Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er is 1 ding wat ik echt niet snap.. De summons.

Je kunt de summon oa. triggeren als 1 van je teamleden <25% raakt, enz.
Wat ik alleen niet snap, hoe kan die summon balk soms ook verdwijnen ?

Bijvoorbeeld Hellhouse hardmode, daar ben ik op het moment al ontelbare keren als een lemming tegen aan het vechten, en ik wil Bahamut pas in de laatste fase oproepen.

De summonbalk komt meestal wel al in fase1 naar voren, maar in ongeveer 60% van mijn pogingen, is de balk (en dus ook de summon optie) verdwenen als in de laatste fase zit. (en for the record, nee, ik summon niets voordat ik pas in de die fase kom ;))
Het is echter niet altijd zo.. Zit er een time-out op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Madshark Ja, zit een timer op, die zie je ook gewoon aflopen. In die tussentijd kan je dus extra acties uitvoeren, afhankelijk van het aantal ATB balken dat je hebt.

Als de persoon die een summon heeft opgeroepen, dood gaat, verdwijnt hij gelijk, maar doet hij nog wel zijn laatste ultieme attack.

Soms is het dus ook handig om een persoon, expres dood te laten gaan voor max damage tegen het einde van een (boss) battle.

Helaas ook paar meegemaakt dat hij ineens weg was, door een transitie e.d. het zelfde geld voor Limit Breaks, die kunnen dus ook ineens verdwijnen als de boss o.i.d. veranderd. Erg zuur.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 12-05-2020 19:46 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Greatsword
Ik begrijp hoe het werkt als je eenmaal je Aeon hebt opgeroepen, maar ik bedoel de summon-balk zelf.
Dus het uitstellen van het oproepen totdat je hem pas echt hard aan het einde van de fight nodig hebt.
Was me niet opgevallen dat deze ook terugloopt.. Straks even in de gaten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 12-05-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 10:28
Greatsword schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:15:
[...]

Heb je ook wel van de game genoten? Ongelooflijk zo snel heb er 2x zo lang over gedaan ;)
Zeker, heb enorm genoten van mijn eerste playthrough waar ik maximaal gehaald heb uit 1 playthrough wat je kan na 40 uur. Maar om eerlijk te zijn, als ik direct daarna op hard ga spelen, ga ik niet alle filmpjes weer opnieuw kijken etc. dus die heb ik idd geskipped. Ben niet het type die alles direct weer uitgebreid gaat bekijken etc. Heb juist na t uitspelen veel sites gelezen, fora etc. en YouTube filmpjes etc. Maar eerlijk gezegd snap ik niet hoe je bij deze game op 100+ uur komt, of je moet alles 3x kijken en stilstaan ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 22:57
@Greatsword @Sjoerdje131 Thanks, ik ga het proberen. Ik heb maar 1x Magnify Materia, dus ik zal of magnify-haste of magnify-cure moeten doen. Ik denk dat ik voor het eerste ga, en dan Cloud ook de Revival materia geef, zodat ie de rest kan reviven, en dan zal ik Tifa en Barrett met Curaga of Prayer voorzien Misschien beter Curaga.
Ok, dus triple slash, max fury+overcharge en wellicht Tifa's combo van Rise & Fall + Omnistrike.
Dan losse barrier materia op Barret of Tifa en dan gaan met de banaan.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Greatsword schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:43:
@Deathchant In dit soort gevechten heb ik helemaal geen Elemental magic gedaan, maar puur strength.

Verder had ik altijd 2x revival zodat als er 1 doodgaat ik nog een comeback kon maken.

Magnify in dit geval misschien beter met Haste en Arise is niet echt nodig, soms is het goedkoper om gewoon weer levend te worden.

Start battle
Cloud > haste all
Barret (first strike) > Overcharge en Maxium Fury
Tifa > Attack tot ze 2 ATB balk heeft en dan 2x achter elkaar upgraden + ATB boost voor Allies

Gaat hij de lucht in, switch naar Barret

Cloud laten healen waar nodig.

Regelmatig terug switchen naar Barret voor dezelfde combi.
EIN-DE-LIJK! Kep em!!
Maar poeh wat heb ik daar lang over gedaan zeg. Hart in de keel, zweet in de naad :7

Ik heb het geprobeerd zoals je me aanbeveelde, maar de Magnify-Haste was voor mij niet de juiste combo. Uiteindelijk nekte de Megaflare me keer op keer. Om een eerdere vraag te beantwoorden: ja, ik had iedereen level 50, met enkele HP up materia's maxed en enkele met 3 sterren.
Cloud had 6300 HP, Barrett 9500 en Tifa 6000.
Wat mijn strategie uiteindelijk was, was Cloud de Magic UP materia geven i.c.m. Magnify-Manawall, want zonder Manawall overleef je die Megaflare gewoonweg niet, en ik moest té veel bezig zijn met opnieuw Manawall casten en Curaga om een Megaflare te kunnen onderbreken. Omdat ik vaak manawall moest casten, heb ik Cloud ook dat accessory gegeven dat de limitgauge doet vullen wanneer ik MP gebruik.

Met Cloud dus zoveel mogelijk Triple Slash doen, en met Barrett op grote afstand gewoon Overcharge en de Max Fury. Dat was overigens wel echt een gouden tip, daarom heb ik Barrett dus ook de maxed HP UP gegeven zodat hij de meeste HP had.

Ik heb verder iedereen een maxed Healing materia gegeven voor individuele heals, want Prayer kost 2 ATB die ik niet kon missen. Omdat Barrett vaak op de achtergrond bleef, heb ik Barrett de Arise gegeven, zodat hij de boel kon reviven mocht het mis gaan en Tifa dan naast Healing toch ook een Prayer, en ik heb haar ATB vaak "opgespaard" om op de achtergrond de Prayer te kunnen casten, omdat ik met Triple Slash en Max Fury+Overcharge toch de meeste damage deed.

Verder moest ik 2 dingen erg goed in de gaten houden:
1) Bahamut onderbreekt je spells en je abilities; niks zo frustrerend als je ATB's kwijt zijn, flinke damage krijgen én je spell/ability die niet uitgevoerd wordt. Dus goed opletten op de "pauzes" die Bahamut neemt wanneer hij "klaar" is met attacken en dán pas je ATB's gebruiken! Alle attacks die hij doet blocken en de DiveBomb-attack proberen te evaden.

2) Wanneer Bahamut's HP ongeveer op de helft was, moest ik zorgen dat Cloud opnieuw een magnify-manawall cast deed, Tifa een Prayer en Barrett op de achtergrond houden, zodat ik de Megaflare kon overleven, waarbij ik met Barrett dan de Arise deed op beiden. Direct na de Arise, had Cloud zijn Ascension limit klaar en Tifa haar Dolphin Flurry die by the way awesome is.

En daarna de boel zo herhalen met Triple Slash + Max Fury en Overcharge en Tifa's ATB opsparen voor de occasional Prayer. Maar ik heb dus veel vanuit Barretts perspectief gespeeld. Ik heb 1x een ATB moeten opgeven om een turbo-ether aan Cloud te geven, omdat ie zovaak manawall heeft moeten casten, en 1x een ATB moeten opgeven om Barrett uit Silence te halen (want ik moest Arise gebruiken).
Want ná de Megaflare had ik iedereen weer ge-Arise'd en toen dacht ik dat ik veilig zat. Gelukkig deden de limitbreaks van Cloud en Tifa flink damage, en Bahamut had ineens nog maar een beetje. Ineens ging Tifa weer dood, en snel daarna Cloud, maar ik had nog een Manawall kunnen casten. Dus met 2700HP op Barrett nog over, besloot ik om niks meer te reviven en gewoon Overcharge en Max Fury te doen, en toen ging ie ein-de-lijk neer, met Cloud en Tifa dan dood.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Deathchant Ben blij dat het je eindelijk gelukt is.

En dan te bedenken dat je hem straks nog een keer mag doen met ifrit er bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Greatsword schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:18:
@Deathchant Ben blij dat het je eindelijk gelukt is.

En dan te bedenken dat je hem straks nog een keer mag doen met ifrit er bij ;)
??? :'( :'( :'(
Meen je dat nou? Is dat een verplicht onderdeel?
Ik had iets gehoord over de accessory Götterdämmerung die ervoor zorgt dat je elk gevecht met een limit kunt starten, en daar moest je iets voor op hard doen...is dat dat gevecht?

[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 13-05-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Deathchant Precies, niet verplicht maar zeker de uitdaging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Greatsword schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:34:
@Deathchant Precies, niet verplicht maar zeker de uitdaging waard.
:'( Nou ja, ik moet er nog even van bijkomen en ik probeer nu even genieten van mijn victory, en ik begin daar dan wel later aan. Ik ben niet meer zoals in 1997, dat ik koste wat kost doorga totdat ik het gered heb met alle ergernissen erbij. Ik ben nu iets over de mid-30ers en de spanning stijgt me sneller naar de keel en het hart dan vroeger zeg maar ;) Alleen is het nu vooral frustratie en niet echt grote ergernis. Dus het voelt niet gezond aan om door te blijven hengsten zoals vroeger ;)

Ik heb onderhand dat weeïge melodietje van Wall Market de hele dag in mijn hoofd en word er inmiddels knettergek van :P Maar ik kan nu dus met een gerust hart naar Chapter 15 doorgaan, want ik heb alle 21 sidequests en alle battle intels klaar B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Deathchant Herkenbaar, tot een paar jaar terug was Final Fantasy ook mijn lievelingsreeks.

Daarna maakte ik kennis met Dark Souls, en dat is wel andere koek. Dus de spanning en moeilijkheidsgraad vallen me tegenwoordig t.o.v. die game reuze mee ;)

Dat deuntje is op een gegeven moment inderdaad irritant, ik heb chapter 14 denk 4x gedaan voor verschillen trophy's en dan ben je er ook helemaal klaar mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Mooi dat het gelukt is Deathchant!

Yeah eens met wat je zegt Greatsword, ten opzichte van zulke games is het allemaal een stuk makkelijker. Ik merkte ook dat het bij deze game heel erg helpt om gewoon veel te switchen tussen karakters. Bosses hebben toch echt de neiging om te focusen op de character die je bestuurt. Speel je dus de hele tijd als Cloud en gebruik je R2/L2 om snel een spell te casten met een teamgenoot, dan blijft de vijand op je inhakken.

Ik wisselde zelf dus eigenlijk best veel. Even naar Barret, overcharge shot eruit, Maximum fury eruit. Agro van de boss op me krijgen en SWAP. Helpt wel enorm als je die mechanics een beetje door hebt, vooral op Hard wel erg cruciaal geweest.

Dus.. uhm... part 2 please? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:11
Om nog even toe te voegen in verband met de bahamut Battle. Als je cloud bestuurt en bahamut erg aggressief is spamde ik steeds counterstance. Die ging wel goed af dan. Ik heb magnify curage gebruikt en manawall op barret, maar ik denk dat magnify manawall makkelijker is. Als bahamut 3 à 2 begon te zeggen, begon ik zo snel mogelijk met manawall te krijgen op alle characters 1 voor 1. Dan kan je de megaflare overleven.

Zoals hierboven wordt aangegeven is idd om zoveel mogelijk van karakter te wisselen. De AI kwam altijd op de leader af. Gebruik cloud, dan wat damage doen. Begint aan te vallen op cloud. Swap naar andere karakter. Dan heb je weer ademruimte, komen de vijanden naar de karakter die je bestuurt en kan je het karakter dat aangevallen is met M2/R2 spell laten doen cure bijvoorbeeld en zo verder. Als je dat onder de knie hebt gaat alles gelijk niets.

Ik ben overigens benieuwd of ze de Battle mechanics identiek hetzelfde gaan laten. Lijkt me het meeste logische van wel, aangezien dit echt goed in elkaar steekt, misschien hier en daar wel wat tweaking op de AI, waardoor bovenstaande methode niet meer zou lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door cooLopke op 24-05-2020 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Hey! Ik ben bezig met het behalen van alle PS4 trophies van deze game.

Mijn characters zijn level 45/46, nu twijfel ik tussen de volgende dingen:

-Pride and Joy direct proberen
-Naar level 50 grinden (saai) en dan Pride and Joy doen
-Alvast aan hard mode beginnen, daar natuurlijk naar level 50 gaan, hard mode tactics leren en dan uiteindelijk in chapter 17 pas Pride and Joy doen.

Wat denken jullie? Of is het ook mogelijk om bijvoorbeeld chapter 1t/m9 op hard mode te doen, vervolgens chapter select naar chapter 17 te gaan (pride and joy doen) en dan weer verder te gaan vanaf chapter 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Yintha Ik heb zelf ook platinum gehaald, ik zou gewoon aan hard mode beginnen, in de tussentijd level je dan al behoorlijk en kan je wennen aan het feit dat je geen items meer kan gebruiken.

Dat alleen is al een hele uitdaging. Ik zie de afgelopen weken echter ook al wereld records waarbij ze binnen 1,5 minuut pride and joy en de voorgaande summons verslaan. Hiervoor worden wel hele specifieke setups gebruikt, dus daarvoor heeft het wel nut om even te grinden en bepaalde Materia te levelen.

Met chapter select kan je inderdaad zelf de volgorde bepalen, dus of je nou eerst chapter 3 of 17 op hard mode uitspeelt maakt niet uit. Het wordt uiteraard wel steeds moeilijker.

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 26-05-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Yintha schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:56:

-Alvast aan hard mode beginnen, daar natuurlijk naar level 50 gaan, hard mode tactics leren en dan uiteindelijk in chapter 17 pas Pride and Joy doen.

Wat denken jullie? Of is het ook mogelijk om bijvoorbeeld chapter 1t/m9 op hard mode te doen, vervolgens chapter select naar chapter 17 te gaan (pride and joy doen) en dan weer verder te gaan vanaf chapter 10
Volgens mij kan je doen wat je wilt. Persoonlijk heb ik wel wat gegrind in t coloseum om vooral een hoop materia naar max level te krijgen, zoals HP up, MP up, Elemental etc. Uiteraard is dit niet nodig. Daarna ben ik gewoon door de chapters heengelopen. Als je begint met pride and Joy, unlock je natuurlijk wel het beste item uit de game, maar vond de battles om bij pride and joy te komen + de baas einde chapter 17 t sterkste in de game op hard, dus je hebt t niet nodig (imo) in alle gevechten ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Yintha schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:56:

Weet niet of dat laatste mogelijk is, ik ben eerst begonnen om mijn characters ( zijn allemaal lv50 nu ) te levellen, daarna mijn benodigde materia's te maxen (Saaiste eerst dus). Als ik de set materia's op max heb ga ik eerst de missende discs en "snelle" trophies doen op normal met chapter select en alle coloseum en battle simulator fights (op pride en joy na).

Daarna de "hard mode" trophies en de game afronden, dit is de eerste game waar ik ook echt die platinum trophy wil hebben :D Voorlopig dus nog wel even bezig

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Bedankt voor jullie reacties! Ik mis inderdaad ook nog wat andere trophies!
-Johny incidents, deze zal ik in mijn hard mode run oppakken hopelijk;
-Dans trophy;
-Dans music disc
-Marlboro

Echter denk ik dat ik dit mooi allemaal kan oppakken in mijn hard mode run waar ik vanavond aan ga beginnen, zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Yintha Klopt, ik heb het zelf wel allemaal selectief gedaan, maar achteraf was dat allemaal tijdverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 22:10
Tifa's Theme is tijdelijk gratis te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34
Eergisteren en gisteren voor de 2e en 3e keer gespeeld. Ga er niet hard doorheen.
Mijn vrouw gaf ook al aan dat ze het allemaal onoverzichtelijk vond. En dat vind ik ook.
Hoe ook steeds naast me:"dit zit zeker niet in het origineel?".
Dus na deze het origineel eens spelen met/voor mijn vrouw.
Vind het wel leuk, maar hij heeft dus hetzelfde als veel huidige spellen. Teveel keuze, teveel te doen enzovoorts.
Vond het overigens prima dat ze er veel bij hebben gedaan, maar op dit moment heb ik sommige delen (motorrijder soldier) waarvan ik denk, wtf. Wie ben jij?!

Ben meer tijd bezig geweest (omdat het aardig goed ging) met darten, dan de rest. :D
Wel gehaald overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 07-06-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen dagen nog wat gespeeld.
Gisteren er achter gekomen omdat ik het spel na release ergens anders heb gekocht, ik geen Chocobo chick summon heb gekregen.
Via eBay de 2 codes voor Zowel Chocobo chick als Carbuncle gekocht voor iets meer dan 10 euro.
Geen idee waarom, maar waarom ook niet.
Ben benieuwd.
Ben wel op dit moment ook alle music discs tijdens mijn playthrough aan het halen. Just because I can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Arunia schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:02:
Afgelopen dagen nog wat gespeeld.
Gisteren er achter gekomen omdat ik het spel na release ergens anders heb gekocht, ik geen Chocobo chick summon heb gekregen.
Via eBay de 2 codes voor Zowel Chocobo chick als Carbuncle gekocht voor iets meer dan 10 euro.
Geen idee waarom, maar waarom ook niet.
Ben benieuwd.
Ben wel op dit moment ook alle music discs tijdens mijn playthrough aan het halen. Just because I can.
Ik heb ze niet gehad en zie t nut er ook niet zo van in... Je komt op een gegeven moment om in de summon keuzes en kan er toch maar 1 per persoon equipen ;) Zal wel even googlen wat ze doen, want heb eigenlijk geen idee.

Over keuzevrijheid, vind je dat echt? Ik vind het allemaal reuze meevallen. Je hebt wat extra sidemissies enzo die je wel of niet kan doen, maar echt keuze zie ik niet terug? En tja, idd die motorrijder was een beetje random, then again, alle bosses zijn random dus waarom niet een soldier boss erbij :D Begrijp ik nou uit je bericht wel dat je de oude FF VII hebt gespeeld maar je vrouw niet? Of beiden niet?

Maybe ben ik gewoon teveel fanboy om te ervaren wat jij ervaart hoor btw :P Voor mij voelde t iig als een redelijk lineare game, je kan ook niet veel afwijken van wat je moet doen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Sjoerdje131 Ik ben zelf opgegroeid met FFVII origineel (PS1 gekocht voor dat deel, later nog op disc op de pc gekocht enzovoorts).
Heb zelf het origineel twee of drie keer uitgespeeld.
Voor mijn vrouw begonnen op de PS3, maar ze kwam er niet in op dat moment.
Tijdens het spelen van Remake had ze het wel over het willen zien hoe het origineel gaat qua alles. Dus denk dat als deze uitgespeeld is, dat ik dan het origineel weer ga spelen.
Twijfel nog even of ik hem mint ga spelen, of dat ik de mods ga installeren om het wat appetijtelijker te maken voor mijn vrouw. :D

Qua teveel aan keuze bedoel ik eerder alles met de wapens e.d., upgraden, je krijgt vrij snel een nieuw zwaard voor Cloud enzovoorts. Snap het wel, want ze maken een soort van compleet spel van episode 1. Maar bij komt het op basisinstellingen en zou het liefste een knop willen om gewoon het systeem de "beste" settings te kiezen voor equipment e.d.
Nu valt het gelukkig nog wel mee tegenover andere spellen, maar toch.
Zelfs mario Kart 8 speel ik gewoon met standaard kart en wielen. :P

hij begint me steeds meer aan te staan overigens, dus dat komt wel goed. Maar moest er even in komen.
Zit nu in de 2e reactor overigens vlak voor het plaatsen van de bom.
Gisteren om half 1 maar gestopt, kan ik vanavond wellicht verder gaan met spelen.

Wel machtig mooi om bovenin bezig te zijn om daar te komen en dan naar beneden te kijken naar alle huisjes. :) Alhoewel het gewoon een platte plaat is, maar toch.
Ben wel iemand die alle hoeken en gaten bekijkt, dus alle materia en items heb ik daar wel gevonden.
Mijn vrouw die dan mee helpt aan te wijzen waar ik nog zou kunnen kijken. Vind dat ook altijd wel gezellig op die manier. Ze doet haar eigen hobby en vind het kijken van dit soort spellen wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Arunia schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:16:
@Sjoerdje131 Ik ben zelf opgegroeid met FFVII origineel (PS1 gekocht voor dat deel, later nog op disc op de pc gekocht enzovoorts).
Heb zelf het origineel twee of drie keer uitgespeeld.
Voor mijn vrouw begonnen op de PS3, maar ze kwam er niet in op dat moment.
Tijdens het spelen van Remake had ze het wel over het willen zien hoe het origineel gaat qua alles. Dus denk dat als deze uitgespeeld is, dat ik dan het origineel weer ga spelen.
Twijfel nog even of ik hem mint ga spelen, of dat ik de mods ga installeren om het wat appetijtelijker te maken voor mijn vrouw. :D
...... etc...
Haha oke, dan snap ik m een stuk beter! In het begin is het idd een beetje weinig keuze, maar dat gaat zo snel anders, dat je soms weer meer aan t regelen bent. Vooral het stuk skill points in de wapens vond ik een niet echt bijster slim systeem en deed ik slechts de upgrades uitvoeren op het wapen dat ik equiped had. Elk wapen even de skill van leren en weer terug naar het favoriete wapen. Maar wat dat betreft ben ik t wel met je eens, vooral in t begin kwam dat wat overweldigend over.

Ikzelf heb eigenlijk wel hetzelfde gevoel als jij hoor, je wilt eigenlijk als je klaar bent (of eigenlijk al wanneer je midden in de game zit) de originele FF VII gewoon weer opstarten, weer ervaren, kijken wat anders is etc. Wel leuk om te horen hoe je deze game zo samen met je vrouw speelt! Mijn vriendin heeft maar weinig met games van doen, dus verder komen dan een "semi" luisterend oor wanneer ik enthousiast over de game vertel kom ik niet :P

Geniet nog even lekker van de game zou ik zeggen! Ben jaloers op je, omdat je alles nog voor de eerste keer aan het ervaren bent en voor mij was dat gewoon echt een en al genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Sjoerdje131 Het is veelal overweldigend en itt vroeger heb ik gewoon weinig tijd om me druk te maken over dat soort dingen. Dus liever quick and dirty. Speel spellen ook vooral op Story mode of easy. Genieten van het verhaal.
Die skillpoints op wapens kijk ik wel naar en doe zo nu en dan even een upgrade ronden. Maar kijk niet altijd naar wat ik upgrade. Als ik heel weinig punten op dat moment heb, dan lees ik ze wel. En anders is het gewoon blind upgraden. Materia is even kijken wat ik moet levellen en wat ik handig kan gebruiken. Verder nog niet gekeken naar linken van materia, maar verwacht dat het nog eventjes gaat duren.
Ik sidetrack altijd heel snel (kijkt naar Skyrim welke nog steeds niet uitgespeeld is en ik sinds release al heb), maar probeer wel zo compleet mogelijk in een deel alles te halen wat er te halen valt.

Dat inderdaad, ik kijk weer om FFVII gewoon lekker uit te gaan spelen. Heb daar weer zin in. Misschien deze keer eens alles halen wat er in zit (nooit KotR gehaald of een gouden Chocobo of de laatste Weapons verslagen).

Mijn vrouw heeft vroeger nooit een speelcomputer gehad buiten een Gameboy. Toen ze met mij kreeg kreeg ze mijn oude PS1. Later zelf een PS2 gekocht enzovoorts. Als ik een spelcomputer nog niet koop, dan heeft zit zij te pushen om die toch te halen. Terwijl ze ruim minder speelt dan ik.
Ze heeft zelf Kingdom Hearts 1 en 2 uitgespeeld. Toen 3 aangekondigd werd hebben we de eerste spellen weer opgestart en waren we bezig alles uit te spelen op volgorde van verhaal. Uiteindelijk ergens blijven hangen en toch KH3 uitgespeeld. Echter na een paar weken heb ik het opgepakt en uitgespeeld terwijl zij keek. Vind ze net zo leuk om te doen. En dat is ook prima. Vind het wel leuk dat ze enigszins interesse heeft. Soms stelt ze wel vragen over het verhaal enzovoorts, maar ik kan ook echt wel heel veel praten over games en tweakers enzovoorts. Waar ik dan zeker wel een keer commentaar over hoor.
Andersom heeft ze dat met haar hobby's. Al is het maar wat je zegt een luisterend oor. Meer hoeft ook niet.

Ik ga zeker nog genieten en zie wel wat er van komt. Na uitspelen zeker eens denken om FFVII zelf weer te spelen en dan wachten op het volgende deel.
Al met al hebben ze zeker hun best gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
En inmiddels ook uitgespeeld. Prachtige graphics en hulde aan de makers, ik kan niet wachten op het volgende deel.

Mijn dochter van 11 vond het leuk om even een stukje mee te kijken en ze vond het ook erg mooi. Toen ik haar het origineel liet zien moest ze hard lachen. "Vond jij dat vroeger mooi pap?" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Vlassie1980 Haha, daar ben ik ook bang voor. Alhoewel ik moet zeggen dat ik mijn dochter aan de NES en SNES mini heb gezet, maar ook de Sega mini en PS Classic en dat ik ze niet hoor over niet mooi of wat dan ook. :P

Mijn vrouw daarentegen in eerste instantie kon er niet voor gaan zitten met de oude versie. :P
Terwijl ze FFVIII wel dan weer een heel eind gespeeld heeft. Maar die is dan weer wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
@Arunia
Het enige wat ze leuk vindt aan de SNES mini is Mario Kart maar als ze niet van me kan winnen is ze er ook zo weer klaar mee. Speelt liever Roblox heel de dag :')

Final Fantasy III moet ik trouwens ook nog uitspelen op de SNES Mini, dank voor de reminder ;)
Heb nog een Playstation TV liggen, daar kan ik ook FF VII op spelen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Vlassie1980 Dat valt gelukkig wel mee. Met computerspellen vind ze verliezen niet erg, bordspellen daarentegen wat minder. Alhoewel ze duidelijk een slechte winnaar is. :P Heel hard roepen dat ze gewonnen heeft e.d.

Kwam net de Remako mod tegen. Denk dat dat wel een manier is om FFVII beetje redelijk te spelen. Misschien nog wat mods erbij voor de karakters.

Maar ga een beetje van het onderwerp af. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ondertussen in sector 7 slums.
De sidequests allemaal gedaan.
Ik blijf de grapjes wel leuk vinden.
Het win liedje enzovoorts.
spoiler:
na gevecht met rude. Gaat zijn telefoon af. Ik waardeer dat wel. Idem voor het breken van zijn zonnebril en dat hij daarna een nieuwe pakt voor het 2e deel van dat gesprek.

Qua muziek hebben ze het leuk gedaan. Heel herkenbaar.
Enige muziek welke ik minder vind zijn die jukebox deuntjes. Is ook vrij hard tijdens een gesprek waarbij de camera daar dan net naast hangt.
Na in het bezit te krijgen had dat van mij wel zachter gemogen. Verder erg netjes qua remake.

Alhoewel... Die monden van npc's. Alsof je naar animal Crackers aan het kijken bent. De monden bewegen raar tegenover de monden van je team zeg maar. Veel minder tijd aan besteed. Dat is jammer. Soms irriteert dat wel tijdens het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Arunia schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:32:
Alhoewel... Die monden van npc's. Alsof je naar animal Crackers aan het kijken bent. De monden bewegen raar tegenover de monden van je team zeg maar. Veel minder tijd aan besteed. Dat is jammer. Soms irriteert dat wel tijdens het spel.
Ik moet zeggen dat ik mij totaal niet stoorde daarbij aan de NPC's maar ook niet echt dat het "in de verte van mindere kwaliteit zou zijn" ik was gewoon teveel met het verhaal bezig en de punten waarbij je echt ver gezichten had zag het er allemaal tip top uit.

Ik moet nog een "handjevol" Trophies voor mijn platinum badge :) 9 waarvan er 4 relatief snel afgestreept kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@ShadowBumble Ik ben wel wat gewend, maar het stak echt af tegenover de main characters. En je ziet op een 48 inch scherm 4k toch echt alles wel van dichtbij. Vind ik dan.
Normaal ben ik echt niet zo moeilijk, maar het stoort me ze nu en dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik ben nog steeds in chapter 17. Ik heb al meer dan een maand niet meer gespeeld. Niet omdat ik het niet leuk vind maar omdat ik het gamen wat opzij gelegd heb. Moet echt weer eens verder. Ik heb nu net Aerith en Red XIII gered uit het Shinra building. Ik weet niet hoever ik dan daarmee weg zit van het einde, maar kep volgens mij toch echt al dik 45 uur erop zitten. Kep wel uitgebreid de tijd genomen.
To be honest ben ik wel al klaar voor de hype rondom het 2e deel. Zou mooi zijn voor de winter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:34:
Ik ben nog steeds in chapter 17. Ik heb al meer dan een maand niet meer gespeeld. Niet omdat ik het niet leuk vind maar omdat ik het gamen wat opzij gelegd heb. Moet echt weer eens verder. Ik heb nu net Aerith en Red XIII gered uit het Shinra building. Ik weet niet hoever ik dan daarmee weg zit van het einde, maar kep volgens mij toch echt al dik 45 uur erop zitten. Kep wel uitgebreid de tijd genomen.
To be honest ben ik wel al klaar voor de hype rondom het 2e deel. Zou mooi zijn voor de winter :P
Ach ik ben zelf ook nooit zo van heb een nieuwe game dus MOET binnen een week helemaal uitgespeeld hebben, ik speel wanneer ik er tijd voor heb(lees wil maken). Hype voor deel 2 is mij nog iets te vroeg (niet dat ik zou klagen maar toch :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Alhoewel ik totaal geen fan ben van de PU (om persoonlijke redenen), stippen ze wel precies hetgeen aan wat ik ook zie:
https://www.pu.nl/artikel...asie-wordt-werkelijkheid/

De kwaliteit in stages voor verschillende personages. Minst belangrijke zien er heel slecht uit enzovoorts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Arunia schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:14:
Alhoewel ik totaal geen fan ben van de PU (om persoonlijke redenen), stippen ze wel precies hetgeen aan wat ik ook zie:
https://www.pu.nl/artikel...asie-wordt-werkelijkheid/

De kwaliteit in stages voor verschillende personages. Minst belangrijke zien er heel slecht uit enzovoorts.
Let's agree to disagree, ik ondervond er geen hinder van of het had geen impact op wat ik vond van de game :) Vroeger was ik er enorm van gecharmeerd (de PU) maar als ik de artikelen wel eens tegenkom van de afgelopen jaren echt tenenkrommend slecht in taal gebruik (of ik wordt gewoon oud kan ook natuurlijk).

Nog 4 trophies te gaan voor platinum :D
spoiler:
Dressed to the Nines -> Hier moet ik eerst eens uitzoeken welke keuze ik voor Tifa had gemaakt, kan je dat ergens verifieren ?
Divine Gratitude -> Blijkbaar volledig gemist
Ultimate Weapon
Hardend Veteran

En nu bezig met "Ultimate Weapon" eens kijken of ik die kan halen voor ik hard mode ga doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
ShadowBumble schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:10:
[...]
Vroeger was ik er enorm van gecharmeerd (de PU) maar als ik de artikelen wel eens tegenkom van de afgelopen jaren echt tenenkrommend slecht in taal gebruik (of ik wordt gewoon oud kan ook natuurlijk).
Off-topic: Niet om het een of het ander en ook absoluut niet vervelend bedoeld, aangezien ik zelf ook zo nu en dan wel fouten in mijn Nederlands maak. Echter, eerste persoon enkelvoud (ik) en dan stam + t schrijven is niet bepaald correct. Ik zie het best vaak voorbij komen (vooral in de vormen ik vindt en ik wordt), maar wilde je er bij deze toch even op wijzen.

Bij voorbaat excuses als het iets teveel als taalnazi overkomt.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dvd-linden schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Off-topic: Niet om het een of het ander en ook absoluut niet vervelend bedoeld, aangezien ik zelf ook zo nu en dan wel fouten in mijn Nederlands maak. Echter, eerste persoon enkelvoud (ik) en dan stam + t schrijven is niet bepaald correct. Ik zie het best vaak voorbij komen (vooral in de vormen ik vindt en ik wordt), maar wilde je er bij deze toch even op wijzen.

Bij voorbaat excuses als het iets teveel als taalnazi overkomt.
Ja je komt inderdaad zo over maar bedankt voor je excuses, ik doelde meer op de "slang" die er toegepast wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
ShadowBumble schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:10:
[...]

Ja je komt inderdaad zo over maar bedankt voor je excuses, ik doelde meer op de "slang" die er toegepast wordt :+
Ow ja, ik snapte wel dat je vooral daar op doelde. Dat is ook niet bepaald mijn ding en waarschijnlijk komt dat doordat ze zich (voornamelijk) op een jongere doelgroep proberen te richten of iets dergelijks.

On-topic: ik ben wel benieuwd wanneer we voor het eerst iets over een deel 2 te horen gaan krijgen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik durf i.v.m. spoilers niet teveel te lezen over de game (origineel is met afstand mijn favoriete game), maar de game is nu een tijdje uit en ik ben wel benieuwd naar wat nu het eindoordeel is van mensen die de game in zijn geheel hebben doorlopen. Maakt het de torenhoge verwachtingen waar?

Heb begrepen dat zaken wat gedetailleerder aan bod komen t.o.v. het origineel en doet dit geen afbreuk aan de nostalgische herinneringen die je hebt aan het origineel? En verliest het zo niet een deel van de magie, als het zo tastbaar wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Mr_Tomatohead ik ben er nog niet doorheen, maar speel wellicht 1 keer in de week.

Ben nu met voorbij Don Corneo zeg maar.
Er zit veel herkenbaar gebeuren in. Dingen die er nu niet meer echt in zitten worden er toch op een leuke manier in gestoken.
Blijf erbij dat ik het spel goed in elkaar vind zitten, maar het origineel blijft er nog steeds boven staan.
Qua battle had het van mij gewoon net zoals vroeger mogen zijn. Dat had zijn charme. Mijn vrouw kwam daar ook mee.
Heb overigens niet gekeken naar hoe de classic stijl speelt. Ben gewoon in het nu begonnen met een open mind. En het bevalt verder wel.

Ik vraag me echt heel hard af hoe ze met episode 2 verder gaan omdat je best wel veel dingen nu al krijgt welke pas veel later in het origineel aan bod komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:53:
Ik durf i.v.m. spoilers niet teveel te lezen over de game (origineel is met afstand mijn favoriete game), maar de game is nu een tijdje uit en ik ben wel benieuwd naar wat nu het eindoordeel is van mensen die de game in zijn geheel hebben doorlopen. Maakt het de torenhoge verwachtingen waar?
Mijn eindoordeel is echt wel een dikke 8.5-9, de game maakt misschien niet ieders verwachtingen waar maar is naar mijn mening een zeer waardige remake. De originele FF7 heb ik hele nostalgische gevoelens bij, waar ook blijkbaar mijn geheugen de uren frustratie van sommige delen is vergeten, als je die een plek kunt geven ga je zeker genieten van deze game, het is een feest der herkenning.
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:53:
Heb begrepen dat zaken wat gedetailleerder aan bod komen t.o.v. het origineel en doet dit geen afbreuk aan de nostalgische herinneringen die je hebt aan het origineel? En verliest het zo niet een deel van de magie, als het zo tastbaar wordt?
Ik denk dat ik dat hierboven in mijn reactie ook al voorzichtig aanstip het is ook een "mindset" waarmee je de game gaat spelen. Het verhaal is absoluut gedetailleerder, misschien maakt dit het wat beter duidelijk.

Ik zet de tekst in spoiler tags niet omdat er verhaal spoilers inzitten maar als speler van het origineel kan je daaruit wel opmaken waarover de tijd.

spoiler:
FF7:R heb ik in 42 uur uitgespeeld ( eerste play ) en ik heb echt niet alles super langzaam gedaan maar gewoon op het (naar mijn mening) natuurlijke tempo van de game. Deze game bevat dus laten we zeggen ergens tussen de 35 en 40 uur aan gameplay terwijl het in het origineel het je ongeveer 4 a 5 uur komt om op een zelfde plek uit te komen.

Nog drie trophies tot mijn platinum ;) Tijdens mijn voorbereidingen voor de Ultimate trophy kam ik erachter dat ik dus gewoon een 2de LuckUp en de 2de Elemental gemist had :S Dus die hebben we eerst dan nog maar even opgehaald.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:00
Sinds deze week begonnen maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Zit er een paar uur in en sommige dialogen zijn zo slecht, dat ik de aandacht er af en toe niet bij kan houden. Was dit in het origineel ook al zo?

Qua graphics vind ik het, buiten de cut scènes en de
close ups, lelijk. In de slums zijn 9 van de 10 textures zo laag van kwaliteit dat je amper kan lezen wat er staat.

Daarnaast vind ik de combat lang niet zo leuk als in het origineel, turn based past hier veel beter bij.

Ik zal nog wel ff doorspelen in de hoop dat het mij gaat pakken, Tifa is in ieder geval haar magie in al die jaren nog niet verloren. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:59

Superkiwi

Hoi doei

Na het uitspelen van Ghost of Tsushima had ik voorlopig even niks te spelen dacht ik, tot ik erachter kwam dat deze game nog op mijn lijstje stond :D
Gelijk besteld, ik ben heel benieuwd!
Note: ik heb het origineel nooit gespeeld, ben bij deel XIII pas bij Final Fantasy ingestapt.
Mijn FF ervaring gaat dus niet verder dan XIII, XIII-2 en XV. Aan alle 3 wel uitermate veel plezier beleefd trouwens :)

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 05-09-2020 19:05 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 08:46

s0kkie

Cowabunga

Ik heb deze game vlak na release uitgespeeld en daarna nooit meer naar om gekeken en wachtend op episode 2 uiteraard.
Maar is er nu na 5 maanden eigenlijk al iets bekend over het eventueel overdragen van de savegame naar het volgende deel? Ik heb de save data bewaard in de hoop dat dit straks kan.
Zou wel gek zijn om in episode 2 opeens geen fira of curaga meer te kunnen doen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdje131
s0kkie schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:06:
Ik heb deze game vlak na release uitgespeeld en daarna nooit meer naar om gekeken en wachtend op episode 2 uiteraard.
Maar is er nu na 5 maanden eigenlijk al iets bekend over het eventueel overdragen van de savegame naar het volgende deel? Ik heb de save data bewaard in de hoop dat dit straks kan.
Zou wel gek zijn om in episode 2 opeens geen fira of curaga meer te kunnen doen :p
Tja, ben benieuwd. Heb m platinum gehaald wat eigenlijk ook wel betekent dat ik bijna alle materia die er is op max heb zitten. Is aan de ene kant natuurlijk vrij overpowered als je dat straks allemaal gewoon weer hebt, aan de andere kant zou t ook weer vreemd zijn omdat je dan dus elke keer weer opnieuw moet beginnen. Tuurlijk missen er nu wel wat materia die super sterk zijn, maar als je alles op max hebt bij begin episode 2 heb je ook weer geen progressie die je kan behalen in je materia. Zelfde geldt voor wapens, kan je straks gewoon wapens met alle slots unlocked gebruiken of krijg je weer kale wapens? So many questions :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Hoop dat ze de game snel eens gaan afprijzen. Heb nu al zo lang gewacht om hem te kopen dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik toesla als hij 30 euro of goedkoper wordt nieuw. Ben bang dat ik nog tot minimaal black friday zal moeten wachten :')

Bonus is wel dat ik minder lang dan de meesten hoef te wachten om na het uitspelen met het tweede te kunnen beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:49

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:11:
Hoop dat ze de game snel eens gaan afprijzen. Heb nu al zo lang gewacht om hem te kopen dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik toesla als hij 30 euro of goedkoper wordt nieuw. Ben bang dat ik nog tot minimaal black friday zal moeten wachten :')

Bonus is wel dat ik minder lang dan de meesten hoef te wachten om na het uitspelen met het tweede te kunnen beginnen!
Meestal koop ik ze dan 2e hands via de V&A hier!
Zo wacht ik ook nog even op Ghost of Tsunami of Last of Us II. Ik hoef de games nooit meteen te spelen, heb pas net Odyessy uit en God of War :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben nu in chapter 6 en heb wat vraagjes aan jullie:

-Tot nu toe heb ik alleen in chapter 3 een zestal korte side missies gezien, de rest is vooralsnog vrij lineair en verhaalgedreven. Komt er nog een groot open stuk met een verscheidenheid aan monsters zoals bv de Archylte Steppe in FF XIII of de open vlaktes in XV? Een simpele ja/nee volstaat hier wel ;)

-Wat is de beste 'tactiek' vwb Materia, passen jullie bij elk gevecht de materia weer aan? Je weet vaak pas tijdens een gevecht welke materia je echt nodig hebt.
Zo heb ik Cloud bv uitgerust met een Fire Materia en de rest van de partymembers met de andere elementaire Materia. Mocht het zo zijn dat een vijand zwak is voor lightning dan moet ik tijdens een gevecht dus redelijk vaak switchen naar Barett. Is dat de juiste manier vraag ik me af...
Tifa heb ik juist uitgerust met 'medische' Materia zoals bv cure, poisona en chakra.

-Hoe verdedig ik mezelf tegen vuur? Een aantal keer een vijand tegengekomen die met vlammen begin te sproeien en blocken helpt hier niet tegen (Cloud heeft daardoor al te vaak het loodje gelegd), is dit gewoon een kwestie van afstand bewaren?

Tot nu toe vermaak ik me prima met de game, al heb ik nog wel wat moeite met de combat (vaak is het meer geluk dan wijsheid denk ik). Voorlopig komen we op normal difficulty overal nog vrij goed doorheen dus er zal vast wel iets goed gaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 30-09-2020 01:15 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:54
dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 01:13:
Ik ben nu in chapter 6 en heb wat vraagjes aan jullie:

-Tot nu toe heb ik alleen in chapter 3 een zestal korte side missies gezien, de rest is vooralsnog vrij lineair en verhaalgedreven. Komt er nog een groot open stuk met een verscheidenheid aan monsters zoals bv de Archylte Steppe in FF XIII of de open vlaktes in XV? Een simpele ja/nee volstaat hier wel ;)
Nee.
-Wat is de beste 'tactiek' vwb Materia, passen jullie bij elk gevecht de materia weer aan? Je weet vaak pas tijdens een gevecht welke materia je echt nodig hebt.
Zo heb ik Cloud bv uitgerust met een Fire Materia en de rest van de partymembers met de andere elementaire Materia. Mocht het zo zijn dat een vijand zwak is voor lightning dan moet ik tijdens een gevecht dus redelijk vaak switchen naar Barett. Is dat de juiste manier vraag ik me af...
Tifa heb ik juist uitgerust met 'medische' Materia zoals bv cure, poisona en chakra.
Ik weet niet of het dé beste tactiek is, maar ik had inderdaad ook 1 healer en de andere materia verdeeld over de andere 2 party members. Daarbij had ik één van de 2 nog wel als semi-healer, gewoon voor het geval dat ik snel cure moest gebruiken en mijn healer niet klaar was.
Je moet soms inderdaad veel switchen tussen characters, maar dat hoort wat mij betreft juist bij de gameplay. Als je switched loopt de ATB bar sneller vol van degene waarmee je speelt en je leidt ook de vijand af van degene die je daarvoor bestuurde. Je kunt ook met L2/R2 je party members aanvallen geven zonder perse naar ze te switchen.

Het is mij ook wel vaker gebeurt dat ik de magic aanval niet had waarvoor de vijand zwak was. Maar ik moet zeggen dat het op Normal nooit echt een probleem is geweest. De gevechten duren alleen langer.
-Hoe verdedig ik mezelf tegen vuur? Een aantal keer een vijand tegengekomen die met vlammen begin te sproeien en blocken helpt hier niet tegen (Cloud heeft daardoor al te vaak het loodje gelegd), is dit gewoon een kwestie van afstand bewaren?
In het begin is het veel dodgen ja. Je kunt als je gecombineerde Materia slots op je Armor hebt deze instellen op Fire - Elemental. Met de Elemental Materia wordt je resistent tegen de magic aanval waarmee je het combineert (afhankelijk van het level van Elemental). Maar ik weet niet zeker of je die al hebt in chapter 6.
Daarnaast kun je nog de Barrier Materia gebruiken. Level 2 Barrier geef je Manaward, waarmee je 50% minder damage krijgt van magic aanvallen. Maar ook hiervan weet ik niet zeker of je die al hebt in chapter 6.
Tot nu toe vermaak ik me prima met de game, al heb ik nog wel wat moeite met de combat (vaak is het meer geluk dan wijsheid denk ik). Voorlopig komen we op normal difficulty overal nog vrij goed doorheen dus er zal vast wel iets goed gaan ;)
Toevallig ben ik zelf ook weer met de game bezig voor de platinum trophy. Moet nog 2 trophies, eentje voor de weapon abilities en nog alle chapters op Hard (ben nu in chapter 13).

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Raem schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:26:
[...]

Nee.
Jammer. Erg jammer.
Voor nu vind ik het iets teveel kogels ipv vette monsters.

[...]

Ik weet niet of het dé beste tactiek is, maar ik had inderdaad ook 1 healer en de andere materia verdeeld over de andere 2 party members. (...)
Je moet soms inderdaad veel switchen tussen characters(...)
Dan heb ik het spelletje redelijk door denk ik, bedankt voor je uitgebreide uitleg :)

[...]

Je kunt als je gecombineerde Materia slots op je Armor hebt deze instellen op Fire - Elemental. (...) Maar ik weet niet zeker of je die al hebt in chapter 6.
Jawel! Ik heb die combinatie op mijn zwaard zitten, misschien beter inderdaad om die naar de armor over te plaatsen.

Daarnaast kun je nog de Barrier Materia gebruiken. Level 2 Barrier geef je Manaward, waarmee je 50% minder damage krijgt van magic aanvallen. Maar ook hiervan weet ik niet zeker of je die al hebt in chapter 6.
Die heb ik volgens mij equipped op Tifa. Ik moet zeggen dat ik buiten de elemental spells weinig gebruik van van de Materia op de andere partymembers, ergens hoop(te) ik dat ze die uit zichzelf voldoende zouden gebruiken. Dat doen ze wel maar wellicht te weinig.
↑ Uitklappen voor alle antwoorden :P
Bedankt voor het beantwoorden _/-\o_

Vanmiddag chapter 6 en 7 afgerond. De baas van chapter 6 (Airbuster) was een pittige maar op zich goed te doen. Het gevecht heb ik opgeslagen, die zal ik hier straks wel uploaden zodat er op geschoten kan worden.
De baas van chapter 7 (Reno) had ik significant meer moeite mee. Dat is volgens mij een gevecht waarbij je alleen fysieke damage kunt doen. Dit was ook het eerste gevecht waar ik het loodje legde en game over was. Om eerlijk te zijn zit ik in Final Fantasy helemaal niet op zulke gevechten te wachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 21:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het is ook van belang dat je per baas een tactiek bepaalt. Achterhaal de weakness (assess materia) en probeer een patroon te ontdekken. Reno is inderdaad lastig, maar er is wel een manier om hem snel te verslaan.

is everything cool?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik doe altijd assess inderdaad.
Vraagje daarover: ik heb die materia maxed dus kan nu "assess all targets", maar als ik in gevecht ben kan ik nog steeds maar één vijand kiezen om te assessen. Is hier een truucje voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@dvdkiwi vroeger was dat extra opzij drukken bij het vijand selecteren. Maar of dat tegenwoordig anders is.
Idem voor friend kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:39:
Ik doe altijd assess inderdaad.
Vraagje daarover: ik heb die materia maxed dus kan nu "assess all targets", maar als ik in gevecht ben kan ik nog steeds maar één vijand kiezen om te assessen. Is hier een truucje voor?
Navigeren met je right stick button naar de volgende enemy. Hij assessed als het goed is iedereen.

is everything cool?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ga het morgen gelijk proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:29:
Die heb ik volgens mij equipped op Tifa. Ik moet zeggen dat ik buiten de elemental spells weinig gebruik van van de Materia op de andere partymembers, ergens hoop(te) ik dat ze die uit zichzelf voldoende zouden gebruiken. Dat doen ze wel maar wellicht te weinig.
De AI is niet heel goed nee. Maar misschien ook wel bewust gedaan zodat je bijna verplicht wordt om veel te switchen tussen de characters en/of ze commandos te geven zoals in het origineel.
In FFXII heb je bijvoorbeeld het Gambit systeem. Als je die goed ingesteld had voor je party members hoefde je zelf bijna niks te doen. Vind het systeem zoals in deze remake dan toch leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip

[ Voor 98% gewijzigd door Superkiwi op 12-10-2020 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 19:27

CoeliJoeli

Gamer

Zo eindelijk het verhaal weten uit te spelen.
Ik vind de verhaal elementen die zijn toegevoegd wel tof en vullen het origineel naar mijn mening goed aan.
Wat is de soundtrack toch goed! Het origineel was mijn favoriet van alle spellen die ik heb gespeeld, maar dit overtreft het 100x. Zoveel hype, rust, mystiek brengt het mee op de juiste momenten.

Er mocht van mij ook wel meer pace inzitten. Er zitten momenten in waarvan ik denk dat het toegevoegd is, om een chapter lang genoeg te maken. Dit geldt ook voor de gesprekken die heel vertraagd aanvoelen.

Al met al kan ik niet wachten op het volgende deel!

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Nou, het heeft even geduurd, maar ik heb em afgelopen zondag uitgespeeld.
Wat een episch spel zeg!

Op de een of andere manier ging ik 4x gameover door het gevecht op de motor met Motorball. Blijkbaar niet de goeie strategie gevonden.
Voor de verdere rest gingen de gevechten me wel soepel af, alleen Rufus was klote. Kep uiteindelijk uitgevonden dat je gewoon door fire te casten Rufus van zijn stuk brengt en dat hij ook nooit countert als je hem ná die fire doet aanvallen met je zwaard.

Chapter 18 was me toch wel een boel informatie om te verwerken zeg. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit en zit nog met wat vragen:
spoiler:
- is sephiroth wel echt, of is hij een manifestatie van die portal of van die whispers die cloud + team "dwingen" om het pad te volgen?
- wat bedoelde sephiroth met dat cloud nog 7 seconde had op het einde in de ruimte?
- zijn die whispers nou time wraiths ofzo? En moeten zij ervoor zorgen dat de originele verhaallijn wordt gevolgd en betekent dit dat er waarschijnlijk ná midgar een andere verhaallijn zou kunnen spelen omdat ze toch door die portal zijn gegaan? Want je ziet allerlei "flashbacks" naar het originele verhaal waarbij Sephiroth Meteor gecast heeft, en wat dingen met Red XIII enzo.
- wie waren die 3 whisper dingen die onderdeel waren van Harbinger? Ik had het gevoel dat dit eigenlijk gevangen personen waren ofzo, omdat 1 ervan een pistool had (hebben whispers pistolen??)
- Ik heb Crisis Core vroeger uiteraard ook gespeeld op de PSP ennuh....Zack heeft dat einde dus overleefd ofwat?? Zack was toch de ex van Aeris in het origineel (cloud doet haar denken aan Zack namelijk), en nu heeft hij het dus overleefd? Ik snap het niet...Als hij het heeft overleefd, betekent dat dat het volgende deel van de remake ook Zack erbij gaat krijgen? Hoe gaan ze dat stroken met Clouds herinneringen enzo? Aerith weet toch ook dat hij dood is?
- Dus Barrett was vermoord door sephiroth en is daarna weer tot leven gekomen. Het ging me wat te snel, maar waardoor kwam Barrett terug? Was Sephiroth dan een illusie of wat?
- Wat was dat pamfletje bij Zack met die groene hond? Ik weet dat door de game heen zo'n pamflet stond als teken van Avalanche, maar dit was een andere soortgelijke pamflet. Wat betekent dat?

Gebaseerd op dat veel marvel/dc comic series (flash, arrow, supergirl e.d.) hebben liggen klooien met multiverses, heb ik zelf het vermoeden dat ze daar dus ook heen gaan met de FF7 remake, om toch het originele verhaal waar Aerith in sterft intact te houden, maar toch de guts hebben om het nu misschien door de introductie van meerdere parallele werelden dusdanig anders te maken dat er een verhaallijn is waarbij Aerith niet hoeft te sterven. Als dat zo is, dan vind ik het een gewaagde en doch zeer geslaagde insteek; je behoudt je fans van het originele verhaal, maar je biedt ook meer perspectief van "how could it be different" zeker met de huidige graphics en audio; ik merk als grote fan zelf ook wel dat ik ergens wil dat ze trouw blijven aan het verhaal en ergens wil ook graag mijn fantasieën vervuld zien hebben hoe het zou KUNNEN zijn als het origineel anders gelopen was op verschillende punten. Ik zou het een uitstekende zet vinden!

Grafisch prachtig gedaan hoor echt! Soundtrack echt retegaaf. Gevecht + muziek met Jenova en Whisper Harbinger en Sephiroth erg gaaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 13-10-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Netjes hoor! d:)b
Ga je nog een nieuwe playthrough doen of is het wel klaar nu?

En ik zit hier maar uitstel gedrag te vertonen omdat ik zo opzie tegen de baas in het riool aan begin van chapter 10 _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Deathchant schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:14:
Nou, het heeft even geduurd, maar ik heb em afgelopen zondag uitgespeeld.
Wat een episch spel zeg!

Op de een of andere manier ging ik 4x gameover door het gevecht op de motor met Motorball. Blijkbaar niet de goeie strategie gevonden.
Voor de verdere rest gingen de gevechten me wel soepel af, alleen Rufus was klote. Kep uiteindelijk uitgevonden dat je gewoon door fire te casten Rufus van zijn stuk brengt en dat hij ook nooit countert als je hem ná die fire doet aanvallen met je zwaard.

Chapter 18 was me toch wel een boel informatie om te verwerken zeg. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit en zit nog met wat vragen:
spoiler:
- is sephiroth wel echt, of is hij een manifestatie van die portal of van die whispers die cloud + team "dwingen" om het pad te volgen?
- wat bedoelde sephiroth met dat cloud nog 7 seconde had op het einde in de ruimte?
- zijn die whispers nou time wraiths ofzo? En moeten zij ervoor zorgen dat de originele verhaallijn wordt gevolgd en betekent dit dat er waarschijnlijk ná midgar een andere verhaallijn zou kunnen spelen omdat ze toch door die portal zijn gegaan? Want je ziet allerlei "flashbacks" naar het originele verhaal waarbij Sephiroth Meteor gecast heeft, en wat dingen met Red XIII enzo.
- wie waren die 3 whisper dingen die onderdeel waren van Harbinger? Ik had het gevoel dat dit eigenlijk gevangen personen waren ofzo, omdat 1 ervan een pistool had (hebben whispers pistolen??)
- Ik heb Crisis Core vroeger uiteraard ook gespeeld op de PSP ennuh....Zack heeft dat einde dus overleefd ofwat?? Zack was toch de ex van Aeris in het origineel (cloud doet haar denken aan Zack namelijk), en nu heeft hij het dus overleefd? Ik snap het niet...Als hij het heeft overleefd, betekent dat dat het volgende deel van de remake ook Zack erbij gaat krijgen? Hoe gaan ze dat stroken met Clouds herinneringen enzo? Aerith weet toch ook dat hij dood is?
- Dus Barrett was vermoord door sephiroth en is daarna weer tot leven gekomen. Het ging me wat te snel, maar waardoor kwam Barrett terug? Was Sephiroth dan een illusie of wat?
- Wat was dat pamfletje bij Zack met die groene hond? Ik weet dat door de game heen zo'n pamflet stond als teken van Avalanche, maar dit was een andere soortgelijke pamflet. Wat betekent dat?

Gebaseerd op dat veel marvel/dc comic series (flash, arrow, supergirl e.d.) hebben liggen klooien met multiverses, heb ik zelf het vermoeden dat ze daar dus ook heen gaan met de FF7 remake, om toch het originele verhaal waar Aerith in sterft intact te houden, maar toch de guts hebben om het nu misschien door de introductie van meerdere parallele werelden dusdanig anders te maken dat er een verhaallijn is waarbij Aerith niet hoeft te sterven. Als dat zo is, dan vind ik het een gewaagde en doch zeer geslaagde insteek; je behoudt je fans van het originele verhaal, maar je biedt ook meer perspectief van "how could it be different" zeker met de huidige graphics en audio; ik merk als grote fan zelf ook wel dat ik ergens wil dat ze trouw blijven aan het verhaal en ergens wil ook graag mijn fantasieën vervuld zien hebben hoe het zou KUNNEN zijn als het origineel anders gelopen was op verschillende punten. Ik zou het een uitstekende zet vinden!

Grafisch prachtig gedaan hoor echt! Soundtrack echt retegaaf. Gevecht + muziek met Jenova en Whisper Harbinger en Sephiroth erg gaaf.
spoiler:
De Whispers of Fate herstellen/voorkomen hetgeen wat in de originele tijdlijn niet gebeurde. Dat is de reden dat Barrett weer tot leven werd gewekt.

Aerith lijkt zich als enige bewust van de originele tijdlijn. Zo wist ze bijv de naam van Marlene zonder dat Tifa heeft verteld.

De drie Harbingers zouden Cloud, Tifa en Barrett voor moeten stellen, vandaar dat de ene een wapen heeft.

'You fight one Whisper with a sword, one Whisper who fights barehanded, and one Whisper that fights with a gun-arm. Sound familiar? These are future versions of Cloud, Tifa, and Barret, come back in time to protect the timeline they came from, a timeline where everything does end up OK.'

Ik ben benieuwd of alle theorieen kloppen. Ik kijk uit naar deel 2.

Zie ook
https://gamecrate.com/fin...g-timeline-spoilers/25746

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 13-10-2020 19:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:36:
Netjes hoor! d:)b
Ga je nog een nieuwe playthrough doen of is het wel klaar nu?
Ik heb eigenlijk alles wat ik wilde doen al gedaan. Het enige wat ik nog niet heb, is alle abilities van Aerith en haar wapens.

Boh nee, ik zou er nu al tegenop zien om bijvoorbeeld weer opnieuw tegen Bahamut (combat sim) te moeten :'(
Ik ben denk ik één van de weinigen die weinig uitdaging haalt uit moeilijke stukken, die me bloed zweet en tranen gekost hebben om door te komen, opnieuw te doen. Vroegah ging ik door, door door, totdat ik alles had, maar nu niet meer. Als het uitdagend en spannend is, fine, maar er hangt ook een limiet aan hoe lang ik vind dat het mag duren ;) Ik wil er geen opgefokt gevoel aan overhouden if that makes sense ;)
FREAKJAM schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

spoiler:
De Whispers of Fate herstellen/voorkomen hetgeen wat in de originele tijdlijn niet gebeurde. Dat is de reden dat Barrett weer tot leven werd gewekt.

Aerith lijkt zich als enige bewust van de originele tijdlijn. Zo wist ze bijv de naam van Marlene zonder dat Tifa heeft verteld.

De drie Harbingers zouden Cloud, Tifa en Barrett voor moeten stellen, vandaar dat de ene een wapen heeft.

'You fight one Whisper with a sword, one Whisper who fights barehanded, and one Whisper that fights with a gun-arm. Sound familiar? These are future versions of Cloud, Tifa, and Barret, come back in time to protect the timeline they came from, a timeline where everything does end up OK.'

Ik ben benieuwd of alle theorieen kloppen. Ik kijk uit naar deel 2.

Zie ook
https://gamecrate.com/fin...g-timeline-spoilers/25746
Thanks!!
spoiler:
Als Aerith zich als enige bewust is, zou je echt kunnen hopen dat ze met Aerith toch een andere kant op gaan waarbij ze niet hoeft te sterven.

Maar als ik het dus goed begrijp zijn die toekomstversies van Cloud Tifa en Barrett in de vorm van die whispers dus daar om hun eigen timeline te beschermen en die timeline was dus goed. Maar in deze remake versla je ze dus, betekent dat dan niet dat je die timeline (waarin het dus goed was) nu kapot gemaakt hebt door te winnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Deathchant schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Ik wil er geen opgefokt gevoel aan overhouden if that makes sense ;)
Ja hoor dat makes sense. Als trophyhunter weet ik precies wat je bedoelt ;)

Final Fantasy XIII, XIII-2 en XV heb ik wel platinum gehaald maar bij deze weet ik het nog niet zeker.....
Het moet, zoals jij al zegt, wel leuk blijven. We zien wel hoe ver we komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
dvdkiwi schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

Final Fantasy XIII, XIII-2 en XV heb ik wel platinum gehaald maar bij deze weet ik het nog niet zeker.....
Hehe, nee, trophies doe ik niet aan. Ik speel spellen puur om het spel en verhaal, niet om trophies of om alles wat mogelijk is te achieven.
Uiteraard wel sidequests en minigames. Zo had ik in het origineel dus álles gehaald, van het verslaan van Ruby Weapon (één onderdeel van die master summon, master command en master magic te kunnen krijgen), tot aan het broeden van de ultieme golden chocobo :)
In 1997 toen ik het spel kocht en uitgespeeld had, ben ik nog eens opnieuw begonnen omdat ik perse wilde weten (toen nog met inbelmodem op internet zoeken naar walkthrough's in *.txt hehe) waar die 1/35 soldier artefacten voor waren, en of er iets geheims zat aan de Tissue :) Zo heb ik ook uren gespendeerd om een hoax-cheat te bewerkstelligen (dat je Aeris kon reviven met de Holy materia lol), maar zo ben ik nu niet meer :P
Wat ik wel nog steeds een beetje heb, is dat ik me voor mijn kop kan slaan als ik ergens along de way een kistje vergeten ben te openen (waar dan meestal maar iets van een phoenix down of ether inzit ofzo), en dan heb ik geen zin meer om de vorige savegame te loaden. Vroeger deed ik die dingen allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

De platinum trophy is niet zo heel lastig. Je bent wat tijd kwijt aan materia grinden en er zitten wat uitdagende arena battles in die je op hard moet doen. Maar daarvoor krijg je de Gotterdammerung accessoire, waarmee je ieder gevecht met een limit break begint. Dit in combinatie met max level materia maakt de hard playthrough (op een enkele boss battle na) een eitje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oké oké, je hebt me overtuigd.
Toch maar eens een poging wagen dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Raem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

De platinum trophy is niet zo heel lastig. Je bent wat tijd kwijt aan materia grinden en er zitten wat uitdagende arena battles in die je op hard moet doen. Maar daarvoor krijg je de Gotterdammerung accessoire, waarmee je ieder gevecht met een limit break begint. Dit in combinatie met max level materia maakt de hard playthrough (op een enkele boss battle na) een eitje.
Die Gotterdammerung wil ik dus ook :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Jammer dat we dit niet in co-op kunnen spelen, dat zou het een stuk eenvoudiger maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:37
Ik heb de platinum trophy ook een tijdje terug gehaald, maar vond het wel pittig hoor. Met name de Pride and Joy prototype is wel even een dingetje. Je moet hiervoor echt je materia gemaxed hebben wil je een goede kans maken.

Ik moet wel zeggen dat het t waard is om het te halen en op hard te spelen. Op normal kom je met een basis setup (wat elemental weaknesses en healing) een heel eind, maar op hard ga je toch dieper in het battle systeem en kom je er achter dat het toch best goed in elkaar zit. Je moet dan veel switchen van chars en goed je ATB managen en gebruiken en ook steeds je setup per bossfight wat wijzigen. Sommige bosses kan je Stop op gebruiken, anderen weer niet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vraagje aan degenen die de story (meerdere keren) uitgespeeld hebben:
Ik begrijp dat er na het uitspelen de mogelijkheid is om ng+ te starten, met behoud van alle vrijgespeelde upgrades en materia. Kun je daarna de game nógmaals starten in ng++, daarna in NG+++ enz enz?

Playthrough update:
Gisteren de game even terug naar easy gezet om het monster in het riool te verslaan.
Daarna heel even doorgelopen en weer heel snel naar normal gezet, op easy is alles zó snel dood dat je niet eens tijd hebt om te assessen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:59:
Vraagje aan degenen die de story (meerdere keren) uitgespeeld hebben:
Ik begrijp dat er na het uitspelen de mogelijkheid is om ng+ te starten, met behoud van alle vrijgespeelde upgrades en materia. Kun je daarna de game nógmaals starten in ng++, daarna in NG+++ enz enz?
Het is niet echt een ng+. Je krijgt na het uitspelen de mogelijkheid tot chapter select waarbij je al je wapens, materia etc houdt. Maar je kunt altijd wisselen van chapter, chapters overslaan of chapters vaker doen. Hierbij wordt je voortgang steeds opgeslagen. Je kunt dus bijvoorbeeld bepaalde chapters constant herhalen voor het snel upgraden van je materia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ah zo, bedankt! d:)b
Ik zit er namelijk aan te denken om na deze eerste playthrough de hele game nogmaals door te spelen (waarschijnlijk op easy) en daarna pas aan de hard run te beginnen.
Helemaal niet efficient misschien maar ik heb de tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:24:
Ah zo, bedankt! d:)b
Ik zit er namelijk aan te denken om na deze eerste playthrough de hele game nogmaals door te spelen (waarschijnlijk op easy) en daarna pas aan de hard run te beginnen.
Helemaal niet efficient misschien maar ik heb de tijd :P
Dat kan inderdaad. Ik zou dan wel alvast rekening houden met de keuzes die je moet maken voor alle bridal dresses en locaties van wapens mocht je die missen. Scheelt je dan weer wat chapter cleanups op het eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Raem schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
Ik zou dan wel alvast rekening houden met de keuzes die je moet maken voor alle bridal dresses en locaties van wapens mocht je die missen.
Daar wordt nu al rekening mee gehouden; er ligt een papiertje naast me met alle gemaakte keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
nieuws: Final Fantasy VII Remake krijgt grote PlayStation 5-upgrade en nieuwe...

Lees ik nou goed dat mensen die het PS4-spel gekocht hebben voor hun PS4 dus NIET in staat zijn om die "extra" episode te kunnen spelen als ze niet naar de PS5 willen overstappen?

En lees ik daarbij dan nou dat wanneer je dit spel hebt, en wél een PS5 hebt, dat je de Intergrade (ik noem em even de FF7 Remake PS5-remake) dan wél gratis kunt downloaden, maar daarbij wél voor die extra episode/chapter met Yuffie moet betalen?

1) Leuk om die PS4-mensen de nieuwe episode van een zo'n extreem berucht spel met grote fanbase te onthouden :N

2) Wat ontzettend brak dat ze zo'n groot berucht spel nu lijken te willen aanvliegen met DLC-achtige constructies tegen betaling. Zo kun je dus nooit weten hoeveel van dit soort DLC's er gaan komen op een bestaand (deel van een) spel. Ik dacht dat de hele FF7 remake in enkele delen kwam, en niet dat er achteraf per deel ook nog allemaal DLC-achtige dingen tegen betaling zouden komen. Zo kun je én volledig losgaan én een kapitaal kwijt zijn aan 1 game.
FF7 Remake heeft nu 18 chapters, straks 19, dus de stap naar betalen per hoofdstuk is niet ver meer. Straks gaan we nog allemaal 5 euro per chapter betalen :'( I don't like where this is going....

3) Het was sowieso gevoelig voor chaos door de FF7 Remake in verschillende delen op te splitsen. Nu gaan ze dus ook nog aparte chapters aan individuele delen toevoegen en dan ook nog onderscheid maken tussen PS4 en PS5 gebruikers :N

Ik ben echt nooit gevoelig geweest voor betaalde DLC's, nooit. FF7 is dé uitzondering op de regel omdat ik dat in mijn jeugd zo grijs gespeeld heb, dus dan zie je wat nostalgie met je doet, want FF7 is het enige waar ik echt alles van wil meekrijgen. Als ze deze weg inslaan, dan zal FF7 Remake de laatste game zijn waar ik écht invested in ga zijn :'(

Ja ja, ik weet het, ik ben een brompot van de oude stempel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

@Deathchant er is nog vrij weinig beschikbaar aan data de ene nieuws site zegt er niks over en de andere geeft dit aan
Degene die Final Fantasy 7 Remake voor de PS4 hebben, kunnen gratis upgraden naar de PS5 versie. Daarbij nemen ze gratis de save data van de PS4 versie mee naar de nieuwe console. De Intergrade episode moet los worden aangeschaft.
volgens Square-Enix (Hier)
quote: Square-Enix
How does this fit in with FINAL FANTASY VII REMAKE on PS4?
FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE is an independent game for PS5, so purchase of the PS4 version is not required. That said, if you already purchased FINAL FANTASY VII REMAKE on PS4, and have a PS5, you can download a free PS5 enhancement update. If your copy for PS4 is physical, you’ll also need the standard disc drive version of the PS5 to claim your upgrade.

The standalone release of FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE includes the new episode featuring Yuffie. If you’re just upgrading, you can purchase the episode separately, so no worries there!
Kortom als je FF7:R al hebt op de PS4 krijgt je gratis een upgrade voor de PS5 maar de DLC (Episode) zal je los moeten aanschaffen. Als je FF7:R fysiek hebt zal je dus op zijn minst de Disc Editie van de PS5 moeten hebben om je upgrade aan te schaffen.

Voor de PS5 kan je dus enkel de basegame + episode in een pakket kopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 26-02-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ShadowBumble schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:12:

Kortom als je FF7:R al hebt op de PS4 krijgt je gratis een upgrade voor de PS5 maar de DLC (Episode) zal je los moeten aanschaffen.

Voor de PS5 kan je dus enkel de basegame + episode in een pakket kopen :)
Dan klopt het nog steeds zoals ik het in mijn post zei: mensen die niet naar een PS5 willen overstappen zullen dus de extra content die bij het "nieuwe" PS5-spel komt, niet kunnen krijgen omdat er geen PS4-variant van zal komen. Dus om die content te willen, zul je sowieso naar de PS5 moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Dan klopt het nog steeds zoals ik het in mijn post zei: mensen die niet naar een PS5 willen overstappen zullen dus de extra content die bij het "nieuwe" PS5-spel komt, niet kunnen krijgen omdat er geen PS4-variant van zal komen. Dus om die content te willen, zul je sowieso naar de PS5 moeten.
Ah sorry verkeerd begrepen dan, maar ja dat klopt je zal moeten upgrade aangezien de "Intergrade" PS5 Exclusive is. Uiteindelijk stap ik toch wel over op de PS5 maar net zoals met de PS4 wacht ik eerst even op volgende revisie ( en tot de beschikbaarheid weer enigzins normaal is).

Voor zover ik weet is overigens de DLC separaat van de main story en de main story zal per deel uitkomen, zo wordt overigens "Intergrade" ook gepresenteerd als zijnde
quote: zelfde Square-Enix link
This new story episode will introduce you to new characters, and features expanded gameplay with new combat additions. You’ll gain a new perspective on the story of FINAL FANTASY VII REMAKE, getting a taste of what else was going on in Midgar while Cloud and company were doing their thing.

[ Voor 38% gewijzigd door ShadowBumble op 26-02-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ShadowBumble schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Ah sorry verkeerd begrepen dan, maar ja dat klopt je zal moeten upgrade aangezien de "Intergrade" PS5 Exclusive is. Uiteindelijk stap ik toch wel over op de PS5 maar net zoals met de PS4 wacht ik eerst even op volgende revisie ( en tot de beschikbaarheid weer enigzins normaal is).

Voor zover ik weet is overigens de DLC separaat van de main story en de main story zal per deel uitkomen, zo wordt overigens "Intergrade" ook gepresenteerd als zijnde

[...]
Nou, die Intergrade is eigenlijk de PS5-remake van de PS4-remake (met betere graphics). Dus in feite hoeven PS4-mensen geen Intergrade te hebben, omdat het exact hetzelfde is. Het gaat zich juist om de toevoeging van die "DLC" die dan alleen voor de Intergrade-versie beschikbaar gemaakt wordt en daarmee PS4-mensen excludeert, tenzij ze overstappen naar de PS5.

Dat er betaalde DLC's komen vind ik zelf niet prettig, want ik ben tegen het continu moeten kopen van uitbreidingen bovenop het volledige spel, maar ja, wat doe je ertegen? Los gezien daarvan, komen de DLC's separaat van de mainstory daarmee dus NIET naar de PS4, terwijl de FF7 Remake geintroduceerd is op de PS4. FF7 draait op nostalgie, komt uit tijden waarbij sidequests en extraatjes gewoon in het spel zaten. Door nu aparte storylines/karakteruitdiepingen e.d. in aparte DLC's te laten komen waar je opnieuw voor moet betalen, mis je toch e.e.a. qua ervaring. Er was niks optioneel vroeger, dus miste je ook niks. In feite kun je daarmee de FF7 Remake niet zo beleven zoals dat vroeger kon. Maar goed, het kan best zijn dat ik daar nog wat bekrompen in over kom of wat teveel blijf hangen in vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 08:46

s0kkie

Cowabunga

De DLC komt ook gewoon op de PS4 hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
s0kkie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:05:
De DLC komt ook gewoon op de PS4 hoor :)
Volgens mij lees ik dat de hele Yuffie-episode niet naar de PS4 komt.
De nieuwe episode komt niet uit voor de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Deathchant schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:04:
[...]

Nou, die Intergrade is eigenlijk de PS5-remake van de PS4-remake (met betere graphics). Dus in feite hoeven PS4-mensen geen Intergrade te hebben, omdat het exact hetzelfde is. Het gaat zich juist om de toevoeging van die "DLC" die dan alleen voor de Intergrade-versie beschikbaar gemaakt wordt en daarmee PS4-mensen excludeert, tenzij ze overstappen naar de PS5.

Dat er betaalde DLC's komen vind ik zelf niet prettig, want ik ben tegen het continu moeten kopen van uitbreidingen bovenop het volledige spel, maar ja, wat doe je ertegen? Los gezien daarvan, komen de DLC's separaat van de mainstory daarmee dus NIET naar de PS4, terwijl de FF7 Remake geintroduceerd is op de PS4. FF7 draait op nostalgie, komt uit tijden waarbij sidequests en extraatjes gewoon in het spel zaten. Door nu aparte storylines/karakteruitdiepingen e.d. in aparte DLC's te laten komen waar je opnieuw voor moet betalen, mis je toch e.e.a. qua ervaring. Er was niks optioneel vroeger, dus miste je ook niks. In feite kun je daarmee de FF7 Remake niet zo beleven zoals dat vroeger kon. Maar goed, het kan best zijn dat ik daar nog wat bekrompen in over kom of wat teveel blijf hangen in vroeger.
1 episode extra kan ik mee leven, maar inderdaad als dat er veel worden of het model hoeft het niet meer. En ik vind het een nare smaak hebben dat het enkel op de ps5 te spelen is. Uiteindelijk komt die er wel maar ik heb verdorie de PS4 gekocht na en door de onthulling van deze remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Mutatie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:17:
[...]

1 episode extra kan ik mee leven, maar inderdaad als dat er veel worden of het model hoeft het niet meer. En ik vind het een nare smaak hebben dat het enkel op de ps5 te spelen is. Uiteindelijk komt die er wel maar ik heb verdorie de PS4 gekocht na en door de onthulling van deze remake.
Gezien het succes, geld halen waar het te halen valt - ze gaan er vanuit dat nostalgische gevoelens zullen winnen. Vuil, maar ook goed bedacht uit winstbejag.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Lang leven de Playstation Plus!

Wat een feest van herkenning! Wel leuk om weer te spelen na al die jaren

Moet zeggen dat het combat een beetje chaos is want ik blijf vierkantje spammen. Maar wel een verfrissende turnbased.

Ik kan me eerlijk gezegd ook weinig dingen herinneren van het origineel op de PS1.

[ Voor 49% gewijzigd door Aight! op 05-03-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Aight! schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:58:
Lang leven de Playstation Plus!

Wat een feest van herkenning! Wel leuk om weer te spelen na al die jaren

Moet zeggen dat het combat een beetje chaos is want ik blijf vierkantje spammen. Maar wel een verfrissende turnbased.

Ik kan me eerlijk gezegd ook weinig dingen herinneren van het origineel op de PS1.
Het battle systeem is inderdaad erg wennen. Ik probeer inmiddels veel meer te wisselen van karakters dan in de eerste battles die ik speelde in de remake. Leer wat short-cuts kennen en instellen naar je eigen speelstijl. Dit scheelt een hoop.

Ben nog niet ver in de game (net lvl18 geloof ik) maar het speelt wel prima weg. Visuals zijn gemend, de karakters zijn prima maar sommige achtergronden/textures zijn echt lage kwaliteit... Dit doet gelukkig niet af voor de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Heb er nu wel een uur of 20 in zitten. Ben er al helemaal aan gewend, ging eerst echt button bashen maar dat is niet de bedoeling.

Ook moet je continue schakelen tussen de karakters dat werkt het beste. Alleen is het soms wel een beetje chaotisch. Dan was het battle systeem van het origineel spel wat rustiger en overzichtelijker. (Alleen zou dat tegenwoording te sloom aanvoelen).

Vindt het echt een toffe game, helaas weet ik dat het op zijn eind loopt. Want had wel gehoopt dat je net zoals in het origineel nog lekker de wereld mag verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-06 13:09
De film FF7: Advent Children komt binnenkort opnieuw uit als 4K remaster.

De reden waarom dit relevant is, is dat er in dit spel zoveel hints zijn naar de film. Sterker nog, de originele FF7 en deze film zijn een prequel op FF7 remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:51
Super veel zin om volgende week met Integrate[PS5] aan de slag te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Oppernerd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:41:
De film FF7: Advent Children komt binnenkort opnieuw uit als 4K remaster.

De reden waarom dit relevant is, is dat er in dit spel zoveel hints zijn naar de film. Sterker nog, de originele FF7 en deze film zijn een prequel op FF7 remake.
De originele FF7 is een prequel op de remake? Wat bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-06 13:09
Raem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:49:
[...]

De originele FF7 is een prequel op de remake? Wat bedoel je?
Das het mooie van deze eerste deel. Je kan het hele spel gespeeld hebben en nog niks door hebben. *Als je je wil laten verrassen, moet je het volgende niet lezen.* Hoewel het theorie is en alles gebakken lucht is, lijkt het mij toch zeer aannemelijk.

spoiler:
Remake lijkt sterk op het origineel. En in principe lijken de gebeurtenissen overeen te komen. Echter zijn er meerdere momenten waarbij de spelers die het origineel hebben gespeeld, hun vraagtekens bij hebben. Het meest voor de hand liggende is de laatste chapter genaamd: “Crossroad of Destiny” en de rare spoken (ook wel whispers of watchmen of fate genoemd).

De theorie gaat dat deze rare spoken, events die afwijken van het origineel proberen recht te zetten door de spelers de juiste/originele richting op te sturen. Herinner je je eerste ontmoeting met Sephiroth nadat je de eerste reactor had opgeblazen? Die rare gast lokte de verwarde Cloud een steegje in en verdween toen na gedag te zeggen. Dit was niet in het origineel en makes no sense normaliter. Echter, in het origineel ging cloud geen wandeling maken in donkere steegjes, maar ontmoette hij Aerith. Door de encounter met Sephiroth zou die ontmoeting niet meer plaats vinden. Maar de spoken zorgen ervoor dat dat wel gebeurde door Aerith in de weg te zitten zodat ze niet weg liep en de twee elkaar toch zouden ontmoeten.

De missie om de tweede reactor op te blazen wordt in het origineel uitgevoerd door Barret, Tifa en Cloud. Echter, in remake zouden Wedge en Jessie gaan ipv Cloud. De spoken kwamen weer in actie door Cloud in dromenland te houden en het been van Jessie te verwonden bij 7th Heaven, zodat Cloud voor haar moest invallen. Dus het originele verhaallijn werd vervolgd.

Zo hebben de spoken bijvoorbeeld ook Barret tot leven gewekt nadat deze gedood werd door Sephiroth. En zo nog vele andere spooktheorieën.

Maar het gaat nog veel dieper en zo ook de speculaties.
Na het einde van ff7 (origineel) leven zowel Aerith als Sephiroth voort in de life stream. De theorie gaat dat deze twee uit de toekomst terugkeren om de events in het verleden te veranderen (wat de watchmen of fate dus heeft getriggerd).

In de intro van het spel zag je Aerith soort van bidden naar een Mako pijp (waar als het ware life stream energie vandaan komt). De theorie gaat dat deze Aerith steeds meer te weten komt over de toekomstige gebeurtenissen doordat de lifestream Aerith haar hiervan bewust maakt. Dit merk je door haar kleine acties en dialoog door het spel heen. En met name bij de laatste chapter wordt dat duidelijk. Waar ze je de keuze voorschotelt om af te wijken van je lot (chapter: Crossroads of Destiny).

Lifestream Sephiroth daarentegen kan niet hetzelfde doen omdat present day Sephiroth halfdood in een krater ligt. Echter is het SOLDIER initiatief feitelijk supermensen die cellen van Sephiroth geïnjecteerd kregen. Daardoor krijgt Cloud bijvoorbeeld steeds visioenen van Sephiroth. In het begin was Cloud de enige die hem zag. Maar deze Sephiroth werd door het spel heen steeds sterker en kon aan het eind zelfs een fysieke vorm aannemen door andere SOLDIERS over te nemen. (De rare gecloakte guys met hoodies met een cijfer op hun arm zijn oud SOLDIERS experimenten die afgeschreven zijn).

De eerste encounter met Sephiroth waar ik het net over had, is volkomen logisch als je dit in acht neemt. Sephiroth probeerde de ontmoeting tussen Cloud en Aerith tegen te houden zodat de toekomstige gebeurtenis waarbij hij wordt verslagen niet meer voor komt.

De theorie dat de Sephiroth die Cloud in het begin ziet uit de toekomst komt wordt nogmaals versterkt doordat Cloud hoofdpijn kreeg bij zijn eerste ontmoeting met Aerith. Hier kwam Sephiroth weer tevoorschijn en terwijl hij zijn hand op Aerith’s schouder legde, zei hij tegen Cloud: “you’re too weak to save anyone”. Subtiele hint naar een toekomstige gebeurtenis.

De drie grote eindbazen in de laatste chapters zijn, gezien de wapens, de “nakomelingen” van Sephiroth in Advent Children en worden Whisper Harbinger genoemd. Sephiroth en Aerith willen dat Cloud deze “behoeders van het lot” doden zodat de gebeurtenis in Advent Children niet voorkomen en dus het verhaal een andere wending kan krijgen. Zodoende ook de titel van deze chapter: Crossroads of Destiny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
@Oppernerd Ik ben inderdaad (deels) bekend met de theorieen.

spoiler:
Vooral het gedeelte over de whispers die het verhaal sturen is zeer aannemelijk. Hun dood op het einde zorgt er al voor dat er dingen veranderen, namelijk Zack die nog leeft. Ik zou het zelf eerder zien als alternatieve tijdlijnen die ontstaan, maar ik begrijp nu wat je met prequel bedoelt :).

Advent Children moet ik overigens zeker weer eens kijken, is alweer veel te lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Raem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:08:
@Oppernerd Ik ben inderdaad (deels) bekend met de theorieen.

spoiler:
Vooral het gedeelte over de whispers die het verhaal sturen is zeer aannemelijk. Hun dood op het einde zorgt er al voor dat er dingen veranderen, namelijk Zack die nog leeft. Ik zou het zelf eerder zien als alternatieve tijdlijnen die ontstaan, maar ik begrijp nu wat je met prequel bedoelt :).

Advent Children moet ik overigens zeker weer eens kijken, is alweer veel te lang geleden.
De graphics van de FF7 Remake zijn zoveel beter dan Advent children :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:16
Zojuist upgrade gedaan van Disc versie.
Echter bij het opnieuw invoeren van de disc wilt deze dus weer de PS4 versie gaan installeren die ik heb delete.
Gelukkig lukt dit niet omdat het niet de Install disc is en copy hij enkel 82kb op de schijf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vanochtend Intergrade in de brievenbus. Ben heel benieuwd hoe deze gaat spelen op 60FPS :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Wat kost de Yuffie episode nou eigenlijk? Ik kan die nog niet als losse aankoop in de store vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Het lijkt er dus op dat ik de gratis PSN versie niet kan upgraden naar Intergrade. Niet gratis, maar ook niet betaald. Ik had wel gedacht dat er wel een betaalde upgrade zou zijn.

Had de disc versie op PS4 maar nu een digital PS5 dus helaas...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 08:20

-SaveMe-

-klik-

Ik ga beginnen aan de PS5 versie (gratis upgrade van de PS4 disc versie). De DLC kijk ik wel of dat nog wat toevoegt al ik klaar ben.

Nog tips vooraf ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
- Probeer de game/het verhaal niet te verpesten voor anderen. Gebruik spoiler tags!
- Het is niet de bedoeling om te vragen waar de game te koop is, gebruik de search,google en de bekende verkoopsites.