Greatsword schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:43:
@
Deathchant In dit soort gevechten heb ik helemaal geen Elemental magic gedaan, maar puur strength.
Verder had ik altijd 2x revival zodat als er 1 doodgaat ik nog een comeback kon maken.
Magnify in dit geval misschien beter met Haste en Arise is niet echt nodig, soms is het goedkoper om gewoon weer levend te worden.
Start battle
Cloud > haste all
Barret (first strike) > Overcharge en Maxium Fury
Tifa > Attack tot ze 2 ATB balk heeft en dan 2x achter elkaar upgraden + ATB boost voor Allies
Gaat hij de lucht in, switch naar Barret
Cloud laten healen waar nodig.
Regelmatig terug switchen naar Barret voor dezelfde combi.
EIN-DE-LIJK! Kep em!!
Maar poeh wat heb ik daar lang over gedaan zeg. Hart in de keel, zweet in de naad
Ik heb het geprobeerd zoals je me aanbeveelde, maar de Magnify-Haste was voor mij niet de juiste combo. Uiteindelijk nekte de Megaflare me keer op keer. Om een eerdere vraag te beantwoorden: ja, ik had iedereen level 50, met enkele HP up materia's maxed en enkele met 3 sterren.
Cloud had 6300 HP, Barrett 9500 en Tifa 6000.
Wat mijn strategie uiteindelijk was, was Cloud de Magic UP materia geven i.c.m. Magnify-Manawall, want zonder Manawall overleef je die Megaflare gewoonweg niet, en ik moest té veel bezig zijn met opnieuw Manawall casten en Curaga om een Megaflare te kunnen onderbreken. Omdat ik vaak manawall moest casten, heb ik Cloud ook dat accessory gegeven dat de limitgauge doet vullen wanneer ik MP gebruik.
Met Cloud dus zoveel mogelijk Triple Slash doen, en met Barrett op grote afstand gewoon Overcharge en de Max Fury. Dat was overigens wel echt een gouden tip, daarom heb ik Barrett dus ook de maxed HP UP gegeven zodat hij de meeste HP had.
Ik heb verder iedereen een maxed Healing materia gegeven voor individuele heals, want Prayer kost 2 ATB die ik niet kon missen. Omdat Barrett vaak op de achtergrond bleef, heb ik Barrett de Arise gegeven, zodat hij de boel kon reviven mocht het mis gaan en Tifa dan naast Healing toch ook een Prayer, en ik heb haar ATB vaak "opgespaard" om op de achtergrond de Prayer te kunnen casten, omdat ik met Triple Slash en Max Fury+Overcharge toch de meeste damage deed.
Verder moest ik 2 dingen erg goed in de gaten houden:
1) Bahamut onderbreekt je spells en je abilities; niks zo frustrerend als je ATB's kwijt zijn, flinke damage krijgen én je spell/ability die niet uitgevoerd wordt. Dus goed opletten op de "pauzes" die Bahamut neemt wanneer hij "klaar" is met attacken en dán pas je ATB's gebruiken! Alle attacks die hij doet blocken en de DiveBomb-attack proberen te evaden.
2) Wanneer Bahamut's HP ongeveer op de helft was, moest ik zorgen dat Cloud opnieuw een magnify-manawall cast deed, Tifa een Prayer en Barrett op de achtergrond houden, zodat ik de Megaflare kon overleven, waarbij ik met Barrett dan de Arise deed op beiden. Direct na de Arise, had Cloud zijn Ascension limit klaar en Tifa haar Dolphin Flurry die by the way awesome is.
En daarna de boel zo herhalen met Triple Slash + Max Fury en Overcharge en Tifa's ATB opsparen voor de occasional Prayer. Maar ik heb dus veel vanuit Barretts perspectief gespeeld. Ik heb 1x een ATB moeten opgeven om een turbo-ether aan Cloud te geven, omdat ie zovaak manawall heeft moeten casten, en 1x een ATB moeten opgeven om Barrett uit Silence te halen (want ik moest Arise gebruiken).
Want ná de Megaflare had ik iedereen weer ge-Arise'd en toen dacht ik dat ik veilig zat. Gelukkig deden de limitbreaks van Cloud en Tifa flink damage, en Bahamut had ineens nog maar een beetje. Ineens ging Tifa weer dood, en snel daarna Cloud, maar ik had nog een Manawall kunnen casten. Dus met 2700HP op Barrett nog over, besloot ik om niks meer te reviven en gewoon Overcharge en Max Fury te doen, en toen ging ie ein-de-lijk neer, met Cloud en Tifa dan dood.