Jongens, ik heb hulp nodig

Tis verder geen spoiler ofzo, dus don't worry.
Ik ben nu bezig met die sidequests in Ch.14, die zijn bijna af. Ik ben nu bezig met de laatste, Corneo's stash hideout ofzoiets.
Ik heb Ch. 14 gebruikt om te uplevelen en materia te masteren. Dat is gelukt, ik zit nu met Cloud, Tifa en Barrett op lvl 50 en ik heb, voorzover het aantal cores/subcores beschikbaar zijn, alle weapon-upgrades unlocked, en ik heb ook alle abilities. Alle materia, behalve wat Warding materia, zijn MAX.
Nou heb ik alle battle intel van Chadley...en nu krijg ik dus zijn laatste Intel-verzoek....Defeat Bahamut
Ik heb gisteravond een paar uur geprobeerd, maar ik krijg em gewoon niet verslagen.
2 karakters hebben een volledig gemaxte Prayer (voor cure-all) en 1 de Curaga en 1 de gemaxte Revival om Arise te kunnen doen. Tifa heb ik naast Prayer nog met Chakra uitgerust, omdat Prayer 2 ATB bars nodig heeft. Ik gebruik Cloud om Magnify-Manawall te blijven casten. De volgende setup hanteer ik:
Cloud (Hardedge)
- Weapon: Magnify-Manawall, Thundaga, Curaga, Magic Up ------------Leviathan
- Armor: First Strike, ATB Boost, ATB Stagger
- Accessory: dat ding wat immune-slow en immune-stop is
Barret (Big Bertha)
- Weapon: HP-Absorb-Blizzaga, Revival/Arise, Prayer, Firaga ---------- Ifrit
- Armor: HP up, MP up, EnemySkill, Assess
- Accessory: Whistewind Scarf (voor ATB te vullen aan het begin)
Tifa (Metal Knuckles)
- Weapon: Elemental-Aeroga, Prayer, ATB boost, Chakra --------- Moogle/Chocobo
- Armor: First Strike, ATB Stagger, MP up, HP up
- Accessory: Healing Carcanet (healing spells te boosten)
Ik begin elk gevecht met Cloud 1 volle ATB balk en Tifa anderhalve, waarbij ik met Cloud direct de Magnify-Manawall doe en Tifa meteen een Aeroga.
Thundaga en Blizzaga en Aeroga doen "maar" 1800 damage, en mijn MP raakt snel op door ook zovaak manawall te casten. Ik moet vaak "wachten" om de ATB balk vol te krijgen van iedereen in cruciale heal-momenten.
Ik heb 1x Clouds Ascension limitbreak en 1x Tifa's Dolphin Flurry (ofzoiets) kunnen gebruiken, en de Moogle summon, zelfs Tidal Wave van Leviathan, maar het doet allemaal te weinig damage. Assess had ik na de eerste keer al weggedaan, want Bahamut heeft geen weaknesses en is immune voor poison, stop, slow, en silence. Hij doet ook zelf geen elemental attacks, dus ik kan ook geen materia-combo in mijn armor stoppen die elemental attacks van de vijand absorbt.
Het maakt niks uit wat ik doe: evaden werkt niet, blocken werkt al helemaal niet, en em proberen te staggeren lukt me maar niet, want elke keer als ik een ability wil doen, hangt Bahamut in de lucht. Hij doet zo'n brutal force attack, met een aantal slagen die zeker 1000 damage doen per keer en hij veroorzaakt altijd Silence. Er gaan altijd zeker 2 van mijn team dood, en ook altijd diegene met de Revival materia, waardoor ik op Phoenix Downs ben aangewezen, en die geeft maar 400 HP bij het reviven. Resultaat: direct weer dood. Hij doet ook dive bombing->instant death. Megaflare->instant death
Ik heb maar 1 Magnify materia, dus ik zal het met Manawall moeten blijven gebruiken.
Heeft iemand dé strategie?
[
Voor 5% gewijzigd door
Deathchant op 12-05-2020 13:07
]