Acties:
  • 0Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:28
Sluuz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:17:
Het lijkt er dus op dat ik de gratis PSN versie niet kan upgraden naar Intergrade. Niet gratis, maar ook niet betaald. Ik had wel gedacht dat er wel een betaalde upgrade zou zijn.

Had de disc versie op PS4 maar nu een digital PS5 dus helaas...
Dit is altijd duidelijk aangegeven.
De ps plus versie is en blijft altijd ps4 only.

GiTS

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:02

-SaveMe-

-klik-

Hmmm, combat is nog wel wennen, snap het nog niet zo goed. Wel de eerste boss fight en eerste mini boss verslagen. Ik heb de neiging om stil te gaan staan en te gaan staan hakken, denkende dat het een turn based affair is vanwege de commands. Maar je moet ala action RPG ook lopen, rennen, dodgen, etc ... En dan ook je ander party members aansturen/overnemen.

Ziet er allemaal wel erg mooi uit ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:38
Voorlopig eerst FFVII R main game maar uitspelen. Daarna misschien eens kijken naar Intergrade, maar waarschijnlijk koop ik ze wel op de pc. Ben toch voornemens om alle FF games op de pc aan te schaffen.

Wel gisteren de 7 disc muziek cd set besteld bij de SE store. Heb ook de disc set van de muziek uit Vii zelf. Dus waarom ook niet. :p

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 16:31

Metzie

Nyaano !

Met de release van FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE op op de PC via de Epic Game Store, kan de OP en titel bijgewerkt worden? Ik ben echt een die-hard FF7 fan, echter zonder playstation en ik kan niet wachten tot deze beschikbaar is.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:38
Is wel een goede inderdaad.

Zelf eigenlijk niet verder gespeeld. Weinig tijd en dergelijke. Ook de uitbreiding niet opgepakt.
Ben zelf opgegroeid met het oorspronkelijke spel. Hoe mooi het ook is, er is best wel wat veranderd. Waardoor het voor mij toch minder pakt dan het origineel.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23
Ik speel voor het eerst Final Fantasy. Ik heb toen de game deels klaar was met downloaden het eerste level van de Mako Reactor gespeeld. Timer op 20 minuten en ik was net weer buiten toen de reactor ontplofte. Je ziet dan de lichtstralen omhoog schieten en hoe een auto slipt over de weg. Op dat moment kwam de melding van de PS4 dat ook de rest van het spel gedownload was. Toen was ik ineens weer op het treinstation en het lijkt erop dat ik exact hetzelfde moet gaan spelen. Is dit normaal? Een bug? Of zie ik even iets over het hoofd?

Edit: de PS4 zegt nu dat ie nog 36 minuten moet dowloaden (ca 40 GB). Apart...

Edit 2: Nu krijg ik alsnog de melding dat het spel klaar is met downloaden en start chapter 2 wel. Chapter 1 was dus kennelijk degene die ik spelen kon en de rest nog niet, maar waarom ik dan tijdens het spelen een melding kreeg dat het al klaar was?

[Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 06-08-2022 02:37]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:00
Ik ben in het nieuwe jaar begonnen met Final Fantasy VII Remake op mijn PlayStation 5. Ik heb het origineel nooit verder gespeeld dan de "The Sector 7 Slums" en dat was 4 jaar geleden. Mijn eerste Final Fantasy was deel IX en dat blijft mijn favoriete deel. Ik ben groot fan van het turn-based battle systeem, dus het is niet verrassend dat Final Fantasy mij steeds minder doet. Deel XII vind ik het laatste goede deel en deel XV is voor mij het ultieme dieptepunt.

Met frisse tegenzin Final Fantasy VII Remake opgestart. Het eerste uur zat ik te vloeken op de game omdat het slechts button bashen was. Tot ik bij de Scorpion Sentinel kwam en het niet redde met alleen button bashen. Ik zocht naar een battle system tutorial en kwam voorbij Maximilian Dood die de demo speelde en gaande weg uitlegde hoe het werkte. Ik werd echt gegrepen door zijn enthousiasme en zijn liefde voor het origineel. Hoewel VII voor mij geen nostalgische waarde heeft, herken ik het gevoel voor deel IX.

Met nieuwe moed het spel weer opgepakt en ineens klikte het. Het battle systeem is eigenlijk helemaal niet zo real-time als het oogt (al kan je het wel zo spelen). Het button bashen is puur om je ATB balkjes vol te krijgen, maar het gaat om het uitgeven van je ATB balkjes. Het snel switchen tussen personages om hun ATB balkjes vol te krijgen werkt erg goed. En het is super lekker om een vijand te staggeren, om vervolgens 2x2 ATB aanvallen meteen na elkaar te doen (ik ben nog maar aan het begin van Chapter 5 en heb dus nog nooit een party met 3 personages gehad).

