• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 16:47
@Raem Dank!! Wist ik dus nog niet! Waar kan ik de prijzen vinden van deze 2?

Ah, hier dus een indruk: https://store.eu.square-e...ake-1st-class-edition-ps4
299 euro voor de 1st class edition. Ja daaaag ;w
Doe maar 90 euro voor die deluxe edition dan waar je alles krijgt behalve het Cloud-beeldje.

Een Carbunkle summon??? Die heeft nooit in FF7 gezeten (chocobo chick ook niet).

Oh wat ik me nu realiseer....als het nu enkel midgar is, dan krijgen we dus ook maar weinig summons te zien natuurlijk. Ik had me erg verheugd op Bahamut, maar die is dan nog lang niet te krijgen. Boh, en hoe vet zou Bahamut Zero eruit gaan zien....

@CoeliJoeli
Het originele spel stamt uit 1997. Gelden hier spoilerregels voor een spel wat al zo oud is? De algemene regels in de serie/filmtopics zijn zo dat je geen spoilers post tot 1 dag na de uitzending. Anders kun je topics met dingen van 25 jaar oud met zwarte balken blijven vullen.
Ik wil best spoilertags gebruiken voor de medemens (kep mijn post ook geëdit), maar ik denk er niet altijd aan om dit te doen tijdens het typen (omdat het spel dus al 23 jaar bekend is), dus ik ben dan achteraf spoilertags aant toevoegen, ware het niet dat iemand die mij dan quote het dan nog alsnog zichtbaar maakt. Dus misschien moet jij je post dan ook effe editen :)
Misschien kunnen de mods even aangeven wat de bedoeling is?

[Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 17-02-2020 17:02]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:14

Sharky

Skamn Dippy!

ScrooLoose schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:10:
Ik ben al lang blij dat er bij battles een "classic mode" in zit, dat je via een menu je acties kan kiezen.
Wel teleurstellend dat er geen random encounters meer in zitten :)

#oldschool 8)
Geen random gevechten meer dus om je stats omhoog te krijgen en geld te verdienen? Dat was juist de charme, hele dagen lang niets dan de battle-muziek :P

This too shall pass

• Deathchant
Sharky schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Geen random gevechten meer dus om je stats omhoog te krijgen en geld te verdienen? Dat was juist de charme, hele dagen lang niets dan de battle-muziek :P
En dan van 10u 's morgens tot 18u 's avonds 15 levels omhoog te gaan en 3 all-materia's gemastered te hebben (en dan vergeten je andere partymembers eens in de party te doen waardoor die allemaal 5 levels ofzo achterhangen :P)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Deathchant schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:00:
[...]

En dan van 10u 's morgens tot 18u 's avonds 15 levels omhoog te gaan en 3 all-materia's gemastered te hebben (en dan vergeten je andere partymembers eens in de party te doen waardoor die allemaal 5 levels ofzo achterhangen :P)
Het had ook zo z'n voordeel, als je met 3 party members was, en je liet er 2 "dood" kreeg die ene volgens mij ook alle EXP ;)

Daarnaast denk ik dat ze zich qua items niet aan de originele tijdlijn gaan houden. Die kunnen ze natuurlijk ook gewoon op nieuwe locaties laten verschijnen.

En als ze dan toch bezig zijn, laat ze dan ook gelijk de x2, x4 enz materia toevoegen.
Leuke terugblik op The 10 Most Powerful Materia Combinations In Final Fantasy 7

[Voor 31% gewijzigd door Greatsword op 17-02-2020 17:30]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Deathchant
Greatsword schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:20:
En als ze dan toch bezig zijn, laat ze dan ook gelijk de x2, x4 enz materia toevoegen.
Leuke terugblik op The 10 Most Powerful Materia Combinations In Final Fantasy 7
Zo ver ben ik eigenlijk nooit gegaan, om al mijn materiaslots vol te stouwen met alleen maar Mime materia's. Meestal zorgde ik dat er 7 had, maar elk karakter kreeg die dan gewoon.
De finalattack-phoenix was buitengewoon krachtig als je in de gold saucer ging battlen om je championship belt of je omnislash te kunnen kopen. Daarna kwam ik erachter dat een Ribbon eigenlijk genoeg was. Dan kon je tijdens die slots altijd degene "kiezen" die de meeste status ailments veroorzaakte (om zo meer punten te krijgen na elke gold saucer battle ronde), want je had toch een Ribbon :)

Ik had zelf altijd veel gemasterde counterattack materia waar ik er ieder 2 van gaf en iedereen dan ook de 4x cut materia en ook enemy lure materia in het armor. Ik pakte dan altijd wapens als de Apocalypse en Scimitar die ik dan volstopte met allerlei materia om snel te uplevellen (3x growth). Zo dan in Mideel enorm veel gevechten met headhunters :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:27
DEMO!!!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:18
What the F! :D Twijfel of ik de demo ga spelen of wacht tot de volledige versie op te halen is.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-06 10:43
OMG!! Demo!!!!!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Hier een linkje om hem alvast te downloaden mocht je niet thuis zijn ;)

https://store.playstation...ETRIAL?emcid=pa-st-233073

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalder
Arunia schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:33:
What the F! :D Twijfel of ik de demo ga spelen of wacht tot de volledige versie op te halen is.
De demo is zeer kort, er zitten misschien wel wat spoiler(tjes) in, maar niets wat je niet kende van het origineel.
Je kan nog niet spelen met materia of summons.
Heb nu alleen nog op default gespeeld, weet niet hoe het zit met classic mode, of dat wel turn-based is of niet weet ik niet, op default mode is er in ieder geval geen turn based, maar het is fijn dat de game bijna pauzeert als je een item of ability wil gebruiken, geeft je de tijd om de juiste actie te kiezen. Moest wel wennen aan het vecht systeem, cloud was bij mij al een keer dood gegaan maar daar heb je phoenix down voor :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@Kalder Dan is de demo meer om een kleine feeling te krijgen met de default mode (wil die ook gaan spelen, want dan is het hele systeem verfrissend).
Wel fijn dat wat jij al aanhaalt dat de game bijna pauzeert bij gebruik item etc. Dat is wat ik in Kingdom hearts nog wel frustrerend vind. Gebruik items daar nauwelijks omdat je in boss fights de kans niet krijgt.

Ik ga hem vanavond wel even installeren. Dan gaan we eens kijken hoe en wat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01 20:11
De demo sla ik even over. Ik weet nu toch al dat ik deze game op de dag van release haal en ga spelen. Het is samen met The Last of Us 2 de game waar ik het meeste naar uitkijk. Dus ik vertrouw wel dat het goedkomt en laat de demo voor wat het is zodat ik over een maandje met de "volledige" game los kan gaan :*) .

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EnterToets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 10:50
Net de demo uitgespeeld,

Als grote FF7 fan onzettend vet om de graphics zo te zien. De gameplay daarin tegen twijfel ik nog een klein beetje over. Het is dus een mix van realtime en turn based, waarbij ik het wel heel erg veel chaos vind af en toe. Beiden zijn zeker goed uitgevoerd, alleen vond ik het erg verwarrend wanneer wat nou te gebruiken.

In de demo heb je ook maar 2 party members, maar als deze remake hetzelfde als de original is kunnen dat er dan 3 worden. Dan word het wel heeeel erg onoverzichtelijk denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

EnterToets schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:11:
Beiden zijn zeker goed uitgevoerd, alleen vond ik het erg verwarrend wanneer wat nou te gebruiken.
Dat vond ik in het begin ook, maar wanneer je het eenmaal doorhebt loopt het wel lekker.

Ik vind het erg tof uitgevoerd. Kan niet wachten op 10 April :)

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Met plezier uitgespeeld...... jeugd sentiment en alles heel mooi uitgewerkt. Ik snap wel dat alleen Midgar al een heel zelfstandig spel kan zijn op deze manier. Al ben bang dat het minimaal 4 delen gaat worden zo.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:34
Net de demo uitgespeeld,

Als grote FF7 fan onzettend vet om de graphics zo te zien. De gameplay daarin tegen twijfel ik nog een klein beetje over. Het is dus een mix van realtime en turn based, waarbij ik het wel heel erg veel chaos vind af en toe. Beiden zijn zeker goed uitgevoerd, alleen vond ik het erg verwarrend wanneer wat nou te gebruiken.

In de demo heb je ook maar 2 party members, maar als deze remake hetzelfde als de original is kunnen dat er dan 3 worden. Dan word het wel heeeel erg onoverzichtelijk denk ik.
Ik heb dit ook, de graphics zijn echt super. Heel mooi gemaakt maar gameplay wise niet echt overtuigd. Heb m'n pre-order gecanceld en wacht even classic mode reviews af. Twijfel nog een beetje.

• Kadett
Je kan toch in classic mode de demo spelen?

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:34
Kadett schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:47:
8)7 Nog maar eens proberen dan!

• Kadett
Je hebt Normal Easy en classic mode, Classic mode wordt aanvallen en verdedigen automatisch gedaan waarmee de ATB vult waardoor je de aanvullende aanvallen/magic/items kan gebruiken.

• EnterToets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 10:50
Kadett schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:47:
Is ook aan mij voorbij gegaan! Deze week nog eens een keer proberen, misschien dat classic me meer bevalt.

• Kadett

Dat keuze scherm krijg je, tenminste dat keuze scherm had ik :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30
Net de demo uitgespeeld,

Nu 2x uitgespeeld, na een tijdje lette ik meer op de balkjes en switchte ik niet echt meer tenzij ik long range nodig had, maar voerde ik akties uit met L2 en R2, nog een party member erbij en het gaat meer op het origineel lijken in de zin dat meer als menu's en turnbased aanvoelt. Het blijft echter wel meer een aktie systeem dan turn based.
Het nut van classic mode zie ik nog niet, het doet niets anders behalve automatisch aanvallen, het het is alleen in easy mode.

Maar man man wat ziet het er goed uit, zo nieuw en toch het gevoel van de oude game. Het voelt ook meer ingezoomd, je loopt er zelf in ipv bovenaf van afstand alles meemaken, apart gevoel (mn favo game, nooit echt gestopt met spelen). Nu ik er zelf van geproeft heb duren die laatste weken zooo lang _/-\o_

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

Echt vette game! Moet er alleen nog beetje inkomen met steeds vierkantje rammen hahaha.

Classic maar eens proberen. Heb nu al zin in die game! Echt tof gemaakt :)

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Heerlijk vechtsysteem!

• Arunia
Net ook de demo uitgespeeld. Erg vet. Ga hem in de normal mode spelen.
Was wel even wennen en het hakken op enemies duurt echt lang. Tuurlijk stagger e.d., maar goed.

Op naar 10 april.

• jori040
  • Nu online
Arunia schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:04:
Net ook de demo uitgespeeld. Erg vet. Ga hem in de normal mode spelen.
Was wel even wennen en het hakken op enemies duurt echt lang. Tuurlijk stagger e.d., maar goed.

Op naar 10 april.
Persoonlijk had ik het minder gevonden als ze na een klap plat lagen.

Zal de game straks ook HDR aan boord krijgen ?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb zelf ook de demo gespeeld, ondanks dat ik FF7 jááren geleden heb gespeeld blijft het wel herkenbaar. Wel moest ik wennen aan het vechtsysteem (speelde op normal) en soms komen de gevechten behoorlijk chaotisch over. Neem nou de laatste baas waar ik op een gegeven moment het idee had dat het 1 grote hp-spons was :P

spoiler:
maar begrijp ik uit de cutscenes nou goed dat die reactor niet opgeblazen werd door die – naar mijn gevoel kleine - explosie maar door die Guard Scorpion (lasers e.d.) en andere figuren (omdat Heidegger op een knop drukte?)

STRAVA

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:25:
Ik heb zelf ook de demo gespeeld, ondanks dat ik FF7 jááren geleden heb gespeeld blijft het wel herkenbaar. Wel moest ik wennen aan het vechtsysteem (speelde op normal) en soms komen de gevechten behoorlijk chaotisch over. Neem nou de laatste baas waar ik op een gegeven moment het idee had dat het 1 grote hp-spons was :P

spoiler:
maar begrijp ik uit de cutscenes nou goed dat die reactor niet opgeblazen werd door die – naar mijn gevoel kleine - explosie maar door die Guard Scorpion (lasers e.d.) en andere figuren (omdat Heidegger op een knop drukte?)
Ik had dezelfde ervaring.
Maar denk dat de gevechten echt puur gewenning zijn.

spoiler:
Dat viel me ook op, ik weet ook niet precies meer hoe het in het orgineel verteld wordt. Maar het is een leuke wending om het verhaal wat anders te vertellen. Sowieso krijgt Avalanche de schuld hiervan en verder....ben benieuwd!

• Arunia
@vhal en @Stef120
spoiler:
Dat was wat ik ook mee kreeg. Volgens mij was dat in het origineel niet. Heb mijn vrouw ook van alles ondertussen uitgelegd wat er op dat moment gebeurde. Zonder te spoilen verder. Vond het wel een mooie twist en is ook wel logisch eigenlijk. Die bom was slap tegenover wat er daarna gebeurde.

• Stef120
  • Nu online
Gaaf dat de spoiler tags tevoorschijn komen voor een spel van dik 20 jaar oud.

Wat ook goed is!

spoiler:
Straks blijft Aeris nog leven ook :9~

Plot twist? :Y

[Voor 29% gewijzigd door Stef120 op 03-03-2020 08:55]

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 14:00
Gisteren de demo gespeeld. Echt gaaf om het verhaal weer opnieuw te beleven. Ik moest in het begin even wennen aan het gevechtssysteem. Maar dat duurde niet zo lang, super tof gedaan. Ik ben er wat langzaam erdoorheen gegaan om de omgeving te verkennen. Kijken of ik nog de oude omgeving herken van de ps1 versie. Nou het voelde echt wel vertrouwd aan.

Enige minpunten wat ik heb is dat het nu niet echt duidelijk is of je iets geblockt hebt. Af en toe leek het alsof het geen zin had om weg te rollen voor de honden die je in het begin tegen komt.

De AI (Barret) die je volgt later in de demo is ook niet al te snugger. Loopt vast tijdens de vallen die je tegen komt onderweg naar de mako reactor. Het lijkt alsof ze een super simpel follow algoritme hebben gebruikt om Barret je te laten volgen. Maar dit is maar een demo uiteraard, het eindproduct zal zeker super tof zijn.

spoiler: title
Ik was wel verrast waarom Cloud niet bliksem kon gebruiken en aaleen fire. Later kwam ik erachter dat Barret het juist heeft. Ik kan me herinneren dat Barret geen materie had in het begin in de ps1 versie.

spoiler: title
De verandering in het verhaal dat het Shinra is die de reactor verder opblies omdat de bom van Avalanche te slap is om zo de schuld op Avalanche te zetten vond ik wel een interessante shift van het origineel. In het orogineel was er ook geen cutscenes van Shinra dat je een idee gaf dat ze het in de smiezen hadden en het nauw aan het volgen waren in het geheim.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stef120
  • Nu online
Op de site van Gematsu staan een aantal toffe filmpjes met previews etc
link

Kwam oa deze tegen met het gevecht tegen Airbuster.
Wat ik zelf erg toffe details vind is dat je de machine zelf al ziet staan in rust modus en verschillende computer schermen met info over de machine.
Het maakt het allemaal erg herkenbaar en veel meer uitgebreid.

ik ben onwijs hyped!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 11:00
Demo ook uitgespeeld en echt weggeblazen. Wat tof gedaan!

Iemand nog opgevallen dat je qua HP en MP op een veel hoger niveau begint dan in het origineel? Daar begon je met iets van 300HP en nu zit je al tegen de 2000. Benieuwd wat de gevolgen daarvan zijn.

PSN: Sluuz

• Deathchant
Sluuz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:09:
Demo ook uitgespeeld en echt weggeblazen. Wat tof gedaan!

Iemand nog opgevallen dat je qua HP en MP op een veel hoger niveau begint dan in het origineel? Daar begon je met iets van 300HP en nu zit je al tegen de 2000. Benieuwd wat de gevolgen daarvan zijn.
Ik denk eerder dat dat te maken heeft met dat latere final fantasy's al door de 9999-barriere heengingen, zodat het iets overzichtelijker wordt hoe ver je ongeveer bent met een monster verslaan die 1 miljoen HP heeft. Die inschatting maken (voor zover dat kan) gaat iets beter als je ziet dat je 20K damage doet ipv 9999. Maar ja, dan ga ik er tevens meteen vanuit dat je straks ook over de 9999 damage kunt doen, wat zich nog moet uitwijzen.

Aan de andere kant, het zijn ook maar getalletjes he, of je max nou 9999 is of 100.000, je hebt toch wel snel in de gaten hoe zich dat tot elkaar verhoudt.
Maar idd, in het begin kreeg je normaliter 137 302 HP voor Cloud en deed je iets van 23 damage met je zwaardje. De eerste keer BOLT gebruiken en meteen 80 damage...toen dacht je nog van whoaaaa! :)

Je zou zeggen dat ik als die hard fan ook meteen de demo zou spelen, maar ik zit nog steeds een beetje in die fase van "moet ik nou echt een PS4 gaan kopen speciaal voor alleen dit spel". En de 2e hands prijzen op V&A zijn echt veel te duur. Een simpele PS4 Pro met 1 of 2 controllers kom je al niet meer tegen. Je moet meteen een hele rits spellen mee overnemen. En áls je er een tegenkomt dan moet je tussen de 250-300 euro aftikken. Dan koop ik em wel nieuw. :O

[Voor 0% gewijzigd door Deathchant op 03-03-2020 16:56. Reden: Thanks Sluuz! :)]

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 21:02

Snappie88

Mr. Hollywood

Kadett schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:45:
Met plezier uitgespeeld...... jeugd sentiment en alles heel mooi uitgewerkt. Ik snap wel dat alleen Midgar al een heel zelfstandig spel kan zijn op deze manier. Al ben bang dat het minimaal 4 delen gaat worden zo.
Is hier al meer bekend over? We krijgen minimaal twee delen, met het tweede deel gepland op begin 2021 geloof ik. Weten we tot welke scene deel #1 loopt (vergelijkbaar met disc #1 wellicht)?

Surfin' paradise!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 13:16
Ook de demo gespeeld en ben halverwege gestopt... had geen tijd meer over :P
Maar kippenvel zeg! Gameplay lijkt een beetje op FF7 Crisis Core, dus hier ga ik me wel mee vermaken :)

Twitch.tv/coelijoeli

• Deathchant
Snappie88 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Is hier al meer bekend over? We krijgen minimaal twee delen, met het tweede deel gepland op begin 2021 geloof ik. Weten we tot welke scene deel #1 loopt (vergelijkbaar met disc #1 wellicht)?
Dat vraag ik me dus ook af....Disc 1 op de PSX liep tot aan de 23e chapter Forgotten Capital. Je had tussen dat en midgar in nog zoveel sequences....de Slums, Wallmarket, Gold Saucer, Corel Prison, Gongaga....Je deed daar volgens mij behalve Wutai en Mideel bijna elk dorpje alvast aan. We weten pas na 10 april hoe ver ze midgar uitdiepen en waar ze stoppen. Als ze alleen (escape) midgar doen op disc 1, dan zou je pas op de 6e chapter van de originele disc 1 zitten.....Dat zou betekenen dat ze compleet disc 1 van vroeger over 4 delen verdelen...Lijkt me eigenlijk ook best sterk...

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 15:52

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Slums en Wallmarket zijn nog gewoon Midgar.
De meeste plaatsjes die je aandoet zijn qua inhoud vergelijkbaar met hoeveel je doet in Wallmarket. Dus dan kan het sneller gaan. Hoe ze de overworld überhaupt aanpakken vraag ik me wel af.

Op dit moment verwacht ik in totaal 3 tot 4 delen.
Maar de verdeling hoe is wel lastig.

Wel is het zo dat disc 3 origineel vrij weinig was. Dus dat kan 1 deel of misschien zelf maar een gedeelte van het laatste deel zijn.

Grappig feitje ook. Behalve de cutscenes stond heel FFVII op elke disc. Vandaar ook dat de laatste disc zo kort was. Het was vooral de ending cutscene

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sluuz
Deathchant schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Maar idd, in het begin kreeg je normaliter 137 HP voor Cloud en deed je iets van 23 damage met je zwaardje. De eerste keer BOLT gebruiken en meteen 80 damage...toen dacht je nog van whoaaaa! :)
YouTube: Final Fantasy 7 Remake Vs. Original (Bombing Mission)

302HP ;)

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zojuist ook gespeeld, ik vind het gaaf. Mooie trip down memory lane, ook de muziek klonk herkenbaar/bekend.

Beetje chaotisch inderdaad wel: relatief veel informatie zichtbaar en nog niet echt duidelijk welke acties de beste resultaten opleveren, maar kan ook zijn dat ik niet goed genoeg op de hitpoints heb gelet. Het is allemaal veel sneller/actierijker dan het oude battlesysteem.

Ik kijk iig uit naar 10 april :)

Motor-forum.nl

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-06 07:28
Demo speelde fijn. Met cloud alleen ging het goed. Toen met barret erbij was het inderdaad chaotisch. Misschien switchte ik net wat teveel met de personages, voor elke ATB charge switchte ik van character, terwijl je idd ook commando's kan geven.

Ook heb ik veel moeten healen vooral bij de baas, maar je kreeg dan ook echt wel veel potions, waarschijnlijk dan ook voor een reden.

Ik kijk uit naar de volledige game!

Hoe ze de volgende games gaan aanpakken blijft me een raadsel. De grote vraag is hoe het zit met je materia enzovoort, zou alles gereset worden? Dat lijkt me dan ook weer vreemd.

Edit: deze demo duurde gemiddeld 1u. Terwijl je in de oorspronkelijke game er 20min over deed.

[Voor 7% gewijzigd door cooLopke op 03-03-2020 21:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
jori040 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:53:
[...]

Persoonlijk had ik het minder gevonden als ze na een klap plat lagen.

Zal de game straks ook HDR aan boord krijgen ?
De demo heeft HDR. Waarom zouden ze dat er weer uithalen?

• Aight!
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

cooLopke schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:33:
Demo speelde fijn. Met cloud alleen ging het goed. Toen met barret erbij was het inderdaad chaotisch. Misschien switchte ik net wat teveel met de personages, voor elke ATB charge switchte ik van character, terwijl je idd ook commando's kan geven.

Ook heb ik veel moeten healen vooral bij de baas, maar je kreeg dan ook echt wel veel potions, waarschijnlijk dan ook voor een reden.

Ik kijk uit naar de volledige game!

Hoe ze de volgende games gaan aanpakken blijft me een raadsel. De grote vraag is hoe het zit met je materia enzovoort, zou alles gereset worden? Dat lijkt me dan ook weer vreemd.

Edit: deze demo duurde gemiddeld 1u. Terwijl je in de oorspronkelijke game er 20min over deed.
Ja dat healen had ik ook. Heb bijna alle potions gebruikt. Toch wennen aan het ontwijken, dat is helemaal nieuw voor me hahaha.

En ik bleef maar op vierkantje rammen, beter om je skills te gebruiken want dan doe je meer schade.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:46:
[...]

De demo heeft HDR. Waarom zouden ze dat er weer uithalen?
Ja en goed ook. :)

Kwam er gisteren achter dat ik de PS4 in een HDMI poort had zitten waar de HDR niet op aan stond.Na schoonmaak niet goed opgelet.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Nu ik deze demo heb gespeeld, is FF15 vergelijkbaar met FF7r qua gameplay? Ik merk dat ik een beetje hyped ben en ik eigenlijk FF15 wel een kans wil geven om te spelen tot FF7r uitkomt. Of moet je met een gigantische boog om FF15 heen lopen en eerder gaan voor FF12r of X/X-2 (maar eerlijk gezegd vond ik X/X-2 wel 1 van de mindere FF-games) ?

Momenteel ben ik nog bezig met Star Wars Jedi maar die heb ik maar even op storymode gezet om zo snel mogelijk door de game heen te fietsen :X

[Voor 8% gewijzigd door vhal op 04-03-2020 08:47]

STRAVA

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Eigenlijk was ik vergeten dat deze eraan zat te komen tot ik gisteren een appje kreeg datde demo er was en helaas behoorlijk wat tijd verloren in de Demo :) maar wat een heerlijk gevoel weer, moest wel enorm wennen aan het battle system ( nog steeds overigens) er was alleen wel een enorm minpunt wat ik gevonden heb.

Iedere keer na een gevecht zat ik op het victory deuntje te wachten wat dan weer niet kwam. Aangezien ik eigenlijk een hoop van het nieuws gemist heb hoop ik dan maar dat er geen "episode" structuur is.

EDIT:
Inmiddels erachter dat er wel een "episode" structuur komt die de game in delen gaat uitbrengen, hierover is voor mij nog te weinig bekend maar de kans zit dat ik hem daarom wel ga overslaan tot alles uitgebracht is. Als ik inmiddels in zo'n game zit wil ik niet steeds een tijd wachten tot ik verder kan spelen.

Laat staan dat ik iedere keer full price wil betalen voor een FF7r-1 / FF7r-2, FF7r-3 enz.

[Voor 28% gewijzigd door ShadowBumble op 04-03-2020 15:19]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• jori040
  • Nu online
vhal schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:43:
Nu ik deze demo heb gespeeld, is FF15 vergelijkbaar met FF7r qua gameplay? Ik merk dat ik een beetje hyped ben en ik eigenlijk FF15 wel een kans wil geven om te spelen tot FF7r uitkomt. Of moet je met een gigantische boog om FF15 heen lopen en eerder gaan voor FF12r of X/X-2 (maar eerlijk gezegd vond ik X/X-2 wel 1 van de mindere FF-games) ?

Momenteel ben ik nog bezig met Star Wars Jedi maar die heb ik maar even op storymode gezet om zo snel mogelijk door de game heen te fietsen :X
Tov van 15 is deze structuur meer lineair maar het vechtsysteem komt in mijn ogen best wel in de buurt van FF15.[al zal lang niet iedereen daar mee eens zijn]
Tot deze game in de winkel ligt is FF15 de meest moderne FF game die je kan spelen want al het oudere materiaal voelt nu wel qua gameplay verouderd aan.

Ik zou zeker niet met een boog om 15 heen lopen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:33
Heerlijk spel, kan niet wachten om met de volledige game te beginnen. Zo mooi gemaakt.
Battle systeem is wel even wennen maar ik denk dat dit ik het wel snel door heb.

De muziek haalt alles weer naar boven, back to '97 8) _/-\o_

Hopelijk is het wel mogelijk om alle delen op de PS4 te blijven spelen en moet ik niet op den duur in een PS5 investeren maar dat merken we later wel.

[Voor 24% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-03-2020 09:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aight!
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

https://www.facebook.com/playstation/videos/208235820270050/

Wel leuk om te horen en zien. Materia is terug zoals we het kennen :)

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 14:00
Heb toch besloten om 'm vandaag te reserveren, alleen de base game via allyourgames. Ze hebben 'm voor 50 euro daar staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stef120
  • Nu online
blackshelve schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:28:
Heb toch besloten om 'm vandaag te reserveren, alleen de base game via allyourgames. Ze hebben 'm voor 50 euro daar staan.
Ik sta telkens weer echt te kijken van de prijsverschillen.
PS Store €69,99,- (digitaal en pre order)
Bol.com €59,99,- (fysiek en pre order) en vele andere winkels natuurlijk
Allyourgames €50,95,- (fysiek en pre order)

Nou vraag ik me af of je bij allyourgames ook de pre order bonus content krijgt.
Het is natuurlijk aan jezelf welke versie je aanschaft maar de prijs verschillen zijn nogal aanwezig.

Ik persoonlijk geef niet zoveel aan pre bonus content en koop liever fysiek.

[Voor 0% gewijzigd door Stef120 op 04-03-2020 13:44. Reden: Typo]

• Deathchant
Ondanks ik geen PS4 (Pro) heb, heb ik toch de game gepreordered. Ik vond het er echt goed uitzien en de muziek ook. Het ging wel snel met wat je na een gevecht allemaal gewonnen hebt (EXP, GIL, AP enzo). Vrij chaotisch. Maar ik heb FF7 Crisis Core op de PSP ook gespeeld en het ziet een beetje hetzelfde uit qua battlen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 13:16
Deathchant schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:03:
Ondanks ik geen PS4 (Pro) heb, heb ik toch de game gepreordered. Ik vond het er echt goed uitzien en de muziek ook. Het ging wel snel met wat je na een gevecht allemaal gewonnen hebt (EXP, GIL, AP enzo). Vrij chaotisch. Maar ik heb FF7 Crisis Core op de PSP ook gespeeld en het ziet een beetje hetzelfde uit qua battlen.
Het is inderdaad bijna hetzelfde als Crisis Core! Vind het een zeer geschikte battle systeem

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TLDR. Na het spelen van de demo ben ik om. De remake ga ik (waarschijnlijk) met heel veel plezier spelen.

1997.
Mijn ouders hadden een Sega en ik had een Playstation 1. Maar dat was het toch allemaal net niet. Op de een of andere manier zat ik meer te klooien op de C64, dan op de spelconsoles.

Na vele maanden kranten gooien en bij de boer werken, had ik genoeg geld om een eigen echte pc te kopen. Ik was "pas" 16 jaar.

Tijdens het samenstellen, hoor ik de verkoper zeggen: "20GB, dat krijg je nooit vol, daar heb je rest van je leven genoeg aan"...

Na het samenstellen, mocht ik een spel uitzoeken. Onverwacht. Ergens op de onderste plank lag FFVII. Ik kon het spel niet maar de verpakking sprak me aan. De verkoper probeerde mij een populairder spel mee te geven (geen idee meer wat) maar daar had ik geen interesse in. Ik had geen ervaring met RPG maar iets hield me toch tegen om niet naar de verkoper te luisteren.

Bij het openen van het doosje zag ik 4 cd's zitten. Thuis meteen alles geïnstalleerd en het spel uitgeprobeerd.
Bye bye social life. Bye bye sleep. Ik was verkocht...
Dat was mijn kennismaking met Final Fantasy.

Sindsdien heb ik elk deeltje (uit)gespeeld dat maar uitkwam en ook degene wat al bestond.

2020
FFVII is niet mijn favoriet maar maakt wel de meeste gevoelens bij mij los. Hij staat zeer zeker in mijn top 3. Na FFIX (favoriet!!!) en FFX (nummer 3) zit in deeltje VII de meeste game uren in.

Ik was behoorlijk sceptisch toen ik enkele jaren geleden las, dat ze een remake gingen maken. .

Vandaag de demo (uit)gespeeld.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was met de demo. Het is naar mijn mening een hele goeie REMAKE(!!!). Ook het combat vind ik goed uitgewerkt. Ja het is anders maar dat mag ook wel bij een remake. Tenminste, dat vind ik.
Dit is meer zoals je tegenwoordig ziet bij RPG. Maar zoals hierboven al is aangegeven, de tijd staat praktische stil als je de menu in gaat. Waardoor je toch een klein beetje nostalgische gevoelens krijgt.

Kleine ironie, vroeger had ik 4 cd's en ik verwacht (23 jaar later) dat we straks weer 4 schijven hebben.

Meer dan ik dacht...

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-06 08:25
De demo valt me helemaal niet tegen moet ik zeggen. Nog steeds wel mijn twijfel bij de hele chapter opzet. Elk chapter is een full game en de hele eerste game is alleen Midgar. Vraag me echt heel erg af hoe ze daar dan genoeg content in stoppen zonder de kracht van het originele verhaal te verliezen.

• streamnl
  • Niet online
Na een nachtje slapen, heb ik besloten dat ik wacht totdat alle delen uit zijn.
Ik ben me van bewust dat dit nog enkele jaren kan duren. Waarschijnlijk komt er dan wel een verzamelbox ofzo. Dan is het bijna helemaal "net als vroeger".

En het is niet dat ik niet weet wat ik kan verwachten
Ik vermaak me wel tot dan met de retropie ;)

Meer dan ik dacht...

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ik heb gister de demo uitgespeeld, vermakelijk spel, maar niks voor mij.

Het ziet er allemaal erg mooi uit, maar de clunky movement, de difficulty ja het is op normal en ja het is het begin van het spel maar het was echt letterlijk met 2 vingers in de neus, zonder enige ervaring met een FF game te hebben. De combat vind ik persoonlijk irritant, teminste de combat zelf is prima, maar het constant tussen characters moeten switchen haalt mij echt helemaal uit de flow.

Doorslaggevend is natuurlijk ook dat dit spel in delen wordt uitgebracht, daar heb ik gewoon een hekel aan. Ik moet met series al een jaar wachten, ga dit niet ook nog eens met games doen. :)

Voor de liefhebbers lijkt me dit wel een perfect spel!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:49
Ambition88 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:03:
Voor de liefhebbers lijkt me dit wel een perfect spel!
Ik heb vanaf VI elke singleplayer maingame uitgespeeld op 100% of daar tegenaan inclusief alle remakes/re-issues, heb XI een jaar gespeeld, heb XIV twee jaar gespeeld en ga door de chapterconstructie deze niet kopen..

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 15:39

ye-roon

knaak

Ik was al over tijdens na de 20ish minute E3 2019 presentatie. Na het spelen van de demo. Still hyped.

Ik vraag me wel of iets aan mij ligt of dat er meerdere mensen zijn die het op viel. Maar mijn 30 jaar game ervaring heeft me een soort spidey-sense gegeven. Het voelde tijdens de demo aan of er scenes en ruimtes geskipped worden. Stukken waar het spel door gaat, maar daar een soort "stutter" is, waardoor ik het gevoel kreeg dat er story of areas overgeslagen worden. En dat is prima, want ze willen dit brengen als de "eerste" missie zoals je gewend bent. Plus dat doet vermoeden dat er veel meer story is en thats a good thing.

30 maart eerst nog ff wat P5R. En dan 2 weken later, misschien toch maar vrij regelen :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Arunia
Ik was al om sinds de eerste aankondiging.
Reservering staat al sinds 8 juli 2015... die hou ik ook aan. Vorig jaar nog gebeld door GM welke versie ik wilde en dat is natuurlijk de iets uitgebreidere.
Reden dat ik zowel Sephiroth versie als First Class edition niet wil, is vanwege het action figure gebeuren. Als het nou anders was, had ik hem meteen bij Square zelf besteld. Gewoon zonde en voor die prijs hadden ze prima een goed beeld kunnen laten maken.

• Kalder
Woow, er is toch behooooorlijk wat veranderd over de jaren, best enorme verschillen tussen de trailers!!

• jori040
  • Nu online
De 2020 code is in alle opzichten beter lijkt wel.Niet gek na zoveel jaar maar toch.

• streamnl
  • Niet online
De Rikster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb vanaf VI elke singleplayer maingame uitgespeeld op 100% of daar tegenaan inclusief alle remakes/re-issues, heb XI een jaar gespeeld, heb XIV twee jaar gespeeld en ga door de chapterconstructie deze niet kopen..
Ik gok wat je dan niet gehaald/behaald hebt... (als ik naar mijzelf kijk)

- bliksem ontwijken
- touwtje springen
- de eindbaas na het verslaan van alle dark Eons
- vast wel nog iets
- ?

frustraties frustraties frustraties. Zelf nu.
:+

Meer dan ik dacht...

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:49
streamnl schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:34:
[...]

- bliksem ontwijken
- touwtje springen
- vast wel nog iets
FF masochist dus..

Zou het nu ook niet meer doen trouwens, geen tijd meer voor (over).

• Kalder
streamnl schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:34:
[...]

- bliksem ontwijken
- touwtje springen
- vast wel nog iets
- ?

frustraties frustraties frustraties. Zelf nu.
:+
Ik vraag me af hoe moeilijk het gaat worden om de platinum te halen voor FFVII Remake...

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 11:09

westergas

rikkie_pc

Van mij had het niet gehoeven, de herinnering aan het origineel is zo veel mooier dan de remake. Battle systeem zal je ongetwijfeld aan wennen maar ik zie het nut er niet van in. Grafisch en technisch is dit natuurlijk een vooruitgang maar dit komt niet in de buurt van de ervaring die ik in 97 had <3

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
westergas schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 01:24:
Van mij had het niet gehoeven, de herinnering aan het origineel is zo veel mooier dan de remake. Battle systeem zal je ongetwijfeld aan wennen maar ik zie het nut er niet van in. Grafisch en technisch is dit natuurlijk een vooruitgang maar dit komt niet in de buurt van de ervaring die ik in 97 had <3
Er zijn tientallen miljoenen gamers die het origineel nooit gespeeld hebben, en voor die mensen is het heel fijn dat ze niet gedacht hebben "voor westergas hoeft het niet, dus laten we het maar niet doen"... :+

Ik heb vooralsnog alleen de demo gespeeld, maar die heeft meer indruk gemaakt op me dan ik had verwacht. Het ziet er héél erg mooi uit, en ook de voice acting vond ik goed gedaan. En de styling van deze remake is dusdanig anders dan het origineel van 2 decennia geleden, dat ik denk dat er zat mensen zijn die een goede ervaring hiermee zullen hebben, ook al hebben ze het origineel ook gespeeld :)

[Voor 24% gewijzigd door Hahn op 07-03-2020 01:51]

The devil is in the details.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Goed punt @Hahn het is natuurlijk ook ongetwijfeld een prima spel. Ik ga het alleen doen met de warme herinnering die ik heb aan vroeger tijden en mijn schaarse game tijd besteden aan Death Stranding en Cyberpunk 2077 8)

edit: vergeet even dat ik pas op 33% van rdr2 ben dus eerst die maar even afronden

[Voor 16% gewijzigd door westergas op 07-03-2020 02:16]

• jori040
  • Nu online
Fysieke komt wat later: https://www.gamed.nl/view/137810

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mwa dat staat er niet :) Er staat dat de distrubutie gewoon niet optimaal is waardoor het zou kunnen voorkomen dat niet eedereen op release dag een exemplaar kan bemachtigen.

Mooi dat ze duidelijk hierin zijn, ik merk het vanzelf wel of hij op de deurmat verschijnt of de dag zelf of iets later, maar ik weiger hem digitaal te kopen, ik begrijp werkelijk niet waarom een digitaal expemplaar duurder zou moeten zijn dan een fysieke kopie ( die veel meer distrubutie kosten heeft EN ook nog een return on investment heeft als je hem tweedehands verkoopt).

Voor de rest *O* *O* *O* *O* (sort off) nu mijn reistijd naar werk eruit is heb ik opeens veel meer tijd om te gamen.

• Arunia
Ik heb naar GM een twitter bericht gestuurd met de vraag hoe ik dat kan regelen met het ophalen van FFVII R.
Nog geen reactie gehad, maar dat is logisch op dit moment.
Verwacht zelf als GM ze krijgt dat ik hem met launch wel als één van de eerste mag hebben, maar dat is meer omdat mijn preorder hoogstwaarschijnlijk één van de eerste al dan niet de eerste is daar.
september 2015. :P

@ShadowBumble Meestal is de digitale versie duurder omdat ze niet willen concurreren met de lokale verkoop.
Geldt voor de verschillende console bouwers ook in de store.

[Voor 18% gewijzigd door Arunia op 19-03-2020 15:33]

• jori040
  • Nu online
@ShadowBumble
Je voelt de bui zelf toch ook wel hangen.

• Deathchant
Ik ben nog steeds op zoek naar een PS4 Pro tegen een niet-nieuw prijs en zonder 500000 spellen erbij, maar ik heb 't spel bij allyourgames besteld. Volgens mij was het een fysiek spel. Ik zie wel wanneer ie in de bus belandt..

• Kalder
Ik hoop echt niet dat hij weer uitgesteld word. Maar zo kort voor de release? Kan het me niet voorstellen, alhoewel met dat corona virus, je weet maar nooit...
Hoop in ieder geval dat ie gewoon 10 april komt.

edit:

Het blijft dus 10 April afhankelijk van de situatie.

[Voor 25% gewijzigd door Kalder op 19-03-2020 19:38]

• dvd-linden
Wat raden jullie aan om te doen? Ik pre-order games eigenlijk nooit, omdat ik dat nogal onzinnig vind. Koop sowieso niet veel games op release en als ik dat doe rijd ik meestal naar de mediamarkt in Breda en pik ik de game daar op. Nu is de situatie natuurlijk volledig anders en ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat dit wellicht niet mogelijk zal zijn op 10 april.

Zouden jullie aanraden, gezien de situatie waar we nu in leven, om de game toch maar te pre-orderen. Ik wil hem namelijk per se fysiek en wil hem ook wel het liefste op de 10e meteen spelen uiteraard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
dvd-linden schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:50:
Wat raden jullie aan om te doen? Ik pre-order games eigenlijk nooit, omdat ik dat nogal onzinnig vind. Koop sowieso niet veel games op release en als ik dat doe rijd ik meestal naar de mediamarkt in Breda en pik ik de game daar op. Nu is de situatie natuurlijk volledig anders en ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat dit wellicht niet mogelijk zal zijn op 10 april.

Zouden jullie aanraden, gezien de situatie waar we nu in leven, om de game toch maar te pre-orderen. Ik wil hem namelijk per se fysiek en wil hem ook wel het liefste op de 10e meteen spelen uiteraard.
Uhm is er een ander alternatief dan? :+ Als je vertrouwen hebt in het spel, lekker pre-orderen. Ik heb zelf geen idee wanneer het review embargo eraf gaat.

[Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 20-03-2020 10:57]

• dvd-linden
Ambition88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Uhm is er een ander alternatief dan? :+
Uiteraard. Ik kan er ook voor kiezen om niet te pre-orderen, maar dat levert nu twee risico's op als ik het goed inschat:

- 1. Het zou zo kunnen zijn dat de mediamarkt (of een andere winkel die de game verkoopt) niet open is op 10 april als de maatregelen na 6 april worden verlengd en/of verzwaard.

- 2. Het zou kunnen dat in het geval de winkels wel open zijn er een kans is dat de game daar fysiek niet ligt, gezien het statement dat Square eruit heeft gedaan.

Nou heb ik in het geval van het tweede risico bij een pre-order ook geen volledige zekerheid natuurlijk, maar vandaar dat ik dacht "ik vraag jullie advies even". Alhoewel ik ook begrijp dat ik zelf de keuze zal moeten maken natuurlijk 8).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
dvd-linden schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:02:
[...]

Uiteraard. Ik kan er ook voor kiezen om niet te pre-orderen, maar dat levert nu twee risico's op als ik het goed inschat:

- 1. Het zou zo kunnen zijn dat de mediamarkt (of een andere winkel die de game verkoopt) niet open is op 10 april als de maatregelen na 6 april worden verlengd en/of verzwaard.

- 2. Het zou kunnen dat in het geval de winkels wel open zijn er een kans is dat de game daar fysiek niet ligt, gezien het statement dat Square eruit heeft gedaan.

Nou heb ik in het geval van het tweede risico bij een pre-order ook geen volledige zekerheid natuurlijk, maar vandaar dat ik dacht "ik vraag jullie advies even". Alhoewel ik ook begrijp dat ik zelf de keuze zal moeten maken natuurlijk 8).
Hehe snap ik. Ik verwacht persoonlijk eerlijk gezegd eerder meer nieuwe maatregelen, dan dat de huidige regels zo blijven of worden versoepeld.

Blijft speculeren, maar als je het spel graag zou willen spelen, zou ik geen risico nemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Het komt er aan *O*

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Nice ! De 1st Class editie was mij net even te gortig maar ben wel super benieuwd, het lijkt erop dat je hem dus zelfs eerder zal hebben !

• Arunia
@Chester Blijf het jammer vinden dat het action figures zijn. Heb hier de Koto bukiya versie van de originele staan. Had daar een zelfde maat van AC bij willen hebben en deze, maar hoef geen action figures.

• Deathchant
Ik heb nog niks gehoord van AllYourGames.nl (preordered). Ik zal em zeker de 10e niet kunnen spelen, die zal dan pas de 11e of later (door corona e.d.) bezorgd worden. Maar goed, ik ben stom geweest, ik had 3 dagen geleden bij nedgame de PS4 Pro moeten kopen, hij is toen 1 dag voor 298 euro geweest. Ik wilde em zojuist kopen, maar nu weer 348 euro :'(
2e hands moest iemand er nog 300 euro voor hebben met 1 controller :F

• Kalder
Ik heb gewoon de normale versie gepreorderd bij bol.com zo rond kerst.
Ben benieuwd of ik hem op 10 april krijg... Op mijn account staat nog steeds dat hij op 3 maart bezorgd zal worden, maar op de game pagina staat wel 10 april.

• Stef120
  • Nu online
Vandaag bij all your games pre-orderd. Ben benieuwd of je evengoed de pre order content krijgt.
Niet dat het noodzakelijk is.
Doe mij maar gewoon de game op 10 april... :9~

• Deathchant
Stef120 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:49:
Vandaag bij all your games pre-orderd. Ben benieuwd of je evengoed de pre order content krijgt.
Niet dat het noodzakelijk is.
Doe mij maar gewoon de game op 10 april... :9~
Dat is toch een fysiek exemplaar toch? Tenminste, ik heb ook hier gepreordered en ik ging er vanuit dat het een fysiek exemplaar was.

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kalder schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:32:
Ik heb gewoon de normale versie gepreorderd bij bol.com zo rond kerst.
Ben benieuwd of ik hem op 10 april krijg... Op mijn account staat nog steeds dat hij op 3 maart bezorgd zal worden, maar op de game pagina staat wel 10 april.
Klein jaartje wachten dus nog ;) Maar ik heb hetzelfde, oude leverdatum bij de bestelling. Ga ervan uit dat ik hem gewoon op 10 april ga ontvangen, heb hier geen tegenbericht over ontvangen.

Motor-forum.nl

• Kalder
Bananeman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Klein jaartje wachten dus nog ;) Maar ik heb hetzelfde, oude leverdatum bij de bestelling. Ga ervan uit dat ik hem gewoon op 10 april ga ontvangen, heb hier geen tegenbericht over ontvangen.
2020 stond er ook nog bij ;) dus als ze hem met een tijdmachine terug zouden sturen zou ik het prima vinden, maar dan zat ik nu al lang te spelen.

• Stef120
  • Nu online
Deathchant schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:05:
[...]

Dat is toch een fysiek exemplaar toch? Tenminste, ik heb ook hier gepreordered en ik ging er vanuit dat het een fysiek exemplaar was.
Jazeker de fysieke variant.
Maar vroeg me af of er dan een coupon bij gevoegd is voor de pre order content.

• Mutatie
Stef120 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Jazeker de fysieke variant.
Maar vroeg me af of er dan een coupon bij gevoegd is voor de pre order content.
Ik ben er ook wel benieuwd naar. De collectors edition bij media markt besteld. Geen idee hoe dat gaat met pre order content. Voor het eerst een pre order gedaan.

• Stef120
  • Nu online
Mutatie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:48:
[...]

Ik ben er ook wel benieuwd naar. De collectors edition bij media markt besteld. Geen idee hoe dat gaat met pre order content. Voor het eerst een pre order gedaan.
Bij de "day one edition" van Final Fantasy XV zat keurig een voucher voor een waardeloos zwaard.

Daarom hecht ik ook niet direct waarde aan de pre order content.
Vaak is ingame content geinig maar op langere termijn waardeloos.
Extra background e.d. is stiekem wel tof natuurlijk :Y

• Mutatie
Stef120 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Bij de "day one edition" van Final Fantasy XV zat keurig een voucher voor een waardeloos zwaard.

Daarom hecht ik ook niet direct waarde aan de pre order content.
Vaak is ingame content geinig maar op langere termijn waardeloos.
Extra background e.d. is stiekem wel tof natuurlijk :Y
Normaal boeit het me ook niks maar FFVII is de game of my life. De 1st class was me te gortig maar ik wil verder elk dom extraatje bij deze :9

• westergas

westergas

rikkie_pc

Deathchant schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:35:
ik had 3 dagen geleden bij nedgame de PS4 Pro moeten kopen, hij is toen 1 dag voor 298 euro geweest. Ik wilde em zojuist kopen, maar nu weer 348 euro :'(
5 tientjes verschil. Rondje bier en een portie bitterballen...niet wakker van liggen lijkt me ;)

Haha macht der gewoonte...rip horeca.

[Voor 6% gewijzigd door westergas op 28-03-2020 02:09]

• Kalder
Deathchant schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:35:
Ik heb nog niks gehoord van AllYourGames.nl (preordered). Ik zal em zeker de 10e niet kunnen spelen, die zal dan pas de 11e of later (door corona e.d.) bezorgd worden. Maar goed, ik ben stom geweest, ik had 3 dagen geleden bij nedgame de PS4 Pro moeten kopen, hij is toen 1 dag voor 298 euro geweest. Ik wilde em zojuist kopen, maar nu weer 348 euro :'(
2e hands moest iemand er nog 300 euro voor hebben met 1 controller :F
Volgens budgetgaming is hij bij gamemania nog steeds €299

https://www.budgetgaming....station+4+pro+(1+tb).html

edit: Oh zie nu net dat op de site van gamemania staat "Niet beschikbaar"
Ah ja, gewoon op de sales letten, hij zal vast nog wel een paar keer voor dat bedrag verschijnen, en als over een paar maanden de nieuwe consoles komen zal hij zeker te krijgen zijn voor 300 zo niet minder.

[Voor 17% gewijzigd door Kalder op 28-03-2020 07:50]

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 30-05 14:22
Hij is al in het wild gespot:

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• streamnl
  • Niet online
ondanks ik het heel graag wil spelen, blijf ik wachten.
Mij lijkt het niet prettig als je eenmaal lekker in het spel/verhaal zit, dat je moet wachten totdat de volgende dvd uit wordt gebracht. Ik wil dan doorspelen.

Misschien dat ik na ffIX (ben nu bij disk 3), de orginele VII ga spelen. Of X, of XI of...

In ieder geval, ik wens jullie alvast veel plezier. Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke veranderingen zijn vergeleken met het orgineel

Meer dan ik dacht...

• Deathchant
Dus in de EU en AUS bestaat de kans dat mensen dus eerder dan 10 april een exemplaar krijgen:
https://twitter.com/final...tatus/1244538864263364608

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-06 07:14
https://www.gamemania.nl/..._final-fantasy-vii-remake Gamemania zal FF7r deze week al verzenden.

Hoop dat de mediamarkt ze deze week al in de winkel gaat verkopen.

• Sluuz
Nieuwevolger schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:12:
https://www.gamemania.nl/..._final-fantasy-vii-remake Gamemania zal FF7r deze week al verzenden.

Hoop dat de mediamarkt ze deze week al in de winkel gaat verkopen.
Waar zie je dat staan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-06 07:14

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 21:17
Voor een bestelling bij Bol.com heb ik het net nagevraagd, dit was het antwoord: "Je zal de game op 10 april krijgen, en geen dag vroeger".

Dat ken ik. ;w
Als 10 april niet lukt, wat wel eens afhangt van het humeur van mijn postbode of hoeveel werk ie heeft, dan kan ik een verlengd weekend wachten.

Dan maar bij Game mania, daar wordt er ten minste rekening gehouden met langere verzendtijden.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Let op:
- Probeer de game/het verhaal niet te verpesten voor anderen. Gebruik spoiler tags!
- Het is niet de bedoeling om te vragen waar de game te koop is, gebruik de search,google en de bekende verkoopsites.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee