer zo en op sommige momenten heb ik echt zoiets van waar ben ik in hemelsnaam mijn tijd mee aan het verspillen (Piano spelen, Fort Condor, Junon Parade en nu die Mini Games op de Gold Saucer).
Ik kan daar juist wel enorm van genieten. Het is alleen zelden dat ik een spel 2x speel. Teveel leuke andere games om te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Tja tja tja. Wat vind ik tot nu toe van deze game?
Ik ben nu net bij het stuk
spoiler:
dat ik de bloemen voor Chloe heb geplukt in de Grasslands
.
Ik moet tot nu toe zeggen dat ik toch wel enigzins het idee heb dat sommige mensen (en veel reviewers!) erg door een roze bril kijken. Er is toch wel behoorlijk wat op de game aan te merken als je het mij vraagt. Ik ga om wat balans in dit topic te brengen, en een goede discussie te starten, toch maar eens een lijstje kritiek opgooien.

- De movement is ouderwets en clunky. Hoe kan het dat dit maar zelden wordt benoemd. Ik bedoel come on; geen spring knop? Hindernissen overgaan gaat vaak fout. En hoe kan het dat we anno 2024 in een FF nog steeds op een blauw pijltje moeten staan om een lader op te lopen. En je kunt nog steeds nergens vanaf vallen. Platformen hebben onzichtbare muren. De traversal voelt toch wel erg outdated voor een remake die in 2024 released.

- de motion blur; mijn god wat een misselijkmakende motionblur zowel in Quality als Performance. Reddit staat vol met klachten. Ik word er ook letterlijk misselijk van. Waarom kunnen we anno 2024 de vreselijk overdreven motionblur niet uitzetten? Je ogen moeten tijdens het draaien van de camera telkens opnieuw scherpstellen op het vervaagde beeld.

- De graphics; de game heeft mooie momenten. Met name sommige vergezichten zijn prachtig. Met name door haarscherpe textures ziet het er mooi uit en ook skill effect zijn fel en mooi. Maar tegelijkertijd zijn veel textures enorm low res en lelijk zelfs in quality mode. En de ligntning is met moment vreselijk slecht. Vaak wanneer je ergens onder door loopt wordt alles inneens extreem donker.

En dan nog niet te spreken over de verschrikkelijke pop in 🤣

- de performance modus; ga er niet eens te lang over schrijven maar die is gewoon niet om aan te zien. Er zijn veel (mooiere!) Ps5 games die dit veel beter doen. Ff7 rebirth is echt niet zo extreem mooi. Ghost of Tsushima is ook open world, strak 60fps op ps5 en vele malen mooier. Net als de witcher 3 next gen update en cyberpunk allemaal veel mooier zijn en prima 60fps lopen. Dit is gewoon slechte optimalisatie.

- de open world.... zoals gezegd. Ik ben pas in de
spoiler:
grasslands
en heb al wat verkend. Maar de exploration is tot nu toe alles behalve rewarding. Geen random encounters, veel lege vlaktes met helemaal niks...... en dan die ongelooflijke ubisoft torens🤣 dude....... eigenlijk ben ik nog niks bijzonders tegen gekomen in de grasslands. Vooral veel torens, materials, monsters en fast travel point (chocobo stops).... ooh en toen kwam ineens een super vette
spoiler:
rode vogel
voorbij. Die wilde duidelijk dat ik m volgde... (waar heb ik dat trouwens eerder gezien??? Ghost of Tsushima).... leidt dat beest je naar een lifespring............. wat vervolgens eigenlijk ook weer niks is.... teleurstellend allemaal.

Maar goed. De vibe is verder prima en ik ga zeker doorspelen en wieweet veranderd mijn mening vwb de open wereld nog en kunnen een aantal updates mijn andere kritiekpunten verbeteren.
Voor nu zou ik de game een 7 geven. Dat is prima. Maar geen half punt meer.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@frez Ik wilde mijn kritiek nog even bewaren tot ik hem had uitgespeeld maar het onoriginele is inderdaad herkenbaar en vond dat ook teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
- De movement is ouderwets en clunky. Hoe kan het dat dit maar zelden wordt benoemd. Ik bedoel come on; geen spring knop? Hindernissen overgaan gaat vaak fout.
Ik heb daar echt geen last van als ik gewoon loop. Op een Chocobo is het wel ellende. Voor de rest eigenlijk met al je punten eens.

Het is een vermakelijke game met fantastische combat maar geen hoogvlieger. Een beetje als Forspoken. Tof maar had beter gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:48
Frez schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:13:
Tja tja tja. Wat vind ik tot nu toe van deze game?
Ik ben nu net bij het stuk
spoiler:
dat ik de bloemen voor Chloe heb geplukt in de Grasslands
.
Ik moet tot nu toe zeggen dat ik toch wel enigzins het idee heb dat sommige mensen (en veel reviewers!) erg door een roze bril kijken.
Het is een beetje als een kathedraal, zoom je in op een vd stenen dan zie je een bruine lelijke schimmelende steen, maar kijk je naar het totaalplaatje dan zie je heel wat anders. Dit is een game als je inzoomt op de details het allemaal wat ruw en niet geweldig is, zoom je uit en zie je het totaalplaatje dan zie je iets unieks op een schaal die ik me verder niet kan herinneren in games. Wat een absoluut massive bouwwerk is dit, echt ongelooflijk. De hoeveel werk en liefde dat hier in zit. De bizarre hoeveelheid assets, voorwerpen, variatie in voorwerpen landschap, voice acting, acting, motion, MUZIEK!!
Tot nu toe vind ik Horizon FW de mooiste game, maar qua inhoud valt het in het niets bij Rebirth.
Hoe ze dit in de afgelopen 4 jaar in elkaar gezet hebben, de schaal en kwaliteit van alles is mindblowing. Ze zijn echt above en beyond gegaan.

De grafische issues worden vast wel in een pc versie verholpen (op de PC straks vast mods maar dit alles in high res textures zou zomaar 200+GB extra zijn). Maar ze rekken wel echt het uiterste uit Unreal Engine 4.
Movement, tja, probeer maar eens te rennen over rotsen e.d. Daar glijd je niet vanzelf overheen zoals in een assasins creed maar het is bij lange na niet zo erg als The Witcher 3. Traversal is idd wat clunky en idgaf :P
En geen rewards?? Materia, crafting options, cards, gear, stories, minigames, materia, gear, items, had ik al materia genoemd?

Maar bovenal, het is allemaal zoooo fun om te spelen, T'is een goddamn compleet pretpark deze game :D

Dit is echt een bijzonder iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik ben fan van japanse makelij en met dit spel speelt nostalgie (bij mij dan) een grote rol, maar ik moet bekennen dat ik een japanse dev zelden op baanbrekende ideeen of innovatie betrap. Ik geniet van het spel en ik blijf het spelen, maar er is inderdaad heel wat mis. Ik heb dit eigenlijk altijd met jRPG's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
mister_S schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:47:
Ik ben fan van japanse makelij en met dit spel speelt nostalgie (bij mij dan) een grote rol, maar ik moet bekennen dat ik een japanse dev zelden op baanbrekende ideeen of innovatie betrap. Ik geniet van het spel en ik blijf het spelen, maar er is inderdaad heel wat mis. Ik heb dit eigenlijk altijd met jRPG's.
Zijn echt vrij veel Japanse games vol innovatie of in elk geval vernieuwing binnen genres. Zie bv de recente Yakuza games, Zelda BOTW, Mario Oddysey of een game als Nier Automata.

Aan de andere kant is innovatie verwachten van een remake wellicht ook iets teveel van het goede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Mutatie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:30:
[...]

Het is een beetje als een kathedraal, zoom je in op een vd stenen dan zie je een bruine lelijke schimmelende steen, maar kijk je naar het totaalplaatje dan zie je heel wat anders. Dit is een game als je inzoomt op de details het allemaal wat ruw en niet geweldig is, zoom je uit en zie je het totaalplaatje dan zie je iets unieks op een schaal die ik me verder niet kan herinneren in games. Wat een absoluut massive bouwwerk is dit, echt ongelooflijk. De hoeveel werk en liefde dat hier in zit. De bizarre hoeveelheid assets, voorwerpen, variatie in voorwerpen landschap, voice acting, acting, motion, MUZIEK!!
Tot nu toe vind ik Horizon FW de mooiste game, maar qua inhoud valt het in het niets bij Rebirth.
Hoe ze dit in de afgelopen 4 jaar in elkaar gezet hebben, de schaal en kwaliteit van alles is mindblowing. Ze zijn echt above en beyond gegaan.

De grafische issues worden vast wel in een pc versie verholpen (op de PC straks vast mods maar dit alles in high res textures zou zomaar 200+GB extra zijn). Maar ze rekken wel echt het uiterste uit Unreal Engine 4.
Movement, tja, probeer maar eens te rennen over rotsen e.d. Daar glijd je niet vanzelf overheen zoals in een assasins creed maar het is bij lange na niet zo erg als The Witcher 3. Traversal is idd wat clunky en idgaf :P
En geen rewards?? Materia, crafting options, cards, gear, stories, minigames, materia, gear, items, had ik al materia genoemd?

Maar bovenal, het is allemaal zoooo fun om te spelen, T'is een goddamn compleet pretpark deze game :D

Dit is echt een bijzonder iets...
Fair. Ik snap je punt helemaal. Hopelijk komt dat enthousiasme bij mij ook nog. Ik ga zeker nog doorspelen. Voor mij is met name de performance het grote probleem. Maar ik geloof ook dat het een indrukwekkende game is. Echter de pijnpunten mogen ook benoemd worden.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
De Engelse voice acting haalt me juist bij vlagen best uit het spel. Klinkt soms heel onnatuurlijk imo.

De muziek is wel fenomenaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
Timothy3000 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:02:
[...]

Zijn echt vrij veel Japanse games vol innovatie of in elk geval vernieuwing binnen genres. Zie bv de recente Yakuza games, Zelda BOTW, Mario Oddysey of een game als Nier Automata.

Aan de andere kant is innovatie verwachten van een remake wellicht ook iets teveel van het goede.
Hoewel ik al die games best goed vind, ben ik het niet met je eens. Mijn mening uiteraard :)

De tijden van goud uit Japan, de tijden van de originele FF7, Chrono Trigger, Mana Chroncles, Super Mario etc. is al eeuwen voorbij. Musings of an old gamer :)

Ik vind Rebirth geweldig, laat ik daarin duidelijk zijn. Ik verwachtte zelf behoorlijke shit toen het allemaal aangekondigd was, maar ik ben blij verrast.

[ Voor 10% gewijzigd door mister_S op 05-03-2024 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik baal en wil overwegen om helemaal opnieuw te beginnen.

spoiler:
heb op Aerith, Tifa & Red XIII een blauw happy face en toch Aerith op date in Golden Saucer. Ik vindt Aerith niet leuk genoeg als character en was meer nieuwsgierig naar de dynamiek tussen Cloud en Tifa. Blijkbaar die wie dan als eerste het hoogst is on waardering gaat voor.

Bah.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Timothy3000 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:05:
[...]

De Engelse voice acting haalt me juist bij vlagen best uit het spel. Klinkt soms heel onnatuurlijk imo.

De muziek is wel fenomenaal.
Ik heb dit vooral op sommige plekken in de game. De amerikaanse localisatie is erg goed te zien met vooral meerdere plekken waar iedereen praat alsof het mini california en waar pronouns belangrijker zijn dan alles. Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag zijn wie die wil zijn, maar je hoeft het niet te forceren en jou ideeen in iedereens gezicht gooien. Ik hou nog even slag om de arm om hier hele zware mening over te geven tot ik de game in het japans gespeeld heb. Dan weet ik namelijk of het een localisatie ding is, of dat het gewoon vertaald is.

Ik vind Red XIII's VO niet bij het karakter passen. Heb nu Cait Sith ontmoet en leuk wat ze met zijn VO gedaan hebben. Maar uit een trailer zag ik Cid's voice en ik zie daar best tegenop, then again, nog niet in het japans gehoord en weet niet of het localisatie is of vertaling.
SkyStreaker schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 04:42:
Ik baal en wil overwegen om helemaal opnieuw te beginnen.

spoiler:
heb op Aerith, Tifa & Red XIII een blauw happy face en toch Aerith op date in Golden Saucer. Ik vindt Aerith niet leuk genoeg als character en was meer nieuwsgierig naar de dynamiek tussen Cloud en Tifa. Blijkbaar die wie dan als eerste het hoogst is on waardering gaat voor.

Bah.
spoiler:
Ik las per ongeluk op reddit dat je nadat je de game hebt uitgespeeld dit kan aanpassen in het menu en dan via chapter select opnieuw kan spelen, dat scheelt je denk uurtje of 80

-------------

Anyway, gisteren in Gold Saucer aangekomen. En dat was m'n avond. Alle minigames. En 3de piano sheet gevonden, op snel gezet in 2 keer spelen gehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door ye-roon op 06-03-2024 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
ye-roon schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:40:
[...]
en waar pronouns belangrijker zijn dan alles.
Dat is imo dan wel weer een mooi iets. Maar zover in de game ben ik nog niet.

Ik vind de stem van Red fantastisch maar die van Aerith enorm irritant. Maar dat was in Remake ook al zo, dat ligt meer aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@ye-roon Thanks, scheelt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Timothy3000 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:48:
[...]

Dat is imo dan wel weer een mooi iets. Maar zover in de game ben ik nog niet.

Ik vind de stem van Red fantastisch maar die van Aerith enorm irritant. Maar dat was in Remake ook al zo, dat ligt meer aan mij.
Aerith in remake was super. In deze game is ze veel minder sarcastisch, meer high pitched anime voice. Maar dat kan te maken hebben met de story, zeker gezien de WTF moments die ik tot nu toe al gezien heb. En voor vergelijking, zet de gesproken taal op japans, herstart je game en click new game. Of zoek de intro video op in het japans. Dan hoor je de japanse VO van Red het verhaal vertellen en die stem, tonatie, het gevoel wat je er bij krijgt is factor 10 beter dan de engelse imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat vond ik in Remake ook wel al wat. De anderen zijn nog enigszins natuurlijk of echt maar Aerith is continu aan het over-acten. Vind haar daardoor ook een vrij irritant karakter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Frez schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:13:

- de open world.... zoals gezegd. Ik ben pas in de
spoiler:
grasslands
en heb al wat verkend. Maar de exploration is tot nu toe alles behalve rewarding. Geen random encounters, veel lege vlaktes met helemaal niks...... en dan die ongelooflijke ubisoft torens🤣 dude....... eigenlijk ben ik nog niks bijzonders tegen gekomen in de grasslands. Vooral veel torens, materials, monsters en fast travel point (chocobo stops).... ooh en toen kwam ineens een super vette
spoiler:
rode vogel
voorbij. Die wilde duidelijk dat ik m volgde... (waar heb ik dat trouwens eerder gezien??? Ghost of Tsushima).... leidt dat beest je naar een lifespring............. wat vervolgens eigenlijk ook weer niks is.... teleurstellend allemaal.
Laat ik beginnen met dat FF7 OG echt een van de beste games ooit is die ik gespeeld heb, maar het valt mij op bij hoeveel mensen een nostalgie bril meespeelt hierin. Veel mensen zijn vergeten wat een horror het was met betrekking tot de open wereld, daar was het gewoon een enkele vlakte van wat vage sprites met een poppetje en af en toe wat landscape wat totaal niet in verhouding stond met de afmetingen.

Je had daar "random" encounters op de openwereld ja, maar laten we nu niet doen alsof dat heel veel voorstelde, hier heb je in de open wereld nagenoeg dezelfde hoeveelheid monsters, echter door de beter graphics zie je nu waar ze zijn en kan je erom heen lopen. (Even voor de goede orde, de fanatieke FF7 OG spelers liepen ook gewoon op de world map om de spawnpoints heen van niet intressante monsters want die plekken waren gewoon wel bekend dus zo random was dat ook weer niet)

Als voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://n8r8.files.wordpress.com/2015/06/world-map.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.truetrophies.com/imgs/l/071132/ff7.jpg

En begrijp mij niet verkeerd veel van je commentaar is gewoon terecht maar ik denk dat veel mensen FF7:R nu eenmaal niet spelen voor de graphics, had het beter gekund vast wel, stoor ik mij eraan absoluut niet want FF heeft altijd om gameplay gedraaid en de story line. Om de oh zo gewenste open wereld een beetje te behouden hebben ze er allelei activiteiten of research in gezet, ik heb mij er enorm mee vermaakt. Ik ben nu aangekomen op het in de demo getooned Junon maar daar zit al een klap verschil in tussen hoe groot dat werkelijk is en wat je in de demo gezien hebt.

zo en nu weer terug :P

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Je had daar "random" encounters op de openwereld ja, maar laten we nu niet doen alsof dat heel veel voorstelde, hier heb je in de open wereld nagenoeg dezelfde hoeveelheid monsters,
Is dat niet een beetje het probleem? We zijn nu 2024. :P

Maar in alle serieusheid: voor mij voegt de open wereld zelf door de Ubisoftachtige sidecontent niet heel veel toe. Towers, springs etc. Had van mij toch wel wat meer afgesloten gemogen.

[ Voor 26% gewijzigd door Timothy3000 op 06-03-2024 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Timothy3000 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Tja ik had verwacht dat we nu al vliegende skatebords hadden of een Full immersive game stijl zoals in Sword Art Online :P
[...]

Maar in alle serieusheid: voor mij voegt de open wereld zelf door de Ubisoftachtige sidecontent niet heel veel toe. Towers, springs etc. Had van mij toch wel wat meer afgesloten gemogen.
Daar zijn de mening enorm over verdeeld waarbij FF7 Remake enorm op zijn lazer kreeg vanwege dat lineare vind ik het amusant om te zien dat het hierbij precies is omgekeerd, het enige wat ik wil aangeven is dat die oh zo gewilde open wereld experience van FF7 OG ook geen pretje was (ik vond het echt horror) ikzelf vond de oorspronkelijke "Open wereld" ook niet veel toevoegen dus mij is het om het even.

en dan komen we tot de essentie van al die soort "Remakes" hoe goed de remake ook is er is altijd commentaar op door de nostalgie factor, wij maken het voor onzelf vaak veel mooier dan het destijds was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

[...]

Ik vind de balans tussen icoontjes en exploration wel goed. Het is niet zo in your face als ubisoft en ja die torens, gelukkig is het alleen de eerste toren met de lange animatie, daarna is het snel. Plus door moogle medals bij die torens te stoppen heb je ook goede rede om er heen te gaan als je niet alle andere boxes smashed en zo toch boekjes kan kopen bij de moogles.

Het probleem is dat er niet veel andere manieren om dit als gameplay te doen. Als al die lifesprings een sidequest zouden zijn, zou het veel vervelender zijn geweest. En je krijgt elke zoveel lifesprings een mooi stuk tekst als lore.

Andere dingen op de kaart zijn gewoon handig zoals special enemies en er zijn er genoeg die pas verschijnen wanneer je het ontdekt hebt.

Dit alles word afgewisseld met afgesloten steden en de dungeons hebben weer dat lineare gevoel van remake. Alles bij elkaar goede balans imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Zelf nu in Chapter 3, onderweg naar Junon.
Bevalt me nog wel, dat extra exploren voor je summons sterker te maken.
Nog altijd geen fan van de hele action style battles, geef mij maar gewoon de normale oude stijl terug, we weten dat het gewoon goed kan (zie een Infinite Wealth of een Persona, die zijn ook turnbased met goede combat imo).

Enige wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat de muziek kneiterhard staat in cutscenes, of dat gewoonweg het volume van de dialoog te laag staat, want daar is echt af en toe niets van te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Speel nu trouwens op Classic en dat bevalt eigenlijk hartstikke goed, wat gebruiken jullie eigenlijk?

Poll: Welke Combat Style gebruik je?
Classic
Active
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406347&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12
40 uur in de game. Nooit de OG gespeeld vroeger dus voor mij niks roze bril. Deze game is gewoon prachtig charmant met een goeie sterke cast en verhaal :) ben alle mini games aan het doen, ben aan het lachen om de grappen en wanneer het verhaal serieus moet kan dat ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
Ik ben niet van het verzamelen en mini-gamed, maar in deze betrap ik me erop dat ik ze toch allemaal aan het doen ben :) Ze hebben mooi het balans gevonden tussen leuk en net te irritant. Van mij had het anders gemogen, maar ik vind het wel goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Moet wel zeggen dat de game erg makkelijk is. De eerste 15 uur heb ik op normal gespeeld, daarna op dynamic gezet. Dit is nog steeds erg easy. Maar ik denk dat het komt door het grinden. De sidequests e.d. zijn eigenlijk het grinden in deze game en ik doe alles. In Costa de Sol werd het even al iets minder makkelijk. Maar bv bosses, ik kom bijna niet aan zware mooie attacks toe, of summon final attacks voordat de boss dood is.

Maar ik kijk nu al uit naar een 2e playthrough op hard. Hard maakte Remake ook zo gaaf, het combat system komt zo mooi tot z'n recht dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Mutatie schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:04:

Maar ik kijk nu al uit naar een 2e playthrough op hard. Hard maakte Remake ook zo gaaf, het combat system komt zo mooi tot z'n recht dan
Ik totaal niet, vind het echt onzin dat hard mode pas unlocked wordt nadat je hem hebt uitgespeeld.

Mijn grootste frustraties zijn namelijk die dialogen en eeuwige cutscenes. Zelfs als je die wilt skippen ben je daar lang mee bezig.

Voor dit soort zaken wil ik gewoon een speedrun kunnen doen, maar dat wordt op deze manier onmogelijk gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:33
Greatsword schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:56:
[...]

Ik totaal niet, vind het echt onzin dat hard mode pas unlocked wordt nadat je hem hebt uitgespeeld.

Mijn grootste frustraties zijn namelijk die dialogen en eeuwige cutscenes. Zelfs als je die wilt skippen ben je daar lang mee bezig.

Voor dit soort zaken wil ik gewoon een speedrun kunnen doen, maar dat wordt op deze manier onmogelijk gemaakt.
Als ik jou reacties zo lees dan vermoed ik dat jij straks beter af bent met Dragon's Dogma 2[maart].Die game draait meer om gameplay dan om cutscenes & dialogen.

Rebirth is hoe een FF game moet zijn in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

[...]

Dit was in de ReMake ook al van toepassing, dus had je dit wel een beetje van te voren kunnen weten. Wat had je dan eigenlijk over de streep getrokken, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
jori040 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:13:
[...]

Rebirth is hoe een FF game moet zijn in mijn beleving.
SkyStreaker schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Dit was in de ReMake ook al van toepassing, dus had je dit wel een beetje van te voren kunnen weten. Wat had je dan eigenlijk over de streep getrokken, als ik vragen mag?
Daar zeker ook wel mee eens, ik speel het ook meer uit nostalgie omdat ik het origineel vroeger heb gespeeld.

Alleen dat unlocken van Hard Mode bij FF is iets van de afgelopen jaren volgens mij, kan mij in ieder geval niet herinneren dat het er voorheen in zat.

[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 06-03-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 22:15
Van de week begonnen omdat mn PS5 terug reparatie was, heb een gloednieuwe teruggekregen dus dat is wel nice.

Eerst indruk is prima en lees hier in het topic wat meningen over verouderde gameplay.

Als ik die pijlen zie die aangeven dat je daar omhoog kan, dat is natuurlijk hopeloos verouderd en onnodig maar past wel onwijs in de game (van toen).
Het geeft mij nu juist dat nostalgische gevoel van herkenning.

Kan wel inkomen dat het rondlopen met Cloud of Chocobo wel wat fine tuning had kunnen gebruikende.
Het vastlopen op een stukje rots of mini boompje is wel vervelend though.

Voor de rest net aangekomen in chapter 3 en klaar voor het avontuur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Hier zaten voor mij echt wel handige tips tussen over o.a arial combat, Synergy Skills, Stagger verlengen/stil zetten etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 06-03-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Greatsword schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:05:
[Video: 16 Advanced Final Fantasy 7 Rebirth Combat Tips And Tricks]

Hier zaten voor mij echt wel handige tips tussen over o.a arial combat, Synergy Skills, Stagger verlengen/stil zetten etc.
Oh die is zeker wel handig, daar heb ik ook wel wat nuttige tips uit gehaald.

Overigens kan iemand de devs even op hun achterhoofd tikken voor het implementeren van
spoiler:
Fort Condor
, de persoon die dat verzonnen heeft als onderdeel van het completen van een regio echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Klinkt als een goede farm locatie in Chapter 12, ben er zelf nog niet maar lijkt me wel een goede investering qua tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Mutatie schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:04:
Moet wel zeggen dat de game erg makkelijk is. De eerste 15 uur heb ik op normal gespeeld, daarna op dynamic gezet. Dit is nog steeds erg easy. Maar ik denk dat het komt door het grinden. De sidequests e.d. zijn eigenlijk het grinden in deze game en ik doe alles. In Costa de Sol werd het even al iets minder makkelijk. Maar bv bosses, ik kom bijna niet aan zware mooie attacks toe, of summon final attacks voordat de boss dood is.

Ik ben het met je eens. Ik speel vanaf het begin op dynamic en enige momenten waar ik down ging was bij wat combat challenges waar ik 10 levels lager was dan de challenge. Zeker als je remake gespeeld hebt en weet welke materia goed zijn en werken, dan is het gewoon gebruik maken van die kennis en door de combat heen blazen. Ik had gister in chapter 8 ook een combat challenge waar ik tegen mobs moest vechten die gewoon aan het rennen zijn, geen tell hebben dat het een attack is, maar blijkbaar is dat rennen een attack. Maar dan rennen ze naar andere plek en dat is geen attack... Ik hou niet zo van dat soort cheese. Ma goed, gehaald dus niks aan de hand :p Verder is normal te makkelijk en heb ik zin in hardmode in het japans.
[...]

Het heeft denk ik te maken met de manier waarop ze hardmode hebben ingericht, waar je geen items kan gebruiken en geen MP terug krijgt van bankjes. Dat zou betekenen dat ze alle MP up materia en MP saving folio en weapon skills in het begin van de game moeten stoppen. Wat een normal/dynamic playthrough nog makkelijker maakt, want die hebben daar ook toegang toe vanaf het begin. Plus je ziet de 2de keer altijd meer in het verhaal of de game dan 1 keer met een game als deze.

---------------------

anyway, inmiddels begin van chapter 9, ik doe teveel damage zodat ik niet snel genoeg 4 atb kan gebruiken als cloud en red zodat ik hun 4 bar synergy ability kan gebruiken zodat ik die van m'n lijstje af kan halen om betere vriendjes te worden met hem. Ik kreeg ook de melding dat er meer minigames beschikbaar zijn, dus ik weet waar ik vanavond mee bezig ben.... ook een interessante accessory gevonden, misschien is kijken of mobs farmen en stealen een goede optie is om aan mats te komen.

Ik heb inmiddels voor deze regio ook een ander vervoersmiddel dan chocobo en ik begrijp dat het een voertuig is en je in en uit moet stappen, maar het duurt fucking 10second voordat je bent uitgestapt. Het blijft wel een video game square, dat mag wel wat sneller...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
ShadowBumble schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:22:
[...]

Oh die is zeker wel handig, daar heb ik ook wel wat nuttige tips uit gehaald.

Overigens kan iemand de devs even op hun achterhoofd tikken voor het implementeren van
spoiler:
Fort Condor
, de persoon die dat verzonnen heeft als onderdeel van het completen van een regio echt bizar.
spoiler:
Fort Condor is op zich niet moeilijk, alleen de tijdslimiet maakt het kunstmatig moelijker. Stage 4 wel een keer of 5 opnieuw moeten doen alleen om de timer, nergens anders door. En dan te bedenken dat er dan ook nog een hard mode is hiervoor. Maar het schijnt te helpen als je de moeilijkheidsgraad op easy zet voor deze minigame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteravond tour de gaia gehad voor wat sidequests, bijzondere monster variants en relevante zaken en toen was het middernacht. Begin chapter 9 nu, en gestopt toen ik net die omgeving daar binnen liep. Ik ben erg beniewd wat ze hier gaan doen, gezien het in de OG een redelijk klein stukje was waar je met 30min door heen was, maar het lijk nu de midgar treatment te krijgen.

Wat ik wel jammer vind van de game is ik een zone niet kon maxen, 2 map objectives die dus later beschikbaar komen. Als iemand die OG gespeeld heeft weet ik dat je hier nog een keer terug keert. Maar voor iemand die dat niet gedaan heeft en completionist aan het spelen is, die spoiled zichzelf hier door. Niet echt een fan van dat soort gamedesign.

Daarnaast ben ik door de combat challenges in bepaalde gouden plek nu overleveled voor de openworld content, maar ik heb wel level 40 combat challenges gehaald op level 30. Voor het eerst was ik hoger level dan de "special area boss" die je door lightsprings unlocked, Ik merk nu ook dat ik zelfs met slecht geoptimaliseerde materia equipped ik er doorheen blaas op dynamic mode. Ik maar eens wat andere materia levelen of zo, gewoon om het maxed te hebben. Das wel 1 van de goede verandering van remake naar rebirth, de HP up en MP up zijn max 30%, dat betekend dat ieder character met een maxed out materia klaar is. Scheelt weer slots. Ik vind het wel jammer dat ik tot nu toe maar 1 van de dual materia per soort gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ye-roon schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:16:
Gisteravond tour de gaia gehad voor wat sidequests, bijzondere monster variants en relevante zaken en toen was het middernacht. Begin chapter 9 nu, en gestopt toen ik net die omgeving daar binnen liep. Ik ben erg beniewd wat ze hier gaan doen, gezien het in de OG een redelijk klein stukje was waar je met 30min door heen was, maar het lijk nu de midgar treatment te krijgen.

Wat ik wel jammer vind van de game is ik een zone niet kon maxen, 2 map objectives die dus later beschikbaar komen. Als iemand die OG gespeeld heeft weet ik dat je hier nog een keer terug keert. Maar voor iemand die dat niet gedaan heeft en completionist aan het spelen is, die spoiled zichzelf hier door. Niet echt een fan van dat soort gamedesign.

Daarnaast ben ik door de combat challenges in bepaalde gouden plek nu overleveled voor de openworld content, maar ik heb wel level 40 combat challenges gehaald op level 30. Voor het eerst was ik hoger level dan de "special area boss" die je door lightsprings unlocked, Ik merk nu ook dat ik zelfs met slecht geoptimaliseerde materia equipped ik er doorheen blaas op dynamic mode. Ik maar eens wat andere materia levelen of zo, gewoon om het maxed te hebben. Das wel 1 van de goede verandering van remake naar rebirth, de HP up en MP up zijn max 30%, dat betekend dat ieder character met een maxed out materia klaar is. Scheelt weer slots. Ik vind het wel jammer dat ik tot nu toe maar 1 van de dual materia per soort gevonden heb.
Klinkt als dat je even moet switchen naar "Dynamic" difficulty i..p.v. Easy of Normal. Ikzelf heb eigenlijk nog geen zaken gehad waarvan ik echt moeite moest doen anders dan gewoon de flow van combat volgen. Daaraan merk je ook gelijk dat het goed is geimplementeerd (die scaling / dynamic difficulty) want het houd toch de uitdaging maar is ook weer niet bizar lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

ShadowBumble schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Klinkt als dat je even moet switchen naar "Dynamic" difficulty i..p.v. Easy of Normal. Ikzelf heb eigenlijk nog geen zaken gehad waarvan ik echt moeite moest doen anders dan gewoon de flow van combat volgen. Daaraan merk je ook gelijk dat het goed is geimplementeerd (die scaling / dynamic difficulty) want het houd toch de uitdaging maar is ook weer niet bizar lastig.
Ik speel op Dynamic, al vanaf moment 1. Ik heb geen idee wat het zou moeten doen mbt moelijkheid, maar het voelt makkelijker dan "normal" in remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 14:12
Ik heb ongeveer 5 uur in het spel zitten, maar ik kan er maar niet inkomen. Met ff7R had ik geen moeite, maar dit spel voelt te complex en dan vooral de combat. Ik snap geen snars van het synergy systeem en de ATB meter vult tergend langzaam. Gevolg is dat mijn team verpletterd word tijdens simpele fiend intel missies, zoals nr5. Ik word continu in een toad veranderd en dan is het wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:16:
Je leest overal wat wisselende verhalen over performance mode. Mensen die zeggen dat het goed speelbaar is en er goed uitziet maar ook mensen die het lelijk en blurry vinden en slecht speelbaar. Weinig touw aan vast te knopen vooralsnog.

Lijkt er wel op dat veel aanraden op 30fps te spelen.

Ik twijfel nog, blijf bang voor motion sickness. Had gehoopt op wat meer duidelijkheid. Game zelf ziet er vet uit.
Ik vind het op performance en quality heel erg blurry. Remake/intergrade was zoveel scherper. Ik had liever iets minder fidelity gehad en een hogere resolutie zodat die niet zo blurry zou zijn. Ik heb liever meer scherpte dan meer fidelity. Hopelijk komt die patch snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
  • Laatst online: 14-09 15:47
bRuud83 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:32:
Ik heb ongeveer 5 uur in het spel zitten, maar ik kan er maar niet inkomen. Met ff7R had ik geen moeite, maar dit spel voelt te complex en dan vooral de combat. Ik snap geen snars van het synergy systeem en de ATB meter vult tergend langzaam. Gevolg is dat mijn team verpletterd word tijdens simpele fiend intel missies, zoals nr5. Ik word continu in een toad veranderd en dan is het wel klaar.
Je moet natuurlijk wel juiste materia enz equippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
bRuud83 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:32:
Je moet de zwakheden van vijanden checken.Raad ook aan om wat bij Chadley[Combat simulator] te oefenen.
En natuurlijk spelen met de materia.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 09-03-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

A new fix for this has been suggested by Digital Foundry on Eurogamer, where Oliver Mackenzie suggests playing with your PS5 outputting 1440p, if possible, and allowing your TV to scale the image. In our testing this reduces the blockiness and aforementioned stair-stepping significantly, so is certainly worth trialling if you have a display capable of receiving a 1440p signal.

Dit lijkt wel te helpen. Ook als je de console in 1080P zet. De tv upscaled beter dan de console zelf. Waardoor het dus minder blurry wordt. Kan natuurlijk per tv verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:48:
A new fix for this has been suggested by Digital Foundry on Eurogamer, where Oliver Mackenzie suggests playing with your PS5 outputting 1440p, if possible, and allowing your TV to scale the image. In our testing this reduces the blockiness and aforementioned stair-stepping significantly, so is certainly worth trialling if you have a display capable of receiving a 1440p signal.

Dit lijkt wel te helpen. Ook als je de console in 1080P zet. De tv upscaled beter dan de console zelf. Waardoor het dus minder blurry wordt. Kan natuurlijk per tv verschillen.
Benieuwd wat deze update gaat doen https://pu.nl/artikelen/n...rd-via-aankomende-update/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ook. Vind het nu echt veel te blurry om er echt van te genieten. Graphics vind ik niet heel belangrijk. Maar scherpte van het beeld wel. Wellicht kunnen ze de textures of zo naar beneden schroeven om toch meer scherpte te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:48:

Het is niet een kwestie van de tv scaled beter, het verschil dat je merkt is door het verdelen van de taken. Je geeft je PS5 de strikte opdracht deze reso moet je aanhouden en daar focus je op. Terwijl je tegen de tv zegt jouw enige taak is upscalen.

Daarom zie je vaak voor cgi in films grote “kettingen” verschillende systemen die allemaal een specifieke render taak hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die een Sony tv hebben, het activeren van reality creation in game modus maakt enorm veel verschil in scherpte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaKj4QQydUF90PEYxOShAaHdK1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7CFBYzb715uTJDY054rR2ji.jpg?f=fotoalbum_large

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgEK3I8fpTQK7b3sKRRhPwfMNAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSWrAWlB8PJnII3qTJN1LaOD.jpg?f=fotoalbum_large

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5N0Foshs117MkiGe3Dalgqs62qQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIdjtJf2MUcSYK6psnpAXmVV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:39:
Voor diegene die een Sony tv hebben, het activeren van reality creation in game modus maakt enorm veel verschil in scherpte.

[Afbeelding]

Voor:

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]
Heb ook een Sony Bravia met die functie ;)
Dat ik zo weinig last heb van die mindere visuals in performance mode komt denk dat ik die tv mode in gebruik heb.

Heb hem hier op 50 staan.Ik heb mijn instellingen van een tech gast op Youtube gebruikt en daana zelf wat getweakt.

Instellingen kunnen een wereld van verschil maken.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 09-03-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Bij mij staat de scherpte op 10 en ik vind 't scherp zat.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 09-03-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:05:
Bij mij staat de scherpte op 10 en ik vind 't scherp zat.
Maar scherpte is wat anders dan reality creation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:01:
[...]

Heb ook een Sony Bravia met die functie ;)
Dat ik zo weinig last heb van die mindere visuals in performance mode komt denk dat ik die tv mode in gebruik heb.

Heb hem hier op 50 staan.Ik heb mijn instellingen van een tech gast op Youtube gebruikt en daana zelf wat getweakt.

Instellingen kunnen een wereld van verschil maken.
Ahh ja dat zou kunnen inderdaad. Dit soort zaken helpen wel om het beeld scherper te maken. Nadeel is wel dat het iets onnatuurlijker wordt. Ik heb liever dat ze de game patchen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:50:
[...]

Ahh ja dat zou kunnen inderdaad. Dit soort zaken helpen wel om het beeld scherper te maken. Nadeel is wel dat het iets onnatuurlijker wordt. Ik heb liever dat ze de game patchen ;-)
Mijn instellingen zijn zoveel mogelijk gebasserd op hoe de game is.Met ieder nieuw scherm kost het maanden voor ik pas tevreden ben met mijn instellingen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Chapter 8 en 9 zijn de cutscenes echt cinema

Zucht… tot zover het vrolijke avontuur waar we met de groep bonden I guess. Wist dat het eraan kwam maar :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:04:
[...]

Mijn instellingen zijn zoveel mogelijk gebasserd op hoe de game is.Met ieder nieuw scherm kost het maanden voor ik pas tevreden ben met mijn instellingen. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzNND7xj0iMiZGnRb02l7w6A6LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IT39OxDsiRELK2ZeANNShMlf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wt2o6DqUSJHziEgN2HWvy1MVBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJgi4vKdTZoxvyKuupNhKO0L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yG8ZdZlgEoiesP1gWZORk-vtm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhg5RfQUXS80kDZjz9vcqmXa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKky5eVy3JSYGvVQ1O0-63tJXzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b2YHSXdxn4RpcMWvi4o8xRm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ay3CzIyRR_lnymLHI5DrAjKfEis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zYfO68RSsU3BVjTuQefOFQtj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdTsy8ehxwFDmy1zGOm3C2PzYfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JYCevJbGDES1xp7zwvJ2vdm.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er hier gewoon prima uit in quality mode op de C1. Echt weinig te klagen😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

dglavimans schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:13:
Chapter 8 en 9 zijn de cutscenes echt cinema

Zucht… tot zover het vrolijke avontuur waar we met de groep bonden I guess. Wist dat het eraan kwam maar :p
Wel minor spoiler dit.... ben zelf na 55u pas in chapter 7 maar mss volgende x ff spoiler tags😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wie zijn die mensen in een zwarte mantel hele tijd? Zit in chapter 6.

[ Voor 171% gewijzigd door Farabi op 10-03-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Farabi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:46:
Wie zijn die mensen in een zwarte mantel hele tijd? Zit in chapter 6.
Ik ga het niet voor je spoilen, lekker door blijven spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46
Vraag voor degene die net als ik oldskool RPGs spelers zijn, zoals het battle system in FF 1 t/m X breath of fire etc.

Ben je snel gewent aan deze "nieuwe" acttive battle system? Ik vind het haast een hack n slash geworden met summons en magic attacks :'(

Ik heb de remake een aantal uur op de PC gespeelt en het ziet er waanzinnig mooi uit. Verhaal is natuurlijk top, maar ik heb erg veel moeite om het battlesystem leuk te vinden. Baal hier wel van, want de game is verder waanzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Chapter 6 is een hel met die minigames. wat eigenlijk als submissie aangeboden moet worden, bieden ze aan als mainmissie.

Ik verveel me kapot. Moet snel naar chapter 7.

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 10-03-2024 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
NightShadow22 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 03:12:
[...]

Wel minor spoiler dit.... ben zelf na 55u pas in chapter 7 maar mss volgende x ff spoiler tags😉
Yes! Te enthousiast denk ik, excuses

Ben nu op de 70 uur.. maar doe wel echt alle side dingen. Verbaas me vooral hoe leuk ik het blijf vinden, heb dat normaal nooit met side content

Komt echt door de cast en hun kleine humor momenten

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 10-03-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:46
Zijn er grote verschillen met Remake en Rebirth?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Unknown Alien schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:28:
Vraag voor degene die net als ik oldskool RPGs spelers zijn, zoals het battle system in FF 1 t/m X breath of fire etc.

Ben je snel gewent aan deze "nieuwe" acttive battle system? Ik vind het haast een hack n slash geworden met summons en magic attacks :'(

Ik heb de remake een aantal uur op de PC gespeelt en het ziet er waanzinnig mooi uit. Verhaal is natuurlijk top, maar ik heb erg veel moeite om het battlesystem leuk te vinden. Baal hier wel van, want de game is verder waanzinnig.
Ik ben zo'n oude turn based speler en ik vind dit geweldig. Maar kan natuurlijk verschillen per persoon. Ik mis wel het relaxte van turn based maar dit is het beste battle system dat SE ooit heeft gemaakt.

Je ramt er heerlijk op los, beetje verdedigen, aanvallen, ontwijken. Constant switchen van team member en zo ATB vullen. Dan "relaxed" uit menu's kiezen wat je gaat doen al kan je acties ook als shortcuts uitvoeren (wat ik persoonlijk nooit doe).
Best of both worlds imo, al is het wel veel meer aktie dan TB, maar het is zoveel fun en bizar mooi gemaakt.

Algemeen: nu 65uur op de klok en nog steeds een vd beste FF's imo.
Dynamic difficulty is de laatste 2 chapters dat ik heb gespeeld behoorlijk uitdagend geworden (elk geval de bossfights). Geen game over uitdagend maar best goed zo.

Er is wel 1 ding dat ik echt behoorlijk minder vind: Friggin Chadley.
Hij.is.echt.overal..
Persoonlijk vind ik het echt een slechte character en overal aanwezig doordat echt alle intel en het meeste materia gebeuren aan hem gelinkt is. Als plotmachine werkt het opzich goed. Maar...Chadley :F
Eerst viel het mee maar na zoveel uur exploren met hem overal aanwezig en doorheen is dat me best tegen gaan staan.

En de protomolecule missies, soms wel erg kiddy, teh F met die goblin |:(

Ik had liever meer een link met de wereld zelf, bv op jacht naar materia/summons in de wereld. Ipv van dat intel en materia development via...Chadley :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

dglavimans schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:02:
[...]

Yes! Te enthousiast denk ik, excuses

Ben nu op de 70 uur.. maar doe wel echt alle side dingen. Verbaas me vooral hoe leuk ik het blijf vinden, heb dat normaal nooit met side content

Komt echt door de cast en hun kleine humor momenten
Haha heb ik ook wel eens hoor :P . Mooi dat je er ook zo van geniet hier van hetzelfde echt een enorm goede game! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
De Condor mini-game is erg geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:49:
[...]

Maar scherpte is wat anders dan reality creation.
Sorry ik bedoelde resolutie, die staat op 10. Scherpte op 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:52:
[...]

Sorry ik bedoelde resolutie, die staat op 10. Scherpte op 50.
Ahh check. Voor mij is die veel te blurry als die op 10 staat. Heb hem nu op 80 staan.(Ik speel wel op performance trouwens, quality vind ik bij deze game niet te doen.).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2024 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
70 uur in Rebirth en 100 uur Remake en kom er nu pas achter dat elk wapen een eigen unique heeft die je kan masteren zodat die op elk wapen kan

En ik maar vasthouden aan de Buster Sword.. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
dglavimans schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:36:
70 uur in Rebirth en 100 uur Remake en kom er nu pas achter dat elk wapen een eigen unique heeft die je kan masteren zodat die op elk wapen kan

Dat is het leuke van dit genre dat je steed nieuwe dingen leert.Tijdens de PS3/360 periode was ik meer van de shooters en richting PS4 meer van de RPG's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
jori040 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:00:
[...]

Dat is het leuke van dit genre dat je steed nieuwe dingen leert.Tijdens de PS3/360 periode was ik meer van de shooters en richting PS4 meer van de RPG's :)
Jaah bizar.. ben sinds de PS5 wat meer aan de single player games gegaan. Waardoor ik zo veel dingen gewoon niet weet

Vorig jaar byv FF7 op de PS1 gedaan en vond die oprecht heel moeilijk.. Deze.. Kan ik me goed in vinden? Maar toch ontdek ik steeds wat dingen

Als deze eenmaal uit is ga ik beginnen aan Yakuza :) Ook echt zin in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
dglavimans schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:22:
[...]

Jaah bizar.. ben sinds de PS5 wat meer aan de single player games gegaan. Waardoor ik zo veel dingen gewoon niet weet

Vorig jaar byv FF7 op de PS1 gedaan en vond die oprecht heel moeilijk.. Deze.. Kan ik me goed in vinden? Maar toch ontdek ik steeds wat dingen

Als deze eenmaal uit is ga ik beginnen aan Yakuza :) Ook echt zin in
Als je vol voor gaming gaat dan leer je veel in die jaren.Ik heb vanaf 2002 super veel geleerd. :)
Iedere gamer mag dan ook trots zijn op zijn progressie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47

Eerste zwaard bij de Grasslands niet gepakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Bij elk nieuw wapen ga ik snel even naar de Combat Simulator en vecht ik tegen Titan en spam ik even de nieuwe Skill, dan is ie binnen een paar minuten Max gelijk unlocked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Jay47 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:35:
[...]

Eerste zwaard bij de Grasslands niet gepakt?
Jaweel! Maar ik weet niet vindt dat Cloud de Buster MOET hebben.. Voelt gewoon niet goed anders in me hoofd :p

@Greatsword ja nu ik dat heb geleerd doe ik het inderdaad ook even! gelijk super veel abilities nu erbij haha

Vergeet ook niet de enemies te assessen als je net als mij 100 procent wilt doen… Was het vergeten in een deel en dat is echt niet leuk zoeken welke je mist…

[ Voor 17% gewijzigd door dglavimans op 10-03-2024 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Na 19u in Chapter 5. Ik speel rustig aan.

De gekkigheid in dit spel bevalt me goed. Doet me erg aan de Yakuza games denken. Tof spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-09 18:33
dglavimans schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:07:
[...]

Vergeet ook niet de enemies te assessen als je net als mij 100 procent wilt doen… Was het vergeten in een deel en dat is echt niet leuk zoeken welke je mist…
In het menu staat een optie Enemy Intel. Daar staan alle vijanden die bent tegengekomen. Er staat een vinkje achter als je ze gescand hebt. Dus kan je makkelijk opzoeken welke je mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Danielle0173 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:14:
[...]

In het menu staat een optie Enemy Intel. Daar staan alle vijanden die bent tegengekomen. Er staat een vinkje achter als je ze gescand hebt. Dus kan je makkelijk opzoeken welke je mist.
Juhp. Dit zei iemand net tegen me op een andere site

Gelukkig heb ik maar 78 uur hierin en 2x hele playthrough Remake

Dacht al van hoe is dit zo gemaakt joh kan toch nooit dat ik die hele map moet afrennen en maar hopen dat ik ergens een fight in stap die ‘???’ aan geeft _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:09:
Na 19u in Chapter 5. Ik speel rustig aan.

De gekkigheid in dit spel bevalt me goed. Doet me erg aan de Yakuza games denken. Tof spel.
Ja dat soort Japanse games zijn toch wel mijn favoriet. Vooral omdat ze niet alles serieus nemen. Hierna toch maar eens aan ff15 beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Mutatie schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:44:
[...]
Er is wel 1 ding dat ik echt behoorlijk minder vind: Friggin Chadley.
Hij.is.echt.overal..
Persoonlijk vind ik het echt een slechte character en overal aanwezig doordat echt alle intel en het meeste materia gebeuren aan hem gelinkt is. Als plotmachine werkt het opzich goed. Maar...Chadley :F
Eerst viel het mee maar na zoveel uur exploren met hem overal aanwezig en doorheen is dat me best tegen gaan staan.

En de protomolecule missies, soms wel erg kiddy, teh F met die goblin |:(

Ik had liever meer een link met de wereld zelf, bv op jacht naar materia/summons in de wereld. Ipv van dat intel en materia development via...Chadley :')
Over Chadley ben ik het met je eens. Die gast moet echt z'n bek houden. Echt elke summon mini game cirkel, elke 2 lifepools, dan met MAI en die rare mob variants. En dan als je nog niet alle dingen in een zone gedaan hebt, maar je materia wil switchen voor VR missies, dat hij dan 3 unskippable zinnen heeft voordat je weer met em kan praten. Ik hoef niet elke keer te weten via een telefoontje dat er nieuwe vr missies zijn, terwijl het ook al boven in beeld met een groot UI element word gedaan.

Protorelic quest though, die is echt GENIAAL. In grasslands denk je: wtf leuke throwback naar eerse game, tot de final cutscene en wat ze in de andere zones er mee doen, ik vind het tof :)

In ander nieuws.

Ik zit nu in chapter 10 en heb daar net de story beats gedaan en kan zo te zien naar chapter 11, al ga ik eerst ff naar dust bowl terug, Iemand wil verliezen in queensblood. Voor de rest ga ik even in spoiler tags, want wat er veranderd is in de zone van chapter 10 is zo veel, dat ik dat niet open en bloot wil typen.

spoiler:
Chapter 10 is Cosmo Canyon. Je weet wel die zone in OG met 2 static screens. Het is een flipping stad geworden. Er zijn zoooooooooo veel mensen. Wel leuk gedaan dat ze het als een soort bedevaart oort hebben gemaakt. Je krijgt hier antwoord op de "vreemde persoon" in de kamer van Aerith in Junon, want Aerith weet het, Aerith weet alles....

Anyway, na de fantastische uitwerking van de story beats van het origineel, komt er een speech en, ik zal je vertellen, ik hoop niet dat aerith dood gaat in deze game, want oh boy.

Daarna de trials voor Nanaki, want zo noemt iedereen hem hier, Nanaki. Ik hoop dat z'n ingame naam ook veranderd, of dat je de optie hebt dit te doen, want het is belangrijk. Anyway, de trials doe je niet met je party zoals in OG, het is Red + Barret en dit is de beste dungeon tot nu toe in de game. Elementen van zelda dungeons, verhaal wat super goed werkt door de omgeving, beetje zoals fromsoft hun lore aan je toewerpt door omgevingen. En de aftermath is zelfs te spoiler voor een spoiler section.

En dan nog 1 ding: DE MUZIEK IS ZOOOOOOOOOOOO GOED. de nieuwe versie van cosmo canyon muziek(of Nanaki's theme) is het beste nieuwe stukje muziek in de game so far.

Dus ja, chapter 10 tot nu toe m'n favoriete chapter
dglavimans schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:19:
[...]

Juhp. Dit zei iemand net tegen me op een andere site

Gelukkig heb ik maar 78 uur hierin en 2x hele playthrough Remake

Dacht al van hoe is dit zo gemaakt joh kan toch nooit dat ik die hele map moet afrennen en maar hopen dat ik ergens een fight in stap die ‘???’ aan geeft _O-
Naast dat je in enemy intel kan zien welke je mist. Alle enemies zijn beschikbaar in de combat simulator en daar kan je ze ook scannen

---------------

Oh en nog een pro-tip van mij in de gold saucer: je hoeft niet naar alle winkels apart te gaan, je kan met L2 en R2 switchen tussen alle winkels van de gold saucer. Disclaimer: ik weet niet of je ze eerst bezocht moet hebben, ik kwam hier achter nadat ik ze allemaal gedaan had.

[ Voor 11% gewijzigd door ye-roon op 11-03-2024 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik zit in chapter 7, maar tot nu toe vind ik de eerste remake veel beter. dit is een spel die ik snel zal vergeten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:08:
ik zit in chapter 7, maar tot nu toe vind ik de eerste remake veel beter. dit is een spel die ik snel zal vergeten ben ik bang.
Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esthar
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-09 10:26
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:14:
[...]

Ja dat soort Japanse games zijn toch wel mijn favoriet. Vooral omdat ze niet alles serieus nemen. Hierna toch maar eens aan ff15 beginnen.
FFXV is een lege doos in vergelijking met Rebirth. Dat spel gaat je heel zwaar teleurstellen.

Rebirth is de beste Final Fantasy in de afgelopen 20 jaar tijd _/-\o_ (voor mij zelfs langer).

Alleen die eisen voor het behalen van de platinum trophy 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Esthar schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:42:
[...]

FFXV is een lege doos in vergelijking met Rebirth. Dat spel gaat je heel zwaar teleurstellen.

Rebirth is de beste Final Fantasy in de afgelopen 20 jaar tijd _/-\o_ (voor mij zelfs langer).

Misschien een onpopulaire mening, maar tot nu toe vind ik intergrade beter dan rebirth. Vooral omdat die open wereld stukken wel erg op elkaar lijken. Chapter 2 en 4 bijvoorbeeld. Al die Ubisoft torens had ook niet echt gehoeven, vindt er iets teveel filler content in zitten.

Bij intergrade had ik dat eigenlijk niet, vooral omdat die game veel meer lineair is dan open wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Esthar schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:42:
[...]

Ik vind 15 beter eigenlijk maar dat kan door de nostalgiebril komen. Het enige wat Rebirth imo beter doet is de combat. Voor de rest vond ik het verhaal, de cast en de wereld een stuk toffer in 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Sommige mini-games die voor verhaal-progressie zorgen voelen soms een beetje geforceerd.

Die van
spoiler:
Cait Sith met zijn gegooi e.d. heb je snel een beetje gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
SkyStreaker schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:34:
Sommige mini-games die voor verhaal-progressie zorgen voelen soms een beetje geforceerd.

Die van
spoiler:
Cait Sith met zijn gegooi e.d. heb je snel een beetje gezien...
De enige écht toffe minigame die ik tot nu toe heb gespeeld (ben in chapter 6) is het kaartspel. De rest voel echt als filler.

Dit was imo een veel betere game geweest zonder al die zinloze opvulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Chapter 10 uitgespeeld, alle balletjes van de chadley bar vol, alle sidequests, alle queensblood tegenstanders. Op het punt Chapter 11 binnen te stappen.

Allereerst: FUCK CHADLEY. Ik vond hem prima in remake, irritant yes, maar hij gaf me goede materia. Maar hier, omg dude hou je bek. Als ik een UI element krijg dat er een nieuwe sim unlocked is, hoef je me niet daarvoor en daarna te videobellen en al helemaal niet met MAI er bij... Ze waren bij square slim om je de optie te geven om MAI uit te zetten, maar niet slim genoeg om dat met chadley te doen. Ik denk dat hij de meeste gesproken dialoog heeft van alle characters in het spel.

Goed die smet van het spel besproken, nu naar de goede dingen.

Chapter 10 was beste chapter tot nu toe. De main story was fantastisch, de muziek nog beter en een hele goede story wijziging om je op het juiste pad te zetten, iets wat veel logischer is dan in de OG. De sidequests zijn ZOOOOOOO GOED, beetje te goed, als lore freak vind ik eigenlijk dat die bij de main story hadden gemoeten. En de protorelic questline was niet zo moeilijk als in chapter 4(de hard mode variant that is).

Vanavond chapter 11, ik weet waar we heen gaan, is het al 15.30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Idd Chadley praat veel 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Waar kan ik MAI uitzetten? Dat geleuter terwijl ik verdorie in het gevecht bezig ben...

[ Voor 53% gewijzigd door SkyStreaker op 12-03-2024 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Zonder Chadley (en het hele open world gebeuren met al die generieke sidecontent) en al die verplichte minigames overal was dit een veel betere game geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

SkyStreaker schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:10:
Waar kan ik MAI uitzetten? Dat geleuter terwijl ik verdorie in het gevecht bezig ben...
System > Gameplay > helemaal naar beneden scrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34
Ik weet het niet... Hij pakt me nog niet echt, terwijl de remake mij echt vanaf de eerste seconde greep. Ik ben pas in chapter 3, dus nog voldoende te gaan en wellicht verandert mijn mening hierdoor nog. Maar tot nu toe vind ik hem niet fantastisch.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Misschien een onpopulaire mening, maar tot nu toe vind ik intergrade beter dan rebirth. Vooral omdat die open wereld stukken wel erg op elkaar lijken. Chapter 2 en 4 bijvoorbeeld. Al die Ubisoft torens had ook niet echt gehoeven, vindt er iets teveel filler content in zitten.

Bij intergrade had ik dat eigenlijk niet, vooral omdat die game veel meer lineair is dan open wereld.
precies, het open wereld gedeelte verpest het voor mij. zulke spellen heb ik liever zo lineair mogelijk net als intergrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Ik vind die open-gebieden + minigames juist fun om te doen.Na het lineaire remake vind ik dat ze qua game design de juiste keuze hebben gemaakt.

Op FF7 was juist veel kritiek omdat het zo lineair was.Rebirth geeft mij juist nog meer een avontuurlijk gevoel.
Als die buiten gebieden soort van lineair waren geweest dan had ik dat als gedateerd ervaren.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste