Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 06:35
@AppieNL ja hoor van meerdere dat hard mode het combat systeem al leuker maakt. Als ik dit vooraf had geweten had ik ‘m op hard gespeeld. Zoek ‘t nu niet meer om ‘m nog een keer te spelen 😊

@SCIxX het is niet enkel het combat systeem, maar het totaalplaatje. (zie eerdere posts) Al vond ik het combat systeem van Witcher 3 in die tijd goed te pruimen. Parry’en, crowd control, dodgen en ondertussen her en der wat ledenmaten afhakken 😊

[ Voor 39% gewijzigd door SparksNL op 20-04-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:19
Anton.net schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:13:
Misschien al eerder vermeld, maar een HEEL goede tip voor healing:
spoiler:
maak een link van magnify-healing. Daardoor worden alle characters in 1 keer gehealt. (kost ook niet meer MP).

Bij Hellhouse kan je ook best
spoiler:
een link maken van een element met Elemental, en in je weapon slots steken. Dan doe je elemental damage met iedere aanval. Had de indruk dat Hellhouse het vaakst Fire gebruikt, dus ik had Ice-elemental genomen. En geef die dan aan Aerith.
Mag + sleep is ook erg goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:43
SparksNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:10:
@AppieNL ja hoor van meerdere dat hard mode het combat systeem al leuker maakt. Als ik dit vooraf had geweten had ik ‘m op hard gespeeld. Zoek ‘t nu niet meer om ‘m nog een keer te spelen 😊
Had niet veel uitgemaakt, je kan de game op de eerste playthrough niet op Hard zetten. Je moet hem eerst een keer op easy of normal uitspelen om Hard te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
AppieNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:20:
[...]

Final Fantasy games waren vaak/altijd een poging om een nieuw sausje op het typische turn-based te doen. Voor het klassieke jrpg had/heeft (?) Square Enix de Dragon Quest games.
Valt toch wel mee? Pas vanaf deel 12 (of eigenlijk 11, maar die tel ik nooit mee) stapte ze van het klassieke turn-based af.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik vind de discussie over het combat systeem wel een interessante. Ik zit nu zelf in Chapter 14 en heb zo'n 33,5 uur op het klokje staan. De laatste game die ik hiervoor heb gespeeld was Sekiro en dan merk je toch wel een groot verschil qua soepelheid en is het wel duidelijk welk combat systeem, in mijn ogen, superieur is. Uiteraard kan je de twee combat systemen niet echt met elkaar vergelijken, maar als je van de soepelheid van Sekiro overgaat naar dit dan merk je dat verschil wel erg goed. Zo vind ik dat ik in FFVIIR te vaak mijn lock kwijt ben en dat de camera rare dingen doet. En ja, ook in de From games erger ik me soms kapot aan de camera, maar het aantal keer dat dat voorkomt is niet te vergelijken met het aantal keer in deze game. Ook vind ik de combat soms te chaotisch (nog steeds) en merk ik dat ik heel veel abilities niet eens hoef te gebruiken of is het me niet precies duidelijk door welke negatieve status effects ik nou precies getroffen ben. Dus wat dat betreft zijn er zeker genoeg punten die aan dit combat systeem verbeterd kunnen worden in mijn ogen.

Is het dan slecht? Absoluut niet! Ik vermaak me er erg goed mee en vind de combinatie tussen real-time actie en gebruik maken van het commandsmenu echt heel erg tof. Ook zien de gevechten (buiten dat ze dus wat chaotisch zijn) er vaak ontzettend mooi uit. Ik denk dan ook dat als ze dit systeem verder uitwerken en optimaliseren (dus dingen duidelijker in beeld brengen, de camera en lock verbeteren en de noodzaak om bepaalde status effects daadwerkelijk te moeten gebruiken) je zeer zeker een heel erg tof gevechtssysteem te pakken hebt.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 22:57
En dat te bedenken dat die Hellhouse in het origineel met 1 klap te verslaan is, zodra je weer terugkunt naar Midgar, zo moeilijk is ie nu.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Raem schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:44:
[...]

Valt toch wel mee? Pas vanaf deel 12 (of eigenlijk 11, maar die tel ik nooit mee) stapte ze van het klassieke turn-based af.
In FF8 hadden ze "trigger" events voor Squall tijdens gevechten. Misschien nog wat meer dingen uit dat tijdperk, maar dat weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:00
@dvd-linden de lock op enemies raak ik nooit kwijt en daarmee de camera ook niet. De buffs en debuffs icoontjes staan ook netjes uitgelegd in het menu ;)
AppieNL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:23:
[...]

In FF8 hadden ze "trigger" events voor Squall tijdens gevechten. Misschien nog wat meer dingen uit dat tijdperk, maar dat weet ik niet meer.
VI had SF2 inputs :+

[ Voor 47% gewijzigd door Mutatie op 21-04-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Mutatie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:29:
@dvd-linden de lock op enemies raak ik nooit kwijt en daarmee de camera ook niet. De buffs en debuffs icoontjes staan ook netjes uitgelegd in het menu ;)

[...]

VI had SF2 inputs :+
Hoe heb je je camera instellingen dan? Ik heb in het menuutje aangegeven dat de camera's altijd zover mogelijk weg zijn, zodat alle vijanden die zich in de lucht bevinden of op een verre afstand zijn ook nog zichtbaar zijn. Vaak werkt dat ook nog niet eens goed. Op de een of andere manier vond ik FF7 Crisis Core op de PSP, die een heel gelijk battlesysteem had toch beter werken met locken en switchen van target enzo.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Mutatie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:29:
Dan speel jij het wellicht beter of ben jij er wellicht beter in dan ik. En ik weet wel dat alle icoontjes terug te vinden zijn, maar vind de debuffs onder je ATB-meter tamelijk klein/onduidelijk aangegeven en soms verschijnen er in erg korte tijd meerdere tegelijk en dan heb ik geen idee waar die vandaan komen (omdat er soms, vooral met meerdere vijanden tegelijk, zoveel tegelijk op het scherm gebeurt). Je party bestaat tenslotte zelf uit meerdere personages, er zijn vaak meerdere vijanden tegelijk en er vliegen allerlei aanvallen/vliegt allerlei magie door het beeld. Komt bij dat ik continu tussen mijn personages aan het switchen ben waardoor de camera soms ook geen idee heeft waar die moet zijn. (Hoe jij het dus doet dat je nooit je lock en dus de camera kwijt bent is mij echt een raadsel, want bij het continu switchen van personages heeft die af en toe echt geen flauw idee waar die moet zijn.)

De actie is natuurlijk ook grotendeels in real-time en daardoor ligt er toch een bepaalde tijdsdruk op de beslissingen die je moet maken in het commandsmenu (althans, zo ervaar ik dat). Daardoor vind ik ook dat je niet op je gemak de debuffs kan bekijken en kan beslissen wat er tegen te doen. Wat dat betreft past zoiets ook veel beter in een turn-based game in mijn optiek. Tenminste, met de hoeveelheid debuffs en de snelheid waarmee het nu soms gaat. Of ze moeten een optie inbouwen in het menu dat je characters van tevoren ingestelde acties kan laten ondernemen waardoor bij bepaalde debuffs van een character een ander character daar automatisch actie op onderneemt. Zoals in FFXII bijvoorbeeld met het gambit systeem. Dat vond ik echt vele malen beter en fijner werken.

Maar goed, ik ben pas twee keer doodgegaan tot nu toe dus het is niet zo dat ik er niks van bak. Ik vind alleen dat bepaalde aspecten echt wel beter uitgewerkt kunnen worden en dat er nog genoeg punten voor verbetering vatbaar zijn qua combat.

En voor de duidelijkheid: ik vermaak me er erg goed mee en vind het combat system an sich ook wel tof. Betekent alleen niet dat bepaalde dingen ervan nog stukken beter kunnen. Het verhaal en de personages daarentegen zijn en blijven echt geweldig! Maar goed, daar kom ik nog wel op terug als ik de game helemaal uitgespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
dvd-linden schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:54:
[...]

Dan speel jij het wellicht beter of ben jij er wellicht beter in dan ik. En ik weet wel dat alle icoontjes terug te vinden zijn, maar vind de debuffs onder je ATB-meter tamelijk klein/onduidelijk aangegeven en soms verschijnen er in erg korte tijd meerdere tegelijk en dan heb ik geen idee waar die vandaan komen (omdat er soms, vooral met meerdere vijanden tegelijk, zoveel tegelijk op het scherm gebeurt). Je party bestaat tenslotte zelf uit meerdere personages, er zijn vaak meerdere vijanden tegelijk en er vliegen allerlei aanvallen/vliegt allerlei magie door het beeld. Komt bij dat ik continu tussen mijn personages aan het switchen ben waardoor de camera soms ook geen idee heeft waar die moet zijn. (Hoe jij het dus doet dat je nooit je lock en dus de camera kwijt bent is mij echt een raadsel, want bij het continu switchen van personages heeft die af en toe echt geen flauw idee waar die moet zijn.)

De actie is natuurlijk ook grotendeels in real-time en daardoor ligt er toch een bepaalde tijdsdruk op de beslissingen die je moet maken in het commandsmenu (althans, zo ervaar ik dat). Daardoor vind ik ook dat je niet op je gemak de debuffs kan bekijken en kan beslissen wat er tegen te doen. Wat dat betreft past zoiets ook veel beter in een turn-based game in mijn optiek. Tenminste, met de hoeveelheid debuffs en de snelheid waarmee het nu soms gaat. Of ze moeten een optie inbouwen in het menu dat je characters van tevoren ingestelde acties kan laten ondernemen waardoor bij bepaalde debuffs van een character een ander character daar automatisch actie op onderneemt. Zoals in FFXII bijvoorbeeld met het gambit systeem. Dat vond ik echt vele malen beter en fijner werken.

Maar goed, ik ben pas twee keer doodgegaan tot nu toe dus het is niet zo dat ik er niks van bak. Ik vind alleen dat bepaalde aspecten echt wel beter uitgewerkt kunnen worden en dat er nog genoeg punten voor verbetering vatbaar zijn qua combat.

En voor de duidelijkheid: ik vermaak me er erg goed mee en vind het combat system an sich ook wel tof. Betekent alleen niet dat bepaalde dingen ervan nog stukken beter kunnen. Het verhaal en de personages daarentegen zijn en blijven echt geweldig! Maar goed, daar kom ik nog wel op terug als ik de game helemaal uitgespeeld heb.
Ik lock wel maar raak niet de weg kwijt door te switchen. En die tijdsdruk is een beetje een illusie, ik voelde dat eerst ook wel maar je kan elk moment met x alles bijna stopzetten en de situatie bekijken. Ik wil juist geen gambit systeem (dat was zoo saai en kon haast totaal hands off ingesteld worden), nu gebruik je zo mooi de hele party op een imo fijne manier, erg taktisch, deels geen realtime druk en elke char voelt bijna soort van als een ander wapen met switchen. Moet eerlijk zeggen dat op het turn based in deel 10 na ik dit het fijnste FF combat systeem ooit vind :D Er zit soms zo'n heerlijk flow in als alles lekker gaat juist omdat je elk moment kan "pauzeren" en bedenken wat en hoe je gaat doen tussen het flashy geram door

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
dvd-linden schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:07:
Zo vind ik dat ik in FFVIIR te vaak mijn lock kwijt ben en dat de camera rare dingen doet.
Al de setting geprobeerd om de D-pad links en rechts in te stellen als switch tussen je locked targets? Zo is je rechter stick vrij om te doen waarvoor die bedoeld is: de (soms kneiter slechte) camera fiksen.

Ik snap echt niet waarom dit niet de standaard instelling is, jaren van muscle memory in andere games waarbij "rechter stick=camera" sloop ik er niet meer uit SE, dus bij mij duurde het maar een paar chapters voordat ik hier naar op zoek ging in de settings.

Dan nog kunnen ze wat mij betreft wel wat dingen verbeteren aan het target lock systeem, al is het maar soms in de chaos een duidelijker graphic tov het normale target icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
AppieNL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:55:
[...]

Al de setting geprobeerd om de D-pad links en rechts in te stellen als switch tussen je locked targets? Zo is je rechter stick vrij om te doen waarvoor die bedoeld is: de (soms kneiter slechte) camera fiksen.

Ik snap echt niet waarom dit niet de standaard instelling is, jaren van muscle memory in andere games waarbij "rechter stick=camera" sloop ik er niet meer uit SE, dus bij mij duurde het maar een paar chapters voordat ik hier naar op zoek ging in de settings.

Dan nog kunnen ze wat mij betreft wel wat dingen verbeteren aan het target lock systeem, al is het maar soms in de chaos een duidelijker graphic tov het normale target icoontje.
Ik ben zelf eigenlijk niet meer anders gewend,games als Witcher 3, AC:Oddysey hadden allemaal R3 als target lock dus het ging vanzelf en niet 1x aan gestoord (zo...veel..uren in die 2). Maar ik kan het snappen, al is er toch niks aan de hand als je het zelf anders kan instellen?
Ik lock gewoon en als ik de situatie wil checken druk ik x, laat de lock los kijk rond en ga verder. Maar het is me maar zelden nodig. ik focus me op bepaalde enemies (of boss parts) en bedenk welke volgorde in ze pak en focus me er op met locks. Tijdens battles kan ik me niet herinneren dat ik handmatig real time met de camera bezig ben maar ben wel benieuwd of die optie wat is :)

Ieder zal wel een andere playstyle hebben maar het voelt allemaal wel soort van als het origineel in hoe ik een battle aanpak en target kies, met atb commands geef. Je kan shortcuts gebruiken maar daar begin ik niet aan, zo vind ik het fijn en telkens shortcuts opnieuw instellen bij materia change lijkt me ook niet fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 21-04-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Mutatie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:07:
[...]

Ik ben zelf eigenlijk niet meer anders gewend,games als Witcher 3, AC:Oddysey hadden allemaal R3 als target lock dus het ging vanzelf en niet 1x aan gestoord (zo...veel..uren in die 2). Maar ik kan het snappen, al is er toch niks aan de hand als je het zelf anders kan instellen?
Dat target lock onder (dus indrukken) R3 zit vind ik niet erg, maar het switchen van target lock met die knop wel. Vooral doordat naar boven en beneden op de rechter stick wel de camera bewegen. Mid-battle ben ik gewoon gewend uit andere games (grappig genoeg nooit die 2 games gespeeld die jij noemt) om daar mee de camera te bedienen. En idd, gelukkig dat het in te stellen is, anders had ik me de hele game kapot geërgerd aan die setting. Wat betreft het "waarom niet default?" Tja, als jouw (goed verkochte) games het ook zo doen, valt er wel wat voor te zeggen dat dit de default is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Mutatie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:28:
[...]

Ik lock wel maar raak niet de weg kwijt door te switchen. En die tijdsdruk is een beetje een illusie, ik voelde dat eerst ook wel maar je kan elk moment met x alles bijna stopzetten en de situatie bekijken. Ik wil juist geen gambit systeem (dat was zoo saai en kon haast totaal hands off ingesteld worden), nu gebruik je zo mooi de hele party op een imo fijne manier, erg taktisch, deels geen realtime druk en elke char voelt bijna soort van als een ander wapen met switchen. Moet eerlijk zeggen dat op het turn based in deel 10 na ik dit het fijnste FF combat systeem ooit vind :D Er zit soms zo'n heerlijk flow in als alles lekker gaat juist omdat je elk moment kan "pauzeren" en bedenken wat en hoe je gaat doen tussen het flashy geram door
Dat van die tijdsdruk is waarschijnlijk ook een illusie, maar dat is hoe ik het ervaar. Dan is het inderdaad iets dat aan mezelf ligt en anderen zullen er wellicht helemaal geen last van hebben.

Het gevechtssysteem is ook zeker niet slecht en ik vermaak me er ook goed mee, maar er zit wat mij betreft nog wel meer potentie in als ze het weten te tweaken. (Maar goed, camera issues is natuurlijk ook iets waar het gros van de games zo nu en dan mee kampt.)

Overigens vond ik het gambit systeem allesbehalve saai en juist erg leuk (heb destijds ook erg genoten van FFXII). Het feit dat je het dusdanig kon uitwerken dat je je controller gewoon weg kon leggen vond ik juist heel tof. Dat was goed nadenken, alle condities juist instellen, naar een gevecht gaan en dan zien hoe de tegenstander gesloopt werd als je alles goed gedaan had. En het hoeft voor mij niet per se helemaal zo te zijn, maar de nadelen die ik met FFVIIR ervaar qua vechten heb ik bij dat deel nooit gehad.
AppieNL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:55:
[...]

Thanks voor de tip! Ik zal er eens naar kijken, alhoewel ik dat dan denk ik bewaar voor een tweede playthrough op hard. Ik ben nu al zo'n stuk op weg en gewend aan hoe het nu is dat ik het op deze manier ga uitspelen. De dingen die ik benoem lijken misschien ook erger dan ze zijn of dat ik ze erger ervaar dan het daadwerkelijk is hoor. Want 99% van de tijd vermaak ik me er gewoon heel goed mee, maar ik zie zo nu en dan wel de puntjes waarvan ik denk dat het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:26

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb het spel uitgespeeld en wilde graag gebruik maken van de opties die je dan hebt, maar blijkbaar autosaved hij niet na het uitspelen en moet ik de laatste 1,5 uur opnieuw doen. Meer mensen daar last van?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@Sharky Meen me te herinneren dat die waarschuwing zelfs in beeld stond na het uitspelen: als je nu het main menu verlaat ben je je progress kwijt, zoiets.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Bananeman schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:06:
@Sharky Meen me te herinneren dat die waarschuwing zelfs in beeld stond na het uitspelen: als je nu het main menu verlaat ben je je progress kwijt, zoiets.
Shit niet goed opgelet dus :(

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Uitgespeeld met 41 uur. Erg vet spel, maar het einde is teleurstellend. Juist het verhaal en meerdere krachtige scenes van het origineel maken het dat deze na al die jaren nog zo geliefd is, dit gaan wijzigen is een bizarre beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

Audione0

Strijdt der titanen

SCIxX schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:44:
Uitgespeeld met 41 uur. Erg vet spel, maar het einde is teleurstellend. Juist het verhaal en meerdere krachtige scenes van het origineel maken het dat deze na al die jaren nog zo geliefd is, dit gaan wijzigen is een bizarre beslissing.
DIt is volgens mij geen einde, het spel bestaat uit episodes, waarbij dit deel 1 is

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
Het moet toch echt nog eens gezegd worden, maar holyfrick wat zijn de Those Who Fight soundtracks en de one winged angel zo ontzetted vet geworden!
Ik was altijd van de originele PSX muziek, en er zijn inmiddels best veel "rock" versies van deze twee themes, maar damn, deze symphonic-orchestra-film-trailer-achtige versies van de FF7Remake overtreffen echt alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 19:02
Heb hem eergisteren ook uitgespeeld met net geen 34 uur op de teller. Zoals eerder gezegd heb ik het origineel nooit gespeeld, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Maar het combat systeem is echt wel goed gedaan. Ik heb hem op Normal gespeeld, maar echt bij 1 stuk had ik schoongenoeg van het telkens doodgaan;
spoiler:
Als je tussen Aerith/Tifa en Cloud/Barret moet wisselen in chapter 17 in het stuk met die 4 wards. Dan heb je met Cloud/Barret een stuk waar een soort van tentacles uit de grond komen welke je op een gegeven moment stunnen en slammen.
YouTube: FINAL FANTASY 7 REMAKE PS4 Gameplay Walkthrough Part 24 - CHAPTER 17... - Dit stukje :|.

Daar heb ik hem op Easy gezet, en toen ik er voorbij was weer op Normal. Het laatste chapter duurt gewoon vooral heel erg lang. Wel epische fights, maar niet tergend lastig of iets dergelijks.

Wat ik wel jammer vind is dat ik niet 'makkelijk' terug kan naar sector 7 slums om zo de gemiste sidequests nog te doen. Ja, ik heb een chapter selection, maar ik weet dus zo niet welke zonder al te veel poespas in de slums beginnen zodat ik gewoon wat side dingen kan doen zoals bijv de battles bij de materia research trainer. Die heb ik namelijk 1x geprobeerd, voelde redelijk optioneel namelijk. :P Iemand daar een tip voor welke chapter ik dan het best kan pakken?

Ach, dan maar weer verder aan Uncharted 3, heeel lang terug deel 1 en 2 uitgespeeld en aan de 3e begonnen, die reeks moet ook nog een keer uit.. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
enira schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:33:
Wat ik wel jammer vind is dat ik niet 'makkelijk' terug kan naar sector 7 slums om zo de gemiste sidequests nog te doen. Ja, ik heb een chapter selection, maar ik weet dus zo niet welke zonder al te veel poespas in de slums beginnen zodat ik gewoon wat side dingen kan doen zoals bijv de battles bij de materia research trainer. Die heb ik namelijk 1x geprobeerd, voelde redelijk optioneel namelijk. :P Iemand daar een tip voor welke chapter ik dan het best kan pakken?
Voor sidequests: chapter 3, 8, 9 en 14.

Voor colosseum: chapter 9 en 14, voor de fights van Aerith moet je dat doen voordat je haar bij Madam M dropped in chapter 9.

Voor de VR arena: chapter 16 en 17, waarbij chapter 17 voor de hard mode fights (ook selecteerbaar als je op normal in dat hoofdstuk zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Audione0 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:38:
[...]

DIt is volgens mij geen einde, het spel bestaat uit episodes, waarbij dit deel 1 is
Dat snap ik, neemt niet weg dat dit deel een einde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Ik heb de game vannacht uitgespeeld en moet zeggen dat ik me er echt ontzettend goed mee vermaakt heb. De laatste paar uurtjes zat ik er volledig in en werd ik echt meegezogen met het verhaal en de personages waardoor ik dus pas in de late uurtjes de credits over mijn scherm zag rollen. En ik moet zeggen dat het niet vaak voorkomt dat ik zo meegezogen word door een game. Heb geloof ik 50,5 uur op de teller staan en kan dus zeker niet zeggen dat het een korte game is. Ik wil en ga hem ook zeker nog wel een keer op hard difficulty doorlopen, maar voor nu leg ik hem even aan de kant.

Ze hebben de game (heb wat filmpjes zitten kijken waarin de remake vergeleken wordt met het origineel) echt ontzettend mooi gemaakt. De settings en de personages (het uiterlijk en de stemmen ervan) zijn in mijn optiek op een geweldige manier tot leven gebracht zonder afbreuk te doen aan het origineel. Oke, de graphics zijn niet altijd even consistent en sommige stukken zien er zelfs best belabberd uit, maar daar staat tegenover dat er ook echt prachtige stukken tussen zitten. Kan de game wedijveren met games als Uncharted 4 en God of War qua graphics? Dat vind ik niet, maar sfeer kan een hele hoop goed maken en op de momenten dat de game er goed uitziet dan ziet het er ook geweldig uit en is de sfeer echt top.

Over de combat heb ik eerder al uitgebreid mijn zegje gedaan en daar blijf ik bij. Het is een tof gevechtssysteem (met een hoop potentie), maar er is ook zeker ruimte voor verbetering. Ik ben het wat dat betreft ook wel grotendeels met @SparksNL eens: ik heb amper gebruik gemaakt van buffs en debuffs en wat dat betreft zouden ze ook qua diepgang nog wel wat verbeteringen door kunnen voeren. Ik ben overigens maar 4 keer doodgegaan op normal difficulty, dus kan niet echt zeggen dat de game moeilijk is.

En om dieper in te gaan op het einde en het verhaal ga ik uiteraard een spoiler gebruiken:
spoiler:
Ik heb het origineel helaas nooit volledig uit kunnen spelen, doordat ik het origineel op de PC had en er een kras op één van de CD's zat waardoor het spel altijd op hetzelfde punt vastliep. (Heb het volgens mij in de loop der jaren wel een keer of 4/5 geprobeerd, maar telkens kwam ik bij hetzelfde punt vast te zitten.) Heb de game daarna ook nog wel aangeschaft op de PS3/PSP, maar die versie heb ik op de een of andere manier nooit uitgespeeld. Maar goed, nu ik de remake heb uitgespeeld wil ik zeker het origineel nog een keer volledig door gaan spelen voordat de volgende episode uitkomt.

Daar komt nog bij dat ik Crisis Core nooit gespeeld heb en Advent Children nooit gezien heb, dus wat dat betreft kan ik wel zeggen dat ik niet super veel van het verhaal wist. Ondanks dat de sfeer, de omgeving (vooral Midgar) en de personages me altijd ontzettend geïntrigeerd hebben door het origineel.

Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik van het einde niet veel snapte. Ik kende heel het Zack personage niet en kon me ook niet meer goed herinneren hoe de game op dit punt verder ging in het origineel (ik ben wel verder gekomen dan dit punt destijds op de PC, maar dat is heel lang geleden). Ook het hele whispers plot kon ik me niet herinneren, maar dat komt dus omdat dat nieuw is. Toch was ik gedurende het spelen aan het twijfelen of dat nou in het origineel zat of niet, omdat het dus zo lang geleden is dat ik die voor het laatst gespeeld heb.

Nou ben ik uiteraard het een en ander gaan lezen en ik kan zeggen dat ik nu wel beter op de hoogte ben en het einde beter begrijp. Ik vind het ook niet zo erg om gespoiled te worden over het origineel, ondanks dat ik die game nooit volledig heb gespeeld.

Ik moet helaas zeggen dat ik niet heel blij ben met hetgeen ze gedaan hebben. Ja, het zorgt voor een hoop speculatie en je wordt wel nieuwsgierig naar hetgeen ze met de volgende delen gaan doen. Zo ben ik heel benieuwd naar wat en of er überhaupt iets veranderd gaat worden. Wellicht zetten ze ons nu volledig op het verkeerde been en verandert er uiteindelijk helemaal niet zo veel. Mochten ze dat dus wel doen dan hoop ik wel dat ze er erg mee uitkijken. Meerdere timelines kan zo snel een onoverzichtelijk zooitje worden wat en veel te complex is en simpelweg niet meer klopt. Dus ondanks dat ik het niet helemaal negatief inzie (mochten ze het kloppend en niet te complex uitwerken dan kan het best tof zijn) had ik toch veel liever gehad dat ze zich volledig aan het origineel hadden gehouden qua verhaal. Ik denk dat het verhaal, de wereld, de personages en de omgevingen van FFVII dusdanig goed zijn dat je hier niks aan had hoeven veranderen. En dat was dus ook echt wat ik liever had gezien: het origineel precies nagemaakt met hedendaagse graphics en het een en ander verder uitgediept. Dat was voor mij en velen denk ik echt perfect geweest.

Maar goed, zoals gezegd ben ik er dus niet helemaal negatief over. De speculatie die er nu is, is leuk en mochten ze het niet opfokken (waar ik zeker mijn twijfels over heb) dan zou het wellicht een tof, extra aspect aan FFVII mee kunnen geven.

We zullen het wel gaan zien, de vraag is alleen wanneer. Mag toch echt hopen dat dit max. een jaar of twee à drie gaat duren.

Al met al kan ik wel zeggen dat ik heel blij ben dat ze deze game uit hebben gebracht; het was een van de titels waar ik het meeste naar uitkeek de afgelopen jaren. En vanaf nu geldt dat voor de vervolgen! Ondanks dat er wel wat minpuntjes op zijn te noemen is het in mijn optiek een vette game. Ze doen het origineel voor het overgrote deel eer aan en het is heel tof om het allemaal in een hedendaags jasje te ervaren. Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar de vervolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
dvd-linden schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:46:
Iik heb amper gebruik gemaakt van buffs en debuffs en wat dat betreft zouden ze ook qua diepgang nog wel wat verbeteringen door kunnen voeren.
Dat het op Normal niet uit de verf komt, wil niet per se zeggen dat het op Hard ook zo is. Hoewel ik het liever nog wat meer had gezien, zitten er iig 3 fights op Hard waarbij bepaalde buffs en/of debuffs nagenoeg noodzakelijk zijn. Vooral eentje in chapter 11 heb je Stop nagenoeg nodig of je maakt een fight echt een uitputtingsslag ipv dat het in een minuut of 2 klaar is. Naast die 3 fights heb je nog wel wat fights waarbij Stop, Manawall, Resist en Bad Breath (kan je casts mee onderbreken) nuttig kunnen zijn, maar niet noodzakelijk. Maar ja, zijn ook genoeg bosses de immuun zijn voor deze debuffs, dus doe je er sowieso al niks mee (zou er ook nul uitdaging meer in die fights zitten, dus snap het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
AppieNL schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:01:
[...]

Dat het op Normal niet uit de verf komt, wil niet per se zeggen dat het op Hard ook zo is. Hoewel ik het liever nog wat meer had gezien, zitten er iig 3 fights op Hard waarbij bepaalde buffs en/of debuffs nagenoeg noodzakelijk zijn. Vooral eentje in chapter 11 heb je Stop nagenoeg nodig of je maakt een fight echt een uitputtingsslag ipv dat het in een minuut of 2 klaar is. Naast die 3 fights heb je nog wel wat fights waarbij Stop, Manawall, Resist en Bad Breath (kan je casts mee onderbreken) nuttig kunnen zijn, maar niet noodzakelijk. Maar ja, zijn ook genoeg bosses de immuun zijn voor deze debuffs, dus doe je er sowieso al niks mee (zou er ook nul uitdaging meer in die fights zitten, dus snap het wel).
Ik heb het tot nu toe alleen op normal difficulty gespeeld, dus daar baseer ik me op. Maar het zou inderdaad heel goed kunnen dat het op hard beter uit de verf gaat komen. Dat ga ik graag nog eens ondervinden. Zou het wel tof vinden als dat zo is, want dat zou de combat in mijn ogen nog net wat meer diepgang geven en daardoor nog interessanter maken. Dus mocht ik de game nog eens op hard spelen en mijn ervaring anders zijn dan kom ik er graag nog eens op terug. (Ik verwacht alleen wel dat dit pas gaat zijn zodra de volgende episode eraan zit te komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
dvd-linden schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:17:
[...]

Ik heb het tot nu toe alleen op normal difficulty gespeeld, dus daar baseer ik me op.
Daarom maakte ik ook mijn reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik ben nu net pas bij Aerith na het verslaan van de Airbuster. Ik ben nu een of andere missie aan het doen waar ik wat kindjes moet redden en ik ben gewoon in het eerste gevecht met die smogger-dingen (die constant silence veroorzaken) dood. Ik kreeg het gewoon niet bij gehouden.
Ik mis echt de ALL materia. Komt die nog later in de game, of bestaat die niet? Ik hoorde iets van Magnify, maar geen idee waar je die krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 22:10
Deathchant schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:19:
Ik ben nu net pas bij Aerith na het verslaan van de Airbuster. Ik ben nu een of andere missie aan het doen waar ik wat kindjes moet redden en ik ben gewoon in het eerste gevecht met die smogger-dingen (die constant silence veroorzaken) dood. Ik kreeg het gewoon niet bij gehouden.
Ik mis echt de ALL materia. Komt die nog later in de game, of bestaat die niet? Ik hoorde iets van Magnify, maar geen idee waar je die krijgt
Magnify mataria is in principe "all" materia.
Je kan als deze gelinkt is aan een elementaire spell of healing (tip!) multiple targets raken.

En die kan je later in het spel verkrijgen.
Sowieso 1 stuks

[ Voor 4% gewijzigd door Stef120 op 26-04-2020 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Vandaag toch maar ffviiR deluxe besteld bij een andere winkel omdat de GM niet mee wil denken met klanten. Heb al sinds 2015 mijn preorder daar staan. Morgen komt hij binnen. Hoop dat alle preorder items extraatjes er bij zitten, maar verwacht het wel. Morgenavond lekker spelen!
Eindelijk. :p
Gelukkig zijn jullie zo lief met spoilers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Arunia schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:57:
Vandaag toch maar ffviiR deluxe besteld bij een andere winkel omdat de GM niet mee wil denken met klanten. Heb al sinds 2015 mijn preorder daar staan. Morgen komt hij binnen. Hoop dat alle preorder items extraatjes er bij zitten, maar verwacht het wel. Morgenavond lekker spelen!
Eindelijk. :p
Gelukkig zijn jullie zo lief met spoilers. :)
Dat is wel echt klote zeg. Wat zeggen ze dan? Iemand als jij, die de deluxe versie al 5 jaar in pre-order heeft staan zou juist extra dedication kudos moeten krijgen. Wat heb je tegen ze gezegd dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Deathchant tja, ze behandelen iedereen hetzelfde.
Nee, je kunt de gewone versie bestellen en dan later in de winkel omruilen. Maar daar zit ik gewoon niet op te wachten.
Doe gewoon even een extra mile voor je vaste klanten. Neem aan dat je mankrachten over hebt.
Alleen hun systeem is gewoon ruk. Een preorder kun je niet meer omzetten naar een ander filiaal of naar online. Dus een betalingsverzoek kan niet zeg maar.
Ze hebben alle communicatie behalve mailen dicht gezet. Er waren natuurlijk ontzettend veel klachten over deze werkwijze.

Nahja, jammer dan. Zag dat er 1 filiaal van ze open was nog en ook de optie geeft om te verzenden, maar dat gun ik ze dan niet meer.
Dan maar 5 euro meer. Als deze binnen is en goed, dan gaat die andere geannuleerd worden. Zal ze dit wel aangeven, maar het zal toch niets uithalen.

Positieve is dat ik binnenkort ga spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Arunia schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:46:
@Deathchant tja, ze behandelen iedereen hetzelfde.
Nee, je kunt de gewone versie bestellen en dan later in de winkel omruilen. Maar daar zit ik gewoon niet op te wachten.
Doe gewoon even een extra mile voor je vaste klanten. Neem aan dat je mankrachten over hebt.
Alleen hun systeem is gewoon ruk. Een preorder kun je niet meer omzetten naar een ander filiaal of naar online. Dus een betalingsverzoek kan niet zeg maar.
Ze hebben alle communicatie behalve mailen dicht gezet. Er waren natuurlijk ontzettend veel klachten over deze werkwijze.

Nahja, jammer dan. Zag dat er 1 filiaal van ze open was nog en ook de optie geeft om te verzenden, maar dat gun ik ze dan niet meer.
Dan maar 5 euro meer. Als deze binnen is en goed, dan gaat die andere geannuleerd worden. Zal ze dit wel aangeven, maar het zal toch niets uithalen.

Positieve is dat ik binnenkort ga spelen.
Ja dat is wel balen. Soms denk je dat het toch zo vreselijk simpel zou moeten zijn om eventjes die preorder om te zetten. Hetzelfde met coolblue, ze hebben GEEN proces ingeregeld om even bij het magazijn een ander artikel met een andere productiedatum te nemen.
Wel vervelend, want je hebt al zo lang moeten wachten. In ieder geval kun je binnenkort gaan spelen (en genieten van de muziek ook, want die is fokking episch).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:08
Heeft me bijna een controller gekost. Voelde als Chocobo Race uit FFX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtqvToT89pZLS9DIkt36-BaACyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vd4BT6u9eC7ojgw4qzzKsrNc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 21:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hier begonnen met grinden in hard mode. Best pittig, maar je leert zo wel écht tactisch te spelen. Had 45min nodig tegen Scorpion Sentinel in mission 1 waarbij ik er de in laatste fase alleen voor stond met 0MP en Barret down (hij was equiped met revival). Uiteindelijk toch gelukt!

is everything cool?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 10:28
FREAKJAM schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:26:
Hier begonnen met grinden in hard mode. Best pittig, maar je leert zo wel écht tactisch te spelen. Had 45min nodig tegen Scorpion Sentinel in mission 1 waarbij ik er de in laatste fase alleen voor stond met 0MP en Barret down (hij was equiped met revival). Uiteindelijk toch gelukt!
Hmm, ik merkte zelf juist dat die scorpion op hard een enorm stuk makkelijker was, voornamelijk omdat je gewoon flink veel materia hebt die je op je eerste run niet hebt. Lightning gelinkt op attacks, magnify heal met regen, flink inhakken en af en toe een pray/heal, bij mij was hij echt veel sneller neer dan de normale run! Ging dan wel weer bijna neer door de 3 ratten in de chapter 3 sidemissie, dat dan weer wel :+

[ Voor 0% gewijzigd door Sjoerdje131 op 29-04-2020 09:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Cloud_VII schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:12:

[Afbeelding]
Ook toevallig het geluid van de muziek en stemmen laag/uitgezet? Kwam veel makkelijker in een flow toen zonder dat gebler van de anabooltjes en de muziek zodat ik gewoon kon luisteren naar piepjes/focussen op Tifa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
AppieNL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:17:
[...]

Ook toevallig het geluid van de muziek en stemmen laag/uitgezet? Kwam veel makkelijker in een flow toen zonder dat gebler van de anabooltjes en de muziek zodat ik gewoon kon luisteren naar piepjes/focussen op Tifa.
Nope. Heb er een glas whiskey bij gepakt om te ontspannen 😂 uiteindelijk na blijven herhalen en oefenen gelukt. Had het eerder kunnen halen. Maar door de stress dat je het dan haalt die laatste stress press gerushed zodat je valt en met 1 punt verliest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie

[Afbeelding]
Knap gedaan! (y) (y) (y) Dat is de enige die ik waarschijnlijk niet ga halen, mijn god wat irritant ;w
Heel misschien, ooit, ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik dacht eerst dat ik die van het dansen nooit ging halen. Maar die was nog best vergevingsgezind, uit mijn ervaring kom je weg met minimaal 21 "great" en de laatste 7 mag dan een mengelmoesje zijn van "good" en "bad" voor de trophy (Aerith die tussendoor en aan het einde klapt met de handen boven het hoofd weet je dat je nog goed zit). Mijn beste poging was geloof ik met 3 "good" en de rest "great".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Zo, en nu eindelijk naar bed ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggl83uG-CeECmUQZR1M84OejVo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6tRLG6Yw16NlPHGl6IPOvQcC.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik was gisteravond nog "even" bezig om die Collosseum battles in het verhaallijn te doen. Ik dacht dat ik klaar was, kreeg ik toen nog een laatste gevecht.....Jemig man, dat heb ik geweten :'( Geen idee wat me te wachten stond.
spoiler:
Hellhouse dus! Snel kwam ik erachter dat ik Blizzaga en Firaga nodig had en die had ik uiteraard niet equipped, maar lightning en wind (wel allemaal tot Thundaga en Aeroga geleveld). Ik had dus Cloud de Elemental-Lightning gegeven, en Aero los en daarbij de ATB Boost materia en Ifrit.
Aerith had ik Assess, Magnify-Cure, Pray, en ook zo'n Refocus limit ding, die ik 1x heb kunnen gebruiken...
Maar damn zeg, dat was echt moeilijk. Ik heb zeker 8x phoenix downs moeten gebruiken en wel 16 ethers. Omdat ik zo stom was (hoe had ik het kunnen weten van te voren?) om niet Fire en Ice te equippen in either armor of weapon heb ik het mezelf wel lastiger gemaakt, omdat ik het constant met physical attacks moest doen. Kep het wel in 1x gehaald, maar ik had een hele natte bilnaad achteraf.
Ik had beter Elemental-Fire in mijn armor kunnen stoppen, zodat ik minder fire damage kreeg en dan zowel cloud als aerith Ice kunnen equippen.

Ik ben er zo ene die maxed-materia niet meer equipt omdat het niet meer gelevelled kan worden en is zonde om de potentiele growth van andere nog niet gelevelde materia te laten schieten :)

Ik ben erachter dat ik lang niet alles exploit omdat ik vaak niet in eerste instantie in de gaten heb hoe het werkt. De Arcane ability van Aerith is erg waardevol (hij maakt een area om een persoon heen, maar blijft op die plek op de grond liggen) en alle spells die je cast in die area gaan gewoon x2 zonder extra MP. Geen enkele keer toegepast bij Hellhouse.
Dus het was een kwestie van Phoenix Downen, Magnify-Cura, en Cloud laten slashen en Thundaga casten en MP bijvullen. Uiteraard na afloop direct gesaved, want dat wilde ik niet nog een keer.

Dingen die me wel irriteren:
- Vreselijk irritant om een partymember een megapotion te laten casten op een andere low-health-partymember terwijl die dan nét een final blow krijgt van de vijand: partymember dood én een megapotion naar de klote :N Is me zó vaak gebeurd

- De availability van Items zijn gekoppeld aan het volkrijgen van je ATB; bij het origineel waren de Items altijd beschikbaar. Maar het klopt in die zin wel dat je het pas kon gebruiken als je "aan de beurt was" zeg maar. Maar in deze remake is het zwaar irritant dat als je partymembers low health hebben, dat je dan eerst nog de ATB vol moet krijgen voordat je een item kunt casten.

- Potions en high potions worden praktisch niet bruikbaar bij zulke gevechten als Hellhouse. Je moet echt een megapotion of een elixir hebben wilt het nut hebben, in combinatie met cure-spells, want op dit punt in het verhaal heb je amper elixirs of megapotions.

- Onnodig lange "voorwaarden" die je eerst moet doen om de verhaallijn verder te laten gaan, en daarbij moet je onnodig vaak de hele map doorkruisen: van het ene puntje in Wallmarket naar de andere bij wijze van spreke. De map vind ik sowieso vervelend, en het voelt vooral in Wallmarket erg doolhovig aan.

Heeft er nog iemand tips wat goeie combi's zijn qua materia of accessories? Ik merk dat ik nu meer "keuze-stress" ervaar dan in het origineel wat betreft welke accesory ik wie geef, en welke weapon upgrades ik verkies boven de ander. Ik heb Cloud de Protected Boots gegeven (immune to slow en stop), en Aerith de Supernatural Wristguards voor ATK+10, want zij doet zo weinig damage. In het originele spel verkoos ik altijd de ATK-UP stats en daarna de Defense-UP stats. Maar nu kies ik vaker ADD MATERIA SLOT zodra ik de kans heb.
Ik had van een kameraad gehoord dat je Barrett de deadly dodge moet geven plus de linked Elemental-materia waar de enemy zwak voor is. Deadly dodge doet area damage en een maxed deadly dodge met die elemental-materia combo zorgt voor flinke damage op vijanden die weak zijn voor het materia-element dat je equipped hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:10
@Deathchant Dat is inderdaad een pittig gevecht. Waar ik me met name vanaf dat moment echt aan stoorde is de hoeveelheid HP die de meeste bosses hebben. Gevechten duren daardoor vooral lang en je bent continu hetzelfde doen. Eerste spel ooit denk ik waar ik halverwege naar easy ben geswitcht, en daar werd het spel voor mij leuker van :-)

Wat betreft materia/accessories: Aerith doet vooral Magic damage dus haar Wristguards geven heeft denk ik niet zoveel zin. Bij mij droeg ze een item waarmee Magic damage + 10% werd. Verder had mijn leader (meestal Cloud) altijd elemental gelinkt aan Fire/Ice/Lightning, afhankelijk van de omgeving en welke vijanden je daar tegenkomt. Een healer (Aerith of Barret) gaf ik Cure gelinkt aan Magnify. En zorg ervoor dat alle elementen aanwezig zijn onder je 3 party members, dan zit je altijd wel goed. Ik had 2x Fire, 2x Ice, 2x Lightning en 1x Aero verdeeld over de 3. Mijn setup was vrij klassiek, net zoals in het origineel: diverse attack en support materia, aangevuld met assess, steal en HP/MP/Magic up.

Veel plezier verder!

[ Voor 3% gewijzigd door easygoingfox op 30-04-2020 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Deathchant Zie https://www.powerpyx.com/...make-wiki-strategy-guide/ voor de beste tips.

Aerith = Magic Character, dus daar heeft ATK+10 niet veel zin, geef haar iets wat healing improved.

Cloud/Tifa/Barret = Elemental + Wind,Fire,Lightning etc
Aerith/Cloud = Magnify + Cure/Barrier/Time

Verder zijn alle ATB boost Materia's mijn favorieten, ATB Stagger, ATB Boost,

In hard mode, moet je vooral leunen op prayer i.p.v. heal om MP te besparen

Favorieten Abbilities:

Cloud = Triple Slash/Focused Thrust
Tifa = Unbr... strength 2x achter elkaar/ Starpower / True Strike tijdens stagger
Barreth = Maximum Fury
Aerith = Arcane Ward / ATB Ward / Ray of judgement tijdens stagger

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 30-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Thanks! Ik ga ermee aan de slag! Hadden ze maar de BIG GUARD enemyskill hier he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022

[Afbeelding]
Hoe?

Ik heb alles gehaald, maar dit lukt mij gewoon niet, ben nu al dagen bezig (niet continue aan het spelen).
Ik kom niet hoger dan score 35, dit soort mini games lukt mij gewoon niet.

Ik zit er wel enorm om te balen, ben een enorm fan van platinum trophy te halen, maar dit is echt belachelijk.

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Maxxus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:42:
[...]

Hoe?

Ik heb alles gehaald, maar dit lukt mij gewoon niet, ben nu al dagen bezig (niet continue aan het spelen).

Ik zit er wel enorm om te balen, ben een enorm fan van platinum trophy te halen, maar dit is echt belachelijk.
Dont give up. Het is crazy maar je moet het ritme leren te vinden aan 't einde en het niet verpesten laatste 6 seconde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 19:02
easygoingfox schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:55:
@Deathchant Dat is inderdaad een pittig gevecht. Waar ik me met name vanaf dat moment echt aan stoorde is de hoeveelheid HP die de meeste bosses hebben. Gevechten duren daardoor vooral lang en je bent continu hetzelfde doen. Eerste spel ooit denk ik waar ik halverwege naar easy ben geswitcht, en daar werd het spel voor mij leuker van :-)
+
Hier wil ik even op inhaken.

Ik had ook enorme moeite met hellhouse, maar hoeveel ik me ook irriteerde aan de boss, ik heb hem wel op normal gekilled. Dit geeft een pak meer voldoening. Naar mijn ogen kan je beter wat tactical videos opzoeken over de betreffende fight en gewoon op normal killen, dan klakkeloos op easy zetten.
Wat @easygoingfox er namelijk niet bij vermeld is dat bosses een 0,0 uitdaging zijn zodra je het op easy zet. Je hoeft alleen je ATB specials te gebruiken, de rest wordt voor je gedaan.

Het wordt echt al heeeeeel veel makkelijker op normal als je weet wát je moet doen, dan is het gewoon een kwestie van toepassen en uitzitten. Serieus. Als je er dan na 3-4 pogingen nog niet doorheen komt dan heb je een valide reden, maar er is geen reden om het meteen zonder uitdaging te verslaan. Doe jezelf een plezier en houdt het spannend.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Deathchant schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:54:
Thanks! Ik ga ermee aan de slag! Hadden ze maar de BIG GUARD enemyskill hier he ;)
Poison doet ook wonderen in die battle, je verwacht het nie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
enira schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:33:
[...]

+

[...]

Ik had ook enorme moeite met hellhouse, maar hoeveel ik me ook irriteerde aan de boss, ik heb hem wel op normal gekilled. Dit geeft een pak meer voldoening. Naar mijn ogen kan je beter wat tactical videos opzoeken over de betreffende fight en gewoon op normal killen, dan klakkeloos op easy zetten.
Wat @easygoingfox er namelijk niet bij vermeld is dat bosses een 0,0 uitdaging zijn zodra je het op easy zet. Je hoeft alleen je ATB specials te gebruiken, de rest wordt voor je gedaan.

Het wordt echt al heeeeeel veel makkelijker op normal als je weet wát je moet doen, dan is het gewoon een kwestie van toepassen en uitzitten. Serieus. Als je er dan na 3-4 pogingen nog niet doorheen komt dan heb je een valide reden, maar er is geen reden om het meteen zonder uitdaging te verslaan. Doe jezelf een plezier en houdt het spannend.
Ik heb em ook gewoon op normal gedaan, en zelfs zonder dat je ice en fire equipt, zoals ik, kun je em verslaan. Het kost je wel wat phoenix downs en ethers omdat je steeds moet healen en reviven. Toch vond ik het te lang duren. Spannend was het wel, want zweet in bilnaad, maar wel dusdanig dat ik direct moest saven omdat ik het echt niet nog eens wilde doen.
Ik ga me dus ook niet aan die trophy begeven om die Götterdämmerung te bemachtigen als dit op hard moet, hét beste accessory in de game waarbij je elk gevecht met een volle limitbreak balk begint. Shiva, Fat Chocobo, Leviathan, Bahamut (en halverwege zijn HP haalt hij Ifrit erbij) en dán nog eens Pride & Joy. Ik heb echt geen zin om een werkdag te besteden eraan. Vroeger, toen ik nog in mijn tiener en twintiger jaren was, ging ik door tot het gaatje en had ik er ook echt voldoening van om het dan ein-de-lijk te halen, maar nu weegt de frustratie en ergernis niet meer op tegen het resultaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Mutatie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Poison doet ook wonderen in die battle, je verwacht het nie :+
Gebruikte ik al nooit in het origineel, dus hier ook niet naar omgekeken, maar thanks voor de tip. Kep em al vaak in strategien voor bossbattles voorbij zien komen, dus ik ga em uplevelen!

EDIT: zijn er nog plekken waar ik het beste kan uplevelen? Ik zit nu namelijk in het verhaal vlak na al die colosseumgevechten met dat hellhouse, en ik heb nog geen jurken e.d. Ik heb die 3 extra battles nog gedaan (cloud + wild animals, aerith + wild animals, cloud&aerith + slum scum), maar verder ben ik nog niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 01-05-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:37
Maxxus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:42:
[...]

Hoe?

Mij hielp t om hardop te zeggen wat je moet drukken. En dan niet kruisje, rondje, etc maar boven, onder, links, rechts. En dan steeds sneller. Dan kom je vanzelf in t ritme. Niet te snel versnellen want dan ga je op je bek. Als je een iets te traag ritme ga je iig niet neer. Uiteindelijk kan je dan heel snel achter elkaar pullups doen. Als je dan beide sessies foutloos doet heb je hem zo. Had hem na 5-10x proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Hellhouse had ik juist helemaal niet zoveel moeite mee, pittig maar te doen. Ik heb die boss in het riool (Abzu toch?) pas na de 6e poging of zo dood gekregen. Toen ik erachter kwam dat je bij die ene aanval gewoon tussen die pijpen moet gaan staan is hij opeens veel makkelijker.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Deathchant schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:32:
[...]
Ik ga me dus ook niet aan die trophy begeven om die Götterdämmerung te bemachtigen als dit op hard moet, hét beste accessory in de game waarbij je elk gevecht met een volle limitbreak balk begint. Shiva, Fat Chocobo, Leviathan, Bahamut (en halverwege zijn HP haalt hij Ifrit erbij) en dán nog eens Pride & Joy.

Ik heb echt geen zin om een werkdag te besteden eraan. Vroeger, toen ik nog in mijn tiener en twintiger jaren was, ging ik door tot het gaatje en had ik er ook echt voldoening van om het dan ein-de-lijk te halen, maar nu weegt de frustratie en ergernis niet meer op tegen het resultaat :)
Oei dat valt me wel een beetje van je tegen. Had jij niet speciaal een PS4 (pro) gehaald voor deze game?

Dan zou ik het juist zonde vinden om niet het maximale er uit te halen. (Thuiswerken heeft ook zo z'n voordelen in dit geval ;)

Voor mij was juist het verslaan van de moeilijkste eindbaas en het krijgen van de Ultimate Weapons altijd de grootste voldoening.

Ook bij dit deel kijk je dan weer heel anders terug op de game, de eerste playthrough was echt easy. Al met al heeft het me in totaal 130 uur gekost om de Platinum Trophy in de wacht te slepen. (Had veel sneller gekund, maar ik hou van de tijd nemen)

Betreft levelen kan ik Chapter 14 - Coloseum - Three person Team vs Shinra Warriors aanbevelen.
Strat: Cloud (First Strike, Magnify-Firaga) Barret (First Strike -Blizzaga) de 5 matches in totaal zijn dan c.a. 45 sec voor 165 AP.

Doe dit een uurtje of 2 en vergeet 2x AP niet en dan zit je al heel snel aan de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Thijs schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:35:
[...]
Mij hielp t om hardop te zeggen wat je moet drukken. En dan niet kruisje, rondje, etc maar boven, onder, links, rechts. En dan steeds sneller. Dan kom je vanzelf in t ritme. Niet te snel versnellen want dan ga je op je bek. Als je een iets te traag ritme ga je iig niet neer. Uiteindelijk kan je dan heel snel achter elkaar pullups doen. Als je dan beide sessies foutloos doet heb je hem zo. Had hem na 5-10x proberen.
Bedankt voor de tip, maar juist hierdoor raak ik in de war volgens mij :)

Ik lijk ook altijd een fout te maken op het eind omdat ik opeens te snel gaat, maar ik heb het gevoel dat ik gewoon zelfde ritme blijf aanhouden.

Wat ook ongelofelijk super frustrerend is, is dat er niet gewoon een retry optie is, als je binnen 10s een fout maak en dan moet stoppen en herstarten ben je veel te lang aan het wachten (zelfs met een SSD).

Geef mij gewoon harde gevechten waar je "strategie" voor moet denken dan zo'n debiel button smash spelletje

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Maxxus schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:33:
[...]
Geef mij gewoon harde gevechten waar je "strategie" voor moet denken dan zo'n debiel button smash spelletje
Hahha, (Frustrerende) minigames zijn altijd een van de uitdagingen geweest binnen de Final Fantasy reeks.

Toevallig FF8 FFX gespeeld ? (Dodge 200 Lightning strikes :X )

Deze was ook best pittig en denk ook dat ik er zeker een uur mee bezig ben geweest om het voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk zelf besloten om alleen verder te gaan als het een simpele volgorde is zoals, boven/beneden/links/rechts.

En maak je geen zorgen, harde gevechten zijn er genoeg in hard mode. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Greatsword was die lightning niet in ffx?
Kan me dat nog herinneren op een grote vlakte.

En de post staat in de straat voor mijn deluxe editie.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 01-05-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Arunia Je hebt gelijk, was X i.p.v. 8 (heb het aangepast)

Veel plezier alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:10
enira schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:33:
[...]

+

[...]

Ik begrijp je punt, en het ligt iets genuanceerder. Bij de classic mode hoef je alleen je ATB te gebruiken en wordt de rest voor je gedaan, bij easy is dat niet het geval en geef je zelf alle input. Inderdaad, het is een heel stuk makkelijker, o.a. omdat je minder tijd kwijt bent met healen. Uiteindelijk is het belangrijkste dat iedereen er op zijn of haar eigen manier plezier uit haalt, toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
Het Tifa thema wat je eerst alleen kon krijgen via snoep te kopen in bepaalde landen is nu gratis te downloaden uit de Thaise store. Op zich voor mij genoeg reden om even een Thaise PSN aan te maken.

https://store.playstation...07052_00-ASIA000000000005

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Gefeliciteerd!

Ben zelf nu met m'n hard playthrough bezig. Moet volgens mij alleen de hard trophy en mimic trophy nog (en wss trophies die bij alle bazen hard horen? :P), dus hopelijk kan ik me snel naast je vergezellen ;) Net chapter 7 gehaald. Waar liep je t meest tegenaan met hard? Tot nu toe gaat t redelijk makkelijk en snel, maar gok dat t bij bv een hell house wat lastiger wordt.

Respect trouwens voor je FF X dedicatie. Ik heb vroeger al die ultimate weapons gehaald op de PS2. Paar maanden terug die remaster gehaald en de game wel uitgespeeld, maar... pffff... die 200 thunder en die chocobo race... Ik heb gewoon de tijd/geduld niet meer voor dat soort dingen.

Ben blij dat ik die pull ups van Tifa heb gehaald na ongeveer 20 minuten proberen en 5 controllers verder, al scheldend, maar die mini games van vroeger waren echt hell. Snap gewoon niet dat ik dit vroeger wel allemaal gedaan heb, toen waren er nog niet eens trophies om mee te pronken :P

[ Voor 30% gewijzigd door Sjoerdje131 op 01-05-2020 15:52 . Reden: Extra aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Sjoerdje131 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:49:
[...]

Waar liep je t meest tegenaan met hard?

Respect trouwens voor je FF X dedicatie. Ik heb vroeger al die ultimate weapons gehaald op de PS2. Paar maanden terug die remaster gehaald en de game wel uitgespeeld, maar... pffff... die 200 thunder en die chocobo race... Ik heb gewoon de tijd/geduld niet meer voor dat soort dingen.
Grootste uitdaging is het wisselen van strategie, dus i.p.v. MP verbruiken voor Cure, dat te switchen naar Pray.

Op die manier heb je genoeg MP over voor de belangrijkste Spells: Magnify i.c.m. Haste en/of Manawall voor offense/defense.

Veder is het een vereiste om voor alle 3 je charachters Revival te hebben.

FFX was voor mij persoonlijk de allerleukste game binnen de reeks, ongelooflijk hoeveel uur je daar in kon stoppen. Het monster breading was echt tof, alleen op die manier kon je de allersterkste vijanden en weapons krijgen en daarna had je ook nog eens de Penance als ultieme eindbaas, en als dat nog niet genoeg was Dark Aeons ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Greatsword schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:51:
[...]

Grootste uitdaging is het wisselen van strategie, dus i.p.v. MP verbruiken voor Cure, dat te switchen naar Pray.

Op die manier heb je genoeg MP over voor de belangrijkste Spells: Magnify i.c.m. Haste en/of Manawall voor offense/defense.

Veder is het een vereiste om voor alle 3 je charachters Revival te hebben.

FFX was voor mij persoonlijk de allerleukste game binnen de reeks, ongelooflijk hoeveel uur je daar in kon stoppen. Het monster breading was echt tof, alleen op die manier kon je de allersterkste vijanden en weapons krijgen en daarna had je ook nog eens de Penance als ultieme eindbaas, en als dat nog niet genoeg was Dark Aeons ;)
Check! Ja m'n setup is vooral 2x pray, 1x magnify heal en 2x elemental + spell en verder hoop ATB, hp en mp increases. Revive wordt wel belangrijker verderop gok ik idd, net 1e keer nodig gehad bij hell house.

Vooral goed checken wat de verschillen zijn bij hard merk ik, blijkbaar kunnen er gewoon aanvallen bijkomen bij bazen!
spoiler:
dat hell house opeens tonberries tevoorschijn haalde was wel even een surprise waardoor ik t over moest doen, had t te laat door en hup, mes in je ribben. Dan helpt reprieve je ook niet eens blijkbaar...

Yeah, FF X is ook 1 van mijn favorieten. Vond t heel vet hoe je de gevolgen van je spells etc ook kan zien bij de turn plaatjes (of hoe noem je die plaatjes aan de zijkant van alle vechters en de volgorde van beurten). Cool verhaal, Lijpe Simmons... Heerlijk! Heb inderdaad ook al die beesten gevangen etc. vroeger en zoveel van dat grid unlocked dat zelfs Yuna attack gewoon ziek damage dealt.

Vind t ook wel cool dat de oudere Final fantasies allemaal anders speelden/eigen mechanismes hadden en me toch elke keer weer wisten te boeien! Materia setup van ff vii, draw systeem van ff viii, meer class restriction van ff ix, ga zo maar door.

Vind deze remake enorm gaaf, maar ik vind het stiekem wel jammer dat de difficulty vooral moet komen uit het geen items kunnen gebruiken etc. Uiteraard zorgt het dat je veel meer moet nadenken, maar items zijn gewoon een normaal onderdeel van Final Fantasy, jammer dat ze dus niet middels andere manieren de moeilijkheid opkrikken. Anyway, ben nog wel even zoet om deze platinum te krijgen, maar t moet en zal er komen want het is Final fantasy damnit! >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 21:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Inmiddels ook begonnen aan hard mode en nu in chapter 4. De trophy voor de bike mini-game moet ik nog behalen, daarvoor moet ik hem op easy mode spelen, anders is het niet te doen.

De darts mini-game had ik denk ik in 20 minuten met 6 pijlen! (5x bullseye en triple 17).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esthar
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:04
Eindelijk platinum trophy is binnen :*) ,
nu enkel nog eens Hell House verslagen op hard (voor de tweede keer pff :') ) voor ontbrekende manuscripts.

Moeilijkste gevecht trouwens in dit spel zonder twijfel (voor mij althans) :
spoiler:
Bahamut + ifrit

[ Voor 27% gewijzigd door Esthar op 03-05-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Beetje "late to the party" met de inmiddels de verschillende personen die plat halen voor deze game, maar zojuist main story afgerond met 43 uur op de teller maar ik moet toegeven ik heb ook echt de tijd genomen alles hoekjes en gaten bekeken en soms ook gewoon op een rand gestaan naar het waanzinnige uitzicht.. Vooral in de avonden wat uurtje gespeeld en niet iedere dag maar wat een game. aan de ene zijde de nostalgie en aan de andere zijde is het gewoon een zeer goede standalone game in een saga. Ik ben als fan zeer tevreden over deze remake.

Nu nog een keer met Hard mode.

[ Voor 51% gewijzigd door ShadowBumble op 04-05-2020 16:25 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@ShadowBumble Heb je dan ook alle side quests gedaan, of z.s.m. eigenlijk gespeeld?

@Esthar Gefeliciteerd, denk dat ik hier 1 van de weinige ben die geen enkele moeite had met Hell House, zowel op normal als hard in 1x gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Greatsword schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:31:
@ShadowBumble Heb je dan ook alle side quests gedaan, of z.s.m. eigenlijk gespeeld?
spoiler:
Op twee na, heb ik alle side quests gedaan, het is namelijk onmogelijk om die te krijgen op je eerste play through (althans ik zag geen mogelijkheid tot) aangezien er twee verschillende quests tracks zijn. Welke quest track je krijgt is afhankelijk van de keuzes die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@ShadowBumble Dan ben je lekker vlot, deed over mijn eerste playthrough zo'n 77 uur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Ik ben nou net ná de plate.
spoiler:
Ik heb toch echt moeten slikken om Jessie en Biggs...en van Wedge weet ik niet of ie écht dood is, of dat ik em nog ergens ga vinden. Ook het stukje dat Marlene zo begon te huilen bij Aerith...I don't know, but it got me :'( Ik zit nóg meer in het verhaal nu het zo interactief is wat bij het origineel niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663309

Hebben jullie al sephiroth laten aftellen tot 0 in t laatste gevecht?!? Meteor will crash!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:17

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Sjoerdje131 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:11:
[...]

Hmm, ik merkte zelf juist dat die scorpion op hard een enorm stuk makkelijker was, voornamelijk omdat je gewoon flink veel materia hebt die je op je eerste run niet hebt. Lightning gelinkt op attacks, magnify heal met regen, flink inhakken en af en toe een pray/heal, bij mij was hij echt veel sneller neer dan de normale run! Ging dan wel weer bijna neer door de 3 ratten in de chapter 3 sidemissie, dat dan weer wel :+
Kan ik dit interpeteren dat je toch wel je materia hebt bij NG+, of heb je dit gedaan via chapter select en dan hard gekozen?
Zover ik begrijp heb je niet een 'traditionele' NG+ *waarin je al je wapens/materia behoudt) maar als het wel zo is hoor ik het graag, dat zou m'n drang naar de platinum iets versterken'

[ Voor 4% gewijzigd door BlackEyedAngel op 05-05-2020 21:53 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:46:
[...]

Kan ik dit interpeteren dat je toch wel je materia hebt bij NG+, of heb je dit gedaan via chapter select en dan hard gekozen?
Zover ik begrijp heb je niet een 'traditionele' NG+ *waarin je al je wapens/materia behoudt) maar als het wel zo is hoor ik het graag, dat zou m'n drang naar de platinum iets versterken'
Je houd alle items levels en materia en je krijgt een chapter select. Je kan gewoon verder levelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Gisteravond uitgespeeld.

Over het eind: (en een over het algemeen bekende spoiler uit het origineel, maar ik meld het toch maar voor de zekerheid).
spoiler:
SE heeft nu de vrijheid om af te gaan wijken van het origineel. De Whispers waren er dus om alles te laten volgen volgens het originele verhaal, maar nu dat zij verslagen zijn is de weg vrij om een nieuw verhaal te volgen.
Ik denk dat Aerith in de Remake ook blijft leven. In de confrontatie met de Whispers heeft Cloud opnieuw de visioenen over haar dood. Ik denk dat hij dat nu dus ongedaan heeft gemaakt door hen te verslaan.

En Zack die leeft speelt zich dus schijnbaar in een andere tijdlijn af? Hopelijk gaan ze daar niet teveel mee knoeien, want in Kingdom Hearts werd het een drama toen ze daarmee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Raem schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:18:
spoiler:
SE heeft nu de vrijheid om af te gaan wijken van het origineel. De Whispers waren er dus om alles te laten volgen volgens het originele verhaal, maar nu dat zij verslagen zijn is de weg vrij om een nieuw verhaal te volgen.
Ik denk dat Aerith in de Remake ook blijft leven. In de confrontatie met de Whispers heeft Cloud opnieuw de visioenen over haar dood. Ik denk dat hij dat nu dus ongedaan heeft gemaakt door hen te verslaan.

En Zack die leeft speelt zich dus schijnbaar in een andere tijdlijn af? Hopelijk gaan ze daar niet teveel mee knoeien, want in Kingdom Hearts werd het een drama toen ze daarmee begonnen.
spoiler:
Dit is een van de meest besproken theorien over de remake, dat we nu als het ware een "aparte tijdslijn" in zijn gegaan, die paralel loopt aan de originele tijdslijn van de game uit 1997. Ben hier zelf ook enorm nieuwgierig , het viel mij namelijk ook op dat Sephiroth tijdens het gevecht een aantal uitspraken doet die niet in het origineel bekend was maar pas duidelijk werden in Advant Children en Crisis Core.

Al met al kijk ik enorm uit naar deel 2, ikzelf heb gisteren alle materia (die ik op dat moment had) en mijn characters naar max level gebracht in voorbereiding op een hard mode playthrough).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
ShadowBumble schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:46:
[...]

spoiler:
Dit is een van de meest besproken theorien over de remake, dat we nu als het ware een "aparte tijdslijn" in zijn gegaan, die paralel loopt aan de originele tijdslijn van de game uit 1997. Ben hier zelf ook enorm nieuwgierig , het viel mij namelijk ook op dat Sephiroth ook tijdens het gevecht een aantal uitspraken doet die niet in het origineel bekend was maar pas duidelijk werden in Advant Children en Crisis Core.

Al met al kijk ik enorm uit naar deel 2, ikzelf heb gisteren alle materia (die ik op dat moment had) en mijn characters naar max level gebracht in voorbereiding op een hard mode playthrough).
spoiler:
Ik ben ook erg benieuwd. Moet zeggen dat ik in eerste instantie huiverig was voor teveel aanpassingen, maar eigenlijk sta ik er nu wel voor open.

Wat ik wel uit het origineel miste was de creepy sfeer in Shinra HQ wanneer Shinra gedood wordt door Sephiroth en je het bloedspoor moet volgen. Dat vond ik in de remake veel te braaf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Raem schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:06:
[...]

spoiler:
Ik ben ook erg benieuwd. Moet zeggen dat ik in eerste instantie huiverig was voor teveel aanpassingen, maar eigenlijk sta ik er nu wel voor open.

Wat ik wel uit het origineel miste was de creepy sfeer in Shinra HQ wanneer Shinra gedood wordt door Sephiroth en je het bloedspoor moet volgen. Dat vond ik in de remake veel te braaf gedaan.
Vergeet niet dat de grafische mogelijkheden nu veel explicieter zijn dan in 1997, waar je grafisch eigenlijk ook niet veel zag maar je eigen verbeelding hetgeen was wat die creepy sfeer juist creerde.

Ik vond het in ieder geval niet zo storend dat ik er direct aan moest denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Kunnen jullie dat met die spectre's/whispers nog eens toelichten in een spoiler tag?
spoiler:
Die zaten namelijk niet in het originele deel en ik ben nu in chapter 14 sidequests aan het doen en ik snap nog steeds niet wat die spectre's aan het verhaal toevoegen. Ze zijn wel makkelijk te verslaan. Ik ben het wel met jullie eens dat ik de veranderingen in het verhaal eigenlijk best goed vind. Ik heb nog geen enkele keer gehad van "hee dat is niet zoals in het origineel". Ik zit er helemaal in, dus ik hoop stiekem dat SE de guts hebben om veranderingen t.o.v. het origineel (maar niet ver weg van het origineel) blijven toevoegen. Ik hoop dan ook dat ze een andere manier bedenken om Holy te casten om Meteor tegen te gaan. Dan kan Aerith blijven leven. Zou wel cool zijn als ze die guts hadden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:58:
Kunnen jullie dat met die spectre's/whispers nog eens toelichten in een spoiler tag?
spoiler:
Die worden vanzelf uitlegt in de aankomende chapters door het verhaal dus eigenlijk wil ik die niet zomaar spoileren voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 09:34
Gisteravond uitgespeeld.

Over het eind: (en een over het algemeen bekende spoiler uit het origineel, maar ik meld het toch maar voor de zekerheid).
spoiler:

Ook hier gisteravond de game storywise uitgespeeld na 46 uur en ben heel blij met deze Remake.
Echter:
spoiler:
Hoewel ik over het algemeen positief ben over de wijzigingen t.o.v. het origineel, weet ik niet heel goed wat ik van het meerdere tijdlijnen/wijzigen tijdlijn gebeuren moet denken. Wellicht speelt nostalgie een grote rol, maar ik vind de mogelijkheid dat Aerith het overleeft ineens toch wel lastig te behappen. Vooral omdat het in het origineel een hele grote emotionele impact had en ik vooral gehoopt had om dit in een volledig nieuw jasje weer mee te mogen maken.
Hoe dan ook, ik kan wat dat betreft niet wachten op part II maar hoop niet dat ze het teveel door elkaar gooien, zoals jij al ook al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Kraziey schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:49:
[...]

Ook hier gisteravond de game storywise uitgespeeld na 46 uur en ben heel blij met deze Remake.
Echter:
spoiler:
Hoewel ik over het algemeen positief ben over de wijzigingen t.o.v. het origineel, weet ik niet heel goed wat ik van het meerdere tijdlijnen/wijzigen tijdlijn gebeuren moet denken. Wellicht speelt nostalgie een grote rol, maar ik vind de mogelijkheid dat Aerith het overleeft ineens toch wel lastig te behappen. Vooral omdat het in het origineel een hele grote emotionele impact had en ik vooral gehoopt had om dit in een volledig nieuw jasje weer mee te mogen maken.
Hoe dan ook, ik kan wat dat betreft niet wachten op part II maar hoop niet dat ze het teveel door elkaar gooien, zoals jij al ook al zegt.
Eens,
spoiler:
Eerlijk gezegd verwacht ik wel dat Aertih gewoon dood gaat. Er waren al flash forwards waarbij je de Materia zag vallen en het zou inderdaad teveel afbreuk doen aan het origineel en de daaraan gekoppelde emotie.

Al was het alleen maar om al je equipment en materia kwijt te raken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ShadowBumble schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:10:
[...]

spoiler:
Die worden vanzelf uitlegt in de aankomende chapters door het verhaal dus eigenlijk wil ik die niet zomaar spoileren voor je :)
Goed bedoeld natuurlijk, snap ik, maar ik vraag er specifiek om, en jij beslist dat ik het niet gespoilerd moet krijgen. Dat mag natuurlijk.
Kan iemand anders mij dit uitleggen in spoilertags aub?

Nee sorry dat was een onnodige snipe. Laat ik het zo zeggen: ik ben niet zoals de meesten dat ik spoilers altijd weer. Ik vind het geen aanslag op mijn ervaring van films, games o.i.d., dus mocht je bereid zijn om het toch te vertellen, dan graag ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 06-05-2020 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Goed bedoeld natuurlijk, snap ik, maar ik vraag er specifiek om, en jij beslist dat ik het niet gespoilerd moet krijgen. Dat mag natuurlijk.
Kan iemand anders mij dit uitleggen in spoilertags aub?

Nee sorry dat was een onnodige snipe. Laat ik het zo zeggen: ik ben niet zoals de meesten dat ik spoilers altijd weer. Ik vind het geen aanslag op mijn ervaring van films, games o.i.d., dus mocht je bereid zijn om het toch te vertellen, dan graag ;)
Ach zo vat ik het ook niet op maar dan vraag ik mij enkel af waarom je het vraagt en niet gewoon in google gooit aangezien dit een van de grote (en zo'n beetje meest gestelde) vraag was op het internet over de Remake.

Er zijn zelfs hele artiekelen aan gewijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ShadowBumble schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Ach zo vat ik het ook niet op maar dan vraag ik mij enkel af waarom je het vraagt en niet gewoon in google gooit aangezien dit een van de grote (en zo'n beetje meest gestelde) vraag was op het internet over de Remake.

Er zijn zelfs hele artiekelen aan gewijd :)

spoiler:
Boh dat vind ik wel een vette conclusie en een gewaagde stap. Het is voor een creator natuurlijk een beetje "hollow" om gewoon de plain story line na te maken in een nieuw grafisch jasje, maar dit timeline concept, waarbij de whispers dus de tools zijn om een alternatieve FF7 lijn te maken is een erg coole toevoeging. Het stelt je in staat om het originele verhaal toch enigszins te volgen en toch ook open te staan voor een mogelijke nieuwe uitkomst van de FF7 remake. Ik ben nu extra benieuwd hoe het verder gaat!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:31:
[...]

spoiler:
Boh dat vind ik wel een vette conclusie en een gewaagde stap. Het is voor een creator natuurlijk een beetje "hollow" om gewoon de plain story line na te maken in een nieuw grafisch jasje, maar dit timeline concept, waarbij de whispers dus de tools zijn om een alternatieve FF7 lijn te maken is een erg coole toevoeging. Het stelt je in staat om het originele verhaal toch enigszins te volgen en toch ook open te staan voor een mogelijke nieuwe uitkomst van de FF7 remake. Ik ben nu extra benieuwd hoe het verder gaat!!
spoiler:
Ik ben er persoonlijk ook wel een fan van, maar bij mij duurde het even voor ik zelf tijdens het verhaal de conclusie kon trekken van " He dat is grappig dit zijn allemaal best wel key moments" in het origineel,

Grappig ding is doe maar eens Asses op de whispers in de chapters pre 17/18 en combineer dat met de data die je krijgt via Asses in 17/18, de notes geven al een aantal zaken weg en zeker als je in chapter 18 zit kan je pas goed met alle notes en dus zaken aan elkaar knopen.

Vooral als je die wetenschap hebt moet je nog eens met die gedachte naar de " ending" van dit deel kijken geeft een heel ander perspectief maar de grootste is natuurlijk maar " What if" Zack was enorm belangrijk voor de character ontwikkeling van Cloud in het origineel, net zoals nu nog wat zaken die "open blijven" en juist daardoor vragen oproepen waar ik stiekem toch wel erg blij mee ben.

Overigens legt dat natuurlijk wel behoorlijke druk op de storyline van "Deel 2" van de remake waarvan de verwachtingen eigenlijk alleen maar nog groter zijn geworden, door het geweldige werk wat ze hier hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ShadowBumble schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:40:
[...]

spoiler:
Ik ben er persoonlijk ook wel een fan van, maar bij mij duurde het even voor ik zelf tijdens het verhaal de conclusie kon trekken van " He dat is grappig dit zijn allemaal best wel key moments" in het origineel,

Grappig ding is doe maar eens Asses op de whispers in de chapters pre 17/18 en combineer dat met de data die je krijgt via Asses in 17/18, de notes geven al een aantal zaken weg en zeker als je in chapter 18 zit kan je pas goed met alle notes en dus zaken aan elkaar knopen.

Vooral als je die wetenschap hebt moet je nog eens met die gedachte naar de " ending" van dit deel kijken geeft een heel ander perspectief maar de grootste is natuurlijk maar " What if" Zack was enorm belangrijk voor de character ontwikkeling van Cloud in het origineel, net zoals nu nog wat zaken die "open blijven" en juist daardoor vragen oproepen waar ik stiekem toch wel erg blij mee ben.

Overigens legt dat natuurlijk wel behoorlijke druk op de storyline van "Deel 2" van de remake waarvan de verwachtingen eigenlijk alleen maar nog groter zijn geworden, door het geweldige werk wat ze hier hebben gedaan.
In de laatste chapters had ik geen Assess equipped. Zal eens kijken vanavond :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Gisteravond uitgespeeld.

spoiler:
En Zack die leeft speelt zich dus schijnbaar in een andere tijdlijn af?
spoiler:
Zack was al dood voordat de whispers werden verslagen aangezien die gebeurtenis Cloud maakte tot de Cloud die we kennen.
Het hele “Soldier First Class” gedeelte is het resultaat van de herinneringen van Zack die voortleven in Cloud door de samentrekking van de Jenova-cellen na zijn dood. Vandaar ook de sneer van Hojo als Cloud zijn voormalige rang vertelt.

Ik denk dat de scène met Zack gewoon een combinatie van heden en verleden is om symbolisch aan te geven waar het pad van Cloud begon en het pad zonder lotbescherming begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
De Rikster schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:56:
[...]

spoiler:
Zack was al dood voordat de whispers werden verslagen aangezien die gebeurtenis Cloud maakte tot de Cloud die we kennen.
Het hele “Soldier First Class” gedeelte is het resultaat van de herinneringen van Zack die voortleven in Cloud door de samentrekking van de Jenova-cellen na zijn dood. Vandaar ook de sneer van Hojo als Cloud zijn voormalige rang vertelt.

Ik denk dat de scène met Zack gewoon een combinatie van heden en verleden is om symbolisch aan te geven waar het pad van Cloud begon en het pad zonder lotbescherming begint.
spoiler:
Maar Zack gaat nu dus niet dood waar hij in het einde van Crisis Core wel dood ging. Het is dezelfde scene, alleen overleeft hij het nu dus en gaat samen met Cloud richting Midgar. Daarmee lijkt er dus een alternatieve tijdlijn gecreëerd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Raem schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:20:
[...]

spoiler:
Maar Zack gaat nu dus niet dood waar hij in het einde van Crisis Core wel dood ging. Het is dezelfde scene, alleen overleeft hij het nu dus en gaat samen met Cloud richting Midgar. Daarmee lijkt er dus een alternatieve tijdlijn gecreëerd te zijn.
spoiler:
Inderdaad in de prequel (Crisis Core dus) gaat Zack wel degelijk dood, echter in de ending van FF7r zie je dat hij zwaar(?) gewond samen met Zack richting Midgar strompelt. Note bene langs Aerith die dit ook lijkt te beseffen daarin tegen Cloud beseft het weer niet. Dus is dit een glimp van een alternatieve tijdlijn, een wijziging in het verleden doordat de whispers nu "verslagen" zijn.

Het is dus niet duidelijk of Zack dus nu dood is of niet, maar ik vermoed dat het later wel duidelijk wordt want wat mij in eerste instantie niet opviel tot ik erop gewezen werd is dat het "Stamp" Logo van die scene ook niet overeenkomt met het huidige "Stamp" logo dat in deze tijdslijn gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Tja het wordt allemaal speculeren...

spoiler:
persoonlijk was ik tot chapter 17 verkocht maar werd ik na chapter 18 wel huiverig naar hoe ze hier mee doorgaan. We kunnen alleen maar gissen, maar persoonlijk was de aerith storyline natuurlijk cruciaal, met name hoe ze sterft en welke impact dat heeft dus tja, ik hoop echt niet dat ze daar teveel aan torren. Ook benieuwd naar de impact van het in leven zijn van Zack. Wellicht is t een minimaal verschil en sterft hij alsnog. Maybe is t een andere tijdlijn. Maybe een droom. Maar goed, het hele sephiroth gevecht en cinema was natuurlijk enorm voor de fans gedaan en dikke knipoog naar AC, dus hopelijk kunnen ze de volgende episode weer zorgen voor een enorm vette game met epische nostalgische trekjes, nieuwe uitbreiding en uitdieping van de karakters, maar zonder het veranderen van de main events. Helaas nog lang afwachten vrees ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
zijn er nog meer die het origineel nu weer een keer doorspelen? vind het eigenlijk best wel tof weer nu:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
spoiler:
Gisteravond Jenova Dreamweaver verslagen. Deed me erg denken aan Lady Yunalesca van FFX. Meer mensen die dit zo ervaren? Had deze chapter toch wel wat moeite met de battles in ward 3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ThatsHollywood schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:53:
zijn er nog meer die het origineel nu weer een keer doorspelen? vind het eigenlijk best wel tof weer nu:)
Yep, was in de aanbieding op PSN store, had hem nog niet voor de PS4 ;)
Voor wat het waard is.. Ik had de HD versie opnieuw gespeeld op de PS3, en qua verhaallijn helemaal uitgespeeld. Had de save-game naar PS4 omgezet, en onlangs het spel weer eens op de PS4 opgestart. Ging met het schip weer naar die zone van de blikseminslagen, klikte nog even de savebol aan, en kreeg ineens zomaar uit het niets het achievement 8)7 _/-\o_
En nee, ik ben er 100% zeker van dat ik die 200 dodges niet in de HD remaster gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Jongens, ik heb hulp nodig :'( Tis verder geen spoiler ofzo, dus don't worry.

Ik ben nu bezig met die sidequests in Ch.14, die zijn bijna af. Ik ben nu bezig met de laatste, Corneo's stash hideout ofzoiets.
Ik heb Ch. 14 gebruikt om te uplevelen en materia te masteren. Dat is gelukt, ik zit nu met Cloud, Tifa en Barrett op lvl 50 en ik heb, voorzover het aantal cores/subcores beschikbaar zijn, alle weapon-upgrades unlocked, en ik heb ook alle abilities. Alle materia, behalve wat Warding materia, zijn MAX.
Nou heb ik alle battle intel van Chadley...en nu krijg ik dus zijn laatste Intel-verzoek....Defeat Bahamut :'(

Ik heb gisteravond een paar uur geprobeerd, maar ik krijg em gewoon niet verslagen.
2 karakters hebben een volledig gemaxte Prayer (voor cure-all) en 1 de Curaga en 1 de gemaxte Revival om Arise te kunnen doen. Tifa heb ik naast Prayer nog met Chakra uitgerust, omdat Prayer 2 ATB bars nodig heeft. Ik gebruik Cloud om Magnify-Manawall te blijven casten. De volgende setup hanteer ik:

Cloud (Hardedge)
- Weapon: Magnify-Manawall, Thundaga, Curaga, Magic Up ------------Leviathan
- Armor: First Strike, ATB Boost, ATB Stagger
- Accessory: dat ding wat immune-slow en immune-stop is

Barret (Big Bertha)
- Weapon: HP-Absorb-Blizzaga, Revival/Arise, Prayer, Firaga ---------- Ifrit
- Armor: HP up, MP up, EnemySkill, Assess
- Accessory: Whistewind Scarf (voor ATB te vullen aan het begin)

Tifa (Metal Knuckles)
- Weapon: Elemental-Aeroga, Prayer, ATB boost, Chakra --------- Moogle/Chocobo
- Armor: First Strike, ATB Stagger, MP up, HP up
- Accessory: Healing Carcanet (healing spells te boosten)

Ik begin elk gevecht met Cloud 1 volle ATB balk en Tifa anderhalve, waarbij ik met Cloud direct de Magnify-Manawall doe en Tifa meteen een Aeroga.
Thundaga en Blizzaga en Aeroga doen "maar" 1800 damage, en mijn MP raakt snel op door ook zovaak manawall te casten. Ik moet vaak "wachten" om de ATB balk vol te krijgen van iedereen in cruciale heal-momenten.
Ik heb 1x Clouds Ascension limitbreak en 1x Tifa's Dolphin Flurry (ofzoiets) kunnen gebruiken, en de Moogle summon, zelfs Tidal Wave van Leviathan, maar het doet allemaal te weinig damage. Assess had ik na de eerste keer al weggedaan, want Bahamut heeft geen weaknesses en is immune voor poison, stop, slow, en silence. Hij doet ook zelf geen elemental attacks, dus ik kan ook geen materia-combo in mijn armor stoppen die elemental attacks van de vijand absorbt.
Het maakt niks uit wat ik doe: evaden werkt niet, blocken werkt al helemaal niet, en em proberen te staggeren lukt me maar niet, want elke keer als ik een ability wil doen, hangt Bahamut in de lucht. Hij doet zo'n brutal force attack, met een aantal slagen die zeker 1000 damage doen per keer en hij veroorzaakt altijd Silence. Er gaan altijd zeker 2 van mijn team dood, en ook altijd diegene met de Revival materia, waardoor ik op Phoenix Downs ben aangewezen, en die geeft maar 400 HP bij het reviven. Resultaat: direct weer dood. Hij doet ook dive bombing->instant death. Megaflare->instant death :'(

Ik heb maar 1 Magnify materia, dus ik zal het met Manawall moeten blijven gebruiken.

Heeft iemand dé strategie?

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 12-05-2020 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Deathchant In dit soort gevechten heb ik helemaal geen Elemental magic gedaan, maar puur strength.

Verder had ik altijd 2x revival zodat als er 1 doodgaat ik nog een comeback kon maken.

Magnify in dit geval misschien beter met Haste en Arise is niet echt nodig, soms is het goedkoper om gewoon weer levend te worden.

Start battle
Cloud > haste all
Barret (first strike) > Overcharge en Maxium Fury
Tifa > Attack tot ze 2 ATB balk heeft en dan 2x achter elkaar upgraden + ATB boost voor Allies

Gaat hij de lucht in, switch naar Barret

Cloud laten healen waar nodig.

Regelmatig terug switchen naar Barret voor dezelfde combi.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 12-05-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij Bahamut had ik in het begin ook veel moeite, uiteindelijk ben ik de HP materias gaan powerlevelen in de simulator 2 kamers naast Chadley. Deze (4 stuks) op 50% gekregen, en dat helpt een hele boel.
Verder heb ik de Magnify gekoppeld aan de healing materia, wat voor mij een ontzettende quality of life improvement was. Is toch wel een stuk sterker dan Pray.
Heb je wel de AP materia voor 100% extra AP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Madshark schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:33:
simulator 2 kamers naast Chadley
Daar kom je pas in Chapter 16 voor het eerst. Hij is in 14 ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Yes! Na 69 uur ook de platinum trophy te pakken! Toch nog paar pittige gevechten, vooral
spoiler:
Arsenal en toch ook klein beetje sephiroth, alhoewel ik die wel in 1x dood kreeg, was dat met aerith en tifa dood, cloud 150HP maar gelukkig net zijn Ascension limit op tijd klaar :+

@Deathchant heb je t over je eerste playthrough? Je kan ook altijd later op een 2e playthrough proberen met aerith in de party. Ik kan me alleen niet herinneren dat hij zo sterk was? Ik probeerde hem ook eerst op lvl 30 en toen ging het wel wat lastig dus gewacht tot ik game uitgespeeld had en lvl 45 was ofzo. Heb echter niet allemaal materia gemaxed voor dit gevecht.

Zoals eerder ook genoemd, vooral op strength spelen. Haste op cloud kan helpen om vaak triple slash te kunnen doen. Verder gewoon prayer op je twee andere leden en degene met meeste magic magnify cure. Zorgen dat je hp hoog genoeg blijft en eventueel manawall gebruiken als hij mega flare gaat doen. Verder zou je met HP up op normal toch wel overleven? Als je het gemaxed hebt hebben al je karakters 9999 HP? Of in ieder geval rond de 8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Sjoerdje131 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:01:
Yes! Na 69 uur ook de platinum trophy te pakken!
Heb je ook wel van de game genoten? Ongelooflijk zo snel heb er 2x zo lang over gedaan ;)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
- Probeer de game/het verhaal niet te verpesten voor anderen. Gebruik spoiler tags!
- Het is niet de bedoeling om te vragen waar de game te koop is, gebruik de search,google en de bekende verkoopsites.