Ik ben inmiddels zo positief dat ik weer uitkijk naar Final Fantasy XVI en zelfs ben gaan twijfelen of ik Final Fantasy XV wel een goede kans gegeven heb. Weet iemand hoeveel het battle systeem van VII: Remake verschilt met deel XV?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:33
Mog schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:58:
Ik ben groot fan van het turn-based battle systeem, dus het is niet verrassend dat Final Fantasy mij steeds minder doet. Deel XII vind ik het laatste goede deel en deel XV is voor mij het ultieme dieptepunt.
Ik ben pas ingestapt bij XIII dus ben helemaal niet bekend met turn-based combat. Voor mij staat XIII in mijn top 5 favoriete games, ik vond 'm als Final Fantasy nieuwkomer echt fantastisch leuk :)
Wat jij hebt met FF heb ik met God of War: ontzettend fan van de oude stijl en niet zo veel op met de nieuwe stijl. In die zin begrijp ik jullie oldskool FF spelers wel.
Ik ben inmiddels zo positief dat ik weer uitkijk naar Final Fantasy XVI en zelfs ben gaan twijfelen of ik Final Fantasy XV wel een goede kans gegeven heb. Weet iemand hoeveel het battle systeem van VII: Remake verschilt met deel XV?
FF XV heb ik grijs gespeeld (lees: alle achievements). Deel VII heb ik tot chapter 12 gespeeld (mei '21 mee gestopt) en hoewel ik me de combat van beiden nog wel een beetje herinner is het te ver weggezakt om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven. Dat gezegd hebbende heb/had ik niet het idee dat de combat heel veel van elkaar verschilde.

Bedankt in elk geval dat je dit topic weer de lucht in hebt geblazen; ik ga VII eens installeren op de PS5. Het wordt tijd om die eens af te maken.

[Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 06-01-2023 11:12]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Mog
Superkiwi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:12:
FF XV heb ik grijs gespeeld (lees: alle achievements). Deel VII heb ik tot chapter 12 gespeeld (mei '21 mee gestopt) en hoewel ik me de combat van beiden nog wel een beetje herinner is het te ver weggezakt om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven. Dat gezegd hebbende heb/had ik niet het idee dat de combat heel veel van elkaar verschilde.
Van wat ik nog weet was bij XV dat flitsen naar bepaalde punten op de battlefield belangrijk. Dat heb je in VII niet.

Andere vragen over Final Fantasy VII Remake:
  • Is het mogelijk om tijdens een gevecht Materia te wisselen?
  • Is het mogelijk om Materia te leren? In FF9 kan je abilities permanent leren zodat je het wapen niet meer hoeft te equippen
  • Moet je een wapen equippen om van de upgrades te genieten? Cloud heeft bij mij nu twee wapens, als ik op beide wapens het +100HP slot vul, krijg ik dan 200HP erbij? Of alleen de 100HP van het wapen wat hij op dit moment vast heeft?

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 11:18
Mog schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Van wat ik nog weet was bij XV dat flitsen naar bepaalde punten op de battlefield belangrijk. Dat heb je in VII niet.

Andere vragen over Final Fantasy VII Remake:
  • Is het mogelijk om tijdens een gevecht Materia te wisselen?
  • Is het mogelijk om Materia te leren? In FF9 kan je abilities permanent leren zodat je het wapen niet meer hoeft te equippen
  • Moet je een wapen equippen om van de upgrades te genieten? Cloud heeft bij mij nu twee wapens, als ik op beide wapens het +100HP slot vul, krijg ik dan 200HP erbij? Of alleen de 100HP van het wapen wat hij op dit moment vast heeft?
om je vragen te beantwoorden, Nee, Nee, Wapen moet equipped zijn ;)

• Mog
Markozv schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:10:
[...]

om je vragen te beantwoorden, Nee, Nee, Wapen moet equipped zijn ;)
Check. Bedankt. Helaas, maar ik ging er al een beetje vanuit.

Ik moet zeggen dat het Materia systeem me wel wat keuzestress geeft. Ik heb nu zo'n Blue Elemental Materia en ik vind het lastig inschatten wat ik er precies aan heb. Ik weet dat ik het kan linken aan bijv. Fire, Wind, Thunder etc. maar 8% klinkt als weinig. En hoe moet ik het zien? Elke keer als ik op vierkantje druk doet ie er 8% Fire damage bij? En die 8% is gebaseerd op mijn Magic Attack stats?

Wanneer wisselen jullie van wapens? Als de proficiency 100% is zodat je de unieke aanval behoudt? Of eerder al als de stats beter zijn?

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 11:18
Mog schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Check. Bedankt. Helaas, maar ik ging er al een beetje vanuit.

Ik moet zeggen dat het Materia systeem me wel wat keuzestress geeft. Ik heb nu zo'n Blue Elemental Materia en ik vind het lastig inschatten wat ik er precies aan heb. Ik weet dat ik het kan linken aan bijv. Fire, Wind, Thunder etc. maar 8% klinkt als weinig. En hoe moet ik het zien? Elke keer als ik op vierkantje druk doet ie er 8% Fire damage bij? En die 8% is gebaseerd op mijn Magic Attack stats?

Wanneer wisselen jullie van wapens? Als de proficiency 100% is zodat je de unieke aanval behoudt? Of eerder al als de stats beter zijn?
Een deel van je dmg wordt omgezet naar Elemental, echter als de enemy weak is voor fire is het uiteindelijk meer dan 8%
Wisselen van wapens is een vrije keus, elk wapen heeft zijn eigen abilities en build makkelijkste is hier zelf een jouw speelstijl in te vinden.

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:59
Hoi, ik ben er vrijwel zeker van dat dit al eerder is gevraagd, maar ik kom er niet uit.

Ik heb ooit de Final Fantasy 7 remake in de PS+ store gratis gedownload voor de PS4. Nu zie ik nergens een optie in de PS Store om de game te upgraden naar de PS5 versie want er is een conflict ontstaan vanwege het feit dat de game al in mijn game-bibliotheek staat.

Nu zie ik dat er tig versies zijn van de PS5 versie (ik weet de namen allemaal niet) maar is nu de enige optie om de PS5 versie te spelen de fysieke game op disc aan te schaffen? Ik wil eventueel de game ook wel digitaal aanschaffen, maar die optie zie ik domweg niet.

Kortom: als iemand hier mee kan helpen ben ik erg blij.

Thanks! :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Kodar schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:20:
Hoi, ik ben er vrijwel zeker van dat dit al eerder is gevraagd, maar ik kom er niet uit.

Ik heb ooit de Final Fantasy 7 remake in de PS+ store gratis gedownload voor de PS4. Nu zie ik nergens een optie in de PS Store om de game te upgraden naar de PS5 versie want er is een conflict ontstaan vanwege het feit dat de game al in mijn game-bibliotheek staat.

Nu zie ik dat er tig versies zijn van de PS5 versie (ik weet de namen allemaal niet) maar is nu de enige optie om de PS5 versie te spelen de fysieke game op disc aan te schaffen? Ik wil eventueel de game ook wel digitaal aanschaffen, maar die optie zie ik domweg niet.

Kortom: als iemand hier mee kan helpen ben ik erg blij.

Thanks! :)
Ze hebben het allemaal niet heel duidelijk gemaakt nee. Deze video legt uit hoe je de upgrade kunt downloaden:
YouTube: How to upgrade Finally Fantasy VII PS4 Remake to FF7 PS5 Remake Inte...

In jouw geval moet je uiteraard wel nog een actief PS+ abonnement hebben, omdat je hem daaruit gedownload hebt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:59
Raem schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Ze hebben het allemaal niet heel duidelijk gemaakt nee. Deze video legt uit hoe je de upgrade kunt downloaden:
YouTube: How to upgrade Finally Fantasy VII PS4 Remake to FF7 PS5 Remake Inte...

In jouw geval moet je uiteraard wel nog een actief PS+ abonnement hebben, omdat je hem daaruit gedownload hebt.
Thanks! Vroeger ging ik gewoon naar de winkel, kocht een game en dat was het hele verhaal. Nu heb je online hulp nodig om een correcte versie van een of andere game te vinden. Allemaal onnodig complex geworden. Ik heb nooit een cent betaald voor FF7 remake, maar volgens mij speel ik nu wel de volledige PS5 INTERGRADE versie want ik kan kiezen tussen 60fps en de 4k rendering. Ook zie ik de photo modus staan. Ik begrijp er niks meer van, maar hij doet wat hij moet doen dus het zal wel goed zijn. :D
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Let op:
- Probeer de game/het verhaal niet te verpesten voor anderen. Gebruik spoiler tags!
- Het is niet de bedoeling om te vragen waar de game te koop is, gebruik de search,google en de bekende verkoopsites.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee