[Multi] Final Fantasy VII Remake

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:13
@Vlassie1980 Dat valt gelukkig wel mee. Met computerspellen vind ze verliezen niet erg, bordspellen daarentegen wat minder. Alhoewel ze duidelijk een slechte winnaar is. :P Heel hard roepen dat ze gewonnen heeft e.d.

Kwam net de Remako mod tegen. Denk dat dat wel een manier is om FFVII beetje redelijk te spelen. Misschien nog wat mods erbij voor de karakters.

Maar ga een beetje van het onderwerp af. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ondertussen in sector 7 slums.
De sidequests allemaal gedaan.
Ik blijf de grapjes wel leuk vinden.
Het win liedje enzovoorts.
spoiler:
na gevecht met rude. Gaat zijn telefoon af. Ik waardeer dat wel. Idem voor het breken van zijn zonnebril en dat hij daarna een nieuwe pakt voor het 2e deel van dat gesprek.

Qua muziek hebben ze het leuk gedaan. Heel herkenbaar.
Enige muziek welke ik minder vind zijn die jukebox deuntjes. Is ook vrij hard tijdens een gesprek waarbij de camera daar dan net naast hangt.
Na in het bezit te krijgen had dat van mij wel zachter gemogen. Verder erg netjes qua remake.

Alhoewel... Die monden van npc's. Alsof je naar animal Crackers aan het kijken bent. De monden bewegen raar tegenover de monden van je team zeg maar. Veel minder tijd aan besteed. Dat is jammer. Soms irriteert dat wel tijdens het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Arunia schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:32:
Alhoewel... Die monden van npc's. Alsof je naar animal Crackers aan het kijken bent. De monden bewegen raar tegenover de monden van je team zeg maar. Veel minder tijd aan besteed. Dat is jammer. Soms irriteert dat wel tijdens het spel.
Ik moet zeggen dat ik mij totaal niet stoorde daarbij aan de NPC's maar ook niet echt dat het "in de verte van mindere kwaliteit zou zijn" ik was gewoon teveel met het verhaal bezig en de punten waarbij je echt ver gezichten had zag het er allemaal tip top uit.

Ik moet nog een "handjevol" Trophies voor mijn platinum badge :) 9 waarvan er 4 relatief snel afgestreept kunnen worden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@ShadowBumble Ik ben wel wat gewend, maar het stak echt af tegenover de main characters. En je ziet op een 48 inch scherm 4k toch echt alles wel van dichtbij. Vind ik dan.
Normaal ben ik echt niet zo moeilijk, maar het stoort me ze nu en dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23
Ik ben nog steeds in chapter 17. Ik heb al meer dan een maand niet meer gespeeld. Niet omdat ik het niet leuk vind maar omdat ik het gamen wat opzij gelegd heb. Moet echt weer eens verder. Ik heb nu net Aerith en Red XIII gered uit het Shinra building. Ik weet niet hoever ik dan daarmee weg zit van het einde, maar kep volgens mij toch echt al dik 45 uur erop zitten. Kep wel uitgebreid de tijd genomen.
To be honest ben ik wel al klaar voor de hype rondom het 2e deel. Zou mooi zijn voor de winter :P

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:34:
Ik ben nog steeds in chapter 17. Ik heb al meer dan een maand niet meer gespeeld. Niet omdat ik het niet leuk vind maar omdat ik het gamen wat opzij gelegd heb. Moet echt weer eens verder. Ik heb nu net Aerith en Red XIII gered uit het Shinra building. Ik weet niet hoever ik dan daarmee weg zit van het einde, maar kep volgens mij toch echt al dik 45 uur erop zitten. Kep wel uitgebreid de tijd genomen.
To be honest ben ik wel al klaar voor de hype rondom het 2e deel. Zou mooi zijn voor de winter :P
Ach ik ben zelf ook nooit zo van heb een nieuwe game dus MOET binnen een week helemaal uitgespeeld hebben, ik speel wanneer ik er tijd voor heb(lees wil maken). Hype voor deel 2 is mij nog iets te vroeg (niet dat ik zou klagen maar toch :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Alhoewel ik totaal geen fan ben van de PU (om persoonlijke redenen), stippen ze wel precies hetgeen aan wat ik ook zie:
https://www.pu.nl/artikel...asie-wordt-werkelijkheid/

De kwaliteit in stages voor verschillende personages. Minst belangrijke zien er heel slecht uit enzovoorts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Arunia schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:14:
Alhoewel ik totaal geen fan ben van de PU (om persoonlijke redenen), stippen ze wel precies hetgeen aan wat ik ook zie:
https://www.pu.nl/artikel...asie-wordt-werkelijkheid/

De kwaliteit in stages voor verschillende personages. Minst belangrijke zien er heel slecht uit enzovoorts.
Let's agree to disagree, ik ondervond er geen hinder van of het had geen impact op wat ik vond van de game :) Vroeger was ik er enorm van gecharmeerd (de PU) maar als ik de artikelen wel eens tegenkom van de afgelopen jaren echt tenenkrommend slecht in taal gebruik (of ik wordt gewoon oud kan ook natuurlijk).

Nog 4 trophies te gaan voor platinum :D
spoiler:
Dressed to the Nines -> Hier moet ik eerst eens uitzoeken welke keuze ik voor Tifa had gemaakt, kan je dat ergens verifieren ?
Divine Gratitude -> Blijkbaar volledig gemist
Ultimate Weapon
Hardend Veteran

En nu bezig met "Ultimate Weapon" eens kijken of ik die kan halen voor ik hard mode ga doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
ShadowBumble schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:10:
[...]
Vroeger was ik er enorm van gecharmeerd (de PU) maar als ik de artikelen wel eens tegenkom van de afgelopen jaren echt tenenkrommend slecht in taal gebruik (of ik wordt gewoon oud kan ook natuurlijk).
Off-topic: Niet om het een of het ander en ook absoluut niet vervelend bedoeld, aangezien ik zelf ook zo nu en dan wel fouten in mijn Nederlands maak. Echter, eerste persoon enkelvoud (ik) en dan stam + t schrijven is niet bepaald correct. Ik zie het best vaak voorbij komen (vooral in de vormen ik vindt en ik wordt), maar wilde je er bij deze toch even op wijzen.

Bij voorbaat excuses als het iets teveel als taalnazi overkomt.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dvd-linden schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Off-topic: Niet om het een of het ander en ook absoluut niet vervelend bedoeld, aangezien ik zelf ook zo nu en dan wel fouten in mijn Nederlands maak. Echter, eerste persoon enkelvoud (ik) en dan stam + t schrijven is niet bepaald correct. Ik zie het best vaak voorbij komen (vooral in de vormen ik vindt en ik wordt), maar wilde je er bij deze toch even op wijzen.

Bij voorbaat excuses als het iets teveel als taalnazi overkomt.
Ja je komt inderdaad zo over maar bedankt voor je excuses, ik doelde meer op de "slang" die er toegepast wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
ShadowBumble schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:10:
[...]

Ja je komt inderdaad zo over maar bedankt voor je excuses, ik doelde meer op de "slang" die er toegepast wordt :+
Ow ja, ik snapte wel dat je vooral daar op doelde. Dat is ook niet bepaald mijn ding en waarschijnlijk komt dat doordat ze zich (voornamelijk) op een jongere doelgroep proberen te richten of iets dergelijks.

On-topic: ik ben wel benieuwd wanneer we voor het eerst iets over een deel 2 te horen gaan krijgen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik durf i.v.m. spoilers niet teveel te lezen over de game (origineel is met afstand mijn favoriete game), maar de game is nu een tijdje uit en ik ben wel benieuwd naar wat nu het eindoordeel is van mensen die de game in zijn geheel hebben doorlopen. Maakt het de torenhoge verwachtingen waar?

Heb begrepen dat zaken wat gedetailleerder aan bod komen t.o.v. het origineel en doet dit geen afbreuk aan de nostalgische herinneringen die je hebt aan het origineel? En verliest het zo niet een deel van de magie, als het zo tastbaar wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Mr_Tomatohead ik ben er nog niet doorheen, maar speel wellicht 1 keer in de week.

Ben nu met voorbij Don Corneo zeg maar.
Er zit veel herkenbaar gebeuren in. Dingen die er nu niet meer echt in zitten worden er toch op een leuke manier in gestoken.
Blijf erbij dat ik het spel goed in elkaar vind zitten, maar het origineel blijft er nog steeds boven staan.
Qua battle had het van mij gewoon net zoals vroeger mogen zijn. Dat had zijn charme. Mijn vrouw kwam daar ook mee.
Heb overigens niet gekeken naar hoe de classic stijl speelt. Ben gewoon in het nu begonnen met een open mind. En het bevalt verder wel.

Ik vraag me echt heel hard af hoe ze met episode 2 verder gaan omdat je best wel veel dingen nu al krijgt welke pas veel later in het origineel aan bod komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:53:
Ik durf i.v.m. spoilers niet teveel te lezen over de game (origineel is met afstand mijn favoriete game), maar de game is nu een tijdje uit en ik ben wel benieuwd naar wat nu het eindoordeel is van mensen die de game in zijn geheel hebben doorlopen. Maakt het de torenhoge verwachtingen waar?
Mijn eindoordeel is echt wel een dikke 8.5-9, de game maakt misschien niet ieders verwachtingen waar maar is naar mijn mening een zeer waardige remake. De originele FF7 heb ik hele nostalgische gevoelens bij, waar ook blijkbaar mijn geheugen de uren frustratie van sommige delen is vergeten, als je die een plek kunt geven ga je zeker genieten van deze game, het is een feest der herkenning.
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:53:
Heb begrepen dat zaken wat gedetailleerder aan bod komen t.o.v. het origineel en doet dit geen afbreuk aan de nostalgische herinneringen die je hebt aan het origineel? En verliest het zo niet een deel van de magie, als het zo tastbaar wordt?
Ik denk dat ik dat hierboven in mijn reactie ook al voorzichtig aanstip het is ook een "mindset" waarmee je de game gaat spelen. Het verhaal is absoluut gedetailleerder, misschien maakt dit het wat beter duidelijk.

Ik zet de tekst in spoiler tags niet omdat er verhaal spoilers inzitten maar als speler van het origineel kan je daaruit wel opmaken waarover de tijd.

spoiler:
FF7:R heb ik in 42 uur uitgespeeld ( eerste play ) en ik heb echt niet alles super langzaam gedaan maar gewoon op het (naar mijn mening) natuurlijke tempo van de game. Deze game bevat dus laten we zeggen ergens tussen de 35 en 40 uur aan gameplay terwijl het in het origineel het je ongeveer 4 a 5 uur komt om op een zelfde plek uit te komen.

Nog drie trophies tot mijn platinum ;) Tijdens mijn voorbereidingen voor de Ultimate trophy kam ik erachter dat ik dus gewoon een 2de LuckUp en de 2de Elemental gemist had :S Dus die hebben we eerst dan nog maar even opgehaald.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 15:36
Sinds deze week begonnen maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Zit er een paar uur in en sommige dialogen zijn zo slecht, dat ik de aandacht er af en toe niet bij kan houden. Was dit in het origineel ook al zo?

Qua graphics vind ik het, buiten de cut scènes en de
close ups, lelijk. In de slums zijn 9 van de 10 textures zo laag van kwaliteit dat je amper kan lezen wat er staat.

Daarnaast vind ik de combat lang niet zo leuk als in het origineel, turn based past hier veel beter bij.

Ik zal nog wel ff doorspelen in de hoop dat het mij gaat pakken, Tifa is in ieder geval haar magie in al die jaren nog niet verloren. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:43

Superkiwi

Hoi doei

Na het uitspelen van Ghost of Tsushima had ik voorlopig even niks te spelen dacht ik, tot ik erachter kwam dat deze game nog op mijn lijstje stond :D
Gelijk besteld, ik ben heel benieuwd!
Note: ik heb het origineel nooit gespeeld, ben bij deel XIII pas bij Final Fantasy ingestapt.
Mijn FF ervaring gaat dus niet verder dan XIII, XIII-2 en XV. Aan alle 3 wel uitermate veel plezier beleefd trouwens :)

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 05-09-2020 19:05 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 07:55

s0kkie

Cowabunga

Ik heb deze game vlak na release uitgespeeld en daarna nooit meer naar om gekeken en wachtend op episode 2 uiteraard.
Maar is er nu na 5 maanden eigenlijk al iets bekend over het eventueel overdragen van de savegame naar het volgende deel? Ik heb de save data bewaard in de hoop dat dit straks kan.
Zou wel gek zijn om in episode 2 opeens geen fira of curaga meer te kunnen doen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 13:47
s0kkie schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:06:
Ik heb deze game vlak na release uitgespeeld en daarna nooit meer naar om gekeken en wachtend op episode 2 uiteraard.
Maar is er nu na 5 maanden eigenlijk al iets bekend over het eventueel overdragen van de savegame naar het volgende deel? Ik heb de save data bewaard in de hoop dat dit straks kan.
Zou wel gek zijn om in episode 2 opeens geen fira of curaga meer te kunnen doen :p
Tja, ben benieuwd. Heb m platinum gehaald wat eigenlijk ook wel betekent dat ik bijna alle materia die er is op max heb zitten. Is aan de ene kant natuurlijk vrij overpowered als je dat straks allemaal gewoon weer hebt, aan de andere kant zou t ook weer vreemd zijn omdat je dan dus elke keer weer opnieuw moet beginnen. Tuurlijk missen er nu wel wat materia die super sterk zijn, maar als je alles op max hebt bij begin episode 2 heb je ook weer geen progressie die je kan behalen in je materia. Zelfde geldt voor wapens, kan je straks gewoon wapens met alle slots unlocked gebruiken of krijg je weer kale wapens? So many questions :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Hoop dat ze de game snel eens gaan afprijzen. Heb nu al zo lang gewacht om hem te kopen dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik toesla als hij 30 euro of goedkoper wordt nieuw. Ben bang dat ik nog tot minimaal black friday zal moeten wachten :')

Bonus is wel dat ik minder lang dan de meesten hoef te wachten om na het uitspelen met het tweede te kunnen beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:10

Aight!

'A toy robot...'

Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:11:
Hoop dat ze de game snel eens gaan afprijzen. Heb nu al zo lang gewacht om hem te kopen dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik toesla als hij 30 euro of goedkoper wordt nieuw. Ben bang dat ik nog tot minimaal black friday zal moeten wachten :')

Bonus is wel dat ik minder lang dan de meesten hoef te wachten om na het uitspelen met het tweede te kunnen beginnen!
Meestal koop ik ze dan 2e hands via de V&A hier!
Zo wacht ik ook nog even op Ghost of Tsunami of Last of Us II. Ik hoef de games nooit meteen te spelen, heb pas net Odyessy uit en God of War :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben nu in chapter 6 en heb wat vraagjes aan jullie:

-Tot nu toe heb ik alleen in chapter 3 een zestal korte side missies gezien, de rest is vooralsnog vrij lineair en verhaalgedreven. Komt er nog een groot open stuk met een verscheidenheid aan monsters zoals bv de Archylte Steppe in FF XIII of de open vlaktes in XV? Een simpele ja/nee volstaat hier wel ;)

-Wat is de beste 'tactiek' vwb Materia, passen jullie bij elk gevecht de materia weer aan? Je weet vaak pas tijdens een gevecht welke materia je echt nodig hebt.
Zo heb ik Cloud bv uitgerust met een Fire Materia en de rest van de partymembers met de andere elementaire Materia. Mocht het zo zijn dat een vijand zwak is voor lightning dan moet ik tijdens een gevecht dus redelijk vaak switchen naar Barett. Is dat de juiste manier vraag ik me af...
Tifa heb ik juist uitgerust met 'medische' Materia zoals bv cure, poisona en chakra.

-Hoe verdedig ik mezelf tegen vuur? Een aantal keer een vijand tegengekomen die met vlammen begin te sproeien en blocken helpt hier niet tegen (Cloud heeft daardoor al te vaak het loodje gelegd), is dit gewoon een kwestie van afstand bewaren?

Tot nu toe vermaak ik me prima met de game, al heb ik nog wel wat moeite met de combat (vaak is het meer geluk dan wijsheid denk ik). Voorlopig komen we op normal difficulty overal nog vrij goed doorheen dus er zal vast wel iets goed gaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 30-09-2020 01:15 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:27
dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 01:13:
Ik ben nu in chapter 6 en heb wat vraagjes aan jullie:

-Tot nu toe heb ik alleen in chapter 3 een zestal korte side missies gezien, de rest is vooralsnog vrij lineair en verhaalgedreven. Komt er nog een groot open stuk met een verscheidenheid aan monsters zoals bv de Archylte Steppe in FF XIII of de open vlaktes in XV? Een simpele ja/nee volstaat hier wel ;)
Nee.
-Wat is de beste 'tactiek' vwb Materia, passen jullie bij elk gevecht de materia weer aan? Je weet vaak pas tijdens een gevecht welke materia je echt nodig hebt.
Zo heb ik Cloud bv uitgerust met een Fire Materia en de rest van de partymembers met de andere elementaire Materia. Mocht het zo zijn dat een vijand zwak is voor lightning dan moet ik tijdens een gevecht dus redelijk vaak switchen naar Barett. Is dat de juiste manier vraag ik me af...
Tifa heb ik juist uitgerust met 'medische' Materia zoals bv cure, poisona en chakra.
Ik weet niet of het dé beste tactiek is, maar ik had inderdaad ook 1 healer en de andere materia verdeeld over de andere 2 party members. Daarbij had ik één van de 2 nog wel als semi-healer, gewoon voor het geval dat ik snel cure moest gebruiken en mijn healer niet klaar was.
Je moet soms inderdaad veel switchen tussen characters, maar dat hoort wat mij betreft juist bij de gameplay. Als je switched loopt de ATB bar sneller vol van degene waarmee je speelt en je leidt ook de vijand af van degene die je daarvoor bestuurde. Je kunt ook met L2/R2 je party members aanvallen geven zonder perse naar ze te switchen.

Het is mij ook wel vaker gebeurt dat ik de magic aanval niet had waarvoor de vijand zwak was. Maar ik moet zeggen dat het op Normal nooit echt een probleem is geweest. De gevechten duren alleen langer.
-Hoe verdedig ik mezelf tegen vuur? Een aantal keer een vijand tegengekomen die met vlammen begin te sproeien en blocken helpt hier niet tegen (Cloud heeft daardoor al te vaak het loodje gelegd), is dit gewoon een kwestie van afstand bewaren?
In het begin is het veel dodgen ja. Je kunt als je gecombineerde Materia slots op je Armor hebt deze instellen op Fire - Elemental. Met de Elemental Materia wordt je resistent tegen de magic aanval waarmee je het combineert (afhankelijk van het level van Elemental). Maar ik weet niet zeker of je die al hebt in chapter 6.
Daarnaast kun je nog de Barrier Materia gebruiken. Level 2 Barrier geef je Manaward, waarmee je 50% minder damage krijgt van magic aanvallen. Maar ook hiervan weet ik niet zeker of je die al hebt in chapter 6.
Tot nu toe vermaak ik me prima met de game, al heb ik nog wel wat moeite met de combat (vaak is het meer geluk dan wijsheid denk ik). Voorlopig komen we op normal difficulty overal nog vrij goed doorheen dus er zal vast wel iets goed gaan ;)
Toevallig ben ik zelf ook weer met de game bezig voor de platinum trophy. Moet nog 2 trophies, eentje voor de weapon abilities en nog alle chapters op Hard (ben nu in chapter 13).

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Raem schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:26:
[...]

Nee.
Jammer. Erg jammer.
Voor nu vind ik het iets teveel kogels ipv vette monsters.

[...]

Ik weet niet of het dé beste tactiek is, maar ik had inderdaad ook 1 healer en de andere materia verdeeld over de andere 2 party members. (...)
Je moet soms inderdaad veel switchen tussen characters(...)
Dan heb ik het spelletje redelijk door denk ik, bedankt voor je uitgebreide uitleg :)

[...]

Je kunt als je gecombineerde Materia slots op je Armor hebt deze instellen op Fire - Elemental. (...) Maar ik weet niet zeker of je die al hebt in chapter 6.
Jawel! Ik heb die combinatie op mijn zwaard zitten, misschien beter inderdaad om die naar de armor over te plaatsen.

Daarnaast kun je nog de Barrier Materia gebruiken. Level 2 Barrier geef je Manaward, waarmee je 50% minder damage krijgt van magic aanvallen. Maar ook hiervan weet ik niet zeker of je die al hebt in chapter 6.
Die heb ik volgens mij equipped op Tifa. Ik moet zeggen dat ik buiten de elemental spells weinig gebruik van van de Materia op de andere partymembers, ergens hoop(te) ik dat ze die uit zichzelf voldoende zouden gebruiken. Dat doen ze wel maar wellicht te weinig.
↑ Uitklappen voor alle antwoorden :P
Bedankt voor het beantwoorden _/-\o_

Vanmiddag chapter 6 en 7 afgerond. De baas van chapter 6 (Airbuster) was een pittige maar op zich goed te doen. Het gevecht heb ik opgeslagen, die zal ik hier straks wel uploaden zodat er op geschoten kan worden.
De baas van chapter 7 (Reno) had ik significant meer moeite mee. Dat is volgens mij een gevecht waarbij je alleen fysieke damage kunt doen. Dit was ook het eerste gevecht waar ik het loodje legde en game over was. Om eerlijk te zijn zit ik in Final Fantasy helemaal niet op zulke gevechten te wachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 12:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het is ook van belang dat je per baas een tactiek bepaalt. Achterhaal de weakness (assess materia) en probeer een patroon te ontdekken. Reno is inderdaad lastig, maar er is wel een manier om hem snel te verslaan.

is everything cool?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik doe altijd assess inderdaad.
Vraagje daarover: ik heb die materia maxed dus kan nu "assess all targets", maar als ik in gevecht ben kan ik nog steeds maar één vijand kiezen om te assessen. Is hier een truucje voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@dvdkiwi vroeger was dat extra opzij drukken bij het vijand selecteren. Maar of dat tegenwoordig anders is.
Idem voor friend kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:39:
Ik doe altijd assess inderdaad.
Vraagje daarover: ik heb die materia maxed dus kan nu "assess all targets", maar als ik in gevecht ben kan ik nog steeds maar één vijand kiezen om te assessen. Is hier een truucje voor?
Navigeren met je right stick button naar de volgende enemy. Hij assessed als het goed is iedereen.

is everything cool?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ga het morgen gelijk proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:29:
Die heb ik volgens mij equipped op Tifa. Ik moet zeggen dat ik buiten de elemental spells weinig gebruik van van de Materia op de andere partymembers, ergens hoop(te) ik dat ze die uit zichzelf voldoende zouden gebruiken. Dat doen ze wel maar wellicht te weinig.
De AI is niet heel goed nee. Maar misschien ook wel bewust gedaan zodat je bijna verplicht wordt om veel te switchen tussen de characters en/of ze commandos te geven zoals in het origineel.
In FFXII heb je bijvoorbeeld het Gambit systeem. Als je die goed ingesteld had voor je party members hoefde je zelf bijna niks te doen. Vind het systeem zoals in deze remake dan toch leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip

[ Voor 98% gewijzigd door Superkiwi op 12-10-2020 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-06 21:59

CoeliJoeli

Gamer

Zo eindelijk het verhaal weten uit te spelen.
Ik vind de verhaal elementen die zijn toegevoegd wel tof en vullen het origineel naar mijn mening goed aan.
Wat is de soundtrack toch goed! Het origineel was mijn favoriet van alle spellen die ik heb gespeeld, maar dit overtreft het 100x. Zoveel hype, rust, mystiek brengt het mee op de juiste momenten.

Er mocht van mij ook wel meer pace inzitten. Er zitten momenten in waarvan ik denk dat het toegevoegd is, om een chapter lang genoeg te maken. Dit geldt ook voor de gesprekken die heel vertraagd aanvoelen.

Al met al kan ik niet wachten op het volgende deel!

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Nou, het heeft even geduurd, maar ik heb em afgelopen zondag uitgespeeld.
Wat een episch spel zeg!

Op de een of andere manier ging ik 4x gameover door het gevecht op de motor met Motorball. Blijkbaar niet de goeie strategie gevonden.
Voor de verdere rest gingen de gevechten me wel soepel af, alleen Rufus was klote. Kep uiteindelijk uitgevonden dat je gewoon door fire te casten Rufus van zijn stuk brengt en dat hij ook nooit countert als je hem ná die fire doet aanvallen met je zwaard.

Chapter 18 was me toch wel een boel informatie om te verwerken zeg. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit en zit nog met wat vragen:
spoiler:
- is sephiroth wel echt, of is hij een manifestatie van die portal of van die whispers die cloud + team "dwingen" om het pad te volgen?
- wat bedoelde sephiroth met dat cloud nog 7 seconde had op het einde in de ruimte?
- zijn die whispers nou time wraiths ofzo? En moeten zij ervoor zorgen dat de originele verhaallijn wordt gevolgd en betekent dit dat er waarschijnlijk ná midgar een andere verhaallijn zou kunnen spelen omdat ze toch door die portal zijn gegaan? Want je ziet allerlei "flashbacks" naar het originele verhaal waarbij Sephiroth Meteor gecast heeft, en wat dingen met Red XIII enzo.
- wie waren die 3 whisper dingen die onderdeel waren van Harbinger? Ik had het gevoel dat dit eigenlijk gevangen personen waren ofzo, omdat 1 ervan een pistool had (hebben whispers pistolen??)
- Ik heb Crisis Core vroeger uiteraard ook gespeeld op de PSP ennuh....Zack heeft dat einde dus overleefd ofwat?? Zack was toch de ex van Aeris in het origineel (cloud doet haar denken aan Zack namelijk), en nu heeft hij het dus overleefd? Ik snap het niet...Als hij het heeft overleefd, betekent dat dat het volgende deel van de remake ook Zack erbij gaat krijgen? Hoe gaan ze dat stroken met Clouds herinneringen enzo? Aerith weet toch ook dat hij dood is?
- Dus Barrett was vermoord door sephiroth en is daarna weer tot leven gekomen. Het ging me wat te snel, maar waardoor kwam Barrett terug? Was Sephiroth dan een illusie of wat?
- Wat was dat pamfletje bij Zack met die groene hond? Ik weet dat door de game heen zo'n pamflet stond als teken van Avalanche, maar dit was een andere soortgelijke pamflet. Wat betekent dat?

Gebaseerd op dat veel marvel/dc comic series (flash, arrow, supergirl e.d.) hebben liggen klooien met multiverses, heb ik zelf het vermoeden dat ze daar dus ook heen gaan met de FF7 remake, om toch het originele verhaal waar Aerith in sterft intact te houden, maar toch de guts hebben om het nu misschien door de introductie van meerdere parallele werelden dusdanig anders te maken dat er een verhaallijn is waarbij Aerith niet hoeft te sterven. Als dat zo is, dan vind ik het een gewaagde en doch zeer geslaagde insteek; je behoudt je fans van het originele verhaal, maar je biedt ook meer perspectief van "how could it be different" zeker met de huidige graphics en audio; ik merk als grote fan zelf ook wel dat ik ergens wil dat ze trouw blijven aan het verhaal en ergens wil ook graag mijn fantasieën vervuld zien hebben hoe het zou KUNNEN zijn als het origineel anders gelopen was op verschillende punten. Ik zou het een uitstekende zet vinden!

Grafisch prachtig gedaan hoor echt! Soundtrack echt retegaaf. Gevecht + muziek met Jenova en Whisper Harbinger en Sephiroth erg gaaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 13-10-2020 12:16 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Netjes hoor! d:)b
Ga je nog een nieuwe playthrough doen of is het wel klaar nu?

En ik zit hier maar uitstel gedrag te vertonen omdat ik zo opzie tegen de baas in het riool aan begin van chapter 10 _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Deathchant schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:14:
Nou, het heeft even geduurd, maar ik heb em afgelopen zondag uitgespeeld.
Wat een episch spel zeg!

Op de een of andere manier ging ik 4x gameover door het gevecht op de motor met Motorball. Blijkbaar niet de goeie strategie gevonden.
Voor de verdere rest gingen de gevechten me wel soepel af, alleen Rufus was klote. Kep uiteindelijk uitgevonden dat je gewoon door fire te casten Rufus van zijn stuk brengt en dat hij ook nooit countert als je hem ná die fire doet aanvallen met je zwaard.

Chapter 18 was me toch wel een boel informatie om te verwerken zeg. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit en zit nog met wat vragen:
spoiler:
- is sephiroth wel echt, of is hij een manifestatie van die portal of van die whispers die cloud + team "dwingen" om het pad te volgen?
- wat bedoelde sephiroth met dat cloud nog 7 seconde had op het einde in de ruimte?
- zijn die whispers nou time wraiths ofzo? En moeten zij ervoor zorgen dat de originele verhaallijn wordt gevolgd en betekent dit dat er waarschijnlijk ná midgar een andere verhaallijn zou kunnen spelen omdat ze toch door die portal zijn gegaan? Want je ziet allerlei "flashbacks" naar het originele verhaal waarbij Sephiroth Meteor gecast heeft, en wat dingen met Red XIII enzo.
- wie waren die 3 whisper dingen die onderdeel waren van Harbinger? Ik had het gevoel dat dit eigenlijk gevangen personen waren ofzo, omdat 1 ervan een pistool had (hebben whispers pistolen??)
- Ik heb Crisis Core vroeger uiteraard ook gespeeld op de PSP ennuh....Zack heeft dat einde dus overleefd ofwat?? Zack was toch de ex van Aeris in het origineel (cloud doet haar denken aan Zack namelijk), en nu heeft hij het dus overleefd? Ik snap het niet...Als hij het heeft overleefd, betekent dat dat het volgende deel van de remake ook Zack erbij gaat krijgen? Hoe gaan ze dat stroken met Clouds herinneringen enzo? Aerith weet toch ook dat hij dood is?
- Dus Barrett was vermoord door sephiroth en is daarna weer tot leven gekomen. Het ging me wat te snel, maar waardoor kwam Barrett terug? Was Sephiroth dan een illusie of wat?
- Wat was dat pamfletje bij Zack met die groene hond? Ik weet dat door de game heen zo'n pamflet stond als teken van Avalanche, maar dit was een andere soortgelijke pamflet. Wat betekent dat?

Gebaseerd op dat veel marvel/dc comic series (flash, arrow, supergirl e.d.) hebben liggen klooien met multiverses, heb ik zelf het vermoeden dat ze daar dus ook heen gaan met de FF7 remake, om toch het originele verhaal waar Aerith in sterft intact te houden, maar toch de guts hebben om het nu misschien door de introductie van meerdere parallele werelden dusdanig anders te maken dat er een verhaallijn is waarbij Aerith niet hoeft te sterven. Als dat zo is, dan vind ik het een gewaagde en doch zeer geslaagde insteek; je behoudt je fans van het originele verhaal, maar je biedt ook meer perspectief van "how could it be different" zeker met de huidige graphics en audio; ik merk als grote fan zelf ook wel dat ik ergens wil dat ze trouw blijven aan het verhaal en ergens wil ook graag mijn fantasieën vervuld zien hebben hoe het zou KUNNEN zijn als het origineel anders gelopen was op verschillende punten. Ik zou het een uitstekende zet vinden!

Grafisch prachtig gedaan hoor echt! Soundtrack echt retegaaf. Gevecht + muziek met Jenova en Whisper Harbinger en Sephiroth erg gaaf.
spoiler:
De Whispers of Fate herstellen/voorkomen hetgeen wat in de originele tijdlijn niet gebeurde. Dat is de reden dat Barrett weer tot leven werd gewekt.

Aerith lijkt zich als enige bewust van de originele tijdlijn. Zo wist ze bijv de naam van Marlene zonder dat Tifa heeft verteld.

De drie Harbingers zouden Cloud, Tifa en Barrett voor moeten stellen, vandaar dat de ene een wapen heeft.

'You fight one Whisper with a sword, one Whisper who fights barehanded, and one Whisper that fights with a gun-arm. Sound familiar? These are future versions of Cloud, Tifa, and Barret, come back in time to protect the timeline they came from, a timeline where everything does end up OK.'

Ik ben benieuwd of alle theorieen kloppen. Ik kijk uit naar deel 2.

Zie ook
https://gamecrate.com/fin...g-timeline-spoilers/25746

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 13-10-2020 19:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:36:
Netjes hoor! d:)b
Ga je nog een nieuwe playthrough doen of is het wel klaar nu?
Ik heb eigenlijk alles wat ik wilde doen al gedaan. Het enige wat ik nog niet heb, is alle abilities van Aerith en haar wapens.

Boh nee, ik zou er nu al tegenop zien om bijvoorbeeld weer opnieuw tegen Bahamut (combat sim) te moeten :'(
Ik ben denk ik één van de weinigen die weinig uitdaging haalt uit moeilijke stukken, die me bloed zweet en tranen gekost hebben om door te komen, opnieuw te doen. Vroegah ging ik door, door door, totdat ik alles had, maar nu niet meer. Als het uitdagend en spannend is, fine, maar er hangt ook een limiet aan hoe lang ik vind dat het mag duren ;) Ik wil er geen opgefokt gevoel aan overhouden if that makes sense ;)
FREAKJAM schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

spoiler:
De Whispers of Fate herstellen/voorkomen hetgeen wat in de originele tijdlijn niet gebeurde. Dat is de reden dat Barrett weer tot leven werd gewekt.

Aerith lijkt zich als enige bewust van de originele tijdlijn. Zo wist ze bijv de naam van Marlene zonder dat Tifa heeft verteld.

De drie Harbingers zouden Cloud, Tifa en Barrett voor moeten stellen, vandaar dat de ene een wapen heeft.

'You fight one Whisper with a sword, one Whisper who fights barehanded, and one Whisper that fights with a gun-arm. Sound familiar? These are future versions of Cloud, Tifa, and Barret, come back in time to protect the timeline they came from, a timeline where everything does end up OK.'

Ik ben benieuwd of alle theorieen kloppen. Ik kijk uit naar deel 2.

Zie ook
https://gamecrate.com/fin...g-timeline-spoilers/25746
Thanks!!
spoiler:
Als Aerith zich als enige bewust is, zou je echt kunnen hopen dat ze met Aerith toch een andere kant op gaan waarbij ze niet hoeft te sterven.

Maar als ik het dus goed begrijp zijn die toekomstversies van Cloud Tifa en Barrett in de vorm van die whispers dus daar om hun eigen timeline te beschermen en die timeline was dus goed. Maar in deze remake versla je ze dus, betekent dat dan niet dat je die timeline (waarin het dus goed was) nu kapot gemaakt hebt door te winnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Deathchant schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Ik wil er geen opgefokt gevoel aan overhouden if that makes sense ;)
Ja hoor dat makes sense. Als trophyhunter weet ik precies wat je bedoelt ;)

Final Fantasy XIII, XIII-2 en XV heb ik wel platinum gehaald maar bij deze weet ik het nog niet zeker.....
Het moet, zoals jij al zegt, wel leuk blijven. We zien wel hoe ver we komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
dvdkiwi schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

Final Fantasy XIII, XIII-2 en XV heb ik wel platinum gehaald maar bij deze weet ik het nog niet zeker.....
Hehe, nee, trophies doe ik niet aan. Ik speel spellen puur om het spel en verhaal, niet om trophies of om alles wat mogelijk is te achieven.
Uiteraard wel sidequests en minigames. Zo had ik in het origineel dus álles gehaald, van het verslaan van Ruby Weapon (één onderdeel van die master summon, master command en master magic te kunnen krijgen), tot aan het broeden van de ultieme golden chocobo :)
In 1997 toen ik het spel kocht en uitgespeeld had, ben ik nog eens opnieuw begonnen omdat ik perse wilde weten (toen nog met inbelmodem op internet zoeken naar walkthrough's in *.txt hehe) waar die 1/35 soldier artefacten voor waren, en of er iets geheims zat aan de Tissue :) Zo heb ik ook uren gespendeerd om een hoax-cheat te bewerkstelligen (dat je Aeris kon reviven met de Holy materia lol), maar zo ben ik nu niet meer :P
Wat ik wel nog steeds een beetje heb, is dat ik me voor mijn kop kan slaan als ik ergens along de way een kistje vergeten ben te openen (waar dan meestal maar iets van een phoenix down of ether inzit ofzo), en dan heb ik geen zin meer om de vorige savegame te loaden. Vroeger deed ik die dingen allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

De platinum trophy is niet zo heel lastig. Je bent wat tijd kwijt aan materia grinden en er zitten wat uitdagende arena battles in die je op hard moet doen. Maar daarvoor krijg je de Gotterdammerung accessoire, waarmee je ieder gevecht met een limit break begint. Dit in combinatie met max level materia maakt de hard playthrough (op een enkele boss battle na) een eitje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oké oké, je hebt me overtuigd.
Toch maar eens een poging wagen dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Raem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

De platinum trophy is niet zo heel lastig. Je bent wat tijd kwijt aan materia grinden en er zitten wat uitdagende arena battles in die je op hard moet doen. Maar daarvoor krijg je de Gotterdammerung accessoire, waarmee je ieder gevecht met een limit break begint. Dit in combinatie met max level materia maakt de hard playthrough (op een enkele boss battle na) een eitje.
Die Gotterdammerung wil ik dus ook :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Jammer dat we dit niet in co-op kunnen spelen, dat zou het een stuk eenvoudiger maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:09
Ik heb de platinum trophy ook een tijdje terug gehaald, maar vond het wel pittig hoor. Met name de Pride and Joy prototype is wel even een dingetje. Je moet hiervoor echt je materia gemaxed hebben wil je een goede kans maken.

Ik moet wel zeggen dat het t waard is om het te halen en op hard te spelen. Op normal kom je met een basis setup (wat elemental weaknesses en healing) een heel eind, maar op hard ga je toch dieper in het battle systeem en kom je er achter dat het toch best goed in elkaar zit. Je moet dan veel switchen van chars en goed je ATB managen en gebruiken en ook steeds je setup per bossfight wat wijzigen. Sommige bosses kan je Stop op gebruiken, anderen weer niet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vraagje aan degenen die de story (meerdere keren) uitgespeeld hebben:
Ik begrijp dat er na het uitspelen de mogelijkheid is om ng+ te starten, met behoud van alle vrijgespeelde upgrades en materia. Kun je daarna de game nógmaals starten in ng++, daarna in NG+++ enz enz?

Playthrough update:
Gisteren de game even terug naar easy gezet om het monster in het riool te verslaan.
Daarna heel even doorgelopen en weer heel snel naar normal gezet, op easy is alles zó snel dood dat je niet eens tijd hebt om te assessen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:59:
Vraagje aan degenen die de story (meerdere keren) uitgespeeld hebben:
Ik begrijp dat er na het uitspelen de mogelijkheid is om ng+ te starten, met behoud van alle vrijgespeelde upgrades en materia. Kun je daarna de game nógmaals starten in ng++, daarna in NG+++ enz enz?
Het is niet echt een ng+. Je krijgt na het uitspelen de mogelijkheid tot chapter select waarbij je al je wapens, materia etc houdt. Maar je kunt altijd wisselen van chapter, chapters overslaan of chapters vaker doen. Hierbij wordt je voortgang steeds opgeslagen. Je kunt dus bijvoorbeeld bepaalde chapters constant herhalen voor het snel upgraden van je materia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ah zo, bedankt! d:)b
Ik zit er namelijk aan te denken om na deze eerste playthrough de hele game nogmaals door te spelen (waarschijnlijk op easy) en daarna pas aan de hard run te beginnen.
Helemaal niet efficient misschien maar ik heb de tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:24:
Ah zo, bedankt! d:)b
Ik zit er namelijk aan te denken om na deze eerste playthrough de hele game nogmaals door te spelen (waarschijnlijk op easy) en daarna pas aan de hard run te beginnen.
Helemaal niet efficient misschien maar ik heb de tijd :P
Dat kan inderdaad. Ik zou dan wel alvast rekening houden met de keuzes die je moet maken voor alle bridal dresses en locaties van wapens mocht je die missen. Scheelt je dan weer wat chapter cleanups op het eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Raem schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
Ik zou dan wel alvast rekening houden met de keuzes die je moet maken voor alle bridal dresses en locaties van wapens mocht je die missen.
Daar wordt nu al rekening mee gehouden; er ligt een papiertje naast me met alle gemaakte keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
nieuws: Final Fantasy VII Remake krijgt grote PlayStation 5-upgrade en nieuwe...

Lees ik nou goed dat mensen die het PS4-spel gekocht hebben voor hun PS4 dus NIET in staat zijn om die "extra" episode te kunnen spelen als ze niet naar de PS5 willen overstappen?

En lees ik daarbij dan nou dat wanneer je dit spel hebt, en wél een PS5 hebt, dat je de Intergrade (ik noem em even de FF7 Remake PS5-remake) dan wél gratis kunt downloaden, maar daarbij wél voor die extra episode/chapter met Yuffie moet betalen?

1) Leuk om die PS4-mensen de nieuwe episode van een zo'n extreem berucht spel met grote fanbase te onthouden :N

2) Wat ontzettend brak dat ze zo'n groot berucht spel nu lijken te willen aanvliegen met DLC-achtige constructies tegen betaling. Zo kun je dus nooit weten hoeveel van dit soort DLC's er gaan komen op een bestaand (deel van een) spel. Ik dacht dat de hele FF7 remake in enkele delen kwam, en niet dat er achteraf per deel ook nog allemaal DLC-achtige dingen tegen betaling zouden komen. Zo kun je én volledig losgaan én een kapitaal kwijt zijn aan 1 game.
FF7 Remake heeft nu 18 chapters, straks 19, dus de stap naar betalen per hoofdstuk is niet ver meer. Straks gaan we nog allemaal 5 euro per chapter betalen :'( I don't like where this is going....

3) Het was sowieso gevoelig voor chaos door de FF7 Remake in verschillende delen op te splitsen. Nu gaan ze dus ook nog aparte chapters aan individuele delen toevoegen en dan ook nog onderscheid maken tussen PS4 en PS5 gebruikers :N

Ik ben echt nooit gevoelig geweest voor betaalde DLC's, nooit. FF7 is dé uitzondering op de regel omdat ik dat in mijn jeugd zo grijs gespeeld heb, dus dan zie je wat nostalgie met je doet, want FF7 is het enige waar ik echt alles van wil meekrijgen. Als ze deze weg inslaan, dan zal FF7 Remake de laatste game zijn waar ik écht invested in ga zijn :'(

Ja ja, ik weet het, ik ben een brompot van de oude stempel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

@Deathchant er is nog vrij weinig beschikbaar aan data de ene nieuws site zegt er niks over en de andere geeft dit aan
Degene die Final Fantasy 7 Remake voor de PS4 hebben, kunnen gratis upgraden naar de PS5 versie. Daarbij nemen ze gratis de save data van de PS4 versie mee naar de nieuwe console. De Intergrade episode moet los worden aangeschaft.
volgens Square-Enix (Hier)
quote: Square-Enix
How does this fit in with FINAL FANTASY VII REMAKE on PS4?
FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE is an independent game for PS5, so purchase of the PS4 version is not required. That said, if you already purchased FINAL FANTASY VII REMAKE on PS4, and have a PS5, you can download a free PS5 enhancement update. If your copy for PS4 is physical, you’ll also need the standard disc drive version of the PS5 to claim your upgrade.

The standalone release of FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE includes the new episode featuring Yuffie. If you’re just upgrading, you can purchase the episode separately, so no worries there!
Kortom als je FF7:R al hebt op de PS4 krijgt je gratis een upgrade voor de PS5 maar de DLC (Episode) zal je los moeten aanschaffen. Als je FF7:R fysiek hebt zal je dus op zijn minst de Disc Editie van de PS5 moeten hebben om je upgrade aan te schaffen.

Voor de PS5 kan je dus enkel de basegame + episode in een pakket kopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 26-02-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ShadowBumble schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:12:

Kortom als je FF7:R al hebt op de PS4 krijgt je gratis een upgrade voor de PS5 maar de DLC (Episode) zal je los moeten aanschaffen.

Voor de PS5 kan je dus enkel de basegame + episode in een pakket kopen :)
Dan klopt het nog steeds zoals ik het in mijn post zei: mensen die niet naar een PS5 willen overstappen zullen dus de extra content die bij het "nieuwe" PS5-spel komt, niet kunnen krijgen omdat er geen PS4-variant van zal komen. Dus om die content te willen, zul je sowieso naar de PS5 moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Dan klopt het nog steeds zoals ik het in mijn post zei: mensen die niet naar een PS5 willen overstappen zullen dus de extra content die bij het "nieuwe" PS5-spel komt, niet kunnen krijgen omdat er geen PS4-variant van zal komen. Dus om die content te willen, zul je sowieso naar de PS5 moeten.
Ah sorry verkeerd begrepen dan, maar ja dat klopt je zal moeten upgrade aangezien de "Intergrade" PS5 Exclusive is. Uiteindelijk stap ik toch wel over op de PS5 maar net zoals met de PS4 wacht ik eerst even op volgende revisie ( en tot de beschikbaarheid weer enigzins normaal is).

Voor zover ik weet is overigens de DLC separaat van de main story en de main story zal per deel uitkomen, zo wordt overigens "Intergrade" ook gepresenteerd als zijnde
quote: zelfde Square-Enix link
This new story episode will introduce you to new characters, and features expanded gameplay with new combat additions. You’ll gain a new perspective on the story of FINAL FANTASY VII REMAKE, getting a taste of what else was going on in Midgar while Cloud and company were doing their thing.

[ Voor 38% gewijzigd door ShadowBumble op 26-02-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ShadowBumble schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Ah sorry verkeerd begrepen dan, maar ja dat klopt je zal moeten upgrade aangezien de "Intergrade" PS5 Exclusive is. Uiteindelijk stap ik toch wel over op de PS5 maar net zoals met de PS4 wacht ik eerst even op volgende revisie ( en tot de beschikbaarheid weer enigzins normaal is).

Voor zover ik weet is overigens de DLC separaat van de main story en de main story zal per deel uitkomen, zo wordt overigens "Intergrade" ook gepresenteerd als zijnde

[...]
Nou, die Intergrade is eigenlijk de PS5-remake van de PS4-remake (met betere graphics). Dus in feite hoeven PS4-mensen geen Intergrade te hebben, omdat het exact hetzelfde is. Het gaat zich juist om de toevoeging van die "DLC" die dan alleen voor de Intergrade-versie beschikbaar gemaakt wordt en daarmee PS4-mensen excludeert, tenzij ze overstappen naar de PS5.

Dat er betaalde DLC's komen vind ik zelf niet prettig, want ik ben tegen het continu moeten kopen van uitbreidingen bovenop het volledige spel, maar ja, wat doe je ertegen? Los gezien daarvan, komen de DLC's separaat van de mainstory daarmee dus NIET naar de PS4, terwijl de FF7 Remake geintroduceerd is op de PS4. FF7 draait op nostalgie, komt uit tijden waarbij sidequests en extraatjes gewoon in het spel zaten. Door nu aparte storylines/karakteruitdiepingen e.d. in aparte DLC's te laten komen waar je opnieuw voor moet betalen, mis je toch e.e.a. qua ervaring. Er was niks optioneel vroeger, dus miste je ook niks. In feite kun je daarmee de FF7 Remake niet zo beleven zoals dat vroeger kon. Maar goed, het kan best zijn dat ik daar nog wat bekrompen in over kom of wat teveel blijf hangen in vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 07:55

s0kkie

Cowabunga

De DLC komt ook gewoon op de PS4 hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
s0kkie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:05:
De DLC komt ook gewoon op de PS4 hoor :)
Volgens mij lees ik dat de hele Yuffie-episode niet naar de PS4 komt.
De nieuwe episode komt niet uit voor de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:57
Deathchant schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:04:
[...]

Nou, die Intergrade is eigenlijk de PS5-remake van de PS4-remake (met betere graphics). Dus in feite hoeven PS4-mensen geen Intergrade te hebben, omdat het exact hetzelfde is. Het gaat zich juist om de toevoeging van die "DLC" die dan alleen voor de Intergrade-versie beschikbaar gemaakt wordt en daarmee PS4-mensen excludeert, tenzij ze overstappen naar de PS5.

Dat er betaalde DLC's komen vind ik zelf niet prettig, want ik ben tegen het continu moeten kopen van uitbreidingen bovenop het volledige spel, maar ja, wat doe je ertegen? Los gezien daarvan, komen de DLC's separaat van de mainstory daarmee dus NIET naar de PS4, terwijl de FF7 Remake geintroduceerd is op de PS4. FF7 draait op nostalgie, komt uit tijden waarbij sidequests en extraatjes gewoon in het spel zaten. Door nu aparte storylines/karakteruitdiepingen e.d. in aparte DLC's te laten komen waar je opnieuw voor moet betalen, mis je toch e.e.a. qua ervaring. Er was niks optioneel vroeger, dus miste je ook niks. In feite kun je daarmee de FF7 Remake niet zo beleven zoals dat vroeger kon. Maar goed, het kan best zijn dat ik daar nog wat bekrompen in over kom of wat teveel blijf hangen in vroeger.
1 episode extra kan ik mee leven, maar inderdaad als dat er veel worden of het model hoeft het niet meer. En ik vind het een nare smaak hebben dat het enkel op de ps5 te spelen is. Uiteindelijk komt die er wel maar ik heb verdorie de PS4 gekocht na en door de onthulling van deze remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:23

SkyStreaker

Move on up!

Mutatie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:17:
[...]

1 episode extra kan ik mee leven, maar inderdaad als dat er veel worden of het model hoeft het niet meer. En ik vind het een nare smaak hebben dat het enkel op de ps5 te spelen is. Uiteindelijk komt die er wel maar ik heb verdorie de PS4 gekocht na en door de onthulling van deze remake.
Gezien het succes, geld halen waar het te halen valt - ze gaan er vanuit dat nostalgische gevoelens zullen winnen. Vuil, maar ook goed bedacht uit winstbejag.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Lang leven de Playstation Plus!

Wat een feest van herkenning! Wel leuk om weer te spelen na al die jaren

Moet zeggen dat het combat een beetje chaos is want ik blijf vierkantje spammen. Maar wel een verfrissende turnbased.

Ik kan me eerlijk gezegd ook weinig dingen herinneren van het origineel op de PS1.

[ Voor 49% gewijzigd door Aight! op 05-03-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

Aight! schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:58:
Lang leven de Playstation Plus!

Wat een feest van herkenning! Wel leuk om weer te spelen na al die jaren

Moet zeggen dat het combat een beetje chaos is want ik blijf vierkantje spammen. Maar wel een verfrissende turnbased.

Ik kan me eerlijk gezegd ook weinig dingen herinneren van het origineel op de PS1.
Het battle systeem is inderdaad erg wennen. Ik probeer inmiddels veel meer te wisselen van karakters dan in de eerste battles die ik speelde in de remake. Leer wat short-cuts kennen en instellen naar je eigen speelstijl. Dit scheelt een hoop.

Ben nog niet ver in de game (net lvl18 geloof ik) maar het speelt wel prima weg. Visuals zijn gemend, de karakters zijn prima maar sommige achtergronden/textures zijn echt lage kwaliteit... Dit doet gelukkig niet af voor de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Heb er nu wel een uur of 20 in zitten. Ben er al helemaal aan gewend, ging eerst echt button bashen maar dat is niet de bedoeling.

Ook moet je continue schakelen tussen de karakters dat werkt het beste. Alleen is het soms wel een beetje chaotisch. Dan was het battle systeem van het origineel spel wat rustiger en overzichtelijker. (Alleen zou dat tegenwoording te sloom aanvoelen).

Vindt het echt een toffe game, helaas weet ik dat het op zijn eind loopt. Want had wel gehoopt dat je net zoals in het origineel nog lekker de wereld mag verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06 14:52
De film FF7: Advent Children komt binnenkort opnieuw uit als 4K remaster.

De reden waarom dit relevant is, is dat er in dit spel zoveel hints zijn naar de film. Sterker nog, de originele FF7 en deze film zijn een prequel op FF7 remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-06 15:56
Super veel zin om volgende week met Integrate[PS5] aan de slag te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Oppernerd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:41:
De film FF7: Advent Children komt binnenkort opnieuw uit als 4K remaster.

De reden waarom dit relevant is, is dat er in dit spel zoveel hints zijn naar de film. Sterker nog, de originele FF7 en deze film zijn een prequel op FF7 remake.
De originele FF7 is een prequel op de remake? Wat bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06 14:52
Raem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:49:
[...]

De originele FF7 is een prequel op de remake? Wat bedoel je?
Das het mooie van deze eerste deel. Je kan het hele spel gespeeld hebben en nog niks door hebben. *Als je je wil laten verrassen, moet je het volgende niet lezen.* Hoewel het theorie is en alles gebakken lucht is, lijkt het mij toch zeer aannemelijk.

spoiler:
Remake lijkt sterk op het origineel. En in principe lijken de gebeurtenissen overeen te komen. Echter zijn er meerdere momenten waarbij de spelers die het origineel hebben gespeeld, hun vraagtekens bij hebben. Het meest voor de hand liggende is de laatste chapter genaamd: “Crossroad of Destiny” en de rare spoken (ook wel whispers of watchmen of fate genoemd).

De theorie gaat dat deze rare spoken, events die afwijken van het origineel proberen recht te zetten door de spelers de juiste/originele richting op te sturen. Herinner je je eerste ontmoeting met Sephiroth nadat je de eerste reactor had opgeblazen? Die rare gast lokte de verwarde Cloud een steegje in en verdween toen na gedag te zeggen. Dit was niet in het origineel en makes no sense normaliter. Echter, in het origineel ging cloud geen wandeling maken in donkere steegjes, maar ontmoette hij Aerith. Door de encounter met Sephiroth zou die ontmoeting niet meer plaats vinden. Maar de spoken zorgen ervoor dat dat wel gebeurde door Aerith in de weg te zitten zodat ze niet weg liep en de twee elkaar toch zouden ontmoeten.

De missie om de tweede reactor op te blazen wordt in het origineel uitgevoerd door Barret, Tifa en Cloud. Echter, in remake zouden Wedge en Jessie gaan ipv Cloud. De spoken kwamen weer in actie door Cloud in dromenland te houden en het been van Jessie te verwonden bij 7th Heaven, zodat Cloud voor haar moest invallen. Dus het originele verhaallijn werd vervolgd.

Zo hebben de spoken bijvoorbeeld ook Barret tot leven gewekt nadat deze gedood werd door Sephiroth. En zo nog vele andere spooktheorieën.

Maar het gaat nog veel dieper en zo ook de speculaties.
Na het einde van ff7 (origineel) leven zowel Aerith als Sephiroth voort in de life stream. De theorie gaat dat deze twee uit de toekomst terugkeren om de events in het verleden te veranderen (wat de watchmen of fate dus heeft getriggerd).

In de intro van het spel zag je Aerith soort van bidden naar een Mako pijp (waar als het ware life stream energie vandaan komt). De theorie gaat dat deze Aerith steeds meer te weten komt over de toekomstige gebeurtenissen doordat de lifestream Aerith haar hiervan bewust maakt. Dit merk je door haar kleine acties en dialoog door het spel heen. En met name bij de laatste chapter wordt dat duidelijk. Waar ze je de keuze voorschotelt om af te wijken van je lot (chapter: Crossroads of Destiny).

Lifestream Sephiroth daarentegen kan niet hetzelfde doen omdat present day Sephiroth halfdood in een krater ligt. Echter is het SOLDIER initiatief feitelijk supermensen die cellen van Sephiroth geïnjecteerd kregen. Daardoor krijgt Cloud bijvoorbeeld steeds visioenen van Sephiroth. In het begin was Cloud de enige die hem zag. Maar deze Sephiroth werd door het spel heen steeds sterker en kon aan het eind zelfs een fysieke vorm aannemen door andere SOLDIERS over te nemen. (De rare gecloakte guys met hoodies met een cijfer op hun arm zijn oud SOLDIERS experimenten die afgeschreven zijn).

De eerste encounter met Sephiroth waar ik het net over had, is volkomen logisch als je dit in acht neemt. Sephiroth probeerde de ontmoeting tussen Cloud en Aerith tegen te houden zodat de toekomstige gebeurtenis waarbij hij wordt verslagen niet meer voor komt.

De theorie dat de Sephiroth die Cloud in het begin ziet uit de toekomst komt wordt nogmaals versterkt doordat Cloud hoofdpijn kreeg bij zijn eerste ontmoeting met Aerith. Hier kwam Sephiroth weer tevoorschijn en terwijl hij zijn hand op Aerith’s schouder legde, zei hij tegen Cloud: “you’re too weak to save anyone”. Subtiele hint naar een toekomstige gebeurtenis.

De drie grote eindbazen in de laatste chapters zijn, gezien de wapens, de “nakomelingen” van Sephiroth in Advent Children en worden Whisper Harbinger genoemd. Sephiroth en Aerith willen dat Cloud deze “behoeders van het lot” doden zodat de gebeurtenis in Advent Children niet voorkomen en dus het verhaal een andere wending kan krijgen. Zodoende ook de titel van deze chapter: Crossroads of Destiny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
@Oppernerd Ik ben inderdaad (deels) bekend met de theorieen.

spoiler:
Vooral het gedeelte over de whispers die het verhaal sturen is zeer aannemelijk. Hun dood op het einde zorgt er al voor dat er dingen veranderen, namelijk Zack die nog leeft. Ik zou het zelf eerder zien als alternatieve tijdlijnen die ontstaan, maar ik begrijp nu wat je met prequel bedoelt :).

Advent Children moet ik overigens zeker weer eens kijken, is alweer veel te lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Raem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:08:
@Oppernerd Ik ben inderdaad (deels) bekend met de theorieen.

spoiler:
Vooral het gedeelte over de whispers die het verhaal sturen is zeer aannemelijk. Hun dood op het einde zorgt er al voor dat er dingen veranderen, namelijk Zack die nog leeft. Ik zou het zelf eerder zien als alternatieve tijdlijnen die ontstaan, maar ik begrijp nu wat je met prequel bedoelt :).

Advent Children moet ik overigens zeker weer eens kijken, is alweer veel te lang geleden.
De graphics van de FF7 Remake zijn zoveel beter dan Advent children :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:24
Zojuist upgrade gedaan van Disc versie.
Echter bij het opnieuw invoeren van de disc wilt deze dus weer de PS4 versie gaan installeren die ik heb delete.
Gelukkig lukt dit niet omdat het niet de Install disc is en copy hij enkel 82kb op de schijf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vanochtend Intergrade in de brievenbus. Ben heel benieuwd hoe deze gaat spelen op 60FPS :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Wat kost de Yuffie episode nou eigenlijk? Ik kan die nog niet als losse aankoop in de store vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 15:49
Het lijkt er dus op dat ik de gratis PSN versie niet kan upgraden naar Intergrade. Niet gratis, maar ook niet betaald. Ik had wel gedacht dat er wel een betaalde upgrade zou zijn.

Had de disc versie op PS4 maar nu een digital PS5 dus helaas...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 13-06 15:18

-SaveMe-

-klik-

Ik ga beginnen aan de PS5 versie (gratis upgrade van de PS4 disc versie). De DLC kijk ik wel of dat nog wat toevoegt al ik klaar ben.

Nog tips vooraf ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:24

reaL_G

G

Sluuz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:17:
Het lijkt er dus op dat ik de gratis PSN versie niet kan upgraden naar Intergrade. Niet gratis, maar ook niet betaald. Ik had wel gedacht dat er wel een betaalde upgrade zou zijn.

Had de disc versie op PS4 maar nu een digital PS5 dus helaas...
Dit is altijd duidelijk aangegeven.
De ps plus versie is en blijft altijd ps4 only.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 13-06 15:18

-SaveMe-

-klik-

Hmmm, combat is nog wel wennen, snap het nog niet zo goed. Wel de eerste boss fight en eerste mini boss verslagen. Ik heb de neiging om stil te gaan staan en te gaan staan hakken, denkende dat het een turn based affair is vanwege de commands. Maar je moet ala action RPG ook lopen, rennen, dodgen, etc ... En dan ook je ander party members aansturen/overnemen.

Ziet er allemaal wel erg mooi uit ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Voorlopig eerst FFVII R main game maar uitspelen. Daarna misschien eens kijken naar Intergrade, maar waarschijnlijk koop ik ze wel op de pc. Ben toch voornemens om alle FF games op de pc aan te schaffen.

Wel gisteren de 7 disc muziek cd set besteld bij de SE store. Heb ook de disc set van de muziek uit Vii zelf. Dus waarom ook niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 16:56

Metzie

Nyaano !

Met de release van FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE op op de PC via de Epic Game Store, kan de OP en titel bijgewerkt worden? Ik ben echt een die-hard FF7 fan, echter zonder playstation en ik kan niet wachten tot deze beschikbaar is.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Is wel een goede inderdaad.

Zelf eigenlijk niet verder gespeeld. Weinig tijd en dergelijke. Ook de uitbreiding niet opgepakt.
Ben zelf opgegroeid met het oorspronkelijke spel. Hoe mooi het ook is, er is best wel wat veranderd. Waardoor het voor mij toch minder pakt dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik speel voor het eerst Final Fantasy. Ik heb toen de game deels klaar was met downloaden het eerste level van de Mako Reactor gespeeld. Timer op 20 minuten en ik was net weer buiten toen de reactor ontplofte. Je ziet dan de lichtstralen omhoog schieten en hoe een auto slipt over de weg. Op dat moment kwam de melding van de PS4 dat ook de rest van het spel gedownload was. Toen was ik ineens weer op het treinstation en het lijkt erop dat ik exact hetzelfde moet gaan spelen. Is dit normaal? Een bug? Of zie ik even iets over het hoofd?

Edit: de PS4 zegt nu dat ie nog 36 minuten moet dowloaden (ca 40 GB). Apart...

Edit 2: Nu krijg ik alsnog de melding dat het spel klaar is met downloaden en start chapter 2 wel. Chapter 1 was dus kennelijk degene die ik spelen kon en de rest nog niet, maar waarom ik dan tijdens het spelen een melding kreeg dat het al klaar was?

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 06-08-2022 02:37 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben in het nieuwe jaar begonnen met Final Fantasy VII Remake op mijn PlayStation 5. Ik heb het origineel nooit verder gespeeld dan de "The Sector 7 Slums" en dat was 4 jaar geleden. Mijn eerste Final Fantasy was deel IX en dat blijft mijn favoriete deel. Ik ben groot fan van het turn-based battle systeem, dus het is niet verrassend dat Final Fantasy mij steeds minder doet. Deel XII vind ik het laatste goede deel en deel XV is voor mij het ultieme dieptepunt.

Met frisse tegenzin Final Fantasy VII Remake opgestart. Het eerste uur zat ik te vloeken op de game omdat het slechts button bashen was. Tot ik bij de Scorpion Sentinel kwam en het niet redde met alleen button bashen. Ik zocht naar een battle system tutorial en kwam voorbij Maximilian Dood die de demo speelde en gaande weg uitlegde hoe het werkte. Ik werd echt gegrepen door zijn enthousiasme en zijn liefde voor het origineel. Hoewel VII voor mij geen nostalgische waarde heeft, herken ik het gevoel voor deel IX.

Met nieuwe moed het spel weer opgepakt en ineens klikte het. Het battle systeem is eigenlijk helemaal niet zo real-time als het oogt (al kan je het wel zo spelen). Het button bashen is puur om je ATB balkjes vol te krijgen, maar het gaat om het uitgeven van je ATB balkjes. Het snel switchen tussen personages om hun ATB balkjes vol te krijgen werkt erg goed. En het is super lekker om een vijand te staggeren, om vervolgens 2x2 ATB aanvallen meteen na elkaar te doen (ik ben nog maar aan het begin van Chapter 5 en heb dus nog nooit een party met 3 personages gehad).

Ik ben inmiddels zo positief dat ik weer uitkijk naar Final Fantasy XVI en zelfs ben gaan twijfelen of ik Final Fantasy XV wel een goede kans gegeven heb. Weet iemand hoeveel het battle systeem van VII: Remake verschilt met deel XV?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mog schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:58:
Ik ben groot fan van het turn-based battle systeem, dus het is niet verrassend dat Final Fantasy mij steeds minder doet. Deel XII vind ik het laatste goede deel en deel XV is voor mij het ultieme dieptepunt.
Ik ben pas ingestapt bij XIII dus ben helemaal niet bekend met turn-based combat. Voor mij staat XIII in mijn top 5 favoriete games, ik vond 'm als Final Fantasy nieuwkomer echt fantastisch leuk :)
Wat jij hebt met FF heb ik met God of War: ontzettend fan van de oude stijl en niet zo veel op met de nieuwe stijl. In die zin begrijp ik jullie oldskool FF spelers wel.
Ik ben inmiddels zo positief dat ik weer uitkijk naar Final Fantasy XVI en zelfs ben gaan twijfelen of ik Final Fantasy XV wel een goede kans gegeven heb. Weet iemand hoeveel het battle systeem van VII: Remake verschilt met deel XV?
FF XV heb ik grijs gespeeld (lees: alle achievements). Deel VII heb ik tot chapter 12 gespeeld (mei '21 mee gestopt) en hoewel ik me de combat van beiden nog wel een beetje herinner is het te ver weggezakt om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven. Dat gezegd hebbende heb/had ik niet het idee dat de combat heel veel van elkaar verschilde.

Bedankt in elk geval dat je dit topic weer de lucht in hebt geblazen; ik ga VII eens installeren op de PS5. Het wordt tijd om die eens af te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 06-01-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Superkiwi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:12:
FF XV heb ik grijs gespeeld (lees: alle achievements). Deel VII heb ik tot chapter 12 gespeeld (mei '21 mee gestopt) en hoewel ik me de combat van beiden nog wel een beetje herinner is het te ver weggezakt om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven. Dat gezegd hebbende heb/had ik niet het idee dat de combat heel veel van elkaar verschilde.
Van wat ik nog weet was bij XV dat flitsen naar bepaalde punten op de battlefield belangrijk. Dat heb je in VII niet.

Andere vragen over Final Fantasy VII Remake:
  • Is het mogelijk om tijdens een gevecht Materia te wisselen?
  • Is het mogelijk om Materia te leren? In FF9 kan je abilities permanent leren zodat je het wapen niet meer hoeft te equippen
  • Moet je een wapen equippen om van de upgrades te genieten? Cloud heeft bij mij nu twee wapens, als ik op beide wapens het +100HP slot vul, krijg ik dan 200HP erbij? Of alleen de 100HP van het wapen wat hij op dit moment vast heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Mog schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Van wat ik nog weet was bij XV dat flitsen naar bepaalde punten op de battlefield belangrijk. Dat heb je in VII niet.

Andere vragen over Final Fantasy VII Remake:
  • Is het mogelijk om tijdens een gevecht Materia te wisselen?
  • Is het mogelijk om Materia te leren? In FF9 kan je abilities permanent leren zodat je het wapen niet meer hoeft te equippen
  • Moet je een wapen equippen om van de upgrades te genieten? Cloud heeft bij mij nu twee wapens, als ik op beide wapens het +100HP slot vul, krijg ik dan 200HP erbij? Of alleen de 100HP van het wapen wat hij op dit moment vast heeft?
om je vragen te beantwoorden, Nee, Nee, Wapen moet equipped zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Markozv schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:10:
[...]

om je vragen te beantwoorden, Nee, Nee, Wapen moet equipped zijn ;)
Check. Bedankt. Helaas, maar ik ging er al een beetje vanuit.

Ik moet zeggen dat het Materia systeem me wel wat keuzestress geeft. Ik heb nu zo'n Blue Elemental Materia en ik vind het lastig inschatten wat ik er precies aan heb. Ik weet dat ik het kan linken aan bijv. Fire, Wind, Thunder etc. maar 8% klinkt als weinig. En hoe moet ik het zien? Elke keer als ik op vierkantje druk doet ie er 8% Fire damage bij? En die 8% is gebaseerd op mijn Magic Attack stats?

Wanneer wisselen jullie van wapens? Als de proficiency 100% is zodat je de unieke aanval behoudt? Of eerder al als de stats beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Mog schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Check. Bedankt. Helaas, maar ik ging er al een beetje vanuit.

Ik moet zeggen dat het Materia systeem me wel wat keuzestress geeft. Ik heb nu zo'n Blue Elemental Materia en ik vind het lastig inschatten wat ik er precies aan heb. Ik weet dat ik het kan linken aan bijv. Fire, Wind, Thunder etc. maar 8% klinkt als weinig. En hoe moet ik het zien? Elke keer als ik op vierkantje druk doet ie er 8% Fire damage bij? En die 8% is gebaseerd op mijn Magic Attack stats?

Wanneer wisselen jullie van wapens? Als de proficiency 100% is zodat je de unieke aanval behoudt? Of eerder al als de stats beter zijn?
Een deel van je dmg wordt omgezet naar Elemental, echter als de enemy weak is voor fire is het uiteindelijk meer dan 8%
Wisselen van wapens is een vrije keus, elk wapen heeft zijn eigen abilities en build makkelijkste is hier zelf een jouw speelstijl in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Hoi, ik ben er vrijwel zeker van dat dit al eerder is gevraagd, maar ik kom er niet uit.

Ik heb ooit de Final Fantasy 7 remake in de PS+ store gratis gedownload voor de PS4. Nu zie ik nergens een optie in de PS Store om de game te upgraden naar de PS5 versie want er is een conflict ontstaan vanwege het feit dat de game al in mijn game-bibliotheek staat.

Nu zie ik dat er tig versies zijn van de PS5 versie (ik weet de namen allemaal niet) maar is nu de enige optie om de PS5 versie te spelen de fysieke game op disc aan te schaffen? Ik wil eventueel de game ook wel digitaal aanschaffen, maar die optie zie ik domweg niet.

Kortom: als iemand hier mee kan helpen ben ik erg blij.

Thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:20:
Hoi, ik ben er vrijwel zeker van dat dit al eerder is gevraagd, maar ik kom er niet uit.

Ik heb ooit de Final Fantasy 7 remake in de PS+ store gratis gedownload voor de PS4. Nu zie ik nergens een optie in de PS Store om de game te upgraden naar de PS5 versie want er is een conflict ontstaan vanwege het feit dat de game al in mijn game-bibliotheek staat.

Nu zie ik dat er tig versies zijn van de PS5 versie (ik weet de namen allemaal niet) maar is nu de enige optie om de PS5 versie te spelen de fysieke game op disc aan te schaffen? Ik wil eventueel de game ook wel digitaal aanschaffen, maar die optie zie ik domweg niet.

Kortom: als iemand hier mee kan helpen ben ik erg blij.

Thanks! :)
Ze hebben het allemaal niet heel duidelijk gemaakt nee. Deze video legt uit hoe je de upgrade kunt downloaden:
YouTube: How to upgrade Finally Fantasy VII PS4 Remake to FF7 PS5 Remake Inte...

In jouw geval moet je uiteraard wel nog een actief PS+ abonnement hebben, omdat je hem daaruit gedownload hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Raem schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Ze hebben het allemaal niet heel duidelijk gemaakt nee. Deze video legt uit hoe je de upgrade kunt downloaden:
YouTube: How to upgrade Finally Fantasy VII PS4 Remake to FF7 PS5 Remake Inte...

In jouw geval moet je uiteraard wel nog een actief PS+ abonnement hebben, omdat je hem daaruit gedownload hebt.
Thanks! Vroeger ging ik gewoon naar de winkel, kocht een game en dat was het hele verhaal. Nu heb je online hulp nodig om een correcte versie van een of andere game te vinden. Allemaal onnodig complex geworden. Ik heb nooit een cent betaald voor FF7 remake, maar volgens mij speel ik nu wel de volledige PS5 INTERGRADE versie want ik kan kiezen tussen 60fps en de 4k rendering. Ook zie ik de photo modus staan. Ik begrijp er niks meer van, maar hij doet wat hij moet doen dus het zal wel goed zijn. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Na ruim 2 jaar dan toch de game maar eens geinstalleerd op de PS5. De PS5 upgrade had ik al vrij snel gevonden dus de download van de PS4 versie had ik redelijk snel de nek omgedraaid. Dat bleek een foute beslissing want om je PS4 save te uploaden in de PS5 versie moet je 'm eerst uit de cloud halen in de PS4 versie (op de PS5), vanuit daar uploaden en dan in de PS5 versie weer downloaden 8)7
Het duurde even maar nu kan ik gewoon weer verder waar ik gebeleven was (ch13). Even wat videos bekeken met combat tips en tutorials dus we zijn er weer helemaal klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip

[ Voor 113% gewijzigd door Superkiwi op 09-07-2023 15:31 . Reden: Niet meer van toepassing ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mutatie

Wha-whaat? _/-\o_ *O*
Ziet er werkelijk geweldig uit!! Cosmo Canyon, Golden Saucer, Chocobo's, minigames, alles :D

Op een friggin Segway door Costa del Sol?? B-) _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Mutatie op 15-09-2023 00:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
We zien in ieder geval Mountain & River Chocobo's :) Ik heb vroegah eens een guide geschreven voor het fokken van verschillende chocobo's....Ik weet wat voor tedious werk dit is:
- je moet chocobo's uit verschillende regio's vangen waarvan er 1 female en 1 male moet zijn en het moet ook nog een "good" en "great" chocobo zijn
- je moet ze dure voeding geven, dus je hebt VEEL gil nodig.
- tussentijds moet je ze naar tenminste A-class (liefste S-class) racen in de Gold Saucer
- je moet de juiste nut vinden (carob nut) en dan paren en dan hopen voor een river of mountain chocobo
- als dat gelukt is, dan moet je x-gevechten gedaan hebben (ik geloof 25 of 50)
- dan moet je die 2 chocobo's opnieuw laten paren, en dan maar hopen dat je zowel de andere chocobo (river of mountain) krijgt én dan ook een andere gender ervan hebt, want deze 2 moet je dan weer paren tot een zwarte (mountain+river) chocobo.
- dan moet je de river + mountain chocobo weer voeren (veeeeeel gil) en beiden naar S-class racen.
- dan moet je die 2 laten paren (weer met Carob Nut) en dan krijg je een RiverMountain chocobo (zwart)
- dan moet je weer veel voeren en naar S-klasse racen
- dan moet je een "wonderful" chocobo gaan vangen in een specifieke regio en die moet dan ook van de andere gender zijn.
- die weer tot S-class racen
- die laten paren met de zwarte (met Zeio Nut) en hopelijk krijg je dan een mannelijke Golden chocobo (die heeft betere stats dan de vrouwelijke).

Dus qua nostaligie hoop ik dat dit fokken er terug in zit, maar tegelijkertijd hoop ik dat het een stuk makkelijker wordt en niet zo vreselijk tedious. Ik ben nu op een leeftijd dat ik wel een beetje klaar ben met langdradigheid.

Ik zag overigens in het filmpje iedereen behalve Cid terugkomen, of heb ik niet goed gekeken? Je hebt namelijk de Tiny Bronco nodig om in Rocket Town te komen, maar wellicht slaan ze die stap over en kun je al eerder met Mountain/River chocobo's deze stap maken.

Damn, ik ben weer hyped up merk ik. Ik had het eerste deel al meteen gepreordered terwijl ik niet eens een PS4 had :) Kep het uiteindelijk gespeeld op een geleende PS4 Pro :) En nu dus hetzelfde: game gepreordered en niet eens een PS5 :) Ik zal toch maar een PS5 moeten gaan kopen merk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Zo veel nieuws afgelopen tijd en geen reacties hier

Echt alles wat ik er van zie lijkt gewoon helemaal geweldig!!
FFVII Remake is wel echt mn favoriete game van afgelopen jaren/ooit en lijkt maar een klein opstapje naar Rebirth.

De map lijkt echt huge, vol content. Exploren lijkt echt wat waard, het lijkt toch een grote open wereld, of elk geval ERG grote zones. De gameplay lijkt een hele upgrade te hebben gekregen. Je ziet ook wel terug dat Naoki Hamaguchi een fan is van de Horizon games :)

Voor de geïnteresseerden, Maximilian Dood is een grote fan en brengt alles erg goed imo

FFXVI lijkt maar een minigame vergeleken met dit :D

Aan de ene kant wou ik niet zo gespoiled worden, aan de andere kant ben ik een enorme FFVII fan en moet gewoon weten wat er te weten valt :+

Nog 5 maanden, so hyped, can't wait!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:23

SkyStreaker

Move on up!

Deathchant schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:42:
Ik ben nu op een leeftijd dat ik wel een beetje klaar ben met langdradigheid.
Die voelde ik... :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Mutatie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:44:

Echt alles wat ik er van zie lijkt gewoon helemaal geweldig!!
FFVII Remake is wel echt mn favoriete game van afgelopen jaren/ooit en lijkt maar een klein opstapje naar Rebirth.

De map lijkt echt huge, vol content. Exploren lijkt echt wat waard, het lijkt toch een grote open wereld, of elk geval ERG grote zones. De gameplay lijkt een hele upgrade te hebben gekregen. Je ziet ook wel terug dat Naoki Hamaguchi een fan is van de Horizon games :)

Voor de geïnteresseerden, Maximilian Dood is een grote fan en brengt alles erg goed imo

[YouTube: The INSANITY of FFVII Rebirth's Combat - 4K Preview]

[YouTube: This New FF7 Rebirth Gameplay Looks INCREDIBLE!]

[YouTube: What Is It Like Exploring in Final Fantasy 7 Rebirth's Open-World?]

FFXVI lijkt maar een minigame vergeleken met dit :D

Aan de ene kant wou ik niet zo gespoiled worden, aan de andere kant ben ik een enorme FFVII fan en moet gewoon weten wat er te weten valt :+

Nog 5 maanden, so hyped, can't wait!!!!
Boh shit, i am f*ckin hyped up!! Die synergy abilities is echt een waardevolle toevoeging!! Call me stupid, maar ook de Limit Siphon materia lijkt me echt fantastisch. Hoevaak heb ik wel niet in een situatie gezeten waarbij ik andermans limitbreak goed kon gebruiken, maar die nog niet vol was.

Ik moet wel zeggen dat ik redelijk geintimideerd ben door ál die opties....Ik vond het soms al lastig om bij het eerste deel al de juiste combinaties en buttons goed te krijgen. Dus ik denk dat ik de eerste tijd van deze nieuwe game maar gewoon wat doelloos ga vechten om in ieder geval eens in alle snelheid te kijken wat er allemaal kan.
Ik heb namelijk de PS4 Pro ná het spelen van de het eerste deel weer terug moeten geven. Dus ik sta nu al 3 jaar droog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mutatie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:44:
Haha eigenlijk was ik dit topic gewoon vergeten :+

Gelijk op de announce dag de preorder geplaats voor mijn PS5, Ik had FF7:R op de PS4 ( en ja ik weet dat je die gratis kon upgraden naar de PS5 versie) maar toch gekozen voor de Twin bundle, omdat ik daar de DLC gratis dan bijkreeg die ik nog niet had.

FF7:R helemaal grijs gespeeld, maar ik hoef nog maar 3 achievements voor Plat misschien dat ik dat nog wle even doe voordat ik richting FF7:R2 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ShadowBumble schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Haha eigenlijk was ik dit topic gewoon vergeten :+

Gelijk op de announce dag de preorder geplaats voor mijn PS5, Ik had FF7:R op de PS4 ( en ja ik weet dat je die gratis kon upgraden naar de PS5 versie) maar toch gekozen voor de Twin bundle, omdat ik daar de DLC gratis dan bijkreeg die ik nog niet had.

FF7:R helemaal grijs gespeeld, maar ik hoef nog maar 3 achievements voor Plat misschien dat ik dat nog wle even doe voordat ik richting FF7:R2 ga.
Ik heb in het eerste deel iedereen geleveld tot max level geloof ik. Echter zijn er ook nog achievements die ik nog niet gedaan heb. Zo heb ik bijvoorbeeld de Götterdämmerung nog steeds niet. Ik had dus echt géén zin en fut meer om door die hele combat simulation te gaan en alweer tegen Bahamut en die andere overpowered summon te vechten. Dat is tevens een beetje wat ik bedoel met de leeftijd :)

Ik ben een FF7 fan van het eerste uur, maar ik ben niet meer zoals vroeger, dat ik uren of zelfs dagenlang blockte om maar 1 dingetje te achieven. Kep weet ik niet hoe lang erover gedaan in het begin om Emerald Weapon te vernietigen en ook om die chocobo's te breeden. Ik heb me wat afgevloekt en me daar wat spanning/stress mee bezorgd...Ik voel nu die drang niet meer om koste wat kost álle achievements te halen. Het moet ook leuk blijven, en een week lang hellen om 1 dingetje te halen is het me niet meer waard.

Overigens, denk je dat ik de savegame van het eerste deel op de PS4 kan gebruiken voor de Rebirth op de PS5? Ik heb namelijk toen geen upgrade naar PS5 gedaan, omdat ik fysiek geen PS4 had en heb moeten lenen van een collega (en daarna heb moeten teruggeven). Dus ik zal nu maar gewoon een PS5 gaan kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 09-10-2023 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Ik heb in het eerste deel iedereen geleveld tot max level geloof ik. Echter zijn er ook nog achievements die ik nog niet gedaan heb. Zo heb ik bijvoorbeeld de Götterdämmerung nog steeds niet. Ik had dus echt géén zin en fut meer om door die hele combat simulation te gaan en alweer tegen Bahamut en die andere overpowered summon te vechten. Dat is tevens een beetje wat ik bedoel met de leeftijd :)
Die en de Dressed to Nines moet ik nog :P maar kan mijzelf er op dit moment ook nog niet toe zetten :D Misschien ter voorbereiding op de release van Rebirth om er weer in te komen maar geen idee verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Nieuw topic voor het vervolg [PS5] Final Fantasy VII Rebirth

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-06 23:21
Nu met de release van Rebirth is FF op mijn radar gekomen, heb nog nooit een deel gespeeld. Van de week Remake voor de PS5 aangeschaft en net chapter 1 afgerond.

Moet er wel nog even inkomen, ben nooit zo van de JRPG geweest, maar tot nu toe veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik ben erg geinteresseerd om deze game te spelen. Op dit moment is de game €18,99 in de PS store. Rebirth is €80. Wat raden jullie aan. Eerst Remake spelen en daarna Rebirth als die goedkoper is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Remake komt toch vóór Rebirth?
In dat geval: ja, eerst Remake spelen.
;)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
- Probeer de game/het verhaal niet te verpesten voor anderen. Gebruik spoiler tags!
- Het is niet de bedoeling om te vragen waar de game te koop is, gebruik de search,google en de bekende verkoopsites.