Het is echt heel gaaf hoe ze Cloud meer messed up maken dat hij al was. En ook echt op de manier hoe Cloud niet met zulke trauma's om kan gaan. Eerst Zack en Cloud zijn ontkenning en het overnemen van zijn personage. Nu Aerith haar dood dat hij vol onkent. Bij de City of Ancients op het eind, als je het origineel kent weet je dat hij haar lichaam net in het water heeft gelaten. Hij zit erbij, bizarre blik in z'n ogen en reageert alsof er niks aan de hand is, hij ziet haar... En dan de gezichtuitdrukking van Tifa, ze kan niet eens meer met hem praten. Bang, geschrokken, voor haar te bizar.
Cloud op het eind heeft ook echt een duistere uitstraling, alsof hij een soort van dark knight aan het worden is.
De eerste tijd nadat ik het had uitgespeeld zat de Jenova theorie echt in mn hoofd. Dat de Aerith op het eind Jenova is die Cloud nog verder messed up maakt en misbruik maakt van zijn mentale toestand. Er zijn zoo veel hints daarvoor. Nu denk ik dat het te ver gaat maartoch een gaaf idee.
De hele game door krijg je hints dat Jenova zich voor kan doen als geliefden, gehaten. Vlak voor de City of Ancients, aan het eind van de tempel maken ze dit nogmaals duidelijk en dat is ook zo typisch.
De Aerith die Cloud op het eind zit doet ook zoo vreemd.
Wanneer Sephiroth Cloud de werkelijke natuur van de realiteit en different worlds laat zien zegt hij: It's like a homecomming (de terugkeer naar de planeet) Eerder ergens zegt Aerith het mag nooit voelen als een homecomming. aan het eind zegt ze dat het like a second home is.
Wanneer Cloud haar ziet in The Sleeping Forest weet ze hoe messed up hij is. Ze zegt hem duidelijk dat hij niet achter Sephiroth aan moet gaan, dat hij eerst voor zichzelf moet zorgen.
Op het allerlaatst wanneer Cloud zegt dat hij achter Sephiroth aan gaat stopt Aerith, draait zich om en zegt heel blij you promise?!
Het zou wel bizar zijn als Jenova/Sephiroth Cloud dus gebruikt om nog verder messed up te maken. Maar uiteindelijk lijkt het me ook te sterk dat de devs dit echt zo plannen.
Het kan ook zijn dat dit puur in Cloud's totaal gesloopte hoofd zit en gebeurd. Maar dan is het weer heel raar Dat Red haar aanvoelt op het eind.
Wat dan weer apart is is dat bij de trials in de temple ze laten zien dat Hojo ook op Red heeft ge-experimenteerd. Wat weer een hint kan zijn dat hij ook jenova cells in zich heeft, en dus "Aerith"op het eind toch Jenova is dat Red aanvoelt.
Maar waarom zegt ze dan wanneer iedereen weg vliegt toch goodbye. (puur voor een happy end gevoel?)
Het is gewoon echt heel vreemd, hoe Aerith zo aan het eind.
En is er nu nog maar 1 tijdlijn (dus niet 1 waar Aerith dood is en 1 waar ze leeft)? De merging leek te gebeuren rond Aerith haar dood. En daarvoor, Sephiroth summonde Meteor en absorbeerde die energie??
Een idee dat ik laatst hoorde was. Wanneer Aerith gedood word komt de rest van het team aangerend en hebben niet gezien wat er is gebeurd. Eerder viel Cloud Tifa al aan, Cloud meer psycho momenten door de invloed van Sephiroth. Het zou kunnen dat ze vanaf nu Cloud gaan wantrouwen en verdenken van dat hij Aerith heeft vermoord.. Dat zou me een messed up iets kunnen worden in deel 3.
En waar de hel komt die 2e black materia vandaan? in the Sleeping Forest wanneer Sephiroth ziet dat Aerith de volle white materia via een andere realiteit aan Cloud heeft heeft gegeven zegt hij iets van: vals spel (very poor form). Misschien heeft hij ook maar zoiets geflikt
We kunnen het allemaal niet weten tot we deel 3 krijgen maar erg gaaf al deze gedachten die je kan krijgen.
Aerith lijkt nu op hetzelfde niveau als Sephiroth, en gaaf hoe ze het soort van Sephiroth vs Aerith hebben gemaakt.
De impact van haar dood komt nu wel minder heftig over op nieuwe spelers, en ik ben zoo benieuwd wanneer ze in deel 3, wanneer Cloud zichzelf terug moet vinden, gaan onthullen wat er er nu gebeurd is!!
En het deel van haar dood, de opbouw naar Jenova lifeclinger, de cinematics, de muziek!! Bam! Jenova in cosmic horror stijl in je gezicht! En dan de fight met Aerith's theme. Imo het gaafste in gaming history!!
Ook zo'n hint naar de Jenova theorie, alsof Aerith's theme word overgenomen door Jenova's theme bij die bossfight.
Er word aantal keer zo duidelijk gemaakt dat Jenova zich dus voor doet als anderen, en het is dan zo raar dat dit nooit gebeurd. En toch lijkt het me te ver gaan
Wat Advent Children ook betreft, Aerith zou in deel 3 meer een geestelijke support rol voor Cloud hebben lijkt me.
Zoveel vragen!
Als ik me niet vergis had Nojima dit verhaal al paar jaar na FFVII in z'n hoofd en zit er al 20 jaar op de koken!
My god wat een mega goede game en verhaal dit.