Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:10:
Vraagje voor degene die de originele rond '97 ook gespeeld hebben.
want ik twijfel steeds meer als ik de reacties hier lees...

Hoe is het einde voor jouw gevoel?
Is het echt een "open einde" of hebben ze een soort einde gemaakt.

Is het antwoord "open einde" dan blijf ik netjes wachten.
In dat geval, had ik liever gehad dat ze alles hadden gemaakt en in 1 keer uitbrengen op meerdere schijven (net als vroeger...)
goedenmorgen,

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

Chrasher

Tevree met z'n PS5

streamnl schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:02:
[...]

goedenmorgen,

Hij is net 2 dagen officieel uit. Lijkt me dat de spelers die hem nu al uitgespeld hebben op 1 hand te tellen zijn.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 23:15
streamnl schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:02:
[...]

goedenmorgen,

Als iemand die het origineel voor het laatst zelfs rond '97 heeft gespeeld is het antwoord op je vraag (voor de zekerheid spoiler)

spoiler:
Ze hebben een soort van einde gemaakt om een (beetje epische) afsluiting te zijn voor het (Midgar) hoofdstuk. Maar het is in de cutscenes ook duidelijk een einde van een hoofdstuk en niet het boek.

En btw, de remake is al meerdere schijven :+

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 11-04-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:26:
[...]

Als iemand die het origineel voor het laatst zelfs rond '97 heeft gespeeld is het antwoord op je vraag (voor de zekerheid spoiler)

spoiler:
Ze hebben een soort van einde gemaakt om een (beetje epische) afsluiting te zijn voor het (Midgar) hoofdstuk. Maar het is in de cutscenes ook duidelijk een einde van een hoofdstuk en niet het boek.

En btw, de remake is al meerdere schijven :+
Einde van een hoofdstuk... Daar kan ik wel mee leven.
Zijn dit al meerdere schijven ja? Wist ik niet.

Thanks. Dan weet ik voor nu even genoeg.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 13:37
Beetje abrupt einde van het eerste deel hoor.
Krijg dit gewoon in beeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OddqmBWKR2zixFbe-Jy26Z6YJzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCCfeA2CBHF4TzGBBAmYQrtb.jpg?f=fotoalbum_large

Geintje :+
Spel is nog onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:52
Stef120 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:01:
Beetje abrupt einde van het eerste deel hoor.
Krijg dit gewoon in beeld

[Afbeelding]

Geintje :+
Spel is nog onderweg
We mochten willen dat de game tot zo ver ging :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
streamnl schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:10:
[...]
Zijn dit al meerdere schijven ja? Wist ik niet.
1 schijf voor de "data" die geïnstalleerd dient te worden (90GB oid) en de andere is de "game disc" voor het opstarten van de game en ik gok ook voor de full cgi cutscenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Lekker!!
All Your Games heeft geleverd *O*

Kinderen gaan vroeg te bed hoor ik net 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:55

s0kkie

Cowabunga

Snap niet dat mensen een webwinkel willen belonen dat een week eerder kon leveren maar goed 8)7

Chapter 12 met 17 uurtjes op de teller, ik vind het echt een dikke game en zoveel nostalgie _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 21:25
s0kkie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:05:
Snap niet dat mensen een webwinkel willen belonen dat een week eerder kon leveren maar goed 8)7

Chapter 12 met 17 uurtjes op de teller, ik vind het echt een dikke game en zoveel nostalgie _/-\o_
Chapter 9 hier met 18 uur op de teller. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb hem uitgespeeld (had hem vorig weekend al ontvangen). Heb er uitgebreid de tijd voor genomen en bijna alle side quests gedaan, totale speeltijd 45 uur.

Ik vind het een zeer geslaagde remake, met een aantal minpuntjes. Belangrijkste minpuntje is dat het soms echt wel langdradig is, met name de side quests zorgen hiervoor. Maar die zijn uiteraard optioneel.

De game was niet moeilijk, maar heb bij de boss fights wel eens game over gehad omdat ik de verkeerde materia equipped had. Even Assess gebruiken en bij de rematch de juiste materia equippen.

Spoiler m.b.t. het einde:
spoiler:
Aan het eind neem je het op tegen Sephiroth, een gevecht dat je in de originele game pas helemaal aan het einde doet. Tijdens dit gevecht hoor je ook (de remake van) de bekende "one winged angel" muziek: KLIK. Sephiroth wordt verslagen maar ontsnapt vervolgens, m.a.w. we komen hem in de volgende episode(s) gewoon weer tegen en de verhaallijn kan dus intact blijven.

Algemene tip m.b.t. combat (m.i. niet echt een spoiler, maar toch):
spoiler:
Je kunt natuurlijk telkens één karakter besturen waarbij de game de andere karakter(s) voor zijn rekening neemt, of je kunt commando's geven (L2/R2). Voor mij werkte het echter veel beter als je continu wisselt van karakter, doorhakt tot je minimaal één ATB segment vol hebt en dan een actie uitvoert, vervolgens meteen wisselt, etc. Voor mij werkte dit lekker, het was leuker en gevechten liepen beter.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 20:09

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Wel jammer dat de summons niet als afzonderlijke DLC verkrijgbaar zijn, 20 euro voor de overige zooi die ik niet hoef is toch een beetje gortig :{

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb hem uitgespeeld, voor mij een 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:33
Ik ook. Voor mij ook een 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ff gekeken naar wat hard mode inhoudt, o.a. dat je geen items kunt gebruiken. Ik ga me er iig niet aan wagen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23
Nou ik heb er al 6 uur opzitten, maar wel alle quests gedaan in de Sector 7.
Ik was nog geen enkele keer gameover gegaan, totdat ik tegen
spoiler:
die wilde hond -side quest- in sector 7 ergens moest vechten. Tifa was me gestorven en ik had nét mijn Phoenix Down in de hand toen ik ineens geraakt werd. Maar daarna versloeg ik em meteen.

Ik heb in de cameraopties aangevinkt dat de camera automatisch weer centreert naar áchter het karakter. Ik heb al die cameraopties op ON gezet en dan kun je gewoon met de linker joystick lopen en dan volgt het beeld gewoon je kijkrichting.

Ik vind het battlen echt supervet, maar er zijn stelselmatige dingen die me storen. Zo heb ik echt ELK gevecht vijanden die lang buiten beeld blijven. Het lock-on-target door een druk op de rechter joystick voelt niet intuitief aan. Daarnaast ben ik door de snelle actie meer bezig met rammen op het vierkantje en soms het driehoekje om de special modus te doen, waardoor ik informatie zoals de (stagger)status + HP van de tegenstander gewoon niet goed in de gaten gehouden krijg.
Daarnaast heb ik nog steeds vaak niet door dat ik naar mijn ATB moet kijken om zo special abilities te doen die het staggeren versnellen enzo. Ik vind het wel erg lastig om allemaal in 1x op het vizier te hebben. Lijkt wel alsof ik niet zo snel kan schakelen.

En ik heb tot nu toe maar 1x een limit break (Cloud) en 1x van Barrett (bij scorpion guard) gebruikt, voor de rest nooit in beeld gekomen.
Moet ik daar wat speciaals voor doen ofzo?
Ik vind het daarnaast verwarrend dat Braver nu geen limitbreak is maar een weapon-ability. Ongelukkige naamgevingen die me doen verwarren omdat het origineel nog in mijn brein verautomatiseerd zit.
Ook moet ik wennen aan andere namen voor hetzelfde: Assess Materia (in de PSX-versie heette dat Sense), en Thunder heette Lighting, plus, ze gebruiken de FF7 Crisis Core benamingen voor de level-up-benamingen van de materia. Dus niet Cure, Cure2, Regen, Cure3, maar Cure, Cura, Regen, Curaga.

Is niet erg ofzo, maar wel verwarrend als er nu 3 verschillende termen gemixed worden.

Het evaden doe ik niet vaak omdat het mijns inziens vaak geen zin heeft; je ziet vaak niet wanneer een tegenstander begint met attacken door de vele info en doordat ze vaak buitenbeeld zijn.

spoiler:
Ik ben nu net in het hoofdstuk dat ik bij Jesse thuis moet inbreken om die Shinra card van haar vader te stelen. Ik vind dat ze sommige dingen wel een beetje erbovenop liggen: IEDERE dame valt voor Cloud terwijl hij z'n norse gozert is met een zero-fucks-given mentaliteit. Ik vind het verder top om stemmen en alles in 3d te zien, dat maakt de beleving veel beter. Maar ik vind het soms ook wel wat langdradig, dat van hot-naar-her geloop. Daarnaast vond ik dat ze iets meer aandacht mochten besteden aan de downsides van de "heldendaden": ze veroorzaken toch maar even dat veel mensen dakloos in angst en gevaar raken.

Al met al heb ik nu 6 uur gespeeld, en ik moet zeggen dat ik het moeilijk uit mijn hoofd kan krijgen nu :) Ik moet even een serie of film gaan kijken. Kep de hele tijd de muziekjes in mijn hoofd zitten :D

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Je haalt het meest uit de combat als je steeds actief van party members switchen, om zoveel mogelijk atb bars te vullen en dan het liefst magic gebruiken waar de enemie zwak voor is. Daarna focussen enemies vooral op de character die je hebt geselecteerd, hier kan je ook je voordeel uithalen, als je geslecteerde character bijna down is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Deathchant schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:48:
Nou ik heb er al 6 uur opzitten, maar wel alle quests gedaan in de Sector 7.
Ik was nog geen enkele keer gameover gegaan, totdat ik tegen
spoiler:
die wilde hond -side quest- in sector 7 ergens moest vechten. Tifa was me gestorven en ik had nét mijn Phoenix Down in de hand toen ik ineens geraakt werd. Maar daarna versloeg ik em meteen.

Ik heb in de cameraopties aangevinkt dat de camera automatisch weer centreert naar áchter het karakter. Ik heb al die cameraopties op ON gezet en dan kun je gewoon met de linker joystick lopen en dan volgt het beeld gewoon je kijkrichting.

Ik vind het battlen echt supervet, maar er zijn stelselmatige dingen die me storen. Zo heb ik echt ELK gevecht vijanden die lang buiten beeld blijven. Het lock-on-target door een druk op de rechter joystick voelt niet intuitief aan. Daarnaast ben ik door de snelle actie meer bezig met rammen op het vierkantje en soms het driehoekje om de special modus te doen, waardoor ik informatie zoals de (stagger)status + HP van de tegenstander gewoon niet goed in de gaten gehouden krijg.
Daarnaast heb ik nog steeds vaak niet door dat ik naar mijn ATB moet kijken om zo special abilities te doen die het staggeren versnellen enzo. Ik vind het wel erg lastig om allemaal in 1x op het vizier te hebben. Lijkt wel alsof ik niet zo snel kan schakelen.

En ik heb tot nu toe maar 1x een limit break (Cloud) en 1x van Barrett (bij scorpion guard) gebruikt, voor de rest nooit in beeld gekomen.
Moet ik daar wat speciaals voor doen ofzo?
Ik vind het daarnaast verwarrend dat Braver nu geen limitbreak is maar een weapon-ability. Ongelukkige naamgevingen die me doen verwarren omdat het origineel nog in mijn brein verautomatiseerd zit.
Ook moet ik wennen aan andere namen voor hetzelfde: Assess Materia (in de PSX-versie heette dat Sense), en Thunder heette Lighting, plus, ze gebruiken de FF7 Crisis Core benamingen voor de level-up-benamingen van de materia. Dus niet Cure, Cure2, Regen, Cure3, maar Cure, Cura, Regen, Curaga.

Is niet erg ofzo, maar wel verwarrend als er nu 3 verschillende termen gemixed worden.

Het evaden doe ik niet vaak omdat het mijns inziens vaak geen zin heeft; je ziet vaak niet wanneer een tegenstander begint met attacken door de vele info en doordat ze vaak buitenbeeld zijn.

spoiler:
Ik ben nu net in het hoofdstuk dat ik bij Jesse thuis moet inbreken om die Shinra card van haar vader te stelen. Ik vind dat ze sommige dingen wel een beetje erbovenop liggen: IEDERE dame valt voor Cloud terwijl hij z'n norse gozert is met een zero-fucks-given mentaliteit. Ik vind het verder top om stemmen en alles in 3d te zien, dat maakt de beleving veel beter. Maar ik vind het soms ook wel wat langdradig, dat van hot-naar-her geloop. Daarnaast vond ik dat ze iets meer aandacht mochten besteden aan de downsides van de "heldendaden": ze veroorzaken toch maar even dat veel mensen dakloos in angst en gevaar raken.

Al met al heb ik nu 6 uur gespeeld, en ik moet zeggen dat ik het moeilijk uit mijn hoofd kan krijgen nu :) Ik moet even een serie of film gaan kijken. Kep de hele tijd de muziekjes in mijn hoofd zitten :D
Ik gebruik eerlijk gezegd nooit lock on, ik kan aanraden dit op "free" te zetten in het menu. Regelmatig de slow motion gebruiken om te kijken wat er allemaal speelt (en genieten van de grafische pracht) helpt ook aardig.

Net chapter 9 voorbij, lang geleden dat ik zo'n episch stuk gaming heb gehad... :D :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 15:49
Ik heb dus niks ontvangen van AllYourGames. Brievenbuspost hier in Den Haag heeft soms wat vertraging. Was er al bang voor. Nu dus een heel passweekend balen :(

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Bananeman schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:57:
Ff gekeken naar wat hard mode inhoudt, o.a. dat je geen items kunt gebruiken. Ik ga me er iig niet aan wagen.
Ik denk dat dit wel meevalt. Ik heb in mijn hele playthrough op normal eigenlijk alleen Phoenix Downs en Ether gebruikt en ook niet eens echt vaak. Eenmaal je characters en materia op max level kan je denk ik tot latere chapters er zo door heen.

Vraag me nu trouwens af of de rustbankjes op hard niet ook MP healen (tekst zegt expliciet HP, niks over MP), want als je geen items mag gebruiken en het komt niet terug op bankjes, moet je dan 1 chapter op 1 MP bar doen? Dat wordt misschien nog wel lastig. Maar goed MP+ materia op max equippen, maakt het al makkelijker. Sommige wapens hebben ook MP regeneration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 19:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

AppieNL schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:35:
Vraag me nu trouwens af of de rustbankjes op hard niet ook MP healen.
Zowel MP als HP healed op zo'n rustbankje, nadeel is er alleen eentje te vinden

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
ShadowBumble schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:23:
[...]

Zowel MP als HP healed op zo'n rustbankje, nadeel is er alleen eentje te vinden
Minder bankjes op Hard?
Op Normal vond ik ze ruim voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Op hard wordt op een bankje alleen HP geheald. Enige manier om MP te restoren is via een mako shard in die kistjes die je kunt slopen.

In mijn playthrough ook vrijwel alleen phoenix downs en ethers gebruikt, en phoenix downs kun je vervangen door een spell (raise). Maar als je MP op is kan dat uiteraard niet en MP restoren kan ook niet. Voor mij geen interessante/leuke uitdaging om op die manier het hele spel opnieuw te spelen.

edit: hier een guide met info: https://www.powerpyx.com/...iculty-guide-tips-tricks/

[ Voor 12% gewijzigd door Bananeman op 12-04-2020 11:14 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik heb vooral healed potions en phoenix down’s gebruikt. Op een gegeven moment dacht ik dat het handig is om zoveel mogelijk potions op te sparen, waardoor ik vooral heel vee cure gebruikte. Op het eind had ik weet niet hoeveel items over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 18:38
AppieNL schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:47:
[...]

Minder bankjes op Hard?
Op Normal vond ik ze ruim voldoende.
Op hard wordt mp niet bijgevuld. Mp wordt alleen maar bijgevuld in het begin van de chapter en door doosjes neer te slaan. Hierdoor krijg je nog makro shards door. Ben zelf bij chapter 11 in hard en moet zeggen dat het echt pittig is bij sommige bazen. Ben er bij 1 zelfs een stuk of 8x game over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gamer1988 schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:05:
[...]

Op hard wordt mp niet bijgevuld.
Dit was ook mijn veronderstelling zoals je kon lezen in mijn eerdere post (en ook is uitgelegd door Bananeman in de tussentijd). Wat je nu quote van mij is een reactie op ShadowBumble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:09
Nieuwevolger schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:02:
Ik heb vooral healed potions en phoenix down’s gebruikt. Op een gegeven moment dacht ik dat het handig is om zoveel mogelijk potions op te sparen, waardoor ik vooral heel vee cure gebruikte. Op het eind had ik weet niet hoeveel items over.
IK maakte in begin de fout door steeds potions te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 12-04-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:54

SkyStreaker

Move on up!

Ik hoop dat er nog wel wat uitgebreidde DLC-content komt want...

spoiler:
Wellicht een luxe-probleem, maar maak mij een klein beetje zorgen over de herspeelbaarheid van het spel, als ik zo vrij mag zijn, ik ben nu al bezig met alle spreekwoordelijke hoekjes en gaatjes uitzoeken. Dus, de DLC, dat mag van mij ook gerust in de vorm van wat mini-games of al dan niet iets met chocobo's en moogles.

Of, zal er wellicht nog wat als verassing wat extended content komen die ons als een stuk laat proeven van episode 2?

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 12-04-2020 14:51 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
SkyStreaker schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:51:
Ik hoop dat er nog wel wat uitgebreidde DLC-content komt want...

spoiler:
Wellicht een luxe-probleem, maar maak mij een klein beetje zorgen over de herspeelbaarheid van het spel, als ik zo vrij mag zijn, ik ben nu al bezig met alle spreekwoordelijke hoekjes en gaatjes uitzoeken. Dus, de DLC, dat mag van mij ook gerust in de vorm van wat mini-games of al dan niet iets met chocobo's en moogles.

Of, zal er wellicht nog wat als verassing wat extended content komen die ons als een stuk laat proeven van episode 2?
spoiler:
alle simulatie battles al gedaan? Dat is eigenlijk de eind game, met op het eind 2 secret bosses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik heb in chapter 8 of 9 de magnify materia niet gepakt. Kom je die nog tegen, of zit ik nu in de problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:57
Nu 10 uur bezig en denk ik bijna aan einde chapter 6.
spoiler:
flink wat Phoenix downs nodig gehad voor die elemental materia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Gisteren toch eens op hard gespeeld, eerste 6 chapters had ik zo uit. Tot dusver een leuke uitdaging, makkelijker dan verwacht maar de moeilijke gevechten komen natuurlijk nog ;)

edit: Hell House dus :(

[ Voor 7% gewijzigd door Bananeman op 13-04-2020 17:24 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

V&A staat mijn game te koop. Toch niet mijn ding

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
ShininNL schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:04:
Ik heb in chapter 8 of 9 de magnify materia niet gepakt. Kom je die nog tegen, of zit ik nu in de problemen :(
Zit er geloof ik maar 1 van in het spel. Maar met chapter select (9 dacht ik, niet 8 ) kan je hem alsnog pakken. Voor chapter select moet je eerst de game uitspelen. Dus als dat te ver weg is, misschien nog een oude save laden voor/in chapter 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Magnify met sleep is erg goed, of met cure natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 23:34
Weet iemand wat de
spoiler:
pedometer materia
doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

blackshelve schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:50:
Weet iemand wat de
spoiler:
pedometer materia
doet?
Je krijgt er een andere materia van als je het doel hebt behaald.

Chapter 18 is echt een marteling soms :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Pff de simulator battles op hard zijn echt lastig, de laatste boss in de wave van 5 heeft een aanval die je one shot en nauwelijks te ontwijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Nou ik ben nu bij het gevecht met
spoiler:
die wraiths, of wat het dan ook zijn en ik kon deze met gemak verslaan. Overigens wel funny hoe alle meiden zo om Cloud heen draaien als verliefde kippetjes, terwijl 't echt een ontzettende chagrijn is. Ik weet hoe het verhaal gaat, maar het voelt nu al bijna alsof ik hoop dat hij en Jessie op date gaan ofzo:)
Ik zit nu op level 30 met Cloud, ik heb bijna alle cores en subcores van zijn Bustersword en het Iron Sword geunlocked en bijna alle materia die ik nu heb, behalve de Revive materia niet, op level 2 zitten en enkelen al gemaxed.
Kan iemand me zeggen wat ik moet doen om de limit balk vol te krijgen? Ik heb nu pas enkele keren (stuk of 4x pas) een Limit break gekregen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ook zojuist uitgespeeld, wat een DIKKE game _/-\o_
spoiler:
De cutscenes in chapter 18 zijn echt het beste ever in een game. 10/10 voor dit meesterwerk.

Ben echt benieuwd wanneer het vervolg komt, hopelijk niet langer dan 2 jaar :P

let op spoilers

[ Voor 9% gewijzigd door Bart ® op 14-04-2020 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyran
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11-2020
s0kkie schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:51:
Ook zojuist uitgespeeld, wat een DIKKE game _/-\o_
De cutscenes in chapter 18 zijn echt het beste ever in een game. 10/10 voor dit meesterwerk.
Ben echt benieuwd wanneer het vervolg komt, hopelijk niet langer dan 2 jaar :P
spoiler:
Inderdaad! Wat een spektakel was chapter 18, niet normaal.

Flinke twist in het verhaal t.o.v. origineel, maar ik heb mij er niet aan gestoord. Ben benieuwd naar hoe het verder gaat straks. Zin in! Hopelijk duurt het niet weer vijf jaar .....

Ik vind het wel knap wat SE heeft neergezet. Dit had zo fout kunnen gaan, maar zij hebben echt "delivered" en zelfs behoorlijk wat risico genomen met die twist.

let op spoilers

[ Voor 3% gewijzigd door Bart ® op 14-04-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 15:18

-SaveMe-

-klik-

Op YT een video gekeken van een boss fight,
spoiler:
hell house
. Duurt gewoon een half uur! Dat is toch niet leuk meer?!? Was wel op hard, weet niet hoe groot dat verschil is. Maar heeft bij mij de zin in de game totaal onderuit gehaald ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lavidz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 08:31
Hoeveel uur gameplay zit er ongeveer in?

PSN: Lavidz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Lavidz schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:00:
Hoeveel uur gameplay zit er ongeveer in?
30-40 uur haal je er makkelijk uit.
blackshelve schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:50:
Weet iemand wat de
spoiler:
pedometer materia
doet?
spoiler:
Die convert naar een AP up materia. Die kan je linken en andere materia waardaar je ze sneller kunt levelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Jay-v op 14-04-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Jay-v schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:03:
[...]

30-40 uur haal je er makkelijk uit.
Ik zit nu op ongeveer 18 uur en ben bij het einde van Chapter 9, misschien zelfs iets meer als je gewoon rustig de tijd neemt en de omgevingen goed verkent,

spoiler:
Iemand ook nog de "easter egg" gevonden in Chapter 9 by de HoneyBee In ? Ik vond een weg waardoor je naast de HoneyBee Inn terecht komt in de steeg waar een danseres staat pauze te houden en kwam er toen achter dat dat de lerares (Ms. Fiola) van het weeshuis was :D Moest wel enorm grijnzen daarom. Het zijn van die kleine subtiele dingen die je tegen komt.

[ Voor 15% gewijzigd door ShadowBumble op 14-04-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
-SaveMe- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:34:
Duurt gewoon een half uur! Dat is toch niet leuk meer?!?
Daar kan je een half uur over doen als je niet naar de juiste elementen kijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
spoiler:
hell house
. Duurt gewoon een half uur! Dat is toch niet leuk meer?!? Was wel op hard, weet niet hoe groot dat verschil is. Maar heeft bij mij de zin in de game totaal onderuit gehaald ...
Bij mij ook. F*cking lastig gevecht en heb idd ook even op YT gekeken, zo rond het eind wordt het nóg lastiger (heb dat punt nog niet eens weten te bereiken) dus dan is de kans nog eens groot dat je dan verliest. Alle tijd voor niks.

Ik ga dat chapter maar even skippen in de replay op hard zodat ik eerst alle benodigde materia heb gemaximized, mogelijk dan nog een keer proberen. Of niet.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Bananeman Hoe was dat gevecht op normal dan? De YT vid die ik heb bekeken is wel van een skilled gamer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@-SaveMe- Op normal was het te doen, je moet even doorhebben hoe je hem moet aanpakken. Was wel een van de lastigere gevechten tot dat moment. Bij de derde poging ofzo had ik 'm.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bananeman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:14:
@-SaveMe- Op normal was het te doen, je moet even doorhebben hoe je hem moet aanpakken. Was wel een van de lastigere gevechten tot dat moment. Bij de derde poging ofzo had ik 'm.
Ok, en hoe lang was je er mee bezig ongeveer ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Bananeman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:14:
Ik had hem bij de eerste keer, achteraf wel spijt van de hoeveelheid ethers die ik had gebruikt.
Was een mooi gevecht :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:27:
[...]

Ok, en hoe lang was je er mee bezig ongeveer ?
10 minuten ofzo, misschien wel minder.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Mutatie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:28:
[...]

Ik had hem bij de eerste keer, achteraf wel spijt van de hoeveelheid ethers die ik had gebruikt.
Was een mooi gevecht :D
Op normal was het best ok idd, heel bijzonder iig :+

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Iemand al pogingen gedaan om de battle simulator op het niveau hard te completen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

spoiler:
Hell House heb ik eigenlijk geen problemen mee gehad, eerste keer neer. Wel heel defensief gespeeld daar. Super leuk gevecht met een hoop mechanics, had niet eerst de youtube gekeken dus was inderdaad even vogelen wat het beste was om te doen. Daarna ging het vrij soepel.

Enige waar ik nu al twee keer op stuk ben gelopen is de VR missie voor de "Fat Chocobo" heb hem iedere keer nagenoeg neer en dan springt hij de lucht in en mijn hele party wordt dan opgeblazen, Ik vermoed iets van een harde timer ofzo daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Nieuwevolger schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:53:
Iemand al pogingen gedaan om de battle simulator op het niveau hard te completen?
Gisteren gedaan, wat een kut klus. vooral de allerlaatste groep,

spoiler:
Leuk tegen alle summonings vechten, en bahamut + ifrit bij elkaar. wat een frutstratie zeg.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
TeGek schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:35:
[...]

spoiler:
Leuk tegen alle summonings vechten, en bahamut + ifrit bij elkaar. wat een frutstratie zeg.
Heb vandaag de 5 sterren gevechten gehaald, na vee moeite. Maar ik wordt al gek van dat 6 sterren gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
TeGek schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:35:
[...]

spoiler:
Oh... jottem, die laatste groep moet ik ook nog. Ik was al benieuwd wat ronde 5 zou zijn na het zien van ronde 1. Kijk ik niet naar uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
spoiler:
hell house
Hard is ng+ dus de meeste mensen spelen dit niet eens. Op normal (de moeilijkste graad voor je eerste run) deed ik er niet meer dan 10min ofzo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 13-06 18:24
laatste fights nu, wat een awesome spel is het. Ik speel op Easy/Normal, afhangend van waar ik zin in heb, maar heerlijke game. Verhaal is goed gedaan, gameplay ook.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:16

ye-roon

knaak

spoiler:
hell house
Een boss fight van een half uur lang? Ik heb gisteren de game uitgespeeld en kan je met grote zekerheid zeggen dat er meer boss fights zijn die lang duren. Hell, de eerste boss fight duurt ook zo lang, alleen is de muziek daar veel epischer :p

@Deathchant : Je kan limit meter vol krijgen door stagger damage te doen. Dus skills gebruiken die extra stagger damage doen. (en je limit gaat vol als je damage krijgt, maar dat probeer je zoveel mogelijk te voorkomen).
spoiler:
Focussed Thrust voor Cloud
Focussed Shot voor Barret
Focussed Strike voor Tifa
Aeriths charged up driehoekje
Cloud's counter in Punisher mode doet ook veel stagger op de meeste vijanden
Er zijn summons die veel stagger doen(Shiva bijvoorbeeld)
Andere manieren voor stagger is door het te raken met hun weakness. Dus assess gebruiken en kijken wat hun weakness is. Je doet meer stagger damage als de enemy "pressured" is, zo kan je echt veel limit opbouwen.
De beste manier die ik gevonden heb om veel stagger te doen is wat raken met magie waar ze zwak voor zijn(gewoon de low cost variant) daarmee komen ze in "pressured" en dan tijdens die status je "Focussed" abilities gebruiken. Laat ook nooit ATB over, altijd gebruiken, tenzij je moet dodgen :)

[ Voor 18% gewijzigd door ye-roon op 16-04-2020 11:46 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Aan de ene kant voelt het wel een beetje jammer dat je het combat systeem pas mastered als je tegen het einde van het spel bent. Ik had het nut van de helft van de abilities pas door nadat ik het had uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ye-roon schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:42:
[...]

Een boss fight van een half uur lang? Ik heb gisteren de game uitgespeeld en kan je met grote zekerheid zeggen dat er meer boss fights zijn die lang duren. Hell, de eerste boss fight duurt ook zo lang, alleen is de muziek daar veel epischer :p

@Deathchant : Je kan limit meter vol krijgen door stagger damage te doen. Dus skills gebruiken die extra stagger damage doen. (en je limit gaat vol als je damage krijgt, maar dat probeer je zoveel mogelijk te voorkomen).
spoiler:
Focussed Thrust voor Cloud
Focussed Shot voor Barret
Focussed Strike voor Tifa
Aeriths charged up driehoekje
Cloud's counter in Punisher mode doet ook veel stagger op de meeste vijanden
Er zijn summons die veel stagger doen(Shiva bijvoorbeeld)
Andere manieren voor stagger is door het te raken met hun weakness. Dus assess gebruiken en kijken wat hun weakness is. Je doet meer stagger damage als de enemy "pressured" is, zo kan je echt veel limit opbouwen.
De beste manier die ik gevonden heb om veel stagger te doen is wat raken met magie waar ze zwak voor zijn(gewoon de low cost variant) daarmee komen ze in "pressured" en dan tijdens die status je "Focussed" abilities gebruiken. Laat ook nooit ATB over, altijd gebruiken, tenzij je moet dodgen :)
Ik ben nu opweg naar Reactor 5
spoiler:
(heb net dat machineapparaat kapot gemaakt vlak ná die lange railway wandeling.

Ik doe precies wat jij zegt: vechten met elk karakter totdat ik ability kan doen die staggert en ik doe dan altijd de materia gebruiken waar ze een weakness voor hebben (om die ene jongen assess-reports te kunnen laten zien). Toch komt de limitbreak, en ook de mogelijkheid tot Summon, bijna nooit in beeld. Ik heb 2x Ifrit kunnen summonen, maar toen was de vijand al bijna dood. Dus kep ifrit nooit echt in action gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
De meter voor Summon komt volgens mij pas bij verschillende gebeurtenissen in beeld. Zoals net staggered, personage bijna dood, verstreken tijd en waarschijnlijk nog wat criteria.

Het is dat, of ik zie verbanden die er helemaal niet zijn en was het gewoon toeval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

AppieNL schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:06:
De meter voor Summon komt volgens mij pas bij verschillende gebeurtenissen in beeld. Zoals net staggered, personage bijna dood, verstreken tijd en waarschijnlijk nog wat criteria.

Het is dat, of ik zie verbanden die er helemaal niet zijn en was het gewoon toeval :)
Dit klopt allemaal.

Summons kunnen niet bij elk gevecht gesummoned worden, dat word ook uitgelegd wanneer je het krijgt. Iets in de lijn van: Summons can only be summoned on tough fights and when certain conditions are met.

In het begin heb je nog niet veel "tough" fights. Vandaar dat je het waarschijnlijk niet snel ziet.

Wat ik in mijn playthrough heb gezien om de summon bar zichtbaar te krijgen:
(bijna) dood ervaring
Stagger grote vijand (zoals die robot int begin of boss fight enemies)

Dan als je bovenstaande niet gedaan hebt, na verloop van tijd of wanneer een boss naar andere fase gaat.

Sidenote: in het geval van bijna dood ervaring kan alleen de persoon die bijna dood is gegaan zijn/haar summon doen. Bij stagger kun je kiezen welke je wil.
Deathchant schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:59:
[...]

Ik ben nu opweg naar Reactor 5
spoiler:
(heb net dat machineapparaat kapot gemaakt vlak ná die lange railway wandeling.

Ik doe precies wat jij zegt: vechten met elk karakter totdat ik ability kan doen die staggert en ik doe dan altijd de materia gebruiken waar ze een weakness voor hebben (om die ene jongen assess-reports te kunnen laten zien). Toch komt de limitbreak, en ook de mogelijkheid tot Summon, bijna nooit in beeld. Ik heb 2x Ifrit kunnen summonen, maar toen was de vijand al bijna dood. Dus kep ifrit nooit echt in action gezien :(
Ik weet niet op welke difficulty je speelt, maar in mijn playthrough op normal was stagger in de eerste paar chapters een zeldzame verschijning, het moment dat die pressured bar verschijnt was vaak het moment dat de target al bijna dood was. Later in het spel komen er wel mobs waarbij een stagger niet zo zeer noodzakelijk is, maar je leven wel erg makkelijk maken. Wanneer je een assess gedaan hebt van het target staat onder de beschrijving in het geel vaak hoe je dat target in stagger krijgt. Sommige zeggen: Does not gain stagger outside of pressured state, can only put it in pressured state after dealing sufficient damage. Of zoiets als: can only be staggered with physical attacks. Moraal: altijd assess equipped hebben, alles wat je kan die treatment geven en als je in combat kwijt bent wat iets doet, gewoon de touchpad indrukken en je ziet de informatie. Lees de gele tekst en doe dat :) Also, bij enemy intel kan je zien of je een target assest hebt, als er een vergrootglas icoontje bij staat. Niet zo handig voor normal, wel handig later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Voor de battle simulator gevechten, was het mijn tactiek om bijna dood te gaan, zodat mijn summon balk begon te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Een volledige review volgt als ik alles behaald heb, tot zover mijn ervaring.

Na 77 uur op de teller heb ik hem ook eindelijk uitgespeeld.

Ik neem graag mijn tijd voor een game als Final Fantasy, dus haast is er niet bij. Als de game zegt ga naar links, ga ik lekker naar rechts om te kijken of er stiekem nog een item of Materia verstopt zit.

Vaak werd dit ook beloont, maar regelmatig liet de game het ook niet toe, je krijgt dan leuke opmerkingen van de overige teamleden, of je werd gelijk weer terug gestuurd.

Het origineel heb ik ook gespeeld en het grafische gedeelte is het grootste compliment dat ik kan geven.
Ook ben ik blij met het tempo, ik kan me nog herinneren dat sommige stukken echt super traag waren (mede door de random encounters), dus wat dat betreft ook fijn dat ze niet letterlijk alles 1 op 1 hebben nagemaakt.

De game voelt echt als een sprookje aan, muziek is fantastisch en de cutscenes zijn van het niveau zoals we van Final Fantasy gewend zijn. Ook zijn er weer leuke én natuurlijk frustrerende mini games ;)

Normaliter speel ik met een Official Strategy Guide, maar doordat deze ontbreekt voor deze game ben ik er dus volledig blind in gestapt en heb ik dus getracht om niks te missen. Als ik nu kijk naar de trophies en achievements zit ik op 57%, dus er is nog aardig wat te doen als je de game hebt uitgespeeld.

Het is een fantastische game, maar zeker geen perfectie, kritiek mag dan ook zeker worden gegeven en voor mij zijn dat de volgende punten:

Het battle system:

Het was echt wennen, vooral in het begin had ik het gevoel dat de battle al zo snel voorbij was, dat het echt even duurt voordat je het onder de knie hebt en optimaal gebruikt. De shortcuts vond ik niet echt fijn werken, vooral als je regelmatig van Materia of Abillities veranderd, moet je niet vergeten om ook nog eens de shortcuts opnieuw toe te wijzen. Uiteindelijk ben ik dus gestopt met de shortcuts en zodra er een ATB balk gevuld werd, klikte ik op kruisje om zo handmatig het gewenste commando uit te voeren.

Dit is voor het eerst dat ik kritiek heb op het battle systeem binnen de Final Fantasy delen.

Het Menu
Upgraden van wapens verliep niet zo soepel, in een Sphere kan je verschillende dingen unlocken, maar het navigeren naar het gene dat je wilt hebben is niet makkelijk. Ik zat er steeds naast waardoor ik vaak heen en terug ging. Ik zweer bij het systeem van Final Fantasy X, dat was het mooiste en uitgebreidste dat ik ooit gezien heb ;)

Enemy Intel, het staat helemaal door elkaar heen, niet Alfabetisch, geen mogelijkheid tot sorteren. Erg slordig en totaal niet overzichtelijk als je nog even wilt terugkijken naar de zwakheden, steelbare items enz.

Chapter Select

Tijdens het laden van de gamen werd je al geïnformeerd over Chapter Select, het heeft zo zijn voor en nadelen. Voordeel je kan alles snel opnieuw doen, dus eigenlijk kan je niks missen als je voor een platinum trophy gaat. Aan de andere kant is het eigenlijk verplicht geworden om de game nog een keer in zijn geheel uit te spelen op Hard Mode, wat dus best tijdrovend kan zijn.

Al met al een prima game, wel lineair zoals verwacht (in Midgar) dus voorlopig krijgt het een 8 van me.
Naast Final Fantasy speel ik graag Dark Souls als jRPG, dus qua moeilijkheidsgraad stelt dit echt niks voor.

Op naar de Platinum Trophy ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 13-06 18:41
Vrijdagavond toch ook maar op aankoop overgegaan, ondanks dat ik nooit eerder een FF heb gespeeld naast FFXIV: A Realm Reborn. De review van tweakers trok me over de streep.
Ik geloof dat ik er nu een uurtje of 9 in heb zitten, voor mijn gevoel ben ik best al een eind op weg.
spoiler:
Net namelijk het stuk gehad dat ik alle lampen uit moest zetten, ben vlak erna gestopt. Wat trouwens een mega irritant stuk is, is het uitzetten van de grote ventilatoren; Je hebt een minuut de tijd om in de volgende kamer wat enemies te verslaan, dit kostte me op normal wel echt meerdere pogingen omdat ik gewoon te traag was.

Wat ik wel merk en hier in het topic ook tegenkom is dat de combat erg wennen is. Zeker in de afgelopen stukken die gehad heb heb ik moeite met characters op de been te houden, ik ben echt potions en cures aan het spammen, waardoor het fighten alleen maar trager gaat. Ik denk dat ik moeite moet gaan steken in het leren van weaknesses van enemies, bijv turrets etc. Echte physical attacks doen dan niet veel.

Voor mijn gevoel is Tifa ook redelijk underpowered vergeleken met de rest, en heb ik haar nu ingezet als een soort van heal/buff character. Haar ATB specials gebruik ik namelijk zelden voor fighten. Heeft iemand tips? :)

Bevalt tot nu toe erg goed, nooit verwacht dat ik dit zoooo leuk zou vinden. En Barret is geweldig met zijn quotes. :D

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
enira schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:07:
Vrijdagavond toch ook maar op aankoop overgegaan, ondanks dat ik nooit eerder een FF heb gespeeld naast FFXIV: A Realm Reborn. De review van tweakers trok me over de streep.
Ik geloof dat ik er nu een uurtje of 9 in heb zitten, voor mijn gevoel ben ik best al een eind op weg.
spoiler:
Net namelijk het stuk gehad dat ik alle lampen uit moest zetten, ben vlak erna gestopt. Wat trouwens een mega irritant stuk is, is het uitzetten van de grote ventilatoren; Je hebt een minuut de tijd om in de volgende kamer wat enemies te verslaan, dit kostte me op normal wel echt meerdere pogingen omdat ik gewoon te traag was.

Wat ik wel merk en hier in het topic ook tegenkom is dat de combat erg wennen is. Zeker in de afgelopen stukken die gehad heb heb ik moeite met characters op de been te houden, ik ben echt potions en cures aan het spammen, waardoor het fighten alleen maar trager gaat. Ik denk dat ik moeite moet gaan steken in het leren van weaknesses van enemies, bijv turrets etc. Echte physical attacks doen dan niet veel.

Voor mijn gevoel is Tifa ook redelijk underpowered vergeleken met de rest, en heb ik haar nu ingezet als een soort van heal/buff character. Haar ATB specials gebruik ik namelijk zelden voor fighten. Heeft iemand tips? :)

Bevalt tot nu toe erg goed, nooit verwacht dat ik dit zoooo leuk zou vinden. En Barret is geweldig met zijn quotes. :D
Zo moeilijk ging het me niet af. Het battle system werkt echt fantastisch. Het constant switchen om balkjes te vullen en rammen maar. Tifa vind ik juist heel sterk en snel. Gewone combo's met driehoek sneller balkjes vullen, unbridled strength opbouwen en nog meer damage doen. Vind Barret juist weer meer iets voor support :)

@Greatsword hmm het battlesystem vind ik echt een van de pluspunten, oneindig keer beter en taktischer dan in bv XV en velen malen leuker dan XII imo. XIII was leuk maar 99% vd tijd was het x rammen, tot je een baas tegenkwam. In remake zijn gewone vijanden ook nog leuk te doen. Als je in de flow zit speelt het zo fijn, juist dat je rustig met x alles kan checken en beslissen maakt voor mij dat ondanks dat het zo'n beetje een heel ander type game is het soms best wel voelt als de oude FFVII

[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 18-04-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Kan iemand mij vertellen hoe ik de elemental materia verkrijg?
spoiler:
Ik ben nu bij reactor 5 en ik ben bij dat afgebroken loopplankje waarachter die materia lag. Het verschijnt in de map als een lilakleurig sidequestje, maar ik heb geen idee hoe ik daar moet komen. Ik ben volgens mij ook doorgegaan met 't verhaal (is weer 2 dagen geleden dus ik weet niet meer zeker waar ik nu exact zit) waarbij dat ik niet terug kan lopen; dan krijg ik zo'n warning vierkantje boven m'n hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 00:04
Elemental materia krijg je heel early game al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:57
Deathchant schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:39:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de elemental materia verkrijg?
spoiler:
Ik ben nu bij reactor 5 en ik ben bij dat afgebroken loopplankje waarachter die materia lag. Het verschijnt in de map als een lilakleurig sidequestje, maar ik heb geen idee hoe ik daar moet komen. Ik ben volgens mij ook doorgegaan met 't verhaal (is weer 2 dagen geleden dus ik weet niet meer zeker waar ik nu exact zit) waarbij dat ik niet terug kan lopen; dan krijg ik zo'n warning vierkantje boven m'n hoofd.
spoiler:
in die omgeving heb je uiteindelijk een stuk waar je aan de zijkant met een trap naar beneden kan glijden. Barret begint dan te praten over het feit dat je een detour neemt. Daar versla je 2 best pittige vijanden (voor mij was het bikkelen) en dan kan je er heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:18
Ik heb het spel uiteindelijk toch in huis gehaald. Ben nu bijna op het einde (denk ik) en in tegenstelling tot de demo heb ik me toch aardig vermaakt met de game. Vind de game op bepaalde punten wel extreem langdradig, alsof ze de game met opzet hebben proberen te rekken of zo. Met name op het punt waar ik nu ben begint het een uitputtingsslag te worden. Ik moet oprecht moeite doen om de game uit te spelen.

spoiler:
Ik ben in chapter 17 waarbij ik die 4 deuren moet openen. Werkelijk waar echt een grind fest. Erg jammer want dit heeft de game helemaal niet nodig.

Verder mis ik het typische RPG gevoel in deze game. Bijvoorbeeld dat je zelf kunt kiezen uit welke leden je party bestaat en dat je een bepaalde synergy kunt creëeren, in plaats van dat de leden elke keer locked zijn. Of dat je met allerlei npc’s kunt praten of huisjes e.d. kunt verkennen.

Ook vind ik het jammer dat de wereld, ondanks dat ik er toch 35 uur in doorgebracht heb, erg klein en eentonig is. Weinig vrijheid en saaie side quests.

Is het dan allemaal negatief? Nee zeker niet. De leden zijn allemaal erg uniek qua uiterlijk / gedrag en de sfeer zit er lekker in. Het verhaal en de cutscenes zijn ook om te smullen. Graphics vind ik ook erg goed al is het contrast op sommige vlakken wel erg groot (die NPC’s Jezus...)

Al met al een prima game maar zeker geen perfecte game. Ik begrijp daarom ook absoluut niet hoe iemand deze game een 10 durft te geven, maar wellicht dat die mensen een roze (nostalgische) bril op gehad hebben. Wat mij betreft krijgt deze game een 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@SparksNL
Misschien vanwege het geweldige combat-systeem dat je niet noemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
@SparksNL Misschien word een 10 gegeven voor spelers vh origineel. Die weten dat dit stuk in het origineel ook erg linear is en maar het begin van alles, daar wijkt het niet echt van af en is erg goed neergezet. Dat en het einde is dan wel weer waarom ik het geen 10 kan geven..het is niet genoeg. Dat deel wat je grinden vind hoort imo wel bij een jrpg, het origineel bevatte tig keer meer grinden en ik mis het hier juist wat. Het voelt een beetke als niet genoeg. De stukken die men soms gerekt vind voelen was ik juist weer blij mee, chptr14 bv ook. Even wat vaart eruit en zelf bepalen hoe sterk je verder gaat qua lvl en extra's.

Een echt cijfer kan ik het niet geven, daarvoor moet ik eerst de rest spelen, het is wel heel erg goed maar wel paar zware twijfelgevallen waarvan niet bekend is hoe dat gaat uitpakken

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 18-04-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
@jori040 Mwah ik vind het combat systeem niet bijzonder maar dat vond ik in de demo ook al niet. Focus ligt op stagger en is verder weinig diepgaand. Waar je in vorige ff games volop gebruik maakte van slow/haste etc is dat hier totaal niet aan de orde. Ja het zit er in, maar er is geen enkele noodzaak om het te gebruiken.

@Mutatie ik heb het origineel nooit gespeeld (ben ingestapt bij FFX) dus ik kan het daar niet mee vergelijken. Ze zetten dit weg als een volwaardige full price game, dus daar beoordeel ik hem ook naar. Het is niet volledige FF7 verhaal, dat weet ik, maar feit is wel dat er weinig variatie in zit qua omgevingen etc.

Verder ben ik op zich niet zo vies van grinden normaliter, maar hier voelt het wat geforceerd of zo. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Grinden om beter te worden zodat ik die ene boss kan neerleggen heb ik persoonlijk vrede mee. Grinden om meer playtime uit een game te persen niet, en zo voelt het voor mij wel op het einde. Denk je dat je de laatste baas hebt verslagen, krijg je er nog 3/4. Dat had van mij niet gehoeven. Klaar = klaar 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Vindt de combat juist heel goed, perfect voor de Final Fantasy serie, probleem zit hem er vooral in dat als je het systeem een beetje door hebt, het normale niveau wat te simpel is.

Heb wel kritiek hoe het level design voor een groot deel bestaat uit één rechte lijn rechtdoor, omgevingen als de vuilnisbelt er vrij saai uitzien en dat bepaalde omgevingen eruit zien als of er nog een half jaar aan gewerkt had moeten worden. Daarnaast wordt de game 5 uur uitgerekt, zonder dat het wat toevoegt.

Maar bij heerst het positieve gevoel wel op het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
@SparksNL Hoewel ik het een geweldige spel vind, mede dankzij het nostalgie gevoel, ben ik het wel met je kritiekpunten eens. Probleem is wel dat het typische jRPG dingen zijn, dus het hoort erbij zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
@mister_S misschien dat het (voor mij) wat te simpele combat ook wel meespeelde op het einde. Bij elk gevecht begon ik te zuchten. Ik was er op dat moment gewoon al klaar mee eigenlijk. Speelde op dat moment alleen nog maar voor het verhaal.

Al met al heeft de game me prima vermaakt, maar geen topper of zo. Hij is gisteren na de aftiteling direct de kast in gegaan en daar komt hij ook (verwacht ik) ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik moet ook eerlijk zeggen dat het stukje staggering en pressured weinig toevoegt. Bij het origineel kon je met de Sense materia gewoon checken wat de weaknesses waren en dan de juiste materia gebruiken om flink damage te doen.
Nu is het uitgebreid met dat je eerst een staggered-status moet veroorzaken, dán met de materia toe te slaan waar de vijand het zwakste tegen is. En waarvoor? Om je limit balk of je summon te vullen? Ik vind het staggered concept een té grote randvoorwaarde. Het kan natuurlijk ook dat ik nog niet zo ver ben (ik begin net met het gevecht tegen de airbuster machine bij reactor 5). Maar tot nu toe stoort het me wel moet ik zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
Deathchant schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:49:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat het stukje staggering en pressured weinig toevoegt. Bij het origineel kon je met de Sense materia gewoon checken wat de weaknesses waren en dan de juiste materia gebruiken om flink damage te doen.
Nu is het uitgebreid met dat je eerst een staggered-status moet veroorzaken, dán met de materia toe te slaan waar de vijand het zwakste tegen is. En waarvoor? Om je limit balk of je summon te vullen? Ik vind het staggered concept een té grote randvoorwaarde. Het kan natuurlijk ook dat ik nog niet zo ver ben (ik begin net met het gevecht tegen de airbuster machine bij reactor 5). Maar tot nu toe stoort het me wel moet ik zeggen.
Je kan toch gewoon Assess gebruiken om te checken wat de weaknesses zijn?
Je kan ook meteen materia als fire of ice gebruiken hoor, je moet niet wachten op staggered.

Staggered is gewoon een status waarin de vijand tijdelijk verlamd is en veel meer damage incasseert.
Ik vind de toevoeging van staggered juist heel nuttig, zeker wanneer je op hard speelt.
(aanrader trouwens, je wordt dan gedwongen om veel meer gebruik te maken van alle mechanics).

Heb de platinum gehaald trouwens :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Anton.net op 19-04-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Even zeuren over een bossfight hoor!
Is al langs gekomen geloof ik maar moet even gal spuwen.

spoiler: title
Hellhouse

De tering wat is hij irritant.
Eerste 2 fases zijn wel te doen maar dan heb je hem op 80% en komt die 3e fase dat hij kan vliegen en bijna constant God House Mode.

Je moet toeslaan met de juiste elemental magic also hij even uit God House modus gaat maar het is me ff te hectisch.

Ben meer bezig met ethers en healing dan met het opletten voor welk element hij kwetsbaar is.

Affijn, paar wipes gehad en nu wel ff klaar. Morgen weer een dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
Misschien al eerder vermeld, maar een HEEL goede tip voor healing:
spoiler:
maak een link van magnify-healing. Daardoor worden alle characters in 1 keer gehealt. (kost ook niet meer MP).

Bij Hellhouse kan je ook best
spoiler:
een link maken van een element met Elemental, en in je weapon slots steken. Dan doe je elemental damage met iedere aanval. Had de indruk dat Hellhouse het vaakst Fire gebruikt, dus ik had Ice-elemental genomen. En geef die dan aan Aerith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11-2020
Laatste Shinra Simulator gevecht is echt niet normaal :D
spoiler:
Round 1: Shiva
Round 2: Fat Chocobo
Round 3: Leviathan
Round 4: Bahamut, die op 50% Ifrit summoned
Round 5: Pride & Joy Prototype

Eerste twee zijn goed te doen en gebruik ik ook nauwelijks MP. Leviathan doet flink pijn en er is een phase waarin hij echt irritant is. Bahamut krijg ik al een paar keer tot 50%, maar als Ifrit erbij komt is het echt niet te doen. Nu toch maar even Hard Mode chapters aan het spelen om mijn wapens verder te kunnen upgraden en nog meer HP/MP/Magic UP materia te MAXen.

Daarna weer een poging wagen :D

Heb nu alle trophies behalve dus van bovenstaand gevecht en alle chapters in hard mode, maar ook die gaan lukken 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Kyran op 20-04-2020 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Anton.net schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:13:
Misschien al eerder vermeld, maar een HEEL goede tip voor healing:
spoiler:
maak een link van magnify-healing. Daardoor worden alle characters in 1 keer gehealt. (kost ook niet meer MP).
Die heb ik gemist!
Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 13-06 18:41
Gisteren aardig wat gespeeld, ben nu net aangekomen in Chapter 13. Teller staat nu op 23 uur vanaf vrijdag avond, gisteren 1 hele controller leeg gespeeld.. :P

Hoe meer je met de characters speelt, hoe meer feeling ik krijg. Aerith met haar Pray is echt wel een tikkeltje overpowered, daarmee kom ik het gros van de gevechten gewoon in 1x door. Wel gebruik ik de Assess materia, maar staggeren lukt me zelden bij bosses.

1 ding waar ik nog niet helemaal uit ben is wanneer je die limit balk triggered en je dan op een gegeven moment die special kan doen, Is dat gewoon gaande het gevecht bij het gebruik van bepaalde abilities? Hoe werkt dat?

Ik vind het nog steeds heel erg leuk spelen!

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
@enira de Limit meter vult als je klappen krijgt denk ik, daar lijkt het op. Stagger vind ik persoonlijk best makkelijk te bereiken, wel vereist elke vijand zijn eigen methode. Als je Assess gebruikt zie je meteen wat je moet doen voor maximale stagger.

@SparksNL Ik ben het niet met je eens over de combat, het is verre van simpel. Er zijn heel wat dingen om rekening mee te houden en je kunt switchen van characters. Genoeg rock/paper/scissors situaties en genoeg abilities die je kunt gebruiken. Als je alleen als Cloud met je zwaard staat te zwaaien zal het wel simpel en saai zijn inderdaad.

[ Voor 40% gewijzigd door mister_S op 20-04-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
@mister_S Elk gevecht bestaat bij mij uit de volgende cyclus:

1) Meppen op de mobs totdat je ATB krijgt.
2) ATB gebruiken om assess te doen.
3) Verder meppen op de mobs totdat je ATB krijgt en dan
4) Stagger balk vullen d.m.v. ability of spell.

Tussentijds uiteraard switchen van party member of gewoon een ability command uitvoeren.

Wellicht dat ik iets over het hoofd heb gezien, maar dit vind ik persoonlijk geen ingewikkeld combat systeem, maar goed, ik ben ook games zoals Divinity Orginal Sin e.d. gewend.

In eerdere FF games moest je zaken als slow/haste gebruiken, geregeld debuffs zoals poison weghalen, of met een bepaalde character (weapon type) een specifieke target aanvallen.

Dit alles heb ik in FF7 Remake geen enkele keer nodig gehad/gezien. (in ieder geval op normal) De focus ligt voornamelijk op actie, wat natuurlijk prima is, maar echt ingewikkeld is het niet.

Ik heb in 40 uur playtime maar 2x een game over gezien. Dat was in eerdere FF games toch wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Je beschrijving is 95% van alle actie RPG's vind ik. Zo kun je bijna elke spel in twee zinnen omschrijven. Ik ben ook geen aRPG fan, maar dit vind ik één van de betere. Ik heb zelf FF7 meerdere malen gespeeld en moeilijk zou ik het nooit noemen. Ik kan me niet eens herinneren dat ik ooit een moeilijke jRPG heb gespeeld, maar ik moet bekennen dat ik weinig jRPG's speel.

[ Voor 32% gewijzigd door mister_S op 20-04-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

SparksNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:34:
In eerdere FF games moest je zaken als slow/haste gebruiken, geregeld debuffs zoals poison weghalen, of met een bepaalde character (weapon type) een specifieke target aanvallen.
Tot nu toe regelmatig gebruikt, was het echt nodig ? Nee waarschijnlijk niet maar het ging eigenlijk volledig automatisch in de speelstijl zeker in phase fights ff lekker snel door een fase heen duwen. (Staggerd + Haste + Limit). Heb sleep ook nog wel gebruikt het maakt het net allemaal wat "soepeler".

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 20-04-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Stef120 schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:56:
Even zeuren over een bossfight hoor!
Is al langs gekomen geloof ik maar moet even gal spuwen.

spoiler: title
Hellhouse

De tering wat is hij irritant.
Eerste 2 fases zijn wel te doen maar dan heb je hem op 80% en komt die 3e fase dat hij kan vliegen en bijna constant God House Mode.

Je moet toeslaan met de juiste elemental magic also hij even uit God House modus gaat maar het is me ff te hectisch.

Ben meer bezig met ethers en healing dan met het opletten voor welk element hij kwetsbaar is.

Affijn, paar wipes gehad en nu wel ff klaar. Morgen weer een dag
Normal of Hardmode?
spoiler:
Tip: zorg dat je elk element equipped hebt(ik had ice en fire op cloud, wind en lightning op aerith). Switch naar Aerith in de fase, wacht tot hij stil hangt en gebruik het tegenovergestelde element op hem. Dus als hij in de fik staat, gebruik blizzard, zijn de ramen van ijs, gebruik fire, is hij sparkly blue gebruik wind en als hij sparkly groen is gebruik lightning. Hij start het gevecht altijd in fire mode. Gebruik Arcane Ward van Aerith, cast Blizzard met cloud terwijl hij in die ward staat, en stagger bar is 70% vol of zo. De tactical data geeft dat ook aan: gebruik opposite element. Hoop dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
mister_S schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:44:
Je beschrijving is 95% van alle actie RPG's vind ik. Zo kun je bijna elke spel in twee zinnen omschrijven. Ik ben ook geen aRPG fan, maar dit vind ik één van de betere. Ik heb zelf FF7 meerdere malen gespeeld en moeilijk zou ik het nooit noemen. Ik kan me niet eens herinneren dat ik ooit een moeilijke jRPG heb gespeeld, maar ik moet bekennen dat ik weinig jRPG's speel.
Dat is ook precies de reden dat ik niet begrijp waarom Square Enix deze weg is ingeslagen. Een dergelijk combatsysteem haalt een JRPG naar beneden (vind ik). Ik denk persoonlijk dat er nog een hele grote doelgroep/markt is voor een full-fledged JRPG (Persona 5 anyone?):

- Turn-based combat waarbij je gedwongen wordt om je "zetten" goed af te wegen.
- Meerdere party members en zelf kunnen switchen waar wenselijk.
- Uitgebreide map met veel afwisseling en veel vrijheid zodat je lekker kunt exploren.
- Uren bezig zijn in het menu om een goede setup te vinden/maken.
- Lekker elke huisje binnenwandelen en verkennen.

Wat dat betreft vind ik de aRPG's van westerse origine toch een stuk beter (bijv. Witcher 3). Bij aRPG's van Japanse makelaardij vind ik het gewoon net-niet of zo.

Maar goed, dit wist ik uiteraard al voordat ik de game heb gekocht. Het (voor mij wat simpele) combat systeem had ik al opgemerkt in de demo. Reden dat ik FF7 Remake heb gehaald is voornamelijk vanwege het verhaal/sfeer/cutscenes en dat zit in deze game wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Kyran schreef op maandag 20 april 2020 @ 03:12:
Laatste Shinra Simulator gevecht is echt niet normaal :D
spoiler:
Round 1: Shiva
Round 2: Fat Chocobo
Round 3: Leviathan
Round 4: Bahamut, die op 50% Ifrit summoned
Round 5: Pride & Joy Prototype

Eerste twee zijn goed te doen en gebruik ik ook nauwelijks MP. Leviathan doet flink pijn en er is een phase waarin hij echt irritant is. Bahamut krijg ik al een paar keer tot 50%, maar als Ifrit erbij komt is het echt niet te doen. Nu toch maar even Hard Mode chapters aan het spelen om mijn wapens verder te kunnen upgraden en nog meer HP/MP/Magic UP materia te MAXen.

Daarna weer een poging wagen :D

Heb nu alle trophies behalve dus van bovenstaand gevecht en alle chapters in hard mode, maar ook die gaan lukken 8)
Ik was er blind in gestapt, en ging ook halverwege bij Leviathan dood, denk dat ik mijn HP en MP nog even moet grinden.

Bij het gevecht hiervoor was ik vergeten Enemy Skill te equipen dus helaas moet ik die nog een keer doen voor de trophy 8)7

Zag op YouTube al wel de strategie, die dus echt heel anders is dan die van mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 20-04-2020 13:57 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Nou als één game een niet lekker combat systeem heeft, dan is het the witcher 3 wel. Ik vind het systeem van de FF7r juist perfect bij de game passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SparksNL schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:33:
Ik heb het spel uiteindelijk toch in huis gehaald. Ben nu bijna op het einde (denk ik) en in tegenstelling tot de demo heb ik me toch aardig vermaakt met de game. Vind de game op bepaalde punten wel extreem langdradig, alsof ze de game met opzet hebben proberen te rekken of zo. Met name op het punt waar ik nu ben begint het een uitputtingsslag te worden. Ik moet oprecht moeite doen om de game uit te spelen.

spoiler:
Ik ben in chapter 17 waarbij ik die 4 deuren moet openen. Werkelijk waar echt een grind fest. Erg jammer want dit heeft de game helemaal niet nodig.

Verder mis ik het typische RPG gevoel in deze game. Bijvoorbeeld dat je zelf kunt kiezen uit welke leden je party bestaat en dat je een bepaalde synergy kunt creëeren, in plaats van dat de leden elke keer locked zijn. Of dat je met allerlei npc’s kunt praten of huisjes e.d. kunt verkennen.

Ook vind ik het jammer dat de wereld, ondanks dat ik er toch 35 uur in doorgebracht heb, erg klein en eentonig is. Weinig vrijheid en saaie side quests.

Is het dan allemaal negatief? Nee zeker niet. De leden zijn allemaal erg uniek qua uiterlijk / gedrag en de sfeer zit er lekker in. Het verhaal en de cutscenes zijn ook om te smullen. Graphics vind ik ook erg goed al is het contrast op sommige vlakken wel erg groot (die NPC’s Jezus...)

Al met al een prima game maar zeker geen perfecte game. Ik begrijp daarom ook absoluut niet hoe iemand deze game een 10 durft te geven, maar wellicht dat die mensen een roze (nostalgische) bril op gehad hebben. Wat mij betreft krijgt deze game een 8.
In de oude ff7 waren ook alle teammembers locked totdat je midgar uit was.
Niet zo raar dat dit voor het eerste deel hetzelfde is gebleven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
@YakuzA In de oude FF7 duurde Midgar ook geen 40 uur, toch? (heb het origineel nooit gespeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

SparksNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:13:
@YakuzA In de oude FF7 duurde Midgar ook geen 40 uur, toch? (heb het origineel nooit gespeeld)
Uurtje of 5 in het origineel, daarom hekel ik ook sommige reviewers of mensen die roepen dat de game (te) linear is want dat was in de originele ook het geval in Midgar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Nieuwevolger schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:16:
Nou als één game een niet lekker combat systeem heeft, dan is het the witcher 3 wel. Ik vind het systeem van de FF7r juist perfect bij de game passen.
Dit combat systeem is voor mij ook veel meer bevredigend dan dat van The Witcher 3.Of de shooter achtige combat is Cyberpunk een beetje dynamisch gaat zijn betwijfel ik maar dat gaan we zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
SparksNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:32:
[...]

Dat is ook precies de reden dat ik niet begrijp waarom Square Enix deze weg is ingeslagen. Een dergelijk combatsysteem haalt een JRPG naar beneden (vind ik). Ik denk persoonlijk dat er nog een hele grote doelgroep/markt is voor een full-fledged JRPG (Persona 5 anyone?):

- Uitgebreide map met veel afwisseling en veel vrijheid zodat je lekker kunt exploren.

Wat dat betreft vind ik de aRPG's van westerse origine toch een stuk beter (bijv. Witcher 3). Bij aRPG's van Japanse makelaardij vind ik het gewoon net-niet of zo.

Maar goed, dit wist ik uiteraard al voordat ik de game heb gekocht. Het (voor mij wat simpele) combat systeem had ik al opgemerkt in de demo. Reden dat ik FF7 Remake heb gehaald is voornamelijk vanwege het verhaal/sfeer/cutscenes en dat zit in deze game wel goed.
Final Fantasy games waren vaak/altijd een poging om een nieuw sausje op het typische turn-based te doen. Voor het klassieke jrpg had/heeft (?) Square Enix de Dragon Quest games.

Persoonlijk vind ik dit vechtsysteem een leuke mengeling tussen de old school FF7 en moderne rpg's. Vooral op Hard merk je wat voor leuke dingen je kan doen, kan op normal ook, maar daar is het niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
SparksNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:32:
[...]

En dan noem je witcher 3 als voorbeeld? Leuk spel maar het heeft een afschuwelijk combat systeem, qua diepgang echt een drama.

Ondertussen bij chap 16 aanbeland, erg spectaculaire cinematics!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
- Probeer de game/het verhaal niet te verpesten voor anderen. Gebruik spoiler tags!
- Het is niet de bedoeling om te vragen waar de game te koop is, gebruik de search,google en de bekende verkoopsites.