Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Er is 1 ding wat ik echt niet snap.. De summons.

Je kunt de summon oa. triggeren als 1 van je teamleden <25% raakt, enz.
Wat ik alleen niet snap, hoe kan die summon balk soms ook verdwijnen ?

Bijvoorbeeld Hellhouse hardmode, daar ben ik op het moment al ontelbare keren als een lemming tegen aan het vechten, en ik wil Bahamut pas in de laatste fase oproepen.

De summonbalk komt meestal wel al in fase1 naar voren, maar in ongeveer 60% van mijn pogingen, is de balk (en dus ook de summon optie) verdwenen als in de laatste fase zit. (en for the record, nee, ik summon niets voordat ik pas in de die fase kom ;))
Het is echter niet altijd zo.. Zit er een time-out op ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Madshark Ja, zit een timer op, die zie je ook gewoon aflopen. In die tussentijd kan je dus extra acties uitvoeren, afhankelijk van het aantal ATB balken dat je hebt.

Als de persoon die een summon heeft opgeroepen, dood gaat, verdwijnt hij gelijk, maar doet hij nog wel zijn laatste ultieme attack.

Soms is het dus ook handig om een persoon, expres dood te laten gaan voor max damage tegen het einde van een (boss) battle.

Helaas ook paar meegemaakt dat hij ineens weg was, door een transitie e.d. het zelfde geld voor Limit Breaks, die kunnen dus ook ineens verdwijnen als de boss o.i.d. veranderd. Erg zuur.

[Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 12-05-2020 19:46]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
@Greatsword
Ik begrijp hoe het werkt als je eenmaal je Aeon hebt opgeroepen, maar ik bedoel de summon-balk zelf.
Dus het uitstellen van het oproepen totdat je hem pas echt hard aan het einde van de fight nodig hebt.
Was me niet opgevallen dat deze ook terugloopt.. Straks even in de gaten houden.

[Voor 7% gewijzigd door Madshark op 12-05-2020 19:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 28-05 17:24
Greatsword schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:15:
[...]

Heb je ook wel van de game genoten? Ongelooflijk zo snel heb er 2x zo lang over gedaan ;)
Zeker, heb enorm genoten van mijn eerste playthrough waar ik maximaal gehaald heb uit 1 playthrough wat je kan na 40 uur. Maar om eerlijk te zijn, als ik direct daarna op hard ga spelen, ga ik niet alle filmpjes weer opnieuw kijken etc. dus die heb ik idd geskipped. Ben niet het type die alles direct weer uitgebreid gaat bekijken etc. Heb juist na t uitspelen veel sites gelezen, fora etc. en YouTube filmpjes etc. Maar eerlijk gezegd snap ik niet hoe je bij deze game op 100+ uur komt, of je moet alles 3x kijken en stilstaan ofzo :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:00
@Greatsword @Sjoerdje131 Thanks, ik ga het proberen. Ik heb maar 1x Magnify Materia, dus ik zal of magnify-haste of magnify-cure moeten doen. Ik denk dat ik voor het eerste ga, en dan Cloud ook de Revival materia geef, zodat ie de rest kan reviven, en dan zal ik Tifa en Barrett met Curaga of Prayer voorzien Misschien beter Curaga.
Ok, dus triple slash, max fury+overcharge en wellicht Tifa's combo van Rise & Fall + Omnistrike.
Dan losse barrier materia op Barret of Tifa en dan gaan met de banaan.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deathchant
Greatsword schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:43:
@Deathchant In dit soort gevechten heb ik helemaal geen Elemental magic gedaan, maar puur strength.

Verder had ik altijd 2x revival zodat als er 1 doodgaat ik nog een comeback kon maken.

Magnify in dit geval misschien beter met Haste en Arise is niet echt nodig, soms is het goedkoper om gewoon weer levend te worden.

Start battle
Cloud > haste all
Barret (first strike) > Overcharge en Maxium Fury
Tifa > Attack tot ze 2 ATB balk heeft en dan 2x achter elkaar upgraden + ATB boost voor Allies

Gaat hij de lucht in, switch naar Barret

Cloud laten healen waar nodig.

Regelmatig terug switchen naar Barret voor dezelfde combi.
EIN-DE-LIJK! Kep em!!
Maar poeh wat heb ik daar lang over gedaan zeg. Hart in de keel, zweet in de naad :7

Ik heb het geprobeerd zoals je me aanbeveelde, maar de Magnify-Haste was voor mij niet de juiste combo. Uiteindelijk nekte de Megaflare me keer op keer. Om een eerdere vraag te beantwoorden: ja, ik had iedereen level 50, met enkele HP up materia's maxed en enkele met 3 sterren.
Cloud had 6300 HP, Barrett 9500 en Tifa 6000.
Wat mijn strategie uiteindelijk was, was Cloud de Magic UP materia geven i.c.m. Magnify-Manawall, want zonder Manawall overleef je die Megaflare gewoonweg niet, en ik moest té veel bezig zijn met opnieuw Manawall casten en Curaga om een Megaflare te kunnen onderbreken. Omdat ik vaak manawall moest casten, heb ik Cloud ook dat accessory gegeven dat de limitgauge doet vullen wanneer ik MP gebruik.

Met Cloud dus zoveel mogelijk Triple Slash doen, en met Barrett op grote afstand gewoon Overcharge en de Max Fury. Dat was overigens wel echt een gouden tip, daarom heb ik Barrett dus ook de maxed HP UP gegeven zodat hij de meeste HP had.

Ik heb verder iedereen een maxed Healing materia gegeven voor individuele heals, want Prayer kost 2 ATB die ik niet kon missen. Omdat Barrett vaak op de achtergrond bleef, heb ik Barrett de Arise gegeven, zodat hij de boel kon reviven mocht het mis gaan en Tifa dan naast Healing toch ook een Prayer, en ik heb haar ATB vaak "opgespaard" om op de achtergrond de Prayer te kunnen casten, omdat ik met Triple Slash en Max Fury+Overcharge toch de meeste damage deed.

Verder moest ik 2 dingen erg goed in de gaten houden:
1) Bahamut onderbreekt je spells en je abilities; niks zo frustrerend als je ATB's kwijt zijn, flinke damage krijgen én je spell/ability die niet uitgevoerd wordt. Dus goed opletten op de "pauzes" die Bahamut neemt wanneer hij "klaar" is met attacken en dán pas je ATB's gebruiken! Alle attacks die hij doet blocken en de DiveBomb-attack proberen te evaden.

2) Wanneer Bahamut's HP ongeveer op de helft was, moest ik zorgen dat Cloud opnieuw een magnify-manawall cast deed, Tifa een Prayer en Barrett op de achtergrond houden, zodat ik de Megaflare kon overleven, waarbij ik met Barrett dan de Arise deed op beiden. Direct na de Arise, had Cloud zijn Ascension limit klaar en Tifa haar Dolphin Flurry die by the way awesome is.

En daarna de boel zo herhalen met Triple Slash + Max Fury en Overcharge en Tifa's ATB opsparen voor de occasional Prayer. Maar ik heb dus veel vanuit Barretts perspectief gespeeld. Ik heb 1x een ATB moeten opgeven om een turbo-ether aan Cloud te geven, omdat ie zovaak manawall heeft moeten casten, en 1x een ATB moeten opgeven om Barrett uit Silence te halen (want ik moest Arise gebruiken).
Want ná de Megaflare had ik iedereen weer ge-Arise'd en toen dacht ik dat ik veilig zat. Gelukkig deden de limitbreaks van Cloud en Tifa flink damage, en Bahamut had ineens nog maar een beetje. Ineens ging Tifa weer dood, en snel daarna Cloud, maar ik had nog een Manawall kunnen casten. Dus met 2700HP op Barrett nog over, besloot ik om niks meer te reviven en gewoon Overcharge en Max Fury te doen, en toen ging ie ein-de-lijk neer, met Cloud en Tifa dan dood.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Deathchant Ben blij dat het je eindelijk gelukt is.

En dan te bedenken dat je hem straks nog een keer mag doen met ifrit er bij ;)

• Deathchant
Greatsword schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:18:
@Deathchant Ben blij dat het je eindelijk gelukt is.

En dan te bedenken dat je hem straks nog een keer mag doen met ifrit er bij ;)
??? :'( :'( :'(
Meen je dat nou? Is dat een verplicht onderdeel?
Ik had iets gehoord over de accessory Götterdämmerung die ervoor zorgt dat je elk gevecht met een limit kunt starten, en daar moest je iets voor op hard doen...is dat dat gevecht?

[Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 13-05-2020 11:24]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Deathchant Precies, niet verplicht maar zeker de uitdaging waard.

• Deathchant
Greatsword schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:34:
@Deathchant Precies, niet verplicht maar zeker de uitdaging waard.
:'( Nou ja, ik moet er nog even van bijkomen en ik probeer nu even genieten van mijn victory, en ik begin daar dan wel later aan. Ik ben niet meer zoals in 1997, dat ik koste wat kost doorga totdat ik het gered heb met alle ergernissen erbij. Ik ben nu iets over de mid-30ers en de spanning stijgt me sneller naar de keel en het hart dan vroeger zeg maar ;) Alleen is het nu vooral frustratie en niet echt grote ergernis. Dus het voelt niet gezond aan om door te blijven hengsten zoals vroeger ;)

Ik heb onderhand dat weeïge melodietje van Wall Market de hele dag in mijn hoofd en word er inmiddels knettergek van :P Maar ik kan nu dus met een gerust hart naar Chapter 15 doorgaan, want ik heb alle 21 sidequests en alle battle intels klaar B)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Deathchant Herkenbaar, tot een paar jaar terug was Final Fantasy ook mijn lievelingsreeks.

Daarna maakte ik kennis met Dark Souls, en dat is wel andere koek. Dus de spanning en moeilijkheidsgraad vallen me tegenwoordig t.o.v. die game reuze mee ;)

Dat deuntje is op een gegeven moment inderdaad irritant, ik heb chapter 14 denk 4x gedaan voor verschillen trophy's en dan ben je er ook helemaal klaar mee ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoerdje131
Mooi dat het gelukt is Deathchant!

Yeah eens met wat je zegt Greatsword, ten opzichte van zulke games is het allemaal een stuk makkelijker. Ik merkte ook dat het bij deze game heel erg helpt om gewoon veel te switchen tussen karakters. Bosses hebben toch echt de neiging om te focusen op de character die je bestuurt. Speel je dus de hele tijd als Cloud en gebruik je R2/L2 om snel een spell te casten met een teamgenoot, dan blijft de vijand op je inhakken.

Ik wisselde zelf dus eigenlijk best veel. Even naar Barret, overcharge shot eruit, Maximum fury eruit. Agro van de boss op me krijgen en SWAP. Helpt wel enorm als je die mechanics een beetje door hebt, vooral op Hard wel erg cruciaal geweest.

Dus.. uhm... part 2 please? :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-05 14:57
Om nog even toe te voegen in verband met de bahamut Battle. Als je cloud bestuurt en bahamut erg aggressief is spamde ik steeds counterstance. Die ging wel goed af dan. Ik heb magnify curage gebruikt en manawall op barret, maar ik denk dat magnify manawall makkelijker is. Als bahamut 3 à 2 begon te zeggen, begon ik zo snel mogelijk met manawall te krijgen op alle characters 1 voor 1. Dan kan je de megaflare overleven.

Zoals hierboven wordt aangegeven is idd om zoveel mogelijk van karakter te wisselen. De AI kwam altijd op de leader af. Gebruik cloud, dan wat damage doen. Begint aan te vallen op cloud. Swap naar andere karakter. Dan heb je weer ademruimte, komen de vijanden naar de karakter die je bestuurt en kan je het karakter dat aangevallen is met M2/R2 spell laten doen cure bijvoorbeeld en zo verder. Als je dat onder de knie hebt gaat alles gelijk niets.

Ik ben overigens benieuwd of ze de Battle mechanics identiek hetzelfde gaan laten. Lijkt me het meeste logische van wel, aangezien dit echt goed in elkaar steekt, misschien hier en daar wel wat tweaking op de AI, waardoor bovenstaande methode niet meer zou lukken.

[Voor 13% gewijzigd door cooLopke op 24-05-2020 00:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-05 16:26

Yintha

We'll stay gold forever

Hey! Ik ben bezig met het behalen van alle PS4 trophies van deze game.

Mijn characters zijn level 45/46, nu twijfel ik tussen de volgende dingen:

-Pride and Joy direct proberen
-Naar level 50 grinden (saai) en dan Pride and Joy doen
-Alvast aan hard mode beginnen, daar natuurlijk naar level 50 gaan, hard mode tactics leren en dan uiteindelijk in chapter 17 pas Pride and Joy doen.

Wat denken jullie? Of is het ook mogelijk om bijvoorbeeld chapter 1t/m9 op hard mode te doen, vervolgens chapter select naar chapter 17 te gaan (pride and joy doen) en dan weer verder te gaan vanaf chapter 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Yintha Ik heb zelf ook platinum gehaald, ik zou gewoon aan hard mode beginnen, in de tussentijd level je dan al behoorlijk en kan je wennen aan het feit dat je geen items meer kan gebruiken.

Dat alleen is al een hele uitdaging. Ik zie de afgelopen weken echter ook al wereld records waarbij ze binnen 1,5 minuut pride and joy en de voorgaande summons verslaan. Hiervoor worden wel hele specifieke setups gebruikt, dus daarvoor heeft het wel nut om even te grinden en bepaalde Materia te levelen.

Met chapter select kan je inderdaad zelf de volgorde bepalen, dus of je nou eerst chapter 3 of 17 op hard mode uitspeelt maakt niet uit. Het wordt uiteraard wel steeds moeilijker.

[Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 26-05-2020 11:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoerdje131
Yintha schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:56:

-Alvast aan hard mode beginnen, daar natuurlijk naar level 50 gaan, hard mode tactics leren en dan uiteindelijk in chapter 17 pas Pride and Joy doen.

Wat denken jullie? Of is het ook mogelijk om bijvoorbeeld chapter 1t/m9 op hard mode te doen, vervolgens chapter select naar chapter 17 te gaan (pride and joy doen) en dan weer verder te gaan vanaf chapter 10
Volgens mij kan je doen wat je wilt. Persoonlijk heb ik wel wat gegrind in t coloseum om vooral een hoop materia naar max level te krijgen, zoals HP up, MP up, Elemental etc. Uiteraard is dit niet nodig. Daarna ben ik gewoon door de chapters heengelopen. Als je begint met pride and Joy, unlock je natuurlijk wel het beste item uit de game, maar vond de battles om bij pride and joy te komen + de baas einde chapter 17 t sterkste in de game op hard, dus je hebt t niet nodig (imo) in alle gevechten ervoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 30-05 17:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Yintha schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:56:

Weet niet of dat laatste mogelijk is, ik ben eerst begonnen om mijn characters ( zijn allemaal lv50 nu ) te levellen, daarna mijn benodigde materia's te maxen (Saaiste eerst dus). Als ik de set materia's op max heb ga ik eerst de missende discs en "snelle" trophies doen op normal met chapter select en alle coloseum en battle simulator fights (op pride en joy na).

Daarna de "hard mode" trophies en de game afronden, dit is de eerste game waar ik ook echt die platinum trophy wil hebben :D Voorlopig dus nog wel even bezig

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-05 16:26

Yintha

We'll stay gold forever

Bedankt voor jullie reacties! Ik mis inderdaad ook nog wat andere trophies!
-Johny incidents, deze zal ik in mijn hard mode run oppakken hopelijk;
-Dans trophy;
-Dans music disc
-Marlboro

Echter denk ik dat ik dit mooi allemaal kan oppakken in mijn hard mode run waar ik vanavond aan ga beginnen, zin an!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Yintha Klopt, ik heb het zelf wel allemaal selectief gedaan, maar achteraf was dat allemaal tijdverspilling.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True