Acties:
  • +5Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Final Fantasy VII Remake

Introductie
Tijdens de E3 van 2019, heeft Square Enix eindelijk een release datum aangekondigd van de langverwachte remake van Final Fantasy VII.

23 jaar later na het origineel, zal het op 03-03-2020 eindelijk zo ver zijn.

Voor veel gamers was Final Fantasy VII op de playstation de eerste kennismaking met de serie en daarom is het ook pure nostalgie dat er een remake van uit komt. Met 13 miljoen verkochte exemplaren is het dan ook de best verkochte Final Fantasy game aller tijden.

Details
De verwachtingen zijn hoog, maar dit is in ieder geval wat gezien en gehoord hebben.
De Game
Final Fantasy VII zal op 2 Blu Ray schijven worden uitgebracht, hopelijk geeft dit een beeld van hoe groot de game daadwerkelijk zal zijn. (Fun Fact: Final Fantasy VII werd op 3 cd’s uitgegeven)
Battle System
Het Battle System heeft een upgrade gehad, het lijkt op een combinatie van Real Time Hack&Slash totdat je ATB voldoende is opgebouwd, daarna schakel je over naar Tactical Mode, waarin je kan kiezen, voor o.a. Abilities, Spells en Items. Ook zien we een gele bar voor Limit Breaks, maar Summons hebben we helaas nog niet gezien.
To Be Continued

To Be Continued

Final Fantasy VII Remake Edities
Momenteel zijn er naast de standaard versie 2 speciale edities aangekondigd:

Deluxe Edition Includes:
FINAL FANTASY VII REMAKE game
Artbook
Mini-Soundtrack
Steelbook
Cactuar Summon Materia DLC
Carbuncle Summon Materia DLC

1st Class Edition Includes:
FINAL FANTASY VII REMAKE game
Play Arts Kai Cloud Strife & Hardy Daytona
Artbook
Mini-Soundtrack
Steelbook
Cactuar Summon Materia DLC
Carbuncle Summon Materia DLC
Chocobo Chick Summon Materia DLC

De prijzen van de Pre Orders zijn: €89,99 voor de Deluxe editie en €299 voor de 1st Class editie.

Media
Voor Final Fantasy VII Remake zijn een paar trailers gepubliceerd. De belangrijkste video’s staan hieronder opgesomd. De video's zullen je een goed idee geven wat voor game Final Fantasy VII Remake gaat worden.

Final Fantasy VII Remake Official Cinematic Trailer

Official Presentation Square Enix E3

Teaser Trailer

Topicstart door: Greatsword

[Voor 87% gewijzigd door Greatsword op 11-06-2019 12:33]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Gereserveerd

het is technisch niet meer nodig om extra posts te reserveren ;)

[Voor 76% gewijzigd door Geronimous op 04-07-2019 20:53]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
Xbox versie is nog niet bevestigd toch?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Raem Nu je het zegt ja, officieel zie ik inderdaad (nog) geen aankondiging.

Het lijkt me alleen sterk dat ze dat niet als nog gaan doen. XIII t/m XV zijn namers ook allemaal voor de Xbox verschenen.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-03 14:56
Nog nooit FFVII gespeeld maar wel een erg grote fan van FFXIV en XV en best wat plezier gehad met FFVII:CC op de PSP.

De remake ziet er echt super vet uit, en hij komt uit op m'n verjaardag. Ik weet in ieder geval wat mijn verjaardags cadeautje wordt :P

Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-03 21:44
FF7r is in 2015 aangekondigd als "first on playstation"

Pff die laatste trailer ziet er heel goed uit, kan niet wachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:53
Ik neem aan dat deze episode zich alleen concentreert op midgard? Of krijgen we toch de volledige game?

Ik zelf vond de eerste 10 uur (oid) niet geweldig, FF7 pakte me pas echt nadat je voor het eerst de worldmap in ging.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 16:20
kwdtje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:26:
Ik neem aan dat deze episode zich alleen concentreert op midgard? Of krijgen we toch de volledige game?

Ik zelf vond de eerste 10 uur (oid) niet geweldig, FF7 pakte me pas echt nadat je voor het eerst de worldmap in ging.
Van wat ik begrijp is het echt alleen Midgar. Ben ook inderdaad benieuwd hoe ze dat gaan uitrekken tot een game die 20 uur toch wel vol kan maken. Maar 2 Bluray discs zouden toch anders doen vermoeden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Akaendra schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31:
[...]

Van wat ik begrijp is het echt alleen Midgar. Ben ook inderdaad benieuwd hoe ze dat gaan uitrekken tot een game die 20 uur toch wel vol kan maken. Maar 2 Bluray discs zouden toch anders doen vermoeden
Volgens mij werd er in de presentatie benoemd dat de eerste schijf voor Midgar was, over de 2de schijf heb ik verder geen details vernomen.

@kwdtje Ik kan me echter niet voorstellen dat ze zolang met de game bezig zijn geweest en dat het dan geen volwaardige remake zal zijn.

@Akaendra 20 uur? Ik verwacht minimaal 30 uur voor de story en dan nog het dubbele aan side missions en Ultimate Weapon farmen;)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38
Dat inderdaad. Het zou echt gaar zijn als ze alleen Midgard uitbrengen. Zit niet echt te wachten op episodes.

Heb iig na onderzoek wel de First Class editie aan me voorbij laten gaan. Heb ik al in het E3 topic gepost, maar de strekking is, dat het een action figure is en niet een beeld. Als het een beeld was geweest zoals de Koto bukiya die ik hier heb staan (de grote variant), dan was het wel een shut up and take my money situatie geweest, maar een actiefiguur vind ik het niet waard. In de store als je het plaatje opent en het dus vergroot te zien krijgt, zie je het op de armen namelijk. En er was een site waar detail foto's zijn van dat beeld. Jammer, maar helaas. Dan maar de "gewone" deluxe editie met de DLC materia.

Qua gameplay en stagger lijkt het me heel erg qua besturing op FFXV. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk verder speelt. Kreeg iig een nerdgasm bij de muziek.

Lijkt me dat een pc release ook nog wel gaat komen.

Ben trouwens wel benieuwd naar hoe ze de comicrelief onderdelen gaan doen welke vooral in Midgard voor komen. Maar ook Golden Saucer. :P

[Voor 8% gewijzigd door Arunia op 11-06-2019 12:50]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:51
kwdtje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:26:

Vind zelf het Midgar gedeelte legendarisch, nog steeds. Er speelt zich daar zoveel af, Avalanche, de huurling missies de reactoren op te blazen, hoe Shin-Ra een hele bovenplaat laat instorten om van Avalanche de bad guy te maken, de slums, herinneringen met Tifa, de ontvoering van Aerith en hoe je erachteraan gaat, crossdressing bij de Don, het mysterieuze van Sephiroth hoe hij in het verhaal komt, het Shin-Ra gebouw en wat zich er afspeelt, het lab en Red XIII en de onstsnapping uit Midgar en meer.

Dit ziet er allemaal zoo ontzettend perfect uit, de stemmen, de dynamiek tussen Cloud en Barret, Tifa!!
Ik hou niet van episodes met de risicos die het meebrengt. Maar nu zie ik waarom ze het zo doen, wat een detail en wat een werk.
Ben ook wel bang dat het enkel Midgar gaat zijn. Maar het duurt nog bijna een jaar, ik gok dat ze niet alle kruit verschoten hebben. Het komt op 2! Blu Rays, dus ik gok dat het een stukje verder zal gaan dan enkel Midgar. We zullen zien. Ik was het vertrouwen in SE kwijt na het waardeloze XIII en laat ik het over XV ook niet hebben, die wil ik vergeten. Maar ze hebben me helemaal terug. Diet lijkt echt een eerbetoon aan het origineel en de herinnering te gaan worden. Was er gewoon emo van vannacht, speel het origineel nog steeds soms, geen game zit me zo diep. De wereld, sfeer verhaal karakters :o _/-\o_

Ohja de gameplay, dit is hoe het hoort!! ATB evolved! :D
We zullen zien wat het word maar voor mij lijkt dit echt de spijker op kop. Het klopt allemaal gewoon.
Greatsword schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Volgens mij werd er in de presentatie benoemd dat de eerste schijf voor Midgar was, over de 2de schijf heb ik verder geen details vernomen.

@kwdtje Ik kan me echter niet voorstellen dat ze zolang met de game bezig zijn geweest en dat het dan geen volwaardige remake zal zijn.

@Akaendra 20 uur? Ik verwacht minimaal 30 uur voor de story en dan nog het dubbele aan side missions en Ultimate Weapon farmen;)
Het komt in delen, hoeveel weten we niet. Ik hoop op niet meer dan 2. Dus het word niet het hele verhaal deze release

[Voor 18% gewijzigd door Mutatie op 11-06-2019 13:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 17:53

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oke eindelijk hebben we wat meer info waar we wat mee kunnen :D Heerlijk die extra gameplay beelden die we nu gezien hebben!

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:14

BlackEyedAngel

Just a decent guy

https://m.ign.com/article...ze-of-full-game-a-e3-2019

During a behind-closed-doors demo at E3 2019 of the upcoming Final Fantasy 7 Remake, producer Yoshinori Kitase confirmed that the physical edition of the first episode in the remake will require two blu-ray discs when it is released on March 3, 2020.

That's largely due to the sheer size of the game. Kitase confirmed that every game, or episode, in this series will be comparable to a full Final Fantasy game. Which means we can likely expect the following installments of the Final Fantasy 7 Remake to also require two blu-ray discs on current-gen hardware.

Considering the first game focuses on Midgar, that means that just the first section of the original Final Fantasy 7 is going to require two discs in the remake – which is insane if you remember the original.

Holy Shit :o

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BlackEyedAngel schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:24:
https://m.ign.com/article...ze-of-full-game-a-e3-2019

During a behind-closed-doors demo at E3 2019 of the upcoming Final Fantasy 7 Remake, producer Yoshinori Kitase confirmed that the physical edition of the first episode in the remake will require two blu-ray discs when it is released on March 3, 2020.

That's largely due to the sheer size of the game. Kitase confirmed that every game, or episode, in this series will be comparable to a full Final Fantasy game. Which means we can likely expect the following installments of the Final Fantasy 7 Remake to also require two blu-ray discs on current-gen hardware.

Considering the first game focuses on Midgar, that means that just the first section of the original Final Fantasy 7 is going to require two discs in the remake – which is insane if you remember the original.

Holy Shit :o
Het was toch al bekend gemaakt dat het in 2 delen wordt gesplitst?

(Bij episodes moet ik altijd denken aan 5 of meer namelijk)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Klopt, maar 2 discs voor het eerste Midgar gedeelte alleen al vind ik nogal :9

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Als het werkelijk alleen om Midgar gaat, dan hebben ze de game ook flink veranderd.

De meeste materia, enemy skills, summons en side missies vonden namelijk buiten midgar plaats.

We gaan het zien, maar hoop toch echt op een open wereld na midgar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Mijn grootste zorg zover is niet dat de games is opgedeeld in episodes, maar hoelang er mogelijk geacht moet worden per keer..
Die-hard fan of niet, als er elke keer 2 jaar of zo tussen zit is dat niet zo leuk :X
Hopelijk zijn ze met meer bezig dan alleen het Midgar gedeelte en valt het mee.

* BlackEyedAngel heeft flashbacks naar HL 2 en die episodic fail :X

• Arunia
Vandaag gebeld of ik mijn preorder voor ff7r om wilde zetten naar deluxe editie. Ze waren verbaasd dat die al uit 2015 kwam. :p
Uiteraard yes please.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:53
BlackEyedAngel schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 01:46:
Mijn grootste zorg zover is niet dat de games is opgedeeld in episodes, maar hoelang er mogelijk geacht moet worden per keer..
Die-hard fan of niet, als er elke keer 2 jaar of zo tussen zit is dat niet zo leuk :X

Same, en dan met een epische cliffhanger eindigen en nooit verder gaan :'( :'( :'(

• Mutatie
BlackEyedAngel schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 01:46:

Nou mijn hype was kort maar krachtig. Blijkbaar heeft SE zelf nog geen idee hoeveel delen het gaan worden, is de pre productie pas begonnen, verwachten ze geen snellere ontwikkeltijd. Dus mochten het maar 4 delen worden dan lijkt me ergens een rushjob te komen gezien hoe groot enkel Midgar gaat zijn. Dan nog zal het 15+ jaar duren.
Ik hoopte stiekem dat SE een omslag had gemaakt in hun manier van doen en ontwikkelen, maar met deel 12 en 13 werd het niks meer en alsmaar slechter en slechter.
Enkel Midgar is leuk, en verder kijken kan niet echt want dat gaat minstens 5 jaar duren. Zo enorm gaaf het me dit leek, nu is het leuk voor erbij mocht het echt goed worden.
Wil je over 20 jaar alles opnieuw als een grote game gaan spelen is het niet echt een consequente ervaring zo verdeeld over 3 of meer console generaties. Vraag me dan ook af of er wel continuiteit in zit met zulke kleine stukjes vergroot. Elke game een nieuwe start met levelen e.d.?

De grootste kans is dat dit een nog epischere HL3 wordt -O-

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mutatie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Nou mijn hype was kort maar krachtig. Blijkbaar heeft SE zelf nog geen idee hoeveel delen het gaan worden, is de pre productie pas begonnen, verwachten ze geen snellere ontwikkeltijd. Dus mochten het maar 4 delen worden dan lijkt me ergens een rushjob te komen gezien hoe groot enkel Midgar gaat zijn. Dan nog zal het 15+ jaar duren.
Ik hoopte stiekem dat SE een omslag had gemaakt in hun manier van doen en ontwikkelen, maar met deel 12 en 13 werd het niks meer en alsmaar slechter en slechter.
Enkel Midgar is leuk, en verder kijken kan niet echt want dat gaat minstens 5 jaar duren. Zo enorm gaaf het me dit leek, nu is het leuk voor erbij mocht het echt goed worden.
Wil je over 20 jaar alles opnieuw als een grote game gaan spelen is het niet echt een consequente ervaring zo verdeeld over 3 of meer console generaties. Vraag me dan ook af of er wel continuiteit in zit met zulke kleine stukjes vergroot. Elke game een nieuwe start met levelen e.d.?

De grootste kans is dat dit een nog epischere HL3 wordt -O-
Mij spreekt het juist wel aan. Zo kunnen ze het verhaal meer diepgang geven. Ik laat me verassen, tot nu toe ziet de gameplay er top uit.

Eerlijk gezegd had ik eerst ook meer behoefte aan turn-based, maar na de beelden gezien te hebben lijkt de huidige aanpak wel zeer goed uitgevoerd. Is het al maart :+ ?

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-12-2022

ye-roon

knaak

Oh baby de ~20min presentatie tijdens de SE presser. Dat is hoe je een game presenteert aan een publiek. Zeker bij een prestigieuze game als de FF7 Remake. Een game waar veel mensen sceptisch over waren, ik was daar een van. De eerste screenshots en beelden van paar jaar terug deden het enthousiasme best wel indammen. Zeker omdat ik in het kamp zat van: het moet wel turnbased blijven!

Maar na de beelden van de afgelopen maand veranderde ik van gedachten. De presentatie van dinsdag was alleen maar daar om de hype groter te maken. Ik zit op de hype train. Ik heb een eerste klas ticket gekocht.

De grafische stijl van de game is niet geschikt voor een turnbased game. Daar is het te mooi voor, maar de combinatie van de grafische stijl met de action combat, een atb bar en een stagger systeem lijkt echt perfect voor deze game. De characters zien er super goed uit, de engelse voice acting stoot mij niet af, het is eigenlijk best goed. Al ga ik waarschijnlijk toch op Japans spelen, gezien ik Advent Children altijd int japans kijk.

Dan alleen midgar, op 2 blurays? HOE GROOT GAAT DE REST VAN DE GAME ZIJN? Ik hoop wel dat het niet de 5 uur midgar van het origineel is, maar gezien de snippits van nieuwe gameplay(motor rijden in metro, sephiroth vision met vuur) zal dat wel goed komen denk ik.

Veel zin in de game!

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-03 11:27
Nog nooit zo excited geweest voor de release van een game/film/etc... Dit speelde ik dus 20 jaar geleden op mijn PSX.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ye-roon schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:44:
Dan alleen midgar, op 2 blurays? HOE GROOT GAAT DE REST VAN DE GAME ZIJN?
Het origineel was 3 disks, voornamelijk vanwege het aantal cutscenes. Ik verwacht hier een hoop 4k hdr scenes wat natuurlijk behoorlijk wat plaats in neemt :).

• ye-roon

ye-roon

knaak

Jay-v schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Het origineel was 3 disks, voornamelijk vanwege het aantal cutscenes. Ik verwacht hier een hoop 4k hdr scenes wat natuurlijk behoorlijk wat plaats in neemt :).
3 disks voor de hele game. Plus dat waren 700mb cd's in de tijd, nog niet eens dvd. Dit zijn 2 50Gb Blurays voor alleen midgar, een stuk wat in een casual playthrough 5 uur is in het origineel. En waar ze in speedruns in uurtje doorheen zijn.

Van 2 blurays mag je echt wel meer dan 5 uur gameplay verwachten. Niet dat het m'n hype verminderd gezien mijn pre-order van de 1st class edition, maar het zijn wel vragen die we moeten stellen. We are nothing if not critics.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ye-roon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:08:
[...]

3 disks voor de hele game. Plus dat waren 700mb cd's in de tijd, nog niet eens dvd. Dit zijn 2 50Gb Blurays voor alleen midgar, een stuk wat in een casual playthrough 5 uur is in het origineel. En waar ze in speedruns in uurtje doorheen zijn.

Van 2 blurays mag je echt wel meer dan 5 uur gameplay verwachten. Niet dat het m'n hype verminderd gezien mijn pre-order van de 1st class edition, maar het zijn wel vragen die we moeten stellen. We are nothing if not critics.
Dat was dan ook in de tijd van Video-CD's :). Een 4K HDR film van 2 uur op BR is nu ook al snel 80GB. Mijn punt is dat 2 BR's niet veel hoeft te zeggen over het aantal uur Gameplay die je mag verwachten.

FF7 is echter een van hun belangrijkste titels en ik verwacht ook meer dan 5 uur ;-).

• Arunia
Mijn vraag is eerder, hoe zit het met de rest? Krijgen we dat dan gratis als DLC? Of moet dat los gekocht worden?

Denk zelf dat ik hem tzt in de aanbieding voor de pc er bij ga kopen. Ga dat met de andere delen ook nog wel doen op Steam. (en hopen op een beetje modden. :P)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Arunia Gratis? _O- verwacht dat het dan 3 stuks DLC met eventuele seasonpass gaat worden, dat is eenmaal het tijdperk waar we in leven.

Ik ben van het weekend voor de grap weer eens aan het origineel begonnen, Midgar is voor mij ook echt het saaiste (lineaire) stuk, kan niet wachten tot de World Map beschikbaar is, hoop dat de remake wel wat vrijer is aangezien het alleen in Midgar afspeelt.

• Arunia
@Greatsword One can dream right?

We gaan het wel zien. Het gaat er toch komen, hoe dan ook. :P

• ye-roon

ye-roon

knaak

@Greatsword Wat ik zo van de gameplay beelden begrijp is midgar een open world geworden in deze game. Het lijkt er op dat je meer kan doen dan alleen het verhaal zoals het origineel. Zoals de motor cycle chase in het metro stelsel met Jessie achterop(wat overduidelijk een rede is om de remix van Crazy Motorcycle vaker in de game te hebben). Ik denk dus wel dat er het langer is en ze zullen vast sidequests toevoegen en zo. Ben alleen wel benieuwd of ze de world map to scale doen in de volgende delen, plus hoe ze savegame transfer doen, gezien de volgende episodes waarschijnlijk PS5 zijn.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@ye-roon PS5 wordt backwards compatible toch, dus verwacht gewoon “cloud” sync. ;)

• Mutatie
Greatsword schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:06:
@Arunia Gratis? _O- verwacht dat het dan 3 stuks DLC met eventuele seasonpass gaat worden, dat is eenmaal het tijdperk waar we in leven.

Ik ben van het weekend voor de grap weer eens aan het origineel begonnen, Midgar is voor mij ook echt het saaiste (lineaire) stuk, kan niet wachten tot de World Map beschikbaar is, hoop dat de remake wel wat vrijer is aangezien het alleen in Midgar afspeelt.
Ik ben ook weer even begonnen met het origineel maar ik vind Midgar geweldig, de introducties, de kerk, de slums etc, de sfeer, muziek. Maar iedereen heeft het over 5 uur, ik ben nu 3,5 uur bezig en net pas omgekleed en bij de Don :+
ye-roon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:11:
@Greatsword Wat ik zo van de gameplay beelden begrijp is midgar een open world geworden in deze game. Het lijkt er op dat je meer kan doen dan alleen het verhaal zoals het origineel. Zoals de motor cycle chase in het metro stelsel met Jessie achterop(wat overduidelijk een rede is om de remix van Crazy Motorcycle vaker in de game te hebben). Ik denk dus wel dat er het langer is en ze zullen vast sidequests toevoegen en zo. Ben alleen wel benieuwd of ze de world map to scale doen in de volgende delen, plus hoe ze savegame transfer doen, gezien de volgende episodes waarschijnlijk PS5 zijn.
SE heeft meerdere malen gezegd dat Midgar word opgerekt naar het formaal van een hele FF game. Lijkt me dus dat het nieuwe andere uitgebreidere kijk op het verhaal word. Je zag in de nieuwe trailer al paar dingen anders gaan dan in het origineel

• YourD
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-06-2022
Het ziet er goed uit, maar alles eromheen maakt me zorgen...

Ik heb geen moeite met episodish, maar ik weet hoe lang de development cycle van SE de laatste jaren is geweest en als Episode 1 alleen Midgar is, dan mag ik hopen dat ze daar een hoop meer mee doen dan in het OG Midgar, wat ook voor mij met afstand het minst leuke deel van het originele spel was.

Ik wacht iig nog even af om te zien wat het gaat worden. Ik verwacht niet heel bang te zijn voor spoilers gezien dit mijn 4e editie van het spel zou worden, na de CD-rom, PSX en Steam-versies.

Ik hoop dat ze het waar maken, en als ik zo tussen de lijnen lees, hoop ik ook dat ze het aankopen van meerdere episodes á 60 Euro waard maken.

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10-2022
Persoonlijk denk ik dat ze wel vooruit hebben gewerkt. Dat het episodes worden is jammer, maar verwacht dat ze niet nog eens 5 jaar wachten om de volgende releases te doen. Persoonlijk hoop ik dat het niet langer dan een jaar tussen elke episode word. Zelf teveel FFVII gedaan en op teveel platformen gehaald, ongeacht hoeveel ik er al had. Tis nog veel nachtjes slapen, maar zullen daarna ook veel slapeloze nachten worden.

• Mutatie
w00tstok schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:23:
Persoonlijk denk ik dat ze wel vooruit hebben gewerkt. Dat het episodes worden is jammer, maar verwacht dat ze niet nog eens 5 jaar wachten om de volgende releases te doen. Persoonlijk hoop ik dat het niet langer dan een jaar tussen elke episode word. Zelf teveel FFVII gedaan en op teveel platformen gehaald, ongeacht hoeveel ik er al had. Tis nog veel nachtjes slapen, maar zullen daarna ook veel slapeloze nachten worden.
Tja, ze zijn nog bezig met het afronden van het eerste deel en pas net begonnen met het plannen van het volgende deel. Dus reken maar op 5 jaar, ze verwachten geen kortere ontwikkeltijd.. En ze weten zelf nog niet eens hoeveel delen het gaan worden. Dus denk nog maar niet verder dan Midgar. Helaas.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Mutatie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Tja, ze zijn nog bezig met het afronden van het eerste deel en pas net begonnen met het plannen van het volgende deel. Dus reken maar op 5 jaar
Dat zou wel een flinke tegenvaller zijn, is dat ergens tijdens een interview besproken?

• Raem
Greatsword schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Dat zou wel een flinke tegenvaller zijn, is dat ergens tijdens een interview besproken?
Vijf jaar zal het niet duren verwacht ik, maar er is inderdaad wel in een interview verteld dat de plannen voor de volgende episodes nog uitgewerkt moet worden.

https://www.eurogamer.net...ct-will-be-more-efficient

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Raem Voor een game die al binnen 9 maanden moet uitkomen, zijn ze in ieder geval erg vaag ;) we moeten maar afwachten denk, want ik heb er totaal geen beeld van hoe de eerste episode zal eindige en wie dan de eindbaas is

• Mutatie
Greatsword schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Ja, vond het flink balen, hoorde het in een youtube video die wel betrouwbaar is -O-
Even opgezocht
https://9to5toys.com/2019...antasy-vii-remake-launch/

Ik lees dit en geeft iets meer hoop
http://www.pushsquare.com...leased_on_a_quicker_basis
Maar het gaat lang duren

Edit, ook al gemeld hierboven zie ik :z

[Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 19-06-2019 23:46]

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
https://gematsu.com/2019/...ttle-system-and-locations

Tof, nieuwe informatie!
Details story, Cloud, Aerith, event scenes, battle system, and locations.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mutatie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Tja, ze zijn nog bezig met het afronden van het eerste deel en pas net begonnen met het plannen van het volgende deel. Dus reken maar op 5 jaar, ze verwachten geen kortere ontwikkeltijd.. En ze weten zelf nog niet eens hoeveel delen het gaan worden. Dus denk nog maar niet verder dan Midgar. Helaas.
Met afgeronde character models, mocap en battle systems hebben ze iig wel een voorsprong voor de extra delen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Laatst online: 16-02 05:12
Deze MOET ik gewoon hebben. Ik heb de originele versie in 1997 op de PSX gespeeld (en uiteraard de releases op PC en PS4).
Beste game ever en ook al is de Remake maar de helft zo goed als het origineel, dan is het nog steeds een briljante game.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Poops_McGhee Zou er niet te veel op gaan hypen. Mag er dan mooi uit zien, maar de gameplay is real time, ipv turnbased. Ik verwacht meer pewpew-stuff en over de top gedoe dan de originele sfeer van FF VII.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DraveDog
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-10-2022
Ivysaur schreef op maandag 1 juli 2019 @ 04:50:
@Poops_McGhee Zou er niet te veel op gaan hypen. Mag er dan mooi uit zien, maar de gameplay is real time, ipv turnbased. Ik verwacht meer pewpew-stuff en over de top gedoe dan de originele sfeer van FF VII.
Alleen realtime volgens mij niet helemaal waar. Ze maakte er zelfs een "ATB comment" over bij de presentation. Het is volgens mij een combinatie van de 2 ( correct me if im wrong ). Het is realtime meppen waarmee je de ATB bar vult en dan kan je spells uitvoeren als de bar vol is.
Ik zou dit wel kunnen toejuichen!

• Poops_McGhee
  • Laatst online: 16-02 05:12
Ik moet het eerst allemaal zien, maar hebben zal ik hem. We zullen in de loop van het jaar nog genoeg bestookt worden met previews en videotjes van gameplay en dergelijken.
Maakt me eigenlijk niet heel veel uit of het nog turnbased is. Ik koop hem sowieso!

• Geronimous
  • Laatst online: 16:41

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

Reacties verplaatst naar hier vanuit [PS4] Final Fantasy VII Remake

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Greatsword
Raem schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:25:
Xbox versie is nog niet bevestigd toch?
Titel klopt dus nog steeds niet, daardoor een topic gemaakt die nu is weggehaald.
Helaas zonde van mijn tijd.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

OPSLAGHOND schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:59:
@Greatsword

[...]

Titel klopt dus nog steeds niet, daardoor een topic gemaakt die nu is weggehaald.
Helaas zonde van mijn tijd.
Gebruikers kunnen zelf geen titels aanpassen. Maak volgende keer een TR aan zodat een mod dit kan doen... Dubbele topics maken is natuurlijk niet de bedoeling.

[Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 04-07-2019 21:52]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Geronimous schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:44:
[...]Gebruikers kunnen zelf geen titels aanpassen. Maak volgende keer een TR aan zodat een mod dit kan doen... Dubbele topics maken is natuurlijk niet de bedoeling.
Als ik dit wist had ik er melding van gemaakt en uiteraard geen nieuw topic gemaakt. :)
De topicstarter had de juiste tag(s) moeten gebruiken zodat ik deze had gezien.
Heb gezocht/geklikt op de Final Fantasy tag (bovenaan) in het rpg-gedeelte en daar kwam dit topic niet tussen te staan.
De titel klopt nu dus nog steeds niet aangezien er nog steeds nergens een Xbox One versie genoemd is door Square Enix.
Kun jij deze titel dan aanpassen of moet ik alsnog een TR aanmaken? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

@OPSLAGHOND Uuh, titel is al aangepast :) Overigens kun je beter de zoekfunctie gebruiken ipv tags om te zoeken naar topics idd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Geronimous schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:35:
@OPSLAGHOND Uuh, titel is al aangepast :) Overigens kun je beter de zoekfunctie gebruiken ipv tags om te zoeken naar topics idd :)
My bad ...
Bedankt voor de tip.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 13:08

PSN: Sluuz

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ziet er tof uit!

Ik maak me geen illusies. Het gevoel dat ik had toen ik het spel voor het eerst speelde zal ik niet krijgen bij deze titel. De oude versie was uniek. De sfeer, de muziek... De tekstballonnetjes. De remake zal hoe dan ook héél anders aanvoelen.

Waar ik mij persoonlijk wel steeds meer aan stoor: De 'Japanse' karakters die er per sé Westers uit moeten zien. Het uiterlijk van de karakters... Ze zien er uit als mensen die je irl nooit tegen zou komen. Ik vind ze er gewoon niet uit zien!
Maargoed, ik ben dan ook geen animé fan...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Raem
Er komt een classic mode waarin de combat turnbased wordt zoals in het origineel.

https://www.eurogamer.net...combat-like-the-originals

• Ivysaur
  • Niet online
Raem schreef op zondag 15 september 2019 @ 07:56:
Er komt een classic mode waarin de combat turnbased wordt zoals in het origineel.

https://www.eurogamer.net...combat-like-the-originals
Kijk. Dat vind ik nou eens iets goeds. :D Maar twijfel nog om te halen. Soms moeten dingen blijven zoals ze moeten blijven.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De vertrouwde deuntjes hebben wel een prettige upgrade gekregen;
[YouTube: FINAL FANTASY VII REMAKE – Abzu Battle Gameplay, TGS 2019]

• Ivysaur
  • Niet online
Ik weet nog steeds niet wat ik moet vinden. heeft nu wel de klassieke turnbased terug, maar.. Vind het nog steeds een beetje 'been there, done that'. Alleen nu in HD graphics.

• .jef
  • Laatst online: 23-03 16:07
Mijn pre-order heeft al serieuze berg stof over zich :P

Toen men mij als 15-jarige knul zou zeggen dat je FFVII op je telefoon zou kunnen spelen in de toekomst, had ik al gek geworden van enthousiasme, maar een remake met de huidige graphics, daar had mijn 15-jarige ik een spreekwoordelijke moord voor gedaan.

Laat maar komen!

• Arunia
@.jef Mijn preorder staat sinds de eerste announcement al vast bij GM. Kreeg er nog een uitspraak over toen ze me belden of ik de special edition wilde hebben. :P

Mijn favo FF game iig. Weet even niet hoe oud ik toen was eigenlijk. Wel oud genoeg om het spel voor de pc te kopen, en een PS1 met FFVII aan te schaffen.

Net even snel gerekend, toen was ik 16 jaar. Darn, lang geleden.

• .jef
We worden oud en ze pakken ons op nostalgie ;-)

• Arunia
@.jef That is sooo true!
Ben echt wel van de nostalgie. :P
We gaan het volgend jaar mee maken en dan wachten tot de andere episodes.

Ben ook benieuwd naar het nieuwe battle systeem, maar wellicht dat ik gewoon de oorspronkelijke ga doen.

• .jef
Ik hoop wel dat die andere episodes niet te lang op zich laten wachten, dat je niet terug de controls onder de knie moet krijgen en weer uitzoeken hoe't ook alweer zat met die materia en summons in de nieuwe interface...

Bij Assassin's Creed Odyssey ben ik pas beginnen spelen als DLC 4 van de 6 er was zodoende dat ik nooit heb moeten wachten om verder te spelen.

Probleem is dat ik FFVIIR nooit ga kunnen laten liggen tot alle episodes er zijn :P

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:28
om 17:30 is op het youtube kanaal van Playstation Access een video van live van de EGX waar een demo van FFVII Remake gespeeld gaat worden, heb geen idee of het dezelfde demo is die we al gezien hebben of een nieuwe maar ben zeer benieuwd!

YouTube: LIVE from EGX - Metal Gear Stupid, PS Quiz plus loads more!

Yes, I actually AM a NPC, but only to you, not to myself.

• Stef120
Om weer even in de stemming te komen vanavond Final Fantasy - Advent Children weer eens gekeken.

Film is van 2005 en kan me ook niet herinneren wanneer ik hem voor het laatst gezien heb.
Maar ik was weer even helemaal terug bij Cloud en z'n kompanen.

Het verhaal speelt zich 2 jaar later af na de gebeurtenissen in Final Fantasy VII en iedereen komt langs! _/-\o_

Te gek en zeker een film om aan te raden.

Nou, ondertussen nog maar een maand of 4 wachten.

Misschien toch wel nog een playthrough doen van VII.
Waarom niet...tijd zat :P

• Arunia
@Stef120 maand of 4? Hij staat toch voor eind januari gepland?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Arunia schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:43:
@Stef120 maand of 4? Hij staat toch voor eind januari gepland?
March 3, 2020

• Arunia
@Jay-v Dat is balen. Nahja, beter goed en verlaat, dan ruk en vroeg zullen we maar zeggen. :P
Twijfel nog of ik hem in de nieuwe stijl ga spelen of semi oude battle systeem.

• Stef120
https://www.jp.square-eni...9aac053a4ff53b347eb2.html

Delay van een maand :N
Nieuwe release datum 10 april 2020

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:37
Wat baal van de uitstel man.

• Arunia
Ik ga er wel vanuit dat er nog een uitstel gaat komen. Maar zoals ik hiervoor al heb gezegd, liever later dan afgeraffeld.

• jori040
Arunia schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:18:
Ik ga er wel vanuit dat er nog een uitstel gaat komen. Maar zoals ik hiervoor al heb gezegd, liever later dan afgeraffeld.
Ben er ook bang voor maar dan vanwege Cyberpunk 2077.

• Stef120
Ach "wat moet dat moet" en "it's done when it's done" maar het uitstel komt mij persoonlijk wel slecht uit.

Ben jarig op 9 april en had dus een mooie kadootje in m'n gedachten 😊🤘

Kan nog steeds uiteraard maar toch.

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15:45
Zou een leuk cadeau zijn geweest voor mijn 40e verjaardag, maar dus helaas uitgesteld.

Ben op 18 maart jarig en dat trauma van 40 worden had ik beter kunnen handelen met een FF VII Remake exemplaar in mijn handen haha. Hoe durven ze ons oudjes zo lang zoet te houden zeg :P

• Stef120
Haha, weet je, je hebt helemaal gelijk!

We schelen dan 2 jaar in mijn voordeel maar come on met die game!!! 8)7
Nog ff wat uitstel en m'n kinderen moeten me helpen met de controls en uitleggen hoe het werkt.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Sterker nog, ik moet een PS4 gaan kopen hiervoor :)
Al sinds de techdemo van de PS3 in 2005 had ik tegen mezelf gezegd: als hier een remake van komt op de PS3, koop ik een PS3 ;)
Nou heb ik sinds 2011 een PS3 die ik gelukkig van een kameraad gekregen heb, en ik heb alleen MK9 gekocht.
Ergens is het wel overkill dat ik nu een PS4 moet gaan kopen (ik ben een PC gamer) alleen voor FF7, maar FF7 is het allervetste spel dat ik ooit heb gespeeld, dus het is geen kwestie van keuze....het moét gewoon :P

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• Raem
Deathchant schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:54:
Sterker nog, ik moet een PS4 gaan kopen hiervoor :)
Al sinds de techdemo van de PS3 in 2005 had ik tegen mezelf gezegd: als hier een remake van komt op de PS3, koop ik een PS3 ;)
Nou heb ik sinds 2011 een PS3 die ik gelukkig van een kameraad gekregen heb, en ik heb alleen MK9 gekocht.
Ergens is het wel overkill dat ik nu een PS4 moet gaan kopen (ik ben een PC gamer) alleen voor FF7, maar FF7 is het allervetste spel dat ik ooit heb gespeeld, dus het is geen kwestie van keuze....het moét gewoon :P
Afhankelijk van je budget en of je nog een half jaartje extra kan wachten kun je ook voor een PS5 gaan. Die speelt ook PS4 games en ben je meteen voorzien van de juiste hardware voor de volgende delen. Ik ga er in ieder geval vanuit dat die niet meer voor de PS4 verschijnen.

• Deathchant
Raem schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Afhankelijk van je budget en of je nog een half jaartje extra kan wachten kun je ook voor een PS5 gaan. Die speelt ook PS4 games en ben je meteen voorzien van de juiste hardware voor de volgende delen. Ik ga er in ieder geval vanuit dat die niet meer voor de PS4 verschijnen.
Dat klinkt bijna alsof je vermoedt dat het eerste deel een PS4 game is en de opeenvolgende delen PS5 games (met dus betere graphics). Denk je niet dat mensen die niet naar een PS5 overgaan dan (terecht) klagen over wellicht mindere graphics of minder vloeiende speelbaarheid door lagere FPS wanneer je dan een PS5-deel op een PS4 zou spelen?

• jori040
Het lijkt mij dat part 2 van FF7 nog 100% naar de PS4 komt.Aan de andere kant sta ik er ook niet van te kijken dat het nog 2 duurt voor die er is.

[Voor 65% gewijzigd door jori040 op 15-01-2020 13:14]

• Raem
Deathchant schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:06:
[...]

Dat klinkt bijna alsof je vermoedt dat het eerste deel een PS4 game is en de opeenvolgende delen PS5 games (met dus betere graphics). Denk je niet dat mensen die niet naar een PS5 overgaan dan (terecht) klagen over wellicht mindere graphics of minder vloeiende speelbaarheid door lagere FPS wanneer je dan een PS5-deel op een PS4 zou spelen?
PS5 games kun je niet op de PS4 spelen straks. PS4 wel op PS5.

Het is inderdaad een aanname van mij dat alleen deel 1 nog op de PS4 uit gaat komen en de rest op de PS5.

• dude81
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-02-2020
Ik vraag mij sowieso af hoeveel maanden/jaren er tussen de verschillende delen zal komen. Speciaal voor de Remake zal ik een 2de handse PS4 aanschaffen.

Zou het wel jammer vinden als zij de rest van de delen alleen voor de PS5 maken.

• .jef
Even dromen;

een PS5-pack met FF7R Episode 2 en dan de PS5 in limited edition met FF artwork...

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15:45
Om de tijd te doden maar even begonnen met https://www.finalfantasyexvius.com/
Speelbaar op mobiel of tablet. Zitten nog wat oude elementjes in van Final Fantasy III 8)

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:05
Nieuwe trailer. Erg veel spoilers als je FF7 nog nooit hebt gespeeld btw.

[Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 31-01-2020 17:04]

• Stef120
WAUW!
Wat een onwijs toffe trailer!
Ik ben er klaar voor hoor. En Cloud als vrouw _O-

Veel belovend!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik ben al lang blij dat er bij battles een "classic mode" in zit, dat je via een menu je acties kan kiezen.
Wel teleurstellend dat er geen random encounters meer in zitten :)

#oldschool 8)

[Voor 4% gewijzigd door ScrooLoose op 31-01-2020 17:15]

Smiling as the shit comes down...

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Wordt een leuk paas weekend ;)

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:07
Holy ^%&$ Zo vet al die oude personages,scenes en omgevingen in nieuw jasje te zien. Lange tijd niet zo hyped geweest voor een spel.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01 20:11
Thanks! Ik wilde de trailer nog gaan kijken, maar dan skip ik hem ff. Heb het origineel meerdere keren gespeeld, maar altijd maar tot een bepaald punt omdat de CD daar altijd vastliep. Ken het verhaal wel enigszins dus, maar lang niet alles ervan.

Overigens super veel zin in deze game! Hopelijk wordt die niet nogmaals uitgesteld.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Deathchant
Boh vet! Ja ik ben toch echt van de twijfel af: ook hier speciaal een ps4 ervoor. Wordt het nou semi turnbased of meer zoals FF7 Crisis Core van de PSP?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:47

vhal

ಠ_ಠ

spoiler:
Red kwam toch later in het spel als je uit de stad was?

Bij sommige scènes moest ik wel erg diep in mijn geheugen graven :D

[Voor 9% gewijzigd door vhal op 03-02-2020 07:21]

STRAVA

• Arunia
@vhal
Volgens mij:
spoiler:
in Shinra headquarters. Dus wel al vanaf de eerste disc in Midgar.

• Arunia
Vandaag mailtje van GM dat ze de Sepiroth editie online hebben gezet a 169 euro.
Wilde hem bestellen, maar kwam erachter dat ook dat een action figure is. Laat maar.
Wil eigenlijk weer zo'n kotobukiya beeld hebben zoals mijn huidige.

• Deathchant
169....damn!
Tel daar nog eens 250 euro voor een 2e hands PSP4 pro bij op....Krijg ik thuis niet verkocht....Krijg ik niet eens aan mezelf verkocht...Ik hoop dat er een goedkopere editie komt...tenzij er echt mooie action figures bij zitten natuurlijk. Man man, ik verheug me erop!

• Arunia
@Deathchant Wij hebben hier de pro gelukkig al staan. Anders werd het de pc versie uiteindelijk.
Maar het irriteert me mateloos dat er niet gewoon een beeld voor die bedragen bij zit ipv een soort actionfigure. Dat is eigenlijk de reden dat ik zowel de Soldier als Sephiroth versie niet hoef.
Mijn vrouw gaf al aan dat ik hem anders gewoon moest halen, maar dat houdt me echt tegen.
FFVII is wel echt mijn favo spel. Niet dat ik hem tig keer heb uitgespeeld en alles volledig heb gehaald, maar blijf alles bij elkaar het een goed verhaal vinden etc.

• Deathchant
Arunia schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:45:
@Deathchant Wij hebben hier de pro gelukkig al staan. Anders werd het de pc versie uiteindelijk.
Maar het irriteert me mateloos dat er niet gewoon een beeld voor die bedragen bij zit ipv een soort actionfigure. Dat is eigenlijk de reden dat ik zowel de Soldier als Sephiroth versie niet hoef.
Mijn vrouw gaf al aan dat ik hem anders gewoon moest halen, maar dat houdt me echt tegen.
FFVII is wel echt mijn favo spel. Niet dat ik hem tig keer heb uitgespeeld en alles volledig heb gehaald, maar blijf alles bij elkaar het een goed verhaal vinden etc.
Juist, de overige FF's zijn leuk, maar het verhaal van 7 pakt me het meeste. Het ontbreekt hier nog aan een echte goeie Cloud of Sephiroth bust/figurine o.i.d. Meestal is het wel duur, maar toch een betere deal dan ze los kopen. Zo heb ik bij de MK9 op de PS3 zo'n scorpion/subzero figurine gekregen wat ik dan toch wel leuk vond (voor maar 20 euro meer).
169 euro gaan dan idd wel erg ver. Maar ik MOET het spel sowieso hebben. Dus ik koop dan gewoon de meest basic versie. Had gehoopt dat er inmiddels meer bekend was over welke versies/limited editions er gaan komen; ok, het is nog tot april, maar toch :P

Ik vraag me af of ze extra's erin gaan gooien. Andere sidequests/mini games, en of ze dat hele chocobo-breeding erin gaan doen, of het verslaan van Emerald en Ruby Weapon ofzo :) Ik heb FF7 inmiddels 7x uitgespeeld en elke keer geprobeerd alles vrij te spelen. Het langste wat ik per keer erin gestoken heb is 97 uur, en toen had ik eigenlijk bijna alles wel. Altijd cool om je all-materia in de triple growth slots te steken en dan in Mideel razendsnel masteren om ze vervolgens voor 1.4 million gill te verkopen :) Of je mensen altijd een Hyper geven zodat ze de status Fury krijgen om je limit breaks flink te boosten. En hoe vooral in het begin de All-Cure of All-Lighting materiacombi gewoon zo enorm goed is :) En hoe de 4e limit break van Barrett en RedXIII zoveel slechter waren dan de 2e optie van de 3e limitbreak.

Oh man, i'm getting all riled up again :D

• Arunia
@Deathchant ga er maar vanuit dat ze aardig wat veranderd hebben aan FFVII remake.
Van wat ik er van gezien heb, is er heel veel aangepast. Daarnaast is het veel groter omdat ze episodisch te werk gaan en je nu alle Midgar krijgt om door te spelen en dat al 40 uur minimaal is.

• Deathchant
Arunia schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:15:
@Deathchant ga er maar vanuit dat ze aardig wat veranderd hebben aan FFVII remake.
Van wat ik er van gezien heb, is er heel veel aangepast. Daarnaast is het veel groter omdat ze episodisch te werk gaan en je nu alle Midgar krijgt om door te spelen en dat al 40 uur minimaal is.
Op zich vind ik het niet erg als er veel veranderd is, als ze maar niet alle iconische dingen volledig eruit gesloopt hebben. Heel midgar, wat al 40 uur zou duren, zie ik dan eerder als toevoeging, dus dat vind ik niet erg.
Ik hoop ook dat ze saaie dingen wat veel herhaling, of veel het lopen van dezelfde stukken over-and-over-again verbeterd hebben. Zoals bijvoorbeeld al die keys van de verdiepingen van Shinra verkrijgen....steeds zoveel teruglopen pffff.
Ik hoop dan niet dat ze bijvoorbeeld het hele Gold Saucer concept weggehaald hebben, of het chocobobreeding volledig eruit gesloopt hebben. Zijn toch wel iconische dingen.

spoiler:
Stel je voor dat ze het hele verhaal rondom Aeris veranderd hebben en haar nu in de remake NIET laten sterven.....
:/

[Voor 0% gewijzigd door Deathchant op 17-02-2020 16:37. Reden: Spoiler tag toegevoegd.....voor een spelletje dat 23 jaar oud is.... :/]

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-03 14:34
Deathchant schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:19:
[...]

Op zich vind ik het niet erg als er veel veranderd is, als ze maar niet alle iconische dingen volledig eruit gesloopt hebben.
Spoilers? (Niet voor mij, maar je weet maar nooit)

[Voor 50% gewijzigd door CoeliJoeli op 18-02-2020 09:51]

Twitch.tv/coelijoeli

• Raem
Deathchant schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:04:
[...]
169 euro gaan dan idd wel erg ver. Maar ik MOET het spel sowieso hebben. Dus ik koop dan gewoon de meest basic versie. Had gehoopt dat er inmiddels meer bekend was over welke versies/limited editions er gaan komen; ok, het is nog tot april, maar toch :P
Is al een tijdje bekend hoor. Naast de base game heb je ook de Deluxe Edition en de 1st Class Edition.

Deathchant schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:04:
[...]
Ik vraag me af of ze extra's erin gaan gooien. Andere sidequests/mini games, en of ze dat hele chocobo-breeding erin gaan doen, of het verslaan van Emerald en Ruby Weapon ofzo :) Ik heb FF7 inmiddels 7x uitgespeeld en elke keer geprobeerd alles vrij te spelen. Het langste wat ik per keer erin gestoken heb is 97 uur, en toen had ik eigenlijk bijna alles wel. Altijd cool om je all-materia in de triple growth slots te steken en dan in Mideel razendsnel masteren om ze vervolgens voor 1.4 million gill te verkopen :) Of je mensen altijd een Hyper geven zodat ze de status Fury krijgen om je limit breaks flink te boosten. En hoe vooral in het begin de All-Cure of All-Lighting materiacombi gewoon zo enorm goed is :) En hoe de 4e limit break van Barrett en RedXIII zoveel slechter waren dan de 2e optie van de 3e limitbreak.

Oh man, i'm getting all riled up again :D
De dingen die je noemt komen in dit deel sowieso nog niet. Deze speelt zich alleen in Midgar af.

[Voor 40% gewijzigd door Raem op 17-02-2020 15:35]

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 16:20
ja die 1st class was me een beetje te duur :D
Deluxe voor mij in ieder geval.
Intro trailer ook gezien, en man man man, gewoon weer kippenvel. Van mij mag de game heel snel komen nu :D
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Let op:
- Probeer de game/het verhaal niet te verpesten voor anderen. Gebruik spoiler tags!
- Het is niet de bedoeling om te vragen waar de game te koop is, gebruik de search,google en de bekende verkoopsites.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee