Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

FINAL FANTASY VII REBIRTH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhyZBzktz0nsWYmTIrbHjHLl9h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U82iuAValePAIU4XRshDuICS.jpg?f=fotoalbum_large

Trailers

(Early Gameplay)

[ Voor 142% gewijzigd door Greatsword op 19-01-2024 12:02 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Voor 2024 is dit de game waar ik het meest naar uit kijk samen met helldivers 2, de rest van de aangekondigde ps5 exclusives kan mij nog niet echt bekoren. Maar deze game ziet er fantastisch uit en ze lijken ook weer een stapje verder te gaan in de vrijheid die je hebt. Erg veel zin in deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Ik kan me nog heel goed CD 2 en de open wereld herinneren, vooral het Chocobo Breeding vond ik erg leuk waarmee je steeds meer van de wereld kon verkennen. Hopelijk zit dat er ook weer in.

Weet iemand nog wanneer je toegang had tot het Airship? Was dat ook nog op CD 2 of pas 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Greatsword schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:47:
Ik kan me nog heel goed CD 2 en de open wereld herinneren, vooral het Chocobo Breeding vond ik erg leuk waarmee je steeds meer van de wereld kon verkennen. Hopelijk zit dat er ook weer in.

Weet iemand nog wanneer je toegang had tot het Airship? Was dat ook nog op CD 2 of pas 3?
Airship was Disk 2 nog. Disk 3 was eigenlijk alleen de Northern Crater als ik het goed heb.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met het verhaal in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Akaendra schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Airship was Disk 2 nog. Disk 3 was eigenlijk alleen de Northern Crater als ik het goed heb.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met het verhaal in ieder geval :)
Ik ben vooral benieuwd naar of ze dat door gaan zetten die lijn, Disc 1 -> FF7:Remake, Disc 2-> FF7:Rebirth, Disc 3 -> FF7:?

Zoals het er nu naar uitziet lijkt dat wel het geval inderdaad, en dan moeten we rekening houden dat de Northern Crater er dus niet niet in zit kwa regio.

Ik heb er in ieder geval al enorm zin in :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Remake is maar een gedeelte van Disk 1. Afhankelijk van wat ze van plan zijn, zou dit zelfs alleen maar de rest van disk 2 kunnen worden...

Maar goed. De disks waren ook alleen maar vanwege de FMV's. Het spel zelf stond op alledrie

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het eerste deel smaakte naar meer, maar was wel vrij lineair.
Ik mag toch aannemen dat je in dit deel echt de open wereld in gaat en het dus veel meer lijkt qua gameplay op de 'oude' FF7. We gaan het zien :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:25
Ik heb ook erg van FFVII remake genoten, waarschijnlijk 1 van de weinigen die de originele nooit gespeeld heeft. Dit vanwege het turn based(?) combat systeem.
Is in de remake echt net wat beter uitgewerkt waar je zelf veel meer in control bent lijkt het.

Sommige bosses waren echt super moeilijk, maar uiteindelijk gaf het wel voldoening als je de truc wist om ze neer te krijgen. Hopelijk is dit net zo goed uitgewerkt in het nieuwe deel. Eind februari is al snel. Nice!

Ik hoop alleen niet dat ze iets met savestates van het eerste deel doen, want die heb ik niet meer.. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heel veel zin in! Remake was fantastisch, ondanks dat ik de nostalgie van het origineel mis omdat ik die nooit gespeeld heb :P

Ik wil de Yuffie DLC eigenlijk eerst nog doen en twijfel of ik Crisis Core ook nog wil doen. Weet niet of dat veel toegevoegde waarde heeft? Heb het origineel nooit gespeeld dus wellicht mis ik dan wat van bepaalde characters, Zack met name?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 13:37
Ben in staat om deze te pre orderen.
Man wat heb ik zin in deze game!

Vooral zin in de grind om de materia te maxen en een bling te krijgen "a new materia is born"

[ Voor 40% gewijzigd door Stef120 op 20-01-2024 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ook zin in!
Meer vrijheid is niet iets waar ik perse op zit te wachten(denk ik) in deze game maar het mag.
Als we niet te wel situaties krijgen zoals het dansfestijn op dat podium komt het vast helemaal goed. ;) Tevens lekker, een game die niet na 10/20 uur al uit is.
Volgende maand al. :9

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 19-01-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik blijf het bijzonder vinden dat iedere keer als ik het deuntje van ff7 hoor ik even terug ga naar mijn kindertijd. Kan in ieder geval niet wachten op de release!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 07:40
Zojuist een pre-order geplaatst voor de special edition van FF7 Rebirth. (past mooi naast de FF16 SE). Ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z55xino
  • Laatst online: 07-01 10:04
kazuka schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:53:
Heel veel zin in! Remake was fantastisch, ondanks dat ik de nostalgie van het origineel mis omdat ik die nooit gespeeld heb :P

Ik wil de Yuffie DLC eigenlijk eerst nog doen en twijfel of ik Crisis Core ook nog wil doen. Weet niet of dat veel toegevoegde waarde heeft? Heb het origineel nooit gespeeld dus wellicht mis ik dan wat van bepaalde characters, Zack met name?
Ik heb in de aanloop dus FF7 Remake gespeeld, toen FF7(want nog nooit eerder helemaal uitgespeeld) en ik ben gisteren begonnen met Crisis Core.
Volgens veel mensen op het wereld wijde web kun je dit overslaan, maar ik vind het tot nu toe een leuke prequel, dus ik zou het aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z55xino
Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:58:
Ook zin in!
Meer vrijheid is niet iets waar ik perse op zit te wachten(denk ik) in deze game maar het mag.
Als we niet te wel situaties krijgen zoals het dansfestijn op dat podium komt het vast helemaal goed. ;) Tevens lekker, een game die niet na 10/20 uur al uit is.
Volgende maand al. :9
Goeie genade, ik ben zo ongelofelijk afgehaakt de eerste keer spelen van FF7 Remake op de dansuitvoering. Afgesloten en 2 jaar niet meer aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30
z55xino schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Ik heb in de aanloop dus FF7 Remake gespeeld, toen FF7(want nog nooit eerder helemaal uitgespeeld) en ik ben gisteren begonnen met Crisis Core.
Volgens veel mensen op het wereld wijde web kun je dit overslaan, maar ik vind het tot nu toe een leuke prequel, dus ik zou het aanraden.
Crisis Core is ook veel later gekomen. Eigenlijk het verhaal van Zack. Vond de originele op de PSP wel tof. Speelde lekker.

Ben FF7 fan van het eerste uur, vind het nog steeds de beste FF game. Echter, FF:R moet ik heel eerlijk zijn, heb ik niet uitgespeeld nog. Qua combat kan het me niet bekoren en vind het persoonlijk jammer dat ze die kant op zijn gegaan, maar dat is natuurlijk mijn mening. Het is niet slecht, maar vind het zelf gewoon jammer en minder leuk.

Ben wel benieuwd naar dit deel, maar denk dat ik hem later wel ga halen als hij goedkoper is. De Yuffie uitbreiding heb ik ook nog niet. Dus die tegen die tijd ook halen. Dacht dat die er op de PS5 versie wel bij zit. Dan kan ik altijd nog upgraden naar de PS5 versie door die te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:42
Ik heb hetzelfde. Ben er wel aan begonnen, maar mis de turn-based combat. Ik wil bij FF geen directe actie, maar lekker dor aanvalsmenu's bladeren op zoek naar de beste optie.

Misschien toch maar weer eens oppakken als ik klaar ben met Hogwarts Legacy.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Korte recap en refresher van Remake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:06
z55xino schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:45:
[...]

Goeie genade, ik ben zo ongelofelijk afgehaakt de eerste keer spelen van FF7 Remake op de dansuitvoering. Afgesloten en 2 jaar niet meer aangeraakt.
Ik vond dat echt geweldig. 1 van de leukste scenes in de game imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Ik vond dat echt geweldig. 1 van de leukste scenes in de game imo.
Inderdaad, zo'n scene komt eigenlijk wel voor in meerdere FF games (FF9 bijvoorbeeld bij het theather stuk vrij vroeg in de game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z55xino
ShadowBumble schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Inderdaad, zo'n scene komt eigenlijk wel voor in meerdere FF games (FF9 bijvoorbeeld bij het theather stuk vrij vroeg in de game).
Ja, in FF9 was het minder spectaculair.
Ik ben over het algemeen niet heel erg van de anime stijlen, maar ik ben wel fan van de FF reeks. Dus zo'n dansuitvoering vind ik er niet tussen passen, maar gelukkig zijn er mensen die het wel kunnen waarderen, dan maken ze het niet voor niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-06 21:46
De vorige remake en deze opvolger doen mij echt 0,0
Bij een vriend eens geprobeerd en meegekeken maar ik vind het echt helemaal niks.
Er is niets overgebleven van de manier waarop FF games destijds werden gemaakt, pre rendered achtergronden, geheimen die door slimme camera trucjes verstopt waren, turn based combat, en ook zeker de tekstballonnen. Zeker dat laatste is voor je fantasie en immersion gewoon vele malen leuker, de manier waarop er werd geschreven, de caps op zekere woorden etc etc. er zat ook gewoon zoveel meer content in dan bij de huidige iteraties.

Nee, ik loop hier absoluut niet warm voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:30
Zo ongelooflijk veel zin in Rebirth! Remake heeft bij mij een 2e plek als mijn meest favoriete game ooit. FFVII staat op 1, nooit echt gestopt met die spelen. Ondertussen nu zo'n 230uur in Remake. En nogmaals aan het doen voordat Rebirth uit komt.

Het verhaal, sfeer, muziek, characters, artstyle, gameplay, battlesystem. Zo gruwelijk goed. Persoonlijk vind ik het ook het beste battlesystem dat SE ooit gemaakt heeft (op mss de oude TB na, maar voor wat is het is het bijna perfect!)

De hoeveelheid uren die ik met de tijd in Rebirth zal stoppen en de Remake series in totaal :$

Uit alle info so far lijkt echt alles spot on!!

Nog 1 lange maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 28-01-2024 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het verbaasde mij ook enigzins dat SE een current-gen sequel binnen 4 jaar klaar heeft. Ik had zelf echt verwacht dat dit minimaal 5-6 jaar ging duren, zeker als je ziet dat Rebirth nog wat ambitieuzer lijkt te zijn dan Remake.

Behoorlijk efficient ontwikkelteam of behoorlijk wat crunch, of beiden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
kazuka schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:32:
Het verbaasde mij ook enigzins dat SE een current-gen sequel binnen 4 jaar klaar heeft. Ik had zelf echt verwacht dat dit minimaal 5-6 jaar ging duren, zeker als je ziet dat Rebirth nog wat ambitieuzer lijkt te zijn dan Remake.

Behoorlijk efficient ontwikkelteam of behoorlijk wat crunch, of beiden :P
Ja same, maar het lijkt in dit geval een goed teken. De devs zeiden laatst in een interview dat Remake vooral een proof of concept was. Het lijkt er op dat met dat werk gedaan deel2 een stuk beter te doen was en ze duidelijk een visie hadden.
Rebirth lijkt heel veel groter te worden met veel meer inhoud. Echt meer een volwaardige JRPG (Remake was dat ook wel al leek het ook erg veel op een Yakuza game, maar het was enkel 1 locatie, Midgar)

Ik kijk ook erg uit naar de upgrades in het battle system zoals de dual attacks, en alle minigames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dit spel heeft de hoofdpersonage van Final Fantasy VII Remake toch? gaat het verhaal vanaf daar door? of krijgen we een totaal nieuw verhaal met een andere setting?

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 30-01-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Farabi schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:54:
dit spel heeft de hoofdpersonage van Final Fantasy VII Remake toch? gaat het verhaal vanaf daar door? of krijgen we een totaal nieuw verhaal met een andere setting?
De originele Final Fantasy VII wordt in drie delen geremaked. We hebben deel 1 al een tijdje, nu komt deel 2 en over 3 a 4 jaar krijgen we het laatste deel. En als je ze dan allemaal achter elkaar speelt heb je Final Fantasy VII uitgespeeld.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:57:
[...]

De originele Final Fantasy VII wordt in drie delen geremaked. We hebben deel 1 al een tijdje, nu komt deel 2 en over 3 a 4 jaar krijgen we het laatste deel. En als je ze dan allemaal achter elkaar speelt heb je Final Fantasy VII uitgespeeld.
is dit weer een remake? sorry, ben in een noob in deze FF-wereld. Ben fan sinds de laatste 2 delen, tevens zijn dat ook de enige delen die ik heb gespeeld. de verhalen en de wereld is moeilijk te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Farabi schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:58:
[...]

is dit weer een remake? sorry, ben in een noob in deze FF-wereld. Ben fan sinds de laatste 2 delen, tevens zijn dat ook de enige delen die ik heb gespeeld. de verhalen en de wereld is moeilijk te volgen.
Haha, geen probleem. Je hebt de originele game "Final Fantasy VII" dat op de PlayStation uitkwam in 1997. Door velen gezien als een van de beste games ooit. De ontwikkelaar Square-Enix is deze game in drie delen aan het remaken. Grofweg is Final Fantasy VII in drie gelijke delen opgehakt. En ze worden per stuk uitgebracht:
  • Deel 1: Final Fantasy VII Remake (2020)
  • Deel 2: Final Fantasy VII Rebirth (2024)
  • Deel 3: Final Fantasy VII ... (2028?)
Dus samen vormen ze de remake van de originele Final Fantasy VII. Om het nog iets ingewikkelder te maken heb je "Final Fantasy VII Remake Intergrade", dat is deel 1, maar dan geoptimaliseerd voor de PlayStation 5 en PC. En je hebt "Episode Intermission", dat is DLC voor de PlayStation 5 en PC versie van de game.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:53

SkyStreaker

Move on up!

Kwam er wel of niet een demo?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mogelijk vandaag na de State of Play

edit: zo goed als zeker dus:

[ Voor 25% gewijzigd door kazuka op 06-02-2024 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

kazuka schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 04:57:
[...]

Mogelijk vandaag na de State of Play

[YouTube: Final Fantasy VII Rebirth - State of Play | PS5 Games]

edit: zo goed als zeker dus:

[Twitter]
en toch twijfel ik ernom of ik de demo ga spelen (ik hoop dat het hetzelfde is als bij FF16 waarbij je gewoon het stukje prologue is dat je daarna tijdens release verder kan). Heb er in ieder geval enorm veel zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Lastig, ik heb al zooo veel info gezien en gelezen. Vanavond dus de Rebirth state of play en dan de demo (dat lijkt de Nibelheim flashback van Cloud en Sephiroth, en het Junon gebied).
Ik wil eigenlijk niet kijken en de demo niet spelen. Maar ik weet echt niet hoe ik het moet laten :$
1st world problems :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Mutatie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:42:
Lastig, ik heb al zooo veel info gezien en gelezen. Vanavond dus de Rebirth state of play en dan de demo (dat lijkt de Nibelheim flashback van Cloud en Sephiroth, en het Junon gebied).
Ik wil eigenlijk niet kijken en de demo niet spelen. Maar ik weet echt niet hoe ik het moet laten :$
1st world problems :P
Waarom niet? De game komt al bijna uit en dit is alvast een goed voorproefje om alles weer onder de knie te krijgen. Zou inderdaad tof zijn dat je demo progress kan meenemen net zoals bij FF16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Greatsword schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:14:
[...]

Waarom niet? De game komt al bijna uit en dit is alvast een goed voorproefje om alles weer onder de knie te krijgen. Zou inderdaad tof zijn dat je demo progress kan meenemen net zoals bij FF16.
Nja ik kijk al serieus uit naar de games sinds de aankondiging. Het is vooral omdat ik al erg veel weet en het liefst de game ervaar op release. Onder de knie krijgen zal wel meevallen, laatste tijd weer Remake aan het spelen (als ik daar al 270 uur in heb, ben ik benieuwd hoeveel uren ik in Rebirth ga stoppen)

Maar ik heb een beetje zelfkennis en weet dat ik te zwak ben om het niet te kijken en spelen :+

Ik denk niet dat het een demo word met progress die je mee kan nemen, het lijkt de demo te worden die men afgelopen zomer door pers e.d. liet spelen. Remake had ook geen progress die je mee kon nemen.
En net als bij FFXVI ga ik zelf toch weer vanaf het begin beginnen (na de demo) dus dat maakt mij persoonlijk niet uit.
Maar ik weet het ook niet zeker ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

En dat is het he? Ik zit zo te spelen tussen OF een zwaar gemodde (overigens wel erg mooi gedaan) old-skool FF7 spelen of de demo en dan volhouden tot het zover is.

Ik heb zelfs een mooi lang weekend vrij gevraagd :D

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mutatie
Ah dus toch progress in de demo mee kunnen nemen in de release.

Met handen voor mn ogen toch de state of play gekeken, best wat gespoiled. Maar daaaaaamn! Zoveel content! Lijkt eindelijk een FF zoals het hoort :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

De demo is uitgekomen na de State of play 😍 https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10003999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vandaag even terug kijken en uiteraard de demo binnenkort checken. Eindelijk weer een AAA waar je heel lang mee bezig kunt zijn. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-06 07:47
SkyStreaker schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:33:
En dat is het he? Ik zit zo te spelen tussen OF een zwaar gemodde (overigens wel erg mooi gedaan) old-skool FF7 spelen of de demo en dan volhouden tot het zover is.

Ik heb zelfs een mooi lang weekend vrij gevraagd :D
Heb je een voorbeeld van de 'zwaar gemodde' versie? Ik ben wel eens begonnen aan 7th Heaven maar daarbij heb je zoveel mogelijkheden dat ik wel benieuwd ben naar de mods die jij op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:11
Echt gaaf dat er zoveel te doen gaat zijn Rebirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Poah wat een trailer!
Heerlijk die om die vernieuwde track van Sephiroth te horen, kippenvel gewoon.

Sowieso vind ik de muziek waardige upgrade.
Man wat heb ik zin in deze game, demo is bijna binnen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

easygoingfox schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:19:
[...]

Heb je een voorbeeld van de 'zwaar gemodde' versie? Ik ben wel eens begonnen aan 7th Heaven maar daarbij heb je zoveel mogelijkheden dat ik wel benieuwd ben naar de mods die jij op het oog hebt.
YouTube: The FF7 REMAKE YOU WANTED | How to Mod Final Fantasy 7

Deze heb ik gevolgd en bevalt mij prima :) Neem wel her en der wat foutjes voor lief. Gaat wel via 7th Heaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:27:
Vandaag even terug kijken en uiteraard de demo binnenkort checken. Eindelijk weer een AAA waar je heel lang mee bezig kunt zijn. Zin in!
Als je deze uit hebt, kan je ook eens kijken naar Like A Dragon: Infinite Wealth. Ook AAA en ziek veel speeltijd.

State of Play gezien en maaaan, die muziek, die characters. Raakte wel een snaar. Was 13 toen het origineel uitkwam en het is zeker de beste game die ik ooit gespeeld heb. Helaas vond ik Remake toch niet helemaal geweldig. Het combat systeem vond ik ietwat te chaotisch en de overdaad aan verschillende materia vond ik ook wat minder.

Nu eerst maar eens Like a Dragon uitspelen en dan zien we wel verder ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Sluuz op 07-02-2024 09:50 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sluuz schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Als je deze uit hebt, kan je ook eens kijken naar Like A Dragon: Infinite Wealth. Ook AAA en ziek veel speeltijd.
Waar FF af en toe de grens opzoekt met gek doen(dans scene :P) gingen deze games mij net te ver. Daarnaast is een optie om te betalen voor new game plus voor mij al een reden om helemaal geen geld meer uit te geven aan zo een game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond eindelijk zelf aan de slag. :9

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 07-02-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

State of Play bewust even genegeerd :+ net zoals de demo de komende maand mij eerst maar eens focussen op de laatste paar achievements in Remake en misschien nog even de DLC doen om weer lekker vertrouwd te raken met de controls etc. Daarna lekker doorstromen naar Rebirth, mocht ik iets eerder klaar zijn dan ga ik de demo wel doen maar daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat ik de demo enkel ga checken en niet uitspeel. Wil de game gewoon even zelf voelen en dan wachten op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Als je de demo opstart, pak zeker even "the story so far" mee.
Mooi samenvatting in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Damn, de game staat op 2 schijven,
Blijkbaar 145GB dus zorg dat je voldoende opslagruimte hebt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J135yoyr-qFN3zS5FYHJjwuhLoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7OmzteoLWQarWH8MwwU0fJ0D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 07-02-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 14:54
Demo is leuk en als je de game ooit hebt gespeeld is er qua verhaal niks nieuws. Er komt in de aankomende periode ook nog een deel 2 van de demo. Ben benieuwd en kan niet wachten op de volledige release.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wees eerlijk, wie heeft er vrij gevraagd van werk voor een lekker lang weekend FF7 Rebirth?

Ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Haha ik donderdag en vrijdag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ghehe, ik ook meteen begin dit jaar en meteen de maandag daarop ook gisteren spontaan gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
SkyStreaker schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:53:
Wees eerlijk, wie heeft er vrij gevraagd van werk voor een lekker lang weekend FF7 Rebirth?

Ik :+
Guilty en ik woon op 10 min afstand van een Intertoys dus ga hem waarschijnlijk op launch in de ochtend gelijk ophalen omdat PostNL doorgaans hier pas in de middag komt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Greatsword op 07-02-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik vind de performance mode wel meevallen qua resolutie. Het is matig maar prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 21:44
De eerste deel was erg goed, al was het wel wat aan de korte kant. Ze hadden mijn twijfels mooi weggenomen, deze tweede deel lijkt nog beter en uitgebreider te worden. Deze wordt zeker gekocht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Greatsword schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:37:
[...]

Guilty en ik woon op 10 min afstand van een Intertoys dus ga hem waarschijnlijk op launch in de ochtend gelijk ophalen omdat PostNL doorgaans hier pas in de middag komt ;)
Ik ga ook voor de disk-versie kijken, aangezien deze bijna 15 euro goedkoper is - mede de reden waarom ik vaker alsnog een disk-versie haal. Waarom de digitale licentie duurder moet zijn, heb ik nooit helemaal begrepen. Het enige significante verschil is de drager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FMS schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:57:
Ik vind de performance mode wel meevallen qua resolutie. Het is matig maar prima te doen.
Ik stoorde mij er ook niet aan en vind het er mooi uit zien maar voor de zekerheid probeer ik quality niet eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke van de 2 combat modes kiezen jullie trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Ik speel op normal (active) mode, zo heb ik FF7 remake ook gespeeld. Heb daar eigenlijk best makkelijk mijn platinum trophy behaald. Jammer dat de moeilijkheidsgraad vandaag de dag te makkelijk is, wat meer uitdaging zou prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Active:Hier ook deze mode.Ben groot fan van dit vechtsysteem.
En cool dat Square in elke FF game weer iets nieuws doet qua mechanics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
CHKYBSTRD schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:57:
Ik speel op normal (active) mode, zo heb ik FF7 remake ook gespeeld. Heb daar eigenlijk best makkelijk mijn platinum trophy behaald. Jammer dat de moeilijkheidsgraad vandaag de dag te makkelijk is, wat meer uitdaging zou prima zijn.
Pfffff ik moet nog altijd die pull ups minigame met Tifa halen. Ik haat die minigame :X Maar eerlijk gezegd, ook niet heel erg voor gaan zitten. Na paar pogingen ben ik het echt steeds weer zat :$

En ik ga ook op active spelen ofc. Het is mooi dat de optie er is maar op classic voelt het niet zoals het bedoeld is imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
jori040 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:14:
Active:Hier ook deze mode.Ben groot fan van dit vechtsysteem.
En cool dat Square in elke FF game weer iets nieuws doet qua mechanics.
Klopt, nu kun je combo moves maken met meerdere party members.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Mutatie schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:21:
[...]

Pfffff ik moet nog altijd die pull ups minigame met Tifa halen. Ik haat die minigame :X Maar eerlijk gezegd, ook niet heel erg voor gaan zitten. Na paar pogingen ben ik het echt steeds weer zat :$

En ik ga ook op active spelen ofc. Het is mooi dat de optie er is maar op classic voelt het niet zoals het bedoeld is imo.
Haha ja die was ik even vergeten, joystick kwartslag draaien en je alleen focussen op je eigen moves was bij mij doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
CHKYBSTRD schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:57:
Mijn ervaring was wel dat deze demo heel makkelijk is.Misschien komt het omdat ik het systeem gewend ben.
Hoe dan ook is dit voor mij een must-have!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jori040 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:34:
[...]

Mijn ervaring was wel dat deze demo heel makkelijk is.Misschien komt het omdat ik het systeem gewend ben.
Hoe dan ook is dit voor mij een must-have!
logisch, dat is om het gros over de streep te trekken (net als ik). heb de laatste 2 delen uitgespeeld, puur omdat het simpel wegspeelde.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 08-02-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
CHKYBSTRD schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Haha ja die was ik even vergeten, joystick kwartslag draaien en je alleen focussen op je eigen moves was bij mij doorslaggevend.
Ik ben wat aan het googelen maar ik kan niks vinden over joystick kwartslag draaien?
Wel tips over geluid muten.
Hopelijk gaat het eens lukken voor Rebirth release.

Die piano minigame lijkt erg tof, hopelijk iets waar je erg goed in kan worden want ik kwam na 4x hooguit op score B. Lijkt elk geval minder frustrerend dan de pull ups. Maar hoe gek zullen ze het maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Farabi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:36:
[...]

logisch, dat is om het gros over de streep te trekken.
Dat zal het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Hoe lang is de Demo eigenlijk? Wil het liefst pas beginnen een dag voor release of zo om zo gelijk in de flow te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Greatsword schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:45:
Hoe lang is de Demo eigenlijk? Wil het liefst pas beginnen een dag voor release of zo om zo gelijk in de flow te blijven.
Ik ben er heel sloom doorheen gegaan, alles in me opnemen en goed 2 a 2,5 uur over gedaan. Zelf ga ik het nog wel paar keer doen want het is zoooo goed :)

En er komt over een tijdje nog een update met een extra stuk dat je kan spelen, maar dit is anders dan in de maingame qua equipment, skills e.d. (zoals de FFXVI demo ook had)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Farabi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:36:
[...]

logisch, dat is om het gros over de streep te trekken (net als ik). heb de laatste 2 delen uitgespeeld, puur omdat het simpel wegspeelde.
Dat is ook prima hoor, echter bij FF16 hebben ze final fantasy mode pas beschikbaar in ng+ en dat moeten ze eigenlijk vanaf het begin al beschikbaar stellen. Het liefst ook een gold trophy daar aan verbonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
1 ding in de demo doet me denken dat 1 irritatie punt van me uit Remake niet is veranderd. In bossfights had ik zoo vaak dat ik een limit deed, of een summon z'n final attack deed en dit precies op het punt gebeurde qua health dat de boss cinematisch een andere fase in ging en dus die zware attack weinig tot niks deed.

Anderen daar last van gehad of is het mij speelstijl oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hoe bevalt jullie de piano mini-game? Ik ervaar het als te lastig, helaas... Ik heb overigens besloten om de demo maar niet verder te spelen, het wakkert mij teveel aan, haha.
Mutatie schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:19:
1 ding in de demo doet me denken dat 1 irritatie punt van me uit Remake niet is veranderd. In bossfights had ik zoo vaak dat ik een limit deed, of een summon z'n final attack deed en dit precies op het punt gebeurde qua health dat de boss cinematisch een andere fase in ging en dus die zware attack weinig tot niks deed.

Anderen daar last van gehad of is het mij speelstijl oid?
Nope, je bent je hele limit gewoon kwijt, zoals (storend genoeg) gewoonlijk :+ :F

[ Voor 85% gewijzigd door SkyStreaker op 08-02-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:41
Vergeef me als ik een domme vraag stel, maar ik heb nog nooit een FF game gespeeld. :o Ik ben nu bezig met FF 7 remake, maar vind de gameplay behoorlijk traag. Ik vind het vooral heel veel lopen en cutscene's met af en toe een gevecht. Ik zit er pas 4/5 uur in dus word dit nog beter ? Of is dit de stijl die in alle FF games zitten? Dan weet ik gelijk of ik deze kan overslaan of niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Rox92 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:44:
Vergeef me als ik een domme vraag stel, maar ik heb nog nooit een FF game gespeeld. :o Ik ben nu bezig met FF 7 remake, maar vind de gameplay behoorlijk traag. Ik vind het vooral heel veel lopen en cutscene's met af en toe een gevecht. Ik zit er pas 4/5 uur in dus word dit nog beter ? Of is dit de stijl die in alle FF games zitten? Dan weet ik gelijk of ik deze kan overslaan of niet :+
Haha, dat is inderdaad best typisch bij een Final Fantasy game, alhoewel ze niet allemaal zo sloom zijn hoor.

Vroeger vond ik verhalende games echt fantastisch, tot ik games als Dark Souls leerde kennen en nu ben ik een totaal andere gamer geworden, wellicht is dat iets voor je, Elden Ring is bijvoorbeeld echt een aanrader als je gewoon lekker gameplay wilt en niet te veel cutscenes en geouwehoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:13
Gisteren even de demo gespeeld, ik heb heel lang geleden FF VII gespeeld maar alles komt in 1 keer weer terug. De muziek is prachtig en het voelt echt alsof je terug in de tijd gaat maar dan is het allemaal nog heel wat mooier. De typische muziek van Nibelheim...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Rox92 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:44:
FF heeft altijd veel cut scenes maar het is zeker de moeite waard om nog even door te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Greatsword schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:55:
[...]

Haha, dat is inderdaad best typisch bij een Final Fantasy game, alhoewel ze niet allemaal zo sloom zijn hoor.

Vroeger vond ik verhalende games echt fantastisch, tot ik games als Dark Souls leerde kennen en nu ben ik een totaal andere gamer geworden, wellicht is dat iets voor je, Elden Ring is bijvoorbeeld echt een aanrader als je gewoon lekker gameplay wilt en niet te veel cutscenes en geouwehoer.
Ah helder, helaas ben ik maar een casual gamer en is dark souls, vermoed ik, te moeilijk voor me :+ maar thanks voor de tip!
CHKYBSTRD schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:40:
[...]

FF heeft altijd veel cut scenes maar het is zeker de moeite waard om nog even door te zetten. ;)
Ga ik zeker doen! Verder is het wel echt mijn type game. Ik hou echt van de sfeer en de stijl van de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Greatsword schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:55:
[...]

Elden ring zit toch een aardige veelvoud in kwa dialoog, maar wel aanzienlijk minder "cutscenes". En als je echt het verhaal wilt volgen ( en een beetje weten welke kanten je op wilt gaan ) dan is die dialoog eigenlijk wel een must have. Begrijp mij niet verkeerd Elden Ring is echt een fantastische game en zeker als je een van story driven en exploration houd is het eigenlijk gewoon een must play.
Rox92 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:51:
[...]

Ah helder, helaas ben ik maar een casual gamer en is dark souls, vermoed ik, te moeilijk voor me :+ maar thanks voor de tip!
Elden Ring is echt meer dan prima te doen en eigenlijk de beste instap game van de From Software studio's.

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 09-02-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:06
Elden Ring story driven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

In zeker mate alhoewel je het niet puur story driven mag noemen (zeer zeker niet) zitten de verhaal lijnen echt super goed inelkaar maar als je van het story driven en exploration gernne houd dan vind je Elden ring misschien ook wel wat.

Hoe dan ook terug on topic :D Net klaar met FF7R weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
ShadowBumble schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:55:
[...]

Elden ring zit toch een aardige veelvoud in kwa dialoog, maar wel aanzienlijk minder "cutscenes". En als je echt het verhaal wilt volgen ( en een beetje weten welke kanten je op wilt gaan ) dan is die dialoog eigenlijk wel een must have. Begrijp mij niet verkeerd Elden Ring is echt een fantastische game en zeker als je een van story driven en exploration houd is het eigenlijk gewoon een must play.

[...]

Elden Ring is echt meer dan prima te doen en eigenlijk de beste instap game van de From Software studio's.
Ah dat wist ik niet. Wellicht dan toch een keer een poging wagen. Maar laten we weer ontopic gaan.

Ben benieuwd wat iedereen van de demo vind!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-06 20:53
Demo was top! Enkel de piano minigame heeft 3u geduurd voordat ik perfect zag staan op het scherm. Dan toch liever de Tifa pull-ups van deel 1. Performance mode instelling hielp bij de piano en ik heb het ritme op de 2de tempo geplaatst in plaats van op de traagste. Dit hielp enorm bij mij. Ik hoop dat er niet meer teveel minigames zijn waarvoor je de thumb sticks nodig hebt, want dat viel erg tegen. Op de 1 of ander manier had ik het vaak aan de hand dat ik 2 noten uitvoerde met 1 richting te kiezen, wat dus zorgde voor "miss".

Voor de rest van de demo heb ik deze op 4K 30fps gespeeld. En zijn de graphics subliem. Het enige waar ik dan een opmerking over heb is dat Cloud kan springen op berg gedeeltes, maar dat zit toch nog niet helemaal goed lijkt me. Overall smaakte alles naar meer. Helaas moeten we nog een 2-tal weken wachten. Je kan het eerste deel van de demo nu al spelen. Dan kan je dit gedeelte al skippen als de volledige game er is. Het 2de deel van de demo (Junon gebied) zou 21 februari beschikbaar moeten zijn. Je dient wel deel 1 van de demo eerst te voltooien.

Overigens afhankelijk van als je deel 1 en/of deel 2 van de demo voltooid. Krijg je summon Materia eens dat je de volledige versie van de game begint.

Ik had overigens gedacht dat er een "Dynamic" mode in de game ging zitten waardoor de vijanden zich gingen aanpassen hoe sterk je was (soort van hard mode). Als je weer eerst het volledige verhaal moet voltooien om dit te ontgrendelen, vind ik dit wel jammer. Dus hopelijk zit deze optie wel in de volledige versie van de game.

[ Voor 5% gewijzigd door cooLopke op 13-02-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Ik baal als een stekker.
Heb een half uur de doen kunnen spelen en daarna vond mn PS5 het wel welletjes.
Onderweg voor reparatie en hopenlijk voor de launch terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
cooLopke schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:18:
Demo was top! Enkel de piano minigame heeft 3u geduurd voordat ik perfect zag staan op het scherm. Dan toch liever de Tifa pull-ups van deel 1. Performance mode instelling hielp bij de piano en ik heb het ritme op de 2de tempo geplaatst in plaats van op de traagste. Dit hielp enorm bij mij. Ik hoop dat er niet meer teveel minigames zijn waarvoor je de thumb sticks nodig hebt, want dat viel erg tegen. Op de 1 of ander manier had ik het vaak aan de hand dat ik 2 noten uitvoerde met 1 richting te kiezen, wat dus zorgde voor "miss".
Zit er nog een reward vast aan het piano gedeelte? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
CHKYBSTRD schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:32:
[...]

Zit er nog een reward vast aan het piano gedeelte? :P
Neen, de PS5 trophies zijn ook gelekt en ook daar is er geen trophy gekoppeld dat je perfect moet halen (gelukkig). Tenminste voor zover de lijst klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
cooLopke schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:41:
[...]

Neen, de PS5 trophies zijn ook gelekt en ook daar is er geen trophy gekoppeld dat je perfect moet halen (gelukkig). Tenminste voor zover de lijst klopt.
Kan je in 1 playtrough platinum halen of wordt de moeilijkste difficulty pas unlocked bij het uitspelen? Vond dat bij 16 namelijk echt een flinke tegenvaller aangezien de game zo langdradig was.

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 14-02-2024 19:44 ]

• CHKYBSTRD
Greatsword schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Kan je in 1 playtrough platinum halen of wordt de moeilijkste difficulty pas unlocked bij het uitspelen? Vond dat bij 16 namelijk echt een flinke tegenvaller aangezien de game zo langdradig was.
Ik mag hopen dat het niet in de buurt komt van deel 16! Wat was dat makkelijk zeg, niet normaal, zelfs op FF mode is het veel te makkelijk.... en nee ik gebruik geen rings. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Ik lees dat de demo op performance mode een grafische update krijgt op 21-2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
ShadowBumble schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:15:
[...]

In zeker mate alhoewel je het niet puur story driven mag noemen (zeer zeker niet) zitten de verhaal lijnen echt super goed inelkaar maar als je van het story driven en exploration gernne houd dan vind je Elden ring misschien ook wel wat.

Hoe dan ook terug on topic :D Net klaar met FF7R weer installeren.
Elden Ring heeft een verhaal en zeer diepgaande lore. Alleen de game zelf is niet story driven, alles behalve wat mij betreft. De game doet er namelijk helemaal niets aan om jou een verhaal te laten volgen of dat mee te geven. Dat moet je zelf uitpuzzelen en dat is een zoektocht, daar word je bang van. Ik heb zeker 150 uur in de game zitten en eigenlijk geen idee waar de game om draait. Ja, de Elden Ring en shard bearers. Ik weet niet eens wat The Lands of Between zijn, waarom ik daar ben en wie ik zelf überhaupt was :') Maakt ook niks uit, omdat de gameplay gewoon super goed is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 09:18

ye-roon

knaak

In voorbereiding op Rebirth ben ik weer begonnen aan Remake, pas 3 keer uitgespeeld of zo, maar blijft awesome. Maar deze keer ben ik intergrade aan het doen en het valt me op dat in sommige scenes er extra dingen gebeuren die niet in het origineel zaten. Dit dit me denken aan wat er allemaal veranderd/toegevoegd is aan intergrade. Alleen m'n google queries zijn niet goed genoeg denk ik en ik kom vooral op die domme game pagina's terecht. Heeft iemand een link naar een video/pagina waar deze verschillen in verhaal worden opgesomt?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Mutatie
ye-roon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:50:
In voorbereiding op Rebirth ben ik weer begonnen aan Remake, pas 3 keer uitgespeeld of zo, maar blijft awesome. Maar deze keer ben ik intergrade aan het doen en het valt me op dat in sommige scenes er extra dingen gebeuren die niet in het origineel zaten. Dit dit me denken aan wat er allemaal veranderd/toegevoegd is aan intergrade. Alleen m'n google queries zijn niet goed genoeg denk ik en ik kom vooral op die domme game pagina's terecht. Heeft iemand een link naar een video/pagina waar deze verschillen in verhaal worden opgesomt?
Er is best veel dat niet in het origineel zat (of bedoel je in de "niet intergrade"versie want die is precies hetzelfde als Remake met betere gfx en bevat de extra Yuffie chapters).

Sowieso zijn de Yuffie chapters helemaal nieuw. In Remake zijn de karakters veel meer uitgediept, meer verhaal, compleet nieuwe hoofdstukken, andere gebeurtenissen (of dezelfde met een twist), sidequests. In grove lijnen volgt het het origineel maar het is een hervertelling, niet een 1 op 1 remake. Op een bepaalde manier lijkt het meer een soort vervolg op het origineel.

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ye-roon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:50:
Ik kon mij er destijds niet eens voor zetten om het nogmaals op hard mode te doen, ik ben ooit afgehaakt omdat ik de post game "Top Secrets" VR missie na weken proberen niet kreeg :D maar gisteren weer een beetje proeven door toch op Hard mode Chapter 1 te gaan doen weer :)

Nog wel even stoeien met mijn build want nu lijkt het nergens op maar dat komt dan wel, morgen maar even een dagje spenderen aan googlen want de beste manier is om hard mode aan te pakken

• Mutatie
ShadowBumble schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Ik kon mij er destijds niet eens voor zetten om het nogmaals op hard mode te doen, ik ben ooit afgehaakt omdat ik de post game "Top Secrets" VR missie na weken proberen niet kreeg :D maar gisteren weer een beetje proeven door toch op Hard mode Chapter 1 te gaan doen weer :)

Nog wel even stoeien met mijn build want nu lijkt het nergens op maar dat komt dan wel, morgen maar even een dagje spenderen aan googlen want de beste manier is om hard mode aan te pakken
Hard mode vond ik niet extreem moeilijk ofzo, een enkele boss hier en daar is wel een uitdaging.
Ik weet niet precies wat je onder build verstaat aangezien je je materia set up toch vaak moet aanpassen. Maar MP up, Chakra en Prayer materia zijn wel een must

• cooLopke
[...]

Hard mode op zich is niet moeilijk zoals hierboven wordt aangegeven. MP sparen en zoveel mogelijk pray/chakra gebruiken om te healen. Dan lukt het wel.

Het enige wat ik "hard" vond was de combat simulator Boss die je enkel op hard kon spelen. Bah...ut.

En bij Intermission (yuffie DLC) was dit ook de combat simulator Boss waar je weer moet beginnen tegen Bah...ut. samen met de allerlaatste simulator. Die waren zeer moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
Greatsword schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Ik lees iets over finish the game with hard difficulty, maar ik lees niets over de Dynamic difficulty eigenlijk... Als die hard difficulty pas unlockt als je 1x de story hebt uitgespeeld, dan vrees ik er voor... Tenzij je gewoon de laatste chapter met hard difficulty kan doen, maar dat ging de vorige keer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 09:18

ye-roon

knaak

Mutatie schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:23:
[...]

Er is best veel dat niet in het origineel zat (of bedoel je in de "niet intergrade"versie want die is precies hetzelfde als Remake met betere gfx en bevat de extra Yuffie chapters).

Sowieso zijn de Yuffie chapters helemaal nieuw. In Remake zijn de karakters veel meer uitgediept, meer verhaal, compleet nieuwe hoofdstukken, andere gebeurtenissen (of dezelfde met een twist), sidequests. In grove lijnen volgt het het origineel maar het is een hervertelling, niet een 1 op 1 remake. Op een bepaalde manier lijkt het meer een soort vervolg op het origineel.
Er zitten in intergrade op verschillende plekken wat extra verhaal. Sommige scenes zijn iets uitgebreider dan het origineel, sommige scenes zijn nieuw of anders. De verschillen zijn heel klein en meeste mensen zullen het waarschijnlijk niet door hebben tenzij het echt helemaal nieuw is.
[...]

Hardmode was niet echt moeilijk imho. Zeker omdat je level 50 bent voor het merendeel van de run. Ik ben een persoon die altijd probeert te min-maxen of een build probeert te maken, En dat is wel redelijk nodig in hardmode, maar dat is niet al te moeilijk. Ik ben zelf een groot fan van de bonus elemental materia wapens voor cloud en tifa. Het is wat micromanagement gezien soms per battle het element van je wapen moet swappen, maar over het algemeen zijn de meeste monsters zwak voor het zelfde element in dezelfde area. Het voordeel van die wapens is dat het verschil in wapen damage ten opzichte van het hoogste damage wapen marginaal is, maar je hebt maxed out magic en mana regen in combat, wat inhoud dat je meer kan dan alleen maar dingen slaan, gezien je magie ook super veel dmg doet. En met die bonus 50% regen is hardmode best te managen met goed gebruik van magnify regen in combat.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thanks voor alle adviezen het ging inderdaad even kijken naar de must have's en de do's en dont's, inmiddels lekker weer begonnen om erin te komen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
Ik vraag me soms wel af of dat Final Fantasy VII Rebirth wel echt populair is. Het krijgt een award voor het meest naar uitgekeken spel in 2024. Maar als je hier dan het forum hebt zie je niet meer dan 4 tabbladen van reacties. Maarja misschien komt het nog van het moment de game gereleased is?
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste