Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
inXs schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:31:
Toch een vraag (moet hem nog kopen, maar zeer nieuwsgierig), wel even in spoiler tags, want je weet maar nooit!

spoiler:
In de originele ff7 kon je chocobo’s fokken totdat je een gouden had en dan kon je eindelijk naar een eiland om ‘knights of the round table’ materia te vinden. Zit zoiets weer in deze ff?
nee dat zit er niet in, ik denk dat alle boeiende dingen pas in deel 3 komen. Highwind, de echte weapons, de beste summons. Nu hebben ze het leuk gedaan als elk gebied heeft zijn eigen chocobo's met aparte skills. Ik denk niet dat ze ooit terug gaan naar het breeden van Chocobo's omdat je dan in theory overal overheen zou moeten kunnen lopen. Dat duurt veel te lang met hoe groot de wereld is en je hebt al highwind straks wat alles veel sneller maakt qua travelling. En met highwind kan je vast ook wel landen op het knights of the round island. Hopelijk voegen ze die summon toe in deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

nemesis2212 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:35:
[...]

nee dat zit er niet in, ik denk dat alle boeiende dingen pas in deel 3 komen. Highwind, de echte weapons, de beste summons. Nu hebben ze het leuk gedaan als elk gebied heeft zijn eigen chocobo's met aparte skills. Ik denk niet dat ze ooit terug gaan naar het breeden van Chocobo's omdat je dan in theory overal overheen zou moeten kunnen lopen. Dat duurt veel te lang met hoe groot de wereld is en je hebt al highwind straks wat alles veel sneller maakt qua travelling. En met highwind kan je vast ook wel landen op het knights of the round island. Hopelijk voegen ze die summon toe in deel 3.
Hebben ze op zijn minst Neo-Bahamut?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Deathchant schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:07:
[...]

Hebben ze op zijn minst Neo-Bahamut?
moet je teleurstellen. wel een versie van bahamut maar is er maar 1. Als er meer komen gaan we die hopelijk zien in deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
nemesis2212 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:21:
[...]

moet je teleurstellen. wel een versie van bahamut maar is er maar 1. Als er meer komen gaan we die hopelijk zien in deel 3.
De Versie van Bahamut in de game is Neo Bahamut, alleen noemen ze hem hier Bahamut Arisen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Akaendra schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:02:
[...]

De Versie van Bahamut in de game is Neo Bahamut, alleen noemen ze hem hier Bahamut Arisen :P
ah ok. dan zal deel 3 wel zero bahamut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Dus er is een nieuwe Bahamut in Rebirth die anders is dan de Bahamut van Remake, nice!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Ja ik vraag mij echt af waarom ze de naam van FF16 gebruiken en niet de orginele. Dat was veel vetter geweest...Hopelijk noemen ze in deel 3 het niet: Bahamut Arisen plus ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Deathchant schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:20:
Dus er is een nieuwe Bahamut in Rebirth die anders is dan de Bahamut van Remake, nice!
In de OG FF7 waren er 3 verschillende. En deze game heet Rebirth, dus dat ze Neo hebben hernoemd tot Arisen vond ik wel passen :)

--------------

Anyway, einde chapter 12 nu, maar het lijkt alsof de dynamic scaling nu ineens vooruitgesprongen is als een malle. Ik weet niet of het komt omdat m'n characters level 50 zijn of omdat ik de story beat van einde chapter 12 heb gehaald. Maar van het ene op andere moment one shot ik sommige kleine monsters niet meer en sommige sterkere doen zo veel dmg dat er niet tegenop te spelen valt. Ik zit op het punt dat dynamic scaling me niet meer kan schelen en dat ik de game gewoon ga uitspelen en dan kom ik later wel terug of zo.

Verder heb ik volgens mij elke sidequest gedaan en enige wat nog rest is een bonus tegenstander in een minigame.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Chapter 12 ook, even de minigames ook op hard mode doen, al was het alleen maar de completionist in me die dat wil doen.

Enige echt kloterige minigame voor zover is het chocobo gliden, geen idee waarom ze daar besloten hebben om de camera te locken maar dat maakt alles echt slechter dan dat het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:14
Chapter 13. Vis net een update binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:32

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
Nog steeds Chapter 12, maar even alle minigames tot zover iig af

- Queens blood volledig gedaan, een van de meer geslaagde minigames in ieder geval
- Alle Chocobo Treasures opgesnoven
- Gears & Gambits hard mode
- Fort Condor Hard Mode
- 3D Brawler alles gedaan wat tot nu toe available is (is te cheesen door te pauzeren om te zien wat de tegenstander gaat doen)
- G-Bike Expert
- Glide de Chocobo eindelijk in zijn geheel kunnen doen
- Desert Rush max score op beide moeilijkheden
- Coloseum gedaan tot zover wat ik kon doen
- Running Wild/Pirate shooting max lvl

En nog wat meer dingen, je kunt wat minigames hebben maar dit zijn er toch net wat teveel voor al die Treasures :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Met 56u op de klok uitgespeeld.

Pro's:
Queen's Blood. Megavet.
Heerlijke combat.
Fantastische soundtrack.

Cons:
Teveel bloat, daardoor pacing problemen.
Grafische issues, annoying.
Meeste minigames waren niet leuk.

Solid 7/10. Benieuwd naar het derde deel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe update die de performance moet verbeteren en er is een sharp en soft modus toegevoegd voor de performance mode. Wie het verschil ziet mag het zeggen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CazFHu8IBxRUTgGWuW-NiM8hNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0xF9kIJLh1xGUTYRtkJbhQO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:51
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:30:
Nieuwe update die de performance moet verbeteren en er is een sharp en soft modus toegevoegd voor de performance mode. Wie het verschil ziet mag het zeggen....

[Afbeelding]
Verschil is te zien, verbetering niet echt. Je ziet het vooral aan de randen, meer pixelated. later vanavond maar eens irl checken.
We moeten het er maar mee doen, framerate heeft mn voorkeur maar wel jammer van de blur.
Wat dit plaatje betreft geef ik de voorkeur aan soft.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 21-03-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Nieuwe update heeft Sidequest 36 om zeep geholpen :')
Leuk dat je de high score weet te verslaan maar de trigger niet gedaan wordt :D
Vanavond maar even de game deleten en via disk opnieuw installen zodat ik die sidequest kan afmaken aangezien het daar door lijkt te komen als ik reddit enzo mag geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:34
De update heb ik gedownload, maar nog niet geïnstalleerd. Met de 30 fps in quality mode heb ik geen moeite , zolang ik het niet direct na een 60fps game speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 22:38

CoeliJoeli

Gamer

bRuud83 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:20:
De update heb ik gedownload, maar nog niet geïnstalleerd. Met de 30 fps in quality mode heb ik geen moeite , zolang ik het niet direct na een 60fps game speel.
Ook ik heb geen moeite (gelukkig) met de 30fps mode. VRR lijkt voor mij wel deels te werken. Het maakt het spel minder schokkerig op 30fps.
Voor de grap de switch gemaakt naar Peformance mode. Dat is voor mij nu onspeelbaar. Wat ziet dat er slecht uit (op een 4k scherm).

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoeliJoeli schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:55:
[...]

Ook ik heb geen moeite (gelukkig) met de 30fps mode. VRR lijkt voor mij wel deels te werken. Het maakt het spel minder schokkerig op 30fps.
Voor de grap de switch gemaakt naar Peformance mode. Dat is voor mij nu onspeelbaar. Wat ziet dat er slecht uit (op een 4k scherm).
Ondersteund ff rebirth LFC dan? Aangezien vrr pas werkt boven de 48fps op de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Ik vind Fort Condor echt de meest verschrikkelijke mini game ooit. Ik snap er geen snars van. Zelfs in easy mode kan ik de boss in stage 4 niet verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

bRuud83 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:42:
Ik vind Fort Condor echt de meest verschrikkelijke mini game ooit. Ik snap er geen snars van. Zelfs in easy mode kan ik de boss in stage 4 niet verslaan.
Gewoon goedkope units spammen in het bovenste deel en onderste deel. Zodra je kan, de gaten "blokkeren" met de 2 typen torens. Zodra die "lijn" richting de vijand gaat, zware units spammen en gooi cloud e.d. er gewoon meteen in zodra beschikbaar.

Ik deed ook gewoon maar wat _/-\o_

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:26:
[...]

Ondersteund ff rebirth LFC dan? Aangezien vrr pas werkt boven de 48fps op de ps5.
Oh dat wist ik niet. Dan heb ik het mis en draait het spel prima op 30 FPS

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
Heb nu ook Dragon Dogma gekocht maar merk toch wel heel veel charme die ik wel heb in Rebirth. De muziek, de dialogue, de npc’s

Wil die 2 games nu beetje roeleren ben nu bij chapter 12 in Rebirth maar merk toch dat ik in me uren Dogma stiekem steeds denk aan Rebirth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:13
dglavimans schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:18:
Heb nu ook Dragon Dogma gekocht maar merk toch wel heel veel charme die ik wel heb in Rebirth. De muziek, de dialogue, de npc’s

Wil die 2 games nu beetje roeleren ben nu bij chapter 12 in Rebirth maar merk toch dat ik in me uren Dogma stiekem steeds denk aan Rebirth
Ik heb precies het tegenovergestelde. Dat komt vooral doordat FF7 Rebirth veel en veel te makkelijk is. Geen uitdaging tegengekomen tot zo ver. Zit in chapter 11. DD2 nam ik een verkeerde afslag, kom één draak tegen, binnen 20 sec de hele party afgeslacht.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Denk persoonlijk op Dynamic difficulty dat er zeker wel punten zijn die moeilijk zijn.
Als je alle content doet is Easy en Normal ook gewoon uiteindelijk te makkelijk.

Zelf de game nu uitgespeeld, benieuwd he de volgende game gaat zijn. Rebirth zelf is voor 90-95% hetzelfde maar de rest, ik kijk er naar uit.

Moet de game nog op Hard mode doen, en de Brutal/Legendary VR missies nog doen
3/6 Brutal gedaan, en die duren al best lang en zijn best pittig zonder een goede setup.
Maar eens beginnen om mijn Materia wat meer te levellen en dan de rest te doen alsmede Hard mode chapters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
CHKYBSTRD schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:02:
[...]

Ik heb precies het tegenovergestelde. Dat komt vooral doordat FF7 Rebirth veel en veel te makkelijk is. Geen uitdaging tegengekomen tot zo ver. Zit in chapter 11. DD2 nam ik een verkeerde afslag, kom één draak tegen, binnen 20 sec de hele party afgeslacht.
Mjah ik heb nog het probleem dat ik niks care voor de DD2 dialogue en verhaal (cast?) dus als dan zo FF7 met Cloud, Barret etc etc je zo zint dan kunnen ze een stuk meer dingen bij me doen want ik wil de game spelen

Bij DD2 heb ik dat totaal niet :( ik doe missies.. Maar waarom? Ik zit 5 uur in die game en voelt als 130, meanwhile zit ik echt op 130(ish) in Rebirth en voelt als 5

Sfeer vind ik echt belangrijk in een spel merk ik dus wel :/ wrm zou ik om die random npc geven terwijl in Rebirth byv allemaal gezichten van Remake krijgt

Maar de combat van DD2 vind ik wel heuul vet

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 25-03-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:09
Nvm

[ Voor 114% gewijzigd door felder op 27-03-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zo, heel veel Materia moeten levellen voor Brutal VR missions, maar nu 4/6 gedaan.
Ben nog altijd wel bezig met levelen van Materia, gelukkig gaat dat een stuk vlugger nadat je de game hebt uitgespeeld.

Maar voor de mensen die Normal/Easy/Dynamic toch nog wat te makkelijk vinden, denk dat die Hard mode only Brutal/Legendary missies genoeg uitdaging zijn :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu in chapter 9, ben nu wel een beetje klaar met die repeterende gele icoontjes op de kaart. Iets meer variatie had daar wel in gemogen zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mutatie
Uit! 132uur op de klok. Wat een meesterwerk, een ervaring... _/-\o_

Genoeg zaken die me wat tegenstaan. Maar het verhaal, de cinematics, de karakters, de wereld, art direction en graphics, de muziek en sfeer, de hele reis, de gameplay!
Het is dat het verhaal in 3 delen is, maar dit kon wel eens als de beste FF gezien worden, als een van de beste games ooit.
Remake was echt geweldig en in Rebirth hebben ze echt alle gameplay elementen verbeterd. Dit ga ik nog vaak spelen.

En voorlopig proberen niet aan te denken, maar op naar deel 3!! Ik weet niet hoe ze het net zo goed of zelfs beter kunnen maken.

Edit:
Damn, hoe meer ik me verdiep in het verhaal, de details hoe beter het zelfs word. Ongelooflijk.

Devs have been cooking so hard so long. Het idee bestond blijkbaar al in de vroege jaren 2000.

Als je nu bv de aankondigingstrailer uit 2015 bekijkt zit er al zoveel in dat met Rebirth te maken had en zelfs met deel 3. Voice van die Gi dude, de promise (meerdere betekenissen).
Ze weten echt precies wat ze doen en ze fucken zo hard met ons :o

Ik kan me zo niks herinneren dat zo diep gaat en goed in elkaar zit. Ook hoe ze het origineel er in hebben verwerkt. En weer die meta momenten voor de spelers van het origineel. I friggin love it!

[ Voor 57% gewijzigd door Mutatie op 01-04-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zo, alleen hard mode nog over

6/6 Brutal VR Missions en 9/9 Legendary VR missions done.
De laatste Brutal en de een na laatste Legendary mijn insziens nogal overtuned en heeft redelijk perfecte play/setup nodig om te doen, benieuwd of Square dat ooit nog gaat aanpassen, maar zelf zie ik dat niet zo gebeuren.

Aangezien Hard mode wat makkelijker lijkt te zijn dan deze VR missions vermoed ik dat ik met alles te skippen redelijk snel een 2de keer door het verhaal ben en daarmee ook de latinum trophy, maar we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Akaendra schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:52:
Aangezien Hard mode wat makkelijker lijkt te zijn dan deze VR missions vermoed ik dat ik met alles te skippen redelijk snel een 2de keer door het verhaal ben en daarmee ook de latinum trophy, maar we gaan het zien :)
Hard mode, skipping alle side quests en cinematics doe je sub 20-uur over. Die aanpak ga ik ook hanteren zoveel mogelijk in de eerste run (Begin Chapter 13, cleanup aan het doen nu ) en dan waarschijnlijk hard mode erdoorheen rushen maaaaaar kan zomaar zijn dat net als bij remake dat ik het hierna wel prima vind en mijn focus weer even verleg terug naar Elden Ring.

We gaan het zien :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kleine toevoeging dan maar tijdens het finishing up tegen een bug aangelopen met de G-Bike mini game for the aller laatste quest "Can't Stop, Won't Stop" netjes de rewards gehad in het overzicht staat deze ook als finished maar helaas marked de quest hem niet als complete.

Schijnt een bug te zijn in v1.20 van de game (Digital) :( kortom wachten tot het gefixed is om deze quest af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:14
ShadowBumble schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:25:
Kleine toevoeging dan maar tijdens het finishing up tegen een bug aangelopen met de G-Bike mini game for the aller laatste quest "Can't Stop, Won't Stop" netjes de rewards gehad in het overzicht staat deze ook als finished maar helaas marked de quest hem niet als complete.

Schijnt een bug te zijn in v1.20 van de game (Digital) :( kortom wachten tot het gefixed is om deze quest af te ronden.
Was idd afgelopen weekend berichtgeving over dat er een bug in zit;
https://pu.nl/artikelen/n...halen-in-digitale-versie/
Mocht je de fysieke versie hebben, de bestaande installatie eraf gooien, opnieuw installeren vanaf disc & de updates annuleren als workaround😉
Indien je de digitale versie bezit is het helaas dus even afwachten op een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

SpeedyNick schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:35:
[...]

Was idd afgelopen weekend berichtgeving over dat er een bug in zit;
https://pu.nl/artikelen/n...halen-in-digitale-versie/
Mocht je de fysieke versie hebben, de bestaande installatie eraf gooien, opnieuw installeren vanaf disc & de updates annuleren als workaround😉
Indien je de digitale versie bezit is het helaas dus even afwachten op een patch.
Ik heb inderdaad de digital dus maar afwachten gelukkig kan ik wel gewoon verder ( moet Musclehead Colosseum em de Galactic Saviors nog doen ) maar die tonberries haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Je hebt Safety bits voor protection tegen instant death, helpt een boel tegen tonberries :D
Kan ook via Warding en geloof ik andere materia te koppelen hoor.

Had de G-Bike bug ook, maar gelukkig wel alles fysiek dus heb ik opnieuw kunnen installen en het op de oude patch gedaan. Stom dat ze er nog steeds geen patch hebben uitgegooid die dat fixed voor de mensen die digital only hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:14
ShadowBumble schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:40:
[...]

Ik heb inderdaad de digital dus maar afwachten gelukkig kan ik wel gewoon verder ( moet Musclehead Colosseum em de Galactic Saviors nog doen ) maar die tonberries haha.
Wordt idd in de volgende patch opgelost 😉👍
https://pu.nl/artikelen/n...volgende-patch-verholpen/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
Bijna klaar met de game zit nu in chapter 13

Game raakt emoties die games nooit hebben geraakt. Ene moment zit ik te lachen andere moment te huilen :p

Super vet hoe diep ze gaan met Cloud. Hij was al een layered MC maar met de Remakes gaan ze daar nog een paar stappen overheen. Chapter 13 is echt chilling om doorheen te spelen

Vanavond gaat die uit, ben benieuwd :) 149 uur op de klok nog geen moment burn-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Akaendra schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:40:
Je hebt Safety bits voor protection tegen instant death, helpt een boel tegen tonberries :D
Wat een verschrikkelijk verschil in difficulty trouwens dit, gelijk de eerste try klaar. Mijn uiteindelijk setup was dit:

spoiler:
Team: Cloud / Tifa / Aerith

Safety Bit op Tifa, Max revival materia op Tifa.
Aerith Magnify + Max Fire en First strike materia en gelijk Lustrous Shield gecast, daarma rustig doorcasten en de Arcane Ward.

Waar ik eerst constant met iedereen aan het rond dodgen was om alles te ontwijken en in leven te houden was het hiermee opeens een heel statisch gevecht, super fijn. Nu nog wachten op de patch fix en dan is dat ook gedaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
dglavimans schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:19:
Bijna klaar met de game zit nu in chapter 13

Game raakt emoties die games nooit hebben geraakt. Ene moment zit ik te lachen andere moment te huilen :p

Super vet hoe diep ze gaan met Cloud. Hij was al een layered MC maar met de Remakes gaan ze daar nog een paar stappen overheen. Chapter 13 is echt chilling om doorheen te spelen

Vanavond gaat die uit, ben benieuwd :) 149 uur op de klok nog geen moment burn-out
En thats a wrap! Damn de laatste uren waren echt insane production wise en story wise zeg.. Ik heb heel veel te zeggen erover.

Voor iemand die fan is van Cloud ben ik echt heel blij welke kant we op gaan. Part 3 gaat echt insane worden en riskant

Echt jammer dat ik deze game niet meer voor de eerste keer ga kunnen ervaren. Dit was echt special.. misschien dat ik nog eens echt een spoiler bericht dump met alle gedachtes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
dglavimans schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:34:
[...]

En thats a wrap! Damn de laatste uren waren echt insane production wise en story wise zeg.. Ik heb heel veel te zeggen erover.

Voor iemand die fan is van Cloud ben ik echt heel blij welke kant we op gaan. Part 3 gaat echt insane worden en riskant

Echt jammer dat ik deze game niet meer voor de eerste keer ga kunnen ervaren. Dit was echt special.. misschien dat ik nog eens echt een spoiler bericht dump met alle gedachtes
Ben benieuwd wat je van het einde vond! Mijn eerste idee was dit is zwaar messed up maar het einde leek op het eerste gezicht deels "mooi". Maar na verder verdiepen is dit imo echt duister, een stuk duisterder dan het origineel op dit punt. Ik vond het geweldig en nu nog meer benieuwd naar deel3!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het einde gaat echt door op de psychose van Cloud en het is zeker een stuk heftiger en zorgelijker.

Ja, deel 3 wordt heavy.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esthar
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-09 10:26
SkyStreaker schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:22:
Het einde gaat echt door op de psychose van Cloud en het is zeker een stuk heftiger en zorgelijker.

Ja, deel 3 wordt heavy.
Nog 3 à 4 jaar wachten :( . Wat komt er na deze trilogie? Een gevoel van leegte :p ??

Persoonlijk zou ik graag een remake zien van Final fantasy 8!

Hoop dat Square het begrepen heeft wat de fans willen in een final fantasy spel.
Een gedetailleerde wereld, unieke personages, backstory, plot, hidden treasures / boss etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Esthar schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:09:
[...]

Nog 3 à 4 jaar wachten :( . Wat komt er na deze trilogie? Een gevoel van leegte :p ??

Hoop dat Square het begrepen heeft wat de fans willen in een final fantasy spel.
Een gedetailleerde wereld, unieke personages, backstory, plot, hidden treasures / boss etc..
Mja, FF9 is denk ik diegene die wat eerder naar voren komt. https://www.ign.com/artic...ntasy-14-director-yoshi-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Esthar schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:09:
[...]

Zou zelf wel verder willen met de FF7 wereld maar dat is een hot take. vindt de cast gwn zo goed en de Remakes breiden dat enorm goed uit

Zou van de week is wat over het einde neerzetten, tis heel positief maar moet even me hele gevoel over de game kunnen neerzetten. Ben nu echt emotioneel drained soort van lijkt het na laatste 3 weken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
aanbeland in Chapter 11 Hardmode. Zeker wel bepaalde setups nodig per boss, dus nogal veel geswitch met armor/materia, maar we komen er langzaam maar zeker wel. Nog 4 chapters in totaal te gaan voor de platinum trophy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
Hoe is de pacing van rebirth ten opzichte van FF7 remake? Ik ben begonnen aan remake met veel plezier en de characters / story vind ik echt top maar ik ben momenteel in chapter 12 en het is allemaal wel een beetje te veel herhaling / trage pacing. Is dit vlotter in rebirth? Nu nog bezig met dragons dogma maar als rebirth binnenkort in de aanbieding is toch maar eens overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34
Gister uitgespeeld na 115 uur! Erg van genoten, niet alle zaken even geslaagd, maar heb me geen moment verveeld en ga ook zeker alle extra zaken nog doen! Hard mode lijkt me weer een leuke uitdaging, vond dynamic lekker spelen.

Verhaal word fantastisch verteld, het einde vond ik erg goed gedaan, enorm spectaculair allemaal, net als 25 jaar geleden op het puntje van mijn stoel, kan niet wachten op deel 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
swoutr schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:54:
Hoe is de pacing van rebirth ten opzichte van FF7 remake?
Mijn grootste minpunt in het spel. De pacing is imo vrij slecht. Het verhaal wordt continu onderbroken door minigames e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hier ook gisteren uitgespeeld lekker op mijn gemak gedaan en ook niet iedere dag spelen maar wanneer het kon en dus met net geen 100 uur (97 uur) op de teller, zo goed als alles wat mogelijk was gedaan voordat ik hem uitspeelde zonder er excessief voor te grinden :) Nu nog een paar die ik na de playthrough ga oppakken maar ik denk niet dat ik er ook nog eens op hard mode doorheen ga en/of voor de 7 Star hotel ( Soft 100% requirement) ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Oke mijn spoiler mening over de game nadat ik even er op heb kunnen zitten, misschien niet lezen als je niet alles weet van FF7 (og, cc, ac) :

spoiler:
Wow. Ik game al sinds de PlayStation 1 dagen maar ben pas in 2020 begonnen met Remake en toen OG, CC, AC en nu dus Rebirth.

Dit is zonder twijfel de beste game die ik ooit heb gespeeld. Het houdt mij zo in de greep nu 2 weken nadat ik het uit heb en dat komt echt door het verhaal en de cast. Cloud Strife in de Remakes had mijn aandacht maar pas sinds de OG snap ik waarom die zo iconisch is. Maar Rebirth doet daar 8 scheppen bovenop en maakt hem nog beter. Hij is zo layered en zijn mentale struggles zijn zo goed. Ik heb dat in geen enkele media zo gezien

De game begint goed vind ik, de stakes zijn wat lager maar dat klopt het is het midden van de trilogie. Er wordt veel gebouwd met karakter relaties en dat is waar de game ook zo shined, de karakters. Want niet alleen Cloud is beter in de Remakes maar elk karakter is beter en heeft meer diepgang. Grote shoutout naar Barret en Yuffie die echt de grootste sprongen hebben gemaakt voor mij.

De minigames stoorde mij totaal niet. Ik wil in deze wereld zijn en wist dat er een moment zou komen dat de blijheid voorbij was. Dus ik nam graag gebruik van de tijd dat we lekker plezier konden hebben met de karakters, waar iedereen blij was

Het einde of vanaf chapter 12 is echt een achtbaan die je niet los laat. Van het over de top loveless met vette actie en lachen naar janken door het lied van Aerith, allemaal in de span van zo 15 minuten zijn emoties die ik lang niet heb gehad in media.

De tempel in hoofdstuk 13 vond ik wat te lang duren. Maar als een Cloud fan wat is het super vet wat ze aan het doen zijn met zijn karakter. Zijn slow descend naar madness. En eenmaal als die echt de black materia wilt voel ik echt the Shining vibes. Ik werd uneasy om te spelen met Cloud en haatte hem zelfs na de speech van Aerith even. Dat is echt goeie writing.

De date tussen Aerith en Cloud was ook super in hoofdstuk 14. Gaf een soort afsluiting die de OG nooit heeft gegeven. Hoe ik het einde zie is dat Cloud de dood van Aerith blockt, hetzelfde wat die eerder ook wel eens heeft gedaan. En ik vind het super vet dat we dus nog een laag bouwen op zijn mentale gezondheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxXoj1IubHKNaHen6qfxVYcmcjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a21LbNUe1Inf5AN63Lo4ELj1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLxn4k6-YFJJNfMj3u_Yt5mUVGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsqyMI78mgt3X3cqqZAGk3Mq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwdxQfdkkp_xATduScc8xy8GhBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3NaGijaKzNQ6ff7Fg776AbL.jpg?f=fotoalbum_large
Ik vond het Zack en Cloud gedeelte vet, beetje fanservice maar het werkte voor me haha. Al ben in niet de grootste fan van Zack en hoe mensen hem in de main plot willen. Vind eerlijk Zack te veel standaard Shonen anime karakter wanneer je diepe karakters hebt als de OG cast. Maar hoe ze hem nu gebruiken vind ik hem prima. En Cloud en Zack interacties is altijd goed

Ik heb nu zo 150+ uur in de game en voelt oprecht als 10. Ik hoop dat part 3 snel uit komt want dit voor mij is DE game serie

Kan ik nu slapen tot part 3 uit komt? De game laat me niet los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is er een manier om die Fort Condor games te skippen? Wat is dát irritant zeg... Ik heb ook helemaal niets met dat type (mini)game.
Ik ga maar eens opzoeken hoe ik hier zo snel mogelijk langs kom.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Nyarlathotep schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:20:
Is er een manier om die Fort Condor games te skippen? Wat is dát irritant zeg... Ik heb ook helemaal niets met dat type (mini)game.
Gewoon de elites spammen op links

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Timothy3000 schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:32:
[...]

Mijn grootste minpunt in het spel. De pacing is imo vrij slecht. Het verhaal wordt continu onderbroken door minigames e.d.
Dat valt imo op zich wel mee, enige minigames die je doet zijn in chapter 6/8
Chapter 5 kun je letterlijk gewoon de eerste match verliezen en door als je dat zou willen. De rest zit eigenlijk moest je ook doen in de OG dus daar op een stukje in chapter 12 na maar dat is zo snel voorbij dat ik dat niet kan meetellen.

Zelf inmiddels al een tijdje de platinum trophy binnen en geloof dat als je alles in hardmode skipped je echt met een uurtje of 6-7 er doorheen bent mits je de juiste builds gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

Nyarlathotep schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:20:
Ik vind al die quicktime events op zich wel ok, behalve die piano shit, dat gaat mijn oude brein wel net te ver :')

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Eerste playthrough voltooid :)
Echt een steen goede game, waar vooral het verhaal, characters en muziek echt top zijn. De minigames / sidequests vond ik in het begin prima om op te pakken. Rond chapter 12 was ik er wel klaar mee. Hard mode en platinum ben ik nog wel van plan om op te pakken, maar neem even een break.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Laatst online: 11-09 16:55
Gisteren eindelijk uitgespeeld, 79 uur op de teller en eigenlijk alles continue gedaan totdat er opeens een lading nieuwe minigames difficulties bijkwamen in GS. Moest wel even de laatste chapter goed plaatsen, vond t interessant hoe ze daar creatief bezig gingen maar kreeg ook klein beetje Kingdom Hearts randomness gevoel ofzo; nog maar even rustig laten bezinken wat ik er van vind.

Weet ook nog niet zeker of ik die platinum ga chasen; lees beetje negatieve verhalen over de combat simulator difficulty en natuurlijk allemaal minigames moeten grinden. Moet nog 1 piano op A geloof ik maar heb bijvoorbeeld die hele gym minigame geskipped, moet je die ook gaan doen voor platinum? Zal wel weer :P

Anyway, heb net gebruikmakend van de cat sidequest in chapter 12 in 5 minuten van 50 naar 70 geleveld dus nu eerst nog even focusen op
spoiler:
Gilgamesh verslaan, aangezien daar een recommended level van 65 bij stond en ik m dus maar geskipped heb op t einde
en dan kijken of ik aan hard mode ga beginnen.

Heeft iemand alle verschillende romance routes in de Golden Saucer gedaan en is dat de moeite uberhaupt waard? Of net zo goed even op youtube ofzo kijken hoe die verschillen? Had zelf Aerith op m'n normale run en moet natuurlijk Tifa wel even ervaren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sjoerdje131 schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:44:

spoiler:
Gilgamesh verslaan, aangezien daar een recommended level van 65 bij stond en ik m dus maar geskipped heb op t einde
spoiler:
Ik was 47 op die encounter, het is even puzzellen maar meer dan prima te doen
Sjoerdje131 schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:44:

Heeft iemand alle verschillende romance routes in de Golden Saucer gedaan en is dat de moeite uberhaupt waard? Of net zo goed even op youtube ofzo kijken hoe die verschillen? Had zelf Aerith op m'n normale run en moet natuurlijk Tifa wel even ervaren :P
Het vervelende is als je platinum wilt halen dan zal je wel moeten, zelfde voor die extra batch aan GS games. Er hangen allemaal "Collector Items" aan die je nodig gaat hebben om de 7 Star Hotel Achievement te krijgen ( en dus Platinum ). Ik ben er ook nog niet uit of ik dat ga doen maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Laatst online: 11-09 16:55
ShadowBumble schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:48:
[...]

spoiler:
Ik was 47 op die encounter, het is even puzzellen maar meer dan prima te doen

[...]

Het vervelende is als je platinum wilt halen dan zal je wel moeten, zelfde voor die extra batch aan GS games. Er hangen allemaal "Collector Items" aan die je nodig gaat hebben om de 7 Star Hotel Achievement te krijgen ( en dus Platinum ). Ik ben er ook nog niet uit of ik dat ga doen maar toch :)
Daaar was ik al bang voor... :'( Ik had nog wel opgezocht of je idd al die relationships die je kan zien als je de game hebt uitgespeeld op 100% moet krijgen, maar kon ik zo snel niet vinden, maar dat moet dus wel? Nu moet ik alles toch nog een keer doen op hard dus ik gok dat dat betekent dat ik waar ik de verkeerde gesprekskeuzes heb gemaakt ze kan corrigeren, waar ik een links/rechts keuze heb gemaakt de andere kan kiezen, etc. Maar GS chapters moet je dus 4x? doen?

Sommige minigames waren prima hoor, maar bv die hele brawler minigame of dus die sit-ups, man man man... Misschien net als vele anderen eerst maar even een andere game tussendoor doen ofzo haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Sjoerdje131 schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:00:
[...]

Daaar was ik al bang voor... :'( Ik had nog wel opgezocht of je idd al die relationships die je kan zien als je de game hebt uitgespeeld op 100% moet krijgen, maar kon ik zo snel niet vinden, maar dat moet dus wel? Nu moet ik alles toch nog een keer doen op hard dus ik gok dat dat betekent dat ik waar ik de verkeerde gesprekskeuzes heb gemaakt ze kan corrigeren, waar ik een links/rechts keuze heb gemaakt de andere kan kiezen, etc. Maar GS chapters moet je dus 4x? doen?

Sommige minigames waren prima hoor, maar bv die hele brawler minigame of dus die sit-ups, man man man... Misschien net als vele anderen eerst maar even een andere game tussendoor doen ofzo haha!
nee, als je de game hebt uitgespeeld kun je via extra settings zelf je date kiezen voor chapter 8 en 12 :)

Edit: Ding is ook voor hard mode en de VR Battles is dat je voornamelijk Materia tot max moet grinden. Er zijn genoeg builds/setups te vinden op internet die hard mode net allemaal wat makkelijker maken. Gilgamesh neerleggen voor de laatste transmuter chips voor een stukje gear is daarbij zeker wel nodig :)

[ Voor 14% gewijzigd door Akaendra op 29-04-2024 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zit nu in hoofdstuk 9, en merk dat ik het steeds moeilijker vindt om door te spelen. En daar zijn meerdere redenen voor:

- De slechte pacing. Veel onderbrekingen aan de ene kant, dan stukken spelen zonder noemenswaardige progressie
- Minigames. Het zijn er veel. En de meeste liggen mij niet. Zeker niet als je wordt geforceerd met een bepaald character te spelen
- De opzet: Nieuw gebied. Points of interest aflopen. Rinse and repeat. En verder is er weinig te doen
- Grafisch mooi. Grafisch matig. Het wisselt af. Zo vond ik de Golden Saucer intro prachtig.
- Overdaad aan combat mechanics. Ik heb gewoon het geduld niet om al die materia te micromanagen.
- Items lijken weinig verschil te maken

Natuurlijk zijn er ook leuke dingen. Het verhaal blijft erg gaaf en met deze remake hebben ze het nog wat meer vlees op de botten gegeven. Ook de hoeveelheid tegenstanders is lekker uitgebreid en ze hebben allemaal hun eigen trucjes en zwakheden.

Maar de minpunten beginnen hier hun tol te eisen en dat vind ik erg jammer. Het origineel heb ik hoog zitten. Ik houd van openwereldgames, maar deze is het gewoon niet. Ik heb denk ik al te vaak betere games gespeeld...
Ik kijk het nog even aan, maar nu die irritante Cactuar Crush trials :X

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

De minigames die nodig zijn om door het verhaal te komen voelen voor mij soms erg geforceerd of iets te lang. Dat had ik op een gegeven moment met Cait Sith, daar was ik op een gegeven moment klaar mee en hoewel de ene zal zeggen "stel je niet aan" zal de ander zeggen "dat ging nergens over". Smaak en wat je als "leuk" ervaart is keihard subjectief.

Ik heb alles maar dan ook alles wat met die irritanto (die zijn eigen creatie notabene storend vindt!) op een gegeven moment helemaal links laten liggen, anders dan het nodige voor mijn gevoel en dat was niet veel.

Hij mag in deel 3 echt een heel, heel, HEEL stuk minder aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:48

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wacht nog steeds op het bericht voor de PC release :P maar als het remake volgt zal het pas de 2e helft van 2025 zijn :'(

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Ricmaniac schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:41:
Wacht nog steeds op het bericht voor de PC release :P maar als het remake volgt zal het pas de 2e helft van 2025 zijn :'(
16 moet eerst naar de PC haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:52
Momenteel bezig met Remake, geweldig spel en verhaal (vooraf niet gedacht, nooit FF gespeeld op XVI na) en ga richting het einde, hierna wil ik rebirth gaan spelen maar had begrepen dat deze helemaal vol zit met mini games en vele zich hier aan irriteren? Is het echt zo erg (vervelend)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
DM89 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:25:
Momenteel bezig met Remake, geweldig spel en verhaal (vooraf niet gedacht, nooit FF gespeeld op XVI na) en ga richting het einde, hierna wil ik rebirth gaan spelen maar had begrepen dat deze helemaal vol zit met mini games en vele zich hier aan irriteren? Is het echt zo erg (vervelend)?
Sommige mensen vinden die minigames niets. Ze horen bij FFVII en de meeste zijn best leuk. Maar het gros is optioneel en de hoeveelheid valt in het niets bij de episch grote waanzinnige game zelf. Deze wil je echt niet missen na Remake.
Rebirth is echt een van de beste games ooit gemaakt, ik weet nog steeds niet hoe ik een andere game moet spelen sinds ik Rebirth heb uitgespeeld 1,5 maand geleden. Ik blijf maar terugkomen en kijken naar andere streamers die het spelen (nooit eerder gehad) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Ik vind vooral Queens Blood heel vervelend. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. In chapter 8 moet je bijvoorbeeld tegen Dax spelen voor greens. Niet te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Laatst online: 14-09 15:47
bRuud83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:33:
Ik vind vooral Queens Blood heel vervelend. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. In chapter 8 moet je bijvoorbeeld tegen Dax spelen voor greens. Niet te doen!
Queens Blood is zo simpel, heb tot chapter 9 alles gewonnen met basic kaarten 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
bRuud83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:33:
Queens Blood is juist geprezen. Heerlijk kaartspelletje, zelf geen problemen mee gehad. Waar ik de pest in heb zijn die pull up en sit up minigames van Tifa. In Remake nooit gehaald op hard en in Rebirth niet eens echt geprobeerd :+

Zo heeft ieder z'n ding :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 15-05-2024 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esthar
Mutatie schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:54:
[...]

Queens Blood is juist geprezen. Heerlijk kaartspelletje, zelf geen problemen mee gehad. Waar ik de pest in heb zijn die pull up en sit up minigames van Tifa. In Remake nooit gehaald op hard en in Rebirth niet eens echt geprobeerd :+

Pittig maar doenbaar, u gewoon niet laten afleiden ;)
Tegenstander afschermen (bv. een handdoek over het scherm) en muziek afzetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Mutatie schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:54:
[...]

Ja ik weet dat de kaart game zeer geliefd is bij de fans, maar ik ben er gewoon heel slecht in. Eerst maar het verhaal uitspelen en daarna focussen op Queens Blood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
dglavimans schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:30:
Oke mijn spoiler mening over de game nadat ik even er op heb kunnen zitten, misschien niet lezen als je niet alles weet van FF7 (og, cc, ac) :

spoiler:
De tempel in hoofdstuk 13 vond ik wat te lang duren. Maar als een Cloud fan wat is het super vet wat ze aan het doen zijn met zijn karakter. Zijn slow descend naar madness. En eenmaal als die echt de black materia wilt voel ik echt the Shining vibes. Ik werd uneasy om te spelen met Cloud en haatte hem zelfs na de speech van Aerith even. Dat is echt goeie writing.

De date tussen Aerith en Cloud was ook super in hoofdstuk 14. Gaf een soort afsluiting die de OG nooit heeft gegeven. Hoe ik het einde zie is dat Cloud de dood van Aerith blockt, hetzelfde wat die eerder ook wel eens heeft gedaan. En ik vind het super vet dat we dus nog een laag bouwen op zijn mentale gezondheid.
spoiler:
Het is echt heel gaaf hoe ze Cloud meer messed up maken dat hij al was. En ook echt op de manier hoe Cloud niet met zulke trauma's om kan gaan. Eerst Zack en Cloud zijn ontkenning en het overnemen van zijn personage. Nu Aerith haar dood dat hij vol onkent. Bij de City of Ancients op het eind, als je het origineel kent weet je dat hij haar lichaam net in het water heeft gelaten. Hij zit erbij, bizarre blik in z'n ogen en reageert alsof er niks aan de hand is, hij ziet haar... En dan de gezichtuitdrukking van Tifa, ze kan niet eens meer met hem praten. Bang, geschrokken, voor haar te bizar.
Cloud op het eind heeft ook echt een duistere uitstraling, alsof hij een soort van dark knight aan het worden is.

De eerste tijd nadat ik het had uitgespeeld zat de Jenova theorie echt in mn hoofd. Dat de Aerith op het eind Jenova is die Cloud nog verder messed up maakt en misbruik maakt van zijn mentale toestand. Er zijn zoo veel hints daarvoor. Nu denk ik dat het te ver gaat maartoch een gaaf idee.
De hele game door krijg je hints dat Jenova zich voor kan doen als geliefden, gehaten. Vlak voor de City of Ancients, aan het eind van de tempel maken ze dit nogmaals duidelijk en dat is ook zo typisch.

De Aerith die Cloud op het eind zit doet ook zoo vreemd.
Wanneer Sephiroth Cloud de werkelijke natuur van de realiteit en different worlds laat zien zegt hij: It's like a homecomming (de terugkeer naar de planeet) Eerder ergens zegt Aerith het mag nooit voelen als een homecomming. aan het eind zegt ze dat het like a second home is.
Wanneer Cloud haar ziet in The Sleeping Forest weet ze hoe messed up hij is. Ze zegt hem duidelijk dat hij niet achter Sephiroth aan moet gaan, dat hij eerst voor zichzelf moet zorgen.
Op het allerlaatst wanneer Cloud zegt dat hij achter Sephiroth aan gaat stopt Aerith, draait zich om en zegt heel blij you promise?!

Het zou wel bizar zijn als Jenova/Sephiroth Cloud dus gebruikt om nog verder messed up te maken. Maar uiteindelijk lijkt het me ook te sterk dat de devs dit echt zo plannen.
Het kan ook zijn dat dit puur in Cloud's totaal gesloopte hoofd zit en gebeurd. Maar dan is het weer heel raar Dat Red haar aanvoelt op het eind.

Wat dan weer apart is is dat bij de trials in de temple ze laten zien dat Hojo ook op Red heeft ge-experimenteerd. Wat weer een hint kan zijn dat hij ook jenova cells in zich heeft, en dus "Aerith"op het eind toch Jenova is dat Red aanvoelt.

Maar waarom zegt ze dan wanneer iedereen weg vliegt toch goodbye. (puur voor een happy end gevoel?)
Het is gewoon echt heel vreemd, hoe Aerith zo aan het eind.

En is er nu nog maar 1 tijdlijn (dus niet 1 waar Aerith dood is en 1 waar ze leeft)? De merging leek te gebeuren rond Aerith haar dood. En daarvoor, Sephiroth summonde Meteor en absorbeerde die energie??

Een idee dat ik laatst hoorde was. Wanneer Aerith gedood word komt de rest van het team aangerend en hebben niet gezien wat er is gebeurd. Eerder viel Cloud Tifa al aan, Cloud meer psycho momenten door de invloed van Sephiroth. Het zou kunnen dat ze vanaf nu Cloud gaan wantrouwen en verdenken van dat hij Aerith heeft vermoord.. Dat zou me een messed up iets kunnen worden in deel 3.

En waar de hel komt die 2e black materia vandaan? in the Sleeping Forest wanneer Sephiroth ziet dat Aerith de volle white materia via een andere realiteit aan Cloud heeft heeft gegeven zegt hij iets van: vals spel (very poor form). Misschien heeft hij ook maar zoiets geflikt :+

We kunnen het allemaal niet weten tot we deel 3 krijgen maar erg gaaf al deze gedachten die je kan krijgen.

Aerith lijkt nu op hetzelfde niveau als Sephiroth, en gaaf hoe ze het soort van Sephiroth vs Aerith hebben gemaakt.

De impact van haar dood komt nu wel minder heftig over op nieuwe spelers, en ik ben zoo benieuwd wanneer ze in deel 3, wanneer Cloud zichzelf terug moet vinden, gaan onthullen wat er er nu gebeurd is!!

En het deel van haar dood, de opbouw naar Jenova lifeclinger, de cinematics, de muziek!! Bam! Jenova in cosmic horror stijl in je gezicht! En dan de fight met Aerith's theme. Imo het gaafste in gaming history!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ook zo'n hint naar de Jenova theorie, alsof Aerith's theme word overgenomen door Jenova's theme bij die bossfight.

Er word aantal keer zo duidelijk gemaakt dat Jenova zich dus voor doet als anderen, en het is dan zo raar dat dit nooit gebeurd. En toch lijkt het me te ver gaan _O-
Wat Advent Children ook betreft, Aerith zou in deel 3 meer een geestelijke support rol voor Cloud hebben lijkt me.

Zoveel vragen!

Als ik me niet vergis had Nojima dit verhaal al paar jaar na FFVII in z'n hoofd en zit er al 20 jaar op de koken!
My god wat een mega goede game en verhaal dit.

Het laat me allemaal maar niet los :D

[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 17-05-2024 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esthar
spoiler:
Ik krijg de indruk dat ze ons op een dwaalspoor zetten.
Het einde van FF7 Remake suggereerde dat ze het hele verhaal zouden veranderen.
Vervolgens leek het einde van FF7 Rebirth aan te geven dat het grotendeels het originele verhaal volgt.

Ik vermoed dat het laatste deel een totaal andere wending zal aannemen dan we zouden verwachten.
Als ik me niet vergis, is deze trilogie nog steeds een vervolg op de OG.

Stel je voor dat Zack nu in de tijdlijn is met Cloud en hem helpt te genezen.
Misschien kunnen ze de comateuze Aerith redden in de Terrier-tijdlijn.

Pff nog zolang wachten op antwoorden :-(

[ Voor 10% gewijzigd door Esthar op 16-05-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Esthar schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:01:
spoiler:
Ik krijg de indruk dat ze ons op een dwaalspoor zetten.
Het einde van FF7 Remake suggereerde dat ze het hele verhaal zouden veranderen.
Vervolgens leek het einde van FF7 Rebirth aan te geven dat het grotendeels het originele verhaal volgt.

Ik vermoed dat het laatste deel een totaal andere wending zal aannemen dan we zouden verwachten.
Als ik me niet vergis, is deze trilogie nog steeds een vervolg op de OG.

Stel je voor dat Zack nu in de tijdlijn is met Cloud en hem helpt te genezen.
Misschien kunnen ze de comateuze Aerith redden in de Terrier-tijdlijn.

Pff nog zolang wachten op antwoorden :-(
spoiler:
Wat ik me dus ook afvraag, zijn er nog wel andere tijdlijnen aan het eind? Wanneer Sephiroth Aerith dood zeg hij: And so it begins, a confluence of worlds, and emotions. Loss chief among them.
Het lijkt daarmee alsof alle tijdlijnen samenkomen rond het moment van pijn verlies, haat, woede. Of enkel sommige tijdlijnen. Wat betekend het?

Is dat wat hij deed met de kracht van Meteor die hij absorbeerde? Wat was dat??

Ik snap er niks van, wat gebeurde er nou allemaal?? _O-

En inderdaad, zo lang wachten.. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
spoiler:
Te veel om echt op in te duiken maar voor nu settle ik op het idee dat de glitches komen die Cloud ziet door de S-Cells van Sephiroth. Sephiroth als een soort havik scenarios bekijkt vanuit de LS en Cloud daar de dupe van is omdat hij de enige is die de Sephiroth cells accepteert. De glitches zijn daarom steeds een scenario/moment vanuit de LS die Cloud binnen krijgt.

Zelf denk ik dat de personen die dood zijn dood blijven, te veel aanwijzingen voor om te vermoeden van niet zelf? Zack in dimensies zonder tijd ofwel ergens tussen leven en de LS omdat hij zijn wil om te sterven nog niet heeft geaccepteerd. Aerith die zoals altijd vanuit de LS opereert op een manier maar deze keer meer dan de OG op het einde

De reden waarom ik denk dat de glitches door de S cells komen is omdat Sephiroth de glitches ervaart 2 maal in Nibelheim en vandaag zijn er nieuwe chapters uitgekomen van the first soldier op Ever Crisis (mobiele FF game)

Daarom is het mede dat ik denk dat we de Cloud/Zack vs Sephiroth fight nu kregen omdat part 3 dit niet meer een mogelijkheid gaat zijn wanneer de LS sequence gebeurd en iedereen vrede moet hebben met de dood en waarheid

Nog mijn favoriete game ooit. Ben normaal niet van het theory craften maar vindt Cloud zo speciaal karakter en de wereld van FF7 zo goed dat ik er helemaal in zit met wat vrienden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
dglavimans schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 01:49:
spoiler:
Te veel om echt op in te duiken maar voor nu settle ik op het idee dat de glitches komen die Cloud ziet door de S-Cells van Sephiroth. Sephiroth als een soort havik scenarios bekijkt vanuit de LS en Cloud daar de dupe van is omdat hij de enige is die de Sephiroth cells accepteert. De glitches zijn daarom steeds een scenario/moment vanuit de LS die Cloud binnen krijgt.

Zelf denk ik dat de personen die dood zijn dood blijven, te veel aanwijzingen voor om te vermoeden van niet zelf? Zack in dimensies zonder tijd ofwel ergens tussen leven en de LS omdat hij zijn wil om te sterven nog niet heeft geaccepteerd. Aerith die zoals altijd vanuit de LS opereert op een manier maar deze keer meer dan de OG op het einde

De reden waarom ik denk dat de glitches door de S cells komen is omdat Sephiroth de glitches ervaart 2 maal in Nibelheim en vandaag zijn er nieuwe chapters uitgekomen van the first soldier op Ever Crisis (mobiele FF game)

Daarom is het mede dat ik denk dat we de Cloud/Zack vs Sephiroth fight nu kregen omdat part 3 dit niet meer een mogelijkheid gaat zijn wanneer de LS sequence gebeurd en iedereen vrede moet hebben met de dood en waarheid

Nog mijn favoriete game ooit. Ben normaal niet van het theory craften maar vindt Cloud zo speciaal karakter en de wereld van FF7 zo goed dat ik er helemaal in zit met wat vrienden
Ja dat kan wel kloppen. Ik ben ook niet van theory crafting, tot na Rebirth nog nooit van die term gehoord. Maar dit verhaal, de wereld, de karakters, de game. Alleen bij deze game, en door hoe ze dit hebben opgezet, zo goed, zoveel details,vage dingen, onduidelijkheden kan ik het niet laten af te vragen en benieuwd te zijn. Sinds 1997 m'n favoriet. Nog steeds inclusief de Remake serie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esthar
Btw zijn er al mensen die de platinum trophy hebben?

Sommige mini games zijn echt een ramp |:(

spoiler:
Piano, G-bike, Galactic Saviors, Pirate’s Rampage, etc .. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaMarv84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-07-2024
Esthar schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:48:
Btw zijn er al mensen die de platinum trophy hebben?

Sommige mini games zijn echt een ramp |:(

spoiler:
Piano, G-bike, Galactic Saviors, Pirate’s Rampage, etc .. ;w
Ja, platinum vanmiddag behaald. Er zijn nog een aantal mensen hier die hem volgens mij hebben. Niet alleen de minigames vormen flinke hobbels op weg naar de bokaal. Vooral de combat challenges (brutal/legendary) vragen om specifieke builds óf een enorme tijdinvestering. Dat komt omdat er challenges bij zitten die 10 vechtrondes hebben met sterke vijanden die alle kennis en kunde van je vragen.

Het voelt goed als je hebt afgerond, maar ik vond dat de game bij sommige combat challenges richting ronde 8, 9 of 10 behoorlijk de randjes opzoekt van wat eerlijk is. Deze game staat dan ook in de top van mijn moeilijkste platinums, samen met Yakuza 3, GT7, GTAV, RDR2, allemaal om verschillende redenen.

Bovenal heeft FF7R last van dat het te veel van het goede is. Vrijwel iedere minigame heeft ook lastigere varianten en op een gegeven moment ben je het beu om wéér een lastigere versie ervan te spelen. Hoewel deze balancering beter kon, gaf de game me toch voldoening toen de platinum bereikt was. Maar had dus een tikkeltje minder gemogen. Remake was het perfecte niveau, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Na 65 uur hier ook uitgespeeld. De kern is een geweldig spel, maar er is wel enorm veel busy work en tijdrekkend speldesign. Hopelijk wordt de volgende wat strakker in structuur en maken ze de spelwereld zelf wat interessanter. Ik verwacht niet dat FF7 het zal hebben van verkennen, dat moeten ze ook niet doen, maar als je een open-wereld spel moet hebben maken doe het dan niet zo desolaat.

Spel zelf zonder alle side bullshit is een sterke 9/10 waard, maar aan het eind van de rit geef ik het een 8/10. Ik heb niet eens alles gedaan, want op den duur boeide het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

mister_S schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:24:
Na 65 uur hier ook uitgespeeld. De kern is een geweldig spel, maar er is wel enorm veel busy work en tijdrekkend speldesign. Hopelijk wordt de volgende wat strakker in structuur en maken ze de spelwereld zelf wat interessanter. Ik verwacht niet dat FF7 het zal hebben van verkennen, dat moeten ze ook niet doen, maar als je een open-wereld spel moet hebben maken doe het dan niet zo desolaat.

Spel zelf zonder alle side bullshit is een sterke 9/10 waard, maar aan het eind van de rit geef ik het een 8/10. Ik heb niet eens alles gedaan, want op den duur boeide het gewoon niet.
Dat probleem had ik dus ook, omdat het een beetje teveel van het goede is, wordt je het beu. Het zal ook, helaas, een hele lange tijd duren eer ik het nog een keer op pak en dat bijt. Het origineel heb ik denk ik 15x uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
SkyStreaker schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 04:43:
[...]

Dat probleem had ik dus ook, omdat het een beetje teveel van het goede is, wordt je het beu. Het zal ook, helaas, een hele lange tijd duren eer ik het nog een keer op pak en dat bijt. Het origineel heb ik denk ik 15x uitgespeeld.
Het toffe vind ik wel dat bij new game plus je kan kiezen alle sidecontent die je hebt gedaan te behouden. Dan kan je makkelijk lekker door het verhaal spelen en als nog doen wat je niet hebt gedaan.

En platinum heb ik losgelaten. Gewoon genieten van een toffe game, niets moet. Dat geeft wel vrijheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 22:15
mister_S schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:24:

Zojuist de eind credits bekeken. (60 uur over gedaan)
Laatste chapter vond ik dan wel erg tof.
Battles gaven ook wel een kickass gevoel maar sluit me aan dat het allemaal wel teveel werd.
Blij dat de credits over het scherm rollen.

Nu mag ik van mezelf met Dragon Quest XI (Switch) beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik heb wel iets heel irritants dat het zo'n beetje onspeelbaar maakt voor mij. Sinds ik hem heb uitgespeeld lijkt er een soort bug. Bij lopen en richting iets veranderen trilt, schokt het zwaard van Cloud met hele kleine snelle bewegingen. Echt gruwelijk irritant.
Ik kan geen oorzaak vinden, wat ik op internet vind kan het niet zijn. Geen aangepaste controller. Ik las iets over 2 type controllers waarbij dit bij 1 soort voorkomt maar dat kan ook niet aangezien ik hier de hele playthrough geen last van had en met dezelfde controller speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Ik blijf erbij. Deze game is zo bijzonder. Zoveel dat ik gemist heb, niet eens is opgevallen. Rebirth blijft maar geven O+

Wat een mega spektakel, en toch zo heerlijk "gamey" Hoe gruwelijk veel werk en detail en creativiteit zit er wel niet in _/-\o_
Noem eens een game waar zoveel in zit en zoveel fun is met deze kwaliteit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben niet heel bekend met de FF games, ooit eventjes dat deel met die auto gespeeld.

Heb gegoogelt maar het is me nog niet helemaal duidelijk, zitten er spinnen of enemies die er op lijken in deze games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Sipio schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:09:
Ik ben niet heel bekend met de FF games, ooit eventjes dat deel met die auto gespeeld.

Heb gegoogelt maar het is me nog niet helemaal duidelijk, zitten er spinnen of enemies die er op lijken in deze games?
Ik geloof 1 soort spin, en (meerdere?) schorpioen achtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Mutatie schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:24:
[...]

Ik geloof 1 soort spin, en (meerdere?) schorpioen achtigen.
Tnx, had ook al op YouTube gekeken maar kan zo niks vinden als ik zoek op spiders of Scorpions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Sipio schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:51:
[...]

Tnx, had ook al op YouTube gekeken maar kan zo niks vinden als ik zoek op spiders of Scorpions.
Ik hoop niet dat je het lastig vind dat ik de plaatjes zo deel.

Deze 2 heb ik gevonden in de enemies list.
Heel veel komen ze niet voor geloof ik, in 1 hoofdstuk en vast ook wel in de arena's dacht ik zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nuUrx0z5yzbxQYYSp8e6SfKvWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlOX9i4djW32SSuuJ2qrOnE8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9c7b_Cl-c109G4lyVE1UsENxQVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIOUzTYiKprXdr91itankspU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 24-05-2024 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Mutatie ah dit kan ik waarderen dank je wel, de kleur vd schorpioen kan me denk ik wel ff triggeren en die andere heeft gelukkig maar 4 poten en is de kleur minder erg.

Ik meende door mijn zoektocht dat er ook 'echte' zwarte spinnen in voorkwamen maar er zijn zoveel delen FF dat het me niet helemaal duidelijk werd.

Dit trek ik denk ik wel en ik speel zoveel games toch niet uit helaas (ben dan alweer ergens andere mee bezig) dat ik de gok denk ik wel waag om deze FF op te pikken.

Had al stukje demo gespeeld en de combat lijkt mij gewoon mooi in elkaar te zitten.

Tnx nogmaals 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Sipio schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:24:
@Mutatie ah dit kan ik waarderen dank je wel, de kleur vd schorpioen kan me denk ik wel ff triggeren en die andere heeft gelukkig maar 4 poten en is de kleur minder erg.

Ik meende door mijn zoektocht dat er ook 'echte' zwarte spinnen in voorkwamen maar er zijn zoveel delen FF dat het me niet helemaal duidelijk werd.

Dit trek ik denk ik wel en ik speel zoveel games toch niet uit helaas (ben dan alweer ergens andere mee bezig) dat ik de gok denk ik wel waag om deze FF op te pikken.

Had al stukje demo gespeeld en de combat lijkt mij gewoon mooi in elkaar te zitten.

Tnx nogmaals 👍
Geen dank hoor, ik snap het. Misschien kan je eerst met FFVII Remake beginnen? FFVII Rebirth is namelijk het vervolg van Remake en is 1 lopend verhaal.
Zou mooi zijn als je deze uitspeeld, ze zijn het waard. Maar kijk maar even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Mutatie schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:04:
[...]

Geen dank hoor, ik snap het. Misschien kan je eerst met FFVII Remake beginnen? FFVII Rebirth is namelijk het vervolg van Remake en is 1 lopend verhaal.
Zou mooi zijn als je deze uitspeeld, ze zijn het waard. Maar kijk maar even :)
Ja had ik ook aan zitten denken maar ik begreep uit dit topic zo'n beetje dat dit een vd beste zo niet de beste FF is en ben bang dat ik dan weer te snel uitgekeken ben.

Ik hop nogal van game naar game is mijn probleem :F

Ik dacht ook in dit topic gelezen te hebben dat remake een stuk minder uitgebreid is dan Rebirth?

Ik zal het nog eens goed overdenken d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Sipio schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:11:
[...]

Ja had ik ook aan zitten denken maar ik begreep uit dit topic zo'n beetje dat dit een vd beste zo niet de beste FF is en ben bang dat ik dat weer te snel uitgekeken ben.

Ik hop nogal van game naar game is mijn probleem :F

Ik dacht ook in dit topic gelezen te hebben dat remake een stuk minder uitgebreid is dan Rebirth?

Ik zal het nog eens goed overdenken d:)b
Remake is echt geweldig, alsof je een dikke anime film speelt. Het battlesystem is ook echt gaaf (Zo ongeveer hetzelfde maar in Rebirth nog veel uitgebreider. En zooo goed en vooral ook echt fun) In totaal speel je die als je bijna alles doet in zo'n 50-60 uur uit. Story dacht ik 30-40 (correct me if i'm wrong)
Er is ook een demo van, wel een grote schorpioen als Boss, maar dit is een grote rode robot.

Rebirth is in alle opzichten groter beter, insane gewoon. Maar doe je bijna alles dan ben je de eerste playthrough rond de 130uur kwijt (voor sommigen too much) :o
Er zit ook wel een recap van het verhaal van Remake in.

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 24-05-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Mutatie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 00:01:
Ik heb wel iets heel irritants dat het zo'n beetje onspeelbaar maakt voor mij. Sinds ik hem heb uitgespeeld lijkt er een soort bug. Bij lopen en richting iets veranderen trilt, schokt het zwaard van Cloud met hele kleine snelle bewegingen. Echt gruwelijk irritant.
Ik kan geen oorzaak vinden, wat ik op internet vind kan het niet zijn. Geen aangepaste controller. Ik las iets over 2 type controllers waarbij dit bij 1 soort voorkomt maar dat kan ook niet aangezien ik hier de hele playthrough geen last van had en met dezelfde controller speel.
Even een video van gemaakt, heeft niemand hier last van??

Lijkt me sterk dat het aan m'n controller ligt. In andere games geen last van. En deze was net nieuw voor ik aan Rebirth begon en de eerste playthrough ook nergens last van gehad

Ik kan zo niet spelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:48

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vreemde bug inderdaad. niet bekend mee maar lijkt me idd sterk dat het aan je controller ligt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Het lijkt gefixt, de game opnieuw installeren deed niets. De controller paar keer gereset, verwijderd en opnieuw verbinden leek het te verhelpen. Later even uitgebreider testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Mutatie schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 00:05:
Ik blijf erbij. Deze game is zo bijzonder. Zoveel dat ik gemist heb, niet eens is opgevallen. Rebirth blijft maar geven O+

[YouTube: RATE THE SUPER: Final Fantasy 7 Rebirth Synergy Attacks (Spoilers)]

Wat een mega spektakel, en toch zo heerlijk "gamey" Hoe gruwelijk veel werk en detail en creativiteit zit er wel niet in _/-\o_
Noem eens een game waar zoveel in zit en zoveel fun is met deze kwaliteit :D
Beste complete package game die ik ooit heb gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:55
Is deze game een toffe game. Ben op zoek naar een open world game. Heb nu shadow of the erdtree uitgespeeld. En op zoek naar Iets anders. Wat zijn jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wolverine9000 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:07:
Is deze game een toffe game. Ben op zoek naar een open world game. Heb nu shadow of the erdtree uitgespeeld. En op zoek naar Iets anders. Wat zijn jullie ervaringen
Dit is wel iets heel anders als Elden Ring maar ik heb mij hier heerlijk mee vermaakt als liefhebber van het originele ff7. Echter is dit niet echt open wereld zoals een Elden Ring, je krijgt het idee dat het open wereld is maar als je objectives zijn heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:55
ShadowBumble schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Dit is wel iets heel anders als Elden Ring maar ik heb mij hier heerlijk mee vermaakt als lieghebber van het originele ff7. Echter is dit niet echt open wereld zoals een Elden Ring, je krijgt het idee dat het open wereld is maar als je objectives zijn heel duidelijk.
Ik speel alle stijlen van games. Souls scooters etc... heb wat haleplay bekeken en ziet er tof uit. Is een lange game en dat zoek ik ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wolverine9000 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:32:
[...]

Ik speel alle stijlen van games. Souls scooters etc... heb wat haleplay bekeken en ziet er tof uit. Is een lange game en dat zoek ik ook....
Ah top, 102 uur tot ik het had uitgespeeld:) zeker doen ik vond de game fun en het meer dan waard :)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste